Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:00:
[...]
Bellen!
Je kunt gratis worden omgeboekt naar een vlucht mét PE op een andere datum. En anders na de vlucht 75% van het ticket terugkrijgen. Als je het lief vraagt heb je kans dat je gratis een "upgrade" naar economy comfort krijgt als je de vlucht wil behouden.
Als je goedkoop wil vliegen met KLM dan moet je gewoon PE boeken, word je de helft van de tijd toch teruggeboekt en is het goedkoper dan gewoon economy

Heb dus net gebeld, en ben in ieder geval naar Economy Comfort gezet. Moest ik wel expliciet naar vragen. Blij dat ik dit snel gedaan heb, want loopt aardig vol. Wellicht speelt status rol, al deden ze het zonder issue ook voor andere die op andere boekingscode vliegen, zonder status.
Via de website kon het ook, maar tegen betaling. In de mail met de wijziging schreef men, dat ze hun best doen voor een Economy Comfort stoel, raar dat je die niet krijgt automatisch, terwijl er beschikbaarheid was.
Na de vlucht inderdaad 75% terug, begreep in cash. Onduidelijk of de kosten voor de Economy Comfort stoel er afgetrokken gaan worden. Voor mij is het onduidelijk over welk deel van het ticket de 75% gaat (vast niet over de luchthaven belasting en toeslagen). Kon de medewerker me niet helder vertellen, duidelijk protocol geen bedragen te noemen. We zien wel.
Vond het eerst best vervelend, maar als de restitutie goed is, heb ik wel vrede. Economy Comfort is te doen. Als dit voor de terugvlucht ook gebeurd, vliegen we gratis. Had nog steeds liever Premium Eco.
Speelt natuurlijk, vooral op de 777-300 vluchtten, de 787's zijn omgebouwd, de 777-200 nog niet gestart en niet boekbaar en de A330 gaat men niet ombouwen naar Premium Economy.
[
Voor 37% gewijzigd door
Bartjeee op 15-12-2023 13:33
]