Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 185 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Apache4u schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:30:
Daarnaast zijn er genoeg bedrijven die aan de policy vasthouden, geen business class op long haul voor bepaalde functies, maar PC is wel toegestaan.
Is hier ook zo. PC mag wel voor long haul, business nooit. Dat wordt alleen geboekt als iemand perse ergens naartoe moet en er niets anders beschikbaar is (en bijv. ook meteen aan de slag moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:51:
[...]

Is hier ook zo. PC mag wel voor long haul, business nooit. Dat wordt alleen geboekt als iemand perse ergens naartoe moet en er niets anders beschikbaar is (en bijv. ook meteen aan de slag moet)
Maar ik neem toch aan dat met een screenshotje dat PC duurder is dan Business, dat toch geen probleem is? Wij hebben intra-europe vanzelfsprekend ook een Economy only regel. Maar soms naar CPH of vanuit de UK kan business op drukke dagen wel eens goedkoper zijn. Dan maak ik daar even een capture van en die gaat dan mee met de declaratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:24:
[...]

Maar ik neem toch aan dat met een screenshotje dat PC duurder is dan Business, dat toch geen probleem is? Wij hebben intra-europe vanzelfsprekend ook een Economy only regel. Maar soms naar CPH of vanuit de UK kan business op drukke dagen wel eens goedkoper zijn. Dan maak ik daar even een capture van en die gaat dan mee met de declaratie.
Grote internationale organisaties hebben vaak interne bookingtools voor travel. Aan de hand van je identiteit val je in een bepaalde klasse. Aan die klasse hangen dan weer tickets en hotels die je via die tool kan boeken. Heel leuk als je zelf via tripadvisor een beter hotel wat goedkoper is kan vinden, of zoals je zegt, een ticket wat goedkoper is in een hogere klasse dan dat in een lagere klasse maar daar heeft zo'n organisatie geen boodschap aan. Antwoord zal dan ook zijn "daar beginnen we niet aan, we hebben 100-en mensen per week die aan het reizen zijn en dan kunnen we wel screenshotjes blijven bekijken".

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Plus dat je dan het antwoord krijgt: 'De prijs die jij ziet betalen wij niet, boek maar gewoon via t systeem'.

Ook al weet je dat t niet zo is, dan laat ik t maar, pick your battles zo gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
ToolkiT schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:16:
[...]

Overstap is in Dehli.. maar dat zou niet veel anders zijn vermoed ik..
Mumbai vond ik trouwens een prima airport..
Afgelopen maand beide bezocht.
Zorg vooral dat je wat te snacken/eten bij hebt. Of roepies. Want je kan bij veel shops/cafe's niet pinnen (soms wel met CC) en ik ben airside ook geen (werkende) ATM tegengekomen.

Of je Air India wilt vliegen is een tweede... Ze hebben een slechtere reputatie dan Ryanair.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RocketKoen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:40:
[...]

Afgelopen maand beide bezocht.
Zorg vooral dat je wat te snacken/eten bij hebt. Of roepies. Want je kan bij veel shops/cafe's niet pinnen (soms wel met CC) en ik ben airside ook geen (werkende) ATM tegengekomen.

Of je Air India wilt vliegen is een tweede... Ze hebben een slechtere reputatie dan Ryanair.
1x mee gevlogen en toen was de service eigenlijk prima.. niet de beste, maar zeker beter dan Ryanair..
vlucht had vertraging en ik werd bij overstap geholpen om asap bij de vervolgvlucht te komen..
Mijn collega had echter 2 losse tickets voor dezelfde vluchten.. dus die moest eerst zijn koffer oppikken.. en miste dus zijn connectie.. dat was wel minder.. maar ook een beetje user error..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:24:
[...]

Ja, zo flexibel zijn we nog wel. Maar dit heb ik in de praktijk nog niet meegemaakt, wel dat het vrii dicht bij elkaar zit. Dat is dus een kwestie van een route opsnorren waarbij het verschil klein is en dan de meerprijs voor business zelf ophoesten. Er is geen verplichting het goedkoopst mogelijke ticket te boeken zolang de route maar een beetje logisch is. Dus niet drie keer overstappen via vage airports zodat je een ticket kunt kiezen waar business nauwelijks duurder is.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 09-11-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
ToolkiT schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:48:
[...]
Mijn collega had echter 2 losse tickets voor dezelfde vluchten.. dus die moest eerst zijn koffer oppikken.. en miste dus zijn connectie.. dat was wel minder.. maar ook een beetje user error..
Dat gaat bij iedere airline fout. Al moet ik zeggen dat de koffers op BOM enorm snel waren. Kwam aan op een binnenlandse vlucht, dus geen immigratiedienst, en de koffer was eerder bij de band dan ik.

Op DEL wel door immigratie geweest. En ook dat was enorm snel. Simpelweg omdat er zelfs om 2am nog iets van 20 balies open waren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RocketKoen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:38:
[...]

Dat gaat bij iedere airline fout. Al moet ik zeggen dat de koffers op BOM enorm snel waren. Kwam aan op een binnenlandse vlucht, dus geen immigratiedienst, en de koffer was eerder bij de band dan ik.

Op DEL wel door immigratie geweest. En ook dat was enorm snel. Simpelweg omdat er zelfs om 2am nog iets van 20 balies open waren.
Bij BOM was is ook supersnel door de migratie.. bij EC stond er een korte rij, maar er was ook BC/VIP rij die leeg was en die dude zwaaide dat ik daar wel heen kon (misschien om dat ik de enige eureaan in de rij was??)
En toen wees hij me suptiel erop dat mijn gulp open stond.. bij migratie heb ik altijd een plaatsvervangend schuldgevoel alsof ik dodgy ben, dus duurde even voor ik door had wat hij bedoelde.. daar hebben we beiden toen hard om kunnen lachen.. ech super vriendelijke kerel.. terwijl ik juist allemaal horror verhalen over de migratie had gehoord (zoals in de US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

ToolkiT schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:20:
Niet nederland maar wel net over de grens is Niederein/Weeze met *kuch* ryanair is goedkoopste optie..
Ik vlieg nu ik in Spanje woon altijd van Valencia of Alicante (woon er precies tussenin) en voor veel routes is Ryanair dan de enige optie. En dat valt eigenlijk best wel mee, als je je verwachtingen er op aanpast. (Maar toegegeven, als er ook maar een andere directe optie is, wordt die het... naar Nederland toch meestal Vueling.)
Yankovic schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:
Als je echt elke maand of meerdere keren per maand moet vliegen misschien.
Ik ga 1 a 2 keer per jaar voor mn werk naar de VS en dan is Economy echt geen probleem hoor. Ik vlieg doordeweeks en er wordt ook niet verwacht dat ik op de vliegdagen nog iets nuttigs doe. Een beetje beenruimte vind ik het belangrijkste en ze zijn nou ook weer niet te gierig voor een stoel bij de nooduitgang of Comfort (niet premium) gedeelte en daar zit je over het algemeen al prima.
Toen ik nog in Dubai woonde, ging ik één keer per jaar naar de VS, voor re:Invent. De vlucht Dubai - LA is een van de langste vluchten die er zijn (16 uur volgens schema, maar vaak al snel 17 uur in het vliegtuig zitten). De policy van mijn werkgever was "business voor vluchten langer dan 10 uur", maar voor deze vlucht kreeg ik de vraag of ik toch niet alsjeblieft economy wilde overwegen, want de vlucht was omgerekend zo'n €9k. Waarop ik zei, "dan ga ik gewoon wel niet, het is geen vakantie en ik doe het niet voor de lol." Toen hebben ze toch maar toegegeven.

Eén van mijn projecten op het moment (als freelance consultant) is in Kuala Lumpur, en daar vroegen ze ook of ik economy of business vloog; want gegeven de prijs van business tickets zouden ze dan maar budget hebben om mij een of twee keer IRL langs te laten komen. Ook dat was een geval van, prima, dan doen we het project wel voornamelijk remote :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ik vlieg nu ik in Spanje woon altijd van Valencia of Alicante (woon er precies tussenin) en voor veel routes is Ryanair dan de enige optie. En dat valt eigenlijk best wel mee, als je je verwachtingen er op aanpast. (Maar toegegeven, als er ook maar een andere directe optie is, wordt die het... naar Nederland toch meestal Vueling.)
RA is wat het is.. als je geen luxe or service verwacht, je koffers goed weegt en meet is het prima te doen.. maar zodra er wat fout gaat of je een gram over de limiet bent vallen alle voordelen van de prijs weg..
Dat gezegd hebben.. toen wij van Oost Nederland naar Oost Portugal (Algarve) moesten.. zijn we gaan kijken wat de opties waren.. daar was het prijsverschil met niet RA zo duur dat we maar van Weeze naar Seville gevlogen zijn.. (dus om van NL-P te gaan vlogen we van D-ESP :+ ) en dat was op zich prima.. tot ze gingen koffers wegen.. in totaal hadden we minder dan de toegestane hoeveelheid.. maar 1 koffer was te zwaar, 1 te licht, handbagage ditto..
Dus we moesten of een belachelijk bedrag bijbetalen of alle koffers opnieuw inpakken.. 8)7 En dit was dus met een peuter erbij die amper kon lopen en nonstop aandacht nodig heeft op een vliegveld..
Veel ge-eikel om niks dus.. uiteindelijk klein beetje omgegooid en de boete maar gepakt.. en dus was het uiteindelijk amper goedkoper.. Deels user error natuurlijk.. maar zo'n beetje elke normale airline kijkt naar de totaal load en niet naar elke gram van elk stuk bagage.. en dan te bedenken dat wij ongeveer de helft qua formaat zijn vergeleken de helft van de andere passagiers.. dus het gaat ze echt niet om load capacity, maar puur om geld vangen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PowerFlower schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:25:
[...]
Toen ik nog in Dubai woonde, ging ik één keer per jaar naar de VS, voor re:Invent. De vlucht Dubai - LA is een van de langste vluchten die er zijn (16 uur volgens schema, maar vaak al snel 17 uur in het vliegtuig zitten). De policy van mijn werkgever was "business voor vluchten langer dan 10 uur", maar voor deze vlucht kreeg ik de vraag of ik toch niet alsjeblieft economy wilde overwegen, want de vlucht was omgerekend zo'n €9k. Waarop ik zei, "dan ga ik gewoon wel niet, het is geen vakantie en ik doe het niet voor de lol." Toen hebben ze toch maar toegegeven.
Ik heb die ook wel eens aan de hand gehad. 8100 voor business en 1400 voor economy. Ik heb toen die werknemer 2500,- reisvoucher gegeven + het economy ticket :p

Maarja, dat lukt bij de corporaties wat moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb die ook wel eens aan de hand gehad. 8100 voor business en 1400 voor economy. Ik heb toen die werknemer 2500,- reisvoucher gegeven + het economy ticket :p

Wel netjes loonbelasting over die 2500e afgedragen natuurlijk 😇

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 114% gewijzigd door Notna op 09-11-2023 22:27 . Reden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76546540#76546540 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Wat veel boeiender is dan "lief dagboek..." ↑↑

Pagina 737 op standaard posts/pagina instelling :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg op 23 december in Economy class met Transavia naar Casablanca voor 5 dagen. Transavia heeft volgens mij geen Business class. Ik heb nu gekozen voor standaard stoelen voor €7. Ik kon voor €5 meerprijs waarschijnlijk betere stoelen krijgen voor €12. Iemand ervaring met de wat duurder stoelen bij Transavia?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb6at6FphEcMR4iktiagnLvrlew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6tOSiAZAV2l7GiVTUxiR1rS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2023 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

ToolkiT schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:01:
RA is wat het is.. als je geen luxe or service verwacht, je koffers goed weegt en meet is het prima te doen.. maar zodra er wat fout gaat
[...]
het gaat ze echt niet om load capacity, maar puur om geld vangen..
Dit is de volledige samenvatting. Nou vlieg ik altijd alleen met handbagage, en voor een paar dagen, dus die extra kosten loop ik meestal niet op. Plus, als je vanuit Spanje vliegt, denk maar niet dat die Spanjaarden er zo strikt op gaan zijn als de Noorderlingen ;)

Maar als er ook maar iets fout gaat, weer dat tegenzit (vooral een probleem rond Nederland/België etc, niet zo zeer hier), stakingen (meer een probleem hier), dan doen ze echt het minimale waar ze wettelijk toe verplicht zijn. De vlucht van Mrs. PowerFlower van Valencia naar Lissabon was uren vertraagd, en dus kreeg ze een bon toegestuurd voor een snack (dat moeten ze doen). Maar natuurlijk precies om 11:01 PM. Wanneer net het laatste restaurant op VLC dicht is gegaan :') Maar, ze was er nog steeds sneller dan met de auto.
PWM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:33:

Nu ja, in dit geval was het absurdistische dat ik echt gewoon geen zit had in die trip in economy, om daarna in een motel vlak buiten de stad te zitten. Het was uit het reisbudget van mijn afdeling, en het waren Procurement en HR die dwars gingen liggen, terwijl het al een jaar daarvoor goedgekeurd was (voor zowel mij als een van mijn managers, en expliciet voor die kosten). Ja, dat is Emirates in BC, en de Venetian. Ja dat is duur. Maar het was in totaal een procent van het hele reisbudget van mijn afdeling (oftewel, het budget waar ik van bepaalde hoe het gebruikt werd). En we hadden flink wat over aan het eind van het jaar. En het jaar daarvoor had ik in Vegas met veel moeite een korting van ongeveer $2m weten los te weken van AWS. en de garantie van een aantal belangrijke features op de roadmap. Dus tsja, kosten en baten?

De hele attitude was gewoon "oh leuk plezierreisje naar Vegas!" en daar heb ik echt een broertje aan dood.

Overigens, toen ik nog een externe consultant was bij diezelfde werkgever, kreeg ik ooit op vrijdag bericht dat ik maandag per sé in Dubai moest zijn voor een belangrijke onderhandeling. "Maar ik ben nu in Boston en vlieg zondag naar Amsterdam," geen punt, ik kreeg een BC ticket met Emirates, Boston - Dubai - Amsterdam. Dat is het duurste ticket geweest waar ik ooit op gevlogen heb :X (Als ik me goed herinner in de orde van $25k.) Emirates was wel zo aardig daar een upgrade bovenop te gooien :X

Maar goed, tegenwoordig doe ik dus gewoon lekker korte vluchtjes in Ryanair etc. en dat bevalt prima :Y

[ Voor 45% gewijzigd door PowerFlower op 09-11-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:52:
Ik vlieg op 23 december in Economy class met Transavia naar Casablanca voor 5 dagen. Transavia heeft volgens mij geen Business class. Ik heb nu gekozen voor standaard stoelen voor €7. Ik kon voor €5 meerprijs waarschijnlijk betere stoelen krijgen voor €12. Iemand ervaring met de wat duurder stoelen bij Transavia?

[Afbeelding]
De enige die enigszins de moeite zijn zijn de nooduitgang stoelen, voor de rest is het gewoon een budgetmaatschappij en IMHO niet veel beter dan ryanair oid.
Voor mij is het enige bestaansrecht dat ik vluchten bij ze kan boeken met FB miles en ze vanaf EIN vliegen.

Evengoed: prima zat voor een vlucht van max 4 uur, dat is gewoon verstand op 0 en accepteren dat je in een veetransport zit :P

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]
zelf geen ervaring met Transavia.. maar bij de meeste van dat soort maatschappijen en kortere vluchten zijn de stoelen allemaal gelijk, en heb je alleen bij nooduitgang en eerste rij wat meer beenruimte..
Die stoelen 'standaard voorin' hebben alleen voordeel dat je sneller kan uitstappen.. is dat het geld waard? moet je zelf bepalen maar IMHO niet zo.. je zit in theory wel iets stiller, maar met een noice canceling headset merkt je dat amper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:40:
[...]
Maar als er ook maar iets fout gaat,
Dat doet me weer denken aan onze vlucht Stansted-Eindhoven... echt mega goedkoop toen (£10 ofzo want ze stunten toen nog erg).. bleek er mist te zijn in Eindhoven..
3x proberen te landen maar dat lukte door low visibility dus niet.. en Eindhoven heeft geen guidance system.. reroute naar.. je raad het niet.. Frankfurt!
Dus vanaf daar met een bus naar Eindhoven... Toen had ik wel sneller zelf kunnen rijden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

ToolkiT schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:20:
Dat doet me weer denken aan onze vlucht Stansted-Eindhoven... echt mega goedkoop toen (£10 ofzo want ze stunten toen nog erg).. bleek er mist te zijn in Eindhoven..
3x proberen te landen maar dat lukte door low visibility dus niet.. en Eindhoven heeft geen guidance system.. reroute naar.. je raad het niet.. Frankfurt!
Dus vanaf daar met een bus naar Eindhoven... Toen had ik wel sneller zelf kunnen rijden dus.
Tsja... ooit een vlucht vanaf "Brussel Zuid" (Charleroi, dus) naar Venetië. Dus daar heen gereden. Vooraf gecheckt, vlucht op tijd, geen probleem. Op het vliegveld bleek dat er door dichte mist al de hele dag niet gevlogen werd. Maar de Ryanair vlucht ging gewoon hoor! Met een delay. En nog een delay. En nog een delay. Want ze wilden niet cancellen want dat had geld gekost. Delay naar 11am de volgende dag, en op Charleroi is dan gewoon alles dicht (ga maar in je auto slapen). Dus wij een hotel weten te vinden. Volgende ochtend... jawel, delay (nog steeds dezelfde vlucht).

Heb het toen maar omgeboekt naar Weeze, daarheen gereden en dat ging allemaal goed dus een dag later alsnog aangekomen (en alle andere reserveringen kunnen veranderen). Maar inmiddels hadden we zo'n beetje naar Venetië door kunnen rijden.

Die vlucht vanaf Charleroi, zocht ik later nog even op, is uiteindelijk niet op woensdagavond gevlogen zoals gepland, maar... op vrijdagochtend... je zult er maar al die tijd op dat vliegveld op moeten hebben wachten.

Volgens mij komen ze daar tegenwoordig niet meer mee weg (dit was 15 jaar geleden) maar dat zal ze er niet van weerhouden het te proberen.

Maar goed, <knocks on lots of wood>, vanaf Valencia dus vooralsnog alleen wat korte vertragingen gehad. En ik ben dus wel iemand die een paar honderd euro extra over heeft voor een betrouwbare maatschappij die je niet laat stranden (te vaak meegemaakt en het maakt een enorm verschil hoe goed ze daar mee om gaan, het is ook de reden dat ik nooit Delta meer vlieg). Maar bijvoorbeeld Valencia - Lissabon is 9 uur met de auto, of 8 uur met een overstap; of, Ryanair in anderhalf uur -- dan maar met een paar uur vertraging terwijl je in de lounge zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ugh, morgen naar Hong Kong met mijn vrouw. Wilde de nieuwe business class van Finnair graag proberen dus , ook vanwege het grote verschil in prijs, Finnair geboekt via Helsinki. De hele maand vliegen ze al met de nieuwe BC richting Hong Kong , maar je raad het al, uitgerekend morgennacht niet. Balen dus. Als je bij Finnair BC boekt mag je nog fijn bijbetalen als je een stoel wilt reserveren . Niet gedaan dus. Vandaag na checkin gezien welke stoelen ik toegewezen heb gekregen.. 9D/9H , naast het toilet en net achter de galley. Op seatguru , hoewel outdated, geen positieve reacties op deze stoelen. Ik dacht , dan pas ik ze toch maar aan. Dat kost dus ook nog gewoon 90e pp bij Finnair (na inchecken) voor 2 middle seats. Voor window seats zou je nog 135e pp kwijt zijn. Wat een business model is dat zeg! Toch maar gedaan, maar ik denk niet dat ik nog ooit voor Finnair long haul ga kiezen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19

[Afbeelding]
Voor 5 euro meer zit je alleen voorin, wil je meer ruimte moet je de "extra beenruimte" stoelen boeken.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:59:
Op seatguru , hoewel outdated, geen positieve reacties op deze stoelen.
Los van dat seatguru outdated is, hebben ze ook gewoon overal hetzelfde standaard "advies" bij staan. Als een stoel bij de galley in de buurt is, staat er altijd bij dat dat misschien overlast geeft. Ook al heb je daar helemaal geen last van. Idem toiletten e.d.

Ik zou er, m.a.w., niks van aannemen.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 10-11-2023 20:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Apache4u Dat is bij zowat alle Europese carriers het geval hoor ondertussen, in de goedkopere businesstarieven. Ik denk dat BA daarmee begonnen is en die zitten in dezelfde alliantie als AY (niet dat dat veel uitmaakt). En ik denk dat ook EK bv. daar ondertussen aan meedoet.

Race to the bottom is a thing in business class as well ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 10-11-2023 22:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23
CyBeR schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:44:
[...]

Los van dat seatguru outdated is, hebben ze ook gewoon overal hetzelfde standaard "advies" bij staan. Als een stoel bij de galley in de buurt is, staat er altijd bij dat dat misschien overlast geeft. Ook al heb je daar helemaal geen last van. Idem toiletten e.d.

Ik zou er, m.a.w., niks van aannemen.
Inderdaad.
Behalve als de stewardess een compleet dienblad met glas laat vallen 🫣, tijdens het uitvoeren van ons diner in BC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM doet het ook als je geen status hebt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWF_lJnohlGLndTqn_WLWdTZzl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AoWMz9aJ70cQdzmxmUivpWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Als Plat heb ik er geen last van, maar blijft raar. Mijn collega moest bij Swiss overigens 300 euro betalen voor stoelkeuze BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

300 € klinkt wl als 'the throne', die stoel die apart staat in hun 1-2-2 configuratie. Daar vragen ze idd de hoofdprijs voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 10-11-2023 23:34 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:19:
Als Plat heb ik er geen last van, maar blijft raar. Mijn collega moest bij Swiss overigens 300 euro betalen voor stoelkeuze BC.
In die layout heb je rijen met twee stoelen en rijen van één stoel. Die throne seat is imo wat betreft privacy een ander product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:05
Ik lees de afgelopen tijd over eventueel intrekken van landingsrechten KLM in de USA, ik wil volgend jaar mei naar de USA. Wat gebeurd er als ik heb geboekt en men zet die maatregel door. Of loopt het zo,n vaar niet, iemand goede info ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:13
Dan vervalt je vlucht en komt KLM met een alternatief.

Nu nog niet druk over maken - het is meer een politieke discussie momenteel dan iets anders

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Morgen is er een laatste overleg tussen Nederland, de USA en de EU.
De reactie eerder van de DOT zegt eigenlijk al genoeg als Nederland doorzet:

DOT responding:

1. The Department approves the Joint Complaint of the members of the Air Transport
Association of America, Inc. (d/b/a Airlines for America) in Docket DOT-OST-2023-0148,
against the Government of the Netherlands and the European Union;

2. The Department approves the Complaint of JetBlue Airways Corporation in Dockets DOT-
OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151, against the Government of the Netherlands and the
European Union;

3. The Department orders KLM Royal Dutch Airlines, N.V.; Martinair Holland N.V.; and TUI
Airlines Nederland, B.V. to file with the Department (via electronic mail to
ScheduleFiling@dot.gov and in Dockets DOT-OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151),
within seven (7) days of the service date of this order, any and all of their existing schedules for
air transportation services, including code-share, common branding, and extra sections, between
any point or points in the United States and any point or points not in the United States, which
shall include:
• the type of equipment used or to be used,
• the frequency and day(s) of operation of each flight,
• the specific airport served at each point, and
• the time of arrival and departure at each point;
and to serve such schedules on the persons named in ordering paragraph 6, below;

4. The Department orders KLM Royal Dutch Airlines, N.V.; Martinair Holland N.V.; and TUI
ScheduleFiling@dot.gov and in Dockets DOT-OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151) any
and all of their proposed schedules for air transportation services, including code-share, common
branding, and extra sections, between any point or points in the United States and any point or
points not in the United States, including the information noted in ordering paragraph 3 above,
the proposed effective date of such schedules, and the proposed termination date of such
schedules (if known), at least 30 days prior to inauguration of service and to serve such
schedules on the persons named in ordering paragraph 6, below

https://downloads.regulat...151-0010/attachment_1.pdf

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
Vraagje.. ik vlieg binnenkort voor het eerst vanaf London Heathrow. Nu zag ik dat er in terminal 3 een AMEX Centurion lounge zit die ik graag wil bezoeken voorafgaand aan mijn vlucht. Mijn vlucht gaat vanaf terminal 4..

Is het een beetje te doen om (snel) tussen terminals 3 en 4 te reizen? En zo ja, hoe werkt dat dan?
Kan je na security van de ene naar de andere terminal gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
Jdome schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:35:
Vraagje.. ik vlieg binnenkort voor het eerst vanaf London Heathrow. Nu zag ik dat er in terminal 3 een AMEX Centurion lounge zit die ik graag wil bezoeken voorafgaand aan mijn vlucht. Mijn vlucht gaat vanaf terminal 4..

Is het een beetje te doen om (snel) tussen terminals 3 en 4 te reizen? En zo ja, hoe werkt dat dan?
Kan je na security van de ene naar de andere terminal gaan?
Nope, je moet de Underground of Elizabeth Line hebben om tussen 3 en 4 te reizen.

https://www.heathrow.com/.../travel-between-terminals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
Dartlink schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:47:
[...]

Nope, je moet de Underground of Elizabeth Line hebben om tussen 3 en 4 te reizen.

https://www.heathrow.com/.../travel-between-terminals
Thnx! Dus dan zou je eerst door T3 security heen moeten, die lounge bezoeken, vervolgens T3 weer uit, en dan trein pakken naar T4. Klinkt niet echt praktisch inderdaad. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
Jdome schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:02:
[...]

Thnx! Dus dan zou je eerst door T3 security heen moeten, die lounge bezoeken, vervolgens T3 weer uit, en dan trein pakken naar T4. Klinkt niet echt praktisch inderdaad. Jammer..
Ik ben vooral benieuwd of je T3 binnenkomt met een ticket welke eigenlijk alleen voor T4 bedoeld is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
Grouchy schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:58:
Morgen is er een laatste overleg tussen Nederland, de USA en de EU.
De reactie eerder van de DOT zegt eigenlijk al genoeg als Nederland doorzet:

DOT responding:

1. The Department approves the Joint Complaint of the members of the Air Transport
Association of America, Inc. (d/b/a Airlines for America) in Docket DOT-OST-2023-0148,
against the Government of the Netherlands and the European Union;

2. The Department approves the Complaint of JetBlue Airways Corporation in Dockets DOT-
OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151, against the Government of the Netherlands and the
European Union;

3. The Department orders KLM Royal Dutch Airlines, N.V.; Martinair Holland N.V.; and TUI
ScheduleFiling@dot.gov and in Dockets DOT-OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151),
within seven (7) days of the service date of this order, any and all of their existing schedules for
air transportation services, including code-share, common branding, and extra sections, between
any point or points in the United States and any point or points not in the United States, which
shall include:
• the type of equipment used or to be used,
• the frequency and day(s) of operation of each flight,
• the specific airport served at each point, and
• the time of arrival and departure at each point;
and to serve such schedules on the persons named in ordering paragraph 6, below;

4. The Department orders KLM Royal Dutch Airlines, N.V.; Martinair Holland N.V.; and TUI
ScheduleFiling@dot.gov and in Dockets DOT-OST-2023-0028 and DOT-OST-2023-0151) any
and all of their proposed schedules for air transportation services, including code-share, common
branding, and extra sections, between any point or points in the United States and any point or
points not in the United States, including the information noted in ordering paragraph 3 above,
the proposed effective date of such schedules, and the proposed termination date of such
schedules (if known), at least 30 days prior to inauguration of service and to serve such
schedules on the persons named in ordering paragraph 6, below

https://downloads.regulat...151-0010/attachment_1.pdf
Ik denk dat de US de Nederlandse overheid wel even helpt met hun krimp-ambitie van Schiphol als enige luchthaven ter wereld...

Jullie willen krimpen, hier zijn 1000 slots minder per jaar, succes!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Laten we eerlijk zijn - de manier waarop luchtvaart op dit moment als zondebok wordt ingezet slaat nergens op. Publieke opinie is dat Schiphol moet krimpen (Althans, dat zegt het nieuws..). Het vreemde is dat de politiek daar in mee gaat. Of wellicht is dat niet vreemd, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Maar een stukje lange termijn visie speelt hier absoluut niet mee.

JetBlue heeft geen historische slots, dus ja - die zijn volgens de IATA regels een van de eerste om af te vallen. Maar het openskies verdrag is er niet voor niets. Vluchten tussen de US en NL/EU zijn van groot belang.

[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 12-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heeft iemand ervaring met klachten over het deel Eurostar/thalys van de reis?

In ons geval was blijkbaar alles overboekt waardoor wij de gehele reis hebben moeten staan (met inchecken op station konden ze ons geen stoelen toewijzen, wat logisch was want toen wij in onze trein kwamen zat er al behoorlijk wat volk op de grond). Nu was het vroeger zo dat tickets vaak goedkoper waren met de trein, maar dat was in dit geval niet zo. Kan ik hierover het best de platinum lijn bellen? Of moet ik hiervoor de EU claim route op? Iemand eerder problemen gehad met de trein die verkocht werd als een KLM vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou bij KLM verhaal halen, zij verkopen die tickets op KL-vluchtnummer. Voor hen is het gewoon een 'vlucht'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik vind dat hele krimpverhaal van schiphol ook een heel vreemd verhaal. In mijn optiek zou dat hetzelfde zijn als de A2 tussen AMS en Maastricht 2 baans maken want we willen minder vervuilende auto’s op de weg. Of mensen moeten minder wter verbruiken dus verlagen we de capaciteit van het waterleidingnetwerk maar. Voor mij een voorbeeld van een probleem aanpakken vanaf de verkeerde kant en te dom voor woorden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:56:
Laten we eerlijk zijn - de manier waarop luchtvaart op dit moment als zondebok wordt ingezet slaat nergens op. Publieke opinie is dat Schiphol moet krimpen (Althans, dat zegt het nieuws..). Het vreemde is dat de politiek daar in mee gaat. Of wellicht is dat niet vreemd, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Maar een stukje lange termijn visie speelt hier absoluut niet mee.
Schiphol veroorzaakt domweg overlast. Daar kan je niet omheen.

Maar een krimp van schiphol zonder integrale visie over de andere vliegvelden en zonder impactanalyse op het hele systeem? Dat is wat jammer.

Het is niet zo zeer een gebrek aan visie, maar vooral een gebrek aan holistische/realistische aanpak, "geitenpaadjes", en daarna de deur op je neus krijgen via een uitspraak van een rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
AMS -> Miami. Via New york, atlanta of Parijs? Wat zouden jullie doen? Business class.

Nog te weinig business gevlogen om een goede keuze te maken tussen de airlines ook.
Overstap is allemaal rond de 1,5 uur - dus best krap.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/11/13/image.md.png

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 13-11-2023 10:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
New York of Atlanta
Meer kans op vluchten wanneer je je overstap mist.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 09:16
jack zomer schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:16:
New York of Atlanta
Meer kans op vluchten wanneer je je overstap mist.
Klopt, maar Air France is business is dan wel weer goed. Althans, dat zijn mijn recente ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Workaholic schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:10:
AMS -> Miami. Via New york, atlanta of Parijs? Wat zouden jullie doen? Business class.

Nog te weinig business gevlogen om een goede keuze te maken tussen de airlines ook.

[Afbeelding]
1.5 uur is niet altijd voldoende. In ATL regelmatig 2 uur+ moeten wachten voor CBP. Ik zou van deze vluchten via CDG gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 13-11-2023 10:36 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Eigenlijk zijn ze alle drie verre van ideaal :P

Maar met business / sky priority zou ik CDG doen :Y

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:10:

[Afbeelding]
Zou ook wel naar de kisten kijken. De A330Neo en A350 van Delta zijn hartstikke fijn bijvoorbeeld. Fijner dan de AF 777

Dan heb je dit, met deurtje:

Afbeeldingslocatie: https://www.sanspotter.com/wp-content/uploads/2022/04/delta-one-a330-900-17.jpg

ipv

Afbeeldingslocatie: https://www.travelcodex.com/wp-content/uploads/2023/01/Air-France-Business-Class-4834.jpg

En je kan nog snel Global Entry aanvragen. Dan kan je bij aankomst je interview doen en ben je in 5 minuten langs paspoort controle, ipv 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Op JFK moet je eerst door customs en kan je daarna pas je interview doen. Been here done that :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:22:
Op JFK moet je eerst door customs en kan je daarna pas je interview doen. Been here done that :P
Ah, dat is irritant. Op SFO kon het er wel voor. Weet niet hoe het op Atlanta zit. Ik heb het nog in Amsterdam kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Elke optie heeft z'n voor- en nadelen. Paspoortcontroles in Parijs en/of CBP kunnen problematisch zijn.

Op de AMS-CDG route is er helaas geen echte first class, en de economy stoelen en voorzieningen (sadbox/wifi/TV) zijn wat beperkter. KLM's operationele prestaties laten soms te wensen over, zoals ook vandaag weer is gebleken.

Op de route JFK-MIA is de business leg wat korter en de 'first' leg wat langer ten opzichte van de andere opties.

Sinds COVID is de kwaliteit van eten en service bij Delta wat afgenomen. De service bij Delta kan soms wat gehaast overkomen in vergelijking met AF/KLM, wat handig kan zijn als je zoveel mogelijk slaapt.
Bij KLM was het eten/drinken voor COVID vaak al wat minder, met geen/minder vlees vergeleken met Delta & AF. De service op de heenweg is vaak goed, maar op de terugweg kan het wisselvallig zijn. Bij AF is de service wat formeler maar consistenter, en het eten/drinken is over het algemeen van iets betere kwaliteit.

Bij het kiezen van vliegtuigtypes zou ik zeker overwegen om een B767 van Delta of een A330 van KLM over te slaan.

Allemaal N=1 natuurlijk

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Thanks voor jullie feedback. Het gaat helaas nu tussen deze vluchten ivm prijsverschil en uitverkochte directe tickets :(. Verschil is nu korte overstap london met American Airlines OF United Airlines via Newark. Ik neig naar united airlines. Wat zouden jullie doen? Sorry dat ik jullie bezig aan het houden ben _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Workaholic op 13-11-2023 12:33 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Newark is prima, Heathrow altijd met een boog omheen vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Lol

UA>AA>BA business class
BA1500 is trouwens zo te zien aan het nummer ook een codeshare.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
UA is de beter keus dan, als je geen status met BA hebt moet je alsnog betalen voor stoelkeuze in BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramrodwillem schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:26:
Ik lees de afgelopen tijd over eventueel intrekken van landingsrechten KLM in de USA, ik wil volgend jaar mei naar de USA. Wat gebeurd er als ik heb geboekt en men zet die maatregel door. Of loopt het zo,n vaar niet, iemand goede info ?
Ik maak mij ook enorme zorgen. Wij hebben €673,90 per persoon betaald aan de KLM. Dit is voor ons een speciale reis in verband dat wij 10 jaar samen zijn.

• Amsterdam Schiphol naar Los Angeles KL601
• Las Vegas naar Amsterdam Schiphol KL636

Wij vliegen heen op maandag 15 April 2024 ochtend vlucht en de terugvlucht is op Zondag 28 April 2024 aankomst is op Maandag 29 April.

Soms denk ik bij mijn zelf, had ik toch maar geboekt via andere maatschappij met een tussenstop in Amerika. Ik heb rechtstreekse vlucht gekozen, omdat ik dacht dat wij minder moe zouden worden en met minder overstap

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank allen! Hoe zit het nu met global entry - ik heb bevestiging gehad dat het voorlopig goedgekeurd is en ik nu een interview moet aanvragen. Alleen via de schedule optie zie ik pas opties in Jan of Feb... Kun je net zoals met Privium toch gewoon binnenlopen? Moet toch wachten op mijn layover locatie.. dus misschien daar doen. Of anders bij aankomst in Miami

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat verhaal met KLM landingsrechten gaat enkel om NYC voor zover ik weet? Daarnaast heeft KLM een Joint venture met Delta. Je zult zeer waarschijnlijk worden omgeboekt als het écht zo ver komt. Wat ik me overigens nog wel afvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik wil rechtstreeks naar NY, dus optie KLM of DELTA, zit er qua comfort of ander zaken nog een verschil, welke heeft de voorkeur.

Ik ga er voor nu dan vanuit dat KLM gewoon blijft vliegen op NY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Workaholic schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:37:
Dank allen! Hoe zit het nu met global entry - ik heb bevestiging gehad dat het voorlopig goedgekeurd is en ik nu een interview moet aanvragen. Alleen via de schedule optie zie ik pas opties in Jan of Feb... Kun je net zoals met Privium toch gewoon binnenlopen? Moet toch wachten op mijn layover locatie.. dus misschien daar doen. Of anders bij aankomst in Miami
Je kunt "gewoon" een interview on arrival doen, bij airport van binnenkomst. Dus als je via Newark vliegt moet je daar in de rij gaan staan en hopen dat het niet te druk is. Ik heb het vorig jaar in Houston gedaan en was een uurtje bezig in totaal. En toen was het niet druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ramrodwillem schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:21:
Ik wil rechtstreeks naar NY, dus optie KLM of DELTA, zit er qua comfort of ander zaken nog een verschil, welke heeft de voorkeur.

Afgelopen April van dit jaar was ik met United Airlines vanaf Schiphol gevlogen naar New York Newark Liberty International Airport Economy class. Als je geluk heb, ik had een verrassende retourtje voor maar €351,90 inclusief reserveringskosten t.w.v €29,90 via CheapTickets.nl gevonden (ticket voor een retourtje €322). Met een overstap in Washington DC Dulles International van 3 uur en 30 minuten en terugvlucht via Chicago O'Hare 1 uur en 30 minuten overstap en was goed te doen.

Er zijn rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol op New York Newark Liberty International Airport met United Airlines. Ik vond de bediening erg goed en goed eten aan boord vriendelijke personeel. Rechtstreeks was in mijn tijd €700 /800 exclusief reserveringskosten en zonder ruimbagage. Ik was blij met de enorme besparing op mijn vliegticket.

Onze vakantie komende April van 2024. Ik had keuze om Delta Airlines te vliegen uitgevoerd door de KLM KL601. Voor €10 meer per persoon heb ik gekozen om direct bij KLM te kiezen via CheapTickets.nl.

Wat betreft de stoelen in Economy class United: Ik zat erg fijn en comfortabel en heel zacht :) 787-9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

In Economy: ik vind zelf de stoelen van Delta over het algemeen wat fijner (breder en minder last van mn kont)
Moet wel zeggen dat ik met Delta intercontinentaal alleen ervaring heb met de A330 en A350. Bij KLM vooral de 777 (2&300) en 787.
Eerlijkheidshalve overleef ik het ook bij KLM prima op een dergelijke korte vlucht (voor een widebody), als de prijs niet/nauwelijks iets scheelt zou ik Delta kiezen, maar >50 euro verschil zou ik gewoon de goedkoopste pakken.

Verder weinig verschil tussen de 2, ik heb het idee dat er bij Delta altijd wel eoa kleine vertraging is (<30min), maar het kan ook zijn dat ze gewoon wat vlotter zijn met melden.
Cabinepersoneel van beiden is doorgaans prima, bij KLM kun je Nederlands praten, dat is het enige noemenswaardige verschil in mijn ervaring.

En ik heb bij Delta vaker een ijsje gehad :+

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Xandrios schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:37:
Dat verhaal met KLM landingsrechten gaat enkel om NYC voor zover ik weet? Daarnaast heeft KLM een Joint venture met Delta. Je zult zeer waarschijnlijk worden omgeboekt als het écht zo ver komt. Wat ik me overigens nog wel afvraag.
Als je de reactie van DOT leest draait het niet uitsluitend om NYC. Niet alleen JetBlue heeft geklaagd. Delta en alle andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen moeten allemaal slots opgeven en die hebben allemal hun eigen hubs.
Als de Verenigde Staten het hard spelen, kunnen ze argumenteren dat de regulaties niet zijn nageleefd of dat verdragen niet worden nagekomen. En dan valt niet uit te sloten dat wanneer US maatschappijen xxx slots minder krijgen, Nederlandse maatschappijen (KLM/TUI) ook xxx slots minder toegewezen kunnen krijgen voor vluchten naar de VS en/of mogelijk bepaalde bestemmingen niet meer mogen aandoen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 13-11-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58
De laatste tijd maak ik mee dat passagiers soms bij het verlaten van het vliegtuig tijdelijk wordt tegengehouden, omdat de voorkant van het vliegtuig te leeg zou zijn, terwijl de passagiers achterin nog op hun plek zijn, waardoor het vliegtuig achterover zou kunnen kantelen als er niet genoeg mensen in het gangpad vooraan staan. Dit vertraagd het uitstappen enorm...
Nu al iets van 3x met Norwegian meegemaakt dit jaar, terwijl ik de jaren hiervoor nog nooit zoiets heb meegemaakt terwijl ik toch wel tientallen keren per jaar vlieg.
is dit een nieuwe maatregel ofzo nav een ongeluk??
Norwegian met een 737, weet niet precies welke.

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 13-11-2023 14:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Workaholic schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:37:
Gewoon on arrival doen, soms moet je ff wachten soms kan je gelijk terecht. Ik heb denk 3 minuten gezeten op JFK toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Dark_Angelus schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:42:
[...]

Gewoon on arrival doen, soms moet je ff wachten soms kan je gelijk terecht. Ik heb denk 3 minuten gezeten op JFK toendertijd.
Zou ik ook doen.

En MIA via CDG wat betreft de andere vraag hier van @Workaholic. Maar da's persoonlijke voorkeur: ik vlieg liever eerst een kort stukje en daarna lang dan andersom. En AF is fijn om mee te vliegen, CDG fijner dan de meeste Amerikaanse vliegvelden.

ATL vermijden als je geen Global Entry hebt of citizen bent want je hebt een reële kans om je overstap te missen door trage immigration (er is verder geen fast track oid).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51
Menesis schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:36:
De laatste tijd maak ik mee dat passagiers soms bij het verlaten van het vliegtuig tijdelijk wordt tegengehouden, omdat de voorkant van het vliegtuig te leeg zou zijn, terwijl de passagiers achterin nog op hun plek zijn, waardoor het vliegtuig achterover zou kunnen kantelen als er niet genoeg mensen in het gangpad vooraan staan. Dit vertraagd het uitstappen enorm...
Nu al iets van 3x met Norwegian meegemaakt dit jaar, terwijl ik de jaren hiervoor nog nooit zoiets heb meegemaakt terwijl ik toch wel tientallen keren per jaar vlieg.
Misschien na aanleiding van dit?
https://www.cbsnews.com/n...s-get-off-at-jfk-airport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
Menesis schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:36:
1 keer meegemaakt op Schiphol met Easyjet. Toen werd de achteruitgang niet gebruikt, was het argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58
Oh ja, zoiets zal het wel zijn idd.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tnZma3ibq5x0PVbietW_efK_zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPmZUmuth6KVLCDh2Q0LpZh3.jpg?f=fotoalbum_large

1% is ongeveer 250 miljard dollar per jaar 8)7
Wat een gestoorde business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, maar dat is wel gewoon geld wat uitgegeven wordt aan andere dingen he. 1% van het BBP is wel veel natuurlijk in die markt, maar ik durf te stellen dat Currence hier een groter deel van ons BBP afhandelt aan PIN-betalingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is wel een interessant voorstel :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 01:33:
[Twitter]
Volledig eens.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Alleen kijk je dan even over het feit in dat je veel meer bagageafhandelaars nodig gaat hebben, wat dus meer gaat kosten.

Vanuit reizigersperspectief: Interessant voorstel
Vanuit de business: not so much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Waarom niet de (grotere) handbagage bij de gate/boarden innemen en bij aankomst bij het uitstappen direct door de passagiers laten oppikken bij het vliegtuig of de gate? In plaats van in het baggage afhandelingssysteem stoppen en weer wachten op een band.

in Noord-Amerika kan dit wel.
Ik reis veelal met alleen handbagage en zit niet te wachten op het wachten bij de bagageband.
Voordeel is ook dat het niet gelabeld hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:49:
Waarom niet de (grotere) handbagage bij de gate/boarden innemen en bij aankomst bij het uitstappen direct door de passagiers laten oppikken bij het vliegtuig of de gate? In plaats van in het baggage afhandelingssysteem stoppen en weer wachten op een band.

Ik reis veelal met alleen handbagage en zit niet te wachten op het wachten bij de bagageband.
Omdat in de VS personeel gewoon goedkoper is en er genoeg poppetjes rond het vliegtuig zijn om ze naar de gate in te brengen.

Ook is de architectuur van de gates vaak anders, op Schiphol moeten ze twee trappen op wat met 30+ (grote) handbagage gewoon teveel tijd kost (en er weer geklaagd gaat worden dat de "normale" bagage zo laat op de band ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
De return of de bus-gate >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:51
Wally2002 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:49:

In Europa kom ik dit alleen maar tegen bij kleine toestellen eigenlijk die niet aan de gate staan maar met een busgate. Bijv met Embrear's, ATR, Bombardier toestellen zeg maar. Daar laat je je handbagage staan op een kar bij de trap en krijg je je babage ook bij de trap weer terug. Dat werkt wel erg goed.

Maar zoiets is bij gates als schiphol heel irritant omdat je niet makelijk van het tarmac naar de gate exit komt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
gambieter schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 01:33:
[Twitter]
Duidelijk iemand die het niet snapt: budget maatschappijen rekenen tegenwoordig natuurlijk gewoon een fee voor beiden. :P

Overigens wel mee eens, zou al dat gedoe met handbagage altijd flink verminderen. Ook oplossing die Transavia nu heeft werkt best aardig: mag een handbage-koffer gewoon gratis inchecken en alleen de eerste X aantal mogen mee bovenin (tenzij je betaalt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 01:23:
Ja, maar dat is wel gewoon geld wat uitgegeven wordt aan andere dingen he. 1% van het BBP is wel veel natuurlijk in die markt, maar ik durf te stellen dat Currence hier een groter deel van ons BBP afhandelt aan PIN-betalingen.
Maar dan heb je het over een heel betalingssysteem, ipv 1 specifieke branded creditcard. Het komt neer op ongeveer $1000 per Amerikaanse volwassene per jaar. Ik vind dat echt extreem veel :)

Snap wel dat die FF-programma's steeds verder worden uitgekleed, mensen sparen gewoon veel te veel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:57:
[...]

Maar dan heb je het over een heel betalingssysteem, ipv 1 specifieke branded creditcard.
Klopt, een betere vergelijking zou zijn pinpassen van de ING of zo.
Het komt neer op ongeveer $1000 per Amerikaanse volwassene per jaar. Ik vind dat echt extreem veel :)
Nah, dat is niet zo veel; vergeet niet dat in de VS mensen credit cards veel meer gebruiken dan wij voor gewoon alledaagse betalingen, juist ook omdat ze er allerlei punten mee sparen (en vaak letterlijk geld terug krijgen). Wij betalen boodschappen met een pinpas, zij met een credit card.

En ik besteed veel meer dan €1000 per jaar aan boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Ze zeggen "nearly" dat kan alles boven de 0,5% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:10:
Nah, dat is niet zo veel; vergeet niet dat in de VS mensen credit cards veel meer gebruiken dan wij voor gewoon alledaagse betalingen, juist ook omdat ze er allerlei punten mee sparen (en vaak letterlijk geld terug krijgen). Wij betalen boodschappen met een pinpas, zij met een credit card.

En ik besteed veel meer dan €1000 per jaar aan boodschappen.
Dat is zeker waar: voor een kopje koffie pakken ze de CC. Nu doe ik dat ook en 1 van redenen dat ik bij de Jumbo boodschappen doe is AMEX. Ook in NL kan je het gebruik van een creditcard maximaliseren: pinpas is bij mij de backup en via de CC lopen de bulk van alle maandelijkse kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Als het aan mij zou liggen ook, maar dan is de CFO van ons huishouden "het overzicht kwijt".

Dus al mijn kosten lopen via de Amex :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ilmar schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:02:
Duidelijk iemand die het niet snapt: budget maatschappijen rekenen tegenwoordig natuurlijk gewoon een fee voor beiden. :P
Het was dan ook bedoeld om reacties uit te lokken :+

Ik ben er ook geen fan van dat andere mensen handbagage mee mogen nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Krimpplan Schiphol voorlopig van de baan na druk VS en EU

De voorgenomen krimp van Schiphol naar 460.000 vluchten per jaar gaat voorlopig niet door. Dat heeft minister Harbers van Infrastructuur besloten, na kritiek van de Europese Unie en de Verenigde Staten.

Gisteren kwamen zij bijeen om te praten over de plannen. De Amerikanen waren het niet eens met de krimp en dreigden met tegenmaatregelen, die vooral KLM zouden raken.

Vorige week werd bekend dat nieuwe maatschappijen hun slots zouden verliezen op Schiphol vanwege de voorgenomen krimp. De Amerikaanse maatschappij JetBlue zou daardoor vanaf volgende zomer niet meer kunnen vliegen vanaf Amsterdam.
Mooi. Ophouden met die onzin.

En de brief aan de tweede kamer van minister Harbers.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mooi. Met een beetje geluk is het landschap weer compleet anders mocht dit ooit nog weer naar boven komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:13
CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:34:
[...]

Welke onzin? Dat Schiphol 10% moet krimpen? Blijkbaar wegen de belangen van een paar grote bedrijven zwaarder dan de belangen van omwonenden.

We laten ons wel heel gemakkelijk chanteren door de VS en de EU. Er wordt gesteld dat dit ten kosten zou gaan van de KLM op trans-Atlantische routes, maar lees nergens wat de gevolgen zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xandrios
Welke belangen van omwonenden? De mensen die vrijwillig gekozen hebben om onder de rook van een grote luchthaven te gaan wonen, en nu dmv truukerij de statistieken mbt overlast aan het beinvloeden zijn voor een stuk financieel gewin? Die mensen? Sorry, maar daar heb ik geen medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:28:
Welke belangen van omwonenden? De mensen die vrijwillig gekozen hebben om onder de rook van een grote luchthaven te gaan wonen, en nu dmv truukerij de statistieken mbt overlast aan het beinvloeden zijn voor een stuk financieel gewin? Die mensen? Sorry, maar daar heb ik geen medelijden mee.
Dat is ook wat ongenuanceerd. De luchtvaart is enorm gegroeid. Ondanks dat de vliegtuigen stiller zijn geworden is de overlast (elke 3 minuten een kist) gewoon toegenomen door het sterk gestegen aantal vluchten de afgelopen 20 jaar. En dat zonder vergunning.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:12:
[...]

Welke onzin? Dat Schiphol 10% moet krimpen? Blijkbaar wegen de belangen van een paar grote bedrijven zwaarder dan de belangen van omwonenden.
"een paar grote bedrijven"? Schiphol is een banenmotor van jewelste, voor zowel grote als kleine bedrijven.

En ben jij een omwonende? Ik namelijk wel. Sinds 1996, dus al even. En ik vind die capaciteitsreductie de grootste onzin die ik de afgelopen tijd gehoord heb; sterker nog van mij mogen ze groeien. Maar met mijn mening wordt verdacht weinig rekening gehouden. "Schiphol groeit te langzaam" is namelijk niet iets waar je makkelijk over kunt klagen.
We laten ons wel heel gemakkelijk chanteren door de VS en de EU. Er wordt gesteld dat dit ten kosten zou gaan van de KLM op trans-Atlantische routes, maar lees nergens wat de gevolgen zijn.
Het zou met name gevolgen hebben voor KLM, een bedrijf dat verder niks te maken heeft met de capaciteitsreductie (sterker nog, er nu op meer dan een manier slachtoffer van is) maar toevallig de grootste gebruiker is van Schiphol en bijgevolg de grootste gebruiker van slotcapaciteit voor vluchten richting de VS.

Maar de gevolgen zouden niet beperkt blijven tot KLM.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Maar dit hoort eigenlijk meer thuis in Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2 lijkt me.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

franssie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:40:
[...]

Dat is ook wat ongenuanceerd. De luchtvaart is enorm gegroeid. Ondanks dat de vliegtuigen stiller zijn geworden is de overlast (elke 3 minuten een kist) gewoon toegenomen door het sterk gestegen aantal vluchten de afgelopen 20 jaar. En dat zonder vergunning.
Enorm gegroeid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2rFR1XY7Hl-qzhrAVskdlPG3lA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQ4a00GTxnm48DVkXjokEbqo.png?f=fotoalbum_large
Bron: verkeers- en vervoerscijfers Schiphol.

In het jaar 2000 al 415k bewegingen. 7 jaar daarna 436k. En 10 jaar daarna (2017, 2018, 2019) 500k.

Dus in ong. 20 jaar tijd een groei van 25%. Ik zou dat niet classificeren als 'enorm gegroeid'. Ga je echt het verschil merken tussen 415k en 500k?

Vliegtuigen daarentegen zijn echt veel stiller geworden. Ik kan het bevestigen als omwonende.

edit:
En je schrijft "zonder vergunning". Wie zijn schuld is dat? Van de overheid met zijn zwalkbeleid. Die heeft jarenlang verzaakt om Schiphol een natuurvergunning te geven, waardoor ze het luchtverkeersbesluit (LVB) niet konden bekrachtigen. Echter stonden zij wel toe om de landingsrechten uit te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-11-2023 19:35 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:34:
[...]

Wat ben ik blij dat het niet door gaat. Het zou echt een ramp zijn geweest als ik in April 2024 niet kan vliegen naar Amerika met de KLM. Bezorgdheid is nu weg bij mij. Ik kan weer rustig slapen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2023 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Ik dacht eens kijken of ik een correctie kan doorsturen naar SeatGuru.
Site wordt al langere tijd niet geupdate maar denk probeer het toch:
Thank you for your interest in SeatGuru. Currently we are not making additional updates to our content on the site and are unable to provide other support.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:59:
[...]

Wat ben ik blij dat het niet door gaat. Het zou echt een ramp zijn geweest als ik in April 2024 niet kan vliegen naar Amerika met de KLM. Bezorgdheid is nu weg bij mij
Ook dat overleef je wel weer. Vliegen blijft natuurlijk een luxe product ongeacht of het nou vakantie of werk is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dark_Angelus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:16:
[...]

Ook dat overleef je wel weer. Vliegen blijft natuurlijk een luxe product ongeacht of het nou vakantie of werk is :P
Vliegen vind ik leuk en sinds mijn geboorte vlieg ik al als een baby tot nu toe. Ik vlieg graag. Als ik niet kon vliegen zouden ze dan ons hebben overgeboekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:16:
[...]

Succes met de oceaan overroeien. Of zelfs het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:49:
[...]

Succes met de oceaan overroeien. Of zelfs het kanaal.
Dan heb ik meer vakantiedagen nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem

Net met Delta geboekt, Comfort+, €975 p.p , rechtstreeks. Stoel configuratie bij Delta prettiger als je met zn 2en vliegt, niemand naast ons. Mooie tijden 10:00 vertrek , 12:00 aankomst. Hotel op Schiphol geboekt avond voor vertrek.

[ Voor 8% gewijzigd door ramrodwillem op 15-11-2023 09:53 ]

Pagina: 1 ... 185 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2