Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 167 ... 239 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:31:
[...]

Om niet te vergeten United Airlines. Ik vind het een erg goede Airliner. Er is al concurrentie.

American Airlines vind ik ook erg goed. Alaska Airlines en Southwest heb je ook. Volgens mij vliegt American Airlines al op Amsterdam?
AA vliegt op AMS inderdaad maar alleen vanaf PHL en afhankelijk van het seizoen ook DFW. Dit tegenover KLM die 15 bestemmingen aandoet (Canadese bestemmingen dichtbij de grens niet eens meegerekend), en DL die er 9 doet.
Ryanair zou voor €10 ooit gaan vliegen naar Amerika, maar is nooit gebeurd
Godzijdank niet inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 15:46
Dan moet je je leven wel echt haten als je met een Ryanair vlucht naar de US zou willen vliegen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Dark_Angelus op 25-04-2023 23:13 ]

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:13
Dark_Angelus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:12:
Dan moet je je leven wel echt haten als je met een Ryanair vlucht naar de US zou willen vliegen. :+
Mijn twee laatste vluchten met Ryanair (EIN-PMI-VLC) waren anders bijzonder aangenaam. Tussen Barcelona en Mallorca en vergelijkbare verbindingen lijkt Ryanair op een busdienst met vliegtuigen die op en af gaan.

Ryanair naar VS? Ik juich het persoonlijk toe. Persoonlijk vind ik de stoelen van Ryanair comfortabeler zitten dan die van Wizz Air en die vliegt rustig ~6 uur naar Abu Dhabi. Oostkust VS is dan niet (veel) verder weg. Vergeleken met 10 aisle 777, vind ik de 737 MAX 8 ook geen oncomfortabel toestel.
Al juich ik het toe, ik zie het niet gebeuren. Ryanair verdient relatief het meest op vluchten van zo'n 2 uur, geholpen door ancillary revenue (ik geef in 95% vd gevallen overigens 0€ uit en in 5% andere gevallen betaal ik voor bagage). Op een vlucht van 6 uur ga je niet opeens meer loterijtickets verkopen dan op een vlucht van 2 uur. Tevens is het algemeen bekend dat op zulke vluchten het geld vooral voorin de kisten wordt verdiend. Alhoewel de tarieven nu in rap tempo stijgen, was het lange tijd in het laagseizoen niet ongewoon om voor 150€-250€ RT de oversteek te maken. En dat was dan met een fatsoenlijke maatschappij waarbij je een rolkoffertje kon meenemen en 2x iets wat op eten lijkt geserveerd krijgt. Vergelijk dat maar eens met de tarieven die Ryanair en WizzAir soms op de "diaspora-routes" kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-04 10:01

Daniel

Kapitein NCC-1701
Plus dat het businessmodel van Ryanair mede drijft op het aandoen van obscuurdere luchthavens met zeer lage kosten en weinig concurrentie - op een enkele uitzondering na.
Vraag me af of dat model ook werkt voor transatlantische routes. Binnen Schengen heb je geen formaliteiten dus je kan basicly elke baan die lang genoeg is uitzoeken. In de US moet je een vliegveld vinden dat cheap is én immigration heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, in een uurtje (45min bagage drop off queue, 5min security, 10min struinen naar de gate) zit ik klaar voor AMS - SFO - AKL. Korte stopover in ZRH maar ach dan tik ik meteen vier landen af in 1 reis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Transavia schrapt vier retourvluchten uit Spanje; 750 mensen de dupe

Lekker, dan sta je in Malaga, gaat je vlucht niet door.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:26
Gaat nog wel vaker gebeuren zo te lezen, zonder marge voor calamiteiten is een kapotte kist meteen penarie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En je mag 's nachts niet landen in Amsterdam, anders was het misschien nog een optie om een extra vlucht in te plannen.

Maar dit betekent dus ook dat 750 reizigers geen vlucht naar Malaga krijgen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Hoop dat ze wat beter kunnen communiceren daarover; heb de 8e vlucht naar Nice.

Wel vanuit Eindhoven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nu doe ik niet geregeld een stopover maar op ZRH weten ze de transfer leuk in te richten. Straks de 777-3de in naar SFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 762779 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:31:
[...]
Volgens mij vliegt American Airlines al op Amsterdam?
UA70 vanaf Newark (en UA71 naar Newark).

EDIT: Oops, verkeerd gelezen, al die Amerikanen lijken ook zo op elkaar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 26-04-2023 12:47 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HGM schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:20:
Hoop dat ze wat beter kunnen communiceren daarover;
Dit inderdaad. M'n vriendin vliegt vrijdag met het vluchtnummer dat voor morgen geannuleerd is van Eindhoven van Malaga. Nul informatie over te krijgen.

Hoe eerder je het weet, hoe eerder je een alternatief kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

alexbl69 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:17:
[...]

Dit inderdaad. M'n vriendin vliegt vrijdag met het vluchtnummer dat voor morgen geannuleerd is van Eindhoven van Malaga. Nul informatie over te krijgen.

Hoe eerder je het weet, hoe eerder je een alternatief kunt zoeken.
Nou dat klinkt dus weer veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wat heeft de vlucht van morgen te maken met die over twee dagen? Denk je dat ze steeds dezelfde cancellen?

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 26-04-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
familie had het zelfde, zouden zondag van ams naar vlc vliegen.
Maar vrijdag middag de melding vlucht geanuleerd zoek het maar uit.

Begrijp niet zo waarom trans niet intern naar klm of skyteam overboekt.

nu zijn ze met veuling gevlogen 1 dag later

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

CyBeR schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:34:
Wat heeft de vlucht van morgen te maken met die over twee dagen? Denk je dat ze steeds dezelfde cancellen?
Het probleem is dat ze weten dat ze niet genoeg vliegtuigen hebben en toch altijd op laatste moment annuleren.
Ik weet het liever eerder zodat ik iets anders kan zoeken en toch nog een oplossing heb.
Zelf annuleren lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vraagje aan de frequent flyers hier : als je met KLM een business class upgrade koopt via de app voor vlucht tussen Amsterdam en Frankfurt levert dit dan automatisch meer punten op? Of blijft het aantal Miles hetzelfde ?

Daarnaast de vraag: ik vlieg vaker naar de USA nu en wij opteren vaak voor delta ipv KLM. Dus KLM status upgrade is lastig, wat is jullie ervaring met Miles icm delta? Ik vlieg business dus zou weinig extra’s moeten opleveren (heb al priority boarding en met amex lounge access) behalve meer punten voor privé reisjes ? Eens?

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2023 14:14 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:13:
Vraagje aan de frequent flyers hier : als je met KLM een business class upgrade koopt via de app voor vlucht tussen Amsterdam en Frankfurt levert dit dan automatisch meer punten op? Of blijft het aantal Miles hetzelfde ?

Daarnaast de vraag: ik vlieg vaker naar de USA nu en wij opteren vaak voor delta ipv KLM. Dus KLM status upgrade is lastig, wat is jullie ervaring met Miles icm delta? Ik vlieg business dus zou weinig extra’s moeten opleveren (heb al priority boarding en met amex lounge access) behalve meer punten voor privé reisjes ? Eens?
Ja, je krijgt extra miles in verhouding tot het bedrag wat je voor je upgrade betaalt. Je krijgt echter geen extra XP. Hier een voorbeeld van mij voor 1 van mn vluchten in februari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvv9j1OCbweRf7jDL7ZJr8CVGuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lu9l9oBUmVVWoHti4NxJN65E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Apache4u op 26-04-2023 14:21 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HGM schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:10:
[...]
Ik weet het liever eerder zodat ik iets anders kan zoeken en toch nog een oplossing heb.
Zelf annuleren lukt niet...
Dit dus. Als we het zouden weten (of kunnen annuleren) zouden we nu een alternatief kunnen zoeken.

Nu ben je overgeleverd aan wanneer zij het bekend maken en dan hopen dat er nog een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:19:
[...]

Ja, je krijgt extra miles in verhouding tot het bedrag wat je voor je upgrade betaalt. Je krijgt echter geen extra XP. Hier een voorbeeld van mij voor 1 van mn vluchten in februari.

[Afbeelding]
Thanks - Dus voor XP heeft het dus geen zin om upgrades aan te schaffen. Dat is spijtig

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je moet er eentje verder hebben op die rotonde ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
jack zomer schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:53:
familie had het zelfde, zouden zondag van ams naar vlc vliegen.
Maar vrijdag middag de melding vlucht geanuleerd zoek het maar uit.

Begrijp niet zo waarom trans niet intern naar klm of skyteam overboekt.
Het lijkt erop dat Transavia liever mensen in de kou laat staan en hun vakantie verpest dan dat ze geld uitgeven aan alternatieven.

Ze hadden ook extra capaciteit kunnen inhuren bij bijv. Wamos of Hifly. Dure grap voor Transavia, maar had voldoende mogelijkheden geboden om reizigers tóch op de plaats van bestemming te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

FredvZ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:41:
[...]

Het lijkt erop dat Transavia liever mensen in de kou laat staan en hun vakantie verpest dan dat ze geld uitgeven aan alternatieven.

Ze hadden ook extra capaciteit kunnen inhuren bij bijv. Wamos of Hifly. Dure grap voor Transavia, maar had voldoende mogelijkheden geboden om reizigers tóch op de plaats van bestemming te krijgen.
Voor niet iedereen is het vakantie (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[...]

Ik kan mij voorstellen dat als je vandaag HiFly belt, dat er niet altijd morgen een vliegtuig voor je klaar staat. Als ik Luchtvaartnieuws mag geloven, dan wordt er al veel capaciteit ingehuurd met a320's, 757's en ander meuk. Ik ontken niet dat het onvoldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
[...]

Ze hebben 4 toestellen ingehuurd maar die zijn niet allemaal inzetbaar vanwege technische problemen. Stond laatst ook al een artikeltje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
wibblemoo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:12:
[...]

Ze hebben 4 toestellen ingehuurd maar die zijn niet allemaal inzetbaar vanwege technische problemen. Stond laatst ook al een artikeltje over.
Kan gebeuren. Maar laten ze dan tijdig aangeven welke vluchten geannuleerd worden in plaats van één dag van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
exelletor schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:05:
Ik kan mij voorstellen dat als je vandaag HiFly belt, dat er niet altijd morgen een vliegtuig voor je klaar staat. Als ik Luchtvaartnieuws mag geloven, dan wordt er al veel capaciteit ingehuurd met a320's, 757's en ander meuk. Ik ontken niet dat het onvoldoende is.
Je moet natuurlijk niet als een konijn wachten terwijl de koplampen op je af komen ;)

Natuurlijk is het onhandig dat er 5 toestelen niet kunnen vliegen omdat "het papierwerk niet in orde is", maar dat zegt eigenlijk niks anders dat of Transavia zijn zaakjes niet op orde heeft of iemand bij Transavia niet heeft zitten opletten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Het gaat niet om kosten verhalen, maar om op tijd op de juiste plaats te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

exelletor schreef op woensdag 26 april 2023 @ 00:10:
[...]

Mijn twee laatste vluchten met Ryanair (EIN-PMI-VLC) waren anders bijzonder aangenaam. Tussen Barcelona en Mallorca en vergelijkbare verbindingen lijkt Ryanair op een busdienst met vliegtuigen die op en af gaan.

Ryanair naar VS? Ik juich het persoonlijk toe. Persoonlijk vind ik de stoelen van Ryanair comfortabeler zitten dan die van Wizz Air en die vliegt rustig ~6 uur naar Abu Dhabi. Oostkust VS is dan niet (veel) verder weg. Vergeleken met 10 aisle 777, vind ik de 737 MAX 8 ook geen oncomfortabel toestel.
Al juich ik het toe, ik zie het niet gebeuren. Ryanair verdient relatief het meest op vluchten van zo'n 2 uur, geholpen door ancillary revenue (ik geef in 95% vd gevallen overigens 0€ uit en in 5% andere gevallen betaal ik voor bagage). Op een vlucht van 6 uur ga je niet opeens meer loterijtickets verkopen dan op een vlucht van 2 uur. Tevens is het algemeen bekend dat op zulke vluchten het geld vooral voorin de kisten wordt verdiend. Alhoewel de tarieven nu in rap tempo stijgen, was het lange tijd in het laagseizoen niet ongewoon om voor 150€-250€ RT de oversteek te maken. En dat was dan met een fatsoenlijke maatschappij waarbij je een rolkoffertje kon meenemen en 2x iets wat op eten lijkt geserveerd krijgt. Vergelijk dat maar eens met de tarieven die Ryanair en WizzAir soms op de "diaspora-routes" kunnen rekenen.
Ik heb bij CheapTickets €351,90,- betaald met United Airlines voor een retourtje inclusief reserveringskosten (€175,95,- heen en terug). Daarbij heb ik €42,48,- betaald voor mijn 4 stoelen en €156,- betaald aan ruimbagage tot 23KG heen en de terugvlucht.

Dat was nog eens een mooie deal. Want ik wilde graag rechtstreeks vliegen vanaf €700 zonder stoelen en ruimbagage en reserveringskosten van €29,90,- via CheapTickets.nl en vliegwinkel.nl.

Het verschilt per dag maar ik heb behoorlijk bespaard.

Ryanair had plannen om een paar Boeing's te kopen en deze in te zetten voor de oversteek naar Amerika voor een €10,-. Dat had de president van Ryanair gezegd.

Ik heb gevolgen met Ryanair, beviel mij goed en de stoelen zaten goed comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Anoniem: 762779 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:24:
[...]

Ik heb gevolgen met Ryanair, beviel mij goed en de stoelen zaten goed comfortabel
Dan ben je waarschijnlijk niet lang en/of niet stevig gebouwd. Ik houd het niet eens een halfuur vol in de Economy stoelen van British Airways, KLM en Turkish Airlines.

Afgelopen zomer vloog ik terug met Transavia, gelukkig had ik een exit row seat. Ik kreeg al last van m'n knieën bij het zien van de beenruimte van de reguliere stoelen. :/ Daar zou ik het niet eens een kwartier volhouden. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag mij af, stel Ryanair had dit gedaan voor €10,- wat zou het effecten hebben op andere maatschappijen qua prijs. Ik denk dat het bij Ryanair alles uitverkocht zal zijn. Het zou een klap in het gezicht zijn voor andere maatschappijen.

Wie weet in de toekomst wellicht.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 26-04-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ryanair roept eens in de zoveel tijd iets om in de krant te komen. Ene keer een ticket voor een tientje, andere keer staand vliegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mawlana schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:47:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk niet lang en/of niet stevig gebouwd. Ik houd het niet eens een halfuur vol in de Economy stoelen van British Airways, KLM en Turkish Airlines.
De enige goede keuze die Ryanair gemaakt heeft is recline onmogelijk maken :+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:06:
[...]

De enige goede keuze die Ryanair gemaakt heeft is recline onmogelijk maken :+.
Je schrijft het met een :+ maar voor korte vluchten werkt het prima. Sowieso is de recline bij de meeste eco stoelen al dermate klein dat je je kan afvragen waarom het er nog is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
El Jefe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:14:
JetBlue announces Amsterdam routes, with surprisingly good flight times

JetBlue gaat vanaf eind augustus vanaf Schiphol naar JFK vliegen, en een paar weken later ook naar Boston. Wel goed om te zien dat er meer concurrentie komt voor Delta en KLM op deze routes.
Dank voor deze post. Voor de kerst 5 dagen NYC, directe vlucht in business class, voor mij en m’n vrouw voor 3.5k. Dat is in vergelijking met andere carriers rond die tijd echt een koopje. En het wordt voor mij de eerste keer om in een small :S narrow body jet de oceaan over te gaan. Ook weer een ervaring rijker.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Apache4u schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:13:
[...]

Dank voor deze post. Voor de kerst 5 dagen NYC, directe vlucht in business class, voor mij en m’n vrouw voor 3.5k. Dat is in vergelijking met andere carriers rond die tijd echt een koopje.
Is inderdaad buniness vlucht voor een eco prijs, zeker met kerst!
En het wordt voor mij de eerste keer om in een small body jet de oceaan over te gaan. Ook weer een ervaring rijker.
Ja lijkt mij erg gaaf om met een narrow die vlucht te maken in full flat. Misschien dat ik augustus/november toch maar een famillie bezoekje ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 26-04-2023 21:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
franssie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:12:
[...]

Je schrijft het met een :+ maar voor korte vluchten werkt het prima. Sowieso is de recline bij de meeste eco stoelen al dermate klein dat je je kan afvragen waarom het er nog is.
Hebben ze bij Ryanair niet eerst een proef gedaan waar je een euro moest inwerpen om 15 min te kunnen reclinen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RocketKoen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:19:
[...]

Hebben ze bij Ryanair niet eerst een proef gedaan waar je een euro moest inwerpen om 15 min te kunnen reclinen?
om dat te bouwen en te onderhouden - te duur. Valt denk ik on de categorie betalen voor toilet en staand vliegen.
Alle wel haalbare dingen hebben de andere maatschappijen al over genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:30
Mawlana schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:47:
[...]

Afgelopen zomer vloog ik terug met Transavia, gelukkig had ik een exit row seat. Ik kreeg al last van m'n knieën bij het zien van de beenruimte van de reguliere stoelen. :/ Daar zou ik het niet eens een kwartier volhouden. _O-
Overdrijven is ook een vak. Met bijna 2 meter is Transavia echt geen probleem op vluchten van 1 a 2 uur. Long haul wel een ander verhaal maar muv Griekenland/Turkije zit je meestal al snel aan wide bodies met al iets meer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Die triple 7 ziet er qua first/bc/pe niet verkeerd uit. Maar het was mij de +800 voor pe niet waard. Twaalf uur overleefd in gewoon economy op een middenstoel. Fijn is anders maar enfin. Stopover op SFO was gepiept in een uur. 45min queu border control, 15min queu recheck in ruimbagage. Even opfrissen en dan over vier uur door naar de 787 van AN naar AKL. Ditmaal raamzijde, kan je je meer afzonderen / eigen slaaphoekje creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:28:
Zo, in een uurtje (45min bagage drop off queue, 5min security, 10min struinen naar de gate) zit ik klaar voor AMS - SFO - AKL. Korte stopover in ZRH maar ach dan tik ik meteen vier landen af in 1 reis.
Ah, die route had ik ook bekeken voor mijn juni-juli reis naar Nieuw-Zeeland, maar verworpen. Ik heb wel de extra gelden vrijgemaakt voor BC met Korean Air...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 27 april 2023 @ 03:09:
[...]

Ah, die route had ik ook bekeken voor mijn juni-juli reis naar Nieuw-Zeeland, maar verworpen. Ik heb wel de extra gelden vrijgemaakt voor BC met Korean Air...
Dan is het vliegen op INC en door zeker? Die route zag ik ook als alternatief voor SIN. Maar enkel economy waren beide 1900-2100 pp. Vlieg nu AMS-ZRH-SFO-AKL heen en CHC-AKL-HNL-LAX-AMS terug voor 1600 euro regulier EC. PE + 800 euro, om over BC maar te zwijgen. Voor het verschil met PE heb ik voor drie kwart de huurcamper op Nieuw Zeeland te pakken. Is een privé reis en blijf een Nederlander :+

En terug boeit het me niet hoe snel ik thuis ben. Voor hetzelfde geld heb je een verlepte regenzomer in NL. If anything 2x een 12u etappe ben ik blij met mijn 6 dagen stopover op Oahu. Plus ik ben in de herfst op Nieuw Zeeland dus wil als afsluiting nog wel zon, zee en strand met een cocktail in de hand. ;)
Maar dat moet voor mij niet de hoofdmoot zijn, meer als toetje. Fiji had ook gekund maar Hawaï stond al op mijn lijstje.

[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 27-04-2023 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 03:20:
Dan is het vliegen op INC en door zeker? Die route zag ik ook als alternatief voor SIN. Maar enkel economy waren beide 1900-2100 pp. Vlieg nu AMS-ZRH-SFO-AKL heen en CHC-AKL-HNL-LAX-AMS terug voor 1600 euro regulier EC. PE + 800 euro, om over BC maar te zwijgen. Voor het verschil met PE heb ik voor drie kwart de huurcamper op Nieuw Zeeland te pakken. Is een privé reis en blijf een Nederlander :+
Ik heb het geld en ik heb een hekel aan vliegen, en ben groot en breed :+ . Ik heb dan wel het voordeel dat ~1700 euro betaald wordt door mijn Nieuw-Zeelandse gastheren. Ik moet nog wel de vlucht naar Dunedin boeken, weet niet waarvanaf ik terug ga.
En terug boeit het me niet hoe snel ik thuis ben. Voor hetzelfde geld heb je een verlepte regenzomer in NL. If anything 2x een 12u etappe ben ik blij met mijn 6 dagen stopover op Oahu. Plus ik ben in de herfst op Nieuw Zeeland dus wil als afsluiting nog wel zon, zee en strand met een cocktail in de hand. ;)
Maar dat moet voor mij niet de hoofdmoot zijn, meer als toetje. Fiji had ook gekund maar Hawaï stond al op mijn lijstje.
Ik moet op een bepaald moment terug zijn voor werk, en mijn katten gaan de cattery in en da's ook niet goedkoop ;) . Ik wil gaan skieen en lekker ontspannen in plaatsen als Rotorua, Waiheke Island, Queenstown en misschien Mount Hutt.

Goeie reis verder! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 27 april 2023 @ 03:31:
[...]

Ik heb het geld en ik heb een hekel aan vliegen, en ben groot en breed :+ . Ik heb dan wel het voordeel dat ~1700 euro betaald wordt door mijn Nieuw-Zeelandse gastheren. Ik moet nog wel de vlucht naar Dunedin boeken, weet niet waarvanaf ik terug ga.

[...]

Ik moet op een bepaald moment terug zijn voor werk, en mijn katten gaan de cattery in en da's ook niet goedkoop ;) . Ik wil gaan skieen en lekker ontspannen in plaatsen als Rotorua, Waiheke Island, Queenstown en misschien Mount Hutt.

Goeie reis verder! :)
Ja voor werk snap ik dat je op tijd terug moet zijn. En kattenverblijf/hotel is idd duur. Weet het via mijn zus. Ik ga actief mixen met lekker ontspannen. Heli hike Franz Jozef / Fox Glacier en afsluiten met een hot spring, de Mt doom Tongariro trail mixen met chillen in Rotorua. En natuurlijk Milford sound, Te Annau, Stewart eiland.

En verder zoveel mogelijk LOTR/Hobbit hotspots bezoeken. Plus dineren als een hobbit. Regulier kaartje 50 euro en je wordt aldus de reviews snel door Hobbiton gesjeesd met 2u. Dine like a hobbit banquet 110 euro en je mag 2u tussen 16-18u richting zonsondergang met daglicht over de set. Dineren, en dan nog tussen 19-20u met lantaarn in de avond over de set hobbelen. Heb een farm camping gevonden 2km van de studio set af dus daar drop ik mijn camper.

Van die echte long hauls 2x 12 uur ben ik ook geen fan. Merkte ten hoogte van Halifax van: zou nu wel geland willen zijn. Maar dan moet je nog doortrekken naar SFO. Voordeel is dan wel: heb een LOTR marathon gehouden naar SFO. En dadelijk de Hobbit marathon erachter aan naar AKL. Maarja met de boot ben je nog langer bezig, als het al kan. Dus vliegen is meer tina: bij gebrek aan overige opties moet je er wat voor over hebben.

Zei eerder altijd: voor ik Australië of Nieuw Zeeland overweeg moet die Concorde terug. Of Space X je in 6u heen kunnen brengen. Maarja kun je lang wachten: heeft een reden waarom men geen revive doet van de Concorde. Te weinig stoelen dus niet economisch rendabel. Plus die laatste klapper van een ramp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Ik ben weer veilig geland op Schiphol. Het was een aangename vlucht en de service van United Airlines was goed. Type 787-8. We kregen enorm veel eten en drinken. Ik ben blij met wat ik betaald heb aan mijn ticket

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 27-04-2023 10:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
Gelukkig. Ging de trein ook op tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Yankovic schreef op donderdag 27 april 2023 @ 02:34:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Met bijna 2 meter is Transavia echt geen probleem op vluchten van 1 a 2 uur. Long haul wel een ander verhaal maar muv Griekenland/Turkije zit je meestal al snel aan wide bodies met al iets meer ruimte
Overdrijven? Ik zit gewoon met m'n knieën tegen de stoel aan, al tijdens het boarden. Dat houd ik echt geen halfuurtje vol, laat staan 1 á 2 uur. Dan heeft de persoon voor me z'n stoel niet achterover laten leunen...

Ditzelfde probleem heb ik ook in het openbaar vervoer (bussen en trams vooral).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:09

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Dat heb ik ook.. Ik ben zelfs over de 2 meter.. Fijn is anders overigens.. Het heeft natuurlijk ook met beenlengte te maken. 2 mensen van 2 meter lang kunnen verschillende beenlengtes hebben..

Anyways, als je van de zomer met Transavia vliegt hoef je je over beenruimte geen zorgen te maken :+ Ben blij dat ik (binnen Europa) alsnog voor KLM gekozen heb aankomende zomer (ipv Transavia of Ryanair).. Dat is nog steeds geen garantie overigens, maar het is iets zekerder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
Een widebody heeft inderdaad meer ruimte, maar die extra ruimte wordt net zo hard weer vol gezet met extra stoelen. In mijn beleving zit er dan ook geen verschil in comfort in een economy stoel in een 737/A320 en widebodies met 3-3-3 of 3-4-3 opstelling.

Laatst gevlogen in de laatste 767 van TUI (die heeft dan weliswaar 2-4-2, maar de romp is dan ook wat kleiner dan andere widebodies) en ondanks dat we helemaal vooraan zaten in "een tweetje" vond ik het maar een krappe bedoeling.

Op de terugweg hadden we een Dreamliner en ik was er dan ook als de kippen bij om een XL stoel te reserveren. Die XL stoelen zijn de stoelen die TUI als "Deluxe" op long haul vluchten verkoopt, dus plek zat om relaxt te zitten 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
767's waren in eerste instantie 2-3-2 en dan kun je prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:48
Anoniem: 762779 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:16:
Ik ben weer veilig geland op Schiphol. Het was een aangename vlucht en de service van United Airlines was goed. Type 787-8. We kregen enorm veel eten en drinken. Ik ben blij met wat ik betaald heb aan mijn ticket
Ben afgelopen kerst met United van Amsterdam naar New York gevlogen (en v.v.)
Vond het on-board maar sub-par. Zaten achterin, en hadden vrijwel geen keuze meer qua eten want dat was vrijwel allemaal al op. Ze moesten het schrapen van alle andere karretjes om nog te kijken of er ander aanbod was.

Weinig speciaals aan in ieder geval. Maargoed, het was jouw eerste keer vliegen dus je bent nog niets gewend..

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
exelletor schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:37:
Dat is zeker waar.

Bij TUI zijn de toestellen met 2-3-2 in economy helaas al lange tijd met pensioen en in de huidige exemplaren hebben ze de 2-3-2 voorin de cabine inmiddels vervangen door 2-4-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mensen al ervaring met het "kies uw tijdslot" gebeuren van Schiphol?

Ik vlieg morgen, ik denk even kijken maar het "laaste" tijdslot wat ik kan kiezen is 2uur,15min van te voren. Had juist gehoopt (alleen handbagage) dat ik iets korter voor de vlucht zou kunnen kiezen. Waarom zou ik voor zo ruim van te voren een slot reserveren?

(het eerste slot was ruim 3 voor de vlucht dacht dat je dan eigenlijk nog niet eens "welkom" was)

Of misschien ben ik te laat hoor en zijn de andere slots vol maar zo zie ik er niet veel voordeel van.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
imho is het niet veel meer dan een "crowd managing" maatregel.

Jij vertelt als reiziger wanneer je komt, Schiphol kan beter inschatten hoeveel reizigers wanneer voor de security check komen en jij krijgt als beloning "voorrang": ofwel je staat korter in de rij voor security. Het voordeel voor jou: je wacht psychologisch minder. (Effectief wacht je nog steeds even lang, maar dan in de lounge ipv in de rij voor security).

Het echte voordeel is echter voor Schiphol:
- Betere planning van personeel, dus overall scoort het vliegveld dan beter op de KPI "Wachttijd voor de security"
- Meer inkomsten: Reizigers die verveeld wachten in de lounge leveren meer op dan reizigers die verveeld staan te wachten in de rij voor security.

[ Voor 5% gewijzigd door FredvZ op 28-04-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08
Mattie112 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:23:

Ik vlieg morgen, ik denk even kijken maar het "laaste" tijdslot wat ik kan kiezen is 2uur,15min van te voren. Had juist gehoopt (alleen handbagage) dat ik iets korter voor de vlucht zou kunnen kiezen. Waarom zou ik voor zo ruim van te voren een slot reserveren?

(het eerste slot was ruim 3 voor de vlucht dacht dat je dan eigenlijk nog niet eens "welkom" was)

Of misschien ben ik te laat hoor en zijn de andere slots vol maar zo zie ik er niet veel voordeel van.
Vorige week kon ik meerdere sloten kiezen tussen 2 en 1 uur voor vertrek. Het inchecken duurde echter dusdanig lang dat het tijdslot verlopen was voor we daar waren :-)
FredvZ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:18:
imho is het niet veel meer dan een "crowd managing" maatregel.

Jij vertelt als reiziger wanneer je komt, Schiphol kan beter inschatten hoeveel reizigers wanneer voor de security check komen en jij krijgt als beloning "voorrang": ofwel je staat in een kortere rij waar alleen mensen in staan die vooraf een tijdsslot hebben gereserveerd.
Het voordeel is ook wel dat je niet meer in de rij staat met mensen die 4 uur later pas hoeven te vliegen; dat gebeurde vorig jaar toch nog erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vorig jaar waren er juist veel mensen die veel meer dan 4u eerder in de rij stonden. Dat was een groot deel van het probleem toen; die stonden allemaal in de ochtendspits de rij op te houden terwijl hun vlucht pas ver in de middag was. Daarom toen die (slecht gehandhaafde) max van 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10

s3n

Mattie112 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:23:
Ik had een tijdslot maar niet gebruikt vanochtend. Geen rij en zo naar binnen. De Schiphol site gaf ook aan dat het een rustig moment zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 09:42
Vanavond is het iedergeval rustig in V2 op Schiphol, alleen bij beveiliging duurde het 10 min. Ruimbagage en paspoort was ik meteen aan de beurt.

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
's avonds is het altijd rustig, de problemen vorig jaar waren allemaal in de ochtend en vroege middag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
franssie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:21:
[...]

om dat te bouwen en te onderhouden - te duur. Valt denk ik on de categorie betalen voor toilet en staand vliegen.
Alle wel haalbare dingen hebben de andere maatschappijen al over genomen :+
Ja, dat zijn onzinnige proefballonnen waar geen business case voor is en die vooral bedoeld zijn om het imago van Ryanair als de goedkoopste optie kracht bij te zetten. Je hoeft geen reclame te maken als je regelmatig met dit soort plannen in de media komt. Halfstaand vliegen om de dichtheid te vergroten is zinloos omdat je toch gebonden bent aan de max capaciteit per toestel, en die is gebaseerd op normale stoelen. Dus waarom zou je. Betalen voor toilet levert vanwege het PR-schandaal dat er op zou volgen eerder verlies dan winst op. Een paar euro meer omzet per passagier haal je eerder door de tickets geen 19 maar 23 euro te maken…niemand die op dat verschil afhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
Daniel schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:42:
Ja, dat zijn onzinnige proefballonnen waar geen business case voor is en die vooral bedoeld zijn om het imago van Ryanair als de goedkoopste optie kracht bij te zetten. Je hoeft geen reclame te maken als je regelmatig met dit soort plannen in de media komt. Halfstaand vliegen om de dichtheid te vergroten is zinloos omdat je toch gebonden bent aan de max capaciteit per toestel, en die is gebaseerd op normale stoelen. Dus waarom zou je.
Met de 737-MAX200 komen ze daar wel een beetje bij in de buurt: met zo'n 71cm beenruimte zal menig langere reiziger toch een soort van diagonale, half liggende positie aan moeten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rivanov schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:57:
[...]

Ben afgelopen kerst met United van Amsterdam naar New York gevlogen (en v.v.)
Vond het on-board maar sub-par. Zaten achterin, en hadden vrijwel geen keuze meer qua eten want dat was vrijwel allemaal al op. Ze moesten het schrapen van alle andere karretjes om nog te kijken of er ander aanbod was.

Weinig speciaals aan in ieder geval. Maargoed, het was jouw eerste keer vliegen dus je bent nog niets gewend..
Ik vlieg al vanaf mijn geboorte, en dit was niet mijn eerste keer vliegen, ik vlieg jaarlijks minimaal 2 keer per jaar. Ik zat op rij 46 bij het raam. Ik had keuze uit 2 soorten maaltijden pasta of kip. Ik had ook onbeperkt drinken aan boord van het toestel.

Ik maakte mij ook zorgen wat dat betreft, want tijdens mijn vlucht naar Amsterdam begonnen ze helemaal vooraan met het serveren van het eten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 29-04-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 19:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Binnenlandse vlucht met cebu , daar zat ik klem met mijn 185, gemaakt voor kleine Filipijnen :P daarmee heeft alles hier een zee van ruimte haha

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Redshark schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:33:
[...]

Vorige week kon ik meerdere sloten kiezen tussen 2 en 1 uur voor vertrek. Het inchecken duurde echter dusdanig lang dat het tijdslot verlopen was voor we daar waren :-)
Het doel hiervan is natuurlijk wel om de pieken af te vlakken. Dat is de enige manier om lange rijen te voorkomen. Daardoor zul je krijgen dat met dit reserveringsysteem er momenten/tijdvakken zijn die simpelweg 'vol' zitten - en je dus eerder (of later) op het vliegveld moet zijn op een moment dat er ruimte is.

Het grootste probleem van dit systeem is inderdaad dat het inchecken van bagage niet meegenomen is hiermee. Het is bijna onmogelijk om goed in te schatten hoe lang het duurt om bagage in te checken. De helft van de maatschappijen publiceert niet eens wanneer de balie open gaat. Dus als je zeker wilt zijn om je tijdvak te halen bij security moet je extra vroeg je bagage inchecken, en heb je kans dat je dan daarna nog 30+ min zit te wachten voordat je door de security mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
Xandrios schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:37:
Het grootste probleem van dit systeem is inderdaad dat het inchecken van bagage niet meegenomen is hiermee. Het is bijna onmogelijk om goed in te schatten hoe lang het duurt om bagage in te checken. De helft van de maatschappijen publiceert niet eens wanneer de balie open gaat.
Daar zit idd nog een hoop ruimte voor verbetering.

Er valt een hoop tijdwinst en efficiëntie te behalen als de luchthaven het inchecken en bagage dropoff gaat verzorgen ipv elke individuele airline dat zelf te laten doen.

Reizigers kunnen dan 24/7 inchecken en bagage afgeven zonder dat ze hoeven te zoeken naar de incheckbalie van hun airline. Dan kan je reizigers een compleet pakket verkopen met vast tijdslot en een gegarandeerde doorlooptijd voor check-in, security en eventuele passport controle.

Je kan dan ook extradiensten aanbieden:
- Toeslag voor laat inchecken: de reiziger kan dan tegen betaling alsnog snel door het proces worden geloodst.
- Toeslag voor extra vroeg inchecken en bagage afgeven. (erg handig als je vroeg vliegt en in een hotel bij het vliegveld slaapt, of als je laat vliegt en nog even Amsterdam in wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
FredvZ schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:04:
[...]

Er valt een hoop tijdwinst en efficiëntie te behalen als de luchthaven het inchecken en bagage dropoff gaat verzorgen ipv elke individuele airline dat zelf te laten doen.

Reizigers kunnen dan 24/7 inchecken en bagage afgeven zonder dat ze hoeven te zoeken naar de incheckbalie van hun airline. Dan kan je reizigers een compleet pakket verkopen met vast tijdslot en een gegarandeerde doorlooptijd voor check-in, security en eventuele passport controle.

- Toeslag voor laat inchecken: de reiziger kan dan tegen betaling alsnog snel door het proces worden geloodst.
- Toeslag voor extra vroeg inchecken en bagage afgeven. (erg handig als je vroeg vliegt en in een hotel bij het vliegveld slaapt, of als je laat vliegt en nog even Amsterdam in wil.)
Bij het inchecken zit ook een stuk verantwoordelijkheid van de airline.
Als iemand bij aankomst door de immigratie wordt geweigerd moet die bijvoorbeeld op kosten van de airline terug. Net als dat de airline boetes krijgt als ze boarding moeten weigeren (overboeking).
Als de luchthaven het inchecken gaat doen dan worden deze dingen ineens hun verantwoordelijkheid. En ik gok dat ze dat niet willen.

Technisch gezien werkt het volgens mij al wel zo... Zo stond ik een keer al een uur in de rij voor TAP die maar 2 balies open had, waarvan er 1 al een half uur werkt geblokkeerd door een lastige passagier (wilde een boodschappentas met BREEKBAAR erop geschreven inchecken). Toen was de SAS in de naastgelegen balie klaar met hun rij, en ineens switchen er 2 SAS balies naar TAP. Er zat ook gewoon hetzelfde hollandse personeel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Anoniem: 762779 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:19:
[...]

Ik vlieg al vanaf mijn geboorte, en dit was niet mijn eerste keer vliegen, ik vlieg jaarlijks minimaal 2 keer per jaar. Ik zat op rij 46 bij het raam. Ik had keuze uit 2 soorten maaltijden pasta of kip. Ik had ook onbeperkt drinken aan boord van het toestel.

Ik maakte mij ook zorgen wat dat betreft, want tijdens mijn vlucht naar Amsterdam begonnen ze helemaal vooraan met het serveren van het eten.
Lol. Zo deed je het niet voorkomen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:27:
[...]

Lol. Zo deed je het niet voorkomen.
Klopt, ik ben altijd gespannen en zenuwachtig voor vliegen. Nu weer op Schiphol mijn vriendin is terug bij haar familie geweest. Ze vloog met een Boeing 737-800

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 29-04-2023 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Anoniem: 762779 Valk vliegtraining al gedaan?

Leer leven met het feit dat je gedurende de vlucht geen invloed zal hebben in de uitkomst.

Je leven is in handen van 2 getrainde piloten.
De fabrikant van het vliegtuig.
De onderhouds monteurs
De beladers.
De beveiligers op de check
De flightcrew
De fueltanker.
De toren
De luchtverkeersleiding
Ground autoriteiten
Terroristen met een rpg.
Weersomstandigheden
Veiligheidscontrole op de bagage
Je mede passagiers.
En nog 10000000 factoren..

Heel vaak gaat het goed, soms gaat het mis.
Onmogelijk te zeggen wanneer exact.

Dus laat het los, laat gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46
FredvZ schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:04:
[...]

Inchecken kan natuurlijk ook al van te voren, online, geregeld worden (voor zover dat nog niet mogelijk is).
Daar hoef je niet voor in een rij bij een balie te staan.
De bag drop zou je eventueel wel centraal kunnen regelen. Consequentie lijkt me dan wel dat men heel strikt is op aantallen en/of gewicht en/of afmetingen van bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jack zomer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:25:
Leer leven met het feit dat je gedurende de vlucht geen invloed zal hebben in de uitkomst.
Mijn verstand weet al die dingen, mijn lichaam weigert te luisteren en bij turbulentie grijp ik automatisch de stoelleuning of de stoel voor me vast.

Wat mij heel erg heeft geholpen (dank aan een voormalig collega met vliegangst voor het advies) zijn de noise-cancellation headphones. Ik had eerst de Sennheiser PXC250, die waren niet slecht, maar toen ik eenmaal de Bose QC15 had, die waren zo goed. Het weghalen van de brom van de engines helpt zo veel. Later kwamen de Sony MDR-1000x en de WH-1000xm3, en ik heb nu ook de Bose QC45 en NC700. Ik vlieg niet meer zonder ANC headphones, fantastische dingen.

Betekent niet dat ik het nu leuk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:27:
Technisch gezien werkt het volgens mij al wel zo... Zo stond ik een keer al een uur in de rij voor TAP die maar 2 balies open had, waarvan er 1 al een half uur werkt geblokkeerd door een lastige passagier (wilde een boodschappentas met BREEKBAAR erop geschreven inchecken). Toen was de SAS in de naastgelegen balie klaar met hun rij, en ineens switchen er 2 SAS balies naar TAP. Er zat ook gewoon hetzelfde hollandse personeel.
Klopt, de meeste balies op de meeste airports (die niet door de home carrier gebruikt worden, zoals bv. KLM die op AMS exclusief heel vertrek 2 gebruikt en een deel van vertrek 1) zijn gedeelde desks, waar soms inderdaad hetzelfde personeel achter zit voor verschillende airlines als ze dezelfde ground handler gebruiken.

Het is ook technisch prima mogelijk om je bagage ruim ruim vantevoren af te geven, dat dat wel of niet kan is een keuze van de airline. Bij KLM kan het namelijk wel. Volgens mij mag je zelfs een dag van tevoren komen tegenwoordig. Maar de meeste airlines kiezen er niet voor om personeel in te zetten (en dus te betalen) op momenten dat er nagenoeg niemand iets komt doen. Voor KLM kan dat wel uit omdat ze toch de hele dag vluchten hebben.

Bagageinname kan ook niet zomaar centraal door de luchthaven gedaan worden trouwens want los van document checks heb je ook nog te maken met policies van airlines die verschillen aangaande wat er wel en niet mee mag, groottes, gewicht, kosten die betaald moeten worden, evt. extra beveiliging (El Al), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
Een airline betaald vermoedelijk ook extra aan het vliegveld als bagage (te) vroeg wordt afgegeven. Er is niet oneindig ruimte in het bagage-systeem. Sommige vliegvelden hebben (geautomatiseerde) opslag waar bagage-bakken voor langere tijd bewaard kan worden.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Reageer dan gewoon niet, een reactie met alleen 8)7 is echt niet gewenst.

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 30-04-2023 14:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jack zomer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:25:
@Anoniem: 762779 Valk vliegtraining al gedaan?

Volgens mij heeft hij geen vliegangst. Eerder een groot enthousiasme voor alles wat er te beleven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
OnTracK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:52:
Een airline betaald vermoedelijk ook extra aan het vliegveld als bagage (te) vroeg wordt afgegeven. Er is niet oneindig ruimte in het bagage-systeem. Sommige vliegvelden hebben (geautomatiseerde) opslag waar bagage-bakken voor langere tijd bewaard kan worden.
De bagage wordt niet door schiphol afgehandeld. Dat zijn 5 verschillende bedrijven. 4 onafhankelijke + KLM.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Het is de 737-Max8 die uit de lucht valt. Dat is de opvolger van de 737-800.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
RocketKoen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:21:
[...]

De bagage wordt niet door schiphol afgehandeld. Dat zijn 5 verschillende bedrijven. 4 onafhankelijke + KLM.
Maar de bagagekelder is wel van Schiphol. Bagage-afhandeling waar jij het over hebt is vooral als het niet op de band ligt. Tussen vliegtuig en band. Maar toegegeven, vermoedelijk is het de bagage-handelaar die Schiphol moet betalen. Niet de airline zelf. Toch liggen daar vermoedelijk wel bepaalde contracten ten grondslag die zeggen of en hoe veel een airline dingen te vroeg op de band mag leggen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RocketKoen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:21:
[...]

klopt. Vroeger was Schiphol een luchthaven, maar aangezien ze bijna alles hebben uitbesteed is het eigenlijk uitgehold tot een vastgoedbedrijf.
KLM doet daar overigens ook vrolijk aan mee, grondstewards (grond smurfen vroeger) zijn ook nauwelijks meer in dienst lijkt het?
https://careers.klm.com/K...-uitzendbureau/735556902/
Ready for your next destination?

Onze uitzendpartner Randstad is verantwoordelijk voor de inzet van uitzendkrachten bij Passenger Services, daarom kun je rechtstreeks bij Randstad solliciteren. Niet KLM maar Randstad zal je sollicitatie in behandeling nemen.
Dus dan krijg je dezelfde ervaring bij elke Mij, zelfs Ryanair als die ook Randstad gebruiken :P
Lijkt me dat ze op Business balies nog wel ervaren personeel inzetten, of hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@gambieter nc is ook een vereiste voor mij.
De enigste kids die ik tolereer zijn mijn nichtjes.
Dus geen krijsende en jankende kids op de vlucht aub.

En voor mijn mede pax heb ik ook weinig tolerantie over...

Ik sluit mezelf echt wel af op vluchten.. meestal een serie of film..
Lang leven nc koptelefoons in mijn geval een bose 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:39
Half mei vlieg ik naar Glasgow, non-Schengen dus.
Ik wilde met mijn Priority Pass de Aspire lounge 41 in (4 loungebezoeken per jaar inbegrepen in mijn Amex Gold card), maar zie nu dat deze gesloten is tot 1 juli.
Op de website van Priority Pass staat:

"NOTE: THIS LOUNGE IS TEMPORARILY CLOSED FOR REFURBISHMENT WORKS UNTIL 01JUL23. PASSENGERS CAN ACCESS THE FOLLOWING LOCATIONS:-

Cafe Frames Lounge 2 located on the 1st Floor between Starbucks and the meditation centre.

Cafe Flor. Lounge 2 located behind Gate D7"

Iemand ervaring met dit alternatief?

Ik zal daar rond 19:00 uur zijn, kun je dan een beetje fatsoenlijk een avondmaaltijd eten en een biertje drinken of is het meer chips en nootjes en hooguit een voorverpakt broodje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mijn vlucht naar AKL was anderhalf uur later vertrokken. Ze wilden zeker zijn dat er geen issues waren. Pluspunt van Air New Zealand: entertainment deel lijkt verdacht veel op Amazon prime en HBO. Kon gewoon LotR en the Hobbit verder bingen vanuit het vliegtuig, scheelt weer je telefoon leeg trekken en had 12u lang WiFi on board. Wel zo fijn na 12u niks bij Swiss of enkel tegen betaling van 60 chf / 60 euro.

Enig ervaringen hier met binnenlandse vlucht CHC - AKL en aansluiting op een internationale vlucht op AKL? Terug heb ik 2u overstap en je hebt de nationale en internationale terminal. Ben benieuwd of dat genoeg is om de transfer te kunnen doen + security. Bagage is dan al gelabeld naar HNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:12:
Enig ervaringen hier met binnenlandse vlucht CHC - AKL en aansluiting op een internationale vlucht op AKL? Terug heb ik 2u overstap en je hebt de nationale en internationale terminal. Ben benieuwd of dat genoeg is om de transfer te kunnen doen + security. Bagage is dan al gelabeld naar HNL.
Ik heb dat zelf gedaan in 2014 (Nelson > AKL > internationaal). Ik had een veel ruimere overstap en had een hotelkamer vlakbij om nog wat te kunnen rusten/douchen/slapen, maar collega's gingen direct door.

Ik vind 2u krap. Je moet namelijk je bagage afwachten van de interne vlucht, ophalen en waarschijnlijk weer inchecken, de bagage kon voor ons niet doorgecheckt worden; heel erg verschillende beveiliging. Dus inchecken, beveiliging en paspoortcontrole te doen. Je moet dan echt geen vertraging hebben.

Ik ben zelf daarna altijd voor minimaal 1 dag eerder naar Auckland teruggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:25:
[...]
Ik heb dat zelf gedaan in 2014 (Nelson > AKL > internationaal).
Ik vind 2u krap. Je moet namelijk je bagage afwachten van de interne vlucht, ophalen en waarschijnlijk weer inchecken, de bagage kon voor ons niet doorgecheckt worden; heel erg verschillende beveiliging. Dus inchecken, beveiliging en paspoortcontrole te doen. Je moet dan echt geen vertraging hebben.

Ik heb alle tickets in een boeking gedaan bij United. Zowel CHC - AKL en AKL - HNL is Air New Zealand de carrier. Als ik het goed begrijp wordt mijn ruimbagage dan bij CHC al gelabeld voor HNL. Zal hem wel van de band moeten halen bij de nationale terminal, en bij een self service drop off punt moeten inleveren op de internationale terminal lijkt mij. Zoals het ook ging bij SFO. Recheck van je bagage. Scheelt wel opnieuw in de rij moeten staan.

Nationaal - international is 15min lopen. Hou ik 1.5u over voor security. 45min vantevoren boarden ze dus 45min voor security / bio security. Daar had ik zelf genoeg aan bij aankomst. Gaat strak zijn maar het is een avond/nacht vlucht en verwacht niet zoveel massa op de been in AKL als overdag. Desnoods maar iemand van Air New Zealand inlichten ter plekke voor een golf karretje. ;) Eerder terug kan, maar met de auto kost je al 2 dagen plus afwachten op de ferry nog gaat. En 1060km CHC - AKL in 1 dag rushen is voor mij een no go. Vraag me sowieso af waarom ze het anders zouden aanbieden als 2u in between een te krappe window is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joosie200 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 01:36:
Als ik het goed begrijp wordt mijn ruimbagage dan bij CHC al gelabeld voor HNL. Zal hem wel van de band moeten halen bij de nationale terminal, en bij een self service drop off punt moeten inleveren op de internationale terminal lijkt mij.
Ik zou het even navragen ;)
Vraag me sowieso af waarom ze het anders zouden aanbieden als 2u in between een te krappe window is.
Het kan zeker, en zal meestal ook wel goed gaan. Ik zou het zelf niet geboekt hebben, da's alles.

Maar goed, mijn aanstaande overstap op Incheon is op de heenweg nu ook opeens maar 1u15m, toen ik het kocht was het 2u30m. Maar dat is een simpele overstap, en als BC passagier zal dat wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:47
gambieter schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:25:
[...]

Ik heb dat zelf gedaan in 2014 (Nelson > AKL > internationaal). Ik had een veel ruimere overstap en had een hotelkamer vlakbij om nog wat te kunnen rusten/douchen/slapen, maar collega's gingen direct door.

Die verschillende beveiliging kan ook wel specifiek aan Nelson liggen (of andere puur nationaal luchthaven van NZL), gezien daar geen security check is. CHC is een internationale luchthaven, dus zou zomaar kunnen dat hierdoor alles wel doorgelabeled kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43
ArmyOfQueens schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:30:
eCafe Frames Lounge 2 located on the 1st Floor between Starbucks and the meditation centre.

Cafe Flor. Lounge 2 located behind Gate D7"

Iemand ervaring met dit alternatief?

Ik zal daar rond 19:00 uur zijn, kun je dan een beetje fatsoenlijk een avondmaaltijd eten en een biertje drinken of is het meer chips en nootjes en hooguit een voorverpakt broodje?
Was er zaterdagochtend vlak na opening. Toen nog voldoende plaats, echter niet al teveel tafels aanwezig. Ontbijt buffet was te vergelijken met een Ibis hotel ontbijt.

Denk dat het eten ok is, maar dat je wel enigszins geluk moet hebben om binnen te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
1,5 week geleden met AA van AMS naar Philly en daarna door naar Miami. Esta was in orde ging heel soepel. Op Schiphol moesten we nog 2 extra koffers inchecken voor onze Kids uiteindelijk heeft men daar geen extra kosten voor gerekend. Weet niet of ze het gewoon vergeten zijn of dat het iets anders is

We hadden origineel 2,5 uur om over te stappen. Door de snelle vlucht werd het 3,5 uur. Vlucht ging super zo goed als geen turbulentie leek wel alsof je met een bootje door rustig water vaart eigenlijk nog nooit eerder gehad. Kregen 2 keer eten eerst avond eten en daarna een sandwich. Je kon tijdens de vlucht water en sap pakken en snacks zoals chips chocolade reepje koekjes, pretsels

1 formulier per familie invullen
Douane controle ging wel megatraag, eerst werden de US citizens natuurlijk geholpen en toen mondjesmaat wij. Sommige mensen dreigden daardoor hun aansluiting te missen en voor ons begon het ook krap te worden.

Amper vragen bij de douane vingerafdrukken waren nog recent genoeg

Koffers halen en weer af droppen ging supersnel

Daarna weer door de check en weer door naar de gate om te boarden

Grotere koffers konden gratis ingecheckt worden omdat de vlucht vol was. Wat mensen aan handbagage meenemen echt niet normaal. Ze moesten 20 koffers hebben anders gingen ze random mensen aanwijzen

Omdat het naar Miami een binnenlandse vlucht was geen douane checks meer, hotel kwam ons met de shuttle ophalen.

Viel me wel op dat de controle in US veel sneller ging als in AMS.

Burp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Wellicht interessant. Jetblue gaat vanaf AMS vliegen en heeft momenteel een sale voor Business/Mint tussen AMS en JFK of AMS en BOS voor ~1250 euro roundtrip. De periode om te vliegen is de nazomer (Oct-Dec)

Hun mint product wordt binnen de US door velen gezien als het beste business/first product. Of dat internationaal ook zo is weet ik niet, maar voor dit geld wellicht een gok waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:17:
Wellicht interessant. Jetblue gaat vanaf AMS vliegen en heeft momenteel een sale voor Business/Mint tussen AMS en JFK of AMS en BOS voor ~1250 euro roundtrip. De periode om te vliegen is de nazomer (Oct-Dec)

Hun mint product wordt binnen de US door velen gezien als het beste business/first product. Of dat internationaal ook zo is weet ik niet, maar voor dit geld wellicht een gok waard.
Ik zie net dat ik voor USD 956 AMS-BOS-CHS kan vliegen eind september, lang weekeinde retour in Mint. Wow dat is echt weinig. Lang leve concurrentie. werkt toch anders helaas (enkele reis), maar toch nog erg goedkoop, eens snel nadenken.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 03-05-2023 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zijn er nog tips om wat makkelijker de Flying Blue rewards deals te doorzoeken qua welke data nu echt goedkoop zijn (Promo Rewards)? Het lijkt erop dat je ze nu 1 voor 1 af moet klikken en dan dag per dag moet kijken hoeveel miles het kost. Wilden kijken voor een najaar trip en zijn best open qua wanneer of bestemming maar het zoeken gaat op deze manier uren duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 16:28
swtimmer schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:49:
Zijn er nog tips om wat makkelijker de Flying Blue rewards deals te doorzoeken qua welke data nu echt goedkoop zijn (Promo Rewards)? Het lijkt erop dat je ze nu 1 voor 1 af moet klikken en dan dag per dag moet kijken hoeveel miles het kost. Wilden kijken voor een najaar trip en zijn best open qua wanneer of bestemming maar het zoeken gaat op deze manier uren duren...
Ik zat er ook al naar te kijken ja. Die promo rewards zijn naar mijn idee heel beperkt beschikbaar. Zat er gister eens voor de grap doorheen te klikken, maar duurde vrij lang voordat ik een datum had waarop een promo reward tarief beschikbaar was. Ook wel benieuwd of hier wat makkelijkers voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 29-04 16:41

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

exelletor schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:37:
De 2-3-2 configuratie was van Tuifly zelf, de 2-4-2 config is (iirc) overgenomen van Jetairfly, de Belgische Tui.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had vorige week precies dezelfde vraag (niet gesteld, gewoon opgegeven). Heb nog miles waarvan als je de site moet geloven je toch best ver zou moeten kunnen komen.... Maar iedere keer als een Promo Award zocht kwam ik miles tekort en betaalde ik zoveel bij dat ik me afvroeg of ik zelf niet goedkoper een ticket kon vinden. Ben benieuwd of iemand tips heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 12:10
Op de klm website zoeken.
Op de hoofdpagina van klm kan je boeken met Miles ipv cash.

Dan kun je de bestemming invoeren en per maand kijken welke dagen het goedkoopst zijn om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
iRobert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Dan kun je de bestemming invoeren en per maand kijken welke dagen het goedkoopst zijn om te vertrekken.
This is the way inderdaad. Je moet dan het datumveld leeglaten en gewoon op zoeken klikken.
Het laagste promo-tarief naar SXM (27.375 miles) blijkt dan alleen in september beschikbaar te zijn en dan ook nog eens op maar drie dagen, waarvan twee keer op de rechtstreekse vlucht :D Voor de terugweg is er net iets meer keus. De geadverteerde 3750 miles naar Londen blijkt helemaal niet te bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

iRobert schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Ah top, dat is al beter. Het lukte mij gewoon niet een maandoverzicht meer te krijgen, de truc is dus geen datum te geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mijn ervaring is dat als je je mijlen besteed binnen europa in economy het moeilijk is er erg veel voordeel uit te halen. Indien je flexibel bent qua data en business class intercontinentaal vliegt is er nog wel eens een goed voordeel te scoren.

Een paar voorbeeldjes binnen Europa die ik even snel heb opgezocht:
AMS- LCY (London City)
heen vr 28 juli , promo tarief 3750 miles + 63,63
terug woe 2 aug , promo tarief 3750 miles + 63,62
Totaal 7500 miles + 127,25 euro

Betaalde vlucht:
British Airways , zelfde data, 169 euro.

Verschil is 42,75 euro
Opbrengst per mijl : 0,57 cent (dus iets meer dan een halve cent)

Als je bestemmingen neemt die niet in de promo rewards vallen, zoals bijvoorbeeld Barcelona,
Ook leuk als stedentrip in de zomer.
Zelfde data, aankomst op BCN

AMS-BCN
heen: 33500 miles + 40,47
terug: 33500 miles + 40,73

Totaal 67000 miles + 81,20

Betaalde vlucht:
Vueling, zelfde data, 280,00

Verschil : 198,80
Opbrengst van een mijl : 0,29 cent
Nu heb ik geen tijd om business class transatlantisch te kijken maar een aantal jaren geleden toen ik dat wel heb uitgezocht lag de opbrengst per besteedde mijl voor die routes hoger dan 0,5 en 0,32 cent. Flexabiliteit is key. En,als je kunt, spaar door totdat je ze eens kunt besteden aan iets wat je normaal niet zo snel zou boeken.Altijd leuk :-)

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 167 ... 239 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2