ROFLASTC schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:59:
Soooo, na 2018 gaat familie ROFLASTC eindelijk weer eens naar Brazillie (2019 Brasil vriendjes hier daarna La Rona en een huis gekocht)
Afijn, 1 rit van 12 uur van hier naar daar met een kind van 4 en een kind van 2 en mijn vrouw. De Ipads gaan mee en de switch ook en we hebben wat ruimere stoelen dus ik zie het positief tegemoet met de kids. Wat mij wel opviel is niet alleen dat het allemaal duurder is geworden maar dat het lastiger is om met een telefoniste wat over stoelen te bespreken of bagage opties. Het is een KLM vlucht geworden van 5K omdat Iberia nog duurder is (bijna 7.5K) en nog langer duurt maar ik had liever Iberia gedaan adhv ervaringen uit het verleden. Geen idee ook hoe het exact werkt maar we gaan 4 weken verdeeld over september oktober en KLM was wel significant goedkoper.
Zijn er nog foefjes en perks ana boord mogelijk om met 2 jonge kinderen zo lang te vliegen? Vaccinaties voor jongere kinderen ?
Wij vliegen van (heel) jongs af aan met onze 2 kinderen, vnl intercontinentaal.
Idd koptelefoons mee, een (eigen) tasje met knuffels, boekjes, speelgoed oid. Genoeg snacks en snoepjes om tijdens de vlucht als het nodig is de magen vol te houden (is meestal niet nodig hoor). Als ze klein zijn een flesje of speentje bij het opstijgen en dalen zodat ze genoeg slikken Ivm oortjes.
Even netjes hallo in de lokale taal tegen de crew laten zeggen als ze het vliegtuig ingaan, dan hebben ze gelijk vrienden gemaakt.
Reken niet op zelf slapen, wissel af met je partner. Alle shut eye is mooi meegenomen.
Probeer wel als de lichten uitgaan een soort bedje cq slaap ervaring te maken voor ze, dekentje over ze heen oid.
Tablets gebruiken ze verrassend weinig, vaak online entertainment system voldoende leuke dingen, of gewoon lezen. En af en toe eventjes met ze gaan wandelen als dat lukt. Ohja, gordels altijd (losjes) omhouden. Komt goed! Succes