Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 182 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

RocketKoen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Even opgezocht, want ik dacht dat kinderen verplicht bij 1 ouder moesten zitten. Maar blijkbaar is dat alleen voor kinderen onder de 2. Als je pech hebt zit er dus een kind in luiers naast je, met de ouders 20 rijen verderop.
Bij Ryanair is dat tot 12j wel verplicht; je moet een zitplek voor volwassene kopen en de plek van het kind krijg je er gratis bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22

FreakNL

Well do ya punk?

RocketKoen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Mijn wishlist:
minimaal 1 stuks bagage inbegrepen bij de ticket (12kg). Ongeacht of dat ruim of handbagage is.
Alles met wieltjes verplicht in het ruim. En alleen als je het zelf (of iemand in je gezelschap) kan dragen en in de overhead bin stoppen mag je het mee aan boord nemen.

Alternatief: je mag kiezen, 12kg ruimbagage inclusief of 7kg handbagage.
Wat mij betreft gaan ze verplichten dat je alleen een normale rugzak mee mag nemen in de cabin. Het is volstrekt idioot dat je je trolly meeneemt in de cabin. Pleur dat ding lekker in het ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57
RocketKoen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Even opgezocht, want ik dacht dat kinderen verplicht bij 1 ouder moesten zitten. Maar blijkbaar is dat alleen voor kinderen onder de 2. Als je pech hebt zit er dus een kind in luiers naast je, met de ouders 20 rijen verderop.
Ik denk dat die ouder graag met je wil ruilen zodat jij niet naast het kind hoeft te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51
FreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Wat mij betreft gaan ze verplichten dat je alleen een normale rugzak mee mag nemen in de cabin. Het is volstrekt idioot dat je je trolly meeneemt in de cabin. Pleur dat ding lekker in het ruim.
En een rugtas met wieltjes? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn trolley is kleiner dan menig rugtas dat mensen als handbagage meenemen. Past ook prima in de overhead bakken en zit niet in de weg. Ik neem aan dat je het over het formaat trolley hebt dat volgens de huidige regels eigenlijk al niet als handbagage mee mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
FreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Ja, ik heb 1x zo'n trolly meegenomen (kreeg ik gratis van werk). Never again.
Maar dan heeft er meer mee te maken dat die dingen blijkbaar niet gemaakt worden voor lange mensen. Ik moet krom lopen om bij het handvat te kunnen.

Sindsdien is het een grote zwarte rugzak die precies aan de handbagage maat voldoet voor zakelijke reizen. Of een goede (dag)rugzak voor vakantie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jongetje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat die ouder graag met je wil ruilen zodat jij niet naast het kind hoeft te zitten ;)
De middle seat zonder recline.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik was een beetje kort door de bocht. Maar ik erger me altijd aan die mensen op budgetvluchten die veel te veel en veel te grote rommel bij zich hebben in de cabine omdat ze te knieperig zijn om een beetje te betalen.

Maar het is lastig te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:01:
Ik zie dat mijn vlucht naar JFK mij 30UXP oplevert. Ik dacht dat UXP alleen op KLM en AF vluchten gegeven wordt?
Wellicht dat JV-vluchten ook tellen? Dan zou je ze ook op VS-vluchten tussen Londen en de VS moeten krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Wellicht dat JV-vluchten ook tellen? Dan zou je ze ook op VS-vluchten tussen Londen en de VS moeten krijgen.
Ticketed door KLM/AF is het criterium om UXP te krijgen zviw, dus kan Delta zijn op KLM-ticket, maar ook binnenlands dan lijkt me, mits op hetzelfde ticket.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Even opgezocht bij FB (had ik ook wel eerder kunnen doen maar ok):
You can earn UXP on flights marketed by Air France and/or KLM only. Whereas XP can be earned on all of Flying Blue’s airline partners (or by holding select Flying Blue co-branded credit cards).
"marketed" betekent een AF of KL vluchtnummer. Meestal krijg je die als je een KL-ticket hebt maar in het geval van specifiek DL-vluchten vaak niet. DL vluchten vanaf AMS naar de VS zonder verbinding in de VS krijgen een DL-vluchtnummer, maar als je wél een verbinding hebt komt die met de KL codeshare op je ticket.

Mogelijk is dat het verschil wat PWM ziet; dat zijn eerdere vluchten onder een DL-nummer waren en dus geen UXP krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 16:24
snaggyheadshot schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Het voorstel waar ik naar refereer gaat er juist over om die toeslagen te verbieden (zoals dus bijv. Ryanair en Easyjet doet). En ik ben het dus met je eens, ik check meestal liever bagage in zonder dat ik extra (indirect) betaal voor handbagage.
Een van de redenen waarom budget maatschappijen een toeslag rekenen voor handbaggage (de koffertjes), is om een percentage van de mensen te laten kiezen om dan toch maar te betalen voor ruimbagagage. Daarnaast kunnen ze (en doen ze) het totaal limiteren tot minder dan de helft van de passagiers die handbagage kan bijkopen. Das financieel beter, maar belangrijker, dat zorgt ervoor dat er altijd ruimte overblijft in de bins. Dat versnelt boarden omdat men niet loopt te zoeken naar een plek voor de tas.

Als Europese regelgeving dat soort toeslagen (en daarmee controle op aantallen) verbied, dan wordt dit tijdens het boarden een probleem. In het bijzonder voor de Wizz'ez en Ryanair's want die plannen de turn erg kort (ook wederom voor financieel voordeel).

De legacy airlines zal dit weinig boeien. Die laten klanten toch niet betalen, en limiteren het aantal nu al aan de gate dmv een controle van de agents daar.
TommyGun schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Als je ziet wat mensen allemaal mee proberen te nemen omdat ze te gierig zijn hun meuk in te checken...
Heeft voor veel mensen niets te maken met "gierig zijn". Ik mag meestal 3 koffers van 32 kilo inchecken (Combi van reisklasse + elite voordelen). Toch ga ik HBO. Dat doe ik niet omdat het te duur zou zijn (Krijg toch gratis dat recht om in te checken...) maar omdat de luchthavens zo vreselijk inefficient en traag zijn met de bagage afhandeling. De verloren tijd is veel belangrijker dan een paar tientjes aan eventuele kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44
TommyGun schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Ik snap je 'conclusie' niet helemaal maar van mij mag handbagage juist extra belast worden.
Als je ziet wat mensen allemaal mee proberen te nemen omdat ze te gierig zijn hun meuk in te checken...
En het vertraagt ook nog eens ontzettend.
Luchtvaartmaatschappijen hebben dit ook zelf wel een beetje gecreeerd door op een gegeven moment geld te gaan vragen om ruimbagage in te checken zodat ze konden besparen op grondpersoneel.
Nou dat is ze goed gelukt.. Hebben ze ook meteen een nieuw business model laten ontstaan: nu ook extra betalen voor handbagage.

Wat @RocketKoen noemt lijkt mij dan ook wel een nette oplossing. Je moet als passagier minstens een redelijk stuk bagage mee kunnen nemen zonder extra kosten en je kan kiezen of dat in het ruim gaat of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:20:

Serieus, er wordt al voor een budget maatschappij gekozen en blijkbaar zijn die paar euro extra ook teveel gevraagd. Misschien moet je dan gewoon niet gaan vliegen.
Welke andere opties zijn der dan? Vliegt KLM er dan dagelijks op met een lijnvlucht? Doet Emirates mijn bestemming aan met zijn A380? Nee.

Ik "kies" er niet eens voor er zijn gewoon geen andere opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 07-10-2023 12:44 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Slasher schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Welke andere opties zijn der dan? Vliegt KLM er dan dagelijks op met een lijnvlucht? Doet Emirates mijn bestemming aan met zijn A380? Nee.

Ik "kies" er niet eens voor er zijn gewoon geen andere opties.
Als je 100% zeker wilt zijn dat je naast je eigen kind zit dan moet je stoelen reserveren bij het boeken. Dat klopt gewoon.

Mijn ervaring met Transavia is wel dat als je zsm na openen van inchecken dat doet je altijd naast je kind kunt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

HGM schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Als je 100% zeker wilt zijn dat je naast je eigen kind zit dan moet je stoelen reserveren bij het boeken. Dat klopt gewoon.

Mijn ervaring met Transavia is wel dat als je zsm na openen van inchecken dat doet je altijd naast je kind kunt zitten.
Ik heb inmiddels stoelen gereserveerd. Ik vind het wel geldklopperij al snap ik het wel als marges in de luchtvaart klein zijn.

Het zal ongetwijfeld goedgekomen zijn al vond ik het contact met Transavia ook zeer onduidelijk en verwarrend. In feite dwingen ze je om te betalen voor een klein stukje zekerheid.

Op de totale reissom maakt het niet uit maar je moet overal al voor betalen, bagage in het ruim. Dat was “vroeger” gewoon gratis.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Slasher schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Ik heb inmiddels stoelen gereserveerd. Ik vind het wel geldklopperij al snap ik het wel als marges in de luchtvaart klein zijn.

Het zal ongetwijfeld goedgekomen zijn al vond ik het contact met Transavia ook zeer onduidelijk en verwarrend. In feite dwingen ze je om te betalen voor een klein stukje zekerheid.

Op de totale reissom maakt het niet uit maar je moet overal al voor betalen, bagage in het ruim. Dat was “vroeger” gewoon gratis.
Met Transavia doe ik niet (meer) stoel bijboeken voor kind (vliegen minimaal 1x p/mnd). Dat komt altijd goed.

En ik vlieg ook vanaf vliegveld waar het alleen transavia is, of eerst 1,45h auto. En nu is het maar 20min vliegveld... dus dan toch liever transavia dan klm, maar communicatie transavia is niet geweldig dat klopt zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Transavia is gewoon wat het is. Een budgetmaatschappij. Ik mijd ze ook liever. Maar soms kom je er niet onderuit. Bijvoorbeeld als je naar Sevilla wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
Vraagje. Ik ga begin volgend jaar naar Guangzhou ( CAN ). We zitten te kijken om met Qatar airways te gaan via Doha. Kan ik achterhalen welk model vliegtuig ik dan in zit en of de economy stoelen voldoende beenruimte hebben? Ben bijna 2 meter lang en wil eigenlijk niet 7 uur klem zitten, maar ook weer niet € 105,- bijbetalen x 4 voor in het vliegtuig. ja, ik weet het, iets met dubbeltje en eerste rij, maar het geld valt altijd makkelijk uit te geven en lastiger te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BootVluchteling schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:13:
Vraagje. Ik ga begin volgend jaar naar Guangzhou ( CAN ). We zitten te kijken om met Qatar airways te gaan via Doha. Kan ik achterhalen welk model vliegtuig ik dan in zit en of de economy stoelen voldoende beenruimte hebben? Ben bijna 2 meter lang en wil eigenlijk niet 7 uur klem zitten, maar ook weer niet € 105,- bijbetalen x 4 voor in het vliegtuig. ja, ik weet het, iets met dubbeltje en eerste rij, maar het geld valt altijd makkelijk uit te geven en lastiger te verdienen
Als je de vlucht opzoekt op Google Flights, dan kan je het type vinden en dan de ervaringen met Qatar Airways vliegtuigen opzoeken. Zijn jullie allemaal 2m lang?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:06
35k punten van PE naar Business. (DEL-AMS) Dat viel nog eens mee. :D

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
BootVluchteling schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:13:
https://seatmaps.com/ ofzo (vroeger seatguru, maar die is hopeloos out of date).
Intercontinentaal zit je meestal wat ruimer dan kortere vluchten. En Qatar is geen budget maatschappij, dat scheelt gemiddeld 5cm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Als je de vlucht opzoekt op Google Flights, dan kan je het type vinden en dan de ervaringen met Qatar Airways vliegtuigen opzoeken. Zijn jullie allemaal 2m lang?
Hehe nee, zeker niet. Maar ik vlieg met mijn vrouw, schoonmoeder en kind. Alle 3 redden de 1.6M niet denk ik. Echter ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Overigens kun je als je het proces van boeken doorloopt altijd zien wat het vliegtuigtype is, alleen moet je soms even op 'more info' o.i.d. clicken.

En als je met 4 man bent, kun je natuurlijk ook kijken of je 1x kunt bijbetalen voor extra beenruimte voor jezelf en dan de aanhang op de volgende rij zetten (die niet extra kost).

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BootVluchteling schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:53:
Hehe nee, zeker niet. Maar ik vlieg met mijn vrouw, schoonmoeder en kind. Alle 3 redden de 1.6M niet denk ik. Echter ik wel :P
Dan dus voor de lange persoon bijbetalen en de kleintjes kunnen zonder ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:07:
[...]

Dan dus voor de lange persoon bijbetalen en de kleintjes kunnen zonder ;)
Ja, daar zitten we voorzichtig aan te denken.

Het lijkt een 777-300 ER V.2 te zijn. 31-32" beenruimte. Altijd fijn die Amerikaanse meeteenheden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Het domste is dat dat helemaal geen "beenruimte" is, maar pitch. 31" aan beenruimte zou betekenen dat je ruim 78cm zou hebben voor je benen, daar kan zelfs de langste man ter wereld makkelijk mee uit.

Wat die 31" aangeeft is de afstand van 1 punt op een stoel, tot datzelfde punt op de stoel daar voor of achter. Wat je moet weten daarbij, maar wat men nooit aangeeft, is hoe lang die stoel zelf is. Als de stoel zelf al 31" inneemt namelijk is de beenruimte nul, maar de pitch nog steeds 31".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De stoelbreedte is ook belangrijk. In een 777 wil ik niet in een 3-4-3 opstelling zitten, veel te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:21:
De stoelbreedte is ook belangrijk. In een 777 wil ik niet in een 3-4-3 opstelling zitten, veel te krap.
Helaas heb ik dat niet voor het uitkiezen.. Business class ligt net ff buiten het budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BootVluchteling schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:40:
Helaas heb ik dat niet voor het uitkiezen.. Business class ligt net ff buiten het budget..
Ik zoek dan naar andere vluchten :) . Zoek naar een maatschappij met Premium Economy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
1x business, 3x basic economy, ez :P

Als de kids zeiken mogen ze zelf een baan regelen en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Ik zoek dan naar andere vluchten :) . Zoek naar een maatschappij met Premium Economy?
We hebben beetje prijzen bekeken, maar dit was een van de betere qua kwaliteit en betaalbaarheid. Ik sta open voor suggesties? AMS - CAN + retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

Hou ook in gedachten dat het vliegtuigtype altijd nog kan wijzigen en het dus nooit een zekerheid is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:28:
Hou ook in gedachten dat het vliegtuigtype altijd nog kan wijzigen en het dus nooit een zekerheid is.
Zeker QR staat daar bekend om trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Heeft iemand ervaring met upgrade bids bij Saudia? Ik zou graag van JED - MNL upgraden naar business. Dit klinkt voor mij een niet te drukken business route dus dan zou een laag bod voldoende zijn? Minimaal is 247 dus denk ik erover om 260 te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Xepos schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:03:
Heeft iemand ervaring met upgrade bids bij Saudia? Ik zou graag van JED - MNL upgraden naar business. Dit klinkt voor mij een niet te drukken business route dus dan zou een laag bod voldoende zijn? Minimaal is 247 dus denk ik erover om 260 te doen.
Ja dit jaar naar Mumbai, iets meer geboden dan wat minimaal mogelijk was,werd geaccepteerd, prima ervaring met Saudia , alleen het vliegveld was minder qua faciliteiten deed wat gedateerd aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 104% gewijzigd door Notna op 08-10-2023 20:02 . Reden: Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76546540#76546540 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Gekke vraag. Maakt het uit op welke dag je boekt? Stoelreservering was gisteren ~105 euro en nu 94 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
BootVluchteling schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:17:
Gekke vraag. Maakt het uit op welke dag je boekt? Stoelreservering was gisteren ~105 euro en nu 94 euro...
Nee. Dat soort fluctuaties heeft te maken met het aanbod aan beschikbare stoelen, niet met de dag waarop je kijkt. En je cookies kun je ook met rust laten.

D'r zit een heel vernuftig revenue-managementsysteem achter wat op basis van allerlei inputs de prijs bepaalt die je ergens voor betaalt, die er op ingericht is om het maximale eruit te halen voor de airline. Helaas is dat voor ons nogal ondoorzichtig.

Het komt niet héél vaak voor dat iets goedkoper wordt over tijd, maar 't kan wel, als bijvoorbeeld iemand z'n ticket gecanceld of gewijzigd heeft en er in een lagere boekingsklasse weer ruimte beschikbaar is, of als het systeem (cq een medewerker) bepaalt dat het openstellen van meer goedkope stoelen meer geld oplevert, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Kinderen onder 12 zitten altijd met minstens één volwassene uit hetzelfde reisgezelschap. De Europese wetgeving zegt:
Under the non-binding documents prepared by the European Aviation Safety Agency (EASA)(2), when an infant is seated in a baby chair and thus needs a separate seat in order to have the chair properly installed, the accompanying passenger should be seated next to the infant. Infants can also sit in a parent’s lap restrained with a loop belt only.

When a passenger travels with a child of less than 12 years of age, the relevant indication is covered by the non-binding Guidance Material prepared by EASA. If a child travels with an accompanying adult in the same class of cabin, the child should be seated in the same seat row segment as the accompanying adult. Where this is not possible, the child should be seated no more than one seat row or aisle away(3).
Geldt dus niet voor bijvoorbeeld de US, daar is het besluit aan de luchtvaartmaatschappij.

[ Voor 40% gewijzigd door MaZo op 08-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
ramrodwillem schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Ja dit jaar naar Mumbai, iets meer geboden dan wat minimaal mogelijk was,werd geaccepteerd, prima ervaring met Saudia , alleen het vliegveld was minder qua faciliteiten deed wat gedateerd aan .
Werd je bod vrij snel geaccepteerd of was het pas paar uur voor het boarden pas bekend gemaakt? Ik heb het gisteren ingediend maar nu nog geen antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Zeker geen paar uur voor het boarden, dacht een paar dagen voor de vlucht maar ben niet geheel zeker hoeveel dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MaZo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
Kinderen onder 12 zitten altijd met minstens één volwassene uit hetzelfde reisgezelschap. De Europese wetgeving zegt:

[...]

Geldt dus niet voor bijvoorbeeld de US, daar is het besluit aan de luchtvaartmaatschappij.
Die quote is al eerder aangehaald
Under the non-binding documents prepared by the European Aviation Safety Agency (EASA)(2), when an infant is seated in a baby chair and thus needs a separate seat in order to have the chair properly installed, the accompanying passenger should be seated next to the infant. Infants can also sit in a parent’s lap restrained with a loop belt only.

When a passenger travels with a child of less than 12 years of age, the relevant indication is covered by the non-binding Guidance Material prepared by EASA. If a child travels with an accompanying adult in the same class of cabin, the child should be seated in the same seat row segment as the accompanying adult. Where this is not possible, the child should be seated no more than one seat row or aisle away(3).
Should, non-binding, guidance: klinkt allemaal vrijblijvend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de ervaring met een Embraer toestellen, dat is mijn eerste keer met dat typen toestel. Iemand eerder met die toestellen gevolgen? Wij vliegen met Embraer 175.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2023 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
ramrodwillem schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:09:
Zeker geen paar uur voor het boarden, dacht een paar dagen voor de vlucht maar ben niet geheel zeker hoeveel dagen.
Dank, dan moet ik het nog even paar dagen afwachten en anders toch maar mijn bod nog wat verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
zou er tot een dag van te voren mee wachten, gewoon geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
We Are Borg schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Die quote is al eerder aangehaald

[...]

Should, non-binding, guidance: klinkt allemaal vrijblijvend :)
Sorry als ik er op door blijf gaan, maar ik vraag het toch ff. Wij hebben nu voor mijzelf, vrouw en schoonmoeder een ticket + vaste plek geboekt. Voor onze zoon ( 3 jaar ) hebben we geen vaste plek geboekt, alleen een ticket. Dan zou je toch denken dat ze die alsnog naast een volwassene uit ons gezelschap plaatsen? We zijn al van plan om direct na het open gaan van de gate naar de balie te lopen om het na te vragen, maar toch kriebelt het een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BootVluchteling schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Sorry als ik er op door blijf gaan, maar ik vraag het toch ff. Wij hebben nu voor mijzelf, vrouw en schoonmoeder een ticket + vaste plek geboekt. Voor onze zoon ( 3 jaar ) hebben we geen vaste plek geboekt, alleen een ticket. Dan zou je toch denken dat ze die alsnog naast een volwassene uit ons gezelschap plaatsen? We zijn al van plan om direct na het open gaan van de gate naar de balie te lopen om het na te vragen, maar toch kriebelt het een beetje..
Gaat dit nog steeds over Transavia? Ik heb nooit met hun gevlogen, maar bij online inchecken zou je een stoel kunnen kiezen. Als de stoel naast jullie nog niet bezet is kun je die dus kiezen..

- sorry iets aangepast na je quote, linken ging niet goed ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 09-10-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Cheesy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Gaat dit nog steeds over Transavia? Ik heb nooit met hun gevlogen, maar bij online inchecken zou je een stoel aangewezen kunnen kiezen. Als de stoel naast jullie nog niet bezet is kun je die dus kiezen..
Nee, Qatar airways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
[@BootVluchteling Waarom heb je voor de 3 volwassenen wel een vaste plek en voor je kind niet? Als het je zoveel onrust geeft, zijn de kosten dan dermate hoog om hier zorgen over te maken?
Anders zeg ik, betaal ook voor de vaste plek voor je kind en scheelt je een hoop spanning, dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
jongetje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:15:
[@BootVluchteling Waarom heb je voor de 3 volwassenen wel een vaste plek en voor je kind niet? Als het je zoveel onrust geeft, zijn de kosten dan dermate hoog om hier zorgen over te maken?
Anders zeg ik, betaal ook voor de vaste plek voor je kind en scheelt je een hoop spanning, dat is ook wat waard.
Ik snap je punt en ben het er deels wel mee eens, maar ik vind het best belachelijk dat ik gewoon 40% extra moet betalen voor een ticket om een stoel te reserveren. Omdat we een tussenstop hebben op DOH heb ik 4 vluchten. Per vlucht betaal ik € 105,-. Ik vind het buitenproportioneel eigenlijk.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BootVluchteling schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Ik snap je punt en ben het er deels wel mee eens, maar ik vind het best belachelijk dat ik gewoon 40% extra moet betalen voor een ticket om een stoel te reserveren. Omdat we een tussenstop hebben op DOH heb ik 4 vluchten. Per vlucht betaal ik € 105,-. Ik vind het buitenproportioneel eigenlijk.. :/
Als je de totale kosten bekijkt van die 4 vluchten pp (ik neem aan 2 heen 2 terug pp), lijken deze kosten mij verwaarloosbaar. Die stress en zorgen die erbij komen kijken heb ik helemaal geen zin in op reis zeker niet met mijn vrouw en kind.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:53:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaring met een Embraer toestellen, dat is mijn eerste keer met dat typen toestel. Iemand eerder met die toestellen gevolgen? Wij vliegen met Embraer 175.
ze hebben 2 motoren, gaan een passagier of 80/90 in
hebben 1 gang en stoelen 2x2 dus afhankelijk van je klasse zit er iemand of niemand naast je
Als ze doen wat ze moeten doen is het prima vliegen
Stijgen op en landen op hun wielen als je mazzel hebt.

Hoe vaak gebeurd het dat dat ze niet landen op hun wielen wanneer je aan boord zit, Meestal maar 1 keer

[ Voor 27% gewijzigd door jack zomer op 09-10-2023 13:35 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
ShadowBumble schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Als je de totale kosten bekijkt van die 4 vluchten pp (ik neem aan 2 heen 2 terug pp), lijken deze kosten mij verwaarloosbaar. Die stress en zorgen die erbij komen kijken heb ik helemaal geen zin in op reis zeker niet met mijn vrouw en kind.
Ter verduidelijking, het is voor mij dus 4 x €105,- (!!). Voor de rest van het gezelschap 4 x ~€ 45,-

Had het 105 voor die 4 vluchten samen geweest, had ik niet eens de moeite genomen om een bericht te typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

In het ergste geval zet je het kind op de stoel van een van de volwassenen en ga je zelf ergens anders zitten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Garyu schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:43:
In het ergste geval zet je het kind op de stoel van een van de volwassenen en ga je zelf ergens anders zitten?
Dit; als je echt allemaal samen wilt zitten dan is enigste optie betalen.

Anders meteen na opengaan check-in online dat doen, zelf nog nooit gehad dat je niet naast kind kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BootVluchteling schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Ter verduidelijking, het is voor mij dus 4 x €105,- (!!). Voor de rest van het gezelschap 4 x ~€ 45,-

Had het 105 voor die 4 vluchten samen geweest, had ik niet eens de moeite genomen om een bericht te typen.
Ik snapte je prima hoor en had je het gelijk gedaan toen je dat voor de rest van het gezelschap regelde had het waarschijnlijk dezelfde prijs geweest.

Zoals hierboven gesteld is dan nog de enige oplossing (die zekerheid bied) om de stoel van het kind te wisselen met een van je vaste stoelen met het risico dat er een persoon ergens heel anders zit.

We kunnen het niet mooier maken en in mijn ervaring (afhankelijk van de drukte van de vluchten) zal dat ook de oplossing aan de gate gaan worden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Garyu schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:43:
Hele goede tip. Desnoods zet ik mijn schoonmoeder halverwege het vliegtuig :+

Dank allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

jack zomer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

hebben 1 gang en stoelen 2x2 dus afhankelijk van je klasse zit er iemand of niemand naast je

Hoe vaak gebeurd het dat dat ze niet landen op hun wielen wanneer je aan boord zit, Meestal maar 1 keer
Ik vloog van Hamburg naar Amsterdam met een Embraer 195. Prima ervaring en stoel bij nooduitgang was ZEER ruim.

Geen idee hoe het zich verhoudt tov de 175.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
BootVluchteling schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Het probleem met deze aanpak is dat je geen zekerheid hebt dat er een stoel naast jouw al geboekte voorkeursstoelen leeg blijft. Bij Qatar is gratis stoelselectie vooraf alleen bij de goedkoopste fare (Classic) uitgesloten dus de kans is aanwezig dat andere reizigers die gratis een stoel kunnen kiezen je voor zijn.
Nu zal er elders in het vliegtuig altijd wel plek zijn om samen te zitten maar dan heb je dus voor niks betaald.

Ik zou nooit voor een deel van gezelschap een stoel vastleggen en voor een ander deel niet tenzij je het geen probleem vindt dat je niet bij elkaar zit. Een kind en een volwassene van plek laten wisselen zonder dat vooraf te regelen is doorgaans ook niet zomaar mogelijk omdat er rekening gehouden wordt met wie waar zit in de gewichtsverdeling van het vliegtuig. Na opstijgen mag het vaak wel.

Van Amsterdam naar Doha heb je (als je QR274 heb) vrijwel zeker een 777-300ER. Met ingang van het winterseizoen is er op vrijdag, zondag en maandag nog een tweede vlucht (QR276) die wordt uitgevoerd met een 777-200LR. Van Doha naar Guangzhou en vv. worden dezelfde types ingezet. De reiservaring in Economy zal vrijwel hetzelfde zijn. Hoewel QR berucht is om z'n equipment changes is de kans dat je op deze routes een ander toestel krijgt niet zo groot, alleen de A350-1000 komt qua aantallen stoelen in de buurt en daar hebben ze er niet zo veel van.
gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:21:
Helaas is dat wel grotendeels de standaard. Delta heeft volgens mij wel 777's met 3-3-3, evenals Korean, Garuda, China Southern en Thai. Maar Emirates, KLM, BA, AF, United, Qatar etc. doen allemaal 3-4-3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daniel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:53:
Helaas is dat wel grotendeels de standaard. Delta heeft volgens mij wel 777's met 3-3-3, evenals Korean, Garuda, China Southern en Thai. Maar Emirates, KLM, BA, AF, United, Qatar etc. doen allemaal 3-4-3.
Daarom vind ik het dan ook niet erg om minder te reizen en te upgraden waar mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
jack zomer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Grappige reactie maar feitelijk onjuist. In business, althans als je met KLM vliegt, zetten ze de cabine gewoon vol met 2x2 pax. Dus geen vrije stoel naast je.

Das overigens wel anders bij de concurrent (LH group). Die laat de stoel naast je wél vrij op de kleinere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:49:
[...]

Grappige reactie maar feitelijk onjuist. In business, althans als je met KLM vliegt, zetten ze de cabine gewoon vol met 2x2 pax. Dus geen vrije stoel naast je.

Das overigens wel anders bij de concurrent (LH group). Die laat de stoel naast je wél vrij op de kleinere toestellen.
Sure? Ik heb hem nu 2x bij klm gehad, volle bc maar toch heerlijk een vrije stoel.

Moet zeggen dat ik meestal Swiss vlieg. Dus denk dat de laatste keer klm begin 2022 was.

En volgens mij heb ik ook een keer een in een 1stoel gang 2 stoel in bc gezeten.. maar dat was niet Swiss of Lufthansa, ik denk een inhuur maatschappij.

Nouja. Hoedanook ik vind het een prima vliegtuigje.
Maar dat vind ik ook van de 220/320/737 op Europa bestemmingen etc..

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 10-10-2023 00:24 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM Cityhopper verkoopt idd alle stoelen, maar KLM (mainline) houdt de middelste stoel vrij in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Goedemorgen allemaal!

Zit op het moment in Thailand en nam net een vlucht van Chiang Mai naar Bangkok. Het is een vrij kleine vliegtuig (Boeing)?

Bij het opstijgen en afdalen kwam er veel witte koude rook/lucht boven het raam vandaan. Ik ga ongeveer 2x per jaar met het vliegtuig, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.

Is dit de airco of iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXawLONNt5Go912gISb0CYWIQnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWR0QOEYYUQNPFynZGtCQXG0.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: het is een Airbus A319.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Knamix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:07:
Goedemorgen allemaal!

Zit op het moment in Thailand en nam net een vlucht van Chiang Mai naar Bangkok. Het is een vrij kleine vliegtuig (Boeing)?

Bij het opstijgen en afdalen kwam er veel witte koude rook/lucht boven het raam vandaan. Ik ga ongeveer 2x per jaar met het vliegtuig, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.

Is dit de airco of iets anders?

[Afbeelding]

Edit: het is een Airbus A319.
Dat is condens. De lucht buiten is warmer dan binnen. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme lucht en dus gaat het water condenseren waardoor het zichtbaar wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik moet zeggen dat ik vliegen met de Embraers altijd wel erg fijn vind. Doordat het toestel kleiner is gaat het boarden veel vlotter. Ze zijn vaak ook stricter met de koffertjes waardoor die koffertjesdan binnen het vliegtuig een stuk kleiner is. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Je "voelt" het vliegen wel wat meer, maar dat is logisch met een kleinere kist. Ik heb zelfs volgens mijn app, 33x de 190 gevloegen en 20x de 175. Het is in ieder geval allemaal een stuk beter dan die Douglas meuk waar Delta nog mee vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
jack zomer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:21:
[...]

Sure? Ik heb hem nu 2x bij klm gehad, volle bc maar toch heerlijk een vrije stoel.
Yup :) De embraers hebben geen vrije stoel als de cabine vol zit. Als de vlucht niet vol is dan proberen ze natuurlijk wel om pax die alleen reizen een eigen rij te geven.

Als je LH-group vliegt heb je hier geen last van.
oohh schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Dat is condens. De lucht buiten is warmer dan binnen. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme lucht en dus gaat het water condenseren waardoor het zichtbaar wordt.
Zie je ook veel in de zomer in Europa, hoewel het mijn gevoel is dat het vaker (alleen?) voorkomt bij Airbus toestellen. Heb het nooit gezien bij Boeing (maar goed dat betekend niet dat het daar niet gebeurd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Even over de KLM klantenservice waar we een tijdje terug wat op gebitcht hebben; ik ben de afgelopen dagen meerdere keren keurig snel via Whatsapp geholpen. Eerst een robot, maar daarna snel naar een medewerker.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

FreakNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:46:
Ik was een beetje kort door de bocht. Maar ik erger me altijd aan die mensen op budgetvluchten die veel te veel en veel te grote rommel bij zich hebben in de cabine omdat ze te knieperig zijn om een beetje te betalen.

Maar het is lastig te handhaven.
In die zin is het zeer irritant dat vliegen voor iedereen bereikbaar is. Gechargeerd gezegd natuurlijk hè, maar ik baal elke keer als ik in Europa moet vliegen voor mijn werk en dan tussen een bepaald slag volk kom te zitten wat precies dat gedrag vertoont wat jij hier beschrijft.

Sowieso is dat altijd wel een dingetje met vliegen. Mensen lopen maar te klagen en te zoeken naar de heilige graal met een hoop onzekerheid tot gevolg. Wil je zekerheid? Betaal €30 meer en kies je stoel. Nog meer zekerheid? Ga naar nooduitgang. Nog meer? Premium economy (mits van toepassing). Enz enz enz.
Maar nee er wordt altijd ergens beknibbeld met een hoop onzekerheid tot gevolg en vaak nutteloze stress.

Die “te grote tas terroristen” die plekken claimen. Gewoon eigen bagage erin, andere tas eruit en als deurtje niet dicht kan dan komt vanzelf een stewardess het verplaatsen of het wordt checked in baggage. Popcorn erbij wanneer de eigenaar het in de gaten krijgt :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Typhone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:16:
Die “te grote tas terroristen” die plekken claimen. Gewoon eigen bagage erin, andere tas eruit en als deurtje niet dicht kan dan komt vanzelf een stewardess het verplaatsen of het wordt checked in baggage. Popcorn erbij wanneer de eigenaar het in de gaten krijgt :Y)
Ik zit bij Easyjet etc altijd nooduitgang en neem speedy boarding, en dan heb ik een trolley koffer en rugzak. Als een van de eersten in het vliegtuig, mag niets bij de voeten, dus alles bovenin. Heb wel eens mensen gehad die dachten mijn rugzak te kunnen verplaatsen. Tuig van de richel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

gambieter schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:36:
[...]

Ik zit bij Easyjet etc altijd nooduitgang en neem speedy boarding, en dan heb ik een trolley koffer en rugzak. Als een van de eersten in het vliegtuig, mag niets bij de voeten, dus alles bovenin. Heb wel eens mensen gehad die dachten mijn rugzak te kunnen verplaatsen. Tuig van de richel...
Uitzonderingen zijn er altijd maar die zijn dusdanig in ondertal dat ze eigenlijk niet van toepassing zijn. Jouw trolley en rugzak zullen normale proporties hebben, niet opeens een halve uitvouwbare rieten hutkoffer van 1 bij 1m vol met het betere Turkse promenade arsenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik merk ook een groot verschil tussen Europese vluchten en intercontinentaal…

Maar ik merk ook al verschil tussen een Transavia of KLM vlucht binnen Europa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

[...]

In die zin is het zeer irritant dat vliegen voor iedereen bereikbaar is. Gechargeerd gezegd natuurlijk hè, maar ik baal elke keer als ik in Europa moet vliegen voor mijn werk en dan tussen een bepaald slag volk kom te zitten wat precies dat gedrag vertoont wat jij hier beschrijft.

Sowieso is dat altijd wel een dingetje met vliegen. Mensen lopen maar te klagen en te zoeken naar de heilige graal met een hoop onzekerheid tot gevolg. Wil je zekerheid? Betaal €30 meer en kies je stoel. Nog meer zekerheid? Ga naar nooduitgang. Nog meer? Premium economy (mits van toepassing). Enz enz enz.
Maar nee er wordt altijd ergens beknibbeld met een hoop onzekerheid tot gevolg en vaak nutteloze stress.

Met welke maatschappij vlieg jij? Ik vlieg gemiddeld 2 keer per maand binnen Europa voor werk, en alleen met KLM. Het slag volk (?) waar jij hebt over hebt, ben ik nagenoeg nooit tegen gekomen. Ook niet als je vliegt op de meer toeristische bestemmingen.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn kist die mij morgenmiddag naar JFK gaat brengen (Deo Volente :+ ) staat al op Schiphol sinds 20 minuten. Gebeurt er dan iets mee dat hij hier moet zijn, of is het gewoon een rare planning? Volgens mij doen ze toch geen onderhoud op A330's hier.
Rizzi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Met welke maatschappij vlieg jij? Ik vlieg gemiddeld 2 keer per maand binnen Europa voor werk, en alleen met KLM. Het slag volk (?) waar jij hebt over hebt, ben ik nagenoeg nooit tegen gekomen. Ook niet als je vliegt op de meer toeristische bestemmingen.
Moet je eens op een route komen waar veel Aziatische overstappers zitten :p Die vrouwen komen met hun 1m55 met koffers binnen waar ze in kunnen wonen :+

Maar op mijn normale routes (AAL, CPH, LHR, LCY, BHX, EDI) kom ik ze niet echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:20:
Mijn kist die mij morgenmiddag naar JFK gaat brengen (Deo Volente :+ ) staat al op Schiphol sinds 20 minuten. Gebeurt er dan iets mee dat hij hier moet zijn, of is het gewoon een rare planning? Volgens mij doen ze toch geen onderhoud op A330's hier.
In dat tijdsframe kan hij toch nog gewoon n keer op en neer?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die gaat gewoon heen en weer en ws. nog een keer ergens anders heen in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
[...]

Misschien moeten we een aparte cabine maken in elke kist voor hen die zich verheven voelen boven het plebs. Oh wacht …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens flightradar vlieg je morgen met de N826NW en die staat nu in Seattle.
Neem tenminste aan dat je met Delta vliegt.
Ik denk dat je DL72 gezien hebt, ATL-SHL met N811NW.
Maar die staat ook 26 uur hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 11-10-2023 09:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Rizzi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

KLM, Lufthansa, Transavia. Beetje afhankelijk vanaf waar ik vlieg. Gisterenavond collega opgehaald van Dortmund Airport (Munchen-Dortmund, landing 23:08) kwamen die types ook alweer eruit. Dus ik denk dat je je ogen wat beter de kost mag geven soms ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

wibblemoo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Misschien moeten we een aparte cabine maken in elke kist voor hen die zich verheven voelen boven het plebs. Oh wacht …
Dat is ook niet alles hoor. Zat had ik laatst een oude dame die midden in de nacht elke keer tien minuten moest roeren in haar koffie voordat ze een slokje nam. Dat porselein galmde door de cabine: hadden ze toen maar een plastic bekertje gepakt van de plebs

Zonder gekheid: waar veel mensen reizen in 1 ruimte (trein, vliegtuig, bus) heb je mensen die geen rekening houden met andere, ongeacht reis klasse

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 11-10-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

We Are Borg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Zonder gekheid: waar veel mensen reizen in 1 ruimte (trein, vliegtuig, bus) heb je mensen die geen rekening houden met andere, ongeacht reis klasse
Dat. Je wil niet weten hoeveel mensen bewust en onbewust lomp en onnadenkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Volgens flightradar vlieg je morgen met de N826NW en die staat nu in Seattle.
Neem tenminste aan dat je met Delta vliegt.
Ik denk dat je DL72 gezien hebt, ATL-SHL met N811NW.
Maar die staat ook 26 uur hier.
Ik vlieg met N413DX met DL49

Maar heb een amateuristische tijdzone fout gemaakt met Flightradar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ah. Ja, en die gaat nog even naar SLC op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:06
AF/KLM lijkt de add-on van Sustainable Aviation Fuel etc nu in één keer mee te pikken ipv dat je daar nog achteraan moet op een later moment. I like :Y

spoiler:
Reis naar Bengaluru
+14.381 Miles
+71 XP
AMS - CDG AF8395
+465 Miles
+5 XP
Sustainable Aviation Fuel
+1.536 Miles
+26 XP
CDG - BLR
+9.153 Miles
+20 XP
DEL - AMS KL0872
+3.227 Miles
+20 XP

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Typhone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

KLM, Lufthansa, Transavia. Beetje afhankelijk vanaf waar ik vlieg. Gisterenavond collega opgehaald van Dortmund Airport (Munchen-Dortmund, landing 23:08) kwamen die types ook alweer eruit. Dus ik denk dat je je ogen wat beter de kost mag geven soms ;).
Botte en onnadenkende mensen heb je altijd en overal. Toevallig vandaag ook naast me een man die uitgebreid ging rekken en strekken en bijna bovenop mij zat. En voor mij zat iemand die niet stil kon zitten in zijn stoel, waardoor de leuning telkens plotseling dicht bij mij kwam. Ik erger me er even aan, maar laat het ook snel weer gaan. Op een vlucht van een paar uur beschouw ik het gewoon als een fwp.
Maar bij ‘een bepaald slag volk’ stel ik me dan misschien iets anders voor. En ja, ook op KLM vluchten zijn er zat mensen met te grote rolkoffers. Maar ik vind dat het grondpersoneel bij boarden daar best strenger op mag controleren en handhaven.

Vliegen is bizar goedkoop bij de budget airlines. Misschien (waarschijnlijk) trekt dat een andere clientèle dan KLM-vluchten? Wat bedoel je precies met ‘een bepaald slag volk’ of ‘types’?

What's a cube to you?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Rizzi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Botte en onnadenkende mensen heb je altijd en overal. Toevallig vandaag ook naast me een man die uitgebreid ging rekken en strekken en bijna bovenop mij zat. En voor mij zat iemand die niet stil kon zitten in zijn stoel, waardoor de leuning telkens plotseling dicht bij mij kwam. Ik erger me er even aan, maar laat het ook snel weer gaan. Op een vlucht van een paar uur beschouw ik het gewoon als een fwp.
Maar bij ‘een bepaald slag volk’ stel ik me dan misschien iets anders voor. En ja, ook op KLM vluchten zijn er zat mensen met te grote rolkoffers. Maar ik vind dat het grondpersoneel bij boarden daar best strenger op mag controleren en handhaven.

Vliegen is bizar goedkoop bij de budget airlines. Misschien (waarschijnlijk) trekt dat een andere clientèle dan KLM-vluchten? Wat bedoel je precies met ‘een bepaald slag volk’ of ‘types’?
'Bepaald slag volk':

"Lui die te gierig zijn om bij 2 weken [insert locatie X] te betalen voor 'checked luggage'. Het type wat vaak beïnvloedt wordt door luidkeels roepen van 'die ene oom' op verjaardagen die zegt dat er 'toch nooit' controles plaatsvinden van de handbagage. Dan aan komen zetten met een personal item (handtasje 70L rugzak) en een normale handbage koffer rieten hutkoffer van 90 bij 45cm met flexibele zijkant zodat ze hem in jouw overhead bin kunnen drukken. Vaak vergezeld van dito reisgezelschap en meestal voorzien van kleding van bekende Italiaanse modedesigners waarbij er meestal een correlatie tussen de grootte van de hutkoffer en het logo van het merk op de broek of vest bestaat."

Die zie je een heel stuk minder op long haul flights en niet alitjd op de korte vluchten maar ze komen daar wel veelvuldiger voor.

Rings a bell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Typhone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

'Bepaald slag volk':

"Lui die te gierig zijn om bij 2 weken [insert locatie X] te betalen voor 'checked luggage'. Het type wat vaak beïnvloedt wordt door luidkeels roepen van 'die ene oom' op verjaardagen die zegt dat er 'toch nooit' controles plaatsvinden van de handbagage. Dan aan komen zetten met een personal item (handtasje 70L rugzak) en een normale handbage koffer rieten hutkoffer van 90 bij 45cm met flexibele zijkant zodat ze hem in jouw overhead bin kunnen drukken. Vaak vergezeld van dito reisgezelschap en meestal voorzien van kleding van bekende Italiaanse modedesigners waarbij er meestal een correlatie tussen de grootte van de hutkoffer en het logo van het merk op de broek of vest bestaat."

Die zie je een heel stuk minder op long haul flights en niet alitjd op de korte vluchten maar ze komen daar wel veelvuldiger voor.

Rings a bell?
😂
De omschrijving komt me wel bekend voor 😊 Maar op de vluchten die ik veelvuldig doe (volgende keer zwaai ik wel even naar PWM, ik zit ook vaak op AAL en CPH) komen ze bij mij toch echt bijna nooit voor. Ook niet op bijv FCO of MAD.
P.s: je hebt geen eigen overhead bin zover ik weet, alleen een seat 😉

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
En die is van jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
We Are Borg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Dat is ook niet alles hoor. Zat had ik laatst een oude dame die midden in de nacht elke keer tien minuten moest roeren in haar koffie voordat ze een slokje nam. Dat porselein galmde door de cabine: hadden ze toen maar een plastic bekertje gepakt van de plebs

Daar is de ANC koptelefoon voor uitgevonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@RocketKoen ik slaap altijd zonder. Ligt fijner imo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Die zijn gewoon beoogd voor jouw zitplaatsen ja. Side, center, side. Als ik op rij 1 zit loop ik toch niet naar achteren om daar mijn handbagage in te knallen omdat het random is?

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 11-10-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

swtimmer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:34:
Ik moet zeggen dat ik vliegen met de Embraers altijd wel erg fijn vind. Doordat het toestel kleiner is gaat het boarden veel vlotter. Ze zijn vaak ook stricter met de koffertjes waardoor die koffertjesdan binnen het vliegtuig een stuk kleiner is. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Je "voelt" het vliegen wel wat meer, maar dat is logisch met een kleinere kist. Ik heb zelfs volgens mijn app, 33x de 190 gevloegen en 20x de 175. Het is in ieder geval allemaal een stuk beter dan die Douglas meuk waar Delta nog mee vliegt.
Welke app is dat ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Typhone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Die zijn gewoon beoogd voor jouw zitplaatsen ja. Side, center, side. Als ik op rij 1 zit loop ik toch niet naar achteren om daar mijn handbagage in te knallen omdat het random is?
Eens. Hoe vaak mijn rugtas niet mishandeld wordt omdat er weer een (te grote) trolley naast MOET…

Dat je niet wilt betalen voor checked luggage is nog tot daar aan toe maar pleur je oversized en zogenaamd handbagage trolley dan graag alsnog in het ruim. Zowat elke maatschappij is daar blij mee en doet er niet moeilijk over…

Ik zoek ook de grenzen op hoor, maar zonder anderen daarmee lastig te vallen. Wat wij als gezin bijvoorbeeld heel vaak doen is met zijn 3en niks of hooguit 1 koffer boeken qua checked luggage. Maar op het vliegveld melden we dan dat we onze trolleys in het ruim willen ipv mee als handbagage. Standaard tekst; “dit is handbagage maar we willen hem eigenlijk in het ruim”… Terwijl we ook al een rugzak op hebben die eigenlijk te groot is om als accessoire te gelden. Serieus nooit gedoe mee gehad en altijd nog gelukt….

Je moet alleen wel in de rij als pleb, denk dat daar vooral de pijn zit…

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 11-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Typhone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

beoogd voor jouw rijtje wellicht maar niet exclusief te gebruiken door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

wibblemoo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:43:
[...]

beoogd voor jouw rijtje wellicht maar niet exclusief te gebruiken door.
Hoeft ook niet, maar als er een rieten hutskoffer formaat 747 ligt dan is het exclusief de mijne.
Je moet het natuurlijk niet al te zwart wit trekken, als iemand vraagt of er ruimte is kan ie er rustig bij hè. Leven en laten leven.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 12-10-2023 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

App in the Air. Die importeert ook vanuit Tripit dus je zou waarschijnlijk vrij snel een overzicht moeten hebben qua stats.
Pagina: 1 ... 182 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2