Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 179 ... 251 Laatste
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
CyBeR schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:40:
Alleen de A350 heeft goede PE-stoelen.
Die beviel me inderdaad goed. Ik geloof dat de 777-300's die nu worden omgebouwd ook een goede stoel hebben (Vergelijkbaar met wat KLM in Premium Comfort gebruikt), echter zijn er daar nog maar een paar exemplaren van. Veel bestemmingen, in het bijzonder in centraal Afrika, zijn Air-France only en heb je het te doen met het type vliegtuig dat wordt ingezet op die route.

Maar dit is wel iets om op te letten. Kijken of ik het wellicht voor elkaar kan krijgen om met een lokale airline te vliegen de volgende keer (Bijv. Ethiopian) welke stukken goedkoper is - waarbij je voor de prijs van AF PE gewoon Business kan boeken. Wel een flinke omweg afhankelijk van de bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Daniel schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:40:
[...]

Ze zetten het er wel “netjes” bij:

[...]

Vermoedelijk is dat proces volledig geautomatiseerd dus het is inderdaad slapend rijk worden van onwetenden die gewoon googlen op ESTA en niet weten dat het ook direct kan/in halve paniek schieten van het idee zaken te moeten doen met een buitenlandse overheid.
Dat de vormgeving direct is afgeleid van die van de Rijksoverheid is ook wel zeer kwalijk.
Wat ze niet zo netjes doen is dat ze niet duidelijk aangeven dat je een betalingsverplichting aangaat. Dat moet wel, en dan niet in kleine grijze lettertjes zoals nu, maar op de bestelknop zelf. De overeenkomst die de vrouw van Pizzahut met dat bedrijf heeft gesloten is daarom vernietigbaar.

Beschermheer van het consumentenrecht

Verwijderd

Ik en mijn vrouw overwegen om voor een dagje naar San Diego te doen. Ik heb daar familie. Met de bus is het bijna 5 uurtjes heen en bijna 5 uurtjes terug heb ik gezien. Gezien de tijd is vliegen voor ons de beste.

Ochtend vlucht met United Airlines en avond terugvlucht op Donderdag 18 April

Heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVAHGIp5QnhADTQZRTWNzCtt1q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFeIuKWFI98KCxFlK9yPsFT0.jpg?f=fotoalbum_large

Terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw9sSJ8Rj6pfObnYWskUXUrIJn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geliEg1CDyl8UFwmBRLd6u9v.jpg?f=fotoalbum_large

Programma:
Maandag 15 April 2024 aankomst met de KLM KL601 in Los Angeles 11:50 tot Woensdag 17 April en op donderdag 18 April vliegen wij met United Airlines naar San Diego, vrijdag 19 tot zaterdag 20 April Los Angeles. Op zaterdag 20 april vliegen wij met United Airlines naar San Francisco tot woensdag 24 April, op 24 April vliegen wij met United Airlines naar Las Vegas tot Zondag 28 April en vliegen wij terug naar Amsterdam Schiphol met de KLM KL636.

Bijzonderheden
Tijdens deze vakantie is mijn vrouw haar verjaardag en 10 jaar samen vieren we in 2024

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2023 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:57:
Ik en mijn vrouw overweeg om 1 dagje San Diego aan te doen en ik heb daar familie. Met de bus is het bijna 5 uurtjes heen en bijna 5 uurtjes terug. Gezien de tijd is vliegen het snelst

Heen:
[Afbeelding]

Terug:
[Afbeelding]
Er gaat ook een trein: Pacific Surfliner. Doet er net iets minder dan drie uurtjes over (afhankelijk waar je in LA zit misschien nóg sneller).

Ergens voelt het vliegtuig een beetje overdreven, net zo ver als van Amsterdam naar Roermond ;)

Verwijderd

Rub147 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:21:
[...]

Er gaat ook een trein: Pacific Surfliner. Doet er net iets minder dan drie uurtjes over (afhankelijk waar je in LA zit misschien nóg sneller).

Ergens voelt het vliegtuig een beetje overdreven, net zo ver als van Amsterdam naar Roermond ;)
Onze hotel in Los Angeles Hyatt Place Lax / Century Blvd heeft een afstand van 1.1 KM vanuit de Internationale luchthaven van Los Angeles

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2023 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Rub147 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:21:
[...]

Zijn hotel zit naast LAX en het vliegveld in San Diego ligt ook mooi in de stad. Het mooiste stuk van de Pacific Surfliner ligt ten noorden van LA. Deze vlucht kan ik nog wel begrijpen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Of je huurt een auto. Ben je vrij om te gaan wanneer je wilt... kun je direct naar de familie rijden en vanuit daar terug (of langer blijven als je wilt).

[ Voor 41% gewijzigd door jongetje op 16-09-2023 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:57:
Ik en mijn vrouw overwegen om voor een dagje naar San Diego te doen. Ik heb daar familie. Met de bus is het bijna 5 uurtjes heen en bijna 5 uurtjes terug heb ik gezien. Gezien de tijd is vliegen voor ons de beste.

Heen:
[Afbeelding]

Terug:
[Afbeelding]

Programma:
Maandag 15 April 2024 aankomst met de KLM in Los Angeles 11:50 tot Woensdag 17 April en op donderdag 18 April vliegen wij met United Airlines naar San Diego, vrijdag 19 tot zaterdag 20 April Los Angeles. Op zaterdag 20 april vliegen wij met United Airlines naar San Francisco tot woensdag 24 April, op 24 April vliegen wij met United Airlines naar Las Vegas tot Zondag 28 April en vliegen terug naar Amsterdam Schiphol met de KLM.

Bijzonderheden
Tijdens deze vakantie is mijn vrouw haar verjaardag en 10 jaar samen vieren we in 2024
Ik zou in ieder geval direct bij united boeken en niet via cheaptickets.
Maar ik betwijfel of het sneller is. Je moet toch al snel 1,5 uur voor vertrek op het vliegveld zijn. En nadat je landt duurt het ook wel een uur voordat je weer buiten staat. En dan moet je nog van het vliegveld naar je bestemming.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

jongetje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:33:
Of je huurt een auto. Ben je vrij om te gaan wanneer je wilt... kun je direct naar de familie rijden en vanuit daar terug (of langer blijven als je wilt).
Ze weten nog waarschijnlijk niet dat wij gaan komen ten minste als mijn neef uit New York hun niet heeft verteld stond eerst ook niet echt op onze lijstje om San Diego te doen. Wij willen hun verrassen met ons komst. Ze zeggen ook iedere keer komen jullie eens naar San Diego.

Ik denk dat het vermoeiend is met de auto of bus. Ik rij en mijn vrouw heeft geen rijbewijs.

Ons hotel is naast het vliegveld en makkelijk om vliegtuig te pakken met nog eens mooie vertrek en aankomst tijden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2023 15:43 ]

Verwijderd

RocketKoen schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:37:
[...]
Ik zou in ieder geval direct bij united boeken en niet via cheaptickets.
Maar ik betwijfel of het sneller is. Je moet toch al snel 1,5 uur voor vertrek op het vliegveld zijn. En nadat je landt duurt het ook wel een uur voordat je weer buiten staat. En dan moet je nog van het vliegveld naar je bestemming.
Wij nemen geen ruimbagage mee op deze vlucht. Duurt dat echt zo lang? Afgelopen April naar Washington DC gevlogen en ging vrij snel allemaal ook 1 dagje met American Airlines

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is minder dan 2 uur rijden als ik het me goed herinner. Je bespaart zoveel tijd door dat te doen, des te leuker de verrassing.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:42:
[...]

Wij nemen geen ruimbagage mee op deze vlucht. Duurt dat echt zo lang? Afgelopen April naar Washington DC gevlogen en ging vrij snel allemaal ook 1 dagje met American Airlines
Boarden duurt al minstens een half uur. de-boarden ook. En op de heenweg moet je tijd reserveren voor als het druk is bij security of op de weg naar het vliegveld.
En dan moet je bij eenkomst je huurauto gaan ophalen, of een taxi of zorgen dat je opgehaald wordt.

Van deur tot deur ben je veel sneller met de auto.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Apache4u schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:45:
Dit is minder dan 2 uur rijden als ik het me goed herinner. Je bespaart zoveel tijd door dat te doen, des te leuker de verrassing.
Als er geen file staat, volgens mij is de snelweg tussen LA en San Diego een erg drukke, of je moet de tolweg willen nemen.
Dan Diego is overigens wel een chill vliegveld, je kan er de bus nemen richting downtown en de trolley, kost je erg weinig tijd. En als je teruggaat is het ook een vrij overzichtelijk vliegveld. Ik denk overigens dat je meer tijd in het vliegtuig besteed aan taxiën dan aan vliegen, als ik het me goed herinner was het minder dan een half uur in de lucht.

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties tot dus ver. Ik heb ook via United Airlines zelf gekeken:

Prijs totaal voor 2 personen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3HUuK7ejxaRsJZI1T0Zm8LPI5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkDcvxzNo0ATAK2lNhMVq83I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PeV9HSIBCl-377bkPQgkjemcTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeqLKji99Aa8IVnOMP3XUVe1.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil is €25,44 meer bij CheapTickets.nl
Als ze weten dat wij komen worden wij waarschijnlijk opgehaald door hun en weer afgezet op het vliegveld.

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:42:
Bedankt voor jullie reacties tot dus ver. Ik heb ook via United Airlines zelf gekeken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ze weten dat wij komen worden wij waarschijnlijk opgehaald door hun en weer afgezet op het vliegveld.
Dat is best een dure grap om niet een paar uur te hoeven autorijden.
Ik neem aan dat je tijdens je verblijf daar sowieso al een auto huurt, want zonder auto kun je in LA niks.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:11:
[...]
Dat is best een dure grap om niet een paar uur te hoeven autorijden.
Ik neem aan dat je tijdens je verblijf daar sowieso al een auto huurt, want zonder auto kun je in LA niks.
In Los Angeles hebben wij geen auto en er is daar metro en de openbaar vervoer. Wij gaan daarvan gebruik van maken.

Wij gaan 7 dagen OV kaart kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4peCw9A_cZdegzxP3zfKGD9qpQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjzmSDWOLaW6BGQMKexVjyse.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:29:
[...]

In Los Angeles is er de metro en openbaar vervoer. Wij gaan gebruik van maken.

Wij gaan 7 dagen OV kaart kiezen:

[Afbeelding]

Wij hebben geen auto daar.
Ik zou zeer sterk overwegen om daar een auto te huren. De afstanden zijn groot en het OV is infrequent. Een auto bespaart dan veel tijd.

Het is een stuk budget maar zorgt er ook voor dat je makkelijk bij de plek waar je eet komt, etc. Je zit ook niet meer vast op hotels vlak bij infrastructuur, wat ook weer geld scheelt.

$random_hotel_op_hotwire last minute regelen ipv vroeg-boeken-bij-specifiek-locatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Kerel, al het advies wat gegeven is, is precies 0 mee gedaan. Er zijn zo bizar veel tips gegeven om meer uit de vakantie/trip te halen, maar dat wordt allemaal weggewuifd.

Laat em lekker z'n ding doen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:28
Ik ben straks wel benieuwd of ze nog daadwerkelijk iets van de US gaan zien naast de hotels en vliegvelden :-)

Verwijderd

Yankovic schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:10:
Ik ben straks wel benieuwd of ze nog daadwerkelijk iets van de US gaan zien naast de hotels en vliegvelden :-)
Overal is er metro en ik gebruik Google Maps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seQzm3YWWKiiELjkKXGBLU-U520=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v08szvSxRKKITiIiCamXJMOj.jpg?f=fotoalbum_large
De verhalen dat het openbaar vervoer Los Angeles rampzalig is behoren gelukkig tot het verleden. Hoewel de Los Angeles bezienswaardigheden nog steeds ver van elkaar verwijderd liggen heeft de stad de laatste jaren hard gewerkt om het ov in de stad te verbeteren. Met name het metro-netwerk heeft een upgrade gekregen. Daarnaast kun je ook gebruik maken van stadsbussen, die je net wat dichterbij brengen. Of kies voor de Hop-on Hop-off bussen, die langs alle highlights rijden. Het openbaar vervoer in LA wordt verzorgd door de Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority, kortweg Metro.
Dus we zullen wel verder komen dan het vliegveld en het hotel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
onigiri schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:45:
[...]

Waarschijnlijk zijn er ook mensen die er bewust voor kiezen vanwege mogelijkheid om met iets anders te betalen dan een creditcard.
True, met dien verstande dat de combi “naar de US willen reizen” en “geen cc hebben” niet zo’n logische is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Yankovic schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:10:
Met name het ontbijtbuffet vermoed ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:30:
Overal is er metro en ik gebruik Google Maps.
Het dichtstbijzijnde metrostation ligt op 40 minuten lopen van je hotel, naar Aviation/Lax is het 45 mins lopen of moet je een bus pakken. En de busdienst in LA is niet zoals je dat in Nederland gewend bent, niet qua comfort en niet qua reistijden. De stad is helemaal op de auto ingericht.
Als je nu in Venice ofzo zat kon je op zich nog wel zonder auto uit de voeten maar onder de rook van LAX ligt dat anders. Of ga je op een Bird/Lime step staan?

Van jouw hotel naar de Walk of Fame kost je 2 uur met het OV. Naar Santa Monica is ruim een uur. Je verkijkt je echt snel op hoe uitgestrekt de stad is. Van een random station op de groene lijn in het zuidwesten naar de gele lijn in het noordoosten is meer dan 50 kilometer.

Dat je niet wil rijden soit, maar je zoekt dan wel bestemmingen uit die zich daar bijzonder slecht voor lenen. Het beste alternatief voor een auto huren is dan denk ik Uber/Lyft gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Daniel op 17-09-2023 07:59 ]

Verwijderd

Ik heb net ons gegevens/paspoort ingevuld op KLM.NL en adres van verblijf in Amerika in LA en ons contact gegevens

Ik en mijn vrouw zijn lid geworden op Flying Blue en hebben nu ieder apart: 2357 miles.

We gaan het mee maken over de openbaar vervoer in LA

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2023 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Laat maar even terug gelezen. Iets met iets voor kop en dood paard.

Om in topic te blijven: Onlangs retourtje Curaçao gedaan met KLM, prima ervaring.

Beenruimte was verrassend ruim ondanks de economy stoelen. Tijd niet met een wide body gevlogen. Dus had me ingesteld op klapstoel ervaring zoals de Europa vluchten.

[ Voor 88% gewijzigd door Barrycade op 17-09-2023 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ik dit zo zie kun je net zo goed een uber nemen volgens mij. Ben je sneller, minder vermoeid en waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kwijt voor een retour.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Apache4u schreef op zondag 17 september 2023 @ 01:13:
[...]

Nu ik dit zo zie kun je net zo goed een uber nemen volgens mij. Ben je sneller, minder vermoeid en waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kwijt voor een retour.
Net even gekeken, Uber kost 220 USD voor een enkeltje. Dan ben je retour veel sneller en goedkoper. En je wordt van deur tot deur gebracht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hmmbob
Spixo schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:37:
[...]

Net even gekeken, Uber kost 220 USD voor een enkeltje. Dan ben je retour veel sneller en goedkoper. En je wordt van deur tot deur gebracht.
Gaat'ie niet doen. Wedje leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn inderdaad behoorlijke bedragen per keer :)

Ik heb in Amerika 1 keertje Uber moeten gebruiken toen ik van mijn hotel in New Yersey naar LaGuardia Airport ging. Dat heeft mij toen $82,44 gekost voor enkeltje. Om 05:00

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2023 11:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zullen we het weer over vliegtuigen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:17:
Zullen we het weer over vliegtuigen hebben?
Ja, goed plan. Wij hebben besloten om waarschijnlijk toch een 1 koffer mee te nemen i.p.v 2 losse handbagage en wij betalen €120 retour via de KLM (€60 per persoon) tot 23KG

Via United Airlines betaalde ik voor ruimbagage €156 retourtje tot 23KG, toen ik afgelopen April naar New York ging.

We nemen alleen op mijn naam ruimbagage

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2023 11:30 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Het lief dagboek gehalte begint wederom enorm irritant te worden zeg.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dean Martin schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:36:
Het lief dagboek gehalte begint wederom enorm irritant te worden zeg.
Helemaal gelijk!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:26:
Ik heb net ons gegevens/paspoort ingevuld op KLM.NL en adres van verblijf in Amerika in LA en ons contact gegevens

Ik en mijn vrouw zijn lid geworden op Flying Blue en hebben nu ieder apart: 2357 miles.

We gaan het mee maken over de openbaar vervoer in LA
Wat hebben we hieraan? Ik heb ook 80.000 miles bij KLM.. voegt niks toe aan de discussie hier.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:13:
Dat zijn inderdaad behoorlijke bedragen per keer :)

Ik heb in Amerika 1 keertje Uber moeten gebruiken toen ik van mijn hotel in New Yersey naar LaGuardia Airport ging. Dat heeft mij toen $82,44 gekost voor enkeltje. Om 05:00
Ik heb ook meerdere keren een Uber gebruikt, leuk he? Zelfs om 02.00 uur 's nachts.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:21:
[...]

Ja, goed plan. Wij hebben besloten om waarschijnlijk toch een 1 koffer mee te nemen i.p.v 2 losse handbagage en wij betalen €120 retour via de KLM (€60 per persoon) tot 23KG

Via United Airlines betaalde ik voor ruimbagage €156 retourtje tot 23KG, toen ik afgelopen April naar New York ging.

Gefeliciteerd met je beslissing! Ik ga ook eens nadenken of ik een koffer ga inchecken en op wiens naam ik die ga zetten :O

Niet gemeen bedoeld, maar zoals gezegd door meerderen, we zijn totaal niet geïnteresseerd in je dagboek/beslissingen waar de rest niets aan heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou inderdaad. @Verwijderd het is duidelijk dat het vliegen je mateloos fascineert en daar is niks mis mee, en de ervaren reizigers vinden het geen probleem om als je vraagt om advies dat ook te geven om het je wat makkelijker te maken. Het topic is echt niet alleen voor mensen die lifetime Platinum zijn. Maar als je vervolgens echt jackshit doet met de adviezen die gegeven worden en elke post vult met totaal irrelevante details die alleen jou aangaan - voor een reis die godbetert over 8 maanden pas is - wordt het alleen maar irritant. Please doe er wat aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 17-09-2023 12:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:21:
[...]

Modbreak:En nu zijn we inderdaad wel klaar met de eindeloze korte updates. Een reisverslag; sure. Maar iedere gedachte en gebeurtenis hier neerpennen is niet de bedoeling; daar zijn andere mediums voor.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Reisverslag? Sure!

Ik heb helemaal er niet aan toegekomen onze TAP ervaring van juni terug te koppelen. Zeker met de waarschuwingen van @We Are Borg op zak (nogmaals dank) is het eigenlijk zeer prima afgelopen.

Checkin was licht chaotisch op AMS omdat at random boarding passes geweigerd werden aan de self-service automaten en er maar 1 desk open was. Ook was dat hét moment om bekend te maken dat handbaggage het ruim in moest dus nog een keer de rij in. Op TFS was het wel goed geregeld en hadden we als eerste de koffers afgeleverd en boarding pass in hand. De aparte rij voor business werd wel goed gehandhaaft.

Sure inderdaad, hier en daar (maar niet altijd) een bus ipv brug. Echter is AMS daar ook niet heilig in en honstely geen ramp. Het enige wat ik dan wel sneu vind - maar maakt KLM zich net zo schuldig aan - is dat je gerust met boarding group 1 t/m 4 in dezelfde bus wordt weggestuurd. Dan heb je dus precies 0.0 aan je priority boarding voordelen. De gate die we hadden op LIS was wel licht dramatisch, die zat verstopt achter andere gates die in een J vorm aan elkaar liggen en we ons langs 3 andere vluchten aan passagiers moesten werken.
Personeel was gewoon attent en in business was het niet toegestaan een leeg glas te hebben :+ Kaasplankje op de 1e leg en kip met puree plus chocolademousse terug naar AMS. Niets bijzonders maar eh, het was tenminste geen quinoa met garnalen.
Alle vluchten waren gewoon netjes op tijd, zelfs bij de allerlaatste leg waar werd besloten aan de gate het gewicht van de handbagage te controleren. Een check op de maat heb ik nog wel eens gezien, maar niet dat ze er ook daadwerkelijk met een weegschaal bij gaan staan. Tevens 0 problemen gehad met de bagage, alles was er en op tijd :)

Nou moet natuurlijk ook niet alles perfect gaan... Op 1 leg hadden we een zeer ondermaatse seat pitch die niet te vergelijken was met de andere legs. Daarover online een klacht ingediend en hier is nog steeds niet inhoudelijk op gereageerd. Maar over een resitutieverzoek deden ze in 2020 gerust 13 maanden dus er is nog hoop :p

Honestly als de prijs en route gunstig zijn, zou ik het zo nog een keer doen.

2 weken terug met KLM AMS <> CPH gedaan, totaal uneventful vluchten met de kleine kanttekening dat ik nu voor 't eerst daar een 737 had met de nieuwe Recaro stoelen en in-flight WiFi. Messaging gratis voor de hele vlucht, was goed genoeg om een foto via Whatsapp te sturen.

Volgende reisplannen:
November/December AMS <> LAS met KLM, heen Eco Comfort en terug Premium Comfort. Eerste keer 787 *O*
Maart/April AMS <> MAD <> LPA met Air Europa, alles in Business waarvan 3x 787 - eerste keer lie-flat seats voor wat het waard mag zijn op die afstanden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ShitHappens schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:43:Messaging gratis voor de hele vlucht, was goed genoeg om een foto via Whatsapp te sturen.
Oh interessant, dat gaat bij de andere toko's meestal niet als ze gratis messaging aanbieden. Berichten met attachments zijn dan te groot en komen niet door.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ShitHappens schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:43:

Honestly als de prijs en route gunstig zijn, zou ik het zo nog een keer doen.
Goed om te lezen dat de reis goed ging :). Als de service wel goed gaat, heeft TAP ook een goed product. Business stoel in de a330 neo is gewoon prima. En de prijzen richting zuid Amerika zijn regelmatig rond de 1500 pp wat echt prima is.

Ik kan ze geen tweede kans meer geven: mijn vrouw vermoord mij als ik TAP boek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ShitHappens schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:43:

2 weken terug met KLM AMS <> CPH gedaan, totaal uneventful vluchten met de kleine kanttekening dat ik nu voor 't eerst daar een 737 had met de nieuwe Recaro stoelen en in-flight WiFi. Messaging gratis voor de hele vlucht, was goed genoeg om een foto via Whatsapp te sturen.
Ik heb erg zitten ranten op die stoelen :p Maar nu ik ze vaker heb, bevallen ze wel. Vooral dat ik mijn iPad in de stoel voor mij kan klikken is echt super praktisch. De eerste weken wilde de crew hem nog weg hebben voor starten/landen, maar dat is nu al een paar maanden weg.

Ja, hij is hard, maar je hebt ook meer ruimte. Onder aan de streep, toch een beter product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
CyBeR schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:01:
[...]

Oh interessant, dat gaat bij de andere toko's meestal niet als ze gratis messaging aanbieden. Berichten met attachments zijn dan te groot en komen niet door.
Dit lukt mij met Iberia (soms) ook. Ook de NOS app wil wel eens laden als je wat geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
wibblemoo schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:29:
[...]

Dit lukt mij met Iberia (soms) ook. Ook de NOS app wil wel eens laden als je wat geduld hebt.
Jaren geleden kon je bij Lufthansa “gratis” internetten als je een nieuw account voor hun in-flight WiFi probeerde aan te maken. Je kreeg dan een beperkte tijd internettoegang om je email te bevestigen. Zal waarschijnlijk niet meer werken.

Als het niet werkt kun je ook nog base64 encoded plaatjes versturen :9

[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 17-09-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
[...]

Duurde wel iets van 5 minuten om te sturen ja :p
We Are Borg schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:33:
[...]

Goed om te lezen dat de reis goed ging :). Als de service wel goed gaat, heeft TAP ook een goed product. Business stoel in de a330 neo is gewoon prima. En de prijzen richting zuid Amerika zijn regelmatig rond de 1500 pp wat echt prima is.

Ik kan ze geen tweede kans meer geven: mijn vrouw vermoord mij als ik TAP boek :P
Ja idd, totdat we iets terughoren over de klacht vermijden hun Embraer vloot iig, anders gaat er iemand in een plastic zak van boord :X
PWM schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:42:
[...]

Ik heb erg zitten ranten op die stoelen :p Maar nu ik ze vaker heb, bevallen ze wel. Vooral dat ik mijn iPad in de stoel voor mij kan klikken is echt super praktisch. De eerste weken wilde de crew hem nog weg hebben voor starten/landen, maar dat is nu al een paar maanden weg.

Ja, hij is hard, maar je hebt ook meer ruimte. Onder aan de streep, toch een beter product.
Beetje jammer echter dat de device holder en verstelbare hoofdsteun niet achterin te vinden zijn. Had voor de gein 1 leg weer eens een exit row stoel geboekt en mistte ze onmiddelijk :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 15:06
Net samen met mijn vrienden voor de eerste keer in La Première gevlogen (ook eerste keer first class).

Wat een geweldige ervaring was de vlucht. Hoewel de vlucht natuurlijk uitstekend was, was de ervaring op de luchthavens toch wel het beste. De eerste keer dat we ergens in de rij moesten staan wachten was op Dubai bij de trein richting arrivals. En zelfs daar werden we begeleid langs de rijen voor de paspoortcontrole.

Dat gezegd hebben is het waarschijnlijk wel eens maar niet meer. Business Class is al heel erg comfortabel, dus het prijsverschil is eigenlijk niet te verantwoorden.

Een tip voor mensen die ook een la première vlucht gaan doen startend in Amsterdam: stuur een mail naar het la première team om een reservering te maken bij het VIP centrum. Dit wordt niet geadverteerd, maar kan kosteloos bij worden geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

[...]
Het was een kwestie van geduld hebben en geen 100% garantie, maar op mn laatste klm vlucht met wifi (PEK-AMS in de 772) kwam een foto vaker wel dan niet door (ontvangen, sturen niet geprobeerd)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
RamonK schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:46:
Wat een geweldige ervaring was de vlucht. Hoewel de vlucht natuurlijk uitstekend was, was de ervaring op de luchthavens toch wel het beste.
Denk inderdaad dat het voor First Class reizigers het meest bepalende aspect is. De First Class suites zijn stompzinnig luxe in veel gevallen, maar inderdaad voldoen business stoelen prima.

Maar het vliegveld maakt het verschil. Ik heb nog First Class gevlogen op Heathrow (met Garuda vanaf AMS :p ). Dan stond er een mannetje in de slurf op je te wachten. Die pakte je koffer aan en leidde de weg. Klein stukje lopen, 3 deuren door en je stond buiten waar de auto stond te wachten. Scheelde je zo 45 minuten.

Los daarvan, is het rationeel natuurlijk nooit de meerprijs waard. Maar wat ik begrijp is dat een heel groot deel van de First Class suites gevuld worden door upgrades en reizen betaalt met miles. Volgens mij had Wendover daar nog wel een leuk stukje over. Dat voor de normale firstclass ticketprijs voor 2 personen, je ook gewoon een privejet kan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

FreakNL

Well do ya punk?

wibblemoo schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:29:
[...]

Ik krijg bij KLM ook soms pushberichten door bij de message only service. Foto’s via WA soms wel en soms niet. De teletekst app wil soms ook wel werken..

Dat gezegd hebbende;
Het is ook wel lekker om gewoon even offline te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

FreakNL

Well do ya punk?

RamonK schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:46:
Net samen met mijn vrienden voor de eerste keer in La Première gevlogen (ook eerste keer first class).

Wat een geweldige ervaring was de vlucht. Hoewel de vlucht natuurlijk uitstekend was, was de ervaring op de luchthavens toch wel het beste. De eerste keer dat we ergens in de rij moesten staan wachten was op Dubai bij de trein richting arrivals. En zelfs daar werden we begeleid langs de rijen voor de paspoortcontrole.

Dat gezegd hebben is het waarschijnlijk wel eens maar niet meer. Business Class is al heel erg comfortabel, dus het prijsverschil is eigenlijk niet te verantwoorden.

Een tip voor mensen die ook een la première vlucht gaan doen startend in Amsterdam: stuur een mail naar het la première team om een reservering te maken bij het VIP centrum. Dit wordt niet geadverteerd, maar kan kosteloos bij worden geboekt.
Herkenbaar.
Ik ben Gold bij FB. Ik heb op Schiphol vaak maar een minuut of 15 nodig om vanuit de trein in de lounge terecht te komen. Bij Schengen zelfs maar 10. Is erg fijn reizen. En bij het boarden hoef je ook niet eindeloos in de rij.

Ik moest vorige week voor een klus naar Spanje en kon alleen maar met Transavia reizen. Wel priority bijgeboekt. Heen vanaf Rotterdam deden ze daar niks mee, dus heb mezelf maar naar voren gewurmt. Werd wel prima geaccepteerd door de overige reizigers toen ik vertelde dat ik prio geboekt had.

Terug vanaf Malaga was er wel een aparte rij. Ik was laat bij de gate en kon zo via de prio lane doorlopen, terwijl de gewone boarding ook al begonnen was. Prima geregeld. Wel een hoop gemopper uit de andere rij dat ik voor aan het dringen was.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 18-09-2023 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Ik snap dat hele prio gebeuren bij het boarden nog steeds niet zo goed - uiteindelijk gaat dat vliegtuig ook niet weg voordat iedereen in het vliegtuig zit, of ik nu op het vliegveld in de hal zit te wachten of op een te krappe stoel in het vliegtuig.
Ook leuk dat je met een klein kind gevraagd wordt om alvast te boarden -> nee dank je, ik laat mij en mijn toddler liever zo kort mogelijk genieten van de "boarding experience", en stap liever als laatste in ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:36:
Ik snap dat hele prio gebeuren bij het boarden nog steeds niet zo goed - uiteindelijk gaat dat vliegtuig ook niet weg voordat iedereen in het vliegtuig zit, of ik nu op het vliegveld in de hal zit te wachten of op een te krappe stoel in het vliegtuig.
Ook leuk dat je met een klein kind gevraagd wordt om alvast te boarden -> nee dank je, ik laat mij en mijn toddler liever zo kort mogelijk genieten van de "boarding experience", en stap liever als laatste in ;).
Als je met alleen handbagage reist wil je niet dat het moet worden ingecheckt als jij als laatste aan boord komt en alle overhead vol is.

Dat is overigens voor mij de reden om op krappe EU legs ook business te boeken. Dan heb je altijd plaats.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonK
FreakNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:15:
[...]

Herkenbaar.
Ik ben Gold bij FB. Ik heb op Schiphol vaak maar een minuut of 15 nodig om vanuit de trein in de lounge terecht te komen. Bij Schengen zelfs maar 10. Is erg fijn reizen. En bij het boarden hoef je ook niet eindeloos in de rij.
Ik ben zelf platinum, dus dat herken ik inderdaad. Echter was dit toch van een ander niveau. We werden met de auto van de lounge naar het vliegtuig gebracht. En het was zo getimed dat we de laatste aan boord waren en dus direct naar onze stoelen konden doorlopen. We hoefden niet langs de gate oid, want dat was al geregeld door onze escorte.

Ook de paspoortcontrole in Parijs was van een ander niveau. Je zit lekker te lunchen in de lounge terwijl een medewerker met je paspoort de paspoortcontrole regelt.

Al met al scheelt het je weinig tijd (ten opzichte van business class/Sky Priority), maar het is veel relaxter. Je escorte zorgt ervoor dat alles is geregeld en dat je overal op tijd bent zonder dat je op de tijd hoeft te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
RamonK schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:40:
[...]

Ik ben zelf platinum, dus dat herken ik inderdaad. Echter was dit toch van een ander niveau. We werden met de auto van de lounge naar het vliegtuig gebracht. En het was zo getimed dat we de laatste aan boord waren en dus direct naar onze stoelen konden doorlopen. We hoefden niet langs de gate oid, want dat was al geregeld door onze escorte.

Ook de paspoortcontrole in Parijs was van een ander niveau. Je zit lekker te lunchen in de lounge terwijl een medewerker met je paspoort de paspoortcontrole regelt.

Al met al scheelt het je weinig tijd (ten opzichte van business class/Sky Priority), maar het is veel relaxter. Je escorte zorgt ervoor dat alles is geregeld en dat je overal op tijd bent zonder dat je op de tijd hoeft te letten.
Heb je misschien wat foto's die je wilt delen van de hele ervaring? Altijd leuk om zulke verhalen te lezen, en nu zeer benieuwd naar de foto's :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RamonK
Shorteh schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:41:
[...]

Heb je misschien wat foto's die je wilt delen van de hele ervaring? Altijd leuk om zulke verhalen te lezen, en nu zeer benieuwd naar de foto's :)
Zeker. Het is maar een kleine selectie, want mijn vriendin heeft de meeste fotos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9mb-wSjxwV62BJQCMyLo7RE5Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGDsYb0WPv7qQEJBedBGOXXs.jpg?f=fotoalbum_large

Onze kamer in het VIP centre in Schiphol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTmLMVV43Ltf2Ofs6dXdL88_290=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqUXtSNEVRn8Ie8J0hqjSZt7.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker ontbijt dat van de kaart besteld kan worden. Het personeel kwam langs om de bestelling op te nemen en het eten langs te brengen. Ik heb geen buffet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95oHQPHV91fXRsCIGuxop6O34HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lqKNMIxNSiVr86ysNiJk3Yq.jpg?f=fotoalbum_large

De lounge bevindt zich boven het uiteinde van terminal 3. Om naar het vliegtuig te gaan namen we de lift naar beneden waar een prive security checkpoint was. Daar stond een auto op ons te wachten om ons naar onze a320 te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2rVH0sWQVDK7mRd2Hnx2W6FNiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yeL110r2jx3SyoU8aviiIKb.jpg?f=fotoalbum_large

Lunch in de La Première lounge in Parijs. Dit is gewoon een goed restaurant, zowel qua service als eten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KXxazTAnKPO8jwcBUFiFHIfMeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1aGHWqb22k2sb1m4AM6grPA.jpg?f=fotoalbum_large

De stoel in bed stand was super comfortabel. Ik ben lang (1.95cm) maar ik kon me hier volledig strekken. Ook het niet hebben van beperkte ruimte rondom de voeten is heel fijn. Ook leuk was dat ze echt het bed opmaken met een (dun) matras, deken en kussen. Super comfortabel want daardoor voel je niet dat je bed uit verschillende delen bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Garyu schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:36:
Ik vind het ideaal juist met kinderen. Geen lange rij om aan te sluiten (oké je kunt wachten tot iedereen aan boord is, maar met pech kan je je handbagage dan slecht kwijt). Aan boord kan ik de handbagage direct boven de stoelen kwijt (ipv wellicht verder weg wat onhandig is met kids). Kinderen “installeren” op de stoel met alle troep spullen die ze nodig hebben voor de reis :)

en in het geval van TAP discussie voeren waar de kids mogen zitten

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 18-09-2023 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:28
Dean Martin schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
[...]

Als je met alleen handbagage reist wil je niet dat het moet worden ingecheckt als jij als laatste aan boord komt en alle overhead vol is.
Of het in het vak 5 stoelen achter je erbij te moeten proppen. Succes om erbij te komen wanneer je het vliegtuig wil verlaten :X

Het is me de meerprijs van business niet waard. Maar vind het ook niet erg om even in die rij te staan. Je zit daarna immers toch weer een hele tijd, zet wel alvast een relaxed muziekje op mijn noise cancelling headphones terwijl de rest een plekje voor hun bagage zoekt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Dean Martin schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
[...]

Dat is overigens voor mij de reden om op krappe EU legs ook business te boeken. Dan heb je altijd plaats.
Precies dit. Ik merk dat sinds corona bijna elke EU leg volgeboekt is. Afgelopen vrijdag nog voor boarding meegemaakt dat zone 4/5 naar voren werd geroepen om handbagage in te checken, waarna grondpersoneel ook nog boarding passes ging controleren op zones. Het levert wel wat zure gezichten op als ik vervolgens ga boarden met een rolkoffertje en laptoptas.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rizzi schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:35:
[...]

Precies dit. Ik merk dat sinds corona bijna elke EU leg volgeboekt is. Afgelopen vrijdag nog voor boarding meegemaakt dat zone 4/5 naar voren werd geroepen om handbagage in te checken, waarna grondpersoneel ook nog boarding passes ging controleren op zones. Het levert wel wat zure gezichten op als ik vervolgens ga boarden met een rolkoffertje en laptoptas.
Overigens heb ik het afgelopen jaar nog nooit (*Alliance) een zone check gezien tijdens het inchecken.
Dus in theorie kon iedereen prio boarden.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Scheelt om bij klm te zien dat de boarding pass gewoon geweigerd wordt hedendaags als je niet de juiste groep hebt,was niet zo.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
RamonK schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:40:
[...]

Hoi, dank voor je posts mbt AF-LP. Ik vlieg zelf in januari naar Miami in LP en ben nog bezig om de vertrekluchthaven te wijzigen van DUS naar AMS. Zodra dat gelukt is, hoe regel je die VIP service op Schiphol? Doe je dat via je platinum telefoonnummer of is daar weer een aparte point of contact voor?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Rizzi schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:35:
[...]

Dean Martin schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:46:
[...]

Overigens heb ik het afgelopen jaar nog nooit (*Alliance) een zone check gezien tijdens het inchecken.
Dus in theorie kon iedereen prio boarden.
Ik vlieg alleen KLM, maar ik zie soms dat een boarding pass bij boarden zone 1/2 geweigerd wordt.
mrsar schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:47:
Scheelt om bij klm te zien dat de boarding pass gewoon geweigerd wordt hedendaags als je niet de juiste groep hebt,was niet zo.
Soms levert het wel scheve gezichten of gemopper op. Niet iedereen is het er mee eens dat je als eerste mag boarden met zone 1/2. Volgende keer een ander ticket boeken zou ik denken...

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Of er gecontroleerd wordt op de zone hangt helemaal af van de gate crew. Meestal wel, soms niet. Overigens mag je met status vaak ook direct met group 2 meelopen, zonder business te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Voorheen werden tickets niet geweigerd bij de poortjes waar je moet scannen, sinds een paar maanden nu wel.zover ik weet heb ik als platinum altijd groep 2. Gold zal dan wel 3 zijn gok ik.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:30:
Voorheen werden tickets niet geweigerd bij de poortjes waar je moet scannen, sinds een paar maanden nu wel.zover ik weet heb ik als platinum altijd groep 2. Gold zal dan wel 3 zijn gok ik.
Volgens mij zijn groepen 1 en 2 Sky Priority boarding.
Groep 1 is business/first en groep 2 zijn flying blue plat, gold en silver.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Kan mij mateloos fascineren, het boardingproces. Voorheen wachtte ik ook tot het allerlaatste moment om niet nodeloos in de rij te staan, maar nu met status/BC vluchten skip ik meteen de rij en ga zitten en aanschouw de koffertjes shuffle.

Laatst dacht er een gezin met een peuter mee te gaan in de priority rij voor gezinnen met babies. Na wat stampij omdat ze niet mochten boarden, blokkeerde ze de hele gate maar om als eerste met de laatste boarding group mee te kunnen. Had ik daar gestaan als gatemedewerker waren ze echt als allerlaatste naar binnen gegaan, en hun carry-on ging mooi het ruim in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:50
Apache4u schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:39:
[...]

Volgens mij zijn groepen 1 en 2 Sky Priority boarding.
Groep 1 is business/first en groep 2 zijn flying blue plat, gold en silver.
Silver is groep 3. Vertrok onlangs vanaf Wroclaw en daar ging een nogal harde pieptoon af als iemand wilde boarden met de verkeerde zone. Bijna een alarm en zowat gênant.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:06
Zoveel mensen, zoveel wensen. Wij hopen altijd dat ons handbagage afgepakt wordt om in het ruim gezet te worden. Nog minder sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

baba420 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:52:
Zoveel mensen, zoveel wensen. Wij hopen altijd dat ons handbagage afgepakt wordt om in het ruim gezet te worden. Nog minder sjouwen.
Bij de meeste maatschappijen kan je je handbagage gewoon gratis bij de check-in balie afgeven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 11:51

Grouchy

meep meep

Wat ik fijn vind van vliegen in de USA dat het ook lekker bij de gate kan, bij aankomst staat die dan in de slurf of onderaan de trap te wachten.
Hier in de EU is het vaak de bagageband waar het naar toe gaat en mag je weer lang wachten.

Delta One/first/Polaris zit ik om die reden vaak in "team board last".

Vergeleken met Europa is het boarding process dan weer wel een grote grap/show.
Hedendaags gaat het zoiets als:
-Active military
-First/business
-Super deluxex very special frequent flyer member
-Platinums, golds, partner elite FF members
-Premium economy
-Pax met kinderen
-Zilver FF
-Credit kaart holders
-main cabin
-scum of the earth
-Internationaal strafhof/Nurembeg aangeklaagden
-basic economy
en dan jij....

[ Voor 40% gewijzigd door Grouchy op 18-09-2023 19:17 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
baba420 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:52:
Je reist waarschijnlijk niet op regelmatige basis zakelijk waarbij je zo snel mogelijk op locatie wilt zijn (of nog beter, thuis). ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:33
Dean Martin schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:52:
[...]

Je reist waarschijnlijk niet op regelmatige basis zakelijk waarbij je zo snel mogelijk op locatie wilt zijn (of nog beter, thuis). ;)
Haha, eens. Altijd twee stuks handbagage, voorste rijen, deur open en gierende banden t vliegtuig uit :+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is goed geregeld bij Easyjet: nooduitgangstoel (beenruimte) is automagisch speedy boarding. En omdat er niets bij je voeten mag, ook nog eens geen geklooi met daar proppen. Ik ben gewoon vroeg aan boord, mijn spul boven mijn hoofd. Heb een enkele keer gehad dat iemand dacht mijn rugzak er uit te halen om plaats te maken voor zijn trolleykoffertje, die kon gaan wieberen. Andermans bagage verplaatsen is echt het meest schofterige in dat gedrag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:11:
Of er gecontroleerd wordt op de zone hangt helemaal af van de gate crew. Meestal wel, soms niet. Overigens mag je met status vaak ook direct met group 2 meelopen, zonder business te vliegen.
Vreemd genoeg zijn er op meer dan genoeg kleine vliegvelden systemen die je gewoon blokkeren. Als je in Aalborg, Billund, Edinburgh of ander klein grut met je Zone 3 probeert te boarden met Zone 1-2 op het bord, ga je direct weer naar achter.

Schiphol heeft het geld nog niet gevonden voor de software update :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:10:
[...]

Vreemd genoeg zijn er op meer dan genoeg kleine vliegvelden systemen die je gewoon blokkeren. Als je in Aalborg, Billund, Edinburgh of ander klein grut met je Zone 3 probeert te boarden met Zone 1-2 op het bord, ga je direct weer naar achter.

Schiphol heeft het geld nog niet gevonden voor de software update :p
Wel gezien dat mensen naar achteren gestuurd worden hoor. Of dat men een visuele inspectie uitvoert, iig op of er SkyPriority op de ticket geprint staat.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonK
Apache4u schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:27:
[...]

Hoi, dank voor je posts mbt AF-LP. Ik vlieg zelf in januari naar Miami in LP en ben nog bezig om de vertrekluchthaven te wijzigen van DUS naar AMS. Zodra dat gelukt is, hoe regel je die VIP service op Schiphol? Doe je dat via je platinum telefoonnummer of is daar weer een aparte point of contact voor?
Daar is weer een apart contact voor. Ik heb een mail gestuurd naar mail.lapremiere.nl@airfrance.fr.

Let wel op dat dit op basis van beschikbaarheid is. Als het VIP centre druk is dan kunnen ze het weigeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Gister teruggekomen van een vakantie New York + Toronto. Retour met Delta AMS - JFK en daartussen een retour Air Canada. Ging grotendeels vlekkeloos gelukkig.

Vluchten met Delta waren geboekt via KLM. Heenweg New York wilde ik online inchecken maar wilde niet in de app, werd verwezen naar de Delta website. Daar kon ik ook niet inchecken, boekingsnummer werd niet herkend. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het via de website van KLM wel gewoon kon.

Aangekomen op JFK was er echt een mega rij voor de douane. Langzamerhand openden ze wat meer punten zodat het wat beter doorstroomde. Heeft uiteindelijk wel een 30-45 geduurd denk ik. Met de AirTrain richting Jamaica is het makkelijk overstappen op de metro om uiteindelijk richting Manhattan te gaan. Allemaal prima te doen en een stuk goedkoper dan de taxi (AirTrain kostte $8,25 dacht ik richting Jamaica). Kost alleen wat meer tijd.

Aantal dagen later via LaGuardia richting Pearson in Toronto. Met de metro richting Jackson Hts-Roosevelt Av stop, vanaf die stop rijd er een gratis bus richting LaGuardia. Iets minder handig dan een trein, maar niks te klagen omdat het gratis is. De bus gaat langs alle terminals, dus ook dat is helemaal prima. Kon online via de Air Canada app inchecken, was op het vliegveld dus zo doorlopen naar TSA. Is een wat kleiner vliegveld, checks gingen daar ook wat rapper.

Voor de korte trip richting Toronto hadden we alleen carry-ons. Grote bagage hebben we gelukkig kunnen achterlaten bij familie in Queens.

Vliegveld Pearson beviel ook prima, heeft wat overeenkomsten met Schiphol met meerdere verdiepingen voor kiss+ride, taxis, etc. Niet zo heel druk ook. Ons hotel was vlakbij het vliegveld en heeft een shuttlebus die 24 uur rijd (2x per halfuur). Dat hotel dus ook gebruikt als uitvalsbasis. Vanaf het vliegveld rijdt er een trein richting het centrum (UP Express), kostte zo'n 8 euro voor een enkeltje vliegveld-centrum als ik het mij goed herinner. Uber was ook niet heel prijzig daar, hebben we een paar keer gebruikt om naar een winkelcentrum te gaan en om op tijd te komen voor onze dagtour richting Niagara Falls.

Terug was een vlucht van Pearson naar Newark. Deze vlucht werd blijkbaar uitbesteed aan United, inchecken ging dus ook niet via de Air Canada app, maar omdat we via het vliegveld met de shuttle naar ons hotel gingen hebben gewoon de dag ervoor even snel kunnen inchecken op het vliegveld via zo'n selfservice computer.

De dag erna richting Pearson om te vliegen. De VS heeft blijkbaar hun eigen TSA agents op Pearson, dus dat scheelt een check in de VS zelf. Ook hier ging het verder redelijk vlug. Nog een overeenkomst met Schiphol, onze gate was zo'n kwartier lopen vanaf de terminal waar we erin kwamen. Door smalle rustige gangen, leek een nieuw deel te zijn van het vliegveld.

Aangekomen op Newark was het zo goed als meteen doorlopen richting de trein. Is een gewone treinverbinding met New York. Kostte denk ik zo'n 12-15 euro per persoon om richting Penn station te gaan waar we vervolgens lopend naar ons hotel verdergingen. (Onze bagage de volgende dag pas opgehaald in Queens, omdat het anders wel veel reizen was op één dag.)

Dan de laatste vlucht een aantal dagen later weer richting huis. Door werkzaamheden werd aangeraden om 4 uur van tevoren op JFK te komen. Inchecken kon om één of andere redenen niet online (zowel app als website van KLM werkte niet mee). Inchecken en bagage afgeven was zo gepiept. Uiteindelijk leek er dus weinig aan de hand en waren we bijna 4 uur van tevoren ook al binnen. Lekker lang wachten op de vlucht dus. :X Vlucht verliep verder ook helemaal prima en ook de bagage op Schiphol was lekker snel op de band voor de verandering.

Niks out of the ordinary ook volgens mij. Alleen de standaard ergernissen met het vliegen eigenlijk, zoals de grote groep mensen die al in de rij gaan staan om te boarden terwijl business class en/of sky priority net mag beginnen en de mensen die meteen na het aankomen bij de gate na landing al in de rij gaan staan om het vliegtuig te verlaten en je er ook niet even tussen laten. Dat laatste viel bij de Delta vluchten positief mee, maar bij de vluchten van en naar Toronto zaten er wel veel van die mensen tussen.

Nu heb ik wel wat issues gehad met het online inchecken zoals beschreven, maar gezien we toch al stoelen gereserveerd hadden van tevoren (voor elke vlucht) heeft het online inchecken verder ook geen meerwaarde behalve die paar minuutjes besparen op het vliegveld afaik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
Aangekomen op JFK was er echt een mega rij voor de douane. Langzamerhand openden ze wat meer punten zodat het wat beter doorstroomde.
Hoe moet ik dit voor me zien? Doen ze immigratie en douane in 1 check? Of is douane nog weer een keer apart wachten voor/na immigratie? (Ben waarschijnlijk iets te veel de Europese "nothing to declare" poort gewend waarbij je soms geen enkele douanier ziet)
Nu heb ik wel wat issues gehad met het online inchecken zoals beschreven, maar gezien we toch al stoelen gereserveerd hadden van tevoren (voor elke vlucht) heeft het online inchecken verder ook geen meerwaarde behalve die paar minuutjes besparen op het vliegveld afaik?
Zeker als je geen koffers hebt om in te checken, meteen door naar security. Echter in ongelukkige gevallen waarbij involuntarily denied boarding komt kijken, kan vroeg online inchecken handig zijn. Ook maar van horen zeggen, dat mensen die het laatst hebben ingecheckt (en dus het hoogste seq. nummer hebben) het grootste risico lopen.
Plus tijdens de online checkin kun je nog wel eens een leuke aanbieding om te upgraden tegenkomen.

Ik probeer zelf eigenlijk altijd alles en zo vroeg mogelijk online in te checken, gewoon voor de geruststelling dat dat dan vast gedaan is. Om vervolgens alsnog op het vliegveld een papieren boarding pass te printen gewoon omdat het kan, en om niet met m'n telefoon te hoeven klooien :p LCC's uitgezonderd natuurlijk, of als er überhaupt geen self-service machines daarvoor staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ShitHappens schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:13:
[...]

Hoe moet ik dit voor me zien? Doen ze immigratie en douane in 1 check? Of is douane nog weer een keer apart wachten voor/na immigratie? (Ben waarschijnlijk iets te veel de Europese "nothing to declare" poort gewend waarbij je soms geen enkele douanier ziet)
Soort van. In de VS is het dezelfde organisatie die verantwoordelijk is voor zowel immigratie als douane: CBP. Ze zijn er op een gegeven moment achter gekomen dat 't dan efficiënter is dat die twee functies ook tegelijkertijd uitgevoerd worden, maar de meeste vliegvelden zijn daar nog niet op ingericht. Dus bij JFK kom je aan bij CBP en stellen ze je zowel de immigratie als de douanevragen, en als dat allemaal OK is loop je door en pak je je koffers waarna je nog een CBP'er tegen komt die de douanefunctie heeft maar die laat je meestal doorlopen tenzij je in die eerdere stap aangegeven hebt dat 'ie iets met je moet doen. Daar staat (over het algemeen) niet nóg een rij, of als die er is is 'ie heel kort.

Maar bij bijvoorbeeld SEA hebben ze recent een heel nieuwe aankomsthal opgezet waarbij je éérst je koffer ophaalt en dán pas naar CBP gaat, en dus netjes alles in 1x doet. Gevoelsmatig ook veel fijner omdat je niet 2+ uur staat te wachten om te zien of iemand anders je koffer niet meegenomen heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 19-09-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:31:
Aangekomen op JFK was er echt een mega rij voor de douane. Langzamerhand openden ze wat meer punten zodat het wat beter doorstroomde. Heeft uiteindelijk wel een 30-45 geduurd denk ik. Met de AirTrain richting Jamaica is het makkelijk overstappen op de metro om uiteindelijk richting Manhattan te gaan. Allemaal prima te doen en een stuk goedkoper dan de taxi (AirTrain kostte $8,25 dacht ik richting Jamaica). Kost alleen wat meer tijd.
Dat valt reuze mee. Heb zelf in juli nog 1.5 uur op MIA in de rij gestaan, en zelfs dat viel nog mee i.v.m. voorgaande keren na aankomst in Amerika. Bovendien gaat het op Schiphol of elders in Europa niet veel sneller tegenwoordig voor niet-Schengen vluchten / ingezetenen.

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 19-09-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

MaZo schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:33:
[...]
Dat valt reuze mee. Heb zelf in juli nog 1.5 uur op MIA in de rij gestaan, en zelfs dat viel nog mee i.v.m. voorgaande keren na aankomst in Amerika. Bovendien gaat het op Schiphol of elders in Europa niet veel sneller tegenwoordig voor niet-Schengen vluchten / ingezetenen.
Dan valt dat van mij wel mee inderdaad. 1,5 uur is wel heel lang zeg, daar sta je dan in zo'n rij..

Mijn ervaring met Schiphol is een beetje hit or miss. Heb vluchten gehad dat je bij de roltrap omhoog net na de check-in balies al in de rij komt te staan, maar ook wel vaak dat er maar een paar van die looprijen gevuld zijn boven en dat het wel vlotjes doorloopt. Vooral net na de covidjaren was het drama. Scheelt bij ons wel dat we altijd wel buiten het hoogseizoen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De lengte van de rijen bij CBP en dan JFK in het bijzonder (en eigenlijk ook SEA maar dat valt sinds hun verbouwing heel erg mee) is de drijvende kracht achter dat ik nu Global Entry heb. Die shit duurt zó lang daar…

• PWM
  • Niet online
Vlieg normaal naar LCY, maar nu LHR weer eens gepakt. Auto gehuurd, planning gemaakt. Komen we aan, stap uit: "Welkom in Terminal 4". Wut 8)7

Had wel even duidelijker in de app mogen staan dat T3 weer verlaten is :p
CyBeR schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:17:
De lengte van de rijen bij CBP en dan JFK in het bijzonder (en eigenlijk ook SEA maar dat valt sinds hun verbouwing heel erg mee) is de drijvende kracht achter dat ik nu Global Entry heb. Die shit duurt zó lang daar…
SFO is ook zo berucht. Ik heb sinds April Global Entry en liep laatst superchill naar immigration in de hoop lange rijen te zien (jaja, ik weet het). Kom ik er aan: Niets. Maar ook echt 0 wachten en alle hokjes bemand :+

Kijken hoe JFK gaat over 2 weken.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 20-09-2023 10:17 ]

• Hmmbob
PWM schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:16:
SFO is ook zo berucht. Ik heb sinds April Global Entry en liep laatst superchill naar immigration in de hoop lange rijen te zien (jaja, ik weet het). Kom ik er aan: Niets. Maar ook echt 0 wachten en alle hokjes bemand :+
Hehehehehe, heb ik ook een keer gehad op LAX. Van te voren helemaal blij met een visum-type waarmee je door de diplomatenrij mag (en dus lekker de lange rij skippen), was die hal zo goed als leeg.

het wilde daar ook nogal schelen of de China SouthernA380 vertraging had of niet. Als die voor je staan in de hal, dan gaat t nog wel ff duren.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
30-45 mins op JFK voor immigration is echt niet slecht hoor. Anderhalf tot twee uur is niet ongebruikelijk en als je veel pech hebt kan het oplopen tot 3 uur of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is op zich wel eng gezien de MCT op JFK veel lager is dan dat. Soms zijn er vluchtopties met maar 90 minuten zelfs, en dan ga je wel flink nat als je in die rij terrecht komt. Zeker omdat je daarna ook nog een keer door TSA moet wat ook zomaar 30+ minuten kan duren op JFK.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2023 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja een dergelijke verbinding moet je daar idd ook gewoon echt niet doen als je internationaal aankomt; sowieso is in de VS in dat geval 90 minuten vrij krap gezien dat je daar altijd ook je check-in bagage moet ophalen en opnieuw inleveren. Nou hebben ze voor het inleveren meestal een speciale band dus dat kost weinig extra tijd maar je moet wel wachten tot je 'm hebt, langs CBP, naar die band toe lopen, naar TSA lopen, daar aangeschreeuwd worden, en dan sta je nog niet naast je gate en als die aan het einde van T4 is ben je daar ook zo een kwartier naar onderweg. Die 90 minuten zijn zó voorbij.

Edit: even gemeten in google earth, ik weet niet precies waar de security-uitgang zit daar maar vanaf het midden van het terminalgebouw is het letterlijk meer dan 1000 meter lopen naar het uiteinde van T4.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 21-09-2023 00:03 ]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

AA zit in Terminal 8 en denkt dat het in 1h15 kan.
Skyteam dat in T4 zit houd rond de 1h45 aan.

Het Security entry point zit trouwens links van zeg maar de International bagage claim (je loopt de bagage claim area uit, slaat linksaf naar Delta bagagge re-check om je bagage af te geven, loopt wat verder en sla opnieuw linksaf om bij TSA te komen)

En dan maar hopen dat je vlucht niet vanaf gate B51 vertrekt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Xandrios
CyBeR schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:59:
Ja een dergelijke verbinding moet je daar idd ook gewoon echt niet doen als je internationaal aankomt; sowieso is in de VS in dat geval 90 minuten vrij krap gezien dat je daar altijd ook je check-in bagage moet ophalen en opnieuw inleveren. Nou hebben ze voor het inleveren meestal een speciale band dus dat kost weinig extra tijd maar je moet wel wachten tot je 'm hebt, langs CBP, naar die band toe lopen, naar TSA lopen, daar aangeschreeuwd worden, en dan sta je nog niet naast je gate en als die aan het einde van T4 is ben je daar ook zo een kwartier naar onderweg. Die 90 minuten zijn zó voorbij.

Edit: even gemeten in google earth, ik weet niet precies waar de security-uitgang zit daar maar vanaf het midden van het terminalgebouw is het letterlijk meer dan 1000 meter lopen naar het uiteinde van T4.
Helemaal mee eens, maar wel frappant dat ze die connecties aanbieden. Normaal gesproken is MCT een weergave van een realistische transfer tijd. Vraag me ook af hoe dit zit met eventuele omboekregelingen mocht je de vlucht missen.

Mogelijk zat ik er naast met die 90 minuten, de MCT lijkt sinds eind april 100 minuten te zijn bij een international-domestic KLM-DL verbinding. Nog steeds absurd kort natuurlijk.

code:
1
2
3
4
5
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE   1.00  1.15  1.45  2.00
OFFLINE  1.00  1.15  1.45  2.00
** OR * ARE ALL
KL-DL ID  1.40 27APR23 - INF

• wibblemoo
Hoe gaan ze in de VS in z'n algemeenheid om met mensen met haast? i.e. mensen die daadwerkelijk hun vlucht dreigen te missen. F U of word je nog wel eens vooraan de rij gezet bij security/customs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Er zijn hier mensen met veel meer ervaring, maar mijn 2 keer: F U en daar is de achterkant van de rij

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:02
Wat is het meest prettig qua vliegen vanaf Amsterdam naar NY, welk van 3 vliegvelden verdient qua snelheid als je op het vliegveld bent de voorkeur? maakt aankomen op een bepaalde dag in de week nog uit, weekend rustiger dan door de weeks?

• CyBeR
  • Niet online
LGA, maar die valt af want geen internationale verbindingen. EWR zit je in New Jersey en dat vliegveld is geen prettige plek om te zijn imo. JFK is nog de beste optie.

Maar uiteindelijk tussen JFK en EWR ligt 't meer aan waar je heen wilt en met welke maatschappij je vliegt. Met DL/KL vanaf Amsterdam ga je niet op EWR weten te komen namelijk, en vice versa met United kom je juist niet bij JFK.

En als je naar Queens of Brooklyn wilt is dat veel beter te doen vanaf JFK (JFK ligt strict gezien in Queens), en uiteraard als je meer richting NJ wilt zijn ligt EWR handiger.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 21-09-2023 12:36 ]

• ramrodwillem
CyBeR schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:34:
LGA, maar die valt af want geen internationale verbindingen. EWR zit je in New Jersey en dat vliegveld is geen prettige plek om te zijn imo. JFK is nog de beste optie.
Wat bedoel je is geen prettige plek om te zijn, ik kom aan en ga met de trein naar NYC, jaaaaren gelden gedaan, ging volgens mij prima, geen trauma aan overgehouden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
EWR is een beetje een busstation voor vliegtuigen, in een land waar ze niet veel waarde hechten aan openbaar vervoer. Deprimerende boel.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
ramrodwillem schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:38:
[...]

Wat bedoel je is geen prettige plek om te zijn, ik kom aan en ga met de trein naar NYC, jaaaaren gelden gedaan, ging volgens mij prima, geen trauma aan overgehouden :+
Ik ging eigenlijk altijd naar Jamaica met de AirTrain, maar dat is echt een verschrikkelijk druk station. Vond Howard Beach veel beter. Veel moderner en rustiger dan Jamaica - om naar Manhattan te gaan.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

wibblemoo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:25:
Hoe gaan ze in de VS in z'n algemeenheid om met mensen met haast? i.e. mensen die daadwerkelijk hun vlucht dreigen te missen. F U of word je nog wel eens vooraan de rij gezet bij security/customs?
Dat ligt een beetje aan de situatie/luchthaven.
In dat soort gevallen staat er meestal wel een agent bij aankomst en weet je wel waar je aan toe bent.
Als het echt kielekiele was maar haalbaar regelmatig DL agenten gehad die je dan escorteren via bijvoorbeeld de diplomatic lane & langs eventuele andere rijen.
Eventueel aangevuld met een Porsche ride via allerlei gangen/liften/trappen naar het vliegtuig :+

Frequentie van escorts enzovoort lag wel veel hoger in MSP, SLC, DTW. In ATL, JFK is het veel minder met eventuele assistentie.
ramrodwillem schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:30:
Wat is het meest prettig qua vliegen vanaf Amsterdam naar NY, welk van 3 vliegvelden verdient qua snelheid als je op het vliegveld bent de voorkeur? maakt aankomen op een bepaalde dag in de week nog uit, weekend rustiger dan door de weeks?
Prettig vliegen naar NY vanuit AMS:
1. GE
2. GE
3. GE

Echt, heb het nu een jaar of tien en dankzij GE maakt het weinig uit waar je op vliegt en wanneer. Het ontzorgt zo lekker.

• ramrodwillem
Grouchy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:45:
[...]

Prettig vliegen naar NY vanuit AMS:
1. GE
2. GE
3. GE

Echt, heb het nu een jaar of tien en dankzij GE maakt het weinig uit waar je op vliegt en wanneer. Het ontzorgt zo lekker.
Uuuh , GE ....?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Global Entry, is al weer een tijdje beschikbaar voor NL'ers

• CyBeR
  • Niet online
GE is wel $100 p.p. voor 5 jaar, als je van plan bent 1x met je familie van 5 op vakantie te gaan naar de VS is 't misschien beter om gewoon die ene keer in de rij te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-09-2023 17:25 ]

• ramrodwillem
Ja inderdaad voor de ene keer maar wat langer in de rij, dinsdag schijnt een goede dag voor JFK te zijn :)

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

ramrodwillem schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:30:
Zou eigenlijk voornamelijk naar de prijs kijken van de vluchten. Er zijn al verschillende meningen gepost, maar ik vond zowel JFK en EWR niet zo erg om richting Manhattan te gaan.

JFK is de AirTrain naar 1 van beide metrostations nemen en dan verder met de metro richting Manhattan.
EWR is de AirTrain naar het Newark treinstation en dan de trein richting Penn station nemen.

In beide gevallen ben je in een (klein) uurtje in Manhattan. Ligt er dan natuurlijk nog aan waar je precies moet zijn.

• ramrodwillem
Het gaat mij ook niet zo zeer om hoe van een vliegveld naar Manhattan te gaan ( trouwens Brooklyn lijkt me ook wel wat om te verblijven) maar meer om de wachttijden bij vertrek en aankomst.

Er zit qua prijs momenteel niet echt veel verschil in, een paar tientjes maar, basis tarief dan, zal wel flink oplopen voor een koffer en extra beenruimte.
Pagina: 1 ... 179 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2