Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 165 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56

Grouchy

meep meep

Maasluip schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:27:
[...]

Heel veel mensen die niet weten of een taxi wel vergoed gaat worden, en al zeker niet een paar honderd euro klaar hebben liggen voor de kosten daarvan.
Ik vind dat je van Transavia wel mag verwachten dat zijn dat regelen bij landing.
Och in deze branche kan je alles verwachten. Zeker van zeventigers met al hun levenservaring zou je eerder iets van een 'been there, done that' reactie & wat meer zelfredzaamheid mogen zien.
Hier maakt Transavia de keuze om geen verder vervoer te regelen. Dan is de vlucht vlucht niet langer vertraagd maar geannuleerd volgens de EN261.
Die krijgen nu dus van Transvaia; taxi/vervoerskosten, eten/drinken, de schadevergoeding bij annulering en geld van vlucht terug.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kijk, dat zou ik ook niet weten. En ik denk de meerderheid van de passagiers niet. En die gaan dan ook geen compensatie vragen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die compensatie (volgens eu261) vragen ze wel want dat is algemeen bekend, maar waar de meeste mensen veel minder bekend mee zijn, is de duty of care waar airlines ook toe verplicht zijn, zelfs als de annulering meer dan 14 dagen van tevoren was. Dat HV voor een taxi of een hotel moet zorgen (cq dat betalen) is iets wat minder uitgelicht wordt en dus minder bekend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ben zelf niet zo bekend met Transavia maar als een EU luchtvaartmaatschappij een vlucht annuleert krijg je toch een email met allerlei info ook over je rechten/compensatie enzovoort.
Deze bijvoorbeeld is van KLM, afgelopen dinsdag, een dag voordat MUC-AMS gaat annuleren ze en via Delta en KLM komen dan de berichten. De afbeelding/email is van KLM en bevat ook een 'what are my rights' klik link (https://brix.klm-digital....ance-and-compensation.pdf)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fMEDaF8JDdW-ZCL0Q-1CVQS16Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHU9Nm20QN4PGzUNTnrp0ICI.jpg?f=fotoalbum_large

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als er een ding is wat mensen absoluut nooit doen is 't iets lezen, dus ga er maar niet van uit dat mensen die die email gekregen hebben weten wat hun rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Grouchy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:20:
Ben zelf niet zo bekend met Transavia maar als een EU luchtvaartmaatschappij een vlucht annuleert krijg je toch een email met allerlei info ook over je rechten/compensatie enzovoort.
Deze bijvoorbeeld is van KLM, afgelopen dinsdag, een dag voordat MUC-AMS gaat annuleren ze en via Delta en KLM komen dan de berichten. De afbeelding/email is van KLM en bevat ook een 'what are my rights' klik link (https://brix.klm-digital....ance-and-compensation.pdf)
Die informatie moet van eu261 worden verstrekt maar is helemaal niet zo duidelijk. Kun jij uit dat document halen of een taxi wordt vergoed? Mag je de taxi naar huis nemen als dat dichterbij is dan Schiphol, of heb je alleen recht op vervoer naar Schiphol?
Grouchy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:56:
[...]

Och in deze branche kan je alles verwachten. Zeker van zeventigers met al hun levenservaring zou je eerder iets van een 'been there, done that' reactie & wat meer zelfredzaamheid mogen zien.
Hier maakt Transavia de keuze om geen verder vervoer te regelen. Dan is de vlucht vlucht niet langer vertraagd maar geannuleerd volgens de EN261.
Die krijgen nu dus van Transvaia; taxi/vervoerskosten, eten/drinken, de schadevergoeding bij annulering en geld van vlucht terug.
Daar kun je over twisten. Bedient Eindhoven Airport dezelfde regio als Schiphol? Ik denk van wel, de luchthavens liggen 100km bij elkaar vandaan. In dat geval is in HvJ EU 22 april 2021, C-826/19 (Austrian Airlines) bepaald dat de vlucht niet is geannuleerd:
Artikel 5, lid 1, onder c), artikel 7, lid 1, en artikel 8, lid 3, van verordening nr. 261/2004 moeten aldus worden uitgelegd dat wanneer een omgeleide vlucht niet landt op de luchthaven waarvoor was geboekt maar op een andere luchthaven die dezelfde stad of regio bedient, de passagier daaraan geen recht op compensatie kan ontlenen wegens annulering van die vlucht. De passagier van een vlucht die wordt omgeleid naar een alternatieve luchthaven die dezelfde stad of regio bedient als de luchthaven waarvoor oorspronkelijk was geboekt, heeft daarentegen in beginsel recht op compensatie krachtens deze verordening wanneer hij zijn eindbestemming minstens drie uur later bereikt dan het aankomsttijdstip dat de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert aanvankelijk had gepland.
Je moet dus naar Schiphol reizen om de vertragingsduur te bepalen, tenzij je op Eindhoven al voldoende vertraging hebt opgebouwd.
EU 261 zegt het volgende over vervoer van Eindhoven naar Schiphol:
Wanneer, in het geval waarin een stad of regio wordt bediend door meerdere luchthavens, de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert een passagier een vlucht aanbiedt naar een andere luchthaven dan die waarvoor was geboekt, draagt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de kosten van de reis van die andere luchthaven naar de luchthaven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.
In bovengenoemd arrest is bevestigd dat de luchtvaartmaatschappij dit uit eigen beweging moet aanbieden:
Artikel 8, lid 3, van verordening nr. 261/2004 moet aldus worden uitgelegd dat wanneer een omgeleide vlucht niet landt op de luchthaven waarvoor was geboekt maar op een andere luchthaven die dezelfde stad of regio bedient, de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de passagiers uit eigen beweging moet aanbieden om de kosten te dragen voor het vervoer naar de luchthaven waarvoor was geboekt of, in voorkomend geval, naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Heb ook wat leuks. Tijd geleden annuleert KLM dag vantevoren m'n vlucht. En ze blijven volhouden dat ik geen recht heb op restitutie want geen flexibel ticket :')

Collega op dezelfde vlucht (die géén platinum is) had een dag of 3 later z'n geld terug.

[ Voor 22% gewijzigd door Dean Martin op 14-04-2023 18:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Dean Martin schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:15:
Heb ook wat leuks. Tijd geleden annuleert KLM dag vantevoren m'n vlucht. En ze blijven volhouden dat ik geen recht heb op restitutie want geen flexibel ticket :')

Collega op dezelfde vlucht (die géén platinum is) had een dag of 3 later z'n geld terug.
Zo heb ik ook een aantal KLM-vluchten uit het COVID-tijdperk. Ik had toen overigens via een OTA geboekt en uiteindelijk laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

fopjurist schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:57:
[...]

Die informatie moet van eu261 worden verstrekt maar is helemaal niet zo duidelijk. Kun jij uit dat document halen of een taxi wordt vergoed? Mag je de taxi naar huis nemen als dat dichterbij is dan Schiphol, of heb je alleen recht op vervoer naar Schiphol?

[...]

Daar kun je over twisten. Bedient Eindhoven Airport dezelfde regio als Schiphol? Ik denk van wel, de luchthavens liggen 100km bij elkaar vandaan. In dat geval is in HvJ EU 22 april 2021, C-826/19 (Austrian Airlines) bepaald dat de vlucht niet is geannuleerd:

[...]
Die is inderdaad niet volledig. Op de sites van de overheid/EU staat het vaak wat duidelijker, en toch het meeste heb je via een zoekmachine wel binnen een minuut of 10 gevonden.
Taxikosten enzo gaan trouwens via de more about refund and compensation >

Dan mogen ze misschien wel uitleggen waarom ze een aparte ALC-EIN en een ALC-AMS hebben voor de Benidorm gangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 08:03
Wij vliegen over anderhalve week met Transavia met onze 2 kinderen (2 en 4jr) en lezen hier en daar verhalen dat een maatschappij geen moeite hoeft te doen/doet om deze naast een ouder te plaatsen.

Klopt dit? Toch maar extra betalen om stoelen te reserveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fromz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:10:
Wij vliegen over anderhalve week met Transavia met onze 2 kinderen (2 en 4jr) en lezen hier en daar verhalen dat een maatschappij geen moeite hoeft te doen/doet om deze naast een ouder te plaatsen.

Klopt dit? Toch maar extra betalen om stoelen te reserveren?
Met kinderen onder de 12(?) zit er gegarandeerd één ouder naast, daar wordt zo nodig iemand anders voor verplaatst. En mocht dat om de een of andere reden niet goed gaan dan even aangeven bij de gate en dan fixen ze het. Ze zetten echt je twee-jaar-oude kind niet tussen twee vreemden in.

Maar als je allemaal naast elkaar wilt zitten moet je idd stoelen reserveren.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 14-04-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
CyBeR schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:21:
[...]

Met kinderen onder de 12(?) zit er gegarandeerd één ouder naast, daar wordt zo nodig iemand anders voor verplaatst.

Maar als je allemaal naast elkaar wilt zitten moet je idd stoelen reserveren.
Waar kan ik dat vinden? Want ik lees dat budget airlines zoals Transavia de regel interpreted dat er een volwassene aast een kind moet zitten, niet impliciet de ouder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
Fromz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:23:
Waar kan ik dat vinden? Want ik lees dat budget airlines zoals Transavia de regel interpreted dat er een volwassene aast een kind moet zitten, niet impliciet de ouder.
Je denkt serieus dat ze daar mee weg zouden komen? ;)
Je kan niet als bedrijf de verantwoordelijkheid van ouder X over kind Z bij volwassene Y neer leggen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fromz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:23:
[...]

Ze moeten inderdaad naast een volwassene zitten, die hoeft niet per se de ouder ervan te zijn. Een oudere broer of zus, of oom of tante, of iemand anders die meereist mag ook.

Als je geen gezeik wilt hebben betaal je voor de stoelreservering. Kun je ook zorgen dat je met z'n vieren bij elkaar zit, dat is anders niet gegarandeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar wat let je om eigen verantwoordelijkheid te nemen, ipv anderen naar klote stoelen te laten verbannen? Ik heb een bloedhekel aan ouders die vinden dat het voor hun geregeld moet worden, met nadeel voor anderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
FredvZ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:26:
[...]

Je denkt serieus dat ze daar mee weg zouden komen? ;)
Je kan niet als bedrijf de verantwoordelijkheid van ouder X over kind Z bij volwassene Y neer leggen.
Ja, ik heb geen bron kunnen vinden die dit weerspreekt. Enkel dus verhalen van mensen die klagen over de keren dat het niet goed geregeld was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:24:
Het gaat om een 787-8 met een Panasonic systeem. Ik vraag me af is het internet net zo goed en snel genoeg? Kan ik ermee alles doen wat ik normaalgesproken doe. YouTube/Netflix ?

Ik heb de Buds 2 Pro met noise cancelling en deze heb ik bij me aanstaande maandag
Vriend, maak je niet zo druk joh. Je hebt allemaal superveel vragen en vindt het allemaal kei spannend.

Laat het maar gewoon op je afkomen joh. Je ziet het toch vanzelf wel? Waarom al dat gestress van tevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
gambieter schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:32:
Maar wat let je om eigen verantwoordelijkheid te nemen, ipv anderen naar klote stoelen te laten verbannen? Ik heb een bloedhekel aan ouders die vinden dat het voor hun geregeld moet worden, met nadeel voor anderen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het common sense was van luchtvaartmaatschappijen om te zorgen dat kids ten minste naast een ouder zouden zitten. Het blijkt dat bijvoorbeeld alleen Klm hier fatsoenlijk mee omgaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fromz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:42:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het common sense was van luchtvaartmaatschappijen om te zorgen dat kids ten minste naast een ouder zouden zitten. Het blijkt dat bijvoorbeeld alleen Klm hier fatsoenlijk mee omgaat.
Ze geven je de optie om dat te regelen. Het is juist onfatsoenlijk om te verwachten dat andere mensen die verantwoordelijkheid voor jullie moeten oplossen, en mensen die wel netjes een stoel uitkiezen en reserveren moeten gaan verplaatsen.

Ik ben ook wel eens naar voren geroepen en ze wilden mijn gangpadstoel vooraan veranderen in een middenstoel achterin omdat een familie bij elkaar wilden zitten. Ik heb ze aangegeven dat ik alleen voor een gelijkwaardige of betere stoel ging verhuizen. Die <bliep> familie moet maar leren reserveren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
gambieter schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:56:
[...]

Ze geven je de optie om dat te regelen. Het is juist onfatsoenlijk om te verwachten dat andere mensen die verantwoordelijkheid voor jullie moeten oplossen, en mensen die wel netjes een stoel uitkiezen en reserveren moeten gaan verplastsen.

Ik ben ook wel eens naar voren geroepen en ze wilden mijn gangpadstoel vooraan veranderen in een middenstoel achterin omdat een familie bij elkaar wilden zitten. Ik heb ze aangegeven dat ik alleen voor een gelijkwaardige of betere stoel ging verhuizen. Die <bliep> familie moet maar leren reserveren.
Laten we nou niet doen of het meerendeel van reizigers gebruikt maakt van de optie tot reserveren, daar heb ik het ook niet over. Mijn verbazing is tov de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

[...]

Ze geven je de optie om dat te regelen. Het is juist onfatsoenlijk om te verwachten dat andere mensen die verantwoordelijkheid voor jullie moeten oplossen, en mensen die wel netjes een stoel uitkiezen en reserveren moeten gaan verplastsen.

Eens, zeker als jij wel betaalt om je stoel te reserveren. De maatschappij moet het eigenlijk gewoon verplicht stellen te reserveren als je met kinderen vliegt (al dan niet tegen betaling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fromz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:42:
[...]
Emirates en Cathay Pacific ook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:32:
Sja, anderzijds heb ik een paar weken terug HV geboekt aan zowat het duurste tarief dat ze hadden (30 kg bagage pp inbegrepen etc.), met baby, in dat tarief zit ook eender welke betalende stoel inbegrepen, maar die stoel kiezen ho maar 8)7.

Maar goed, het Ryanair-model heeft voldoende bewezen perfect levensvatbaar te zijn...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:05:
Schiphol introduceeert iets nieuws. Schiphol Timesaver.

Dan kan je via een aparte security naar binnen en hoef je niet in de rij te staan. Voor.... 155,- per enkele reis 8)7

Voor degene die nog twijfelen of rijen een verdienmodel geworden zijn.

[Afbeelding]
Als je de VIP service te duur of omslachtig vind is dat wel een uitkomst ja.

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Apache4u schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:08:
[...]

Als je de VIP service te duur of omslachtig vind is dat wel een uitkomst ja.

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/
Haha inderdaad, ach alles voor de ‘elite’, het klootjesvolk kan netjes achteraan sluiten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

exelletor schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:46:
[...]

Zo heb ik ook een aantal KLM-vluchten uit het COVID-tijdperk. Ik had toen overigens via een OTA geboekt en uiteindelijk laten zitten.
KLM blijft bij mij ook volhouden dat een vlucht vs naar Brussel met overstap in Amsterdam niet onder eu recht valt want de uitvoering was Delta. Dit terwijl het een klm boeking is en zover ik weet er geen delta van Amsterdam naar Brussels gaat. Schiet ook niet op dat je nooit gewoon kan bellen of emailen. Klm sluit het ticket, platinum lijn opent hem weer, en 4 weken later sluit klm het ticket weer met dezelfde reden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ChiLLeR schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:55:
[...]

Haha inderdaad, ach alles voor de ‘elite’, het klootjesvolk kan netjes achteraan sluiten.
Elite valt wel mee. Stel, je werkt tegen een eindtarief van 150 euro p/uur. Dat kan zomaar en hoef je geen elite voor te zijn. Je kan er dan voor kiezen de aangeven 3 uur van te voren op schiphol te zijn. Klant betaalt dan dus 450 euro voor die tijd. Of je maakt gebruik van deze service en bent er een uurtje van te voren. Dat is uiteindelijk dus goedkoper. Zo zijn er nog wel wat meer business cases te bedenken waarvoor dit een uitkomst is.
Uiteraard is het niet bedoeld voor Henk en Ingrid die met Corendon voor 300euro pp een weekje all-in in Marmaris gaan zitten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

swtimmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:25:
[...]
KLM blijft bij mij ook volhouden dat een vlucht vs naar Brussel met overstap in Amsterdam niet onder eu recht valt want de uitvoering was Delta. Dit terwijl het een klm boeking is en zover ik weet er geen delta van Amsterdam naar Brussels gaat. Schiet ook niet op dat je nooit gewoon kan bellen of emailen. Klm sluit het ticket, platinum lijn opent hem weer, en 4 weken later sluit klm het ticket weer met dezelfde reden....
Je zou je bijna af gaan vragen, wat een rechter ervan zou zeggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Freee!! schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:20:
[...]

Je zou je bijna af gaan vragen, wat een rechter ervan zou zeggen.
Helaas lijkt het er inderdaad op dat ik binnenkort weer lastig moet doen via mijn verzekering of via zo'n service. Snap niet waarom dat nodig is om iedereen op extra kosten te jagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
swtimmer schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:25:
[...]

Als het probleem zit op het stuk VS-AMS klopt dat ook. Vluchten die van buiten de EU naar een EU-bestemming gaan tellen alleen als ze worden uitgevoerd door een EU-maatschappij. Codeshares veranderen daar niets aan, een KLM-boeking maar je zit in Delta-metal = geen EU 261 compensatie.
[...]

Ze geven je de optie om dat te regelen. Het is juist onfatsoenlijk om te verwachten dat andere mensen die verantwoordelijkheid voor jullie moeten oplossen, en mensen die wel netjes een stoel uitkiezen en reserveren moeten gaan verplaatsen.
Dat ligt aan de airlines die hier een verdienmodel van gemaakt hebben door mensen bewust te benadelen. Natuurlijk willen mensen die als gezin reizen niet door het hele toestel verdeeld worden, er is geen enkele plausibele reden om een gezin dat op één boeking reist niet bij elkaar te laten reizen (anders dan om ze implicitiet te dwingen tot betaling) en ik snap heel goed dat mensen schijt hebben aan die praktijk.

Dat de airline dat vervolgens afwentelt op weer andere passagiers is nog kwalijker, maar dat kun je die gezinnen niet verwijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:03:
[...]

Als het probleem zit op het stuk VS-AMS klopt dat ook. Vluchten die van buiten de EU naar een EU-bestemming gaan tellen alleen als ze worden uitgevoerd door een EU-maatschappij. Codeshares veranderen daar niets aan, een KLM-boeking maar je zit in Delta-metal = geen EU 261 compensatie.
Daar is de rechter het niet mee eens schijnbaar, had hier al eerder gepost om te vragen hoe dit zit. Door de overstap in de EU en het een klm boeking is valt de gemiste overstap gewoon onder de EU wetgeving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daniel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:03:
Dat ligt aan de airlines die hier een verdienmodel van gemaakt hebben door mensen bewust te benadelen. Natuurlijk willen mensen die als gezin reizen niet door het hele toestel verdeeld worden, er is geen enkele plausibele reden om een gezin dat op één boeking reist niet bij elkaar te laten reizen (anders dan om ze implicitiet te dwingen tot betaling) en ik snap heel goed dat mensen schijt hebben aan die praktijk.

Dat de airline dat vervolgens afwentelt op weer andere passagiers is nog kwalijker, maar dat kun je die gezinnen niet verwijten.
Oneens. Het was ook al een probleem toen je pas een stoel kon kiezen bij inchecken online; ik deed dat altijd gelijk zodra het kon omdat ik gangpad moet hebben (vliegangst, milde claustrofobie) en omdat ik 1m90 en breed/dik ben. Dan kan zo'n gezin wmb oprotten, hun probleem/wensen moeten niet andermans probleem worden. En als ze de mogelijkheid krijgen het te regelen, dan ook eigen verantwoordelijkheid nemen.

Anders moeten we ook gaan invoeren dat korte mensen niet mogen zitten in stoelen met extra beenruimte of gangpad, want die stoelen zijn nodig voor meer waardige reizigers. Wat extra stoort is dat het meestal de solo-reizigers zijn die genaaid worden vanwege die families.

Je ziet ook vaker AITA verhalen over zeikerds die verwachten dat mensen hun stoel opgeven zodat ze naast vriendje etc kunnen zitten. Mijn antwoord is altijd nee (of het moet een upgrade zijn)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:27:
[...]

Oneens. Het was ook al een probleem toen je pas een stoel kon kiezen bij inchecken online; ik deed dat altijd gelijk zodra het kon omdat ik gangpad moet hebben (vliegangst, milde claustrofobie) en omdat ik 1m90 en breed/dik ben. Dan kan zo'n gezin wmb oprotten, hun probleem/wensen moeten niet andermans probleem worden. En als ze de mogelijkheid krijgen het te regelen, dan ook eigen verantwoordelijkheid nemen.
Je vindt blijkbaar dat het feit dat jij 15 euro hebt betaald je het recht geeft boos te worden op mensen die ook niet om deze situatie hebben gevraagd. Je hebt het volste recht om waar jij voor betaald hebt niet op te geven maar je richt je afkeer op de verkeerde personen. Het is de airline die verschillende passagiers met elkaar in conflict brengt om er een slaatje uit te slaan.

Als je zeker wil weten dat je als groep bij elkaar zit moet je inderdaad de portemonee trekken en anders neem je in de praktijk een risico. Maar er is tegelijk geen enkele plausibele reden voor de airline om een paar mensen die op dezelfde boeking reizen uit elkaar te plaatsen (tenzij last minute boeking in een vol toestel, of echt grote groepen) en dat is wel wat er gedaan wordt. De enige reden daarvoor is geld verdienen. Als alleenreiziger ben je immuun voor die praktijken.

Het is hetzelfde als wanneer de airline weet van jouw gangpadvoorkeur en je vanaf nu bewust steeds op een midden- of gangpadstoel zet om je impliciet te dwingen om te betalen voor een andere stoel. Ik snap heel goed dat je dan de airline de middelvinger geeft en het probeert aan boord op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel op 16-04-2023 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daniel schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:12:
Je vindt blijkbaar dat het feit dat jij 15 euro hebt betaald je het recht geeft boos te worden op mensen die ook niet om deze situatie hebben gevraagd. Je hebt het volste recht om waar jij voor betaald hebt niet op te geven maar je richt je afkeer op de verkeerde personen. Het is de airline die verschillende passagiers met elkaar in conflict brengt om er een slaatje uit te slaan.

Als je zeker wil weten dat je als groep bij elkaar zit moet je inderdaad de portemonee trekken en anders neem je in de praktijk een risico. Maar er is tegelijk geen enkele plausibele reden voor de airline om een paar mensen die op dezelfde boeking reizen uit elkaar te plaatsen (tenzij last minute boeking in een vol toestel, of echt grote groepen) en dat is wel wat er gedaan wordt. De enige reden daarvoor is geld verdienen. Als alleenreiziger ben je immuun voor die praktijken.

Het is hetzelfde als wanneer de airline weet van jouw gangpadvoorkeur en je vanaf nu bewust steeds op een midden- of gangpadstoel zet om je impliciet te dwingen om te betalen voor een andere stoel. Ik snap heel goed dat je dan de airline de middelvinger geeft en het probeert aan boord op te lossen.
Dat Ryanair gedrag is meer de uitzondering dan de regel. Ik heb een probleem met het toekennen van een hogere prioriteit aan gezinnen dan andere reizigers; gezinnen hebben dezelfde rechten en opties om hun zitplaatsen te regelen, maar als ze dat niet doen if willen doen, dan mogen hun wensen gewoon niet ten koste gaan van andere reizigers. Reserveer dan een cluster van de minst courante stoelen voor gezinnen (achterin etc).

Ik ben zelf een groot fan van het Easyjet systeem. Vroegah was er de onzekerheid van welke stoel je zou krijgen, dus vroeg inchecken etc, en dan ook nog statushouders met voorrang en zo. Nu kan ik mijn stoel zelf kiezen, binnen budget, en zijn de nooduitgangstoelen vaker beschikbaar (want duurder). Als families opeens vals hogere prioriteiten krijgen ten koste van andere passagiers, dan ben ik daar opeens niet zeker meer van.

Dus nee, ik ben niet boos op de verkeerde partij. Ik vind het aso als men weet dat er een manier is om het zelf op te lossen, en men dat niet doet, omdat men zichzelf als familie belangrijker vind dan de andere passagiers. Gewoon zelf de verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoe vaak heb jij dat probleem eigenlijk? Ik ben in de afgelopen 20 jaar misschien een of twee keer gevraagd of ik wilde wisselen (waarop 't antwoord inderdaad nee was.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:48:
[...]

Ik vind het aso als men weet dat er een manier is om het zelf op te lossen, en men dat niet doet, omdat men zichzelf als familie belangrijker vind dan de andere passagiers. Gewoon zelf de verantwoordelijkheid nemen.
Ik wil me niet in de discussie mengen, maar ik denk dat je de gemiddelde mens overschat als je ervan uitgaat dat iedereen weet van de hoed en de rand. Vooral degene die misschien 1x per X jaar vliegen.

Neemt niet weg dat ze zelf een verantwoordelijkheid hebben, maar ik vraag me af of iedereen weet wat er precies allemaal verwacht wordt.

Zelfs de mensen die weten dat ze het niet weten en zich in online proberen voor te bereiden in daarvoor bestemde topics krijgen soms weer te horen dat ze teveel posten ;) ;)

En dan iets compleet anders: @Verwijderd Fijne vlucht morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:46:
Hoe vaak heb jij dat probleem eigenlijk? Ik ben in de afgelopen 20 jaar misschien een of twee keer gevraagd of ik wilde wisselen (waarop 't antwoord inderdaad nee was.)
Zelfde, maar het ging erom dat de originele vraagsteller de luchtvaartmaatschappijen onfatsoenlijk noemde als ze niet andere mensen gingen verplichten om te verplaatsen om de families bij elkaar te laten zitten.

Verder maakt het nogal uit of mensen het zelf aan je vragen (altijd nee), of dat ze het via de airline spelen. Dat laatste is een stuk vervelender.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 16-04-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Bij SQ kan je als je als gezin boekt gratis stoelen reserveren. Dat lijkt het probleem op te lossen maar dan benadeel je dus "weer" andere reizigers die er wel voor moeten betalen.

Ik vind het ook logisch dat een luchtvaartmaatschappij probeert gezinnen bij elkaar te laten zitten maar dat kan toch op een betere manier, door oplossingen zoals SQ of zelfs automatisch stoelen bij elkaar toewijzen zoals Emirates. Toch blijft het een vorm van positieve discrimatie voor gezinnen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alsof iemand voor z’n lol met kinderen reist ;)

Again, de root cause zijn airlines die van vaak arbitraire verschillen tussen stoelen binnen dezelfde reisklasse een verdienmodel zijn gaan maken. Nu je kunt betalen voor stoelvoorkeur heeft waar je zit ineens een waarde, en dus krijg je concurrentie tussen passagiers om de de beste deal te scoren, vindt de ene dat ze ergens meer recht op hebben dan de ander etc. Als iedereen gewoon dokt (of niet als je niet boeit) werkt dat, maar helaas zit niet iedereen er zo rationeel in.

Voorheen boekte je gewoon een ticket, en bij checkin merkte je wel waar je zat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:06
Dean Martin schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:06:
[...]

Wil je hier eens laten weten?
DUSgateway werkt prima, je komt "gewoon" in de Priority line bij de B-gates gerecht.

Ik was er iets voor mijn tijdslot, het (aparte) poortje meldde dat ook keurig en liet me er niet in. De service-dame die erbij stond verwees me naar het volgende (gewone priority) poortje, die ging gewoon open. 3min later was ik op weg naar de koffie bij de A-gates.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:18:
[...]

DUSgateway werkt prima, je komt "gewoon" in de Priority line bij de B-gates gerecht.

Ik was er iets voor mijn tijdslot, het (aparte) poortje meldde dat ook keurig en liet me er niet in. De service-dame die erbij stond verwees me naar het volgende (gewone priority) poortje, die ging gewoon open. 3min later was ik op weg naar de koffie bij de A-gates.
Thanks! Ik probeer DUS altijd te vermijden want heb er nergens status en de problemen van vorig jaar...
Maar zit gebonden aan DUS in de zomer, voor familie vakantie dus dan ga ik dit zeker uitproberen!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik ben ~iedere 6 weken op DUS - vind het fijner dan AMS.

De rij voor de A-gates security was overigens ook niet zo lang vanochtend, minuutje of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:28:
Ik ben ~iedere 6 weken op DUS - vind het fijner dan AMS.

De rij voor de A-gates security was overigens ook niet zo lang vanochtend, minuutje of 7.
Ook parking etc. vind ik op DUS verouderd, dus buiten de voormalige drukte vind ik het persoonlijk geen hele fijne luchthaven. Maar dat is persoonlijk.

Ik ben meer en meer naar Zaventem aan het uitwijken. Maar ik probeer eigenlijk ook steeds minder zakelijk te hoeven vliegen (maar dat is off topic verder ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Dean Martin op 17-04-2023 07:37 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik snap wat je met de parking bedoeld, aan de andere kant sta ik nu voor een normaal tarief op 2min lopen van de terminal geparkeerd (P2/P3). En ach, in Duitsland ziet er wel meer verouderd uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:36:
Ik snap wat je met de parking bedoeld, aan de andere kant sta ik nu voor een normaal tarief op 2min lopen van de terminal geparkeerd (P2/P3). En ach, in Duitsland ziet er wel meer verouderd uit :+
Dat is zeker waar, het is heel dichtbij. Los van de verouderde looks zijn ze vooral ook smal ;)

Is deze service iets nieuws? Ik heb namelijk een paar maanden geleden zowel met de luchthaven als de carrier contact gehad over (betaalde) security prio mogelijkheden maar kreeg dit niet als optie!

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 17-04-2023 07:39 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dean Martin schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:38:
Is deze service iets nieuws? Ik heb namelijk een paar maanden geleden zowel met de luchthaven als de carrier contact gehad over (betaalde) security prio mogelijkheden maar kreeg dit niet als optie!
Ja.

https://www.dus.com/de-de...eninformationen/off-block

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:36:
Je zou het "retro" kunnen noemen, of "Duitse degelijkheid" :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12
Wild Chocolate schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:00:
[...]

Je zou het "retro" kunnen noemen, of "Duitse degelijkheid" :+
2 begrippen die we in Nederland niet kennen bij parkeergarages :)

https://www.ad.nl/binnenl...t-zwakke-vloeren~a88200e6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Dat is het risico als je een bouwbedrijf de naam BAM geeft. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Laatst online: 19-09 21:22
Daniel schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:17:
Alsof iemand voor z’n lol met kinderen reist ;)

Again, de root cause zijn airlines die van vaak arbitraire verschillen tussen stoelen binnen dezelfde reisklasse een verdienmodel zijn gaan maken. Nu je kunt betalen voor stoelvoorkeur heeft waar je zit ineens een waarde, en dus krijg je concurrentie tussen passagiers om de de beste deal te scoren, vindt de ene dat ze ergens meer recht op hebben dan de ander etc. Als iedereen gewoon dokt (of niet als je niet boeit) werkt dat, maar helaas zit niet iedereen er zo rationeel in.

Voorheen boekte je gewoon een ticket, en bij checkin merkte je wel waar je zat :P
Ik merk bij het inchecken wel waar ik zit. Net ingecheckt bij Ryanair. Truk is zo laat mogelijk in te checken, na meerdere mails te hebben ontvangen om 55 euro kosten te vermijden. Vluchten zitten altijd vol en als je als laatste inchecken, heb je de beste plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christof1987
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-03 20:57
Weet er iemand of je een visum nodig hebt voor transfer te doen in Manchester? Ik vind wel informatie via gov.uk maar wil toch absolute zekerheid, daarmee mijn vraag hier.
Veel dank bij voorbaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
christof1987 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:26:
Weet er iemand of je een visum nodig hebt voor transfer te doen in Manchester? Ik vind wel informatie via gov.uk maar wil toch absolute zekerheid, daarmee mijn vraag hier.
Veel dank bij voorbaat.
Dat hangt af van het een en ander, onder andere van je nationaliteit en of je airside blijft voor je overstap. Als je de vragen op de eerste link hieronder beantwoordt, dan zou je uitsluitsel moeten krijgen. :)

https://www.gov.uk/check-uk-visa
https://www.gov.uk/transit-visa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

christof1987 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:26:
Veel dank bij voorbaat.
Dit is ook een goede website: https://www.traveldoc.aero/

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ben zo langzamerhand wel benieuwd hoe het @Verwijderd vergaan is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:17:

Wat natuurlijk het voordeel had dat tijdens de checkin de airline wist welke groepen er gaan komen en dus makkelijker een planning kon maken zodat iedereen bij elkaar zit. Juist nu met het kopen ga je heel strategische stoelbezetting krijgen, dus alle gang + raamstoelen worden gekocht en de middenstoelen blijven leeg. Hierdoor krijg je dus meer en meer gezeur in de cabine van mensen die bij elkaar willen zitten of mensen die denken recht te hebben op een lege stoel naast zich omdat die eerder nog niet verkocht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:41:
[...]
Juist nu met het kopen ga je heel strategische stoelbezetting krijgen, dus alle gang + raamstoelen worden gekocht en de middenstoelen blijven leeg. Hierdoor krijg je dus meer en meer gezeur in de cabine van mensen die bij elkaar willen zitten of mensen die denken recht te hebben op een lege stoel naast zich omdat die eerder nog niet verkocht was.
Volgens mij laat KLM dit niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Op dezelfde reservering niet idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
mfkne schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:49:
[...]

Jawel, maar dan noemen ze het business class :*)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

mfkne schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:49:
[...]

Afgelopen kerst kon dit nog wel gewoon toen wij met de familie richting Rio vlogen of was dat omdat wij een mix van platinum + betaald hadden? Ik kon toen stoel voor stoel kiezen/kopen over meerdere sessies (3 kinderen mee, dus het was meer dat we eerst 2 stoelen hadden gekocht bij de bulkhead om een babybed te krijgen en pas later de 2 andere stoelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:17:
[...]

Afgelopen kerst kon dit nog wel gewoon toen wij met de familie richting Rio vlogen of was dat omdat wij een mix van platinum + betaald hadden? Ik kon toen stoel voor stoel kiezen/kopen over meerdere sessies (3 kinderen mee, dus het was meer dat we eerst 2 stoelen hadden gekocht bij de bulkhead om een babybed te krijgen en pas later de 2 andere stoelen).
Wat niet meer kan is op een rij van drie, de window + aisle kiezen en de middelste open laten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:28:
Ben zo langzamerhand wel benieuwd hoe het @Verwijderd vergaan is :)
Ik ben aangekomen in Amerika en heb net ontbijtbuffet gehad. Hier nu 08:05 in de ochtend New York.

De vlucht gisteren verliep heel goed Amsterdam naar Washington DC Dulles International. Ze gaven ons veel onderweg en kwamen niets te kort met United Airlines Boeing 787-8. Ik had in United gratis WhatsApp wat heel leuk was.

Een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVseEFaLAB2SFkSci_GgesvGRGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHavqHCxlOb1S31oMreoRKhi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qMxlOxyJJ3EewhFCpVF1dVZCJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZD3goLIBTC897wUPIXAgXgC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b971tRppQmqL81rAnU2hc0IvAB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgJBKBy0gG6vodig1NlnRgXU.jpg?f=fotoalbum_large

De douane in Washington DC vroeg mij business of voor vakantie en hoeveel dagen ik zal blijven. Tot mijn verbazing werd mijn koffer niet gecontroleerd. Want ik zie vaak op TV programma's als Border Security dat de koffer open ging en ik had geen formulieren of ik iets had om aan te geven. Nu had ik ook niks behalve mijn kledingen voor de komende 12 dagen.

Ik moest inderdaad mijn ruimbagage ophalen in Washington DC en weer op de band zetten voor inchecken.

Op de tweede vlucht van Washington DC Dulles International naar New York Newark Liberty International Airport. Wij hadden nog eens 30 minuten vertraging in het vliegtuig en zaten wij 30 minuten vlakbij de startbaan. Het ging om een United Airlines Airbus A320. Het vliegtuig zat helemaal vol en ik was bezorgd. Zelfs de bovenruimte met handbagage geen plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ga56ejG4hJgi1S81QN32vuB6G8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxHJM7hGQo5TIqwmJR5kj5kZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT9QunVLeMVlgiuitmgUtzUOL0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JADTDDIyG8j4FxxZP1gqIov4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IYd7RF61s4BXIK0aBK1rzSiMjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSqCxamk5dz3kKqAVNHvPHNh.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik heel leuk vond, mijn neef was aanwezig op Newark Liberty International Airport en hij bracht mij met zijn auto naar mijn hotel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:05:
[...]
Tot mijn verbazing werd mijn koffer niet gecontroleerd. Want ik zie vaak op TV programma's als Border Security dat de koffer open ging en ik had geen formulieren of ik iets had om aan te geven. Nu had ik ook niks behalve mijn kledingen voor de komende 12 dagen.
Dacht je dat ze van elk vliegtuig alle koffers persoonlijk gingen controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Had het idee om met de 3 kids (3-5-8) naar Curacaote gaan met kerst. Vliegen op 21 dec tot 2 januari. Net even naar de prijzen gekeken. Dat lukt niet onder de €7500,-. wow! Natuurlijk veel te duur. Leuk apparament erbij en zit je gewoon op €14.000, https://www.tui.nl/morena...200646/#prijzen-en-boeken .Gaat hem dus niet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 18-04-2023 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39
prime time op de eilanden, wat had je gedacht?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daarom gaan we a.s. zaterdag ook een paar weken naar Amerika met de kinderen. Als we in de zomer gingen of een datum terug hadden binnen de Mei vakantie, was ik 3x meer kwijt. Zuid Afrika 2 jaar geleden deden we ook gewoon een week langer dan de schoolvakantie.

Af en toe een schouderklopje voor de schooldirecteur en een vriendelijk briefje, werkt tot nu toe :p

Ook weer kleine shout-out naar de KLM PA. Ik kreeg geen stoelen voor ons 4 bij elkaar. Een belletje later en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55hwXb4MikzmmtMKi5TwypL6SMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qDEuk9KvOjPUHnW9VBRB4uhO.png?f=fotoalbum_large

De laatste paar keer 787-9 gevlogen, kijken of ik nu verschil meteen merk met de 787-10 stoelen.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 18-04-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PWM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:11:
Daarom gaan we a.s. zaterdag ook een paar weken naar Amerika met de kinderen. Als we in de zomer gingen of een datum terug hadden binnen de Mei vakantie, was ik 3x meer kwijt. Zuid Afrika 2 jaar geleden deden we ook gewoon een week langer dan de schoolvakantie.

Af en toe een schouderklopje voor de schooldirecteur en een vriendelijk briefje, werkt tot nu toe :p

Ook weer kleine shout-out naar de KLM PA. Ik kreeg geen stoelen voor ons 4 bij elkaar. Een belletje later en

[Afbeelding]

De laatste paar keer 787-9 gevlogen, kijken of ik nu verschil meteen merk met de 787-10 stoelen.
Als jij als frequent flyer 1 rij neemt met 2 kids (ipv 2-2) dan bevestigd het mijn keuze op hetzelfde te doen aanstaande zaterdag :). Ook telefonisch moeten regelen maar dat kwam omdat het via de app niet werkte

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:11:

[Afbeelding]

Mooi geregeld. Rij 5 vermijd ik altijd want geen raam. Dat is volgens mij in zowel de 789 als de 78X zo. Denk niet dat je verschil gaat merken. Mocht het wel zo zijn, aarzel niet om hier te posten, ben wel nieuwsgierig. * Apache4u checkt de initialen op die seatmap en denkt.. zal ie haar ten huwelijk gaan vragen op die trip? 😁👍🏻

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Apache4u schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:38:
[...]* Apache4u checkt de initialen op die seatmap en denkt.. zal ie haar ten huwelijk gaan vragen op die trip? 😁👍🏻
Ik ben getrouwd en mijn vrouw heeft toch ook echt andere initialen op de seatmap staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:48:
[...]

Ik ben getrouwd en mijn vrouw heeft toch ook echt andere initialen op de seatmap staan :)
Dat dus ;)

Sterker, we gaan nu een maand trekken door Amerika, zoals we 12.5 jaar geleden met onze huwelijksreis deden :) Maar nu dus met 2 jongens van 9 en 11 er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Meisjesnamen he.

Maar zoals ik 't lees zijn de kids (of iifg minimaal een ervan) in de middelste stoelen geknikkerd dus dat wordt nog wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:51:
Meisjesnamen he.

Maar zoals ik 't lees zijn de kids (of iifg minimaal een ervan) in de middelste stoelen geknikkerd dus dat wordt nog wat.
In principe gaan papa en mama in het midden en de kinderen allebei aan het raam.

Mijn kinderen kunnen enorme etters zijn :p Maar tijdens vluchten zijn ze engeltjes. Geen enkel probleem. Die gaan zitten (of liggen afhankelijk van de tijd) en 10 uur later hoor ik ze pas weer. Ze mogen ook niet klagen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ybaAfubESVT-qe1XLLQYc6Djzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBEL8CP0K9M35LLXz2CxeTXL.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zullen nog wel eens terugdenken als ze straks met hun matties op hun 18e bij Ryanair in de rij staan :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izi0O7qFGEgKYFPS0wmfX1FDIpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1TKHptWmIHO5fN2J4xOWVqI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 18-04-2023 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:48:
[...]

Verrek, je hebt gelijk. Bij mij ook 🫣.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
https://www.bloomberg.com...ess-class-tickets-for-300

Iemand hier nog tijdig bij geweest?
Jakarta naar US voor $300/400 met ANA business class….

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Stinger_Ventura schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:50:
https://www.bloomberg.com...ess-class-tickets-for-300

Iemand hier nog tijdig bij geweest?
Jakarta naar US voor $300/400 met ANA business class….
Dat is een mooie error fare. Benieuwd of ze de tickets accepteren of toch besluiten te annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdfireman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 12:13
We Are Borg schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
[...]

AMS DPS kan je voor rond de 700 euro boeken inderdaad. Zelfs minder als je bereid bent bizarre connecties en tijden te accepteren.

Mijn ervaring met SQ is juist zo vroeg mogelijk boeken voor een goede deal. Heb zelf mijn tickets een jaar van te voren vastgelegd :). Ik vind 900 euro niet gek als je over drie maanden wilt vliegen met SQ
Wij zijn zoekende naar 2 tickets AMS - DPS (Bali) in de periode eind augustus tot midden september. Reisduur tussen de 3 - 4 weken.

De bedragen van 700 euro kom ik bij lange na niet (meer) tegen. Zelfs 900 zou al voordeliger zijn (met vliegduur <25 uur & 1 overstap). Qatar biedt goedkopere vluchten aan maar dit is allemaal met overnachting op Doha wat de lagere prijs weer tenietdoet.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Vliegen is duurder geworden / Boek te ver van te voren / toch vakantieperiode / of is er een andere reden?

Nu is de beste deal die wij tegenkomen met Garuda maar met bagage komt dat ook al op ruim 1100 pp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
tomdfireman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:48:
[...]

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Vliegen is duurder geworden / Boek te ver van te voren / toch vakantieperiode / of is er een andere reden?
Het is gewoon omdat het kan en omdat passagiers de prijzen betalen. Als dat niet zo was zouden de prijzen dalen totdat er weer meer boekingen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
PWM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:58:
[...]
In principe gaan papa en mama in het midden en de kinderen allebei aan het raam.

Mijn kinderen kunnen enorme etters zijn :p Maar tijdens vluchten zijn ze engeltjes. Geen enkel probleem. Die gaan zitten (of liggen afhankelijk van de tijd) en 10 uur later hoor ik ze pas weer. Ze mogen ook niet klagen natuurlijk.
In een luie stoel voor de TV zitten (die ze niet hoeven te delen met een broertje/zusje). Geen bedtijd. Onbeperkte voorraad snacks.
Voor de meeste kinderen beschrijft dat de ideale dagbesteding.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Wij zijn zoekende naar 2 tickets AMS - DPS (Bali) in de periode eind augustus tot midden september. Reisduur tussen de 3 - 4 weken.

De bedragen van 700 euro kom ik bij lange na niet (meer) tegen. Zelfs 900 zou al voordeliger zijn (met vliegduur <25 uur & 1 overstap). Qatar biedt goedkopere vluchten aan maar dit is allemaal met overnachting op Doha wat de lagere prijs weer tenietdoet.

Nu is de beste deal die wij tegenkomen met Garuda maar met bagage komt dat ook al op ruim 1100 pp uit.
Ik heb vorige week geboekt met KLM en krijg deze op de ticketprice geteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjrgw9uHs4aOINYbc9Th1nZWukQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VzVTw1oOD6p6P6RcfN7Ha4vX.png?f=fotoalbum_large

Dat is de Fuel Charge. Als die al 500,- is op dit moment (dat zal voor andere airlines niet veel anders zijn), denk ik dat ~1100,- inderdaad wel een normale prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mocht je er zin in hebben dan kun je een stopover boeken in Qatar, waarbij je voor euro of 15-20 een zwaar gesponsorde overnachting in een 4- of 5-sterrenhotel krijgt. Is alleen afaik wel beperkt tot de heen- of de terugweg, niet allebei. Maar beter dan 300+ afkloppen voor dat halfgare airport hotel en een layover van 16-24 uur is dan ineens veel minder een probleem.

https://www.qatarairways.com/en/offers/qatar-stopover.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Het is erg lang geleden dat ik heb gevlogen (pre-corona), en heb de horrorverhalen van de afgelopen zomer op mijn netvlies staan.

Mijn vlucht is morgen om ~10:00 (UK), verwachte boarding ~09:30. Ben online ingecheckt (handbagage).
De Schiphol app geeft aan dat het niet druk is, security ongeveer 15min.

Hoe nauwkeurig is de schatting van de Schiphol app?
Is het zo nauwkeurig dat ik gewoon kan mikken op 9:00 aankomen, of zal ik toch maar een gezonde buffer inbouwen, dus bijv 8:00 aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]
Combinatie van factoren. Nu voor de zomervakantie boeken vind ik vrij krap als je een goede deal hoopt te scoren. Als je nu naar feb 2024 kijkt kan je met SQ voor 760 euro in eco vliegen. Dat is buiten het vakantieseizoen maar ik vermoed dat je SQ in de zomervakantie ook wel voor 900 euro kan boeken, als je maar ruim van te voren boekt. Ik heb zelf zomer a 2k pp met SQ in business. Gaat nu voor 5.5k.

Kerstvakantie is altijd duur hoe ver je ook van te voren boekt maar voor mei/zomer altijd wel goede deal kunnen scoren.

De tip van @Daniel lijkt mij een goede als met Qatar het binnen budget valt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@QuarK ik zou de 0800 aanhouden.

Geen garantie dat het ams systeem correct is,
En er hoeft maar iets te gebeuren en je bent het haasje.

[ Voor 61% gewijzigd door jack zomer op 19-04-2023 15:31 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:18:
[...]

Heb ook op BER maar eens BERgateway geprobeerd. Daar hebben ze heel "security 4" aan Runway toegewezen, maar er was maar 1 lane open. Ook hier was ik er weer wat eerder, en dan sta je dus voor je tijdslot te wachten. Dat is voor mij meteen het grootste nadeel: zowel op BER als DUS was ik dus iets eerder (verkeer zit mee) en dan moet je wachten; wat zeg maar het doel (snelle security passage) weer voorbij schiet. Andere lanes op BER waren ook rustig, dus had die net zo goed kunnen nemen (niet gedaan omdat ik Runway wilde proberen). De Runway lanes gingen verder ook niet zo heel snel - in security 0 ben ik er over het algemeen sneller door.

Lang verhaal kort: het klinkt ideaal, maar de vaste tijdslots kunnen ook tegen je werken. Zou mooi zijn als je gewoon naar binnen mag mocht je onverhoopt eerder zijn. Verder 'gewoon' security zoals overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
QuarK schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:34:
Het is erg lang geleden dat ik heb gevlogen (pre-corona), en heb de horrorverhalen van de afgelopen zomer op mijn netvlies staan.

Mijn vlucht is morgen om ~10:00 (UK), verwachte boarding ~09:30. Ben online ingecheckt (handbagage).
De Schiphol app geeft aan dat het niet druk is, security ongeveer 15min.

Hoe nauwkeurig is de schatting van de Schiphol app?
Is het zo nauwkeurig dat ik gewoon kan mikken op 9:00 aankomen, of zal ik toch maar een gezonde buffer inbouwen, dus bijv 8:00 aankomen?
De verwachting is dat a.s. Zaterdag een zware dag gaat worden. Maar als ik kijk op de site voor mijn vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv8ikExNLcba_gILXzN0Mo0-qM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mXApIwP404aq5q2u4uZE9caX.png?f=fotoalbum_large

Erg optimistisch volgens mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
M.a.w. de schatting van de schiphol app heb je eigenlijk niets aan?
Of is het op normale dagen (zoals bijv. morgen/donderdag) wel goed?

Ik ga dan maar wat margen inbouwen, gewoon om 8:00 aankomen en ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
QuarK schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:30:
M.a.w. de schatting van de schiphol app heb je eigenlijk niets aan?
Of is het op normale dagen (zoals bijv. morgen/donderdag) wel goed?

Ik ga dan maar wat margen inbouwen, gewoon om 8:00 aankomen en ik zie het wel.
Volgens mij maken zij nog steeds een inschatting op basis van aantal vluchten per uur * verwachte passagiers verdeeld over 3 uur voor take-off.

Praktijk: Mensen komen in de vakantieweken (die nu al begonnen zijn) 4-5 uur van tevoren, waarna dat hele schema de prullenbak in kan.

Ik voor mij voor morgen ook niet teveel zorgen maken hoor. Maar vanaf het weekend mag iedereen wel een beetje gaan opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Vlieg zaterdag ook naar de VS, hoopte dat de mei vakantie drukte nog niet zou zijn begonnen maar lijkt erop van wel als Schiphol en KLM zelf al waarschuwingen af aan het geven zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ingecheckt voor de vlucht vanmorgen ochtend 08:00 vetrek en aankomst 09:19. Ik vlieg met een Airbus A319 van American Airlines naar Washington DC Ronald Reagan Airport vanaf LaGuardia Airport vertrek om 08:00. Ik wordt opgehaald door Uber vanaf mijn hotel.

Ik neem geen koffer mee, maar een kleine 11.6-inch notebooktas en mijn reisgids (boekje) Washington DC. Ik ben benieuwd naar Washington DC. Ik weet dat ik tijd te kort kom maar ik wil het belangrijkste zien.

Ik vlieg terug vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 met een Airbus A319 van American Airlines en kom om 19:15 aan op LaGuardia Airport.

Ik heb al mijn 2 boardingpass op mijn smartphone

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2023 04:29 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Wat heerlijk als je vliegen nog zo spannend vindt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg al sinds mijn geboorte. Toch vind ik het iedere keer weer spannend. We gaan boarden in groepjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmgLLnHHZvUOWVn90aS4H1Bc718=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gjxzt46A24bdv3biKtJSDb7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzHwmQ1W0O9PSoIp7olAeYZW54I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xrUti6L3jr7CRgyALOPQUIF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:31:
[...]

Dacht je dat ze van elk vliegtuig alle koffers persoonlijk gingen controleren :+
Ik heb al meerdere keren een flyer in mijn koffer gehad dat de TSA een check had gedaan (outbound US). En sowieso gaat de boel door een röntgenstraat. Natuurlijk wordt niet elke koffer persoonlijk door de TSA of in dit geval meer toepasselijk de CBP gecontroleerd, maar dat je het niet ziet betekend nog niet dat er niets gebeurt.

Men heeft ook natuurlijk allang een beeld bij @Verwijderd als hij naar de VS vliegt. Met de Advance Passenger Information en de ESTA-aanvraag heeft de CBP al informatie om eventueel iemand verder te checken als ze aanwijzingen hebben.

Spot checks komen ook wel eens voor maar weinig, in mijn 120+ vluchten heb ik 2 keer (beide in Canada) immigratie/marechaussee equivalent bij de gate gezien toen we net geland waren om alle paspoorten te controleren en random wat controlevragen te stellen (ik kon door lopen mijn broertje moet wat vragen beantwoorden), 1x corona check (een sneltest, weer in Canada, weer mijn broertje) en 1x terug in Nederland door de Doune gecontroleerd toen ik de bagage hal uitliep (handbagage only).

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de andere (meer frequent) vliegers hebben meegemaakt qua spot/random checks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Huilende babies..waarschijnlijk een ergernis waar iedereen hier wel eens mee te maken heeft gehad en zich over heen zet.
Deze kerel trok het niet meer. Haha. Lijkt me toch dat je dan andere issues hebt dan een huilende baby aan boord. Dupeert even het hele vliegtuig. Zie het filmpje.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:13:
Huilende babies..waarschijnlijk een ergernis waar iedereen hier wel eens mee te maken heeft gehad en zich over heen zet.
Deze kerel trok het niet meer. Haha. Lijkt me toch dat je dan andere issues hebt dan een huilende baby aan boord. Dupeert even het hele vliegtuig. Zie het filmpje.

[Embed]
Vooral meegemaakt in de trein. Voordeel dan wel is ik loop zo naar een andere coupé. In hetzelfde vliegtuig is het een kwestie van oordoppen/noise canceling aan en meer kun je niet doen. Dan maar de volume knop omhoog.

Qua drukte ga ik het woensdag wel meemaken. Voordeel is dat mijn eerste vlucht nog binnen Schengen gebied zit. Ben er 6u45, vlucht vertrekt 9u50 en dus 9u20 klaarmaken om te boarden. Moet wel goed komen met 2,5 uur tenzij de trein vast zit in de schipholtunnel. Bagage drop off kost niet zoveel tijd, daarna meteen richting kmar check en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Joosie200 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:43:
[...]

Vooral meegemaakt in de trein. Voordeel dan wel is ik loop zo naar een andere coupé. In hetzelfde vliegtuig is het een kwestie van oordoppen/noise canceling aan en meer kun je niet doen. Dan maar de volume knop omhoog.

Qua drukte ga ik het woensdag wel meemaken. Voordeel is dat mijn eerste vlucht nog binnen Schengen gebied zit. Ben er 6u45, vlucht vertrekt 9u50 en dus 9u20 klaarmaken om te boarden. Moet wel goed komen met 2,5 uur tenzij de trein vast zit in de schipholtunnel. Bagage drop off kost niet zoveel tijd, daarna meteen richting kmar check en klaar.
En een tijdslot reserveren voor de security. Ik vlieg de 29e vroeg en wil dat iig ook proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Apache4u schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:13:

[Embed]
Ik dacht bij het begin al: oh, dan gaat hij uit het vliegtuig verwijderd worden.
The crying baby (which sounds more like a toddler than a baby-baby) magically stops crying halfway through this man’s rant which leads me to believe the people they were traveling with could’ve done more to meet whatever need they were expressing.
Ik sta 100% achter die schreeuwlelijk. Natuurlijk niet de beste oplossing maar ouders van kinderen hebben van mij ook geen vrijbrief om 45 minuten lang overlast te veroorzaken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geland! Op Washington DC Ronald Reagan! Was een prettige vlucht met heel af en toe wat kleine turbulentie.

Ik heb een dag kaart gekocht onbeperkt met het openbaar vervoer voor 13 dollar

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2023 15:42 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 10:50
Maakt anders even een apart topic aan voor je reis, dan kan degene die het leuk vinden het daar volgen.
Dit hele topic wordt nu een semi reisblog van PizzaHut, klein beetje irritant aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
Maasluip schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:16:
Ik sta 100% achter die schreeuwlelijk. Natuurlijk niet de beste oplossing maar ouders van kinderen hebben van mij ook geen vrijbrief om 45 minuten lang overlast te veroorzaken.
Wat stel je voor dat de ouders van een huilende baby doen?
Je kan ze moeilijk in een kooitje stoppen en in het ruim vervoeren.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 165 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2