Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 196 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daniel schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:02:
Beetje vies dark pattern van Delta zeg. Ze geven aan dat er nog “Government forms” open staan maar dat blijkt dan een link naar een 3rd party esta-service te zijn die 100% op de prijs gooien. En je krijgt dit dus niet weg, ook al heb je al een esta of er geen nodig. Hoeveel mensen zouden hier toch uit onzekerheid intrappen…
Ja, heb ik ook. Ik heb ze zelfs in de chat gevraagd wat ik daarmee moet als ik zelf mijn ESTA heb geregeld. "Dan kun je het negeren". Ja leuk, maar het blijft wel open staan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:11:
Al dat gedoe vooraf maakt verder weinig uit. Op Schiphol vragen ze het vaak opnieuw en 5 minuten na paspoort controle standaard het bericht om naar de gate te gaan omdat ze nog wat meer info denken nodig te hebben.
Het gekke is, in mijn ervaring, dat als je direct naar de VS vanaf Schiphol vliegt je nog allerlei vragen krijgt (heb je de koffer wel zelf ingepakt etc) maar als ik via AMS-LHR-ergens in de VS vlieg eigenlijk nog nooit dat soort vragen heb gehad. Hooguit bij het inchecken van de ruimbagage op AMS of je een ESTA hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:47

Bob Popcorn

Plop!

Anoniem: 1839988 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:41:
Ik vraag mij af of het wel zo verstandig is om te drinken tijdens een vlucht. Alcohol droogt uit en dat icm met de droge lucht en mogelijke jetlag...
Nooit extra last van gehad, en toch wel flink beschonken geweest aan boord :p Wat wel goed is om ff in je achterhoofd te houden, als je moet rijden wanneer je landt.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

PolarBear schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Het gekke is, in mijn ervaring, dat als je direct naar de VS vanaf Schiphol vliegt je nog allerlei vragen krijgt (heb je de koffer wel zelf ingepakt etc) maar als ik via AMS-LHR-ergens in de VS vlieg eigenlijk nog nooit dat soort vragen heb gehad. Hooguit bij het inchecken van de ruimbagage op AMS of je een ESTA hebt.
Dat komt omdat AMS een Delta/KLM hub is, en LHR niet. Dan krijg je het "gesprekje" als het goed is bij je first entry in de VS. Vaak genoeg gehad dat ik zowel bij vertrek als bij aankomst in VS hetzelfde gesprekje kreeg. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Dat komt omdat AMS een Delta/KLM hub is, en LHR niet. Dan krijg je het "gesprekje" als het goed is bij je first entry in de VS. Vaak genoeg gehad dat ik zowel bij vertrek als bij aankomst in VS hetzelfde gesprekje kreeg. :z
Maar dat gesprekje is toch niet alleen Delta/KLM specifiek? Overigens heb ik het gesprekje bij AA vanaf AMS wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Daniel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 06:12:
[...]

Hmmja misschien ligt het aan mij. Want die eerste twee opties aanklikken heeft geen effect, de melding dat je nog iets moet doen blijft staan. Maar goed, crappy gebouwd is nog geen dark pattern.
KLM is ook crappy gebouwd:
Voltooi uw taken voordat uw reis begint. Als u dit niet doet, mag u mogelijk niet aan boord van uw vlucht.
En dat voor al mijn reizen. Wat is het probleem: de KLM website houdt mijn paspoortgegevens niet vast. Hoezo mag ik dan misschien niet aan boord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

PolarBear schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Maar dat gesprekje is toch niet alleen Delta/KLM specifiek? Overigens heb ik het gesprekje bij AA vanaf AMS wel gehad.
Het gesprekje is specifiek voor de US luchtvaartmaatschappij die graag personeel op de hub neer wil zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:51:
[...]

KLM is ook crappy gebouwd:

[...]

En dat voor al mijn reizen. Wat is het probleem: de KLM website houdt mijn paspoortgegevens niet vast. Hoezo mag ik dan misschien niet aan boord 8)7
Je kunt gewoon op je opgeslagen paspoort klikken, maar ze selecteren het niet automatisch voor je. Vaak ook handmatig je nationaliteit aanklikken voordat je gaat vliegen. In sommige situaties bij mensen met meerdere paspoorten zou het problematisch kunnen zijn als KLM het automatisch selecteert. Datzelfde zou ook bij dubbele nationaliteiten kunnen gelden, wellicht moet je het daarom telkens dubbel doen.

Telkens opnieuw telefoonnummer geven kan een soortgelijke reden hebben. Dus ik zie dit niet zo als een probleem.

De echte problemen met continu errors krijgen als je zoekt naar een vlucht lijken te zijn opgelost weer. Ik vraag me af hoeveel business ze hier nou mee kwijtraken en of iemand het überhaupt (durft) te meten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 1839988 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:41:
Ik vraag mij af of het wel zo verstandig is om te drinken tijdens een vlucht. Alcohol droogt uit en dat icm met de droge lucht en mogelijke jetlag...
In economy serveert klm als alcohol alleen maar wijn en bier, geen cocktails of sterke drank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren sta ik voor de tweede keer in een maand naast een bekende Extinction Rebellion persoon. Beide keren in de skyprio rij, dus ze hebben sowieso Gold of hoger.

Ik ben altijd voorzichtig in deze discussies, maar dan bijt je wel op je tong :p
Sorcerer8472 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Je kunt gewoon op je opgeslagen paspoort klikken, maar ze selecteren het niet automatisch voor je. Vaak ook handmatig je nationaliteit aanklikken voordat je gaat vliegen. In sommige situaties bij mensen met meerdere paspoorten zou het problematisch kunnen zijn als KLM het automatisch selecteert. Datzelfde zou ook bij dubbele nationaliteiten kunnen gelden, wellicht moet je het daarom telkens dubbel doen.

Telkens opnieuw telefoonnummer geven kan een soortgelijke reden hebben. Dus ik zie dit niet zo als een probleem.
Het is voornamelijk de inconsistentie die irritant is. Ben nu aan het inchecken en alles is ingevuld. Heb de logica nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-05 12:58
PWM schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:32:
Gisteren sta ik voor de tweede keer in een maand naast een bekende Extinction Rebellion persoon. Beide keren in de skyprio rij, dus ze hebben sowieso Gold of hoger.

Ik ben altijd voorzichtig in deze discussies, maar dan bijt je wel op je tong :p

[...]

Het is voornamelijk de inconsistentie die irritant is. Ben nu aan het inchecken en alles is ingevuld. Heb de logica nog niet gevonden.
Sky prio kun je ook kopen met je ticketvoorwaarden tegenwoordig. Dus dat zegt (helaas) niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

nee hoor nergens voor nodig.
name and shame, zeg ben jij niet die bekende klimaatterrorist met een iets te luide stem

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:21

thechib12

aka ChiB

Helaas, BC vlucht over 3 weken hebben ze het vliegtuig aangepast van de nieuwe BC opstelling naar de oude BC (2-2-2) :(. Heb ik nog kans dat ze het terug veranderen of is het redelijk definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 12:37
Ik vlieg morgen met KLM van AMS - LIM in economy. Vlucht van ca. 12,5 uur.
Weet iemand hoeveel maaltijden KLM doorgaans serveert op zo'n vlucht? Kan er zelf niet zoveel over terugvinden. Is het wijsheid zelf nog iets extra's mee te nemen zoals een voorverpakte sandwich of wat kleine snacks?
Bij Emirates kan je altijd van te voren het menu inzien (en dus het aantal maaltijden) van je vlucht, bij KLM blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maaltijd - snack - maaltijd denk ik

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09

4x2

lộn xộn quá

Wat je ook doet, pak niet het ei voor het ontbijt, of eet het op het toilet op en blijf daar zitten tot het (een minuut of 5 later) met grof geweld verwijderd is uit je lichaam.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
thechib12 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:32:
Helaas, BC vlucht over 3 weken hebben ze het vliegtuig aangepast van de nieuwe BC opstelling naar de oude BC (2-2-2) :(. Heb ik nog kans dat ze het terug veranderen of is het redelijk definitief?
Zeker. Tot op de dag zelf. Op de routes naar de US heb ik regelmatig op korte termijn switches tussen de 787 en 777 varianten.

Mijn 772 voor volgende week naar LAX is mooi vervangen voor een 787, dus dat gaat de goede kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cheezborger schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:46:
Weet iemand hoeveel maaltijden KLM doorgaans serveert op zo'n vlucht? Kan er zelf niet zoveel over terugvinden. Is het wijsheid zelf nog iets extra's mee te nemen zoals een voorverpakte sandwich of wat kleine snacks?
Bij Emirates kan je altijd van te voren het menu inzien (en dus het aantal maaltijden) van je vlucht, bij KLM blijkbaar niet.
Hm vroeger hadden ze daar een hele website voor (KLM Flight Guide), met precies hoeveel maatijden en wanneer die waren (en wat er op het menu stond) maar die lijkt verdwenen te zijn.

Iig ga idd uit van twee maaltijden en een snack tussendoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 15:05
@Cheezborger In november die vlucht gedaan in economy en was inderdaad maaltijd - snack - maaltijd. Hoeveelheid was prima, kwaliteit was een beetje mwoah. Je kunt altijd naar de achterste galley lopen voor extra snacks of iets te drinken. Zelf extra meenemen is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20-05 10:02
Cheezborger schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:46:
Die vlucht heb ik tot Covid met grote regelmaat mogen moeten meemaken in Economy. Als je de mogelijkheid hebt kan ik je aanraden om te upgraden naar in ieder geval een stoel met extra beenruimte - want anders gaat het echt een érg lange zit worden.

Tot 2020 waren het twee maaltijden waarbij de 2e altijd beduidend kleiner is. Halverwege een snack, maar dat is in feite wat er altijd in de galley beschikbaar is - een stroopwafel, wat chips of iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 16:44

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

CyBeR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Dat is onzin, je mag al tijden weer gewoon vloeistoffen meenemen op Schiphol -- sinds ze die nieuwe scanners hebben. Soms stoppen ze flesjes even in een speciale scanner (die als ik 't goed begrijp een spectrumanalyse doet), maar dan moet het wel een doorzichtige fles zijn want ze maken 'm daarvoor niet open.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het een probleem was dat het een thermosfles was.

Volgende keer even overgieten naar een plastic flesje dus :P
Inmiddels ook antwoord van Schiphol:
Hartelijk dank voor je geduld. Ik heb navraag gedaan naar de regels omtrent het meenemen van een flesje water door de securitycontrole, naar aanleiding van jouw ervaring waarbij je geïsoleerde flesje met water en ijsklontjes werd geweigerd.

Het beleid stelt dat reizigers inderdaad een leeg flesje mee mogen nemen door de securitycontrole. Dit flesje kan vervolgens bij een van de watertappunten achter de securitycontrole gevuld worden. Of een flesje met inhoud door de controle komt, hangt af van de goedkeuring door de CT-scan bij de securitycontrole. Helaas kunnen we hier geen garanties over geven, aangezien elke situatie afzonderlijk beoordeeld wordt.

Het is belangrijk te onthouden dat een securitymedewerker altijd het recht behoudt om bepaalde items, waaronder flesjes water, te weigeren als dit nodig wordt geacht voor de veiligheid. Dit kan verklaren waarom jouw flesje deze keer niet is toegestaan, terwijl het in het verleden geen probleem vormde.

Ik hoop dat dit enige verduidelijking biedt over de huidige regels en procedures. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en waarderen je feedback. Jouw ervaringen helpen ons om onze dienstverlening voortdurend te evalueren en waar mogelijk te verbeteren.
Het komt er dus op neer dat het in principe niet mag maar dat ze op individuele basis kijken of het mag. Maar ik blijf het vreemd vinden, flesje A was een groot probleem flesje B (ook geisoleerd, wel maatje groter) was geen probleem. Of ze hebben flesje B nooit gezien maar dat zou zelfs nog erger zijn 8)7

En ja ik kan ook zeker "gewoon" een flesje mee nemen wat ik in het vervolg ook maar zal doen (of op tijd komen dat ik terug kan om hem leeg te gooien). Maar vreemd is het wel zo.

Ze hadden dat flesje ook in een andere scanner gedaan los / met de hand maar "metaal dus daar kan je scanner niet doorheen kijken". :? Tja ik weet het niet zo....

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Ja maar voor hun werk is het vliegen echt, echt nodig. En ze weten ook wel dat ze hypocriet zijn maar het gaat om de boodschap. En dat ándere mensen minder vliegen /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mr. Eddo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:21:
Zelf extra meenemen is dus niet nodig.
Niet nodig, maar wel vaak fijn. Zeker omdat je dan zelf de keuze hebt wat voor snacks je mee hebt. Zeker in economy heb ik wel eens een maaltijd die misschien wel kwalitatief prima was maar gewoonweg niet naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 15:09
Voor de meer frequente vliegers (mijn laatste keer was > 5 jaar geleden);
KLM heeft de volgende regels:
Naast je handbagage, mag je ook een accessoire meenemen aan boord. Dit kan een handtas, laptoptas of rugzak zijn. De maximale afmetingen voor een accessoire zijn 40 x 30 x 15 cm. KLM biedt passagiers ook de mogelijkheid om extra handbagage in te checken.
Ik ben wat aan het zoeken naar een geschikte rugtas die aan deze eis voldoet, waar mijn laptop, iPad, koptelefoon etc in kan voor tijdens het vliegen. Maar ik vind het lastig om een tas te vinden die aan max. 40 cm voldoet. of 15 cm diepte. Ik snap dat een dufflebag oid nogal iets is om onder de stoel te plaatsen voor je, maar is het erg als hij 5 cm hoger is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Eddos schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:17:

[...]

Ik ben wat aan het zoeken naar een geschikte rugtas die aan deze eis voldoet, waar mijn laptop, iPad, koptelefoon etc in kan voor tijdens het vliegen. Maar ik vind het lastig om een tas te vinden die aan max. 40 cm voldoet. of 15 cm diepte. Ik snap dat een dufflebag oid nogal iets is om onder de stoel te plaatsen voor je, maar is het erg als hij 5 cm hoger is?
Mijn ervaring met KLM is dat ze niet moeilijk doen. KLM staat 40x30x15 toe waar sommige andere airlines 45x35x20 toelaten, dus misschien hebben ze expres wat speling ingebouwd.
Als je tas 45 ipv 40 cm hoog is dan houd je wel minder beenruimte over. Als de tas te dik is dan past hij niet onder de stoel voor je en dat is wel een probleem (ik vermoed dat 20 cm nog wel past).
Heb je geen tas die een beetje indeukt?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[...]

Ik vlieg redelijk wat met KLM maar heb nog nooit gezien dat ze op afmetingen van rugtassen checken. Ik bedoel, op 5cm afwijking. Als je met 2 trolleys aan komt zetten zeggen ze er misschien wel iets van, maar hier zou ik me echt geen zorgen om maken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

[...]

Ik heb zelf deze: https://xd-design.com/col...nti-theft-backpack-black/
Heeft tot nu toe eigenlijk altijd onder de stoel of tussen/bij m'n benen gepast (KLM, TUI, TAP, Transavia, Austrian narrowbodies). Op de Embraer vloot is die 40 nog minder een probleem, omdat daar de middenpoot tussen de stoelen ontbreekt - dan ligt ie lekker in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 15:09
ShitHappens schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:16:
[...]

Ik heb zelf deze: https://xd-design.com/col...nti-theft-backpack-black/
Heeft tot nu toe eigenlijk altijd onder de stoel of tussen/bij m'n benen gepast (KLM, TUI, TAP, Transavia, Austrian narrowbodies). Op de Embraer vloot is die 40 nog minder een probleem, omdat daar de middenpoot tussen de stoelen ontbreekt - dan ligt ie lekker in de breedte.
Ik heb dezelfde tas (of daar een AliExpress kopie van volgens mij),maar volgens de specificaties mag die niet. Maar goed om te horen dat het vaak geen probleem is, dan neem ik die gewoon mee. En ik ben niet van plan hem helemaal vol te stouwen; laptop, iPad, koptelefoon en wat kabels/laders en dat is het wel. Dus indeuken lukt dan wel. Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Weet iemand hoe de maatschappijen, met name ITA (Skyteam), omgaat met declareren van eten/drinken bij forse vertraging? Zonder een voucher/aanbod oid eerst bijna 3 uur moeten wachten in ams en vervolgens ongeveer 6 uur in LIN... Bij aankomst op LIN wel een voucher gekregen voor een sandwich en een cola bij een café -.- Daarmee red ik het niet tussen 16u en 22u.....

Tevens ook nog een taxi rit, omdat ik rond middernacht aankom. Is de maatschappij verplicht dit alles te vergoeden naast die compensatie conform de EU verordening of is het de compensatie en c'est tout?

Zelf lukt me met verschillende bronnen online niet om die vragen te beantwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Durazno op 07-03-2024 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
Eddos schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:44:
[...]

Ik heb dezelfde tas (of daar een AliExpress kopie van volgens mij),maar volgens de specificaties mag die niet. Maar goed om te horen dat het vaak geen probleem is, dan neem ik die gewoon mee. En ik ben niet van plan hem helemaal vol te stouwen; laptop, iPad, koptelefoon en wat kabels/laders en dat is het wel. Dus indeuken lukt dan wel. Dank allen!
Als ze 'm in een sizer willen zien is t misschien wel even duwen ja. Maar met KLM nooit meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcLQ1Gnf8icyN7YUZfDdmsIdNP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XLMzem1YpqW7PwFSHPszhCWz.png?f=fotoalbum_large

Zelfs nog een vest erbovenop, no problemo

[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 07-03-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hoe lang duurt het voordat je Global Entry actief is als je de approval on arrival doet? Woensdag in SLC het interview gedaan (wat een topvliegveld om aan te komen is dat trouwens) maar ik zie nu nog steeds “conditionally approved” staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

[...]

Oh vreemd! Ik dacht dat Raynair de kraptste optie had (40x25x20) en speciaal https://www.amazon.nl/dp/B07K4FGLMS aangeschaft enige tijd geleden met het idee "dan zit ik altijd goed".

Maar die hele maten blijven vreemd, ze zeggen het moet passen onder de stoel voor je, nou zelfs bij Ryanair kan hij rustig 10 cm breder zijn dan past hij nog steeds :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

I dacht bij Klm 1 handbagage én 1 personal item, bij Ryan en Transavia slechts 1 stuk?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

franssie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:18:
I dacht bij Klm 1 handbagage en 1personal item, bij Ryan en Transavia slechts 1 stuk?
Ja bij de meeste budget airlines alleen een "onder de stoel voor je item" inderdaad.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:51:
Hoe lang duurt het voordat je Global Entry actief is als je de approval on arrival doet? Woensdag in SLC het interview gedaan (wat een topvliegveld om aan te komen is dat trouwens) maar ik zie nu nog steeds “conditionally approved” staan.
Direct, of soms max 24u later.

Als dat niet zo is, zijn ze vergeten op de knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik vlieg vandaag eens SAS aangezien KLM geen plek had. Ik heb geen status, maar wel een Business ticket.

Vlucht was 2 uur vertraagd, dus ik mistte mijn aansluiting. Voor het omboeken moest je in de rij staan, bellen of online kon niet. 2 uur en 15 minuten in de rij voor een omboeking.

Nu heb ik die omboeking en staat de vlucht netjes voor 15.25. Enig probleem is dat de kist er pas over 4 uur is. En als je denkt dat de Crown Lounge kut is, moet je hier eens op CPH kijken.

Ik was even enthousiast dat ik wat meer opties had met SAS bij Skyteam straks, maar dat gevoel is wel een beetje verdwenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Kju

Hoe beviel de BC bij SAS in vergelijking met KL/AF?

Ben het verder met je eens, die lounge op CPH is vreselijk maar nog altijd beter dan wachten bij de gate. Ik betrap mezelf op reis ook regelmatig op divagedrag :+

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

ShitHappens schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Als ze 'm in een sizer willen zien is t misschien wel even duwen ja. Maar met KLM nooit meegemaakt.

[Afbeelding]

Zelfs nog een vest erbovenop, no problemo
Net genoeg beenruimte zie ik bij de KLM. Ik vlieg straks 11-uurtjes rechtstreeks naar LAX en ben benieuwd hoe dat zit in Economy class

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:18:
[...]

Net genoeg beenruimte zie ik bij de KLM. Ik vlieg straks 11-uurtjes rechtstreeks naar LAX en ben benieuwd hoe dat zit in Economy class
Dit is standaard:

Standaard beenruimte (79 cm) 
Naar achter verstelbaar (12,5 cm)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dit was Economy Comfort in een 789 dus 89cm pitch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij zitten op de blauwe kleur Economy en wij hebben €28,50 per stoel betaald heen en terug €114 in een 787-10

Daar kan je niets naar achteren of naar voren? Volgens mij was Economy Confort €31,50

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 08-03-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:37:
[...]

Direct, of soms max 24u later.

Als dat niet zo is, zijn ze vergeten op de knop te drukken.
Ja die dude zei dat ie het later die dag zou afmaken. Maar niks dus. Lekker dan. En nu? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 11:45
Even bij vertrek weer langs immigration (voor de douane)?

Mijne was instantly geactiveerd vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yakumos schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:48:
Even bij vertrek weer langs immigration (voor de douane)?

Mijne was instantly geactiveerd vorig jaar.
Ja, goeie tip. Ik heb even het contactformulier ingevuld en zal als ik niks hoor bij vertrek wel even langs het kantoortje gaan, eens kijken wat ze daar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij kun je ze ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Afgelopen dinsdag gevlogen met een splinternieuwe A350K van British airways.

Had stoel 1K, in de nieuwe club suites. Moet zeggen dat het echt wel goed voor elkaar was.
De deurtjes zijn een beetje een gimmick want ze zijn lager dan bv Qatar maar geven toch een beetje gevoel van privacy, voorzover nodig.

Eten was echt goed, carpaccio vooraf. Althans, het leek meer op “onze” rosbief maar was echt lekker. En, de gin zing cocktail is een aanrader, wel met mate natuurlijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:55:
Wij zitten op de blauwe kleur Economy en wij hebben €28,50 per stoel betaald heen en terug €114 in een 787-10

Daar kan je niets naar achteren of naar voren? Volgens mij was Economy Confort €31,50
Economy comfort voor 30eur p/p op een vlucht van 11u? Dat is wel een redelijke no-brainer, het is een baggerproduct, maar 3 tientjes is het wel waard op een lange vlucht (tenzij middenstoel vs gangpad/raam)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
Iemand nog tips hoe je kan zorgen dat die floeping klm website mee werkt?

Ik probeer in te checken voor een reis naar Amerika en moet dan contact gegevens invullen voor de Amerikaanse authoriteiten maar als ik dat doe en save druk en ik terug kom in het vorige veld staat er vrolijk vul uw gegevens in,

Daarnaast moet ik mijn paspoort scannen en ook dit werk niet, Scan document gedaan en dan blijft op de website vrolijk een rondje rondjes draaien en er gebeurt al minuten niks.

Verschillende browsers geprobeerd, in congnito geprobeerd maar niks lijkt te werken.

Update: KLM gebeld, ja nee niks aan te doen ga maar naar de checkin desk.... fijn want ik heb alleen hand bagage en heb daar dus niks te zoeken... Grrr

[ Voor 20% gewijzigd door Dracula op 10-03-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Dracula schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:02:
Iemand nog tips hoe je kan zorgen dat die floeping klm website mee werkt?

Ik probeer in te checken voor een reis naar Amerika en moet dan contact gegevens invullen voor de Amerikaanse authoriteiten maar als ik dat doe en save druk en ik terug kom in het vorige veld staat er vrolijk vul uw gegevens in,

Daarnaast moet ik mijn paspoort scannen en ook dit werk niet, Scan document gedaan en dan blijft op de website vrolijk een rondje rondjes draaien en er gebeurt al minuten niks.

Verschillende browsers geprobeerd, in congnito geprobeerd maar niks lijkt te werken.

Update: KLM gebeld, ja nee niks aan te doen ga maar naar de checkin desk.... fijn want ik heb alleen hand bagage en heb daar dus niks te zoeken... Grrr
Heb je nog iets van andere gegevens (visum bijvoorbeeld) nog ingevuld staan?
Bij mij hielp het vorige keer alles te verwijderen en het opnieuw er in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 20:38

Grouchy

meep meep

Je zou kunnen proberen om in te checken via de Air France-website of -app om te zien of je daar meer succes hebt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Halldor schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Heb je nog iets van andere gegevens (visum bijvoorbeeld) nog ingevuld staan?
Bij mij hielp het vorige keer alles te verwijderen en het opnieuw er in te zetten.
Het stomme is dat mijn paspoort gegevens er al in staan. Die kan ik echter zo te zien niet verwijderen.
Grouchy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:40:
Je zou kunnen proberen om in te checken via de Air France-website of -app om te zien of je daar meer succes hebt.
Helaas dit werkt ook niet via airfrance of klm app.

In de app vraagt hij alleen om email en telefoonnummer maar ook dat accepteert hij niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Dracula op 10-03-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:33:
Volgens mij kun je ze ook bellen.
Op Reddit lees ik nog genoeg mensen waarbij het ook 1 á 2 weken duurde en volgens CBP kan het tot 30 dagen duren. Nog maar even afwachten dus, grote kans dat het, zoals alles in dit land, gewoon kut geregeld is 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Op Reddit lees ik nog genoeg mensen waarbij het ook 1 á 2 weken duurde en volgens CBP kan het tot 30 dagen duren. Nog maar even afwachten dus, grote kans dat het, zoals alles in dit land, gewoon kut geregeld is 😂
Heb je wel gewoon je nummer gekregen bij het interview? Ik kreeg namelijk in houston toen gelijk het nummer aan het einde van het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Heb je wel gewoon je nummer gekregen bij het interview? Ik kreeg namelijk in houston toen gelijk het nummer aan het einde van het gesprek.
Nummer had ik al. Ik kreeg helemaal niks, anders dan de mededeling dat ik klaar was (na nemen van alle vingerafdrukken en scannen paspoort) en dat de agent het nu niet kon afmaken maar dat later die dag zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Dracula schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Het stomme is dat mijn paspoort gegevens er al in staan. Die kan ik echter zo te zien niet verwijderen.
Normaal kan je dit via: Mijn reizen -> (je reis) -> passagiers -> Reisdocumenten , Contactgegevens, Loyaliteitsprogramma's, Speciale assistentie

Daar kan je documenten wijzigen/verwijderen

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Wij vliegen in juli met KLM (naar Manchester) en Virgin (naar Orlando) via Gate1. Nu is er geen ruimbagage berekend en kunnen we dit bij het online inchecken of op de luchthaven alsnog doen. Dit geeft mij toch een wantrouwig gevoel bij zo’n dure reis… Iemand ervaring met Gate1 en of ik hierop kan vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Bij KLM wel, je kunt het nu ook al doen via KLM -> vul je gegevens in (naam, boekingsreferentie) -> mijn reis -> extra opties -> Voeg extra bagage toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dracula schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:02:
Als hij echt direct, dus niet met een hele korte vertraging, terugspringt als je op save drukt, kun je als je handig bent met Javascript achterhalen waarom het niet werkt. Mijn ervaring met KLM is dat je iets kleins bent vergeten zoals je aanhef. Het kan ook zijn dat je het documentnummer verkeerd hebt ingevuld, bijvoorbeeld een 0 hebt aangezien voor een O. Op je paspoort is het cijfer 0 25% minder hoog dan een letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Grouchy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Normaal kan je dit via: Mijn reizen -> (je reis) -> passagiers -> Reisdocumenten , Contactgegevens, Loyaliteitsprogramma's, Speciale assistentie

Daar kan je documenten wijzigen/verwijderen
Ik heb mijn paspoort verwijderd maar nog steeds gaat het fout.

Kennelijk heb ik gewoon dikke pech en moet ik in de rij gaan staan... :(

Irritante is omdat dit niet werkt lukt het ook niet om boarding passen van Virgin in hun app te downloaden want die loopt vast op de KLM....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

fopjurist schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:42:
[...]
Het kan ook zijn dat je het documentnummer verkeerd hebt ingevuld, bijvoorbeeld een 0 hebt aangezien voor een O. Op je paspoort is het cijfer 0 25% minder hoog dan een letter.
Het is nog makkelijker zelfs: in Nederlandse documentnummers komt de letter O nooit voor. Dit is dus altijd het cijfer 0.
https://www.rijksoverheid...t-cijfer-0-of-de-letter-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Grouchy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:34:
Bij KLM wel, je kunt het nu ook al doen via KLM -> vul je gegevens in (naam, boekingsreferentie) -> mijn reis -> extra opties -> Voeg extra bagage toe.
“Helaas is het voor deze vlucht niet mogelijk om online extra bagage te kopen, aangezien deze wordt uitgevoerd door een andere airline. Doe dit direct op de luchthaven.”

🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 10:32

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:46:
Ik vlieg vandaag eens SAS aangezien KLM geen plek had. Ik heb geen status, maar wel een Business ticket.

Vlucht was 2 uur vertraagd, dus ik mistte mijn aansluiting. Voor het omboeken moest je in de rij staan, bellen of online kon niet. 2 uur en 15 minuten in de rij voor een omboeking.

Nu heb ik die omboeking en staat de vlucht netjes voor 15.25. Enig probleem is dat de kist er pas over 4 uur is. En als je denkt dat de Crown Lounge kut is, moet je hier eens op CPH kijken.

Ik was even enthousiast dat ik wat meer opties had met SAS bij Skyteam straks, maar dat gevoel is wel een beetje verdwenen :+
Nu is het een tijdje geleden dat ik met SAS op CPH heb gevlogen, maar die hadden toch een standaard lounge en een status lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:55:
[...]

Nu is het een tijdje geleden dat ik met SAS op CPH heb gevlogen, maar die hadden toch een standaard lounge en een status lounge?
Klopt. De status lounge voor Gold passagiers is dus een stuk luxer dan de lounge voor Business passagiers.

Zal wel druk worden als Skyteam er zo bij komt na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:58:
[...]

Klopt. De status lounge voor Gold passagiers is dus een stuk luxer dan de lounge voor Business passagiers.

Zal wel druk worden als Skyteam er zo bij komt na de zomer.
Ja die standaard business lounge was voor covid al niet veel en altijd erg vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Interessant stukje over Boeing, niet kijken als je vliegangst hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had mij vergist en voor KLM Economy Comfort €57,50 per stoel dan wat wij hebben geboekt per stoel €28,50. Wij hebben nu €29 voordeliger geboekt. Ruim €58 bespaard voor een retourtje zitten. Ik ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 11-03-2024 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:15
Straks terugvlucht vanuit Delhi met KLM. Net ingechekt maar een boardingpass wordt niet vertrekt. Alleen een bevestiging gekregen dat ik ben ingechekt. Moet nu toch gewoon met alleen handbagage langs de incheckbalie. Moet nu 3x in behoorlijk lange wachtrijen staan, ook om het de hal binnen te komen en bij security check is het ook altijd een drama.

Iemand nog een idee om toch aan een boardinpass te komen voor vertrek uit mn hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25
ramrodwillem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 05:56:
Straks terugvlucht vanuit Delhi met KLM. Net ingechekt maar een boardingpass wordt niet vertrekt. Alleen een bevestiging gekregen dat ik ben ingechekt. Moet nu toch gewoon met alleen handbagage langs de incheckbalie. Moet nu 3x in behoorlijk lange wachtrijen staan, ook om het de hal binnen te komen en bij security check is het ook altijd een drama.

Iemand nog een idee om toch aan een boardinpass te komen voor vertrek uit mn hotel?
Op Delhi heb je gewoon van die automaten staan, paspoort scannen en printen maar die boardingpass.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dat is niet wat er in de mail staat,zou wel top zijn.

Dit staat in de mail,
3. Druk de incheckbevestiging af en ruil deze uiterlijk 90 minuten voor vertrek bij
een kiosk of KLM-bagageafgiftepunt op de luchthaven in voor uw boardingpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 16:18
iRobert schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:18:
Interessant stukje over Boeing, niet kijken als je vliegangst hebt....

[YouTube: Boeing: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)]
In het verleden dacht je altijd aan natuurfenomenen, mogelijk een grote luchtzak. Tegenwoordig denk je, wat zal er nu bij boeing los hebben gezeten. :o

[ Voor 16% gewijzigd door DJustin op 11-03-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:57:
Dat is niet wat er in de mail staat,zou wel top zijn.

Dit staat in de mail,
3. Druk de incheckbevestiging af en ruil deze uiterlijk 90 minuten voor vertrek bij
een kiosk of KLM-bagageafgiftepunt op de luchthaven in voor uw boardingpass.
Wat denk je dat 'een kiosk' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ramrodwillem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 05:56:

Let wel op, als Delhi net is zoals Bengalure kom je zonder boardingpass niet de terminal in waar de kiosken staan. Been there, done that. Print in ieder geval iets uit, ze vinden dingen op je telefoon maar niets is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:08
Hmm, kan in de KLM app ineens de stoelen voor onze vlucht in de zomervakantie niet meer aanpassen. Dat kon voorheen wel.... Meer mensen issues mee?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:45:
Hmm, kan in de KLM app ineens de stoelen voor onze vlucht in de zomervakantie niet meer aanpassen. Dat kon voorheen wel.... Meer mensen issues mee?
Dat kan om meerdere redenen zijn, maar de meest voorkomende is dat er meer dan een bepaald percentage stoelen al geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
CyBeR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Dat kan om meerdere redenen zijn, maar de meest voorkomende is dat er meer dan een bepaald percentage stoelen al geselecteerd is.
Maar dan kon je normaal gesproken wel je huidige plek nog zien in de app, op de plattegrond zeg maar? Ik kan nu zelfs niet daarheen doorklikken (ook niet op de website). Ik zie de stoelnummers, maar kan niet meer verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 11-03-2024 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Maar dan kon je normaal gesproken wel je huidige plek nog zien in de app, op de plattegrond zeg maar? Ik kan nu zelfs niet daarheen doorklikken (ook niet op de website)
Nee, dan zetten ze 'm helemaal dicht.

Edit: voor OLCI welteverstaan. Als OLCI open is kun je idd je plek wel nog zien, zelfs al is alles geselecteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
swtimmer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:44:
[...]

Let wel op, als Delhi net is zoals Bengalure kom je zonder boardingpass niet de terminal in waar de kiosken staan. Been there, done that. Print in ieder geval iets uit, ze vinden dingen op je telefoon maar niets is mijn ervaring.
Sowieso, maar tot nu op 3 vliegvelden binnen India nergens problemen zonder iets uitgeprint te hebben, waren allen wel boardingpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb het bij mijn laatste vlucht met KLM vorig jaar ook gehad, zowel heen als terug. Wel online ingecheckt, maar geen boarding pass gekregen. Bij aankomst op Schiphol is de boarding pass ondertussen wel online beschikbaar gekomen, maar bij de reis terug niet. De kiosk daar gaf ook een foutmelding, en de rij bij de incheckbalie was vrij lang en stond ook een uur stil. Toen er eenmaal beweging kwam, ging het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ramrodwillem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Sowieso, maar tot nu op 3 vliegvelden binnen India nergens problemen zonder iets uitgeprint te hebben, waren allen wel boardingpassen.
Ja met boardingpas is het geen probleem. Maar zonder willen ze het meenemen met je paspoort om binnen wat te vragen. Dat is mijn ervaring op Bengalure nu al 3x. Eerste keer had ik dus alles op mijn mobiel wat ze dus niet fijn vonden want ze konden het niet meenemen. Gok dat ze een soort goedkeuring aan een manager daar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Valt dan weer reuze mee op andere luchthavens. Het komt wel vaker voor (vanuit India) dat je bij AF/KL alleen het 'CHECK-IN CONFIRMATION, PLEASE NOTE THIS DOCUMENT IS NOT YOUR BOARDING PASS' document krijgt. Zelf geen problemen ondervonden als je alleen je reservering of check-in confirmation via je mobiel kan laten zien. Laatste keer was in januari op BOM, BDQ en MAA.

Wel onpliezerig zijn al die rijen, vaak geen fast track en ook bij een overstap op een binnenlandse vlucht mag je af en toe opnieuw door security, en ze plannen een verdubbeling in 2030 :o

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 11-03-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drie screenshots zonder context: dit hoort hier niet thuis :)

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 11-03-2024 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:55
snip

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 11-03-2024 12:43 . Reden: Doe maar een TR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tussen de blauw en de paarse geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 762779 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Tussen de blauw en de paarse geen verschil?
Jawel. In ieder geval de plek in de cabine. En mogelijk daaraan gekoppeld een andere boarding groep. Dat laatste weet ik echter niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Homer-Simpson schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Jawel. In ieder geval de plek in de cabine. En mogelijk daaraan gekoppeld een andere boarding groep. Dat laatste weet ik echter niet 100% zeker.
Ja, mogelijk krijg je groep 4 ipv groep 5 als je paars doet maar verder niets :+

Over het algemeen geldt:
1 = business
2 = SkyPriority
3 = Silver + BlueBiz
4 = FB explorer + evt. betaalde seat opties?
5 = overig?

Als je vliegt met een andere airline dan loont het vaak ook om daar een frequent flyer-nummer aan te koppelen omdat je dan vaak iets eerder aan boord mag.

Niet het laatst zijn is geen drama, alleen de ruimte in de opbergvakken wil dan nog wel eens op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
KLM is via de "sociale media" ook steeds slechter te bereiken - een simpel verzoek van 12:00 's middags vandaag heb ik via FB nog geen enkele reactie op, noch via Whatsapp van 2 uur geleden.

Was een tijdje een fijne, snelle manier om kleine dingen gedaan te krijgen (zoals missende XP laten bijschrijven), maar op deze manier schiet het niet op.. Dan liever een half uur in de wacht aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Yakumos schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:24:
KLM is via de "sociale media" ook steeds slechter te bereiken - een simpel verzoek van 12:00 's middags vandaag heb ik via FB nog geen enkele reactie op, noch via Whatsapp van 2 uur geleden.

Was een tijdje een fijne, snelle manier om kleine dingen gedaan te krijgen (zoals missende XP laten bijschrijven), maar op deze manier schiet het niet op.. Dan liever een half uur in de wacht aan de telefoon.
Het bijschrijven van XP heeft een lage prioriteit. Als je iets wilt regelen voor een vlucht die morgen verstrekt dan krijg je wel snel antwoord. Althans, zo ging het twee jaar geleden bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Mjah, vorige keren kreeg ik 2-3 uur later bericht dat het gelukt was. Dus vond het dit keer wel erg.. langzaam. Enfin, zou fijn zijn het rond te krijgen voor volgende vlucht later deze week (level omhoog) maar anders ook niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 10:03
Zaterdag 23/3 vlieg ik met KL602 van LAX naar AMS in economy (BG:KL). Ik wil graag naar business en heb KLM benaderd op de chat. Geen reactie. En bellen met een agent heeft in het verleden ook niet altijd gewerkt. Nog tips hoe ik deze upgrade kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bellen :). Of zaterdag op Schiphol vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:30:
Bellen :). Of zaterdag op Schiphol vragen.
Lijkt me wat laat.

Maar inderdaad: bellen, of bij de check-in vragen of er mogelijkheden zijn. De beller is sneller (en loopt minder risico op dat er geen plek meer is), maar betaalt meestal meer.

Kun je 't niet gewoon online regelen trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bram® schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:28:
Zaterdag 23/3 vlieg ik met KL602 van LAX naar AMS in economy (BG:KL). Ik wil graag naar business en heb KLM benaderd op de chat. Geen reactie. En bellen met een agent heeft in het verleden ook niet altijd gewerkt. Nog tips hoe ik deze upgrade kan maken?
Er zijn nog 2 stoelen beschikbaar. De kans op een (betaalde) upgrade is helaas 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Die zit inderdaad al aardig vol:

KL 602
LAX 23/03/24 14:50 AMS 24/03/24 9:05 781
Daily 70% / 27m J2 C2 D0 I0 Z0 W2 S1 A0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E0 N6 R3 V0 X0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bram® schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:28:
KLM bellen is de enige manier eigenlijk. Via de website kan het evt. ook als er nog beschikbaarheid is afhankelijk van je ticket, maar ik denk dat dat niet kan met bijv. een Light-ticket (misschien als je status hebt bij KLM wel).

Via de chat kan men vrij weinig doen, ik heb er enkel slechte ervaringen mee eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
swtimmer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Ja met boardingpas is het geen probleem. Maar zonder willen ze het meenemen met je paspoort om binnen wat te vragen. Dat is mijn ervaring op Bengalure nu al 3x. Eerste keer had ik dus alles op mijn mobiel wat ze dus niet fijn vonden want ze konden het niet meenemen. Gok dat ze een soort goedkeuring aan een manager daar vragen.
Kwam zonder boardingpass binnen, binnen geen mogelijkheid om zelf in te checken moest via de desk zelf,gelukkig op laatste moment nog voor business class kunnen kiezen, geen rijen ook voorrang bij security. Zo boarden en dan lang uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:43:
Die zit inderdaad al aardig vol:

KL 602
LAX 23/03/24 14:50 AMS 24/03/24 9:05 781
Daily 70% / 27m J2 C2 D0 I0 Z0 W2 S1 A0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E0 N6 R3 V0 X0
Mooi overzicht! Waar kun je deze gegevens inzien?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

@Apache4u Heb zelf een https://www.expertflyer.com/ abbo waar je dit soort overzichten kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
.

Ik had iets verder moeten scrollen.

[ Voor 92% gewijzigd door Hmmbob op 12-03-2024 09:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:55
Ik heb onlangs bericht ontvangen van Privium. Daarin staat dat de Guest Vouchers geldig zijn tot 1 april 2024. Ik heb er nog twee, en deze zal ik niet kunnen gebruiken. Interesse? Als je de portokosten doneert aan een goed doel naar keuze, dan stuur ik deze naar je op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraag je aan de mensen met een KLM account..
Hebben jullie toevallig ook 2 vage emails gekregen met als titel "Confidential Questionnaire on Potential Changes to the Air France Uniform"?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 196 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2