Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 198 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tegen de gewoonte in vliegen we over 3 weken een nachtvlucht in Premium Economy. De business fare was echt 8x zo hoog. Ben blij dat ik 2 rijen van 2 echter elkaar heb, met de bulkhead erbij. Die recline is echt achterlijk.

Misschien toch kijken of ik nog 4 naast elkaar in de bulkhead kan krijgen.

EDIT:

Snel daad bij het woord gevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lryoWEI0SXzKfh4-SqPuy4wp3XQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvB62hDlyoNk6kfd86lr5ipS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 26-03-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd wel kan genieten van die klm-doosjes die ze in de Europese business class uitdelen.
Enige nadeel voor mij is dat ik dat bestek totaal niet trek. Vroeger was dat van plastic maar tegenwoordig is het van een soort gerecycled hout. Ik zal er wel uniek in zijn, maar alleen de gedachte al aan dat houten bestek geeft me overal kippenvel. Een beetje zoals een potlood zonder punt over papier .. brrr.. Zo ongemakkelijk dat ik zelfs liever met mijn vingers eet. Mij vrouw ligt altijd helemaal dubbel van het lachen als ze mijn fratsen ziet na de reactie op dat kl%t# bestek. Anyway.. die doosjes zelf met eten, heerlijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat bestek tegenwoordig van hout is. Dat het geen wegwerpplastic is, prima te begrijpen, goed idee, houden zo, maar ik kan me niet voorstellen dat herbruikbaar metalen bestek minder duurzaam is dan wegwerp-houten bestek?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:10
Ik verwacht dat dat simpelweg kosten is. Prijs van wegwerp-houten bestek vs prijs van metalen bestek, aantal keer dat het gebruikt kan worden, prijs van extra gewicht op brandstofgebruik, prijs van specifiek laden/afladen, afwassen, ondersteuning daarvoor op outstations, etc.

Persoonlijk ben ik ook absoluut geen fan van het houten bestek. Zou bijna een degelijk plastic setje meenemen aan boord. Dan was ik die zelf wel af naderhand voor hergebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18:
Tegen de gewoonte in vliegen we over 3 weken een nachtvlucht in Premium Economy. De business fare was echt 8x zo hoog. Ben blij dat ik 2 rijen van 2 echter elkaar heb, met de bulkhead erbij. Die recline is echt achterlijk.

[YouTube: Chicago to Paris in Air France A350-900 Premium Economy]

EDIT:

[Afbeelding]
Ja die recline is echt enorm, wij hadden ook nog een peuter opschoot waardoor die lekker aan het haar kon kriebelen van de meneer voor ons :+ Als ik alleen zou vliegen zou ik zo'n recline tijdens een nachtvlucht niet eens echt zo heel erg vinden maar tijdens een dagvlucht is dat anders. Ook is daardoor het praktisch onmogelijk om iets met jouw tafel te doen qua laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18:

EDIT:

[Afbeelding]
Enige nadeel is dat de BC ervoor zit, dwz gordijntjes, en mensen dan gaan proberen via de ruimte voor jullie stoelen naar de WC aan de andere kant te gaan. Ja, zo dom en eikelig zijn mensen. Zelfde als de mensen die denken in de ruimte van de nooduitgangstoelen te kunnen wachten voor het toilet, ik had soms mensen die bijna op schoot kwamen zitten....

Daarom zijn mijn benen altijd max gestrekt en ze krijgen na een vriendelijke "oi" een aantal vloeken naar hun hoofd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Xandrios schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:20:
Zou bijna een degelijk plastic setje meenemen aan boord. Dan was ik die zelf wel af naderhand voor hergebruik ;)
Is dat toegestaan?
Had laatst zitten zoeken naar zoiets wat toegestaan is, maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heb het nooit geprobeerd maar ga er van uit dat dit geen probleem is. De TSA (Die zijn toch wel het strengste denk ik?) zegt het volgende:

Knives, except for plastic or round-bladed butter knives, are not allowed in carry-on bags.

Dat doet vermoeden dat zelfs een mes van metaal, zolang deze maar van het type 'botermes' is, geen probleem zou moeten zijn. En plastic lijkt sowieso prima te zijn volgens deze beschrijving.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En de site van Schiphol zegt het volgende:
de hele lijst van verboden voorwerpen:
https://www.schiphol.nl/n...-met-verboden-voorwerpen/

Mbt de bestek-case:
* Messen met een blad langer dan 6 cm
Maar wel:
Scherpe voorwerpen waarvan het scherpe gedeelte niet langer dan 6 cm is en wegwerpscheermesjes met een vast scheerblad.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als jij metalen bestek uit een vliegtuig licht zou ik geen enkele reden zien waarom je dat niet mee zou mogen nemen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:55
CyBeR schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:34:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat bestek tegenwoordig van hout is. Dat het geen wegwerpplastic is, prima te begrijpen, goed idee, houden zo, maar ik kan me niet voorstellen dat herbruikbaar metalen bestek minder duurzaam is dan wegwerp-houten bestek?
Ik denk dat het voor de crew makkelijker is om gewoon al het houten bestek in een grote zak te mieteren dat direct door kan naar de houtrecycling ipv metalen bestek dat je vervolgens moet reinigen en weer moet uitsorteren voor de volgende vlucht.

Tenminste, ik neem aan dat het houten bestek alsnog 'weggegooit' wordt om te recyclen naar nieuw hout ipv dat dat gereinigd e.d. hoeft te worden. Dat kan dan via bestaande processen met ander hout ipv iets nieuws op te tuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Yankovic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat het voor de crew makkelijker is om gewoon al het houten bestek in een grote zak te mieteren dat direct door kan naar de houtrecycling ipv metalen bestek dat je vervolgens moet reinigen en weer moet uitsorteren voor de volgende vlucht.
Maybe, maar ondertussen doen ze dat al voor long haul waar je wel gewoon metalen bestek krijgt dus 't is niet alsof het een compleet nieuw proces is of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanoGrande
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Het is inmiddels wel goed te merken dat er een ex-NS-er aan het roer staat bij KLM:
- Zelfs al bij de kleinste kans op vertraging wordt er gesnoeid in de operatie
- De catering wordt langzaam maar zeker terug geschroefd naar het minimale.

Als dit zo doorgaat staat er straks bij elke gate waar KLM vertrekt een kiosk waar je voor vertrek nog snel even een lauw warm broodje uit het schap kan trekken. Koffie en thee tijdens de vlucht worden vervolgens verstrekt door een student met een grote rugtas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hout bestek in de continental BC bij KLM tegenwoordig? Ze doen wel goed hun best dat product te devalueren zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:14
wibblemoo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:39:
Hout bestek in de continental BC bij KLM tegenwoordig? Ze doen wel goed hun best dat product te devalueren zeg..
Houten bestek wordt al enkele jaren binnen Europa gebruikt. Voor covid werd er al mee geëxperimenteerd en tijdens covid is het uitgerold.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

HermanoGrande schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:30:
Het is inmiddels wel goed te merken dat er een ex-NS-er aan het roer staat bij KLM:
- Zelfs al bij de kleinste kans op vertraging wordt er gesnoeid in de operatie
- De catering wordt langzaam maar zeker terug geschroefd naar het minimale.

Als dit zo doorgaat staat er straks bij elke gate waar KLM vertrekt een kiosk waar je voor vertrek nog snel even een lauw warm broodje uit het schap kan trekken. Koffie en thee tijdens de vlucht worden vervolgens verstrekt door een student met een grote rugtas.
LOL, Smullers @ the gate. Ik zie het zo voor me :o :P
En aan boord een laffe pasta van Julia's :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
De EU heeft mbt vertraging een mooie verordening opgesteld. Ze hebben echter de definite vertraging naar mijn mening een beetje in het midden gehouden.
Case: vlucht wordt geannuleerd, netjes een sms dat we 2h later gaan plus voucher van 7.50eur voor een kwart sandwich.
Juist kort voor vertrek verandert vlucht weer, nu dusdanig dat we op 1h50min vertraging uitkomen. Echter, eenmaal in het vliegtuig gaat het wachten verder en onze atd wordt 2h10min na std.
Vliegmaatschappij is nu van mening <2h vertraging dus het eten en drank betaalt u zelf. Ik zie dat iets anders en verwacht de rekening vergoed te krijgen.
Google fu is wat lastig door alle claim organisaties die erg goed tussen de resultaten zijn genesteld. Iemand die dit kan duiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:20

JRR

significant schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:32:
De EU heeft mbt vertraging een mooie verordening opgesteld. Ze hebben echter de definite vertraging naar mijn mening een beetje in het midden gehouden.
Case: vlucht wordt geannuleerd, netjes een sms dat we 2h later gaan plus voucher van 7.50eur voor een kwart sandwich.
Juist kort voor vertrek verandert vlucht weer, nu dusdanig dat we op 1h50min vertraging uitkomen. Echter, eenmaal in het vliegtuig gaat het wachten verder en onze atd wordt 2h10min na std.
Vliegmaatschappij is nu van mening <2h vertraging dus het eten en drank betaalt u zelf. Ik zie dat iets anders en verwacht de rekening vergoed te krijgen.
Google fu is wat lastig door alle claim organisaties die erg goed tussen de resultaten zijn genesteld. Iemand die dit kan duiden?
Warrig verhaal.

Je krijgt een voucher om iets bij de veel te dure horeca op het vliegveld te halen omdat je vlucht te laat is en nu wil de airline het geld van de voucher terughalen omdat ze van mening is dat de vlucht niet vertraagd genoeg was?

Voor wat betreft die EU261 verordening ligt het er ook maar net aan wanneer de oorspronkelijke vlucht geannuleerd is en hoeveel dagen/uren voor vertrek je dit meegedeeld is.

En een vertrektijd is totaal niet relevant als het gaat om het toekennen van die compensatie. Een aankomsttijd wel. Je kunt namelijk best 2,5 uur later vertrekken dan gepland om alsnog met minder dan twee uur vertraging aan te komen.

Zonder concrete informatie over het tijdstip van het annuleren voor vertrek van de oorspronkelijke vlucht en zonder concrete informatie over hoe laat je precies bent aangekomen, valt er weinig te zeggen of je aanspraak maakt op de EU261 regeling.

[ Voor 12% gewijzigd door JRR op 27-03-2024 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
Nope de airline wil niets terug halen, dat schrijf ik ook niet. Zoals ik definieer wat heet vertraagd? De richtlijn spreekt over departure time en laat aankomst erbuiten. Dat is al raar want je kunt onderweg nog best wat goed maken.
Alleen wat is dan de vertraagde departure tijd?
Dit is een case waar we wel danwel niet in de richtlijn vallen (ivm de drempel op 2h). Dat geld is minder relevant maar ben wel benieuwd hoe de uitvoering van de richtlijn is nu de situatie zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xandrios schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:20:
Ik verwacht dat dat simpelweg kosten is. Prijs van wegwerp-houten bestek vs prijs van metalen bestek, aantal keer dat het gebruikt kan worden, prijs van extra gewicht op brandstofgebruik, prijs van specifiek laden/afladen, afwassen, ondersteuning daarvoor op outstations, etc.
Vergeet het (negatieve) veiligheidsaspect van metaal (met name messen) niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Waarom zijn de prijzen voor korte trips eigenlijk zo bezopen? Ik 'moet' (of ik ga is nog een tweede) naar NYC in juni. Vertrek ik maandag en vlieg ik donderdagavond terug, dan is de goedkoopste PE retour met KLM maar liefst 2500 euro. Ga ik een dag later terug, dan daalt die prijs naar 1400 euro. Dit is ook zo bij zo-wo/do en di-vr/za: 1 dag langer is 1000 euro eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Daniel De prijzen zijn vraag en aanbod. Hoe voller het vliegtuig hoe duurder de tickets (plus nog 100 variabelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Daniel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:00:
Waarom zijn de prijzen voor korte trips eigenlijk zo bezopen? Ik 'moet' (of ik ga is nog een tweede) naar NYC in juni. Vertrek ik maandag en vlieg ik donderdagavond terug, dan is de goedkoopste PE retour met KLM maar liefst 2500 euro. Ga ik een dag later terug, dan daalt die prijs naar 1400 euro. Dit is ook zo bij zo-wo/do en di-vr/za: 1 dag langer is 1000 euro eraf.
Omdat airlines price discrimination toepassen om tickets voor korte trips (vooral zakenreizigers) duurder te maken dan voor lange trips (vooral vakantie).

De "fare rules" van goedkopere premium eco tickets van KLM naar de US bevatten bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE NO
  EARLIER THAN 4 DAYS AFTER ARRIVAL AT TURNAROUND
  OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
       COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER ARRIVAL
       AT TURNAROUND.

Dus je moet in dit voorbeeld minimaal 4 nachten of een zaterdag op zondag nacht blijven om gebruik te maken van het goedkopere tarief.

Voor je goedkopere opties voldoe je waarschijnlijk wel aan zo'n eis, en voor de dure niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Omdat korte trips meestal door mensen gedaan worden die voor werk reizen en als de baas betaalt probeert men daar maximaal geld uit te persen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Als je vaker vliegt op dezelfde bestemming kun je zulke regels met cross ticketing omzeilen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 07:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit is ook zo bij zo-wo/do en di-vr/za: 1 dag langer is 1000 euro eraf.
De uitleg is al gegeven, maar is dat dagje langer blijven geen optie ? Ik dacht dat jouw werkgever een Max budget heeft dus dan door dat extra dagje kan je het wellicht passend maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
significant schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:32:
De definitie is exact vastgelegd. Namelijk het verschil tussen de verwachte aankomsttijd en het tijdstip dat de deuren open gaan op de bestemming.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
significant schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:30:
Nope de airline wil niets terug halen, dat schrijf ik ook niet. Zoals ik definieer wat heet vertraagd? De richtlijn spreekt over departure time en laat aankomst erbuiten. Dat is al raar want je kunt onderweg nog best wat goed maken.
Alleen wat is dan de vertraagde departure tijd?
Dit is een case waar we wel danwel niet in de richtlijn vallen (ivm de drempel op 2h). Dat geld is minder relevant maar ben wel benieuwd hoe de uitvoering van de richtlijn is nu de situatie zich voor doet.
Welke richtlijn doel je op? Want wat je schrijft klopt niet. De richtlijn spreekt over departure time en laat aankomst erbuiten.
Het staat duidelijk omschreven in EU261/2004
Artikel 6 gaat over de vertraging. Die verwijst naar Artikel 9 welke gaat over je rechten die je hebt bij vertraging vóór vertrek. (Voucher/overnachting e.d)
Artikel 7 gaat over de vergoedingen (€) die je hebt bij vertragingen bij aankomst.
En aankomst is deuren van vliegtuig open.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:49:
[...]

De uitleg is al gegeven, maar is dat dagje langer blijven geen optie ? Ik dacht dat jouw werkgever een Max budget heeft dus dan door dat extra dagje kan je het wellicht passend maken :)
Het is in dit geval inderdaad zelfs met de krankzinnige hotelprijzen in NY (vorig jaar had ik iets dat $750 per nacht was) goedkoper om een dag langer te blijven :P Alleen voor het thuisfront wil ik de trip zo kort mogelijk houden en dan zit je dus met die vier dagen inderdaad.
Zelfs Economy is nogal prijzig...non stop van maandag tot donderdag is minimaal 1660 euro. Alleen Jetblue duikt nog onder de 1000 (en wordt zelfs duurder met een dag langer)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dit is voor mij wel altijd een reden om er lekker 2 daagjes aan vast te plakken. Ik heb bijvoorbeeld volgende week van Zaterdag tot Woensdag werk in San Diego.

Ik doe mijn vlucht echter woensdag tot woensdag. Dan kan ik Donderdag en Vrijdag lekker langs de kust of in de woestijn vertoeven. Door er een week van te maken ipv 5 dagen, is het ticket ruim 2400,- goedkoper. Dat geld stop ik in de huurauto en hotels en dan steken we nog 1000,- in de zak :p

Maar inderdaad, moet je wel een thuisfront hebben dat het accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Mijn project in KL lijkt nog wel even door te gaan, met mogelijk dit jaar nog een stuk of vijf trips (zucht).

n00b vraag, maar hoe boek je bij KLM een stopover? Als ik VLC - AMS - KUL doe, heb ik sowieso 12 uur in Nederland, waar ik net helemaal niets aan heb. Dan liever een dag later verder vliegen. Maar dat lijkt niet echt een optie te zijn op hun site?

En hoeveel XP heb je eigenlijk nodig voor platinum? (Gold zou ik met de volgende trip al halen...) Niet dat ik daar nou zoveel voordeel in zie verder. Maar weegt toch mee in de keuze voor vluchten. Alternatief zou Turkish zijn, wat op zich prima is aangezien ik ook werk met een bedrijf in Istanbul en het nuttig zou zijn daar af en toe langs te droppen als ik toch al onderweg ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:01:
Mijn project in KL lijkt nog wel even door te gaan, met mogelijk dit jaar nog een stuk of vijf trips (zucht).

n00b vraag, maar hoe boek je bij KLM een stopover? Als ik VLC - AMS - KUL doe, heb ik sowieso 12 uur in Nederland, waar ik net helemaal niets aan heb. Dan liever een dag later verder vliegen. Maar dat lijkt niet echt een optie te zijn op hun site?
losse vluchten? VLC - AMS en AMS - KUL

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Multicity? Anders denk ik bellen.
En hoeveel XP heb je eigenlijk nodig voor platinum? (Gold zou ik met de volgende trip al halen...) Niet dat ik daar nou zoveel voordeel in zie verder. Maar weegt toch mee in de keuze voor vluchten. Alternatief zou Turkish zijn, wat op zich prima is aangezien ik ook werk met een bedrijf in Istanbul en het nuttig zou zijn daar af en toe langs te droppen als ik toch al onderweg ben :P
300, vanaf Gold.

Één voordeel van Plat boven Gold is de soft landing: als je 1 jaar Plat bent ben je gegarandeerd van Gold het volgende jaar, zelfs al vlieg je in dat jaar Plat nul keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Multi-city booking?
100XP voor Silver, dan nog 180XP voor Gold en daarna nog 300 voor Platinum dus 580XP om binnen 1 jaar van Explorer naar Platinum te komen. Dat zijn 8 long haul business class retourtjes (je krijgt 36XP voor een businessvlucht van meer dan 5000 miles). Als jij business van VLC naar KUL vliegt via Amsterdam is dat 102 XP per retour, met 6 vluchten ben je er dan al.
En vervolgens elk jaar 300XP om op Platinum te blijven (dus drie van dergelijke vluchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik weet niet hoe jouw werkt boekt, maar bij ons kan dit heel gemakkelijk via Amex die voor ons alles boekt. Het is vrij standaard bij ons dat mensen trips maken langs meerdere sites en dus stops van meerdere dagen boeken. Dat is bij ons in ieder geval goedkoperen dan losse tickets boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:44
Wij willen in mei een weekje of vier reizen in/door Azië. We willen niet heel strak plannen, weten wel al de reisperiode. De reis willen we sowieso afsluiten met een bezoek aan Universal Studios Japan.

Aangezien we niet heel strak willen plannen hebben we niet veel aan retourtjes of multi-city lijkt mij. Dus dan ligt het voor de hand om in ieder geval de heen- en terugreis alvast te boeken.

Gisteren een enkeltje vanaf Osaka naar Amsterdam (met tussenstop in Xiamen) geboekt voor € 950 pp in BC. Geen ervaring met Xiamen Airlines, wel lid van Skyteam en deze BC-vlucht was maar € 500 pp duurder dan economy bij dezelfde airline. Andere airlines (zoals Etihad, Qatar, Turkish) bieden de vlucht Osaka-Amsterdam aan voor ongeveer € 900pp in economy.

Het zal vast niet zo luxe zijn als BC bij andere airlines, maar in ieder geval wel comfortabeler dan economy. Hoop ik. Dus al met al een goede deal geloof ik.

Nu de heenreis nog. :P Etihad lijkt gestopt te zijn met de gratis tussenstop. Vorige week kon ik AMS-KUL met 2-3 overnachtingen in Abu Dhabi nog boeken voor ~€ 1200 (voor 2 personen) in EC. Nu kom ik uit op € 9000. Zonder tussenstop is het € 850. 8)7

Iemand nog suggesties voor een leuke tussenstop richting Kuala Lumpur? Ik zag dat Qatar Airways ook leuke deals heeft, maar Doha trekt mij niet echt... Heenreis mag in EC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:51:
Het zal vast niet zo luxe zijn als BC bij andere airlines, maar in ieder geval wel comfortabeler dan economy. Hoop ik. Dus al met al een goede deal geloof ik.
Ze gebruiken dezelfde stoelen als de 789 van KLM als ik mij niet vergis. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:51:

Nu de heenreis nog. :P Etihad lijkt gestopt te zijn met de gratis tussenstop. Vorige week kon ik AMS-KUL met 2-3 overnachtingen in Abu Dhabi nog boeken voor ~€ 1200 (voor 2 personen) in EC. Nu kom ik uit op € 9000. Zonder tussenstop is het € 850. 8)7
Lijkt hier nog te werken met prijzen pp ~409 dus wellicht nog een keer proberen, of andere datums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Cheesy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Lijkt hier nog te werken met prijzen pp ~409 dus wellicht nog een keer proberen, of andere datums?
4 mei, AMS-KUL met de tussenstop (16u) = € 850 voor twee personen.
4 mei, AMS-KUL met een tussenstop van 2 dagen (64u) = € 8747 voor twee personen.
PWM schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Ze gebruiken dezelfde stoelen als de 789 van KLM als ik mij niet vergis. Niets mis mee.
Klinkt goed. Ben benieuwd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 28-03-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:39:
[...]

4 mei, AMS-KUL met de tussenstop (16u) = € 850 voor twee personen.
4 mei, AMS-KUL met een tussenstop van 2 dagen (64u) = € 8747 voor twee personen.

[...]

Klinkt goed. Ben benieuwd. :)
Kies een retour. Dan werkt het weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Cheesy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:46:
[...]
Kies een retour. Dan werkt het weer :D
Daarmee verdubbelt de prijs bijna (ten opzichte van one-way AMS-KUL met kortste tussenstop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Daarmee verdubbelt de prijs bijna (ten opzichte van one-way AMS-KUL met kortste tussenstop).
Zie ik wat anders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juW2q-1tveDZBHjqvA__HDL1GAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vtd326xZUCedmH24Nz37b5iI.png?f=fotoalbum_large

Of bedoel je dat je daar wil blijven en geen terug-vlucht nodig hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 28-03-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Cheesy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Zie ik wat anders?
[Afbeelding]

Of bedoel je dat je daar wil blijven en geen terug-vlucht nodig hebt?
De prijs die je laat zien is enkel de heenreis. Daar komt nog € 672 bovenop voor de terugreis, en dat heb ik niet nodig. :P Totaal kom ik uit op € 1490. Enkele reis is € 850 voor twee personen. Voor dat verschil van € 640 kan ik ook twee leuke overnachtingen regelen.

Vanuit Kuala Lumpur gaan we op ons gemak door naar Japan. Terugvlucht vanaf Osaka hebben we al.

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 28-03-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:49

Pieroman

/me

Dit lijkt te komen door de losse vluchtprijzen van AUH naar KUL, dat is op die datum +- 2300 p.p.
Door het als 1 vlucht te boeken krijg je dus een ander ticket/prijs.

Wellicht dat een Etihad agent dit nog wel anders kan aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

swtimmer schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:22:
Ik weet niet hoe jouw werkt boekt, maar bij ons kan dit heel gemakkelijk via Amex die voor ons alles boekt. Het is vrij standaard bij ons dat mensen trips maken langs meerdere sites en dus stops van meerdere dagen boeken. Dat is bij ons in ieder geval goedkoperen dan losse tickets boeken.
Eenmanszaak, dus ik boek alles zelf ;)

En ik ben verder vrij goed in mijn vliegvermijdende gedrag (heb genoeg gevlogen in mijn leven), dus als het werk niet remote kan, en ze me voor een project per se on site willen hebben, dan eis ik business. Dat matigt ook een beetje hun enthousiasme om me voor allerlei onnuttige dingen over te vliegen. (Afgezien van dat het fysiek onmogelijk zou worden, want ik heb projecten in de US, EU, Dubai, en KL die tegelijkertijd lopen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Later deze maand naar Mauritius. Bij het boeken al twijfels over Air France en…

https://www.flightglobal....e-ban-bill/157614.article

Who would have thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:09:
Later deze maand naar Mauritius. Bij het boeken al twijfels over Air France en…

https://www.flightglobal....e-ban-bill/157614.article

Who would have thought
Tsja, het blijven Fransen (en de Duitsers kunnen er ook wel wat van). Het is een beetje een bingospel (Cabin crew, piloten, verkeersleiding, bagage afhandeling, ground crew)
je weet nooit wie er gaat staken.

edit: Bij treinen is het niet veel anders overigens helaas in die landen. Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 03-04-2024 23:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Rare plek was dat altijd. Er was daar altijd al een snackmuur, maar die was eigenlijk altijd leeg. Ook was het ding echt op onmogelijke tijden dicht. Liep ik om 19.30 langs, waren ze aan het sluiten.

Overigens loop ik alleen langs, ben geen snackbar fan. Maar..... zo'n grillburger roept wel als je langs loopt met honger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verdomme, ben onderweg naar Schiphol, net nu ik dat soort voer niet meer mag eten van de dokter :p

(Dinsdag op de heenreis nog wel een Hema hotdog gepakt)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 04-04-2024 14:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Gespot op de FP: KLM probeert aanhoudende tech-problemen het hoofd te bieden met nieuw personeel? :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqFA2R7-VOKvSVZiKbLf23YTGBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zU9tUfvWpWCdDsafBSiLgmM6.png?f=fotoalbum_large

Om wel even eerlijk te zijn en KLM een compliment te geven: het lijkt een stuk soepeler te gaan. Heb al maandenlang geen cookies hoeven weggooien en alles gaat redelijk vanzelf. :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:43
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:42:
Gespot op de FP: KLM probeert aanhoudende tech-problemen het hoofd te bieden met nieuw personeel? :p
[Afbeelding]

Om wel even eerlijk te zijn en KLM een compliment te geven: het lijkt een stuk soepeler te gaan. Heb al maandenlang geen cookies hoeven weggooien en alles gaat redelijk vanzelf. :)
SAF vergeten ze nog steeds toe te voegen :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:31:
[...]

SAF vergeten ze nog steeds toe te voegen :P
Dat is bij mij de afgelopen tijd netjes automatisch gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
Volgende jaar plan om naar Sydney en Perth te gaan. Ik kan nergens meer vinden via Londen was er vroeger een rechtstreekse verbinding naar Perth. Bestaat dit nog steeds of bestaat dit niet meer. Volgens mij met British Airways 787-10/A380 in 17 uur.

Ten tweede als dat niet meer bestaat, is het de beste optie om via Dubai over te stappen naar Sydney met Emirates?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Van der Berg Volgend jaar is een ruime periode. Voor wat ik weet zijn de slots dan nog niet vergeven en is het dus lastig voor de vliegmijs om tickets aan te bieden. In welke periode zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Van der Berg schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:45:
Volgende jaar plan om naar Sydney en Perth te gaan. Ik kan nergens meer vinden via Londen was er vroeger een rechtstreekse verbinding naar Perth. Bestaat dit nog steeds of bestaat dit niet meer. Volgens mij met British Airways 787-10/A380 in 17 uur.

Ten tweede als dat niet meer bestaat, is het de beste optie om via Dubai over te stappen naar Sydney met Emirates?
Qantas vliegt direct naar Perth vanaf Heathrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
franssie schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:07:
@Van der Berg Volgend jaar is een ruime periode. Voor wat ik weet zijn de slots dan nog niet vergeven en is het dus lastig voor de vliegmijs om tickets aan te bieden. In welke periode zoek je?
Het gaat om de periode April 2025 voor 18 daagse rondreis. Ik dacht bij mijzelf ik vlieg dan eerst op Londen en via Londen op Perth rechtstreekse vlucht. Dat hoorde ik ooit op TV in slechts 17 uur.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Van der Berg schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:37:
[...]

Het gaat om de periode April 2025 voor 18 daagse rondreis. Ik dacht bij mijzelf ik vlieg dan eerst op Londen en via Londen op Perth rechtstreekse vlucht. Dat hoorde ik ooit op TV in slechts 17 uur.
Waarom zou je dan eerst naar Londen gaan? Dat kost toch ook tijd (en al een overstap).
Dan kun je toch ook net zo goed vanuit Amsterdam met 1 overstap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zou idd liever ergens in Maleisië of Singapore of ergens in die regio even overstappen ipv 17 uur in een stuk in economy zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
is dus niet perse korter? Ik heb de vlucht gevonden en het wordt uitgevoerd door Qantas met een 787-9. Jullie raaden deze route af?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0E3zeZ35YVO2V_w2ArkVsemu4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgpLQVRQMgJ40wuxuX0LEuzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwBMOjCdGMnjVWCLaVP5wsoHMWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sCCitekCZjqM5BNghcjH5Gj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 119% gewijzigd door Van der Berg op 08-04-2024 08:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Niet per se nee, en 't kan nog beduidend goedkoper dan dat ook.

Plus op aparte tickets om 10:25 aankomen voor een Utra long-haul vlucht om 11:50 is zeer onverstandig.

Maar goed 't is nog veel te vroeg om dat te boeken dus ik zou 't als verkenning van je opties zien en niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 08-04-2024 08:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HermanoGrande
Van der Berg schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:03:
is dus niet perse korter? Ik heb de vlucht gevonden en het wordt uitgevoerd door Qantas met een 787-9. Jullie raaden deze route af?
Met die route is op zich niks mis. Al ben ik wel benieuwd welk voordeel je ziet om 17 uur lang in een economy stoel te zitten.
Als je toch voor deze route kiest zou ik gaan voor een overnachting of in elk geval zorgen dat je vluchten allemaal op hetzelfde ticket staan. Dan ben je elk geval niet financieel de sjaak als je je overstap mist.

Zoals CyBeR al aangeeft is 10:25 aankomen en 11:50 weer vertrekken op Heathrow met twee losse internationale vluchten niet te doen. Je krijgt namelijk dit voor je kiezen:
- Passport controle
- Bagage ophalen
- Douane
- Transfer T5 naar T3
- Inchecken
- Security check
- Passport controle

De kans dat dit allemaal gaat lukken in 1u25 is nihil, al was het maar omdat het inchecken voor internationale vluchten 1u30 voor vertrek sluit bij Qantas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

En dan ook nog niet bij de airline geboekt maar bij cheaptickets: kan je helemaal lachen als je de aansluiting niet haalt (wat dus gaat gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
HermanoGrande schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:03:
[...]

Met die route is op zich niks mis. Al ben ik wel benieuwd welk voordeel je ziet om 17 uur lang in een economy stoel te zitten.
Als je toch voor deze route kiest zou ik gaan voor een overnachting of in elk geval zorgen dat je vluchten allemaal op hetzelfde ticket staan. Dan ben je elk geval niet financieel de sjaak als je je overstap mist.

Zoals CyBeR al aangeeft is 10:25 aankomen en 11:50 weer vertrekken op Heathrow met twee losse internationale vluchten niet te doen. Je krijgt namelijk dit voor je kiezen:
- Passport controle
- Bagage ophalen
- Douane
- Transfer T5 naar T3
- Inchecken
- Security check
- Passport controle

De kans dat dit allemaal gaat lukken in 1u25 is nihil, al was het maar omdat het inchecken voor internationale vluchten 1u30 voor vertrek sluit bij Qantas.
Het VK heeft geen uitgaande paspoortcontrole en douane is net als hier meestal een non-issue (tenzij ze je random eruit pikken), maar idd dat gaat absoluut niet lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Van der Berg schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe hardcore je bent maar ik zou 16,5 uur aan 1 stuk in Economy echt zeer sterk afraden. Zelfs in business lijkt me dat geen hele lekkere vlucht. Als je het al wil doen, altijd op 1 ticket boeken. Qantas zelf biedt de route via Londen aan maar dan vlieg je al om 07:05 met BA naar Londen zodat je genoeg tijd hebt voor de aansluiting. Ik zie prijzen vanaf ~1340 euro in premium economy.

Ik zou altijd de voorkeur geven aan een route via de Goflregio, bijvoorbeeld met Emirates is het ~7 uur naar Dubai en dan nog ~11 uur naar Perth. Als je op de hele route een A380 weet te vinden (en dat kan) heb je de beste economy experience money can buy.
Andere optie is via Singapore of Kuala Lumpur, dan heb je een vlucht van ~12 uur en daarna nog ~6 uur naar Perth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
wow, ik wist niet dat die vlucht nog bestond. Lekkere vluchtduur inderdaad. En in economy krijg je dan toch een beetje het "we gaan met z'n allen in de bus naar Lloret"-gevoel. Zoals meerderen hier, zou ik in economy voor een overstap gaan in 1 of ander emiraat en rechtstreeks bij de airline boeken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ruimbagage gaat dus niet direct door en moet dus worden opgehaald in Londen en opnieuw worden ingecheckt? Opnieuw door de douane door, want ik dacht aan Transit?

Ik dacht bij mijzelf de koffer krijgt in Amsterdam een label met een vervolg tot Perth

Ik zou dus beter dit kunnen kiezen als ik voor deze bovenstaande kies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvFu6XAA7cYd96jfuR7BChW_-nI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbrLbaw4ifByZZ0N3xUzdvdo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cL9cgC98ucIkQafE5uirsHi3VW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZvZoxerQ1TIlN7I6Yf92dX6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb inmiddels de mogelijkheid inderdaad om via China Southern retour vanaf €763 heen 22 uur en terug 28 uur en 30 minuten en ik zie dat het enorm scheelt in prijs alleen iets langer onderweg

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 08-04-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je bent niet eens per se langer onderweg. Tijd vóór Schiphol niet meegerekend ben je vanaf dat je opstijgt in AMS totdat je landt in Perth met jouw optie ook 22 uur onderweg: 1u20 + 4u10 + 16u35 is ook ongeveer 22 uur. En op de terugweg heb je uitgekozen om pas 15u na aankomst in LHR te vertrekken, dus dat komt neer op 17u45 + 15u20 + 1u10 = zo'n 34 uur.

Nou kun je LHR-AMS ook wel eerder doen dan dat, maar met losse tickets adviseer ik altijd minimaal 4 uur er tussen te houden om je nog enige buffer te geven als er iets mis gaat, en dan zou je om 09:55 weg kunnen gaan daar, wat nog steeds neer komt op 17u45 + 4u50 + 1u10 = net geen 25u.

Ik weet niet of je per sé heel graag met die non-stop vlucht mee wilt, en zo ja is dat je eigen zaak natuurlijk, maar aan te raden is 't imo niet.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 08-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:38:
Ruimbagage gaat dus niet direct door en moet dus worden opgehaald in Londen en opnieuw worden ingecheckt? Opnieuw door de douane door, want ik dacht aan Transit?

Ik dacht bij mijzelf de koffer krijgt in Amsterdam een label met een vervolg tot Perth

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb inmiddels de mogelijkheid inderdaad om via China Southern retour vanaf €763 heen 22 uur en terug 28 uur en 30 minuten en ik zie dat het enorm scheelt in prijs alleen iets langer onderweg
Even tussendoor, je zoekt met een prijsvergelijker. Dat is natuurlijk prima om te vergelijken, maar ik zou zoveel mogelijk rechtstreeks bij de airliner boeken om eventueel gezeur met bedrijven die ertussen zitten te voorkomen.

- edit: is al benoemd in andere woorden zie ik nu:
We Are Borg in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 08-04-2024 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Die route (AMS-PER via LHR) lijkt alleen via losse prijsvechters te boeken te zijn (of wellicht telefonisch bij Qantas en/of British Airways oid), ik zou het iig niet doen om gedoe te voorkomen. Zowel met bagage, gemiste vluchten en bij vluchtwijzigingen.

Probeer je de route te boeken via Qantas dan zie je andere tussenstops. Persoonlijk zou ik kiezen voor Emirates en dan met de A380 en een tussenstop in Dubai, is nog goedkoper ook en een A380 is wat bijzonderder dan een 787 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-04-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik zou ook eerder iets als dit boeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjtWP-jg90rq5QEHgytb2o1Ctsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrSO6JLom0f3rzTv0JC6tCQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Geen gezeur met losse tickets en het kost niet veel extra tijd. En uit ervaring is het ook echt fijn om even het vliegtuig uit te kunnen na ruim 10 uur vliegen.

Andere mogelijkheden die ik ook zou overwegen zijn Cathay via Hong Kong of China Airlines via Taipei (hoewel die volgens mij niet naar Perth vliegen, dus dan zou je naar Sydney moeten vliegen). Of natuurlijk via het Midden-Oosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:13:
Die route (AMS-PER via LHR) lijkt alleen via losse prijsvechters te boeken te zijn (of wellicht telefonisch bij Qantas en/of British Airways oid), ik zou het iig niet doen om gedoe te voorkomen. Zowel met bagage, gemiste vluchten en bij vluchtwijzigingen.

Probeer je de route te boeken via Qantas dan zie je andere tussenstops. Persoonlijk zou ik kiezen voor Emirates en dan met de A380 en een tussenstop in Dubai, is nog goedkoper ook en een A380 is wat bijzonderder dan een 787 :)
Ik zie de route via LHR wel staan bij Qantas. April 2025 kon ik niet kiezen trouwens.

Als je toch al moet overstappen, dan liever halverwege de route dan aan het begin... Kan je je benen even goed strekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

RamonK schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:27:
Ik zou ook eerder iets als dit boeken:
[Afbeelding]

Geen gezeur met losse tickets en het kost niet veel extra tijd. En uit ervaring is het ook echt fijn om even het vliegtuig uit te kunnen na ruim 10 uur vliegen.

Andere mogelijkheden die ik ook zou overwegen zijn Cathay via Hong Kong of China Airlines via Taipei (hoewel die volgens mij niet naar Perth vliegen, dus dan zou je naar Sydney moeten vliegen). Of natuurlijk via het Midden-Oosten.
Precied dit @Van der Berg Bovenstaande voorbeeld kost hetzelfde als wat jij via cheaptickets wilt boeken, maar dan via de airline zelf. En SQ is een prima airline, overstap van 1,5 uur op SIN is prima te doen (en SQ lost het anders wel voor je op) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande

Dat werkt alleen zo als je beide vluchten op hetzelfde ticket boekt.
[...]
Je moet wel appels met appels blijven vergelijken ;)

Wat je hierboven hebt staan met KLM+Qantas kost je ook zo'n 22 uur om van Amsterdam in Perth te komen en een slordige 32 uur om van Perth in Amsterdam te komen.(en 15 uur vertoeven op Heathrow is ook wel erg lang denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een lange overstap op Singapore Airport is ook een stuk meer aan te bevelen dan een lange overstap op Heathrow: YouTube: Changi Airport, SINGAPORE 🏆 BEST Airport in The World 🌎 FULL TOUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
HermanoGrande schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:03:
[...]

Dat werkt alleen zo als je beide vluchten op hetzelfde ticket boekt.

[...]
Dat is niet noodzakelijk zo. Soms bestaan er interline agreements tussen maatschappijen. Zo kon ik mijn bagage op een Cathay Pacific-vlucht ZRH-HKG onmiddellijk doorlabelen naar TPE voor een vlucht met China Airlines. Andere tickets, andere alliantie, geen codeshare.

Geen idee of dat in Europa ook gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:10:
Een lange overstap op Singapore Airport is ook een stuk meer aan te bevelen dan een lange overstap op Heathrow: YouTube: Changi Airport, SINGAPORE 🏆 BEST Airport in The World 🌎 FULL TOUR
Heb woensdag vijf uur overstaptijd op Singapore dus even goed gebruik van maken dan 😎

Amsterdam - Singapore - Brisbane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Los van of het technisch kan, veel maatschappijen doen niet meer aan doorlabelen van bagage - en dan zeker niet naar andere maatschappijen.

Tegenwoordig is het lang niet altijd duidelijk wat de kosten zijn voor checked luggage. Als KLM je met een overstap op LHR technisch zou kunnen doorlabelen op een quantas vlucht, betekend dat niet dat KLM ook het financiele risico wil lopen mocht Qantas geld willen zien door het inchecken van de tas. Of het risico op gezeik als het niet goed gaat.

Ik heb het zelf één keer geprobeerd met losse KLM en Air Europa tickets, met overstap op Madrid. Was in business dus KLM durfde het nog wel aan. Maar de tas ging niet mee in MAD omdat UX deze constructie niet verwachtte. Althans, niet zonder ingrijpen van de purser die het grondpersoneel aan het werk zette om dat alsnog te regelen vlak voor vertrek.

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Laatst online: 18-09 05:52
Overstappen op LHR op twee losse boekingen zou ik nooit (meer) doen, tenzij je airside kan blijven in of tussen de terminals.

In jouw geval heb je ruimbagage en is dit niet mogelijk.

Wellicht nog een idee de avond van te voren naar LHR te vliegen en in T3 (gok ik?) een overnachting te boeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

In principe niet, want als je bij KLM incheckt zien zij alleen een vlucht met eindbestemming Londen dus jouw koffer krijgt een label om op LHR op de band te belanden. En om die op te vissen moet je door de UK border en vervolgens opnieuw inchecken bij Qantas. Wat KLM betreft staat die aansluitende vlucht helemaal los van de reis die je met hen maakt.

Er bestaan soms uitzonderingen op maar dat is echt niet gebruikelijk. Je post maakt niet de indruk van een hele ervaren reiziger dus please, boek direct bij de airline en de hele reis op 1 ticket. Dan ben je het best beschermd tegen eventuele onverwachte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Ik had een aantal weken geleden zelfs dat de bagage ook op 1 ticket niet doorging naar de eindbestemming. Lufthansa gaf aan dat omdat de vlucht op een andere dag (een van de vluchten was een nachtvlucht) en met een andere luchtvaartmaatschappij (Air China) het niet mogelijk was om de bagage naar de eindbestemming in te checken.

We hadden in Shanghai maar een overstap van 1:40. Toen ik aangaf dat het dan wel erg krap ging worden om de bagage op te halen en in te checken voor de check-in deadline gaf ze aan dat dit veel langer was dan de minimum connection time in Shanghai en dat het dus geen enkel probleem zou moeten zijn...

Ook werd er niet gevraagd of we wel de correcte documenten hadden om China in te mogen en dus of het wel mogelijk was om onze bagage op te pikken.

Uiteindelijk hadden we 10 minuten voor de check-in deadline de bagage weer ingechekt in Shanghai. En dit was alleen mogelijk doordat we 5 minuten eerder waren geland, mijn vrienden Chinees spreekt en ik genoeg vlieg om redelijk snel te kunnen zien waar we heen moeten op het vliegveld. Ik denk dat voor veel mensen het niet gelukt was om de vlucht te halen.

Dit was mijn eerste keer vliegen met Lufthansa, en ik kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was. Ook aan boord was ik niet echt onder de indruk. Ik heb met andere maatschappijen een veel beter premium economy product ervaren. Maar ja, de prijs was goed en het belangrijkste onderdeel, de stoel, is identiek aan de meeste andere maatschappijen.

[ Voor 13% gewijzigd door RamonK op 08-04-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Dat komt niet door Lufthansa maar door China. Bij een overstap in China (ook al ga je door naar een ander land) ben je verplicht om je koffer op te halen en opnieuw in te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Xepos schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:02:
Dat komt niet door Lufthansa maar door China. Bij een overstap in China (ook al ga je door naar een ander land) ben je verplicht om je koffer op te halen en opnieuw in te checken.
Ah, dat is goed om te weten. Ik wist dat dit het geval was voor de US, maar niet dat dit ook gold voor China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb via Qantas directe website gekeken en van Amsterdam naar Perth heeft hij ook beschikbaar en heeft dezelfde route van Amsterdam naar Londen en dan rechtstreeks naar Perth alles op 1 ticket. Ik ben opeens via Qantas rechtstreeks boeken meer dan €2.000 kwijt:

Dit gaat mijn koffer wel direct door van Amsterdam naar Perth wegens alles op 1 ticket. en hoef ik waarschijnlijk niet opnieuw in te checken. Ik vind de prijs wel extreem. Met 2 losse vliegtickets ben ik goedkoper uit. Ik ga ook andere opties kijken dat jullie hebben aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4vjcK99ahCCkbLRDTsXdPg37iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjHisYvcVpfV9FMBbBimc8sr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Voor diegene die nog XP te kort komen voor een volgend level.
Air France heeft nog 3 dagen een discount pass aanbieding lopen.

https://wwws.airfrance.fr...tes-abonnement-air-france

- "The Discount Pass" 299 euro met code PCABP , 20xp + 2500mijlen
- "The Overseas France Pass" 194 euro met code PCADP, 20xp + 2500mijlen

dus bij elkaar 40xp voor 493 euro. Scheelt misschien weer een lang weekend XP runs ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Van der Berg schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:44:
Ik heb via Qantas directe website gekeken en van Amsterdam naar Perth heeft hij ook beschikbaar en heeft dezelfde route van Amsterdam naar Londen en dan rechtstreeks naar Perth alles op 1 ticket. Ik ben opeens via Qantas rechtstreeks boeken meer dan €2.000 kwijt:

Dit gaat mijn koffer wel direct door van Amsterdam naar Perth wegens alles op 1 ticket. en hoef ik waarschijnlijk niet opnieuw in te checken. Ik vind de prijs wel extreem. Met 2 losse vliegtickets ben ik goedkoper uit. Ik ga ook andere opties kijken dat jullie hebben aangegeven.

[Afbeelding]
Iedereen doet het op zijn manier, maar ik sluit me aan bij de andere posters die aangeven: Vermijd het voor dergelijke dure/verre vluchten losse tickets te boeken. Als je binnen Europa rondreist en je hebt een probleem is er altijd wel ergens een (low-cost) vlucht later op de dag die je kan halen en zijn de gevolgen beperkt. Maar long-haul zijn de gevolgen enorm. Neem jij 2 aparte tickets en heb je eender wat voor, waar je zelf niets aan kan doen, zijn de gevolgen (zowel praktisch en financieel) helemaal voor jou.

Is de vlucht naar Heathrow overboekt, is er een probleem met het vliegtuig, kan je niet vertrekken door slecht weer. Luchtvaartmaatschappij zal je volgens de wettelijke normen moeten vergoeden voor dat traject, het feit dat jij je volgende (peperdure) vlucht mist is niet hun probleem en ze zullen je dan ook niet helpen. Voor hen is, in dit voorbeeld, Londen je eindbestemming. Verder hebben zij geen zaken met jou plannen. Dat betekent dat jij zelf een nieuw ticket moet regelen om op je eindbestemming te raken. Dan moet je hopen dat er op de vlucht de dag nadien nog een plekje is (en betaal je hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs) of besluiten de extra kosten niet te maken en je vakantie te annuleren.

Als je dat op 1 ticket boekt blijft het een enorm klote probleem en verlies je veel tijd. Maar de luchtvaartmaatschappij zal er "alles" aan doen om voor een oplossing zorgen. Ze kunnen natuurlijk niet magisch een nieuwe vlucht voorzien, maar ze zullen wel zorgen dat jij, zonder extra kosten, op je bestemming raakt (de vlucht de dag nadien, vluchten (al dan niet met overstappen) van partnermaatschappijen, ...

Daarnaast raad ik mensen toch ook altijd af om via derde partijen zoals CheapTickets te boeken. Zolang alles goed gaat is het allemaal sunshine & rainbows. Maar het moment dat er iets fout loopt kom je vaak in een welles/niets spelletje terecht en loop je tegen bureaucratische muren op. Bij een issue zal de luchtvaartmaatschappij je vaak niet helpen en refereren naar de derde partij (want dat is de partij waarmee jij een overeenkomst hebt). Diezelfde derde partijen refereren dan weer vaak naar de luchtvaartmaarschappijen (simpelweg omdat zij niet willen/kunnen helpen omdat ze gewoon de middelen/kennis niet hebben om hiermee om te gaan).

Ik schrijf dit niet om je af te schrikken (je bent vrij om te doen wat je wilt). Met een goede planning en aanpak is de kans op problemen relatief beperkt. Maar als het fout loopt, zijn de gevolgen vaak wel erg stevig, daar moet je je wel van bewust zijn.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Aanstaande zaterdag had ik een directe vlucht van AMS naar NYC met KLM. Gisteravond kwam het bericht dat deze vlucht is geannuleerd vanwege operationele problemen en ben deze ochtend omgeboekt is naar AF met een tussenstop op CDG en 1:25u overstaptijd.

Dat vliegveld heb ik altijd vermeden door alle negatieve verhalen maar dat lijkt nu lastig te worden. De overstap is van terminal 2E naar 2F. Internet zegt wisselende verhalen van genoeg tijd tot onvoldoende. Iemand met recente ervaringen of dit genoeg zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
xos schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:46:
Aanstaande zaterdag had ik een directe vlucht van AMS naar NYC met KLM. Gisteravond kwam het bericht dat deze vlucht is geannuleerd vanwege operationele problemen en ben deze ochtend omgeboekt is naar AF met een tussenstop op CDG en 1:25u overstaptijd.

Dat vliegveld heb ik altijd vermeden door alle negatieve verhalen maar dat lijkt nu lastig te worden. De overstap is van terminal 2E naar 2F. Internet zegt wisselende verhalen van genoeg tijd tot onvoldoende. Iemand met recente ervaringen of dit genoeg zal zijn?
KLM houdt een minimum aan van 1h15 voor CDG.
Ik heb zelf 1x een vlucht gehad met 1h25 overstap op CDG. Maar toen ik op het vliegveld aan kwam werd ik alsnog overgeboekt op een andere vlucht omdat mijn 1e leg 30m vertraging had.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Andersom: je komt aan op 2F en vertrekt van 2E. 1u25 is genoeg om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

CyBeR schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:03:
[...]

Andersom: je komt aan op 2F en vertrekt van 2E. 1u25 is genoeg om dat te doen.
Je hebt gelijk, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb wat post teruggelezen, maar waarom wilde je per se deze directe vlucht? Naast de bezwaren omdat je het niet op 1 ticket krijgt, zou ik sowieso een korte stop halverwege prefereren zodat je niet onafgebroken in het vliegtuig zit. Stop in Dubai, Singapore of Kuala Lumpur zou ik liever hebben dan in helemaal aan het begin in Londen, Parijs of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Kort geleden heb ik deze overstap in pakweg 35 minuten gedaan.
Je komt aan op 2F en moet door naar 2E. De rijen bij de controles zijn de laatste tijd zo goed als verdwenen dus de overstap zou je zonder problemen moeten kunnen halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Ik vlieg de laatste jaren regelmatig vanaf Charles de Gaulle (hoofdzakelijk train+air, waarbij het traject met de Eurostar als eerste "vlucht" wordt beschouwd) en kan eigenlijk weinig verkeerd zeggen over CDG.

Die negatieve ervaringen zullen vast wel kloppen, maar ik kan er vooralsnog (fingers crossed!) niet over meespreken. (als Vlaming is mijn Frans is wel behoorlijk goed, dat speelt misschien mee?)
Ojjorz schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:22:
[...]

Ik heb wat post teruggelezen, maar waarom wilde je per se deze directe vlucht? Naast de bezwaren omdat je het niet op 1 ticket krijgt, zou ik sowieso een korte stop halverwege prefereren zodat je niet onafgebroken in het vliegtuig zit. Stop in Dubai, Singapore of Kuala Lumpur zou ik liever hebben dan in helemaal aan het begin in Londen, Parijs of Duitsland.
Ik gok (maar laat de vraagsteller mij maar verbeteren) omdat de langste vlucht is die je vanuit Europa kan nemen? Toch iets waar je kan "over vertellen" dat je die genomen hebt? Toen ik wat jonger was zou ik die vlucht om die reden best willen nemen :+ Nu ben ik wat ouder en wijzer :+

[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 10-04-2024 09:43 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Jebus4life schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:39:
Die negatieve ervaringen zullen vast wel kloppen, maar ik kan er vooralsnog (fingers crossed!) niet over meespreken. (als Vlaming is mijn Frans is wel behoorlijk goed, dat speelt misschien mee?)
De meeste mensen klagen over de enorme rijen voor de controles als je van Schengen naar non-Schengen (of vv) moet. Die zijn er gelukkig de laatste paar weken flink gereduceerd, maar rijen van 2+ uur waren niet ongewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Jebus4life schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:39:
[...]

Ik gok (maar laat de vraagsteller mij maar verbeteren) omdat de langste vlucht is die je vanuit Europa kan nemen? Toch iets waar je kan "over vertellen" dat je die genomen hebt? Toen ik wat jonger was zou ik die vlucht om die reden best willen nemen :+ Nu ben ik wat ouder en wijzer :+
Haha, ik ben al zo oud en wijs dat ik die behoefte niet eens snap :P . 'Lekker lang' in het vliegtuig zie ik niet als iets waar ik behoefte aan heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49

[Afbeelding]
Je bent met 2 losse tickets (self-transfer) initieel goedkoper uit ja. Nadruk op initieel. De financiële risico's van het missen van de self-transfer liggen dan namelijk bij jou.
Als de vlucht naar LHR vertraagd of geannuleerd is, en je de volgende vlucht daardoor niet kan halen, zul je deze op tijd moeten omboeken. Daar zal dan een behoorlijke change fee en fare difference bij komen kijken, als je al een ticket hebt dat veranderingen toestaat. Als dat niet mogelijk is, en je je geboekte vlucht daadwerkelijk mist, wordt waarschijnlijk het gehele ticket geannuleerd. Dan sta je daar, op LHR, te zoeken naar een nieuw retourtje Australië met vertrek op dezelfde of volgende dag. Check die prijzen nu eens? Ik zal 'm verklappen: €2600. Kort voor vertek boeken is nu eenmaal duur. Dan hebben we t nog niet over een hotelovernachting, verzorging en dergelijke. Plus het extra gezeik dat het kost als je het ticket bij een derde partij gekocht hebt - zeker de cheapo's.

Dus doe je een self-transfer door 2 losse retours te boeken? Behandel ze dan ook als compleet op zichzelf staande reizen. Betekent op de heenweg een mindset "ik reis naar Londen" totdat je met je koffer buiten staat. Dan pas begint de reis naar Perth. Met t tijdstip dat QF10 vertrekt is een dag eerder aankomen en een hotelletje pakken bijna een must.

Door de hele reis in 1 ticket te boeken, verschuif je dat risico naar de luchtvaartmaatschappij. BA423 geannuleerd? Dan krijg je een stoel op een andere Londen vlucht. Transfer gemist buiten je eigen schuld om? Is t hun probleem je zo snel mogelijk op de eindbestemming van je ticket te krijgen. En wordt er op allerlei fronten voor je gezorgd. En ja, daar is de prijs dan ook naar.
Overigens zeggen de screenshots niets over fare buckets of ticketvoorwaarden. Dus deze 1:1 vergelijken is niet eerlijk tenzij vastgesteld is dat deze 100% dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 08:08

Grouchy

meep meep

Kan je mijn laatste persoonlijke ervaring delen: een paar weken geleden heeft het me 50 minuten gekost om van terminal 2E naar terminal 2F over te stappen op CDG. Da's was wel laagseizoen.
Had er wel een controle bij de gate bij en de 2E-2F security erbij. Je gaat juist andersom, waarschijnlijk zonder deze controles.
Als er ergens problemen zijn dan begint de pret meestal rond de mei vakanties.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteravond koffer ingepakt. Nog even heel hard gelachen toen ik de reisstekkers erbij pakte. Een stuk of 20, omdat ik die kleredingen altijd vergeet. Hihi en zo.

Open ik nu in de Privium mijn handbagage... |:(

Op naar stekker 21 voor 24,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je het spannend vindt kun je ook KLM bellen om je naar een directe vlucht om te laten boeken. KLM zit helemaal vol op zaterdag maar Delta heeft nog plek op 2 vluchten. Dan zit je wel op een Delta-vlucht ipv KLM-vlucht.

De tijd zou iig wel genoeg moeten zijn op zich om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44

ThunderNet

Flits!

PWM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:54:
Gisteravond koffer ingepakt. Nog even heel hard gelachen toen ik de reisstekkers erbij pakte. Een stuk of 20, omdat ik die kleredingen altijd vergeet. Hihi en zo.

Open ik nu in de Privium mijn handbagage... |:(

Op naar stekker 21 voor 24,95.
Inmiddels goedkoper om heel Denemarken om te zetten op andere stopcontacten? :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1 ... 198 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2