Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 192 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Nouja niets verdient... maar ik had weinig hoop dat een 'gratis' verzekering hiervoor zou gaan betalen. Dat gebeurde dus wel, tegen alle verwachtingen in. Was er dus volledig vanuit gegaan dat ik alle kosten zelf zou moeten betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 23-01-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
ah, het 'sunk costs' principe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Xandrios schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:26:
Nouja niets verdient... maar ik had weinig hoop dat een 'gratis' verzekering hiervoor zou gaan betalen. Dat gebeurde dus wel, tegen alle verwachtingen in. Was er dus volledig vanuit gegaan dat ik alle kosten zelf zou moeten betalen.
Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar de paar keer dat ik dit soort problemen had heb ik het gewoon onder mijn werk reisbudget weggezet. De moeite die ik persoonlijk moet doen om die verzekering of luchtvaartmaatschappij mijn nacht in het hotel te laten betalen weegt niet op tegen de moeite. Nu is mijn/ons reisbudget wel vrij groot waardoor 1 nacht extra hotel per jaar niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Voor zakelijk reizen absoluut, en dan hebben wij op kantoor daar ook een aparte verzekering nog voor (Veel landen vereisen ook een reisverzekering voordat je de stempel in je passport krijgt). Maar in dit geval was het een prive trip, en dus gedekt met de persoonlijke Amex kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:34:
Arh, is een lange vlucht nu ook aangepast naar een oude KLM 777 indeling :( Toen ik boekte was het de nieuwe.

Het viel mijn collega op dat bij het boeken, vluchten met de nieuwe business duurder zijn dan met de oude. Heb zelf even de proef op de som genomen met 3 voorbeelden en daar leek het inderdaad zo te zijn. Niet echt een wetenschappelijk resultaat natuurlijk. Maar wel irritant als je meer betaalt maar minder krijgt.
Kan ook zo zijn dat dit gebeurt omdat mensen juist de nieuwe proberen te boeken waardoor de prijsdruk daar hoger ligt. Dus niet een expliciete strategie. Of dat het te maken heeft met het aantal beschikbare stoelen (weet niet meer of dat nou meer/minder/zelfde is).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WBC krijgt er bij de conversie één stoel bij tov de oude setup: van 34 naar 35 stoelen. Daarentegen wordt er wel ietsje meer ruimte voor gebruikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Lekker, vanmorgen een email van Finnair dat mijn vluchten van volgende week vrijdag waarschijnlijk geannuleerd gaan worden.

https://www.finnair.com/n...n-finnair-flights-3260478

nu maar even afwachten wat er gaat gebeuren :-(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:15:
Vlieg in januari met KLM naar Curacao, had express Premium Economy geboekt, nu zie ik dat men aangeeft dat het niet beschikbaar is in ieder geval op de heenreis en we terug gezet zijn naar Economy. Zelfs voor een Economy Comfort stoel moet ik nu bij betalen :'). Vanavond even goed uitzoeken.
Zit nu live in de KL735 , bij het boarden kwam een kruis op de scanner, en zag ik 3C. Medewerker verwees me naar de balie, daar lag een nieuwe boardingpass.

Uitiendelijk upgrade naar Business gekregen. Kreeg niet echt lekker antwoord waarom, maar zeker gewaardeerd. Heb het met tientallen KLM vluchtten nog nooit mee gemaakt dat ik gratis upgrade ontving. Gisteren bij het inchecken waren er ook nog ca. 30 economy stoelen vrij, dus overboekt lijkt het me ook niet.

Zie in m'n account dat ik er ook de XP's en miles voor ga ontvangen. Tot dus ver dus voor ca. €1200,- Business heen en Premium Economy terug (die staat nog steeds).

Lekker begin van de vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

FreakNL

Well do ya punk?

https://www.ad.nl/binnenl...april-van-koers~ae1162b0/

Prima ontwikkeling an sich want ik erger me kapot aan die hutkoffers in de cabin.

Wat in dan niet terecht vind is dat je overal voor moet betalen. Doe gewoon gratis 1 rugzak in de cabin (desnoods met zo’n meet-ding bij de gate en incheck) en gratis 1 koffer in het ruim.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 26-01-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bartjeee schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Zit nu live in de KL735 , bij het boarden kwam een kruis op de scanner, en zag ik 3C. Medewerker verwees me naar de balie, daar lag een nieuwe boardingpass.

Uitiendelijk upgrade naar Business gekregen. Kreeg niet echt lekker antwoord waarom, maar zeker gewaardeerd. Heb het met tientallen KLM vluchtten nog nooit mee gemaakt dat ik gratis upgrade ontving. Gisteren bij het inchecken waren er ook nog ca. 30 economy stoelen vrij, dus overboekt lijkt het me ook niet.

Zie in m'n account dat ik er ook de XP's en miles voor ga ontvangen. Tot dus ver dus voor ca. €1200,- Business heen en Premium Economy terug (die staat nog steeds).

Lekker begin van de vakantie.
Lekker!

Veel mensen kiezen geen stoel bij het inchecken. Lijkt alsof het toestel half leeg zit maar bij het instappen blijkt het bomvol te zitten. Ben wel benieuwd als je een rondje doet hoe vol het lijkt te zitten (als je nog tijd hebt want je gaat zo landen zo te zien :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

EDIT: Foute quote, excuus

2e ronde met waar ik wel op wilde reageren :
FreakNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:36:
https://www.ad.nl/binnenl...april-van-koers~ae1162b0/

Prima ontwikkeling an sich want ik erger me kapot aan die hutkoffers in de cabin.

Wat in dan niet terecht vind is dat je overal voor moet betalen. Doe gewoon gratis 1 rugzak in de cabin (desnoods met zo’n meet-ding bij de gate en incheck) en gratis 1 koffer in het ruim.
En bij Ryanair mag je wel underseaters meenemen dacht ik, ik heb zo'n koffertje en daar ga je het geen 5 dagen mee redden maar soit - voor een weekeindtrip bij goed weer of een korte zakentrip red ik het daar wel mee.
Alle passagiers hebben het recht om 1 kleine tas aan boord mee te brengen die onder de stoel voor u moet passen (40cm x 20cm x 25cm).
Transvia deed 6 jaar geleden al moeilijk als je een klein koffertje had en een handtasje - die moest dan in het koffertje passen ook al was die kleiner dan de max afmetingen.

Als de regels bij het boeken duidelijk zijn ern er wordt gehandhaafd (ja KLM ik kijk ook naar jou) dan is het prima, dan gaan de google flights etc het ook wel opnemen in de prijsvergelijkers zoals Google Flights.
Dat je voor een vakantievlucht van 10 dagen ruimbagage moet bijboeken is natuurlijk bizar, 'e'en koffer per stel zou gewoon in de prijs moeten zitten.

Met de huidige bagage regels heb je geen vliegbelasting meer nodig om vliegen onaantrekkelijk te maken :+

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 26-01-2024 23:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Lekker!

Veel mensen kiezen geen stoel bij het inchecken. Lijkt alsof het toestel half leeg zit maar bij het instappen blijkt het bomvol te zitten. Ben wel benieuwd als je een rondje doet hoe vol het lijkt te zitten (als je nog tijd hebt want je gaat zo landen zo te zien :+)
Zat bomvol, ben verwacht ik doorgeschoven door overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Lekker!

Is dat nog steeds zo? Sinds internet online inchkecken heb ik denk ik altijd een stoel gereserveerd, meestal gratis (FLying B) maar nu het bu BC ook betaald schijnt te zijn kan ik me voorstellen dat het weer meer gebeurd - zijn daar cijfers van te vinden>

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Transavia doet helemaal niet moeilijk nu over handbagage @franssie .

Dat is ook het probleem. Hellend vlak.

Pas nog met vrienden gereisd. Was er 1 bij met een trolley en een rugzak. Werd niks over gezegd.

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 26-01-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FreakNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:20:
Transavia doet helemaal niet moeilijk nu over handbagage @franssie .

Dat is ook het probleem. Hellend vlak.

Pas nog met vrienden gereisd. Was er 1 bij met een trolley en een rugzak. Werd niks over gezegd.
Mijn ervaringen op Malaga waren anders, maar kan per bestemming schelen waarschijnlijk.

En dat is het probleem waar ik het over had, als het duidelijk is en gehandhaafd wordt, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ben nu even aan het zoeken, maar ook bij LCC Veuling kan je met je underseater gratis mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xgqY571o41V8uu7a_pYziue6CQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P4XLM9nmoBAQcZQGNRuUvJhZ.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:17:
[...]

Is dat nog steeds zo? Sinds internet online inchkecken heb ik denk ik altijd een stoel gereserveerd, meestal gratis (FLying B) maar nu het bu BC ook betaald schijnt te zijn kan ik me voorstellen dat het weer meer gebeurd - zijn daar cijfers van te vinden>
Ja, sinds dat je moet betalen voor standaardstoelen. De meeste mensen zijn heel gierig en doen dat dus niet, en gaan in plaats daarvan achteraf zitten zeiken dat ze in het midden moesten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Er zijn airlines die ongeveer laten zien hoeveel pax nog niet hebben gekozen en/of niet mogen kiezen. Dat aantal pax is vaak behoorlijk scrollen...
Het kan ook een taktiek zijn om het vooral niet te doen; eerst worden de normale stoelen opgevuld en uiteindelijk blijven de EER & stoelen voorin als laatste over voor de laatkomers.

Plus in enkele gevallen zegt de KLM app 'no' bij het inchecken, zo ook weer vandaag...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

franssie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Mijn ervaringen op Malaga waren anders, maar kan per bestemming schelen waarschijnlijk.

En dat is het probleem waar ik het over had, als het duidelijk is en gehandhaafd wordt, prima.
Dit was Sevilla dus dat lijkt me qua crew en kist geen enkel verschil.

Wij (als gezin) vliegen privé ook met enige regelmaat met Transavia en wat wij vaak doen is per persoon (we zijn met 3) 1 trolley en 1 rugzak. Waarbij die rugzak eigenlijk al te groot is voor een accessoire. Dus dan heb je 2x handbagage pp.

En meestal dan nog 1 bijgeboekte grote koffer. Die koffer leveren we dan in bij de check in/bagage-afgifte en dan zeggen we tegen die vrouw: “we hebben ook nog deze trolleys als handbagage maar die willen we ook in het ruim”. Is nog geen enkele keer een probleem geweest. En dan praat ik over meer dan 10 keer.

Ik vind Transavia juist behoorlijk ruimhartig qua bagagebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

FreakNL schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Ik vind Transavia juist behoorlijk ruimhartig qua bagagebeleid.
Ik ook, zolang het je netjes vraagt doen ze eigenlijk nooit moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Maar dat is nu dus afgelopen. Ze krijgen nu exact dezelfde regels als de drie andere grote LCC's - alleen met over het algemeen veel hogere prijzen. De Flying Blue benefits die semi onofficieel aangekondigd zijn gaan hopelijk dan wel ook vanaf April gelden.

Ben ook benieuwd hoe dit gaat werken straks met KL codeshares op HV. Krijg je met een KL ticket dan automagisch die optie voor een handbaggage koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Wellicht al een keer gesteld. Maar zijn zoveel berichtjes.

Ik ben opzoek naar een goede Bluetooth transmitter, of met mijn draadloze koptelefoon aan t sluiten op het entertaiment systeem van een vliegtuig. hebben jullie aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

frankdegraaf82 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 02:13:
Wellicht al een keer gesteld. Maar zijn zoveel berichtjes.

Ik ben opzoek naar een goede Bluetooth transmitter, of met mijn draadloze koptelefoon aan t sluiten op het entertaiment systeem van een vliegtuig. hebben jullie aanraders?
Op het internet hebben ze het vaak over de Twelve South Airfly. De verschillende types gaan over of je er een of twee koptelefoons op kunt aansluiten, en of het ook kan ontvangen.

De Airfly SE zou voor jou voldoende zijn? Zit er zelf ook aan te denken voor de volgende lange vlucht.

Reviews:
https://www.t3.com/reviews/airfly-review
https://www.cnet.com/tech...audio-transmitter-review/

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 28-01-2024 10:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Bartjeee schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:15:
Vlieg in januari met KLM naar Curacao, had express Premium Economy geboekt, nu zie ik dat men aangeeft dat het niet beschikbaar is in ieder geval op de heenreis en we terug gezet zijn naar Economy. Zelfs voor een Economy Comfort stoel moet ik nu bij betalen :'). Vanavond even goed uitzoeken.
Ik snap werkelijk niet waarom ze dit doen. Zit hier met 2 reisgenoten op Bali en die kregen 2 dagen voor vertrek te horen dat het toestel is gewijzigd en ze van premium economy naar economy moesten. Behoorlijke k-vlucht gehad (zeker op zon afstand).

We zitten hier vervolgens nog geen week (van de 2 weken) en jawel… mailtje KLM dat het toestel is gewijzigd en ze teruggezet zijn naar economy.

Dit soort imagoschade moet je toch niet willen? Beide heren zijn klaar met KLM en vliegen nu Emirates bclass terug voor het geld wat ze terugkrijgen van KLM (75% vd ticketprijs). Die gaan nooit meer iets anders vliegen. Weer 2 vaste klanten kwijt.

Ik snap dat toestellen vertraagd raken en/of onvoorziene onderhoud nodig hebben waardoor roosters wijzigen maar de hitratio op dat het misgaat lijkt aardig hoog zo.

[ Voor 7% gewijzigd door eMiz0r op 28-01-2024 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's gewoon de druk van de sales-kant om die toestellen zo snel mogelijk in rotatie te brengen. Dus daar is geen marge voor vertragingen bij ombouw en oplevering etc. Elke keer hetzelfde verhaal.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2024 @ 04:32:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom ze dit doen. Zit hier met 2 reisgenoten op Bali en die kregen 2 dagen voor vertrek te horen dat het toestel is gewijzigd en ze van premium economy naar economy moesten. Behoorlijke k-vlucht gehad (zeker op zon afstand).

We zitten hier vervolgens nog geen week (van de 2 weken) en jawel… mailtje KLM dat het toestel is gewijzigd en ze teruggezet zijn naar economy.

Dit soort imagoschade moet je toch niet willen? Beide heren zijn klaar met KLM en vliegen nu Emirates bclass terug voor het geld wat ze terugkrijgen van KLM (75% vd ticketprijs). Die gaan nooit meer iets anders vliegen. Weer 2 vaste klanten kwijt.

Ik snap dat toestellen vertraagd raken en/of onvoorziene onderhoud nodig hebben waardoor roosters wijzigen maar de hitratio op dat het misgaat lijkt aardig hoog zo.
Sowieso ben je wel klaar met KLM WBC als je Emirates BC gewend bent geraakt ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMiz0r
Dean Martin schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:38:
[...]

Sowieso ben je wel klaar met KLM WBC als je Emirates BC gewend bent geraakt ;)
Ja volledig eens! 1 keer die switch gemaakt en sindsdien niet meer anders richting Azië. Los van dat het goedkoper is, is het product ook gewoon vele malen beter. Zeker de A380 is ongeevenaard t.o.v. een KLM 2-3-2 layout. De 777 van Emirates is vergelijkbaar, maar dan heb je een gelijkwaardig product wat een stuk goedkoper is bij Emirates, alleen geen NL talig personeel, tsja… (bij uitzondering wel trouwens, zowel cabinepersoneel als captain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:24
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Ja volledig eens! 1 keer die switch gemaakt en sindsdien niet meer anders richting Azië. Los van dat het goedkoper is, is het product ook gewoon vele malen beter. Zeker de A380 is ongeevenaard t.o.v. een KLM 2-3-2 layout. De 777 van Emirates is vergelijkbaar, maar dan heb je een gelijkwaardig product wat een stuk goedkoper is bij Emirates, alleen geen NL talig personeel, tsja… (bij uitzondering wel trouwens, zowel cabinepersoneel als captain).
Ik heb juist altijd dat emirates veel duurder is, en daarom bij KLM eindig. Wel voor vakantievluchten, dat verschilt wellicht met korte verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Gongbao schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:59:
[...]

Ik heb juist altijd dat emirates veel duurder is, en daarom bij KLM eindig. Wel voor vakantievluchten, dat verschilt wellicht met korte verblijven.
Dat is ook mijn ervaring op een behoorlijk aantal (zakelijke) vluchten.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:56:
[...]

KLM heeft al jaren geen 2-3-2 meer in business.

Emirates echter vliegt daar vandaag nog mee rond.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KLM Business in de 777 is altijd beter geweest dan Emirates. De 2-2-2 stoelen waren gewoon veel beter dan de Emirates 2-3-2.

In de nieuwe setup heeft KLM 1-2-1. De KLM is wat understated, maar heeft een stoel met (veel) meer privacy. Emirates heeft zelfs in de nieuwe lay-out 2-2-2. Wel luxer uitgerust, maar blijft 2-2-2 in een redelijk exposed stoel.

Emirates heeft 1 ding heeeeel goed voor elkaar: Hun marketing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
CyBeR schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:14:
[...]

KLM heeft al jaren geen 2-3-2 meer in business.

Emirates echter vliegt daar vandaag nog mee rond.
Typo 🙈 2-2-2.

Mbt KLM of Emirates goedkoper is mijn ervaring wel anders. Maar als ik nu even een proef op de som neem:

AMS - DXB van 13-16 februari: KLM €4300, Emirates €3750
AMS - SIN van 21-24 februari: KLM €5700, Emirates €4700
AMS - KUL van 5-9 maart: KLM 4600, Emirates €4450

Dit zijn de eerste 3 searches die ik pak en alle 3 is Emirates goedkoper. Kijk ik dan naar de verkeerde bestemmingen of jullie niet naar business? Bij Emirates zit er wel altijd een tussenstop op DXB in, maar dat is hooguit 2-3 uurtjes en in de bclass lounge absoluut geen straf.

Economy zou het best eens anders kunnen zijn, dat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
PWM schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:55:
KLM Business in de 777 is altijd beter geweest dan Emirates. De 2-2-2 stoelen waren gewoon veel beter dan de Emirates 2-3-2.

In de nieuwe setup heeft KLM 1-2-1. De KLM is wat understated, maar heeft een stoel met (veel) meer privacy. Emirates heeft zelfs in de nieuwe lay-out 2-2-2. Wel luxer uitgerust, maar blijft 2-2-2 in een redelijk exposed stoel.

Emirates heeft 1 ding heeeeel goed voor elkaar: Hun marketing :+
Emirates heeft bijna net zoveel A380’s dan 777’s en die A380 in een 1-2-1 layout is echt niet te vergelijken met een KLM 1-2-1 layout. Qua privacy idem, in de A380 hoef je je buurman niet te zien (tenzij middenstoel). Ik zal wel mazzel hebben qua bestemmingen van Emirates, maar ik hoef, als ik wil, vrijwel amper met die 777 te vliegen.

KLM heeft imo juist de marketing wel goed voor elkaar omdat mensen bereid zijn meer te betalen voor een minder product, juist omdat het KLM is (wellicht blauwe NL trots oid, kan ik me iets bij voorstellen).

Edit: kijk zojuist een filmpje van de KLM 777 met New World Businessclass waarbij het privacyscreen praktisch dicht kan en eens, dat is wel een (flinke) stap vooruit. Moet je wel mazzel hebben met een refitted toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door eMiz0r op 28-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
franssie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:30:
Ben nu even aan het zoeken, maar ook bij LCC Veuling kan je met je underseater gratis mee:
[Afbeelding]
Zijn er überhaupt airlines waar een underseater niet inbegrepen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

exelletor schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:29:
[...]

Zijn er überhaupt airlines waar een underseater niet inbegrepen is?
Goede vraag, bij Transavia mag het onder de huidige regels nog wel, geen idee of ze dat gaan aanpassen onder het nieuwe beleid.
40x30x20 schijn wel de kritische maximale maat te zijn wat ik her en der vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:14

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je snapt vast wel dat je deze post ook compleet kunt omdraaien :) ?
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Typo 🙈 2-2-2.

Mbt KLM of Emirates goedkoper is mijn ervaring wel anders. Maar als ik nu even een proef op de som neem:

AMS - DXB van 13-16 februari: KLM €4300, Emirates €3750
AMS - SIN van 21-24 februari: KLM €5700, Emirates €4700
AMS - KUL van 5-9 maart: KLM 4600, Emirates €4450
AMS - DBX 27 feb - 5 maart: KLM 3300, Emirates 3700
AMS - SIN 14 - 21 feb: KLM 3500, Emirates 4200
AMS - KUL 14 - 21 feb: KLM 3500, Emirates 4400
Dit zijn de eerste 3 searches die ik pak en alle 3 is Emirates goedkoper. Kijk ik dan naar de verkeerde bestemmingen of jullie niet naar business?
Dit zijn de eerste 3 searches die ik pak en in alle 3 is KLM goedkoper :)
Bij Emirates zit er wel altijd een tussenstop op DXB in, maar dat is hooguit 2-3 uurtjes en in de bclass lounge absoluut geen straf.
Bij KLM zit er geen tussenstop op DXB, dus én een paar uur eerder op bestemming én lekker doorlslapen ipv eruit, in een louge hangen, weer boarden en hopelijk weer snel in slaap vallen.
eMiz0r schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Emirates heeft bijna net zoveel A380’s dan 777’s en die A380 in een 1-2-1 layout is echt niet te vergelijken met een KLM 1-2-1 layout. Qua privacy idem, in de A380 hoef je je buurman niet te zien (tenzij middenstoel). Ik zal wel mazzel hebben qua bestemmingen van Emirates, maar ik hoef, als ik wil, vrijwel amper met die 777 te vliegen.
KLM heeft géén middelstoeloptie in business, Emirates als je pech hebt wel. Moet je over iemand heen stappen in business class om eruit te kunnen....
KLM heeft imo juist de marketing wel goed voor elkaar omdat mensen bereid zijn meer te betalen voor een minder product, juist omdat het KLM is (wellicht blauwe NL trots oid, kan ik me iets bij voorstellen).
Dat jij het Emirates product beter vind is mij wel duidelijk, maar om te zeggen dat mensen bij KLM meer betalen ivm de goede marketing..... Het product is voor mij een combinatie van factoren, waaronder prijs, vertrektijd, type hard product aan boord, soft product (TAP :X ), etc. Terwijl je met Emirates vanuit SIN naar AMS eruit moet, was ik blij dat ik mijn kids rond DXB lekker kon laten slapen en ze pas rond Duitsland wakker werden. Dan is, op die route en prijs, het product toch echt beter voor mij. Oke dat was met SQ maar KLM heeft dezelfde vlucht rondom hetzelfde tijdstip. Het was dat SQ een erg goede aanbieding had, anders had ik ook KLM kunnen pakken. Begrijp mij niet verkeerd: Emirates in business is niks mee, zoals bijna alle business class producten long haul

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Aangezien dit ook een ervaringen-topic is, hier weer 1 van mijn ervaringen. De beste tot nu toe 😉.

Zojuist terug van een weekje Miami. De route was DUS-CDG-MIA waarbij de leg CDG-MIA ,en ook terug, in La Premiere gevlogen werd. Voor 2 personen was de totaalprijs rond de 15k. Veel geld maar dit was echt een bucketlist-dingetje. Mijn vrouw en ik moesten de afgelopen week voor een beurs in de omgeving van MIA zijn en hadden dus “geluk” dat dit beschikbaar voor was die data, voor deze prijs. (Eind maart geboekt) Het ticket had ik gevonden via ITA. Het betrof een Delta ticket wat ik niet online kon boeken. De KLM servicedesk kon dit wel voor me doen. (Dus wel XP maar geen UXP).

Over La Premiere zijn genoeg zaken op Youtube te vinden dus ik zal verder niet uitweiden over het fantastische eten, wijnen en lounge op CDG of hoe geweldig het er allemaal uitziet.

Mijn andere first class ervaring was met Lufthansa naar/van Shanghai. Ook geweldig maar toch vind ik dit AF product beter.

Om te beginnen, de ervaring op de grond.

In Dusseldorf werden we bij het inchecken meteen meegenomen door een Air France medewerker die ons vanaf de checkin desk meenam door security. (Je wordt overal voorgelaten dus loopt eigenlijk iedereen voorbij. Geen wachttijd). De lounge is niets speciaals trouwens. Dezelfde als voor business class passagiers. De medewerker vraagt of je als eerste of laatste wilt boarden (eerste in ons geval) en komt je vervolgens ophalen zodra het tijd is. De medewerker loodst je al lopend richting de gate en gaat mee het toestel in tot aan je stoel. Dit is dus voordat alle andere pasagiers boarden. Vervolgens checkt ie of je koffers echt worden ingeladen en komt nog even terug om te vertellen dat ze aan boord zijn. Prima dus.

Bij aankomt in Parijs (dit was een kleine embraer, geen slurf) stond onderaan de trap een vriendelijke AF medewerker te wachten met een ipad als bordje met onze namen. We werden een Porsche Cayenne ingeloodst en terwijl de rest van de passagiers de bus betrad waren wij al onderweg naar de lounge. Die rit over CDG airside duurde wel even (10 min) en was super interessant. Guillaume was onze begeleider, een aardige kerel. De Lounge heeft een aparte ingang voor de Cayennes dus je stapt zo van de auto in de lounge.

De lounge van La Premiere is niet voor niks al een aantal maken als beste ter wereld verkozen, dus daar zal ik verder ook niet veel over melden. Daar aangekomen ging Guillaume er van door met onze paspoorten en boarding passes en kwam ze even later weer terugbrengen. Alles was blijkbaar geregeld qua security en ESTA-check. Nu nog even wat eten, relaxen en shoppen. De lift uit de lounge zet je precies neer tussen de luxe merkenwinkels aldaar. Goed gepositioneerd dus 😉.
Toen het tijd was om te boarden kwam Guillaume ons weer halen en zoefden we in een Cayenne richting de 777-300. Daar waren we wederom als eerste en werden we hartelijk ontvangen door de crew en ook de captain kwam zich even voorstellen en deelde wat vluchtinformatie. Guillaume kwam nog even bevestigen dat onze koffers ook hier weer veilig aan boord waren. Dus geen zorgen.

De vlucht zelf was uiteraard prima. Is veel op youtube over te vinden. 2 puntjes. Het eten en de wijnen zijn echt lekker. Het entertainment vond ik niet best. Zeker niet in vergelijking met wat ik bij jetBlue heb gezien. Geen live tv en geen hele series. 2 afleveringen per serie. Jammer. Het lekkere bed maakt dan weer veel goed. Het andere puntje is een persoonlijk issue. Ik slaap niet lekker als het warm is. In LP krijg je een pyjama en een lekker dekbed. Ik ben een aantal keren zwetend wakker geworden. Ik zou de volgende keer (mocht die nog eens komen) gewoon shorts en een tshirt meenemen en die AF pyjama skippen. Voor mij was het echt te warm. Dat lijkt me dan wel weer fijn bij die emirates suites. Individuele temperatuur settings.

Bij aankomst in Miami was het weer hetzelfde. Een vriendelijke AF medewerker stond al in de slurf met een ipad met onze namen. Nadat we ons bekend maakten loodste hij ons langs de (lange) rij voor immigration om ons bij zo’n immigratiehokje af te zetten. Terwijl wij daar bezig waren had hij inmiddels onze koffers tevoorschijn getoverd dus toen we voorbij de paspoort check kwamen stond hij daar te wachten , met de koffers, en bracht ons naar het uber pickup point.

Over de terugweg weinig toevoeging op bovenstaande. Op MIA heeft La Premiere een apart (klein) gedeelte van de LATAM lounge. Daar is een aparte kamer (geen zicht op de latam lounge dus privacy) ingericht met wat loungestoelen, en een open gedeelte met zitbanken. Eten/drinken wordt je geacht uit de lounge zelf te halen. Op zich prima. Je wordt als La Premiere passagier op MIA trouwens overal heen gereden in zo’n elektrisch karretje. Dus ook hier, niet lopen en niet wachten.

Nog wat algemene zaken. De crew aan boord was fantastisch. Omdat er max 4 mensen in LP zitten (wat bij ons ook heen en terug zo was) heb je de FA in principe voor jezelf. Als ook de toilet. Erg fijn. In ons geval was de FA, Virginie, een mooie Francaise waar ik meteen een beetje verliefd op was. De goede service in combinatie met dat ‘allo-‘allo-Engels was erg charmant 😉.

Ook wordt door allerlei bloggers/vloggers gezegd dat als je als koppel reist je het beste de 2 middelste stoelen kunt nemen. Dit hebben wij met opzet niet gedaan. Ik bij het raam en mijn vrouw de stoel naast me met het gangpad daartussen. Dit maakt elkaar veel bereikbaarder. Zeker omdat je tijdens het eten tegenover elkaar kunt zitten. Erg gezellig. De 2 middenstoelen, waarvan mijn vrouw er dus 1 had, kunnen worden gescheiden door een wand die omhoog komt. Dus privacy is ook dan gegarandeerd.

Anyway, al met al was dit een te gekke ervaring en ben ik dankbaar die meegemaakt te mogen hebben. Vooral de ervaring op de grond is erg speciaal en naar mijn mening onderbelicht in de vele reviews van dit product. Maar overall de beste vlieg-ervaring die ik ooit gehad heb.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MarkVer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:11:
Ik heb begin januari een ticket via Delta geboekt. Nu heb ik, achteraf gezien, vermoedelijk een fout gemaakt door een tweede en derde doopnaam toe te voegen. De (fictieve) doopnamen zijn: Klaas Jan Piet. De (fictieve) achternaam is Jacobusse.

Nu staat er het volgende op mijn ticketbevestiging: Klaas Ja Jacobusse (de rest is weggevallen).
Delta klantenservice zegt de overige namen wel te zien staan in hun systeem. Gaat dit nog voor problemen zorgen met inchecken, of is vooral de eerste naam van belang?
Je eerste officiële voor- en achternaam is al wat je nodig hebt op een ticket. Ik denk dat de IATA-richtlijnen het zelfs eisen, maar leg dat maar uit als airline aan een overijverige passagier :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
We Are Borg schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:54:
Je snapt vast wel dat je deze post ook compleet kunt omdraaien :) ?

[...]

AMS - DBX 27 feb - 5 maart: KLM 3300, Emirates 3700
AMS - SIN 14 - 21 feb: KLM 3500, Emirates 4200
AMS - KUL 14 - 21 feb: KLM 3500, Emirates 4400

[...]

Probeer dat eens een week later ipv precies te gaan zoeken naar die dagen met de goedkoopste tarieven? Je snapt wel dat het zo een eindeloze discussie wordt? :)

Wanneer je bij Emirates de 777 kunt mijden (mij in ieder geval vrijwel altijd gelukt, kan je rekening mee houden tijdens het boeken omdat de vluchtend vermeld worden), dan heb je altijd isle access en hoef je niet over je buurman heen te klimmen voor het toilet.

Maar, het is mij duidelijk dat je liever KLM vliegt en jou duidelijk dat ik liever met Emirates vlieg, dus daar gaan we helemaal niet uit komen (hoeft ook niet).

Ook het wel of niet hebben van een tussenstop is subjectief… ik vind het juist heerlijk om zo’n enorm lange vlucht even kort te onderbreken ipv 12u achtereen in die kist te zitten. Zeker omdat ik toch moeilijk slaap, of ik nu economy, business of first vlieg, blijft helaas voor mij drama.

[ Voor 43% gewijzigd door eMiz0r op 29-01-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:01
We Are Borg schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:54:

Als je van "werkweken" uitgaat, dus bijvoorbeeld zaterdag/zondag weg, donderdag of vrijdag terug dan is KLM voor mij altijd duurder dan andere opties. Zeker naar Azië en helemaal als het echt op korte termijn is. (BC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:13:

Anyway, al met al was dit een te gekke ervaring en ben ik dankbaar die meegemaakt te mogen hebben. Vooral de ervaring op de grond is erg speciaal en naar mijn mening onderbelicht in de vele reviews van dit product. Maar overall de beste vlieg-ervaring die ik ooit gehad heb.
Het is wel jammer dat we niet 1 of 2 routes vanaf AMS krijgen.

Ik heb La Premiere 2x gevlogen. Maar de omweg die je toch altijd moet nemen zorgt ervoor dat ik er eigenlijk nooit meer naar kijk. Het is vanaf AMS inderdaad een bucketlist ding en zeker iets wat je een keer kan proberen. Vond zelf de La Garuda First net iets beter.

Het prijsverschil is overigens alleen te verantwoorden als bucketlist of achterlijk veel geld hebben :p Naar LAX ben je rustig 5000 euro per enkele reis bovenop Business kwijt. Maar soms met een error fare is het wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Apache4u moest je ook perse upgraden voor DUS CDG segment? Want daar had je aan boord geen verschil qua hard product

Mooie ervaring en als je het geld hebt voor zo’n bucketlist ervaring zeker gaaf om te doen :). Zo heb ik SQ first suites nog op mijn lijst staan, maar het geld …….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:35:
@Apache4u moest je ook perse upgraden voor DUS CDG segment? Want daar had je aan boord geen verschil qua hard product

Mooie ervaring en als je het geld hebt voor zo’n bucketlist ervaring zeker gaaf om te doen :). Zo heb ik SQ first suites nog op mijn lijst staan, maar het geld …….
De grap was dat dit segment (1 uur vliegen) economy was geboekt. Vandaar waarschijnlijk de relatief gunstige prijs. Ik had KLM nog wel gevraagd wat het zou kosten om dat te upgraden om de ervaring compleet te maken. Dat zou 5k zijn geweest en daar kon ik hartelijk om lachen om dat vervolgens af te wijzen. Die prijsindicatie kwam trouwens pas 2 dagen voor vertrek binnen, per email. Maar goed, in Dusseldorf aangekomen zei die desk medewerker meteen "we zien dat het eerste segment economy betreft, we zullen jullie upgraden naar business.". En inderdaad, dit maakt in zo'n Embraer helemaal niks uit, behalve de maaltijd die je voorgeschoteld krijgt. Op de weg terug kregen we die upgrade niet, maar we goed, qua beenruimte maakte het dus niet uit (we zaten rij 5 toen) en qua eten zaten we nog vol van die LP vlucht + lounge. Kortom, dat hebben we overleefd ;) .

We hebben mazzel dat we dit zakelijk hebben kunnen doen. Zo heb ik die uitgave ook voor mezelf kunnen verantwoorden. Als ik die uitgave terugreken naar prive komt het neer op ongeveer 2 business class tickets.

De tips die ik gelezen heb om dit relatief goedkoop voor elkaar te krijgen zijn:
- een AF vlucht zoeken op een LP route die de aankomende weken vertrekt waarbij LP leeg is.
Dit is makkelijk te doen aangezien LP maar 4 plaatsen betreft. Dus zoek in google-flights op 1st class voor 4 personen op alleen AF voor de LP route. (de prijzen die je dan ziet, kun je een mooie auto voor kopen trouwens)
- Vervolgens kijk je of je op die vlucht een business class ticket kunt kopen met geld of met mijlen.
- Zodra je kunt inchecken voor je vlucht krijg je een aanbod om te upgraden naar LP indien er plekken vrij zijn. Dat gaat nog steeds om een paar duizend euro one way, maar goed, is iig veel goedkoper.

De onzekerheid is natuurlijk of dat je die aanbieding krijgt. En als je met meerdere personen reist neemt die onzekerheid kwadratisch toe ;) .

LP tickets boeken als award ticket is naar wat ik begrijp extreem lastig. Sowieso geeft AF maar 1 stoel vrij voor award tickets. Daarnaast moet je FB platinum zijn om die te mogen boeken meen ik gehoord te hebben.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:09:
[...]
LP tickets boeken als award ticket is naar wat ik begrijp extreem lastig. Sowieso geeft AF maar 1 stoel vrij voor award tickets. Daarnaast moet je FB platinum zijn om die te mogen boeken meen ik gehoord te hebben.
Klopt beide.

Vroeger moest je FB zilver of beter zijn (niet STE, specifiek FB elite) om P te kunnen boeken als award, tegenwoordig moet je platinum zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Apache4u schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:09:

Goede tips :). Bovenstaande had ik volgens mij ook ergens gelezen te hebben. En je moet geluk hebben dat ze ook daadwerkelijk het toestel inzetten met LP. Ik heb AF in business staan: eerst een a350 bij boeken en ondertussen een 772. Mocht het een 777-300 met LP worden: wie weet ga ik er dan een belletje aan wagen :D Mooie ervaring en zeker dan Max vier passagiers in de cabine zal ook aparte ervaring zijn

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 29-01-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20
Als je bij KLM een seat upgrade koopt van economy naar economy comfort gaat er dan ook nog iets wijzigen in de maaltijd/snack die je aangeboden krijgt? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk op de KLM website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 11:49
Mooi om te lezen! Ga mij eens in La Première verdiepen. Heb de afgelopen maanden het geluk gehad een paar keer (heel goedkoop) First Class te kunnen vliegen bij Emirates. Waaronder de Game Changer inclusief hotel et cetera. Daar kon vooral de lounge beter. Maar voor de rest ben ik denk ik verpest voor de rest van mijn leven :D

[ Voor 4% gewijzigd door PLAE op 29-01-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
significant schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:06:
Als je bij KLM een seat upgrade koopt van economy naar economy comfort gaat er dan ook nog iets wijzigen in de maaltijd/snack die je aangeboden krijgt? Ik krijg dat niet helemaal duidelijk op de KLM website.
Nee alleen bij Premium Economy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
significant schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:06:
Neen, want economy comfort is geen aparte cabine met een apart serviceproduct, het is gewoon economy met meer beenruimte en de stoelen kunnen iets verder naar achter leunen. Geen upgrade dus maar gewoon een betere stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb zelf La Première een keer op een error fare gepakt voor 1500 euro. Het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:24:
Ik heb zelf La Première een keer op een error fare gepakt voor 1500 euro. Het kan wel ;)
Daar zou ik ook niet lang over na hoeven te denken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Nouja, het mooie was dat het ook daadwerkelijk op de route was op de datum die ik nodig had (nouja, dagje eerder). Maar ik heb ze vaker gezien, dus als je echt het als bucketlist wil, is opletten het devies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:00:
[...]

Bellen! :)

Je kunt gratis worden omgeboekt naar een vlucht mét PE op een andere datum. En anders na de vlucht 75% van het ticket terugkrijgen. Als je het lief vraagt heb je kans dat je gratis een "upgrade" naar economy comfort krijgt als je de vlucht wil behouden.

Als je goedkoop wil vliegen met KLM dan moet je gewoon PE boeken, word je de helft van de tijd toch teruggeboekt en is het goedkoper dan gewoon economy :+
Bedankt voor de tip, voor mijn vlucht eind februari helaas ook een downgrade van premium comfort naar economy. Telefonisch inderdaad kostenloos een economy comfort seat kunnen regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
CyBeR schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Toch wel grappig de doelgroep in dit topic. Vinden het totaal geen probleem om 1500 euro extra voor (veel) luxe van iets van 12uur te betalen...

En dat weer tegen de tips om op ruimbagage van 30 euro te besparen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik zou ook een 1500 euro LaPremiere zonder huivering boeken. Is een bak geld, maar, is ook een once-in-a-lifetime soort van kans. Iedereen heeft z'n eigen hobbies natuurlijk... anderen geven bijvoorbeeld eenzelfde bedrag uit aan een seizoenskaart voor de voetbal, of iets anders dat ze leuk vinden.

Dit soort dingen gaat verder dan het vervoer van A naar B, en in beperkte mate ook verder dan de luxe die je wellicht die 12 uur ervaart :) Is echt een soort van bucketlist soort van ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:24
Lijkt me een geweldige ervaring om eens first te vliegen. Wij vliegen eigenlijk altijd direct met het gezin, lange afstanden meestal in business. Maar met 4en zijn er nooit upgrades beschikbaar. Bovendien zou ik ook nog wel even schrikken voor 4 * 1500 extra op een vakantie...

Een andere vraag; binnenkort eens premium comfort bij KLM proberen. Stel nu dat het toestel aangepast wordt en we terugvallen naar economy, zien we dat normaliter dan al bij inchecken of pas last minute bij het vliegveld?

Als het bij inchecken al is en ik probeer dan nog een upgrade naar business te krijgen, krijg ik dan wel 75% van het premium comfort tarief terug omdat ze me naar economy teruggezet hebben?

Als het zo werkt is dat wel leuk; op de routes die we vliegen is er meestal nog wat vrij voorin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het kan een uur van te voren nog helaas. In principe staan de kisten op een gegeven moment redelijk vast. Maar bij vertraging of technische problemen kan het altijd. Mijn collega zat van de week al in het vliegtuig 1-2-1 business toen er door een technisch probleem een 2-2-2 777 werd neergezet.

De kans is elke week een beetje kleiner doordat de kisten nu wel redelijk snel omgebouwd worden.

Qua refund is het altijd erg onduidelijk. Ze zijn bij statushouders altijd een stuk coulanter dan bij non-plats. Onzin natuurlijk, maar zo gaat dat.

Maar zoals ik eerder al heb aangegeven, die stoelen zijn gewoon goed. We vliegen binnenkort naar Mauritius en de kinderen wilde liever Premium dan business, zodat ze wat beter overzicht hebben en ons kunnen zien. Prima product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort: Waarschijnlijk ga ik met de zomer naar Manila. Ik heb een spotprijs gevonden voor €801,40 inclusief reserveringskosten met ruimbagage.

Dit is ruim €180 voordeliger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdaUBsM4iSzbUC_HgfUx0A1CTmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhlM72TGcPF02PVgd4lDuhnI.jpg?f=fotoalbum_large

1. Ik heb een Nederlandse paspoort en moet ik voor een overstap in Jeddah nog een extra visum hebben?

2. Ik heb ook een Iraanse paspoort.. maar ik reis op Nederlandse paspoort. Gaan ze mij niet ondervragen in Jeddah?

Of kan ik beter €180 meer uitgeven en via Hong Kong?

Alvast bedankt,
Pizza Hut

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt je les niet geleerd zie ik...

1) In se is het de verantwoordelijkheid van de verkoper dat ze jou als klant juist inlichten ('zorgplicht'), maar als je bij bottomfeeders blijft boeken dan zal dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dus dan maar in Google 'Saudi Arabia transit visa requirements' intikken. Beetje zelfredzaamheid mag wel als je de halve aardbol wil afreizen.
2) Ik veronderstel dat je zelf ook wel aanvoelt dat er betere opties zijn dan met een dubbele nationaliteit te transiteren in een land waar je vaderland slechte betrekkingen mee onderhoudt, ook al reis je op een Nederlands paspoort. Daar zal nog altijd opstaan dat je in Iran geboren bent vermoed ik.

Is je dat 180 € waard, al die mogelijke problemen?

Los daarvan heeft niemand hier ooit al iets goeds over Saudia laten vallen als (transit-)airline.
PWM schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:25:
Maar zoals ik eerder al heb aangegeven, die stoelen zijn gewoon goed. We vliegen binnenkort naar Mauritius en de kinderen wilde liever Premium dan business, zodat ze wat beter overzicht hebben en ons kunnen zien. Prima product.
Dan heb je ze toch slecht opgevoed >:).

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 30-01-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:32:
Je hebt je les niet geleerd zie ik...

1) In se is het de verantwoordelijkheid van de verkoper dat ze jou als klant juist inlichten ('zorgplicht'), maar als je bij bottomfeeders blijft boeken dan zal dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dus dan maar in Google 'Saudi Arabia transit visa requirements' intikken. Beetje zelfredzaamheid mag wel als je de halve aardbol wil afreizen.
2) Ik veronderstel dat je zelf ook wel aanvoelt dat er betere opties zijn dan met een dubbele nationaliteit te transiteren in een land waar je vaderland slechte betrekkingen mee onderhoudt, ook al reis je op een Nederlands paspoort. Daar zal nog altijd opstaan dat je in Iran geboren bent vermoed ik.

Is je dat 180 € waard, al die mogelijke problemen?

Los daarvan heeft niemand hier ooit al iets goeds over Saudia laten vallen als (transit-)airline.

[...]

Bedankt voor jou reactie. Ik ben geboren in Nederland. Zelfs als ik naar het land van herkomst van mijn vriendin reis, in Marokko krijg ik vragen waar mijn roets vandaan komen. Saudi mag toch mij niet weigeren mijn eindbestemming is in dit geval Manila en daar heb ik geen visum nodig.

Saudi gebruikt 787 van Amsterdam naar Jeddah en van Jeddah naar Manila een 787-9.

Het Hotel dat ik ga boeken is "The Charter House" in Makati met ontbijtbuffet voor €829 vanaf 19 augustus tot 04 september 2024. Hotel is met 100% gratis annuleren tot de dag van vertrek. Ik kijk nog andere opties voor vergelijking

Als het doorgaat wil ik deze keer naar Manila (na onze reis naar Amerika in April)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2024 23:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een transitland mag perfect een visum eisen :). Als je met een paspoort van een Schengenland bv. in de VS, Canada of de UK overstapt dan heb je een (al dan niet elektronisch) transitvisum nodig.

Vergis je niet, je mag niet zomaar overal transiteren, al hanteren veel landen wel een andere benadering voor transit vs bestemming - vandaar het bestaan van transitvisa.

Je hotel is irrelevant voor dit topic, je bent er al eerder op gewezen dat je dat beter op een blog of een eigen topic zet. Dit gaat specifiek over vliegreizen.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 30-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Ja, het is slecht gesteld. Ze zijn nu 9 en 11. Tijdje terug vanaf Vegas vonden ze de 1-2-1 niet fijn omdat ze ons dan niet zien. Iets wat wij dus als voordeel ervaren :+

Ze hebben vaker de 2-2-2 gevlogen in de 777, dat beviel hen wel goed. Maar nu naar Mauritius is het een A350 met nieuwe configuratie.

Overigens bepalen de kinderen op zich de klasse niet :p Maar als ze zelf de lie flat niet waarderen, is het zonde van het geld.

Ik hoor ze nog wel als ze 16 zijn en lekker op rij 47 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:01:
[...]

><
Weet je, waarschijnlijk vinden ze dat dan ook prima. Ik op die leeftijd wel (en heb toen ook beter gevlogen). Als het je eigen geld is en je rug nog zo flexibel dat je op een betonnen vloer kan slapen overleef je dat ook wel.

edit: normaal gaat het meer om de reis dan de bestemming, vliegen is daarop de uitzondering.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 30-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:50:
[...]

Bedankt voor jou reactie. Ik ben geboren in Nederland. Zelfs als ik naar het land van herkomst van mijn vriendin reis, in Marokko krijg ik vragen waar mijn roets vandaan komen. Saudi mag toch mij niet weigeren mijn eindbestemming is in dit geval Manila en daar heb ik geen visum nodig.

Saudi gebruikt 787 van Amsterdam naar Jeddah en van Jeddah naar Manila een 787-9.

Hotel dat ik geboekt heb is "The Charter House" in Makati met ontbijtbuffet voor €829 vanaf 19 augustus tot 04 september 2024. Hotel is met 100% gratis annuleren tot de dag van vertrek

Als het doorgaat wil ik deze keer naar Manila (na onze reis naar Amerika in April)
Ik zou Google gebruiken, je kan het echt goedkoper krijgen dan €829. Daarnaast raad ik je aan om zo kort mogelijk in Manila te blijven, ongeveer de minst interessante tourisme hotspot van de Filippijnen.

Anyways, back to flights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:06:
Kort: Waarschijnlijk ga ik met de zomer naar Manila. Ik heb een spotprijs gevonden voor €801,40 inclusief reserveringskosten met ruimbagage.

[Afbeelding]

1. Ik heb een Nederlandse paspoort en moet ik voor een overstap in Jeddah nog een extra visum hebben?

2. Ik heb ook een Iraanse paspoort.. maar ik reis op Nederlandse paspoort. Gaan ze mij niet ondervragen in Jeddah?

Alvast bedankt,
Pizza Hut
voor zo'n 70 euro meer vlieg je met Turkish Airlines. 6 uur overstap in Jeddah is geen pretje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk via CheapTickets.nl

Saudi 771,50 met reserveringskosten 801,40
ETIHAD met reserveringskosten €980,90
Turkish Airlines met reserveringskosten €1.079,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:23
Probeer Google Flights, skyscanner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
Lekker met Etihad via Abu Dabhi gaan.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Ja, het is slecht gesteld. Ze zijn nu 9 en 11. Tijdje terug vanaf Vegas vonden ze de 1-2-1 niet fijn omdat ze ons dan niet zien. Iets wat wij dus als voordeel ervaren :+

Ze hebben vaker de 2-2-2 gevlogen in de 777, dat beviel hen wel goed. Maar nu naar Mauritius is het een A350 met nieuwe configuratie.

Overigens bepalen de kinderen op zich de klasse niet :p Maar als ze zelf de lie flat niet waarderen, is het zonde van het geld.

De 2-2-2 van KLM met kids vond ik (en de kinderen) ook erg fijn. Kind aan het raam en ouder er naast. Daardoor inderdaad dicht bij elkaar versus een 1-2-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Morgen vlieg ik van Zanzibar naar Amsterdam via Dar es salaam met Kl515. Het is me onduidelijk of we op die tussenstop moeten uitstappen en b.v. door security moeten of zelfs opnieuw moeten inchecken met bagage etc. Wie kan me opweg helpen? Slechte verbinding hier dus kan klm ook niet direct te pakken krijgen. Vind t wel belangrijk voor eventuele voorbereiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[Afbeelding]

Alvast bedankt,
Pizza Hut
Optie via HK met CX is nu 890. Rechtstreeks boeken bij CX: no brainer imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:47

[...]

[...]
Ik ben vorig jaar met Saudia naar Singapore gevlogen en dat was helemaal prima. Goed eten, goede service aan boord, uitstekende stoel en een prima lounge in Jeddah. Naar mijn mening was de ervaring aan boord beter dan bij KLM. Het enige nadeel was natuurlijk dat je altijd moet overstappen waar KLM vaak direct is (maar ja, de prijs :) ).

Dit was wel in business class dus hoe dit in economy is durf ik niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is niet het énige nadeel aan Saudia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert

Onze dochter ( 8 ) zat vorige week aan een vriendinnetje te verkondigen dat vliegen zo leuk is want je kan lekker plat liggen en eten bestellen etc. Toen toch even nogmaals uit moeten leggen dat niet iedereen dat heeft :P
CyBeR schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:15:
Dat is niet het énige nadeel aan Saudia.
Geen alcohol aan boord is wel het grootste nadeel. 8) Nee geintje, heb toevallig net onze zomervakantie geboekt en heb ze echt even overwogen aangezien ze toch echt een bak goedkoper waren dan andere.
(4x BC) Uiteindelijk een relatief goedkope optie met Cathay Pacific gevonden. Die vliegen met de A350 en het langste stuk is dan zonder overstap, wat ook wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

Alvast bedankt,
Pizza Hut
ik heb meer tijd doorgebracht dan me lief is op Jeddah airport.. zou ik zeker afraden om een lange overstap te doen.. er is echt helemaal niks te doen, amper zitplekken, nukkig personeel dat amper engels spreekt etc .etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Saudia is lid van skyteam, dus mocht je xp/miles sparen bij bijvoorbeeld KLM/AF, dan kan dat een klein voordeel zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als je bij KLM.BE boekt, hoef je nu niet alleen de boekingskosten te betalen, maar is het wijzigen 70 euro pp, ipv 100. Scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:31:
Als je bij KLM.BE boekt, hoef je nu niet alleen de boekingskosten te betalen, maar is het wijzigen 70 euro pp, ipv 100. Scheelt weer.
Heb je dan geen gedoe dat je BE moet bellen voor wijzigingen? (da's wel zo als je via USA boekt geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Heb je dan geen gedoe dat je BE moet bellen voor wijzigingen? (da's wel zo als je via USA boekt geloof ik)
Nope. Boek er veel vaker, nooit problemen mee gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:39:
[...]

BE/NL wordt allemaal vanuit Enschede gedaan volgens mij, dus zou niks uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

PWM schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:55:

Ben benieuwd. Jaren Emirates gevlogen (de logische keuze als je in Dubai woont...) en vond de Boeings prima, maar de A380 is wel een paar stapjes boven wat ik verder gevlogen heb. (De bar blijft een beetje cheesy maar is tegelijkertijd prettige afleiding als je bijv. 16 uur naar LA vliegt.) Al helemaal in first :P

De afgelopen twee jaar intercontinentale vluchten weten te vermijden, maar vrijdag met KLM naar KL. /edit: zie nu dat dat een 787-9 is, dus zeker benieuwd ;)

Tevens het antwoord op de vraag wie er in godesnaam binnen Europa business vliegen met KLM: nou, mensen die zoals ik Valencia - Amsterdam - KL doen, dan is dat stukje naar Amsterdam ook business. De eerste twee rijen, in ieder geval :X

Irritant is dat ik natuurlijk al jaren geen status meer heb bij KLM, en ze zelfs in business nog geld willen hebben voor stoelselectie... €100 of zo, dus ik zie wel welke stoel ik krijg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
In de categorie "niet iedereen vliegt business" - weet iemand hier wat er voor rij 17 in KLM's 787-10 zit? Is dat een gordijntje, of een harde bulkhead? En heeft dit invloed op de beenruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RjXPD7tpmbTESfmVMA00B9BuuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GuLwNdDr7Img1liLVIeVsWAB.png?f=user_large

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:31:
In de categorie "niet iedereen vliegt business" - weet iemand hier wat er voor rij 17 in KLM's 787-10 zit? Is dat een gordijntje, of een harde bulkhead? En heeft dit invloed op de beenruimte?

[Afbeelding]
Het is sowieso een harde bulkhead. Dit is mijn zoon op de rij ervoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNO5yrwQxn8t5cbHojW4x-Sm3M8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HARKzCmOwch7YZDBqapWnH28.jpg?f=user_large

Meestal heeft het wel wat effect op beenruimte. Maar er kan ook niemand zijn stoel naar achter gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 31-01-2024 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Die stoelen hebben een aardige beenruimte (meer dan de normale EC stoelen) maar doordat het bulkhead stoelen zijn kun je je rommel niet kwijt, je kunt jezelf minder goed draaien/opvouwen in de stoel om te slapen en het scherm is volgens mij ook iets kleiner.

Ik vermijd de bulkheadstoelen indien mogelijk en pak 1 of 2 rijen verder naar achteren (en KLM in het algemeen, maar dat is een ander verhaal)

Nog een nadeel wat ik aan de 787 heb gemerkt: die verder wel prettige elektronische ramen worden bloedheet als de zon er op staat, bij andere vliegtuigen kun je er nog een stuk plastic voor trekken. Niet fijn als je zoals ik bijna altijd een raamstoel pakt omdat je dan je hoofd ergens tegenaan kan leggen.

leeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Soms zie ik wel op tegen een paar weken reizen, maar deze lijst heb ik wel zin in :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGbEd0nP20y5y0HQxt4aj6kg8_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AQwEWPscOPeFZUB08ZTC4HMc.png?f=fotoalbum_large

En dan ben ik April eindelijk Platinum for Life. Vanaf dan alleen nog maar Easyjet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:41
Spixo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Het is met recht een low-cost carrier te noemen. Onderstaande mail komt net binnen in mijn mailbox :/

[...]
Ook Ryanair doet dit (geboekt 8 jan):
Op 22 december 2023 heeft het Nederlandse parlement een verhoging van de vliegbelasting voor passagiers die vanaf 1 januari 2024 vanuit Nederland vertrekken, goedgekeurd. Deze belastingverhoging is van toepassing ongeacht wanneer de boeking is gemaakt. Deze nieuwe belastingverhoging van €2.62 per passagier moet aan de Nederlandse overheid betaald worden.

Overeenkomstig de Algemene Vervoersvoorwaarden van Ryanair (Artikel 4.2.2) en gezien het feit dat luchtvaartmaatschappijen en passagiers niet tijdig op de hoogte zijn gesteld van deze belastingverhoging, delen wij u hierbij mee dat wij het bedrag van de verschuldigde belasting in verband met uw boekingsreferentie ABC123 van uw betaalkaart zullen afschrijven. Deze heffing wordt toegepast op boekingen die vertrekken op of na 12 februari 2024.

Passagiers die de belastingverhoging niet willen accepteren, hebben de mogelijkheid hun reservering te annuleren en een volledige terugbetaling te ontvangen. Als u uw reservering wilt annuleren, moet u dit doen op of vóór 6 februari 2024./b>BR>
Anders wordt u geacht toestemming te hebben gegeven voor het afschrijven van het bedrag van de belastingverhoging van uw betaalkaart.

Als u uw reservering wilt annuleren en een volledige terugbetaling van de ongebruikte vlucht(en) wilt claimen, klik dan op de onderstaande link en voer uw boekingsgegevens in. Terugbetalingen worden binnen 7 werkdagen verwerkt en teruggestort op de betaalwijze die gebruikt is voor de originele boeking.
Beetje vreemd dan wisten ze dit al toen ik ging boeken op 8 jan, hadden ze het dan toch in rekening kunnen brengen...

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat valt nog mee bij FR dan, want zo te zien doen zij dat alleen voor boekingen met vetrek na 12 februari terwijl de belasting geldt voor vluchten met vertrek na 1 januari. Zou betekenen dat zij anderhalve maand aan belasting toch voor klanten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:45
Mattie112 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Ook Ryanair doet dit (geboekt 8 jan):

[...]

Beetje vreemd dan wisten ze dit al toen ik ging boeken op 8 jan, hadden ze het dan toch in rekening kunnen brengen...
Tip: haal je naam en (mogelijke) boekingscode weg. Dat maakt het wat veiliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
BounceCloud schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:36:
[...]

Tip: haal je naam en (mogelijke) boekingscode weg. Dat maakt het wat veiliger :)
Oh pft ik dacht dat ik de aanhef niet had gekopierd, thanks! Midden in de tekst had ik hem wel aangepast....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Te laat. Ik heb jouw vlucht aangepast naar Chersonissos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
@PWM Ach dat kan slechter :) Betaal je dan ook voor me?

Ik moet trouwens nog een vluchtje plannen deze zomer van INV naar AMS.

Zit nu te kijken voor een BA vlucht, BA1471 van INV naar LHR, dan een overstap van 1:05 en dan BA0442 naar AMS.

Volgens de BA website beide vluchten via terminal 5. Maare: zit er dan nog een douane check tussen? Anders lijkt een uur me wel erg krap worden. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1u zou ik niet riskeren op LHR, BA heeft onlangs zijn MCT nog verhoogd naar minimaal 1u omdat teveel van hun klanten hun aansluiting misten :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:26
DVDL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:03:
Morgen vlieg ik van Zanzibar naar Amsterdam via Dar es salaam met Kl515. Het is me onduidelijk of we op die tussenstop moeten uitstappen en b.v. door security moeten of zelfs opnieuw moeten inchecken met bagage etc. Wie kan me opweg helpen? Slechte verbinding hier dus kan klm ook niet direct te pakken krijgen. Vind t wel belangrijk voor eventuele voorbereiding.
Geen idee helaas, maar ben wel benieuwd naar je ervaring. Ik heb binnenkort dezelfde vlucht via Dar es Salaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PowerFlower schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:21:
[...]

Tevens het antwoord op de vraag wie er in godesnaam binnen Europa business vliegen met KLM: nou, mensen die zoals ik Valencia - Amsterdam - KL doen, dan is dat stukje naar Amsterdam ook business. De eerste twee rijen, in ieder geval :X
Sinds een jaar ofwat vlieg ik binnen Europa ook standaard business (*A). Ik vind het toch net even wat prettiger om die midden stoel vrij te hebben en het prijsverschil is vaak niet heel schokkend.

[ Voor 37% gewijzigd door Dean Martin op 01-02-2024 06:51 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Borromini schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:17:
1u zou ik niet riskeren op LHR, BA heeft onlangs zijn MCT nog verhoogd naar minimaal 1u omdat teveel van hun klanten hun aansluiting misten :*).
Ja dat idee had ik ook al een beetje, zat even te twijfelen omdat het dezelfde terminal is van hey heb je dan geen controle? Maar dat zal wel gewoon binnen 1 terminal zijn ofc.

Goed ga maar even kijken voor alternatief of wat evt de volgende vlucht zou zijn als ik ga gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 18-09 15:17
Mattie112 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Ja dat idee had ik ook al een beetje, zat even te twijfelen omdat het dezelfde terminal is van hey heb je dan geen controle? Maar dat zal wel gewoon binnen 1 terminal zijn ofc.

Goed ga maar even kijken voor alternatief of wat evt de volgende vlucht zou zijn als ik ga gokken.
In december wel gedaan, en ging prima (alhoewel er geen zee van tijd overbleef), moest wel degelijk door controle. AMS > LHR > GLA (en terug). Uiteindelijk is het aan BA om je thuis te krijgen toch, ook als je 'm net mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
vistu schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:33:
[...]

In december wel gedaan, en ging prima (alhoewel er geen zee van tijd overbleef), moest wel degelijk door controle. AMS > LHR > GLA (en terug). Uiteindelijk is het aan BA om je thuis te krijgen toch, ook als je 'm net mist?
Ja precies, er gaat wel later nog een vlucht zie ik dus wat dat betreft zou het moeten kunnen (nooit garantie dat er ruimte is op die vlucht natuurlijk). Ga nog even kijken hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mattie112 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:41:
@PWM Ach dat kan slechter :) Betaal je dan ook voor me?

Ik moet trouwens nog een vluchtje plannen deze zomer van INV naar AMS.

Zit nu te kijken voor een BA vlucht, BA1471 van INV naar LHR, dan een overstap van 1:05 en dan BA0442 naar AMS.

Volgens de BA website beide vluchten via terminal 5. Maare: zit er dan nog een douane check tussen? Anders lijkt een uur me wel erg krap worden. Iemand ervaring?
Als je in T5 blijft is er,voor zover ik weet, geen douane.. dus zo goed als alle BA vluchten geld dat voor..
Ga je van BA naar zeg KLM dan moet je van T5 naar t1 en door douane.. en is een uur erg krap (LHR is erg groot en je moet met een metro naar andere terminal)

Maar in jouw geval kan het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hmmbob schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:31:

[Afbeelding]
Geen idee over KLM specifiek maar die zijn over algemeen harde bulkhead waar ook een kindermandje aan kan hangen..
Toen wij naar Capetown vlogen toen Thing2 nog een baby was hadden we om die reden die rij genomen..
Als er families met babies zijn krijgen die meestal voorrang op die stoelen..

Je hebt natuurlijk een klaptafeltje in stoel voor je maar zo'n uitklapding uit je armleuning..
Maar wel ok beenruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
ToolkiT schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Als je in T5 blijft is er,voor zover ik weet, geen douane.. dus zo goed als alle BA vluchten geld dat voor..
Ga je van BA naar zeg KLM dan moet je van T5 naar t1 en door douane.. en is een uur erg krap (LHR is erg groot en je moet met een metro naar andere terminal)

Maar in jouw geval kan het prima :)
Maar het is wel een UK->UK->NL vlucht, of ga je dan al bij de eerste door de douane heen?

Pagina: 1 ... 192 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2