Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 176 ... 239 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee heb je, ja kun je krijgen, maar ik geef je weinig kans.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05

Louw Post

Cerenas

Grouchy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 02:08:
Fout nr 1 die hier gemaakt wordt: KLM (ICT) nog serieus nemen wanner het om DL operated vluchten gaat.
Vaak is het alleen een type wissel, nieuw nummer, verandering vetrek/vluchttijd van een minuut of vijf en ze lopen 24-48 uur achter met hun meldingen.
Volgens mij zijn de systemen bij sommige airlines zo complex geworden dat ze er zelf ook weinig van snappen. Dan nog niet eens gesproken over de functionaliteit tussen airlines.

Bij Air Canada kan ik op geen enkele manier m'n vlucht inzien via hun website (alleen stoelkeuze werkt), via hun app werkt het echter wel prima. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-04 10:01

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pieroman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:19:
Mijn vlucht met QR in februari is voor de eerste leg vervroegd waardoor ik ineens i.p.v. een uur overstap in Doha naar 3 uur en 10 minuten zit te kijken.
Krijg heel leuk de vraag om deze wijziging te bevestigen of om een andere vlucht te kiezen maar alle andere vluchten zijn nadeliger.

Wat is de ervaring met het toch nog krijgen van iets van compensatie (bijv. loungetoegang) bij een dergelijke wijziging? Of is dit jammer maar helaas en gewoon accepteren.
Een layover van 3 uur is niet zodanig extreem te noemen dat er iets van compensatie tegenover staat. Als je ineens een overnight layover zou hebben mag je wel wat verwachten, maar in dit geval is het een kwestie van jammer. Overigens is DOH een prima vliegveld dus zo vervelend is daar ook niet. Ik zou zelfs liever 3 uur hebben dan een uur want je moet bij aankomst ook nog door een handbagagecontrole en het is geen klein vliegveld. Wat vertraging en het wordt rennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 22-08-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.independent.c...ompensation-b2396701.html
British airline passengers are set to lose millions of pounds in flight disruption compensation each year due to Brexit.

The long-standing right to cash compensation of over £500 no longer applies for travellers making journeys to the UK from non-EU countries on airlines such as Air France, KLM and Lufthansa.

While travellers on disrupted flights who are ending their trips in the EU are entitled to hotels and meals, UK-bound passengers no longer have an automatic right to recover expenses from a European Union carrier – and are also unable to claim €600 (£513) in cash compensation when the airline is responsible for the delay.
Alhoewel het waarschijnlijk niet al teveel Nederlanders of Belgen zal treffen, is het toch iets om rekening mee te houden. Het eerder langskomende scenario van Amerika > LHR > AMS met vertraging op LHR, zou dat hieronder vallen of zijn overstaps uitgesloten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-04 15:33
Het is het resultaat op de final destination die telt. Amerika-LHR-AMS... vertraging van meer dan drie uur aankomst AMS is cashen. (als alles in één aankoop zat natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:34
Vraagje! :) Wij vliegen donderdag de 24e terug vanuit Pula naar Keulen, de vlucht zou eerst gaan om 13:05 uur, vorige week krijgen we bericht dat dit is verplaatst naar 17:05 en nu krijgen net weer bericht dat hij weer is verplaatst naar 20:55 uur.

Het gaat om vlucht EW967, maken we nu recht op een “schadevergoeding”? Alles loopt qua planning nu in de soep, van het inleveren van de huurauto tot het parkeren op de luchthaven van Keulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
tenzij ze het voor elkaar krijgen om je toch minder dan 3 uur vertraagd aan te laten komen heb je dan recht op €250 euro per passagier ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:12:
tenzij ze het voor elkaar krijgen om je toch minder dan 3 uur vertraagd aan te laten komen heb je dan recht op €250 euro per passagier ja.
Thx! Maar zit er nog verschil tussen een vertraging als je aankomt op het vliegveld of een reschedule op voorhand zoals nu bij ons? Of het het om het feit dat je 3 uur later aankomt dan je initieel geboekte ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:27:
https://www.independent.c...ompensation-b2396701.html

[...]

Alhoewel het waarschijnlijk niet al teveel Nederlanders of Belgen zal treffen, is het toch iets om rekening mee te houden. Het eerder langskomende scenario van Amerika > LHR > AMS met vertraging op LHR, zou dat hieronder vallen of zijn overstaps uitgesloten?
Het eerder langsgekomen scenario Amerika -> LHR -> AMS zou nog steeds onder EU261 vallen omdat de aankomst in de EU is, tenzij je aparte tickets hebt.

En het VK heeft hun eigen versie van precies dezelfde wetgeving aangenomen: UK261. Lijkt me dat díe dan geldt in het geval je met aparte tickets vertraagd in het VK aankomt. Adus wiki:
Thus, while Regulation (EC) No 261/2004 itself no longer applies to flights departing in the UK as of 1 January 2021,[42] its new equivalent in British law ("UK261") subjects British carriers and other airlines not headquartered in Europe to similar provisions on those routes.[43] Specifically, "UK261" provides that it applies to all flights departing the UK, flights on UK and EU carriers arriving in the UK, and flights on UK carriers arriving in the EU, where the passenger has not claimed under a similar regime elsewhere.
Uiteraard heb je dan geen recht op compensatie als je door een (minder dan 3 uur) vertraging naar het VK, je vlucht naar de EU mist en daar méér dan 3u vertraagd aankomt, maar dat gold altijd al.

Oh, en je moet op een UK of EU carrier aankomen in het VK maar ook dat is in de EU wetgeving het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 22-08-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Thx! Maar zit er nog verschil tussen een vertraging als je aankomt op het vliegveld of een reschedule op voorhand zoals nu bij ons? Of het het om het feit dat je 3 uur later aankomt dan je initieel geboekte ticket?
Daar zit inderdaad verschil tussen, maar alleen als je dat meer dan 14 dagen van tevoren is medegedeeld. Dat is hier niet zo, dus recht op compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Daar zit inderdaad verschil tussen, maar alleen als je dat meer dan 14 dagen van tevoren is medegedeeld. Dat is hier niet zo, dus recht op compensatie.
Ik geloof je helemaal hoor, maar heb je daar ergens een bron van?

Thx! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 21:25
Danielson schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Ik geloof je helemaal hoor, maar heb je daar ergens een bron van?

Thx! :)
EU261. https://europa.eu/youreur...r-rights/air/index_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Of gewoon de website van Eurowings. ;)

Welke rechten hebt u bij langdurige vertragingen, annuleringen of instapweigering?

In uitzonderingsgevallen is het mogelijk dat wij uw vlucht niet zoals gepland kunnen uitvoeren. Bij langdurige vertragingen, annuleringen of instapweigering zal ons grondpersoneel u ter plaatse helpen en ervoor zorgen dat u uw bestemming zo snel mogelijk bereikt.
Vertraging
• Bij een langdurige vertraging hebt u recht op bijstand. Daartoe behoren maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd, en indien nodig hotelaccommodatie en vervoer tussen luchthaven en hotel.
• Bij een vertraging van ten minste 5 uur hebt u recht op terugbetaling van de ticketkosten voor niet afgelegde trajecten.
Landt uw vlucht ten minste 3 uur te laat op de eindbestemming, dan hebt u ook recht op een compensatie (€ 250 - 600 per persoon), tenzij de vertraging werd veroorzaakt door buitengewone omstandigheden die niet konden worden voorkomen ondanks alle redelijke maatregelen of wanneer u minstens 2 weken voor het geplande vertrek over de verandering werd ingelicht.
Annulering
• Bij annulering hebt u recht op bijstand. U hebt ook het recht om een andere vlucht, inclusief verzorging, of terugbetaling van de ticketkosten te kiezen. Bovendien hebt u recht op een compensatie (€ 250 - 600 per persoon), tenzij de annulering werd veroorzaakt door buitengewone omstandigheden die niet konden worden voorkomen ondanks alle redelijke maatregelen of wanneer u minstens 2 weken voor het geplande vertrek over de verandering werd ingelicht.
Instapweigering
• Bij instapweigering hebt u recht op bijstand. U hebt ook het recht om een andere vlucht, inclusief verzorging, of terugbetaling van de ticketkosten te kiezen en u hebt recht op een compensatie (€ 250 - 600 per persoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51

Reneger

Wie? IK?

In december vlieg ik met de dame naar Tokyo, om in Januari vanuit Seoul weer terug naar Nederland te vliegen. Dat stuk van Azië stond al redelijk lange tijd op de wensenlijst.

Met een beetje goed speurwerk (lang leve google flights voor de eerste indicatie) niet voor rechtstreeks met KLM gegaan, maar met Lufthansa. Heen Amsterdam (A319) via Frankfurt in een B747 (Nog nooit in gezeten) naar Tokyo, terug vanuit Seoul via Munchen in een 350 (En dan wederom een A319 naar Ams). Waarom?

Voor de prijs die we tegen kwamen was de bucket list om een keer long haul BC te vliegen afstrepen een no-brainer. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Reneger schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:23:
In december vlieg ik met de dame naar Tokyo, om in Januari vanuit Seoul weer terug naar Nederland te vliegen. Dat stuk van Azië stond al redelijk lange tijd op de wensenlijst.

Met een beetje goed speurwerk (lang leve google flights voor de eerste indicatie) niet voor rechtstreeks met KLM gegaan, maar met Lufthansa. Heen Amsterdam (A319) via Frankfurt in een B747 (Nog nooit in gezeten) naar Tokyo, terug vanuit Seoul via Munchen in een 350 (En dan wederom een A319 naar Ams). Waarom?

Voor de prijs die we tegen kwamen was de bucket list om een keer long haul BC te vliegen afstrepen een no-brainer. Ben benieuwd!
Zo ver mogelijk voorin in een 747 is wel nice, maar voor de rest is Lufthansa nu niet bepaald de beste kennismaking met business class :) Zelfs de A350 is voorzien van een onbegrijpelijk outdated 2-2-2 layout met bijzonder weinig privacy - hoewel dat als je samen reist wat minder bezwaarlijk is. Kies in ieder geval de rear cabin als het even kan.

Ze hebben sinds kort ook wel vier A350's overgenomen van Philippine Airlines die een 1-2-1 layout hebben maar die vliegen afaik alleen op routes vanuit Munchen naar Canada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LH is toch bezig inmiddels om dat product te vervangen door een veel netter 1-2-1 product, met ook een nieuwe first class? Nou hebben ze een vrij grote vloot met dat oude product er in (wat, en dat waardeer ik dan op zich weer wel, consistent overal hetzelfde is) dus dat zal nog een flinke tijd duren voor 't klaar is, maar misschien heb je een keer geluk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, het gras is altijd ergens anders wel groener.. Dat geldt voor alles. Ik denk dat als je normalitair niet long haul business class vliegt, maar eigenlijk sowieso, je bij Lufthansa prima kan genieten van de ruimte en het eten die die klasse je brengen. Zeker als je een goede deal hebt kunnen scoren. Kortom @Reneger , veel plezier en geniet van je bucketlist-item.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 13:51

Reneger

Wie? IK?

Lufthansa is niet een van de best gereviewde, dat is mij zeker bekend. Maar voor een factor lager dan 2x de prijs van direct met KLM in economy kan je hier denk ik helemaal niet over klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zou voor mij dan ook een nobrainer zijn om dan de business optie te kiezen met Lufthansa. Have fun :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Reneger schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:33:
Lufthansa is niet een van de best gereviewde, dat is mij zeker bekend. Maar voor een factor lager dan 2x de prijs van direct met KLM in economy kan je hier denk ik helemaal niet over klagen.
Daar zou ik me echt niet druk over maken, zeker als je met twee vliegt is een 2-2-2 geen issue. Relatieve rust, ruimte en een flatbed d:)b.

Het is ook niet alsof LH een beroerde business heeft, er is ook slechter op de markt :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Reneger schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:33:
En vergeleken met economy op welke carrier dan ook is 't nog steeds 100x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:47:
LH is toch bezig inmiddels om dat product te vervangen door een veel netter 1-2-1 product, met ook een nieuwe first class? Nou hebben ze een vrij grote vloot met dat oude product er in (wat, en dat waardeer ik dan op zich weer wel, consistent overal hetzelfde is) dus dat zal nog een flinke tijd duren voor 't klaar is, maar misschien heb je een keer geluk?
Uitrol van de nieuwe business class (met maar liefst 7 verschillende soorten stoelen) is nog niet begonnen. Ze zeggen nog steeds “in 2023” maar de A350’s en 787’s waarin dit product zou moeten komen worden pas in 2024 en later geleverd.

Oorspronkelijk stond de vernieuwing geplanned voor de 777X maar die komt pas in 2025 of nog later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vlieg binnenkort de nieuwe BC in de 777 van KLM. Die staat er nog steeds. Bij collega's zijn 2 vluchten van de nieuwe lay-out terug naar de oude gegaan. Wellicht weer nieuwe vertraging in de ombouw?

Kijk nu uit naar de A330-900 van Delta met de suites. Kijken of maar 47 in de footwell past :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:28
PWM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:14:
Ik vlieg binnenkort de nieuwe BC in de 777 van KLM. Die staat er nog steeds. Bij collega's zijn 2 vluchten van de nieuwe lay-out terug naar de oude gegaan. Wellicht weer nieuwe vertraging in de ombouw?
Op dit moment zijn ze bezig met de ombouw van de 3e 773 (PH-BVC). De certificering van de eerste 777 duurde langer dan verwacht maar ook de levering van materiaal/onderdelen gaat trager dan initieel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:26
Ik ben van plan om binnenkort naar de VS te vliegen. Heen wil ik hiervoor miles gebruiken, maar ik heb niet genoeg miles om ook de terugvlucht met miles te boeken. Hierdoor moet ik een los enkeltje kopen voor de terugweg, dit is echter vaak een stuk duurder...
Een optie is low-cost airlines kiezen die dit grapje niet hebben, maar dat beperkt de keuzes flink. Heeft iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:35
Aquafreak schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:27:
Ik ben van plan om binnenkort naar de VS te vliegen. Heen wil ik hiervoor miles gebruiken, maar ik heb niet genoeg miles om ook de terugvlucht met miles te boeken. Hierdoor moet ik een los enkeltje kopen voor de terugweg, dit is echter vaak een stuk duurder...
Een optie is low-cost airlines kiezen die dit grapje niet hebben, maar dat beperkt de keuzes flink. Heeft iemand nog andere tips?
Misschien zeg ik iets raars, maar kan je niet beter door sparen voor de volgende keer, wellicht dat je dan wel genoeg punten heb voor retourtje en voor nu gewoon betalen voor een retourtje

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 23-08-2023 23:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 23:57

Grouchy

meep meep

Beter is het om je terugvlucht met Miles te boeken en voor je heenvlucht te betalen. Als je vanuit de USA start is het bedrag aan heffingen vaak peanuts in vergelijking met een Europa start.
Meer value van je miles op die manier.
PWM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:14:

Kijk nu uit naar de A330-900 van Delta met de suites. Kijken of maar 47 in de footwell past :p
Die vliegt toch al een jaar of vier, al hebben we hem dit jaar alleen te pakken gekregen via de SLC en JFK hubs. Via ATL, BOS, SEA, MSP of de DTW hub was het dit jaar de gewone A330 of de A350.

Footwell is ongeveer als die van de A350, geloof dat de stoel plat net iets langer is in de A339 maar als je je eigen om wilt draaien heb je ook al met een paar maatjes kleiner eerste wereld problemen.

[ Voor 56% gewijzigd door Grouchy op 24-08-2023 03:54 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De gebeden van sommigen zijn verhoord: https://www.adformatie.nl...van-resort-naar-vliegtuig
Wie vanaf november met Corendon van of naar Curaçao vliegt, kan bijbetalen voor een stoel in het 'Only Adult'-deel van het splinternieuwe vliegtuig. Van de 432 zitplaatsen zijn er 102 exclusief voor volwassen. De luchtvaartmaatschappij noemt de Only Adult-zone voor 'reizigers die zonder kinderen reizen en voor zakenreizigers die in een rustige omgeving willen werken.'

Een stoelreservering in de kindervrije zone kost 45 euro per enkele reis. Voor een luxere XL-stoelreservering betaalt de reiziger 100 euro per enkele reis. De Only Adult-zone debuteert in een nieuw Corendon-vliegtuig en wordt met wanden en gordijnen fysiek afgescheiden van de rest van het vliegtuig.
Dit komt in de A350 die dit jaar van Worldfly gehuurd gaat worden.
Aquafreak schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:27:
Sommige airlines bieden de mogelijkheid om een redemptionboeking met een combinatie van cash en miles te betalen, in ieder geval bij BA kan dat. Bij KLM kan je een cash boeking deels met miles betalen maar dan zijn de tarieven volgens mij erg matig (ik moest 100k miles neerleggen voor 400 euro korting en dat is best slecht)

Anders bellen?

[ Voor 36% gewijzigd door Daniel op 24-08-2023 07:49 ]

• Aquafreak
Van der Berg schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:52:
[...]

Misschien zeg ik iets raars, maar kan je niet beter door sparen voor de volgende keer, wellicht dat je dan wel genoeg punten heb voor retourtje en voor nu gewoon betalen voor een retourtje
Zeker niet en is ook een optie.
Grouchy schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 03:06:
Beter is het om je terugvlucht met Miles te boeken en voor je heenvlucht te betalen. Als je vanuit de USA start is het bedrag aan heffingen vaak peanuts in vergelijking met een Europa start.
Meer value van je miles op die manier.
Klopt, terugvluchten vanuit de VS zijn echter meestal nachtvluchten en dan heb je IMO minder aan een premium producht.
Daniel schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:

Sommige airlines bieden de mogelijkheid om een redemptionboeking met een combinatie van cash en miles te betalen, in ieder geval bij BA kan dat. Bij KLM kan je een cash boeking deels met miles betalen maar dan zijn de tarieven volgens mij erg matig (ik moest 100k miles neerleggen voor 400 euro korting en dat is best slecht)

Anders bellen?
Laat ik nou net bij KLM willen boeken :+ .
Ik zal ze eens bellen!

Bedankt voor de tips allen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Aquafreak schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
Klopt, terugvluchten vanuit de VS zijn echter meestal nachtvluchten en dan heb je IMO minder aan een premium producht.
De meeste mensen hier zullen het tegenovergestelde standpunt hebben - tenzij je inzet is maximaal te profiteren van de onboard bar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aquafreak schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Hoewel ik op zich begrijp dat 't als een verspilling kan voelen als je die tijd waar je extra voor aan het betalen bent slapend doorbrengt is 't juist de mogelijkheid een beetje redelijk te slapen waar 't om gaat.

Dus de meesten van ons kiezen juist bij nachtvluchten voor het lie-flat product.

• Aquafreak
@Daniel @CyBeR Mhh... zo kan je er ook naar kijken ja.
Plan is om in PE te vliegen, business is net teveel miles en ook moeilijker om een geschikte route/dag combi te vinden. Aangezien dit de eerste kreeg beter dan eco wordt (newby O-) ) leek het mij dus beter om een dagvlucht te kiezen omdat je dan meer 'merkt' van het premium product.

*Aquafreak gaat nog even verder zoeken in het prachtige IT systeem van KLM |:( *

[ Voor 10% gewijzigd door Aquafreak op 24-08-2023 09:52 ]

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Binnenkort vlieg ik voor de 2e keer met Privium binnen schengen. Als ik het goed begrijp is de Clublounge west beter dan clublounge departures. Wat is de beste mogelijkheid om bij de clublounge west te komen? Is dit door de security bij schengen en dan vervolgens via de transfer filter door de paspoort controle? Of is het direct naar de non-schengen hal? Hoe pakken de mede privium leden dit aan, of gaan deze dan naar clublounge departures of clublounge express?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Aquafreak schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:52:
Plan is om in PE te vliegen, business is net teveel miles en ook moeilijker om een geschikte route/dag combi te vinden. Aangezien dit de eerste kreeg beter dan eco wordt (newby O-) ) leek het mij dus beter om een dagvlucht te kiezen omdat je dan meer 'merkt' van het premium product.

*Aquafreak gaat nog even verder zoeken in het prachtige IT systeem van KLM |:( *
Pas met KLM Premium Economy goed op waar je stoel in het vliegtuig zit. Sommige PE stoelen zijn alsnog krap en dan betaal je voor niets. Ik heb er ooit mijn geld voor terug gekregen toen ik er over klaagde. En daarnaast kunnen de rugleuningen van PE vaak ook verder achterover. Leuk als je lange benen hebt en je voorganger hier gebruik van wil maken. De man die voor mij zat riep de stewardess omdat zijn stoelleuning stuk was. NEE, je leuning werkt prima maar dit zijn mijn knieën meneer! Ik vond het een waardeloos product en je ziet vaak wel welke PE stoelen voor redelijke tarieven over blijven. Iets van seat guru ofzo bekijken kan wonderen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 24-08-2023 14:00 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aquafreak schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:52:

Ik heb in juni-juli een Nieuw-Zeeland trip in Business Class gedaan. Het allerbelangrijkste is de stoel en de been- en andere ruimte (schouders en armen zijn voor mij net zo belangijk). De service is leuk (betere maaltijd en zo) en extra drankjes, maar dat is maar een heel klein onderdeel. Het eerder uitstappen is leuk, en een speciale incheckbalie en lounge ook, maar geef mij maar nachtvluchten. Ik slaap niet maar rust wel.

Bij Premium moet je kijken wat voor stoelen het zijn. Het kunnen of standaard stoelen zijn (iets breder misschien) met meer beenruimte, of van die kuipen waar je niet achterover gaat, maar je stoel naar voren draait en degene achter je niets merkt (had ik bij Cathay Pacific). Beter voor degene erachter, minder voor je beenruimte.

Maar stel je jezelf er niet teveel van voor :)
ucsdcom schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:59:
Pas met KLM Premium Economy goed op waar je stoel in het vliegtuig zit. Sommige PE stoelen zijn alsnog krap en dan betaal je voor niets.
Ik heb al vrij lang niet meer met KLM gevlogen, maar vroegah hadden ze geen Premium Economy; ze hadden Economy Comfort wat beduidend minder is dan PE. Iets meer beenruimte en iets beter voer, als ik goed herinner.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-08-2023 14:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:32:

Bij Premium moet je kijken wat voor stoelen het zijn. Het kunnen of standaard stoelen zijn (iets breder misschien) met meer beenruimte, of van die kuipen waar je niet achterover gaat, maar je stoel naar voren draait en degene achter je niets merkt (had ik bij Cathay Pacific). Beter voor degene erachter, minder voor je beenruimte.
Die zijn bij reizigers ontzettend onpopulair en worden overal uitgefaseerd.
Ik heb al vrij lang niet meer met KLM gevlogen, maar vroegah hadden ze geen Premium Economy; ze hadden Economy Comfort wat beduidend minder is dan PE. Iets meer beenruimte en iets beter voer, als ik goed herinner.
EC is alleen meer beenruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ucsdcom schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:59:
Pas met KLM Premium Economy goed op waar je stoel in het vliegtuig zit. Sommige PE stoelen zijn alsnog krap en dan betaal je voor niets. Ik heb er ooit mijn geld voor terug gekregen toen ik er over klaagde. En daarnaast kunnen de rugleuningen van PE vaak ook verder achterover. Leuk als je lange benen hebt en je voorganger hier gebruik van wil maken. De man die voor mij zat riep de stewardess omdat zijn stoelleuning stuk was. NEE, je leuning werkt prima maar dit zijn mijn knieën meneer! Ik vond het een waardeloos product en je ziet vaak wel welke PE stoelen voor redelijke tarieven over blijven. Iets van seat guru ofzo bekijken kan wonderen doen.
Niet Premium Economy en Economy Comfort door elkaar halen :) PE bij KLM is er pas sinds kort - om het handig te maken heet het Premium Comfort - en zijn echt andere stoelen in een andere opstelling (2-3-2 ipv 3-3-3 in de 787, 2-4-2 ipv 3-4-3 in de 777) met aanzienlijk meer beenruimte, een vaste armleuning en een voetensteun. Je moet echt ongekend lang zijn wil je voorganger tegen jouw knieën aan kunnen komen in PE. Daarnaast is er een apart menu, heb je Sky Priority en mag je net zoveel bagage meenemen als business class.

Wat jij beschrijft is Economy Comfort, dat is gewoon een Economy-stoel met een paar cm extra beenruimte en iets meer verstelmogelijkheid, voor de rest is de service hetzelfde als Economy.

Premium Comfort:
Afbeeldingslocatie: https://volavi.co/wp-content/uploads/2022/05/KLM_Premium-Comfort2.jpg

Economy Comfort:
Afbeeldingslocatie: https://thepointsguy.global.ssl.fastly.net/us/originals/2020/06/20200617_KLM-789-in-Y-AMS-JFK_NEllis-34.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 25-08-2023 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Daniel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:34:
[...]

Niet Premium Economy en Economy Comfort door elkaar halen :) PE bij KLM is er pas sinds kort - om het handig te maken heet het Premium Comfort - en zijn echt andere stoelen in een andere opstelling (2-3-2 ipv 3-3-3 in de 787, 2-4-2 ipv 3-4-3 in de 777) met aanzienlijk meer beenruimte, een vaste armleuning en een voetensteun. Je moet echt ongekend lang zijn wil je voorganger tegen jouw knieën aan kunnen komen in PE. Daarnaast is er een apart menu, heb je Sky Priority en mag je net zoveel bagage meenemen als business class.

Wat jij beschrijft is Economy Comfort, dat is gewoon een Economy-stoel met een paar cm extra beenruimte en iets meer verstelmogelijkheid, voor de rest is de service hetzelfde als Economy.

Premium Comfort:
[Afbeelding]

Economy Comfort:
[Afbeelding]
Oh, dat is de Crux. Ik vergis mij inderdaad door de naamgeving. Inderdaad gaan mijn ervaringen over premium economy in plaats van over economy comfort.

Je foto's zijn heel duidelijk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-04 00:49
@ucsdcom Volgens mij haal je ze nog steeds door elkaar :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ucsdcom schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Oh, dat is de Crux. Ik vergis mij inderdaad door de naamgeving. Inderdaad gaan mijn ervaringen over premium economy in plaats van over economy comfort.

Je foto's zijn heel duidelijk. Thanks.
Je haalt ze nog steeds door elkaar want bij Premium Comfort is het onmogelijk dat de persoon voor je zijn stoel in jouw knieën laat leunen. Tenzij jouw bovenbenen twee keer zo lang zijn als een normale persoon (of je echt hééél erg onderuit gezakt zit) is die afstand gewoon te groot.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:
De gebeden van sommigen zijn verhoord: https://www.adformatie.nl...van-resort-naar-vliegtuig

Dit komt in de A350 die dit jaar van Worldfly gehuurd gaat worden.
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat.
Die A350 is een toestel met een volledige economy interieur. Die XL-stoelen zijn gewoon de 9 stoelen op de 1e rij (en dus net wat meer beenruimte).
En die 102 stoelen is gewoon de voorste cabine (van de 3).
Zouden ze dan echt verwachten dat ze 102 passagiers meer gaan betalen of heb je straks (bijvoorbeeld) 10 passagiers die hiervoor extra hebben betaald en 92 die dezelfde ervaring krijgen zonder bijbetaald te hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
Piet91 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Die A350 is een toestel met een volledige economy interieur. Die XL-stoelen zijn gewoon de 9 stoelen op de 1e rij (en dus net wat meer beenruimte).
Zouden ze dan echt verwachten dat ze 102 passagiers meer gaan betalen of heb je straks (bijvoorbeeld) 10 passagiers die hiervoor extra hebben betaald en 92 die dezelfde ervaring krijgen zonder bijbetaald te hebben? :P
Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel mensen bereid zijn om 'iets' bij te betalen voor een extra service.
Maar als er minder dan 102 passagiers kiezen voor de Adults only stoelen dan zullen ze anderen gratis naar die plekken verplaatsen lijkt mij, Corendon kennende gaan ze echt niet met lege stoelen vliegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En de kans dat je in de buurt van kinderen komt te zitten als je niet betaalt wordt op deze manier natuurlijk groter. Slim business model.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Tsja het is hetzelfde als met economy comfort of stoelen in een rij van twee of exit rows: je kunt ervoor betalen om het gegarandeerd te krijgen, of je kunt er op gokken dat je 't gratis krijgt omdat er geen andere stoelen over zijn. Die kans lijkt me hier wat groter gezien de hoeveelheid beschikbare stoelen en hoe vol die dingen meestal zitten, maar t blijft een grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

FreakNL

Well do ya punk?

Daniel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:34:
[...]

Premium Comfort:
[Afbeelding]

Economy Comfort:
[Afbeelding]
Ik ben 198 en heb bij Economy Comfort geen last van mijn knieën als de voorganger de stoel naar achter doet. Volgens mij moet je dan wel hele lange onderbenen hebben.

Premium Economy geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:12
Erg lang geleden dat wij gevlogen hebben, maar in september vliegen wij vroeg met transavia van schiphol naar Lissabon . Is 1,5u voor vertrek aanwezig zijn genoeg? Ik zag iets van een gratis tijdslot boeken voor controle, heeft dat zin?
We hebben overigens alleen handbagage dus hoeven dan blijkbaar niet naar een check-in balie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

FreakNL

Well do ya punk?

Dat tijdslot is wel handig inderdaad.

Ik zou anderhalf uur wel aandurven binnen Schengen met tijdslot. Waarschijnlijk ben je binnen 10 minuten erdoor en binnen 20 minuten bij de gate, maarja wie durft dat aan :)

Online inchecken inderdaad en dan passagiers als mij irriteren met je hutkoffers aan boord :+

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 26-08-2023 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
ebk71 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:40:
Erg lang geleden dat wij gevlogen hebben, maar in september vliegen wij vroeg met transavia van schiphol naar Lissabon . Is 1,5u voor vertrek aanwezig zijn genoeg? Ik zag iets van een gratis tijdslot boeken voor controle, heeft dat zin?
We hebben overigens alleen handbagage dus hoeven dan blijkbaar niet naar een check-in balie?
Er zijn 3 punten die je vertraging op kunnen leveren.
- Check in
- Security
- Paspoort controle.

Aangezien je alleen handbagage hebt kun je de 1e rij overslaan door online in te checken. En omdat je binnen Schengen vliegt is de 3e rij niet van toepassing.
Aangezien de security dus je enige rij is, is zo'n tijdsslot zeker handig.

Let wel op dat je ook vertraging kan hebben onderweg naar schiphol, afhankelijk van hoever je moet reizen. En dat je vaak 30-45 min voor de "vertrektijd" al moet boarden. Zeker als je vliegtuig niet aan een slurf staat maar je met de bus moet (grote kans bij transavia) dan heb je gewoon pech als je er niet bent als ze "beginnen" met boarden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Nog een vraagje, ik vond hier in het topic dat parkeren schiphol aan dynamic pricing doet. Iemand die in juni voor 4 dagen ca 57 kwijt zou zijn. Ik ben dus nu voor 4 dagen meer dan 100 kwijt. Valet parking wordt geloof ik niet aangeraden. Zijn er nog iets voordeliger betrouwbare alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
ebk71 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:26:
Nog een vraagje, ik vond hier in het topic dat parkeren schiphol aan dynamic pricing doet. Iemand die in juni voor 4 dagen ca 57 kwijt zou zijn. Ik ben dus nu voor 4 dagen meer dan 100 kwijt. Valet parking wordt geloof ik niet aangeraden. Zijn er nog iets voordeliger betrouwbare alternatieven?
Schiphol heeft meerdere parkings. Die zijn allemaal betrouwbaar en verschillend in prijs.

Zo is P3 (garage) een prima parking, maar je moet even met de pendelbus.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 26-08-2023 09:22 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Dean Martin schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Schiphol heeft meerdere parkings. Die zijn allemaal betrouwbaar en verschillend in prijs.
De valet parking hoor ik wel wat wisselende verhalen over. Iemand die ik ken had schade aan z'n voorbumper na de auto bij valet parking te hebben neergezet. Bij mij vergaten ze om de auto tweemaal op slot te doen. Ik ga er in ieder geval geen gebruik meer van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Ik vraag me eerder het omgekeerde af. Corendon is als vakantievlieger nu typisch een club waar relatief veel gezinnen met kinderen mee gaan. Die kun je nu niet meer in de voorste cabine kwijt als er ook maar 1 iemand is die voor adult only heeft betaald. De reizigers zonder kinderen moeten gewoon afspreken dat 1 iemand lapt en dan wordt de rest automatisch ook voorin gezet omdat alle gezinnen naar achteren moeten :P

Overigens zegt Corendon niks over de leeftijdsgrens van adult only, vermoed dat die vrij laag zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Shorteh schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

De valet parking hoor ik wel wat wisselende verhalen over. Iemand die ik ken had schade aan z'n voorbumper na de auto bij valet parking te hebben neergezet. Bij mij vergaten ze om de auto tweemaal op slot te doen. Ik ga er in ieder geval geen gebruik meer van maken.
Ik heb ook ooit krassen op mn auto gehad, toen heb ik die camera beelden opgevraagd, die zijn zo slecht dat je er niets op kan zien. Schiphol kwam tot de conclusie dat het gebeurt moest zijn nadat ze de auto terug hadden gebracht (want de krassen waren niet te zien bij de tweede keer inrijden), dus was het hun schuld niet.

Ik ben der ook klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Saus schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb ook ooit krassen op mn auto gehad, toen heb ik die camera beelden opgevraagd, die zijn zo slecht dat je er niets op kan zien. Schiphol kwam tot de conclusie dat het gebeurt moest zijn nadat ze de auto terug hadden gebracht (want de krassen waren niet te zien bij de tweede keer inrijden), dus was het hun schuld niet.

Ik ben der ook klaar mee.
Dus pak je P3? En in dit geval moet ik maar accepteren dat door "laat" reserveren ik nu een aardige prijs betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Daniel schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:34:
[...]
Overigens zegt Corendon niks over de leeftijdsgrens van adult only, vermoed dat die vrij laag zal liggen.
Een adult is een volwassene, dus is 18 jaar (even met boerenverstand methode. Snap ook niet waarom het adult only moet heten. We zijn gewoon in Nederland en noem het dan "alleen volwassenen" of "zonder kinderen")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
ebk71 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Dus pak je P3? En in dit geval moet ik maar accepteren dat door "laat" reserveren ik nu een aardige prijs betaal?
Ja :) of je pakt de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miriam1986b
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:18
Eazzyparking is wellicht ook een manier. Is mij goed bevallen! Wordt weggebracht en opgehaald door een busje. Weinig reistijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
miriam1986b schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:01:
Eazzyparking is wellicht ook een manier. Is mij goed bevallen! Wordt weggebracht en opgehaald door een busje. Weinig reistijd!
Eazzypark lees ik ook wisselende verhalen over. Hangt geloof ik af van welk sterrenbeeld je hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miriam1986b
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:18
ebk71 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Eazzypark lees ik ook wisselende verhalen over. Hangt geloof ik af van welk sterrenbeeld je hebt :+
Haha! Ik heb er positieve ervaringen mee :). En was ook nog eens goedkoop, 75 euro voor 11 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
jongetje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Een adult is een volwassene, dus is 18 jaar (even met boerenverstand methode. Snap ook niet waarom het adult only moet heten. We zijn gewoon in Nederland en noem het dan "alleen volwassenen" of "zonder kinderen")
Niks met jouw boerenverstand maar in dit geval: 16 jaar aldus Corendon

https://nieuws.corendon.n...on-vluchten-naar-curacao/

Sowieso is het toch een nutteloos product. Als gelijk de rij achter het gordijn een baby gaat zitten met oorpijn en besluit dit duidelijk te maken, gaat dat gordijntje en het “adults only” bordje het geluid tegen houden ?

[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 26-08-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Shorteh schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

De officiële van Schiphol?
Ik heb die inmiddels een keer of 50 gebruikt zonder problemen. Daar is ook een videostraat die de auto bij binnenkomst volledig filmt, al heb ik de beelden nooit gezien.

Er bestaan ook wat dubieuze valet parkeerders.

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 26-08-2023 11:51 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Niks met jouw boerenverstand maar in dit geval: 16 jaar aldus Corendon

https://nieuws.corendon.n...on-vluchten-naar-curacao/

Sowieso is het toch een nutteloos product. Als gelijk de rij achter het gordijn een baby gaat zitten met oorpijn en besluit dit duidelijk te maken, gaat dat gordijntje en het “adults only” bordje het geluid tegen houden ?
Ik vind kinderen die door het gangpad rennen storender dan het geluid. Aan het geluid kan een ouder niks/weinig doen. Je kinderen op een stoel laten zitten wel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Dean Martin schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:49:
[...]

De officiële van Schiphol?
Ik heb die inmiddels een keer of 50 gebruikt zonder problemen. Daar is ook een videostraat die de auto bij binnenkomst volledig filmt, al heb ik de beelden nooit gezien.

Er bestaan ook wat dubieuze valet parkeerders.
Hierboven toevallig iemand met een ervaring met die videopnames 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Dean Martin schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Ik vind kinderen die door het gangpad rennen storender dan het geluid. Aan het geluid kan een ouder niks/weinig doen. Je kinderen op een stoel laten zitten wel.
Dat geluid kan je wel degelijk iets aan doen. Recente ervaring, de 1 corrigeert zijn kind als het gaat om gillen,de ander vind dat het allemaal moet kunnen. Dus een ouder moet wel willen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ebk71 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Dat geluid kan je wel degelijk iets aan doen. Recente ervaring, de 1 corrigeert zijn kind als het gaat om gillen,de ander vind dat het allemaal moet kunnen. Dus een ouder moet wel willen.
Dat ligt maar net aan de leeftijd. Een baby kun je helaas niet uit zetten als het brullen begint.
Anyway.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:32

Jorissie87

No diggity

Wij vertrekken morgen vanaf Schiphol met het vliegtuig (Lufthansa maar uitgevoerd door United) naar San Francisco. We nemen ons (bijna) 2-jarige dochtertje mee. Een hele onderneming dus. We willen naast de bagage (2 koffers, 2x cabin bagage + luiertas) ook nog een buggy en rugdrager meenemen.

Op de website lees ik daarover:
Standard strollers, folding wagons, and car seats can be used to get to your gate and then checked for free. They’ll be returned to you on arrival. Collapsible strollers can be stored in-cabin.

We hebben een zak waar de rugdrager en buggy (opgevouwen) samen inpassen. Lees ik nu goed dat we deze gewoon kosteloos mee kunnen nemen op reis?

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:40:
Wij vertrekken morgen vanaf Schiphol met het vliegtuig (Lufthansa maar uitgevoerd door United) naar San Francisco. We nemen ons (bijna) 2-jarige dochtertje mee. Een hele onderneming dus. We willen naast de bagage (2 koffers, 2x cabin bagage + luiertas) ook nog een buggy en rugdrager meenemen.

Standard strollers, folding wagons, and car seats can be used to get to your gate and then checked for free. They’ll be returned to you on arrival. Collapsible strollers can be stored in-cabin.

We hebben een zak waar de rugdrager en buggy (opgevouwen) samen inpassen. Lees ik nu goed dat we deze gewoon kosteloos mee kunnen nemen op reis?
Ja.

Ik heb een tas waar de kinderwagen in gaat. Daar gaan ook luiers en andere meuk bij. Ze gaan de tas van de rugdrager echt niet openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

groggy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Ja.

Ik heb een tas waar de kinderwagen in gaat. Daar gaan ook luiers en andere meuk bij. Ze gaan de tas van de rugdrager echt niet openmaken.
Thanks, we gaan het er gewoon op gokken. Het is een zak die je normaal over een backpack heentrekt waar de buggy precies in past qua lengte. We hebben nu de rugdrager en een deryan tentje erbij gestopt. We gaan morgen wel zien of ze er bij de checkin iets van gaan vinden. Luiers e.d. pasten gelukkig goed in de koffers, het ging puur om het grote spul.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Thanks, we gaan het er gewoon op gokken. Het is een zak die je normaal over een backpack heentrekt waar de buggy precies in past qua lengte. We hebben nu de rugdrager en een deryan tentje erbij gestopt. We gaan morgen wel zien of ze er bij de checkin iets van gaan vinden. Luiers e.d. pasten gelukkig goed in de koffers, het ging puur om het grote spul.
Deryan tentjes duwde ik ook er altijd bij. Een fligtbag vullen met wat babyspullen is in mijn ogen een safe bet.

[ Voor 6% gewijzigd door groggy op 27-08-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 27-04 17:19
Ik zou een en ander wel aan elkaar knopen, dat als de zak scheurt er niet 1 van de delen uit kan vallen. Zou zonde zijn als je tentje niet aankomt omdat de zak ergens onderweg open is gegaan

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Zojuist ingechecked voor onze vlucht. Inchecken kon vanaf 24 uur van tevoren maar omdat we een familiedag hadden, hebben we dat pas net (19 uur vooraf) gedaan. Bijna alle stoelen waren al bezet. Alleen nog wat losse stoelen verspreid over het vliegtuig. We zitten daardoor nu 4 rijen uit elkaar... Samen met een kind van nog geen 2 jaar oud verre van ideaal. Hopelijk kunnen ze nog iets voor ons betekenen bij de balie morgen maar verwacht niet dat ze mensen die al een stoelkeuze hebben doorgegeven gaan verplaatsen. Fingers crossed dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 29-04 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:16:
Zojuist ingechecked voor onze vlucht. Inchecken kon vanaf 24 uur van tevoren maar omdat we een familiedag hadden, hebben we dat pas net (19 uur vooraf) gedaan. Bijna alle stoelen waren al bezet. Alleen nog wat losse stoelen verspreid over het vliegtuig. We zitten daardoor nu 4 rijen uit elkaar... Samen met een kind van nog geen 2 jaar oud verre van ideaal. Hopelijk kunnen ze nog iets voor ons betekenen bij de balie morgen maar verwacht niet dat ze mensen die al een stoelkeuze hebben doorgegeven gaan verplaatsen. Fingers crossed dus.
Of anders in het vliegtuig vragen. Zijn zat mensen alleen (of met zn 2'en) die het niet uit maakt welke rij, alleen raam of gangpad bijvoorbeeld.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, geen specifieke stoelen gereserveerd om goedkoper uit te zijn? De etiquette is dat je mensen een minstens gelijkwaardige of betere stoel dient aan te bieden, en heel belangrijk, als iemand nee zegt, dat accepteren.

Veel solo-reizigers plannen hun reis en stoel en willen niet lastig gevallen worden of benadeeld worden vanwege slecht plannen door groepen/gezinnen. Ook niet als dit via de luchtvaartmaatschappij gaat. Hou daar rekening mee, jouw verzoek tot bij elkaar zitten kan andermans reis verkloten.

Altijd stoelen reserveren als je bij elkaar wil zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 27-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

gambieter schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:28:
Tja, geen specifieke stoelen gereserveerd om goedkoper uit te zijn? De etiquette is dat je mensen een minstens gelijkwaardige of betere stoel dient aan te bieden, en heel belangrijk, als iemand nee zegt, dat accepteren.

Veel solo-reizigers plannen hun reis en stoel en willen niet lastig gevallen worden of benadeeld worden vanwege slecht plannen door groepen/gezinnen. Ook niet als dit via de luchtvaartmaatschappij gaat. Hou daar rekening mee, jouw verzoek tot bij elkaar zitten kan andermans reis verkloten.

Altijd stoelen reserveren als je bij elkaar wil zitten.
Bij het boeken niet gezien of overheen gekeken. Ook nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd. Heb wel regelmatig gevlogen maar dit is nooit eerder een issue geweest, zal er voordaan dus beter op letten. Ik had prima wat extra geld over voor een garantie om naast elkaar te zitten namelijk. Morgen sowieso bij de incheckbalie even melden, nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:11
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Bij het boeken niet gezien of overheen gekeken. Ook nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd. Heb wel regelmatig gevlogen maar dit is nooit eerder een issue geweest, zal er voordaan dus beter op letten. Ik had prima wat extra geld over voor een garantie om naast elkaar te zitten namelijk. Morgen sowieso bij de incheckbalie even melden, nee heb je, ja kan je krijgen.
Het is ook een truc die de maatschappijen toepassen. Waar je tot een paar jaar terug kon kiezen tussen alle vrije stoelen, is die keuze nu veel minder geworden. Ik ben er nog niet achter wat het algoritme is, maar het aantal beschikbare stoelen is minimaal en vaak onlogisch. Kom je in het vliegtuig, blijken er nog veel meer stoelen leeg te zijn. Alles om maar extra inkomsten te genereren door stoelen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:37:
We hebben het er hier in dit topic een paar maanden terug over gehad. Dat naar aanleiding van iemand die vond dat andere reizigers maar verplaatst moesten worden om gezinnen bij elkaar te laten zitten (en er niet voor wilde betalen): Fromz in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Ja, de luchtvaartmaatschappijen hebben hier een verdienmodel van gemaakt, maar voor solo-reizigers is het ideaal: je kunt je reis goed plannen. Ik vlieg niet graag en moet aan het gangpad zitten, nu kan ik dat mooi regelen en ik heb er het geld voor over. Zoals je je kunt voorstellen zou ik niet blij zijn als ik voor jouw gezin opeens in een middenstoel terecht zou komen ;)

(ik zeg dan ook nee op verzoeken, behalve als ik het een gelijkwaardige of betere stoel vind. Dat verschilt nog wel eens van de mening van de aanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

gambieter schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

We hebben het er hier in dit topic een paar maanden terug over gehad. Dat naar aanleiding van iemand die vond dat andere reizigers maar verplaatst moesten worden om gezinnen bij elkaar te laten zitten (en er niet voor wilde betalen): Fromz in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Ja, de luchtvaartmaatschappijen hebben hier een verdienmodel van gemaakt, maar voor solo-reizigers is het ideaal: je kunt je reis goed plannen. Ik vlieg niet graag en moet aan het gangpad zitten, nu kan ik dat mooi regelen en ik heb er het geld voor over. Zoals je je kunt voorstellen zou ik niet blij zijn als ik voor jouw gezin opeens in een middenstoel terecht zou komen ;)

(ik zeg dan ook nee op verzoeken, behalve als ik het een gelijkwaardige of betere stoel vind. Dat verschilt nog wel eens van de mening van de aanbieder).
Dat is jouw goed recht en ik geef je daarin groot gelijk. Ik zou ook niet blij zijn als ik zomaar verplaatst werd naar een minder gunstige plek, laat staan dat ik er mee akkoord zou gaan. Ik verwacht ook niet dat mensen hun stoel wordt afgepakt. Sterker nog, ik verwacht eigenlijk niets. Ik heb echter niet alle informatie, misschien is er een cancellation of zijn er stoelen gereserveerd die niet gebruikt/gevuld worden. Ik kan daarom altijd vragen of en wat er mogelijk is. Als het antwoord nee is dan heb ik gewoon dikke pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:16:
Het idee van stoelkeuze en wel/niet betalen is al behandeld maar ik wil nog toevoegen: als je geen twee stoelen naast elkaar kon vinden zodat jij (of je partner) naast jullie kind kan zitten, dan gaan ze dat absoluut voor je regelen en iemand anders ervoor verplaatsen als dat nodig is. Of de derde persoon er ook bij kan is een ander verhaal.

Ze zetten geen kind van twee alleen naast een vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij reizen vaak en ver met onze 3 kleine kinderen. De vraag is meer of jij jouw buggy mee wil nemen tot de gate. In dat geval zal hij dus niet in die tas met andere spullen kunnen gaan is onze ervaring. Als jij hem afgeeft bij de speciale bagage hoek zal er niet snel gekeken worden wat in jouw zak zit. Maar officieel mag je geen extra dingen in die zak doen. KLM heeft wel een ok website voor families: https://reizen-met-kinderen.klm.nl/nl

Anyway, wij gebruiken vaak die rugdrager op het vliegveld en als je dat doet met boarden dan neem je hem zo mee als extra bagage ;) Ook wel makkelijk omdat je je buggy pas ergens bij de bagage banden gaat krijgen aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

CyBeR schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Het idee van stoelkeuze en wel/niet betalen is al behandeld maar ik wil nog toevoegen: als je geen twee stoelen naast elkaar kon vinden zodat jij (of je partner) naast jullie kind kan zitten, dan gaan ze dat absoluut voor je regelen en iemand anders ervoor verplaatsen als dat nodig is. Of de derde persoon er ook bij kan is een ander verhaal.

Ze zetten geen kind van twee alleen naast een vreemde.
Voor de duidelijkheid. We reizen met z'n 3en. Mijn vriendin, ik en onze dochter maar hebben in totaal 2 stoelen, onze dochter heeft geen eigen stoel. Mijn vriendin en ik zitten zoals er nu ingechecked is niet naast elkaar. Onze dochter moet bij ons op schoot maar zal ongetwijfeld als ze bij mama zit gaan zeggen dat ze naar papa wil en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:30
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:49:
[...]

Voor de duidelijkheid. We reizen met z'n 3en. Mijn vriendin, ik en onze dochter maar hebben in totaal 2 stoelen, onze dochter heeft geen eigen stoel. Mijn vriendin en ik zitten zoals er nu ingechecked is niet naast elkaar. Onze dochter moet bij ons op schoot maar zal ongetwijfeld als ze bij mama zit gaan zeggen dat ze naar papa wil en andersom.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zijn stoel in het midden niet wil afstaan voor een raam/gangpad van een van jullie. Dus dat komt vast goed. Tenzij je het ongeluk hebt dat er op echt elke rij stelletjes zitten die zelf ook niet uit elkaar willen zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yankovic schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:55:
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zijn stoel in het midden niet wil afstaan voor een raam/gangpad van een van jullie. Dus dat komt vast goed. Tenzij je het ongeluk hebt dat er op echt elke rij stelletjes zitten die zelf ook niet uit elkaar willen zitten :-)
Waarschijnlijk hebben ze twee middenstoelen als er toch al bijna niets beschikbaar was. Dat zijn de minst populaire stoelen, dan heb je heel weinig ruilmateriaal...

Wel zijn er koppeltjes die in een rij van 3 de gangpad- en raamstoel nemen en hopen dat er niemand tussenin wil zitten. Risicovolle strategie met volle vluchten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

gambieter schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze twee middenstoelen als er toch al bijna niets beschikbaar was. Dat zijn de minst populaire stoelen, dan heb je heel weinig ruilmateriaal...

Wel zijn er koppeltjes die in een rij van 3 de gangpad- en raamstoel nemen en hopen dat er niemand tussenin wil zitten. Risicovolle strategie met volle vluchten ;)
We hebben wel 2 gangpad stoelen toevallig dus hebben wel iets te onderhandelen, vandaar ook dat ik vermoed dat de twee stoelen die we beide naast ons hebben bij elkaar horen (anders had een enkele reiziger wel onze stoel gekozen).

Wat betreft dat tweede deel is dat ook altijd onze strategie en vooralsnog heeft dat altijd gewerkt. Bijna altijd 3 stoelen voor ons 2en (voordat we een kleine hadden). Een enkele keer hebben we gehad dat er iemand tussen ons in geplaatst werd maar die wilde maar wat graag ruilen toen we hem de optie gaven om bij het raam/gangpad te kunnen zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49

Phoe, zo'n lange vlucht met je koter van 2 op je schoot. Geef het je te doen.

Sommige airlines laten je gratis stoelen reserveren als je boekt met jonge kinderen, ook in de goedkoopste boekingsklasse. SQ en EK bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Chief op 28-08-2023 05:04 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
jongetje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Ja? Dat business class vliegen veel meer CO2 uitstaat (relatief)? Ik ken echt niemand die niet met het vliegtuig op vakantie zou gaan als hij dat wel kon betalen. Als ik om mij heen hoor van ik ga naar "insert land"(zoals Australie, bali etc.) op vakantie. Dan is het alleen maar jeej, wat gaaf! En niet, O zou je dat wel doen zoveel CO2 uitstoten?
Nee, zelfs bij familie doe je zoiets niet, want de kans om voor troll/negatieveling uitgemaakt te worden is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Chief dat wist ik ook niet en nu zijn mijn de kinderen te groot. Mijn jongste (4) heeft net voor het eerst gevlogen en dat ging probleemloos. De tweede vlucht was ze na het opstijgen al in slaap gevallen. Probleem nu is dat de oudste 12 is en je bij steeds meer zaken de volle mep mag betalen. :P

Het belangrijkste is afleiding kunnen bieden en hopen dat ze in slaap vallen. Je hebt natuurlijk wel een grotere uitdaging met een ADHD figuurtje, die willen de stoel uit...

Huilen ontkom je niet aan dus ga je daar niet druk om maken. Die andere passagiers zie je toch nooit meer :+ Tja ik snap dat het vervelend is, zeker een lange vlucht, maar het zijn kinderen geen robots. Hoofdtelefoon met noice cancellation op en de bier/wijn kar leeg drinken.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 19:13
Sjah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 05:28:
[...]

Nee, zelfs bij familie doe je zoiets niet, want de kans om voor troll/negatieveling uitgemaakt te worden is groot.
Volledig terecht want als iemand heel blij is en graag verteld over zijn/haar geboekte vakantie en alle mooie plannen is het laatste wat je zou willen een zuurpruim die je wel even op je plek zet :)

Dat betekent niet dat je geen gesprek kunt hebben over vliegen en de CO2 uitstoot, maar als iemand net heeft geboekt en er ontzettend veel zin in heeft is dat niet het juiste moment.

Zoiets moet je ook een beetje aanvoelen als je wilt dat je boodschap doel treft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49
sh4d0wman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 05:40:
@Chief dat wist ik ook niet en nu zijn mijn de kinderen te groot. Mijn jongste (4) heeft net voor het eerst gevlogen en dat ging probleemloos. De tweede vlucht was ze na het opstijgen al in slaap gevallen. Probleem nu is dat de oudste 12 is en je bij steeds meer zaken de volle mep mag betalen. :P

Het belangrijkste is afleiding kunnen bieden en hopen dat ze in slaap vallen. Je hebt natuurlijk wel een grotere uitdaging met een ADHD figuurtje, die willen de stoel uit...

Huilen ontkom je niet aan dus ga je daar niet druk om maken. Die andere passagiers zie je toch nooit meer :+ Tja ik snap dat het vervelend is, zeker een lange vlucht, maar het zijn kinderen geen robots. Hoofdtelefoon met noice cancellation op en de bier/wijn kar leeg drinken.
Ik heb het mezelf nooit aangedaan, ondanks besparing in kosten. Geen moment bij me opgekomen om dat te doen.
Als er huilende/vervelende kinderen aan boord zijn dan heb ik altijd medelijden met de ouders, veruit de meeste ouders die dat overkomt schaamt zich :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:46:
[...]

Wat betreft dat tweede deel is dat ook altijd onze strategie en vooralsnog heeft dat altijd gewerkt. Bijna altijd 3 stoelen voor ons 2en (voordat we een kleine hadden). Een enkele keer hebben we gehad dat er iemand tussen ons in geplaatst werd maar die wilde maar wat graag ruilen toen we hem de optie gaven om bij het raam/gangpad te kunnen zitten ;)
Dit contrasteert een beetje met je vorige reactie:
Bij het boeken niet gezien of overheen gekeken. Ook nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd. Heb wel regelmatig gevlogen maar dit is nooit eerder een issue geweest, zal er voordaan dus beter op letten.
Anyway, ik zou het bij het inchecken vragen, niet in het vliegtuig. Niets zo irritant als mensen die nog willen gaan ruilen tijdens/na het boarden.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Dean Martin schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:18:
[...]

Dit contrasteert een beetje met je vorige reactie:

[...]

Anyway, ik zou het bij het inchecken vragen, niet in het vliegtuig. Niets zo irritant als mensen die nog willen gaan ruilen tijdens/na het boarden.
Update: er is bij inchecken iets geschoven. Een solo reiziger is van het midden naar gangpad verplaatst zodat wij alsnog naast elkaar zitten. Iedereen blij. En een leerschool voor de toekomst. Nu bij de gate, tot over 3,5 week!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorissie87 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:32:
Update: er is bij inchecken iets geschoven. Een solo reiziger is van het midden naar gangpad verplaatst zodat wij alsnog naast elkaar zitten. Iedereen blij. En een leerschool voor de toekomst. Nu bij de gate, tot over 3,5 week!
Mooi. Goede reis & vakantie gewenst, en vast nadenken over de terugvlucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Jorissie87 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Nou prima geregeld toch, solo reiziger zal ook blij zijn :)

Als ik zelf vlieg probeer ik eerst uit te vinden of je stoelen mag kiezen of niet bij het inchecken (laatst met SAS gevlogen, mocht kiezen ook nooduitgang zonder extra te betalen). Zo ja kijk ik om de paar dagen even, dreigt het "vol" te lopen kan ik altijd nog betalen maar zit een paar dag van te voren nog maar de helft vol dan gok ik het wel tot aan het inchecken :)

Zet meestal wel de wekker om op het eerste moment in te checken.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:58
Even kort mijn ervaring met Saudia van afgelopen vakantie. Lang verhaal kort: ik doe het niet meer.

Reis ging retour Ams > Bkk met natuurlijk een stop in Jeddah.

Voor de reis wijzigde een aantal vluchten, veel alarm berichten en meldingen in de app om een andere vlucht te kiezen maar dat ging niet zo makkelijk. Dus aantal dure belminuten ertegenaan gegooid en een obscuur callcenter (spreken slecht Engels) in UK gebeld en daarna was alles geregeld. Toen kwamen er anderen meldingen, weer gebeld en die meldingen mocht ik negeren. Heel rustgevend.

Heenweg 4,5 uur overstap midden in de nacht. Door onverklaarbare vertraging werd dit ruim zeven uur. Jeddah is ijskoud en midden in de nacht op een harde bank is niet echt een lekker begin van de vakantie (tip, neem de dekentjes mee uit vorige vliegtuig) Informatievoorziening en verzorging aldaar was er niet, dus continue in de gaten houden of er iemand verschijnt. Terugweg was de overstap 1,5 uur dat werden er 3. Instappen in Bangkok moest iedereen in de slurf wederom z’n tassen controleren en fouilleren want stel je voor dat er een fles drank in je tas zit. Aangekomen op ams was er een koffer kwijt en met ons nog velen. Ook dat heeft 2,5 week geduurd, zonder enige info.

Allemaal lastig en kan allemaal gebeuren, maar: er is gewoon bijna geen contact te krijgen met Saudia. Slechte updates, onbereikbare nummers, chats die afgesloten worden, etc. Zeer klantonvriendelijk.

Verzorging aan boord en ruimte is verder prima, maar weegt niet op aan al het gedoe.

Ik ben geen fan

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

Sorcerer8472

Mens sana?

@Bob-B190 dat klinkt niet heel geweldig idd :X

Hier een review van Saudia trouwens door de beste flight reviewer die ik ken, met ook een paar punten over klantenservice:

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 16:22
Jammer om te lezen. Ik heb binnenkort ook wat vluchten met ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Als ik zelf vlieg probeer ik eerst uit te vinden of je stoelen mag kiezen of niet bij het inchecken (laatst met SAS gevlogen, mocht kiezen ook nooduitgang zonder extra te betalen). Zo ja kijk ik om de paar dagen even, dreigt het "vol" te lopen kan ik altijd nog betalen maar zit een paar dag van te voren nog maar de helft vol dan gok ik het wel tot aan het inchecken :)
En een stoel kiezen geeft geen garantie dat je die rij krijgt.

Bij twee Lufthansa vluchten (geboekt via een star alliance partner) kon ik bij de eerste geen "goede" stoel gratis kiezen (dus dan kies is voor gangpad op een lege rij), tweede vlucht helemaal geen keuze mogelijk. Twee keer kreeg ik na inchecken een stoel bij de nooduitgang 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

ANdrode schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

En een stoel kiezen geeft geen garantie dat je die rij krijgt.

Bij twee Lufthansa vluchten (geboekt via een star alliance partner) kon ik bij de eerste geen "goede" stoel gratis kiezen (dus dan kies is voor gangpad op een lege rij), tweede vlucht helemaal geen keuze mogelijk. Twee keer kreeg ik na inchecken een stoel bij de nooduitgang 8)7.
Nee dat is waar :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op weg naar mijn eerste KLM/Germanwings vlucht van een hele rits. Hopelijk valt het mee, ik heb geen andere keuze op deze route.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen is het nog steeds rommel met vluchten die gebruik maken van de VK Airspace. Dat gebeurde maandag, het computersysteem van de nationale vluchtleiding ging compleet plat voor meerdere uren, alles moest handmatig gebeuren, honderded vluchten afgelast, vertraagd etc. Dat duurt de rest van de week wel voor het weer normaal is.

De reden voor de crash schijnt een fout geformatteerd/onzin bevattend vluchtplan te zijn geweest dat het systeem niet kon processen, en ipv het dan te verwerpen bleef het het proberen en ging het systeem down. Goed systeem....

Oh, en de tabloids hadden het al over een Franse/EU aanval op het VK en "wraak voor Brexit", want daar kwam het vluchtplan vandaan :X

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Daar zijn we weer. Inmiddels veilig en wel in SF aangekomen maar de flightbag met daarin de buggy en rugdrager (deryan zat toch in koffer) bleken bij bagage pickup kwijt.. een check door United wees al snel uit dat deze nog in Amsterdam was. Hij zou met de vlucht van een dag later meegestuurd en bij ons hotel bezorgd worden. In de tussentijd hebben we een simpele leenbuggy om die tijd te overbruggen. Nu kreeg ik echter gisteren een mail dat de tas nog steeds kwijt is (overigens nog nergens iets van excuses ontvangen maar dat terzijde).

Ze geven aan te blijven zoeken en dat ik tussentijdse onkosten in een formulier mag op opvoeren. Aangezien ik een leenbuggy heb en de draagtas nog niet nodig (die is voor de natuurparken), heb ik nog geen onkosten. Ik verwacht echter dat de tas echt kwijt is en dat die ook nu niet meer gevonden gaat worden (waarom na dag 1 niet maar na dag 2 wel?).

Nu is het zo dat wij morgenochtend de huurauto gaan ophalen en richting Yosemite rijden, het nasturen heeft dan weinig nut meer. Nu is mijn vraag of ik gewoon een nieuwe buggy+rugdrager+flightbag moet kopen en die kosten 1:1 mag claimen? Er is nog steeds een kans dat onze bagage weer tevoorschijn komt ergens. Ik kan met united bellen (ben ik ook van plan) maar ben even benieuwd wat jullie aanraden.

Pagina: 1 ... 176 ... 239 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2