Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 194 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:21:
Prijsverschillen zijn wel leuk btw.. zo ook de overstap tijden van ruim 7 uur. :P. Tellen deze allemaal mee voor XP/Miles denken jullie?

[Afbeelding]
De Jetstar optie had in de praktijk vaak een stuk economy er in zitten.

Als KLM nog met hun 2-2-2 product vliegt op je route zou ik ook naar andere skyteam partijen kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kreeg vanochtend weer een upgrade naar LHR. Vlieg tegenwoordig niet veel meer in de ochtend, ga in principe avond ervoor.

Maar moet zeggen dat het ontbijt in de 737 niet verkeerd is. Service was ook wel echt super. Vluchtje van 50 minuten, maar toch hebben ze wel indruk gemaakt. Toch wel fijn dat KLM de laatste tijd, veel, meer upgrades weggeeft. Het is lastig om er een waarde aan te koppelen, maar het maakt het leven weer iets makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit zal maar een mede-passagier zijn: Delta flight turns back after maggots fall on passengers from overhead bin
Unhappiness with air travel took a new turn when maggots rained down on passengers on a Delta flight from Amsterdam to Detroit, Michigan, on Tuesday. A passenger reportedly brought rotten fish on to the plane in a carry-on bag, and placed it in an overhead bin, before the maggots broke free and rained on to passengers seated below, the Independent reported.
Een (rotte) vis in je handbagage hebben, wat een imbeciel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:41:
Dit zal maar een mede-passagier zijn: Delta flight turns back after maggots fall on passengers from overhead bin

[...]

Een (rotte) vis in je handbagage hebben, wat een imbeciel.
yup. https://www.nhnieuws.nl/n...ongen-terug-naar-schiphol

Dat bewijst maar weer eens dat je werkelijk alles door security kan krijgen :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Good for him dat 'ie er al voor aankomst uitgehaald is, als ze daar bij de douane in de VS achter komen zou er ook een flinke boete aan hangen ws. (Ik neem tenminste niet aan dat 'ie het netjes gedeclareerd zou hebben.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:11
Werktrip in het vooruitzicht naar Vegas, zal de eerste keer US worden dat ik een overstap nodig ga hebben, zijn hier ervaringsdeskundigen:

Beste overstap: London Heathrow, Edmonton, Calgary, Detroit?
Overstap tijd voor alle opties rond de 2u, zal wel ok zijn dan denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Canada is een eTA, ook voor transit, en de UK ging die fratsen ook invoeren binnenkort. Dus zeker naar kijken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fromz schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:18:
Werktrip in het vooruitzicht naar Vegas, zal de eerste keer US worden dat ik een overstap nodig ga hebben, zijn hier ervaringsdeskundigen:

Ik zou proberen om US immigration te mijden op de grote hubs. DTW in dit geval. Met Canadese checks heb ik geen ervaring dus ik zou LHR kiezen als overstap en dan de US binnenkomen in LAS. Hoef je ook niet met je ruimbagage te gaan sjouwen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Ik zou proberen om US immigration te mijden op de grote hubs. DTW in dit geval. Met Canadese checks heb ik geen ervaring dus ik zou LHR kiezen als overstap en dan de US binnenkomen in LAS. Hoef je ook niet met je ruimbagage te gaan sjouwen.
Canada kan beide kanten op uitvallen.
  • Candese eTA nodig en internationale aankomst in de VS
  • In Canada niet door migratie en direct door US immigration. In Toronto kan je daar bijvoorbeeld meteen door US immigration heen.
offtopic:
Ik heb de foto nog vanuit de wachtruimte nog waar je zit tot border security je koffer heeft gescand op de tijd dat mijn uitgaande vlucht zou moeten vertrekken. Gehaald omdat dat toestel defect was :+

@Fromz ik zou met twee uur op US immigratie in een hub durven gokken. Zeker als je wat meer vooraan zit. Je moet dan wel assertief zijn als je de wachtrij in loopt: Als je vraagt is er misschien wat voor korte overstappen.

Ik zou liever in een grote hub mijn aansluiting missen dan ergens anders. DFW - Vegas lijkt mij hoogfrequent. En met wat aandringen wordt je herboekt op elke vlucht tussen die twee plaatsen (ongeacht alliance, wel alleen IATA maatschappijen).
Prijs van vluchten tussen maatschappijen wordt verrekend op basis van IATA coupons. Het schijnt redelijk budgetneutraal te zijn voor een maatschappij om om te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

KLM vliegt direct op LAS, is dat geen optie? 3 of 4x per week iig.

Overstappen op LHR sowieso niet zomaar doen (dan moet je naar een andere terminal). Andere voor- en nadelen zijn al genoemd.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Zelfde bootje hier - vorige week m'n LAS vluchten geboekt voor AWS re:invent in december. KLM's premium comfort viel nét binnen policy dus die keuze is makkelijk zat gemaakt :) Maar je kunt idd net even pech hebben met de paar dagen vd week dat KLM die route niet vliegt. (Of je werkgever eigenlijk heel ernstig Staralliance prefereert...)

[ Voor 11% gewijzigd door ShitHappens op 18-02-2024 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

LHR zou ook niet echt m'n keuze zijn om over te stappen, teveel gedoe in het verleden. Geloof niet dat het in 2024 anders gaat.

KL635/636 vluchten naar/van LAS zijn op Su,T,Th,F,Sa. Toevallig eergisteren onze vakantie in mei nog geboekt.
Met dank aan de upgrade certificaatjes van Delta is het een AMS-LAS retourtje in WBC voor 9xxEUR pp geworden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 19-02-2024 00:39 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:11
De directe vluchten zijn idd niet op maandag en het is nog even de vraag wanneer ik er dan zou moeten zijn. Direct is wel beter en vanwege de vluchtduur zou ik dan ook net in aanmerking komen om business te mogen vliegen.

Als LTH niet aan te raden is dan blijft een grote hub in de US over mocht ik toch op maandag moeten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
We dachten even op tijd een vliegreisje te scoren voor de herfstvakantie. Die valt dit jaar in onze regio deels in oktober en deels in november. Blijkt dat eind oktober / begin november het punt is dat veel airlines overgaan op winterschema, geldt vooral voor de budget airliners en vakantievluchten. Een fatsoenlijk retourtje kopen blijkt dus nog niet mee te vallen en het is even de vraag wanneer het winterschema online komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:00:
We dachten even op tijd een vliegreisje te scoren voor de herfstvakantie. Die valt dit jaar in onze regio deels in oktober en deels in november. Blijkt dat eind oktober / begin november het punt is dat veel airlines overgaan op winterschema, geldt vooral voor de budget airliners en vakantievluchten. Een fatsoenlijk retourtje kopen blijkt dus nog niet mee te vallen en het is even de vraag wanneer het winterschema online komt.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben naar een paar maatschappijen aan het kijken en op basis van vorig jaar verwacht ik dat zij in april met het winterschema publiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik kan niet zo goed vinden hoever KLM is met het ombouwen van toestellen naar premium comfort. Ik lees her en der dat soms ineens andere toestellen ingezet worden naar o.a. LAX en dat er dan ineens geen premium comfort is en je in economie gedumpt wordt.

Iemand enig idee of dit nog steeds gebeurt en of hoe ver KLM is?

Er staat her en der per Januarie 2024 klaar en elders per Juni 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De 787s zijn allemaal omgebouwd. De 777 zijn ze over de helft

https://insideflyer.nl/ti...ien-van-nieuwste-cabines/

Tot alles is omgebouwd heb je altijd kans dat je pech hebt met een wissel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En de A330s krijgen geen Premium Comfort dus de kans bestaat altijd dat je van vliegtuigtype wordt gewisseld en dan inderdaad naar Economy teruggezet wordt. Die kans is echter wel wat kleiner aangezien ze meestal wisselen tussen 787-9 en -10 of 777-200 en -300, en soms tussen 787 en 777. Het komt geloof ik niet zo heel vaak voor dat er een A330 ingezet wordt waar eerst een van de andere widebodies stond ingepland. Maar het kan wel.

Uiteraard krijg je dan wel geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
Dracula schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:51:
Iemand enig idee of dit nog steeds gebeurt en of hoe ver KLM is?
De 787's zijn allemaal omgebouwd, bij de 773 zijn ze halverwege. Er zijn nog 5 stuks te gaan (exclusief degene die nu wordt omgebouwd). Oorspronkelijke planning was eind maart maar mei lijkt mij realistischer, of ze moeten opeens twee vliegtuigen tegelijk gaan ombouwen. Daarna zijn de 772's aan de beurt. Ze kampen echter nog steeds met toeleveringsproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CyBeR schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:11:
En de A330s krijgen geen Premium Comfort dus de kans bestaat altijd dat je van vliegtuigtype wordt gewisseld en dan inderdaad naar Economy teruggezet wordt. Die kans is echter wel wat kleiner aangezien ze meestal wisselen tussen 787-9 en -10 of 777-200 en -300, en soms tussen 787 en 777. Het komt geloof ik niet zo heel vaak voor dat er een A330 ingezet wordt waar eerst een van de andere widebodies stond ingepland. Maar het kan wel.

Uiteraard krijg je dan wel geld terug.
Thanks.

Dat geld terug is nice maar geen beenruimte is niet nice als je een medischa aandoening hebt,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:52
Dracula schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Thanks.

Dat geld terug is nice maar geen beenruimte is niet nice als je een medischa aandoening hebt,,,
Dan zou ik voor een maatschappij gaan waar je (meer) zekerheid op PE hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
iRobert schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Dan zou ik voor een maatschappij gaan waar je (meer) zekerheid op PE hebt.
Ja alleen die zijn voor de data dat ik er moet zijn 11 tm 15 maart) amper tot niet te vinden maar dat is idd wel waar ik naar zoek binnen het budget wat gegeven is.

Uitdaging is dat veel vluchten met bijvoorbeeld Delta je halverwegen de US brengen en je dan nog 4 a 5 uur moet vliegen naar SFO dan wel San Jose. En dat is dan allemaal delta + met maar amper meer been ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Dracula schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Ja alleen die zijn voor de data dat ik er moet zijn 11 tm 15 maart) amper tot niet te vinden maar dat is idd wel waar ik naar zoek binnen het budget wat gegeven is.

Uitdaging is dat veel vluchten met bijvoorbeeld Delta je halverwegen de US brengen en je dan nog 4 a 5 uur moet vliegen naar SFO dan wel San Jose. En dat is dan allemaal delta + met maar amper meer been ruimte.
Dit iets? Beide kanten op het langste stuk in PE.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62YLrhn0M2JK6bVi5fajQ14EVPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ae5c7mYyszBxZdmEMb38IAKy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:33
[...]

Thanks.

Hoeveel/wat voor beenruimte heb je nodig, en mag je niet in de exit row met je aandoening?
Ik vind de beenruimte in Economy Comfort tegenwoordig erg schappelijk bij KLM en prefereer ik tegenwoordig boven exit row seats als iemand die beenruimte ook goed kan gebruiken. Bij een wissel zou je op z'n minst kunnen pushen om op z'n minst op een Economy Comfort stoel terecht te komen

[ Voor 10% gewijzigd door Yankovic op 19-02-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
iRobert schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:17:
[...]

Dit iets? Beide kanten op het langste stuk in PE.[Afbeelding]
Ja zoiets was idd het alternatief dat ik tegen kwam. Tot een uur of 10 vanmorgen was er nog een Delta vlucht heen met overstap in SLC alleen die is nu ineens dubbel de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Yankovic schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Hoeveel/wat voor beenruimte heb je nodig, en mag je niet in de exit row met je aandoening?
Ik vind de beenruimte in Economy Comfort tegenwoordig erg schappelijk bij KLM en prefereer ik tegenwoordig boven exit row seats als iemand die beenruimte ook goed kan gebruiken. Bij een wissel zou je op z'n minst kunnen pushen om op z'n minst op een Economy Comfort stoel terecht te komen
Jawel exit row kan ook, alleen die zijn allemaal al weg.

En genoeg ruimte om benen te strekken , vrij te bewegen, Uitdaging daarbij is dat ik lang ben (2.01) dus standard economie comfort valt dan al af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Thanks.

Begrijpelijk. Meestal is het ook wel te doen om te bellen en te vragen of ze je op een andere vlucht willen zetten een dag eerder of later, als dat in je schema past, of bij AF/DL.

Maar uiteindelijk heb je nergens 100% garantie aangezien PE bij zover ik weet geen enkele maatschappij in 100% van de vliegtuigen te vinden is.

Zelfs business boeken is geen garantie zoals ik recent ontdekte (en in een PE-product terecht kwam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CyBeR schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:33:
[...]

Begrijpelijk. Meestal is het ook wel te doen om te bellen en te vragen of ze je op een andere vlucht willen zetten een dag eerder of later, als dat in je schema past, of bij AF/DL.

Maar uiteindelijk heb je nergens 100% garantie aangezien PE bij zover ik weet geen enkele maatschappij in 100% van de vliegtuigen te vinden is.

Zelfs business boeken is geen garantie zoals ik recent ontdekte (en in een PE-product terecht kwam.)
Yep I know, maar zoveel mogelijk risico proberen uit te sluiten is enige wat ik kan doen.

Thanks voor het mee denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik had 1 uur en 45 minuten toen ik naar New Orleans ging via Houston en dat was eigenlijk niet genoeg. Ik moest rennend naar de gate met losse veters en had het geluk dat ik alleen handbagage bij mij had.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik zo in spring, maar ik vraag mij af waarom niet rechtstreeks op Los Angeles, met een tussenstop? 55 minuten kan erg krap worden vooral met de vertragingen in Amerika. Wij vliegen rechtstreeks op Los Angeles met de KLM per persoon €673.19 inclusief boekingskosten retour terug via Las Vegas. Oh jij gaat Business Class zie ik. Ja KLM veel duurder inderdaad

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezulba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Ik had 1 uur en 45 minuten toen ik naar New Orleans ging via Houston en dat was eigenlijk niet genoeg. Ik moest rennend naar de gate met losse veters en had het geluk dat ik alleen handbagage bij mij had.
Ik had vorige jaar april 2023 met mijn vakantie naar Amerika New York. Ik vloog vanaf Amsterdam met UNITED op Washington DC Dulles International Airport en had daar 3 uur en 30 minuten de tijd met overstappen naar New York Newark met UNITED en was goed te doen inderdaad. Alleen binnenlandse vlucht had een vertraging van meer dan 1 uur in het vliegtuig zitten voor vertrek.

Op de terugvlucht naar Amsterdam heb ik het net gehaald via een overstap in Chicago O'Hare International Airport 1 uur 30 minuten overstap. Alleen die 55 minuten vind ik bij hem te kort en risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Thanks.

Hoe flexibel ben je? Want als je wordt gedowngrade kun je op een andere vlucht/route worden geboekt zonder kosten. Wellicht wel met overstap.

Een overstap in bijv. SLC, LAX of SEA zijn goed te doen voor bestemming SFO of SJC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Komt SLC niet in de lijst voor? Die gebruik ik mocht een overstap nodig zijn. Zowel LAS als San Diego kan je vanaf daar aanvliegen.

Nog een optie, die altijd mijn voorkeur heeft: vliegen op LAX of SFO en dan lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dit zijn miles van wat vluchten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR8X3Ugg16ziQj-yGGyHSAyvnXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MncREFfAdxHV0RNOSUfRCV6I.png?f=fotoalbum_large

En dit van een autohuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evUbLdO21W4eHTt25ak7j1OVFLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Js9Ooh8JCf9IZHMTtHcKSgld.png?f=fotoalbum_large

Je hoeft dus niet te vliegen om toch aardig wat miles te sparen ;) Sterker, andere dingen leveren een hoop meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:00
De taxi-rit laatst naar het vliegveld leverde meer Avios op dan de vlucht zelf (MAD-AGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Wat zijn jullie ervaringen met lang parkeren op Schiphol?

Direct bij Schiphol zelf parkeren heb ik goede ervaringen mee, maar er zijn behalve Schiphol ook andere partijen die soortgelijks aanbieden.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
@c-nan Je kunt ook een parkbee en dan met de bus of qparc (met een combo parkeren plus bus) nemen. Dat scheelt aanzienlijk, alleen is wel iets meer reistijd (15 tot 20 minuten en afhankelijk van een bus).

Eerlijk gezegd heb ik met tegenzin parkeren bij Schiphol ivm gezinsreisje geboekt. Maar dat is puur omdat je bijna 100euro voor 4 dagen betaald wat ik waanzin vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:52:

Direct bij Schiphol zelf parkeren heb ik goede ervaringen mee, maar er zijn behalve Schiphol ook andere partijen die soortgelijks aanbieden.
Ik heb met partijen buiten schiphol zelf om geen ervaring, simpelweg omdat ik me tijdens mijn afwezigheid geen zorgen wil maken om mijn auto. Ik bedoel dat niet negatief richting de bedrijven buiten schiphol om die dat aanbieden, maar voor die paar tientjes prijsverschil (bij een week reizen) hou ik het toch maar bij het vertrouwde. Als je ruim op tijd kunt reserveren is P3 ook redelijk betaalbaar namelijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb wel slechte verhalen gehoord over louche bedrijfjes die ook valet parking leveren. Auto's waarmee wordt gejoyride enzo. Zijn ook via google te vinden. Er zijn er vast goeie maar dan zou ik wel even echt goed research doen.

Die Q-Park kende ik nog niet, bedankt voor de tip! Voor bepaalde lange trips met vroeg vertrekken/aankomen kan het nuttig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mocht je boeken via een extern bedrijf, kijk dan heel goed naar de voorwaarden. Je zal de eerste niet zijn met of schade, of een gestolen auto. En als jij zelf de sleutels hebt afgegeven, dekt je eigen verzekering het (vaak) niet.

Ik boek gewoon via Schiphol. P3 lang parkeren is echt supermakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

En goedkoop, ik heb er de laatste 2x voor een tientje/dag geparkeerd (vooraf gereserveerd, buiten)

[ Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 21-02-2024 18:40 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:19
Ik gebruik een externe partij (Comfort Parking) die nemen je auto mee zodra je er bent (bocht arrivals) en gooien 'm ergens op een parkeerterrein elders, wanneer je geland bent even bellen en hij staat er weer zodra je door de douane bent. Kost je €85 voor een week volgens mij.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:54:
Ik gebruik een externe partij (Comfort Parking) die nemen je auto mee zodra je er bent (bocht arrivals) en gooien 'm ergens op een parkeerterrein elders, wanneer je geland bent even bellen en hij staat er weer zodra je door de douane bent. Kost je €85 voor een week volgens mij.
Dat zou ik dus never nooit doen:
In geval van schade verloopt het meldingsproces altijd via uw eigen verzekeraar. Wij zijn verzekerd tegen schade. Net als alle andere parkeerbedrijven van/op/bij Schiphol zijn wij niet verzekerd tegen diefstal.

https://comfortparking.nl/vraag-antwoord/
Je eigen verzekeraar dekt niet en die van hun dus ook niet. Mocht je auto weg zijn, heb je dus mooi pech.

EDIT:

Overigens jokken ze ook: Diefstal is niet uitgesloten in de algemene voorwaarden van Schiphol Valet.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 21-02-2024 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik vond lang parkeren best prijzig geworden. Ik heb de laatste 2 keren 2 uitersten geprobeerd:

1 keer ipv een week parkeren, een taxi genomen. Omdat ik mijn auto privé rijd, kan ik de parkeerkosten niet van mijn winst aftrekken, en taxikosten wel. Daardoor was de taxi effectief maar een paar tientjes duurder. En ook wel lekker, niet zelf rijden... Ook wel lekker omdat ik een flinke koffer mee had, dus ook geen gesleep.

De laatste keer voor 3 dagen bij Station Sassenheim geparkeerd en het laatste stukje met de trein gegaan. Hierbij hielp het dan weer dat ik alleen een klein rolkoffertje mee had.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Wild Chocolate schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:35:
Omdat ik mijn auto privé rijd, kan ik de parkeerkosten niet van mijn winst aftrekken, en taxikosten wel.
Deze snap ik niet, de reis is zakelijk of niet zakelijk. Als je zakelijk op reis gaat kun je de parkeerkosten gewoon zakelijk opvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
iRobert schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:09:
[...]

Deze snap ik niet, de reis is zakelijk of niet zakelijk. Als je zakelijk op reis gaat kun je de parkeerkosten gewoon zakelijk opvoeren.
Niet in je eigen onderneming:

https://www.belastingdien...ebruik_privevervoermiddel
(...)U mag geen kosten (zoals brandstof, verzekering, tol, parkeren) afzonderlijk aftrekken van uw winst. Deze bedragen zijn verwerkt in de € 0,23 per kilometer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
btw mag je dan wel weer terugvragen. Lekker vaag weer.

• Wild Chocolate
iRobert schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:39:
[...]

btw mag je dan wel weer terugvragen. Lekker vaag weer.
Mits je ondernemer voor de BTW bent, en niet in de KOR zit...(in alle eerlijkheid, als je geen BTW afdraagt, valt er ook niks terug te vragen / af te trekken...)

En niet voor veranderingen/verbeteringen/toevoegingen aan je auto, dus een trekhaak eronder zetten of laten chippen moet je gewoon de volle BTW over betalen.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, maar dat doen we niet...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Laatst online: 19-09 17:20
c-nan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:52:

Wij hebben de nacht van te voren bij ibis doorgebracht. Ze brengen je netjes met een bus naar Schiphol en je auto mag je x dagen laten staan. Geen idee of er e.e.a. veranderd is maar wellicht ook een overweging waard.

Check:
Profiteer van ons Park, Sleep & Fly-arrangement met 1 overnachting bij het hotel en tot 21 dagen parkeren tegen een toeslag. Het hotel biedt een gratis shuttlebus naar de luchthaven van 3:45 tot 00:40 uur om ervoor te zorgen dat u volledig uitgerust en ruimschoots op tijd bent voor uw vlucht.

[ Voor 23% gewijzigd door significant op 22-02-2024 00:15 ]

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:31
Ik heb in het verleden wel Comfortparking gebruikt waarbij je zelf in een garage ergens buiten schiphol parkeert, en daar met een busje wordt opgepikt. Je auto blijft daar staan, en je hebt zelf de sleutel. Soort P3, maar dan extern. Was iets goedkoper dan Schiphol zelf, en functioneerde prima. Meestal zo'n 10-15min rijtijd naar/van de terminal.

[ Voor 13% gewijzigd door RandomNick op 22-02-2024 07:03 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:00
significant schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:14:
[...]

Wij hebben de nacht van te voren bij ibis doorgebracht. Ze brengen je netjes met een bus naar Schiphol en je auto mag je x dagen laten staan. Geen idee of er e.e.a. veranderd is maar wellicht ook een overweging waard.

Check:

[...]
Hetzelfde bij Van Der Valk, tot 31 dagen parkeren:
https://www.valkexclusief.nl/arrangementen/park-sleep-fly/

• HermanoGrande
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Wild Chocolate schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:35:
Ik vond lang parkeren best prijzig geworden.
Gewoon doorberekenen aan je klanten ;)

Ik zet mijn auto tegenwoordig gewoon in P1, voor de deur van de Terminal. Bij mijn volgende reis tijdens de meivakantie hooguit 20 Euro per dag met reservering. Goedkoper dan een taxi of een hotel naast de terminal.
En zonder allerlei gedoe dat je bij terugkomst eerst nog ergens je auto moet gaan ophalen.

• Wild Chocolate
HermanoGrande schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Gewoon doorberekenen aan je klanten ;)
Dan nog zijn minder kosten gewoon meer winst... En beurs- en conferentiebezoek kan ik niet aan één klant ophangen.

iRacing Profiel

• Apache4u
  • Niet online
Zojuist een aantal tickets geboekt bij KL in de business class. In augustus naar CUR. Zoals KLM het nu ziet, heen in een 772 in de oude configuratie. Terug in een 77W in de nieuwe configuratie. In november heen en terug naar HKG in een 772 , allebei in de nieuwe config. KLM verwacht dus blijkbaar in November zeker klaar te zijn met de refit van de 77W en zelfs al 1 of meerdere 772’s gerefit te hebben. Dit aangezien ze volgens mij gecommuniceerd hebben eerst alle 77W’s te doen voordat de 772’s aan de beurt zouden komen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Na een jaar of twee verbouwen is eindelijk de Oneworld-lounge op Schiphol open: https://onemileatatime.co...ounge-amsterdam-schiphol/

Ziet er best wel mooi uit en zal de druk op de Aspire-lounge ernaast wat verlichten omdat de business-passagiers en statushouders van BA, AA, QR en CX nu een deur verder hun kamp mogen opzetten. De Aspire zou sinds woensdag ook weer open moeten zijn na een dik half jaar verbouwen (https://nieuws.schiphol.n...enen-lounges-op-schiphol/)

Zou hoog tijd worden, een week geleden was het nog pittig armoe (30-60 mins wachttijd met Priority Pass voor dat halfgare Frames-cafe, no thanks)

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel op 23-02-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
HermanoGrande schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:50:
[...]
Ik zet mijn auto tegenwoordig gewoon in P1, voor de deur van de Terminal. Bij mijn volgende reis tijdens de meivakantie hooguit 20 Euro per dag met reservering.
Kun je daar een screenshot van sturen hoe je dat boekt? Ik heb namelijk net in de meivakantie 4 dagen parkeren op P3 voor 99euro geboekt... P1 ging richting de 200euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
jongetje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Kun je daar een screenshot van sturen hoe je dat boekt? Ik heb namelijk net in de meivakantie 4 dagen parkeren op P3 voor 99euro geboekt... P1 ging richting de 200euro.
Voor dat tarief in de meivakantie zal je wel tijdig moeten boeken. Dat had ik vorig jaar ook: in januari voor een leuke prijs geboekt, en toen ik in maart keek was zelfs P3 duurder dan P1 in dezelfde periode.

Ook loont het soms om naar de Privium-prijzen te kijken (mits je Privium hebt...).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Een tijdje geleden Saudia (SV): Amsterdam - Jeddah - Singapore retour geboekt voor een hele leuke prijs. Reistijd 21 uur heen en 27 uur terug. Behalve de boekingsbevestiging van de goedkoopste OTA heb ik verder niets meer van ze vernomen. Tot mijn verbazing zag ik bij 'Manage My Booking' op de SV site enkel de heenreis tot Jeddah, de rest was helemaal verdwenen. Toch maar eens contact gezocht met de telefonische klantenservice van SV.

Ik: Mijn vlucht is verdwenen. Enig idee?
SV: Laat me even kijken.
SV: Uw vlucht is geannuleerd. Wilt u met Saudia vliegen of is een alternatief ook goed?
Ik: Maakt niet uit, als ik er maar kom.
SV: Ik zie hier een vlucht rechtstreeks met KLM of met Singapore Airlines. Zegt u het maar.
Ik: Zonder extra kosten neem ik aan?
SV: Wij zullen de reis zonder bijkomende kosten omboeken als u akkoord geeft. Gaat u akkoord?
Ik: Ja hoor, rechtstreeks SQ vind ik een prima alternatief.
SV: OK. Dan ontvangt u de boekingsbevestiging als het goed is nu in uw mailbox.
<afronding gesprek>

Leuk om binnenkort weer eens rechtstreeks SQ te vliegen. Deze keer dus voor bijna een kwart van de prijs. Ik heb er zin in!

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Goeie deal zo @Napsju . Jammer dat je daar niet op kunt rekenen en dan vlieg je plotseling met Saudia :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Daniel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:31:
Na een jaar of twee verbouwen is eindelijk de Oneworld-lounge op Schiphol open: https://onemileatatime.co...ounge-amsterdam-schiphol/
[...]
Zou hoog tijd worden, een week geleden was het nog pittig armoe (30-60 mins wachttijd met Priority Pass voor dat halfgare Frames-cafe, no thanks)
Dus ook toegankelijk voor business reizigers op KLM? (Ik vermoed dat ik nog wel een keer naar KL moet dit jaar en hopelijk is KLM dan weer scherp geprijsd.)

Ziet er overigens uit als het decor van een jaren '70 SciFi film, maar ach :X

[ Voor 6% gewijzigd door PowerFlower op 23-02-2024 10:25 . Reden: :X ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PowerFlower schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:24:
[...]

Dus ook toegankelijk voor business reizigers op KLM? (Ik vermoed dat ik nog wel een keer naar KL moet dit jaar en hopelijk is KLM dan weer scherp geprijsd.)

Ziet er overigens uit als het decor van een jaren '70 SciFi film, maar ach :X
Nee, KLM is lid van de SkyTeam alliance. Daar heb je de Crown Lounge voor.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande
Dit linkje komt uit op zoals ik het ingevoerd heb:
https://www.schiphol.nl/n...0&exit=2024-05-08T09%3A00

Mijn prijs was 254 euro. Zo te zien kunnen de prijzen fluctueren, nu is het 267 voor dezelfde periode:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9RjN46K.png

[ Voor 4% gewijzigd door HermanoGrande op 23-02-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:24
Ik pak altijd p6 valet, stop je onder de terminal dus geen gedoe. Prijs is meestal iets duurder dan lang parkeren p3.

Wel veel duurder dan een third party zoals comfort parking maar hier gaan ze wel door camera’s heen in en out, mijn auto leent zich te goed voor joyrides, die ga ik niet aan een random bedrijf geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Gongbao schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:37:
Ik pak altijd p6 valet, stop je onder de terminal dus geen gedoe. Prijs is meestal iets duurder dan lang parkeren p3.

Wel veel duurder dan een third party zoals comfort parking maar hier gaan ze wel door camera’s heen in en out, mijn auto leent zich te goed voor joyrides, die ga ik niet aan een random bedrijf geven.
Liever P6 Valet dan P1 inderdaad. Wel uitkijken dat je geen fout maakt met je reservering (ivm tijdzones). _O- Want dan mag je even wachten (of bijbetalen). :$

Tegenwoordig pak ik gewoon een Uber van en naar Schiphol trouwens. Kost me € 30-35 enkele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die site van schiphol is wel verneukeratief. Want er staat letterlijk "De prijs zonder reserveren", maar die stijgt elke week gewoon lekker mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Hoe groot probleem is een overstap op LHR naar LAX in 1 uur 35? Vanuit AMS

Reisbureau heeft mij geboekt op een vlucht maar ik zag niet dat de overstap zo krap was.

Alleen handbagage.

En ik kan het niet aanpassen want is een package deal vlucht.

Of kan ik gewoon een eerdere KLM vlucht nemen en dan in Londen meer tijd hebben ? En dus de oorspronkelijke KLM vlucht skippen?

Of gaat dat voor ellende zorgen

[ Voor 3% gewijzigd door Dracula op 23-02-2024 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:00
@Dracula Niet zelf een vlucht boeken. Als je de eerste vlucht niet pakt, zal de rest van de heenreis automatisch geannuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
LongBowNL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:45:
@Dracula Niet zelf een vlucht boeken. Als je de eerste vlucht niet pakt, zal de rest van de heenreis automatisch geannuleerd worden.
Ja dat vermoeden had ik al.

Dan moet ik gewoon snel lopen en hopen op geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Nou breekt m'n klomp. Al jaren neem ik een geïsoleerde fles mee (gevuld met water en ijsklontje) door de security bij Schiphol. Nooit een probleem. Tot vandaag. Nee meneer dat mag niet alleen maar leeg. Eeeeh? En een paar maanden geleden dan en die keer daarvoor? Tja ga niet 1 fles inchecken dus gooi dan maar weg. (achteraf had ik terug kunnen gaan en leeg kunnen gooien).

En om het verhaal compleet te maken: de 2e fles die ik bij me had heeft niemand wat over gezegd??? Heb ik ook niet genoemd natuurlijk. Zit vol met hetzelfde water en ijs 8)7

Of dit nou pas weer veranderd is? Sure kan plastic fles mee nemen maar koud water is juist wel zo lekker. Iemand die weet hoe of wat?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zag dit in Januari ook, de persoon achter me raakte een mooie drinkfles kwijt, was van metaal. Je moet de fles inderdaad leeg door de security heen nemen en dan pas vullen.

Ga ik ook doen dit weekend, zowel op Gatwick heen als Schiphol terug. Die ijsblokjes, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
gambieter schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:26:
Ik zag dit in Januari ook, de persoon achter me raakte een mooie drinkfles kwijt, was van metaal. Je moet de fles inderdaad leeg door de security heen nemen en dan pas vullen.

Ga ik ook doen dit weekend, zowel op Gatwick heen als Schiphol terug. Die ijsblokjes, tja.
AH ok, of dit is onlangs veranderd of ik heb 5x daarvoor geluk gehad? Blijf het vreemd vinden. Doe vlak voor de security de ijsklonten wel in een plastic zakje dan is m'n flesje leeg :+

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mattie112 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:09:
Nou breekt m'n klomp. Al jaren neem ik een geïsoleerde fles mee (gevuld met water en ijsklontje) door de security bij Schiphol. Nooit een probleem. Tot vandaag. Nee meneer dat mag niet alleen maar leeg. Eeeeh? En een paar maanden geleden dan en die keer daarvoor? Tja ga niet 1 fles inchecken dus gooi dan maar weg. (achteraf had ik terug kunnen gaan en leeg kunnen gooien).

En om het verhaal compleet te maken: de 2e fles die ik bij me had heeft niemand wat over gezegd??? Heb ik ook niet genoemd natuurlijk. Zit vol met hetzelfde water en ijs 8)7

Of dit nou pas weer veranderd is? Sure kan plastic fles mee nemen maar koud water is juist wel zo lekker. Iemand die weet hoe of wat?
Dat is onzin, je mag al tijden weer gewoon vloeistoffen meenemen op Schiphol -- sinds ze die nieuwe scanners hebben. Soms stoppen ze flesjes even in een speciale scanner (die als ik 't goed begrijp een spectrumanalyse doet), maar dan moet het wel een doorzichtige fles zijn want ze maken 'm daarvoor niet open.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het een probleem was dat het een thermosfles was.

Volgende keer even overgieten naar een plastic flesje dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dracula schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:31:
Hoe groot probleem is een overstap op LHR naar LAX in 1 uur 35? Vanuit AMS
Lijkt me normaal gesproken geen probleem. Welke airlines? Een terminalswitch kost wat extra tijd maar je gaat niet door een immigration dus is enkel kwestie van naar je nieuwe gate komen. Anderhalf uur zou meer dan genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Lijkt me normaal gesproken geen probleem. Welke airlines? Een terminalswitch kost wat extra tijd maar je gaat niet door een immigration dus is enkel kwestie van naar je nieuwe gate komen. Anderhalf uur zou meer dan genoeg moeten zijn.
Van bijv. KLM naar Virgin Atlantic is een terminalswitch en wel immigration en security geloof ik? Heb dit altijd vermeden dus weet niet hoe erg het is :+
CyBeR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Dat is onzin, je mag al tijden weer gewoon vloeistoffen meenemen op Schiphol -- sinds ze die nieuwe scanners hebben. Soms stoppen ze flesjes even in een speciale scanner (die als ik 't goed begrijp een spectrumanalyse doet), maar dan moet het wel een doorzichtige fles zijn want ze maken 'm daarvoor niet open.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het een probleem was dat het een thermosfles was.

Volgende keer even overgieten naar een plastic flesje dus :P
Heb zelf vaker een metalen fles met water erin meegenomen, wordt ook niet opengemaakt. Er wordt gescand naar restdeeltjes van allerlei foute stoffen, spectrumanalyse door het plastic heen doen ze niet zviw, werkt wellicht ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Daniel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Ja een terminal switch en dus immigration en security.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Van bijv. KLM naar Virgin Atlantic is een terminalswitch en wel immigration en security geloof ik? Heb dit altijd vermeden dus weet niet hoe erg het is :+

[...]
Letterlijk dit dus KLM naar Virgin. Was enige optie die er nog was en moet op die datum voor werk on de VS zijn. Tegen een redelijke prijs.

[ Voor 32% gewijzigd door Dracula op 23-02-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Als voor je klm via de app een upgrade aanschaft naar business last minute, krijg je dan ook meer XP? Of maakt dat niet uit? Overweeg een privé vlucht te upgraden als de last minute prijs acceptabel is

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Ik heb dat 2 keer gedaan, tijdens online check-in kwam de optie naar voren een business stoel te kiezen. Wel miles over dat bedrag, bijbehorende grondservices etc maar niet de XP. Voor referentie: zag vorige week prijzen van €109 voor m'n vluchten van/naar VLC.
Bij een upgrade via het ticketkantoor wel - maar toen werd het hele ticket opnieuw uitgegeven met alle perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 17:47
Ik heb weer eens bij Transavia geboekt. Een reguliere vlucht naar VLC, vertrektijd 6:00. Wilde ik net online inchecken, krijg ik een foutmelding. Even gebeld (wel fijn dat ze tot 23u werken), ja, meneer, online inchecken is niet beschikbaar voor deze route, doe het lekker op het vliegveld?? Mijn probleem is alleen dat er vroeg op de dag nauwelijks OV is en initieel was ik van plan om de trein met aankomst 05:01 te nemen, maar rekening houdende met vertraging bij NS (ik ken ze langer dan vandaag), vind ik het nu te weinig speling als ik nog als plebs zonder enige status langs de balie moet. Nu door dit geintje dus 1 uur aan slaap inleveren.
Om een van de andere reden, heb ik dit geintje dan weer niet gehad bij vluchten die om 7 of 8u vertrekken. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:51:
Als voor je klm via de app een upgrade aanschaft naar business last minute, krijg je dan ook meer XP? Of maakt dat niet uit? Overweeg een privé vlucht te upgraden als de last minute prijs acceptabel is
In principe krijg je voor een upgrade voor OLCI wel Miles en XP en tijdens OLCI niet meer.

Je kan mazzel hebben, maar dat zijn bij KLM wel de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:57
exelletor schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:25:
Ik heb weer eens bij Transavia geboekt. Een reguliere vlucht naar VLC, vertrektijd 6:00. Wilde ik net online inchecken, krijg ik een foutmelding. Even gebeld (wel fijn dat ze tot 23u werken), ja, meneer, online inchecken is niet beschikbaar voor deze route, doe het lekker op het vliegveld?? Mijn probleem is alleen dat er vroeg op de dag nauwelijks OV is en initieel was ik van plan om de trein met aankomst 05:01 te nemen, maar rekening houdende met vertraging bij NS (ik ken ze langer dan vandaag), vind ik het nu te weinig speling als ik nog als plebs zonder enige status langs de balie moet. Nu door dit geintje dus 1 uur aan slaap inleveren.
Om een van de andere reden, heb ik dit geintje dan weer niet gehad bij vluchten die om 7 of 8u vertrekken. :S
Wat een onzin van de helpdesk. De beschikbaarheid voor online inchecken is, vanuit een technisch perspectief althans, afhankelijk van het vertrekkende vliegveld. In dit geval Schiphol (neem ik aan). En op Schiphol is OLCI absoluut wel beschikbaar, zelfs voor Transavia..

Klinkt een beetje als een politiek spel, of, er is iets met je boeking aan de hand waardoor OLCI niet mogelijk is. Documencontrole oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Heb zelf vaker een metalen fles met water erin meegenomen, wordt ook niet opengemaakt. Er wordt gescand naar restdeeltjes van allerlei foute stoffen, spectrumanalyse door het plastic heen doen ze niet zviw, werkt wellicht ook niet :)
Mja ik kon niet goed zien wat voor apparaat het was precies maar ik dacht er iets van "spectrum" op te zien staan.

Ze scannen ook niet altijd trouwens. Ik had eens een fles likeur van een halve liter, in een ondoorzichtige fles, bij me als enige handbagage (zelfde dag heen en terug dus verder niks nodig) en daar heeft niemand naar gekeken. Maar een andere keer ging m'n flesje water die scanner in.

Hoewel nu ik er over na denk, denk ik dat dat flesje water niet hier was maar in Lyon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dracula schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Ja een terminal switch en dus immigration en security.

[...]

Letterlijk dit dus KLM naar Virgin. Was enige optie die er nog was en moet op die datum voor werk on de VS zijn. Tegen een redelijke prijs.
Je hebt gelijk, was even vergeten hoe gestoord LHR is. Tussen 2 en 3 kun je lopen maar al het andere is letterlijk met openbaar vervoer 😂 inclusief in sommige gevallen een overstap op een metrostation buiten het vliegveld.

Anyway je moet van 4 (KLM) naar 3 (Virgin). Als Nederlander kun je de automatische paspoortgates gebruiken dus je bent normaal gesproken vrij vlot daar doorheen. Vervolgens ~20 mins voor de metro/trein naar T3, en daar weer door security. Dit haal je denk ik vrij comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Daniel schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:31:
[...]

Je hebt gelijk, was even vergeten hoe gestoord LHR is. Tussen 2 en 3 kun je lopen maar al het andere is letterlijk met openbaar vervoer 😂 inclusief in sommige gevallen een overstap op een metrostation buiten het vliegveld.

Anyway je moet van 4 (KLM) naar 3 (Virgin). Als Nederlander kun je de automatische paspoortgates gebruiken dus je bent normaal gesproken vrij vlot daar doorheen. Vervolgens ~20 mins voor de metro/trein naar T3, en daar weer door security. Dit haal je denk ik vrij comfortabel.
Ah nice automatische paspoort gates. Dat zou moet schelen mbt tijd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:04:
[...]

In principe krijg je voor een upgrade voor OLCI wel Miles en XP en tijdens OLCI niet meer.

Je kan mazzel hebben, maar dat zijn bij KLM wel de regels.
Thanks - ik ken de afkorting niet maar dit is de 24 uur periode voor vertrek ?

Ook een ander vreemd fenomeen: vlucht naar Amerika komt wel terug in klm app Miles, maar in de delta app staat hij niet geregistreerd. Als ik hiervoor nu een missing mileage ticket aanmaak, loop ik dan het risico dat ze dit weer bij klm flying blue weghalen? Ik wil bij allebei de airlines status opbouw hebben (ik weet dat ze onderdeel zijn van dezelfde skyteam alliantie). Gaat dit überhaupt ? Ticket was geboekt via delta en niet klm.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 24-02-2024 09:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Qua vliegen of, in dit geval, niet vliegen; moet maandag in Barcelona zijn (voor MWC). Vriend van me (die in Lissabon woont) "waarom ga je met de auto?! waarom vlieg je niet gewoon vanaf Valencia?"

Nou, omdat tegen de tijd dat ik op het vliegveld ben, het vliegtuig in kan, en land in Barcelona, ik met de auto al voor de deur van mijn hotel sta. In beide gevallen iets meer dan 4 uur. Dan zit ik liever op cruise control met een koffie en muziekje aan, het is ook een mooie route om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Apache4u schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:30:
Nee, KLM is lid van de SkyTeam alliance. Daar heb je de Crown Lounge voor.
Ah natuurlijk. Was even in de war door de manier waarop Daniel het stelde :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Workaholic schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:39:
[...]

Thanks - ik ken de afkorting niet maar dit is de 24 uur periode voor vertrek ?
OnLine Check-In neem ik aan.
De mensen hier zijn fan van afko's ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanoGrande
exelletor schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:25:
Ik heb weer eens bij Transavia geboekt. Een reguliere vlucht naar VLC, vertrektijd 6:00. Wilde ik net online inchecken, krijg ik een foutmelding. Even gebeld (wel fijn dat ze tot 23u werken), ja, meneer, online inchecken is niet beschikbaar voor deze route, doe het lekker op het vliegveld??
Valencia heeft deze week een aardig vuurtje in de stad gehad, wellicht dat de autoriteiten aldaar op deze manier meer grip willen houden op wie naar de stad afreist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

[...]

Ook een ander vreemd fenomeen: vlucht naar Amerika komt wel terug in klm app Miles, maar in de delta app staat hij niet geregistreerd. Als ik hiervoor nu een missing mileage ticket aanmaak, loop ik dan het risico dat ze dit weer bij klm flying blue weghalen? Ik wil bij allebei de airlines status opbouw hebben (ik weet dat ze onderdeel zijn van dezelfde skyteam alliantie). Gaat dit überhaupt ? Ticket was geboekt via delta en niet klm.
Je vult of je Skymiles frequent flyer (FF) nummer in of je flying blue FF nummer in. Als je echter je Delta FF nummer er in hebt staan, krijg je aleen de Delta voordelen en de MQDs (en vice versa).
Hou er rekeking mee dat het bij Skyteam pas leuk wordt als je Skyteam Elite+ bent. Dat is goud en daarvoor mag je elk jaar bij KLM 180XP en bij Delta 10.000MQDs aftikken;

https://www.delta.com/us/...on-program/how-to-qualify

Wel vreemd dat als je via Delta geboekt hebt je ticket niet bij Delta terug ziet, zelf nog nooit meegemaakt. Zou ik zeker nog even controleren.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 06:57
[...]
Nee, zo werkt dit niet. Je kunt punten bij één programma laten bijschrijven. Punten zijn simpelweg geld waard, zou wat zijn als je die naar meerdere programma's kunt sturen om x-maal de voordelen te behalen ;)

Let op hiermee. Als je een vlucht koppelt aan het frequent flyer account van de operating airline dan is het bijna niet meer mogelijk om dat later aan te passen. Bijna gegarandeerd dat de punten daar dan heen gaan. Dus bij een Delta ticket, als je ooit een Delta Skymiles nummer hebt gekoppeld aan die boeking, is het vrijwel gegarandeerd dat daar de punten dan ook naar toe gaan (Ook al verander je het nummer later alsnog naar bijvoobreeld Flying Blue). Zijn uitzonderingen op deze regel maar dit is hoe het vaak in de praktijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 17:47
HermanoGrande schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Valencia heeft deze week een aardig vuurtje in de stad gehad, wellicht dat de autoriteiten aldaar op deze manier meer grip willen houden op wie naar de stad afreist.
Dat lijkt mij nogal vergezocht. De stad is de laatste jaren booming geworden en er komen om verschillende redenen dagelijks duizenden reizigers de stad binnen. Overigens ben ik op Schiphol niks wijzer geworden. Baliemedewerkster wist het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PowerFlower schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Ah natuurlijk. Was even in de war door de manier waarop Daniel het stelde :P
Dan kan alsnog een andere lounge beter zijn. Ik ben totaal geen fan van de crown lounge, omdat FB Gold al te halen is met drie long haul business vluchten plus wat los grut per jaar én je dan ook meteen een gast mag meenemen is het vaak veel te druk en het aanbod is voor een flagship lounge behoorlijk armoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Je kunt de Elizabeth Line of Heathrow Express nemen die tussen de terminals gaat idd:
https://www.heathrow.com/.../travel-between-terminals

Gratis kaartje halen op het vliegveld. En inderdaad paspoortcheck is geautomatiseerd maar gaat niet altijd goed en dan moet je toch langs een handmatige controle. Security check is hetgeen wat het langst duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Terminal 3 naar Terminal 5 is ook een bus.

Het is een rommelige ervaring. Meerdere terminals: prima. Meerdere terminals met sub-terminals en eenrichtings-verkeer in de metro tussen terminals? Een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:20:
[...]

Dan kan alsnog een andere lounge beter zijn. Ik ben totaal geen fan van de crown lounge, omdat FB Gold al te halen is met drie long haul business vluchten plus wat los grut per jaar én je dan ook meteen een gast mag meenemen is het vaak veel te druk en het aanbod is voor een flagship lounge behoorlijk armoedig.
Of de Aspire Lounge dan beter is (op AMS) lijkt mij sterk. Daar is het meestal zo niet altijd even druk, toegang tot de Aspire Lounge is ook neit heel erg exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Of de Aspire Lounge dan beter is (op AMS) lijkt mij sterk. Daar is het meestal zo niet altijd even druk, toegang tot de Aspire Lounge is ook neit heel erg exclusief.
De oude was dat zeker niet maar de nieuwe ziet er goed uit (nog niet geweest). Als die ook nog eens een stuk minder overloaded is omdat Oneworld nu een eigen lounge heeft kan dat best wel eens een goed alternatief blijken (net zoals Privium dat nu is). Ben over een week weer op Schiphol, zal eens een kijkje nemen. Mag wel hopen dat het cateringaanbod beter is, dat was vroeger echt heel treurig.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 25-02-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Laatst online: 19-09 17:20
Binnenkort op AMS ivm doorreis naar GLA, m.a.w. ik zal even door de security moeten in AMS. Aangezien ik ook wil (warm)eten: kan ik het beste voor of na douane op zoek naar een lounge? Ik heb "slechts" een priority pass...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
significant schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:35:
Binnenkort op AMS ivm doorreis naar GLA, m.a.w. ik zal even door de security moeten in AMS. Aangezien ik ook wil (warm)eten: kan ik het beste voor of na douane op zoek naar een lounge? Ik heb "slechts" een priority pass...
Dan kun je het beste voor paspoort controle doen. Wordt trouwens door de Koninklijke Marechaussee gedaan, niet door de douane.

Voor de paspoort controle heb je in de non-schengen zone de vernieuwde aspire lounge, waar je in theorie met PP in zou moeten kunnen. Aspire lounge schengen is bijzonder matig.

A.s. donderdagochtend hoop ik even bij de nieuwe oneworld lounge te kunnen kijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Net als vliegtickets is de prijs erg dynamisch. Ik sta in de zomervakantie voor 270 euro vier weken op P1. Meivakantie weet ik even niet uit mijn hoofd maar zal onder de 200 euro zijn voor drie weken ook op P1. Heel vroeg boeken en dit zijn de prijzen. Nu boeken voor de meivakantie is erg laat om nog een goede prijs te pakken :)

Qua vliegtickets kan je alleen de pech hebben dat ze annuleren (in tegen stelling tot parkeerplaatsen) zoals ik net een annulering binnen kreeg :(. Binnenlandse vlucht in Mexico met lokale LCC. 1 vlucht per dag die alleen in de ochtend vertrok. Nu verplaatst naar laat in de middag. Daardoor te laat om na aankomst door te reizen naar eindbestemming. Dus vlucht geannuleerd (geld is al terug, erg snel). Vanaf die locatie vliegt er maar 1 andere (ook een LCC) in de ochtend, maar ipv de originele 600 EUR (was er toen lekker vroeg bij met boeken) ben ik nu 1000 EUR voor 4 pax kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 25-02-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
iRobert schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:51:
[...]

Dan kun je het beste voor paspoort controle doen. Wordt trouwens door de Koninklijke Marechaussee gedaan, niet door de douane.

Voor de paspoort controle heb je in de non-schengen zone de vernieuwde aspire lounge, waar je in theorie met PP in zou moeten kunnen. Aspire lounge schengen is bijzonder matig.

A.s. donderdagochtend hoop ik even bij de nieuwe oneworld lounge te kunnen kijken. Ben benieuwd.
Glasgow ligt in het VK, dus buiten Schengen. Misschien mis ik iets, maar als je de non-Schengen Aspire lounge wilt hebben is dat dus na de paspoort-controle. Waarbij ik er vanuit ga dat je vanuit een Schengen-land richting AMS reist. Zo niet, dan hoef je helemaal niet door een controle.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 194 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2