Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 197 ... 245 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:55:
Vraag je aan de mensen met een KLM account..
Hebben jullie toevallig ook 2 vage emails gekregen met als titel "Confidential Questionnaire on Potential Changes to the Air France Uniform"?
Nee, maar interessant, wat voor vragen stellen ze?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Nee, maar interessant, wat voor vragen stellen ze?
Kreeg gisteren een email van airfrance_klm@qemailserver.com met titel: "Confidential Questionnaire on Potential Changes to the Air France Uniform"
ok zal wel.. email ziet er niet uit als AirFrance/KLM... en link in email gaat naar afklm.eu.qualtrics.com dus ook niet iets waar ik op ga klikken..
Dus ignore..

Maar nu de WTF..
Maandag avond laat kreeg ik een email van zelfde adress:
"Dear Customer,

A questionnaire regarding Air France uniforms has been sent to you today. It was an unapproved project sent by mistake. We kindly ask you to disregard it and apologize for any inconvenience caused by this mailing.

We thank you in advance for your comprehension.

Best regards.
Air France - Customer and Market Insights team"

mmm misschien was het stiekem wel legit... :?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:27:
[...]

Kreeg gisteren een email van airfrance_klm@qemailserver.com met titel: "Confidential Questionnaire on Potential Changes to the Air France Uniform"
ok zal wel.. email ziet er niet uit als AirFrance/KLM... en link in email gaat naar afklm.eu.qualtrics.com dus ook niet iets waar ik op ga klikken..
Dus ignore..

Maar nu de WTF..
Maandag avond laat kreeg ik een email van zelfde adress:
"Dear Customer,

A questionnaire regarding Air France uniforms has been sent to you today. It was an unapproved project sent by mistake. We kindly ask you to disregard it and apologize for any inconvenience caused by this mailing.

We thank you in advance for your comprehension.

Best regards.
Air France - Customer and Market Insights team"

mmm misschien was het stiekem wel legit... :?
Qualtrics is idd een legitiem bedrijf dat door AFKL gebruikt wordt voor (je gelooft het niet) enquetes en feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Qualtrics is idd een legitiem bedrijf dat door AFKL gebruikt wordt voor (je gelooft het niet) enquetes en feedback.
good to know :)
Maar ik blijf het slecht vinden dat er van een niet KLM/AF email-adres een mail komt met een link naar weer een andere site..
Alle anti phishing training die ik heb gehad zegt dat dit een red flag is...

Voor de nieuwsgierigen, hier is de link (geen idee of hij nog werkt)
https://afklm.eu.qualtric...8p2xU_CGC_hWl6FwnuvFr1XEc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04
Mawlana schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:33:
Ik heb onlangs bericht ontvangen van Privium. Daarin staat dat de Guest Vouchers geldig zijn tot 1 april 2024. Ik heb er nog twee, en deze zal ik niet kunnen gebruiken. Interesse? Als je de portokosten doneert aan een goed doel naar keuze, dan stuur ik deze naar je op. :)
Mocht je er nog 1tje over hebben dan houd ik me aanbevolen, we vliegen de 29ste en mijn partner heeft geen Privium :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:59:
[...]

good to know :)
Maar ik blijf het slecht vinden dat er van een niet KLM/AF email-adres een mail komt met een link naar weer een andere site..
Alle anti phishing training die ik heb gehad zegt dat dit een red flag is...

Voor de nieuwsgierigen, hier is de link (geen idee of hij nog werkt)
https://afklm.eu.qualtric...8p2xU_CGC_hWl6FwnuvFr1XEc
Ja dat zou netter kunnen idd, maar dat gebeurt wel vaker bij grote bedrijven omdat je om het netjes te doen opeens heel veel meer mensen nodig hebt (om toestemming te verlenen je domeinnaam er aan te hangen, technische set-up doen om dat te implementeren, compliance, etc.)

Link is inmiddels, zoals verwacht, dood.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 12-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Ja dat zou netter kunnen idd, maar dat gebeurt wel vaker bij grote bedrijven omdat je om het netjes te doen opeens heel veel meer mensen nodig hebt (om toestemming te verlenen je domeinnaam er aan te hangen, technische set-up doen om dat te implementeren, compliancy, etc.)
Als het van een KLF/AF email was gekomen en er bij stond dat de questionaire op een externe site stond had ik dat normaal gevonden.. maaar dit was double whammy.. en zeker met een email met een raar onderwerp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Yakumos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Mocht je er nog 1tje over hebben dan houd ik me aanbevolen, we vliegen de 29ste en mijn partner heeft geen Privium :) .
Je bent de eerste. Als je belooft € 1 te doneren aan een goed doel, stuur me dan je adresgegevens via DM. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog mooi 2 jaar erbij gekregen in 1x, dat scheelt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMI0ZDHNO7sfYbyoH05PgIU8UhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CsVBITd5DKbxnKYRmDb9PBcA.png?f=fotoalbum_large

Zag dat ik op de laatste Delta vluchten ook gewoon UXP kreeg, terwijl dat volgens mij eigenlijk niet de bedoeling is, maakt het wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@PWM is die PA in de praktijk soepeler met bijv omboeken en kosten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:57:
@PWM is die PA in de praktijk soepeler met bijv omboeken en kosten :) ?
Ietsje ja. Maar het grootste voordeel is dat ze direct opnemen en dan alle tijd voor je hebben. Dus vaak kunnen ze je al goedkoop omboeken, omdat ze handiger zijn met de systemen.

Ze reageren ook dezelfde dag op mail. Dus voor alle niet dringende zaken doe ik dat gewoon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
Je zou het bijna klantenservice noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@PWM ah dat is wel handig dat ze ook snel antwoorden op e-mail. Dacht dat jij (of was het iemand anders) ook aangaf dat ze flexibeler zijn met omboeken naar een andere vlucht op dezelfde dag (ongeacht prijsverschil). Dat zou dan ook een mooi voordeel zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:21:
@PWM ah dat is wel handig dat ze ook snel antwoorden op e-mail. Dacht dat jij (of was het iemand anders) ook aangaf dat ze flexibeler zijn met omboeken naar een andere vlucht op dezelfde dag (ongeacht prijsverschil). Dat zou dan ook een mooi voordeel zijn
Doen ze ook wel hoor. Maar dan moet het wel uitzondering zijn. Ik ga er vanuit dat dat netjes in hun CRM staat. Dus als jij ergens om de 6-7 vluchten hulp nodig hebt met omboeken, doen ze dat. Maar ze zullen wel opletten dat je hen niet gaat gebruiken om goedkope tariefsklasses te boeken omdat je via hen toch wel kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
We Are Borg schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:21:
Dat zijn ze zeker. Ik heb dingen voorelkaar gekregen die ik via de reguliere platinum lijn nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. En daarnaast heb je vaak dezelfde mensen aan de lijn, en die zie je vervolgens ook meestal bij de evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:28
Vraag: we gaan in april naar Mallorca. Auto al geboekt. We landen om 9:30, ik heb de auto ophalen gezet op 10:30.

Is dit genoeg tijd en heb je iets van speling? We hebben een cabrio gehuurd dus ik neem aan dat dit type blijft ook als we wat later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:55:
Vraag: we gaan in april naar Mallorca. Auto al geboekt. We landen om 9:30, ik heb de auto ophalen gezet op 10:30.

Is dit genoeg tijd en heb je iets van speling? We hebben een cabrio gehuurd dus ik neem aan dat dit type blijft ook als we wat later komen.
Stuur de verhuurder je vluchtnummer, dan is je boeking 'gekoppeld' .

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online

Je kan bij hen vast je vluchtnummer opgeven zodat ze kunnen zien dat je vlucht is vertraagd wanneer je niet op het afgesproken tijdstip bij de balie bent. Wanneer je van tevoren weet dat je later aankomt (vlucht gemist, vertraagd), dan waardeert men het wel als je dat tijdig aangeeft.

Zo heb ik ook een keer m'n auto in de middag opgehaald in plaats van ochtend vanwege een gemiste vlucht. Had uiteraard wel contact opgenomen met de verhuurder om aan te geven dat ik de auto later kom ophalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 14-03-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-11-2024

Dat ligt aan de voorwaarden die verhuurder hanteert. De meeste zijn best soepel, maar er zijn boefjes die gelijk je hele reservering annuleren als je te laat bent.

In de algemene voorwaarden en/of de FAQ op de website van de verhuurder staat daar vast wel iets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Ligt een beetje aan hoe groot het vliegveld is, en of je alleen handbagage of ook ruimbagage bij je hebt. Meestal moet 1 uur wel voldoende zijn om je bagage te pakken en door de douane te komen, zeker bij kleinere vliegvelden. Maar idd, ff afstemmen met de verhuurder over wat te doen bij vertraging "onderweg".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Ligt een beetje aan hoe groot het vliegveld is, en of je alleen handbagage of ook ruimbagage bij je hebt. Meestal moet 1 uur wel voldoende zijn om je bagage te pakken en door de douane te komen, zeker bij kleinere vliegvelden. Maar idd, ff afstemmen met de verhuurder over wat te doen bij vertraging "onderweg".
Douane kom je niet tegen op Majorca vanuit Nederland dus dat scheelt. Maar vertraging van het vliegtuig is aan de orde van de dag en de bagage van de band halen kan ook lang duren. Bij een goede verhuurder kun je natuurlijk je vluchtnummer opgeven en dan zien ze of je vertraagd bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kleine trip report van mijn reis naar de US (AMS-SLC-AUS-MSP-AMS) met Delta met de long haul routes in Delta One Suites op de A330-900 Neo.

Hard product: blijft denk ik wel één van de betere stoelen die je bij westerse airlines kan vinden. De deur voegt echt wat toe, ook al zie je ook met de deur open eigenlijk alleen de voeten van je medepassagiers.
Wel is de aankleding in de A330 wat minder sjiek dan in de A350 wat met name komt door de andere kleurstelling. In de A350 is er meer donkergrijs en rood, in de A330 is het allemaal wel erg wit.
Ik had op beide vluchten 2A wat zo ver voorin is dat de wand zelfs al wat naar binnen komt. Stoel zelf is comfy maar in bedmode eigenlijk wat te smal door de harde armleuning aan de raamkant die niet omlaag kan. Wel meer dan genoeg voetenruimte.
IFE heeft een prima selectie en mooi scherm van hoge kwaliteit maar het feit dat het touch screen only is, is best irritant. Een (simpele) remote voor bijv. volume handig zijn, nu moet je steeds naar voren buigen.
Wifi is gratis voor messaging en behoorlijk vlot. Echt internet kost $25 voor de hele vluchtduur maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.
Delta levert geen bedding, je krijgt alleen een deken en kussen maar geen matras op nachtvluchten wat eigenlijk best wel raar is voor je flagship product. De amenity kit is klein maar voldoende, wel zijn er handige Delta-branded slippers.

Soft product: as per usual zet Delta z'n meer senior (letterlijk :P) personeel in in de premium cabins. Men is over het algemeen correct maar niet erg sociaal en zeker niet pro-actief. Buiten de standaard rondes moet je om alles vragen en dat lijkt men vervolgens maar een beetje lastig en raar te vinden. KLM doet dat in mijn ervaring toch wel wat beter. Eten was goed van kwaliteit, maar niet erg inspirerend. Beetje meh wijn ook, weinig bijzonders.

Delta Sky Club gebruikt op SLC en MSP. Doelgroep lijkt vooral lokale statushouders te zijn en niet long haul premium passagiers en dat maakt het wat apart. Zo moet je voor een deel van het bar-menu gewoon betalen.
De United Polaris lounges zijn echt van een stuk hoger niveau omdat die specifieke bedoeld zijn voor long haul premium passagiers, de rest moet naar de United Club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:42:
Delta Sky Club gebruikt op SLC en MSP. Doelgroep lijkt vooral lokale statushouders te zijn en niet long haul premium passagiers en dat maakt het wat apart.
Niet eens.

Ze zijn tegenwoordig bedoeld voor creditcardhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Kreeg bericht van KLM dat een vlucht in mei wegens operationele redenen uitgevoerd gaat worden door Privilege Style S.A. Had er nog nooit van gehoord, snelle Google sessie leert me dat het een Spaans bedrijf is?

De vlucht zelf is een uurtje dus dat interesseert me heel weinig, maar was benieuwd of iemand ervaringen ermee had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is een wetlease-constructie die KLM gebruikt voor een aantal vluchten. Je merkt er als het goed is weinig van, behalve dat het vliegtuig waar je in zit niet in KLM-kleurstelling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:12

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Mawlana schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:33:
Ik heb onlangs bericht ontvangen van Privium. Daarin staat dat de Guest Vouchers geldig zijn tot 1 april 2024. Ik heb er nog twee, en deze zal ik niet kunnen gebruiken. Interesse? Als je de portokosten doneert aan een goed doel naar keuze, dan stuur ik deze naar je op. :)
Ik heb nog één voucher over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:33:
Volgens mij kun je ze ook bellen.
Kantoor in Austin was verlaten bij vertrek en in SLC gaan ze pas om 15:30 lokale tijd open dus dat wordt laat opblijven om te bellen. Wat een farce. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:42:
Kleine trip report van mijn reis naar de US (AMS-SLC-AUS-MSP-AMS) met Delta met de long haul routes in Delta One Suites op de A330-900 Neo.

Hard product: blijft denk ik wel één van de betere stoelen die je bij westerse airlines kan vinden. De deur voegt echt wat toe, ook al zie je ook met de deur open eigenlijk alleen de voeten van je medepassagiers.
Wel is de aankleding in de A330 wat minder sjiek dan in de A350 wat met name komt door de andere kleurstelling. In de A350 is er meer donkergrijs en rood, in de A330 is het allemaal wel erg wit.
Ik had op beide vluchten 2A wat zo ver voorin is dat de wand zelfs al wat naar binnen komt. Stoel zelf is comfy maar in bedmode eigenlijk wat te smal door de harde armleuning aan de raamkant die niet omlaag kan. Wel meer dan genoeg voetenruimte.
IFE heeft een prima selectie en mooi scherm van hoge kwaliteit maar het feit dat het touch screen only is, is best irritant. Een (simpele) remote voor bijv. volume handig zijn, nu moet je steeds naar voren buigen.
Wifi is gratis voor messaging en behoorlijk vlot. Echt internet kost $25 voor de hele vluchtduur maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.
Delta levert geen bedding, je krijgt alleen een deken en kussen maar geen matras op nachtvluchten wat eigenlijk best wel raar is voor je flagship product. De amenity kit is klein maar voldoende, wel zijn er handige Delta-branded slippers.

Soft product: as per usual zet Delta z'n meer senior (letterlijk :P) personeel in in de premium cabins. Men is over het algemeen correct maar niet erg sociaal en zeker niet pro-actief. Buiten de standaard rondes moet je om alles vragen en dat lijkt men vervolgens maar een beetje lastig en raar te vinden. KLM doet dat in mijn ervaring toch wel wat beter. Eten was goed van kwaliteit, maar niet erg inspirerend. Beetje meh wijn ook, weinig bijzonders.

Delta Sky Club gebruikt op SLC en MSP. Doelgroep lijkt vooral lokale statushouders te zijn en niet long haul premium passagiers en dat maakt het wat apart. Zo moet je voor een deel van het bar-menu gewoon betalen.
De United Polaris lounges zijn echt van een stuk hoger niveau omdat die specifieke bedoeld zijn voor long haul premium passagiers, de rest moet naar de United Club.
Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die Delta vaak maar onvriendelijk vind. Ook begrijp ik nog steeds niet dat ze een hamburger met uien serveren voordat je gaat landen. Kom altijd aan met het gevoel dat ik enorm uit mijn mond stinkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:12
Dat is na het vliegen toch al gauw (altijd kauwgom op zak)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Je kan bij hen vast je vluchtnummer opgeven zodat ze kunnen zien dat je vlucht is vertraagd wanneer je niet op het afgesproken tijdstip bij de balie bent.
Ik vraag mij altijd af of daar nu echt iets mee gebeurt. Ook al vaak genoeg gehad (ook op grote vliegvelden) dat er nauwelijks auto's beschikbaar waren of dat het gereserveerde type niet beschikbaar was. Blijf het een beetje een shady business vinden dat autoverhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
PolarBear schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Ik vraag mij altijd af of daar nu echt iets mee gebeurt. Ook al vaak genoeg gehad (ook op grote vliegvelden) dat er nauwelijks auto's beschikbaar waren of dat het gereserveerde type niet beschikbaar was. Blijf het een beetje een shady business vinden dat autoverhuur.
Hangt af van de luchthaven en de verhuurder lijkt mij. Zo zijn er verhuurders (vaak lokale) die de auto vanaf een externe locatie komen brengen, en dat doen ze het liefst zo laat mogelijk. Zij zullen de vlucht wel bijhouden.

Ik heb het idee dat de grotere verhuurders (denk aan Avis/Europcar/Enterprise) het doorgaans minder erg vinden om een gratis upgrade te geven, als dat ervoor zorgt dat ze minder auto's naar desbetreffende locatie moeten brengen. Zij zullen minder snel geneigd zijn de vluchtstatus te controleren wanneer je niet tijdig komt opdagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:04:
[...]

So they know how to take the reservation but just don't know how to hold the reservation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:43:
[...]

So they know how to take the reservation but just don't know how to hold the reservation.
And that's really the most important part of the reservation: the holding.
Anybody can just take them.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die Delta vaak maar onvriendelijk vind. Ook begrijp ik nog steeds niet dat ze een hamburger met uien serveren voordat je gaat landen. Kom altijd aan met het gevoel dat ik enorm uit mijn mond stinkt :+
Senior mama's die bieden voor 3x AMS & 2x CDG binnen 2 weken. Going through the motions en klaar voor de rest van de maand :o

Hamburger: is vooral een first World probleem >:) met een panini, crabcakes enzovoort als 2e keus bij DL of zoals bij KL de Angus hamburger met ingelegde rode ui & chilisaus & de Konigin van Argentinie- Empanada als 2e keus.

Binnenlandse vluchten zijn vaak een graadje erger als ze bijvoorbeeld nog even langs de KFC voor een bucket onderweg :D

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Grouchy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Binnenlandse vluchten zijn vaak een graadje erger als ze bijvoorbeeld nog even langs de KFC voor een bucket onderweg :D
Ze hadden ooit een keer een Impossible Burger aan boord, die was best tasty!

Maar idd, het eten is voor mij een reden om juist voor KLM te gaan. Da's toch een stukje gezonder en meestal ook lekkerder dan bij Delta hoor. In alle klassen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Ze hadden ooit een keer een Impossible Burger aan boord, die was best tasty!

Maar idd, het eten is voor mij een reden om juist voor KLM te gaan. Da's toch een stukje gezonder en meestal ook lekkerder dan bij Delta hoor. In alle klassen.
Ben wel een fan van DAL, iets meer budget voor hun eten/drinken en meer keuze/zekerheid & iets minder meeh in vergelijking met KL.

Dit is het menu voor mijn eerstkomende DAL vlucht:
https://deltaone.mydeltamenu.com/AMS-MSP/index-static.html

3 keuzes als je niks kiest, 5 als je een paar dagen voor vetrek online een keuze maakt.
Ziet er net zo (on)gezond uit als KL in het verleden.

Dan KL voor mijn eerstkomende WBC KL vlucht naar de VS: Aan board kunt u kiezen tussen 2 heerlijke standaardmaaltijden.

En dan maar afwachten vanaf rij 4/5 of je 1e keuze nog beschikbaar is.... :o
KL kennende eet ik als ik tijd heb wel vooraf.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

franssie

Save the albatross

Grouchy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Ben wel een fan van DAL, iets meer budget voor hun eten/drinken en meer keuze/zekerheid & iets minder meeh in vergelijking met KL.

<>
Dat is ook mijn ervaring. Geweldige presentatie bij KLM maar smaak van wijn en spijs valt tegen. Dan liever wat degelijker Amerikaans voedsel en wijn (en dan ook in een normaal glas ipv een portglaasje van hun Gall special).

edit: en smaken verschillen en dat is prima. Twee jaar geleden zei de purser dat meerdere gasten in WBC het net als ik niet te eten vonden, achteraf gedacht had ik daar een voucher uit moeten slepen. Betrof wel een vlucht van ATL > SPL dus daar heeft KLM ook wat minder zeggenschap over denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 15-03-2024 19:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51
Iemand ervaring met KLM 787-10 economy bulkhead seats en hoeveel been ruimte je dan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Dan KL voor mijn eerstkomende WBC KL vlucht naar de VS: Aan board kunt u kiezen tussen 2 heerlijke standaardmaaltijden.

En dan maar afwachten vanaf rij 4/5 of je 1e keuze nog beschikbaar is.... :o
KL kennende eet ik als ik tijd heb wel vooraf.
Afaik is dat nooit echt een probleem, ze hebben meer maaltijden bij zich dan er nodig zijn. Maar om de bijbehorende verspilling tegen te gaan gaan ze binnenkort ook van tevoren vragen wat passagiers willen, net als Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Een hele stomme vraag waarschijnlijk van een niet zo frequente vlieger die verder geen verstand heeft van airlines en hier meestal alleen een beetje meelurkt :P
Ik zat voor mijn vakantie te kijken naar de goedkoopste vluchten naar mijn bestemming (logisch natuurlijk :P), maar daar viel mij het volgende op:
Vanaf Amsterdam vliegen dagelijks twee maatschappijen rechtstreeks naar mijn bestemming, KLM en nog een andere (ik laat de exacte details maar even achterwege, dat is volgens mij niet zo heel belangrijk).
Beide maatschappijen doen aan codesharing met elkaar.
Vanwege de tijden vlieg ik heen met KLM en terug met de andere maatschappij. Na even te zitten kijken viel het mij op dat die andere maatschappij diezelfde KLM vlucht voor honderden euro's goedkoper aanbood dan KLM zelf, waar er voor de terugreis met de andere maatschappij geen verschil was tussen boeken via KLM of boeken via de uitvoerende maatschappij.
Dus mijn vraag is: Hoe werkt dit precies? Waarom zou een partner zo'n vlucht voor zoveel minder aan kunnen bieden dan de uitvoerende maatschappij zelf?

Vreemd genoeg kreeg ik die prijs overigens ook niet uit Skyscanner of Google Flights. Daar stond de hogere KLM prijs genoemd als laagste prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 15-03-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
EDIT schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:28:
Een hele stomme vraag waarschijnlijk van een niet zo frequente vlieger die verder geen verstand heeft van airlines en hier meestal alleen een beetje meelurkt :P
Ik zat voor mijn vakantie te kijken naar de goedkoopste vluchten naar mijn bestemming (logisch natuurlijk :P), maar daar viel mij het volgende op:
Vanaf Amsterdam vliegen dagelijks twee maatschappijen rechtstreeks naar mijn bestemming, KLM en nog een andere (ik laat de exacte details maar even achterwege, dat is volgens mij niet zo heel belangrijk).
Beide maatschappijen doen aan codesharing met elkaar.
Vanwege de tijden vlieg ik heen met KLM en terug met de andere maatschappij. Na even te zitten kijken viel het mij op dat die andere maatschappij diezelfde KLM vlucht voor honderden euro's goedkoper aanbood dan KLM zelf, waar er voor de terugreis met de andere maatschappij geen verschil was tussen boeken via KLM of boeken via de uitvoerende maatschappij.
Dus mijn vraag is: Hoe werkt dit precies? Waarom zou een partner zo'n vlucht voor zoveel minder aan kunnen bieden dan de uitvoerende maatschappij zelf?

Vreemd genoeg kreeg ik die prijs overigens ook niet uit Skyscanner of Google Flights. Daar stond de hogere KLM prijs genoemd als laagste prijs.
Krijg je die lagere prijs toevallig als je een enkeltje terug boekt?

Er zit allerlei "logica" achter de prijs van tickets. Een daarvan is de grootte van de lokale markt. Er zijn op je vakantiebestemming waarschijnlijk niet zoveel mensen die met het vliegtuig op vakantie of zakenreis gaan. Een retourtje AMS-Vakantieadres-AMS kan bijvoorbeeld veel duurder zijn dan Vakantieadres-AMS-Vakantieadres. Terwijl je in hetzelfde vliegtuig zit.

Het risico zit hem in het boeken van 2 enkele reizen ipv een retourtje. Bij een retourtje moet je airline je thuis brengen. Ook als de vlucht die je hebt geboekt vol zit. En tijdens je vertraging krijg je gratis hotel en eten. Maar bij een enkele reis is het je eigen probleem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@EDIT zonder meer informatie is het heel lastig. Sowieso zijn er variaties in ogenschijnlijk hetzelfde ticket. Denk aan wijzingingsopties, kosten voor wijzigen, bagage, stoelkeuze, etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
@RocketKoen en @We Are Borg
Dank voor jullie reacties :)
Het ging in beide gevallen om een retour in één boeking, geen verschil in vliegrichting/datum/vlucht (alleen ander vluchtnummer vanwege de codesharing).
Er waren wel verschillen in voorwaarden, maar in positieve zin voor mij. De goedkopere tickets hadden dingen als ruimbagage inbegrepen, vrije stoelkeuze bij/na het boeken, mogelijkheid tot wijzigen/annuleren. Het duurdere KLM light-ticket had die dingen nog niet eens, dan zou het nog een stukje duurder zijn geweest als ik het met een standaard-ticket had vergeleken (ja, ik ben een pauper die in economy vliegt :P).

Daarom vond ik het ook zo opvallend. Verschillen in prijs met goedkopere tickets tegen slechtere voorwaarden kan ik begrijpen, maar omgekeerd voelt gewoon vreemd.
Vooral als de uitvoerende maatschappij die duurdere tickets verkoopt tegen slechtere voorwaarden.

[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 15-03-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Kan het zo zijn dat er van alle (of bepaalde) fare buckets een vast aantal tickets aan de codeshare-partner worden toegewezen? Als de goedkoopste buckets bij de vliegende maatschappij al uitverkocht zijn maar bij de codeshare partner nog niet zie je het goedkoopst beschikbare ticket daar dus goedkoper.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:54:
Kan het zo zijn dat er van alle (of bepaalde) fare buckets een vast aantal tickets aan de codeshare-partner worden toegewezen? Als de goedkoopste buckets bij de vliegende maatschappij al uitverkocht zijn maar bij de codeshare partner nog niet zie je het goedkoopst beschikbare ticket daar dus goedkoper.
Yep. Niet zozeer "toegewezen", die partner koopt ze gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ah, ja, dat klinkt logisch. Ik nam eenvoudigweg aan dat beide partners het hele vliegtuig samen verkochten, maar als het op die manier werkt, dan begrijp ik 'm inderdaad.
Dank voor het antwoord!

En is dat trouwens niet een behoorlijk risico voor die partner als je standaard een x aantal stoelen moet kopen op de vlucht vanwege codesharing? Voor KLM is dat natuurlijk mooi, je hebt gegarandeerd inkomsten, maar ik denk niet dat veel mensen naar de website van een codesharing partner zouden gaan om een vliegticket te boeken.
Maar het zal vast lucratief genoeg zijn, anders bestond het niet op deze manier :P

[ Voor 51% gewijzigd door EDIT op 16-03-2024 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:20:

Hamburger: is vooral een first World probleem >:)
en self imposed, want ik blijf hem toch telkens weer kiezen. Ze hebben trouwens wel een lekkerder biertje bij Delta, die IPA die ze hebben is best ok bij die burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

EDIT schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:06:
maar ik denk niet dat veel mensen naar de website van een codesharing partner zouden gaan om een vliegticket te boeken.
Maar het zal vast lucratief genoeg zijn, anders bestond het niet op deze manier :P
Niet een “bewuste” keuze maar het komt bij mij vaak voor. Via KLM geboekt naar Mexico en vlieg vanuit AMs het eerste stuk met aeromexico. Terug met copa een korte hop en daarna met KLM naar AMS. Allemaal dus via KLM, maar slechts 1 keer met KLM ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:00
EDIT schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:06:
Ah, ja, dat klinkt logisch. Ik nam eenvoudigweg aan dat beide partners het hele vliegtuig samen verkochten, maar als het op die manier werkt, dan begrijp ik 'm inderdaad.
Dank voor het antwoord!

En is dat trouwens niet een behoorlijk risico voor die partner als je standaard een x aantal stoelen moet kopen op de vlucht vanwege codesharing? Voor KLM is dat natuurlijk mooi, je hebt gegarandeerd inkomsten, maar ik denk niet dat veel mensen naar de website van een codesharing partner zouden gaan om een vliegticket te boeken.
Door de route samen met een partner te doen heb je een grotere afzetmarkt om tickets te verkopen. Mogelijk dat het voor beide airlines niet uit had gekund om de route aan te bieden als ze hem volledig zelf hadden moeten financieren en vliegen.

Een Nederlander die met KLM naar Miami wil kan niet rechtstreeks vliegen. Maar gaat via Atlanta verder met Delta omdat KLM rechtstreekse vluchten niet gevuld genoeg krijgt. Door te partneren met Delta kunnen ze samen de route Amsterdam - Atlanta exploiteren (met meer vliegtuigen per dag voor hun klanten) en daarbij toch betaalbare stoelen aanbieden voor hun klanten. Waarbij KLM klanten vervolgens verder kunnen naar alle steden die Delta daarvandaan aandoet.
Andersom krijgt Delta hierdoor weer mogelijkheden om tickets aan hun klanten te verkopen naar de kleinere Europese bestemmingen die KLM allemaal aandoet.

Kortom, je routenetwerk wordt vooral groter en dus aantrekkelijker voor je (potentiele) klanten. En daarmee concureer je tegen een niet-partner airline (bv Lufthansa) die die routes zelf (met andere partners) moet opzetten of een bepaalde bestemming dus niet eens kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Dit is erg interessant voor vliegtuigen en Schiphol, wat een verandering tegenover nu:

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 18-03-2024 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
swtimmer schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:36:
[...]

en self imposed, want ik blijf hem toch telkens weer kiezen. Ze hebben trouwens wel een lekkerder biertje bij Delta, die IPA die ze hebben is best ok bij die burger.
Ze hadden een tijdje een Hazy IPA die speciaal voor Delta gebrouwen was (eigen blik design enzo) die echt heel lekker was. Laatste paar vluchten hebben ze die niet meer helaas, maar meestal nog steeds 3-4 opties (Pilsener, Lager, IPA, Hazy IPA). Wat dat betreft zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb voor het eerst van mijn leven een package holiday (naar een all inclusive resort) geboekt.. ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.. niet onze gebruikelijke manier van reizen/vakantie maar eens moet de eerste keer zijn..
Anyway wou even wat frustratie delen..
In de papieren van de reisorganisatie staat het volgende:

Heenvlucht (wizzair):
Flight Extras
Ad x 4 Ch x 0 Inf x 0 Flight Charges
Ad x 4 No Priority Boarding & Cabin Bag
Ad x 4 Check-in Bag, No Check-in Bag - total allowance 0kg
Ad x 2 20kg

Terug vlucht (Easyjet):
Flight Extras
Ad x 2 Checked-in baggage selection, 1 x hold bag (23kg) - total allowance 23kg
Ad x 4 Small cabin bag

Lekker duidelijk he? hoeveel koffers en handbagage mag je nu mee nemen??
Ik ben er inmiddels wel zelf uit, maar toch wel erg slechte manier van communiceren IMHO..

spoiler:
Heen iedereen klein tasje aan boord en 2 koffers van max 20kg (elk) in het ruim..
Heen iedereen een net iest ander formaat klein tasje aan boord en 2 koffers van max 23kg (elk) in het ruim..
Met name hoe de terugvlucht beschreven staat als 2x 1x een koffer vind ik een nogal onhandige formulering..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:27:
Ik heb voor het eerst van mijn leven een package holiday (naar een all inclusive resort) geboekt.. ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.. niet onze gebruikelijke manier van reizen/vakantie maar eens moet de eerste keer zijn..
Anyway wou even wat frustratie delen..
In de papieren van de reisorganisatie staat het volgende:

Heenvlucht (wizzair):
Flight Extras
Ad x 4 Ch x 0 Inf x 0 Flight Charges
Ad x 4 No Priority Boarding & Cabin Bag
Ad x 4 Check-in Bag, No Check-in Bag - total allowance 0kg
Ad x 2 20kg

Terug vlucht (Easyjet):
Flight Extras
Ad x 2 Checked-in baggage selection, 1 x hold bag (23kg) - total allowance 23kg
Ad x 4 Small cabin bag

Lekker duidelijk he? hoeveel koffers en handbagage mag je nu mee nemen??
Ik ben er inmiddels wel zelf uit, maar toch wel erg slechte manier van communiceren IMHO..

spoiler:
Heen iedereen klein tasje aan boord en 2 koffers van max 20kg (elk) in het ruim..
Heen iedereen een net iest ander formaat klein tasje aan boord en 2 koffers van max 23kg (elk) in het ruim..
Met name hoe de terugvlucht beschreven staat als 2x 1x een koffer vind ik een nogal onhandige formulering..
Volgens mij mogen jullie 6kg aan souvenirs kopen 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb wel enkele keren van die package deals gedaan maar vloog dan of met hun eigen vliegmij, of KLM/Transavia. Wizz en Easyjet jeb ik nog nooit gezien.

@ToolkiT Ben je de transfers niet vergeten (ook daar moet je nu soms voor betalen las ik ergens).

Communicatie vanuit die partijen is niet altijd even duidelijk inderdaad. Vluvhttijden etc kunnen ook tijdens je vakantie veranderen (nu kan dat altijd maar bij eigen vliegtuigen is die kans groter dan bij een lijndienst, en dat zijn Easyjet en Whizzair wel, dus wat dat betreft betrouwbaarder).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Apache4u schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Volgens mij mogen jullie 6kg aan souvenirs kopen 😉
verrek ja.. zo had ik het nog niet gezien.. maar souvenirs kopen is ook niet een ding dat we vaak doen eerlijk gezegd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:06:
Ik heb wel enkele keren van die package deals gedaan maar vloog dan of met hun eigen vliegmij, of KLM/Transavia. Wizz en Easyjet jeb ik nog nooit gezien.

@ToolkiT Ben je de transfers niet vergeten (ook daar moet je nu soms voor betalen las ik ergens).
Daar ging ik ook van uit eigenlijk.. maar bij deze firma (https://www.broadwaytravel.com/) kon je zelf je vluchten kiezen, en wat voor type transfer (prive vervoer, bus) etc..
De reden dat ik 2 firmas heb is dat dat qua combinatie van timing en vlucht kosten beste uit kwam..
Transfer staat los in de documentatie (en verblijf zelf ook), dat is dus geregeld, en ja daar moet je voor betalen.. ik heb voor prive gekozen omdat het verschil reuze mee viel en dit een stuk sneller was (resort is 2 uur met de bus van vliegveld af) :)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 18-03-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:08:
[...]

verrek ja.. zo had ik het nog niet gezien.. maar souvenirs kopen is ook niet een ding dat we vaak doen eerlijk gezegd..
Lokaal drankje meenemen, anders kom je nooit aan die 6 kilo aan souvenirs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:23:
[...]

Lokaal drankje meenemen, anders kom je nooit aan die 6 kilo aan souvenirs :+
Maar daar kom je niet mee door de security -O-
oh ja bij ingecheckde koffers wel... ik merk dat ik eigelijk alleen met een trolley reis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM554flJGhmD-TqworlIjAz3-oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTErLmRPksQ4t6piUJ3FwDiD.jpg?f=fotoalbum_large

Tss. Groene asperges bij dit gerecht.
Yakumos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Ze hadden een tijdje een Hazy IPA die speciaal voor Delta gebrouwen was (eigen blik design enzo) die echt heel lekker was. Laatste paar vluchten hebben ze die niet meer helaas, maar meestal nog steeds 3-4 opties (Pilsener, Lager, IPA, Hazy IPA). Wat dat betreft zeker niet slecht.
Zou leuk zijn als ze ook eens wat alcoholvrij bier gaan aanbieden van dat kaliber. Een Heineken 0 is het maximale nu. Ik drink geen alcohol tijdens vluchten over tijdzones. En sowieso geen frisdrank.

Zit altijd 10 uur lang water te lurken.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 18-03-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

PWM schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:32:
[Afbeelding]

Tss. Groene asperges bij dit gerecht.

[...]

Zou leuk zijn als ze ook eens wat alcoholvrij bier gaan aanbieden van dat kaliber. Een Heineken 0 is het maximale nu. Ik drink geen alcohol tijdens vluchten over tijdzones. En sowieso geen frisdrank.

Zit altijd 10 uur lang water te lurken.
Is dit bij de KLM het eten op 11 uurtjes? :) Wij gaan binnenkort op 15 April met de KLM KL601 rechtstreeks op Los Angeles 11 uurtjes. Ik ben benieuwd. Geen biertjes 0.0?

Toen ik met ETIHAD in 2015 vloog in een Airbus A330-300, ik vloog van Casablanca naar Abu Dhabi en met een overstap van 3 uurtjes door naar Tehran. Wat een luxe eten aan boord bij ETIHAD en wat een gastvrije beding en was drinken onbeperkt. In die 8 uur 30 minuten Casablanca naar Abu Dhabi kwam ik niks te kort aan eten en drinken was zeer ruim. Van Abu Dhabi naar Tehran een Airbus A320 van ETIHAD kreeg ik nog eens warm eten en onbeperkt drinken. Ik ging op familie bezoek. Enkeltje Casablanca naar Tehran €399. Van Tehran met Pegasus via een overstap in Istanboel Turkije terug naar Amsterdam Schiphol voor €160 enkeltje met een sandwich en een Coca-Cola in elke vlucht

Als ik er aan denk, ETIHAD wat een luxe en wat een service aan boord van het vliegtuig. Als ik dit zie over de KLM en lees...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 19-03-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Yakumos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Vrees niet, op domestic first is ie (Delta Elevated H.A.Z.Y. IPA by Sweetwater met Delta vliegtuig op het blikje) deze maand nog steeds beschikbaar tesamen met 4 andere bier opties.
Delta One; verder niet naar gevraagd of gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Is dit bij de KLM het eten op 11 uurtjes? :) Wij gaan binnenkort op 15 April met de KLM KL601 rechtstreeks op Los Angeles 11 uurtjes. Ik ben benieuwd. Geen biertjes 0.0?
Schat zo in dat dit een van de gangen/maaltijden is in Business.

0.0 is er wel maar alleen Heineken 0.0 (wat voor een pilsner alcoholvrij prima is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wel maf dat ze die Vlaamse Asperges in het Frans benoemen bij een toch NL dochteronderneming, los van dat ze groen zijn - dat is echt bizar :+

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 19-03-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Witte asperges laten zich vermoedelijk niet van tevoren goed klaarmaken, dat wordt snot als je het uren in een vliegtuig mee moet nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 23-03-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:21
Mijn KLM vlucht van Heathrow naar Schiphol van morgen is zojuist geannuleerd vanwege slecht weer. Nu zie ik dat het een beetje waait morgen maar dat mag toch nooit de reden zijn? Heb afgelopen jaar met meer wind gevlogen.

Het voelt als een slap excuus.
Het gaat om kl1030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Een slap excuus voor wat, precies? Je denkt dat ze gewoon geen zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik hoorde vanavond van een kennis dat zijn ochtend/middag vlucht naar BHX is gecanceld en hij op de laatste avondvlucht was gezet.

En ja, cancellen doen ze niet voor de lol. Beetje nadenken voor je wat roept.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Laatst online: 20:46
VodaNL schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:06:
Mijn KLM vlucht van Heathrow naar Schiphol van morgen is zojuist geannuleerd vanwege slecht weer. Nu zie ik dat het een beetje waait morgen maar dat mag toch nooit de reden zijn? Heb afgelopen jaar met meer wind gevlogen.

Het voelt als een slap excuus.
Het gaat om kl1030
Ik vlieg zondag met de KL1032 van LHR naar AMS, vertrektijd 20:25, en die vliegt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@VodaNL IFR vliegt deels boven het weer (de wolken grofweg) maar bij starten en landen is het wel leuk om naar dit weerbericht te kijken:
https://www.knmi.nl/neder...ulletin-kleine-luchtvaart

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
ZCZC
FBNL50 EHDB 232019    
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART
.
GELDIG VOOR: DE DAGLICHTPERIODE VAN ZONDAG 24 MAART 2024.
.
SITUATIE: EEN STEVIGE WESTELIJKE STROMING VOERT MARITIEM POLAIRE
LUCHT AAN. EEN OCCLUSIE BOVEN HET OOSTEN VERLAAT SPOEDIG HET LAND.
EEN TWEEDE NO-ZW GEORIENTEERDE OCCLUSIE BEREIKT ROND 08 UTC HET
WADDENGEBIED, TREKT ZUIDOOSTWAARTS EN VERLAAT IN DE EERSTE HELFT VAN
DE MIDDAG HET OOSTEN. DE ATMOSFERISCHE OPBOUW IS ONSTABIEL TOT 6000
VT, ELDERS, MET NAME BIJ DE OCCLUSIES, LOKAAL TOT BOVEN FL100.
.
SIGNIFICANT WEER: GEISOLEERDE LICHTE TOT MATIGE REGENBUIEN. BIJ DE
OCCLUSIES REGEN EN INGEBEDDE GECLUSTERDE MATIGE REGENBUIEN MET VOORAL
IN DE MIDDAG KANS OP ONWEER EN KORRELHAGEL. IN DE TWEEDE HELFT VAN DE
MIDDAG NEEMT DE BUIIGHEID VAN HET NOORDWESTEN UIT GELEIDELIJK AF.
LOKAAL MATIGE TURBULENTIE. IN BEWOLKING BOVEN 2500 VT KANS OP MATIGE
IJSAANZETTING.
.
WIND: WESTELIJK. LANDINWAARTS 8-13 KN, IN DE KUSTPROVINCIES 13-18 KN
EN LANGS DE KUST EN BOVEN HET IJSSELMEER 18-23 KN, IN HET
WADDENGEBIED ENKELE KN MEER. IN DE LOOP VAN DE OCHTEND GELEIDELIJK
RUIMEND NAAR NOORDWEST EN FLINK TOENEMEND: 15-20 KN LANDINWAARTS,
20-25 KN IN DE KUSTPROVINCIES EN 25-30 KN LANGS DE KUST EN BOVEN HET
IJSSELMEER. MET NAME BIJ BUIEN ZIJN UITSCHIETERS VAN 10-15 KN BOVEN
DE GEMIDDELDE WIND MOGELIJK.
.
BEWOLKING: SCT/BKN SC/CU 1500-3000 VT. TOPPEN 6000 VT. BIJ DE EERSTE
OCCLUSIE BKN SC 1000-1500 VT, LOKAAL BKN ST 500-1000 VT. TOPPEN BOVEN
FL100. BIJ BUIEN FEW, BIJ DE OCCLUSIES SCT/BKN, CB ROND 2000 VT,
TOPPEN BOVEN FL100.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM. BIJ NEERSLAG 5-8 KM, MOGELIJK KORTSTONDIG 3-5
KM.
.
NULGRADEN NIVEAU: ROND 2500 VT.
.
THERMIEK: TUSSEN 08 EN 16 UTC IN OPKLARINGEN MATIG. VERWAAID EN
VERSTOORD DOOR BUIEN.
.
DAGLICHTPERIODE: 05.18 TOT 18.16 UTC.=
NNNN

Die ruimte delen ze immers.

Ik zie er voor een airliner niet gelijk heel gekke dingen in, echter met westelijke wind en -stoten zou het zo maar kunnen zijn dat Schiphol beperkte baancapaciteit heeft, dat is dan weer gerelateerd. Of KLM heeft geen vliegtuig beschikbaar vanwege onderhoudstekort en maakt van de nood een deugd, al vermoed ik het eerste. Maar dan zouden er meer vluchten geannuleerd moeten worden. Is deze vlucht de enige, dan is dat wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 23-06 08:32
Hier ook, onze KLM vlucht van Belfast naar Schiphol vandaag is ook geannuleerd. Even gekeken bij de aankomsten en het is alleen maar KLM die korte afstandsvluchten annuleert.

Zijn nu overgeplaatst naar door KLM naar een Air Lingus vlucht die vanuit Dublin vertrekt. Redelijk dezelfde aankomsttijd, dus wij vinden het ook maar apart.

Misschien een beperking van de Embraer 175 van de KLM t.o.v Airbus A320 van Air Lingus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
franssie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:46:
echter met westelijke wind en -stoten zou het zo maar kunnen zijn dat Schiphol beperkte baancapaciteit heeft, dat is dan weer gerelateerd.
Inderdaad, verminderde baancapaciteit door een westen wind. Alleen de Buitenveldertbaan (27) is in gebruik om te landen en vermoedelijk zal dat een groot deel van de dag zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:21
CyBeR schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:51:
Een slap excuus voor wat, precies? Je denkt dat ze gewoon geen zin hebben?
Bij verminderde capaciteit, lijken het altijd alleen de KLM vluchten die daar last van hebben. Gister toen ik dit schreef stond er verder op de Schiphol app ook nog geen waarschuwing, die staat er inmiddels wel. BA heeft nog 4 inkomende vluchten vanaf Heathrow vanavond.

Maar doordat het weer omstandigheden zijn kan je ook fluiten naar enige compensatie, alleen een vergoeding voor gemaakte kosten.

Het slappe excuus was meer frustratie van het bericht dat mijn vlucht geannuleerd was gisteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 17:00
Recent naar Malaga heen en weer geweest met Transavia. Vlucht zelf was weinig op aan te merken; maar je ziet wel dat men met volle vaart de zelf-gegraven kuil in gaat met betrekking tot handbagage. Bijbetalen voor ruimbagage, en dan vragen(lees opdracht geven) om kleine tasjes en rugzakken onder de stoelen te doen omdat er teveel trolleys zijn. En dan een beetje gepikeerd reageren als de passagiers daar not amused over zijn (op een nette manier, onbeschoft gedag mogen ze direct afkappen).

Inmiddels hebben ze ook priority boarding 'ontdekt' bij Transavia, waarbij je als eerste aan boord mag en is de carry-on gegarandeerd is. Daarbij werd verzuimd de mensen op de eerste rij duidelijk te maken dat ze hun bagage niet bij zich mochten houden, dus die most vrij laat nog ergens in de bagegebakken. Bij rij 15 ongeveer. Die waren (niet onterecht) not amused omdat je dan kan vergeten bij je spullen te kunnen totdat het toestel leeg is, en het personeel deed hier ook geen enkele stap extra voor (sucks to be you, in feite).

Nu heb ik altijd al een hekel gehad aan die standaard trolleys, dus van mij mogen die allemaal gewoon het ruim in :D.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 24-03-2024 12:04 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jeroen797 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:55:
Hier ook, onze KLM vlucht van Belfast naar Schiphol vandaag is ook geannuleerd. Even gekeken bij de aankomsten en het is alleen maar KLM die korte afstandsvluchten annuleert.

Zijn nu overgeplaatst naar door KLM naar een Air Lingus vlucht die vanuit Dublin vertrekt. Redelijk dezelfde aankomsttijd, dus wij vinden het ook maar apart.

Misschien een beperking van de Embraer 175 van de KLM t.o.v Airbus A320 van Air Lingus?
Mijn gevoel (maar het is niet meer dan dat, een gevoel) is dat KLM vrij triggerhappy is met annuleringen maar ik kan me best voorstellen dat ze dat ook wel uit een soort van voorzorg doen. Zeker op zondag zal de bezetting van veel van die short haul Europese vluchten niet erg hoog zijn. Als je dan vrij makkelijk mensen kunt omboeken is elke vlucht minder gewoon minder risico en minder druk op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ijdod schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:01:
Recent naar Malaga heen en weer geweest met Transavia. Vlucht zelf was weinig op aan te merken; maar je ziet wel dat men met volle vaart de zelf-gegraven kuil in gaat met betrekking tot handbagage. Bijbetalen voor ruimbagage, en dan vragen(lees opdracht geven) om kleine tasjes en rugzakken onder de stoelen te doen omdat er teveel trolleys zijn. En dan een beetje gepikeerd reageren als de passagiers daar not amused over zijn (op een nette manier, onbeschoft gedag mogen ze direct afkappen).
Hebben die mensen nog nooit met Easyjet of Ryanair gevlogen?
Inmiddels hebben ze ook priority boarding 'ontdekt' bij Transavia, waarbij je als eerste aan boord mag en is de carry-on gegarandeerd is. Daarbij werd verzuimd de mensen op de eerste rij duidelijk te maken dat ze hun bagage niet bij zich mochten houden, dus die most vrij laat nog ergens in de bagegebakken. Bij rij 15 ongeveer. Die waren (niet onterecht) not amused omdat je dan kan vergeten bij je spullen te kunnen totdat het toestel leeg is, en het personeel deed hier ook geen enkele stap extra voor (sucks to be you, in feite).
Daar heb ik geen medelijden mee. Als mensen nu nog niet weten dat je op rij 1 en bij de nooduitgang je geen bagage op de vloer mag hebben... ik zit bij mijn LGW-AMS vluchten (Easyjet) altijd gangpad nooduitgang, en het aantal mensen die denken dat ze nooduitgang kunnen blokkeren met hun troep 8)7
Nu heb ik altijd al een hekel gehad aan die standaard trolleys, dus van mij mogen die allemaal gewoon het ruim in :D.
Ik neem speedy boarding en dan is mijn trolley gewoon in de bak boven me ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Mijn gevoel (maar het is niet meer dan dat, een gevoel) is dat KLM vrij triggerhappy is met annuleringen maar ik kan me best voorstellen dat ze dat ook wel uit een soort van voorzorg doen. Zeker op zondag zal de bezetting van veel van die short haul Europese vluchten niet erg hoog zijn. Als je dan vrij makkelijk mensen kunt omboeken is elke vlucht minder gewoon minder risico en minder druk op Schiphol.
Ze doen dat inderdaad uit voorzorg om te voorkomen dat vertraging een doorwerking heeft de rest van de dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Je gevoel klop denk ik aardig. Maakt ze echte niet uit welke dag hoor, ze hanteren sinds COVID elke keer de botte bijl;

KLM staat in de top 3 van annuleringen op AMS vandaag. Op 2 annuleringen na (LH) zijn ze verantwoordlijk voor alle annuleringen op AMS.

Vluchten geannuleerd % Airline
119 36% KLM Cityhopper
106 23% KLM
5 15% German Airways
2 10% Lufthansa

De rest van de airlines hebben een totaal nul vluchten geannuleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 24-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande
Grouchy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:36:
Je gevoel klop denk ik aardig. Maakt ze echte niet uit welke dag hoor, ze hanteren sinds COVID elke keer de botte bijl;
Die nieuwe aanpak legt ze in elk geval geen windeieren:
https://nos.nl/artikel/24...oogste-kwartaalwinst-ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Die winst had net zo goed hoger kunnen zijn als ze minder vluchten cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande
gambieter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:30:
Daar heb ik geen medelijden mee. Als mensen nu nog niet weten dat je op rij 1 en bij de nooduitgang je geen bagage op de vloer mag hebben... ik zit bij mijn LGW-AMS vluchten (Easyjet) altijd gangpad nooduitgang, en het aantal mensen die denken dat ze nooduitgang kunnen blokkeren met hun troep 8)7
Niet iedereen zit bij elke vlucht bij de nooduitgang ;)

Daar komt bij dat de meeste airlines vooraf bijzonder slecht en verwarrend communiceren wat er verwacht wordt van reizigers bij bulkheads en nooduitgangen: die krijgen vaak dezelfde orders als alle andere reizigers: "Berg kleine items op onder de stoel voor u."

Niet zo gek dus dat reizigers zich niet realiseren dat ze alle handbagage in de bagagebak moeten doen als bij een bulkhead of een nooduitgang zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
HermanoGrande schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Daar komt bij dat de meeste airlines vooraf bijzonder slecht en verwarrend communiceren wat er verwacht wordt van reizigers bij bulkheads en nooduitgangen: die krijgen vaak dezelfde orders als alle andere reizigers: "Berg kleine items op onder de stoel voor u."

Niet zo gek dus dat reizigers zich niet realiseren dat ze alle handbagage in de bagagebak moeten doen als bij een bulkhead of een nooduitgang zitten.
Eigenlijk zouden maatschappijen gewoon ruimte moeten reserveren in de bagaggebakken voor bulkhead en nooduitgang rijen. Je hebt daar gewoon geen keuze (en meestal betaal je extra voor deze plekken, mag deze perk wel bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
HermanoGrande schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Daarbij is het, zeker bij rij 1, vaak zo dat daar relatief weinig overhead is doordat er wat gereserveerde vakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
PolarBear schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Eigenlijk zouden maatschappijen gewoon ruimte moeten reserveren in de bagaggebakken voor bulkhead en nooduitgang rijen. Je hebt daar gewoon geen keuze (en meestal betaal je extra voor deze plekken, mag deze perk wel bij).
Wat mij betreft zou dat gewoon universeel moeten gelden voor een vaste maat aan handbagage (en ja, dat zal minder zijn dat de maten van nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Tsjaa...

Het vierde kwartaal vertoont een zorgwekkend beeld; de kosten zijn aanzienlijk gestegen in vergelijking met 2022, terwijl de omzet deze groei niet kan bijbenen.
Bij een vluchtige blik op de cijfers valt op dat het eigen vermogen met maar liefst €1 miljard is afgenomen. Door het creatieve boekhouden lijkt dit juist andersom te zijn.
Ware het niet dat de perpetual (do zogenaamde eeuwigdurende lening) met maar liefst €2mld is verhoogd! Dat blijft natuurlijk een lening en is dus schuld.
Fantastiche resultaten voor AF/KLM maar netto is de schuld toch omhoog gegaan. Rara hoe kan dat?

Voor de lange termijn blijven ze toch een value trap. Ze waren begin deze eeuw nog zo'n 950-990 nu koop je ze voor 9,75.
Met de in februari 2024 +1 miljard weggemoffelde schuld heb ie nu wel 6 miljard schuld. Er zijn dacht ik zo'n 263 miljoen uitstaande aandelen. Krijg je er gratis zo'n 23EUR schuld per aandeel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00

JRR

VodaNL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:56:
[...]

Bij verminderde capaciteit, lijken het altijd alleen de KLM vluchten die daar last van hebben. Gister toen ik dit schreef stond er verder op de Schiphol app ook nog geen waarschuwing, die staat er inmiddels wel. BA heeft nog 4 inkomende vluchten vanaf Heathrow vanavond.

Maar doordat het weer omstandigheden zijn kan je ook fluiten naar enige compensatie, alleen een vergoeding voor gemaakte kosten.

Het slappe excuus was meer frustratie van het bericht dat mijn vlucht geannuleerd was gisteren
Ik zou die EU261 compensatie gewoon proberen als je minimaal 2 uur later als gepland bent aangekomen. Als iedereen vliegt, behalve KLM dan kun je het toch niet op weersomstandigheden gooien? En een Kaagbaan die er een paar weken uit ligt vanwege werkzaamheden is toch ook geen onvoorziene omstandigheid? Dit is gewoon een bedrijfseconomische beslissing geweest om ervoor te zorgen dat het schema voor de rest van de dag niet in de soep loopt.

Zelf zou ik vanochtend naar NCL vliegen, maar ook deze vlucht werd er zaterdagmiddag uitgegooid. Aangezien het om een groepsboeking ging, viel er zelf niets te wijzigen en bellen met de servicelijn leverde gisteren niks op. Uiteindelijk pas om half elf ‘s avonds een melding in de app dat we op de vlucht van 50 minuten vroeger waren omgeboekt. Helaas dan ook geen compensatie want minder dan een uur eerder vertrekken staat niet gelijk aan een annulering. En wat boze college’s die nu ineens een taxi moesten nemen naar Schiphol i.p.v. met het OV wat vroeg op de ochtend nog niet reed.

[ Voor 4% gewijzigd door JRR op 24-03-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Mijn vlucht heeft 2 uur vertraging terug naar ams. Beetje jammer alleen dat de lounge eerder sloot nu :p is niet anders,vliegen in ieder geval.

Wel naar business gezet, 18/20 vluchten op deze route.

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 24-03-2024 22:25 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik boek altijd business om de stoel en de mogelijkheid te relaxen. Eten en drinken zijn ondergeschikt. Maar als ik zie wat United hier in business voorschotelt, dan is dat toch wel ondergrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:52
Hier ook tweemaal de retour vlucht vanuit Manchester naar AMS geannuleerd (10:00, 13:00 vluchten). Uiteindelijk de 17:45 vlucht gekregen welke ook met 15 minuten vertraging vertrok en heeleemaal vol zat :-(

Dus om 20:00 op Schiphol met een extra hoge parkeer rekening. die was wel ff schrikken in P1 (200 Euro vrijdag ochtend tot zondag avond) . Gelukkig zakenreis dus geen prive kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:20:
Ik boek altijd business om de stoel en de mogelijkheid te relaxen. Eten en drinken zijn ondergeschikt. Maar als ik zie wat United hier in business voorschotelt, dan is dat toch wel ondergrens

[YouTube: United Airlines Polaris to London - Eat BEFORE You Board!]
Duidelijke race naar de bodem bij legacy carriers. Nu verwacht ik in een vliegtuig echt geen Michelensterren-experience maar de liefdeloze manier waarop het eten tegenwoordig in veel gevallen wordt geserveerd is wel het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Duidelijke race naar de bodem bij legacy carriers. Nu verwacht ik in een vliegtuig echt geen Michelensterren-experience maar de liefdeloze manier waarop het eten tegenwoordig in veel gevallen wordt geserveerd is wel het andere uiterste.
Vind het juist vooruit gaan, bijv. bij KLM in alle klassen. Economy eten is best goed tegenwoordig, dat was vroeger toch wel heel anders (voor en tijdens COVID). Bij Delta is het eten in economy een stuk minder helaas. Heb daar ook voor het eerst het gevoel gehad dat de portie echt te klein was zelfs :X

Ook goede ervaring met Polaris op route SFO-JFK trouwens. Vlieg niet vaak met United, maar Delta kostte meer en vloog met een 757 dus 787 met Polaris klonk als de juiste keuze. Kostte trouwens hetzelfde als andere "first class" met 737. Even goed lezen en zoeken en je krijgt veel meer waar voor je geld :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-03-2024 17:48 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 21:13
Het Polaris aanbod is heel erg afhankelijk van de bestemming. Persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee (Voornamelijk op AMS-IAD), ook wel qua eten. Want inderdaad, KLM bijvoorbeeld doet het vaak niet veel beter met de maaltijd/drink (Om nog maar niet te spreken over de verouderde A330 op de IAD route...).

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 25-03-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07

Typhone

Who Dares Wins

Ik zag gisteren dat er in de zomer soms een directe vlucht van Frankfurt naar Whitehorse wordt uitgevoerd via Condor. Vond ik wel interessant om te zien.

Bestaat er een website of een manier om uit te zoeken welke vluchten allemaal vertrekken met welke maatschappijen naar bepaalde locaties zonder dit één voor één na te moeten gaan?

Pure interessevraag dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09
Vaak zijn er op de website van de airports kaartjes te vinden waar ze heen vliegen. Das een beetje andersom denken ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Typhone schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:01:
Ik zag gisteren dat er in de zomer soms een directe vlucht van Frankfurt naar Whitehorse wordt uitgevoerd via Condor. Vond ik wel interessant om te zien.

Bestaat er een website of een manier om uit te zoeken welke vluchten allemaal vertrekken met welke maatschappijen naar bepaalde locaties zonder dit één voor één na te moeten gaan?

Ik gebruik wel eens https://www.flightconnections.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

Zat de vlucht net te zoeken maar kon hem niet vinden.
Beetje google fu leert dat ze de baan in Whitehorse aan het vernieuwen zijn en de secundaire baan niet lang genoeg is. En of de vlucht terug komt is ook nog maar de vraag wegens veranderd materieel.
https://www.cbc.ca/news/c...tehorse-airport-1.6815719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Eat before you board houd ik tegenwoordig altijd aan ongeacht de maatschappij. Eten aan boord ben ik nooit erg van onder de indruk. Dus ik eet voor vertrek (bijv nog in hotel, restaurant of op vliegveld in restaurant). Dan aan boord een kopje thee bijv en slapen (probeer altijd een nachtvlucht te vinden ivm kinderen die dan ook kunnen slapen en de vlucht voor hun gevoel minder lang duurt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:26

Snap de gedachtengang erachter ook niet. De Polaris lounges in de US zijn echt wel goed, zeker de a la carte restaurants zijn prima te doen. Als je dan ook kijkt dat ze een goede arrival lounge in de UK hebben dan slaat het nergens op.

Vorig jaar twee keer naar IAH gevlogen met ze en toen was het prima te doen. Niet zo slecht als het hier lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Eat before you board houd ik tegenwoordig altijd aan ongeacht de maatschappij. Eten aan boord ben ik nooit erg van onder de indruk. Dus ik eet voor vertrek (bijv nog in hotel, restaurant of op vliegveld in restaurant). Dan aan boord een kopje thee bijv en slapen (probeer altijd een nachtvlucht te vinden ivm kinderen die dan ook kunnen slapen en de vlucht voor hun gevoel minder lang duurt) :)
Mijn ervaring is dat het ongeacht de klasse gewoon best wel hitt-or-miss kan zijn. En dat de kwaliteit vaak op lange en korte termijn heel wisselend is. Op lange termijn zie je vaak dat eens in de zoveel jaar er weer extra aandacht aan het eten wordt besteed, bijvoorbeeld door een chef die aangetrokken is of nieuwe catering of het terugdraaien van bezuinigingen en dat slijt dat met de jaren weer weg. Op korte termijn kan het enorm verschillen op basis van je route, of je wel of niet vanuit een hub vliegt, vanuit welk land je vliegt (vind de catering vanuit de VS vliegend gemiddeld toch wat slechter qua kwaliteit), het menu kan je zomaar niet liggen etc etc.

Ik heb eten in economy gehad waarvan je denkt als dit netjes op een bord ligt wil ik hier in een goed eetcafé er prima 20 euro voor neerleggen. En eten in business waarvan je denkt, matig. En alles daartussen.
Pagina: 1 ... 197 ... 245 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2