Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 189 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Mr. Eddo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:19:
Heb dit toevallig een maand geleden ook gehad bij een vlucht naar Lima. Je krijgt 75% van de originele ticket terug excl toeslagen en belasting (dus niet alleen 75% van de meerprijs t.o.v. economy). Of de eco comfort stoel toeslag wordt verrekend weet ik niet, ik heb op een middenstoel in economy gezeten…

Geld werd zeer snel na indien claim terug overgemaakt. Weekje ofzo.

Ik baalde wel dat ik m’n XP niet gecompenseerd kreeg. Word nu (wederom…) net geen silver.
Normaliter krijg je wel de XP van de originele vlucht, kun je evt. nog om bellen als je die niet hebt gekregen. Economy comfort wordt niet extra aangeslagen als ze het je geven ivm downgrade.

Het gaat om 75% van de fare van het gedeelte dat gaat over Amsterdam - Lima in dit geval, inclusief belastingen geloof ik. Bij het boeken en op het ticket kun je niet of moeilijk zien welk deel welk bedrag is maar het is hoe dan ook ongeveer de helft :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is ook echt een bizar verhaal: YouTube: BANNED AND BRIBED BY QATAR AIRWAYS - SHOCKING MOVE!

Josh Cahill reviewed Qatar Airways, is nogal kritisch (maar imho wel altijd netjes en correct), Qatar biedt hem een gratis vlucht als ie de review van YT haalt, hij weigert. Vervolgens wordt ie op de no-fly list gezet. Dan proberen ze de video van YT verwijderd te krijgen door te claimen dat hij geen toestemming had de crew te filmen en zetten ze de crew onder druk om daar een verklaring over af te leggen. Dat mislukt ook en vervolgens ontslaan ze iedereen die op die vlucht gewerkt heeft. Leuk bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 16-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
PolarBear schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:06:
[...]

Volgens mij 75% van de fare-difference tussen Premium Economy en Economy. Dat is wel ex alle toeslagen. Ik weet niet of je nu altijd zo blij er mee moet zijn hoor.
Het belastingen stuk is tricky. Wat we vaak 'belastingen' noemen bestaat uit drie delen: Wettelijke belastingen, luchthaven fees, en airline fees (Brandstof toeslag etc). Je zou heel goed kunnen stellen dat de airline fees niet als belastingen aangemerkt mogen worden in een situatie als dit - het is gewoon een onderdeel van de compensatie van de airline.

Daarnaast zijn belastingen tussen Economy, Premium Economy en business class soms behoorlijk verschillend. Naar de US kan dat bijvoorbeeld honderden euros zijn. Meestal komt dat grote verschil voort uit het stukje airline toeslagen (Wat dus eigenlijk helemaal geen belasting is..), maar soms ook door wettelijke toeslagen (Zoals bijvoorbeeld in de UK en Frankrijk het geval is ... business class betaald extra.

De wettelijke regelgeving (EU 261/2004) is - zo uit het hoofd - niet specifiek in wat er dan terugbetaald moet worden, waar de 75% op slaat. Ik meende dat het over de 'ticket prijs' gaat, en niet de fare. Maar goed dat is een stukje interpretatie. Ik zou in ieder geval zeker proberen om 75% van de fare én de airline toeslagen terug te krijgen, want dat is simpelweg een verkapte vorm van de fare ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Daniel schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:35:
Dit is ook echt een bizar verhaal: YouTube: BANNED AND BRIBED BY QATAR AIRWAYS - SHOCKING MOVE!

Josh Cahill reviewed Qatar Airways, is nogal kritisch (maar imho wel altijd netjes en correct), Qatar biedt hem een gratis vlucht als ie de review van YT haalt, hij weigert. Dan proberen ze de video van YT verwijderd te krijgen door te claimen dat hij geen toestemming had de crew te filmen en zetten ze de crew onder druk om daar een verklaring over af te leggen. Dat mislukt ook en vervolgens ontslaan ze iedereen die op die vlucht gewerkt heeft. Leuk bedrijf.
Dat klinkt niet goed. Daar moeten we even voor gaan zitten met popcorn ;)

Die Josh is een gigantische zeikerd. Maakt altijd het grootste punt over het kleinste detail. Maar dat gezegd hebbende, wat je hier beschrijft is natuurlijk uitermate schokkend. Ergens verbaast het me ook niet heel veel gezien de hele situatie rondom de world cup en alles wat daarmee duidelijk en zichtbaar is geworden over dat land.

Aan de andere kant heb je videos als dit:
YouTube: What REALLY Happens to Inflight Blankets? How Airlines Work Part 1

Dennis zie ik wel als een vrij integer persoon (Halve Nederlander in Australie). Maar tegelijkertijd is het wel duidelijk dat ook deze videos ten minste 'mogelijk gemaakt zijn door' Qatar. In ieder geval schuwt Qatar er heel duidelijk niet voor om te investeren in positieve Social Media PR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41

Josh Cahill reviewed Qatar Airways, is nogal kritisch (maar imho wel altijd netjes en correct), Qatar biedt hem een gratis vlucht als ie de review van YT haalt, hij weigert. Dan proberen ze de video van YT verwijderd te krijgen door te claimen dat hij geen toestemming had de crew te filmen en zetten ze de crew onder druk om daar een verklaring over af te leggen. Dat mislukt ook en vervolgens ontslaan ze iedereen die op die vlucht gewerkt heeft. Leuk bedrijf.
Zag hem net voorbijkomen en wilde hem hier ook neerzetten. Wat een ongelooflijk verhaal.

En ook ongelooflijk dat fatsoenlijke Europese bedrijven die zich (terecht!!) aan strenge eisen moeten houden over hoe ze met werknemers om dienen te gaan moeten concurreren met dit soort wanpraktijken. Dat zo'n maatschappij hier nog vrij baan krijgt is idioot.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:11:
[...]

Dat klinkt niet goed. Daar moeten we even voor gaan zitten met popcorn ;)

Die Josh is een gigantische zeikerd. Maakt altijd het grootste punt over het kleinste detail. Maar dat gezegd hebbende, wat je hier beschrijft is natuurlijk uitermate schokkend. Ergens verbaast het me ook niet heel veel gezien de hele situatie rondom de world cup en alles wat daarmee duidelijk en zichtbaar is geworden over dat land.

Aan de andere kant heb je videos als dit:
YouTube: What REALLY Happens to Inflight Blankets? How Airlines Work Part 1

Dennis zie ik wel als een vrij integer persoon (Halve Nederlander in Australie). Maar tegelijkertijd is het wel duidelijk dat ook deze videos ten minste 'mogelijk gemaakt zijn door' Qatar. In ieder geval schuwt Qatar er heel duidelijk niet voor om te investeren in positieve Social Media PR.
Dennis doet dit niet voor zo’n werk, dat merk je. Stuk minder gelikt allemaal maar hij probeert dus ook veel minder nadrukkelijk een punt te maken en hij selecteert niet bewust vluchten om te reviewen.
Die serie over QR was uiteraard volledig op uitnodiging van de airline. Moet je denk ik dan ook wel transparant over zijn.

Ik vind Josh nog wel 1 van de meer integere reviewers - ook al is het af en toe wel een zeikerd bij dingen die gewoon normaal reisongemak zijn. Hij doet tenminste echt moeite de meer obscure routes en toestellen te reviewen, in tegenstelling tot die Nonstop Dan die als QR een nieuwe menukaart heeft weer de 81e video maakt van Qsuites 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De mentaliteit bij die Midden-Oostenairlines is dan ook compleet anders. Europeanen zijn gegeerd als klant, want ze kunnen in verhouding geld op tafel leggen. Of als personeel, omdat de vijver waarin EK/EY/QR vissen heel beperkt is, en dan kunnen ze hun Europese concurrenten nog wat extra de duvel aandoen. Tel uit je winst.

Het resultaat van de prijzenslag met Europese airlines is dat die zwaar hebben moeten snijden, en hun service daar ook onder geleden heeft, maar het concept van service of klantvriendelijkheid zelf blijft een veemd woord voor die Midden-Oostenmaatschappijen die er allemaal zonder uitzondering mee te koop lopen. Dat merk ik elke keer. Ook bij TK trouwens... Als klant hebben we wat 'specials', die boekten we jarenlang zonder problemen, tot er ineens wél ineens een probleem bleek te zijn. TK moet ons - na twee of drie jaar (!) nog altijd de correcte procedure schuldig blijven. Maar dan wel komen vragen waarom we hen minder boeken _O-. Nu, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we onlangs met KL iets vergelijkbaars hadden, maar dat werd wel binnen een paar weken opgelost - al was dat ook maar de dag vóor vertrek. En afdeling A maar naar B wijzen en omgekeerd. Dat schept ook weinig vertrouwen.

Het hoeft ook niks te verbazen dat de bedrijfscultuur daar even autoritair overkomt als de maatschappij waarin dat bedrijf functioneert. Mensen zijn wegwerpartikelen, en dan is het ook heel makkelijk om personeel gewoon buiten te knikkeren. Ik vermoed dat de 'slachtoffers' hier ook geen Qatari zullen zijn maar opnieuw buitenlands personeel, dus het hoeft niet eens 'pijn te doen' voor QR.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:04:
[...]

Het belastingen stuk is tricky. Wat we vaak 'belastingen' noemen bestaat uit drie delen: Wettelijke belastingen, luchthaven fees, en airline fees (Brandstof toeslag etc). Je zou heel goed kunnen stellen dat de airline fees niet als belastingen aangemerkt mogen worden in een situatie als dit - het is gewoon een onderdeel van de compensatie van de airline.

Daarnaast zijn belastingen tussen Economy, Premium Economy en business class soms behoorlijk verschillend. Naar de US kan dat bijvoorbeeld honderden euros zijn. Meestal komt dat grote verschil voort uit het stukje airline toeslagen (Wat dus eigenlijk helemaal geen belasting is..), maar soms ook door wettelijke toeslagen (Zoals bijvoorbeeld in de UK en Frankrijk het geval is ... business class betaald extra.

De wettelijke regelgeving (EU 261/2004) is - zo uit het hoofd - niet specifiek in wat er dan terugbetaald moet worden, waar de 75% op slaat. Ik meende dat het over de 'ticket prijs' gaat, en niet de fare. Maar goed dat is een stukje interpretatie. Ik zou in ieder geval zeker proberen om 75% van de fare én de airline toeslagen terug te krijgen, want dat is simpelweg een verkapte vorm van de fare ophogen.
Klopt, wat is zei is niet helemaal waar. Maar de wetgeving/richtlijn is zo mogelijk nog onduidelijker. Je moet de jurisprudentie erbij pakken om bepaalde uitleg van woorden goed te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

franssie

Save the albatross

https://www.luchtvaartnie...-rekening-voor-handbagage

Bron is de Telegraaf overigens https://www.telegraaf.nl/...bij-transavia-dit-is-zuur
Transavia moet zich richten op de handhaving van de bestaande regels voor handbagage. Als je ziet wat mensen allemaal mee kunnen sjouwen aan verschillende formaten tassen en koffers dan roep je veel conflicten met klanten op die zich wel netjes aan de regels houden en hun bagage vervolgens niet kwijt kunnen", aldus voorman Frank Oostdam tegen de krant.
Ik vind het prima, zeker als ze het echt gaan handhaven, je gegarandeerd je handbagage mee aan boord kan nemen. Zoals eerder geschreven, ik heb nooit begrepen dat ruim bagage (wachten bij inchecken, soms een uur aan de band staan bij aankomst, zker op Schiphol) een product was waarvoor je moest bij betalen.
Nu eens kijken of de kosten van de hutkoffers ook gaan dalen, of beter, er maatschappijen gaan opstaan die hier een leuke mix van gaan maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toch maar eens gewoon een toeslag per gewicht rekenen. 100 kg mag je gratis meenemen, alles daarboven kost geld. En ja, als je dan zelf 110 kg weegt moet je bijbetalen. 110 kg vervoeren met een vliegtuig kost meer dan 60 kg.
En uiteraard een volumebeperking op handbagage. Of gewoon een euro extra rekenen voor elk item handbagage.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik vind dat bij British Airways (weet niet of dat overal zo is) enorm irritant dat als je koffers mee wilt en je pakt een iets duurdere klasse (waar een koffer per persoon bij zit), dat dat meteen voor alle reizigers geldt die je boekt. Terwijl ik maar 2 koffers mee hoef ipv 4. Maar 2 losse boeken is duurder dan 4 in een hogere boekingsklasse.
Ik zou natuurlijk 2 keer 2 tickets kunnen boeken maar dat vind ik dan ook de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Maasluip schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:11:
Toch maar eens gewoon een toeslag per gewicht rekenen. 100 kg mag je gratis meenemen, alles daarboven kost geld. En ja, als je dan zelf 110 kg weegt moet je bijbetalen. 110 kg vervoeren met een vliegtuig kost meer dan 60 kg.
En uiteraard een volumebeperking op handbagage. Of gewoon een euro extra rekenen voor elk item handbagage.
Ik denk dat dit wel erg gevoelig ligt bij veel mensen, al ben ik het in de basis wel met je eens. En dan ook meteen de omtrek meten en vanaf een bepaald "formaat mens" 2 stoelen laten boeken.

Maar wat betreft handbagage zou een strenge controle op formaat en gewicht al veel oplossen. Maar blijft allemaal toch een spelletje van hoe je zo veel mogelijk geld kunt verdienen. Waar kun je nog meer geld voor vragen:
- Stoelkeuze
- Koffers/ruimbagage
- Handbagage
- Eten
- Brandstoftoeslag

Al deze zaken waren allemaal inclusief toen reizen nog exclusief was :)

(En dan heb ik het nog niet eens over de hele rij aan airport toeslagen op het ticket t/m isolatietoeslag voor omwonenden aan toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 20:46
Extra controle op handbagage zijn airlines niet happig op. Wel eens de discussies gezien bij een easyJet vlucht? Als je 20 passagiers hebt die per stuk 5 minuten discussiëren over het formaat/gewicht, ben je 100 minuten verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring: Voor ons is het de laatste keer geweest met Transavia vliegen. Ze hebben de koffer kwijt geraakt t.w.v €239 en mijn vriendin klaagt over de service aan boord bij Transavia, dat de sandwich bevroren was. Air Royal Maroc is veel beter in dat opzicht met warm eten en 23KG ruimbagage en 10KG handbagage inbegrepen. Ik had dit keer Transavia gekozen wegens Flying Blue en ik kwam er zelfs achter dat, de punten hebben wij niet gekregen. Ik heb gekozen voor het Basispakket en wat blijkt, je moet boeken met het Pluspakket voordat je kan deelnemen aan Flying Blue bij Transavia. Je moet ook nog eens bijna €99 bijbetalen voor het Pluspakket. Mijn vriendin had los ruimbagage bijgeboekt via Transavia.

Nu gaan ze ook voor handbagage geld vragen wat ik heel vervelend vind. Volgende keer weer Air Royal Maroc als we naar Marokko gaan. Ik had al een paar jaar niet meer gevolgen met Transavia. Ik ben erg benieuwd als ik aanstaande zaterdag vlieg met Transavia via Schiphol op Casablanca. Woensdag 27/12 vlieg ik samen met mijn vriendin terug naar Schiphol. Ik heb enkel handbagage

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2023 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:25:
Ervaring: Voor ons is het de laatste keer geweest met Transavia vliegen.
[...]
Ik ben benieuwd als ik aanstaande zaterdag vlieg met Transavia via Schiphol op Casablanca. Ik heb enkel handbagage
Hoe ging dat liedje ook alweer? 'Geen woorden maar daden'?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
In diezelfde investor update staat (onder andere) ook dat Transavia binnenkort miles/XP gaat verdienen op álle fares (Niet alleen de duurdere types zoals nu) én dat Flying Blue status aan boord herkend zal gaan worden met (nu nog onbekende) voordelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ralpje schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:46:
[...]

Hoe ging dat liedje ook alweer? 'Geen woorden maar daden'?
principes zijn stoer, tot ze meer geld kosten.
Dan worden principes principieel aan de kant geschoven.

Persoonlijke mening. Voeg daad bij woord.
Annuleer je Transavia ticket. En boek een RAM ticket.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online
Vlieg binnenkort voor het eerst sinds tijden weer met een star alliance maatschappij en verwacht daar de komende jaren meer mee te vliegen, voornamelijk intercontinentaal, mix van economy en premium economy (beschikbaarheid, dag/nacht vlucht en prijs).

Wat is een goede keuze voor een FF programma? Recente ervaringen met die van Lufthansa, Turkish en United (SAS valt af vanwege switch naar skyteam) en redenen om de een of de ander te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Miles & More lijkt me het meest voor de hand liggend, dat is in ieder geval het programma van de LH-groep.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Binnen StarAlliance is Asiana wrs het makkelijkste om status te bereiken en te behouden
- je hebt 24 maanden om een status te bereiken en weer 24 maanden om het te behouden. Voor het behouden heb je maar 30k aan miles nodig
- voor Diamond (equivalent to StarAlliance Gold) heb je 40k miles nodig maar je hoeft volgens mij niet met Asiana te vliegen, als je maar 40k aan miles bij partner airlines spaart

Dit is heel wat makkelijker dan bv bij SQ. Voor dezelfde Gold status moet ik 50k per jaar bij elkaar vliegen en je hebt ook maar 12 maanden om weer 50k aan miles bij elkaar te vliegen om je status te behouden.

Misschien is een andere maatschappij zelfs nog makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door Chief op 19-12-2023 02:58 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

franssie schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:51:
https://www.luchtvaartnie...-rekening-voor-handbagage

Bron is de Telegraaf overigens https://www.telegraaf.nl/...bij-transavia-dit-is-zuur

[...]

Ik vind het prima, zeker als ze het echt gaan handhaven, je gegarandeerd je handbagage mee aan boord kan nemen. Zoals eerder geschreven, ik heb nooit begrepen dat ruim bagage (wachten bij inchecken, soms een uur aan de band staan bij aankomst, zker op Schiphol) een product was waarvoor je moest bij betalen.
Nu eens kijken of de kosten van de hutkoffers ook gaan dalen, of beter, er maatschappijen gaan opstaan die hier een leuke mix van gaan maken.
Echt een top idee die koffertjes zijn echt vreselijk, op de luchthaven struikel je erover en bij het in en uitstappen worden ze te pas en onpas tegen je hielen geduwd.

Gewoon iedereen weer een klein rugzakje met de spullen voor aanboord zoals het het pakweg 20 jaar geleden ging. Zit iedereen ook een stuk sneller op zn stoel.

Als Schiphol eens targets gaat stellen voor wanneer de koffers op de band moeten liggen dan wordt t vliegen langzaam maar zeker weer een ontspannen gelegenheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
onigiri schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:26:
Vlieg binnenkort voor het eerst sinds tijden weer met een star alliance maatschappij en verwacht daar de komende jaren meer mee te vliegen, voornamelijk intercontinentaal, mix van economy en premium economy (beschikbaarheid, dag/nacht vlucht en prijs).

Wat is een goede keuze voor een FF programma? Recente ervaringen met die van Lufthansa, Turkish en United (SAS valt af vanwege switch naar skyteam) en redenen om de een of de ander te kiezen?
Bij Lufthansa is het pittig om het equivalent van star alliance gold te halen. Daarna heb je wel vrije stoelkeuze - wat ik met UA*G niet heb.

Een tweede aspect is waar je miles spaart.
Avianca wordt ook wel eens genoemd. Maar veel van die blogs zijn vanuit noord-amerikaans perspectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 05:01:
[...]

Echt een top idee die koffertjes zijn echt vreselijk, op de luchthaven struikel je erover en bij het in en uitstappen worden ze te pas en onpas tegen je hielen geduwd.

Gewoon iedereen weer een klein rugzakje met de spullen voor aanboord zoals het het pakweg 20 jaar geleden ging. Zit iedereen ook een stuk sneller op zn stoel.

Als Schiphol eens targets gaat stellen voor wanneer de koffers op de band moeten liggen dan wordt t vliegen langzaam maar zeker weer een ontspannen gelegenheid
Ik heb eigenlijk nooit echt lang moeten wachten op mn koffers. Zelfs niet op schiphol. Al is dat misschien omdat ik bijna alleen buiten schengen vlieg. Dus ik sta toch al een half uur bij immigratie/paspoort controle.

Maar ik maak mij eerder druk over luchthavens die koffer kwijt raken, slopen of leegroven. Alles wat geld waard is of stuk kan (camera's, elektronica) gaat op mijn rug mee in het vliegtuig in. Wel in een rugzak dus.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
ANdrode schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:04:
[...]

Bij Lufthansa is het pittig om het equivalent van star alliance gold te halen. Daarna heb je wel vrije stoelkeuze - wat ik met UA*G niet heb.

Een tweede aspect is waar je miles spaart.
Avianca wordt ook wel eens genoemd. Maar veel van die blogs zijn vanuit noord-amerikaans perspectief
Inderdaad zeg. Je hebt pas StarAlliance Gold als je Senator status by LH hebt waar je 100k miles voor hebt. Dan wel toegang tot 1st class lounge etc. Met Frequent Traveler status heb je al "gewone" lounge toegang.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:30
Ik vlieg 26 februari met KLM naar Delhi, Premium Comfort Class. Ik wil eventueel upgraden naar BC.
Kreeg een goede prijs voor de heen reis, aangeklikt, door naar de terugreis, momenteel geen opties mogelijk.

Maar de mogelijkheid om voor de heenvlucht BC te boeken was er ook niet meer, sinds dien paar keer weer geprobeerd, soms heenvlucht niet te boeken en terug vlucht wel of weer andersom maar het lukt nooit om echt BC te reserveren.

Komt dit door een brakke site, of is het te ver van te voren, iemand ervaring met de KLM site? op de App zie ik helemaal geen optie om te upgraden naar BC.

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
ramrodwillem schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:05:
Ik vlieg 26 februari met KLM naar Delhi, Premium Comfort Class. Ik wil eventueel upgraden naar BC.
Kreeg een goede prijs voor de heen reis, aangeklikt, door naar de terugreis, momenteel geen opties mogelijk.

Maar de mogelijkheid om voor de heenvlucht BC te boeken was er ook niet meer, sinds dien paar keer weer geprobeerd, soms heenvlucht niet te boeken en terug vlucht wel of weer andersom maar het lukt nooit om echt BC te reserveren.

Komt dit door een brakke site, of is het te ver van te voren, iemand ervaring met de KLM site? op de App zie ik helemaal geen optie om te upgraden naar BC.
Zodra je kan inchecken komen de resterende stoelen vrij voor een upgrade.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• ramrodwillem
Ok, thx, wel vreemd dat ik die optie dan soms wel zie om te upgraden en er niet gewoon staat dat het niet mogelijk is, ik wacht dan wel tot inchecken.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ramrodwillem schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:17:
Ok, thx, wel vreemd dat ik die optie dan soms wel zie om te upgraden en er niet gewoon staat dat het niet mogelijk is, ik wacht dan wel tot inchecken.
Ik zou bellen zodra je op de site de optie ziet (die niet werkt). Ik heb die route met KLM een aantal keer in BC gevlogen en zit altijd vol

• ramrodwillem
We Are Borg schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:54:
[...]

Ik zou bellen zodra je op de site de optie ziet (die niet werkt). Ik heb die route met KLM een aantal keer in BC gevlogen en zit altijd vol
Ja misschien wel, 2 weken geleden een poging gedaan toen AMS-DEL €615 BC, gisteren €415. Goede prijs.

• We Are Borg

We Are Borg

Dat zijn inderdaad mooie prijzen :). Sowieso valt mij op dat BC steeds vaker compleet vol zit, ook bij airlines die niet het beleid hebben zoals united (altijd upgrades uitdelen op basis van status tot het vol zit)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:54:
[...]

@ramrodwillem meteen bellen, niet wachten.

Vóór het inchecken is de prijs van een upgrade vaak gelijk aan de prijs van het wijzigen van de ticket voor één leg. Bij de optie om via de website het ticket te wijzigen zul je vaak dezelfde prijs zien, dus da's ook nog een optie. Die prijs schommelt wel nogal ivm prijsoptimalisatie.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Sta op het punt FRA - MIA, MCO - FRA te boeken waarvan 1 BC en 2 PE (mijn vrouw weigert BC voor haar en kind, vindt ze zonde van het geld...)met LH. in de periode 8 -29 juli.

Iemand misschien nog de ultieme tip voor een betere deal non-stop?

The best is yet to come

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
En jouw vrouw gaat wel akkoord dat jij in BC zit en zij samen in PE?

Ik denk dat de scheidingspapieren hier klaar zouden liggen - voor of na de reis is afwachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Hmmbob op 21-12-2023 14:21 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Chief
We Are Borg schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:11:
Dat zijn inderdaad mooie prijzen :). Sowieso valt mij op dat BC steeds vaker compleet vol zit, ook bij airlines die niet het beleid hebben zoals united (altijd upgrades uitdelen op basis van status tot het vol zit)
Ik denk om verschilende redenen:

1. zakenreizen komen terug. Waar na de pandemie veel bedrijven de kostenvoordelen zagen van online meeting vs mensen laten vliegen komen meer bedrijven daarop terug
2. er is nog steeds revenge travel bezig na de covid restricties
3. luchtvaart zit nog steeds niet op 100% capacity dus minder vluchten/toestellen en icm bovenstaand, hogere load, ook in het premium segment

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:20:
En jouw vrouw gaat wel akkoord dat jij in BC zit en zij samen in PE?

Ik denk dat de scheidingspapieren hier klaar zouden liggen - voor of na de reis is afwachten.
:D
Ja, vindt ze geen issue, ze weet dat ik anders lastig word ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 21-12-2023 14:31 ]

The best is yet to come

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Chief schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:24:
[...]

Ik denk om verschilende redenen:

1. zakenreizen komen terug. Waar na de pandemie veel bedrijven de kostenvoordelen zagen van online meeting vs mensen laten vliegen komen meer bedrijven daarop terug
2. er is nog steeds revenge travel bezig na de covid restricties
3. luchtvaart zit nog steeds niet op 100% capacity dus minder vluchten/toestellen en icm bovenstaand, hogere load, ook in het premium segment
Heb je een bron voor punt 1? Ik vind het wel interessant, want ik las gisteren nog dat er juist minder zakenverkeer is vanwege duurzaamheidsbeleid.

Bron: https://www.reuters.com/s...y-less-survey-2023-12-17/

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51
upclocker schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:34:
[...]

Heb je een bron voor punt 1? Ik vind het wel interessant, want ik las gisteren nog dat er juist minder zakenverkeer is vanwege duurzaamheidsbeleid.

Bron: https://www.reuters.com/s...y-less-survey-2023-12-17/
Bij ons (internationaal bedrijf met hoofdkantoor in NL) op het werk wordt werkelijk op alles bezuinigd, behalve het heen en weer vliegen voor meetings en workshops. Het aantal reizen neemt bij ons ook flink toe.

• franssie

franssie

Save the albatross

@upclocker Ik denk ook dat het met name punt 3 is, er is minder capaciteit nog, de vraag is nog lang niet het niveau van 2019 en het kon ook nog wel eens duren voordat het zover komt.
Bij capaciteit zie ik de combinatie van de vergrijzing van technisch personeel vaak opduiken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:52:
@upclocker Ik denk ook dat het met name punt 3 is, er is minder capaciteit nog, de vraag is nog lang niet het niveau van 2019 en het kon ook nog wel eens duren voordat het zover komt.
Bij capaciteit zie ik de combinatie van de vergrijzing van technisch personeel vaak opduiken.
Ja klopt. Capaciteit is zeker een probleem voor veel maatschappijen op dit moment. Er zijn nog steeds flinke personeelstekorten. Daarnaast zijn er ook nog steeds problemen in de supply chain voor het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Grappig, deze heb ik ook gehad op Schiphol. Van een vlucht vanaf LHR met de bus in Schengen gedropped. Of niet in het nieuws gekomen, of mijn buschauffeur had meer mazzel en niemand heeft het opgemerkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Mawlana schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:50:
[...]

Bij ons (internationaal bedrijf met hoofdkantoor in NL) op het werk wordt werkelijk op alles bezuinigd, behalve het heen en weer vliegen voor meetings en workshops. Het aantal reizen neemt bij ons ook flink toe.
Hier ook zoiets.
Vergaderingen met bedrijfsonderdelen in andere landen gebeurt nog steeds online. Maar contact met klanten is weer helemaal in person. En vanaf volgend jaar wordt het bezoeken van internationale beurzen en conferenties ook weer de norm.

Je wilt gewoon niet bezuinigen op de relatie met een klant die voor tientallen of honderden miljoenen bij je bestelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe kijken jullie tegen het volgende aan. Mijn vaste regel is eigenlijk altijd rechtstreeks bij maatschappij te boeken, om nog wat te kunnen als er iets aan de hand is (wel ooit via AF een KL vlucht of andersom). Heb slechte ervaring met reisbureaus (zakelijk helaas verplicht).

Nu heb ik sinds kort een Amex kaart. Ga in mei naar Thailand (nu mooie deal voor ca 2000 business class). Deze kan ik via Amex ook direct boeken, dat levert wat meer punten op.

Zouden jullie rechstreeks boeken en via Amex betalen, of via Amex boeken en zo meer punten sparen?

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeee op 27-12-2023 12:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo na de kerst even mijn review van jetBlue mint op de route AMS-JFK.
Toen bekend werd dat jetBlue vanuit Amsterdam ging vliegen op JFK heb ik voor mijn vrouw en voor mij een paar dagen NYC geboekt. Om zo voor de kerst daar eens de kerstsfeer opsnuiven. De reden om met jB te gaan vliegen was voornamelijk de prijs. voor 1600e pp was die gewoon erg goed te noemen. Daarnaast leek het me wel een leuke ervaring om eens in een narrow body de oceaan over te steken. Bij het inchecken zag ik dat beide Mint Studio's nog beschikbaar waren, dus voor 300 euro per leg die upgrade ook geboekt. Er zijn 2 mint studio's aan boord en dat zijn de eerste 2 stoelen, 1A en 1F. Daarin heb je meer ruimte dan in de gewone business class (mint suite) seat. Aangezien we dit op de terugweg ook weer gedaan hebben, kwam de totale prijs voor een retourtje in de mint studio dus op 2200e pp.

Nu, het "hard product":
De mint studio geeft een zee van ruimte. Er is ook een soort van zitje naast je, met daaronder een ook bewegend deel wat omhoog klapt zodra je stoel in slaapmode gaat. je krijgt dat dus eigenlijk een groot matras.Helaas is dat niet symetrisch en de ruimte bij je voeten blijft redelijk beperkt. Maar voor de zij-slapers (zoals ik) is dit echt ideaal. Tot dusverre de fijnste business class stoel die ik heb gehad, zeker voor die prijs.

Het IFE systeem is prima te noemen. De mint studio's hebben een 22inch scherm en dat is erg duidelijk. Ook de NC hoofdtelefoons die je krijgt zijn de beste die ik tot nu toe in een vliegtuig heb gezien/beluisterd. Het was voor mij tevens de eerste keer dat ik vloog met live TV aan boord. Stel je daar niet teveel bij voor, maar je kunt live kijken naar cnn , bbc en een sportzender die ik niet kende. Maar het leuke was dat deze zender wel live Premier League uitzond op de zaterdag dat wij vlogen. Wedstrijd na wedstrijd. Prima voor mij dus, als liefhebber. Verder is er een overvloed aan films en series te bekijken. Volgens mij is zo'n beetje de hele HBO catalogus beschikbaar naast nog heel veel anders. De wifi was gratis en snel. Doordat ik internet had, en dus de app "live score" kon draaien, zag ik dat "live" TV ongeveer 1,5 minuut achter liep op de werkelijkheid. Ik vond dat prima en boven verwachting.

Het soft product:

Voor de vlucht, lounge access: die is er niet. jB is 1 van de weinige airlines waarbij lounge access niet bestaat, ongeacht je boekingsklasse. Nu was dat voor mij op AMS niet zo'n issue omdat ik Privium en PP heb, maar voor anderen die de volle business class experience verwachten kan dat wel een dingetje zijn. Zeker met het oog op mijn volgende punt zou je je bent wel vol willen proppen in de/een lounge. Iets wat ik dus niet gedaan had. Op JFK mag je in Terminal 5 boarden. Daar is sowieso geen lounge.
Dat brengt me bij het volgende:
De keuze voor het eten aan boord , 2 rondes (1x na opstijgen, 1x voor landen), kun je doorgeven via je IFE scherm. Erg makkelijk. Je mag per ronde een aantal koude en 1 warme schotel bestellen.
Ik kan er kort over zijn, dat eten vond ik niet te eten. Vooral de warme schotels niet. Ik had kip die zo taai was.. dat de zool van een goed paar wandelschoenen is er niks bij zou zijn. Dit was de eerste keer voor mij dat ik met honger in een vliegtuig zat, business class. Dus me uiteindelijk maar tegoed gedaan aan nootjes en chips ,waar ik om moest vragen.

Het personeel doet zijn best, maar ik vond het redelijk amateuristisch overkomen allemaal. Aangezien jetBlue gewoon een low cost carrier is in de VS, kun je er denk ik ook niet al te veel van verwachten. Het enige vreemde vond ik dat ze 45 minuten voor landing die NC headphones al kwamen innemen. Ze waren er heel, heel zuinig op. Maar ik zat nog gewoon lekker TV te kijken. Dan krijg je dus van die hop-on-hop-off bus-in-ear- hoofdtelefoontjes om verder te kijken. Heel apart. Verder had ik via reviews op youtube begrepen dat je in de mint studio een pyjama zou krijgen. Nu vind ik dat niet zo belangrijk, maar neem normaal gesproken wel een dunne joggingbroek mee om in te slapen zodat ik dat niet in jeans hoef te doen. Nu dus niet vanwege de reviews. Helaas, helaas, jB is hier mee gestopt of ze waren op (dat wist de FA niet precies). Dit bij zowel de heen- als terugvlucht. Daarnaast ging bij mij op de terugvlucht dat flapje wat een groot matras maakt niet omhoog. Een kapotte stoel dus. Nu was dat gelukkig niet zo'n probleem, ik was moe en heb heerlijk geslapen, maar de crew reageerde daar nogal lauwtjes op. Eerst werd me verteld dat dat gedeelte van de stoel ook helemaal niet behoorde te bewegen. Toen ik de stoel van mijn vrouw liet zien veranderde dat feit die mening en werd het een "ah ja, daar kunnen wij helaas niks aan doen".

Zouik deze reis nogmaals met jB maken? Voor die prijs zeker. Maar ik heb nav dit stukje eens gekeken , en ik kan die prijzen niet meer vinden. Ze zij nu zelfs duurder dan KLM business, als ik zoek op zaterdag vertrek/woensdag terug voor de aankomende maanden. Bij ongeveer gelijke prijzen zou ik voor KLM gaan. Dit puur vanwege de service, het eten, lounge toegang, XP, de terminal/lounge op JFK en de minder low cost carrier uitstraling in het algemeen. Daarnaast vliegt een wide body ook net iets sneller dan zo'n A321.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Bartjeee schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:23:
Hoe kijken jullie tegen het volgende aan. Mijn vaste regel is eigenlijk altijd rechtstreeks bij maatschappij te boeken, om nog wat te kunnen als er iets aan de hand is (wel ooit via AF een KL vlucht of andersom). Heb slechte ervaring met reisbureaus (zakelijk helaas verplicht).

Nu heb ik sinds kort een Amex kaart. Ga in mei naar Thailand (nu mooie deal voor ca 2000 business class). Deze kan ik via Amex ook direct boeken, dat levert wat meer punten op.

Zouden jullie rechstreeks boeken en via Amex betalen, of via Amex boeken en zo meer punten sparen?
Als het significant goedkoper is via Amex zou ik gewoon via hen boeken. Ik heb zelf verder geen ervaring met het boeken van vliegtickets via Amex.

Via Amex boeken betekent toch geen extra punten? Niet met een Nederlandse kaart althans.

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 27-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Bartjeee schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:23:

Net voor de grap 2 aankomende vluchten van mij opgezocht via Amex, was een stuk duurder in beide gevallen. Zou lekker direct bij de airline boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet iemand of Qatar Airways nog die chauffeur service heeft vanuit Schiphol net als Emirates? Ik zie online tegenstrijdige berichten.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 01-01-2024 13:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien niet meer voor de goedkoopste boekingklassen? Daar heeft EK bv. ook lounge access geschrapt vziw. EY zelfde dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Borromini schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:25:
Misschien niet meer voor de goedkoopste boekingklassen? Daar heeft EK bv. ook lounge access geschrapt vziw. EY zelfde dacht ik.
Full-flex business, dus daar zal het niet aan liggen. Maar het lijkt erop dat ze dat niet meer aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Full-flex business, dus daar zal het niet aan liggen. Maar het lijkt erop dat ze dat niet meer aanbieden.
Interessante perk. Bij Emirates wel een leuk extra'tje

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 01-01-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
fsfikke schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:17:
Weet iemand of Qatar Airways nog die chauffeur service heeft vanuit Schiphol net als Emirates? Ik zie online tegenstrijdige berichten.
Voor zover ik weet heeft QR nooit een chauffeurservice gehad - in ieder geval niet eentje bij het ticket inbegrepen is zoals bij Emirates. Wel bieden/boden ze de mogelijkheid aan om via een partner een transfer bij te boeken maar dit is gewoon een betaalde dienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic maar wel handig voor de ontdekkingsreizigers hier:
Ik kwam er op nieuwjaarsdag achter dat China per 1 dec 2023 de visumverplichting voor de burgers van een 6-tal landen heeft laten vervallen voor een jaar. Te weten, Frankrijk , Duitsland, Spanje, Italie, Maleisie en jawel, Nederland.
De maximale verblijfsduur is 15 dagen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

Krijg net een upgrade offer voor 1 leg van DUS naar DOH voor € 316 naar BC in een Qatar 787-9.
Volgens mij een nette prijs hiervoor.

Twee vragen hierover:
Is het mogelijk om hier Avios voor in te zetten? Zie de optie nu niet maar vermoed omdat ik nu zelf maar 1k Avios in mijn account heb staan. Heb echter nog de nodige Amex MR punten die ik kan transferren.
Wat is de ervaring met deze BC gezien dit geen QSuite is?

[ Voor 4% gewijzigd door Pieroman op 02-01-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pieroman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:11:
Krijg net een upgrade offer voor 1 leg van DUS naar DOH voor € 316 naar BC in een Qatar 787-9.

Twee vragen hierover:
Is het mogelijk om hier Avios voor in te zetten? Zie de optie nu niet maar vermoed omdat ik nu zelf maar 1k Avios in mijn account heb staan. Heb echter nog de nodige Amex MR punten die ik kan transferren.
Volgens mij heeft de 787-9 een BC product dat niet zo ver van Q-suite af zit. Is een relatief standaard versie van de Adient Ascent (https://www.adient-aerospace.com/products) maar heeft een deur en daardoor hele behoorlijke privacy.

Voor zover ik weet kan je dit soort upgrade offers alleen cash betalen en niet met Avios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Twee vragen hierover:
1000 avios is vrijwel niets trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Speaking of DUS:

ik was er uitermate over te spreken tot ik afgelopen vrijdag terug kwam uit Wenen en voor bagage een trolley wilde pakken bij de band. Moet je je bankpas scannen en vervolgens blijk je er 2.50 voor te moeten betalen, WTAF.

(ik reis zelf nooit met ruimbagage dus niet heel veel ervaring, maar ja, vrouw en dochter en kerst... 2 grote koffers mee dus :P ) Ik weet niet beter dat die trolley's of gewoon gratis zijn of soms met een winkelkarretjes muntjes systeem werken..betalen voor een trolley heb ik echt nog nooit gezien :s

edit: overigens een flinke thumbs up voor Austrian airlines en zowel DUS als VIE airports voor de rest. Echt alles top geregeld zeker als ik dat vergelijk met vliegen vanaf AMS en KLM / BA die ik normaal altijd neem.

Vanuit Groningen is DUS ook niet heel veel verder (qua tijd dan) dan AMS, en VIE naar waar we moesten zijn in HU maakte ook niet heel veel uit tov vliegen op BUD, en qua kosten was het bijna 2x zo goedkoop (600 eur inc bagage en zut voor DUS - VIE vs. 1100 eur vanaf AMS naar of VIE of BUD...).

[ Voor 32% gewijzigd door kamstra op 02-01-2024 13:59 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:56:
Speaking of DUS:

ik was er uitermate over te spreken tot ik afgelopen vrijdag terug kwam uit Wenen en voor bagage een trolley wilde pakken bij de band. Moet je je bankpas scannen en vervolgens blijk je er 2.50 voor te moeten betalen, WTAF.

(ik reis zelf nooit met ruimbagage dus niet heel veel ervaring, maar ja, vrouw en dochter en kerst... 2 grote koffers mee dus :P ) Ik weet niet beter dat die trolley's of gewoon gratis zijn of soms met een winkelkarretjes muntjes systeem werken..betalen voor een trolley heb ik echt nog nooit gezien :s

edit: overigens een flinke thumbs up voor Austrian airlines en zowel DUS als VIE airports voor de rest. Echt alles top geregeld zeker als ik dat vergelijk met vliegen vanaf AMS en KLM / BA die ik normaal altijd neem.

Vanuit Groningen is DUS ook niet heel veel verder (qua tijd dan) dan AMS, en VIE naar waar we moesten zijn in HU maakte ook niet heel veel uit tov vliegen op BUD, en qua kosten was het bijna 2x zo goedkoop (600 eur inc bagage en zut voor DUS - VIE vs. 1100 eur vanaf AMS naar of VIE of BUD...).
Was die 2,50 niet gewoon borg?

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nope.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:39:
[YouTube: International Passengers Dropped At Domestic Arrivals: Airline Suspends Driver]

Grappig, deze heb ik ook gehad op Schiphol. Van een vlucht vanaf LHR met de bus in Schengen gedropped. Of niet in het nieuws gekomen, of mijn buschauffeur had meer mazzel en niemand heeft het opgemerkt :p
andersom is het ook raar dat je op vluchten van Dublin naar LHR na de migrations uitkomt (ivm goede vrijdag accoord) maar andersom moet je in Dublin wel door de migration..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dean Martin schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:14:
Sta op het punt FRA - MIA, MCO - FRA te boeken waarvan 1 BC en 2 PE (mijn vrouw weigert BC voor haar en kind, vindt ze zonde van het geld...)met LH. in de periode 8 -29 juli.

Iemand misschien nog de ultieme tip voor een betere deal non-stop?
Hier heb ik het andersom.. ik ben naar vluchten naar Sydney te kijken en er gaan telkens meer geluiden op dat BC op zo'n vlucht wel heel fijn zouden zijn..
Ik probeerde nog met voorstel om wij BC te doen en kids EC.. maar all or nothing kreeg ik te horen.. ja..
dus keer 4 personen die elk dan 4 keer zo duur worden begint ineens een heel ander budget te worden..

Ik zag wel dat China Eastern airways goedkoop was, maar ken die firma helemaal niet.. iemand ervaring mee?
2e optie was air india..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kamstra schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:56:
Speaking of DUS:

LAX: $8.00 :D
https://www.reddit.com/r/..._is_now_8_per_use_at_lax/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:49:
[...]
Ik zag wel dat China Eastern airways goedkoop was, maar ken die firma helemaal niet.. iemand ervaring mee?
Mijn toenmalige verloofde heeft er wel eens mee gevlogen, overstap in Beijing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Freee!! schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Mijn toenmalige verloofde heeft er wel eens mee gevlogen, overstap in Beijing.
En, aan te raden of vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Hier heb ik het andersom.. ik ben naar vluchten naar Sydney te kijken en er gaan telkens meer geluiden op dat BC op zo'n vlucht wel heel fijn zouden zijn..
Ik probeerde nog met voorstel om wij BC te doen en kids EC.. maar all or nothing kreeg ik te horen.. ja..
dus keer 4 personen die elk dan 4 keer zo duur worden begint ineens een heel ander budget te worden..

2e optie was air india..
Ik ben deze dagen aan het kijken naar tickets richting Shanghai en kwam ze ook tegen. 2 zaken die me opvielen..
1. Het is een skyteam-member en ze codesharen vaak vluchten met KLM. Het kan dus net zo zijn dat op het ticket wat je gevonden hebt, je de eerste leg met KLM hardware vliegt.
2. Daarnaast zag ik via reviews op youtube dat het nog al wat uitmaakt of je in een China Eastern B777 of een China Eastern A330 vliegt. Die laatste zou ik skippen, die eerste zag er wel ok uit.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Apache4u schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Ik ben deze dagen aan het kijken naar tickets richting Shanghai en kwam ze ook tegen. 2 zaken die me opvielen..
1. Het is een skyteam-member en ze codesharen vaak vluchten met KLM. Het kan dus net zo zijn dat op het ticket wat je gevonden hebt, je de eerste leg met KLM hardware vliegt.
2. Daarnaast zag ik via reviews op youtube dat het nog al wat uitmaakt of je in een China Eastern B777 of een China Eastern A330 vliegt. Die laatste zou ik skippen, die eerste zag er wel ok uit.
Ik vlieg van LHR, dus waarschijnlijk geen KLM..

Naar Shanghai Pu Dong (PVG) is het een Boeing 777-300 (Wide-body jet)

wel een Long stopover 5h 05m in Shanghai (PVG)

Shanghai Pu Dong (PVG) -> Sydney Kingsford Smith (SYD) is in een Airbus A350-900 (Wide-body jet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:22:
[...]

Ik vlieg van LHR, dus waarschijnlijk geen KLM..

Naar Shanghai Pu Dong (PVG) is het een Boeing 777-300 (Wide-body jet)

wel een Long stopover 5h 05m in Shanghai (PVG)

Shanghai Pu Dong (PVG) -> Sydney Kingsford Smith (SYD) is in een Airbus A350-900 (Wide-body jet)
Zoalng er geen A330 bij zit en het prijsverschil aanzienlijk is, zou ik de gok wel aandurven. Die A350 BC ziet er prima uit. (puur gebaseerd op YT reviewers)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:47:
[...]
En, aan te raden of vermijden?
Ik heb geen andere klachten gehoord dan de lange overstap in Beijing, zo'n veertien jaar geleden vooral op budget gekozen en geboekt (HAN => PVG => PEK/PKX ?? => AMS).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik zou trouwens alleen al China Eastern gaan vliegen om toch eens in zo'n Airbus 777 te zitten. Lijkt me een redelijk unieke ervaring, Zeker omdat ie van KLM schijnt te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bew9jbhpSrI06uwGl0MIzX26QRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LtChpCSv8HPG2Naep051KSMY.png?f=user_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Apache4u schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:00:
Ik zou trouwens alleen al China Eastern gaan vliegen om toch eens in zo'n Airbus 777 te zitten. Lijkt me een redelijk unieke ervaring, Zeker omdat ie van KLM schijnt te zijn:

[Afbeelding]
Die B777 is niets bijzonders, geef de voorkeur aan de A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mijn vrouw vond het altijd “onzin”. Toen 1 keertje in BC. Crew was erg goed, stoel plat en een “bed pakket” (united) en ze was om :D

Ik zou kids nooit in andere classe boeken dus snap je vrouw wel. Maar zeker richting Australië is het een flink bedrag. Tot nu toe altijd tussen 1.5k en 2.5k pp gevlogen naar allerlei continenten, maar naar Australië kan je dat inderdaad vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

We Are Borg schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Mijn vrouw vond het altijd “onzin”. Toen 1 keertje in BC. Crew was erg goed, stoel plat en een “bed pakket” (united) en ze was om :D

Ik zou kids nooit in andere classe boeken dus snap je vrouw wel. Maar zeker richting Australië is het een flink bedrag. Tot nu toe altijd tussen 1.5k en 2.5k pp gevlogen naar allerlei continenten, maar naar Australië kan je dat inderdaad vergeten :)
De eerste keer dat mijn vrouw vloog was BC van AMS naar SYD.. dit was vlak voor de 2000 olympics en economy zat overal vol, dus de keuze was later verhuizen of BC.. mijn baas koos voor het laatste :)

Ik moet wel zeggen dat BC in een 747 in 2000 toch wel een andere klasse is dan de mooie flat bed cabins van BC nu... de service van SingAir was wel geweldig goed.

Goedkoopste dat ik nu kan vinden is:

£3,275/ person
£13,099 total
Business

vs iets van £800 pp in EC... PE is geen optie voor mrsT..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Freee!! schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:02:
[...]

Die B777 is niets bijzonders, geef de voorkeur aan de A380.
Er staat toch echt Airbus 777 - zou best een unieke ervaring moeten zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@ToolkiT : dat is geen verkeerde prijs voor die route. LHR to SYD neem ik aan :) 16K in EUR

Vanuit AMS vliegt China Southern op heel veel data voor 2900 EUR zie ik. Dus 12K voor 4 personen. Moet je alleen nog LHR AMS los boeken maar dat zal nooit die 4K opsnoepen

Het is dat ik mijn zomervakantie al geboekt hebt maar anders….

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 02-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

We Are Borg schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:16:
@ToolkiT : dat is geen verkeerde prijs voor die route. LHR to SYD neem ik aan :) 16K in EUR

Vanuit AMS vliegt China Southern op heel veel data voor 2900 EUR zie ik. Dus 12K voor 4 personen. Moet je alleen nog LHR AMS los boeken maar dat zal nooit die 4K opsnoepen

Het is dat ik mijn zomervakantie al geboekt hebt maar anders….
via AMS is idd ook een goede :) ga ik naar kijken.. ik heb geen haast want we gaan volgend jaar pas (na examen van de dochters) maar de prijzen voor BC zijn haalbaarder dan ik dacht...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:41:
via AMS is idd ook een goede :) ga ik naar kijken.. ik heb geen haast want we gaan volgend jaar pas (na examen van de dochters) maar de prijzen voor BC zijn haalbaarder dan ik dacht...:)
Dat heb ik 7 jaar terug met China Airlines gedaan richting Auckland. LHR>AMS met KLM, en daarna AMS>TPE en TPE>Brisbane>AKL. China Airlines is erg goed, maar wel duur geworden.

Hoe oud zijn de kinders?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Dat heb ik 7 jaar terug met China Airlines gedaan richting Auckland. LHR>AMS met KLM, en daarna AMS>TPE en TPE>Brisbane>AKL. China Airlines is erg goed, maar wel duur geworden.

Hoe oud zijn de kinders?
nu 14 en 17, dan dus 15 en 18.. dus full size zeg maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Toen ik nog in Londen woonde en nog zonder kind was (aka ik vloog een STUK meer dan nu :P ) boekte ik wel vaak BA om de grote plas over te vliegen, maar dan startend uit Amsterdam. Ging ik de dag er voor naar Amsterdam op een apart ticket, dat scheelde echt serieus veel geld.

Zo heb ik in 2017 de befaamde BA1 genomen van LCY via Shannon naar JFK, all BC vlucht voor rond de 1100 pond, puur omdat ik AMS-LCY-JFK had geboekt.
LCY - JFK only had me voor exact dezelfde vlucht 4k gekost....

Zo werkt t ook als je evt KLM of Lufthansa (vanaf FFT) zou boeken richting Australie (of waar dan ook), als je in Londen begint dan is je vlucht gegarandeerd een stuk goedkoper dan als je diezelfde vlucht vanuit AMS of FFTFRA (thx :P ) zou beginnen.

Ben in Maart vorig jaar ook nog op en neer geweest naar JFK, met BA maar wel vanuit Amsterdam, dus overstap of LHR. Kostte me 90 minuten extra qua reistijd, maar ticket was 2k ipv 3k in BC, loont dus echt behoorlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat Lufthansa vanaf Frankfort (KY, US) inderdaad een stuk duurder zal zijn. Dan kun je beter gewoon in FRA beginnen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kamstra schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:47:
Toen ik nog in Londen woonde en nog zonder kind was (aka ik vloog een STUK meer dan nu :P ) boekte ik wel vaak BA om de grote plas over te vliegen, maar dan startend uit Amsterdam. Ging ik de dag er voor naar Amsterdam op een apart ticket, dat scheelde echt serieus veel geld.
Dat zag ik vorig jaar ook toen ik mijn vlucht naar Nieuw Zeeland boekte. Korean Air LHR>INC>AKL was meer dan £400 duurder dan AMS>INC>AKL in BC, zelfde dagenz, soms zelfs bijna £1000 verschil. Ik heb toen gewoon een LGW>AMS vlucht de dag ervoor geboekt, en op de terugweg twee dagen later en ben bij moedera op bezoek gegaan.
ToolkiT schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:39:
nu 14 en 17, dan dus 15 en 18.. dus full size zeg maar..
Zet ze in EC en je komt misschien wel in een van de travelblogs of krantenartikelen over ontaarde ouders die zelf luxe vliegen en kinders laten verpieteren in EC :+

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 03-01-2024 12:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

CyBeR schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:29:
Ik denk dat Lufthansa vanaf Frankfort (KY, US) inderdaad een stuk duurder zal zijn. Dan kun je beter gewoon in FRA beginnen.
whoops O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Zet ze in EC en je komt misschien wel in een van de travelblogs of krantenartikelen over ontaarde ouders die zelf luxe vliegen en kinders laten verpieteren in EC :+
dat was ook mijn plan.. maar MrsT vond dat niet eerlijk.. tja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Life sucks and then you die :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:49:
Dan kan ze toch solidair zijn met de koters? :+

Nuttige blog voor Mrs T: https://onemileatatime.co...first-class-kids-economy/

Maar serieus: verpest je kinderen nu niet. Ik vloog pas voor het eerst BC vanuit Montreal 12 jaar terug, en het verpest je voor verdere lange-afstands vluchten.

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 03-01-2024 12:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51
gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAhQ_DwC4hZcwlH5ZIjxiu5xsIA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m3lpumUztY4bPP25PoWYqfpG.jpg?f=user_large
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke film is dat ook alweer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Welke film is dat ook alweer?
Home alone :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oh ja, duh 8)7

Leuk commentaar op die blog:
If you leave your kids behind in economy, they also have the right to leave you in a nursing home… and don’t get all sad when that happens :)

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 03-01-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Dan kan ze toch solidair zijn met de koters? :+

Nuttige blog voor Mrs T: https://onemileatatime.co...first-class-kids-economy/

Maar serieus: verpest je kinderen nu niet. Ik vloog pas voor het eerst BC vanuit Montreal 12 jaar terug, en het verpest je voor verdere lange-afstands vluchten.
thanks, handige blog idd :)
Mijn kids zijn al redelijk verpest qua levensstandaard geloof ik :+ en aangezien we in een behoorlijk rijk deel van de UK wonen is hun referentiekader nogal skewed vrees ik..

Maar eigenlijk vind ik het wel een goed punt dat ze niet aan BC moeten wennen, want dat gaan ze aankomende tijd zelf niet kunnen betalen..
Mijn oudste was al van plan om aan de reis meteen een gapyear te plakken en vroeg of ze een open ticket terug mocht hebben (slim idee van d'r :) ) dat maakt aan de ene kant de keuze voor EC makkelijker (want je reist toch log terug) maar aan andere kant is BC makkelijker met omboeken..
Ze zijn in igg oud genoeg om zelf te vliegen (laatst zijn ze voor het eerst met zijn 2en samen naar NL gevlogen).. maar mijn jongste is wel autistisch dus die heeft wel wat hulp nodig bij veranderingen, dus denk dat dat ook een reden dat MrsT haar wel bij haar wil hebben (naast het gelijke monniken principe... )
Maar over gelijke monniken gesproken.. ik ben geen 18 jarige monnik meer een 24uur in EC voel ik toch echt wel meer nu ik 50 ben.. dus wat dat betreft vind ik het een goed idee dat wij ouders in BC gaan en kids in EC, of misschien PE... dat is financieel ook wat prettiger... reizen met zijn vieren maakt alles 4x zo duur als vroeger met zijn 2en lijkt het soms wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:16:
[...]
Leuk commentaar op die blog:
[...]
Vrees dat dat bij de meeste van ons toch wel gaat gebeuren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Een van de antwoorden in de comments was bied ze het verschil in geld aan in cash...
Ik denk dat ik dat andersom ga doen.. als ze zelf de helft van het verschil betalen betaal ik de rest.. dan leren ze ook de waarde van geld en of sommige dingen het waard zijn of niet..

Zo heb ik het ook gedaan met het 'schoolreisje' naar Africa van mijn oudste.. ze wou erg graag gaan,dus ik zei: als je de helft zelf verdient betaal ik de andere helft.. ging er een beetje van uit dat ze dat nooit zou doen want ze had alleen af en toe een oppasbaantje.. maar ze nam een aantal bijbaantjes en spaarde zelf het geld.. en kwam er achter dat ze een jaar moest werken voor een trip van 2 weken.. #lifelessons..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whuoS-LwFHD670sJEX14v6rrNsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itNyseUoZL9wudCvk4sby50J.jpg?f=fotoalbum_large

Met dank aan de puntjes van KLM een retour voor het gezin in de Meivakantie. Ga het mijn vrouw zo thuis vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ToolkiT schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:54:
[...]

Toen ik er gisteren was, was de Aspire lounge helemaal dicht voor verbouwing (hoognodig), en moest je nu naar cafe fleur.. die zat ook ram vol.. en had geen stopkontakten :(
Op de site van Schiphol staat het volgende:
Waar vind ik de Aspire lounges?
De Aspire lounge 41 voor als je intercontinentaal vliegt bevindt zich op de bovenste verdieping van Lounge 2 bij de E-pier. Deze lounge is geopend van 06.00 tot 21.00 (toegang tot 20.30). In verband met een verbouwing is de Aspire Lounge 41 tijdelijk alleen beschikbaar voor business class passagiers. Overige passagiers kunnen terecht bij Café Frames en Cafe Flor.
Zou mooi zijn maar lijkt me vreemd dat ze deels open zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

fsfikke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Op de site van Schiphol staat het volgende:

[...]

Zou mooi zijn maar lijkt me vreemd dat ze deels open zijn?
raar idd.. toen ik er was leek het helemaal dicht te zijn.. iig dat stond op het bord, ben niet naar boven gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Twee vragen hierover:
Mooie prijs, heb voor mijn vrouw €450 betaald om AMS-DOH te upgraden zodat ze naast me kon zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Misschien dat iemand hier een idee heeft? Ik moet voor mijn werk met enige regelmaat naar het buitenland (altijd zelfde locatie) maar ben qua werk vrij om te plannen. Helaas qua thuisfront niet! Dus moet ik een beetje creatief zijn met kortere vluchten (2-3 dagen van huis, ipv 4-5).

Nu zijn er natuurlijk altijd alerts die je op een bepaalde vlucht op een bepaalde dag kan zetten. Maar ik zoek dus eigenlijk een manier om te zien of er de aankomende weken een vlucht is die voldoet aan mijn specifieke wensen. Dus een soort rolling alert: binnen 2 weken de zondag-woensdag vlucht alert/tracker van deze luchthavens.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Heb je eraan gedacht om voor jezelf twee tickets te nesten? Waarbij dus een ticket AMS-XYZ, en een XYZ-AMS. Daarmee kun je de extra kosten vermijden die de meeste airlines (zoals KLM) rekenen als je maar 1-2 dagen op locatie bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM wat doe je met me ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjNJ8Z_7JU5Re_wphhinBxY2wXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Fs0hIhUk8I4u2YIX8YU8sdf.png?f=fotoalbum_large

Dacht dat die oude 777 config wel klaar was :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Net over de helft met ombouwen toch ?

* We Are Borg knuffelt @PWM :(:)

AF heeft in de nieuwe planning de A350 omgewisseld naar een 777-200 voor onze vakantie deze zomer: doe mij dan maar de kist die jij hebt gekregen

[ Voor 50% gewijzigd door We Are Borg op 04-01-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
Emirates heeft nog een 2-3-2 in de Business :+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:52:
Heb je eraan gedacht om voor jezelf twee tickets te nesten? Waarbij dus een ticket AMS-XYZ, en een XYZ-AMS. Daarmee kun je de extra kosten vermijden die de meeste airlines (zoals KLM) rekenen als je maar 1-2 dagen op locatie bent.
Dit wou ik net zeggen.. als je vaak naar dezelfde plek moet is dat het handigst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:17:
Emirates heeft nog een 2-3-2 in de Business :+
Nog? Dat is bij Emirates (helaas) gewoon een blijvertje in de 777-300's.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 189 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2