Binnekort mijn eerste BC vlucht. KLM heeft de vlucht omgeboekt naar een dag eerder. Eerst was de stoelopstelling 2-2-2, en nu 1-2-1 terwijl het hetzelfde vliegtuig is. Ik neem aan dat ze nu gebruik maken van de nieuwere BC stoelen? Ik heb nu nog alle stoelkeuze, wat is bij de nieuwe opstelling een goede plek?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 18:10
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
@thechib12 of je met de 1-2-1 opstelling de nieuwe BC stoel hebt ligt aan het type toestel.
Er zijn ook KLM toestellen met 1-2-1 die niet de nieuwe BC stoel hebben/krijgen
Als hij van 2-2-2 naar 1-2-1 gaat met hetzelfde toesteltype, is het sowieso de nieuwe BCWe Are Borg schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:35:
@thechib12 of je met de 1-2-1 opstelling de nieuwe BC stoel hebt ligt aan het type toestel.
Aan het raam, rij 3-4-5. Die zijn het verst verwijdert van galley/toilet.thechib12 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:27:
Ik heb nu nog alle stoelkeuze, wat is bij de nieuwe opstelling een goede plek?
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 15-11-2023 10:45 ]
Betreft nu een 777-300 dus dat zijn de nieuwe stoelen in dit geval dan. Thanks! Wat is nu een optimale plek om te zitten of is dat allemaal gelijk?We Are Borg schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:35:
De reverse-herringbonestoelen zelf zijn allemaal effectief gelijk, dus het is met name de vraag of je het erg vindt om in de buurt van de galley te zitten. Ik namelijk niet, en ik maak altijd dankbaar gebruik van de extra ruimte boven het scherm om de trays voor het eten kwijt te kunnen, dus ik neem als 't even kan 1A. (En in de 2-2-2-opstelling hebben die stoelen meer ruimte voor je voeten.)
KLM heeft nog geen virtuele walkthrough van hun nieuwe cabines, toch? (a la deze)
KLM heeft nog geen virtuele walkthrough van hun nieuwe cabines, toch? (a la deze)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hele goede vraag... Was laatst zelf op zoek naar eentje met de PE in de 789. Ben er best zeker van die wel eens gezien te hebben, maar krijg m niet meer gevondenCyBeR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:12:
Dat schijnt een grote stap vooruit te zijnthechib12 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:27:
Binnekort mijn eerste BC vlucht. KLM heeft de vlucht omgeboekt naar een dag eerder. Eerst was de stoelopstelling 2-2-2, en nu 1-2-1 terwijl het hetzelfde vliegtuig is. Ik neem aan dat ze nu gebruik maken van de nieuwere BC stoelen? Ik heb nu nog alle stoelkeuze, wat is bij de nieuwe opstelling een goede plek?
Ze zijn nog zeldzaam, daardoor kijk ik nu naar een Korean vlucht naar Seoul ipv KLM
Korean is 2-2-2 met de Apex suites, dat is OK als je aan het raam zit, de andere 4 zijn wat minder.ANdrode schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:38:
Dat schijnt een grote stap vooruit te zijn
Ze zijn nog zeldzaam, daardoor kijk ik nu naar een Korean vlucht naar Seoul ipv KLM
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als je zo’n ervaren reiziger bent, dan weet je het antwoord toch wel op je eigen vraag? En je weet als ervaren reiziger toch ook hoe je zulke risico’s kunt mitigeren?Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:48:
[...]
Vliegen vind ik leuk en sinds mijn geboorte vlieg ik al als een baby tot nu toe. Ik vlieg graag. Als ik niet kon vliegen zouden ze dan ons hebben overgeboekt?
What's a cube to you?
Dat is overal slecht blijkbaar. Probeerde een hotel te boeken bij Marriott (nochtans ook geen kleine organisatie) en hun website gaf ook niet thuis.PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:12:
[Afbeelding]
Echt 3 op de 5 zoekopdrachten in de KLM app gaan mis. Zo'n grote IT afdeling en zo'n afgrijselijk slechte ervaring.
One world net zo. Nog erger al je award vluchten wilt zoeken.
Och ja ongelofelijk zo slecht die app en website werken.... Ik moet altijd een prive venster openen om de klm site te kunnen gebruiken bijvoorbeeld, in een normaal venster doen alle links het niet....PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:12:
[Afbeelding]
Echt 3 op de 5 zoekopdrachten in de KLM app gaan mis. Zo'n grote IT afdeling en zo'n afgrijselijk slechte ervaring.

>> Signature?
Bij mij gaat het ook altijd fout als ik zit te kijken welke dag het beste / goedkoopste uitkomt. Ga een paar keer heen en terug en gegarandeerd dat je opnieuw moet starten.PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:12:
[Afbeelding]
Mocht het helpen, voor werknemers is de ervaring niet heel anders.PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:12:
[Afbeelding]
Vervelende is dat dit niet werkt als je wilt zoeken naar award vluchten, daarvoor moét je ingelogged zijn.ChiLLeR schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:19:
Ik moet altijd een prive venster openen om de klm site te kunnen gebruiken bijvoorbeeld, in een normaal venster doen alle links het niet....
Een ding dat ik wel gemerkt heb is dat dit vaak gerelateerd is aan de locatie waar je bent, en landcode van de website. Dus als je in NL bent en je gebruikt klm.de dan geeft dat snel issues. Of als je in het buitenland bent en je gebruikt klm.nl. Of als je een VPN gebruikt naar het buitenland.
Maargoed als de website weer eens kapot is, is de enige mogelijkheid op dat moment cookies clearen, opnieuw inloggen (Wat na een paar keer ook moeilijk wordt met extra capchas enzo), en dan kun je weer een paar keer zoeken. En dat riedeltje herhaalt zich.
Verwijderd
Nou niet altijd. Turkish Airlines bijvoorbeeld. Ik heb aan hun betaald via Vliegwinkel.nl €151,90 en tot nu toe geen geld terug gekregen of gezien na 1 jaar en 6 maanden. Brieven heen en weer geschreven. Ik moest zelfs een nieuwe ticket opnieuw kopen via Pegasus €154 voor 2 personen. Istanboel naar Ankara tijdens onze vakantie.Rizzi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:35:
[...]
Als je zo’n ervaren reiziger bent, dan weet je het antwoord toch wel op je eigen vraag? En je weet als ervaren reiziger toch ook hoe je zulke risico’s kunt mitigeren?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2023 12:09 ]
BA niewsletter had wel een interesant artikel over airport codes want lezers van dit topic misschien wel leuk vinden:
http://theclub.ba.com/nov.../mysterious-airport-codes
met quiz:
http://theclub.ba.com/nov...u-guess-the-airport-code/
scoorde beter dan ik had verwacht (veel gegokt)
"Something of an expert, are we?
You scored 7 out of 8"
met quiz:
You scored 7 out of 8"
[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 16-11-2023 12:57 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Misschien kun je (zoals volgens mij al wel vaker is gezegd in dit topic en andere topics) niet meer via allerhande tussenpersonen boeken maar gewoon bij de airline zelf? Dat scheelt vaak een stuk directer communiceren én je bespaart weer €35 boekingskosten. Kan je van de besparing weer mooi een hotel met luxe ontbijtbuffet boekenVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:07:
[...]
Nou niet altijd. Turkish Airlines bijvoorbeeld. Ik heb aan hun betaald via Vliegwinkel.nl €151,90 en tot nu toe geen geld terug gekregen of gezien na 1 jaar en 6 maanden. Brieven heen en weer geschreven. Ik moest zelfs een nieuwe ticket opnieuw kopen via Pegasus €154 voor 2 personen. Istanboel naar Ankara tijdens onze vakantie.
Les nummer 1: Gebruik nooit een tussenpersoon.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:07:
[...]
Nou niet altijd. Turkish Airlines bijvoorbeeld. Ik heb aan hun betaald via Vliegwinkel.nl €151,90 en tot nu toe geen geld terug gekregen of gezien na 1 jaar en 6 maanden. Brieven heen en weer geschreven. Ik moest zelfs een nieuwe ticket opnieuw kopen via Pegasus €154 voor 2 personen. Istanboel naar Ankara tijdens onze vakantie.
The best is yet to come
Jouw contract is dus met vliegwinkel. En je refund/probleem is met vliegwinkel.nl. Heeft niets met de airline te maken die de vlucht zou uitvoeren.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:07:
[...]
Nou niet altijd. Turkish Airlines bijvoorbeeld. Ik heb aan hun betaald via Vliegwinkel.nl
Zoals hierboven al wordt aangegeven: Maak geen gebruik van tussenliggende reisbureaus. Ook al is het (soms?) iéts goedkoper, je bent altijd slechter (en duurder) uit als er een keer wat moet veranderen aan je ticket. Direct bij de maatschappij boeken is het veiligste, krijg je de beste service én bijna altijd (uiteindelijk) het goedkoopste.
Les twee: Als de corporate policy het verplicht dan moet het maar.Dean Martin schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:09:
[...]
Les nummer 1: Gebruik nooit een tussenpersoon.
Het reisbureau an sich is het probleem niet. Het probleem is dat je niet 24x7 kan bellen en iemand aan de telefoon krijgt die voldoende kennis van zaken heeft.
- We Are Borg
Bij @Verwijderd is het privé en niet zakelijkANdrode schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:55:
[...]
Les twee: Als de corporate policy het verplicht dan moet het maar.
Het reisbureau is het privé wel het probleem bij problemen: een extra schakel tussen jou en de luchtvaartmaatschappij. Ook al heb je ze aan de lijn: via de luchtvaartmaatschappij is altijd sneller. Ik boek daarom altijd directHet reisbureau an sich is het probleem niet. Het probleem is dat je niet 24x7 kan bellen en iemand aan de telefoon krijgt die voldoende kennis van zaken heeft.
Ons corporate reisbureau is 24x7 bereikbaar maar dat is zakelijk en dus totaal niet vergelijkbaar met privé boeken via sites als vliegwinkel.
[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 16-11-2023 19:00 ]
Hahaha, zojuist in een KL 737:
"maybe some strong passengers can help in closing the overhead bins, so we can leave more quickly"
10 sec later "cabin crew, arm slides" 😂😂
"maybe some strong passengers can help in closing the overhead bins, so we can leave more quickly"
Sometimes you need to plan for coincidence
Privé heel hard overslaan ja.We Are Borg schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:59:
Het reisbureau is het privé wel het probleem bij problemen: een extra schakel tussen jou en de luchtvaartmaatschappij. Ik boek daarom altijd direct
Ik heb ook amper betere prijzen geboekt via een tussenpartij. Plugins zoals ITA matrix powertools helpen ook bij het zoeken van een boekbare prijs.
offtopic:
De uitzondering zijn drie vluchten de laatste jaren, toevallig alle drie Shengen vluchten via booking.com omdat ze zeer significant goedkoper waren
De uitzondering zijn drie vluchten de laatste jaren, toevallig alle drie Shengen vluchten via booking.com omdat ze zeer significant goedkoper waren
Totaal andere wereld. Ik wilde even aanstippen dat het als contextloos statement niet perse op gaat.Ons corporate reisbureau is 24x7 bereikbaar maar dat is zakelijk en dus totaal niet vergelijkbaar met privé boeken via sites als vliegwinkel.
offtopic:
Ik zou liever direct boeken. Maar ik weet ook dat het uiteindelijk geen probleem is, dat reisbureau
Ik zou liever direct boeken. Maar ik weet ook dat het uiteindelijk geen probleem is, dat reisbureau
Ik ben er toch geen fan van. Ik snap matrix.itasoftware.com goed en daardoor is zo'n zakelijke reisbureau met hun boektool toch irritant. Ik heb nog niet geprobeerd om zo'n string naar ze te plakken voor het handmatige procesBorromini schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:59:
Zo'n online toko is wel een heel ander verhaal dan een zakelijk reisbureau.
[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 16-11-2023 19:05 ]
AMEX GBT is dikke prima. Altijd bereikbaar, en meteen in 1x geholpen met omboeken etc - ook tussen verschillende modaliteiten (vliegtuig, trein, rental)ANdrode schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:55:
[...]
Les twee: Als de corporate policy het verplicht dan moet het maar.
Het reisbureau an sich is het probleem niet. Het probleem is dat je niet 24x7 kan bellen en iemand aan de telefoon krijgt die voldoende kennis van zaken heeft.
Edit: zakelijk dus.
't kán ook wel idd, maar de meeste van die online reisbureau's willen gewoon zo veel mogelijk verkopen voor zo min mogelijk werk en refunden is iets waar ze nog nooit van gehoord hebben.Hmmbob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:05:
[...]
AMEX GBT is dikke prima. Altijd bereikbaar, en meteen in 1x geholpen met omboeken etc - ook tussen verschillende modaliteiten (vliegtuig, trein, rental)
Of een bereikbare en behulpzame klantenservice.CyBeR schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:57:
[...]
't kán ook wel idd, maar de meeste van die online reisbureau's willen gewoon zo veel mogelijk verkopen voor zo min mogelijk werk en refunden is iets waar ze nog nooit van gehoord hebben.
Mijn broertje had die fout ooit gemaakt. Klantenservice alleen bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 16:00 (CEST). Lekker als je op de Amerikaanse westkust zit.
Pizzahut is de context hierANdrode schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:03:
[...]
Privé heel hard overslaan ja.
Ik heb ook amper betere prijzen geboekt via een tussenpartij. Plugins zoals ITA matrix powertools helpen ook bij het zoeken van een boekbare prijs.
offtopic:
[...]
Totaal andere wereld. Ik wilde even aanstippen dat het als contextloos statement niet perse op gaat.
offtopic:
[...]
Ik ben er toch geen fan van. Ik snap matrix.itasoftware.com goed en daardoor is zo'n z
The best is yet to come
8 van 8 maar de foto’s helpen welToolkiT schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:53:
BA niewsletter had wel een interesant artikel over airport codes want lezers van dit topic misschien wel leuk vinden:
met quiz:
You scored 7 out of 8"
Ik las 747 eerst, maar het blijft grappig.Hmmbob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:59:
Hahaha, zojuist in een KL 737:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij terugkomst op AMS ook een leuke: tijdens het deplanen plotseling een gehaaste omroep "Dear passengers can you quickly move forward in the aircraft because otherwise it WILL tip over to the back"franssie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:14:
[...]
Ik las 747 eerst, maar het blijft grappig.
(Je begrijpt, ik zat niet ergens voorin)
geen vliegtuig, wel vleugels: ik zat eens in de draagvleugelboot tusssen IJmuiden en Amsterdam (toen die nog voer, helaas is dat niet meer zo) en toen werd aan passagiers helemaal voorin, waaronder ikzelf, gevraagd of we even met z'n allen achterin wilden gaan staan zodat de boot uit het water omhoog kon komenHmmbob schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:46:
[...]
Bij terugkomst op AMS ook een leuke: tijdens het deplanen plotseling een gehaaste omroep "Dear passengers can you quickly move forward in the aircraft because otherwise it WILL tip over to the back"![]()
(Je begrijpt, ik zat niet ergens voorin)
ik ben zojuist teruggekeerd van een weekje Hong Kong, route BRU-HEL-HKG, en deel mijn ervaring met Finnair BC.
Ik hoopte op deze route gebruik te kunnen maken van de in 2022 geintroduceerde Finnair Airlounge stoelen. Deze zijn door/voor Finnair ontwikkeld met het oog op comfort en gewichtsbesparing en kwamen vooral in het nieuws doordat ze geen recline functie hebben. Ik vroeg me af hoe dat ging bevallen.
De leg BRU-HEL in een Embrear, dus de toegevoegde BC waarde is minimaal (eten + wat extra beenruimte)
Op de leg HEL-HKG helaas geen toestel toegewezen gekregen met de genoemde airlounge seats, dus van de "oude" bc stoelen gebruik gemaakt. Op zich niet slecht, een beetje a la KLM WBC maar volgens mij iets smaller. Te smal aan de voeten voor total comfort maar aangezien de vlucht HEL-HKG om 0.50 vertrok, toch heerlijk geslapen. Wel hebben deze stoelen 0 opbergmogelijkheden. Heel slecht is dat.
Op de terugvlucht , die ook s'avonds vertrok, om 21.45, gelukkig wel een toestel met de nieuwe airlounge. Als eerste deze stoelen zolang je zit: Dit is voor mij helemaal prima. Veel ruimte rond de schouders en je hebt inderdaad echt het gevoel aan het loungen te zijn. Zoals thuis op de bank zeg maar. Een extra kussen waardoor je het jezelf prima comformabel kan maken. De stoel zelf waarborgt veel privacy dankzij de kromming die er in zit, en door de bekleding wordt veel geluid gedempt. Dus een heel relaxed gevoel. Wireless charging in de armsteun is ook perfect. Na het eten nog wat op de ipad gekeken en maar eens testen of het lekker slaapt, die stoel. Dat slapen zou geen overbodige luxe zijn want dankzij V. Putin moet je een aardig tijdje in die stoel bivakkeren (14 uur). Met een hendeltje klap je een klep dicht om de ruimte tussen zitgedeelte en "been" gedeelte voor de helft te dichten. De andere helft dicht je dmv een knopje welke een klep onder de stoel horizontaal brengt. Vervolgens even het matras-cover installeren en snurken maar. Ik ben 1.81m en er was voor mij meer dan genoeg ruimte om relaxed te kunnen liggen. Zeker de bovenste 75% van je lichaam heeft heel veel ruimte. Ik hou er van om verschillende slaapposities aan te nemen tijdens de nacht maar ik kon in deze stoel maar op 1 manier liggen zonder dan mijn onderbenen iets van de stoel voor mij aanraakten. Op mijn zij. Dat klinkt misschien negatiever dan het is, want ik heb heerlijk geslapen. Qua business class mijn meest fijne ervaring tot nu toe. Note: deze ervaring qua verschillende bc's is niet groot moet ik zeggen (KL,LH,AF en oude BA).
Als ik dan toch iets negatiefs aan de ervaring moet vermelden is dat echt een kleinigheidje. Namelijk dat de earplugs die Finnair in zijn amenity kit aanbiedt bijna geen geluid tegenhouden. Gelukkig had ik nog een setje KLM plugs in mijn carry-on zitten.
Aangezien dit 1 van de goedkopere tickets was op de route naar HKG met max 1 stop voor deze data, waarbij ik kan vertrekken vanuit AMS, DUS of BRU, is Finnair het dubbel en dwars waard als je die AirLounge seats kunt kiezen. Echt een innovatief en comfortabel product wat je nergens anders tegenkomt.
Als ik in de toekomst die kant weer op moet en directe tickets (cathay of klm) zijn wederom meer dan 2x zo duur, dan wordt het toch weer Finnair ondanks mijn eerdere rant over het feit dat je zelfs na checkin moet betalen als je je stoel wilt wijzigen
.
Ik hoopte op deze route gebruik te kunnen maken van de in 2022 geintroduceerde Finnair Airlounge stoelen. Deze zijn door/voor Finnair ontwikkeld met het oog op comfort en gewichtsbesparing en kwamen vooral in het nieuws doordat ze geen recline functie hebben. Ik vroeg me af hoe dat ging bevallen.
De leg BRU-HEL in een Embrear, dus de toegevoegde BC waarde is minimaal (eten + wat extra beenruimte)
Op de leg HEL-HKG helaas geen toestel toegewezen gekregen met de genoemde airlounge seats, dus van de "oude" bc stoelen gebruik gemaakt. Op zich niet slecht, een beetje a la KLM WBC maar volgens mij iets smaller. Te smal aan de voeten voor total comfort maar aangezien de vlucht HEL-HKG om 0.50 vertrok, toch heerlijk geslapen. Wel hebben deze stoelen 0 opbergmogelijkheden. Heel slecht is dat.
Op de terugvlucht , die ook s'avonds vertrok, om 21.45, gelukkig wel een toestel met de nieuwe airlounge. Als eerste deze stoelen zolang je zit: Dit is voor mij helemaal prima. Veel ruimte rond de schouders en je hebt inderdaad echt het gevoel aan het loungen te zijn. Zoals thuis op de bank zeg maar. Een extra kussen waardoor je het jezelf prima comformabel kan maken. De stoel zelf waarborgt veel privacy dankzij de kromming die er in zit, en door de bekleding wordt veel geluid gedempt. Dus een heel relaxed gevoel. Wireless charging in de armsteun is ook perfect. Na het eten nog wat op de ipad gekeken en maar eens testen of het lekker slaapt, die stoel. Dat slapen zou geen overbodige luxe zijn want dankzij V. Putin moet je een aardig tijdje in die stoel bivakkeren (14 uur). Met een hendeltje klap je een klep dicht om de ruimte tussen zitgedeelte en "been" gedeelte voor de helft te dichten. De andere helft dicht je dmv een knopje welke een klep onder de stoel horizontaal brengt. Vervolgens even het matras-cover installeren en snurken maar. Ik ben 1.81m en er was voor mij meer dan genoeg ruimte om relaxed te kunnen liggen. Zeker de bovenste 75% van je lichaam heeft heel veel ruimte. Ik hou er van om verschillende slaapposities aan te nemen tijdens de nacht maar ik kon in deze stoel maar op 1 manier liggen zonder dan mijn onderbenen iets van de stoel voor mij aanraakten. Op mijn zij. Dat klinkt misschien negatiever dan het is, want ik heb heerlijk geslapen. Qua business class mijn meest fijne ervaring tot nu toe. Note: deze ervaring qua verschillende bc's is niet groot moet ik zeggen (KL,LH,AF en oude BA).
Als ik dan toch iets negatiefs aan de ervaring moet vermelden is dat echt een kleinigheidje. Namelijk dat de earplugs die Finnair in zijn amenity kit aanbiedt bijna geen geluid tegenhouden. Gelukkig had ik nog een setje KLM plugs in mijn carry-on zitten.
Aangezien dit 1 van de goedkopere tickets was op de route naar HKG met max 1 stop voor deze data, waarbij ik kan vertrekken vanuit AMS, DUS of BRU, is Finnair het dubbel en dwars waard als je die AirLounge seats kunt kiezen. Echt een innovatief en comfortabel product wat je nergens anders tegenkomt.
Als ik in de toekomst die kant weer op moet en directe tickets (cathay of klm) zijn wederom meer dan 2x zo duur, dan wordt het toch weer Finnair ondanks mijn eerdere rant over het feit dat je zelfs na checkin moet betalen als je je stoel wilt wijzigen
Dat betekent, stam + t .
Was het vanuit BRU beduidend goedkoper? Want vanuit AMS vliegt AY met een A350 naar HEL ipv een Embrear.
ja, voor ons is de afstand tot AMS of BRU bijna gelijk. Scheelde 900e p.p. (2 pax).CyBeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:52:
Was het vanuit BRU beduidend goedkoper? Want vanuit AMS vliegt AY met een A350 naar HEL ipv een Embrear.
Daarnaast wassen ze je auto bij VIP parking BRU aanzienlijk beter dan in AMS
Dat betekent, stam + t .
Alleen de afgelopen 2 zomerseizoenen.CyBeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:52:
Wel uitkijken bij korte transfers.CyBeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:52:
De A350 kwam voor mij eerder dit jaar aan bij niet-shengen gates. Uitstappen via bussen via achterste deur. Met mijn ~twee uur overstaptijd meer dan genoeg maar ik zou geen overstap van minder dan een uur boeken bij overstap naar intercontinentaal.
Terug is een ander verhaal, meer vluchten vanaf Helsinki -> NL
Beste tweakers, ik gebruik altijd google flights incognito om vluchten te zoeken, toen ik een half jaar geleden keek waren er nog vluchten naar Perugia (Umbrië, Italië).
Ik zoek een directe vlucht vanuit Brussel (Zaventem of Charleroi), Dusseldörf of een andere plek die vanuit Maastricht gezien binnen een uur aan te rijden is.
Maar helaas lijk ik er geen te vinden in de periode rond 15 tot 22 juni 2024. Heeft iemand nog goede suggesties?
Ik kan vliegen naar Pisa dat heb ik eerder gedaan, maar dan ben ik nog in Italië 2 uur onderweg met een huur auto, als ik rechtstreeks kan landen op Perugia heb ik lokaal vervoer geregeld.
Ik zoek een directe vlucht vanuit Brussel (Zaventem of Charleroi), Dusseldörf of een andere plek die vanuit Maastricht gezien binnen een uur aan te rijden is.
Maar helaas lijk ik er geen te vinden in de periode rond 15 tot 22 juni 2024. Heeft iemand nog goede suggesties?
Ik kan vliegen naar Pisa dat heb ik eerder gedaan, maar dan ben ik nog in Italië 2 uur onderweg met een huur auto, als ik rechtstreeks kan landen op Perugia heb ik lokaal vervoer geregeld.
Dit zijn de huidige airports. “Pro” tip, kijk op de gewenste airport welke bestemmingen ze aanvliegen.loewie1984 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:29:
Beste tweakers, ik gebruik altijd google flights incognito om vluchten te zoeken, toen ik een half jaar geleden keek waren er nog vluchten naar Perugia (Umbrië, Italië).

https://www.flightradar24.com/data/airports/peg/routes ziet er dramatisch uit met slechts een handvol routes deze week. Allicht zal het een verschil maken dat het momenteel winterseizoen is, en nog niet alle airlines voor de zomer hun vluchtschema vast hebben staan?
Ok, dank voor de tips, en waar komt de screenshot vandaan met de luchthavens die op Perugia vliegen? Dan kan ik dit in de toekomst zelf uitzoeken.
https://www.flightconnections.com/flights-to-perugia-pegloewie1984 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:29:
Website met een mooie visualisatie
Vervolgens even een vlugge check: de Transavia vluchten vanaf RTM zijn inderdaad boekbaar bij Transavia voor juni, op woensdagen en zondagen.
Ik zie via de website van Ryanair dat ik idd via die periode kan boeken, ergens vreemd dat dit in google flights niet naar voren kwam. Maar dan ben ik geholpen.Cheesy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
[...]
https://www.flightconnections.com/flights-to-perugia-peg
Website met een mooie visualisatieEven verder klikken dan zie je ook info over de maanden / dagen dat er gevlogen wordt. RTM bijvoorbeeld alleen april tot oktober. En Ryanair vanaf CRL vanaf maart 2024
Bedankt beiden!
Voor de Flying Blue Skyteam vliegers: ITA Airways (De vervanger van Alitalia) heeft een nieuwe regeling met Flying Blue en je kunt nu punten en XP's verdienen/besteden.
Regelmatig kun je met hun door Europa vliegen voor ~350 euro in business class. Das dan 4 segmenten, en daar krijg je dan ook 60XP voor.
https://www.flyingblue.co...ine-itaairways?country=FR
Regelmatig kun je met hun door Europa vliegen voor ~350 euro in business class. Das dan 4 segmenten, en daar krijg je dan ook 60XP voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 21-11-2023 10:32 ]
Nou ja voor short haul kan je de boarding tijden flink verkorten door minder handbaggage. Blijft altijd een ding bij het boarden. Maar ik weet niet of je daar een positieve businesscase kan halen.Hmmbob schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:25:
Alleen kijk je dan even over het feit in dat je veel meer bagageafhandelaars nodig gaat hebben, wat dus meer gaat kosten.
Vanuit reizigersperspectief: Interessant voorstel
Vanuit de business: not so much
Tja je hebt reisbureaus en reisbureaus. Ik heb van het weekend een weekend Londen gedaan met BA Holiday (goede prijs voor de vlucht plus Kimpton Fitzroy Hotel die ik zelf echt niet kon verslaan met losse boekingen). Zondagochtend zag ik dat de terugvlucht van LHR vertraag was (bleek een Air Traffic Control verstoring icm met de wind ofzo). Gebeld en binnen 5 minuten een niet vertraagde vlucht vanaf Gatwick gekregen. Was echt top.Hmmbob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:05:
[...]
AMEX GBT is dikke prima. Altijd bereikbaar, en meteen in 1x geholpen met omboeken etc - ook tussen verschillende modaliteiten (vliegtuig, trein, rental)
Net op tijd voor ze naar *A gaan.Xandrios schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:31:
Voor de Flying Blue Skyteam vliegers: ITA Airways (De vervanger van Alitalia) heeft een nieuwe regeling met Flying Blue en je kunt nu punten en XP's verdienen/besteden.
Top! Verdienen is helemaal mooi. ITA had altijd enorm scherpe deals om richting Latijns Amerika te vliegen in BC.Xandrios schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:31:
- We Are Borg
Ik houd prijzen in de gaten voor AMS CPT. Bij voorkeur wil ik vliegen met BA (in BC), vanwege nachtvlucht en overdag dus aankomen. En ook omdat ik nog een berg avios heb waar ik anders niks mee doe
Nu had ik eerder het plan om dat in 2020 te doen, maar vanwege corona ging dat plan niet door. Prijzen lagen toen rond de 2.5k pp
Nu, welke datum je ook kiest, is de minimale prijs 4.9k. Waarom is dat zo bizar gestegen? Ja ze hebben nieuw business product, maar dat kan het toch niet zijn. Er is ook zat concurrentie op de route waarbij je zelfs in (onze) zomervakantie voor ~2k kan vliegen.
:strip_exif()/f/image/MHWFXDwndQdT2LnvG4P8Ayvs.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfs KLM is een koopje vergeleken met 11k
Nu had ik eerder het plan om dat in 2020 te doen, maar vanwege corona ging dat plan niet door. Prijzen lagen toen rond de 2.5k pp
Nu, welke datum je ook kiest, is de minimale prijs 4.9k. Waarom is dat zo bizar gestegen? Ja ze hebben nieuw business product, maar dat kan het toch niet zijn. Er is ook zat concurrentie op de route waarbij je zelfs in (onze) zomervakantie voor ~2k kan vliegen.
:strip_exif()/f/image/MHWFXDwndQdT2LnvG4P8Ayvs.jpg?f=fotoalbum_large)

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 22-11-2023 20:56 ]
Als je naar andere maanden kijkt voor diezelfde vlucht, zijn de prijzen dan hetzelfde? Ik vlieg ieder jaar juni naar LAS met KLM. Inmiddels weet ik dat als ik voor eind oktober boek, ik ongeveer 5k moet betalen maar dat diezelfde vlucht daarna even 2.8k kost en dan weer langzaam omhoog klimt. Misschien dat dat hier ook gebeurt?We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:53:
Ik houd prijzen in de gaten voor AMS CPT. Bij voorkeur wil ik vliegen met BA (in BC), vanwege nachtvlucht en overdag dus aankomen. En ook omdat ik nog een berg avios heb waar ik anders niks mee doe
[Afbeelding]
Dat betekent, stam + t .
Checkt Google Flights dan überhaupt lowcost? Nooit op gelet, voor point to point biedt Google Flights m.i. niet veel meerwaarde.loewie1984 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:52:
[...]
Ik zie via de website van Ryanair dat ik idd via die periode kan boeken, ergens vreemd dat dit in google flights niet naar voren kwam. Maar dan ben ik geholpen.
Bedankt beiden!
Ryanair heeft er ook een handje van weg om mensen rechtstreeks via hen te proberen laten boeken, inclusief scare tactics.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nou ik heb net geboeked en me weer in de nek laten slaan door Michael O'Leary, vlucht heen en terug van Charleroi en Perugia, standaard tarief 41,99 per persoon heen en 41,99 per persoon terug. Maar dan komt family plus, verzekering eroverheen en dan zijn we zo 500 piek kwijt.Borromini schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
[...]
Checkt Google Flights dan überhaupt lowcost? Nooit op gelet, voor point to point biedt Google Flights m.i. niet veel meerwaarde.
Ryanair heeft er ook een handje van weg om mensen rechtstreeks via hen te proberen laten boeken, inclusief. scare tactics.
Nouja heb geboekt, lekker weekje vakantie!
- We Are Borg
4.9k is het minimum voor het hele jaar, ongedacht de datum. Ik zal het eens langer in de gaten houden maar dit is al maanden zo.Apache4u schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:05:
[...]
Als je naar andere maanden kijkt voor diezelfde vlucht, zijn de prijzen dan hetzelfde? Ik vlieg ieder jaar juni naar LAS met KLM. Inmiddels weet ik dat als ik voor eind oktober boek, ik ongeveer 5k moet betalen maar dat diezelfde vlucht daarna even 2.8k kost en dan weer langzaam omhoog klimt. Misschien dat dat hier ook gebeurt?
Misschien omdat de olieprijs zeker 2.5x hoger ligt dan in 2020?We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:53:
[Afbeelding]
Wikipedia: Olieprijs
de prijzen zijn ook sinds begin dit jaar aanmerkelijk hoger als in +~900 euro BC
BA vliegt veel met de A380 naar CPT, weet niet of je daar nou zo gelukkig van wordt. Stoel indeling is echt raar in BC.
Nee, met de A380 op Johannesburg voor zover ik weet. BA - CPT is met een A350 of 777.iRobert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:38:
BA vliegt veel met de A380 naar CPT, weet niet of je daar nou zo gelukkig van wordt. Stoel indeling is echt raar in BC.
- We Are Borg
Precieskevkev schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:47:
[...]
Nee, met de A380 op Johannesburg voor zover ik weet. BA - CPT is met een A350 of 777.
En ik probeer het echt te begrijpen, maar het zit echt niet (alleen) in kerosine. KLM biedt het voor 3.5k aan (zie screenshot) en ook data met 2.5k. BA zit qua prijs tussen 4.9k en 11k hele jaar door

Ik vlieg vanavond/morgen (25 november) terug met KL836. De kist is een 777-300..
Iemand ervaring met deze seat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6IeNHZFwj7s8UUTa740hVco.jpg?f=user_large)
Lijkt me prima maar kan ook gewoon zijn dat ze strak tegen elkaar zitten en dan heeft het weinig meerwaarde...
Ik kan er weinig over vinden online
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6IeNHZFwj7s8UUTa740hVco.jpg?f=user_large)
Lijkt me prima maar kan ook gewoon zijn dat ze strak tegen elkaar zitten en dan heeft het weinig meerwaarde...
Ik snap niet zo goed wat je probeert te begrijpen? Kennelijk kan BA het vliegtuig (voldoende) vullen voor die prijzen. Er is vraag voor die directe verbinding en mensen willen het betalen. Dus waarom zouden ze de prijzen verlagen? En kennelijk is KLM geen concurrentie voor ze op deze route.We Are Borg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:25:
[...]
Precies
En ik probeer het echt te begrijpen, maar het zit echt niet (alleen) in kerosine. KLM biedt het voor 3.5k aan (zie screenshot) en ook data met 2.5k. BA zit qua prijs tussen 4.9k en 11k hele jaar door
De luchtvaartmaatschappijen hebben het yield management spelletje echt wel in vingers.
Het is het nu verouderede BC product van BA. Het lijkt nu een rare indeling maar met die indeling was BA een van de eerste maatschappijen die fully lie flat aanbood. En dat al jaren geleden.iRobert schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:38:
- We Are Borg
Ik denk dat je gelijk hebt: misschien is het mijn ongeloof dat ze voor deze prijzen hun kisten vol krijgenPolarBear schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:13:
[...]
Ik snap niet zo goed wat je probeert te begrijpen? Kennelijk kan BA het vliegtuig (voldoende) vullen voor die prijzen. Er is vraag voor die directe verbinding en mensen willen het betalen. Dus waarom zouden ze de prijzen verlagen? En kennelijk is KLM geen concurrentie voor ze op deze route.
De luchtvaartmaatschappijen hebben het yield management spelletje echt wel in vingers.
Afaik zitten die gewoon tegen elkaar aan en is de meerwaarde dus dat het er maar 2 zijn ipv 3.FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 04:13:
Ik vlieg vanavond/morgen (25 november) terug met KL836. De kist is een 777-300..
[Afbeelding]
Met de 3d-tour linkjes die ik een paar pagina’s terug gepost hebt kun je zelf kijken, er van uitgaande dat dit niet iets van de nieuwe cabineindeling is.
De reden is overigens dat de cabine daar naar binnen buigt om achteraan in een punt uit te komen. Er is dus minder ruimte voor stoelen maar dat plaatje toont dat niet.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 24-11-2023 07:05 ]
En daarmee ook dicht bij de aft galley/toiletten. En afhankelijk van je voorkeur is dat een voor/nadeel.CyBeR schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:03:
[...]
De reden is overigens dat de cabine daar naar binnen buigt om achteraan in een punt uit te komen. Er is dus minder ruimte voor stoelen maar dat plaatje toont dat niet.
Ah check. Nou ja kan iig mijn rechterbeen een beetje opzij leggen zonder dat er meteen karretjes tegenaan rijden of mensen tegenaan lopen. Eigenlijk zit je overal in Economy niet best..
Ik hou wel ff in de gaten of er ik Economy Comfort nog iets vrijkomt
Gangpad loopt gewoon recht door, dat lijkt op deze tekening iets vertekend. De tekening laat een rechte lijn zien, waar de buitenwand van het vliegtuig naar binnen knijpt. In werkelijkheid staan de stoelen dus tegen het gangpad aan, meer naar rechts.FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:40:
Ah check. Nou ja kan iig mijn rechterbeen een beetje opzij leggen zonder dat er meteen karretjes tegenaan rijden of mensen tegenaan lopen. Eigenlijk zit je overal in Economy niet best..
Maar prima plek verder hoor, je kunt alleen je stoelleuning waarschijnlijk niet helemaal achterover gooien mocht je dat al willen. Voordeel is wel dat er niemand klaagt als je je leuning achterover gooit.
Hoe kan een vlucht met overstap in london tegenover een directe vlucht nu 30% minder CO2 uitstoot hebben? Heeft BA magische brexit kerosine?We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:53:
[Afbeelding]
seatbuddy geeft dit aan als een bad seat..FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 04:13:
[Afbeelding]
https://www.seatguru.com/...LM_Boeing_777-300ER_A.php
eigenlijk zijn de achtereste rij altijd een bad seat ivm de toileten die er achter zitten..
seat 55A is beter denk ik.. bij raam dus niet mensen die langs je moeten en een stoel ernaast die nog niet geboekt is dus met een beetje mazzel vrij blijft.
Ziet eruit alsof die vlucht ws helemaal vol zit, veel mensen kiezen geen stoel bij het inchecken. Verschilt per bestemming nogal. Dus dit zal het verschil niet maken. Die twee stoelen zitten trouwens wel tegen elkaar aan.ToolkiT schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:30:
[...]
seatbuddy geeft dit aan als een bad seat..
https://www.seatguru.com/...LM_Boeing_777-300ER_A.php
eigenlijk zijn de achtereste rij altijd een bad seat ivm de toileten die er achter zitten..
seat 55A is beter denk ik.. bij raam dus niet mensen die langs je moeten en een stoel ernaast die nog niet geboekt is dus met een beetje mazzel vrij blijft.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
ik vrees het ook.. maar 55A of 59C geeft de meeste kans op een lege stoel naast je..Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:40:
[...]
Ziet eruit alsof die vlucht ws helemaal vol zit, veel mensen kiezen geen stoel bij het inchecken. Verschilt per bestemming nogal. Dus dit zal het verschil niet maken. Die twee stoelen zitten trouwens wel tegen elkaar aan.
stoelen in het midden zijn over het algemeen comfortabeler (minder wip-wap effect) dus kom ik op 55A uit..
aan de andere kant las ik ook dit:
"Submitted by SeatGuru User on 2017/01/01 for Seat 63 k 63 j
Wife and I pre- booked these seats on a flight from Manila to Amsterdam.not a bad seat, still reclines,overhead locker for hand luggage,no toilet behind seat.disapointed not able to pre- book this seat on outward journey as not available.preferred previous 777-300er which had more of these twin seats at rear of plane.well worth the extra cost by KlM for this preferred seat on a long haul flight.no complaints or issues with 63 K and 63 j on this 3-4-3 configeration plane"
"Submitted by SeatGuru User on 2017/01/01 for Seat 63 k 63 j
Wife and I pre- booked these seats on a flight from Manila to Amsterdam.not a bad seat, still reclines,overhead locker for hand luggage,no toilet behind seat.disapointed not able to pre- book this seat on outward journey as not available.preferred previous 777-300er which had more of these twin seats at rear of plane.well worth the extra cost by KlM for this preferred seat on a long haul flight.no complaints or issues with 63 K and 63 j on this 3-4-3 configeration plane"
Nu ik erachter was dat de stoelen inderdaad direct naast elkaar staan had het voor mij geen meerwaarde meer.
Ik zit inmiddels op 32D
:strip_exif()/f/image/Mod2u85x3wBjHZ2pz83x7iPK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt hoopvol maar deze kisten zitten standaard ramvol. Dus ik denk dat ze nog wel opgevuld worden. Vlieg ook pas over 3.5 uur.
Bij het raam doe ik niet meer. Vroeger wel, maar ik moet tijdens een vlucht van 12/13 uur toch wel 1 a 2 keer plassen, vaak ook tijdens slaap tijd. Dan is het overigens wel lekker rustig bij de wc’s en je ontloopt de drukte in de morgen…
Ik zit inmiddels op 32D
:strip_exif()/f/image/Mod2u85x3wBjHZ2pz83x7iPK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt hoopvol maar deze kisten zitten standaard ramvol. Dus ik denk dat ze nog wel opgevuld worden. Vlieg ook pas over 3.5 uur.
Bij het raam doe ik niet meer. Vroeger wel, maar ik moet tijdens een vlucht van 12/13 uur toch wel 1 a 2 keer plassen, vaak ook tijdens slaap tijd. Dan is het overigens wel lekker rustig bij de wc’s en je ontloopt de drukte in de morgen…
[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 24-11-2023 16:23 ]
Als je toch gratis E-comfort kan vliegen, zou ik die 19F pakken. Met de extra beenruimte is het niet lastig om er uit te komen als degene op G slaapt.FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:19:
Nu ik erachter was dat de stoelen inderdaad direct naast elkaar staan had het voor mij geen meerwaarde meer.
Ik zit inmiddels op 32D
[Afbeelding]
Niet verkeerd bedoeld, maar over slapende mensen (onbekenden) heenklimmen is een grote no-no imho. Als het je reisgenoot is prima, maar dat moet een onbekende persoon naast me bij mij niet proberen.RocketKoen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:16:
[...]
Als je toch gratis E-comfort kan vliegen, zou ik die 19F pakken. Met de extra beenruimte is het niet lastig om er uit te komen als degene op G slaapt.
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2023 18:55 ]
Wordt je dan liever 3x wakker gemaakt?Xandrios schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:55:
[...]
Niet verkeerd bedoeld, maar over slapende mensen (onbekenden) heenklimmen is een grote no-no imho. Als het je reisgenoot is prima, maar dat moet een onbekende persoon naast me bij mij niet proberen.
Wat moet hij dan? Blijven zitten en in een fles pissen? Wakker maken is ook zo wat, wie weet lukt het zonder je wakker te maken er langs te komen en als je wel wakker wordt.... Dan is het resultaat hetzelfdeXandrios schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:55:
[...]
Niet verkeerd bedoeld, maar over slapende mensen (onbekenden) heenklimmen is een grote no-no imho. Als het je reisgenoot is prima, maar dat moet een onbekende persoon naast me bij mij niet proberen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Zo'n volle vlucht? Ik zou eerder nog een indirecte vlucht gaan zoeken...
(Ik vlieg alleen als ik gangpad heb, of een directe toegang tot het gangpad heb)
(Ik vlieg alleen als ik gangpad heb, of een directe toegang tot het gangpad heb)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uhm..wakker maken ja. Als er voldoende ruimte is om erlangs te gaan, natuurlijk - maar op die krappe economy stoeltjes kun je er echt niet langs zonder de personal space van de persoon naast je te misbruiken.Snowhite0901 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:57:
[...]
Wat moet hij dan? Blijven zitten en in een fles pissen? Wakker maken is ook zo wat, wie weet lukt het zonder je wakker te maken er langs te komen en als je wel wakker wordt.... Dan is het resultaat hetzelfde
Als je het gangpad kiest dan doe je dat wegens het voordeel dat je er zelf makkelijk in&uit kunt, maar wetende dat als iemand anders eruit moet dat je even moet opstaan. Dat hoort erbij - ook snachts.
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 25-11-2023 00:57 ]
Vroeger op school had je apenkooien waarbij je prima dit soort dingen kon doen, ik snap je probleem nietXandrios schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 00:56:
[...]
Uhm..wakker maken ja. Als er voldoende ruimte is om erlangs te gaan, natuurlijk - maar op die krappe economy stoeltjes kun je er echt niet langs zonder de personal space van de persoon naast je te misbruiken.
Als je het gangpad kiest dan doe je dat wegens het voordeel dat je er zelf makkelijk in&uit kunt, maar wetende dat als iemand anders eruit moet dat je even moet opstaan. Dat hoort erbij - ook snachts.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ze hebben bij Schiphol duidelijk de software op de eGates aangepast. Hij was beduidend sneller dan ik gewend ben en hij liet me niet meer 15 seconden in een 3 fps camerabeeld kijken. Ik zag 'm dat bij iemand anders nog wel doen.
(Alleen jammer dat minder dan de helft ervan aan stond.)
(Alleen jammer dat minder dan de helft ervan aan stond.)
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2023 04:37 ]
Ik kijk nu net even naar de seatmap van mijn vlucht morgen, en zie dat deze nu net een update gehad heeft. De "rij van 2" en de halve rijen achterin staan nu veel beter ingetekend:FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:19:
Ik zit inmiddels op 32D
[Afbeelding]
/f/image/DrwG7TMkULFUlg5CnxUTqhjq.png?f=fotoalbum_large)
Nu is dit de 787-9 maar zie hetzelfde terug bij een 195E2 vlucht. Wel beetje jammer dat nu de vleugel pleite is
Ik ben uit nieuwsgierigheid even naar achteren gelopen en 63a/c en g/k hebben wel degelijk nog een halve stoel ruimte extra aan het gangpad. Dus 63c zit zeker niet direct achter 62c, hij zit er wel degelijk schuin achter waardoor je naast je stoel extra beenruimte hebt die niet in het gangpad zit…
Ik zat net even op de OV planner te kijken, en het lijkt erop dat de trein naar Schiphol niet rijd.. klopt dat?
Heeft er iemand ervaring met de rail replacement bus? hoeveel extra tijd kost dat?
Heeft er iemand ervaring met de rail replacement bus? hoeveel extra tijd kost dat?
Da's lekker, gisteren teruggevlogen uit Kaapstad en bij inchecken kreeg ik 'wegens operationele omstandigheden' is uw zitplaats veranderd ... daar had ik dus bij kopen van tickets wel extra voor betaald en ook gelijk gereserveerd, zowel heen als terug.
Zit je opeens op rij 38 ipv lekker achterin (vinden wij). Zo te zien hebben ze een 777-200 ingezet ipv de 777-300. Kon gelukkig nog plekken op rij 25 pakken, ook tegen de bulkhead.
KLM maar eens bellen en kijken of daar wat tegenover staat ...
(heb eerlijk gezegd ook wel eens goedkoper gevlogen ...)
Zit je opeens op rij 38 ipv lekker achterin (vinden wij). Zo te zien hebben ze een 777-200 ingezet ipv de 777-300. Kon gelukkig nog plekken op rij 25 pakken, ook tegen de bulkhead.
KLM maar eens bellen en kijken of daar wat tegenover staat ...
Gisteren alleen 'paspoort wordt gecontroleerd' en helemaal geen camera beeld.CyBeR schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 04:21:
Ze hebben bij Schiphol duidelijk de software op de eGates aangepast.
We zijn net terug met KLM, retourticket €3300 voor 2 personen en nog een ticket voor dochter die eerder terugvloog voor €1900.We Are Borg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:53:
Ik houd prijzen in de gaten voor AMS CPT.
(heb eerlijk gezegd ook wel eens goedkoper gevlogen ...)
[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 27-11-2023 19:56 ]
Volgens ns.nl is het verholpen en gaat alles zo weer rijden. Geen bussen oid.ToolkiT schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:14:
Ik zat net even op de OV planner te kijken, en het lijkt erop dat de trein naar Schiphol niet rijd.. klopt dat?
- We Are Borg
Equipment swap bij AF: van een A350 naar een 777-200. Tweede keer in een jaar tijd. Qua BC ervaring een behoorlijke downgrade maar niks aan te doen. Echter, stoelselectie is gelijk aangepast en ik weet inmiddels de ervaring als je dat wilt veranderen:
Edit: en de medewerker (inclusief collega) hebben ook geen idee waarom het niet werkt. Is nu naar de 'seating afdeling' gestuurd als issue om op te lossen
Later opnieuw proberen is kansloos, dus dat wordt bellen. Waarom KLM zoiets simpels niet kan fixen begrijp ik niet. Wellicht is het de combinatie van de equipment swap en kids, geen ideeSorry, we hebben momenteel een technisch probleem. We werken hard aan een oplossing, maar die laat nog even op zich wachten. Probeer het alstublieft later opnieuw.
Edit: en de medewerker (inclusief collega) hebben ook geen idee waarom het niet werkt. Is nu naar de 'seating afdeling' gestuurd als issue om op te lossen
[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 28-11-2023 13:16 ]
Inderdaad, hoewel die camera wel gebruikt wordt in de achtergrond (hij beweegt op en neer namelijk).Goner schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:38:
[...]
Gisteren alleen 'paspoort wordt gecontroleerd' en helemaal geen camera beeld.
Ik wil in Mei naar de US, met punten. Op de terugweg, maakt het eigenlijk niet uit of we terugvliegen vanaf LAS/SFO/LAX of eventueel zelfs SAN met overstap.
Als ik op de Airfrance/KLM site wil kijken naar de beste optie kost dat echt uren frustratie, omdat je per bestemming moet kijken. Is er een slimmere manier om gewoon meerdere opties te bekijken als je punten wilt gebruiken?
Als ik op de Airfrance/KLM site wil kijken naar de beste optie kost dat echt uren frustratie, omdat je per bestemming moet kijken. Is er een slimmere manier om gewoon meerdere opties te bekijken als je punten wilt gebruiken?
Niet dat ik weet. Maar als het beperkt is tot LAS/SFO/LAX/SAN en alleen met KLM/AF dan valt dat toch wel mee? Op de AF website kun je de datum leeglaten om een maandoverzicht te krijgen, dan doe je dat 4 keer voor de maand mei (voor de 4 bestemmingen) en je bent klaar?PWM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:46:
Ik wil in Mei naar de US, met punten. Op de terugweg, maakt het eigenlijk niet uit of we terugvliegen vanaf LAS/SFO/LAX of eventueel zelfs SAN met overstap.
Verwijderd
Je kan kiezen bijvoorbeeld tussen meerdere bestemmingen op 1 ticket. Zo hebben wij met de KLM:PWM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:46:
15-04-24 heenvlucht vertrek Amsterdam Schiphol naar Los Angeles met de KLM KL601
28-04-24 terugvlucht van Las Vegas naar Amsterdam Schiphol met de KLM KL636
Op 1 ticket. Wij hebben geboekt via CheapTickets.nl en daar kan je tot 3 bestemmingen op 1 ticket. Dit geldt ook bij Vliegwinkel.nl.
Zelfs op de site van KLM kan dit meerdere bestemmingen op 1 ticket
Volgens mij zie je dan ook hoeveel punten het totaal kost
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2023 19:58 ]
Eens kijken hoe de beste medereizigers hier de volgende mail van KLM interpreteren:
Ik hou namelijk niet zo van je boardingpass op je telefoon te hebben, heb het ooit op 1 enkele trip gedaan, en sta je dan aan de gate te wachten, met 3% batterij op je telefoon en geen enkele manier bij de hand om deze te laden (hey, het was letterlijk een last minute opdracht van de werkgever)
De vetgedrukte zin staat ook in het vet in de mail die ik ontvangen heb, maar bedoelen ze nu dat ik verplicht ben om online in te checken? Of kan ik nog altijd mijn treinticket in het station van Antwerpen afhalen en dan een check-in doen in de luchthaven waarbij men mij er enkel op wenst te wijzen dat de online check-in enkel kan voor de twee segmenten of geen van de segmenten?Dear Blokker_1999,
Uw Air&Rail-reis naar Amsterdam nadert snel. We nodigen u uit om uw instapkaart voor de trein te downloaden.
Binnenkort ontvangt u een e-mail voor het inchecken, specifiek voor uw reservering [bookingscode]. Zodra u deze e-mail heeft ontvangen, kunt u online inchecken en uw boarding passes voor de trein en vlucht(en) downloaden via KLM.com of de KLM-app.
Let op: het online incheckproces is verplicht voor uw hele Air&Rail-reis.
Het is ook verplicht om in te stappen in de trein van of naar Antwerpen. Hiermee voorkomt u herberekening van uw ticketprijs bij aankomst op Amsterdam Airport Schiphol.
Ik hou namelijk niet zo van je boardingpass op je telefoon te hebben, heb het ooit op 1 enkele trip gedaan, en sta je dan aan de gate te wachten, met 3% batterij op je telefoon en geen enkele manier bij de hand om deze te laden (hey, het was letterlijk een last minute opdracht van de werkgever)
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ja, vele maatschapijen hebben een zogenaamde multi city zoekfunctie waarbij je telkens je oorsprong en bestemming opgeeft en zo alles op 1 ticket kunt boeken.PWM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:46:
En wil je echt alles in 1 zoekopdracht kunnen gooien, kan je je geluk eens proberen met de ITA Matrix search:
/f/image/YNc9W5T2vpIe8bGRTD31KgSz.png?f=fotoalbum_large)
Merk wel, die site geeft je geen optie om te boeken, maar is puur een zoekmotor.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik houd er zelf niet zo van om met 3% batterij op mijn telefoon rond te lopen, zelfs als ik niet hoef te reizen.Blokker_1999 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:54:
Als je op je vertrekpunt niet hebt kunnen laden, dan zijn er in de trein en op Schiphol toch nog voldoende laadmogelijkheden? Dit lijkt mij echt geen probleem in de praktijk. En als je onverhoopt toch zonder stroom komt te zitten, dan kan de incheckbalie een papieren boarding pass voor je regelen.
3% stroom is inderdaad wel op te lossen, maar er kunnen ook andere redenen zijn dat een QR code oid niet werkt (om te noemen storingen aan de zijde van de aanbieder bijvoorbeeld). Niet ongebruikelijk.Zr40 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:08:
[...]
Ik houd er zelf niet zo van om met 3% batterij op mijn telefoon rond te lopen, zelfs als ik niet hoef te reizen.
Als je op je vertrekpunt niet hebt kunnen laden, dan zijn er in de trein en op Schiphol toch nog voldoende laadmogelijkheden? Dit lijkt mij echt geen probleem in de praktijk.
Succes als je ooit in die situatie komt, het proces is dermate digitaal ingeregeld dat er bij een storing of wat dan ook geen personeel beschikbaar is.En als je onverhoopt toch zonder stroom komt te zitten, dan kan de incheckbalie een papieren boarding pass voor je regelen.
Zonder storing als passagier met een lege telefoon? Dan mag je achteraansluiten bij alle mensen met boekingsproblemen.
Maar verder, opladen op schiphol gaat prima airside ;-) In de NS treinen niet tot nauwelijks. In bus 300 heeft elke stoel wel een USB poort.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2