Ik en mijn vriendin wilden een zonvakantie.
De eisen:
- adults only
- luxe
- aan het strand
- zonovergoten
- all-in
- Spanje, Griekenland of Italië
- ik wilde geen Turkije of Tunesië
- GEEN TRANSAVIA (deze maatschappij zat toen diep in de problemen)
Succes reisbureaumevrouw! De eerste was geen succes. Ze begon onderaan het budget en logischerwijs, vonden wij allebei de opties maar niks. We kregen geen drinken aangeboden en er was boven ons een probleem met het riool en dat veroorzaakte veel lawaai. Oh ja, wij werden ook beschuldigd van het arriveren op het verkeerde tijdstip en dat ons tijdslot wellicht niet meer voldoende was om iets te vinden.
Poging 2 bij een ander reisbureau en dat was een verademing. Meteen drinken gekregen, de wensen doorgegeven en direct bleek al dat we op een lijn zaten.
"Ik heb misschien iets voor jullie waar jullie zelf niet aan hebben gedacht, maar bekijk dit eens..." De eerste hit die deze dame gaf was Tui Blue Cabo Verde. Het klopt aan alle kanten! Toen vroeg ik nog twee opties voor de vorm, maar die twee waren duurder en minder luxe (Grand Canaria). Mijn vriendin wilde al gelijk tekenen. We hebben een optie genomen en een paar dagen later deze genomen.
We vlogen met
Wikipedia: TUI fly (Deutschland) vanuit Dusseldorf naar Sal met een tussenstop in Boa Vista. Het
TSA formulier was in de reis inbegrepen en van tevoren opgestuurd.
Heenvlucht: DUS > BVC > SID
Het vliegtuig vertrok niet om 06:50 uur maar we hadden wheels up om 07:30 uur. Het vliegtuig kon de dag er voor niet landen in Madeira (FNC) en moest uitwijken. Daardoor kwam het later aan op de hub van Tui Fly in Hannover (HAJ).
Door sneller te vliegen en ik vermoed ook hoger, hebben we veel tijd ingehaald. De tussenstop was flink verkort en zodoende kwamen we nagenoeg volgens planning aan op Sal.
Terugvlucht: SID > DUS
40 minuten voortijds aangekomen op Dusseldorf.
https://www.flightradar24.com/data/flights/x37102
Al met al was vliegen met Tui een zeer prettige ervaring, afgezien van de vertraging. Op Sal was er ook personeel aanwezig in het geval van vragen of problemen. Het hotel was fantastisch. Genoeg plek om te liggen net buiten het seizoen en zeer vriendelijk personeel. De barman wist mijn naam de volgende dag en ook van andere gasten.