Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 178 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hoiz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:23:
Ik vlieg straks met Air France en wil graag zo’n pas aanschaffen zodat je WiFi aan boord hebt.

Echter is dat maar valid op een device tegelijk. Is er een makkelijke truc dat ik bijvoorbeeld eerst wat kan werken via wifi op mijn laptop, en de access kan verwisselen met mijn telefoon wanneer ik klaar ben? Ik wil voorkomen dat ik op het verkeerde paard wed. :+ iemand ervaringen mee?
Maak van je telefoon een hotspot voor je laptop.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:08
Dean Martin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:25:
[...]

Maak van je telefoon een hotspot voor je laptop.
Helaas geen optie want iPhone. Deze pakt enkel het cellular signaal als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
En volgens mij kunnen Androids ook niet Wifi opnieuw tetheren?

edit: dat doet me denken, volgens mij kunnen beiden (iPhone en Android) wel met een kabeltje als 'modem' optreden voor je laptop. Proberen waard.

[ Voor 54% gewijzigd door Hmmbob op 08-09-2023 12:51 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:50:
En volgens mij kunnen Androids ook niet Wifi opnieuw tetheren?

edit: dat doet me denken, volgens mij kunnen beiden (iPhone en Android) wel met een kabeltje als 'modem' optreden voor je laptop. Proberen waard.
Mijn pixel kan dat wel degelijk.
Telefoon op flightmode, dus data uit, wifi aan. Hotspot aan en mijn ipad kan gewoon op het internet via deze hotspot.

Zonder kabel, usb, bluetooth, whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 08-09-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zie bij Delta alleen maar vluchten t/m 4 aug 2024 staan - weet een van jullie wanneer de vluchten voor data daarna beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik vlieg straks met Air France en wil graag zo’n pas aanschaffen zodat je WiFi aan boord hebt.

Echter is dat maar valid op een device tegelijk. Is er een makkelijke truc dat ik bijvoorbeeld eerst wat kan werken via wifi op mijn laptop, en de access kan verwisselen met mijn telefoon wanneer ik klaar ben? Ik wil voorkomen dat ik op het verkeerde paard wed. :+ iemand ervaringen mee?
Bij KLM kan je die code die je krijgt ook op een ander device activeren, dan wordt de sessie op je andere device gesloten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

Grouchy

meep meep

Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:18:

Economy voor €742,- retourtje per persoon

Zelfde vlucht uitgevoerd door de KLM maar dan ticket via DELTA Airlines €731 Economy per persoon (zelfde vlucht als KLM)

Maar ik heb liever helemaal KLM direct

Tussen Los Angeles, San Francisco en Las Vegas met United Airlines
Zijn dat niet de boekingskosten die KLM in rekening brengt? Als ge dat ticket bijvoorbeeld via de Belgische website koopt dan heb je ze niet.
UA: Rij je toch gewoon met je huurauto, minder gedoe & kosten.
Hmmbob schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:23:
Ik zie bij Delta alleen maar vluchten t/m 4 aug 2024 staan - weet een van jullie wanneer de vluchten voor data daarna beschikbaar komen?
Voor vluchten uitgevoerd door US luchtvaartmaatschappijen kan je dacht ik de vluchten max 331 dagen van te voren boeken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Grouchy schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:37:
[...]

Zijn dat niet de boekingskosten die KLM in rekening brengt? Als ge dat ticket bijvoorbeeld via de Belgische website koopt dan heb je ze niet.
UA: Rij je toch gewoon met je huurauto, minder gedoe & kosten.

[...]

Voor vluchten uitgevoerd door US luchtvaartmaatschappijen kan je dacht ik de vluchten max 331 dagen van te voren boeken.
Ik wil geen risico's lopen en ik durf niet om daar de auto te pakken en de reistijd met vliegtuig is veel beter en korter.

Wij boeken via CheapTickets.nl €742 + 742 + €29,90 boekingskosten = €771,90 per persoon (boekingskosten komen er nog bij)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 08-09-2023 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:18:
Tussen Los Angeles, San Francisco en Las Vegas met United Airlines
Wut? Dan sla je echt heel veel moois over terwijl je op 10km hoogte zit.

Genoeg inspiratie in [Vakantie] USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:34
Volgende week zaterdag vliegen wij met KLM naar Bali. Nu lees ik dat de bonden KLM een CAO ultimatum gesteld hebben die volgende week donderdag afloopt en mogelijk stakingen van het grondpersoneel niet uitblijven.

Keep fingers crossed 🤞

Wat is het verstandigst om te doen bij een eventuele staking? Zelf alternatief zoeken en boeken of KLM een voorstel laten doen? Of via de reisorganisatie. Betreft een pakket reis via TUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Afgelopen zomer met SQ in business gevlogen naar Bali. Kort mijn ervaring

Begon al goed op het vliegveld. Waar TAP niet genoeg personeel kan optrommelen om überhaupt de business class bali te bemannen, heeft SQ zelf iemand voor de bali staan om alles in goede banen te leiden. Beide business counters waren bezet maar zodra de premium economy vrij kwam konden we inchecken.

Business in de A350: _/-\o_ Die brede stoel had ik gelezen was een gevalletje: hate it or love it. Ik vond het erg goed. Heel breed en inderdaad 'krap' voor de voeten (+ schuin liggen) maar het comfort van de breedte maakt imo alles goed. Omklappen van de stoel en daardoor een compleet vlak bed wat prima lag. Op de terugweg dik 8 uurtjes geslapen. Zelf ruim genoeg om naast mijn zoon op 1 stoel te zitten

Service was ook top: liep regelmatig iemand door de cabine, en ook regelmatig werd er met een luchtje door de cabine gesprayed (vond ik overbodig, maar goed).

Van SIN naar DPS met een 787: ook helemaal prima. De stoel voelt dat opeens klein, terwijl het een prima stoel is die vergelijkbaar is met andere airlines. En dat voor een vlucht van ongeveer twee uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik kon de laatste paar keer gewoon switchen. Je moet dan weer naar de Wifi portal en dan je key uitzetten, dan kan je hem op je andere device aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 22:55
De France ATC gaat a.s. vrijdag zeer waarschijnlijk staken. Juist die dag vlieg ik met een collega long-haul met AF van midden Afrika naar Parijs en dan door naar Amsterdam. Grote kans dat AF de staking pas 1-2 dagen van te voren zal bevestigen. Van mijn locatie is er enkel een dagelijkse AF vlucht welke, muv komende dinsdag, nu al helemaal vol zit tot het weekend. Tijdens/na het weekend zeer beperkte beschikbaarheid. Nu het vertrek wijzigen van donderdag naar Dinsdag is zeer duur voor het "what if" scenario.

Als AF donderdag/Vrijdag niet kan vliegen dan zijn er hier 600 gestrande pax en zal het weken duren om die richting Europa te verschepen, alle AF vluchten de komende tijd zitten vrijwel compleet vol. Alternatieve vluchten zijn met Royal Air Maroc (momenteel niet het beste idee..), Emirates of Ethiopian - welke beide 24 uur vliegen zijn ipv 8 met AF (en 3-4 overstappen).

Iemand ervaring met een situatie als dit? Ik twijfel of ik nu een alternatief moet boeken (Gezien de beschikbaarheid hard opdroogt van alle vluchten..) of toch wachten tot AF de staking aankondigt of afblaast.

Lekker handig is deze trip ook door het zakelijke reisbureau geboekt. Die wil niets doen tot een officiele notificatie van AF. Weet iemand of de PSL of PA service lijn kan of wil helpen met een ticket als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:55
Gisteren terug gekomen uit Delhi met Ethiad, landing om 14:45, na 2 uur nog geen bagage. Na overleg met een medewerker van Swissport maar naar huis gegaan want hij had ook geen idee hoelang dit nog kon gaan duren.

Iemand een idee hoe nu verder, krijg je bericht(ze hebben geen gegevens van van mij behalve het etiket wat op mn bagage zit) , bellen heeft volgens de medewerker geen zij want callcenter zit ergens in Roemenië.

Hoe verder te handelen of gewoon maar weer langs gaan en kijken of het ergens tussen al die andere stapels koffers ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
ramrodwillem schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:43:
Gisteren terug gekomen uit Delhi met Ethiad, landing om 14:45, na 2 uur nog geen bagage. Na overleg met een medewerker van Swissport maar naar huis gegaan want hij had ook geen idee hoelang dit nog kon gaan duren.

Iemand een idee hoe nu verder, krijg je bericht(ze hebben geen gegevens van van mij behalve het etiket wat op mn bagage zit) , bellen heeft volgens de medewerker geen zij want callcenter zit ergens in Roemenië.

Hoe verder te handelen of gewoon maar weer langs gaan en kijken of het ergens tussen al die andere stapels koffers ligt?
Heel slecht advies van die medewerker.
Je had een PIR moeten invullen. Daar koppel je de gegevens van je bagagelabel aan je naam, adres en telefoonnummer.
Gewoon bellen naar swissport: 020 795 2700

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:17
ramrodwillem schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:43:

Je moet een property irregularity report (PIR) invullen, dat kan via https://www.etihad.com/en/help/delayed-baggage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Xandrios schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:37:
De France ATC gaat a.s. vrijdag zeer waarschijnlijk staken. Juist die dag vlieg ik met een collega long-haul met AF van midden Afrika naar Parijs en dan door naar Amsterdam. Grote kans dat AF de staking pas 1-2 dagen van te voren zal bevestigen. Van mijn locatie is er enkel een dagelijkse AF vlucht welke, muv komende dinsdag, nu al helemaal vol zit tot het weekend. Tijdens/na het weekend zeer beperkte beschikbaarheid. Nu het vertrek wijzigen van donderdag naar Dinsdag is zeer duur voor het "what if" scenario.

Als AF donderdag/Vrijdag niet kan vliegen dan zijn er hier 600 gestrande pax en zal het weken duren om die richting Europa te verschepen, alle AF vluchten de komende tijd zitten vrijwel compleet vol. Alternatieve vluchten zijn met Royal Air Maroc (momenteel niet het beste idee..), Emirates of Ethiopian - welke beide 24 uur vliegen zijn ipv 8 met AF (en 3-4 overstappen).

Iemand ervaring met een situatie als dit? Ik twijfel of ik nu een alternatief moet boeken (Gezien de beschikbaarheid hard opdroogt van alle vluchten..) of toch wachten tot AF de staking aankondigt of afblaast.

Lekker handig is deze trip ook door het zakelijke reisbureau geboekt. Die wil niets doen tot een officiele notificatie van AF. Weet iemand of de PSL of PA service lijn kan of wil helpen met een ticket als dit?
Weet je dat zeker? Heb je niet een nieuwsbericht uit 2022 gezien?
Lijkt me heel toevallig als ze precies een jaar later weer gaan staken namelijk.
https://www.luchtvaartnie...rsleiding-treft-reizigers

edit:
Blijkbaar toch wel... https://inews.co.uk/inews...ect-travel-france-2603035

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 10-09-2023 11:56 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
mfkne schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:51:
[...]

Je moet een property irregularity report (PIR) invullen, dat kan via https://www.etihad.com/en/help/delayed-baggage
Thx , net gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Xandrios schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:37:

Ik ben vorig jaar op een stakingsdag via CDG naar India gevlogen. Toen werden de meeste long haul vluchten gespaard en werden vooral Europese vluchten geannuleerd (gelukkig onze vlucht AMS-CDG dus niet). We zijn uiteindelijk een uurtje later vertrokken vanuit Parijs, maar verder weinig gemerkt van de staking. Ik vermoed dus dat het met je vlucht naar Parijs wel goed komt. Je connectie naar Amsterdam is onzekerder, maar dan ben je tenminste al wat meer in de buurt. Trein zou evt nog een alternatief kunnen zijn (al zullen die ook lekker vol zitten op een stakingsdag…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:25
Iemand ervaring met een lange vlucht met Turkish Airlines? Wij moesten onze vakantie naar Seminyak (Bali/Indonesië) bij Corendon boeken omdat deze als enige het hotel had waar wij heen willen. Maar Corendon heeft alleen vluchten met Turkish Airlines.. Normaal gaan wij altijd met Emirates of KLM.

Ruimbagage zat er in ieder geval al (gratis) bij dus dat is al positief.
Maar ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

codegro schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:26:
Volgende week zaterdag vliegen wij met KLM naar Bali. Nu lees ik dat de bonden KLM een CAO ultimatum gesteld hebben die volgende week donderdag afloopt en mogelijk stakingen van het grondpersoneel niet uitblijven.

Keep fingers crossed 🤞

Wat is het verstandigst om te doen bij een eventuele staking? Zelf alternatief zoeken en boeken of KLM een voorstel laten doen? Of via de reisorganisatie. Betreft een pakket reis via TUI
Er is nog niks definitief dus ik zou gewoon wachten tot je meer weet en dan wachten op de oplossing. Of als je het niet vertrouwd en perse weg wil nieuwe tickets kopen op een andere airline en bij de KLM een no show zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik dacht dat voorheen als je bij KLM een reward vlucht boekte iedereen dezelfde status had als diegene die boekte. Dus dat mijn hele familie onder reward tickets als PL zou vliegen en we dus gratis stoelen kunnen kiezen. Is dat niet meer zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vrouw teruggekomen uit Marokko een 3 weken vakantie. Vreselijk wij hadden de aardbeving avond/nacht ervoor meegemaakt. Wij waren in de middag van Marrakech naar Rabat terug geweest van een vakantie in Agadir en Marrakech. Eerste week hebben ze mij naar iFrane en Fes gebracht voor vakantie binnenland.

De woning van mijn zwager in Rabat ging hevig heen en weer en trillen. We zijn meteen naar buiten gerend. Vreselijk om dat mee te maken.

Zaterdag vloog ik met mijn vrouw vanaf Casablanca International Airport naar Amsterdam Schiphol met Air Royal Maroc Boeing 737-800. Het vliegtuig zat helemaal vol geen plek meer over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C660ha-840kMVo6BWnmiin55taI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3bORBWX06S9Q0SE2WuT4W7U.jpg?f=fotoalbum_large
Eten aan boord van het vliegtuig, ik had kip, appelsap, Marokkaanse thee en koffie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkvwYuj4r_GqEsizieocBbCoM8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lf1Epvsl3DOk5jUB8HXrIvfm.jpg?f=fotoalbum_large
Rechts: Marokko en links Spanje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqHLik4Dr6l7UUkSMMuJvaBUAh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgVCPfFsaN3Nw7tyANS522Gg.jpg?f=fotoalbum_large
Casablanca International Vliegveld onze vliegtuig naar Amsterdam Schiphol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1a0Qgz-2auz1bjxNIi60VI95eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm7ZQc6Qr6F6vJkgTQ3fnVze.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmE_D-SNDo4tLpA21V_w4uEaUT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXMlymmMyBiyYOplhi0v4ehl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwvqgtDABMzgXDJBKE9Ec3DnKvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcm2GEIuOlH0LK7vfBB4JFce.jpg?f=fotoalbum_large
Amsterdam Schiphol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:46:
[Afbeelding]
Eten aan boord van het vliegtuig, ik had kip, appelsap, Marokkaanse thee en koffie
Én een kuipje echte boter. Best random hoe dat soort onderdelen van vliegtuigmaaltijden bij elkaar worden gezocht af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorige week AMS-LAX-SFO-AMS geboekt voor nog geen 3000,-. Wil ik nu voor een collega boeken, kost het 5800,- :p Het blijft een loterij af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:36:
Vorige week AMS-LAX-SFO-AMS geboekt voor nog geen 3000,-. Wil ik nu voor een collega boeken, kost het 5800,- :p Het blijft een loterij af en toe.
Ben ook naar de VS aan het kijken voor vakantie (met eigen maar weinig wensen qua tijden, ben erg flexibel) vind het tot volgend jaar zomer gevoelsmatig een stuk duurder dan dit en vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook aan het kijken. Is dit business class? Behoorlijk duur. Amsterdam Schiphol naar Los Angeles ochtend vlucht en via Las Vegas terug naar Amsterdam via de KLM €771,90 retourtje inclusief boekingskosten Economy class.

Ik kijk al een tijdje rond en heb niet dezelfde geluk als afgelopen April toen vloog ik via United Airlines naar New York Newark Liberty International via Washington DC Dulles International voor €351,90 inclusief reserveringskosten t.w.v €29,90 voor een retourtje (€322 retourtje) dit was waanzinnige lage prijs.

Bestaan er zulke lage prijzen op mijn toekomst vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Heeft iemand al met de nieuwe KLM Premium Economy gevlogen? Het zou allemaal in November 2023 klaar moeten zijn, helaas is mijn decembervlucht naar YYC nog niet gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het blijft een loterij af en toe.
Soms moet je ook niet meer kijken nadat je geboekt hebt. :P
Ik heb nog een vlucht in de schoolvakantie lopen, dus kan alleen maar duurder worden dacht ik.
Blijkt achteraf toch niet zo te zijn (deze geboekt voor ~1100 dus op zich niet zo heel slecht)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FwHBDvz/2023-09-12-15-53-19-Gevolgde-prijzen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Megamind schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:49:
Heeft iemand al met de nieuwe KLM Premium Economy gevlogen? Het zou allemaal in November 2023 klaar moeten zijn, helaas is mijn decembervlucht naar YYC nog niet gereed.
Ja @PWM en die heeft er ook over gepost (inclusief foto’s volgens mij)

Herken trouwens de grote schommelingen in BC. Heb nog een berg avios klaar staan voor AMS CPT. Kan met BA voor rond 2700, maar kost nu minimaal 5k welk moment ook in een jaar 8)7. Vanavond maar eens een alert instellen

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:10
via MAD (Iberia) geen optie?

[ Voor 5% gewijzigd door wibblemoo op 12-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:04:
[...]

Ja @PWM en die heeft er ook over gepost (inclusief foto’s volgens mij)
Zeker :p

PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

De stoel had wat kwaliteitsproblemen, maar niets wat je zou moeten weerhouden om te gaan. Op een dagvlucht zou ik het zeker aanraden. Op een nachtvlucht zou ik wel business pakken, maar als dat financieel niet uitkomt is het alsnog een gigantische stap vooruit.

Ik heb nu wat dagvluchten in business staan omdat ik wat verschillende configs wil proberen (suites enzo), maar april ga ik naar LAX gewoon in Premium Comfort zitten overdag.

Wel goed kijken naar de prijzen. Ze gaan echt alle kanten op en soms slaat het nergens op. Dan is PC zelfs duurder dan BC.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 12-09-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Ik zal die ook eens kijken. Maar LHR als stop is wel lekker op deze route. Nog geen uurtje en je bent weer thuis vanuit zuid Afrika (na nachtvlucht op LHR uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mag je als Flying Blue Gold inmiddels weer 1 gast meenemen de Sky-lounge in of is dat nog steeds niet mogelijk?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:35:
[...]

Ik ben ook aan het kijken. Is dit business class? Behoorlijk duur. Amsterdam Schiphol naar Los Angeles ochtend vlucht en via Las Vegas terug naar Amsterdam via de KLM €771,90 retourtje inclusief boekingskosten Economy class.

Ik kijk al een tijdje rond en heb niet dezelfde geluk als afgelopen April toen vloog ik via United Airlines naar New York Newark Liberty International via Washington DC Dulles International voor €351,90 inclusief reserveringskosten t.w.v €29,90 voor een retourtje (€322 retourtje) dit was waanzinnige lage prijs.

Bestaan er zulke lage prijzen op mijn toekomst vlucht
Voor de vakantie kan je meestal wat verder vooruit boeken, voor jouw trip is bussiness voor rond de 2500,- zeker haalbaar.

Lagere prijzen:
- Rechstreeks boeken bij een airline, die geen onzin reserverings & boekingskosten in rekening brengt.
- Wachten tot een Star alliance of een One world weer eens een weekendje gaat rommelen met de prijzen van/naar AMS dan volgt Skyteam vaak vanzelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 12-09-2023 16:45 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grouchy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:29:
[...]

Voor de vakantie kan je meestal wat verder vooruit boeken, voor jouw trip is bussiness voor rond de 2500,- zeker haalbaar.

Lagere prijzen:
- Rechstreeks boeken bij een airline, die geen onzin reserverings & boekingskosten in rekening brengt.
- Wachten tot een Star alliance of een One world weer eens een weekendje gaat rommelen met de prijzen van/naar AMS dan volgt Skyteam vaak vanzelf.
Ik ga in April 2024 vertrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb twee tickets geboekt: Via CheapTickets.nl met de KLM: per persoon €673,19 inclusief reserveringskosten.

Ik heb bijna 1 maand steeds gekeken en de prijzen waren tot gisteren nog €771,90 per persoon inclusief reserveringskosten.

Ruim €98,71 bespaard per persoon

Ik heb ook via Vliegwinkel.nl gekeken zelfde prijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGoMLvn2PR-2tGLg2EglQdF6UWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlGH1YUAO0ENspPHWgWEox3c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo8h2FcyBrJlPiVY051NWxhoEpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y14VnaSqcLvHZpN7UY5b10gh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:40:
Ik heb twee tickets geboekt: Via CheapTickets.nl met de KLM: per persoon €673,19 inclusief reserveringskosten.

Ik heb bijna 1 maand steeds gekeken en de prijzen waren tot gisteren nog €771,90 per persoon inclusief reserveringskosten.

Ruim €98,71 bespaard per persoon

Ik heb ook via Vliegwinkel.nl gekeken zelfde prijs
Promotarief, lekker toch.
Snap alleen niet waarom je deze trip bij een OTA boekt, eerder schreef je ook 'Maar ik heb liever helemaal KLM direct',
Met eventuele veranderingen zit er ook niemand tussen en kun je het direct met KLM regelen & daar kost het EUR 659,19 in plaats van je 673,19.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 12-09-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo'n toko helpt je idd echt niet beter dan de luchtvaartmaatschappij zelf, zolang het om een deftige maatschappij gaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Het wordt zelfs complexer: je moet met die toko gaan schakelen als er iets niet lekker loopt ipv direct met de airline

Ik boek vlucht altijd rechtstreeks bij de airline

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb met zowel Gate1 als CheapTickets gezeik gehad en boek sindsdien alleen maar direct bij de luchtvaartmaatschappij. Zodra er iets is met je vlucht wordt je door de luchtvaartmaatschappij doorverwezen naar die bedrijven, waarbij geen van allen telefonisch te bereiken is. Dan moet je met Facebook Messenger enzo gaan lopen kutten. Dat gebruik ik al een jaar of 10 niet meer. De laatste keer kon ik hierdoor op korte termijn niks regelen bij CheapTickets en werd ik gedwongen een vervangende vlucht te boeken bij een andere maatschappij. Daarna 6 maanden bezig geweest om via X mijn geld terug te krijgen. Dat lukte uiteindelijk via de creditcardmaatschappij, na vele loze beloftes van CheapTickets.

[ Voor 30% gewijzigd door MaZo op 13-09-2023 06:41 ]

Grouchy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:23:
[...]

Promotarief, lekker toch.
Snap alleen niet waarom je deze trip bij een OTA boekt, eerder schreef je ook 'Maar ik heb liever helemaal KLM direct',
Met eventuele veranderingen zit er ook niemand tussen en kun je het direct met KLM regelen & daar kost het EUR 659,19 in plaats van je 673,19.
Met KLM direct bedoelde ik "echt uitgevoerd door de KLM" Er zijn tickets van Delta Airlines maar uitgevoerd door de KLM. Deze tickets dat ik heb geboekt zijn rechtstreeks van de KLM.

Ik heb op de site van de KLM kunnen inloggen. Ik heb gezien via de KLM zelf voor €668,96 (€4,23 goedkoper dan CheapTickets.nl)

Ik ben erg benieuwd 11-uur rechtstreeks vliegen op Los Angeles. Iemand ervaring met mijn klasse en hoeveel eten krijgen we in die 11-uur. Is drinken nu wel onbeperkt bij de KLM? Bij ETIHAD had ik wel onbeperkt drinken

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:37
Als jullie tijdens een reis (one way) meerdere vertragingen/problemen hebben, dien je het dan in als 1 grote claim of elk deel individueel?

Ik heb een claim bij KLM ingediend na 2 dagen achtereenvolgens geannuleerde vluchten, en toen de vlucht eindelijk ging 6+ uur vertraging bij de overstap. Vlucht ging naar Europa, dus 261/2004 zou geldig moeten zijn. Ondanks tig keer in de correspondentie aangegeven dat er 2 dingen in de claim waren (de geannuleerde vluchten en de kosten als gevolg daarvan, en de vertraging) krijg ik een berichtje dat de hotel kosten worden overgemaakt en de claim gesloten wordt. KLM heeft mij in het verleden verzekerd dat je het beter als 1 grote claim kan indienen, maar de klantenservice medewerkers kijken volgens mij niet verder dan hun neus lang is.

Beter om in zo'n situatie 2 losse claims in te dienen? Heb nu maar een nieuwe claim geopend, zal wel weer 2 maanden zijn (dit was iets van eind juni waar ze nu pas op reageren) voordat ik iets hoor.

Ik ben van plan om dit te boeken. De prijs is erg voordelig. Alask Airlines is vroeger wel eens op haar vingers getikt door FAA hopelijk is het nu veel beter of ik betaal iets meer en dan met United maar €238 per persoon met €29,90 per persoon boekingskosten totaal €505,90

€128 totaal per persoon €256 + €29,90 boekingskosten totaal €285,90

Iemand ervaring met Alask Airlines?

Los Angeles International -----> San Francisco International
San Francisco International -----> Las Vegas International

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr7riw982B1JkHI8H6jxGlNheDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y7QnzvmXyOoUE305ZovmnUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDcYCCne0a0Xe7sNwMkGH4mcotA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeZSzmOMQ4V5rq96ykNWhkIA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 13-09-2023 09:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:06:
Ik ben van plan om dit te boeken. De prijs is erg voordelig. Alask Airlines is vroeger wel eens op haar vingers getikt door FAA hopelijk is het nu veel beter of ik betaal iets meer en dan met United maar €238 per persoon met €29,90 per persoon boekingskosten totaal €505,90

€128 totaal per persoon €256 + €29,90 boekingskosten totaal €285,90

Iemand ervaring met Alask Airlines?

Los Angeles International -----> San Francisco International
San Francisco International -----> Las Vegas International

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik krijg echt buikpijn als ik jou die dingen zie vliegen. Highway 1 van LA naar SFO is waanzinnig. De rit van San Francisco naar Las Vegas is op plekken adembenemend (en je kan stoppen in Yosemite bijvoorbeeld).

Ik moet zakelijk straks van San Diego naar LAs Vegas, maar ook dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat te vliegen. Heerlijk door de woestijn.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ik krijg echt buikpijn als ik jou die dingen zie vliegen. Highway 1 van LA naar SFO is waanzinnig. De rit van San Francisco naar Las Vegas is op plekken adembenemend (en je kan stoppen in Yosemite bijvoorbeeld).

Ik moet zakelijk straks van San Diego naar LAs Vegas, maar ook dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat te vliegen. Heerlijk door de woestijn.
Inderdaad. Dat was mijn eerste keer US, San Diego -> LA -> Las Vegas -> San Francisco. Het is dat mijn vrouw niet graag een road trip doet, maar ik vond dat echt mega leuk om te sturen. Zoveel verschil in uitzicht qua natuur!

Ik snap de mooie route en dat zal ook heel bijzonder zijn. Gezien we erg weinig tijd hebben en niets willen verliezen ga we per vliegtuig. Ik moet ook nog eens Internationale rijbewijs hebben en rijden in Amerika is voor mij onbekend en de regels vandaar ken ik niet.

Ik heb inmiddels geboekt het is een andere vlucht geworden €70 duurder. Bij deze vlucht hoeven wij niet s' ochtends vroeg uit het hotel en hebben we nog ontbijtbuffet:

We vliegen met United Airlines:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWUswe95sTvUvinXVfzaxZgz8c4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPcPoLsK4ApJXYWpMBK4ucCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXfuqZ_xkVOxqm3rzZ-JV_gFAZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHhdDDTNaXhjCaq3B3VKXVSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze schema:

• Los Angeles:
Op Maandag 15 April aankomst 11:50 met de KLM in Los Angeles International in de ochtend tot Zaterdag 20 April 2024 (misschien 1 dagje naar familie in San Diego we gaan even kijken, volgens mijn neef uit New York is dat te doen )

• San Francisco:
Zaterdag 20 April tot Woensdag 24 April 2024

• Las Vegas:
Woensdag 24 April tot Zondag 28 April

Amsterdam Schiphol:
Zondag 28 April vertrek om 16:20 uit Las Vegas met de KLM aankomst op maandag 29 April 2024 om 11:05.

Mijn ervaring
Ervaring toen ik in New York was en 1 dagje naar Washington DC ging via LaGuardia Airport 08:00 vertrek en ik moest al 05:00 uit het hotel met Uber

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 13-09-2023 11:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:10:
Ik snap de mooie route en dat zal ook heel bijzonder zijn. Gezien we erg weinig tijd hebben en niets willen verliezen ga we per vliegtuig. Ik moet ook nog eens Internationale rijbewijs hebben en rijden in Amerika is voor onbekend en de regels vandaar ken ik niet.
Heb jij geen Nederlands rijbewijs?

En de regels zijn: Rechts heeft voorrang, stoppen voor een stopbord en je aan de snelheid houden :P Rijden in Amerika is het makkelijkst in de hele wereld. De mensen hebben zo weinig controle over hun auto, dat de wegen zo zijn aangepast dat een kind kan rijden. Elke kruising heeft stopborden en iedereen staat ook daadwerkelijk stil.

Je moet het zelf weten natuurlijk en dit is het vlieg topic :p Maar hier vlieg je dus overheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjyf8LweIBgoq_aNfiHWL7ZC-vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaBGgOvGYHSXyc9ZO7HzyUI7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdmPqE-zclzk6qYWsgj2kI-QPdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5fJ8S1GUVbK0wwTGtGch63cQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XX8HLWiTKMpTCT3j2KFFzNx6RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCeB2NkyN5JZwun4e48Wbpmn.webp?f=fotoalbum_large

En dan even verderop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OQ0Pwti8bjRBdw5mVGCujfUjeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gQq4NplLd2MXhA0jYm02zng.jpg?f=fotoalbum_large

En dan moet je ook nog naar LAX (druk), 2 uur wachten, vliegen naar SFO, wachten op bagage, etc.

Ben net weer 4 maanden terug met het gezin, maar als ik dit weer zie ga ik weer boeken :+

PWM schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:25:
[...]

Heb jij geen Nederland rijbewijs?

En de regels zijn: Rechts heeft voorrang, stoppen voor een stopbord en je aan de snelheid houden :P Rijden in Amerika is het makkelijkst in de hele wereld. De mensen hebben zo weinig controle over hun auto, dat de wegen zo zijn aangepast dat een kind kan rijden. Elke kruising heeft stopborden en iedereen staat ook daadwerkelijk stil.

Je moet het zelf weten natuurlijk en dit is het vlieg topic :p Maar hier vlieg je dus overheen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan even verderop:

[Afbeelding]

En dan moet je ook nog naar LAX (druk), 2 uur wachten, vliegen naar SFO, wachten op bagage, etc.

Ben net weer 4 maanden terug met het gezin, maar als ik dit weer zie ga ik weer boeken :+
Ik heb Nederlandse rijbewijs maar moet dit dan niet omgezet worden in International?

Wij nemen 2 handbagage met deze reis en geen ruimbagage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:28:
[...]

Ik heb Nederlandse rijbewijs maar moet dit dan niet omgezet worden in International?
Nee, een Nederlands rijbewijs is gewoon geldig in de US.

• Apache4u
  • Niet online
Gisteren terug van een paar dagen Corfu. Ik vlieg relatief vaak, maar had nog geen ervaring met Rotterdam The Hague airport (RTM) en met Transavia.
Als eerste het vliegveld:
- Een lounge is aanwezig, toegang met Privium, Priority Pass of One World status/Business class ticket.
Het is echter een hele kleine lounge, waar maximaal 20 personen worden toegelaten. Ben er dus vroeg bij.
Verwacht geen luxe, maar iig een ruimte met wat simpele snacks en drankjes om de tijd te doden en/of apparatuur op te laden. Wij hebben onze tijd daar doorgebracht, dus verder niks gezien/geproeft/ervaren van het vliegveld.
- Transavia: ik vond het een leuke maatschappij om mee te vliegen. Vriendelijke crew en genoeg beenruimte bij de nooduitgang. Als je niet bij een nooduitgang zit kan het erg krap zijn, zoals ik op de terugweg ervaarde. Wat ik leuk vond aan deze maatschappij is dat ze meer gericht zijn op de incidentele vlieger/vakantieganger. Dit betekent dat de piloot wat vaker vertelt waar je vliegt, wat je links of rechts uit de raampjes ziet en bijvoorbeeld de cabineverlichting dooft om het "publiek" te laten genieten van een grote onweersbui/bliksem. Ik vond dat allemaal wel grappig. Minpunten waren voor mij de beenruimte bij een normale (geen nooduitgang) stoel en de stoel an sich. Het lijkt wel of klm bredere stoelen heeft. Ik ben niet dik, maar de armleuningen prikte in mijn benen. Vreemd. Misschien heeft het ook met de leeftijd van die stoelen te maken. Er zaten nog asbakjes in de armleuningen dus echt nieuw zal het allemaal niet geweest zijn ;-).

Als bonus zag ik trouwens 5XP en 5XP terug verschijnen in mijn klm app, samen met wat mijlen, na deze transavia trip.

Dat betekent, stam + t .

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-06 20:23
PWM schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:29:
[...]

Nee, een Nederlands rijbewijs is gewoon geldig in de US.
Klopt, en daarbij kun je een internationaal rijbewijs ophalen bij de ANWB. Stelt niks voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
iRobert schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:55:
[...]

Klopt, en daarbij kun je een internationaal rijbewijs ophalen bij de ANWB. Stelt niks voor.
Maar dat kost geld en is volstrekt overbodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:10:
Ik snap de mooie route en dat zal ook heel bijzonder zijn. Gezien we erg weinig tijd hebben en niets willen verliezen ga we per vliegtuig.
Je hebt een vijftiendaagse reis en kiest ervoor om 5 dagen in LA, 4 dagen in SF en 4 dagen in Las Vegas te zitten. Wat ga je daar allemaal doen dat zoveel tijd kost? Heb je misschien familie daar die je gaat bezoeken? Die steden heb je in een dagje wel gezien. Moet je hier het dagprogramma eens bekijken om te zien hoe een reisbureau de dagen indeelt.
Rechts heeft juist geen voorrang, dat zou te moeilijk zijn. Als je geen stopbord hebt, heb je voorrang. Als iedereen een stopbord heeft, heeft degene die het eerst bij het stopbord is voorrang.
De verkeersborden zien er ook anders uit, maar op alle borden staat wat ze betekenen.
Op de snelweg mag je rechts inhalen.

Beschermheer van het consumentenrecht

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18

franssie

Save the albatross

Rechts heeft juist geen voorrang, dat zou te moeilijk zijn. Als je geen stopbord hebt, heb je voorrang.
Duurde in Canada ook even voor ik dat door had. Heel beleefd en zo maar wel wennen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:56

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Je vergeet dat bij het rechtsaf slaan bij een verkeerslicht je door rood mag rijden als het overige verkeer dat toelaat. Tenzij er een bord staat die dat verbied. Briljante regel. Wordt in Heilbronn in Duitsland ook op een aantal plekken toegepast , moest direct weer aan mijn USA trips denken toen ik daar reed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fopjurist schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:13:

Rechts heeft juist geen voorrang, dat zou te moeilijk zijn. Als je geen stopbord hebt, heb je voorrang.
Fair enough. Maar als je een beetje van de gebaande paden wat gehuchten inrijdt in Arizona of Nevada, kan het nog wel eens voorkomen dat er borden er niet zijn :)

Het leukste in Amerika is als je achteruit rijdt. Dan kennen ze bijna niet :p Ik was laatste op een parkeerplaats in San Diego toen ik achter mij een auto zag wegrijden van een plek. Dus ik zet hem in zijn achteruit en ram die auto naar achteren, zoals iedereen in Nederland kan.

De mensen stonden te kijken of de Russen binnenvielen. En een auto die letterlijk 50 meter verderop stond begon te toeteren en zwaaien omdat ie er van overtuigd was dat ik hem recht op hem af zou rijden _O-

fopjurist schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:13:
[...]

Je hebt een vijftiendaagse reis en kiest ervoor om 5 dagen in LA, 4 dagen in SF en 4 dagen in Las Vegas te zitten. Wat ga je daar allemaal doen dat zoveel tijd kost? Heb je misschien familie daar die je gaat bezoeken? Die steden heb je in een dagje wel gezien. Moet je hier het dagprogramma eens bekijken om te zien hoe een reisbureau de dagen indeelt.

[...]

Rechts heeft juist geen voorrang, dat zou te moeilijk zijn. Als je geen stopbord hebt, heb je voorrang. Als iedereen een stopbord heeft, heeft degene die het eerst bij het stopbord is voorrang.
De verkeersborden zien er ook anders uit, maar op alle borden staat wat ze betekenen.
Op de snelweg mag je rechts inhalen.
Oh en ik was juist bang dat het juist te kort aan dagen is. Nee ik heb geen familie, alleen in San Diego en daar gaan wij waarschijnlijk 1 dagje heen.

Deze reis is speciaal voor mij en mijn vrouw (vriendin) omdat wij in 2024 10-jaar samen zijn.

De hotels:

• Los Angeles:
Hyatt Place Lax / Century Blvd met ontbijtbuffet inbegrepen

• San Francisco:
Hyatt Place San Francisco / Downtown met ontbijtbuffet inbegrepen

• Las Vegas:
Hampton Inn by Hilton Tropicana met ontbijtbuffet inbegrepen met een buitenzwembad

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 13-09-2023 13:12 ]

• PolarBear
  • Niet online
Het is meer voor [Vakantie] USA maar in Los Angeles, Las Vegas en San Fransisco kan je je ook prima wél 3 á 4 dagen vermaken. Het hangt er maar net vanaf wat je wilt doen en/of interessant vindt.

Als je in LA voor het eerst bent en de toeristische highlights, Walk Of Fame (geen aanrader imho), Hollywood sign/Griffith Observatory, een pretpark en een museum pakt, tussendoor nog een beetje wil shoppen, lunchen en dineren en wellicht een sportwedstrijd mee pakt is 4 dagen alweer krap bij wijze van spreken.

Als je niets met uitgaan of casino's hebt is 1 dat Las Vegas al lang. Als je wel van een gokje houdt, een show meepakt, richting de Hooverdam of Red Rock Canyon wil dan ben je ook ze een aantal dagen onder de pannen.

Ik kan mij aan de ene kant in de opmerking van @PWM vinden, een roadtrip tussen LA/LV of San Diego/LV etc is een leuke roadtrip met genoeg aan vergezichten en natuur. Aan de andere kant heb nu vanaf Las Vegas richting Salt Lake City, Los Angeles en San Diego gereden, ik zou best de volgende keer een vlucht pakken en vanaf een andere plek verder rijden. Als je het een aantal keer gezien hebt kan het ook monotoom zijn.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Heb jij geen Nederland rijbewijs?

Vergeet niet het door rood rechtsaf slaan. Dat mag gewoon. Of linksaf als je daarmee geen tegemoetkomend verkeer kruist en je geen rijbaan kruist waar men de andere kant op rijdt. Alleen in de stad New York mag het niet, of als er een bord "no turn on red" staat.

Toch wachten kan getoeter opleveren achter je.

De regel is ooit tijdens de oliecrisis geïntroduceerd om brandstof te besparen. Zou in Nederland ook in sommige gevallen prima kunnen imo.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-09-2023 13:54 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Nee, ik ga niet gokken of spelen in Las Vegas. Ik wil het alleen zien.

Heeft iemand ervaring met de KLM vlucht 11-uur Amsterdam naar Los Angeles, ik heb voor ons de ochtend vlucht gekozen. Vertrek 09:50 Schiphol en aankomst is 11:50.

Het gaat om een Boeing 787-100 en vanaf Las Vegas naar Amsterdam gebruikt de KLM een Boeing 787-9

We moeten dus 3 uur van te voren al op Schiphol zijn 06:50 dus.

Hoe is de service aan boord van het vliegtuig bij de KLM? Tijdens de vlucht en hoe vaak komen ze langs in die 11-uur vliegen. Biedt KLM gratis internet aan en WhatsApp is gratis?

Bij United Airlines had ik op de gehele vlucht gratis WhatsApp

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 13-09-2023 14:29 ]

• Hmmbob
Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:53:
De regel is ooit tijdens de oliecrisis geïntroduceerd om brandstof te besparen. Zou in Nederland ook in sommige gevallen prima kunnen imo.
Maar beperkt hoor, veel te veel fietsers om je heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:25:
Nee, ik ga niet gokken of spelen in Las Vegas. Ik wil het alleen zien.

Heeft iemand ervaring met de KLM vlucht 11-uur Amsterdam naar Los Angeles, ik heb voor ons de ochtend vlucht gekozen. Vertrek 09:50 Schiphol en aankomst is 11:50.
Bijna 30x denk ik. KL601, prima vlucht, is gewoon lange zit.
We moeten dus 3 uur van te voren al op Schiphol zijn 06:50 dus.
Nee, dat *moet* je niet, dat wordt geadviseerd. Ik durf rustig wat later te komen, maar gezien de spanning die van al je vliegavonturen af lijkt te druipen is het in jouw geval misschien wel een prima advies :+ :>
Hoe is de service aan boord van het vliegtuig bij de KLM? Tijdens de vlucht en hoe vaak komen ze langs in die 11-uur vliegen.
KLM intercontinentaal is prima. Volgens mij krijg je 2 maaltijden en een snack op de heenweg, en komen ze tussendoor met drinken. Pro-tip: je mag tussendoor ook naar de galley (keukentje) lopen om zelf wat te halen/vragen bij ze, daar staat ook een mandje lekkers klaar.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmmbob schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:17:
[...]

Maar beperkt hoor, veel te veel fietsers om je heen.
Vaak is bij het rechts afslaan het licht voor fietsers tegelijkertijd groen. Dus sowieso al goed opletten. Rechts afslaan bij rood in de VS dien je te doen alsof er een stopbord staat, ik denk dat dat in NL ook zou kunnen buiten de grote steden. Het is ook niet voor niets dat het in New York ook niet toegestaan is.

En @Anoniem: 762779 je mag gratis WhatsAppen, iMessagen etc. bij KLM, tenzij dat weer veranderd is :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Blijft leuk die "bags on time"-regeling van Delta. Vooral als je aankomst gate in IAD gewoon te ver van de bagageband ligt.
Zo ook iedere keer gegarandeerd miles op locaties zoals DEN, waar Delta (rondom) de A52 Gate zit. Kan je nog zo snel zijn met het uitladen, die gates liggen gewoon te ver van de bagageband vandaan. Misschien dat je bagage daarom ook geen scan krijgt wanneer die aankomt op de band @DEN 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 13-09-2023 18:26 ]

• Xandrios
Werkt dat ook met Flying Blue ipv SkyPesos?

De franse ATC staking van vrijdag is overigens afgeblazen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 762779 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:28:
[...]

Wij nemen 2 handbagage met deze reis en geen ruimbagage
Je Nederlandse rijbewijs is al in het Engels dus dat is prima :) een internationaal rijbewijs is/was puur een vertaling van het Nederlandse rijbewijs zodat ze in het buitenland ook konden zien dat je mag rijden.

Ik vlieg binnenkort met Qatar naar Sri Lanka en terug heb ik dan een uurtje of 8 op de luchthaven van Doha. Van middernacht tot in de ochtend. Wat is wijsheid om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Een hotel op of in de buurt van het vliegveld nemen en een paar uur slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Xandrios schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:42:
Werkt dat ook met Flying Blue ipv SkyPesos?
Zover ik weet niet, die willen meestal in dat soort gevallen iets van wederkerigheid op bijvoorbeeld EU vluchten van AF/KLM.

KLM kan dat simpelweg momenteel niet waarmaken. Op AMS wacht je vaak al 40+ minuten op je bagage uit een EU land, die 20 minuten haalt KLM bijna nooit. Dat worden iets teveel miles die in dat geval uitgekeerd gaan worden. Plus ook als het bijvoorbeeld 45 minutes is, ik denk niet dat hun bagage & andere systemen er op zijn ingericht.

Het is niet altijd feest met Delta, maar die hebben het qua ops,ICT en klanten service/service recovery toch wel iets beter voor elkaar.

• iRobert
Brilsmurfffje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:48:
[...]

Je Nederlandse rijbewijs is al in het Engels dus dat is prima :) een internationaal rijbewijs is/was puur een vertaling van het Nederlandse rijbewijs zodat ze in het buitenland ook konden zien dat je mag rijden.

Ik vlieg binnenkort met Qatar naar Sri Lanka en terug heb ik dan een uurtje of 8 op de luchthaven van Doha. Van middernacht tot in de ochtend. Wat is wijsheid om te doen?
Als het de snelst mogelijke connectie betreft en het is meer dan 8 uur heb je recht op een hotelovernachting van Qatar airways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat is deze ja: https://www.qatarairways....ransit-accommodation.html

Je gaat volgens mij wel van het vliegveld af dus met immigratie en de dag erna terug is het een kort nachtje, maar alsnog beter dan een doorwaakte nacht op een bankje. Zit alleen niet bij alle fares, kan me voorstellen dat je het bij een promo economy fare niet krijgt.

Airport hotel is handiger maar is erg kostbaar (€300+ zit je al snel aan). Business lounge slaapt voor geen meter. First class heeft wel slaapkamers maar volgens mij doen ze daar geen losse verkoop meer van (was altijd ook al like €150 pp) en is first come first serve.

[ Voor 29% gewijzigd door Daniel op 14-09-2023 08:29 ]

Zojuist heb ik onze stoelen gereserveerd bij de KLM. Ik wilde wachten maar mijn collega vertelde mij weer dat als ik niet zou kiezen KLM dit voor mij gaat kiezen. Tot mijn verbazing moest ik bijbetalen en ik ben voor de goedkoopste stoelen gegaan, per stoel €28,50 totaal €57,00 en voor mijn vrouw hetzelfde bedrag om bij elkaar te zitten bij het raam.

Vlucht 1: AMSTERDAM naar LOS ANGELES
Vlucht 2: LAS VEGAS naar AMSTERDAM

Is dit gek of gewoon normaal. Bij Air Royal Maroc kon ik kiezen om te betalen en uiteindelijk niet gedaan we zaten op stoelrij B en C. Op Schiphol kon dit gratis worden veranderd bij de incheckbalie naar A en B raamkant gratis na navraag, wel vertelde de baliemedewerker bij de check-in dat alles bezet is en nog een plekje overhad bijna achterin het vliegtuig aan de raamkant.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 14-09-2023 09:49 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18
Dat is tegenwoordig wel de norm ja: bij de goedkoopste tarieven is stoelselectie pre-check in een betaaloptie.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Zelfs bij light business class bij KLM :D. Tenzij je een status hebt bij de airline. BA doet het ook al erg lang inclusief business

• ramrodwillem
iRobert schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:03:
[...]

Als het de snelst mogelijke connectie betreft en het is meer dan 8 uur heb je recht op een hotelovernachting van Qatar airways.
Is echt onzin, als je zelf bewust voor een lange overstap hebt gekozen geeft men jou geen gratis hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ramrodwillem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:32:
[...]

Is echt onzin, als je zelf bewust voor een lange overstap hebt gekozen geeft men jou geen gratis hotel.
Daarom de vereiste dat je overstap a) minimaal 8u is en b) dat dat de kortst mogelijke overstap was. En waarschijnlijk ook dat je niet het allergoedkoopste tarief gebruikt maar dat zeggen ze niet expliciet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:00:
Zelfs bij light business class bij KLM :D. Tenzij je een status hebt bij de airline. BA doet het ook al erg lang inclusief business
Zijn ze finnair achteraan gegaan? Voor intercontinentale business class geen gratis stoekeuze?

Mijn laatste ervaring met BA was dat een stoel kiezen bij UK -> NL gratis was.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 762779 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:42:
Zojuist heb ik onze stoelen gereserveerd bij de KLM. Ik wilde wachten maar mijn collega vertelde mij weer dat als ik niet zou kiezen KLM dit voor mij gaat kiezen. Tot mijn verbazing moest ik bijbetalen en ik ben voor de goedkoopste stoelen gegaan, per stoel €28,50 totaal €57,00 en voor mijn vrouw hetzelfde bedrag om bij elkaar te zitten bij het raam.
Je kunt altijd bij het inchecken kiezen. Wel kun je dan pech hebben dat je niet meer naast elkaar kunt.

• CyBeR
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:46:
[...]

Zijn ze finnair achteraan gegaan? Voor intercontinentale business class geen gratis stoekeuze?

Stoelkeuze bij BA in Club World (long-haul business) is jaren lang betaald, behalve voor elite members (en dan geloof ik ook nog eens alleen gold en daarboven?).

Komt er op neer dat als één airline zoiets doet en het blijkt dat klanten daarna niet letterlijk allemaal wegblijven, de rest vanzelf volgt. We hebben namelijk vrij weinig keus.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

ANdrode schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bsjL2k_PJE606bZY5St_EID_fY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/arAmiwIBJMhwo8HbpIIrMxO9.png?f=user_large

Bovenstaand voorbeeld net genomen. Wel even uitgelogd want met airline status krijg je wel gratis stoelkeuze. Maar zonder status dus betalen bij business light.

• ANdrode
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:51:
[...]
Stoelkeuze bij BA in Club World (long-haul business) is jaren lang betaald, behalve voor elite members (en dan geloof ik ook nog eens alleen gold en daarboven?).
Afhankelijk van fare class dus.
Dan heb ik alleen bij finnair de erg uitgeklede fare (stoel kiezen: EUR 250) gehad en die hebben ze recent verder uitgekleed (lounge: nee, koffer: nee).
We Are Borg schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

Bovenstaand voorbeeld net genomen. Wel even uitgelogd want met airline status krijg je wel gratis stoelkeuze. Maar zonder status dus betalen bij business light.
Gelukkig staat KLM al op mijn liever-niet lijst :X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
ramrodwillem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:32:
[...]

Ik zeg toch ook, kortste overstap en minimaal 8 uur.

Wij vlogen terug vanaf Phuket met Qatar, de kortste overstap vanaf Phuket naar Amsterdam was 8 uur en 45 minuten die dag. Derhalve hadden wij "recht" op een hotelovernachting betaald door Qatar airways. Dit is volgens hun eigen voorwaarden.

Lees de volgende keer even beter svp.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik ben AMEX Platinum af. Voordeel was Privium maar nu vlieg ik aankomende maand nog een keer. Iemand een idee of Privium nog actief is of dat deze meteen met AMEX beëindigd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Let op dat met KLM business light, in ieder geval intercontinentaal (maar mogelijk ook binnen EU tegenwoordig) je ook geen lounge toegang meer krijgt. Tenzij je status hebt uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 14-09-2023 13:31 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xandrios schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:30:
Let op dat met KLM business light, in ieder geval intercontinentaal (maar mogelijk ook binnen EU tegenwoordig) je ook geen lounge toegang meer krijgt. Tenzij je status hebt uiteraard.
Waar ze volgens mij wel vrij laks mee omgaan, iig op AMS.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wally2002
  • Laatst online: 12:45
fsfikke schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:34:
[...]

Waar ze volgens mij wel vrij laks mee omgaan, iig op AMS.
Is dat niet een kwestie dat de IT nog een beetje achterloopt? Bij het scannen van de boarding pass zou men in de lounge dan geen groen licht moeten krijgen?

Mijn vrouw heeft een ESTA tot januari 2025. We hoeven dus geen nieuwe aan te vragen. Waarom, op haar huidige ESTA staat adres New York. Ze heeft hem nooit gebruikt. Ik heb zelf een Amerikaanse visum 10 jaar geldig

We hoeven geen nieuwe ESTA aan te vragen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 14-09-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:17:
Mijn vrouw heeft een ESTA tot januari 2025. We hoeven dus geen nieuwe aan te vragen. Waarom, op haar huidige ESTA staat adres New York. Ze heeft hem nooit gebruikt. Ik heb zelf een Amerikaanse visum 10 jaar geldig
Het eerste adres in de VS vraagt men bij de ESTA procedure maar geef je bij check-in opnieuw door.
We hoeven geen nieuwe ESTA aan te vragen?
Voor zover ik het begrijp is voor jou ESTA geen mogelijkheid. Voor jouw partner voldoet de geldige ESTA mits de andere voorwaarden (paspoorten nog 6 maanden geldig etc) opgaan.
offtopic:
Ik vind de road trips daar in de VS trouwens erg leuk, leuker dan vliegen. Maar als je echt naar LA gaat zou ik ook wel twijfelen of ik een auto mee zou willen nemen (zelf zou ik LA skippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ANdrode schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 06:48:
[...]

Het eerste adres in de VS vraagt men bij de ESTA procedure maar geef je bij check-in opnieuw door.

[...]

Voor zover ik het begrijp is voor jou ESTA geen mogelijkheid. Voor jouw partner voldoet de geldige ESTA mits de andere voorwaarden (paspoorten nog 6 maanden geldig etc) opgaan.
offtopic:
Ik vind de road trips daar in de VS trouwens erg leuk, leuker dan vliegen. Maar als je echt naar LA gaat zou ik ook wel twijfelen of ik een auto mee zou willen nemen (zelf zou ik LA skippen)
Bedankt voor de uitleg. Nee ik kan geen ESTA aanvragen. Ik ben geboren in Nederland maar heb een dubbele nationaliteit dubbele paspoort Nederlandse en de Iraanse en ben in Iran geweest na 2011 daarom heb ik een visum voor Amerika. Als ik nu op vakantie naar Iran zou gaan vervalt mijn Amerikaanse visum, want je mag dan 5-jaar niet Amerika in. Afgelopen April werd er in Amerika aan mij paar keer gevraagd, wanneer ik voor het laatst in Iran ben geweest.
Bezoek aan Iran of Irak na 1 maart 2011

Bent u voor 2011 in Iran of Irak geweest, maar heeft u nooit een paspoort van Iran of Irak gehad? Dan kunt gewoon een ESTA aanvragen. Alleen als u na 1 maart 2011 in Iran, Irak, Syrië, Soedan, Jemen, Libië of Somalië bent geweest, of als u een paspoort van één van deze landen heeft of heeft gehad, komt u niet meer in aanmerking voor een ESTA.

In het bezit (geweest) van Iraans of Iraaks paspoort

Bezit u een paspoort dat is uitgegeven door Iran of Irak? Dan komt u niet in aanmerking voor een ESTA om naar Amerika te reizen. Dit geldt ook voor paspoorten die zijn uitgegeven door Syrië, Soedan, Jemen, Libië of Somalië. Ook als u momenteel een paspoort bezit van een land dat deel uitmaakt van het Visa Waiver Program (waaronder België en Nederland), is het niet mogelijk een ESTA aan te vragen als u ook een paspoort bezit van één van de landen genoemd in dit artikel. Het aanvragen van een ESTA is ook niet mogelijk als u in het verleden ooit een paspoort heeft gehad dat is uitgegeven door Iran, Irak, Syrië, Soedan, Jemen, Libië of Somalië.
Mijn vrouw heeft ESTA

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 15-09-2023 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Je kunt je eerdere ESTA applicatie gewoon aanpassen en het adres wijzigen.

Ik heb net een trip achter de rug met Air France in Premium Economy op de Boeing 777-200. Wat een vreselijk slechte stoel is dat. Als je rug of nekklachten hebt ben je beter af in Economy, of business uiteraard. Slapen op deze stoelen is echt heel erg lastig, in mijn geval kon ik niet een comfortabele positie vinden en heb vrijwel niet geslapen. Dat gaan we niet nogmaals doen..

Weet iemand of de A330 van Air France dezelfde stoel heeft? Vloog laatst de A350 en die heeft prima PE stoelen. Maar de A330 heeft volgens mij weer een ander model..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Alleen de A350 heeft goede PE-stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:29:
Dit inderdaad, al heb ik niet de indruk dat ze er erg op letten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je kúnt het aanpassen inderdaad maar dat is niet verplicht.

Ze heeft het via VisumBuitenland.nl. Ik ziet geen mogelijkheid of ik weet niet hoe dat moet.

Mooi dat het niet verplicht is om dit aan te passen in de ESTA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Dat kan hier:

https://esta.cbp.dhs.gov/?lang=nl

Daar kan je hem ook direct aanvragen de volgende keer, scheelt je de helft.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 16-09-2023 01:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Lol mooie scam is dat. Een ESTA kost $21, niet €50.

Ze laten je meer dan twee keer zo veel betalen om het formulier voor je door te sturen. Oh en als je graag wilt dat ze dat formulier direct insturen ipv over 3 dagen kun je nóg €17.50 bij lappen.

Ik ga ook zo'n business beginnen, goud geld dit.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2023 03:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 03:40:
[...]

Lol mooie scam is dat. Een ESTA kost $21, niet €50.

Ze laten je meer dan twee keer zo veel betalen om het formulier voor je door te sturen. Oh en als je graag wilt dat ze dat formulier direct insturen ipv over 3 dagen kun je nóg €17.50 bij lappen.

Ik ga ook zo'n business beginnen, goud geld dit.
Ze zetten het er wel “netjes” bij:
Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 21 USD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 30,27 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw.
Vermoedelijk is dat proces volledig geautomatiseerd dus het is inderdaad slapend rijk worden van onwetenden die gewoon googlen op ESTA en niet weten dat het ook direct kan/in halve paniek schieten van het idee zaken te moeten doen met een buitenlandse overheid.
Dat de vormgeving direct is afgeleid van die van de Rijksoverheid is ook wel zeer kwalijk.

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:40:
Vermoedelijk is dat proces volledig geautomatiseerd dus het is inderdaad slapend rijk worden van onwetenden die gewoon googlen op ESTA en niet weten dat het ook direct kan/in halve paniek schieten van het idee zaken te moeten doen met een buitenlandse overheid.
Waarschijnlijk zijn er ook mensen die er bewust voor kiezen vanwege mogelijkheid om met iets anders te betalen dan een creditcard.

• ANdrode
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:29:
Je hoeft een ESTA niet aan te passen toch?

Het adres van de eerste overnachting geef je af bij checkin. Zelfs bij de transfer desk moest ik dit opnieuw doorgeven.
offtopic:
En na een aantal vluchten naar de VS in een jaar en wat hoogopgeleide-witte-man-privilege ben je daar wat relaxed-er mee. Ter plekke hotel googlen, telefoon afgeven "type maar over".

Hetzelfde voor immigratie, daar heb je ook teveel voordeel door privilege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ik en mijn vriendin wilden een zonvakantie.

De eisen:
- adults only
- luxe
- aan het strand
- zonovergoten
- all-in
- Spanje, Griekenland of Italië
- ik wilde geen Turkije of Tunesië
- GEEN TRANSAVIA (deze maatschappij zat toen diep in de problemen)

Succes reisbureaumevrouw! De eerste was geen succes. Ze begon onderaan het budget en logischerwijs, vonden wij allebei de opties maar niks. We kregen geen drinken aangeboden en er was boven ons een probleem met het riool en dat veroorzaakte veel lawaai. Oh ja, wij werden ook beschuldigd van het arriveren op het verkeerde tijdstip en dat ons tijdslot wellicht niet meer voldoende was om iets te vinden.

Poging 2 bij een ander reisbureau en dat was een verademing. Meteen drinken gekregen, de wensen doorgegeven en direct bleek al dat we op een lijn zaten.

"Ik heb misschien iets voor jullie waar jullie zelf niet aan hebben gedacht, maar bekijk dit eens..." De eerste hit die deze dame gaf was Tui Blue Cabo Verde. Het klopt aan alle kanten! Toen vroeg ik nog twee opties voor de vorm, maar die twee waren duurder en minder luxe (Grand Canaria). Mijn vriendin wilde al gelijk tekenen. We hebben een optie genomen en een paar dagen later deze genomen.

We vlogen met Wikipedia: TUI fly (Deutschland) vanuit Dusseldorf naar Sal met een tussenstop in Boa Vista. Het TSA formulier was in de reis inbegrepen en van tevoren opgestuurd.

Heenvlucht: DUS > BVC > SID
Het vliegtuig vertrok niet om 06:50 uur maar we hadden wheels up om 07:30 uur. Het vliegtuig kon de dag er voor niet landen in Madeira (FNC) en moest uitwijken. Daardoor kwam het later aan op de hub van Tui Fly in Hannover (HAJ).

Door sneller te vliegen en ik vermoed ook hoger, hebben we veel tijd ingehaald. De tussenstop was flink verkort en zodoende kwamen we nagenoeg volgens planning aan op Sal.

Terugvlucht: SID > DUS
40 minuten voortijds aangekomen op Dusseldorf.

https://www.flightradar24.com/data/flights/x37102

Al met al was vliegen met Tui een zeer prettige ervaring, afgezien van de vertraging. Op Sal was er ook personeel aanwezig in het geval van vragen of problemen. Het hotel was fantastisch. Genoeg plek om te liggen net buiten het seizoen en zeer vriendelijk personeel. De barman wist mijn naam de volgende dag en ook van andere gasten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 178 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2