Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 183 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
Typhone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 06:58:
[...]

Hoeft ook niet, maar als er een rieten hutskoffer formaat 747 ligt dan is het exclusief de mijne.
Je moet het natuurlijk niet al te zwart wit trekken, als iemand vraagt of er ruimte is kan ie er rustig bij hè. Leven en laten leven.
Precies. Vakje vol is door naar de volgende en niet zeuren.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"Leven en laten leven" is een slogan van mensen die met motoren keihard door je straat rijden, met harde muziek in de tuin gaan zitten, gaan boren en klussen in een huis om 07.00 op zondagochtend. Het is zelden een uitspraak die gedaan is, door iemand die niemand in de weg zit ;)

In het vliegtuig heb je iemand die zich aan de regels houdt met bagage en iemand met iets veel te groots. Degene die met de grote koffer staat, zegt "leven en laten leven", terwijl degene die zich aan de regels houdt met zijn nette koffertje in de hand blijft staan.

Edit

Ik ga nu vertrekken. Er is nog ruimte boven mij voor de liefhebber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOVkg08Kzyu0jh5CX9wfFw9EXsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIkXYlp9GvDipbHhVCkeRERU.jpg?f=fotoalbum_large

Dat vak voor je laptop en iPad is wel echt top hoor. 15 inch laptop en ruimte te over. Dit is wel andere koek dan de KLM stoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhBN1nyRyBXVfA0QJ_VrXXqLPW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qOxQONbMfvLA8pl4Id4bL27.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 12-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
PWM schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:20:
"Leven en laten leven" is een slogan van mensen die met motoren keihard door je straat rijden, met harde muziek in de tuin gaan zitten, gaan boren en klussen in een huis om 07.00 op zondagochtend. Het is zelden een uitspraak die gedaan is, door iemand die niemand in de weg zit ;)

In het vliegtuig heb je iemand die zich aan de regels houdt met bagage en iemand met iets veel te groots. Degene die met de grote koffer staat, zegt "leven en laten leven", terwijl degene die zich aan de regels houdt met zijn nette koffertje in de hand blijft staan.

Edit

Ik ga nu vertrekken. Er is nog ruimte boven mij voor de liefhebber.

[Afbeelding]

Dat vak voor je laptop en iPad is wel echt top hoor. 15 inch laptop en ruimte te over. Dit is wel andere koek dan de KLM stoelen.

[Afbeelding]
Tering.. Staat nog op mijn wensenlijstje om een keer zo luxe te mogen vliegen. Helaas laat de portomonnee het nog niet toe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net een uurtje geslapen. Dat lukt mij nooit op een dagvlucht. Ik vlieg terug met de nieuwe KLM 777 business, maar ik denk niet dat die deze stoel kan verslaan. Dat wordt dus voortaan met Delta richting de US (uitzondering 767 en de oude A330)
BootVluchteling schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Tering.. Staat nog op mijn wensenlijstje om een keer zo luxe te mogen vliegen. Helaas laat de portomonnee het nog niet toe..
Mijn baas betaalt mijn vluchten ;) En de privé vluchten gaan voornamelijk op punten.

En voor mij is het sparen van punten echt wel heel erg makkelijk. Ik spaar zo'n 4 Business retouren per jaar, genoeg voor mijn gezin naar Amerika, Japan of Zuid-Afrika dus :) Maar ook als niet veel reist, kan je door handig gebruik te maken van AMEX ook in 2 jaar wel een retour of 2 bij elkaar sparen. Kinderen thuis laten en vrouw alleen mee ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 12-10-2023 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
BootVluchteling schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik heb dat 1x 'per ongeluk' gehad.
Mijn toenmalige vriendin (nu mijn vrouw) gingen trouwen in Curacao alle geregeld via een weddingplanner inclusief vliegtickets etc.
Wij waren wel eens eerder met Ryanair naar Curacao gevlogen (geen pretje) dus we stelden ons er niets bij voor. Gewoon even 9 uur krap zitten om daarna te genieten van het trouwfeest etc.
Hoe dan ook, wij stappen het vliegtuig in en laten de kaarten zien, zegt de stewardes, "Jullie mogen hier plaatsnemen".
Kregen we de meest luxe stoelen in het Business vak, krantje erbij en champagne..
Moet je voorstellen, wij waren toen 25 en 27.. geen idee wat ons overkwam en we waren mega onzeker of er niet iets fout ging en we dadelijk alsnog naar een goedkopere stoel werden doorgestuurd.
Dus wij wachten.. uiteindelijk gingen de deuren dicht en pas bij het taxien kijken we elkaar aan zo van "wtf dit is gewoon echt" hahaha beste vlieg ervaring ooit. O+

*sowieso

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33

aerofreak

Steve Jobs

Met Ryanair naar Curaçao? :?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op Ryanair "luxe stoelen in het Business vak"?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 09:16
Wellicht bedoelt @DonJunior Martinair of Tui?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
LOL.. jullie hebben helemaal gelijk.. (het was alweer even geleden) en moest nu echt even opzoeken wat het dan was. Het was inderdaad TUI niet Ryanair.. my bad :o

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 19-09 13:04
DonJunior schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Ik heb dat 1x 'per ongeluk' gehad.
Mijn toenmalige vriendin (nu mijn vrouw) gingen trouwen in Curacao alle geregeld via een weddingplanner inclusief vliegtickets etc.
Wij waren wel eens eerder met Ryanair naar Curacao gevlogen (geen pretje) dus we stelden ons er niets bij voor. Gewoon even 9 uur krap zitten om daarna te genieten van het trouwfeest etc.
Hoe dan ook, wij stappen het vliegtuig in en laten de kaarten zien, zegt de stewardes, "Jullie mogen hier plaatsnemen".
Kregen we de meest luxe stoelen in het Business vak, krantje erbij en champagne..
Moet je voorstellen, wij waren toen 25 en 27.. geen idee wat ons overkwam en we waren mega onzeker of er niet iets fout ging en we dadelijk alsnog naar een goedkopere stoel werden doorgestuurd.
Dus wij wachten.. uiteindelijk gingen de deuren dicht en pas bij het taxien kijken we elkaar aan zo van "wtf dit is gewoon echt" hahaha beste vlieg ervaring ooit. O+
En dit was geregeld door de weddingplanner, of je kreeg een gratis upgrade ivm je huwelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BootVluchteling schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

En dit was geregeld door de weddingplanner, of je kreeg een gratis upgrade ivm je huwelijk?
Dat weten we tot op de dag van vandaag nog steeds niet.. :o

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
DonJunior schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Dat weten we tot op de dag van vandaag nog steeds niet.. :o
Leuk toch, fijn dat jullie ervan hebben genoten.

Niet om lullig te doen, maar de bigseats van TUI "deluxe" zijn wel wat anders dan de flatseats van businessclass. Ook met een totaal ander prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
jongetje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Leuk toch, fijn dat jullie ervan hebben genoten.

Niet om lullig te doen, maar de bigseats van TUI "deluxe" zijn wel wat anders dan de flatseats van businessclass. Ook met een totaal ander prijskaartje.
Ik heb geen idee wat het verschil is.. maar zo luxe als op het plaatje van @PWM was het zeker niet. :9~

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is de A330-900Neo? Heb de suites tot nu toe alleen op de A350 gehad wat een iets breder toestel is. Vlieg volgend jaar wel de A330, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Daniel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Dit is de A330-900Neo? Heb de suites tot nu toe alleen op de A350 gehad wat een iets breder toestel is. Vlieg volgend jaar wel de A330, ben benieuwd.
Als je echt scherp had opgelet :9 had je gezien dat hij z'n registratie van het toestel deelde. N413DX
A330-900 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

PWM schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:50:
Net een uurtje geslapen. Dat lukt mij nooit op een dagvlucht. Ik vlieg terug met de nieuwe KLM 777 business, maar ik denk niet dat die deze stoel kan verslaan. Dat wordt dus voortaan met Delta richting de US (uitzondering 767 en de oude A330)

[...]

Mijn baas betaalt mijn vluchten ;) En de privé vluchten gaan voornamelijk op punten.

En voor mij is het sparen van punten echt wel heel erg makkelijk. Ik spaar zo'n 4 Business retouren per jaar, genoeg voor mijn gezin naar Amerika, Japan of Zuid-Afrika dus :) Maar ook als niet veel reist, kan je door handig gebruik te maken van AMEX ook in 2 jaar wel een retour of 2 bij elkaar sparen. Kinderen thuis laten en vrouw alleen mee ;)
Ik vlieg best veel. Gold status bij KLM. Maar alsnog duurde het voor mij wel een jaar of 5 voor ik een retourtje Curaçao bij elkaar gespaard had voor ons 3-en… Voortaan doe ik dat overigens voor 2 want je krijgt dus geen XP voor award tickets (kwam ik te laat achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Yes. Hij schijnt inderdaad wat krapper te zijn dan de A350. Maar ik zat met mijn 1m96 voortreffelijk.
FreakNL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:55:
[...]

Ik vlieg best veel. Gold status bij KLM. Maar alsnog duurde het voor mij wel een jaar of 5 voor ik een retourtje Curaçao bij elkaar gespaard had voor ons 3-en… Voortaan doe ik dat overigens voor 2 want je krijgt dus geen XP voor award tickets (kwam ik te laat achter).
Ik haal 90% van mijn punten met AMEX. Buiten intercontinentaal business class, schiet het allemaal niet op met sparen bij KLM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dat ziet er acceptabel uit :p .

De beste business class die ik heb gevlogen was de China Airlines A350, die komt daarbij in de buurt (maar minder opslag ruimte). Ik vond de 45 graden hoek naar het raam wel fijn.
https://onemileatatime.co...siness-class-a350-review/
Afbeeldingslocatie: https://cdn.onemileatatime.com/wp-content/uploads/2020/01/China-Airlines-A350-Business-Class-5.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik had niet verwacht dat het dichtdoen van de deur zoveel zou uitmaken. Je bent dan opeens echt afgesloten als je gaat liggen, wat het veel makkelijker maakt om in slaap te vallen.

Het eten was overigens een stuk minder, maar daar geef ik niet echt om in een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:40:
Ik had niet verwacht dat het dichtdoen van de deur zoveel zou uitmaken. Je bent dan opeens echt afgesloten als je gaat liggen, wat het veel makkelijker maakt om in slaap te vallen.

Het eten was overigens een stuk minder, maar daar geef ik niet echt om in een vliegtuig.
In mijn ervaring maakt het wel echt veel uit aan welke kant de deur zit. Bij dit straight-forward design zit bij de helft van de rijen de stoel aan de deurkant waardoor het nogal claustrofobisch kan aanvoelen in bedmode. De Q-suite heeft dit ook. Zit je aan de raamkant dan is het prima.

Reverse herringboneopstellingen met deur zoals bij de BA Club Suite en de nieuwe AF business class hebben hier minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

[...]

PWM schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Yes. Hij schijnt inderdaad wat krapper te zijn dan de A350. Maar ik zat met mijn 1m96 voortreffelijk.

[...]
Toestel mag dan wat krapper zijn. De stoelen in de DL A339 zijn wel wat breder plus ook eens wat langer in layflat (dacht allebei zo'n 5 cm). Plus minder bagagevakken in de DL A359.
Gangpaden zijn dan wel wat breder in de A359, dat is echter meer een probleem voor de crew en wat minder van toepassing op SLC.

Afijn morgen in plaats met Delta, wegens wat wijzigingen het zowat maandelijkse TATL trippie eens een keer in een 787-10 van KLM. Eens kijken hoe de Venture stoelen van JAMCO bevallen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

[...]

Ik haal 90% van mijn punten met AMEX. Buiten intercontinentaal business class, schiet het allemaal niet op met sparen bij KLM zelf.
Ja die AMEX heb ik ook maar zoveel geld geef ik niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

FreakNL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Ja die AMEX heb ik ook maar zoveel geld geef ik niet uit :+
Je kunt even proberen of het aanschaffen van munten bij de US mint en daarna weer inwisselen/storten nog werkt ;)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 06:35
Zit nu in een Air Europa vlucht met wifi ,is er een manier om youtube te bekijken?

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
sanant schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:47:
Zit nu in een Air Europa vlucht met wifi ,is er een manier om youtube te bekijken?
Nee want is tegen de TOS:

https://www.aireuropa.com...nsten/wifi-aan-boord.html
Video afspelen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:13
Is dat uberhaupt mogelijk bij een partij die WiFi in de lucht aanbiedt?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:06
Hmmbob schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:54:
Volgens mij kan dat prima met de stream pass bij KLM / AF. O+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij Delta kan je ook streamen. Zie de noodzaak nooit zo goed, maar het kan wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Delta als je alu tube is uitgerust is met ViaSat. Gratis voor SkyMiles leden.
Volgende week weer F1 TV kijken vanaf 2C :+

Gogo dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dark_Angelus schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Volgens mij kan dat prima met de stream pass bij KLM / AF. O+
Die heb ik gekocht om een voetbalwedstrijd te kijken via Ziggo Go (ESPN) icm met een Wireguard VPN naar huis.. Ging niet vlekkeloos.. (in hotels werkt dit perfect)

Misschien dat Netflix/Prime etc wel goed werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Op United (nationaal in US) kon ik laatst relatief grote downloads doen.
Via VPN zelfs geloof ik

Live streamen lijkt mij wel tricky omdat het gevoeliger is voor de verbinding. On-demand streamen (netflix, youtube) moet zeker lukken: De buffer is lang, de compressie is efficiënt en het schakelt naadloos terug op een lagere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Op zich is 't krapper in de breedte dus tenzij je 1.96 breed bent zou dat inderdaad geen invloed moeten hebben.

Denk ik. Zou 't graag zeker weten maar ik kreeg een A330-300 voor m'n neus ipv de beloofde -900.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 16:24
Binnen Europa werkt dat prima met bijvoorbeeld Aegean. Je krijgt 15 Mbit aan bandbreedte, gratis in business of als je elite bent. Ook dingen als videobellen enzovoort werkt (Maar ajb ajb doe dat niet...).

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 14-10-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toevallig maakte Qatar gisteren bekend dat ze Starlink gaan gebruiken in/op bepaalde vluchten/toestellen:
https://www.qatarairways....eed-internet-connectivity

350mbits zou er beschikbaar moeten zijn. Waardoor video straks geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Saus schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

350mbits zou er beschikbaar moeten zijn. Waardoor video straks geen probleem zou moeten zijn.
350Mbit/s (ik ga er gemakshalve even vanuit dat je mega bit en geen milli bit bedoelt) voor 300 passagiers is nog niet heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
jongetje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

350Mbit/s (ik ga er gemakshalve even vanuit dat je mega bit en geen milli bit bedoelt) voor 300 passagiers is nog niet heel veel...
De concurrentie is Intelsat met 5Mbit of Viasat met 100Mbit.

Videobellen is sowieso niet heel handig. Want de upload is ongeveer 1/10e van de download.

Wel apart dat we dit nu hebben, terwijl je vroegah toch echt allemaal je GSM uit moest zetten "anders ging het vliegtuig neerstorten".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:05
Ook wel bijzonder dat men die paar uur in een vliegtuig ook al niet meer even zonder Wi-Fi/internet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:06
ramrodwillem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:07:
Ook wel bijzonder dat men die paar uur in een vliegtuig ook al niet meer even zonder Wi-Fi/internet kan.
Het werk gaat gewoon door hè, ook in de lucht. En juist wel relaxt dat ik m’n mailbox etc gewoon kan bijwerken dan met zo’n betaalde service bij de vliegtuig maatschappijen.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
ramrodwillem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:07:
De wereld is ook veranderd.

Zit je bijvoorbeeld in BC en wil je in het vliegtuig werken? Tegenwoordig werken steeds meer bedrijven met remote desktops of cloud storage. Of mag je om veiligheidsredenen helemaal geen werk dingen op je pc/tablet/telefoon hebben staan op het moment dat je aankomt. Iets te veel landen die je laptop of telefoon meenemen voor een "controle" en dan een kopie van de lokale opslag trekken.

Of spelletjes op je telefoon die niet werken zonder internet. Niet eens functioneel, maar zodat ze reclame en DRM kunnen gebruiken.

En dan inderdaad de hele generatie die geen half uurtje kunnen zonder insta ofzo. Zie je helaas regelmatig in de bioscoop.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Dark_Angelus schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:13:
[...]

Het werk gaat gewoon door hè, ook in de lucht. En juist wel relaxt dat ik m’n mailbox etc gewoon kan bijwerken dan met zo’n betaalde service bij de vliegtuig maatschappijen.
Weet je nog vroegah, dat je in BC een telefoontoestel had, waar je dan je creditcard in moest stoppen om voor 15 gulden per minuut te bellen? ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RocketKoen schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:50:
[...]
Wel apart dat we dit nu hebben, terwijl je vroegah toch echt allemaal je GSM uit moest zetten "anders ging het vliegtuig neerstorten".
Je moet nog steeds het GSM signaal uitzetten (vliegtuigstand) anders kan dat alsnog storing geven. doordat al die telefoons het GSM netwerk proberen te vinden op 10km hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Je moet nog steeds het GSM signaal uitzetten (vliegtuigstand) anders kan dat alsnog storing geven. doordat al die telefoons het GSM netwerk proberen te vinden op 10km hoogte.
Sommige vliegtuigen hebben een mobiel netwerk (dit jaar gezien bij Lufthansa en Turkish);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAgTaZAOvlaZMjDsqYGO-YzIOTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GUyld9xhVJWaZbUcGggzn6b.jpg?f=fotoalbum_large
offtopic:
Gelukkig geen data gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ANdrode schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Sommige vliegtuigen hebben een mobiel netwerk (dit jaar gezien bij Lufthansa en Turkish);
[Afbeelding]
offtopic:
Gelukkig geen data gebruikt :X
Een goede reden om het zeker uit te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
RocketKoen schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

De wereld is ook veranderd.

Zit je bijvoorbeeld in BC en wil je in het vliegtuig werken? Tegenwoordig werken steeds meer bedrijven met remote desktops of cloud storage. Of mag je om veiligheidsredenen helemaal geen werk dingen op je pc/tablet/telefoon hebben staan op het moment dat je aankomt. Iets te veel landen die je laptop of telefoon meenemen voor een "controle" en dan een kopie van de lokale opslag trekken.
Elk bedrijf dat serieus met data omgaat heeft een policy als dit tegenwoordig. Anders ligt het simpelweg op straat als je tegen een 'toevallige' controle aanloopt en ze inderdaad even je device leegtrekken. Zelfde geldt ook mbt de telefoon en gecachte emails etc.

Having said that - het gebruik van cloud diensten of remote desktop werkt prima in Europa en de US. Maar er zijn genoeg landen waar de infrastructuur echt nog niet op het niveau is dat je productief bezig kan zijn via remote desktop. Internet is instabiel, te traag, of wordt met fake certificates afgeluisterd. Bij ons is de policy tegenwoordig dat je enkel nog mobiele data mag gebruiken (Dus geen hotspots meer), maar zelfs dat, is niet altijd failloos. Kwam er laatst toevallig achter bijvoorbeeld dat in Egypte je mobiele roaming dataverbinding gewoon terugkomt met fake certificates voor een man-in-the-middle aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Kwam er laatst toevallig achter bijvoorbeeld dat in Egypte je mobiele roaming dataverbinding gewoon terugkomt met fake certificates voor een man-in-the-middle aanval.
Met welke NL provider en welk EG mobiel netwerk was dit? En heb je het gerapporteerd? Voor een provider zou dat een reden moeten zijn om de samenwerking direct stop te zetten.

Overigens is een VPN gebruiken op zich wel een optie toch? (uiteraard alleen met juiste certificaat)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Ik meende dat dit Orange was, maar dit wordt vziw gewoon in opdracht van de overheid gedaan. Ben er ook vrij zeker dat het op de netwerken van alle telco's plaatsvind (Mogelijk enkel voor specifieke diensten of websites). Mijn provider is VFNL.

Los van mobiele netwerken doet een redelijk deel van de hotels dit natuurlijk ook. Zeker in de wat striktere landen gebruiken ze DPI om controle te houden op wat je online uitspookt via hun verbinding.

Een VPN werkt mits niet geblokkeerd uiteraard, en ze niet álle TLS verbindingen proxyen (Want dan helpt een VPN nog niets). Een ander gevaar met VPNs is dat, als de VPN initieel niet aanstaat (Na opstarten van je device of connecten naar internet) dat er allerlei data over de lijn gaat (Events, updates, etc). Het is dan maar net aan de app developer om wel of niet netjes te checken dat de certs die terugkomen ook wel de juiste zijn (en/of signed by een van de grote CA's).

Anyway, gaan wel erg offtopic zo ;)

Met betrekking tot inflight wifi dmv Starlink (of iets traditioneler als bijv Immarsat) wat ik me wel altijd afvraag is hoe ze de bandbreedte verdelen. Blijkbaar is 300 Mbit voor een vliegtuig een vooruitgang, maar tegelijkertijd wordt nu al Streaming internet aangeboden (Oa door KLM). Als een kwart van de pax op een wat groter vliegtuig zo'n abonnement afsluit blijft er dus te weinig bandbreedte over om daadwerkelijk te streamen. En ik neem aan dat dat voor velen toch wel het doel is... om entertainment te kunnen downloaden/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Een kwart is heel veel, me dunkt..

Mensen geven klakkeloos honderden euro’s uit voor een vlucht maar vervolgens is er een psychologische barrière om geld uit te geven voor;

- Een betere stoel
- Baggage (dus daarom hutkoffers in de cabine)

Dat zal voor streaming/Internet niet anders zijn…

Ik zie op long-hauls de meeste mensen gewoon IFE gebruiken. En sommigen gebruiken hun eigen device maar ik verwacht dat dat ook veel offline content is. Zo doe ik het ook. Ik zet een dag vantevoren (of soms zelfs in de lounge pas) de content op mijn device die ik wil kijken. Ik zie niet in waarom ik dat zou streamen als ik dat in een kwartiertje ook offline beschikbaar kan maken.

Zelf gebruik ik de IFE ook liever. Niet vanwege de content maar meer vanwege het gemak. Zit je net in een film komt het eten (bijvoorbeeld) en past je iPad weer niet op de tafel erbij… Of er moet iemand langs, moet je alles weer opruimen. Als ik een stoel naast me vrij heb prefereer ik wel mijn iPad.

Liefst zou ik overigens gewoon een dom scherm zien met HDMI in (of een casting mogelijkheid)….

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 15-10-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die Delta Lounge access blijft toch wel een raar ding. Ik ben Platinum en vlieg vandaag domestic First class en dat gefet je dus geen toegang tot de Skylounge. Maar mijn AMEX Platinum kaart is wel voldoende voor toegang, ook als je economy vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Is er dan helemaal geen lounge toegang voor domestic vluchten ? Of komt dat omdat je FB status hebt ipv Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@iRobert Volgens mij omdat ze het gewoon niet aanbieden in het ticket, wel apart dat het dan met een AMEX wel lukt. Domestic zijn zo veel vluchten dat ze wel lounges kunnen blijven bouwen. en dus passagiers in 'First'. First zijn overigens lekkere stoelen, maar het blijft een prima busproduct van Delta.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:34:
Is er dan helemaal geen lounge toegang voor domestic vluchten ? Of komt dat omdat je FB status hebt ipv Delta?
In principe krijg je alleen toegang bij een Internationale vlucht (icm met status), of met een Delta One vlucht in business. Delta One is in principe internationaal, maar ook een beperkt aantal domestic vluchten die van kust tot kust gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:03:

Liefst zou ik overigens gewoon een dom scherm zien met HDMI in (of een casting mogelijkheid)….
Waar kan ik tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

In de USA hebben ze een iets anders business model. Als je als Delta dankzij je AMEX partnership alleen al in 2023 7USD billion binnen harkt dan kan je daar hele leuke dingen mee doen. Van die bedragen kunnen de europese luchtvaartmaatschapijen alleen maar dromen.
En dus kom je domestic er in met een AMEX cc of bijvoorbeeld via een Delta Skyclub membership dat je dan weer kan krijgen via je Delta FF status.

Ze zetten er wel leuke Skyclubs voor neer. In de nieuwe in april dit jaar geopende 3e Skyclub in MSP is het goed toeven, niet meer te vergelijken met de oude bestaande SC's. Plaats voor 450 menses met een indoor-outdoor skydeck.
Meer van hetzelfde in de augustus geopende SC op het E-concourse in BOS, zo mooi, daar kan AF-KLM helaas alleen maar van dromen...zitplaatsen, aanbod enzovoort.

Gisteren nog de SFO SC bezocht, da's geen DL hub maar het aanbod daarzo is al veel uitgebreider dan zeg maar de Schengen KL crownlounge in AMS. Allemaal mede mogelijk gemaakt dankzij AMEX.

[Edit] Trouwens afgelopen zaterdag genoten van m'n vlucht naar SFO met de B787-10 van KLM. Fijne stoel met genoeg privacy en goed slaapcomfort in lay-flat mode.
Het enige minpuntje was het ontbreken van ventilatieopeningen en een ietwat beperkte opbergruimte in vergelijking met wat ik normaal tegenkom.

De service tijdens de vlucht was goed, met een vriendelijke en attente bemanning. Kortom, het was een uitstekende crew.
Het eten was een aangename verrassing. Ik had van tevoren voor de smaak van Azië optie gekozen, en deze keer smaakte het bijzonder goed.

Al met al was het een buitengewoon plezierige en comfortabele vlucht.

[ Voor 24% gewijzigd door Grouchy op 16-10-2023 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Vandaag weer met Air Canada gevlogen, 777-200lr. Zat 1K, prima plek. Eten en service waren ook “gewoon” goed.

Kwam nog een Antanov tegen op Toronto, blijkbaar staat die al sinds het begin van de oorlog vast daar. Blijft toch een indrukwekkend toestel om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

1 oktober 2024 bestaat de lijnvlucht Amsterdam-Batavia/Jakarta 100 jaar. Het lijkt mij wel leuk om mee te vliegen, maar ben benieuwd op welke vlucht dit dan gevierd wordt

Maandag 30 september 2024 vliegt de 'officiële' die een tussenlanding in KL maakt, dinsdag 1 oktober 2024 is er alleen een KLM vlucht met overstap op SIN.

Wat denken jullie? Kan mij niet voorstellen dat KLM dit zomaar voorbij laat gaan. Ook de 85 jaar werd herdacht: https://www.luchtvaartnie...klm-naar-batavia-herdacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:58:
Die Delta Lounge access blijft toch wel een raar ding. Ik ben Platinum en vlieg vandaag domestic First class en dat gefet je dus geen toegang tot de Skylounge. Maar mijn AMEX Platinum kaart is wel voldoende voor toegang, ook als je economy vliegt.
iRobert schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:34:
Dit staat eigenlijk helemaal los van Delta. De generieke SkyTeam regels zeggen dat er geen lounge access is voor domestic vluchten. Dus dat is domestic in de US, domestic binnen Frankrijk, binnen Italie (toen het nog AZ was), enzovoorts.

Nu zijn er een aantal maatschappijen die die regel breken en dus wél lounge access aanbieden bij hun eigen lounges, terwijl ze dat strikt genomen niet hoeven te doen. Air France is er daar een van. Als je van CDG naar MRS vliegt heb je dus wel toegang tot de lounge.

Delta daarintegen doet dat niet. Hoeft ook niet volgens de regels, maar gezien de US natuurlijk vreselijk groot is - is dat wel een beetje zuur. Das één van de redenen waarom ze in de US naar een ander model zijn gegroeid. Eerst met club membership kaarten (Gewoon betalen per jaar, a-la priority pass) en nu dus voornamelijk via Creditcard partnerships.

Wat wél de regel breekt is dat Delta ook een aantal vluchten naar de Caribbean als domestic ziet, terwijl ze dat natuurlijk niet zijn. Maar dat hebben ze slim gespeeld - In plaats van echt de SkyTeam regels te breken hebben ze binnen SkyTeam een Alliance-brede policy kunnen forceren dat lounge toegang niet van toepassing is voor alle vluchten van alle airlines tussen de US en de Caribbean. Wat natuurlijk alleen Delta is in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 04:39:
Vandaag weer met Air Canada gevlogen, 777-200lr. Zat 1K, prima plek. Eten en service waren ook “gewoon” goed.

Kwam nog een Antanov tegen op Toronto, blijkbaar staat die al sinds het begin van de oorlog vast daar. Blijft toch een indrukwekkend toestel om te zien.
Air Canada. Dat is voor mij het voorbeeld van een business class met ver bovengemiddelde wijnkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 16-10-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:09:

Dit staat eigenlijk helemaal los van Delta. De generieke SkyTeam regels zeggen dat er geen lounge access is voor domestic vluchten. Dus dat is domestic in de US, domestic binnen Frankrijk, binnen Italie (toen het nog AZ was), enzovoorts.

Nu zijn er een aantal maatschappijen die die regel breken en dus wél lounge access aanbieden bij hun eigen lounges, terwijl ze dat strikt genomen niet hoeven te doen. Air France is er daar een van. Als je van CDG naar MRS vliegt heb je dus wel toegang tot de lounge.
Op zich zijn die SkyTeam regels ook alleen maar van toepassing op klanten/deelnemers van partnerairlines.

De SkyTeam regel is inderdaad dat je toegang krijgt tot de lounge als je vlucht internationaal is of verbindt met een internationale vlucht op die dezelfde dag vertrekt (plus een paar uur voor vluchten met vertrek na middernacht).

Maar Delta mag hun eigen elites zowel voortrekken als benadelen. En dat doen ze ook: als niet-Delta SkyTeam elite+ mag je gewoon de SkyClub in als je economy vliegt (internationaal of verbindend met/van internationaal). Als Delta elite niet zomaar. En Air France gaat de andere kant op: als FB-deelnemer mag je inderdaad binnen Frankrijk ook de lounge in. Als niet-FB-elite mag dat zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
CyBeR schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
Maar Delta mag hun eigen elites zowel voortrekken als benadelen. En dat doen ze ook: als niet-Delta SkyTeam elite+ mag je gewoon de SkyClub in als je economy vliegt (internationaal of verbindend met/van internationaal). Als Delta elite niet zomaar. En Air France gaat de andere kant op: als FB-deelnemer mag je inderdaad binnen Frankrijk ook de lounge in. Als niet-FB-elite mag dat zover ik weet niet.
Het probleem met dit verhaal is dat ze dus een berg internationale bestemmingen in de SkyTeam policy hebben verwerkt. Waardoor dit dus ook geldt voor FB elites die op die routes vliegen.

Verder helemaal eens. Wist overigens niet dat AF andere elites zou weren bij domestic vluchten binnen FR. Maar zou goed kunnen, dat 'recht' hebben ze inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik moet zeggen het stond me bij dat dat alleen voor FB-members gold maar in de tussentijd hebben ze de pagina waar dat soort informatie op zou staan flink versimpeld en staat een dergelijke vereiste er niet (meer) bij, dus misschien dat nu iedereen toegang krijgt.

D'r was ook ooit een tijd dat lounge-toegang voor vluchten binnen Frankrijk alleen mocht op CDG.

In ieder geval: een airline mag natuurlijk altijd meer geven dan de regels voorschrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 16-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Even uitkijken met JFK boeken. KLM gaat hun A330 inzetten op die route. Sowieso ben ik meer naar Delta aan het neigen voor die route, maar die kist is het echt het minste wat KLM te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Ik vlieg binnen een dag of 10 naar Abu Dhabi met Air France (AF638), ik vraag me af hoeveel extra risico er is door de hernieuwde spanningen in het midden oosten...

Niet dat ik per direct een MH17 scenario vrees, maar echt gelukkiger wordt een mens er niet van... Heel veel "veilige" routes zijn er niet meer lijkt me. Air France herneemt pas op 1 november richting UAE (denk ik), dus ik kan de exacte vluchtroute niet bekijken, maar ik merk dat Emirates en Etihad over Iran vliegen, dus ik gok dat dat de "standaard" route is richting Emiraten. Ik vraag me enkel af hoe risicovol dat uiteindelijk is met de hernieuwde spanningen tussen Saudi Arabië en Iran in Yemen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Delta/KLM IT gore continues. Mail van Delta: uw vlucht is veranderd, u vertrekt een half uur later. KLM-app: yes, dat klopt! Delta-app: haha no way wij weten van niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Daniel schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:21:
Delta/KLM IT gore continues. Mail van Delta: uw vlucht is veranderd, u vertrekt een half uur later. KLM-app: yes, dat klopt! Delta-app: haha no way wij weten van niks 8)7
Hier ook, en zowel app als website blijven draain op wit scherm dus andere vluchten zien/kiezen lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:02
Jebus4life schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:13:
maar ik merk dat Emirates en Etihad over Iran vliegen, dus ik gok dat dat de "standaard" route is richting Emiraten.
Etihad vliegt sinds 14 oktober niet over Iran volgens flightradar...

13 oktober over Iran: https://www.flightradar24.com/data/flights/ey32#326b348e
14 oktober over Irak: https://www.flightradar24.com/data/flights/ey32#326e7a0a
19 oktober over Irak: https://www.flightradar24.com/data/flights/ey32#327f532d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Mmm, bizar. Hun vlucht op de 19e vanuit Brussel vliegt dan consequent wél weer over Iran.

https://www.flightaware.com/live/flight/ETD58

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 17:37
Ik vlieg over een paar dagen naar BOS met Jetblue. Iemand al ervaring met hun trans-Atlantische vluchten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:21:
Ik zit nu op ATL na een vlucht (CTL-ATL) die volgens de KLM app zeker gecancelled was. Maar goed dat ik de Delta site in deze vertrouwde.

Wat ook irritant is, is dat de KLM boardingpass geen TSA Pre-Check vinkje laat zien. Ik probeer de Delta app te mijden, aangezien de laatste keer dat ik inlogde via die app, opeens Skymiles kreeg op een Delta account, terwijl ik gewoon alles via KLM laat lopen.

Het is een terugkerend ding, maar de IT van de Skyteam leden is echt een tranentrekker.

Edit

Ok ok. Misschien is de nieuwe stoel wel net zo goed als Delta. Minder storage, maar wel mooie draadloze lader, makkelijkere deur en stoelmassage. Ook de extra verschillende oplaadmogelijkheden en houder voor je glas zijn mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeNC7LFnTkgNEwzDdFlELJpGqz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdZmt9ke7XRaZO64PCqYGTnt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrJLUJPIygpshfNLoDD56NXchlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBcaMNpZE4dn1ChlAqfkyA88.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cP0-v_4G0jYA16e1aBXnAVT8YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDcRbrimQfjDeXNGxh03x4OZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNtpCCLONdQoCyrRPFn5qAXmduA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4Q847f9JYs2mctkIvcNvEMd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQKeQTt_Y3a79-qvIvO6NIe5Kws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1iwYJijw4rQuKEnt9i586Za.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81J3gZXAaIAoLapNt62mfUP9MNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/999JzPQJ8pxAhA1pvfJd6cDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdimR_hkjmsP8ncDzWZH6_iJ_IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4MkcKh72D6ldIyJZ1mb114c.jpg?f=fotoalbum_large

De bedmodus krijgen jullie niet te zien, dan slaap ik (het hulpmiddel is te zien :p ).

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 21-10-2023 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Ahaa een KL B787-10, vorige week ook gehad, die is inderdaad voor herhaling vatbaar.

TSA pre: Dat is nooit 100% gegarandeerd. Zo'n 60 vluchten per jaar staat het gewoon op mijn BP, de andere 2-3 keer is het helaas pindakaas. Vooral leuk & totaal niet logisch als het vlucht 2 of 3 is op je terugvlucht of binnenlandse trip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Grouchy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 05:47:
Ahaa een KL B787-10, vorige week ook gehad, die is inderdaad voor herhaling vatbaar.
Alleen de 777 hebben (of krijgen) de nieuwe business class stoel toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vul je dan telkens handmatig KTN in? En dan alsnog geen TSA Pre erop?

Bij mij nog nooit foutgegaan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
777 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
@PWM en Jeb Brooks op de ipad, dan komt het sowieso goed 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@PWM Je zit net aan de verkeerde kant, anders moest je even zwaaien:

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die mist het deurtje ;) En de footwell van deze is groter. Denk ook wat extra centimeters beenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 03:26:
Ok ok. Misschien is de nieuwe stoel wel net zo goed als Delta. Minder storage, maar wel mooie draadloze lader, makkelijkere deur en stoelmassage. Ook de extra verschillende oplaadmogelijkheden en houder voor je glas zijn mooi.

De bedmodus krijgen jullie niet te zien, dan slaap ik (het hulpmiddel is te zien :p ).
Ah, de Bose NC700, die gebruik ik op het werk. Ik vind de QC45 nog comfortabeler voor vluchten, maar beiden zijn erg goed (en duur).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

We Are Borg schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Alleen de 777 hebben (of krijgen) de nieuwe business class stoel toch :) ?
PWM schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Die mist het deurtje ;) En de footwell van deze is groter. Denk ook wat extra centimeters beenruimte.
Ahaa, zie nu ook pas het deurtje en armstoen aan de rechterkant die er niet meer is. In mij herrinering zaten er altijd iets andere stoelen in de 777 van ze & deze stoelen leken zo op die Jamco stoelen vorige week in de 787, dit zijn dezelfde?
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:52:
Vul je dan telkens handmatig KTN in? En dan alsnog geen TSA Pre erop?

Bij mij nog nooit foutgegaan tot nu toe.
Zo'n 10 jaar geleden in mijn profiel gezet, daarna nooit meer handmatig ingevuld (of het moest de 1e boeking van een 'nieuwe' airline/alliantie zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Grouchy op 21-10-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Ah, de Bose NC700, die gebruik ik op het werk. Ik vind de QC45 nog comfortabeler voor vluchten, maar beiden zijn erg goed (en duur).
offtopic:
Heb je de QC35 II ook gehad en kan je vergelijken?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TbrH31yV3Pjcg_1TN8y35UfNt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swzx8q95IF5pvKUyEBhguDyU.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk eens in 1x een nieuw huisje :p Nummer 104.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

offtopic:
Die heb ik ook. De 700 heeft betere audio en iets betere NC. De QC35 (en 45) zitten gewoon veel comfortabeler. Het verschil 35 en 45 is niet voldoende om een upgrade te rechtvaardigen. Ze zijn allebei gewoon uitstekend. Wel erg benieuwd naar de nieuwe serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:52:
offtopic:
Nee, heb wel de Sony WH1000-XM3. QC45 is zo comfortabel, ANC vergelijkbaar.
PWM schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:23:
Die heb ik ook. De 700 heeft betere audio en iets betere NC. De QC35 (en 45) zitten gewoon veel comfortabeler. Het verschil 35 en 45 is niet voldoende om een upgrade te rechtvaardigen. Ze zijn allebei gewoon uitstekend. Wel erg benieuwd naar de nieuwe serie.
De betere audio merk ik niet, ANC vergelijkbaar. Comfort is echt een wereld van verschil. USB-c is zoveel makkelijker.

offtopic:
Ik heb als experiment ook een Soundcore Q20i gekocht, voor £42. Die heeft USB-c, 40u batterij, en is acceptabel voor kortere vluchten. Prijs 1/7e van de Bose/Sony, en half zo goed ;) . Uitkijken: de Q20 is nog goedkoper maar heeft micro-USB en geen app EQ/controle.

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 21-10-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grouchy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:40:

[...]

Zo'n 10 jaar geleden in mijn profiel gezet, daarna nooit meer handmatig ingevuld (of het moest de 1e boeking van een 'nieuwe' airline/alliantie zijn)
Bij mij staat het er regelmatig toch niet bij. Is dat bij jou misschien ook aan de hand?
Zo nu en dan moet ik ook m'n paspoort er opnieuw in zetten trouwens, bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

KTN/paspoort (1x verified door DL) staat er standaard altijd in.
TATL boek/vlieg ik eigenlijk nooit met KLM/op 074 stock.
Meeste is op DL metal & 006 issued ticket stock en dit is ook precies een van de redenen waarom niet op 074 stock

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 21-10-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:40:

Ahaa, zie nu ook pas het deurtje en armstoen aan de rechterkant die er niet meer is. In mij herrinering zaten er altijd iets andere stoelen in de 777 van ze & deze stoelen leken zo op die Jamco stoelen vorige week in de 787, dit zijn dezelfde?
Dit zijn JAMCO stoelen ja, maar dan een net iets nieuwere versie tov de 78X.

Die worden er nu in geretrofit, samen met de toevoeging van PE.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand nog een goede tip voor alles ten westen van Frankfurt (dus Dusseldorf, Brussel, Amsterdam, etc). Richting Dubai in April 2024?

Gaat om een privé trip met 2 volwassenen en kind. Ik wil alleen business. Kom tot nu toe niet onder de €1.4 met LH wat al netjes is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 21-10-2023 22:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Dean Martin schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:15:
Iemand nog een goede tip voor alles ten westen van Frankfurt (dus Dusseldorf, Brussel, Amsterdam, etc). Richting Dubai in April 2024?

Gaat om een privé trip met 2 volwassenen en kind. Ik wil alleen business. Kom tot nu toe niet onder de €1.4 met LH wat al netjes is.
Abu Dhabi of een mix Abu Dhabi/dubai al geprobeerd ?

Beetje afhankelijk van waar je wilt slapen valt de taxirit Abu Dhabi - Dubai best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
iRobert schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:54:
[...]

Abu Dhabi of een mix Abu Dhabi/dubai al geprobeerd ?

Beetje afhankelijk van waar je wilt slapen valt de taxirit Abu Dhabi - Dubai best mee.
The Palm Atlantis geboekt,

AUH is toch uurtje rijden, liever niet (doe zakelijk wel vaker AUH combineren qua afspraken, vind het niet ideaal)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:58
Gewoon google flights regelmatig bekijken.

Direct naar dubai wordt business zelden echt interessant, behalve als je gaat overstappen. Maar ik zit liever 6 uur in economy dan 10 uur onderweg met een overstap in business.

Zelf pak ik dubai altijd gewoon direct in economy. 6 uur is goed te doen ook voor de kinderen. Meestal is dusseldorf het meest interessante.

Ik geloof dat emirates ook een tussenproduct heeft, weet niet of dat op deze bestemmingen ook gevoerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Blijkbaar loopt het ombouwen vertraging op. Mijn vlucht in 777 in PC is vervangen door een kist die nog niet omgebouwd is. En bonus: Ze hebben de plek veranderd in een business stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
PWM schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Die nieuwe (en dan de QC Ultra) is echt wel weer een stap beter qua NC dan de QC45 als je het mij vraagt. Draagcomfort is gevoelsmatig wel iets anders/strakker maar kan ook komen omdat ik hem nog maar een paar dagen heb en de QC45 bijna 6u per dag op mn hoofd zit (op kantoor). Komende maand even uitproberen hoe de ANC is in het vliegtuig.

Overigens viel mij ook al op dat Emirates in de brede zin een flinke klap duurder geworden is, niet alleen naar Dubai. Ik heb vaker afgelopen 10 jaar naar Bali business gevlogen voor tussen de €2-2,5k maar het is nu minimaal 4k.. De lol is er zo wel snel van af. Overigens vraagt KLM rustig 5k met een shitty bclass product (ivm Emirates) dus echte alternatieven zijn er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@eMiz0r : alternatief op die route afgelopen zomer nog gevlogen met SQ voor 2k :). Prima product en prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
We Are Borg schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:13:
@eMiz0r : alternatief op die route afgelopen zomer nog gevlogen met SQ voor 2k :). Prima product en prijs
Ik werd even enthousiast maar helaas voor januari inmiddels 5,3k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ah je wilt binnen 3 maanden al gaan: dan wordt het lastig. Als je jaartje vooruit zoekt kan je al voor onder de 3k een retour scoren met SQ.

Ik boek daarom bijna altijd mijn vluchten bijna jaar van te voren om zo nog een goed tarief te pakken in business :). Komende twee vakanties richting Zuid Amerika, beide met AF/KLM combinaties, 2,5k gemiddeld pp

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 22-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
Weet iemand of er nog alternatieve manieren zijn op Flying Blue XP binnen te hale, behalve Amex? Ik ga 10xp te kort komen voor Gold status!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Strijdhagen schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:01:
Weet iemand of er nog alternatieve manieren zijn op Flying Blue XP binnen te hale, behalve Amex? Ik ga 10xp te kort komen voor Gold status!
Even CO2 compensatie kopen voor 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
PWM schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Even CO2 compensatie kopen voor 100 euro?
Kijk, ik wist niet dat dat een optie was. Zo te zien kan ik ook 20k punten inleveren voor 10xp. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wilde twee weken geleden tickets boeken naar Indonesië volgend jaar. Prijs voor hele gezin: €3100. Prijs was al maanden zo.
Helaas merkte ik bij het boeken dat ik paspoortnummers nodig had. Helaas heeft mijn dochter een ID-kaart, dus een paspoort besteld, geen probleem. Morgen kan ik ophalen.

Keek ik gisteren even snel voor vliegtickets, was de prijs voor hele gezin opeens €4700.
Dat is wel schrikken :X

Hebben en jullie deze abrupte prijsstijging ook gemerkt? Is dat vanwege dat Gaza-gedoe?
Of is het gewoon net toeval dat de gekozen route en gekozen datum opeens duurder is?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Tickets kunnen enorm fluctueren, dat heeft niet perse met Gaza te maken. Als er net een boeking is geweest waardoor een 'bucket' qua tarief op is, dan val je vanzelf in de nieuwe. Als je de tariefcode toevallig kunt vergelijken dan weet je of het dat is, niet dat je er veel aan hebt nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
anandus schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:12:
Ik wilde twee weken geleden tickets boeken naar Indonesië volgend jaar. Prijs voor hele gezin: €3100. Prijs was al maanden zo.
Helaas merkte ik bij het boeken dat ik paspoortnummers nodig had. Helaas heeft mijn dochter een ID-kaart, dus een paspoort besteld, geen probleem. Morgen kan ik ophalen.

Keek ik gisteren even snel voor vliegtickets, was de prijs voor hele gezin opeens €4700.
Dat is wel schrikken :X

Hebben en jullie deze abrupte prijsstijging ook gemerkt? Is dat vanwege dat Gaza-gedoe?
Of is het gewoon net toeval dat de gekozen route en gekozen datum opeens duurder is?
Dat hadden wij ook met zonde tickets voor Feb '24 volgend jaar naar Japan. Paar dagen gewacht en even in de gaten gehouden. Private scherm geopend en toen was de oude prijs er weer (magisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
StephanN93 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Dat hadden wij ook met zonde tickets voor Feb '24 volgend jaar naar Japan. Paar dagen gewacht en even in de gaten gehouden. Private scherm geopend en toen was de oude prijs er weer (magisch)
Ik hoop het maar. Het maffe is namelijk dat in de maanden ervoor de prijzen nauwelijks veranderden (plusminus 100/200), dus zo'n sprong in prijs vond ik wel atypisch.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 183 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2