Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 19 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

ZieglerNichols schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:40:
[...]

Ik reis zowel zakelijk als privé eigenlijk altijd met een rugzak. Verder niets mee aan handbaggage. Zo licht mogelijk, laptop erin, totaal << 5 kilo. Ik vind een rugzak gewoon veel makkelijker dan een aktetas of laptoptas, handen vrij. Ik raak echt niemand als ik door het gangpad loop en ga zitten, dus dat is wel wat overdreven.
Jij misschien niet, maar 90% van de andere wel.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

backupdevice schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:13:
[...]

Jij misschien niet, maar 90% van de andere wel.
Longhaul kom je me tegen met 2 (soms 3) rugzakken. Heb nog nooit klachten gehad.
Je kan je er druk om maken maar ik vind al het gehannes & chaos met de bagagge tijdens het boarden op een bepaalde manier wel amusant.
Heb ook niet het idee dat er dit jaar minder aan boord wordt meegenomen...het is eerder toegenomen.
Cabinepersoneel wordt ook creatiever om all die carry-on baggage weg te stouwen; bijvoorbeeld door de beenruimte van de lege stoelen in EBC vol te proppen met carry-on koffers.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mijn reisje Thailand heb ik wel weer eens een verbazingwekkend vlucht meegemaakt. Had een vlucht van Bangkok naar Chiang Mai met Bangkok Airways en ondanks dat deze vlucht maar een uur was lukte het de stewardessen toch om iedereen een maaltijd (dus geen snack) te geven en te voorzien van een drankje. We hebben het hier dus over een volle A320 met 28 rijen... Qua efficiëntie en bijbehorende snelheid kunnen de stewardessen hier nog wel iets van leren.

Bovendien was de vlucht nog spotgoedkoop ook met een normale seat pitch. 30 euro voor een enkeltje inclusief bagage en eten en drinken. Ik begrijp gewoon niet hoe het uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

FRA=>MUC geloof ik of NEU=>MUC met Lufthansa,20 minuten vlucht en iedereen had een drankje en een snack en het was optijd weer opgeruimt,al moest je wel snel drinken en eten mocht je het mee willen geven met de opruimronde :+ :P dat vond ik ook wel knap

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 12-11-2017 00:25 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:20:
Tijdens mijn reisje Thailand heb ik wel weer eens een verbazingwekkend vlucht meegemaakt. Had een vlucht van Bangkok naar Chiang Mai met Bangkok Airways en ondanks dat deze vlucht maar een uur was lukte het de stewardessen toch om iedereen een maaltijd (dus geen snack) te geven en te voorzien van een drankje. We hebben het hier dus over een volle A320 met 28 rijen... Qua efficiëntie en bijbehorende snelheid kunnen de stewardessen hier nog wel iets van leren.

Bovendien was de vlucht nog spotgoedkoop ook met een normale seat pitch. 30 euro voor een enkeltje inclusief bagage en eten en drinken. Ik begrijp gewoon niet hoe het uit kan.
THAI is nog steeds mijn favoriete luchtvaartmaatschappij, jammer dat ze niet meer op Amsterdam vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

30 euro is idd een zeer nette prijs voor BKK<>CNX, zeker met Bangkok Airways, wat vaak een van de duurdere Thaise maatschappijen is (het is een full-service carrier, geen LCC)

Als je domestic met bekende (en eveneens prima) prijsvechters als Nok Air, Thai AirAsia of Thai Lion Air vliegt kan die 30 euro soms zelfs nog wat lager als je de juiste aanbieding kunt vinden, afhankelijk van tijdstip etc. Laagste wat ik ooit gezien heb is 20 euro (799 Baht) met Nok Air :)

Alleen vlieg je dan wel vanaf DMK ipv BKK, dat wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:30:
[...]

30 euro is idd een zeer nette prijs voor BKK<>CNX, zeker met Bangkok Airways, wat vaak een van de duurdere Thaise maatschappijen is (het is een full-service carrier, geen LCC)

Als je domestic met bekende (en eveneens prima) prijsvechters als Nok Air, Thai AirAsia of Thai Lion Air vliegt kan die 30 euro soms zelfs nog wat lager als je de juiste aanbieding kunt vinden, afhankelijk van tijdstip etc. Laagste wat ik ooit gezien heb is 20 euro (799 Baht) met Nok Air :)

Alleen vlieg je dan wel vanaf DMK ipv BKK, dat wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ThaiSmile is idd ook prima, hoewel ik die nog maar één keer gebruikt hebt. Maar wat ik kon herinneren lagen hun prijzen wel ff een fractie hoger dan die van Nok Air en consorten. Maar je hebt dan idd wel het gemak om niet van vliegveld te hoeven veranderen. Het is maar net wat je wil :)

Overige prijsvechters als Kan Air en Thai VietJet (de laatste vliegt ook vanaf BKK) schijnen ook goed en goedkoop te zijn, maar aangezien ik daar nog geen ervaringen mee heb, kan ik daar zelf weinig over zeggen. Ik hoor er iig wel prima verhalen over. Ze vliegen vooral op de wat minder gebruikelijk / exotischere vliegvelden, vooral richting de Isaan en Noord-Thailand.

Sowieso zijn vrijwel alle Thaise maatschappijen wel aan te bevelen. Enige die ik zou vermijden is Orient Thai Airlines (het vroegere One-Two-GO Airlines). Die hebben een niet al te beste veiligheidsreputatie :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden om voor Bangkok Airways was inderdaad aankomst op BKK en geen zin om Bangkok door te reizen voor een paar euro voordeel. Overigens toen ik boekte was ik ervan overtuigd dat het een LCC betrof, maar dat was dus een meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Grouchy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:41:
[...]

Longhaul kom je me tegen met 2 (soms 3) rugzakken. Heb nog nooit klachten gehad.
Je kan je er druk om maken maar ik vind al het gehannes & chaos met de bagagge tijdens het boarden op een bepaalde manier wel amusant.
Heb ook niet het idee dat er dit jaar minder aan boord wordt meegenomen...het is eerder toegenomen.
Cabinepersoneel wordt ook creatiever om all die carry-on baggage weg te stouwen; bijvoorbeeld door de beenruimte van de lege stoelen in EBC vol te proppen met carry-on koffers.
Ik maak me er zeker druk om omdat ik constant de rugzakken van de instappers tegen mijn kop aan krijg. Haal dat ding gewoon van je rug, dat is fijner voor je medepassagiers

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:50:
[...]

Ik maak me er zeker druk om omdat ik constant de rugzakken van de instappers tegen mijn kop aan krijg. Haal dat ding gewoon van je rug, dat is fijner voor je medepassagiers
In mijn beleving heb ik nog nooit een rugzak tegen me aangehad in een vliegtuig. Men loopt toch ook gewoon recht naar binnen dus enkel bij het afdoen moet je even opletten.

Vrouwen met handtassen daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:05:
[...]
Vrouwen met handtassen daarentegen...
Stewardessen met brede heupen en aan het gangpad zitten...

En die rugzakken zijn inderdaad ook vrij irritant.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik begrijp gewoon niet hoe het uit kan.
Dat kan ook niet uit, dat zijn de lokkertjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:16:
Reden om voor Bangkok Airways was inderdaad aankomst op BKK en geen zin om Bangkok door te reizen voor een paar euro voordeel. Overigens toen ik boekte was ik ervan overtuigd dat het een LCC betrof, maar dat was dus een meevaller :)
Ze stylen zichzelf als een 'boutique airline' :p

(Is geen grapje, dat is het verkooppraatje). Zelf nog niet mee gevlogen, maar contact ermee is positief (beter dan met Thai zelf voor specials 8)7 ).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Kenzi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:11:
[...]

Zouden ze hier in China ook wel eens mogen doen maar gebeurd helaas nooit. Je verliest het praktisch altijd als flightcrew tegen dat soort passagiers in China.

Gisteren weer HKG - HGH vlucht, iedereen tig extra tassen mee. Muts die een plek ergens achterin had stopte haar tassen voorin in de bins.
Om vervolgens 10 sec na touchdown naar voren te stormen en mensen omver te douwen om haar bagage te pakken.
Flightcrew op domestic flights hier lijkt me echt een k*t baantje, je wordt of gewoon keihard genegeerd of afgesnauwd.

[...]
Ik heb afgelopen week voor het eerst gevlogen met een Chinese carrier, China Southern, in BC. Retour SNG - LAS via Guangzhou. Mentaliteit van de Chinezen blijven mij verbazen. Instructies niet willen volgen. Lijkt mij een hel om voor een Chinese carrier te werken als grondpersoneel.

Vluchten zelf met China Southern waren prima, geen klagen, maar sommige passagiers......

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kleine tour van Emirates' nieuwe First suite:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ballebek schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:05:
[...]

Stewardessen met brede heupen en aan het gangpad zitten...

En die rugzakken zijn inderdaad ook vrij irritant.
Daar heb ik meestal geen last van, vlieg voornamelijk met Aziatische maatschappijen 8)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag eens besloten een enorme lul te zijn. Nadat mijn koffer de laatste 4 van de 5 keer op Schiphol een secondary check kreeg, heb ik mijn koffer gewoon met alles er in op de band geflikkert. "Heeft u nog laptops, ipad of vloeistoffen". Nee hoor mevrouw.

Mijn 2 collega's al pissig: "Moeten we zo op jou wachten", terwijl ze hun spulletjes er netjes uithaalden.

Aan de andere kant aangekomen, kwam mijn koffer met laptop, vloeistof en al netjes op de band en ik kon hem pakken. En mijn beider collega's kregen een secondary _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
PWM schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:50:
Aan de andere kant aangekomen, kwam mijn koffer met laptop, vloeistof en al netjes op de band en ik kon hem pakken. En mijn beider collega's kregen een secondary _O-
Dit heb ik ook een tijd geleden gedaan, alsof je daarme zegt: "fuck the system" en dat ze daar respect voor hebben. :P

YouTube: Let him go Lou...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vandaag eens besloten een enorme lul te zijn. Nadat mijn koffer de laatste 4 van de 5 keer op Schiphol een secondary check kreeg, heb ik mijn koffer gewoon met alles er in op de band geflikkert. "Heeft u nog laptops, ipad of vloeistoffen". Nee hoor mevrouw.

Mijn 2 collega's al pissig: "Moeten we zo op jou wachten", terwijl ze hun spulletjes er netjes uithaalden.

Ga ik volgende keer ook proberen. Als er toch sowieso een secondary komt, is dat in totaal nog steeds sneller dan als ik netjes alles er uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:43:
[...]
Ga ik volgende keer ook proberen. Als er toch sowieso een secondary komt, is dat in totaal nog steeds sneller dan als ik netjes alles er uit haal.
En als ze je er per ongeluk toch op aanspreken, dan zeg je dat je toch altijd al een secondary krijgt dus dat het jou ook niets meer uitmaakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
Ik moest afgelopen weken een aantal keer op en neer naar Praag en echt iedere keer ging het detectie poortje bij mij af op de luchthaven van Praag. Zo heb ik het nog nooit eerder gehad. Wel dat ik eens m'n riem of metalen portemonnee vergeten was uit m'n zak te halen en dat dan het poortje afging op een andere luchthaven. Maar in Praag dus iedere keer zonder aanleiding, want al m'n zakken waren leeg. Iedere keer namen ze een drugs/explosive swipe af en daarna mocht ik uiteraard weer doorlopen.
Had de laatste keer eens gevraagd waarom dit nu steeds iedere keer gedaan werd, maar daar konden ze uiteraard geen antwoord op geven... Viel me overigens wel op dat de poortjes daar in het algemeen veel vaker afgaan dan op welke andere luchthaven dan ook waar ik ben geweest. Hoop false positives dus. Een grote wassen neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is security op luchthavens sowieso een beetje. Voor de 99.9999999% van de passagiers is 't alleen maar een last. Het grootste deel (halen we een of twee negens weg) heeft niks problematisch bij zich en het restant heeft misschien een vergeten zakmes o.i.d. mee maar heeft er geen kwade bedoelingen mee. Maar toch moet iedereen die onzin doorstaan vanwege de minutieuze kans dat iemand wel kwade bedoelingen heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 13-11-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:00:
Ik moest afgelopen weken een aantal keer op en neer naar Praag en echt iedere keer ging het detectie poortje bij mij af op de luchthaven van Praag. Zo heb ik het nog nooit eerder gehad. Wel dat ik eens m'n riem of metalen portemonnee vergeten was uit m'n zak te halen en dat dan het poortje afging op een andere luchthaven. Maar in Praag dus iedere keer zonder aanleiding, want al m'n zakken waren leeg. Iedere keer namen ze een drugs/explosive swipe af en daarna mocht ik uiteraard weer doorlopen.
Had de laatste keer eens gevraagd waarom dit nu steeds iedere keer gedaan werd, maar daar konden ze uiteraard geen antwoord op geven... Viel me overigens wel op dat de poortjes daar in het algemeen veel vaker afgaan dan op welke andere luchthaven dan ook waar ik ben geweest. Hoop false positives dus. Een grote wassen neus.
Vragen stellen is zinloos, het zijn altijd "random checks" en ze hebben echt niet persoonlijk de pik op je. De laatste vijf keer dat ik ergens door de beveiliging ging, ben ik ook geswiped, geheel ad random uiteraard. Op Fuerteventura zelfs nog apart genomen ergens achteraf door de guardia civil, geheel zonder verdenking natuurlijk en of ik maar even alles wilde uitpakken, hoewel, ach, laat u maar en een prettige reis nog. Verstand op nul, alles doen wat ze zeggen en de blik op oneindig, dat is het enige wat erop zit als je ongeschonden aan de gate wilt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:09:
Dat is security op luchthavens sowieso een beetje. Voor de 99.9999999% van de passagiers is 't alleen maar een last. Het grootste deel (halen we een of twee negens weg) heeft niks problematisch bij zich en het restant heeft er geen kwade bedoelingen mee.
En voor dat kleine gedeelte, dat wel kwade bedoelingen heeft, is er achter de beveiliging in de duty-free genoeg te halen om serieuze problemen te veroorzaken. Ik heb al vaak genoeg de aanstekers en cask-strength whisky als voorbeeld genoemd en dat is nog maar een eerste (relatief onschuldig) voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tja, met een fles drank van dik glas kan je ook al iemand z'n hersens inslaan als je zou willen. Dus ja, wassen neus. Maar we betalen er ook nog vrolijk voor dmv de veiligheidstoeslag in je ticket..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:15:
Tja, met een fles drank van dik glas kan je ook al iemand z'n hersens inslaan als je zou willen.
Ik dacht meer aan het tegelijkertijd kapot slaan van die fles. Dan houd je een heel vervelend steekwapen over en een plas zeer brandbare vloeistof (waarvoor de aansteker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De keuze is reuze haha.
Op Schiphol heb ik zelf sinds de full body scanners nooit meer een secondary/fouilleren/swipe test gehad. Enkel nog wel eens een keertje een secondary bij m'n handbagage. Maar dan was ik bijvoorbeeld vergeten m'n flesje water leeg te gieten, dus met een gegronde reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik noem water geen gegronde reden voor secondary maar juist een voorbeeld van de doorgeslagen regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tot de scanners er komen die verschillende vloeistoffen van elkaar kan onderscheiden vind ik er nog wel enige logica achter zitten. Tuurlijk, het is maar water, maar de huidige scanners kunnen dit niet zien. Met een secondary kan men dan wel zien dat het slechts water betreft en het toestaan, maar dat wordt niet gedaan. Het flesje moet en zal leeg of soms helemaal niet mee. Juist dat punt vind ik wel doorgeslagen regelgeving. En dan verderop na de security flesjes water à €3,50 verkopen... Heeft weinig met security te maken, meer met de staat en gemeente Amsterdam die er heel toevallig wel baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:42:
De keuze is reuze haha.
Op Schiphol heb ik zelf sinds de full body scanners nooit meer een secondary/fouilleren/swipe test gehad. Enkel nog wel eens een keertje een secondary bij m'n handbagage. Maar dan was ik bijvoorbeeld vergeten m'n flesje water leeg te gieten, dus met een gegronde reden.
Helaas hier mijn kraag, haar, eleboog, mouw, vouw in broek ofzo testen regelmatig nog positief.
Haar/elleboog is altijd grappig, standaard lekker alles fouilleren behalve je haar/elleboog.

Vloeistoffen: elk jaar zie je wel ergens een berichtje dat fabrikant x nu een nieuwe scanner in testfase heeft. Ondertussen is het 2017 en helaas nog steeds niks.

Ondertussen mist de TSA @ MSP 95% (Juni 2017) van de drugs, wapens, explosieven van "Red team"...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:57:
Tot de scanners er komen die verschillende vloeistoffen van elkaar kan onderscheiden vind ik er nog wel enige logica achter zitten. Tuurlijk, het is maar water, maar de huidige scanners kunnen dit niet zien. Met een secondary kan men dan wel zien dat het slechts water betreft en het toestaan, maar dat wordt niet gedaan. Het flesje moet en zal leeg of soms helemaal niet mee. Juist dat punt vind ik wel doorgeslagen regelgeving. En dan verderop na de security flesjes water à €3,50 verkopen... Heeft weinig met security te maken, meer met de staat en gemeente Amsterdam die er heel toevallig wel baat bij hebben.
Het punt van d doorgeslagen regelgeving is dat 't al meermaals is aangetoond dat vloeistofbommen onzin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:57:
En dan verderop na de security flesjes water à €3,50 verkopen... Heeft weinig met security te maken, meer met de staat en gemeente Amsterdam die er heel toevallig wel baat bij hebben.
Da’s natuurlijk nonsens. Je kunt een flesje water achter de security gewoon weer vullen bij een gratis kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Daniel schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:12:
[...]

Da’s natuurlijk nonsens. Je kunt een flesje water achter de security gewoon weer vullen bij een gratis kraan.
Niet als je een chagrijnig iemand treft bij de security en je je flesje moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

ook wel bekend als TSA-pre check screening ;) , zou KLM in AMS als (TATL) hub & als JV lid ook eindelijk eens in moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:15:

Niet als je een chagrijnig iemand treft bij de security en je je flesje moet inleveren.
Dan nog denk ik niet dat die specifiek geïnstrueerd is door de staat om dat te doen om de verkoop van Spa achter de douane te stimuleren ;)
CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 03:43:

[video]
Qua privacy een enorme stap vooruit maar vergeleken met de concurrentie (Etihad Apartments en nieuwe Singapore First class suites) is het nogal krap. Dedicated bedden zijn daar de norm, nog los van de euh...nogal typische styling waar ze bij Emirates van houden. Die tafel en de individuele klimaatregeling zijn wel mooie features. En lekker dat je als je de lotto wint vanaf Brussel hiermee kunt reizen :P

Gaan ze nu ook iets doen aan die verschrikkelijke 2-3-2 angled seats in business op de 777’s?

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 13-11-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:26:
[...]
Gaan ze nu ook iets doen aan die verschrikkelijke 2-3-2 angled seats in business op de 777’s?
Die krijgen ook een nieuwe stoel ja:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOaPTKMWAAA0VXo.jpg

Dusseuh, nee daar doen ze niks aan; nog steeds 2-3-2 en naar horen zeggen ook angled-flat. Hopeloos achterhaald m.a.w.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 13-11-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Emirates gaat pas 1-2-1 introduceren met de nieuwe 777X in 2020.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

2-3-2?? :( Dan wint KLM het toch met haar 2-2-2 config & waarschijnlijk rechstreekse vlucht.
Ander AF 'BEST' BC of Jet Airways met de 1-2-1 config's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:50:
[...]

Daar heb ik meestal geen last van, vlieg voornamelijk met Aziatische maatschappijen 8)
Dat ze nog tegen je aanlopen omdat ze een paar cm breder zijn is nog te begrijpen gezien de breedte van het gangpad, maar dat ze bij de KLM systematisch met de karren tegen de stoelen aanrijden en bij de Aziatische niet zegt heel erg veel over de mentaliteit van de stewardessen.
CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 03:43:

[video]
Valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Dit is maar een fractie beter dan business class bij andere maatschappijen en daarbij ziet de stoel er nu al afgeleefd uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mocht gister op Schiphol ook heel mn schoenen uitdoen terwijl het gebied van aandacht mn schouder was. En tot 2x toe kneep die perv in mn zak..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uberprutser
cordonbleu schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:00:
Ik moest afgelopen weken een aantal keer op en neer naar Praag en echt iedere keer ging het detectie poortje bij mij af op de luchthaven van Praag.
Dat heb ik ook altijd daar. Laatste keer met mijn schoenen door de xray sloeg die machine vast. Deed niks meer en ze dachten dat er een of ander device in mijn schoenen zat. 8)7

Toen mocht ik half in mn blote kont op 1 been hinkend allemaal vragen beantwoorden terwijl het halve Cz leger om ons heen stond met wapen op scherp.

Vooral mijn zoon vond het prachtig, die dacht dat ik ging douchen in het vliegtuig omdat ik me aan het uitkleden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:36:
Dusseuh, nee daar doen ze niks aan; nog steeds 2-3-2 en naar horen zeggen ook angled-flat. Hopeloos achterhaald m.a.w.
Zijn wel lie-flat volgens deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cvPEywzd8TFQtwRhqoO8gNqc/full.jpg
Er zit nu ook een voetensteun onder het scherm waar de stoel op aansluit. Maar goed die middle seat blijft een drama natuurlijk.
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:24:
Valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Dit is maar een fractie beter dan business class bij andere maatschappijen en daarbij ziet de stoel er nu al afgeleefd uit.
Nou da's ook wel een beetje overdreven. Ik zou niet weten welke business class qua privacy en ruimte ook maar in de buurt komt. Een nieuwe standaard in first class is het zeker niet maar om het nu met business te vergelijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel op 14-11-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

CyBeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:36:
[...]

Die krijgen ook een nieuwe stoel ja:

[afbeelding]

Ik vloog wel vaker met met Emirates naar Azië maar dat was meestal in de A380 dus 1-2-1. Tegenwoordig vlieg ik met Cathay Pacific die ook nog eens iets goedkoper zijn voor BC als je op tijd je ticket regelt. Daar bovenop heb je ruim de tijd om lekker te slapen op de vlucht van Hong Kong naar Amsterdam wat met Emirates of andere Golfstaten maatschappijen niet het geval is met een gemiddeld +/- 7 uur vlieg tijd tussen Azië en de VAE. Daar nog boven op vind ik de lounges op Hong Kong tig keer beter dan de lounges in Dubai en Doha maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Badtothebone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:36:
[...]
Ik vloog wel vaker met met Emirates naar Azië maar dat was meestal in de A380 dus 1-2-1. Tegenwoordig vlieg ik met Cathay Pacific die ook nog eens iets goedkoper zijn voor BC als je op tijd je ticket regelt. Daar bovenop heb je ruim de tijd om lekker te slapen op de vlucht van Hong Kong naar Amsterdam wat met Emirates of andere Golfstaten maatschappijen niet het geval is met een gemiddeld +/- 7 uur vlieg tijd tussen Azië en de VAE. Daar nog boven op vind ik de lounges op Hong Kong tig keer beter dan de lounges in Dubai en Doha maar dat is persoonlijk.
Via Hong Kong is zo'n belachelijk eind om als je van Amsterdam naar Bangkok, Kuala Lumpur of Singapore vliegt. Naar Ha Noi of Sai Gon is het ook een eind om, maar die zijn niet direct vanaf Amsterdam te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Omvliegen is goed: meer punten :P

Case in point, in KLM WBC:

non-stop: AMS-SEA: 72XP (36 x 2)
best ver om: AMS-SFO-SEA: 84XP (30 + 6 x 2)
minder om: AMS-CDG-SEA: 102XP (15 + 36 x 2) = Silver in 1 retour
minst om: AMS-YVR-SEA: 90XP (30 + 15 x 2)

Het op-een-na-minste om geeft hier toevallig de meeste punten, vanwege het onderscheid domestic/intl, en omdat heel Canada net onder de grens voor 36XP ligt zowel vanaf AMS als CDG, maar da's routespecifiek.

[ Voor 121% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ach, ik vlieg dan volgende maand via XMN naar SGN maar dan wel business voor dezelfde prijs als eco als ik gewoon vanaf AMS had geboekt via een KUL of SIN. Alleen die overstap tijden zijn echt zwaar vervelend al blijf ik dan wel op de terug weg een dag/nacht in XMN

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Freee!! schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:03:
[...]

Via Hong Kong is zo'n belachelijk eind om als je van Amsterdam naar Bangkok, Kuala Lumpur of Singapore vliegt. Naar Ha Noi of Sai Gon is het ook een eind om, maar die zijn niet direct vanaf Amsterdam te bereiken.
Het valt mee en ik kan rechtstreeks vliegen maar ik vind vliegen en alles omheen leuk dus pak ik maar een tussen stop. Met Emirates kom ik helemaal vertieft aan in BKK of AMS omdat ik in de 5 uurtjes niet goed kan slapen. Vorige keer heb ik vanaf Hong Kong t/m Oost Europa lekker geslapen, wakker worden, ontbijten en lekker fris en fruitig op Schiphol aankomen met de hele dag nog voor de boeg.

Amsterdam -> Dubai +/- 6u 30m
+/-2 uur overstap
Dubai -> Bangkok +/- 6u

Amsterdam -> Hong Kong +/- 10u 30m
+/-2uur overstap
Hong Kong -> Bangkok +/- 2u 30m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een vraagje over procedures. Ik heb afgelopen maand tweemaal met een misc. Europese maatschappij gevlogen. Bij eentje waren er simpelweg geen safety cards aan boord en bij beiden was de veiligheidsbriefing niet in het Engels maar in een misc. taal.

Bij alle reguliere maatschappijen zijn de safety cards gewoon in het Engels en is de instructie ook gewoon in het Engels. Alleen een keertje vanuit Alaska heb ik meegemaakt dat er eerst een safety briefing in het Engels was en daarna in een van de lokale officiele talen van Alaska, maar volgens mij was dat bij hun niet gebruikelijk en was het gewoon een extra service aan een groepje mensen.

Hawaiian heeft de instructie gewoon in het Engels, en niet daarnaast in het Hawaiiaans, wat ook een officiele taal is. Althans, ik heb bij Hawaiian nog nooit iemand Hawaiiaans horen spreken :P

Maatschappijen die vanuit Spaanstalig Verenigde Staten vliegen hebben ook alles in het Engels, en doen niets in het Spaans.

Mag zo'n briefing eigenlijk wel in een niet-Engelse taal worden gegeven? En is er een wettelijke verplichting om safety cards aan boord te hebben? Of is het gewoon een service aan passagiers?

Wat wel handig is, is dat men in Spaanstalig Verenigde Staten veel omroepberichten op vliegvelden eerst in het Spaans doen en daarna pas in het Engels. Dan kun je in ieder geval horen dat men begint te praten, zodat je alvast kunt focussen en je gefocust bent als het Engelstalige gedeelte begint. Dat zou op Schiphol (fijn vliegveld!) beter kunnen: Eerst Arabisch, dan pas Nederlands en Engels.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:08:
Wat wel handig is, is dat men in Spaanstalig Verenigde Staten veel omroepberichten op vliegvelden eerst in het Spaans doen en daarna pas in het Engels. Dan kun je in ieder geval horen dat men begint te praten, zodat je alvast kunt focussen en je gefocust bent als het Engelstalige gedeelte begint. Dat zou op Schiphol (fijn vliegveld!) beter kunnen: Eerst Arabisch, dan pas Nederlands en Engels.
Waarom denk je dat alle omroepen vooraf worden gegaan door een pingel en iets als 'dames en heren', met de pertinente informatie achteraan? Da's niet om de beleefdheid namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:53

Garyu

WW

Normaalgesproken zijn de safety briefings in de lokale talen (departure en arrival) en Engels, soms worden er een paar weggelaten. Vlieg je van Berlijn naar Brussel, dan heb je dus een briefing in drie of vier talen, Engels, Nederlands, Frans en Duits. In Spanje zul je als je naar Barcelona vliegt soms ook de briefing in het Catalaans horen, of als je naar Bilbao vliegt ook in het Baskisch. Op internationale vluchten eigenlijk altijd wel -ook- in het Engels.

Wedervraag: waarom zou je ervan uitgaan dat iedere passagier Engels spreekt/verstaat? In onze contrijen is dat misschien nog redelijk te verwachten bij >90% van de passagiers, maar in vele andere regio's op deze aardkloot is dat echt niet zo. Vlieg je van Argentinie naar Brazilie dan kan de briefing waarschijnlijk beter in het Portugees en Spaans zijn, bijvoorbeeld.

Qua safety card -> voor zover ik weet is dat een eis van de EASA / FAA. Vlieg je niet in het Europese of Amerikaanse luchtruim, gelden er andere regels. De meeste landen zitten er echter wel bij in de buurt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:17:
[...]

Waarom denk je dat alle omroepen vooraf worden gegaan door een pingel en iets als 'dames en heren', met de pertinente informatie achteraan? Da's niet om de beleefdheid namelijk.
Ik begreep dat dames en heren niet meer mocht? Althans, het is mij eigenlijk helemaal niet duidelijk wat wel en niet mag. Ik sprak een douanebeambte aan met "Goede middag mens" in de veronderstelling dat dames en heren uit den boze zou zijn, maar dat werd niet gewaardeerd :F
Garyu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:18:
Normaalgesproken zijn de safety briefings in de lokale talen (departure en arrival) en Engels, soms worden er een paar weggelaten.
Bij Alaskan was de lokale taal duidelijk een extra service. In Spaanstalig Verenigde Staten doen ze de briefing helemaal niet in het Spaans. Ondanks dat soms een groot deel van de passagiers simpelweg geen Engels spreekt/verstaat.
Wedervraag: waarom zou je ervan uitgaan dat iedere passagier Engels spreekt/verstaat? In onze contrijen is dat misschien nog redelijk te verwachten bij >90% van de passagiers, maar in vele andere regio's op deze aardkloot is dat echt niet zo. Vlieg je van Argentinie naar Brazilie dan kan de briefing waarschijnlijk beter in het Portugees en Spaans zijn, bijvoorbeeld.
Moet er dan niet verplicht ook een Engelse vertaling zijn? Sommige misc. Europese maatschappijen hebben dat niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Trommelrem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:20:
[...]

Ik begreep dat dames en heren niet meer mocht? Althans, het is mij eigenlijk helemaal niet duidelijk wat wel en niet mag. Ik sprak een douanebeambte aan met "Goede middag mens" in de veronderstelling dat dames en heren uit den boze zou zijn, maar dat werd niet gewaardeerd :F
Dat was volgens mij alleen de NS. En daar wordt het dan 'Beste reizigers'. Klinkt een beetje suf op een luchthaven.
Maar het is normaal bij Schiphol 'Mogen wij uw aandacht voor..'

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 14-11-2017 14:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

dat niet.
'Dames en heren' werkt ook heel kut buiten Nederland, daarom gebruikte ik 't alleen als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

[...]
Troll, much?
Bij Alaskan was de lokale taal duidelijk een extra service. In Spaanstalig Verenigde Staten doen ze de briefing helemaal niet in het Spaans. Ondanks dat soms een groot deel van de passagiers simpelweg geen Engels spreekt/verstaat.
[...]
USA.. daarnaast is Spaans vziw geen officiële taal, waar Baskisch, Catalaans of Fries dat wel zijn. Friesland heeft echter maar een beperkt aantal luchthavens.. en dan nog, het moet niet.
Moet er dan niet verplicht ook een Engelse vertaling zijn? Sommige misc. Europese maatschappijen hebben dat niet.
Als je van/naar een EASA (Europa) of FAA (VS) land vliegt, wel. En veel andere landen doen het als een service. Het immers ook in hun voordeel als het publiek gewoon begrijpt waar het over gaat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik wist wel dat er heel veel speelde, maar ik dacht er inderdaad wel een beetje aan om te trollen :P Alhoewel er dus wel degelijk een kern van waarheid in bleek te zitten, want iemand aanspreken als dame of heer mag in bepaalde situaties niet meer.
USA.. daarnaast is Spaans vziw geen officiële taal, waar Baskisch, Catalaans of Fries dat wel zijn. Friesland heeft echter maar een beperkt aantal luchthavens.. en dan nog, het moet niet.
In de meeste Verenigde Staten is Engels niet de officiele taal.

Er zijn uitzonderingen: Hawaii heeft Engels en Hawaiiaans als officiele taal. Volgens mij heeft Alaska een tiental officiele talen (inclusief Engels) en heeft New Mexico Engels+Spaans als officiele taal. In Louisiana worden veel officiele documenten ook naar het Frans vertaald, maar Frans is daar volgens mij ook geen officiele taal.

-edit-
Louisiana heeft geen officiele taal;
Alaska heeft 20 officiele talen, waaronder Engels;
New Mexico heeft geen officiele taal.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Beetje hyperactieve gast maar stick with it…

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Antwoord van Ryanair m.b.t tot mijn claim vanwege vertraging (en extra kosten gemaakt voor alternatieve vlucht):
We sincerely regret the cancellation of your flight FR8333 from Ibiza to Milan Bergamo on the 12/09/2017 which was due to a strike action.

As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control (extraordinary circumstances*) we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004

However, we would like to confirm that the bank transfer of €160.64 has been authorized by Ryanair, representing the difference in price of your ticket.
Hebben ze gelijk? Of gewoon tegenin gaan?

https://wren.co/join/Devian

• CyBeR
  • Niet online
Daar hebben ze gelijk in ja. Staat zelfs letterlijk in de verordening:
(14) Evenals in het kader van het Verdrag van Montreal dienen de verplichtingen die worden opgelegd aan de luchtvaartmaatschappijen die de vluchten uitvoeren, te worden beperkt of uitgesloten in gevallen waarin een gebeurtenis het gevolg is van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden. Dergelijke omstandigheden kunnen zich met name voordoen in gevallen van politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen die gevolgen hebben voor de vluchtuitvoering van de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.

[ Voor 93% gewijzigd door CyBeR op 16-11-2017 09:05 ]

• Devian
Waarom? De annuleringen werden veroorzaakt door een pilotentekort, wat veroorzaakt werd door hun eigen bedrijfsvoering?

• CyBeR
  • Niet online
Devian schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:05:
[...]

Waarom? De annuleringen werden veroorzaakt door een pilotentekort, wat veroorzaakt werd door hun eigen bedrijfsvoering?
Stakingen zijn een expliciete uitzonderingsgrond, zie boven.

Als jij kunt bewijzen dat 't om een pilotentekort ging en niet zoals zij zeggen om een staking is 't een ander verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 16-11-2017 09:06 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
CyBeR schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:06:
[...]

Stakingen zijn een expliciete uitzonderingsgrond, zie boven.

Als jij kunt bewijzen dat 't om een pilotentekort ging en niet zoals zij zeggen om een staking is 't een ander verhaal.
Zou hierbij nog verschil gemaakt worden in een staking bij bijvoorbeeld LVL (waarvan ik het wel oké vind dat de luchtvaartmaatschappij dan niet voor de gevolgen hoeft op te draaien, want: externe factor) en een staking bij het bedrijf zelf (vaak is het dan een bewuste keuze van het bedrijf om niet aan de eisen van het personeel tegemoet te komen, hetgeen een staking uitlokt)?

Geen idee of daar precedent voor is, maar dat zou voor mij wel 'eerlijk' voelen.

• CyBeR
  • Niet online
Tim_R schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:13:
[...]

Zou hierbij nog verschil gemaakt worden in een staking bij bijvoorbeeld LVL (waarvan ik het wel oké vind dat de luchtvaartmaatschappij dan niet voor de gevolgen hoeft op te draaien, want: externe factor) en een staking bij het bedrijf zelf (vaak is het dan een bewuste keuze van het bedrijf om niet aan de eisen van het personeel tegemoet te komen, hetgeen een staking uitlokt)?

Geen idee of daar precedent voor is, maar dat zou voor mij wel 'eerlijk' voelen.
Niet dat ik weet, en zo eerlijk zou dat niet zijn. Dat zou namelijk betekenen dat zo ongeveer elke eis van de piloten en crew en wie dan ook die de vluchtuitvoering beinvloedt ingewilligd moet worden, of ze staken je door alle te betalen compensaties extra snel failliet.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 16-11-2017 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
CyBeR schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:15:
[...]

Niet dat ik weet, en zo eerlijk zou dat niet zijn. Dat zou namelijk betekenen dat zo ongeveer elke eis van de piloten ingewilligd moet worden, of ze staken je door alle te betalen compensaties extra snel failliet.
Ook een goed punt, maar dan ga je er wel vanuit dat alle piloten zelfzuchtige klootzakken zijn, en volgens mij is dat alleen in Frankrijk het geval (dikke knipoog ;) ). Het valt niet mee om een airline te runnen!

Zijn er hier nog mensen die de switch naar 'Flying Blue reinvented' voor eigen gewin inzetten? Ik heb de op FlyerTalk welbekende mileage run naar Irkutsk geboekt staan in de eerste drie maanden van 2018:
- momenteel Ivory, met deze run 46k level miles + andere vluchten 6k level miles dus instant Gold
- 52k miles vertalen naar 260XP op 1 april
- in de zomer nog een vlucht en in december komen mijn American Express Gold Card 30XP dus tegen 1 januari 2019 Platinum
- rond 1 januari 2020 devaluatie naar Gold, geldig tot 31 maart 2021

Voila, in elk geval twee jaar Gold en één jaar Platinum met mijn eerste mileage run t.w.v. 714 euro :*)

(moet wel bekennen dat deze mileage run al gepland stond en de veranderingen aan Flying Blue vallen toevallig héél gunstig O-) )

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Tim_R schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:26:
[...]
Ook een goed punt, maar dan ga je er wel vanuit dat alle piloten zelfzuchtige klootzakken zijn, en volgens mij is dat alleen in Frankrijk het geval (dikke knipoog ;) ).
Philipine Airlines is door de piloten kapot gestaakt. Ze vliegen nog wel, maar niet meer naar Europa.

• CyBeR
  • Niet online
Tim_R schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:26:
[...]

Ook een goed punt, maar dan ga je er wel vanuit dat alle piloten zelfzuchtige klootzakken zijn, en volgens mij is dat alleen in Frankrijk het geval (dikke knipoog ;) ). Het valt niet mee om een airline te runnen!
Nee hoor. Maar dat maakt de machtsverhouding scheef en zou betekenen dat de wetgever (de Europese Commissie in dit geval) per definitie de kant van de werknemer neemt. Da's ook weer niet de bedoeling; het kan best dat de eisen van de werknemers compleet onredelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Devian schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:05:
De annuleringen op 12 september werden niet veroorzaakt door een pilotentekort, maar door een staking van de Franse luchtverkeersleiding.

Er zijn overigens wel uitspraken van lagere rechters waarin onderscheid lijkt te worden gemaakt tussen stakingen van eigen personeel en andermans personeel maar volgens mij nog niet van het Hof van Justitie, de hoogste rechter op dit vlak. Er ligt sindskort bij het HvJ een zaak waarin de vraag wordt gesteld of “een bedrijfsinterne staking georganiseerd door de vakbond van werknemers van een luchtvaartmaatschappij” onder buitengewone omstandigheden in de zin van Verordening 261/2004 valt (zaaknummer C-490/17). Dat zou weer wat duidelijkheid kunnen scheppen.

[ Voor 43% gewijzigd door voske op 16-11-2017 13:06 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• Garyu

Garyu

WW

voske schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:01:
[...]

De annuleringen op 12 september werden niet veroorzaakt door een pilotentekort, maar door een staking van de Franse luchtverkeersleiding.
De vraag is of ze niet gewoon hadden kunnen omvliegen? Van Ibiza naar Milaan hoef je niet via Frankrijk te vliegen, maar kan je ook zuidelijker luchtruim nemen, en een stukje omvliegen. Een "normale" carrier zal dat ook doen, Ryanair cancelt gewoon de vlucht.

Ik zou dus best overwegen er tegenin te gaan.

Ik zat op die dagen ook in het vliegtuig (Austrian geloof ik), waarbij we vanwege de staking een halfuur langer in het vliegtuig zaten om onder het Franse luchtruim door te kunnen vliegen van Barcelona naar Wenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 16-11-2017 13:05 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Persoonlijk zou ik ook wel een poging durven te wagen (mijn bericht was ook niet bedoeld om dat te ontmoedigen). Ryanair zal dan immers moeten onderbouwen waarom het noodzakelijk was om de vlucht te annuleren wil haar beroep op buitengewone omstandigheden slagen. Zie bijvoorbeeld http://deeplink.rechtspra...ECLI:NL:RBOBR:2013:BZ6072

Be yourself, no matter what they say ...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
@Devian
Wat is je 'eis' eigenlijk? Hoeveel wil je vangen?

Dit hele proces gaat je namelijk enorm veel tijd en ergernis kosten. Dus tenzij het om een substantieel bedrag gaat zou ik dit beschouwen als leergeld.

En de volgende keer verder kijken dan Ryanair als het voor je van belang is om iets meer zekerheid te hebben om op de plaats van bestemming te komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Devian
alexbl69 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:02:
@Devian
Wat is je 'eis' eigenlijk? Hoeveel wil je vangen?

Dit hele proces gaat je namelijk enorm veel tijd en ergernis kosten. Dus tenzij het om een substantieel bedrag gaat zou ik dit beschouwen als leergeld.

En de volgende keer verder kijken dan Ryanair als het voor je van belang is om iets meer zekerheid te hebben om op de plaats van bestemming te komen.
Vlucht(Ibiza - Milaan) werd 12h van te voren geannulleerd. 2x 250eur is dus de compensatie waar ik om vraag.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft Ryanair je een alternatief geboekt? De meerkost voor je alternatieve vlucht lijken ze in ieder geval terug te betalen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:22

Chrisjuh_15

Facta non verba

Morgen eindelijk naar Dubai! :) Weet iemand hoe de snelheid van het WiFi op de vlucht in de A380 van AMS naar DXB is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:26
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
Morgen eindelijk naar Dubai! :) Weet iemand hoe de snelheid van het WiFi op de vlucht in de A380 van AMS naar DXB is?
Traag, whatsappen gaat net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
Net terug uit Dubai, zorg dat je geen Qatar stempels in je paspoort hebt of je mag 2 uurtjes extra wachten bij immigration ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:38:
[...]

Philipine Airlines is door de piloten kapot gestaakt. Ze vliegen nog wel, maar niet meer naar Europa.
Ze vliegen toch nog altijd op Europa (London Heathrow)? Of heb ik wat gemist?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:43:
[...]
Ze vliegen toch nog altijd op Europa (London Heathrow)? Of heb ik wat gemist?
Dat is dan weer (probleem speelde in de jaren 90).

EDIT:
Sinds 10 juli 2013 staat de luchtvaartmaatschappij niet meer op de zwarte lijst van de Europese Unie, na een periode van drie jaar. Alle andere Filipijnse luchtvaartmaatschappijen bevinden zich wel op deze lijst.

Bron

Formerly one of the largest Asian airlines, PAL was severely affected by the 1997 Asian financial crisis. In one of the Philippines' biggest corporate failures, PAL was forced to downsize its international operations by completely cutting flights to Europe and Middle East, cutting virtually all domestic flights except routes operated from Manila, reducing the size of its fleet, and laying off thousands of employees. The airline was placed under receivership in 1998, and gradually restored operations to many destinations. After PAL's exit from receivership in 2007, PAL embarked on a frequent revamp of management. However, PAL's vision to re-establish itself as one of Asia's premier carriers, is still the matter of greatest importance.[11] Philippine Airlines operates a mixed fleet of Airbus and Boeing aircraft with Airbus A320, Airbus A321, Airbus A330, Airbus A340, and Boeing 777-300ER.

Bron

[ Voor 83% gewijzigd door Freee!! op 17-11-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Evianon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:16:
[...]

Net terug uit Dubai, zorg dat je geen Qatar stempels in je paspoort hebt of je mag 2 uurtjes extra wachten bij immigration ;(
Net een nieuw paspoort die nog stempelloos is! :) Lekker dan trouwens... Gevalletje reiziger pesten?
Precies genoeg! Dank :)

[ Voor 21% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 17-11-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
[...]

Net een nieuw paspoort die nog stempelloos is! :) Lekker dan trouwens... Gevalletje reiziger pesten?
Nee. Qatar heeft op dit moment beetje ruzie met het grootste deel van de Arabische wereld omdat ze met Iran zouden collaboreren. Aangezien Iran sjiitisch is, en het grootste deel van het Midden-Oosten soennitisch, viel dat een beetje slecht, zeg maar ;)

Her en der zijn daarom de nodige sancties ingested, over en weer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
wildhagen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:11:
[...]

Nee. Qatar heeft op dit moment beetje ruzie met het grootste deel van de Arabische wereld omdat ze met Iran zouden collaboreren. Aangezien Iran sjiitisch is, en het grootste deel van het Midden-Oosten soennitisch, viel dat een beetje slecht, zeg maar ;)

Her en der zijn daarom de nodige sancties ingested, over en weer.
Fijn zeg :') Heb er inmiddels een stuk of 6 inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Boinkie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:56:
[...]

Fijn zeg :') Heb er inmiddels een stuk of 6 inzitten.
Misschien een extra paspoort een optie? Kun je een gebruiken in bepaalde landen en de andere in andere landen. Deze mogelijkheid is er vooral voor reizen naar Israel met stempels van bepaalde Arabische landen, je moet ook aan kunnen tonen dat je naar die landen reist / wil reizen.

Zie uitleg over twee paspoorten: https://www.rijksoverheid...rlands-paspoort-aanvragen

Uitleg m.b.t. tot Israel en de Arabische landen: https://www.rvig.nl/binar...conflicterende-landen.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
[...]

Ja, je mag letterlijk op een bankje wachten terwijl ze je paspoort "inspecteren", wat bestaat uit hem apart leggen en een tijdje wachten. Als de tijd om is krijg je hem weer terug. Puur pesten dus, inderdaad door de rel tussen Qatar en buurlanden recentelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Een rel die nog wel even gaat duren. Qatar wil de dialoog aan maar de rest wil er niets van weten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Boinkie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:39:
Een rel die nog wel even gaat duren. Qatar wil de dialoog aan maar de rest wil er niets van weten :P
Pestkoppen een tijdje mijden dus (indien enigszins mogelijk). Helaas voor ons zijn de pestkoppen toch al geen populaire vakantiebestemmingen (meer) dus veel impact zal het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:24:
W00t, eindelijk een keer business class :+
......
Dus morgen een vluchtje AMS-KIX met KLM (en vervolgens door naar Nagoya & Yokkaichi, een week of 2)
Vanmiddag weer geland op AMS, lang verhaal kort heeft dr een machine 4 weken plat gelegen door een onderdeel van 2 euro 8)7

Ben nu wel verpest trouwens, op de terugvlucht had ik gewoon economy comfort, afzien... :+
Wat me eigenlijk verraste was het eten, dat was daadwerkelijk goed, de stoel die plat kon, het grotere scherm en lekker wat ruimte kon ik me wel wat bij voorstellen.

En Japan is gewoon een fantastisch land, als ik daar een keer een leuk aanbod krijg voor een lokaal contract kan ik dat ook zomaar pakken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:44:
[...]

Ben nu wel verpest trouwens, op de terugvlucht had ik gewoon economy comfort, afzien... :+
Lollercopter, gelokt met business maar 't kunstje eenmaal uitgevoerd op de terugweg gewoon bij 't vee gestopt :D

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 17-11-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Ik krijg al vaak zat m'n vluchten betaald (en de reistijd ook, deur-deur), dus ik klaag niet teveel (behalve op de NS)
Maar beleid is dat je bij een escalatie waarbij je direct aan het werk moet er BC gevlogen mag worden, anders krijg je in principe gewoon een rustdag bij intercontinentaal.

Dus op de heenweg de trein gepakt richting Nagoya, om ~14:00 het hotel in, even wat te eten naar binnen geduwd en vervolgens naar Yokkaichi tot 22:00
Wel 0,0 last van jet lag daardoor, dat scheelde :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Evianon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:38:
[...]

Ja, je mag letterlijk op een bankje wachten terwijl ze je paspoort "inspecteren", wat bestaat uit hem apart leggen en een tijdje wachten. Als de tijd om is krijg je hem weer terug. Puur pesten dus, inderdaad door de rel tussen Qatar en buurlanden recentelijk.
Ik was die hele kwestie alweer vergeten... Maar goed om te weten in elk geval! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:45:
[...]

Dat is dan weer (probleem speelde in de jaren 90).

EDIT:
Sinds 10 juli 2013 staat de luchtvaartmaatschappij niet meer op de zwarte lijst van de Europese Unie, na een periode van drie jaar. Alle andere Filipijnse luchtvaartmaatschappijen bevinden zich wel op deze lijst.

Bron

Formerly one of the largest Asian airlines, PAL was severely affected by the 1997 Asian financial crisis. In one of the Philippines' biggest corporate failures, PAL was forced to downsize its international operations by completely cutting flights to Europe and Middle East, cutting virtually all domestic flights except routes operated from Manila, reducing the size of its fleet, and laying off thousands of employees. The airline was placed under receivership in 1998, and gradually restored operations to many destinations. After PAL's exit from receivership in 2007, PAL embarked on a frequent revamp of management. However, PAL's vision to re-establish itself as one of Asia's premier carriers, is still the matter of greatest importance.\[11] Philippine Airlines operates a mixed fleet of Airbus and Boeing aircraft with Airbus A320, Airbus A321, Airbus A330, Airbus A340, and Boeing 777-300ER.

Bron
En dat is dus behoorlijk ruk, want daardoor hebben we vanaf Amsterdam geen directe vlucht naar Manilla. De KLM vliegt via Taipei en dat kost je toch een paar uur extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Hmmm, voor de mensen die naar Saoedie Arabie reizen, Nederlanders krijgen geen multi-entry visum meer, een single entry elke 6 maanden kosten ca Euro 300 pp. - na doorvragen over het waarom van deze maatregel kwam naar voren dat de uitlatingen van wilders hier debet aan zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Lik-op-stukbeleid invoeren en hetzelfde doen voor mensen uit Saoedi-Arabië. Schengen-breed uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 18-11-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

CyBeR schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:06:
Lik-op-stukbeleid invoeren en hetzelfde doen voor mensen uit Saoedi-Arabië. Schengen-breed uiteraard.
Plus alle door Saoedi-Arabië betaalde imams uitwijzen, die radicale wahabieten moeten we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:15:
[...]

Plus alle door Saoedi-Arabië betaalde imams uitwijzen, die radicale wahabieten moeten we hier niet.
Dat is dus het soort uitspraken waar ze daar zo'n probleem mee hebben en geef ze eens ongelijk. Ik heb 't sec over kosten voor visa. Wat anderen vereisen van ons moeten wij ook van hen vereisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

CyBeR schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:17:
[...]
Dat is dus het soort uitspraken waar ze daar zo'n probleem mee hebben en geef ze eens ongelijk.
Zolang christelijke kerken (ongeacht richting) in Saoedi-Arabië bij wet verboden zijn, geef ik ze daarin ongelijk. Ik ben voor vrijheid van godsdienst, heb niets tegen moslims en ook met een moskee her en der heb ik geen problemen, maar ik trek de grens bij die Wahabitische dwaalleer en die Salafistische ketterijen zijn helemaal uit den boze.
Ik heb 't sec over kosten voor visa. Wat anderen vereisen van ons moeten wij ook van hen vereisen.
Daarin geef ik je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
CyBeR schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:06:
Welk lik-op-stuk beleid bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
R3M1 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:28:
[...]

Welk lik-op-stuk beleid bedoel je?
Een die we nog niet hebben. Zodoende: "invoeren".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Negeer de fantastische acteertalenten van de meisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14-09 21:48
:o

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houden we even in de gaten dat het hier een "reizen" topic betreft. Gevolgen van maatregelen kunnen besproken worden, maar politieke noch religieuze discussies hoeven hier gevoerd te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
CyBeR schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:53:
Negeer de fantastische acteertalenten van de meisjes.
Tenenkrommend slechte acteerprestaties, ja ;).

Toch had ik het ruimer verwacht dan het er op de video uitzag. Niet dat het krap is, hoor ;).
Pagina: 1 ... 19 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2