Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 180 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

FreakNL

Well do ya punk?

fsfikke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Misschien heeft het niet hun hoogste prioriteit aangezien ze er toch mee ophouden:

[...]
Even hierop terugkomen. Het lijkt er totaal niet op dat ze ermee stoppen. Sterker nog, in de vernieuwde app zie je zelfs hoeveel XP je krijgt bij SAF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQJ9_pnxuUMnD8_aRMyiN8WJLIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y99kVLJ2qO2HNXe05e2X0iOe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:53:
[...]

Even hierop terugkomen. Het lijkt er totaal niet op dat ze ermee stoppen. Sterker nog, in de vernieuwde app zie je zelfs hoeveel XP je krijgt bij SAF

[Afbeelding]
Het irritante is dat je nog steeds in de helft van de gevallen in de chat moet klimmen om die XP te claimen. Ik heb in mijn agenda dat ik 1x in de maand al die XP claim die niet gegeven zijn.

Nu heb ik genoeg XP voor altijd, maar ik heb nog wel wat UXP nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ramrodwillem schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:38:
Ja inderdaad voor de ene keer maar wat langer in de rij, dinsdag schijnt een goede dag voor JFK te zijn :)
Uiteindelijk gaat het in de US voornamelijk welke kist er voor je zit. Als er wat Europese vluchten tegelijk aankomen, gaat het meestal wel. Maar als jij een Chinese of Koreaanse kist voor je heb, kan je echt de lul zijn. Ik heb een keer 4 uur in San Francisco gestaan toen ik Air China voor mij had. 350 Chinezen waarvan er niet 1 Engels sprak.

Nu gelukkig ook GE :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

FreakNL

Well do ya punk?

PWM schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:08:
[...]

Het irritante is dat je nog steeds in de helft van de gevallen in de chat moet klimmen om die XP te claimen. Ik heb in mijn agenda dat ik 1x in de maand al die XP claim die niet gegeven zijn.

Nu heb ik genoeg XP voor altijd, maar ik heb nog wel wat UXP nodig :)
Als je hem gelijk bij de boeking betaald (bijv bij een privé boeking) gaat het wel goed…

Maar doe je het achteraf dan werkt het inderdaad niet. Echt zo irritant. Ik regel het via whatsapp. Soms snappen ze het niet en dan wacht ik een dag en probeer het opnieuw. Dan krijg je meestal een medewerker die het wel snapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:16:
Vlieg normaal naar LCY, maar nu LHR weer eens gepakt. Auto gehuurd, planning gemaakt. Komen we aan, stap uit: "Welkom in Terminal 4". Wut 8)7

Had wel even duidelijker in de app mogen staan dat T3 weer verlaten is :p

[...]

SFO is ook zo berucht. Ik heb sinds April Global Entry en liep laatst superchill naar immigration in de hoop lange rijen te zien (jaja, ik weet het). Kom ik er aan: Niets. Maar ook echt 0 wachten en alle hokjes bemand :+

Kijken hoe JFK gaat over 2 weken.
Eigenlijk de laatste 18maanden bijna nooit echt echt rijen gehad. Gevlogen op EWR, JFK, BOS, ATL, en SEA. Heel wat anders dan overstappen in India waar je mag wachten op visa, nieuwe boarding kaart, en security, rij voor rij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]
Bij KLM is er nooit sprake van geweest dat ze er mee op zouden houden, alleen bij AF hebben ze geloof ik de reforestation-optie weggehaald na kritiek van het een of ander daarop. Maar SAF is altijd beschikbaar geweest.

(Overigens kun je in dat geval gewoon bij KLM inloggen en alsnog reforestation doen.)

Ik zie 't ze zo snel ook niet weg doen trouwens want volgens mij is het héél goed voor hun metrics aangezien iedereen die optie gebruikt om wat extra XP bij te kopen. Klanten makkelijker aan hun FB-niveau, KLM groenere cijfers. Iedereen wint.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 22-09-2023 14:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Moet zeggen dat ik het eigenlijk nooit doe. Voornamelijk omdat ik meestal langere vluchten doe, of meerdere kortere vluchten achter elkaar. Dan kom je al snel aan de 10 euro per XP - en dat vind ik teveel om speculatief bij te kopen. Heb genoeg XP's om status te behouden voor de komende jaren en de kans dat tzt de regels weer helemaal anders zijn is aannemelijk.

Probleem bij AF was dat er een regeling is in Frankrijk die het toestaat om groene donaties van de belasting af te trekken. Dus iedereen gebruikte deze optie om een stuk belastingvoordeel erbij te pakken. En dat was niet de bedoeling, vandaar dat AF ermee gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is toch altijd 10 euro per XP?
Bij korte vluchten kun je juist soms voor 3 euro reforestation + SAF doen en dus 1 XP voor een paar euro krijgen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik doe 't bij korte vluchten idd altijd tegenwoordig, 1 extra XP voor €1.20 is 't meer dan waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:56:
Het is toch altijd 10 euro per XP?
Bij korte vluchten kun je juist soms voor 3 euro reforestation + SAF doen en dus 1 XP voor een paar euro krijgen :+
Er zijn genoeg andere manieren om goedkoop(er) XP's te krijgen. Een is om je economy of PE vluchten te upgraden naar business. Kan vaak voor flink minder dan 10 euro per XP. Bijkomend voordeel is dat je dan ook direct business vliegt. Voornamelijk op lange afstand vluchten is dat erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Iemand recent nog een claim bij KLM neergelegd, wat was de reactie tijd?

Kan in dit topic er wel wat over vinden maar vooral rond corona periode, mag hopen dat ze die achterstand inmiddels ingehaald hebben...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
_David_ schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:41:
Ligt er vast aan wat voor claim en je FF status, maar mijn vertraging van 1 dag was binnen twee werkdagen afgehandeld. Ik ben FB Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

Kan in dit topic er wel wat over vinden maar vooral rond corona periode, mag hopen dat ze die achterstand inmiddels ingehaald hebben...
Nav de storm Poly begin juli een claim ingediend. Bevestigings email gehad en dat was het tot nu toe. Heb verder geen status bij ze.

Begin september op een binnenlandse Delta vlucht gaf de FA per ongeluk mijn pre ordered meal aan iemand anders. Ik had verder geen claim ingediend en ben maar voor de burger gegaan.
Nog tijdens de vlucht door de inflight lead compensatie geregeld die net voor het einde van de vlucht op mijn account stond.
Binnen 24 uur kwam daar nog eens de reguliere Delta customer service overheen met opnieuw compensatie.
Heb hier wel status, door de inflight lead ingediende claim is lekker snel/realtime afgehandeld maar hier ging het dus ook niet helemaal goed :o :+

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:47:
[...]

Nav de storm Poly begin juli een claim ingediend. Bevestigings email gehad en dat was het tot nu toe. Heb verder geen status bij ze.

Begin september op een binnenlandse Delta vlucht gaf de FA per ongeluk mijn pre ordered meal aan iemand anders. Ik had verder geen claim ingediend en ben maar voor de burger gegaan.
Nog tijdens de vlucht door de inflight lead compensatie geregeld die net voor het einde van de vlucht op mijn account stond.
Binnen 24 uur kwam daar nog eens de reguliere Delta customer service overheen met opnieuw compensatie.
Heb hier wel status, door de inflight lead ingediende claim is lekker snel/realtime afgehandeld maar hier ging het dus ook niet helemaal goed :o :+
Beide Skyteam toch?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701

In juni duurde het twee weken (ben wel FB lid maar geen status)
Drie maanden lijkt me excessief lang, ik zou gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Dat zegt exact niets over hoe individuele bedrijven hun customer service inrichten?

Of begrijp ik je verkeerd?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:08:
[...]

Dat zegt exact niets over hoe individuele bedrijven hun customer service inrichten?

Of begrijp ik je verkeerd?
Als je dan Delta status hebt, kun je ook een KLM status hebben.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je Delta status maakt toch nog steeds niet zo veel uit voor de customer disservice door KLM?

Ik begrijp je punt gewoon niet, nofi.

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 26-09-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

https://nos.nl/artikel/24...na-uitbraak-verkeerstoren

Ook weer fijn, vlieg vrijdagavond erop. Nog geen annulering te zien, maargoed of het hierbij blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Naar London pak je beter de trein

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Euh...nee.
Stel dat ik donderdag enkele reis naar Londen wil. Als ik met de trein wil heb ik gedurende de hele dag met de Eurostar slechts 5 opties, waarvan de goedkoopste 224 euro is.
Ga ik vliegen dan kan ik kiezen uit 50 verschillende vluchten, als ik LGW eruit laat nog altijd 40 stuks waarvan de goedkoopste 86 euro kost. Streep Stansted en Luton door vanwege de uithoekfactor en je houdt er nog altijd 32 over naar LHR en City waarvan er in ieder geval 7 goedkoper zijn dan het goedkoopste treinticket.
Wil ik ook nog terug, bijvoorbeeld op zaterdag, dan zijn er met de trein 4 opties en met het vliegtuig 41, waarvan er 33 ook nog eens goedkoper zijn dan de goedkoopste retouroptie per trein. Boek je verder van tevoren dan dalen de treinprijzen maar dat is met vliegtickets ook zo. Alleen de allergoedkoopste (en zeer beperkt beschikbare) treintickets willen nog wel eens onder de 100 euro retour duiken.

En omdat je je bij de Eurostar net zo goed een uur van tevoren moet melden voor allerlei checks ben je ook nog eens zeker twee uur langer onderweg. Anders dan 'je ziet nog eens wat', het hebben van vliegangst of CO2-uitstoot is er op deze route eigenlijk geen rationeel argument voor de trein tenzij je bijvoorbeeld in Zeeland of Zuid-Brabant woont en je dus veel sneller in Rotterdam op de trein kunt stappen dan dat je naar Schiphol kunt reizen.
Naar Brussel of Parijs ben je zot als je gaat vliegen maar naar Londen is het praktisch gesproken echt geen vergelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Daniel op 26-09-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Timmy schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:12:
[...]

Ligt er vast aan wat voor claim en je FF status, maar mijn vertraging van 1 dag was binnen twee werkdagen afgehandeld. Ik ben FB Ultimate.
Grouchy schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:47:
[...]

Daniel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:32:
[...]

In juni duurde het twee weken (ben wel FB lid maar geen status)
Drie maanden lijkt me excessief lang, ik zou gaan bellen.
Bedankt voor de reacties! 2 weken geleden een 2 tal claims ingediend vanwege een geannuleerde vlucht naar FLR waarbij ik uiteindelijk zelf maar een vervangende vlucht heb geregeld naar PSA (wel pas 2 dagen later...). Aangezien het een vlucht voor 12 man was + geboekte dingen op bestemming die niet door gingen is het nogal een bedrag.. helaas nog geen enkele terugkoppeling gehad.

Zal het nog deze week afwachten en dan maar weer in de telefoon boom klimmen bij KLM, die is door dit 'avontuur' inmiddels aardig bekend :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Niet iedereen woont in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
HGM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:40:
[...]

Niet iedereen woont in Nederland ;)
:*) Daar lijkt het ondertussen wel op . ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:46:
[...]

Anders dan 'je ziet nog eens wat'
Debatable gezien de tunnel.
Naar Brussel of Parijs ben je zot als je gaat vliegen maar naar Londen is het praktisch gesproken echt geen vergelijk.
Brussel absoluut, maar Parijs ligt voor mij precies op het punt waar 't qua tijd niet uit maakt of ik vlieg of de trein neem. Maar de trein geeft geen XP en is vaak duurder dus…

Nou kost 't mij maar ~20 minuten om vanuit huis op Schiphol te komen (vanuit Amsterdam), als je zuidelijker woont en dus later in de route op de trein kunt springen vs eerst een uur naar het noorden reizen is dat natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:28:
[...]

Er zijn genoeg andere manieren om goedkoop(er) XP's te krijgen. Een is om je economy of PE vluchten te upgraden naar business. Kan vaak voor flink minder dan 10 euro per XP. Bijkomend voordeel is dat je dan ook direct business vliegt. Voornamelijk op lange afstand vluchten is dat erg fijn.
Geldt dit trouwens ook als je upgradet aan de gate? Ik heb daarvoor in het verleden alleen mijn originele XP gekregen (weer heel lang geleden inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee dat geldt alleen voor full-price upgrades van tevoren. Dat is dus met name interessant als je economy ticket door iemand anders betaald is en jij alleen het verschil bijbetaalt (en zij liefst een hoge economy fare hebben gekocht.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Precies, wat CyBeR zegt. Het hebben van een hogere Economy (of PE) fare basis helpt natuurlijk om het prijsverschil kleiner te maken, dat heb je vaak bij zakelijk geboekte reizen (lees: Last minute). Of soms vlieg je een route waar er minder demand is voor business class waardoor deze goedkoper is, en waarmee het prijsverschil dan ook weer minder groot is.

Voorbeeld is dat ik regelmatig naar zuid amerika vlieg (zakelijk) en regelmatig (maar niet altijd) voor ~150-200 euro (one way) kan upgraden van PE naar C. Omdat ik niet in Amsterdam opstap maar vaak wel via Amsterdam (en meestal ook via Parijs) vlieg ga je dan van 5+5+24 (=34) XP naar 15+15+36 (=66) XP enkele reis. Das dus ~ 4,60 euro per extra verdiende XP én je vliegt lie-flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Euh...nee.
Stel dat ik donderdag enkele reis naar Londen wil. Als ik met de trein wil heb ik gedurende de hele dag met de Eurostar slechts 5 opties, waarvan de goedkoopste 224 euro is.
Ga ik vliegen dan kan ik kiezen uit 50 verschillende vluchten, als ik LGW eruit laat nog altijd 40 stuks waarvan de goedkoopste 86 euro kost. Streep Stansted en Luton door vanwege de uithoekfactor en je houdt er nog altijd 32 over naar LHR en City waarvan er in ieder geval 7 goedkoper zijn dan het goedkoopste treinticket.
Wil ik ook nog terug, bijvoorbeeld op zaterdag, dan zijn er met de trein 4 opties en met het vliegtuig 41, waarvan er 33 ook nog eens goedkoper zijn dan de goedkoopste retouroptie per trein. Boek je verder van tevoren dan dalen de treinprijzen maar dat is met vliegtickets ook zo. Alleen de allergoedkoopste (en zeer beperkt beschikbare) treintickets willen nog wel eens onder de 100 euro retour duiken.

En omdat je je bij de Eurostar net zo goed een uur van tevoren moet melden voor allerlei checks ben je ook nog eens zeker twee uur langer onderweg. Anders dan 'je ziet nog eens wat', het hebben van vliegangst of CO2-uitstoot is er op deze route eigenlijk geen rationeel argument voor de trein tenzij je bijvoorbeeld in Zeeland of Zuid-Brabant woont en je dus veel sneller in Rotterdam op de trein kunt stappen dan dat je naar Schiphol kunt reizen.
Vanaf Rotterdam ben je juist nog sneller dan met de trein, vanaf RTM zijn en een aantal dagelijkse vluchten naar Londen City. RTM is klein dus max een uur voor vertrek aanwezig is ook prima en de afstand deur luchthaven - deur vliegtuig is kleiner dan de afstand deur station - deur trein..

• Wally2002
  • Laatst online: 22:24
[...]

Eens met de strekking van je betoog, maar vanuit grote delen van Zeeland is het nog best een stuk reizen naar Rotterdam, zeker met OV. Brussel zou dan nog een alternatief kunnen zijn om daar op de trein te stappen.
Of daar op het vliegtuig natuurlijk alhoewel ik geen beeld heb hoe vaak er naar London wordt gevlogen.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:58:
[...]

Vanaf Rotterdam ben je juist nog sneller dan met de trein, vanaf RTM zijn en een aantal dagelijkse vluchten naar Londen City. RTM is klein dus max een uur voor vertrek aanwezig is ook prima en de afstand deur luchthaven - deur vliegtuig is kleiner dan de afstand deur station - deur trein..
Klopt, 5 vluchten per dag op werkdagen. Maar de reistijd is vanaf Rotterdam per trein ook 30-40 minuten korter dan vanaf Amsterdam dus dan ligt het uiteindelijk qua totale reistijd deur tot deur behoorlijk dicht bij elkaar.
Als Rotterdam handig bereikbaar voor je is en je kan uit de voeten met de vertrektijden van BA dan is het inderdaad verder wel een hele handige route.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Daniel schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:59:
[...]

Klopt, 5 vluchten per dag op werkdagen. Maar de reistijd is vanaf Rotterdam per trein ook 30-40 minuten korter dan vanaf Amsterdam dus dan ligt het uiteindelijk qua totale reistijd deur tot deur behoorlijk dicht bij elkaar.
Als Rotterdam handig bereikbaar voor je is en je kan uit de voeten met de vertrektijden van BA dan is het inderdaad verder wel een hele handige route.
Ik woon vlakbij Rotterdam en ben begin Augustus naar Londen geweest. De reistijd met trein was juist een stuk langer dan per vliegtuig. Uiteindelijk gingen we met 3 man i.p.v. 2, waardoor het financieel aantrekkelijker werd om de auto te pakken i.c.m. de Eurotunnel (haast hadden we toch niet). Anders had het op zeker het vliegtuig geworden. Sneller en goedkoper.

• Apache4u
  • Niet online
Hoi, Volgend jaar (na de zomer) zijn mijn vrouw en ik van plan om naar Paphos in Cyprus te reizen voor een lang weekend. Normaliter boek ik voor vluchten langer dan 3 uur business class. Echter is het zo dat de rechtstreekse vluchten naar dit vliegveld vooral door prijsvechters worden uitgevoerd. Lijndiensten vliegen naar Larnaca. En daar is zonder overstap ook geen business class op te boeken. Kortom, we hebben het idee opgevat om met Transavia de vliegen en daar dan voor een exit-row te gaan waarbij we de middelste stoel ook willen boeken en die leeg te laten. Weet iemand of het online mogelijk is om 2 stoelen te boeken onder dezelfde naam bij Transavia (alsof ik bijvoorbeeld obese zou zijn , wat niet zo is). Of moet ik daar een belletje aan wagen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Ik zou ze gewoon even een Whatsapp sturen, waarschijnlijk snelste weg naar het meest correcte antwoord. https://www.transavia.com.../breedte-vliegtuigstoelen vermeldt dat extra stoelen via Service Centre gaan. Dan is daarnaast nog maar de vraag of ze daar op exit-row ook in willen voorzien. Wel kans op een tray table in de armleuning verwerkt op de oudere kisten; dus voor een bredere zit zou je het idd niet moeten doen - enkel voor 't feit dat die stoel leeg blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Apache4u schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:18:
Hoi, Volgend jaar (na de zomer) zijn mijn vrouw en ik van plan om naar Paphos in Cyprus te reizen voor een lang weekend. Normaliter boek ik voor vluchten langer dan 3 uur business class. Echter is het zo dat de rechtstreekse vluchten naar dit vliegveld vooral door prijsvechters worden uitgevoerd. Lijndiensten vliegen naar Larnaca. En daar is zonder overstap ook geen business class op te boeken. Kortom, we hebben het idee opgevat om met Transavia de vliegen en daar dan voor een exit-row te gaan waarbij we de middelste stoel ook willen boeken en die leeg te laten. Weet iemand of het online mogelijk is om 2 stoelen te boeken onder dezelfde naam bij Transavia (alsof ik bijvoorbeeld obese zou zijn , wat niet zo is). Of moet ik daar een belletje aan wagen?
Voor de exit row waarschijnlijk niet.
Iedereen die daar zit moet sterk en fit zijn, in het geval je de nooddeur moet bedienen. Vaak is het dan geen optie om een 2e stoel voor jezelf te boeken.Het is wel mogelijk om 2 stoelen te boeken voor 1 passagier, maar dan moet je de klantenservice bellen (of appen, dmen).
Een 2e stoel mag ook als je een baby bij hebt of een grote handbagage (muziekinstrument ofzo). Maar die mogen ook niet op de exit row.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Ik lees dat ik een WI-FI pass kan kopen via KLM. Wij vliegen op maandag 15 april 2024 vanuit Amsterdam Schiphol met KL601 naar Los Angeles in een Boeing 787-100.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKrVmeYZjhhpXOpTZm1jaPIeM70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUPz0lYSHBJCDYPJ8CsPcxFz.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik vervolgens inlog kan ik nergens een pass kopen? Er staat Boeing 777 en Airbus A330. Geldt dat niet voor de 787-100?

Ik wil onderweg mijn eigen internet en dat ik kan streamen tijdens de 11-uur lange vlucht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Verwijderd kun je via je credit card ook kopen als je al in de lucht bent.

Download sowieso content op je eigen apparaat omdat streaming regelmatig niet of slecht werkt. Verder hebben wel alle vliegtuigen het, weet alleen niet in hoeverre het anders is op de 787's. Wel dat KLM connectiviteit er heel vaak uit ligt iig op de 787's.

@Apache4u: grote kans dat een lege stoel door de crew wordt opgevuld. Voorin 2 stoelen boeken is misschien een beter idee als je Transavia vliegt?

[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-09-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:40:
Er staat Boeing 777 en Airbus A330. Geldt dat niet voor de 787-100?
inderdaad.

• Xandrios
Voor een lege stoel is het keywoord "POS" - Passenger Of Size. Het is een valide usecase om een extra stoel te kopen voor comfort. Bijvoorbeeld Ryanair (die vliegen ook naar PFO) heeft op de website een beschrijving staan hoe je dat moet boeken. Ik weet dat WizzAir het ook doet/kan. Voor Transavia weet ik dat niet zeker, maar zeer waarschijnlijk is het mogelijk als je belt. Ga er wel van uit dat je niet zelf de stoelen mag kiezen (En dit zal niet werken op de exit row).

Bij legacy airlines (bijv KLM) krijg je korting op de extra stoel en krijg je het bedrag voor die extra stoel zelfs terug als de vlucht niet vol blijkt:
https://www.klm.nl/inform...-health/passenger-of-size

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 27-09-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Ik vind het nog wel wat - een plek toeeigenen (op een exit row nog wel) voor wat meer comfort a 3 uurtjes.

Leuk voor de standby-lui.

Edit: ik bedoel hier natuurlijk het boeken van een extra stoel door niet-brede mensen, die gewoon in een normale stoel passen.

[ Voor 32% gewijzigd door wibblemoo op 27-09-2023 16:06 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:31:
Ik vind het nog wel wat - een plek toeeigenen (op een exit row nog wel) voor wat meer comfort a 3 uurtjes.

Dit is voornamelijk voor mensen die niet in een stoel passen en om die reden de ruimte van de stoel ernaast nodig hebben (dat is de S(ize) in POS). Een exit row is logischerwijs uitgesloten omdat die armleuningen voorzien zijn van tafeltjes en je daar juist krapper zit dan normaal en niets hebt aan de ruimte van de stoel ernaast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:58:
[...]

Dit is voornamelijk voor mensen die niet in een stoel passen en om die reden de ruimte van de stoel ernaast nodig hebben (dat is de S(ize) in POS). Een exit row is logischerwijs uitgesloten omdat die armleuningen voorzien zijn van tafeltjes en je daar juist krapper zit dan normaal en niets hebt aan de ruimte van de stoel ernaast.
ik heb het verduidelijkt. Ik bedoel non-POS hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:31:

Edit: ik bedoel hier natuurlijk het boeken van een extra stoel door niet-brede mensen, die gewoon in een normale stoel passen.
Mwah, ik heb er geen problemen mee. Waarom zou je stand by vliegen? En die éne stoel in het vliegtuig?
De maatschappij verdient er ook extra aan denk ik (want geen belastingen en airport kosten voor die lege stoel).
Ik ben nog nooit overboekt en geweigerd. Overkomt jou dat vaak dan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• wibblemoo
  • Nu online
Nee maar er zal maar net een vlucht uitvallen voor je. Ik vind het wat decadent en onnodig op zo'n vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

tsja, als ze op die vluchten wel een business product zouden aanbieden, is er nog minder capaciteit. Ik zie het probleem niet. Net zoals treinen ook ruimere stoelen heben die te koste gaan van het max aantal pax?
Decadent, soit, zo zij het dan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat Delta doet ook maar gewoon wat he

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12eFh9iR6YzVv9I6mZSh6CLEJjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nReN5CQFLcHGU5MfpPbRrFnk.png?f=fotoalbum_large

Zo lastig plannen met die gasten.

• wibblemoo
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:21:
tsja, als ze op die vluchten wel een business product zouden aanbieden, is er nog minder capaciteit. Ik zie het probleem niet. Net zoals treinen ook ruimere stoelen heben die te koste gaan van het max aantal pax?
Decadent, soit, zo zij het dan.
What's next? een hele rij zodat je languit kunt? Voor business gaat verhaal niet op, die geblokkeerde middenstoel wordt niet verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:25:
[...]

What's next? een hele rij zodat je languit kunt? Voor business gaat verhaal niet op, die geblokkeerde middenstoel wordt niet verkocht.
Waarom zou dat volgens jou niet mogen, drie stoelen boeken om ruimte te hebben? Lijkt mij wel een goed product voor LCC zoals Transavia en KLM in europa bij gebrek aan een beter product.
Het argument 'decadent' komt op mij over als een vals argument. Vliegen is inherent decadent. Maar ter informatie, ook bij Flixbus, blabla, Asla etc kan je gewoon de stoel naast je bij reserveren (dan vaak voor maar een euro of 8 ) zodat je geen stinkend zwetend ruikend overgewichtige buurmens hebt. Ik zie echt het probleem niet?

edit: en bij Delta bijvoorbeeld zit je business gewoon 2-2 in bredere stoelen met fors meer beenruimte in de lokale vluchtjes. Zou KLM ook eens moeten overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 27-09-2023 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:25:
[...]

Waarom niet ? Als mensen er voor willen betalen

Die geblokkeerde stoel in business is ook een volwaardige stoel waar iemand kan zitten. Ze verkopen het als onderdeel van business dat die stoel leeg blijft. Dus indien hetzelfde imo

• PWM
  • Niet online
Is er al iemand die de nieuwe business in de 777 heeft gevlogen? Ik kan nog geen tripreports vinden. Heb nu stoel 5A voor over 2 weken, maar is altijd goed om te kijken of er betere opties zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:31:
[...]

Waarom zou dat volgens jou niet mogen, drie stoelen boeken om ruimte te hebben? Lijkt mij wel een goed product voor LCC zoals Transavia en KLM in europa bij gebrek aan een beter product.
Het argument 'decadent' komt op mij over als een vals argument. Vliegen is inherent decadent. Maar ter informatie, ook bij Flixbus, blabla, Asla etc kan je gewoon de stoel naast je bij reserveren (dan vaak voor maar een euro of 8 ) zodat je geen stinkend zwetend ruikend overgewichtige buurmens hebt. Ik zie echt het probleem niet?

edit: en bij Delta bijvoorbeeld zit je business gewoon 2-2 in bredere stoelen met fors meer beenruimte in de lokale vluchtjes. Zou KLM ook eens moeten overwegen.
Ik zeg nergens dat het 'niet mag'. Ik vind het wat overdreven voor een vlucht van 3 uur om een BC experience te simuleren. Blijkbaar vinden de airlines het ook niet nodig, want het wordt alleen aangeboden voor speciale gevallen.

Daarbij heb je een redelijke kans dat jee wordt overruled door het cabinepersoneel als er om wat voor reden die stoel nodig is. "Ik heb er voor betaald" gaat dan niet meer op.

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 23:58
Ik ga half november voor het eerst naar Australië en dat gaat BC worden. Maar ik ben heel benieuwd of hier tweakers zijn met goede tips qua vluchten.

Ik kijk nu naar gemiddeld 27-uurs vluchten met overstap Singapore. Alleen de tussenstop is dan ongeveer 3 a 4 uur, zou het beter zijn om een wat langere stop te hebben of ipv Singapore te landen op Bali of Zuid-Korea?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:09:
[...]

Ik zeg nergens dat het 'niet mag'. Ik vind het wat overdreven voor een vlucht van 3 uur om een BC experience te simuleren. Blijkbaar vinden de airlines het ook niet nodig, want het wordt alleen aangeboden voor speciale gevallen.
Nou, je kan ook zeggen dat we in intra-europa gewoon slechte opties hebben. Als ik in Amerika vlieg, zit ik lekker in deze units

Afbeeldingslocatie: https://lattesandrunways.com/wp-content/uploads/2022/06/IMG_5770.jpeg

Heerlijk, ook voor stukjes van 2-3 uur. Het is wel heel erg Nederlands om te zeggen dat een Fiat Panda je ook van A naar B brengt ;)

• wibblemoo
  • Nu online
Wie zegt dat? Ik vind het gewoon raar om jezelf meer plek toe te eigenen daar waar het mijns inziens niet hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:52:
[...]

Nou, je kan ook zeggen dat we in intra-europa gewoon slechte opties hebben. Als ik in Amerika vlieg, zit ik lekker in deze units

[Afbeelding]

Heerlijk, ook voor stukjes van 2-3 uur. Het is wel heel erg Nederlands om te zeggen dat een Fiat Panda je ook van A naar B brengt ;)
Precies, zoals ik al schreef heb je bij flixbus & co al betere opties dan hier in de EU.

• Grouchy
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

PWM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:25:
Dat Delta doet ook maar gewoon wat he

[Afbeelding]

Zo lastig plannen met die gasten.
Tsja, via KLM blijven boeken. Hun system is al beperkt in haar mogelijkheden voor hun eigen KLM operated, gewijzigde/geannuleerde vluchten. En alle boekingen met een DL vluchtnummer zijn al jaren een clownshow bij ze, dat zie je ook hier regelmtig weer terugkomen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:13:
[...]

Tsja, via KLM blijven boeken. Hun system is al beperkt in haar mogelijkheden voor hun eigen KLM operated, gewijzigde/geannuleerde vluchten. En alle boekingen met een DL vluchtnummer zijn al jaren een clownshow bij ze, dat zie je ook hier regelmtig weer terugkomen.
Had net wel een kleine verrassing bij het veranderen van mijn vlucht vanaf Vegas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJC67fRPM7R_Bc4tfVv_aqz4Kv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZSyb96jggZDJ8Z88DLvWuFm.png?f=fotoalbum_large

Normaal mag je al blij zijn met 0,-, maar nu geld terug. Voordeel is ook dat een dag later de 787-9 vliegt, die net wat lekkerdere business class stoelen heeft.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ferrr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:33:
Ik ga half november voor het eerst naar Australië en dat gaat BC worden. Maar ik ben heel benieuwd of hier tweakers zijn met goede tips qua vluchten.

Ik kijk nu naar gemiddeld 27-uurs vluchten met overstap Singapore. Alleen de tussenstop is dan ongeveer 3 a 4 uur, zou het beter zijn om een wat langere stop te hebben of ipv Singapore te landen op Bali of Zuid-Korea?
Waarom zou je willen overstappen op Bali als het niet moet, tenzij je daar een paar dagen wil zijn? Is geen hub met bijhorende faciliteiten vziw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xandrios
wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:09:
Air France is begonnen met het verkopen van een vrije middenstoel voor iedereen. Tijdens check-in krijg je een aanbod om voor een paar tientjes een lege middel stoel erbij te kopen. Wellicht niet op de bomvolle vluchten, maar wel op de vluchten waar stoelen vrij zijn.

De airlines zijn in de business van het verkopen van stoelen. Niets mis met het kopen van een extra stoel. Je hoeft echt geen medelijden te hebben met die non-rev persoon die standby vliegt, das part of the game. Diegene die eerder de reservering maakt gaat voor, en dat is heel duidelijk een onderdeel van de spelregels voor standby vliegen. Voor zover dat tegenwoordig nog gebeurd overigens... mijn gevoel zegt dat het vrij minimaal is binnen Europa.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waar in Australie? China Airlines (Taiwan) vliegt op verschillende luchthavens en heeft overal A350s, dat zijn prettige vliegtuigen en een heel fijne business class. Hebben ook Premium Economy. Ik heb ze gevlogen AMS>TPE en daarna TPE>BNE (Brisbane)>AKL.

Korean heb ik deze zomer gevlogen (AMS>ICN en ICN>AKL), maar die hebben 777-300ER (lawaaieriger) en tweede deel was A330-200, en de BC was beduidend minder als product (stoel etc).

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 27-09-2023 23:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online

Bali is een vreemde aangezien je daar vanaf hier niet non-stop kunt komen en je dan dus een extra stop inbouwt op, meestal, Singapore.

Zowel Changi als Incheon zijn uitstekende vliegvelden om te verblijven maar als je toch business vliegt en de mogelijkheid hebt om enigszins uitgerust aan te komen zou ik aanraden om te kijken of je een paar uur langere overstap kunt regelen, zodat je aldaar wat kunt toeristen voor je verder gaat.

Incheon en Changi hebben ook beide gratis of goedkope tours waarmee ze overstappende reizigers een beetje hun stad laten zien, met meerdere opties beschikbaar al naargelang je meer of minder tijd hebt.

Ik heb 1x een overstap van 8u op ICN gehad maar helaas was de timing daarvoor niet goed toen, anders had ik 't gedaan. In plaats daarvan zelf een beetje rond gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op donderdag 28 september 2023 @ 01:29:
Ik heb 1x een overstap van 8u op ICN gehad maar helaas was de timing daarvoor niet goed toen, anders had ik 't gedaan. In plaats daarvan zelf een beetje rond gekeken.
Ik heb telkens een overnachting in Zuid-Korea gehad op de terugweg. Eerste keer heb ik een hotel in Incheon genomen, ik voelde me zwaar overgestimuleerd met al die drukte, neonreclames etc :p . En de toiletten met allerlei knoppen en displays terwijl ik gewoon een toilet wilde hebben ;) . Deze zomer heb ik gewoon een hotel bij het vliegveld genomen, had een 24/7 shop voor drinken en zo in het hotel, en dus niets gezien.

Ik doe niet meer aan toerisme bij overstappen. Ik wil slapen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 28 september 2023 @ 02:08:
[...]

Ik doe niet meer aan toerisme bij overstappen. Ik wil slapen :)
Fair. In dat geval kwam ik aan vanuit CTS (Japan) dus een vrij korte vlucht. En in business ook.

Tussen twee vluchten van 12 uur in economy zou ik er ook niet over nadenken idd.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

De vluchten zijn zo lang (en overnight) dat een tussenstop niet zo enorm veel toevoegt, als je tenminste een beetje redelijk kan slapen in een vliegtuig.

Het hangt er vanaf wat je onder een wat langere stop verstaat: is dat 8-10 uur om op het vliegveld (of in de buurt) een hotel te boeken en te douchen/slapen, een halve dag voor sightseeing of echt een stopover van 1-2 dagen?

Logische opties voor stop op deze route zijn inderdaad Singapore en Seoul, eventueel nog Taipei, Hong Kong, Kuala Lumpur of Bangkok. Doha of Dubai kan overigens ook goed.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23

Ik ben 2 keer in Australië geweest.
1 keer melbourne gevlogen
1 keer Perth gevlogen.

Toen ik naar Perth ging had ik een verplichte stopover in bangkok van 1 middag / nacht.
Waren toen stakingen.

Ik vond het helemaal niks zo’n nacht stopover.

Toen ik naar Melbourne vloog ging ik via Kuala Lumpur.
Stop over van 6 uur. Lekker relaxt in de lounge gezeten en weer door.

Beetje relaxen, beetje slapen en weer door.

Ik denk dat je ook doen moet kijken naar je vluchten.
Toen ik naar Melbourne ging had ik 2 keer een nacht vlucht.
Dat vind ik dus echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Wij vliegen over 1,5 week naar japan en nu zie ik wel enigszins op tegen deze vlucht, ook omdat ik nooit echt kan slapen in een vliegtuig.

Nu zag ik op kickstarter de Sleeperhold voorbij komen, alleen met verzenden en alles is dit niet optijd meer in huis (en lijkt me 100 euro voor zoiets vrij prijzig). https://sleeperhold.com/

Nu ben ik een beetje aan het kijken naar alternatieven tegen een "wobblehead", de standaar nekkussens doen eigenlijk net niets naar mijn gevoel.

Nu zag ik de Cabeau evoltuion S3 voorbij komen, wat ook weer een soort nekkussen is maar die je aan je hoofdsteun kan bevestigen alleen is dit ook weer meteen 50 euro.

Nu was ik benieuwd wat de gemiddelde tweaker hier voor bedacht heeft!

Offtopic:
Weet hoe Cathay airways is richting japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mxmemx schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:57:
Wij vliegen over 1,5 week naar japan en nu zie ik wel enigszins op tegen deze vlucht, ook omdat ik nooit echt kan slapen in een vliegtuig.

Nu zag ik op kickstarter de Sleeperhold voorbij komen, alleen met verzenden en alles is dit niet optijd meer in huis (en lijkt me 100 euro voor zoiets vrij prijzig). https://sleeperhold.com/

Nu ben ik een beetje aan het kijken naar alternatieven tegen een "wobblehead", de standaar nekkussens doen eigenlijk net niets naar mijn gevoel.

Nu zag ik de Cabeau evoltuion S3 voorbij komen, wat ook weer een soort nekkussen is maar die je aan je hoofdsteun kan bevestigen alleen is dit ook weer meteen 50 euro.

Offtopic:
Business Class :9

Cathay is prima.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Dean Martin schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:29:
[...]

Business Class :9

Cathay is prima.
hahaha i wish

Goed om te horen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Offtopic:
Imho is wel of niet slapen in een vliegtuig vooral een kwestie van hoe ontspannen je bent. Als je er nu al tegenop ziet ben je ws redelijk gespannen. Dat gaat een kussen niet oplossen vrees ik. Sommige mensen nemen een slaappil, anderen een drankje. Of zet ontspanning/meditatie muziek op je telefoon. Of accepteer gewoon dat je niet gaat slapen, kan soms ook helpen om juist wel te slapen :) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb hele goede ervaring met Etihad. Je hebt een vrij korte vlucht richting het midden oosten en dan het lange stuk boven in de Airbus. Terug had ik via Singapore en ik vond dat minder omdat het echt wel voelde als 2x een lange vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Offtopic:
Officieel mag je niets aan je stoel vastmaken bij de meeste maatschappijen. Nu weet je natuurlijk niet of ze dit gaan zien, maar het kan zomaar zijn dat ze je vragen dit weg te halen. Zelfde verhaal met die stoelverlengers voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jij vindt 6:30 vliegen een 'vrij korte vlucht'? :P

Het helpt enigszins wel dat zo'n overstap in het Midden-Oosten je trip breekt, als je naar Oceanië vliegt. Maar ik vond m'n avondvlucht destijds (AMS DXB) net te kort om echt te kunnen slapen - hele riedeltje van de maaltijden, hele tijd vanalles omgeroepen (door de IFE natuurlijk), ... Weinig slaap gevat. Dan was transatlantisch vliegen (BRU YUL) wel aangenamer op dat vlak.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De omroep van Emirates is één van mijn grootste irritaties. Soms zijn ze meer dan tien minuten aan 1 stuk aan het woord, eerst in het Arabisch en dan nog een keer alles in het Engels (of andersom). Op volumestandje 10, én zowel door de speakers als door de IFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daniel schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:57:
De omroep van Emirates is één van mijn grootste irritaties. Soms zijn ze meer dan tien minuten aan 1 stuk aan het woord, eerst in het Arabisch en dan nog een keer alles in het Engels (of andersom). Op volumestandje 10, én zowel door de speakers als door de IFE.
Vooral de reclame voor dat waterpretpark als je op Dubai landt is pervers voor alle ouders die met kleine kinderen vliegen :p

Dat ze het voor- en hoofdgerecht samen serveren helpt ook niet in de snelheid van de bediening.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

HGM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:29:
https://nos.nl/artikel/24...na-uitbraak-verkeerstoren

Ook weer fijn, vlieg vrijdagavond erop. Nog geen annulering te zien, maargoed of het hierbij blijft...
Nou dus vertrek gepland om 21.40… geen enkel bericht oid. Bij aankomst op vliegveld vertraging vertrek naar 23.55.

Gaat nog ff duren. En de lounge gaat dicht om 22h.

[ Voor 3% gewijzigd door HGM op 29-09-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Borromini schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:40:
Jij vindt 6:30 vliegen een 'vrij korte vlucht'? :P
Op een vlucht naar Australië wel ja. Zeker in bc als je wil eten en wat werken blijft er bijna geen echt slaaptijd meer over. Etihad heeft ook wel fijn dat ze op die super lange vlucht op bestelling je eten brengen, je kan dus zelf aanvoelen of je eerst wil slapen of eten of wat dan ook.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55

Ik vind Emirates het meest relaxed qua break timing en A380 met bar. Soms ook Singapore inderdaad, maar qua vlucht timing minder favoriet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
De schiphol website is dronken...
Mijn vlucht in het Nederlands: Piekdag!
https://www.schiphol.nl/n...t2/D20231015KL0871?lng=nl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAlF2heC6yFV36az0H9mIDeMxC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6FTn9RSwxSLKrfjEb3Qyfmd2.png?f=user_large

Dezelfde vlucht in het engels: not busy
https://www.schiphol.nl/e...t2/D20231015KL0871?lng=en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtFheyRdlo8kx3YD_UKwoXo1L3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Thp8KyHXKXavrw3IOKyhxdHp.png?f=user_large

TheS4ndm4n#1919

• Hmmbob
Er zitten hier genoeg frequent flyers die op basis van status een lounge in kunnen, maar is er ook ervaring van mensen die vanwege een specifieke creditcard lounge toegang krijgen?

Ik zie dat je bij de Mastercard Black PriorityPass Prestige krijgt - vraag me af of je dan met je gezin de lounge in kan (en of die lounge uberhaupt iets is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoe bedoel je of die lounge iets is :)? Ik heb een priority pass via amex plat en je kunt via de site (ook zonder inlog) zien welke lounges je wereldwijd toegang krijgt. Op Schiphol kies ik voor privium als ik alleen vlieg, airline lounge als ik met familie vlieg en lounge via priority pass als backup (short haul eco terug naar AMS bijv)

• Hmmbob
We Are Borg schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:05:
Hoe bedoel je of die lounge iets is :)?
Nou, of het kwalitatief in orde is.

Mijn ervaring/referentie tot zover was KLM lounge 25 of 52 op basis van status bij Delta, maar die is sinds Corona verlopen. Of de Skyteam lounge op LAX (Korean denk ik?)

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 30-09-2023 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
We Are Borg schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:05:
Hoe bedoel je of die lounge iets is :)? Ik heb een priority pass via amex plat en je kunt via de site (ook zonder inlog) zien welke lounges je wereldwijd toegang krijgt. Op Schiphol kies ik voor privium als ik alleen vlieg, airline lounge als ik met familie vlieg en lounge via priority pass als backup (short haul eco terug naar AMS bijv)
Met Amex Platinum kun je bij Priority Pass lounges met vier personen naar binnen. Soms moeten kinderen echter wel een bepaalde leeftijd hebben om naar binnen te mogen.

Hier kun je alle lounges waar Amex toegang tot geeft vinden. Het voordeel van Amex is dat je ook Amex Centurion, Delta en Lufthansa lounges naar binnen kunt. Die laatste twee alleen wanneer je daarmee vliegt.
https://global.americanex...-access/the-platinum-card

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hmmbob schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:14:
[...]

Nou, of het kwalitatief in orde is.
De Apirelounges op Schiphol zijn prima en worden bijvoorbeeld gebruikt door Business Class-passagiers van Star Alliance. Zulke passagiers krijgen voorrang dus bij (verwachte) drukte mag je er met je creditcard niet in. Loungetoegang met een creditcard is een leuk extraatje maar niet iets waar je op kunt rekenen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
fopjurist schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:55:
[...]

De Apirelounges op Schiphol zijn prima en worden bijvoorbeeld gebruikt door Business Class-passagiers van Star Alliance. Zulke passagiers krijgen voorrang dus bij (verwachte) drukte mag je er met je creditcard niet in. Loungetoegang met een creditcard is een leuk extraatje maar niet iets waar je op kunt rekenen.
Misschien een beetje muggenziften maar je komt er sowieso niet (gratis) met een creditcard in. Je hebt voor de Aspire lounge een Priority Pass nodig, dit zit uiteraard wel bij sommige creditcards.

• Hmmbob
Ja, en die cards zijn ook niet gratis. Maar icm autohuur- en reisverzekering benefits best interessant, dus ik ben wat kaarten aan het vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
De Mastercard black is maar 200 euro per jaar en komt met gratis prioritypass. Dus in dat opzicht een erg goede deal. Amex Platinum die zowel Priority Pass én Privium geeft is ruim 3x zo duur (En Amex wordt veel slechter geaccepteerd bij winkels).

Echter de Aspire lounges op Schipol zijn de slechtste lounges op Schiphol. Het zijn de contract lounges, dus wordt voornamelijk gebruikt door non-alliance airlines die niet veel op AMS vliegen - of mensen die zonder status in Economy vliegen met Priority Pass. In tegenstelling tot wat hierboven wordt aangegeven is er, voor het Schengen deel van het vliegveld, een aparte Star Alliance lounge - en mensen dia met *A vliegen bezoeken dus niet de Aspire lounge.

En hoewel bovenstaande specifiek voor AMS is, geld dit bijna overal. Op de meeste vliegvelden zijn de airline lounges het beste, en de contract/Priority Pass lounges een stapje daar onder. Ook niet alle vliegvelden bieden in alle terminals Priority Pass lounges aan. Most notably is dat CDG in de KLM/AF terminals er enkel Air France lounges zijn (Waar je met Priority pass dus niet in komt).
Neemt niet weg dat, zeker als je het er met de Mastercard gratis bij krijgt - het nog steeds een stuk beter vertoeven is dan in de terminal. Dus ik zou er gebruik van maken als je kunt. Verwacht alleen niet de beste lounges wereldwijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 30-09-2023 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:12:

Neemt niet weg dat, zeker als je het er met de Mastercard gratis bij krijgt - het nog steeds een stuk beter vertoeven is dan in de terminal. Dus ik zou er gebruik van maken als je kunt. Verwacht alleen niet de beste lounges wereldwijd.
Met name dit, ik kom er weinig maar er is koffie, snacks en zo slecht is het ook weer niet. Ja KLM is better, maar k heb in Delta lounges gezeten in de US die er voor onder deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het gaat me nu inderdaad vooral tussen de MasterCard Black en de Amex platinum card. Die laatste geeft ook status bij diverse hotelketens, wat voor 3 weken Amerika ook wel ok is. Aan de andere kant, fors duurder .... Privium is leuk, maar daar heb ik (denk ik?) tijdens de reis met het gezin niets aan.

Dat je autos kan huren zonder alle verzekeringen is wel een leuke extra, daardoor betaalt de Black zichzelf al een heel eind terug.

Qua acceptatie van amex heb ik geen probleem; in de VS sowieso op heel veel plekken wel en in Nederland kan je zelfs bij de Jumbo, Kruidvat, etc en alle hotels ermee betalen. De rest pinnen we toch :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien hier eens kijken voor meer ervaringen over specifieke voordelen van bepaalde kaarten: Ervaringen met creditcards

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Hmmbob schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
Het gaat me nu inderdaad vooral tussen de MasterCard Black en de Amex platinum card. Die laatste geeft ook status bij diverse hotelketens, wat voor 3 weken Amerika ook wel ok is. Aan de andere kant, fors duurder .... Privium is leuk, maar daar heb ik (denk ik?) tijdens de reis met het gezin niets aan.

Dat je autos kan huren zonder alle verzekeringen is wel een leuke extra, daardoor betaalt de Black zichzelf al een heel eind terug.

Qua acceptatie van amex heb ik geen probleem; in de VS sowieso op heel veel plekken wel en in Nederland kan je zelfs bij de Jumbo, Kruidvat, etc en alle hotels ermee betalen. De rest pinnen we toch :+
Een groot verschil met de Amex is natuurlijk ook dat je punten verdient met de uitgaven. Die punten zijn geld waard. Als je uitgaat van grofweg ~1 cent per punt dan is met een ~2000 euro per maand aan uitgaven toch al weer 240 euro terugverdient per jaar. Maar dat vereist dus wel dat je de creditcard overal gebruikt (ipv pinnen), en dat is nog knap lastig in NL.

Het helpt zeker als je de kaart zakelijk kan/mag gebruiken. Ik doe dat veel en als je daarmee je maandelijkse uitgaves flink omhoog kunt trekken, gaan daarmee ook de punten omhoog. Soms beetje jammer met de maandelijkse declaraties, maar tegelijkertijd verdienen de punten zich - bijna - vanzelf op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Hmmbob schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
Bij Amex Platinum krijg je ook Privium partner voor de extra kaarthouder, maar voor het hele gezin heb je er idd niet zo veel aan, want de kinderen kunnen niet door de priority security en de Privium poortjes bij grenspassage. En kinderen onder 12 jaar worden niet toegelaten in de lounges.

Amex zit in de USA op vrijwel gelijke dekking als MasterCard en VISA.
In Nederland inderdaad op meer plekken dan je denkt.
Tegenwoordig ook in kleine zaakjes die een Sumup betaaloplossing hebben.
En online niet vergeten aan je PayPal te koppelen.

Amex heeft verder ook Priority Pass met onbeperkt loungebezoek, het dinartegoed (300 euro per jaar) en de gratis loungebox on the go op Schiphol bij de Grab&fly shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
fsfikke schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:08:
Misschien hier eens kijken voor meer ervaringen over specifieke voordelen van bepaalde kaarten: Ervaringen met creditcards
Dank!
Stom dat ik daar niet op gezocht had, maar omdat het initieel over lounge toegang etc ging had ik hem hier gedropt. Goede tip!
Xandrios schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Een groot verschil met de Amex is natuurlijk ook dat je punten verdient met de uitgaven. Die punten zijn geld waard. Als je uitgaat van grofweg ~1 cent per punt dan is met een ~2000 euro per maand aan uitgaven toch al weer 240 euro terugverdient per jaar. Maar dat vereist dus wel dat je de creditcard overal gebruikt (ipv pinnen), en dat is nog knap lastig in NL.

Het helpt zeker als je de kaart zakelijk kan/mag gebruiken. Ik doe dat veel en als je daarmee je maandelijkse uitgaves flink omhoog kunt trekken, gaan daarmee ook de punten omhoog. Soms beetje jammer met de maandelijkse declaraties, maar tegelijkertijd verdienen de punten zich - bijna - vanzelf op die manier.
Ik heb nu een Amex FB Silver, en die gebruik ik inderdaad ook zakelijk. De keuze voor die kaart was toen vooral ingegeven om mijn FB miles levend te houden. Ben vanaf corona een heel stuk minder gaan vliegen.
Wally2002 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Bij Amex Platinum krijg je ook Privium partner voor de extra kaarthouder, maar voor het hele gezin heb je er idd niet zo veel aan, want de kinderen kunnen niet door de priority security en de Privium poortjes bij grenspassage. En kinderen onder 12 jaar worden niet toegelaten in de lounges.
De kinderen zijn 12 en 14 op het moment van de reis, dus dat is geen probleem
Amex zit in de USA op vrijwel gelijke dekking als MasterCard en VISA.
In Nederland inderdaad op meer plekken dan je denkt.
Tegenwoordig ook in kleine zaakjes die een Sumup betaaloplossing hebben.
En online niet vergeten aan je PayPal te koppelen.
Ja, de dekking gaat echt flink vooruit hier in Nederland - mede dankzij betaalplatformen als Sumipllup, Adyen, Stripe etc.
Amex heeft verder ook Priority Pass met onbeperkt loungebezoek, het dinartegoed (300 euro per jaar) en de gratis loungebox on the go op Schiphol bij de Grab&fly shops.
En daarom ben ik echt aan het afwegen; is het me dat meerbedrag over de MasterCard Black waard.

Kan de kosten van de Amex natuurlijk ook zakelijk wegvielen voor mijn werkreizen (allemaal short haul binnen Europa) en dan ook prive gebruiken.... (zelfstandige)

[ Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 01-10-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wellicht dat we specifieke vervolgreacties en discussies over CC's dan in dat topic kunnen voortzetten?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Wat je zou kunnen overwegens is je FB Zilver opzeggen; dan één jaar mastercard Black doen - en dan daarna de Amxex. Als je namelijk een jaar geen Amex klant bent geweest kun je gebruik maken van de welkomst bonus, e.g. lagere kosten, mile bonus bij sign-up etc.

Edit: Tegelijk met berichtje hierboven. Tot zover dan..

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 01-10-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Vorige week BC in een SQ A350 van HK naar SIN. Vrij korte vlucht maar prima product. Zit tenminste niet schuin voor scherm zoals op de toestellen op hun lange vluchten :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:12:

En hoewel bovenstaande specifiek voor AMS is, geld dit bijna overal. Op de meeste vliegvelden zijn de airline lounges het beste, en de contract/Priority Pass lounges een stapje daar onder. Ook niet alle vliegvelden bieden in alle terminals Priority Pass lounges aan. Most notably is dat CDG in de KLM/AF terminals er enkel Air France lounges zijn (Waar je met Priority pass dus niet in komt).
Plus het effect dat airline lounges steeds vaker de toegang beperken voor Priority Pass en soortgelijke kaarten. Niet alleen ter plekke wegens drukte maar ook vooraf, bepaalde tijdslots zijn dan uitgesloten omdat de eigen klanten - logischerwijze - voorrang krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja dat was geinig toen ik in LHR voor een PP-lounge stond met een bord waar ongeveer op stond "we zijn vol gelieve hier te wachten -- m.u.v. klanten van AFKL die mogen meteen binnen". Boel gemopper van anderen maar geen punt voor mij dus :D

Ze hadden daar ook duidelijk plek voor vrij gehouden want ze begeleidden iedereen met een PP-kaart naar een zitplek maar lieten mij gewoon zitten waar ik wilde, wat uiteraard de stel lege stoelen bij het raam ging worden.

Dat was in T3 trouwens ik weet niet welke lounge ze nu gebruiken dat ze weer in T4 zitten. De SkyTeam lounge is nog dicht geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Hmmbob schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:57:
Er zitten hier genoeg frequent flyers die op basis van status een lounge in kunnen, maar is er ook ervaring van mensen die vanwege een specifieke creditcard lounge toegang krijgen?

Ik zie dat je bij de Mastercard Black PriorityPass Prestige krijgt - vraag me af of je dan met je gezin de lounge in kan (en of die lounge uberhaupt iets is)
Ik heb 1x van priority pass gebruik gemaakt die bij mn amex zat, en toen heb ik een collega mee naar binnen kunnen nemen. Maar ik weet niet of dat uit coulance was, of dat dit vaker kan.

De aspire lounge is wel wat anders dan de KLM lounge is mijn ervaring. KLM is wat chiquer en ruimer. Maar goed, je gaat er geen halve dag zitten, en een plek waar je even wat werk kan doen met een hapje/drankje is stuk beter dan helemaal geen lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
marteltor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ik heb 1x van priority pass gebruik gemaakt die bij mn amex zat, en toen heb ik een collega mee naar binnen kunnen nemen. Maar ik weet niet of dat uit coulance was, of dat dit vaker kan.
Met de Amex PP mag je een gast meenemen, iets wat met een normaal PP-abonnement (zelfs het Prestige-abo van 459 euro per jaar) niet zo is. Het kan echter altijd zo zijn dat lounges 'om operationele redenen' alsnog beperkingen opleggen.
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:52:
Dat was in T3 trouwens ik weet niet welke lounge ze nu gebruiken dat ze weer in T4 zitten. De SkyTeam lounge is nog dicht geloof ik.
Nu moet je naar de Plaza Premium lounge. Zonde want die Skyteam lounge was echt legit nice, incl gratis gezichtsbehandeling in de Clarins-spa als je genoeg tijd had :)
Toen KLM nog van T3 vloog was de Amex Centurion een fijn alternatief maar van T4 naar T3 of vv kun je niet lopen dus dat is nu ook niet echt meer een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:52:
Ja dat was geinig toen ik in LHR voor een PP-lounge stond met een bord waar ongeveer op stond "we zijn vol gelieve hier te wachten -- m.u.v. klanten van AFKL die mogen meteen binnen". Boel gemopper van anderen maar geen punt voor mij dus :D
Op Stansted staat dat bord er altijd; ookal zit er bijna niemand.
Daarmee sturen ze hoop volk weg; kwestie van je registreren en 10min later krijg je SMS dat er 'ineens' een plek vrij is...
Pagina: 1 ... 180 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2