Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 177 ... 248 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jorissie87 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 00:06:
[...]

Ik verwacht echter dat de tas echt kwijt is en dat die ook nu niet meer gevonden gaat worden (waarom na dag 1 niet maar na dag 2 wel?).
Neuh die komt gewoon terecht hoor.
Nu is het zo dat wij morgenochtend de huurauto gaan ophalen en richting Yosemite rijden, het nasturen heeft dan weinig nut meer. Nu is mijn vraag of ik gewoon een nieuwe buggy+rugdrager+flightbag moet kopen en die kosten 1:1 mag claimen? Er is nog steeds een kans dat onze bagage weer tevoorschijn komt ergens. Ik kan met united bellen (ben ik ook van plan) maar ben even benieuwd wat jullie aanraden.
Als het goed is heb je een tracking nummer van world tracer. Iets in de richting van SFOUA<nummers>. Dat vul je hier in: https://wtrweb.worldtrace...23-48A7-CC9B-EEAB7E592EE4 (dat er PIA staat mag je negeren), en dan kun je de adresgegevens updaten. Als je vertrekt bij deze plek vul je het adres van de volgende plek in, en tot wanneer dat geldig is. Ze bezorgen bij het adres wat op dat moment bekend is.

In het geval dat 'ie toch niet terecht komt kun je inderdaad kosten claimen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2023 00:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:52

Jorissie87

No diggity

CyBeR schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 00:14:
[...]

Neuh die komt gewoon terecht hoor.

[...]

Als het goed is heb je een tracking nummer van world tracer. Iets in de richting van SFOUA<nummers>. Dat vul je hier in: https://wtrweb.worldtrace...23-48A7-CC9B-EEAB7E592EE4 (dat er PIA staat mag je negeren), en dan kun je de adresgegevens updaten. Als je vertrekt bij deze plek vul je het adres van de volgende plek in, en tot wanneer dat geldig is. Ze bezorgen bij het adres wat op dat moment bekend is.

In het geval dat 'ie toch niet terecht komt kun je inderdaad kosten claimen.
Laten we hopen dat het terecht komt.

Edit: zojuist weer een mail dat hij er deze vlucht weer niet bij zit

Ik heb idd een delayed bagage rapport met SFOnr erop.

We hebben redelijke vaart in onze route dus slapen (bijna) iedere dag weer ergens anders dus wordt lastig met bezorgen. Bovendien verwachten we de rugdrager morgen (uiterlijk) overmorgen nodig te hebben. We hebben daar ook niet een alternatief voor. Een gelijke variant nieuw kopen zal ergens tussen de 200 en 300 dollar zijn. Zit nu een beetje in mn maag met de vervolgactie.

Ik zie in de voorwaarden dat ik na 5 dagen vergoeding krijg voor ontbrekende bagage maarja dat is in ons geval wat laat.

If we can't find your bag after five days, we'll reimburse you for the value of your bag, its contents, and any fees you paid to check the bag. Receipts may be required and certain items might not be eligible for reimbursement. Depending on your trip, maximum claim limits may also apply.

Sowieso niet echt te spreken over united tot dusver. Bij aankomst had ik het gevoel dat de ontbrekende bagage voor hen een grotere last was dan voor ons. Geen oogcontact, geen excuses. Gewoon formulier invullen en daar gaan wachten. Tijdens de vlucht zelf was ons entertainment systeem kapot. Niet een reuze probleem maar bij navragen boden ze ons een kortingsvoucher twv 75 dollar voor United die we bij een volgende boeking komen gebruiken. Ze zouden deze naar ons mailen, prima. Vervolgens nooit iets per mail van ze ontvangen. Nu is zo'n schermpje het probleem niet (wij vermaken ons wel die 10 uur) maar als je iets toezegt moet je het wel gewoon doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorissie87 op 31-08-2023 03:08 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jorissie87 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 00:38:
[...]
We hebben redelijke vaart in onze route dus slapen (bijna) iedere dag weer ergens anders dus wordt lastig met bezorgen. Bovendien verwachten we de rugdrager morgen (uiterlijk) overmorgen nodig te hebben. We hebben daar ook niet een alternatief voor. Een gelijke variant nieuw kopen zal ergens tussen de 200 en 300 dollar zijn. Zit nu een beetje in mn maag met de vervolgactie.

Ik zie in de voorwaarden dat ik na 5 dagen vergoeding krijg voor ontbrekende bagage maarja dat is in ons geval wat laat.
Heb je een reisverzekering? Bij bagagedekking zit vaak een vergoeding voor > x uur later ontvangen van bagage. Die zou je nu veel helpen.

Wat betreft het bezorgen: Ik zou op tijd bellen om aan te geven dat er een rondreis begint. Ze leveren het maar af op de plek waar je bent. Mijn ervaring was dat ze meerdere hotels noteerden.
Gate checked luggage is waarschijnlijk wel lastiger dan normale ruimbagage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jorissie87 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 00:06:
[...]
Ze geven aan te blijven zoeken en dat ik tussentijdse onkosten in een formulier mag op opvoeren. Aangezien ik een leenbuggy heb en de draagtas nog niet nodig (die is voor de natuurparken), heb ik nog geen onkosten. Ik verwacht echter dat de tas echt kwijt is en dat die ook nu niet meer gevonden gaat worden (waarom na dag 1 niet maar na dag 2 wel?).
Verwacht voorlopig maar dat het nog boven water komt. Baggage is zeker de eerste dagen vaker administratief zoek dan echt zoek. Zeker als die op een luchthaven als Schiphol gewoon niet ingeladen is. Wat je niet moet vergeten is dat de baggage tracking geen realtime proces is en aan de achterkant van batchverwerking en pleisters aan elkaar vast hangt.

Qua bezorging, op FlyerTalk heb ik verhalen gelezen over nabezorging van baggage in de meest afgelegen Schotse eilanden, Yosemite zou niet zo een probleem moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 31-08-2023 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35
[...]

If we can't find your bag after five days, we'll reimburse you for the value of your bag, its contents, and any fees you paid to check the bag. Receipts may be required and certain items might not be eligible for reimbursement. Depending on your trip, maximum claim limits may also apply.

Sowieso niet echt te spreken over united tot dusver. Bij aankomst had ik het gevoel dat de ontbrekende bagage voor hen een grotere last was dan voor ons. Geen oogcontact, geen excuses. Gewoon formulier invullen en daar gaan wachten. Tijdens de vlucht zelf was ons entertainment systeem kapot. Niet een reuze probleem maar bij navragen boden ze ons een kortingsvoucher twv 75 dollar voor United die we bij een volgende boeking komen gebruiken. Ze zouden deze naar ons mailen, prima. Vervolgens nooit iets per mail van ze ontvangen. Nu is zo'n schermpje het probleem niet (wij vermaken ons wel die 10 uur) maar als je iets toezegt moet je het wel gewoon doen.
Ik zou zo'n ding dan geloof ik gewoon kopen en declareren, dan zie ik wel waar het schip strandt. En als hij toch nog terechtkomt, kan hij bij terugkomst op Marktplaats...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Ik zou zo'n ding dan geloof ik gewoon kopen en declareren, dan zie ik wel waar het schip strandt. En als hij toch nog terechtkomt, kan hij bij terugkomst op Marktplaats...
Inderdaad: Vakantie niet laten belemmeren door zoiets. Je hebt meerdere plekken om het te declareren (reisverzekering, luchtvaartmaatschappij) dus de kans dat je een vergoeding krijgt is redelijk en de impact van het missen groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
Jupz, nu een nieuwe aanschaffen. En heb je je tickets met een creditcard betaald? Die hebben vaak ook een reisverzekering voor je bagage, los van je eventuele eigen reisverzekering.

Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar ik zou nu meteen een nieuwe halen en later de financien wel uitzoeken. Zonde om je vakantie te besteden aan dit, het wordt "ergens" vergoed.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
Iemand hier ervaring met overstappen op ATL? Mijn oorspronkelijke vlucht was geannuleerd (zonder bericht van de airline) en nu heb ik een overstap van 1,5 uur op ATL, wat me aan de krappe kant lijkt.. Zelf wel Global Entry, maar persoon die met me mee reist niet. Als je zoals op veel Amerikaanse airports zelf je baggage moet door checken lijkt het me tamelijk riskant, bij de minste vertraging mis je je aansluitende vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

Sorcerer8472

Mens sana?

Yakumos schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:00:
Iemand hier ervaring met overstappen op ATL? Mijn oorspronkelijke vlucht was geannuleerd (zonder bericht van de airline) en nu heb ik een overstap van 1,5 uur op ATL, wat me aan de krappe kant lijkt.. Zelf wel Global Entry, maar persoon die met me mee reist niet. Als je zoals op veel Amerikaanse airports zelf je baggage moet door checken lijkt het me tamelijk riskant, bij de minste vertraging mis je je aansluitende vlucht.
Het bagage doorchecken is geen probleem op ATL, de lange rijen voor CBP en security (als je geen Global Entry of residency, en geen TSA Pre hebt) zijn wel een probleem.

Ik zat in exact dezelfde situatie en we hebben onze vlucht daardoor gemist, ook met 1,5 uur (zou eigenlijk 2,5 uur zijn). Omdat ATL een hub is kun je wel vaak de volgende vlucht nemen maar dan zit je vaak niet meer naast elkaar, of er is bijv. nog maar één plekje vrij.

In ons geval konden we met de volgende vlucht mee en leverde het 2 uur vertraging op, naast de absurd lange tijd in de rij staan. Wij zaten ivm een vrij volle vlucht die last-minute geboekt was ook ver achterin het vliegtuig, hadden we voorin gezeten dan hadden we het wel gehaald.

Voor mij iig nooit meer ATL als ik samen met iemand zonder Global Entry / TSA Pre vlieg. Enige dat je kunt vragen is aan de crew of je eerder mag uitstappen, zo nu en dan doen ze dat uit zichzelf bij Delta.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Yakumos
Ja, daar was ik al bang voor. Dan maar in de telefoon klimmen en proberen op een vroegere vlucht richting ATL te gaan (zodat de overstap tijd 2,5 uur wordt). Alle andere alternatieven komen veel en veel later in de avond aan. Thanks!

• ANdrode
  • Niet online
Yakumos schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:00:
Waar zit op Atlanta de bagageband? Voor of na CBP?

Wanneer het er voor zit zou ik dit aandurven. Wel even op een site (mijn voorkeur: matrix.itasoftware.com) kijken welke alternatieven [i]op alle maatschappijen[/url] er nog zijn als de aansluiting mist. Mijn transfer desk ervaringen (zowel bij inchecken van 1e vlucht als bij een overstap) zijn mij meegevallen :X

• Yakumos
Thanks voor de tip! Maar is redelijk belangrijk dat ik die dag aankom, dus erop gokken (vooral met Amerikaanse airlines en hun helpdesks) dat er anders nog wel een vlucht die dag is.. Liever niet.

Maar zal voor de zekerheid ook even de optionele vluchten controleren :) . Baal nog steeds, m’n eerst geboekte vlucht was perfect (8 uur vliegen, 2,5 uur overstap, dan nog 1,5 uur vliegen). Nu 10 uur, 1,5 uur overstap (of 2,5), dan nog 2 uur vliegen :( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46

Grouchy

meep meep

CBP kom je zowel voor (immigrations) en na de baggageband (agriculture, customs) tegen.

GE is 100usd voor 5 jaar. Na 1 trip heb je dat bedrag er vaak al uit. Plus connecties zoals bovenstaande zijn over het algemeen geen probleem.

Als ze de orignele vlucht gecancelled hebben betekend het ook dat de pax met dezelfde bestemming op dezelfde vervangende vluchten omgeboekt worden. En dus ook dezelfde uitdagingen hebben, omdat die groep vaak 20-30 pax is houden ze de volgende vlucht nog even aan de grond.
Was vorig jaar ongeveer SOP wanneer je vanuit AMS naar de USA vloog.

Sinds juli trouwens al diverse DL vluchten gehad met free wifi, stabiliteit en snelheid valt niet tegen in een vol vliegtuig. Skymiles #nr invullen en gaan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Volgende zaterdag vliegen wij terug vanuit Casablanca International vliegveld met Air Royal Maroc. Vertrek 12:20 overdag lokale tijd. Rechtstreeks op Amsterdam Schiphol.

Geldt hier ook 3-uur van te voren aanwezig zijn?

09:20 dus en mijn zwager zal ons om 08:30 afzetten op de luchthaven. Wij komen uit Rabat met nog eens 130 KM rijden naar het vliegveld

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 01-09-2023 17:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 12:31
Anoniem: 762779 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:40:
Volgende zaterdag vliegen wij terug vanuit Casablanca International vliegveld met Air Royal Maroc. Vertrek 12:20 overdag lokale tijd. Rechtstreeks op Amsterdam Schiphol.

Geldt hier ook 3-uur van te voren aanwezig zijn?

09:20 dus en mijn zwager zal ons om 08:30 afzetten op de luchthaven. Wij komen uit Rabat met nog eens 130 KM rijden naar het vliegveld
Je kan beter 2 uur te vroeg aanwezig zijn dan 2 minuten te laat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 28-07 00:19
Vlieg komende week voor het eerst sinds tijden met Lufthansa binnen Europa. Zelfs met *A status is de stoelselectie nog 20 euro per vlucht, 40 euro voor twee connecting vluchten... dat is me iets te gek.

Voor OLCI zie ik conflicterende informatie. Op enkele sites wordt aangegeven vanaf 24u voor vertrek, andere sites zeggen 23u (lufthansa zelf), en blijkbaar is er 23u van te voren ook een automatisch check-in process dat er waarschijnlijk voor zal zorgen dat de bulk van de stoelen gereserveerd worden.

Iemand ervaring mee? Ik zou bij voorkeur tijdens OLCI zelf een keuze willen maken, en als het even kan voordat de meeste stoelen weg zijn wegens een automatisch checkin proces..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ik kreeg gisteren een mailtje van Lufthansa, dat eind september een hele goede periode is om naar Munchen te gaan. Ik heb tickets om eind oktober met Lufthansa naar Munchen te vliegen :+

Daarnaast ga ik eind september voor het eerst Business-Class vliegen. Ik ga naar een conferentie in Dubrovnik, met daaromheen een paar dagen voor mezelf. Heb Dubrovnik al heel lang op mijn verlanglijstje staan, dus toen er een koekjesconferentie voorbij kwam, heb ik mijn kans gegrepen 8)

Paar maanden geleden al geboekt. Dubrovnik blijkt maar 3 keer in de week een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam te hebben, en die kwamen op de een of andere manier geen van allen lekker uit (ondanks dat ik wel wat flexibel ben vanwege de dagen privé er omheen). Dan zijn de beste opties om via FRA, MUC of VIE.
Na wat puzzelen, bleek Business Class met Austrian via Wenen een hele aardige optie. Kost een paarhonderd Euro meer dan Economy, maar dan is wel de bagage en stoelkeuze inbegrepen. Bovendien lounge toegang, wat met de overstap in Wenen (ca. 3 uur) denk ik wel prettig is. Enige nadeel is dat ik zondagochtend al om 7.00 vlieg, en met bagage inchecken dus behoorlijk vroeg op moet :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorcerer8472 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Voor mij iig nooit meer ATL als ik samen met iemand zonder Global Entry / TSA Pre vlieg. Enige dat je kunt vragen is aan de crew of je eerder mag uitstappen, zo nu en dan doen ze dat uit zichzelf bij Delta.
Mijn ervaring op IAD was exact dezelfde (in 2019 weliswaar) - extreem lang aanschuiven bij CBP, geen overstap, Washington was eindbestemming. Lijkt me zeker niet alleen op ATL een probleem.

@Wild Chocolate Ik wil je niet teleurstellen maar business binnen Europa stelt weinig voor qua hard product (vaak zelfde stoel als eco). In een 3-3 wordt de middelste stoel dan wel weer vaak vrij gelaten. Lounge is natuurlijk wel leuk. Vreemd dat je in eco geen tarief kon krijgen incl. koffer en al dan niet betalende stoel.

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 02-09-2023 08:19 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:59:
[...]

Mijn ervaring op IAD was exact dezelfde (in 2019 weliswaar) - extreem lang aanschuiven bij CBP, geen overstap, Washington was eindbestemming. Lijkt me zeker niet alleen op ATL een probleem.
Washington kan een drama zijn inderdaad, waarbij regelmatig voorkomt dat vliegtuigen niet mogen uitstappen omdat de aankomsthal (voor de immigratie) gewoon letterlijk vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Borromini schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:59:
[...]
~Wild Chocolate] Ik wil je niet teleurstellen maar business binnen Europa stelt weinig voor qua hard product (vaak zelfde stoel als eco). In een 3-3 wordt de middelste stoel dan wel weer vaak vrij gelaten. Lounge is natuurlijk wel leuk. Vreemd dat je in eco geen tarief kon krijgen incl. koffer en al dan niet betalende stoel.
Dat realiseer ik me hoor. Ik hoop wel dat die plekken iets meer beenruimte hebben dan Economy?

Verder vooral vanwege inbegrepen stoelkeuze, bagage, eten/drinken en loungetoegang tijdens de overstap.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 23:46

Grouchy

meep meep

Wild Chocolate schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:22:
[...]

Dat realiseer ik me hoor. Ik hoop wel dat die plekken iets meer beenruimte hebben dan Economy?

Verder vooral vanwege inbegrepen stoelkeuze, bagage, eten/drinken en loungetoegang tijdens de overstap.
Niet echt, in Juli nog VIE-AMS nog business met OS gevlogen. Wat extra ruimte betreft, de middelste stoel wordt voor je vrijgehouden. Wil je meer beenruimte in Europa dan is vaak de EER een betere keus.
Buiten Europa heb je gelukkig wel de extra brede stoelen & beenruimte.

Net lekker de F1 qualificatie live kunnen kijken via F1tv op mijn DEN-MSP leg. Een man op rij 1 heeft zo ongeveer een uur niks anders gedaan als schaarsgeklede jongedames bekijken. Dat blokken ze dus ook niet :+

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wild Chocolate schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:22:

Hangt van het vliegtuig af. Als het een Airbus A320-series (319/321) of Boeing 737-series is, dan zeker niet meer beenruimte. Heb het een paar keer gedaan met BA, maar in de A320, voor dezelfde redenen. En voor het sneller uitstappen.

Als ze met een groter vliegtuig gaan (777 of A350), dan wel. Maar dat is zeldzaam, vluchten naar Spanje hebben dat nog wel eens.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
@Grouchy @gambieter Het is 4 keer A320, dus wellicht valt het dan tegen qua beenruimte (mijn redenering was dat ze die rijen stoelen gemakkelijk wat verder uit elkaar kunnen zetten, aangezien het allemaal op rails staat). Maar ik zie het ook allemaal wel, het kost niet de wereld extra, en je moet het toch een keer doen om te ervaren of het het extra geld waard is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.seatguru.com/..._Airlines_Airbus_A320.php

Middenstoel vrij, verder niet :) . Voor beenruimte zul je de nooduitgangstoelen moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 02-09-2023 20:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:17
Laatst met Aegean van AMS naar ATH business gevlogen en daar toch echt een stuk extra beenruimte t.o.v. Economy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik gebruik seatguru eigenlijk niet meer want wordt volgens mij niet geupdate maar daar kun je wel naar de specs van de stoelen kijken per airline en vliegtuigtype. “Pitch” is de waarde die je zoekt mbt beenruimte.
What is Seat Pitch? Seat Pitch is the distance from any point on one seat to the exact same point on the seat in front or behind it. While it is not the exact equivalent of "legroom", it does give a very good approximation of how much seat room you should expect. Bottom line: the more seat pitch the better.
seatguru.com

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
gambieter schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:59:
[...]
Als ze met een groter vliegtuig gaan (777 of A350), dan wel. Maar dat is zeldzaam, vluchten naar Spanje hebben dat nog wel eens.
Welke short haul bestemmingen vanaf Schiphol gaan (met enige regelmaat) met een widebody?

Ik weet alleen Madrid (Air Europa, 787) en Helsinki (Finnair, A350).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Grouchy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:14:
CBP kom je zowel voor (immigrations) en na de baggageband (agriculture, customs) tegen.

GE is 100usd voor 5 jaar. Na 1 trip heb je dat bedrag er vaak al uit. Plus connecties zoals bovenstaande zijn over het algemeen geen probleem.

Als ze de orignele vlucht gecancelled hebben betekend het ook dat de pax met dezelfde bestemming op dezelfde vervangende vluchten omgeboekt worden. En dus ook dezelfde uitdagingen hebben, omdat die groep vaak 20-30 pax is houden ze de volgende vlucht nog even aan de grond.
Was vorig jaar ongeveer SOP wanneer je vanuit AMS naar de USA vloog.

Sinds juli trouwens al diverse DL vluchten gehad met free wifi, stabiliteit en snelheid valt niet tegen in een vol vliegtuig. Skymiles #nr invullen en gaan.
Heb zelf ook GE, maar de persoon die met me reist niet en ik denk dat Enrollment Upon Arrival ons niet gaat helpen dit keer ;) .

De 2de leg van de vlucht is geannuleerd door Delta, dus het is niet direct te zeggen hoeveel pax mijn probleem “delen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Apache4u schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:02:
Ik gebruik seatguru eigenlijk niet meer want wordt volgens mij niet geupdate maar daar kun je wel naar de specs van de stoelen kijken per airline en vliegtuigtype. “Pitch” is de waarde die je zoekt mbt beenruimte.

[...]

seatguru.com
Aerolopa schijnt meer actueel te zijn tegenwoordig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:10:
[...]

Aerolopa schijnt meer actueel te zijn tegenwoordig.
En https://seatmaps.com/

Deze heeft wel ratings, maar wat zeggen die nou echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 28-07 00:19
Xandrios schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:18:
Iemand ervaring mee? Ik zou bij voorkeur tijdens OLCI zelf een keuze willen maken, en als het even kan voordat de meeste stoelen weg zijn wegens een automatisch checkin proces..
Om mezelf maar even te beantwoorden: OLCI was tot mijn verbazing zo'n 32 uur voor departure beschikbaar. Kon gratisch (Wegens *A Gold denk ik) de exit row selecteren op alle vluchten. Voor een onduidelijke reden zit ik ook in de PRE boarding group op de ene vlucht, group 2 op de andere. Nouja we zullen het zien - in ieder geval was er voldoende stoelkeuze beschikbaar bij checkin op deze manier.
_--[]--__ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:30:
Laatst met Aegean van AMS naar ATH business gevlogen en daar toch echt een stuk extra beenruimte t.o.v. Economy
Deze vlucht pak ik geregeld en stoelen tot rij ~10 hebben extra beenruimte (Beetje afhankelijk van het exacte toestel). Business is meestal tot rij 4 dus als je in economy rij 5 zit..dan heb je ook die extra beenruimte. Kost wel een paar euro om die "Up Front" stoelen te selecteren overigens. Maar hoe dan ook als je de mogelijkheid om business te vliegen met Aegean zou ik dat aanraden, is een van de betere Europese maatschappijen qua service/soft product in C.

Wat altijd een verschil maakt is B737 vs A319/A320/A321. De airbus toestellen zijn simpelweg iets breder waardoor elke stoel een paar cm breder is. Dat scheelt echt. Elke keer als ik dan toch weer in een KLM 737 terrecht kom (En dat is niet zo vaak meer tegenwoordig..) voelt het weer een beetje 'cramped' vergeleken met de Airbussen die ik meestal vlieg.

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 03-09-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Als het louter om lounge toegang en inchecken gaat, dan zou ik eerder Privium overwegen en een ticket boeken met Sky Priority. Op Europese vluchten vind ik Business Class niet echt het extra geld waard.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:30:
[...]

Om mezelf maar even te beantwoorden: OLCI was tot mijn verbazing zo'n 32 uur voor departure beschikbaar. Kon gratisch (Wegens *A Gold denk ik) de exit row selecteren op alle vluchten. Voor een onduidelijke reden zit ik ook in de PRE boarding group op de ene vlucht, group 2 op de andere. Nouja we zullen het zien - in ieder geval was er voldoende stoelkeuze beschikbaar bij checkin op deze manier.
Het zou groep 1 moeten zijn --- want bij Lufthansa groep board je tegelijkertijd met first?

Wat betreft exit row: Ik heb het vermoeden dat die bij checkin automatisch wordt toegewezen aan de hand van status bij Lufthansa groep vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Rizzi schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:33:
Als het louter om lounge toegang en inchecken gaat, dan zou ik eerder Privium overwegen en een ticket boeken met Sky Priority. Op Europese vluchten vind ik Business Class niet echt het extra geld waard.
Maar Privium heb ik alleen loungetoegang op de uitgaande vlucht, en juist niet op mijn overstap in Wenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34
Krijg je bij KLM nog xp als je betaald voor het co2 impact programma?

Normaals stond er bij de opties of dat het geval was maar nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
oohh schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:25:
[...]

Welke short haul bestemmingen vanaf Schiphol gaan (met enige regelmaat) met een widebody?

Ik weet alleen Madrid (Air Europa, 787) en Helsinki (Finnair, A350).
Ik weet dat British Airways een aardige tijdje een ochtendvlucht tussen AMS en LHR heeft uitgevoerd met een 767-300ER maar die toestellen zijn in 2018 retired. Die hadden een speciale short/mid-haul config met een afgeslankte business class die leek op wat ze in de US als First verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 05-09-2023 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
VodaNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:11:

Nee,
Maar als je een goed doel steunt met je flying blue miles krijg je wel XP.

Nog wat anders.
Ik vloog laatst ITA airways naar Milaan heen en weer.
Dit is een skyteam partner, maar je krijgt dus geen XP en of miles voor de vlucht.

Nu dus een extra vluchtje wachten op silver te worden weer.

[ Voor 25% gewijzigd door joke_name op 04-09-2023 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Ik kan niet vinden dat dat aangepast zou zijn, dus als 't goed is wel.

Is ook quasi de enige reden dat mensen dat doen dus als ze hun cijfers hoog willen houden moeten ze daar vooral niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34
CyBeR schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:29:
[...]

Ik kan niet vinden dat dat aangepast zou zijn, dus als 't goed is wel.

Is ook quasi de enige reden dat mensen dat doen dus als ze hun cijfers hoog willen houden moeten ze daar vooral niets aan veranderen.
Ik boek de optie wel bij voor aankomende week, dan zie ik na het retourtje wel of er extra XP wordt bijgeschreven.

Inderdaad de enige reden waarom ik die optie normaal kies is voor de XP, en niet voor de CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:42
RocketKoen schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Er zijn 3 punten die je vertraging op kunnen leveren.
- Check in
- Security
- Paspoort controle.

Aangezien je alleen handbagage hebt kun je de 1e rij overslaan door online in te checken. En omdat je binnen Schengen vliegt is de 3e rij niet van toepassing.
Aangezien de security dus je enige rij is, is zo'n tijdsslot zeker handig.

Let wel op dat je ook vertraging kan hebben onderweg naar schiphol, afhankelijk van hoever je moet reizen. En dat je vaak 30-45 min voor de "vertrektijd" al moet boarden. Zeker als je vliegtuig niet aan een slurf staat maar je met de bus moet (grote kans bij transavia) dan heb je gewoon pech als je er niet bent als ze "beginnen" met boarden.
En tot zover het reserveren van een tijdslot: Voor een vlucht om 7:05 zijn er 2 security tijdsloten te reserveren. Om 4:15 en 4:30. Tja, dan ben je er wel op tijd bij 8)7
We gaan het wel zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
IMO is dat reserveren van een tijdslot nergens voor nodig en bestaat 't alleen maar om mensen met nul reiservaring een beter gevoel te geven. De tijden van 4+ uur in de rij staan in een tent buiten zijn al lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
Tenzij je een gegarandeerd tijdslot dichter bij gate closure time kan hebben, zodat je zeker weet dat je er (net) op tijd doorheen bent.

Ik heb een hekel aan wachten, dus als ik een tijdslot op zeg 30min voor gate closure zou kunnen reserveren zodat ik er zeker weten op tijd door ben, dan doe ik het.

Maar 2.5-3u van te voren is echt te veel.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja als je 't op die manier zou kunnen plannen zou 't inderdaad wel toegevoegde waarde hebben als je op een piekmoment vertrekt en geen prio hebt.

Een ander probleem met die dienst is dat 't alleen om de security gaat en dat natuurlijk ná check-in komt dus als jij daar als niet-ervaren-reiziger aankomt met je bagage en je tijdslot en vervolgens eerst nog twee uur moet wachten om je bagage in te checken en daardoor je tijdslot mist ben je alsnog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Aankomende vrijdagochtend, 7.00am, vertrekt onze vlucht voor een paar daagjes Corfu.
Deze vertrekt vanaf RTM.
Gezien het tijdstip van vertrek hebben we voor de donderdagavond een nachtje Fletcher Wings geboekt.
Ik wel wat ervaring met vliegen en vertrek regelmatig vanaf EIN en ASD. Echter, dit wordt de eerste keer vanaf RTM. Mocht iemand nog handige tips en tricks hebben mbt dit vliegveld, schroom je niet om ze te posten :-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos

Kreeg het in augustus nog wel. Dan moet je wel voor de sustainable fuel kiezen, de herbebossing krijg je geen XP voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Klopt! Heb recent ook nog XP ontvangen voor SAF. En anders inderdaad geld of miles doneren voor een goed doel. XP wordt dan direct bijgeschreven.

[ Voor 61% gewijzigd door Mr. Eddo op 04-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache4u schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:41:
Aankomende vrijdagochtend, 7.00am, vertrekt onze vlucht voor een paar daagjes Corfu.
Deze vertrekt vanaf RTM.
Gezien het tijdstip van vertrek hebben we voor de donderdagavond een nachtje Fletcher Wings geboekt.
Ik wel wat ervaring met vliegen en vertrek regelmatig vanaf EIN en ASD. Echter, dit wordt de eerste keer vanaf RTM. Mocht iemand nog handige tips en tricks hebben mbt dit vliegveld, schroom je niet om ze te posten :-)
Kom vooral niet te vroeg, anders zal je je vervelen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mr. Eddo schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:30:
Klopt! Heb recent ook nog XP ontvangen voor SAF. En anders inderdaad geld of miles doneren voor een goed doel. XP wordt dan direct bijgeschreven.
Miles wist ik. Maar kan je met geld doneren XP verdienen? Niet dat ik het nodig heb, maar interessant concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Excuses, je hebt helemaal gelijk @PWM . Je kunt alleen miles doneren voor XP. 1XP per 2000 gedoneerde miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mr. Eddo schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:18:
Excuses, je hebt helemaal gelijk @PWM . Je kunt alleen miles doneren voor XP. 1XP per 2000 gedoneerde miles.
Nee hoor, voor elke 10 euro SAF krijg je 1xp :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:18:
[...]

Nee hoor, voor elke 10 euro SAF krijg je 1xp :)
Ja, maar dat in de context van een vlucht. Buiten dat kun je ook je gespaarde miles doneren, voor 1 XP per 2000 miles.

Er is geen optie om direct van geld naar XP te gaan zonder dat daar een vlucht aan vast hangt. M.a.w. je kunt niet "via via" XP kopen zonder ook érgens aan boord van een vliegtuig te stappen. (Niet helemaal waar want je kunt natuurlijk ook miles verdienen met creditcards maar goed.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2023 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 12:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltdc7097183ba14c89/10318.png?format=webply&fit=bounds&quality=70&width=800&height=800&dpr=1.5

:o https://www.lego.com/nl-be/product/concorde-10318

Heeft iemand hier ooit met de concorde gevlogen? Valt dat met iets te vergelijken qua service/comfort met wat je vandaag kan vliegen?

[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 04-09-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nooit mee gevlogen maar wel in meerdere museum-Concordes geweest.

Het comfort is relatief laag vergeleken met wat je nu hebt. Zowel BA als AF hadden vrij simpele 2-2 economy-achtige stoelen met bijbehorende beenruimte en de cabine is zo klein dat een gemiddelde Nederlander eigenlijk nét niet kan staan zonder te moeten bukken. De service schijnt redelijk geweest te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017

Jorissie87

No diggity

[...]

Update:
Na een week lang mails dat de tas nog kwijt is, ben ik gisteren gebeld dat hij in SF is aangekomen. Aangezien ik al een leenbuggy had en inmiddels een (betere) nieuwe rugdrager heb gekocht (met goedkeuring van United) heb ik deze dus nu eigenlijk niet nodig. We zijn inmiddels ook nog eens in Las Vegas dus afgesproken dat ze de tas daar houden tot wij weer vanuit SF terug vliegen.
Achteraf stiekem wel spijt dat ik niet al een nieuwe buggy gekocht had aangezien deze gewoon vergoed werd, nu de tas weer terug is kan ik dat niet meer maken. Ik houd er in ieder geval een mooie extra Deuter Rugdrager aan over 😅.
Aan de andere kant heeft het wel wat improvisatie gekost, hebben we een halve dag moeten zoeken naar een winkel waar wel Rugdragers (op voorraad) waren, moesten we een extra keer terug naar het vliegveld voor een crappy leenbuggy en hebben we in Yosemite niet echt kunnen hiken omdat we toen alleen de buggy hadden en gebonden waren aan de verharde wegen.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:41:
Nooit mee gevlogen maar wel in meerdere museum-Concordes geweest.

Het comfort is relatief laag vergeleken met wat je nu hebt. Zowel BA als AF hadden vrij simpele 2-2 economy-achtige stoelen met bijbehorende beenruimte en de cabine is zo klein dat een gemiddelde Nederlander eigenlijk nét niet kan staan zonder te moeten bukken. De service schijnt redelijk geweest te zijn.
Ding schijnt ook bijzonder lawaaiig te zijn geweest, zeker vergeleken met wat we tegenwoordig gewend zijn. Op Youtube kun je wel filmpjes vinden van de on board experience

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jorissie87 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 06:55:
Achteraf stiekem wel spijt dat ik niet al een nieuwe buggy gekocht had aangezien deze gewoon vergoed werd, nu de tas weer terug is kan ik dat niet meer maken. Ik houd er in ieder geval een mooie extra Deuter Rugdrager aan over 😅.
Aan de andere kant heeft het wel wat improvisatie gekost, hebben we een halve dag moeten zoeken naar een winkel waar wel Rugdragers (op voorraad) waren, moesten we een extra keer terug naar het vliegveld voor een crappy leenbuggy en hebben we in Yosemite niet echt kunnen hiken omdat we toen alleen de buggy hadden en gebonden waren aan de verharde wegen.
Het past wel in wat ik hier al wel vaker schrijf: Lees je in van te voren over je rechten :)

Het is een herhaling: Aangezien ik zoveel vlieg, gaat het ook wel eens fout. Ik ben dan altijd verbaast dat 90% van het vliegtuig op zo'n moment echt geen enkel idee heeft wat te doen of wat zijn/haar rechten zijn. Wat voorbeeldjes:

- Op het moment dat we landen op Pisa ipv Florence, pak ik met het gezin een taxi (die ik later claim bij KLM), terwijl het hele vliegtuig 90 minuten op een door KLM geregelde bus staat te wachten.

- Op het moment dat mijn vlucht vanaf DUS niet kan opstijgen, trek ik een sprintje naar het airport hotel om daar snel een kamer te boeken, waarna ik een uur later, rustig met biertje in de hand, 100 man met vouchers binnen zie komen, voor de laatste 5 beschikbare kamers (kamer kan je ook zonder voucher declareren)

- En op het moment dat onze koffer niet aankwam in de US, kocht ik nieuwe kleren en wat missende spullen en we starten 2 uur later onze reis (zowel reisverzekering als Delta vergoeden)

En nee, ik ben het niet eens met het argument dat ik dat doe omdat ik veel reis. Ik zou zeggen dat JUIST mensen die iets minder reizen die zouden moeten weten doordat ze 2 dagen van te voren even 20 minuten wat inlezen.

Je hebt een reisverzekering die zaken dekt, wellicht een creditcard en een airline die ook voor veel verantwoordelijk is. Maar daar gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 09:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

swtimmer schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:37:
[Afbeelding]

:o https://www.lego.com/nl-be/product/concorde-10318

Heeft iemand hier ooit met de concorde gevlogen? Valt dat met iets te vergelijken qua service/comfort met wat je vandaag kan vliegen?
:'( Helaas was dat net te vroeg in mijn financiële evolutie. Ik heb er wel eens naar gekeken en ik meen dat ik prijzen van 8.500 (toen nog) gulden zag naar New York. En dat was wel wat gortig.
Het dichtste wat ik er ooit bij gekomen ben was dat ik op LHR in mijn vlucht terug naar DUS zat en opeens een gebulder dat ik dacht "he? We staan toch nog op de taxiway? Dat kunnen wij toch niet zijn?" en de captain heel cool op de omroep kwam "Ladies and gentlemen, on the left side... Concorde". Met 4 afterburners in de schemering de runway af, was een mooi gezicht.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 14:32

Louw Post

Cerenas

PWM schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:03:
[...]

Het past wel in wat ik hier al wel vaker schrijf: Lees je in van te voren over je rechten :)

Het is een herhaling: Aangezien ik zoveel vlieg, gaat het ook wel eens fout. Ik ben dan altijd verbaast dat 90% van het vliegtuig op zo'n moment echt geen enkel idee heeft wat te doen of wat zijn/haar rechten zijn. Wat voorbeeldjes:

- Op het moment dat we landen op Pisa ipv Florence, pak ik met het gezin een taxi (die ik later claim bij KLM), terwijl het hele vliegtuig 90 minuten op een door KLM geregelde bus staat te wachten.

- Op het moment dat mijn vlucht vanaf DUS niet kan opstijgen, trek ik een sprintje naar het airport hotel om daar snel een kamer te boeken, waarna ik een uur later, rustig met biertje in de hand, 100 man met vouchers binnen zie komen, voor de laatste 5 beschikbare kamers (kamer kan je ook zonder voucher declareren)

- En op het moment dat onze koffer niet aankwam in de US, kocht ik nieuwe kleren en wat missende spullen en we starten 2 uur later onze reis (zowel reisverzekering als Delta vergoeden)

En nee, ik ben het niet eens met het argument dat ik dat doe omdat ik veel reis. Ik zou zeggen dat JUIST mensen die iets minder reizen die zouden moeten weten doordat ze 2 dagen van te voren even 20 minuten wat inlezen.

Je hebt een reisverzekering die zaken dekt, wellicht een creditcard en een airline die ook voor veel verantwoordelijk is. Maar daar gebruik van.
Goed punt. Ik denk dat ik er in zulke momenten ook niet snel aan zou denken eigenlijk, maar goed om in het achterhoofd te houden en de voorwaarden van de verzekeringen weer eens door te nemen.

Vooral bij minder ervaren reizigers zou ik denken dat ze wat sneller in de stress schieten en dan maar hopen dat alles goed gaat op basis van de informatie die ze op dat moment krijgen (van de airline bijv), ondanks ze een (goede) reisverzekering hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:14:
[...]

:'( Helaas was dat net te vroeg in mijn financiële evolutie. Ik heb er wel eens naar gekeken en ik meen dat ik prijzen van 8.500 (toen nog) gulden zag naar New York. En dat was wel wat gortig.
Het dichtste wat ik er ooit bij gekomen ben was dat ik op LHR in mijn vlucht terug naar DUS zat en opeens een gebulder dat ik dacht "he? We staan toch nog op de taxiway? Dat kunnen wij toch niet zijn?" en de captain heel cool op de omroep kwam "Ladies and gentlemen, on the left side... Concorde". Met 4 afterburners in de schemering de runway af, was een mooi gezicht.
In 1996 was een retour ongeveer $7500-$8000, dat is 12,5-13,5k guldens. Enkele reis 8500 gulden zou best kunnen. Naarmate de jaren verstreken werden ze overigens wel steeds duurder, in het begin was een retour (in today's money) rond de $5k.

Afaik steeg Concorde niet op met de afterburners, die gingen pas aan als ie op hoogte was en het ding naar mach 2 moest accelereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 30-07 09:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daniel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:25:
[...]

Afaik steeg Concorde niet op met de afterburners, die gingen pas aan als ie op hoogte was en het ding naar mach 2 moest accelereren.
Het gebeurde wel hoor.
Afbeeldingslocatie: https://static.nationalgeographic.co.uk/files/styles/image_3200/public/JPWEHR.webp?w=1280&h=848

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-07 00:40
[...]

Mensen stappen in vliegtuigen naar bestemmingen die ze niet eens op de kaart kunnen aanwijzen dus in die zin overschat je de medemens een beetje denk ik. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iRobert schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:31:
[...]

Mensen stappen in vliegtuigen naar bestemmingen die ze niet eens op de kaart kunnen aanwijzen dus in die zin overschat je de medemens een beetje denk ik. 8)
Haha, ik kwam gisteren nog een review tegen in dezelfde categorie |:(
https://goo.gl/maps/wzeGbLzH63GWa9HP6
ITS NOT IN LONDEN UK!!... we arrived in the nicht and wereld looking for the motel...taxi drivers didn't know...in the end it was in Canada so we where homeless...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:55
[...]

...

Wat zou de beste bron zijn om je hierop in te lezen? Ik reis 2 a 3 keer per jaar en gelukkig nog geen ernstige vertragingen meegemaakt. Dat ik recht heb op vergoedingen etc. weet ik en ben ik ook niet bang voor om te claimen.
Maar vergeleken met bv een schilder die prutswerk oplevert of aankoop van een tv die defect gaat ben ik gewend dat de partij die de dienst levert de kans moet krijgen om zaken voor je op te lossen. Als de schilder prutswerk oplevert en ik laat morgen een andere schilder alles opnieuw doen kan ik die rekening niet zomaar doorsturen naar de eerste schilder omdat die niet de kans kreeg om het euvel zelf te verhelpen.

Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dit bij vliegen net zo is. Als ik mijn aansluiting mis moet de luchtvaartmaatschappij de kans krijgen om dit netjes op te lossen. Dus als ik zelf eerst een hotel boek kunnen zij mogelijk zeggen dat ze die kans niet hebben gekregen en dus niet (volledig) uitbetalen. Als Platinum member zou ik daar wellicht ook iets brutaler in zijn, maar ik heb niet eens Silver :-)

Maar als dit bij vliegen wettelijk gezien anders is informeer ik mij daar natuurlijk graag over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:59:
[...]
Heb het een paar keer gedaan met BA, maar in de A320, voor dezelfde redenen. En voor het sneller uitstappen.
De BA airbussen hebben meer ruimte voor de Club Europe (business class) stoelen (zie https://www.aerolopa.com/ba-airbus-a320, beter up to date dan seatguru). Sterker aangezien de grootte dynamisch is (gordijntje naar voren of naar achter) kan je de laatste rijen met meer beenruimte ook economy zijn (maar dan zonder de middelste stoel vrij). De stoelen zijn zelfs anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:04:
[...]

Ding schijnt ook bijzonder lawaaiig te zijn geweest, zeker vergeleken met wat we tegenwoordig gewend zijn. Op Youtube kun je wel filmpjes vinden van de on board experience
Upside is natuurlijk dat je maar drie en half uur onderweg was tussen New York en Londen. Dan is lie-flat (bestond volgens mij tijden de grootste deel van de levensduur van Concorde überhaupt niet) en wat meer lawaai (hoewel oudere generaties verkeersvliegtuigen er ook wel wat van konden) een trade off die de moeite waard kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
[...]

Goed punt. Ik heb zelf een keer zoiets gehad toen ik met de auto bij Bergen/Mons strandde op weg naar Parijs. Toen eerst een hotel gezocht en volgende dag pas een auto gehuurd. Met wat ik nu weet, was ik direct teruggereisd naar Brussel en had daarvandaan nog dezelfde avond met een huurauto naar Parijs doorgereden. Huurauto wordt pas vergoed wanneer je autoreparatie langer dan 48 uur duurt, maar voor die €130,- die 4 dagen autohuur kost, ga ik echt niet meer afwachten wanneer dat ding klaar is. Ook als ik het zelf moet betalen. Waar ik dan wel op gelet heb, is dat ik de huurauto ook in NL kon terugbrengen, mocht mijn eigen auto op de terugweg nog niet klaar zijn.

Oh, en ik zou nu de alarmcentrale van mijn verzekering bellen i.p.v. de ANWB. Vond de ANWB alarmcentrale niet zo doortastend in de afhandeling, verwacht dat de verzekering wat meer najaagt om extra kosten te voorkomen. (Auto stond na 3 dagen nog gewoon zonder diagnose en moest op een sleepwagen naar huis...)

Moraal van het verhaal: Ook als zelf direct actie ondernemen je een keer €100,- of €200,- extra kost, weegt dat wat mij betreft altijd op tegen gedorven vakantievreugde doordat een ander het slecht regelt (of dat nu een airline, reisburo of alarmcentrale is).

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-09-2023 12:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Yankovic schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
[...]
Wat zou de beste bron zijn om je hierop in te lezen? Ik reis 2 a 3 keer per jaar en gelukkig nog geen ernstige vertragingen meegemaakt. Dat ik recht heb op vergoedingen etc. weet ik en ben ik ook niet bang voor om te claimen.

Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dit bij vliegen net zo is. Als ik mijn aansluiting mis moet de luchtvaartmaatschappij de kans krijgen om dit netjes op te lossen. Dus als ik zelf eerst een hotel boek kunnen zij mogelijk zeggen dat ze die kans niet hebben gekregen en dus niet (volledig) uitbetalen.
Belangrijkste is om je eens te verdiepen in EU-verordening 261 . Voor vluchten binnen de EU, die starten of eindigen in de EU of door een EU-maatschappij uitgevoerd is dat een goed begin om je rechten te kennen. En ook te weten wanneer ze niet van toepassing zijn.

Buiten Europa is het wat complexer (afhankelijk van de maatschappij, waar je gestart bent etc) maar zowel het VK als de VS kennen vergelijkebare richtlijnen (die overigens in uitwerking wel stuk anders kunnen zijn).

Daarnaast even je reisverzekering doornemen kan ook geen kwaad.
Als Platinum member zou ik daar wellicht ook iets brutaler in zijn, maar ik heb niet eens Silver :-)

Maar als dit bij vliegen wettelijk gezien anders is informeer ik mij daar natuurlijk graag over!
Voor de zaken die @PWM noemt hoef je echt geen Platinum te zijn, dat zijn gewoon standaard vergoedingen in die gevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:45:
[...]

Haha, ik kwam gisteren nog een review tegen in dezelfde categorie |:(
https://goo.gl/maps/wzeGbLzH63GWa9HP6

[...]
Lees de rest van de reviews van die gast ook even :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:53:
[...]
Voor de zaken die @PWM noemt hoef je echt geen Platinum te zijn, dat zijn gewoon standaard vergoedingen in die gevallen.
Redelijkheid en billijkheid zijn de toverwoorden.

Als jij Transavia vliegt voor 150 euro, moet je niet een 5 sterren hotel boeken. Als je een auto nodig hebt, pak je een Golf, geen S klasse. En als je gaat eten, neem je gewoon voor en hoofd en 2 glazen wijn.

Vlieg je business kan je alles een stapje hoger doen.

Toen ik paar weken terug strandde op CDG heb ok wel 450 betaald voor een hotel. Maar had ik ook een screenshot dat alles vol was.

Ik ben ook wel eens uitgeweken naar Rotterdam. Belde KLM om te vragen hoe ik thuis was gekomen. Toen ik zei dat mijn pa mij had gehaald, maakte ze een volle tank benzine over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:55
PolarBear schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:53:
[...]

Belangrijkste is om je eens te verdiepen in EU-verordening 261 . Voor vluchten binnen de EU, die starten of eindigen in de EU of door een EU-maatschappij uitgevoerd is dat een goed begin om je rechten te kennen. En ook te weten wanneer ze niet van toepassing zijn.

Buiten Europa is het wat complexer (afhankelijk van de maatschappij, waar je gestart bent etc) maar zowel het VK als de VS kennen vergelijkebare richtlijnen (die overigens in uitwerking wel stuk anders kunnen zijn).

Daarnaast even je reisverzekering doornemen kan ook geen kwaad.

[...]

Ja ik weet dat ik recht heb op een hotel als er opeens een nacht tussen zit. Maar er staat dus ook precies in dat artikel wat jij linked:
Mocht u te maken hebben met een vertraging of annulering waarbij uw vlucht pas de volgende ochtend vertrek, dan moet de luchtvaartmaatschappij ook een accommodatie en vervoer tussen de luchthaven en de accommodatie regelen. Ook hier geldt dat als de luchtvaartmaatschappij dit niet regelt de kosten achteraf geclaimd kunnen worden bij de maatschappij.
Het hangt er misschien ook vanaf waar en wanneer het gebeurd. Als ik mijn aansluiting mis moet ik toch eerst naar een desk toe om te weten wat mijn volgende vlucht gaat worden voor ik weet of ik uberhaupt een hotel nodig heb. Dan weet ik ook meteen of ze me daarmee gaan helpen of niet.
Als al duidelijk is dat ik een nacht moet wachten en er staan 300 man in de rij. Ja dan zal ik ook zelf wel even kijken naar de mogelijkheden.

Als je specifieker naar de voorbeelden kijkt:
Tenzij je business vliegt zou het hier m.i. niet perse schappelijk zijn om vooraf al een taxi te boeken en te claimen. De KLM heeft namelijk alternatief vervoer verzorgd. Tenzij je met de taxi een duurdere claim ivm vertraging langer dan 3 uur voorkomt natuurlijk. (dan moet de landing in Pisa alsnog niet door weersomstandigheden komen)
Als zeker is dat alle volgende vluchten vol zitten en je zeker nergens meer heen kan op die dag dan ja. Maar anders wil je toch eerst weten wat je alternatieven zijn? Ik vertrek alsnog liever dezelfde dag dan dat ik in een hotel zit. Dat biertje wordt dan nog steeds wel vergoed als je lang moet wachten.
Ja maar wie doet dit niet? Er gaat toch niemand een dag in het vliegveld bij de band staan wachten tot de bagage een keer aankomt ipv naar hun accommodatie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Yankovic schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:05:
[...]

Tenzij je business vliegt zou het hier m.i. niet perse schappelijk zijn om vooraf al een taxi te boeken en te claimen. De KLM heeft namelijk alternatief vervoer verzorgd. Tenzij je met de taxi een duurdere claim ivm vertraging langer dan 3 uur voorkomt natuurlijk. (dan moet de landing in Pisa alsnog niet door weersomstandigheden komen)
Op het moment dat je op het verkeerde vliegveld staat en men omroept dat de bus 90 minuten later arriveert, is het zeer schappelijk in een taxi te stappen :)
Als zeker is dat alle volgende vluchten vol zitten en je zeker nergens meer heen kan op die dag dan ja. Maar anders wil je toch eerst weten wat je alternatieven zijn? Ik vertrek alsnog liever dezelfde dag dan dat ik in een hotel zit. Dat biertje wordt dan nog steeds wel vergoed als je lang moet wachten.
Het biertje hoef ik niet, de kamer wel ;) Nee, als de vlucht om 17.00 geannuleerd is, kan je even wachten. Maar als het 22.00 is, weet je dat er geen alternatief komt.
Ja maar wie doet dit niet? Er gaat toch niemand een dag in het vliegveld bij de band staan wachten tot de bagage een keer aankomt ipv naar hun accommodatie te gaan?
Nee, de meeste zullen niet wachten. Maar ze zullen wel voorzichtig zijn met nieuwe spullen kopen, zoals het voorbeeld hier een paar posts boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:58:
[...]
Nee, de meeste zullen niet wachten. Maar ze zullen wel voorzichtig zijn met nieuwe spullen kopen, zoals het voorbeeld hier een paar posts boven.
Luchtvaartmaatschappijen zijn hier ook bewust onduidelijk in. Buiten Europa: "Na 24 uur vertraging heb je recht op een vergoeding". Dat is vast hun policy maar dit soort gevallen dekt een reisverzekering.

enfin: De Uber-rit naar het winkelcentrum heb ik ook vergoed gekregen van de reisverzekering :+
PolarBear schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:44:
[...]

De BA airbussen hebben meer ruimte voor de Club Europe (business class) stoelen (zie https://www.aerolopa.com/ba-airbus-a320, beter up to date dan seatguru). Sterker aangezien de grootte dynamisch is (gordijntje naar voren of naar achter) kan je de laatste rijen met meer beenruimte ook economy zijn (maar dan zonder de middelste stoel vrij). De stoelen zijn zelfs anders.
Ik heb lang niet zo weinig beenruimte gehad als in één van deze Airbussen (G-EUUG 2A volgens Flightly). Gemiddelde economy stoel doet het beter :X

[ Voor 36% gewijzigd door ANdrode op 05-09-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik vind onderstaande ook wel handig, hier klik je wat makkelijker door naar de situatie die van toepassing is.
https://europa.eu/youreur...r-rights/air/index_nl.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

En.... zat er hier nog iemand op deze vlucht? O-)

https://www.telegraaf.nl/...-passagier-het-zat-overal

Benieuwd naar de fotos. :P

Volgende maand weer een Airasia vluchtje. De vorige vlucht kotste iemand in de rij voor ons vol over de stoel van de voorganger hehe. Geen turbulentie. Verder altijd normale vluchten gehad.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yankovic schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:05:

Dat doet er in principe niet toe. Je mag in redelijkheid zelf regelen wat normaal gesproken door de luchtvaartmaatschappij gedaan zou worden, of dat nu duurder of goedkoper is maakt niks uit. Ze kunnen niet zeggen dat ze wel taxi’s vergoeden als er geen bus is maar niet als die er wel is, of pas na een bepaalde wachttijd. Dat willen ze ook niet, want dat maakt het allemaal onmogelijk complex. Zolang je geen idiote bedragen spendeert maar gewoon normaal en schappelijk doet hoor je alles vergoed te krijgen. Dus niet als je in Parijs strandt het Plaza Athénée proberen te declareren etc.

Ik neem bij dit soort calamiteiten altijd het heft in eigen handen want als je het aan de airline overlaat weet je 1 ding zeker en dat is dat het lang gaat duren en dat is ook logisch: op korte termijn vervoer en verzorging regelen voor tientallen tot honderden passagiers is ook niet bepaald eenvoudig. Ook voor alternatieve routes of vervoersopties kun je beter zelf in actie komen dan wachten tot de airline een keer een stoel voor je gevonden heeft.

Ik heb een keer ongewild 2 dagen langer op SXM gezeten dan de bedoeling was maar als het aan Air France had gelegen waren dat 4 dagen geweest 8)7 Ik heb net zo lang met de KLM klantenservice gebeld tot ze een omweg via Panama gevonden hadden.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 06-09-2023 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:05

aerofreak

Steve Jobs

sh4d0wman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 04:09:

Volgende maand weer een Airasia vluchtje. De vorige vlucht kotste iemand in de rij voor ons vol over de stoel van de voorganger hehe. Geen turbulentie. Verder altijd normale vluchten gehad hehe.
Ik zag een filmpje op Twitter :r

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Cheesy
  • Niet online
Ik zat onlangs nog wat na te denken over rechten van passagiers en heb een casus. Stel je gaat op vakantie vanaf NRN (Weeze) naar bijvoorbeeld Barcelona. Vlucht vertrekt om 7:00 uur maar het vliegtuig is defect en een vervangend vliegtuig met hetzelfde vluchtnummer vertrekt waarschijnlijk rond 12 of 13 uur. 5 uur vertraging dus. Je besluit niet langer te wachten en je boekt op eigen initiatief een vlucht vanaf DUS. Heb je dan (naast €250 compensatie + kosten eten en drinken) recht op terugbetaling van de extra kosten van de vlucht die je zelf geboekt hebt? Ik kan dat namelijk zo snel niet vinden. Naar mijn idee heb je meer rechten cq. mogelijkheden bij een geannuleerde vlucht dan bij een sterk vertraagde vlucht.

• CyBeR
  • Niet online
Nee, als je meer dan 5 uur vertraagd bent mag je ervoor kiezen om te annuleren. Je hebt dan recht op terugbetaling van je originele vlucht, maar niet op een vervangende vlucht.

Als dat alles plaatsvindt nadat je al vertrokken bent (bv je gaat van ams naar bcn via cdg, en cdg-bcn wordt geannuleerd of is meer dan 5u vertraagd) heb je ook recht op een vlucht terug naar waar je vandaan komt.

Als je vlucht door de airline geannuleerd wordt heb je recht op een vervangende vlucht of terugbetaling, maar die vervangende vlucht wordt dan wel door de airline geregeld. Als jij zelf aan de gang gaat is dat jouw zaak, daar krijg je geen extra geld voor, alleen de terugbetaling die je in dat geval aannemelijkerwijs kiest.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2023 12:05 ]

• Cheesy
  • Niet online
Ja oké, zo lees ik het ook. Dat is dan wel jammer, want je wil wel graag op vakantie en aan een terugbetaalde vlucht heb je dan ook niet zoveel.

Als de vlucht extreem vertraagd is (zijn daar regels voor, hoeveel uur max vertraging is mogelijk?) dan kan je beter hebben dat de vlucht wordt geannuleerd, want dat kun je een alternatieve vlucht boeken. Volgens @PWM kun je dan beter wél zelf wat regelen, want er staat natuurlijk 200 man bij de balie. En (zelfde voorbeeld) vanaf het kleine NRN vertrekt die dag niets meer naar BCN.

• CyBeR
  • Niet online
Die regel is er inderdaad niet zozeer voor mensen die gewoon op vakantie gaan naar hun bestemming, maar voor zakenreizigers (als je 5+u te laat bent voor je meeting is die ws al voorbij) mensen die reizen om bijvoorbeeld op cruises te gaan (schip weg), etc.

Je kunt in dat geval zelf wat regelen door proactief de airline te bellen of naar een ticket agent/transfer desk/etc te gaan ipv bij de gate te blijven wachten tot er iets komt. En vaak is er best wat met ze te regelen. Als je het goed vindt om vanaf een ander vliegveld te vertrekken of op een ander vliegveld aan te komen bijvoorbeeld is dat meestal wel te overleggen.

• PWM
  • Niet online
Na mijn laatste ervaring in PC van KLM, voor het eerst zakelijk geboekt.

Ik ga naar Vegas en weekje later terug vanaf San Diego. Heen was 2800,- in business en 1100,- in PC. Het is een dagvlucht, dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om 1700,- extra te lappen.

Terug wel gewoon in Business natuurlijk, dat is 11 uur door de nacht.

• iRobert
PWM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:40:
Na mijn laatste ervaring in PC van KLM, voor het eerst zakelijk geboekt.

Ik ga naar Vegas en weekje later terug vanaf San Diego. Heen was 2800,- in business en 1100,- in PC. Het is een dagvlucht, dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om 1700,- extra te lappen.

Terug wel gewoon in Business natuurlijk, dat is 11 uur door de nacht.
Waren alternatieven in BC niet goedkoper, of ben je trouw aan skyteam? Ik boek gewoon de goedkoopste oplossing meestal. Los van welke maatschappij het ook is.

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:44:
[...]

Waren alternatieven in BC niet goedkoper, of ben je trouw aan skyteam? Ik boek gewoon de goedkoopste oplossing meestal. Los van welke maatschappij het ook is.
Trouw is wellicht wat overdreven. Ik heb genoeg XP om Plat4life te zijn en status maakt minder uit als je business vliegt.

Maar als het ~250 scheelt, pak ik wel Skyteam. Ik heb toegang tot KLM Pa en dat is onderweg toch wel erg makkelijk. Als ik United/American moet bellen, hebben ze geen idee wie ik ben :p

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
swtimmer schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:37:
Zijn wel wat mooie filmpjes over te vinden op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Een vraagje. Ik vlieg in januari naar Miami in AF La Premiere. La Premiere om een bucketlist item te kunnen afstrepen. Het ticket was vanaf DUS de helft goedkoper dan vanuit Amsterdam dus die keuze was snel gemaakt. Omdat ik ondertussen fb plat ben geworden dacht ik laatst, ik zal eens bellen met de plat lijn om te vragen of ik toch niet vanuit AMS kan vertrekken/aankomen. Wie niet waagt, wie niet wint dacht ik. Daar vertelde een vriendelijke dame mij dat ze het zouden uitzoeken en me zouden mailen voor akkoord mochten er kosten aan verbonden zijn. Ik heb echter geen mail ontvangen. Ik zag wel in mijn app dat ik nu een reis AMS-CDG heb staan op die data ipv DUS-MIA. Als ik die reis echter open klik zie ik in totaal 4 legs. AMS-CDG , DUS-MIA en hetzelfde omgekeerd op de terugweg. (Zie screenshots). Vraag waar ik nu mee zit is als ik de AMS-CDG vlucht pak, ben ik uiteraard in DUS een no-show en vrees ik dat alles gecancelled wordt. Iemand hier ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phRPBV6ybdVsrStinVzzTgYi90c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGJCiU0OdDQuwkOmOalYv32j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzQKKbCf25Fjbm-CcX7nEuxSUA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1Tl9Q2s5ViGHLf1VZv7TlUv.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zou ze nog even de tijd geven om er op terug te komen; bij dat soort vragen willen ze in de achtergrond nog wel 's allerlei dingen doen die jij dan kunt zien in je app omdat je FFP nummer er aan hangt.

Zoals dat ze bij mij ooit bij KLM een AF ticket naar Japan gerefund hebben door 'm eerst aan te passen naar een heel dure enkele reis ams-cdg (€2000+) en dan díe te refunden, want dat ticket had een 057 (AF) ticketnummer en zo hebben ze 'm omgekat naar 074 (KL). Maar daar kreeg ik dus een email over binnen met een nieuw eticket er in.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2023 19:06 ]

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:22:
[...]

Ja, maar dat in de context van een vlucht. Buiten dat kun je ook je gespaarde miles doneren, voor 1 XP per 2000 miles.

Er is geen optie om direct van geld naar XP te gaan zonder dat daar een vlucht aan vast hangt. M.a.w. je kunt niet "via via" XP kopen zonder ook érgens aan boord van een vliegtuig te stappen. (Niet helemaal waar want je kunt natuurlijk ook miles verdienen met creditcards maar goed.)
Ik realiseer me net (adhv een email die ik net kreeg) dat je natuurlijk wel miles kunt kopen, om die vervolgens te doneren. Maar dat is niet écht de moeite waard: je betaalt voor 2k miles (wat 1 XP oplevert) maarliefst €52. Soms, zoals nu, zijn er kortingsacties maar daar moet je heel veel miles voor kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:48
sh4d0wman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 04:09:

Volgende maand weer een Airasia vluchtje. De vorige vlucht kotste iemand in de rij voor ons vol over de stoel van de voorganger hehe. Geen turbulentie. Verder altijd normale vluchten gehad.
Klikken op eigen risico: https://9gag.com/gag/arm9o8K

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PWM
  • Niet online
Net geboekt vanaf SFO:

Premium Economy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsv0Oet478gV5gLPy4CG8xXbXyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHQnblM1GxNjmKrSx6yK4wmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Business

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDcnAJ3OkTGdSRCCr5TJt6_9-o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mecxVMwrxXTTyQk21btiB7Wl.jpg?f=fotoalbum_large

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:22:
Wie niet waagt, wie niet wint dacht ik. Daar vertelde een vriendelijke dame mij dat ze het zouden uitzoeken en me zouden mailen voor akkoord mochten er kosten aan verbonden zijn. Ik heb echter geen mail ontvangen.
Pro-tip: Neem gesprekken op.

Ik had laatst ook weer een akkefietje, waarbij ik iets aan de telefoon regel en vervolgens EUR 400,- extra op de CC zie verschijnen. Als je dan niets op "band" hebt, kan je echt niets.

Met La Premiere is dat nog wat duurder :p

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een vraagje. Ik vlieg in januari naar Miami in AF La Premiere. La Premiere om een bucketlist item te kunnen afstrepen. Het ticket was vanaf DUS de helft goedkoper dan vanuit Amsterdam dus die keuze was snel gemaakt. Omdat ik ondertussen fb plat ben geworden dacht ik laatst, ik zal eens bellen met de plat lijn om te vragen of ik toch niet vanuit AMS kan vertrekken/aankomen. Wie niet waagt, wie niet wint dacht ik. Daar vertelde een vriendelijke dame mij dat ze het zouden uitzoeken en me zouden mailen voor akkoord mochten er kosten aan verbonden zijn. Ik heb echter geen mail ontvangen. Ik zag wel in mijn app dat ik nu een reis AMS-CDG heb staan op die data ipv DUS-MIA. Als ik die reis echter open klik zie ik in totaal 4 legs. AMS-CDG , DUS-MIA en hetzelfde omgekeerd op de terugweg. (Zie screenshots). Vraag waar ik nu mee zit is als ik de AMS-CDG vlucht pak, ben ik uiteraard in DUS een no-show en vrees ik dat alles gecancelled wordt. Iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als er geen CDG-MIA leg bij staat en je AMS-CDG pakt, hoe denk je dan in MIA aan te komen? Als je de eerste leg niet neemt wordt de rest zoiezo automatisch geannuleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraag waar ik nu mee zit is als ik de AMS-CDG vlucht pak, ben ik uiteraard in DUS een no-show en vrees ik dat alles gecancelled wordt. Iemand hier ervaring mee?
Geef ze even wat tijd, vaak als er wijzigingen gedaan worden in al geboekte vluchten krijg je allerlei gore in je app wat zichzelf over het algemeen wel weer oplost.
Dit kwam uiteindelijk ook goed :P:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqanvyLBHgStIIZqQwW-FupHV3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CerprFoKXqpfh0gemUbRNTf8.jpg?f=fotoalbum_large

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 12:31
PWM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:47:
[...]

Pro-tip: Neem gesprekken op.

Ik had laatst ook weer een akkefietje, waarbij ik iets aan de telefoon regel en vervolgens EUR 400,- extra op de CC zie verschijnen. Als je dan niets op "band" hebt, kan je echt niets.

Met La Premiere is dat nog wat duurder :p
Al die helpdesk gesprekken worden ook opgenomen.

TheS4ndm4n#1919

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 12:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:41:
Net geboekt vanaf SFO:

Premium Economy

[Afbeelding]

Business

[Afbeelding]
Ga over paar weken ook richting SFO, merkte ook well dat de prijzen op die vlucht alle kanten op kan gaan. Van 12k$ tot wat jij ook ziet dat bepaalde klassen vol zitten. Uiteindelijk was voor mij het verschil KLM 8500e vs AF 4200e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
RocketKoen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:46:
[...]

Al die helpdesk gesprekken worden ook opgenomen.
Maar ga ze maar eens overhalen dat bewijs te leveren ;). Beter zelf opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
PWM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:50:
[...]

Trouw is wellicht wat overdreven. Ik heb genoeg XP om Plat4life te zijn en status maakt minder uit als je business vliegt.

Maar als het ~250 scheelt, pak ik wel Skyteam. Ik heb toegang tot KLM Pa en dat is onderweg toch wel erg makkelijk. Als ik United/American moet bellen, hebben ze geen idee wie ik ben :p
Het valt mij op dat je veel klm vliegt, vandaar :P ik vlieg redelijk vaak maar 9/10 keer is KLM echt veel duurder dan United/Air Canada bijvoorbeeld. Komt wellicht ook omdat ik naar kleinere airports in the US moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:15:
[...]

Het valt mij op dat je veel klm vliegt, vandaar :P ik vlieg redelijk vaak maar 9/10 keer is KLM echt veel duurder dan United/Air Canada bijvoorbeeld. Komt wellicht ook omdat ik naar kleinere airports in the US moet.
Het is ook wel macht der gewoonte hoor. Ik ken de bestemmingen, grofweg de timetables, weet welke kist op welke route vliegt, etc. Het is dus ook een vorm van luiheid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

Sorcerer8472

Mens sana?

swtimmer schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:46:
[...]

Ga over paar weken ook richting SFO, merkte ook well dat de prijzen op die vlucht alle kanten op kan gaan. Van 12k$ tot wat jij ook ziet dat bepaalde klassen vol zitten. Uiteindelijk was voor mij het verschil KLM 8500e vs AF 4200e.
KLM is lekker bezig met dynamic pricing. Voor de directe vlucht naar CES Las Vegas leek het erop dat er nog nul tickets geboekt waren in het begin (stoelselectie was leeg), maar economy retour was 1500 euro, premium comfort retour 6000 euro, business retour 17.000 euro :D :D

Prijzen zijn nog altijd ongeveer hetzelfde nu zie ik. Uiteindelijk wordt die vlucht toch wel volgeboekt en één van de meest winstgevende vluchten die ze het hele jaar doen gok ik :+

NB: dat een klasse vol lijkt te zitten kan als je bijv. probeert cabins te mixen; je kunt een economy light ticket niet zomaar met alle premium economy mixen. Als je een flex ticket doet kan dat vaak wel en kun je aantrekkelijke mixed cabin fares vinden die je via Google Flights niet ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-09-2023 11:52 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Jeetje wat duur! Volgende jaar ga ik met mijn vrouw in april 2024 voor 2 weken naar Los Angeles, San Francisco en Las Vegas met mijn vrouw omdat wij 10-jaar samen zijn.

We vliegen Amsterdam Schiphol ----> Los Angeles International Direct met de KLM ochtend vlucht en vanaf Las Vegas naar Amsterdam Schiphol Direct met de KLM middag vlucht aankomst ochtend

Economy voor €742,- retourtje per persoon

Zelfde vlucht uitgevoerd door de KLM maar dan ticket via DELTA Airlines €731 Economy per persoon (zelfde vlucht als KLM)

Maar ik heb liever helemaal KLM direct

Tussen Los Angeles, San Francisco en Las Vegas met United Airlines

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 08-09-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Ik vlieg straks met Air France en wil graag zo’n pas aanschaffen zodat je WiFi aan boord hebt.

Echter is dat maar valid op een device tegelijk. Is er een makkelijke truc dat ik bijvoorbeeld eerst wat kan werken via wifi op mijn laptop, en de access kan verwisselen met mijn telefoon wanneer ik klaar ben? Ik wil voorkomen dat ik op het verkeerde paard wed. :+ iemand ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 08-09-2023 12:23 ]

Pagina: 1 ... 177 ... 248 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2