Dat betekent, stam + t .
Of je dat ticket nog kunt ophalen in Antwerpen weet ik niet, maar ik weet wel dat je verplicht bent het op papier te hebben aangezien ze nog steeds checken op een stempel van de trein manager (en die allicht je telefoon niet gaat stempelen.)Blokker_1999 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:54:
Eens kijken hoe de beste medereizigers hier de volgende mail van KLM interpreteren:
[...]
De vetgedrukte zin staat ook in het vet in de mail die ik ontvangen heb, maar bedoelen ze nu dat ik verplicht ben om online in te checken? Of kan ik nog altijd mijn treinticket in het station van Antwerpen afhalen en dan een check-in doen in de luchthaven waarbij men mij er enkel op wenst te wijzen dat de online check-in enkel kan voor de twee segmenten of geen van de segmenten?
Ok maar dat noemen we ook wel een skill issue; als je telefoon bijna leeg is is 't inderdaad zaak om even een papieren boarding pass op te halen. Dat kan op vertoon van je identiteitsbewijs. Desnoods bij de gate.Ik hou namelijk niet zo van je boardingpass op je telefoon te hebben, heb het ooit op 1 enkele trip gedaan, en sta je dan aan de gate te wachten, met 3% batterij op je telefoon en geen enkele manier bij de hand om deze te laden (hey, het was letterlijk een last minute opdracht van de werkgever)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Hopelijk is tot aan mijn vertrek de nieuwe A321 NEO al in gebruik
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2023 07:34 ]
Of je gaat zo snel mogelijk naar de gate en vraagt daar om hem opnieuw uit te draaien, heb ik een keer op DXB moeten doen en was geen enkel probleem.franssie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:44:
[...]
Succes als je ooit in die situatie komt, het proces is dermate digitaal ingeregeld dat er bij een storing of wat dan ook geen personeel beschikbaar is.
Zonder storing als passagier met een lege telefoon? Dan mag je achteraansluiten bij alle mensen met boekingsproblemen.
Verschilt per luchthaven. Op ATL inderdaad niet. Weet niet waar jij toen was?eagle00789 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:56:
Ik vroeg mij af, ik heb onlangs gereisd naar de USA (vakantie) maar geen stempel in mijn paspoort ontvangen hiervan. Is dat normaal dat je tegenwoordig geen stempels meer krijgt? Ik had deze namelijk graag willen hebben...
Volgende keer zou ik het trouwens gewoon vragen, doen ze vaak wel als je het vraagt
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Je krijgt al jaren geen stempel, de ESTA gaat helemaal digitaal.eagle00789 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:56:
Ik vroeg mij af, ik heb onlangs gereisd naar de USA (vakantie) maar geen stempel in mijn paspoort ontvangen hiervan. Is dat normaal dat je tegenwoordig geen stempels meer krijgt? Ik had deze namelijk graag willen hebben...
(Je kunt er volgens mij wel om vragen, maar waarom zou je dat willen. Als je naar veel landen reist geven meer stempels alleen maar vragen...)
Verwijderd
Ik kreeg ook geen stempel in mijn paspoort toen ik naar Amerika ging afgelopen April 2023. Ik heb weer een B1/B2 Amerikaanse visum. Als ik naar Marokko toe ga krijg ik twee keer een stempel in mijn paspoort voor in en uiteagle00789 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:56:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2023 08:27 ]
Op de iPhone kun je boarding pass meestal in de wallet zetten. Dan ben je in ieder geval niet afhankelijk van een data verbinding.franssie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:44:
[...]
3% stroom is inderdaad wel op te lossen, maar er kunnen ook andere redenen zijn dat een QR code oid niet werkt (om te noemen storingen aan de zijde van de aanbieder bijvoorbeeld). Niet ongebruikelijk.
[...]
Succes als je ooit in die situatie komt, het proces is dermate digitaal ingeregeld dat er bij een storing of wat dan ook geen personeel beschikbaar is.
Zonder storing als passagier met een lege telefoon? Dan mag je achteraansluiten bij alle mensen met boekingsproblemen.
Als er dan nog iets mis gaat zal er waarschijnlijk ook met papieren passen problemen zijn.
En je hoeft echt niet in een rij voor een balie te gaan staan, op de zelf service check inn zuilen kun je een boarding pas laten printen, ook als je al ingecheckt bent.
Verwijderd
Klopt, ik heb veel stempels in mijn Nederlandse paspoort voor Marokko en Turkije. Ze dachten bij vertrek uit Amerika naar Nederland dat de stempels van Marokko van Iran waren en werd onderzocht. Ten eerste als ik naar Iran zou reizen ga ik met mijn Iraanse paspoort (geboren in NL). Ik was al sinds 2015 niet meer geweest in Iran. Dus wat dat betreft heb je gelijk. Ook heel raar dat dit pas bij vertrek wordt gecontroleerd.jongetje schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:22:
[...]
Je krijgt al jaren geen stempel, de ESTA gaat helemaal digitaal.
(Je kunt er volgens mij wel om vragen, maar waarom zou je dat willen. Als je naar veel landen reist geven meer stempels alleen maar vragen...)
Op Schiphol werd mijn naam omgeroepen bij de Gate bij vertrek naar Amerika. Ik stond op een lijst van de Amerikanen extra controle alles werd gecheckt mijn broek riem, schoenen en sokken uit en zooltjes gingen eruit. Mijn handen werd met een kleine stokje af geveegd en ging in een machine no alarm. Mijn tablet en smartphone werd gecheckt op echtheid. Ik was niet de enige die werd omgeroepen.
Bij aankomst in Amerika geen vragen niks en mocht gewoon door, maar bij vertrek:
Ik werd tegengehouden bij het instappen bij de deur van het vliegtuig om naar Schiphol te reizen. Opeens kwam er een dikke man voor mij en er werd niet eens gevraagd, maar mijn paspoort werd uit mijn handen getrokken en de medewerker van immigratie douane was niet vriendelijk. Ik had nog nooit mee gemaakt ik werd wel bang hoe hij mij onderdruk zette en ik werd weer ondervraagd ook vroeg hij weer wanneer Iran laatste keer, terwijl de rest gewoon aan boord aan het stappen was, waarom een visum en wat doe ik hier in Amerika met wie contact enzo in Amerika, waarom ik van New York via Chicago O'Hare naar Schiphol vlieg, oh ja hoeveel dollar ik bij mij had en wat mijn werk is en waar ik werk. Werd ook gevraagd waarom zo vaak naar Marokko en ik zei mijn vriendin is Marokkaanse. Dit hoort bij aankomst te gebeuren en niet als ik het land ga verlaten. Ik ben benieuwd naar mijn toekomstige reis naar Amerika, weer hetzelfde?
Een Amerikaanse vrouw die naast mij zat in het vliegtuig en dit had zien gebeuren. Ze bood excuses aan en ze zei dit komt door mijn Iraanse achtergrond
Alsof ze op mij aan het wachten waren bij het vliegtuig
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2023 09:27 ]
Klopt ESTA was inderdaad geheel digitaal.jongetje schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:22:
[...]
Eindbestemming was (met vliegtuig althans) TPA (Tampa) met een tussenstop in DFW (Dallas/Fort Worth) en LHR (London Heathrow) met de start in DUS (Dusseldorf).
Het was mijn aller eerste vlucht ooit dus had die wel willen vereeuwigen in mijn paspoort.
Wel jammer dan voor mij. dit had ik eerder moeten weten dat ik hier wel om kon vragen, maarja. nu te laat. Toch thx voor de antwoorden.
[ Voor 17% gewijzigd door eagle00789 op 29-11-2023 08:38 ]
In 2021, 2022 en 2023 heb ik nog stempels gekregen anders. Als je Global Entry doet krijg je ze niet idd. En laatste keer in ATL ook niet, hoefde niet eens m'n paspoort te laten zien toen, was puur gezichtsherkenning (ws icm API).jongetje schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:22:
[...]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ze hielden overigens al heel lang digitaal bij wie er wanneer in en uit ging; de stempel voegde niet zo veel meer toe.
Als je heel graag een stempel wilt kun je er om vragen, en sommige vliegvelden geven ze schijnbaar nog wel standaard (maar aannemelijkerwijs niet de grote waar wij aan zouden komen.)
Overigens geldt dat voor wel meer plekken; het VK geeft ook geen stempels aan (in ieder geval) EU-burgers die zonder visum aan komen bijvoorbeeld.
[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 29-11-2023 09:42 ]
Snap dat het een vervelende ervaring is maar je moet begrijpen dat ( in de ogen van de US ) jij een "person of interest" bent. Je hebt een Iraanse achtergrond en vliegt regelmatig naar Noord-Afrika. En wellicht heb je je in het verleden ook wel zenuwachtig gedragen tijdens gesprekken en dan blijf je gewoon op de lijst.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:35:
[...]
Dit hoort bij aankomst te gebeuren en niet als ik het land ga verlaten. Ik ben benieuwd naar mijn toekomstige reis naar Amerika, weer hetzelfde?
Een Amerikaanse vrouw die naast mij zat in het vliegtuig en dit had zien gebeuren. Ze bood excuses aan en ze zei dit komt door mijn Iraanse achtergrond
Alsof ze op mij aan het wachten waren bij het vliegtuig
Hoe jij denkt dat het hoort, is voor de US irrelevant. Die doen het juist bij exit om te kijken wat je zegt, hoe je reageert en of dat overeenkomt met wat je wellicht in het verleden gezegd hebt. Zeer vervelend, maar gewoon vasthouden aan het feit dat je niks verkeerd doet en weer verder gaan. En ja, ze stonden op jou en wellicht een aantal anderen te wachten waarschijnlijk
Ik ben zelf ook regelmatig in Iran, Saudi en Qatar geweest in de laatste jaren en omdat dit allemaal nog in dit paspoort staat krijg ik ook bij binnenkomst in sommige landen vragen. Waaronder US.
[ Voor 3% gewijzigd door iRobert op 29-11-2023 10:20 ]
Die kans was nul. De Airbus is niet alleen een nieuw type voor Transavia, het is een heel nieuw *merk* vliegtuig voor ze. Daar gaan ze eerst uitgebreid hun personeel op trainen. Zelfs als de levering niet vertraagd zou zijn, had je die dit jaar niet in commerciële dienst gezien.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:26:
Ik lees op nu.nl dat Transavia zijn eerste Airbus A321 NEO vertraagd is door schade. Ik vlieg met Transavia pas op zaterdag 23 december t/m Woensdag 27 december. De heenvlucht en de terugvlucht is via Schiphol. Ik hoopte dat ik dan aan boord mag bij de nieuwe A321 NEO i.p.v de reguliere 737-800. Mijn vriendin vliegt al aanstaande zaterdag met Transavia en wij komen samen terug op 27ste, naar haar thuisland Marokko Casablanca.
Hopelijk is tot aan mijn vertrek de nieuwe A321 NEO al in gebruik
Plus ze hebben er op dat moment nog maar één op een vloot van 90 vliegtuigen dus alleen al op die basis is de kans klein.
helaas, precies waneer ik vliegoohh schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:41:
[...]
Volgens ns.nl is het verholpen en gaat alles zo weer rijden. Geen bussen oid.

/f/image/xcaCmIixW4OYpYOWfBo4L9Fm.png?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Planning was 15 december eerste commerciële vlucht.CyBeR schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:34:
Daar gaan ze eerst uitgebreid hun personeel op trainen. Zelfs als de levering niet vertraagd zou zijn, had je die dit jaar niet in commerciële dienst gezien.
Dat wordt 'm zo dus niet meer...
Dat was vast een air marshal. Good cop bad cop.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:35:
[...]
In je vorige bericht leek het alsof het om een storing op dat moment ging (die was er toen namelijk toevallig). Vanaf waar zou je de bus nemen? Als je een half uur extra rekent is dat meestal wel genoeg.ToolkiT schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:36:
[...]
helaas, precies waneer ik vlieg[Afbeelding]
Ze zijn natuurlijk al lang bezig geweest om crew te trainen voor de Airbus. KLM is ook al bezig om te trainen voor de komst van de NEO en die komt pas halverwege volgend jaar. Daar komt nog aardig wat bij kijken. Instructeurs zijn een tijdje op 'stage' geweest bij Finnair bijvoorbeeld.CyBeR schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:34:
[...]
Die kans was nul. De Airbus is niet alleen een nieuw type voor Transavia, het is een heel nieuw *merk* vliegtuig voor ze. Daar gaan ze eerst uitgebreid hun personeel op trainen. Zelfs als de levering niet vertraagd zou zijn, had je die dit jaar niet in commerciële dienst gezien.
Plus ze hebben er op dat moment nog maar één op een vloot van 90 vliegtuigen dus alleen al op die basis is de kans klein.
ja, ik was niet helemaal duidelijk idd..fopjurist schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:04:
[...]
Dat was vast een air marshal. Good cop bad cop.![]()
[...]
In je vorige bericht leek het alsof het om een storing op dat moment ging (die was er toen namelijk toevallig). Vanaf waar zou je de bus nemen? Als je een half uur extra rekent is dat meestal wel genoeg.
Advies was met metro naar Amsterdam zuid en dan bus naar Schiphol..
Of trein via Leiden...
vriend van me is piloot en vliegt airbus.. je moet certified zijn voor het specifieke type toestel.. en Airbus is heel anders dan boeing in bediening.. boeing heeft schijnt ook veel verschillen tussen modellen.. Airbus is de basis meer uniform, maar die vriend van me is net overgestapt van passengers vluchten naar semi-vracht.. en dus een veel groter model (model nummer vergeten.. maar ding heeft meer dan 2x zoveel fuel aan boord zei hij) en dat was nog best even wennen..upclocker schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:13:
[...]
Ze zijn natuurlijk al lang bezig geweest om crew te trainen voor de Airbus. KLM is ook al bezig om te trainen voor de komst van de NEO en die komt pas halverwege volgend jaar. Daar komt nog aardig wat bij kijken. Instructeurs zijn een tijdje op 'stage' geweest bij Finnair bijvoorbeeld.
Zal de A330 zijn waarschijnlijk.ToolkiT schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:03:
[...]
vriend van me is piloot en vliegt airbus.. je moet certified zijn voor het specifieke type toestel.. en Airbus is heel anders dan boeing in bediening.. boeing heeft schijnt ook veel verschillen tussen modellen.. Airbus is de basis meer uniform, maar die vriend van me is net overgestapt van passengers vluchten naar semi-vracht.. en dus een veel groter model (model nummer vergeten.. maar ding heeft meer dan 2x zoveel fuel aan boord zei hij) en dat was nog best even wennen..
Ik heb alleen nog niet gevonden of en hoe je The Residence met FB Miles kunt boeken, daar de FB rewardtool niks hoger dan Business class kent.
Zal wel net zoals AF Premiere via de telefoon moeten
volgens mij ook.. 330-200 denk ik.. oude toestel was een A320 CEO/NEO..
Flight crew zijn allicht al langer bezig ja (en die kunnen ook in simulators bezig), maar ik had 't meer over de cabin crew.upclocker schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:13:
[...]
Ze zijn natuurlijk al lang bezig geweest om crew te trainen voor de Airbus. KLM is ook al bezig om te trainen voor de komst van de NEO en die komt pas halverwege volgend jaar. Daar komt nog aardig wat bij kijken. Instructeurs zijn een tijdje op 'stage' geweest bij Finnair bijvoorbeeld.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 14:26
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik heb in juli 2023 een vlucht geboekt met AF van AMS via CDG naar CUN op 13 april. Ik had er zelfs nog iets over geplaatst: We Are Borg in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1" . Dit blijkt opeens relevant te zijn, kom ik zo op terug
Zojuist keek ik op de app omdat ik de exacte tijd moest weten. Bleek dat de vlucht 'verstoord' is en dat ik van CDG naar CUN in EC ben gezet (AF0650).
Gebeld met KLM. Antwoord even wachten: uw toesteltype is gewijzigd, er is geen plek meer in business, dus u bent nu (met gezin) in EC gezet.
Maar dat snap ik niet:
1. Ik was in juli 2023 er toch behoorlijk op tijd bij. Als het toesteltype gewijzigd word, neem ik aan dat ze toch wel een soort FIFO principe toepassen met omboeken?
2. Het toestel wat ik had was het kleinste toestel qua BC wat ze hebben: slechts vier rijen. Elke andere 777-300 heeft een grotere business class. Hoezo als het toestel vandaag gewijzigd wordt, zit gelijk een grotere business class vol? Dus en er komt een sloot aan BC stoelen bij en deze zitten gelijk zo vol dat ik eruit wordt gegooid

3. Als ik nu online wil boeken voor 4 personen, is er gewoon plek in BC op deze vlucht (geeft nu aan dat het de nieuwe AF business class heeft, dus inderdaad is het type gewijzigd). Telefonisch geven ze aan dat dit een vertraging in het systeem is.
Voor nu even gezegd dat ik morgen terug bel.
Mijn eerste optie is morgen terugbellen en toch vragen om dezelfde vlucht. Er lijkt gewoon plek te zijn en zeker morgen zal alles toch wel weer gesynced zijn qua systemen? Dus hoe lang kunnen ze dat verhaal volhouden? Helpt het als ik AF bel ipv KLM?
Alternatief is omboeken. Optie die geboden werd is bijv met Delta via ATL. @PWM heeft vast ervaring, maar ik krijg kriebels bij een overstaptijd van 1,5 uur

Iemand advies
Zelfde alu buis maar nu als KL vluchtnummer: KL (AF) Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L0 Q0 T9 E9 N9 R0 V0 X0

Als je het al niet gedaan hebt, even op de AF website/app de boel controleren/veranderen in plaats van de KLM website/app. Anders een dag wachten ofzo tot KLM de boel update.
FIFO: niet echt, wanneer je als Zirkonium blah blah FF elite 30 uur van te voren een full J of Y fare koopt en op de dag van vetrek opeens blijkt dat er een kleiner vliegtuig met minder plaatsen ingezet gaat worden dan staan de vroegboekers met goedkope Z,N, R fares vaak bovenaan op het toedeledoekie lijstje. Degene met dat full J of Y fare gaat zo'n beetje als laatste geweigerd worden.
Genoeg opties trouwens als je 1h30 te krap vind of 08h00 te vroeg: DL75 (12h50 vertrek) - 2h10 overstap op ATL - DL1939
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 30-11-2023 21:12 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik zou ook even wachten en dan nog een keer bellen. In principe zou AF of KL bellen niet uit moeten maken, ze kunnen redelijkerwijs alles met elkaars vluchten.
Ik zit nu te overwegen om langer te blijven en mijn ticket voor de terugvlucht niet te te gebruiken, maar kunnen mijn vrienden dan gewoon gebruik maken van hun ticket of zal KLM hen dan weigeren / een extra fee in rekening brengen bij het boarden? Dit wordt mij niet echt duidelijk uit de voorwaarden.
[ Voor 5% gewijzigd door Sirhc_95 op 30-11-2023 22:24 ]
- We Are Borg
Hoe dan ook ga ik morgen bellen
Jahoor, dat kan gewoon.Sirhc_95 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:22:
Excuses voor deze wellicht domme vraag, volgend jaar ga ik mijn eerste intercontinentale vlucht maken, we gaan met een paar vrienden naar Canada om de bruiloft van een geëmigreerde vriend bij te wonen. Afgelopen weekend hebben wij gezamenlijk in één boeking een retour Toronto geboekt bij KLM omdat het op dat moment relatief goedkoop was en de flex optie absurd veel meer kostte.
Ik zit nu te overwegen om langer te blijven en mijn ticket voor de terugvlucht niet te te gebruiken, maar kunnen mijn vrienden dan gewoon gebruik maken van hun ticket of zal KLM hen dan weigeren / een extra fee in rekening brengen bij het boarden? Dit wordt mij niet echt duidelijk uit de voorwaarden.
Als je er niet van kan slapen, kan je ze altijd bellen met de vraag jou van het ticket af te splitsen. Dan krijg je een apart boekingnummer voor alleen jouzelf.Sirhc_95 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:22:
Excuses voor deze wellicht domme vraag, volgend jaar ga ik mijn eerste intercontinentale vlucht maken, we gaan met een paar vrienden naar Canada om de bruiloft van een geëmigreerde vriend bij te wonen. Afgelopen weekend hebben wij gezamenlijk in één boeking een retour Toronto geboekt bij KLM omdat het op dat moment relatief goedkoop was en de flex optie absurd veel meer kostte.
@Sirhc_95 en dan kan je met je eigen boekingsnummer (PNR vermoed ik) ook kijken of je de terugvlucht kan wijzigen, dat kan (maar hoeft niet) voordeliger zijn dan een losse retourvlucht boeken.
Nadeel van een apart PNR/boekingscode kan wel zijn dat als een vlucht overboekt, vertraagd etc is, je niet bij het gezelschap hoort en dus gescheiden kan worden. Maar ik heb ze ook wel eens laten samenvoegen/koppelen dus splitsen zal ook wel kunnen.
[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 30-11-2023 23:28 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat was er precies sloom? Laatste keer dat ik er doorging wilde na 5x proberen de bodyscanner niet werken en moets ik handmatig gefouilleerd worden én kon ik wachten omdat veel handbaggage de secundaire check op werd gegooid. En dat was dan nog aan de 'fast track' kant (de privium en business class kant).Mawlana schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:25:
Wat is de security bij vertrekhal 3 sloom zeg. Het kostte serieus 3 minuten per persoon om door de security heen te komen.
Dat is dan toch juist niet Last In First out wat jij schetst?CyBeR schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:33:
Inderdaad, if anything is 't LIFO want al die laat-verkochte tickets zijn in hogere fare classes. M.a.w. hoe minder je betaalt hoe eerder je eruit geknikkerd wordt.
Verwijderd
Ze verblijft 25 dagen totaal. Ik ben erg benieuwd de afgelopen dagen had Transavia weer vertraging op de route naar Casablanca
Reken een uur om je bagage af te geven bij Transavia (dat is al ruim) en boek twee tijd tijdsloten bij security, 7.15 en 7.45. De tijdsloten zijn geldig een kwartier voor en na de geboekte tijd. Dus dan kun je van 7:00 tot 8:00 zo doorlopen bij security. Marechaussee is vaak minuut of 5 a 10. 6.45 op Schiphol is dan vroeg zat.
Voor je gemoedsrust boek je eventueel nog een 3e tijdslot om 8.15...
Als je er 6.45 bent en je regelt een slot verwacht ik dat je om 7.45 op de promenade bent.
Dat gezegd hebbende; toen ik nog weinig vloog was ik er ook altijd ruim vantevoren.
[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 01-12-2023 09:42 ]
Is het noodzakelijk om een tijdslot te reserverenFreakNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:52:
3 uur is echt overdreven.
Reken een uur om je bagage af te geven bij Transavia (dat is al ruim) en boek twee tijd tijdsloten bij security, 7.15 en 7.45. De tijdsloten zijn geldig een kwartier voor en na de geboekte tijd. Dus dan kun van 7:00 tot 8:00 zo doorlopen bij security. 6.45 op Schiphol is dan vroeg zat.
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 01-12-2023 09:04 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Nee niet noodzakelijk. Maar het is 2 minuten werk en als je hem niet gebruikt is het ook goed…Van der Berg schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:55:
[...]
Is het noodzakelijk om een tijdslot te reserveren? Ze gaat morgen alleen vliegen. Ik vlieg pas op de 23ste december voor de laatste 5 dagen en komen samen terug
[ Voor 173% gewijzigd door Van der Berg op 01-12-2023 09:07 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 01-12-2023 09:41 ]
Dat was niet de vraagCheesy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:40:
Ik vlieg niet zoveel, daarom houden wij wel altijd 3 uur aan want daar zit ook marge voor de reis naar het vliegveld (file met de auto, of vertraging met OV).
Het hangt er ook af HOE je naar Schiphol reist en wanneer. Ik vlieg 90% zakelijk en dan pak ik altijd de IC direct vanaf Rotterdam CS. Met als fallback een taxi vanaf Rotterdam CS (mocht er shit zijn met de treinen).
Ervaring leert dat ALS dat ding rijdt het ook wel goed komt (er zitten geen stops tussen Rotterdam CS en Schiphol)..
Maar nogmaals, het hangt ervanaf HOE je reist en waarvandaan. Als je in Hoofddorp woont kun je desnoods nog gaan lopen. Maar komt je uit Vlissing met de trein, ja, dan zijn er meer dingen die fout kunnen gaan...
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2023 10:22 ]
Ik was er deze week ook voor een vroege vlucht naar Sevilla (jaja , mooie wedstrijd gezien) met HV. Is weliswaar Schengen maar het viel me juist op hoe rustig het overal op Schiphol was. 3 uur lijkt me zwaar overdreven.Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:44:
09:15 morgenochtend vertrekt mijn vriendin met Transavia 737-800 naar Casablanca. 3 uur van te voren aanwezig zijn? 06:15. Ik lees dat het schijnbaar weer wat drukker is op Schiphol?
Ze verblijft 25 dagen totaal. Ik ben erg benieuwd de afgelopen dagen had Transavia weer vertraging op de route naar Casablanca
Dat betekent, stam + t .
Tot dat hij in de tunnel stil gaat staan en ze een technische storing hebben en even niet weten hoe lang het gaat duren. Gelukkig was het maar 10 minuten maar knepen hem wel even, er zijn wel verhalen dat je daar langer stil kan staanFreakNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:44:
[...]
....
Ervaring leert dat ALS dat ding rijdt het ook wel goed komt (er zitten geen stops tussen Rotterdam CS en Schiphol)..
....
- We Are Borg
Dit bleek een goede tip te zijn, niet wetende dat ik dus heel vaak moest bellenCyBeR schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:33:
Ik zou ook even wachten en dan nog een keer bellen. In principe zou AF of KL bellen niet uit moeten maken, ze kunnen redelijkerwijs alles met elkaars vluchten.
1. Vanochtend KLM gebeld: no-go, alleen via ATL, die optie die u wilt heb ik niet.
2. Daarna AF gebeld: geen probleem meneer, ik boek u gewoon weer terug op de originele heenvlucht zoals u wenst. Zat plek. Terugvlucht kunt u zelf omboeken online.
Zelf omboeken online ging niet, want daar zat ik in EC en moest ik 12k betalen voor omboeken naar BC. Dus weer bellen voor de terugvlucht
3. KLM gebeld: nee meneer die optie die beschikbaar is via airfrance.nl hebben wij niet. Hebben alleen andere optie (die ik niet wilde). De optie die ik wil wordt uitgevoerd door KLM
4. Daarna weer AF gebeld: die optie die u wilt is geen probleem, ga ik nu doen, ticket krijgt u zo binnen
Krijg ik ticket binnen, hebben ze de eerste (binnenlandse) vlucht de verkeerde tijd geboekt (terwijl we wel goed hadden geregeld)
5. Weer AF gebeld. "Ik kan u omboeken, maar wijziging kost wel 2k". Maar mevrouw, deze puinhoop is bij jullie begonnen: omboeken had ik goed doorgegeven maar is verkeerd doorgevoerd. "Hmm, ja ik zie het, okee we doen het zonder kosten"
* We Are Borg vraagt zich af waar ik mijn uren kan declareren hiervoor
Of het nu echt een verschil was tussen AF en KLM servicelijn of gewoon het spreken van een nieuwe medewerker weet ik niet, maar in ieder geleerd dat je niet zomaar het antwoord moet accepteren en blijven proberen bij andere medewerker
Haha, ik zit wel vaker handje te klappen met ze aan de lijn hoorWe Are Borg schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:59:
[...]
5. Weer AF gebeld. "Ik kan u omboeken, maar wijziging kost wel 2k". Maar mevrouw, deze puinhoop is bij jullie begonnen: omboeken had ik goed doorgegeven maar is verkeerd doorgevoerd. "Hmm, ja ik zie het, okee we doen het zonder kosten"
Maar het is echt verschrikkelijk afhankelijk van de persoon die je aan de lijnt hebt. Ze kunnen bijna alles in het systeem. Maar als ze grote wijzigingen maken, moeten ze dat intern wel verantwoorden. Daarom is het overigens ook altijd belangrijk om vriendelijk te zijn, gunfactor is een ding.
Of gewoon 800 UXP halen en toegang krijgen tot de PA van KLM, dan kan alles
Ik heb op een gegeven moment ook m'n taalvoorkeur naar Nederlands moeten zetten (het systeem herkent mij aan mijn telefoonnummer dus vraagt het niet) want de Nederlandse medewerkers kunnen (en mogen?) meer dan die uit de buitenlandse call centers.
- We Are Borg
Ik ga het zeker onthouden deze ervaringPWM schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:03:
[...]
Haha, ik zit wel vaker handje te klappen met ze aan de lijn hoor![]()
Maar het is echt verschrikkelijk afhankelijk van de persoon die je aan de lijnt hebt. Ze kunnen bijna alles in het systeem. Maar als ze grote wijzigingen maken, moeten ze dat intern wel verantwoorden. Daarom is het overigens ook altijd belangrijk om vriendelijk te zijn, gunfactor is een ding.
Toestel om de heenweg is trouwens niet gewijzigd zie ik nu op stoelselectie, dus waarom heel dit circus nodig was geen idee. Maar 1 voordeel: terugvlucht heb ik nu een fijnere optie die ik met het boeken veel te duur vond
Bodyscanner was snel. Men wachtte gewoon heel lang met het door de xray halen van de handbagage. Uiteraard moest mijn tas naar secundaire check vanwege een grote powerbank. Dit was ook de fast track trouwens.PolarBear schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:26:
[...]
Wat was er precies sloom? Laatste keer dat ik er doorging wilde na 5x proberen de bodyscanner niet werken en moets ik handmatig gefouilleerd worden én kon ik wachten omdat veel handbaggage de secundaire check op werd gegooid. En dat was dan nog aan de 'fast track' kant (de privium en business class kant).
Wat ik altijd begrepen heb is dat de systemen best complex en niet perse gebruikersvriendelijk zijn. Zeker niet als je wat ingewikkeldere dingen wil doen. Dan kunnen ze het misschien wel maar is de kennis (en ook inderdaad de wil) er niet altijd.
- We Are Borg
Inderdaad, die maakt een groot verschil. Wijzigingen die ik voorheen niet voorelkaar kreeg gaan via de PA zonder problemen. Zonder uitzondering zeer kundige en behulpzame mensen.PWM schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:03:
Timmy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:
[...]
Inderdaad, die maakt een groot verschil. Wijzigingen die ik voorheen niet voorelkaar kreeg gaan via de PA zonder problemen. Zonder uitzondering zeer kundige en behulpzame mensen.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 01-12-2023 17:13 ]
Dit herken ik. Snapte maar niet waarom ik standaard de Engels sprekende afdeling kreeg als ik belde en met andere telefoon de nederlandse. Ik in mijn profiel en alles kijken en op NL zetten maar omdat mijn telefoon op engels staat heeft de app dit opgeslagen in mijn profiel en als ik dus met nummerherkenning aan bel gaat hij automatisch naar de engelse lijn. Ik kan op zich prima Engels maar Nederlands is soms toch makkelijker. Ik vind dit zelf echt super onhandig dat ik dan met #31# moet gaan bellen.CyBeR schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:03:
Ik heb op een gegeven moment ook m'n taalvoorkeur naar Nederlands moeten zetten (het systeem herkent mij aan mijn telefoonnummer dus vraagt het niet) want de Nederlandse medewerkers kunnen (en mogen?) meer dan die uit de buitenlandse call centers.
Verwijderd
[ Voor 121% gewijzigd door Notna op 02-12-2023 09:51 . Reden: Lief dagboek posts zijn nog steeds niet gewenst ]
Ik vlieg er niet graag mee maar soms moet het. Dan boek ik standaard priority en een nooduitgang-plek mee. Dan is het nog wel te doen. Zakelijk declareer ik dat en privé neem ik het op de koop toe.
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 02-12-2023 09:42 ]
Lief dagboek,
Voor iemand die zich zo druk lijkt te maken om allerlei infantiele details is het schrikbarend dat er 20% meer gewicht in de ruimbagage is gepakt dan toegestaan. Hoe ga ik dit toch in hemelsnaam voorkomen?
Is er wellicht een apparaat op de markt die kan aangeven hoe zwaar een koffer is voordat je deze op de luchthaven afgeeft?
/sarcasm off
Hoe veel tijd van te voren was je vriendin op Schiphol en hoe laat was ze door de controles heen? Heb je wat dat betreft nog iets met de adviezen gedaan die je van ons gekregen hebt?
[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 02-12-2023 09:52 . Reden: Quote weg ]
De posts van PH mogen wel wat minder verhalend maar feitelijk is het gelijk aan andere posts hier ‘ik heb tickets naar X geboekt in klasse Y voor Z’. Ik vind het ergens wel vermakelijk tussen al het gezwam over AF/KLM.Homer-Simpson schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:46:
[...]
Lief dagboek,
Voor iemand die zich zo druk lijkt te maken om allerlei infantiele details is het schrikbarend dat er 20% meer gewicht in de ruimbagage is gepakt dan toegestaan. Hoe ga ik dit toch in hemelsnaam voorkomen?
Is er wellicht een apparaat op de markt die kan aangeven hoe zwaar een koffer is voordat je deze op de luchthaven afgeeft?
/sarcasm off
Hoe veel tijd van te voren was je vriendin op Schiphol en hoe laat was ze door de controles heen? Heb je wat dat betreft nog iets met de adviezen gedaan die je van ons gekregen hebt?
Voor mij is het ook vermakelijk maar ik miste in dit geval wel feedback mbt de tijd benodigd op Schiphol. En ik begrijp werkelijk niet waarom je en de hoofdprijs betaalt voor een specifiek aantal extra KG’s bagage en er dan doodleuk zoveel overheen gaat.wibblemoo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:05:
[...]
De posts van PH mogen wel wat minder verhalend maar feitelijk is het gelijk aan andere posts hier ‘ik heb tickets naar X geboekt in klasse Y voor Z’. Ik vind het ergens wel vermakelijk tussen al het gezwam over AF/KLM.
Wil graag minder details van het lief dagboek niveau.FreakNL schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:10:
Hij had idd wel iets meer details mogen vertellen. Maar de post had wmb ook niet weggehoeven. Het is toch een ervaring met vliegen?
Het interesseert mij werkelijk niks wat iemand eet of drinkt op een vlucht.
Hoeveel kilo troep iemand meeneemt
Wat de taxi en trein heeft gekost.
Is er een plek op het forum voor lief dagboek postings. Ja.
Moet dat hier, nee.
Heb wel een plekje, moet alleen even opengemaakt worden.
[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 02-12-2023 10:18 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ten overvloede: het topic is uiteraard bedoeld voor het delen van ervaringen. Maar dat hoeft niet gedaan te worden met ieder miniscuul detail of ala 'Ik ben net door de douane; spannend!'. Dat is niet alleen hier, maar heel GoT breed.
Hopelijk is het zo duidelijk

Het enige goede wat er over te zeggen was, was dat de stoel waar ik in zat best comfortabel was en dat de verwarming werkte.
De tijdelijke (Aspire?) lounge die in T3 gebruikt werd toen we daar zaten was echt veel beter.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je eenmaal door de douna bent, ben je juist bijna uit de luchthaven toch?Notna schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:54:
[mbr]Ik heb een disclaimer aan de topicwarning toegevoegd mbt het lief dagboek gedeelte van posts hier.
Ten overvloede: het topic is uiteraard bedoeld voor het delen van ervaringen. Maar dat hoeft niet gedaan te worden met ieder miniscuul detail of ala 'Ik ben net door de douane; spannend!'. Dat is niet alleen hier, maar heel GoT breed.
Hopelijk is het zo duidelijk[/]
Heb alleen ervaring met T5 en T3. Het is prima, niet het allerbeste ter wereld maar ook zeker niet het aller slechte. Ik heb er qua aankomst/vertrek/overstap geen slechtere ervaringen mee dan andere vliegvelden eerlijk gezegd.franssie schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:25:
LHR, daar ben ik al ruim 25 jaar niet meer geweest. Toen hadden ze nog kaarsen in de verbindende gang van een terminal naar een andere als noodverlichting omdat de stroom zo vaak uitviel. Is het al een beetje in deze eeuw aangekomen of nog steeds erg "Engels"?
Het is niet iets waar ik mij vaak druk om maak (mijn koffer is ook wel eens te zwaar). Maar de totale willekeurigheid waarmee de gewichtsregels (en afmetingen van handbagage) wel of meestal niet worden gehandhaafd is wel iets waar ik mij af en toe over verbaas.Homer-Simpson schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:46:
[...]
van
vlc naar ams via muc
ams naar ume via arn
ume naar ams via arn
ams naar vlc via zrh
LH Sas en Swiss alles bc ook al noemt sas dat anders?
Lounge voor de SAS moet ik nog even uitzoeken welke en waar op Schiphol..
ongetwijfeld ga ik vertraging en vluchten missen.. veel korte overstapjes..
Goede vraag. Ik ben laatst voor de eerste keer in de Schengen Star Alliance lounge geweest. Nooit eerder gehad dat die open was. Rustige ervaring.jack zomer schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:34:
LH Sas en Swiss alles bc ook al noemt sas dat anders?
Lounge voor de SAS moet ik nog even uitzoeken welke en waar op Schiphol..
Voorlopig is SAS nog Star Alliance toch?
ja dus ik zou denken dat het de star alliance Aspire Lounge 26 zal worden .ANdrode schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:41:
[...]
Goede vraag. Ik ben laatst voor de eerste keer in de Schengen Star Alliance lounge geweest. Nooit eerder gehad dat die open was. Rustige ervaring.
Voorlopig is SAS nog Star Alliance toch?
gek genoeg heeft mijn overstap wel een zichtbare lounge, maar dat zal een SAS lounge zijn.
Maar op vertrek zie ik hem nog niet.. geen probleem, maar weet het graag op voorhand ipv op het moment van vliegen etc.,., nouja,. luxe probleem
De star alliance lounge zit naast Aspire Lounge 26. Ik had nog nooit gezien dat deze lounge open was - maar laatst wel. Bezettingsgraad < 20%.jack zomer schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:48:
[...]
ja dus ik zou denken dat het de star alliance Aspire Lounge 26 zal worden .
Mijn ervaring met Aspire Lounge 26 is dat er een grote rij staat met mensen met toegang via creditcard. Bij toegang met status óf via ticket laten ze je wel direct toe.
Heb sinds Covid zelf niet meegemaakt dat hij gesloten is in de ~5 keer dat ik die lounge heb bezocht in het afgelopen jaar. Maar dat gezegd hebbende heb ik wél gehoord dat dit regelmatig het geval schijnt te zijn. Wellicht is het tijdstip van belang, rond 10-12 uur heb ik nooit problemen gehad zelf.
Let op dat met Aspire er vaak een wachtrij is om naar binnen te kunnen. Heerlijk premium ervaring (not).
Als je met SAS vliegt binnen Europa dan is er, voor zover ik weet, geen business class. Er is wel "SAS plus" maar afhankelijk van je frequent flyer programma credit dat als Economy or Premium Economy. Aan boord is het in feite Economy met gratis snacks, de midden stoel wordt gewoon bezet (Dus het is niet echt te vergelijken met business, zelfs niet met wat LH of anderen als business aanbieden). Boekings klasse is gewoon Economy (e.g. B, Y).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
ja had het daarna gezien dat de sas apart is.Xandrios schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:49:
Als je met SAS vliegt binnen Europa dan is er, voor zover ik weet, geen business class. Er is wel "SAS plus"
met swiss is het meestal de linker (tenzij gesloten dan de rechter lounge)
Nouja, het is niet mijn normale route, dus we gaan het zien..
Was dat niet de Aspire 41 lounge? Misschien is die weer open sinds 1 December na de renovatie..?fsfikke schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:59:
Weet iemand welke (if any) lounge Qatar Airways op Schiphol eigenlijk gebruikt? De app geeft niks aan voor AMS.
Inside flyer link ->
https://insideflyer.nl/as...-tot-eind-dit-jaar-dicht/
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb het nog niet nagevraagd, maar ik heb het idee dat men het gaat gooien op buitengewone omstandigheid. De vraag is: is dat terecht? Er zijn rond dat tijdstip (+/- 1 uur) ook andere vluchten vanuit Londen geland op Schiphol, zelfs vluchten van BA. Euclaim neemt de claim al niet in behandeling omdat volgens hen sprake is van een buitengewone omstandigheid.
Onderschat ik dat beetje sneeuw op Schiphol nou enorm?
Wat vinden jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 04-12-2023 20:46 ]
Het punt daarvan is overigens ook niet dat vluchten niet zouden kunnen landen, maar dat de capaciteit van de luchthaven verminderd zou zijn en dus een deel ervan gecanceld zou moeten worden om ergere vertragingen te voorkomen.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 04-12-2023 21:33 ]
Gisteren zijn er geloof ik zo'n 150 vluchten gecancelled vanwege het weer/capaciteitsrestricties. Over het algemeen heeft het naar mijn mening weinig zin om hier vanuit de EU261 werk van te maken als zoiets op Schiphol gebeurd.
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 04-12-2023 22:41 ]
Lijkt me verstandig om er niet al te veel energie in te stoppen (althans wat je leuk vind, ik kan me er wel in vastbijten maar dat moet je liggen) . Als heeft de telegraaf wel weer een artikel dat het anders duidt ... https://www.telegraaf.nl/...nnuleringen-achter-sneeuwMawlana schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:43:
Ik heb geen ervaring met EU261 en slechte weersomstandigheden. Wat jullie zeggen klinkt best logisch, dus ik ga geen moeite doen.
Voor een opiniekrant snap ik nog steeds niet wat hun standpunt is vwb KLM en de luchthaven overigens, Gordon schrijven ze elke week de hemel in, de luchtvaart verschilt werkelijk met de stand van de maan.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 04-12-2023 22:59 ]
Voor het geval iemand nog een rede zocht om niet met transvertragia te vliegen...
Prima als je de optie geeft tot een veggie snack, ieder zijn keus.
Maar dat opgedrongen verplichten voor de meerderheid,,, nouja die vluchten kan ik gelukkig in zijn totaliteit op 1 vinger tellen...
En ja sneeuw... 3 vlokjes en de gehele luchthaven zit op slot.
Letterlijk dagen doorgebracht (niet aaneengesloten) op D06, omdat er een flok sneeuwvlokjes een 0.5mm laagje hadden gemaakt. Alles rood, gezeik en gezeur...
En ondertussen gaan de luchthavens met "echte" sneeuwervaring gewoon rustig door.
Tuurlijk, zullen er vertragingen zijn, maar de paniek en de onvoorbereiding ontbreekt
[ Voor 32% gewijzigd door jack zomer op 04-12-2023 23:37 ]
Volgens mij moest er ge-deiced worden en dat kost sowieso capaciteit (en is veel meer het issue dan de sneeuw zelf). Zeker als je bijna half zo groot bent als MSP (zoals AMS en ATL). En ook op MSP worden er vluchten gecanceld en kan het een zooitje zijn.Grouchy schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:38:
Op MSP lachen ze hierom maar voor luchthavens zoals ATL en AMS die er niet echt op ingericht zijn is zoiets als gisteren al een buitengewone omstandigheid.
Die gaan echt geen 150 vluchten schrappen in situaties zoals de afgelopen dagen. Als je een beetje regelmatig vliegt merk je dat KLM, voor wat voor reden dan ook, sinds covid bij soortgelijke omstandigheden een hoop meer vluchten aan het schrappen is dan andere luchthavens/maatschappijen.
Jep, op MSP wel eens geland op een heel erg witte baan. Daar zijn ze gewoon op ingericht daarGrouchy schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:38:
Op MSP lachen ze hierom maar voor luchthavens zoals ATL en AMS die er niet echt op ingericht zijn is zoiets als gisteren al een buitengewone omstandigheid.
Sometimes you need to plan for coincidence
Simpele afweging: hoeveel ga je investeren in apparatuur en medewerkers voor een situatie die zich gemiddeld een paar dagen per jaar voordoet?
Die afweging ziet er nu eenmaal héél anders uit voor een locatie waar je maanden per jaar sneeuw hebt vs dagen per jaar...
Misschien dat ik maar overstap op CoD Warzone met een controller ipv films kijken, als dat werkt.
Oef, streamen is wel wat anders dan gamen, vooral in het opzicht van latency. Streamen is gewoon een bulk data downloaden totdat de buffer van de app vol is, en die app kan dan afspelen terwijl de buffer op de achtergrond steeds bijgevuld wordt. Bij gamen moeten er vooral veel kleine datapakketjes snel op en neer tussen je device en de server. En aangezien het internet veelal via de satelliet gaat, heb je een hoge latency. Ik verwacht dus dat dat tegen gaat vallen.Bender schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:28:
Iemand ervaring of je met het KLM Wifi Surf Pas om te streamen ook kunt gamen?
Maar, geen ervaring mee
[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 05-12-2023 09:42 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit gaat nooit werken, latency is veel te slecht hiervoor.Bender schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:28:
Iemand ervaring of je met het KLM Wifi Surf Pas om te streamen ook kunt gamen?
Misschien dat ik maar overstap op CoD Warzone met een controller ipv films kijken, als dat werkt.
Vorige week in Las Vegas nog een stempel gekregen. -edit- geen idee waarom.jongetje schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:22:
[...]
https://i-a-c.de/en/usa-a...ntry-stamps-in-passports/
[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 05-12-2023 11:21 ]
het is idd een geld probleem.Wild Chocolate schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:19:
Die afweging ziet er nu eenmaal héél anders uit voor een locatie waar je maanden per jaar sneeuw hebt vs dagen per jaar...
hoeveel geld wil je er tegen aan gooien om een probleem op te lossen dat misschien elke 3 jaar voorkomt.
kosten en baten, bedrijftechnische is het vermoedelijk de beste manier.
Maar toch grappig om te zien.
[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 06-12-2023 09:06 ]
- We Are Borg
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Niet helemaal, business gaat snel naar 7k oid. Ga er nog wel even induiken. Thanks.iRobert schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:19:
Ik denk dat je voor de prijs van KLM PE, business kan vliegen bij een ander.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2