Maar de vluchten lijken meestal ook wel gewoon vol te zitten
[Voor 38% gewijzigd door mrsar op 17-03-2023 14:02]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik lees het (hier) steeds meer: is er wat veranderd bij KLM? Ik dacht dat een upgrade even zeldzaam was als een BBB eerste kamerzetel....oh wacht

Ik zou liever vanaf Schiphol reizen aangezien ik daar iets sneller met de trein kan komen, en dan niet hoef over te stappen. Maar dit prijsverschil vind ik wel heel groot.
Volgens mij is de vlucht van Schiphol naar Barcelona bij beide dezelfde vlucht.
Kan ik de reis vanaf Dusseldorf boeken, maar gewoon in Amsterdam pas opstappen?
Vanaf Dusseldorf via Amsterdam naar Barcelona
Vanaf Amsterdam naar Barcelona
[Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2023 14:12]
Nee, dan ben je een no-show. Prijsverschillen hebben deels te maken met transit vs vertrekpassagier.Ernemmer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:57:
Kan ik de reis vanaf Dusseldorf boeken, maar gewoon in Amsterdam pas opstappen?
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Maar op de terugweg kan je in principe de vlucht naar Düsseldorf wel skippen (mits je geen ingecheckte bagage hebt).gambieter schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:16:
[...]
Nee, dan ben je een no-show. Prijsverschillen hebben deels te maken met transit vs vertrekpassagier.

Vooropgesteld dat je van plan ben de komende tijd niet nog een keer met KLM te vliegen. Je checkt in voor dat segment en bent dus een no-show. Daar houden ze niet zo van.Mawlana schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:06:
[...]
Maar op de terugweg kan je in principe de vlucht naar Düsseldorf wel skippen (mits je geen ingecheckte bagage hebt).
Als je no-show bent op de laatste leg retour bedoel ik

[Voor 32% gewijzigd door Borromini op 19-03-2023 18:04]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik zou in dit geval lekker vanaf DUS vliegen eigenlijk. En overweeg ook dan eventueel een retour te kopen, kost namelijk hetzelfde. Wellicht nuttig/bruikbaar als je ook nog terug wilt vliegen.
[Voor 49% gewijzigd door Xandrios op 19-03-2023 18:06]
Als je het vaak doet kan 't gevolgen hebben voor je FB punten, en als je 't heel vaak doet komen ze mogelijk achter je aan voor het tariefsverschil tussen wat je gekocht hebt en wat je gevlogen hebt (aannemende dat je dat gedaan hebt om goedkoper uit te zijn.)Borromini schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:01:
Los van het feit dat het niet netjes is... Wat kan KLM dan doen bij een nieuwe boeking? Of wat doen ze dan?
Als je no-show bent op de laatste leg retour bedoel ik.
Maar als je een enkele keer zoiets doet, is er geen probleem.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je er vaker naartoe gaat maar de details nog niet kent werkt dit prima. Je kunt bij KLM zelfs de luchthavens aanpassen (bijv. MAD-AMS terug doen een keer) maar dat kan tot grotere tariefstijging leiden. Ik heb dit binnen de VS en binnen Zuid-Amerika al gedaan en dat ging prima zonder extra kosten in mijn geval. Vaak moet je wel de klantenservice bellen als je ook het land wil aanpassen.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Iemand een idee of het straks uberhaupt de moeite waard gaat zijn om naar compensatie opties te kijken/vragen? Heb sterk het vermoeden dat de vertraging niet gerelateerd is aan de staking. Maar bewijs dat maar eens..
Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Uiteindelijke vertraging was..4 uur en een paar minuten, als je meet tot het moment dat de deur open gaat. Ik ga er van uit dat dat het meetpunt is. Crew leek zich bewust te zijn van de 4 hr limiet en was fanatiek aan het checken om de deur zsm te openen.
Heb ergens het gevoel dat ik hier wel een case heb voor compensatie, maar zal wel weer een gevecht gaan worden ben ik bang.
Nee, ze zijn (veel) erger met het naleven van wettelijke regels....... maar dat is mijn ervaring.CyBeR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 04:35:
't is geen ryanair he.
Wellicht heb jij andere ervaringen
Zo'n beetje alle widebodies en nieuwe zuinige smallbodies zoals de A321(X)LR en de 737MAX. Air Canada vliegt vanaf London met de 737MAX naar Halifax. Air Transat voert vanuit Canada geregeld vluchten uit naar Europa met de A321LR, JetBlue vliegt vanaf New York en Boston naar London en ook Aer Lingus, TAP en SAS gebruiken de A321neo voor trans-Atlantische vluchten.PizzaHut schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 01:42:
Ik vlieg binnenkort met UNITED 787-8 de Atlantische Ocean over. Maar met welke andere typen model vliegtuig kan dit nog meer. Ik dacht aan een 737-900 maar die haalt weer 4.300 KM volgens de specificaties. Airbus series? British Airways doet zelfs Londen naar New York JFK met een Airbus A318
Die A318 route tussen London LCY en New York JFK vliegt sinds 2020 niet meer (iets met COVID...) en komt ook niet meer terug. Op de heenweg was er trouwens altijd een tankstop in Shannon omdat die kist niet vol vanaf LCY kon vertrekken en ook om alvast de douane formaliteiten voor de USA in Ierland af te handelen. De terugvlucht was non-stop.
Good old BA1JRR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 02:21:
[...]
Zo'n beetje alle widebodies en nieuwe zuinige smallbodies zoals de A321(X)LR en de 737MAX. Air Canada vliegt vanaf London met de 737MAX naar Halifax. Air Transat voert vanuit Canada geregeld vluchten uit naar Europa met de A321LR, JetBlue vliegt vanaf New York en Boston naar London en ook Aer Lingus, TAP en SAS gebruiken de A321neo voor trans-Atlantische vluchten.
Die A318 route tussen London LCY en New York JFK vliegt sinds 2020 niet meer (iets met COVID...) en komt ook niet meer terug. Op de heenweg was er trouwens altijd een tankstop in Shannon omdat die kist niet vol vanaf LCY kon vertrekken en ook om alvast de douane formaliteiten voor de USA in Ierland af te handelen. De terugvlucht was non-stop.

Heb m in 2017 gedaan, briljant

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Toch een slap aftreksel van de 'echte' BA1 op 58.000 feet met mach 2.0. Helaas heb ik die tijd als passagier niet mogen meemaken. Heb alleen in de Concorde gezeten in het Museum of Flight in Seattle. Toch best een krap hok zo'n Concorde.Good old BA1
Heb m in 2017 gedaan, briljant
[Voor 20% gewijzigd door JRR op 22-03-2023 02:41]
Ja, en als dat vliegtuig te laat was vanwege een technisch mankement dan valt dat gewoon onder de compensatieregeling en krijg je die dus gewoon.appie39 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:53:
[...]
Nee, ze zijn (veel) erger met het naleven van wettelijke regels....... maar dat is mijn ervaring.
Wellicht heb jij andere ervaringen
Verder is BA inmiddels de Primark onder de airlines. Aan de oppervlakte lijkt het heel wat maar in de praktijk rammelt het aan alle kanten. Zowel heen- als terugvlucht gingen 30 minuten te laat weg vanwege eindeloos geschuif met handbagage.
En Heathrow T5 is diepe ellende.
De BA lounges zijn ook echt slecht. Matig eten, weinig keus en vooral overvol.Daniel schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:27:
Best schattig, deze ‘afternoon tea’ op een vlucht van 45 minuten van LHR naar AMS.
[Afbeelding]
Verder is BA inmiddels de Primark onder de airlines. Aan de oppervlakte lijkt het heel wat maar in de praktijk rammelt het aan alle kanten. Zowel heen- als terugvlucht gingen 30 te laat weg vanwege eindeloos geschuif met handbagage.
En Heathrow T5 is diepe ellende.
Weinig thee ook.Daniel schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:27:
Best schattig, deze ‘afternoon tea’ op een vlucht van 45 minuten van LHR naar AMS.
[Afbeelding]
[Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 22-03-2023 11:48]
ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!
- als je een partner wilt toevoegen voor €110, moet je dan geregistreerd partnerschap hebben/getrouwd zijn? Met andere woorden zou mijn vriendin in aanmerking komen?
- zo ja, heeft zijn toegang tot alle voordelen als zij alleen reist of alleen wanneer we samen zijn?
- eerder in dit topic werd gevraagd of je gebruik mag maken van de non-schengen privium lounge wanneer je een Schengen vlucht hebt, maar ik kon niet echt een eenduidig antwoord vinden.
- heeft het zin om eerder dan de geplande afspraak op te komen dagen? Of is het zo druk dat je wordt weggestuurd?
Kleine side note dat ik het via American Express heb, maar mijn partner gebruikt de partner kaart zonder dat we geregistreerd partner oid zijn.JP_Frost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:38:
- als je een partner wilt toevoegen voor €110, moet je dan geregistreerd partnerschap hebben/getrouwd zijn? Met andere woorden zou mijn vriendin in aanmerking komen?
Nee, ze mag volgens mij niet alleen de lounge in. Ze mag wel priority bij de security en de iris scan gebruikenJP_Frost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:38:
- zo ja, heeft zijn toegang tot alle voordelen als zij alleen reist of alleen wanneer we samen zijn?
Dat mag en kan, ik doe het vaker. Je kan via de iris scan tussen non-schengen en schengen bewegen.JP_Frost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:38:
- eerder in dit topic werd gevraagd of je gebruik mag maken van de non-schengen privium lounge wanneer je een Schengen vlucht hebt, maar ik kon niet echt een eenduidig antwoord vinden.
Ik ben 3x overdag langsgeweest en werd toen telkens geweigerd. Toen ik 's ochtends gelijk bij het openen van de lounge kwam was het geen probleem om me te helpen.JP_Frost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:38:
- heeft het zin om eerder dan de geplande afspraak op te komen dagen? Of is het zo druk dat je wordt weggestuurd?
Ben wel benieuwd of ik dan nog door de douane moet. We gaan het zien.
In de VS hebben ze geen transferzone. Dus je gaat de VS officieel in en moet dus ook een ESTA/visum hebben.FreakNL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:52:
Door de douane lijkt me niet, je gaat toch in Houston het land niet in?
Ja, het gaat om een levenspartner. Er staat nergens hoe ze dat definiëren maar er moet in ieder geval gebruik gemaakt worden van hetzelfde adres.JP_Frost schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:38:
Ik heb een paar vragen aangaande privium plus:
Thuiswonende kinderen tussen de 12 en 21 kunnen overigens ook Partner worden.
Als ze alleen reist is de Partner-kaart in de praktijk een basic-abonnement: je hebt alleen recht op priority security en grenspassage via irisscan. Je hebt geen recht op parkeren in de Privium-garages, business class inchecken of de lounge. Als je samen reist mag ze wel met jou mee de lounges in.- zo ja, heeft zijn toegang tot alle voordelen als zij alleen reist of alleen wanneer we samen zijn?
Het zou wel raar zijn dat de airline van @kootje70 daar niets over gezegd heeft.menzo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:03:
[...]
In de VS hebben ze geen transferzone. Dus je gaat de VS officieel in en moet dus ook een ESTA/visum hebben.
En douane (waar kootje70 het over heeft) is wat anders dan immigratie/paspoortcontrole.
Als bagage doorgecheckt wordt zul je dus niet met je koffers langs douane gaan.
[Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 23-03-2023 07:03]
Op de meeste plekken is 't vliegtuig -> CBP (paspoort) -> bagageband -> nog een keer CBP (douane) -> buiten. Als je bagage doorgecheckt wordt loop je bij die laatste gewoon naar buiten. D'r zijn ook een paar plaatsen (o.a. SEA) waar ze 't proces aangepast hebben, daar haal je dan eerst je bagage op en dán pas ga je naar CBP.
En inderdaad ze doen in de VS niet aan transit dus je bent wat hun betreft altijd een aankomende (en daarna direct vertrekkende) passagier die dus het land in moet. Dat is een gevolg van dat ze geen uitgaande paspoortcontrole hebben, en dus ook geen transit zone. De enige controle is als je van een internationale (niet-precleared) vlucht aankomt. Vertrekkend is er dus ook geen verschil meer tussen een passagier die naar een binnenlandse of naar een buitenlandse bestemming vertrekt.
Voor de meesten van ons Europeanen is dat geen probleem, je betaalt een paar dollar voor de ESTA en klaar, maar als je niet in aanmerking komt voor een ESTA, bijvoorbeeld omdat je in Iran geweest bent o.i.d., heb je dus een probleem en heb je een volwaardig visum nodig om via de VS te reizen.
[Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 23-03-2023 07:24]
[Voor 12% gewijzigd door Halldor op 23-03-2023 11:37]
30k Flying Blue miles bij Amex FB Gold
Goede aanvulling. Heb ook wel gehoord dat men bij vertrekkende vluchten steekproefsgewijs bij de gate controleert op goederen/geld/drugs die uit het land gaan (alhoewel dat ook Canada kan zijn geweest).CyBeR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:17:
Paspoortcontrole (immigration) en douane (customs) zijn meestal twee aparte organisaties maar worden in de VS door dezelfde organisatie gedaan: CBP.
Op de meeste plekken is 't vliegtuig -> CBP (paspoort) -> bagageband -> nog een keer CBP (douane) -> buiten. Als je bagage doorgecheckt wordt loop je bij die laatste gewoon naar buiten. D'r zijn ook een paar plaatsen (o.a. SEA) waar ze 't proces aangepast hebben, daar haal je dan eerst je bagage op en dán pas ga je naar CBP.
ja:Halldor schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:36:
Ik heb van de week tickets geboekt bij China Southern naar Beijing. Nu krijg ik een email dat zowel de heen en terugreis beide met 1 dag is verplaatst. Kan ik nu CZ vragen om mij kostenloos om te boeken naar KLM op de oorspronkelijke data? En blijven dan dezelfde voorwaarden van toepassing (o.a. ruimbagage)?
Zie https://www.csair.com/en/tourguide/faq/flight/hbqxybg.shtmlIf the cancellation or delay is ascribable to us for reasons like airplane maintenance and flight reallocation, we will take the following measures in addition to the two measures mentioned above: change the route of original tickets and arrange related passengers to take other flights and/or other carriers to the destination, or to the transit place, with refund but without supplement for the price gap for flight ticket, extra luggage charge and other service fees.
Je kan ook bij de omgeboekte vluchten blijven en €1200 claimen (https://europa.eu/youreur...index_en.htm#cancellation)
Bedankt voor de link, ik kon dit zo snel niet vinden op de website.Daniel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:07:
[...]
ja:
[...]
Zie https://www.csair.com/en/tourguide/faq/flight/hbqxybg.shtml
Je kan ook bij de omgeboekte vluchten blijven en €1200 claimen (https://europa.eu/youreur...index_en.htm#cancellation)
Compensatie is niet aan de orde omdat de vluchten pas in mei zijn.
Moest wel opnieuw door security. Dit werd dus al in Sydney en in het vliegtuig aan gegeven.
Smooth en vlot 😏
Of het echt smooth gaat weten we pas als je in Amsterdam bentkootje70 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:57:
Zit nu in Houston. Wel door paspoort-contrôle. Ik kon de bagageband dus voorbij lopen.
Moest wel opnieuw door security. Dit werd dus al in Sydney en in het vliegtuig aan gegeven.
Smooth en vlot 😏

https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaagSkyaero schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:28:
Hoe zijn de rijen op dit moment bij Schiphol? Ik vlieg zondagochtend richting Mallorca. Ik ben een gewone toerist en heb dus geen Privium of business class,
misschien helpt dit
Ik moet aan United Airlines €70 betalen voor mijn ruimbagage tot 23KG. Ik heb 1 koffer bij mij.
Hoe kan ik dit betalen bij de check-in? Kan ik dit op Schiphol betalen met mijn pin pasje of kan dit met een Visa kaart betalen? Of moet ik contant los geld op zak hebben?
Op de terugvlucht naar Amsterdam betaal ik dus op Newark Liberty International Airport voor mijn ruimbagage tot 23KG? Kan ik niet op Schiphol meteen ook voor de terugvlucht betalen?
Er staat heen €70 en terug ook €70
[Voor 14% gewijzigd door PizzaHut op 24-03-2023 11:37]
Makkelijkste is prepay (kan nu al voor heen- en terugweg) of bij het online inchecken. Op de luchthaven kan ook, bij de balies op Schiphol staat gewoon een pinapparaat. Je kunt voor zover ik weet niet op Schiphol ook al voor je terugreis betalen.PizzaHut schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:33:
Ik heb nog een vraagje: Mijn vakantie komt steeds dichterbij 17 april vertrek.
Ik moet aan United Airlines €70 betalen voor mijn ruimbagage tot 23KG. Ik heb 1 koffer bij mij.
Hoe kan ik dit betalen bij de check-in? Kan ik dit op Schiphol betalen met mijn pin pasje of kan dit met een Visa kaart betalen?
Op de terugvlucht naar Amsterdam betaal ik dus op Newark Liberty International Airport voor mijn ruimbagage tot 23KG? Kan ik niet op Schiphol meteen ook voor de terugvlucht betalen?
Er staat heen €70 en terug ook €70
Bedankt voor je reactie. Ik ben ingelogd op United.com in mijn profiel en hij zegt het volgende:Daniel schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:38:
[...]
Makkelijkste is prepay (kan nu al voor heen- en terugweg) of bij het online inchecken. Op de luchthaven kan ook, bij de balies op Schiphol staat gewoon een pinapparaat. Je kunt voor zover ik weet niet op Schiphol ook al voor je terugreis betalen.
Ik kan niet eens met een smartphone doen en ik lees alleen mogelijk via computer en niet via mobiel.Prepaid bag aren't available
heading level 2
This itinerary doesn’t qualify for prepaid bag purchase, you can pay for your bags at the airport. Learn more about bag policies opens in a new tab.
[Voor 7% gewijzigd door PizzaHut op 24-03-2023 11:50]
Weird. Dat hoort wel te kunnen, is gewoon een United vlucht toch (geen codeshare)?PizzaHut schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:43:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik ben ingelogd op United.com in mijn profiel en hij zegt het volgende:
Heb er geen ervaring mee maar anders kan je een timeslot reserveren, het lijkt er op dat je zo ook eventuele lange rijen kan ontlopen:Skyaero schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:28:
Hoe zijn de rijen op dit moment bij Schiphol? Ik vlieg zondagochtend richting Mallorca. Ik ben een gewone toerist en heb dus geen Privium of business class,
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Het liep voor mij allemaal “smooth”. Op tijd bij de gate om te boarden en instappen zoals anders.fopjurist schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:15:
[...]
Of het echt smooth gaat weten we pas als je in Amsterdam bentEr is een ITI (International to International) programma en dan gaat het precies zoals je zegt, maar ik kan nergens officiële informatie vinden over de voorwaarden en of dat programma in Houston beschikbaar is. Voor mij zit er een verschil tussen "je hoeft je bagage niet opnieuw in te checken" en "je hoeft je bagage niet van de band te halen en op een andere band te plaatsen". Wordt vervolgd
Maar er werd wel omgeroepen, dat er 17 mensen nog niet hadden ingecheckt en of die even naar voren wilden komen. Voor ons is dat blijkbaar in Sydney al gedaan.
[Voor 19% gewijzigd door PizzaHut op 26-03-2023 14:32]
Iets meer interpunctie en duiding is wij welkom. Ik heb een tante in de USA die er al veertig jaar woont en begrijpelijker berichten schrijft, somsPizzaHut schreef op zondag 26 maart 2023 @ 00:06:
Vandaag is United Airlines weer begonnen om te vliegen naar Washington DC Dulles International vanaf Schiphol. Ik kijk er zo naar uit ik vlieg op de 17 april met United Airlines via Washington DC Dulles International Airport naar Newark Liberty International Airport. Het valt mij op dat United Airlines Gate E21 met een bus is?
[Afbeelding]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het omboeken naar KLM is geluktDaniel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:07:
[...]
ja:
[...]
Zie https://www.csair.com/en/tourguide/faq/flight/hbqxybg.shtml

Kon alleen telefonisch (Chinees nummer), maar ging vrij makkelijk.
Kan zelfs de vlucht in de KLM app zien en ook stoelen selecteren. Kon nog mooi mijn bluebiz credits gebruiken voor ze vervielen.
iknow. en aangepast.
in mijn verdediging, ik heb bijna 12 jaar anders geschreven omdat de persoon die die rapportage las het bloed vervelend vond...
slechte gewoontes zijn lastig

[Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2023 17:13]
Tekst is inmiddels aangepastfranssie schreef op zondag 26 maart 2023 @ 03:14:
[...]
Iets meer interpunctie en duiding is wij welkom. Ik heb een tante in de USA die er al veertig jaar woont en begrijpelijker berichten schrijft, soms
Again, net geboard nue-ams en weer upgrade,zo te horen samen met 4 andere platinums,volle vluchtmrsar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
ik lijk ze vaker te hebben op bepaalde routes, bv nue-ams,maar vooral binnen europa eigenlijk met E-190/195, drankje is leuk maar verder niet zo boeiend
Maar de vluchten lijken meestal ook wel gewoon vol te zitten
En alles voor morgen staat op cancelled in ieder geval, rustige lucht in duitsland morgen door de stakingen
[Voor 11% gewijzigd door mrsar op 26-03-2023 18:22]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
(https://onemileatatime.co...seat-fees-business-class/)• This applies as of April 4, 2023, for travel as of April 13, 2023
• This will apply on long haul routes, though not initially to & from North America (presumably due to the joint venture with Delta, which would complicate matters)
• The fee varies between €70 and €90 per flight
• Flying Blue Silver, Gold, and Platinum members, as well as corporate customers (excluding bluebiz) will be exempt from these fees
• Business class passengers will continue to be able to select seats of their choice at no fee at the check-in window
Ben bepaald geen fan van dat idee, maar itt BA (die dat ook doen) zijn de genoemde bedragen tenminste niet compleet absurd. En FB Silver is makkelijk genoeg te halen als je long-haul business vliegt. (En als FB elite houdt 't mogelijk wel in dat mijn geprefereerde stoelen beter beschikbaar zijn.)
Vraag me wel af: Premium Economy heeft nu ook gratis stoelselectie, wordt het dan zo dat je in Economy en Business bij moet betalen, maar in Premium Economy niet?
[Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 27-03-2023 20:17]
Met name aangezien de algeheel al veel hogere prijzen.We Are Borg schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:15:
@CyBeR : de tarieven zijn inderdaad niet zoals BA compleet belachelijk, maar ik vind het nog steeds bizar om in business te moeten betalen voor een stoelselectie.
Is het mogelijk om eerder de koffers bij te boeken of kan ik met Virgin bellen hiervoor of is het gewoon wachten tot de dag voor de vlucht?
BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen
Nu is de compensatie de maximale €600 dacht alleen dat die vergoeding p.p. was maar goed, iets is nog altijd beter dan niets.
Voor het eerst meegemaakt en fijn om te zien dat met wat wachten je toch krijgt waar je recht op hebt.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Vind dit soort Ryanair-acties nou niet echt passen bij KLM. Maar het lijkt erop dat alles nu maximaal uitgemolken wordt, van reward devaluatie tot betalen voor business class seats, tot frequent flyers die nu ook moeten betalen voor stoelkeuze.CyBeR schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:08:
AFKL gaan vanaf volgende maand ook in long-haul business geld vragen om (voor OLCI) een stoel te selecteren, aldus One Mile at a Time:
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Die is ook per persoon, maar bij een vertraging van meer dan drie maar minder dan vier uur mogen ze die door de helft doen, dus als je met z'n tweeën was kom je dan alsnog op 600.Salv schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:53:
Nu is de compensatie de maximale €600 dacht alleen dat die vergoeding p.p. was maar goed, iets is nog altijd beter dan niets.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A