Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 190 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
PWM schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:56:
KLM wat doe je met me ;(

[Afbeelding]

Dacht dat die oude 777 config wel klaar was :(
KLM is bezig met ombouwen naar 1-2-1 volgens mij.

Maar met de 2.2.2 kan je kijken of je naar achter kan (de achterste rij heeft vaak een los stukje). Daarnaast is deze plek wel fijn, direct toegang tot de gang altijd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:28:
[...]

KLM is bezig met ombouwen naar 1-2-1 volgens mij.
Die heb ik nu een paar keer gehad :p Maar blijkbaar had ik altijd de juiste route. De terugweg (LAX) is gelukkig wel 1-2-1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
PWM schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:54:
[...]

Die heb ik nu een paar keer gehad :p Maar blijkbaar had ik altijd de juiste route. De terugweg (LAX) is gelukkig wel 1-2-1.
Ik heb sinds kort beide gehad. En ik vind het bed van de 2-2-2 beter. Ik vind vooral de kastjes, en de TV van de 1-2-1 beter/handiger.

Maar goed dit blijven wel echt eerste wereld problemen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik wil van Mauritius naar La Réunion vliegen. Als je toch in de buurt bent :p

Air Austral en Air Mauritius vliegen op die route. Iemand een voorkeur? Prijsverschil is best aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MK geeft FB punten dus ik zou die kant op neigen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:24:
Ik wil van Mauritius naar La Réunion vliegen. Als je toch in de buurt bent :p

Air Austral en Air Mauritius vliegen op die route. Iemand een voorkeur? Prijsverschil is best aanzienlijk.
Reunion is wel echt leuk. Ook super qua eten en natuur. Meest zuidelijke stukje van de EU!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02
En EU roaming als ik mij niet vergis? Net als op St. Maarten (Franse kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
swtimmer schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:55:
[...]

Reunion is wel echt leuk. Ook super qua eten en natuur. Meest zuidelijke stukje van de EU!
En momenteel 25% korting als je voor 1/7 gaat en award miles boekt (KLM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Welke app gebruiken jullie om je vluchten bij te houden / meldingen van gate changes / vertraging / baggage band, dat soort dingen? Heb door de jaren heen er een aantal geprobeerd, maar alles was het net niet. Gratis zou leuk zijn, maar mits redelijk geprijsd is betaald ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

vistu schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:05:
[...]

En momenteel 25% korting als je voor 1/7 gaat en award miles boekt (KLM)
Moet je wel via Orly nog steeds? Of heeft KLM ook een directe vlucht?

Krijg bijna spijt, wij hebben Florida geboekt voor Februari, met die korting was het denk ik Reunion geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Yakumos schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:08:
Welke app gebruiken jullie om je vluchten bij te houden / meldingen van gate changes / vertraging / baggage band, dat soort dingen? Heb door de jaren heen er een aantal geprobeerd, maar alles was het net niet. Gratis zou leuk zijn, maar mits redelijk geprijsd is betaald ook een optie.
Ik heb via werk TripIt Pro, maar kan nou niet zeggen dat 'ie qua updates behulpzamer is dan bijvoorbeeld de app van KLM zelf. Zal 'm nog een paar vluchten kans geven, maar mogelijk dus niet langer.
Voor gewoon het bijhouden van vluchten my.flightradar24.com voor de statistiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
Is er een site waar je per vlucht de reden van vertraging kan zien? Ik ben benieuwd waarom de Transavia vlucht naar La Palma op het allerlaatst is uitgeweken naar Tenerife? De tussenstop op de terugweg in Faro zal wel zijn om van bemanning te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ShitHappens schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb via werk TripIt Pro, maar kan nou niet zeggen dat 'ie qua updates behulpzamer is dan bijvoorbeeld de app van KLM zelf. Zal 'm nog een paar vluchten kans geven, maar mogelijk dus niet langer.
Voor gewoon het bijhouden van vluchten my.flightradar24.com voor de statistiekjes.
Idem hier, ik zie niet in wie waarom voor dat TripIt Pro zou betalen. Doet niets meer dan wat je gratis via Kayak kan krijgen of via de App van je airline. De kayak app heeft ook wel een goeie Apple watch integratie als dat iets is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:01
Ik gebruik flighty. Erg mooi en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De app van de airline :). KLM heeft een vast plekje op de telefoon, andere airlines alleen tijdelijk voor die vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:03:
[...]

De app van de airline :). KLM heeft een vast plekje op de telefoon, andere airlines alleen tijdelijk voor die vlucht
Idem, hoewel ik ze meestal niet uninstall dus ik heb nu de apps van KLM, Air France (een beetje dubbel tegenwoordig maar vroeger waren ze verschillend), Delta, Air Europa en Finnair. Plus die van Schiphol en LHR.

En my.flightradar24.com voor het bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
swtimmer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Krijg bijna spijt, wij hebben Florida geboekt voor Februari, met die korting was het denk ik Reunion geworden!
Tussenland CDG, niet elke dag overigens, vaak via Orly maar paar keer per week met twee uur overstap op CDG. 75k miles voor twee retourtjes EC. Niets mis met Florida natuurlijk 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Ik ging ook door de korting voor Reunion :p Maar door die overstap van CDG-ORY ging ik verder kijken en kwam ik op 18 dagen Mauritius uit.

Helaas wel in Premium Comfort, maar goed, zien de kinderen ook dat je niet altijd plat kan :p

EDIT:

Wel leuk. Om 16.00 zag ik de korting op Reunion, om 18.15 met de KLM PA dan Mauritius weten te boeken en daarna naar huis om mijn vrouw te zeggen dat we op vakantie gingen :p

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 05-01-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
PWM schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:37:
[...]

Ik ging ook door de korting voor Reunion :p Maar door die overstap van CDG-ORY ging ik verder kijken en kwam ik op 18 dagen Mauritius uit.

Helaas wel in Premium Comfort, maar goed, zien de kinderen ook dat je niet altijd plat kan :p

EDIT:

Wel leuk. Om 16.00 zag ik de korting op Reunion, om 18.15 met de KLM PA dan Mauritius weten te boeken en daarna naar huis om mijn vrouw te zeggen dat we op vakantie gingen :p
Die overstap is dus niet altijd meer nodig! Ben benieuwd naar premium comfort, als het goed is hebben we die in maart CPT - AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
vistu schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:10:
[...]

Die overstap is dus niet altijd meer nodig! Ben benieuwd naar premium economy, als het goed is hebben we die in maart CPT - AMS.
Nee, zag het, maar de punten nemen dan ook meteen nogal toe :p

Premium Economy is gewoon supergoed. Normaal had je me met geen stok in een nachtvlucht gekregen zonder business, maar nu houd ik de extra punten wel in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
PWM schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:15:
[...]

Nee, zag het, maar de punten nemen dan ook meteen nogal toe :p

Premium Economy is gewoon supergoed. Normaal had je me met geen stok in een nachtvlucht gekregen zonder business, maar nu houd ik de extra punten wel in de zak.
Ah, check, wij kijken normaal EC, en die is nu 75k voor 2 via CDG, dus dat was wel heel netjes. De reistijd naar Zuid Afrika is echter zo lang dat we de nachtvlucht niet in EC wilden doen (of ik vooral). Heel goed om te horen dat het een goed product is! Hebben kunnen profiteren van een AMEX actie in december om 25% terug te krijgen op Premium Economy.

[ Voor 11% gewijzigd door vistu op 05-01-2024 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
vistu schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:19:
[...]
Hebben kunnen profiteren van een AMEX actie in december om 25% terug te krijgen op Premium Economy.
Ahja, die had ik net gemist. Maar had nu wel weer 160.000 punten gekregen door 2 mensen aan te melden voor AMEX :)

Zuid-Afrika is wel echt helemaal te gek. En mijn jongste toonde dat je ook helemaal geen lie-flat nodig hebt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E2q65FjCJ9x-w6Z-f7xf7DRim0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKpYoSpRtfiuChtNgNAsEjst.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:56:
KLM wat doe je met me ;(

[Afbeelding]

Dacht dat die oude 777 config wel klaar was :(
Ze lezen mee :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIJyW5vH2SJzUjSLkkcoLSfeLs4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yx6mjZw4I3ouBWjvmb9DTjto.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

vistu schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Tussenland CDG, niet elke dag overigens, vaak via Orly maar paar keer per week met twee uur overstap op CDG. 75k miles voor twee retourtjes EC. Niets mis met Florida natuurlijk 😉
Wij zijn met zijn vieren nu 900 euro kwijt en 117k miles. Dus viel ook behoorlijk mee.

Orly is altijd wel vervelend met vliegen. Als Nederbelg is CDG best wel ok te doen met de Thalys of de auto maar Orly is met kleine kinderen gewoon te lastig met overstappen. Als het goed is gaan in het toekomstige AF meer vluchten vanaf CDG. Guyane en Guadaloupe staan ook nog op onze hit list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
swtimmer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Wij zijn met zijn vieren nu 900 euro kwijt en 117k miles. Dus viel ook behoorlijk mee.

Orly is altijd wel vervelend met vliegen. Als Nederbelg is CDG best wel ok te doen met de Thalys of de auto maar Orly is met kleine kinderen gewoon te lastig met overstappen. Als het goed is gaan in het toekomstige AF meer vluchten vanaf CDG. Guyane en Guadaloupe staan ook nog op onze hit list.
Sorry, nu ik m’n bericht teruglees is het misschien wat cryptisch. Via orly doen we ook niet, airport wissel is echt shit, maar zijn dus paar opties per week via CDG. Guadeloupe is echt een aanrader trouwens, vorig jaar geweest via CDG en het is een schitterende groep eilanden!
Mooie deal maar Florida trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Als het goed is gaan in het toekomstige AF meer vluchten vanaf CDG. Guyane en Guadaloupe staan ook nog op onze hit list.
AF gaar ORY op niet al te lange termijn helemaal verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Dan kan ze toch solidair zijn met de koters? :+

Nuttige blog voor Mrs T: https://onemileatatime.co...first-class-kids-economy/

Maar serieus: verpest je kinderen nu niet. Ik vloog pas voor het eerst BC vanuit Montreal 12 jaar terug, en het verpest je voor verdere lange-afstands vluchten.
Ik vind het met (kleine) kinderen niet zo logisch om enorme afstanden af te leggen. Mijn dochter is nu 4,5 en in welk land het strand ligt waar ze op zit maakt haar echt bar weinig uit. Dus waarom zou ik dan vluchten van 10-12 uur gaan maken, dat komt over een jaar of 3-4 wel als ze daadwerkelijk iets mee gaat krijgen van verre bestemmingen. Vooropgesteld dat we dat tegen die tijd nog te verantwoorden vinden.
Vorig jaar zijn we nog wel met haar naar Bali gegaan (in SG business :P) maar dat was een door corona uitgestelde reis dus een beetje een uitzondering.

Kortere afstanden (zeg tot 6-7 uur overdag) vind ik in Economy ook nog wel te verteren. We gaan in de voorjaarsvakantie een weekje naar Dubai, dat gaat prima in Economy (zeker gezien het feit dat business 4x zo duur is) en voor mijn dochter maakt het geen bal uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 06-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 01:35:
[...]

AF gaar ORY op niet al te lange termijn helemaal verlaten.
Ik dacht dat voor Afrika er nog wel wat zou blijven daar?
Daniel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:04:
[...]

Ik vind het met (kleine) kinderen niet zo logisch om enorme afstanden af te leggen. Mijn dochter is nu 4,5 en in welk land het strand ligt waar ze op zit maakt haar echt bar weinig uit. Dus waarom zou ik dan vluchten van 10-12 uur gaan maken, dat komt over een jaar of 3-4 wel als ze daadwerkelijk iets mee gaat krijgen van verre bestemmingen.
Het gaat om het betere weer natuurlijk ook voor een deel. Wij doen 2 lange reizen per jaar met onze kinderen (4jaar, 2jaar en 1jaar oud) en zolang we het goed timen qua overstappen gaat dat erg goed. Anyway, hele volkstammen zit 12u in de auto richting zuid-frankrijk in de zomer, volgens mij is dat voor kinderen ook niet optimaal.

[ Voor 62% gewijzigd door swtimmer op 06-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
swtimmer schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:42:
[...]
Het gaat om het betere weer natuurlijk ook voor een deel. Wij doen 2 lange reizen per jaar met onze kinderen (4jaar, 2jaar en 1jaar oud) en zolang we het goed timen qua overstappen gaat dat erg goed. Anyway, hele volkstammen zit 12u in de auto richting zuid-frankrijk in de zomer, volgens mij is dat voor kinderen ook niet optimaal.
Ja, wij zitten vast aan schoolvakanties nu dus dan is Europa ook wel prima vaak. In de winter natuurlijk niet maar dan heb ik geen gelegenheid voor lange vakanties :) toevallig gaan we deze zomer ook naar Zuid Frankrijk maar die rit doe ik in drie dagen.

Vliegen is verder voor mijn dochter geen probleem, ze vermaakt zich wel. Dus business doe ik vooral voor mezelf :) Maar helaas is tegenwoordig long haul business voor onder de 2k pp een uitzondering. Dus tenzij ik veel punten kan gebruiken ben je in mijn geval voor de reis alleen al 7-8k kwijt. Da’s best pittig en staat niet echt in verhouding tot wat het totale vakantiebudget is :) de tijd dat je met z’n 2en voor 3000-3500 business naar Azië kon vliegen ligt helaas ruimschoots achter ons, al speelt inflatie daar natuurlijk ook wel een rol; consumentenprijzen zijn sinds 2015 met 25% gestegen dus wat toen €1600 was is nu €2000.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 07-01-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Ja, wij zitten vast aan schoolvakanties nu dus dan is Europa ook wel prima vaak. In de winter natuurlijk niet maar dan heb ik geen gelegenheid voor lange vakanties :) toevallig gaan we deze zomer ook naar Zuid Frankrijk maar die rit doe ik in drie dagen.

Vliegen is verder voor mijn dochter geen probleem, ze vermaakt zich wel. Dus business doe ik vooral voor mezelf :) Maar helaas is tegenwoordig long haul business voor onder de 2k pp een uitzondering. Dus tenzij ik veel punten kan gebruiken ben je in mijn geval voor de reis alleen al 6-8k kwijt. Da’s best pittig :)
Ja dit is ons laatste jaar zonder verplichte school daarom ook dus 2 reizen. Vanaf volgend jaar is met kerst vliegen natuurlijk een pak duurder als je niet iets eerder kan gaan dus moeten we kijken wat we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
https://www.reuters.com/b...gency-landing-2024-01-06/

Gaat weer goed met die 737-max
Voor als iemand nog twijfelde waarom ze willen dat je je gordel om houdt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Ook weer een triest bericht:

https://www.hln.be/celebr...2F%2Fwww.startpage.com%2F

Als je de beelden ziet, waait het wel behoorlijk.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RocketKoen schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:29:
https://www.reuters.com/b...gency-landing-2024-01-06/

Gaat weer goed met die 737-max
Voor als iemand nog twijfelde waarom ze willen dat je je gordel om houdt.
Ook nog een final destination vibe: de twee mensen die precies op deze rij zouden zitten bij het raam, hadden hun vlucht gemist.

Die zullen wel heel snel zijn gegaan van "shit, balen" naar "we hebben een engeltje op onze schouder zitten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zijn de Delta A330-300's nu ook omgebouwd? Ik dacht van niet, maar zie deze optie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qGFXxgREvaolHu7KswgA0pg-_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OofxwNuWCtjGFnaGqLVIC2Ae.png?f=fotoalbum_large

Dat toont de nieuwe, maar dacht dat ze niet aangepast waren. Ben inmiddels wel verslaafd geraakt aan deurtjes als je gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:20
PWM schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:40:
Zijn de Delta A330-300's nu ook omgebouwd? Ik dacht van niet, maar zie deze optie:

[Afbeelding]

Dat toont de nieuwe, maar dacht dat ze niet aangepast waren. Ben inmiddels wel verslaafd geraakt aan deurtjes als je gaat slapen.
In elk geval alle A339’s van Delta hebben de suites geloof ik. Ik sluit niet uit dat een afbeelding daarvan per ongeluk bij de A333 getoond wordt :+

Edit: beter lezen ‘s ochtends

[ Voor 9% gewijzigd door AFT0570 op 09-01-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

[Afbeelding]

Neuh gewoon verkeerde plaatje. Afaik is er op dit moment geen plan om suites in de niet-neos in te bouwen.

De rest klopt: 1-2-1, lie-flat, etc. Maar dan op een cirrus stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alle Delta A332’s en 333’s zijn een jaar of 2 geleden geretrofit met een nieuwe PE en Economy cabin. Daarbij heeft de BC alleen nieuwe kussens en bekleding gekregen. Er komen afaik geen nieuwe business stoelen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[Afbeelding]

De kom site zit er wel vaker naast, ze verkopen op de long hal ook overal doodleuk premium Economy terwijl ze nog maar een paar kosten hebben omgebouwd. Toch een flinke domper als je die mooie plaatjes van het nieuwe product ziet tijdens het boeken en dan aanboord gewoon in eco+ zit met enkel ietsje meer beenruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:37
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:39:
[...]

De kom site zit er wel vaker naast, ze verkopen op de long hal ook overal doodleuk premium Economy terwijl ze nog maar een paar kosten hebben omgebouwd. Toch een flinke domper als je die mooie plaatjes van het nieuwe product ziet tijdens het boeken en dan aanboord gewoon in eco+ zit met enkel ietsje meer beenruimte..
Niet altijd naar mijn ervaring. Bij plannen van een trip naar Zuid Korea pakt hij als ik Premium Comfort vraag netjes de route naar CDG en dan met AF verder. Uiteindelijk echter zelf met Finnair geboekt vanwege een veel lagere prijs, en betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[Afbeelding]

Die plaatjes kloppen heel vaak niet toch? Ik moet vanmiddag weer KLM bellen omdat mijn vlucht geannulleerd is. Omboeken naar een Delta A330-900 NEO (prima product) en daarna door in een 737-900 van Delta. Het plaatje bij dit product

Afbeeldingslocatie: https://upamedia.atpco.net/photos/940525ec-e468-493d-b6b5-26eeae8916a3/large/trick3d-777-d1-cam05-4k-v01.jpg?channel_id=vm95j7s4?aspect_ratio=2:1&w=300

Ziet er prima uit. Maar google actie laat toch wat anders zien

Afbeeldingslocatie: https://news.delta.com/sites/default/files/styles/fact_sheet_full_width_835px/public/2022-07/737-900_12.jpg?itok=p5AfHyhQ

Omboeken is sowieso jammer: overstap moet dan op de US, maar een overstap van 1,5 uur is te kort (visa, kids) dus zal voor 3,5 uur optie moeten gaan

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 10-01-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Die eerste foto is idd een van de long haul stoelen; de tweede is het domestic 'first class' product. Naast dat de overstap ervaring in de US ruk is (vergeleken met overstappen in EU), zijn de XP verdiensten vaak ook minder: Het short haul segment in de US is maar 6XP - terwijl short haul binnen europa (e.g. AMS-CDG) 15 XP is. Als het even kan stap ik liever over binnen de EU dan in de US. Zelfs als dat dus een extra overstap op Parijs vereist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Xandrios helemaal eens. Daarom had ik ook overstap op CDG gepland. Maar die vlucht van CDG naar CUN is die dag compleet geschrapt. Dus heb nu alleen overstap opties in US. En 2 uur overstap op CDG is prima qua tijd, maar te kort voor US. Dus vanavond maar eerst even opties goed afwegen voor ik bel. Nu heeft klm in al haar (automatische) wijsheid mij omgeboekt naar een dag later vanuit CDG. Maar ams CDG we laten staan dus overstap van 26 uur 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

Grouchy

meep meep

KLM gebruikt toch gewoon wat stock foto's. Je krijgt elke keer dezelfde 3 plaatjes te zien en dan maakt het niet uit of je een A330-300, A330-900NEO of A350 boekt (geposte plaatje hierboven is zo te zien een A350).
De klasse is ook altijd Business, of je nu een domestic first class B737-900 of TATL A350 met Delta One suites boekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 10-01-2024 15:37 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Tweede keer nu al dezelfde ervaring met KLM/AF. Vlucht geannuleerd, dus wil herboeken. Bel KLM en geef aan welk alternatief ik wil. Nee meneer, die optie heb ik niet. Terwijl deze EN via de website te boeken is EN via het zelf omboeken online (maar vragen ze 1500pp extra). Maar ze 'zien' deze optie niet aldus de dame aan de andere kant dus computer says no.

Bel ik AF gelijk daarna: geen probleem meneer, ik zie de optie, ik ga u omboeken. Paar minuten laat: klaar, bedankt en tot ziens :w

Ondertussen wel geleerd: blijven bellen/proberen en zomaar accepteren wat 'kan en niet kan' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik ben benieuwd wie dit in deze groep gaat testen: nieuws: Nederland start EU-pilot met digitaal reisdocument op smartphone bij ... Ik vlieg helaas zelf niet vaak richting Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Om eerlijk te zijn lijkt het me méér gedoe dan nu? Als ik het goed begrijp moet je:
• De app downloaden
• In de app je paspoort scannen, vervolgens
• Een selfie maken in de app (ter controle dat jij en het paspoort dezelfde persoon zijn).
• Vevolgens reis je naar AMS en dan
• Moet je eerst je telefoon scannen bij een poortje. Daarna neemt het poortje een foto van je (ter controle weer)
• Daarna moet je je paspoort op het poortje leggen (gesloten, noemt men specifiek)
• en als alles klopt kun je doorlopen.

Vergelijk dit met het normale proces:
• Je reist naar AMS
• Je legt je paspoort (open) op het poortje en die checkt je, of je geeft het aan de grensbewaker
• Als alles klopt kun je doorlopen.

Dit heeft toch voor de reiziger geen enkel voordeel of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:34:
Om eerlijk te zijn lijkt het me méér gedoe dan nu? Als ik het goed begrijp moet je:
• De app downloaden
• Een selfie maken in de app (ter controle dat jij en het paspoort dezelfde persoon zijn).
• Moet je eerst je telefoon scannen bij een poortje. Daarna neemt het poortje een foto van je (ter controle weer)
• Daarna moet je je paspoort op het poortje leggen (gesloten, noemt men specifiek)

• Je reist naar AMS
• Je legt je paspoort (open) op het poortje en die checkt je, of je geeft het aan de grensbewaker

Er komt geen mens meer aan te pas. Dus zullen alle poortjes altijd open zijn. Je zou dus in principe nooit meer in de rij hoeven te staan voor de paspoort controle.

Als je al skypriority hebt ofzo schiet het natuurlijk niet echt op.
De hele "innovatie" is dat je je paspoort foto regelmatig update. De computer kan blijkbaar wel zien of jij dezelfde persoon bent als degene op de foto van een half jaar oud. Maar niet bij een foto van 8 jaar oud.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:34:
• De app downloaden

• Je reist naar AMS

Ik lees het inderdaad ook dat ze opzoek zijn naar validatie data. Daarom was ik ook benieuwd of het een voordeel had. Zoals ik het lees, net als jij, is het veel meer stappen met geen echt voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag een luchtvaartmaatschappij steeds de tijden aanpassen? United heeft dit al een paar keer gedaan bij onze vluchten die wij hebben geboekt.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2024 04:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 04:18:
Mag een luchtvaartmaatschappij steeds de tijden aanpassen? United heeft dit al een paar keer gedaan bij onze vluchten die wij hebben geboekt.
Meestal staat er ergens bij het boeken dat de tijden onder voorbehoud zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ja.

En zolang je gebruik maakt van lijndiensten zal dat vaak/vaker gebeuren: maatschappijen passen hun tijden regelmatig aan (en Amerikaanse maatschappijen nog vaker dan de KLM, zo lijkt het).

Hier heb je geen last van als je met een private jet vliegt, die gaat wanneer jij wil :+ Enne, áls je dat een keer doet, dan lijkt me een heel uitgebreid reisverslag meer dan welkom in dit topic 8) :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Dat mag als ze het je maar optijd vertellen. Volgens de regels:
The airline is also required to pay cash compensation as described below, unless one of the following conditions applies:

the airline notifies the passengers at least two weeks prior to departure
the airline notifies the passengers between one and two weeks prior to departure, and re-routes passengers so that they can:
depart no more than two hours earlier than scheduled, and
arrive no more than four hours later than scheduled
the airline notifies the passengers less than one week prior to departure, and re-routes passengers so that they can:
depart no more than one hour earlier than scheduled, and
arrive no more than two hours later than scheduled
the cancellation was caused by extraordinary circumstances that could not have been avoided by any reasonable measure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
In de VS is dat heel, heel normaal. Zeker als je een paar maanden vooruit boekt. Soms minuten soms meer.

Sowieso zijn vluchttijden in de VS altijd ontzettend specifiek. Waar hier de tijden afgerond zijn op 5 minuten kan je daar gewoon een vluchttijd van 13:37 hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door PolarBear op 11-01-2024 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Real Deal dagen van KLM zijn begonnen. Vaak een hoop gebakken lucht, maar net toch mooi voor 2650,- een retour LAX weten te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
swtimmer schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Dat mag als ze het je maar optijd vertellen. Volgens de regels:

[...]
Dat geld alleen voor vluchten van EU naar de US, of van de US naar EU indien uitgevoert door een Europese maatschappij. Delta vanuit de US naar NL dus specifiek niet bijvoorbeeld.

Binnen de US geld EU 261/2004 niet (Maar er zijn mogelijk wel andere regels, waar ik zelf niet goed bekend mee ben). Maar die regels zijn zeker anders dan de text die je quote (Want dat is de EU reg).

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 11-01-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Dat geld alleen voor vluchten van EU naar de US, of van de US naar EU indien uitgevoert door een Europese maatschappij. Delta vanuit de US naar NL dus specifiek niet bijvoorbeeld.

Binnen de US geld EU 261/2004 niet (Maar er zijn mogelijk wel andere regels, waar ik zelf niet goed bekend mee ben). Maar die regels zijn zeker anders dan de text die je quote (Want dat is de EU reg).
https://www.transportatio...hts#Schedules-and-Tickets
Airlines don't guarantee their schedules, and you should realize this when planning your trip.
Contrary to popular belief, for domestic itineraries airlines are not required to compensate passengers whose flights are delayed or canceled. As discussed in the chapter on overbooking, compensation is required by law on domestic trips only when you are "bumped" from a flight that is oversold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net weer geboekt met mijn minst favoriete airline: TAP, met overstap in Lissabon. Zou mooi zijn als we wat concurrentie krijgen op de vluchten naar Madeira. Heb nu alleen de optie van Transavia, maar ik verdom het om om 06.00 in een vliegtuig te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ben benieuwd naar je ervaring. Van wat ik hoor heeft TAP hun C product flink aangepast op short/medium haul. Geen warme maaltijden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mensen met ervaringen met overstappen op SLC terug naar AMS?

Ik heb een mooie connectie gevonden, maar de overstap is 45 minuten. Normaal maak ik mij niet zo druk, een hotel is zo gevonden. Maar nu ga ik 2 dagen later op reis naar Mauritius. Denk dat ik geen vrienden maak bij mijn vrouw en kinderen als ik te laat ben :p

Gaat om San Diego op 19 april. Alternatief is naar LAX rijden voor de rechtstreekse vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weet iemand wat er vandaag aan de hand is op Schiphol? Ik lees op geen enkele nieuwssite dat het huidige weer voor grote problemen zorgt op Schiphol maar Flightradar24 geeft AMS al flink wat uur een disruption index van 5, wat het hoogste niveau is en veel vertragingen en geannuleerde vluchten betekent. Normaal zie je dan ook nieuwsberichten langskomen over geannuleerde vluchten en fikse vertragingen, maar vandaag zie ik dat juist nergens? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qW3-89eL69vXXrxNAJPKnEVJzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2m72DyDWOpDofGxWzGhre4Kh.png?f=user_large

Ik als leek zou zeggen dat het qua weer wel meevalt. Het waait niet hard, het vriest niet, het sneeuwt nauwelijks? Ik woon zelf in Amsterdam, werk in Amstelveen en ben vanochtend zonder problemen naar m'n werk gefietst. Waarom ligt de boel dan half plat op Schiphol?

Waarom het mijn interesse heeft: mijn vriendin zou vanochtend van ACE naar AMS vliegen. Om 11:20 iedereen in het vliegtuig, om 11:40 zouden ze vertrekken. Uiteindelijk konden ze pas om 14:15 opstijgen en vlak voor vertrek werd de passagiers verteld dat ze vanavond zeer waarschijnlijk op GRQ i.p.v. AMS afgeleverd worden. Vervolgens mag mijn vriendin dan bijna 4 uur terugreizen met het OV naar Amsterdam :o

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 15-01-2024 16:03 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gizz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:00:
Uiteindelijk konden ze pas om 14:15 opstijgen en vlak voor vertrek werd de passagiers verteld dat ze vanavond zeer waarschijnlijk op GRQ i.p.v. AMS afgeleverd worden. Vervolgens mag mijn vriendin dan bijna 4 uur terugreizen met het OV naar Amsterdam :o
Een troost, die terugreis is 2 uur en 25 minuten, aldus 9292ov. :) Blijft een vervelende omreis, maar lijkt me een betere optie dan een dag langer te moeten blijven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Nu online
@Gizz KLM gooit het op het weer icm beperkte capaciteit voor de-icing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CH4OS schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:10:
[...]
Een troost, die terugreis is 2 uur en 25 minuten, aldus 9292ov. :) Blijft een vervelende omreis, maar lijkt me een betere optie dan een dag langer te moeten blijven. ;)
Dat is interessant, 9292ov laat kortere routes zien dan Google. Dank voor de tip. Ik rekende van vliegveld tot ons huis en daarmee kwam Google op bijna 4 uur en 9292ov nu op 3:02 uur (5x overstappen..) of 3:20 uur (3x overstappen).

@ShitHappens dank voor de extra info. Ik vraag me af of het nog zin heeft om hiervoor compensatie aan te vragen. Wellicht kansrijk als het niet 100% alleen het weer is.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 15-01-2024 16:17 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gizz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:13:
Dat is interessant, 9292ov laat kortere routes zien dan Google. Dank voor de tip. Ik rekende van vliegveld tot ons huis en daarmee kwam Google op bijna 4 uur en 9292ov nu op 3:02 uur (5x overstappen..) of 3:20 uur (3x overstappen).
Succes en sterkte aan jouw vriendin in elk geval, erg vervelend als ze daar afgeleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:28
Gizz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:13:
[...]

@ShitHappens dank voor de extra info. Ik vraag me af of het nog zin heeft om hiervoor compensatie aan te vragen. Wellicht kansrijk als het niet 100% alleen het weer is.
Google toont wel vaker rare overstappen, zeker als overstaptijden kort (maar haalbaar) zijn. 3 minuten om naar overkant zelfde perron te lopen vinden ze daar te weinig en soms krijg je de meest rare overstap-looproutes, zoals deze in Roosendaal vanaf 3a naar 1a waar ze 12 minuten voor rekenen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYuJeMAL-KP-Yaoxo8veOCcGbAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqjhmu1M7YqUtDkdrto3mY3k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nu wordt het interessant: volgens Schiphol.nl en Transavia.nl gaat de vlucht nog steeds naar AMS. Dus wellicht is kort na het opstijgen toch nog besloten dat ze op AMS kunnen landen?

Ik heb contact opgenomen met de servicedesk van Transavia om te checken of dit klopt. Hun reactie: wij weten niks over vluchten, kijk maar op onze site. En je vriendin krijgt onderweg een SMS met de laatste informatie over de vlucht, dus je kunt aan haar vragen waar ze gaat landen. Briljant :z

Ik ga maar van het positieve uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
PWM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:41:

Ik heb een mooie connectie gevonden, maar de overstap is 45 minuten. Normaal maak ik mij niet zo druk, een hotel is zo gevonden. Maar nu ga ik 2 dagen later op reis naar Mauritius. Denk dat ik geen vrienden maak bij mijn vrouw en kinderen als ik te laat ben :p

Gaat om San Diego op 19 april. Alternatief is naar LAX rijden voor de rechtstreekse vlucht.
Jaren terug gedaan op SLC (vanaf Vegas) en die 45 minuten was meer dan genoeg.
De vlucht ging toendertijd vanaf dezelfde terminal. In mijn herinnering 5-10 minuten lopen.
Was alleen angstig of de koffer ook meekwam maar ook dat ging goed.

Nadeel is dat 45 minuten krap is als er wel een beetje vertraging ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Waarom het mijn interesse heeft: mijn vriendin zou vanochtend van ACE naar AMS vliegen. Om 11:20 iedereen in het vliegtuig, om 11:40 zouden ze vertrekken. Uiteindelijk konden ze pas om 14:15 opstijgen en vlak voor vertrek werd de passagiers verteld dat ze vanavond zeer waarschijnlijk op GRQ i.p.v. AMS afgeleverd worden. Vervolgens mag mijn vriendin dan bijna 4 uur terugreizen met het OV naar Amsterdam :o
Volgens Schiphol.nl is de HV5686 geannuleerd terwijl ie wel vliegt met vertraging. Doel je op die vlucht ?
Kan geen andere vinden , en al helemaal niet met uitwijk naar GRQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FR24 laat nog steeds AMS zien. https://www.flightradar24.com/TRA22J/33a10aa8
En regelt Transavia dan geen vervoer terug naar Schiphol? Ik ben wel eens met een taxi vanuit Brussel naar Amsterdam gebracht, en met een touringcar van Rotterdam naar Schiphol vanwege uitvallen resp. uitwijken.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 15-01-2024 17:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
franssie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:09:
FR24 laat nog steeds AMS zien. https://www.flightradar24.com/TRA22J/33a10aa8
En regelt Transavia dan geen vervoer terug naar Schiphol? Ik ben wel eens met een taxi vanuit Brussel naar Amsterdam gebracht, en met een touringcar van Rotterdam naar Schiphol vanwege uitvallen resp. uitwijken.
Op schiphol.nl staat ie al annuleren
Op groningenairport.nl staat ie aankomst 18:05

Dus ik denk dat ie toch naar Groningen gaat. Er is nog wel een vlucht groningen-amsterdam met TUI fly om 19:40 ;-) Kan ze op die overstappen.

[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 15-01-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kevertje1977 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:16:
[...]

<>
Wel interessant want dit toestel zou morgen de vlucht AMS-CMN uitvoeren om 09:00
Ja apart, ook omdat de-icing toch meer een vertrek activiteit is.

EDIT: over die Tui vlucht, misschien passen de passagiers van HV6674 er ook nog wel bij ;)

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 15-01-2024 17:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Volgens de stats gaat ie nog steeds naar AMS:

https://www.flightstats.c...te=15&flightId=1231444360

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Nu online
Evt is er ook nog een HV88 GRQ>AMS vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
ShitHappens schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:52:
Evt is er ook nog een HV88 GRQ>AMS vanavond :+
En de HV6674 heeft ook als bestemming Amsterdam en vliegt ook naar GRQ.
En dat is dan later vanavond de HV-86 , GRQ-AMS, 20:45 vertrek.
Feitelijk als je dan mee zou kunnen naar Amsterdam kom je meer dan 3 uur te laat in AMS en zou je toch recht hebben op compensatie ?

[ Voor 29% gewijzigd door kevertje1977 op 15-01-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Nou die gaat toch naar EHGG - apart (edit, is nu net de NO polder uit richting dat veld).

36C en 27 zijn open om te landen volgens LVNL dus ben eigenlijk wel benieuwd wat hier de reden van is.

[ Voor 79% gewijzigd door franssie op 15-01-2024 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

franssie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:09:
Nee, je mag de kosten van OV declareren bij ze als je voor 21:00 landt. Land je na 21:00, dan vergoeden ze een taxi.

HV5686 landt in ieder geval nu in in het verre Noorden, dus mijn optimistme was enigszins misplaatst :)

Verder mag ik toch aannemen dat ik voor de vertraging tot eindbestemming Schiphol nu ook de OV-tijd mag optellen bovenop de paar uur vertraging bij het opstijgen? Met Groningen hebben ze het land nog net goed, maar dat is niet echt de eindbestemming natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 15-01-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:41:

Regelmatig overgestapt op SLC, laatste twee keer was juli en november afgelopen jaar.

In juli was het Delta-project in Concourse A nog niet voltooid, dus werden er nog steeds bussen gebruikt voor poorten bij het vliegen met regionale Delta-vluchten. Eind oktober werden de laatste 13 poorten in Concourse A voltooid, waardoor jet bridges nu beschikbaar zijn voor alle poorten daar.

In november en op dit moment wordt gewerkt aan Concourse B East (en een tunnel). Met sommige vluchten (regionals) in B heb je te maken met een bus.
Verder is SLC een relatieve kleine luchthaven alles is goed te belopen en durf ik dus ook best te stellen dat je aan 45 minuten connection time op SLC genoeg hebt.
(MCT is:
DL-DL DI .30
DL-KL DI .30)

Heb met vertragingen overstaptijden van 25 minuten daarzo gehaald, dan was er op SLC wel opvallend vaak opeens Delta VIP Select bij, inclusief een ritje op de tarmac met een Porsche op de tarmac als de gate wat verder weg was.

Nu moet ik wel bekennen dat ik de laatste keer ook vanuit San Diego naar LAX ben gereden ipv een transfer :)

Mocht je momenteel overstappen (Domestic-Internationaal) in Boston dan is dat een heel ander verhaal. Uitstappen op Concourse A, via gate A11 met de bus naar concourse E en ongeveer 50 minuten later ben je bij je E gate :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Gizz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Nee, je mag de kosten van OV declareren bij ze als je voor 21:00 landt. Land je na 21:00, dan vergoeden ze een taxi.

HV5686 landt in ieder geval nu in in het verre Noorden, dus mijn optimistme was enigszins misplaatst :)

Verder mag ik toch aannemen dat ik voor de vertraging tot eindbestemming Schiphol nu ook de OV-tijd mag optellen bovenop de paar uur vertraging bij het opstijgen? Met Groningen hebben ze het land nog net goed, maar dat is niet echt de eindbestemming natuurlijk.
Lijkt erop dat ze ook een schadevergoeding verschuldigd kunnen zijn. De afstand ACE-AMS is circa 3005 km:
https://www.rijksoverheid...iegveld-landt-dan-gepland

En zeker mag je de extra reistijd erbij optellen. Ook zouden ze voor 21:00 taxikosten moeten vergoeden als je die maakt, hou wel rekening met veel weerstand en afwijzing van de claim als je dat gaat proberen, ook al zijn ze het wel verplicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-01-2024 20:51 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Ja, maar echt uitmaken doet het niet aangezien je toch geen compensatie krijgt voor vertraging die aan het weer gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CyBeR schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 02:15:
[...]

Ja, maar echt uitmaken doet het niet aangezien je toch geen compensatie krijgt voor vertraging die aan het weer gerelateerd is.
Ik denk dat ze dit ook zullen aanhalen. Anderzijds hebben ze (uiteindelijk..) op hun site gezet dat er te weinig de-icing capaciteit was voor hun vliegtuigen. Maar dat kan natuurlijk ook van alles betekenen:
  • Overmacht door extreme weersomstandigheden
  • Te weinig capaciteit ingekocht / belangrijkere lijnvluchten betalen meer en krijgen voorrang?
  • De-icing apparatuur stuk
Geen idee of het zo werkt trouwens met capaciteit inkopen/reserveren, maar kan me zoiets voorstellen. Het bericht 'beperkte capaciteit' is ook wat vaag; ik snap dat er nooit onbeperkte de-icing capaciteit is, maar was er gisteren minder capaciteit dan op andere dagen die qua weer vergelijkbaar zijn?

Nog even hoe het gisteren is afgelopen:

Er stond wél een bus klaar die de passagiers naar Schiphol heeft gebracht vanuit Groningen. De informatie vanuit de servicedesk was dus onjuist. Er is geen extra eten of drinken uitgedeeld en men werd aangespoord om snel baggage van de band te halen en vlug in de bus te stappen. Mij vriendin heeft rond 16:00 nog eten gekocht in het vliegtuig en stond vervolgens om 21:20 op Schiphol waar ze weer eten kon kopen :X Gelukkig had ze nog een half zakje nootjes bij zich voor in de bus.

Met zoveel uur vertraging vind ik het wel erg karig dat er geen enkele voucher of een zakje pinda's af kan.. Klopt volgens mij ook niet volgens de regels die Europees gelden bij 2 uur vertraging:
Verzorging bij vertraging vlucht

Bij vertraging vanaf 2 uur extra wachttijd vanaf de vertrektijd (vertrekvertraging), of bij annulering of overboeking heeft u recht op verzorging:

Eten en drinken in redelijke hoeveelheden.
2 e-mails, 2 faxen of 2 telefoongesprekken.
Een overnachting en transfer als dit noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Eens, maar dit is wel Transavia. Daar zou ik persoonlijk niet veel meer van verwachtten. EU regels is één ding; maar dat een airline proactief daar aan voldoet... dat is niet de standaard. Neemt niet weg dat niets je in de weg staat om zelf wat te kopen en de rekening door te sturen. Vraag is alleen of dat de administratieve rompslomp (en potentieel gevecht met HV) waard is. Zeker gezien de slechte helpdesk (Qua bereikbaarheid en inhoudelijk) aldaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Transavia is inderdaad een airline in de categorie Ryanair qua klantenservice. Ik heb ook wel met hen moeten vliegen op routes waar niets anders te krijgen was op dat moment (Faro, Pisa e.d.), maar ik zou ze verder mijden als de pest.

Grap is dat ze vaak ook helemaal niet goedkoop zijn. Je betaalt KLM prijs voor de Ryanair ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Alsof KLM met gevulde koeken klaar staat. Die strepen gewoon bij voorbaat 100+ vluchten door en zoek het maar uit verder. Het is een overmacht situatie. Koop wat op het vliegveld en wees blij dat je thuis gekomen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wibblemoo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:28:
Alsof KLM met gevulde koeken klaar staat. Die strepen gewoon bij voorbaat 100+ vluchten door en zoek het maar uit verder. Het is een overmacht situatie. Koop wat op het vliegveld en wees blij dat je thuis gekomen bent.
Na een kleine 900 vluchten met KLM en 700 met andere airlines, durf ik wel te zeggen dat de KLM afhandeling gemiddeld op een hoger niveau staat dan de rest ;) Je moet natuurlijk wel als reiziger zelf ook de regels en je rechten kennen, dat is de eigen verantwoordelijkheid. Maar de afhandeling verloopt supersoepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Het is een dochter van KLM- waarom zou die afhandeling anders zijn? Ze vallen onder dezelfde regels en verordeningen. Een geval van een uitwijk naar een ander veld waar rond dat tijdstip zeer waarschijnlijk geen servicemedewerkers meer aanwezig zijn (laat staan dat er nog horeca open is) is gewoon overmacht. Claim je broodje of drankje als je wilt maar verwachten laat staan eisen dat er wat geregeld is bij aankomst is gewoon een te hoge verwachting. Of heeft KLM wel een juffrouw op Groningen 24/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ja een dochter van KLM, met eigen management en telefonisch desk. Ik kom niet in de buurt van @PWM s vluchten maar ik bemerk ook een duidelijk verschil tussen de service bij KLM versus Transavia. Mijn laatste ervaring met Transavia is dat ze weigerde een terugbetaling uit te voeren die ze zelf schriftelijk hadden toegezegd. Via amex opgelost (kost Transavia meer) maar ik zal zeker geen Transavia vliegen als het niet hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Het is inderdaad een dochteronderneming, niet een handelsmerk of zo. Transavia gebruikt zover ik weet eigenlijk bijna niks van KLM, zelfs de afhandeling op de grond bijvoorbeeld wordt niet door KLM gedaan maar door Viggo. Ze hebben een compleet aparte bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Klopt. Zelfs hun boekingssysteem is compleet anders, waarbij ze geen gebruik maken van fare classes bijvoorbeeld. Is echt een 'home brew' oplossing specifiek gemaakt voor hun markt.

Het vliegende publiek is bij HV ook vaak anders. Als het grootste deel van de passagiers vliegen voor plezier, vaak tegen zo laag mogelijk kosten, en dan is de tolerantie voor gekkigheid zoals hierboven wordt aangegeven ("je moet maar zelf met de trein vanuit Groningen zien thuis te komen") heel anders dan wanneer je een vliegtuig vol zakenreizigers hebt.

Met andere woorden, de markt is anders - en daar is de service op aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik heb dat juist andersom: naar mate ik meer ben gaan vliegen, ben ik steeds makkelijker omgegegaan met de 'ongemakken'. Ik maak me niet meer druk bij wat vertraging, hoef niet vooraan in de rij, ik claim de bagagebak boven mijn hoofd niet als de mijne, geef weinig om het on-board wijnarrangement en als ik ergens anders terecht kom en er is (nog) geen alternatief dan regel ik zelf wel een vlucht of vervoer naar de volgende bestemming. En bovendien beschouw ik mijzelf gelijk aan lid van het 'publiek' dat wat minder vliegt per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb goedkeuring voor mijn Global Entry. Nu kan ik volgens mij kiezen tussen interview on arrival of een afspraak maken. Heeft iemand ervaring hoelang dit on arrival wachten kan zijn? Of kan ik beter in de week dat ik er ben een afspraak maken (dat kan volgens mij nog wel) en dan even op en neer rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:43:
Ik heb goedkeuring voor mijn Global Entry. Nu kan ik volgens mij kiezen tussen interview on arrival of een afspraak maken. Heeft iemand ervaring hoelang dit on arrival wachten kan zijn? Of kan ik beter in de week dat ik er ben een afspraak maken (dat kan volgens mij nog wel) en dan even op en neer rijden?
Good luck with that, alle redelijke plekken (dwz niet in de middle of nowhere) voor afspraken zitten maanden van tevoren vol. Voor buitenlanders is Enrollment on Arrival meestal de enige redelijke optie.

Hoe lang het wachten is verschilt natuurlijk met hoe druk het is qua aankomsten op het vliegveld, maar over het algemeen is dat wel te doen.

Edit: oh wacht je bedoelt nu de afspraak maken voor als je er bent, niet in die week dat doen. Je kunt 't allebei doen; als je de EoA doet vervalt de andere afspraak automatisch. Mocht dat om de een of andere reden niet lukken dan kun je alsnog naar die afspraak toe.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
[...]

Good luck with that, alle redelijke plekken (dwz niet in de middle of nowhere) voor afspraken zitten maanden van tevoren vol. Voor buitenlanders is Enrollment on Arrival meestal de enige redelijke optie.

Hoe lang het wachten is verschilt natuurlijk met hoe druk het is qua aankomsten op het vliegveld, maar over het algemeen is dat wel te doen.

Edit: oh wacht je bedoelt nu de afspraak maken voor als je er bent, niet in die week dat doen. Je kunt 't allebei doen; als je de EoA doet vervalt de andere afspraak automatisch. Mocht dat om de een of andere reden niet lukken dan kun je alsnog naar die afspraak toe.
Ah goed om te weten. Dat laatste ging het dus om, ik kan volgens mij nog wel een afspraak maken, maar op een vrij slechte tijd en ik weet niet of dat echt echt kan. Maar ik heb ook geen zin na een halve dag zitten meerdere uren in een of andere wachtrij te staan. Normaal ben ik in Seattle altijd zo door het hele circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Ah goed om te weten. Dat laatste ging het dus om, ik kan volgens mij nog wel een afspraak maken, maar op een vrij slechte tijd en ik weet niet of dat echt echt kan. Maar ik heb ook geen zin na een halve dag zitten meerdere uren in een of andere wachtrij te staan. Normaal ben ik in Seattle altijd zo door het hele circus.
Ik heb het in Seattle gedaan en 't was voor mij iets van een half uurtje wachten op de malloten die voor me waren en dan tien minuten of zo met de madam bezig zijn.

Ze hebben daar met hun nieuwe aankomsthal hun shit wel op orde trouwens; in de oude kelder heb ik wel 's 2 uur staan wachten voor ik door kon

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wibblemoo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:43:
Claim je broodje of drankje als je wilt maar verwachten laat staan eisen dat er wat geregeld is bij aankomst is gewoon een te hoge verwachting.
Ik eis niks (ik was ook zelf niet op reis :P ) maar vind het enigszins vreemd ja dat een Nederlandse maatschappij zich niet echt proactief opstelt. Of misschien niet vreemd, maar teleurstellend?

Dan heb ik het nog niet eens over een gevulde koek in Groningen, in het vliegtuig ging het al raar: 2,5 uur na vertrektijd stond het vliegtuig nog stil met iedereen erin. Wilde je wat drinken, dan moest je dat zelf bestellen en betalen bij de crew. Dat je dan dan weer zelf bij hetzelfde bedrijf moet gaan declareren, als je dat al überhaupt weet dat je daar recht op hebt, vind ik teleurstellend.

Zeg dan gewoon dat iedereen vanwege de vertraging 1 flesje water/frisdrank/thee/koffie mag kiezen/krijgt. Wellicht verwacht ik iets absurds hoor, maar ik heb best goede ervaringen zelf met Transavia en schat ze (iets?) hoger in dan echte prijsvechters waar je zelfs naar binnen moet rennen omdat je anders geen idee hebt op welke stoel je terecht komt :) Die inschatting is dan misschien niet geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Ik eis niks (ik was ook zelf niet op reis :P ) maar vind het enigszins vreemd ja dat een Nederlandse maatschappij zich niet echt proactief opstelt. Of misschien niet vreemd, maar teleurstellend?
Tsja het blijft een low-costtoko, die doen dat soort dingen gewoon niet. Dat weet je als je boekt en daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:38:
[...]
Tsja het blijft een low-costtoko, die doen dat soort dingen gewoon niet. Dat weet je als je boekt en daar is de prijs ook naar.
Soms heb je geen keus omdat ze als enige een bepaalde route vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Aan kijken naar vluchten naar Osaka (KIX).
Vrienden van mij gaan langer naar Japan, idee is dat ik 1 week mee ga (en het f1 weekend meemaken) en vervolgens weer terug vlieg. Daarom ook het idee om samen heen te vliegen (KLM direct, die vlucht hebben ze reeds geboekt, hun voorkeur vanwege reizen met baby dus direct heeft de voorkeur).
Voor mijzelf terug maakt niet zo veel uit, maar de opties lijken erg beperkt voor een beetje normale reistijd (dus geen 20+ uur / uren wachten op transfer).
KLM vliegt niet dagelijks, lijkt erop dat de beste optie toch de prijzige maar directe terugvlucht is. zie: http://tinyurl.com/2ynehb2k
Hier wellicht nog tips and tricks?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Apropos vorderingen bij low-cost airlines:
* Garyu heeft net een proces tegen Ryanair gewonnen over een flight cancellation in 2022.

Het proces diende in august 2023 en ik krijg net deze week de brief met de vorderbare kosten. Het zou 280€ zijn geweest (meerkosten voor een alternatieve vlucht waren verbazingwekkende +€30 voor een last minute business class vlucht - hoezo is Ryanair goedkoop eigenlijk.., tel daarbij op de €250 compensatie).

Inclusief gerechts- en deurwaarderskosten en rente staat de teller voor Ryanair nu bij €1080. Het ligt nu bij de deurwaarder... Ze hadden mij ook gewoon die €280 kunnen uitkeren, maar ja, wat zou dat voor een precedent zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Garyu op 16-01-2024 16:24 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hoop oprecht dat ze het laten escaleren tot we de volgende kop zien: 'Nederlander legt vliegtuig Ryanair aan de ketting op Schiphol'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:51
swtimmer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:43:
Ik heb het op JFK gedaan en daar was ik welgeteld 3 minuten binnen en weer weg. M.a.w. het is echt heel erg moment afhankelijk.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Pagina: 1 ... 190 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2