Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 166 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RocketKoen schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:45:
[...]

Wat stel je voor dat de ouders van een huilende baby doen?
Je kan ze moeilijk in een kooitje stoppen en in het ruim vervoeren.
The crying baby (which sounds more like a toddler than a baby-baby) magically stops crying halfway through this man’s rant which leads me to believe the people they were traveling with could’ve done more to meet whatever need they were expressing.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

@Maasluip was er niet bij en ik ook niet. Maar ik zie ouders die denken “de deur is dicht dus het zal wel” terwijl kids de tent afbreken. En je hebt ouders die echt hun best doen om de kids in gareel te houden en huilende kids proberen stil te krijgen. Gewoon asociaal versus sociaal, wat je vast ook in een trein tegen komt.

Reizen met jonge kinderen kan overlast geven. Hoe de ouders er mee omgaan is denk het belangrijkste voor het begrip van medepassagiers. Mijn oudste zal je niet eens merken dat die aan boord is. Mijn jongste is (logisch gezien zijn leeftijd) een ontdekker en zal zeker eens een keertje langs lopen. En als hij zijn hoofd stoot zeker ook even huilen. Maar ik doe daarom ook niet eens een poging om een film te kijken aan boord: dat komt wel weer als hij wat ouder wordt :)

[ Voor 28% gewijzigd door We Are Borg op 20-04-2023 21:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

Sorcerer8472

Mens sana?

wibblemoo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:40:
Wat heerlijk als je vliegen nog zo spannend vindt!
Het meest spannende vind ik tegenwoordig of de wifi het wel zal doen bij KLM :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
RocketKoen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:00:
[...]

In een luie stoel voor de TV zitten (die ze niet hoeven te delen met een broertje/zusje). Geen bedtijd. Onbeperkte voorraad snacks.
Voor de meeste kinderen beschrijft dat de ideale dagbesteding.
Dus dat. Onze kinderen vinden vliegen geweldig omdat het enige moment is dat ze (bijna) onbeperkt schermtijd krijgen :) We laten onze kids niet BC vliegen dus als wij met hen vliegen dan is dat maximaal premium economy. Ze zijn al entitled genoeg, aldus de vrouw (en ik kan dat niet ontkennen :P)
tomdfireman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:48:
[...]
Wij zijn zoekende naar 2 tickets AMS - DPS (Bali) in de periode eind augustus tot midden september. Reisduur tussen de 3 - 4 weken.

De bedragen van 700 euro kom ik bij lange na niet (meer) tegen. Zelfs 900 zou al voordeliger zijn (met vliegduur <25 uur & 1 overstap). Qatar biedt goedkopere vluchten aan maar dit is allemaal met overnachting op Doha wat de lagere prijs weer tenietdoet.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Vliegen is duurder geworden / Boek te ver van te voren / toch vakantieperiode / of is er een andere reden?

Nu is de beste deal die wij tegenkomen met Garuda maar met bagage komt dat ook al op ruim 1100 pp uit.
Vraag en aanbod. Vergis je niet: meeste vliegmaatschappijen zitten nog altijd niet op hun pre-pandemie capaciteit. Dat kan verschillende redenen hebben: het duurt even voordat vliegtuigen die opgeslagen waren weer vliegklaar te maken, het weer inhuren van air- en grondcrew etc.
Paar simpele voorbeelden in Azie (waar ik woon): vliegverkeer van/naar China is verre van 100%, ook omdat China nog niet zo lang weer "open" is. SQ, incl dochter Scoot, zit op <50% van de pre-pandemie capaciteit op die routes. CX heeft de route Singapore - Hong Kong - LAX/SFO nog niet open. UA heeft nog steeds niet dagelijks Singapore - SFO open. Mede daardoor zijn vluchten van Singapore naar de VS nog steeds >20% duurder dan pre-pandemie.

Her en der lees ik dat de prijzen in 2024 weer wat omlaag gaan komen naarmate meer capaciteit komt maar natuurlijk zijn er andere elementen die een rol kunnen spelen.

Auto huren is helemaal bizar. Heb in januari auto geboekt voor in NL. Als je nu kijkt kost het je 3x zoveel voor dezelfde auto in dezelfde periode.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
wibblemoo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:40:
Wat heerlijk als je vliegen nog zo spannend vindt!
Nou vind er nix aan :X heb het gered tot aan Australië, maar moet ook nog terug }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:35:
Ik vlieg al sinds mijn geboorte. Toch vind ik het iedere keer weer spannend. We gaan boarden in groepjes.
Het is jammer dat tweakblogs niet meer bestaat, anders had je lekker kunnen bloggen & delen met je familie enzo!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is toch ook wel weer eens grappig om als gezin te reizen naar de USA. Dan kom je er weer achter wat een afgrijselijke IT de KLM heeft.

Heb net ingechecked. Tijdens het inchecken:
  • 4 paspoort gegevens invoeren (had ik ook al gedaan bij boeken)
  • 12x mijn 06 nummer invoeren (waarbij 8x in 0031 formaat en 4x in +31 formaat)
  • 8x mailadres opgeven
  • 4x hoteladres
En nee. Na 1x het hoteladres invoeren, vraagt het systeem niet: Joh, die kinderen, slapen die op hetzelfde adres wellicht? Of, wilt u hetzelfde telefoonnummer gebruiken?

Gewoon alles handmatig 8)7

Over 2 maanden weer lekker alleen naar de US, dan merk je het niet zo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
Ohhh Tweakblogs. Goeie ouwe tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Ik heb een keer naast 2 huilende babies gezeten van Atlanta naar Amsterdam. De hele nacht, non-stop.

Geloof me, op zijn moment denk je niet echt rationeel meer. Kon ze wel schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Chief schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:04:
Ohhh Tweakblogs. Goeie ouwe tijd :D
Geheel offtopic maar ik mis je verhalen met de uncles!

Inderdaad de prijzen zijn echt niet mals. Retour naar China is nu 1000-1500 euro de goedkoopste plek. Ik kan me nog herinneren dat ik vaak rond de 400 betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:04:
Het is toch ook wel weer eens grappig om als gezin te reizen naar de USA. Dan kom je er weer achter wat een afgrijselijke IT de KLM heeft.

• 8x mailadres opgeven
  • 4x hoteladres
En nee. Na 1x het hoteladres invoeren, vraagt het systeem niet: Joh, die kinderen, slapen die op hetzelfde adres wellicht? Of, wilt u hetzelfde telefoonnummer gebruiken?

Oprechte vraag: waarom check je online in? Jij kan met hele gezin richting skyprio desk en je moet je koffers toch afgeven. Dus wat levert het je op :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:24:
[...]

Oprechte vraag: waarom check je online in? Jij kan met hele gezin richting skyprio desk en je moet je koffers toch afgeven. Dus wat levert het je op :) ?
We vliegen heen de nieuwe Premium Comfort en terug business. Ik wil heen ook upgraden naar business, maar dat kan pas nadat je door het riedeltje gegaan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:26:
[...]

We vliegen heen de nieuwe Premium Comfort en terug business. Ik wil heen ook upgraden naar business, maar dat kan pas nadat je door het riedeltje gegaan bent.
Ah zo. Want ik kreeg net de melding dat ik kon inchecken, maar ik heb geen zin in precies jouw werkje ;)

Upgrade met punten of cash ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:49:
[...]

Ah zo. Want ik kreeg net de melding dat ik kon inchecken, maar ik heb geen zin in precies jouw werkje ;)

Upgrade met punten of cash ?
Punten. Maar helaas, er waren nog maar 3 stoelen over.

Maar ik klaag niet hoor. We vliegen Premium Comfort naar SFO en Business terug vanaf Vegas voor heul weinig punten.

En ondanks dat ik wilde upgrade, ben ik erg benieuwd naar de Premium Comfort ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@PWM ik dacht hetzelfde: ook mooi om nieuwe Premium Comfort te ervaren en het is een dagvlucht :)

Ik vlieg morgen van CDG met AF in business (777). Oud product maar zal vast ok zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel leuk om hun vergelijk te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfbLI_U-n3pCSPh4OieS5J9Xjac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5yg7Qkmnu5068iJJtEEoLOOR.png?f=fotoalbum_large

Bij Business: Top Chef - Fine Dining _O-

Prima te eten hoor, maar niks bijzonder. En dan:

Sommelier Selected Wines _O-

De sommerlier van de Aldi ja :P

Maar goed, de PC ziet er heel dagvlucht waardig uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPa_8W-NyQh_rDPr6j6p9QOM4dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PuDA8wrXHRFD3vd46JI2itrI.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Xepos schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:16:
[...]

Geheel offtopic maar ik mis je verhalen met de uncles!
Idem offtopic: ik ook :)
Inderdaad de prijzen zijn echt niet mals. Retour naar China is nu 1000-1500 euro de goedkoopste plek. Ik kan me nog herinneren dat ik vaak rond de 400 betaalde.
Mijn collega ging vorig jaar herfst terug. Retour was $3k in economy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb een keer naast 2 huilende babies gezeten van Atlanta naar Amsterdam. De hele nacht, non-stop.

Geloof me, op zijn moment denk je niet echt rationeel meer. Kon ze wel schieten.
Ik ben - voordat ik zelf een kind had - van Bangkok naar Dubai gevlogen met een tiental kinderen in de business class. Er was er altijd wel minimaal eentje aan het gillen en tijdens de landing gilden ze allemaal tegelijk. Goddank was dat een dagvlucht, maar alsnog was ik aan het einde van m'n latijn na afloop. Daarna gelukkig nooit meer zo erg meegemaakt, sowieso zit ik er nu wat milder in :)

Mensen die zeiken over kinderen aan boord moeten zelf maar de auto pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:04:

• 8x mailadres opgeven
  • 4x hoteladres

En dan voor het instappen moet je opeens op papier invullen dat je geen covid hebt want dat kon er niet meer bij in het IT systeem :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

We Are Borg schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:54:
[...]

@Maasluip was er niet bij en ik ook niet. Maar ik zie ouders die denken “de deur is dicht dus het zal wel” terwijl kids de tent afbreken. En je hebt ouders die echt hun best doen om de kids in gareel te houden en huilende kids proberen stil te krijgen. Gewoon asociaal versus sociaal, wat je vast ook in een trein tegen komt.

Reizen met jonge kinderen kan overlast geven. Hoe de ouders er mee omgaan is denk het belangrijkste voor het begrip van medepassagiers. Mijn oudste zal je niet eens merken dat die aan boord is. Mijn jongste is (logisch gezien zijn leeftijd) een ontdekker en zal zeker eens een keertje langs lopen. En als hij zijn hoofd stoot zeker ook even huilen. Maar ik doe daarom ook niet eens een poging om een film te kijken aan boord: dat komt wel weer als hij wat ouder wordt :)
Dat hangt ook weer van de mede-passagiers af.. Sommigen mensen zijn onredelijk tot in het onredelijke :+

Ik ben naar Curacao geweest met onze dochter van (toen) 4 en vriendin. Op de terugweg (wat een nachtvlucht was) heeft onze dochter 1x een kwartier gehuild (bij het opstijgen, waarschijnlijk oren) en 1x 10 minuten. Dat was midden in de vlucht toen iedereen sliep/probeerde te slapen. Geen idee wat er aan de hand was, het was half in haar slaap ook. Ik vond het erg rot voor mijn mede-passagiers en gelukkig stopte het snel.. Ik kreeg echter bij het uitstappen wel het verwijt van een stel naast me dat onze dochter de halve kist wakker gehouden had de gehele vlucht... Dat liet ik overigens niet over mijn kant gaan dus dat werd (verbaal) wat onvriendelijk..

Ik reis zelf voor mijn werk HEEL veel en ik heb ook weleens een huil-baby of kind in de buurt. Such is life... Ik stel me er sowieso op in dat ik geen oog dicht doe heel de nacht dus dan gaat gewoon de headset wat harder... Ik snap ook niet dat als je 1 keer per jaar een intercontinentale vlucht maakt (zoals dat stel) je er zo'n punt van maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:03:
[...]
Mensen die zeiken over kinderen aan boord moeten zelf maar de auto pakken.
volgens mij bedoel je dat mensen met kinderen de auto maar moeten nemen >:) >:) >:) >:)

ook ik irriteer me aan pax met jankende niet gedragende kids. (niet alleen in een vliegtuig hoor. de enigste kids die ik tolereer zijn mijn nichtjes)

Maar er zijn een paar oplossingen.

1. goede NC headset.
2. vlieg Bc
3. vlieg een kindvrije maatschappij (private air ams houston was daar erg goed in)
4. netjets abbo
5. haal je vliegbewijs en koop een HondaJet of Cirrus Vision SF50
6. koop een gulfstream en huur de crew...

1 en 2 doe ik. kan me niet bedenken wanneer ik de laatste keer last heb gehad van kids. Headset op, muziek of filmpje op en gaan met de vliegende banaan
3 heb ik gedaan, maar volgens mij vliegen ze niet meer en binnen Europa was het niet hoeddanook niet mogelijk.
4, 5 en 6.. ach dromen bestaan... zal nooit gebeuren..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Optie 7. Accepteren...

Ik stel me er altijd op in dat ik een enorme kutvlucht ga hebben:

1. Eten niet te hachelen
2. Slechte IFE
3. Slechte plek
4. Dikzak naast me
5. Stinkert naast me
6. Overhead luggage vol
7. Kinderen in de buurt die gillen

Alles wat ik achteraf kan afstrepen is meegenomen..

Laatste vlucht vanuit SG kon ik alleen punt 4 en 6 aftikken, de rest werden allemaal bewaarheid..

Als je je er vantevoren op insteld ben je ook toleranter...

[ Voor 106% gewijzigd door FreakNL op 21-04-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zag deze Hilton advertentie:

Dat is een voorbeeld van ouders met etterkinderen. Zoals dat jong opstaat en dingen uit de bagagebak gooit, daar mogen ouders op worden aangesproken. Maar huilende babies niet, alleen als ze het negeren en niet proberen het kind stil te krijgen.

Ik heb ook genoeg k*tvolwassenen bezig gezien...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

FreakNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:09:
[...]

Dat hangt ook weer van de mede-passagiers af.. Sommigen mensen zijn onredelijk tot in het onredelijke :+

Ik reis zelf voor mijn werk HEEL veel en ik heb ook weleens een huil-baby of kind in de buurt. Such is life... Ik stel me er sowieso op in dat ik geen oog dicht doe heel de nacht dus dan gaat gewoon de headset wat harder... Ik snap ook niet dat als je 1 keer per jaar een intercontinentale vlucht maakt (zoals dat stel) je er zo'n punt van maakt...
Denk dat dit ook wel iets makkelijker accepteren is voor mensen die zelf kinderen hebben. Such is life... with kids. Als je daar normaal niet aan blootgesteld wordt en je doet wat je redelijkerwijs kunt om kinderen te vermijden op zo'n vlucht (business of zelfs first vliegen + koptelefoon) en je hebt er nog steeds last van kan ik me wel voorstellen dat het anders valt dan als je regelmatig wakker wordt gehouden door je eigen kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
FreakNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:12:
Optie 7. Accepteren...

Ik stel me er altijd op in dat ik een enorme kutvlucht ga hebben:

1. Eten niet te hachelen
2. Slechte IFE
3. Slechte plek
4. Dikzak naast me
5. Stinkert naast me
6. Overhead luggage vol
7. Kinderen in de buurt die gillen

Alles wat ik achteraf kan afstrepen is meegenomen..

Laatste vlucht vanuit SG kon ik alleen punt 4 en 6 aftikken, de rest werden allemaal bewaarheid..

Als je je er vantevoren op insteld ben je ook toleranter...
Dus slechte IFE? Kan mij niet voorstellen dat het dan met SQ is geweest.

Geheel andere note: hebben nu schijnbaar genoeg miles voor 3 BC RTW tickets bij Star Alliance. Deze RWT zijn soms nog goedkoper dan een enkele retour met Miles 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkY0guuNmvTzp-R_uMe79FjBvOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jul8aHO1h7lRs3svuwQjzXlH.jpg?f=fotoalbum_large

De vakantie is begonnen :p In dit tempo staat het zo op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:26:
[Afbeelding]

* We Are Borg gaat bij deze mijn vrouw wat opjagen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Scott schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:28:
[...]

Denk dat dit ook wel iets makkelijker accepteren is voor mensen die zelf kinderen hebben. Such is life... with kids. Als je daar normaal niet aan blootgesteld wordt en je doet wat je redelijkerwijs kunt om kinderen te vermijden op zo'n vlucht (business of zelfs first vliegen + koptelefoon) en je hebt er nog steeds last van kan ik me wel voorstellen dat het anders valt dan als je regelmatig wakker wordt gehouden door je eigen kinderen.
Op zich snap ik dat wel, maar het hele standpunt dat kinderen somehow een soort alien lifeform zijn die uit de buurt gehouden moeten worden is nogal apart. Iedereen is het nota bene zelf geweest. Jonge mensen zijn net zo goed onderdeel van de samenleving als oudere, wangedrag komt in elke leeftijdsgroep voor (waarbij de jongeren ook nog eens meer gecorrigeerd worden dan de ouderen)

Vliegen is voor veel volwassenen al een stressvolle ervaring, laat staan als je klein bent. Een beetje tolerantie hoort er nu eenmaal bij.
[Afbeelding]

Vanaf 10:00 live rampentv (of niet) op NHnieuws.nl 😂

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel op 22-04-2023 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Security ging wel, maar de paspoortcontrole is vastgelopen. Toen we er stonden werd security afgesloten om de rij erachter te ontlasten. Blijft toch een lastig spel.

Waren er net doorheen en kinderen mochten langs paspoort check met Privium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Daniel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:57:
[...]

Op zich snap ik dat wel, maar het hele standpunt dat kinderen somehow een soort alien lifeform zijn die uit de buurt gehouden moeten worden is nogal apart. Iedereen is het nota bene zelf geweest. Jonge mensen zijn net zo goed onderdeel van de samenleving als oudere, wangedrag komt in elke leeftijdsgroep voor (waarbij de jongeren ook nog eens meer gecorrigeerd worden dan de ouderen)

Vliegen is voor veel volwassenen al een stressvolle ervaring, laat staan als je klein bent. Een beetje tolerantie hoort er nu eenmaal bij.
Ben ik wel met je eens ja. Alleen vind ik wel dat je als ouder dan ook wel moeite moet doen in het zoveel mogelijk voorkomen dat een kind overlast veroorzaakt. En misschien dat business class vliegen dan ook niet moet - uiteindelijk is het “business” class en niet “ultra-comfort” class - hoewel ik eerlijk moet zeggen dat als ik kinderen had ik denk ik zelf business class ook niet over zou slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Scott schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:04:
[...]

Ben ik wel met je eens ja. Alleen vind ik wel dat je als ouder dan ook wel moeite moet doen in het zoveel mogelijk voorkomen dat een kind overlast veroorzaakt. En misschien dat business class vliegen dan ook niet moet - uiteindelijk is het “business” class en niet “ultra-comfort” class - hoewel ik eerlijk moet zeggen dat als ik kinderen had ik denk ik zelf business class ook niet over zou slaan.
Toen ik voor de eerste keer ging vliegen met mijn dochter van destijds 10 maanden oud (naar Bali 8)7) zat ik ook wel even van eeeuh hopelijk gaat dit goed. En hoewel ze zoals elke baby af en toe moest huilen viel het enorm mee. Daarna nog twee keer long haul met haar gevlogen (2,5 en 3,5 jaar oud, naar Dubai en weer naar Bali) en beide keren gedroeg ze zich ook over het algemeen voorbeeldig.
Sla de business class ook zeker niet over omdat ik met een klein kind reis, het feit dat ze dan op een flat bed redelijk normaal kan slapen is juist een voordeel voor andere passagiers ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-N2UCbfiojiLf83dgTrJqfujDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HARKzCmOwch7YZDBqapWnH28.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, dit is wel echt een heel mooi product. Zit echt heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Chief schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 02:48:
[...]

Dus slechte IFE? Kan mij niet voorstellen dat het dan met SQ is geweest.
Je mist mijn punt…

Als je je instelt op een slechte vlucht (op alle vlakken) kan het alleen maar meevallen.

Dit heeft verder niks met individuele carriers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:55:
[Afbeelding]

Not bad! Ik heb me voorgenomen privé long haul alleen nog BC te vliegen, maar dit ziet er niet verkeerd uit voor een dagvlucht.

Hoe groot is de cabine eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 22-04-2023 10:40 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Drie rijen in de -9 en vier in de -10 dacht ik. Dus 21 of 28 stoelen. Stoel oogt lekker breed, volgens mij idd prima comfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:55:
[Afbeelding]

Ik was er ook heel tevreden over, ook over het eten.

Hoe staat 't met de tray tables inmiddels, want die deden 't bij mij minder goed.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
De tray tables zijn voornamelijk een probleem aan/naast het raam bij KLM PE, althans dat was mijn indruk. Omdat de tafel de buitenwand aanraakt als deze omhoog komt, klapt hij dan niet helemaal goed open.

Deze week in C naar Florence gevlogen met de nieuwe Alitalia, ITA, dus met overstap op FCO en domestic vlucht binnen Italie. Tjonge, het is echt nog precies dezelfde waardeloze toko als voorheen.

Eerste Europese vlucht naar FCO, overdag, pasta maaltijd dat best OK was. Geen keuze, wel warm geserveerd. Extra drinkronde met Limoncello direct achter de lunch aan. Dat deel was goed. Maar bij landen heeft de crew echt wel wat steekjes laten vallen. Meerdere stoelen in de cabine nog volledig reclined tijdens de landing, glazen op tafeltjes, absoluut geen pre-landing cabine check. Crew te druk aan het babbelen in de galley..

Domestic avond vlucht binnen Italie: Flesje water bij boarden. Tijdens de vlucht is de FA niet eens van de stoel afgekomen. Had er blijkbaar geen zin in om iets te doen die avond..

Terugvlucht veelal hetzelfde, domestic vlucht nu wél met een (oneetbare) magnetron croissant. Langere vlucht binnen Europa met een sandwich - welke ze inclusief de sla in de oven hadden opgewarmd. Beetje fruit en een yoghurt drankje. Geen limoncello en wederom bij landing nul controle of de cabine wel klaar was. Ik heb maar snel zelf de glazen in de seatpocket weggestopt want anders had het allemaal in duigen op de vloer gelegen.

Tja. Publieke sector het-geld-staat-straks-toch-wel-op-de-rekening vibes. Kan het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:00:
[...]

Ik was er ook heel tevreden over, ook over het eten.

Hoe staat 't met de tray tables inmiddels, want die deden 't bij mij minder goed.
Eten is uitstekend, de crew overigens ook.

Minpunten zijn inderdaad de kapotte tafels die zorgen dat je eten eraf glijdt. Bij ons 3 van de 4.

Ook lijken er diverse punten al redelijk versleten. Zonde, want verder is het echt een superstoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zijn dat ouwe BC stoelen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Die tray tables zijn niet stuk, je moet ze eerst helemaal recht naar boven schuiven en dan pas naar de zijkant klappen, dan blijven ze recht staan, anders hangen ze bergaf idd.

Verder hebben ze een telefoonhouder-klepje van de tafels af gesloopt. Deed het niet heel goed. Het overblijfsel zie je daar nog van op de tafel. Ik zag verder geen slijtage. Vind het erg relaxte stoelen; je kunt ook als de persoon voor je helemaal reclined is nog gewoon op je laptop werken. Het reclinen zelf gaat ook vrij ver/goed.

Je kunt op veel intercontinentale routes voor 40K miles deze stoelen boeken (soms 30K) per enkele reis. Erg goede deal. Wel tijdig boeken, en rekening houden met onaangekondigde downgrades.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 16:20
Heeft hier iemand ervaringen met vliegen met een Boeing 737 Max 8, dit is mijn eerste keer vliegen in een tijdje. En het nieuws omtrent dit toestel, stelt me niet echt gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Waar maak je je druk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Soooo, na 2018 gaat familie ROFLASTC eindelijk weer eens naar Brazillie (2019 Brasil vriendjes hier daarna La Rona en een huis gekocht)

Afijn, 1 rit van 12 uur van hier naar daar met een kind van 4 en een kind van 2 en mijn vrouw. De Ipads gaan mee en de switch ook en we hebben wat ruimere stoelen dus ik zie het positief tegemoet met de kids. Wat mij wel opviel is niet alleen dat het allemaal duurder is geworden maar dat het lastiger is om met een telefoniste wat over stoelen te bespreken of bagage opties. Het is een KLM vlucht geworden van 5K omdat Iberia nog duurder is (bijna 7.5K) en nog langer duurt maar ik had liever Iberia gedaan adhv ervaringen uit het verleden. Geen idee ook hoe het exact werkt maar we gaan 4 weken verdeeld over september oktober en KLM was wel significant goedkoper.

Zijn er nog foefjes en perks ana boord mogelijk om met 2 jonge kinderen zo lang te vliegen? Vaccinaties voor jongere kinderen ?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
Veiligheid van het toestel, door de crashes en de verhalen in het nieuws etctera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Werled schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:31:
[...]

Veiligheid van het toestel, door de crashes en de verhalen in het nieuws etctera.
Ik denk dat dit nu in potentie het veiligste toestel is wat er vliegt. Precies nav die crashes en alle onderzoek, testen, redesigns etc etc naderhand.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vliegen is zo veilig dat ook bij een toestel dat drie keer onveiliger is dan alle anderen de kans dat het neergaat nog steeds astronomisch klein is. Ik zou me daar echt niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Statistisch is de kans groter dat je komt te overlijden tijdens het oversteken van een zebrapad.

Maar ik ben heel makkelijk. Geeft het je geen goed gevoel, dan vlieg je niet. Of zoek een maatschappij die er niet of nog niet mee vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
Daniel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:52:
Vliegen is zo veilig dat ook bij een toestel dat drie keer onveiliger is dan alle anderen de kans dat het neergaat nog steeds astronomisch klein is. Ik zou me daar echt niet druk om maken.
Het is meer dat al het slechte nieuws het een stuk erger gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 23:57
Werled schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:02:
[...]

Dat zou wat zijn, als nieuws de harde statistieken kan beïnvloeden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 23:57
ROFLASTC schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:59:
Soooo, na 2018 gaat familie ROFLASTC eindelijk weer eens naar Brazillie (2019 Brasil vriendjes hier daarna La Rona en een huis gekocht)

Afijn, 1 rit van 12 uur van hier naar daar met een kind van 4 en een kind van 2 en mijn vrouw. De Ipads gaan mee en de switch ook en we hebben wat ruimere stoelen dus ik zie het positief tegemoet met de kids. Wat mij wel opviel is niet alleen dat het allemaal duurder is geworden maar dat het lastiger is om met een telefoniste wat over stoelen te bespreken of bagage opties. Het is een KLM vlucht geworden van 5K omdat Iberia nog duurder is (bijna 7.5K) en nog langer duurt maar ik had liever Iberia gedaan adhv ervaringen uit het verleden. Geen idee ook hoe het exact werkt maar we gaan 4 weken verdeeld over september oktober en KLM was wel significant goedkoper.

Zijn er nog foefjes en perks ana boord mogelijk om met 2 jonge kinderen zo lang te vliegen? Vaccinaties voor jongere kinderen ?
Wij vliegen van (heel) jongs af aan met onze 2 kinderen, vnl intercontinentaal.

Idd koptelefoons mee, een (eigen) tasje met knuffels, boekjes, speelgoed oid. Genoeg snacks en snoepjes om tijdens de vlucht als het nodig is de magen vol te houden (is meestal niet nodig hoor). Als ze klein zijn een flesje of speentje bij het opstijgen en dalen zodat ze genoeg slikken Ivm oortjes.
Even netjes hallo in de lokale taal tegen de crew laten zeggen als ze het vliegtuig ingaan, dan hebben ze gelijk vrienden gemaakt.
Reken niet op zelf slapen, wissel af met je partner. Alle shut eye is mooi meegenomen.
Probeer wel als de lichten uitgaan een soort bedje cq slaap ervaring te maken voor ze, dekentje over ze heen oid.
Tablets gebruiken ze verrassend weinig, vaak online entertainment system voldoende leuke dingen, of gewoon lezen. En af en toe eventjes met ze gaan wandelen als dat lukt. Ohja, gordels altijd (losjes) omhouden. Komt goed! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Werled schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:02:
[...]

voor jou gevoel... Want ik stap nog steeds volkomen relaxd een vliegtuig in en uit (met een beetje mazzel)

https://www.valk.org/vliegangst-algemeen

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 22-04-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:21:
Die tray tables zijn niet stuk, je moet ze eerst helemaal recht naar boven schuiven en dan pas naar de zijkant klappen, dan blijven ze recht staan, anders hangen ze bergaf idd.
Dat blijkt niet meer te werken. Veel van die mechanismes zijn nu gewoon lam. De purses bood voor vertrek ook de cabine zijn excuses aan.

Krijg op de wifi weinig foto's geupload, maar veel van dit soort dingetjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UDoRG94JWmoF6tl2A5nntSB1_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXU71CDfq7HVwIls4qTuWdhj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZetdH3htTUF4DweTWYu30iaGi4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2HvsceOoUvEyQXUhKHpJs8t.jpg?f=fotoalbum_large

Geen ramp, maar toch opvallend na zo'n korte tijd. Maar doet allemaal niet aan de ervaring af hoor, het is echt een mega upgrade tov economy.

Gelukkig zijn alle 787 nu omgebouwd, dat maakt de kans op downgrade kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Werled schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:31:
[...]

Er vliegen meer dan 500 van die toestellen alweer ruim twee jaar probleemloos rond. Dat zijn zo'n miljoen vluchten zonder problemen. De kans dat je crasht is kleiner dan dat je met tien lootjes de eindejaarsloterij wint, en we moeten het even afwachten maar ik denk dat de kans ook wel kleiner is dan dat je met één lootje wint. De piloot heeft geen parachute mee en vliegt een stuk vaker dan jij, als die er geen vertrouwen in had dan vloog je niet.
Daniel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:52:
In 2019 was het niet drie keer onveiliger, maar veel meer. Er waren er twee gecrashed in 4,5 maanden tijd op een totaal van 389 vliegtuigen. Beide toestellen waren pas een paar maanden oud. Als er elke anderhalf jaar een vliegtuig van KLM zou crashen is het snel gedaan met vliegen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ben benieuwd naar de drukte. Morgenochtend om 9:50 naar LAX met KLM, heb een taxi besteld en ben dan netjes 3 uur van tevoren op Schiphol. Heb rond die tijd eigenlijk nog nooit problemen meegemaakt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kinderen voorbereid op de hel van SFO.

Security 20 seconden. Koffers 1 minuut....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Familie van Pizzahut? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:25
@ROFLASTC wij hebben voor de jongste twee een Wick-air kussen gehaald. Mag niet overal gebruikt worden schijnt… maar als je het kunt gebruiken hebben de kinderen een kussentje op zithoogte voor de stoel staan zodat ze lekker opgekruld kunnen liggen :z

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jazzy schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:47:
Ben benieuwd naar de drukte. Morgenochtend om 9:50 naar LAX met KLM, heb een taxi besteld en ben dan netjes 3 uur van tevoren op Schiphol. Heb rond die tijd eigenlijk nog nooit problemen meegemaakt.
Ik heb 9:50 naar SFO woensdag. Zal me benieuwen hoeveel mensen dan al op de been zijn.
PWM schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:13:
Kinderen voorbereid op de hel van SFO.

Security 20 seconden. Koffers 1 minuut....
Go figure.
Maar je hebt privium / precheck / global entry niet? Heb zelf 6u op SFO, geen precheck/global entry dus ga maar uit dat het lang kan duren en anders heb ik tijd over. 14u50 vanaf Schiphol vliegen scheelt 1u overstap voordat ik verder vlieg op AKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb wel Global Entry, maar kinderen niet. Maar toen we aankwamen bij de paspoortcheck stond er letterlijk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Viel me vanochtend mee op Schiphol, was al met al in 35-40 min klaar met baggage, paspoortcontrole*.

Jammer dat de vlucht vertraagd was en m’n 1,5 uur layover niet meer te doen was en de volgende vlucht een 4 uur layover betekende. Aan de andere kant, ondanks dat alles op SFO best soepel ging denk ik dat het alsnog een hele krappe overstap was geworden.. Van landen tot baggage ophalen, douane, weer baggage afgeven en weer door de scanners heen was je al met al toch al gauw 3 kwartier kwijt, en het was heel rustig bij de douane.

*edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:59
Yakumos schreef op zondag 23 april 2023 @ 03:54:
Viel me vanochtend mee op Schiphol, was al met al in 35-40 min klaar met baggage, douane.
Je schrijft douane, maar je doelt denk ik op paspoortcontrole door de Koninklijke Marechaussee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Paspoort controle inderdaad :) . Of beter gezegd, handbagage scannen en daarna paspoortcontrole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Die heb ik morgen ook. Ging eerst zaterdag maar onverwacht ziek dus naar maandag verplaatst.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[Afbeelding]

Wat me nu weer opvalt aan die foto.

Dat linkerbord is zó onduidelijk. Als je iemand moet ophalen (en normaal nooit op Schiphol komt) denk je, heb ik nou de afslag gemist waar staat "Arrivals/Aankomsten" of iets dergelijks. Maar nee, je kan bij Schiphol eigenlijk niemand meer "ophalen", je moet gewoon parkeren op P1.
Ik blijf dat gek vinden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41

ralpje

Deugpopje

Neem je wel de verantwoordelijkheid voor de schade die die trip veroorzaakt?

* ralpje weer verder bladert op Twitter.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
psy schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:14:
[...]

Wat me nu weer opvalt aan die foto.

Dat linkerbord is zó onduidelijk. Als je iemand moet ophalen (en normaal nooit op Schiphol komt) denk je, heb ik nou de afslag gemist waar staat "Arrivals/Aankomsten" of iets dergelijks. Maar nee, je kan bij Schiphol eigenlijk niemand meer "ophalen", je moet gewoon parkeren op P1.
Ik blijf dat gek vinden.
Er staat toch "& ophalen" onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
wibblemoo schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]

Waarvoor je dus geacht wordt op P1 te parkeren...

Voorheen was dat anders, had je ook een directe afhaalmogelijkheid en kort parkeren (max 45 min. geloof ik) dichtbij Schiphol Plaza.

Ik spreek nog weleens af bij de vertrekhal, moeten de reizigers wel even de trap op vanaf de aankomsthal. Maar dan moet je wel een goede timing hebben, ik wacht dan ook nog weleens bij de Gouden Bogen voorbij P3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Wild Chocolate schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:35:
[...]

Voorheen was dat anders, had je ook een directe afhaalmogelijkheid en kort parkeren (max 45 min. geloof ik) dichtbij Schiphol Plaza.

Ik spreek nog weleens af bij de vertrekhal, moeten de reizigers wel even de trap op vanaf de aankomsthal. Maar dan moet je wel een goede timing hebben, ik wacht dan ook nog weleens bij de Gouden Bogen voorbij P3.
Dat het vervelend is om te parkeren en geen omgekeerde kiss & ride dat snap ik, maar dat maakt het niet onduidelijk. Ik rijd overigens ook altijd naar vertrek om iemand op te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

wibblemoo schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:58:
[...]

De layout van dat bord klopt niet.
Normaal verwacht je bij een vliegveld aan bewegwijzering
- Vertrek/Departures
- Aankomst/Arrivals

Nu staat er
- Vertrek/Departures
- Parkeren/Ophalen

Sorry maar dan slaat bij mij de twijfel toe? Zit ik wel goed? Waar is Arrivals nou?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

wibblemoo schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:05:
[...]

Dat het vervelend is om te parkeren en geen omgekeerde kiss & ride dat snap ik, maar dat maakt het niet onduidelijk. Ik rijd overigens ook altijd naar vertrek om iemand op te halen.
Het gaat mij niet om het (verplichte) parkeren. Dat bord deugt niet.

En het feit dat jij automatisch naar Vertrek rijdt om iemand op te halen zegt ook voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
psy schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:07:
De layout van dat bord klopt niet.
Normaal verwacht je bij een vliegveld aan bewegwijzering
- Vertrek/Departures
- Aankomst/Arrivals

Nu staat er
- Vertrek/Departures
- Parkeren/Ophalen

Sorry maar dan slaat bij mij de twijfel toe? Zit ik wel goed? Waar is Arrivals nou?
Die is 5 jaar geleden tezamen met P2 verloren gegaan.
Sindsdien wordt de automobilist niet meer naar "Arrivals" gestuurd, maar naar "ophalen". Je zou dan verwachten dat het bord "Vertrek" dan verandert in "Wegbrengen", maar dat durfde Schiphol denk ik niet aan.
Beter verwarde automobilisten die te laat zijn voor het ophalen, dan verwarde automobilisten die te laat hun vertrekkende reizigers afzetten, zal denk ik de gedachte zijn geweest.

Tussen de busterminal en P1 is nog een klein straatje waar je je auto kort neer kan zetten om iemand op te halen: navigatie instellen op "Aankomstpassage, 1118 AX Schiphol". Maar dan loop je ook gelijk tegen de reden aan waarom je op Schiphol voor het ophalen naar een parkeergarage wordt gestuurd: het staat er altijd vol.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wibblemoo schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:05:
[...]

Ik rij zelf niet maar mijn ouders doen dat idd ook al jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

ralpje schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:25:
[...]

Neem je wel de verantwoordelijkheid voor de schade die die trip veroorzaakt?

* ralpje weer verder bladert op Twitter.
Holy fuck, wat moet je daar nou op zeggen? Wat een bijzondere manier om te denken dat je wat bijdraagt aan een betere wereld.

Anyway, het was dus superrustig deze zondagmorgen. Was om 7.00 op de luchthaven en maar kort hoeven wachten bij inchecken, douane en security. Wel SkyPriority maar was sowieso relatief rustig. Viel me vooral op in de KLM-lounge, laatste keren stikte het daar van de mensen maar nu echt heel rustig. Blijft toch raar die drukte op Schiphol, je kunt er amper voor plannen.

Verder prima BC vlucht naar LAX gehad.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
FreakNL schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:00:
[...]

Je mist mijn punt…

Als je je instelt op een slechte vlucht (op alle vlakken) kan het alleen maar meevallen.

Dit heeft verder niks met individuele carriers te maken.
Ik snap wat je bedoelt maar ik reageerde op deze zin:
Laatste vlucht vanuit SG kon ik alleen punt 4 en 6 aftikken, de rest werden allemaal bewaarheid.
Daarom vroeg ik of het SQ was. In mijn ervaring heeft SQ een prima IFE, zelfs in ECO, op intercontinentale vluchten. Als je in de regio met SQ vliegt is er een kleine kans dat je in een toestel van Scoot komt te zitten. Die hebben ze retrofitted naar SQ kleuren etc maar die toestellen hebben geen IFE......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Jazzy schreef op maandag 24 april 2023 @ 02:04:
[...]
Holy fuck, wat moet je daar nou op zeggen? Wat een bijzondere manier om te denken dat je wat bijdraagt aan een betere wereld.

Anyway, het was dus superrustig deze zondagmorgen. Was om 7.00 op de luchthaven en maar kort hoeven wachten bij inchecken, douane en security. Wel SkyPriority maar was sowieso relatief rustig. Viel me vooral op in de KLM-lounge, laatste keren stikte het daar van de mensen maar nu echt heel rustig. Blijft toch raar die drukte op Schiphol, je kunt er amper voor plannen.

Verder prima BC vlucht naar LAX gehad.
Ik ga dus maandag 🫠

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat gaat het toch snel. Ik ben nu al een weekje in New York en was donderdag voor een dagje in Washington DC met American Airlines. Toen ik hier aan kwam dacht ik, oh ik heb nog 12 dagen.

Indrukwekkend hier in New York en Washington DC. Washington DC was donderdag ruim 26+ graden en echt zomerweer.

Aanstaande Woensdag is mijn terugreis naar Nederland met United Airlines.

Ik vlieg hier vanaf Newark Liberty International Airport 15:10 naar Chicago O'Hare met een Boeing 737-700 series

Ik heb 1 uur en 30 minuten overstaptijd in Chicago

Ik vertrek 18:10 locale tijd vanaf Chicago O'hare met aankomst op Schiphol 09:20 in de ochtend op koningsdag met een Boeing 787-8.

Ik heb al vooraf mijn stoelen betaald.

Ik hoor en begreep dat mijn ruimbagage nu in een keer door gaat naar Amsterdam Schiphol en ik hoef in Chicago O'Hare niet mijn ruimbagage op te halen.

Ik ben benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:35:
à €1,10 per 10 minuten...
Die je waarschijnlijk al nodig hebt om überhaupt van je auto naar de aankomsthal te lopen...
Streetview van juli 2017 zegt 15 minuten.
FredvZ schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:34:
Tussen de busterminal en P1 is nog een klein straatje waar je je auto kort neer kan zetten om iemand op te halen: navigatie instellen op "Aankomstpassage, 1118 AX Schiphol". Maar dan loop je ook gelijk tegen de reden aan waarom je op Schiphol voor het ophalen naar een parkeergarage wordt gestuurd: het staat er altijd vol.
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, daar mag gezien de borden je toch niet eens meer komen met de auto?

Overigens, als het aan Schiphol lag betaalde je nu ook al als je met de auto iemand wilde afzetten bij vertrek/Kiss & Ride; maar dat idee is door de gemeente afgeschoten omdat Schiphol helemaal geen parkeerkosten daar mag rekenen omdat het een openbare weg is.
Dat voorstel was overigens in 2018, ik dacht veel korter geleden. Damn, tijd gaat snel :X

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 24-04-2023 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 22:14
Ophalen bij Schiphol is voor mij altijd standaard wachten bij de McDonalds bij de buitenveldertbaan. Wanneer degene die ik ophaal in de aankomsthal is krijg ik een berichtje en rij ik richting Kiss & Ride bij de vertrekhal. Kunst is om te zorgen dat jouw passagiers daar al staan voordat je aankomt dan is het echt geen probleem.

Parkeren bij P1 is niet alleen duur, maar het duurt ook veel langer. Dus is totaal niet handig als je snel naar huis wilt na een (lange) vlucht.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:33:
[...]

Dat blijkt niet meer te werken. Veel van die mechanismes zijn nu gewoon lam. De purses bood voor vertrek ook de cabine zijn excuses aan.

Krijg op de wifi weinig foto's geupload, maar veel van dit soort dingetjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen ramp, maar toch opvallend na zo'n korte tijd. Maar doet allemaal niet aan de ervaring af hoor, het is echt een mega upgrade tov economy.

Gelukkig zijn alle 787 nu omgebouwd, dat maakt de kans op downgrade kleiner.
Is dit serieus de staat van Premium Economy bij KLM? Het is geen ramp maar na 2?3? jaar wel heel snel versleten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:33:
[...]

Is dit serieus de staat van Premium Economy bij KLM? Het is geen ramp maar na 2?3? jaar wel heel snel versleten.
Deze stoelen zaten in deze kist sinds februari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:57:
Overigens, als het aan Schiphol lag betaalde je nu ook al als je met de auto iemand wilde afzetten bij vertrek/Kiss & Ride; maar dat idee is door de gemeente afgeschoten omdat Schiphol helemaal geen parkeerkosten daar mag rekenen omdat het een openbare weg is.
Dat voorstel was overigens in 2018, ik dacht veel korter geleden. Damn, tijd gaat snel :X
Er zijn luchthavens waar dat inderdaad het geval is (LHR bijvoorbeeld). In de VS zijn er dan weer veel luchthavens met een cellphone lot, een plek waar je even kan parkeren om te wachten als je mensen wil ophalen. Hoewel de Mc een alternatief is, zou dit op Schiphol ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:33:
[...]

Mja dat iemand zo'n hoofdtelefoonaansluiting gesloopt heeft is jammer maar denk ik de stoel niet aan te rekenen (heb ik ook wel 's gedaan in een 747, shit happens). Dat rafelrandje is wel jammer en die tafeltjes zijn gewoon verkeerd ontworpen als je 't mij vraagt want dat gaat echt heel basaal mis met de ondersteuning vanuit de stoel. Het tafeltje zelf is prima, het probleem is dat de leuning van de stoel meebuigt en het tafeltje dus eigenlijk teveel speling krijgt. Helaas ben ik niet zo slim geweest om even een foto ervan te maken om m'n punt te ondersteunen.

Maar van de hoofdtelefoonaansluitingen heb ik er wel een, toevallig, daar is niks fundamenteel mis mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIiZq2btqMuUSOJ4sMiaGCwapeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLj0qTo6MnkqOZO8JCfBAuHh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

à €1,10 per 10 minuten...
Die je waarschijnlijk al nodig hebt om überhaupt van je auto naar de aankomsthal te lopen...

[...]

Streetview van juli 2017 zegt 15 minuten.
Niet helemaal, er staat dat de eerste 15 minuten gratis waren, niks over de maximumparkeerduur. Het kan ook wel dat de maximumtijd 2 uur was, maar dat het vanaf 45 minuten duurder was dan P1. Er staat me iets van bij dat het alleen interessant was als je korter dan 45 minuten parkeerde.

Maar goed, "Das war einmal..."...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Vorige week met AF vanuit CDG naar HAV gevlogen met een 777-200 in BC. Je merkt dat de stoelen toe zijn aan vervanging, maar het zit allemaal nog steeds prima. En de service (crew, eten) was dik in orde. Kids nog even mee mogen kijken met piloten. Ondanks dat de stoel bij TAP beter was, zou ik 10x lieverd zo met AF vliegen.

Bij het inchecken op AMS twijfelde de KLM of mijn oudste van 10 wel aan het raam mocht zitten alleen. Maar in de lounge op CDG heeft iemand van AF even gebeld en was allemaal prima. Lounge op CDG stelde weinig voor maar dat is volgens mij consistent bij AF/KLM

Kwam in Havana de AF crew nog tegen en ook weer super vriendelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 24-04-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:48:
Lounge op CDG stelde weinig voor maar dat is volgens mij consistent bij AF/KLM
Wat verwacht je van een lounge en wat viel er tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PolarBear schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:52:
[...]

Wat verwacht je van een lounge en wat viel er tegen?
Ik had gehoopt (niet perse verwacht) dat je ook à la carte kon bestellen (prima om voor te betalen). Eten was erg beperkt in de terminal zelf dus ik had daarom mijn hoop op de lounge gevestigd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ondertussen is AFKL begonnen met het verkopen van Business (en Premium Economy) Light tickets, met:

• Minder bagage (1 stuk in biz/geen in PE, was 2 stuks)
• €300 change fee (was gratis)
• Betaalde stoelselectie (was gratis)
• Geen loungetoegang (was inclusief)

En dit alles voor de prijs van nul euro minder dan voorheen.

Ik noem dat oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

en meeste opties zijn binnen de EU bij een Easyjet al goedkoper (zeker omdat Easyjet wel grotere handbagage toestaat met bijbetaling) en BA ook standaard, maar een 300 om een ticket te wijzigen ...
En iedereen maar roepen dat AFKL geen LCC is :+
BC en PE zijn eindelijk op niveau aan het komen in vergelijk met anderen en dan dit weer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tripje naar NYC geboekt en lekker handig, drie vluchten, drie airlines. Heen met Delta (Comfort+) naar JFK en dan terug met Virgin Atlantic in PE naar LHR en door naar AMS met KLM.

Alsnog bijna 1200 piek maar iets met een directe terugvlucht in PE was uberhaupt niet onder de 2000 te krijgen (United). Dus nouja dan maar zo. Helaas ook niet mogelijk om de KLM PE uit te proberen, de enige betaalbare heenvlucht moest gecombineerd worden met een Air France terugvlucht met a) vertrek uit NY om middernacht en b) maar een uur overstaptijd op CDG. No thanks :) Ook de heenweg in PE met BA/American was ±1250 maar ik had geen zin om 4 uur langer onderweg te zijn.

De ticketlogica blijft verder ver te zoeken. De route die ik nu heb wordt meer dan twee keer zo duur als ik hem bij KLM wil boeken (€2450), en andersom kan ik bij Virgin geen directe KLM-heenvlucht kiezen terwijl die wel een VA-code heeft en Delta-vluchten wel aangeboden worden. Bij Delta kan KLM wel, maar is de VA-terugweg niet te kiezen en terug met Delta is 2900 euro 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel op 25-04-2023 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik ben zo ZO blij dat ik aan deze kant van de aarde vlieg. Carriers in Azie zijn over het algemeen echt beter dan de legacy carriers in de VS en EU. ANA, JAL, SQ, CX (al is deze echt tanende) zijn echt beter dan de KLM/AF, BA, AA etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
En vlucht was top. Hopelijk goede ervaring voor bovenstaande mensen met twee kids van 6 en 3 in BC die zich prima weten te gedragen. Jongste heeft 6 uur languit geslapen 😴

Bij Avis preferred een upgrade op upgrade gekregen, dus 7-seater elite SUV 2 weken voor $440 (onverslaanbare corporate deal…)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:16:
Ondertussen is AFKL begonnen met het verkopen van Business (en Premium Economy) Light tickets, met:

• Minder bagage (1 stuk in biz/geen in PE, was 2 stuks)
• €300 change fee (was gratis)
• Betaalde stoelselectie (was gratis)
• Geen loungetoegang (was inclusief)

En dit alles voor de prijs van nul euro minder dan voorheen.

Ik noem dat oplichting.
Zijn de Midden-Oostencarriers daar niet mee begonnen, met businesstickets zonder loungetoegang? :)

Ik weet nog dat ik heel verbaasd was de eerste keer dat ik dat zag langskomen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 10:50
Borromini schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:03:
[...]

Zijn de Midden-Oostencarriers daar niet mee begonnen, met businesstickets zonder loungetoegang? :)

Emirates was inderdaad één van de eerste om dit in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

BA heeft ook al tijden betaalde stoelselectie tenzij je in First vliegt of minimaal Excutive Club Silver bent. Voor de gemiddelde zakenreiziger zal het weinig uitmaken (change fees zijn voor de zaak, en loungetoegang is er vaak toch wel obv status of priority pass) maar het feit dat de prijzen doorgaans niet lager worden van het uitkleden is wel zuur.
Emirates Business Special tarief heeft ook geen stoelselectie, geen loungetoegang, geen limo-service en geen upgrade-mogelijkheid. Bij Saver (1 niveautje hoger) heb je dat wel weer maar op een random datum in augustus naar Dubai scheelt het zomaar 400 euro per enkele reis. Voor dat verschil regel ik m'n eigen taxi wel :P Alleen een jaar of 5 geleden zat het er nog wél bij, en waren de tarieven de helft van wat ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
[...]

Nog zo eentje: Iberia heeft blijkbaar geen contract meer met BER airport wat betreft fast-track. Sta je dan met je BC ticket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JetBlue announces Amsterdam routes, with surprisingly good flight times

JetBlue gaat vanaf eind augustus vanaf Schiphol naar JFK vliegen, en een paar weken later ook naar Boston. Wel goed om te zien dat er meer concurrentie komt voor Delta en KLM op deze routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Jefe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:14:
JetBlue announces Amsterdam routes, with surprisingly good flight times

JetBlue gaat vanaf eind augustus vanaf Schiphol naar JFK vliegen, en een paar weken later ook naar Boston. Wel goed om te zien dat er meer concurrentie komt voor Delta en KLM op deze routes.
Om niet te vergeten United Airlines. Ik vind het een erg goede Airliner. Er is al concurrentie.

American Airlines vind ik ook erg goed. Alaska Airlines en Southwest heb je ook. Volgens mij vliegt American Airlines al op Amsterdam?

Ryanair zou voor €10 ooit gaan vliegen naar Amerika, maar is nooit gebeurd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ

Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, daar mag gezien de borden je toch niet eens meer komen met de auto?
Dat ligt er maar net aan hoe je de tekst van de onderborden interpreteert O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
FredvZ schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:24:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je de tekst van de onderborden interpreteert O-)
En of je auto onder de slagboom door kan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
RocketKoen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:39:
[...]

En of je auto onder de slagboom door kan?
Welke slagboom?

Pagina: 1 ... 166 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2