Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 161 162 163 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
mfkne schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:26:
[...]

Volgens mij was de vraag of je login met code via e-mail kan uitzetten.
Voor zover ik kan zien kan dat niet. Je moet elke keer opnieuw kiezen om met wachtwoord in te loggen.
Wellicht als je je telefoonnummer weghaalt uit je gegevens, maar dat is nogal onpraktisch.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46

Sorcerer8472

Mens sana?

De KLM-website switcht bij mij iedere keer terug naar en_US, kan ik niet veranderen.

Ben er op die manier achter gekomen dat een reis die ik over een paar maanden wil maken via de US website $400 goedkoper is omdat als je via de NL website boekt je in een hogere tariefklasse komt. Niet voor alle routes maar wel die via ATL wat qua tijden veel gunstiger is.

Weet iemand hoe dit zit? Kan ik wel gewoon boeken op de USA website, en heeft dat verder nog nadelen?

Trouwens ook ontdekt: multi-city tarieven via Google kloppen vaak totaal niet, via de KLM-website kun je veel lagere fares vinden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:23

Grouchy

meep meep

Boeken op de USA website van KLM zou geen verschil moeten maken. Waarschijnlijk ook geen boekingskosten daarzo.
Verschillende tariefklassen kunnen natuurlijk wel verschillende voorwaarden hebben: dingen zoals het ticket dat wel/niet flexibel is, annuleerbaar, stoel selectie, bagage allowance enzovoort.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:35
Iemand ervaring met Delta's stoel toewijzing in Economy? Ik ben momenteel op zoek naar tickets naar NYC. Normaliter gaat mijn voorkeur altijd uitgaat naar een Europese maatschappij (nog nooit met een US maatschappij gevlogen), maar momenteel zijn de economy tickets bij Delta veel goedkoper dan de alternatieven en ook nog eens rechtstreeks op zeer prettige tijden. Als ik bij KLM wil boeken staat er 'Main cabin'. Bij Delta zou dan de stoelselectie inclusief zijn (immers, alleen bij Basic is deze exclusief). Delta geef echter aan bij Basic tickets dat ik en mijn reisgezelschap uit elkaar wordt geplaatst.

Iemand enig idee of ik dus via KLM gewoon stoelen bij elkaar krijg toegewezen (mits beschikbaar tijdens inchecken uiteraard)? Als ik immers ook nog eens 60+$ per stoel moet gaan betalen na het boeken kan ik net zo goed met een EU carrier gaan en op tijd inchecken.

[Voor 8% gewijzigd door snaggyheadshot op 12-03-2023 21:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Delta en KLM gebruiken dezelfde fare klasse voor tickets met verschillende voorwaarden, dit spelt bij basic economy en main cabin maar ook bij Premium Select.
Als je nu een ticket met zo'n fare klasse boekt bij KLM maar vliegt met Delta (en omgekeerd) gaat het dus in die gevallen niet goed. Als je geen stoelen mag kiezen dan staat er geloof ik inmiddels bij het boeken van zo'n fare bij KLM dat je van te voren geen stoelen mag kiezen. Dan weet je iig dat je Basic Economy hebt, geen garantie dus dat je bij elkaar zit.

Bij basic economy gaat de stoel aanwijzing automatisch bij de check-in of bij de gate.
Hoe er wel rekening mee dat:
- Als je vlucht vol zit of bijna vol valt er daarna echter niks/weinig te kiezen.
- Over het algemeen zitten er ook veel pax die overstappen @AMS, die hebben een paar uur voorsprong op je wat inchecken betreft.
- Passagiersverklaring & vaccinatiebewijs mag ook nog steeds en lees/hoor nog steeds regelmatig dat dit uploaden niet altijd werkt, dan ben je dus pas ingecheckt op de Schiphol.

[Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 12-03-2023 23:50]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• snaggyheadshot
Grouchy schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:49:
Dan weet je iig dat je Basic Economy hebt, geen garantie dus dat je bij elkaar zit.
Dan maar wat meer betalen. Dat ik die garantie niet heb snap ik, maar meestal vroeg inchecken wilt helpen. Maar het gaat mij er meer om dat Delta zelf a la Ryanair al aangeeft mensen in Basic economy uit elkaar te plaatsen :/ Geen zin om gegarandeerd een grote kans te hebben om middle seat te krijgen langs onbekenden.

Ik ga voor het eerst in jaren weer naar de VS, en ik snap weer exact waarom ik als ik oostwaarts vlieg altijd ga voor een Aziatische/Arabische maatschappij 8)7

[Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 13-03-2023 09:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24
Nah, basic economy is de gaatjesvuller, dus die kans is ongeveer 100%

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb woensdag mijn Global Entry interview. Er staat echter nergens wat ik mee moet nemen, behoudens natuurlijk paspoort. Ergens tijdens de aanvraag werd nog wel gerefereerd aan bijvoorbeeld "proof of address" en dat soort dingen, maar die zie ik nergens meer. Iemand er laatst doorheen gegaan?

• snaggyheadshot
Hmmbob schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:11:
Nah, basic economy is de gaatjesvuller, dus die kans is ongeveer 100%
Naja het meest vervelende is dat via enkele OTA's de tickets veel goedkoper zijn dan de basic tickets op de airline websites. Het verschil met classic economy tickets zijn daardoor al helemaal groot. Ik heb ook geen ruimbagage nodig dus dat maakt het nog zuurder ;w

Ik ga volgende keer wel weer lekker oostwaarts met een Turkish, Emirates of Qatar airways :P

Overigens is het ook erg vervelend dat je bij veel OTA website's geeneens kan zien welke klasse je boekt. Bij sommige duurdere aanbieders heb je namelijk wél de mogelijkheid om een stoel voor een zeer schappelijk bedrag (7,5 EUR) te reserveren. Ook deze tickets zijn zonder ruimbagage, dus waar het verschil precies in zit qua klasse is mij een raadsel 8)7

[Voor 24% gewijzigd door snaggyheadshot op 13-03-2023 09:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Anderen maken het wel bonter, bijvoorbeeld Air Baltic vliegt Riga-Dubai (6,5 uur) met een A220-300.
SAS vliegt tegenwoordig naar de US vanaf CPH en AAL met de A321LR. Dat zijn 8.30 vluchten. En leuk hoor, dat die A321LR een nieuwe kist is, maar het blijft gewoon 3-3 met 30 inch pitch in economy.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:12
PWM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:14:
Ik heb woensdag mijn Global Entry interview. Er staat echter nergens wat ik mee moet nemen, behoudens natuurlijk paspoort. Ergens tijdens de aanvraag werd nog wel gerefereerd aan bijvoorbeeld "proof of address" en dat soort dingen, maar die zie ik nergens meer. Iemand er laatst doorheen gegaan?
Ik heb het onlangs in de USA gedaan, toen hoefde ik ook geen additionele documenten te laten zien. Maar ik heb wel een visa en geen esta.
Zou gewoon voor de zekerheid een brief van de belastingdienst ofzo meenemen.

• CyBeR
  • Niet online
Oh ik dacht dat je dat al lang gedaan had. Maar bij mij (in Seattle) vroegen ze eigenlijk nergens om behalve, uiteraard, m'n paspoort. Had wel wat dingen mee die ze zeiden (zoals een aanslag van de belastingdienst) maar dat is in m'n tas gebleven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Oh ik dacht dat je dat al lang gedaan had.
De aanvraag wel, alleen het interview liet op zich wachten. Ik heb nog 2x in de US geweest maar met zo'n korte overstap dat ik niet de 15 minuten kon wachten. Woensdag gewoon op Schiphol het interview.

In April naar US met het gezin, dan heb ik er dus niet aan, maar de keer erna JFK, ben benieuwd.

• CyBeR
  • Niet online
JFK in december geweest, dat was voorheen altijd een enorm probleempunt (2u in de rij staan) maar met GE een kwestie van 5 minuten.

• iRobert
PWM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:37:
[...]

De aanvraag wel, alleen het interview liet op zich wachten. Ik heb nog 2x in de US geweest maar met zo'n korte overstap dat ik niet de 15 minuten kon wachten. Woensdag gewoon op Schiphol het interview.

In April naar US met het gezin, dan heb ik er dus niet aan, maar de keer erna JFK, ben benieuwd.
Let wel, dubbele indentificatie meenemen. Dus ook je rijbewijs.

• PWM
  • Niet online
Het nadeel van vroeg boeken:

Blijft een loterij wat uiteindelijk je vluchttijden zijn :+ Voordeel: tickets zijn nu 2100,- duurder.

• CyBeR
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Let wel, dubbele indentificatie meenemen. Dus ook je rijbewijs.
Dat was voor mij ook niet nodig, maar ik heb dan ook geen rijbewijs en had dat aangegeven bij de aanvraag.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 22:36
PWM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:42:

[Afbeelding]

Blijft een loterij wat uiteindelijk je vluchttijden zijn :+ Voordeel: tickets zijn nu 2100,- duurder.
Ook mooi dat de vlucht "verstoord" is... Ze zullen natuurlijk niet doen alsof het hun eigen verantwoordelijkheid is...

En je zou van KLM toch verwachten dat ze weten dat oktober in het Nederlands met een k en zonder hoofdletter is...

iRacing Profiel

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 12:00
Een vraagje over upgraden bij KLM van EC naar Premium Comfort, mijn vriendin en ik hebben helaas door veranderde reis plannen de vlucht los van elkaar geboekt.

Nu zag ik net dat ik voor 300 euro kan upgraden en mijn vriendin helaas voor 600 euro, we hebben geboekt met de zelfde ticket voorwaarden alleen mijn vriendin voor 250 euro minder 3 maanden later.
Zal hierdoor de upgrade voor mijn vriendin altijd duurder blijven of is er nog een kans dat dit veranderd?

We vliegen in mei en met mijn lengte is meer beenruimte bij een lange vlucht toch wel een stuk fijner. Alleen 600 euro is wel veel voor ca 13 uur 20 cm meer beenruimte.
Ja ik weet comfort is ook heel wat waard, ik heb ook een aantal keer BC gevlogen. (misschien is meer de vraag hoe overtuig ik mijn vriendin)

[Voor 3% gewijzigd door sander1989 op 13-03-2023 10:03]

............................

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sander1989 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:00:
Nu zag ik net dat ik voor 300 euro kan upgraden en mijn vriendin helaas voor 600 euro, we hebben geboekt met de zelfde ticket voorwaarden alleen mijn vriendin voor 250 euro minder 3 maanden later.
Zal hierdoor de upgrade voor mijn vriendin altijd duurder blijven [...]?
Ja. Blijft gewoon een optelsom.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Een vraagje over upgraden bij KLM van EC naar Premium Comfort, mijn vriendin en ik hebben helaas door veranderde reis plannen de vlucht los van elkaar geboekt.

Zal hierdoor de upgrade voor mijn vriendin altijd duurder blijven of is er nog een kans dat dit veranderd?

We vliegen in mei en met mijn lengte is meer beenruimte bij een lange vlucht toch wel een stuk fijner. Alleen 600 euro is wel veel voor ca 13 uur 20 cm meer beenruimte.
Ja ik weet comfort is ook heel wat waard, ik heb ook een aantal keer BC gevlogen. (misschien is meer de vraag hoe overtuig ik mijn vriendin)
EC naar PC is wel iets meer dan alleen 20cm beenruimte hoor. En zie 't als 450 pp ipv 300/600.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Ik vermoed dat je vriendin ondanks gelijke voorwaarden toch een andere tariefklasse heeft geboekt. PE zal voor jullie beiden dezelfde tariefklasse zijn dus de fare difference die je moet betalen is voor haar aanzienlijk groter.

Er is een (geringe) kans dat je vlak voor vertrek nog een betere upgradedeal kunt scoren. Is het 300/600 enkele reis of retour?

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:10:
[...]
Er is een (geringe) kans dat je vlak voor vertrek nog een betere upgradedeal kunt scoren
Hoewel niet nul acht ik die kans wel echt heel klein. PC is enorm populair (met recht, 't is een goed product) en zoveel stoelen zijn er nou ook weer niet.

[Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 13-03-2023 10:12]

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 12:00
Oke duidelijk, goed om te weten dat de kans klein is dat bij inchecken een beter aanbod komt.

10 jaar geleden is een keer voor 300 euro naar BC kunnen upgraden met een ticket die ik voor 500 gekocht had, maar dat is meer puur geluk natuurlijk.

Het gaat om enkele reis, zijn zeker meer voordelen dan de 20 cm. Ik ga vanavond maar even groot toelichten aan mijn vriendin. Nu ik zelf de reviews zie over PC heb ik er misschien wel zelf 600 extra voorover.

[Voor 4% gewijzigd door sander1989 op 13-03-2023 10:19]

............................

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mensen dit al eerder gehoord?

Kennis was vanochtend op Eindhoven airport en bij de lounge gaven ze aan dat je voortaan geen extra persooon meer kan meenemen.

Betreft platinum / priority-pass van American Express.
Ze was zelf alleen, dus niet kunnen controleren.

Zit nu zelf in Nice in de lounge en daar wisten ze er niets van...

Zou wel vervelend zijn als dat toch blijkt te kloppen.
Op de website van AmericanExpress staat nog wel dat je extra persoon kunt meenemen.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
HGM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:39:
Zou wel vervelend zijn als dat toch blijkt te kloppen.
Op de website van AmericanExpress staat nog wel dat je extra persoon kunt meenemen.
Volgens mij had Amex altijd al een aangepaste PP-deal want zelfs bij het duurste reguliere prioritypass abo waren gasten niet inbegrepen. Maar uiteindelijk geldt hier ook dat het in de praktijk aan de individuele lounge is om een policy te bepalen en toe te passen. Ik zou even bellen want op https://global.americanex...-access/the-platinum-card staat inderdaad nog dat je gewoon een gast kunt meenemen.

Maar in algemene zin wordt de loungetoegang steeds minder royaal, om de drukte tegen te gaan.
Bij Amex Centurion lounges mag je - in ieder geval in de US - sinds 1 feb ook al geen twee gratis gasten meer meenemen (tenzij je yearly spend meer dan $75k is)

• HGM
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Volgens mij had Amex altijd al een aangepaste PP-deal want zelfs bij het duurste reguliere prioritypass abo waren gasten niet inbegrepen. Maar uiteindelijk geldt hier ook dat het in de praktijk aan de individuele lounge is om een policy te bepalen en toe te passen. Ik zou even bellen want op https://global.americanex...-access/the-platinum-card staat inderdaad nog dat je gewoon een gast kunt meenemen.

Maar in algemene zin wordt de loungetoegang steeds minder royaal, om de drukte tegen te gaan.
Bij Amex Centurion lounges mag je - in ieder geval in de US - sinds 1 feb ook al geen twee gratis gasten meer meenemen (tenzij je yearly spend meer dan $75k is)
Ja, dat er dingen kunnen veranderen is niet erg maar dat de communicatie zo slecht is blijft irritant.
Volgens Amex voorwaarden zou je toch echt persoon extra moeten kunnen meenemen.

Maargoed we gaan wel meemaken.

• PizzaHut
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-03 15:01
Ik vlieg op maandag 17 April 2023 Basic Economy met United Airlines. Bij United Airlines heb ik mijn stoelen zelf gereserveerd tegen een aanbetaling. Ik heb €42,48,- extra betaald voor mijn stoelen voor alle vluchten voor op 17 April en 26 April terug.

Er stond dat bij Basic Economy, de stoelen worden automatisch toegewezen door United Airlines tenzij je zelf extra bij betaald en ik wilde niet in het midden zitten.

United Airlines heen: 17 April
• Amsterdam Schiphol naar Washington Dulles International
• Washington Dulles International naar New York Newark Liberty International Airport

United Airlines Terug: 26 April / aankomst 27 April
• New York Newark Liberty International Airport naar Chicago O'Hare International
• Chicago O'Hare International naar Amsterdam Schiphol

Ik vlieg met United Airlines omdat dit ongelooflijk goedkoper was €351! Voor één retourtje! Inclusief BTW en reserveringskosten via CheapTickets.nl. Met de stoelen erbij zit ik op €393,48,-. Ik moet nog ruimbagage bij betalen en dacht dit zit er gratis bij zat. Ik zie nu heen en terug totaal €140,- (€70 voor heen en €70 terug).

Dan zit ik totaal op €533,48,- met alles der op en der aan. Dan is het nog steeds goedkoper voor mij, dan in mijn tijd met Delta of KLM en United Airlines. Toen ik ging boeken via CheapTickets.nl, ik keek om te vergelijken via Vliegwinkel.nl waren de rechtstreekse vluchten €700 a 800. Op dit moment zijn de prijzen weer gedaald naar €450 a 500, maar zonder extra's en geen ruimbagage erbij. Dus ik ben nog steeds goedkoper uit.

Ik vlieg United Airlines omdat uitgebreid 3-gangen menu wordt geserveerd.

Heeft iemand ervaring met, United Airlines vraagt mij om mijn paspoort te scannen en Covid-19 documenten. Kan dit ook op Schiphol of moet het echt vooraf?

Ik vlieg op donderdag 20 April 2023 van New York LaGuardia Airport om 08:00 met American Airlines Airbus A320 naar Washington DC Ronald Reagan Airport 09:19 aankomst. Ik heb €267,- betaald met reserveringskosten en BTW. Mijn terugvlucht is op de 20ste April om 18:00 vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport. Ik heb hier ook voor mijn stoelen betaald €10 per vlucht.

[Voor 9% gewijzigd door PizzaHut op 13-03-2023 14:00]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Pffft wat een gedoe zeg voor een uitgebreid gangen menu in economy. Voor iets minder dan 570EUR vlieg je rechtstreeks AMS-JFK inclusief 1x ruimbagage en stoelselectie. Hoogstwaarschijnlijk wel weer chicken of pasta :)

COVID-19: kan beiden -uploaden of ter plaatse op de luchthaven

• PizzaHut
Grouchy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:05:
Pffft wat een gedoe zeg voor een uitgebreid gangen menu in economy. Voor iets minder dan 570EUR vlieg je rechtstreeks AMS-JFK inclusief 1x ruimbagage en stoelselectie. Hoogstwaarschijnlijk wel weer chicken of pasta :)

COVID-19: kan beiden -uploaden of ter plaatse op de luchthaven
Toen ik ging boeken waren rechtstreekse vluchten €700 a 800. Dit waren spotprijzen voor één retourtje €351,- (Ik dacht meteen boeken)

Ik hoef dus ook niet mijn paspoort vooraf in te scannen?

------
Ik zit nu al op €2.000,48,- dit is:

• Retour Amsterdam naar New York (stoelen met ruimbagage)
• Retour New York naar Washington DC (met stoelen)
• Hotel: Hampton inn by Hilton Newark-Harrison-Riverwalk (inclusief Amerikaanse ontbijtbuffet) 17 april tot 26 April (Ik wilde eerst in Manhattan verblijven bij Hilton was ik €1.050 extra kwijt of €1.000 extra bij Wall Street Holiday-inn met ontbijtbuffet)

[Voor 32% gewijzigd door PizzaHut op 13-03-2023 14:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Yup, vooraf inscannen is niet noodzakelijk. Je paspoort/vaccinatie bewijs kan ook gewoon op de luchthaven worden gecontroleerd als je daar dan incheckt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
PWM schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:13:
[...]

Net terug uit Aalborg en weer geupgrade. Voor het eerst 2x in een week :p

Keuze uit 2 andere maaltijden. Deze keer niemand naast me, dus zat wel lekker. En, als (bijna) altijd: super KLM crew.
Terugweg ook maar weer een upgrade gegeven, wederom stoel 1A en niemand naast me. Geen keuze uit maaltijd gekregen, maar wel een menu dat volledig naar smaak was:

Nu op naar het volgende avontuur: AMS - LIS - TFS met TAP. Heen net achter het gordijntje, terug net ervoor :+ De terugvlucht konden we upgraden à €110pp - wat wel fijn is met overstap van 3 Uur (lounge) en een vlucht om dinertijd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 17:04
PWM schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:42:

[Afbeelding]

En een ander voordeel is dat je nu vrijwel unlimited keuze hebt voor alternatieve/betere routes :)

Dit prijsverschil tussen de twee tickets zal er blijven tenzij je upgrade op een manier die niet verbonden is aan je fare. In de praktijk betekend dat last-minute tijdens check-in. Dat is echter wel een gok, want zowel beschikbaarheid als prijs is hierbij niet gegarandeerd.

Is dit prijsverschil voor de retour of een enkele reis? Ik vind ~900 euro om retour van Economy naar PE te gaan voor twee personen een goede deal. Hangt uiteindelijk af van wat de extra comfort je waard is natuurlijk, maar persoonlijk zou ik dat waarschijnlijk doen.

• We Are Borg
  • Laatst online: 17:05
Xandrios schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:04:
[...]

En een ander voordeel is dat je nu vrijwel unlimited keuze hebt voor alternatieve/betere routes :)
Ja daar doen ze dan niet moeilijk over. Onlangs nog heel dankbaar gebruik van gemaakt. Al gok ik dat @PWM sowieso wel de optimale verbinding boekt

@ShitHappens : je nick past helemaal bij TAP :P Ondanks de soms bizarre dumpprijzen voor business vlieg ik nooit meer met TAP :X

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:53
Iemand hier toevallig ervaringen met een connected flight pakken op Singapore (SIN)?

Wij vliegen zondag 07-05 vanuit DUS naar SIN met een overstap op IST en komen dan maandag ochtend 08-05 om 09:00 aan op SIN. Vanuit SIN willen wij doorvliegen naar KUL om daar onze 3 weekse vakantie te beginnen en zullen de laatste 3/4 dagen SIN weer bezoeken om onze vakantie af te sluiten en naar huis te vliegen.

Nu heb ik wat research gedaan en heeft deze vlucht de afgelopen maand amper tot geen vertraging gehad en meerdere keren wat eerder geland dan 09:00. Aankomst is tot nu toe ook altijd in terminal 1 en de vluchten op deze afbeeldingen zullen vaak ook vertrekken vanuit terminal 1. Wij zullen voor deze vakantie alleen met handbagage vliegen.

Nu moeten we natuurlijk het land in en daarna weer het land uit dus dat zal ook tijd kosten en zullen dus ook daarvoor tijd moeten reserveren. Zou het realistisch zijn om de volgende vlucht rond 12:20 / 12:50 te boeken of meer zekerheid inbouwen en toch kiezen voor 14:50 vlucht?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• ShitHappens
We Are Borg schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:15:
@ShitHappens : je nick past helemaal bij TAP :P Ondanks de soms bizarre dumpprijzen voor business vlieg ik nooit meer met TAP :X
Tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee gehad (maar N = 1). Maar de volgende "betere" optie in mijn optiek (met AirEuropa over MAD naar TFN) was net te duur en Transavia/Easyjet/Vueling/TUI waren echt no-go... Ik kan mezelf in bijna elk koekblik gooien, maar moet met m'n partner iets meer rekening houden :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Ja daar doen ze dan niet moeilijk over. Onlangs nog heel dankbaar gebruik van gemaakt. Al gok ik dat @PWM sowieso wel de optimale verbinding boekt
In dit geval vooral geboekt op kist :) A330-900NEO en A350, beide met suites. Maar die lijken nog te staan. Enige probleem nu, is dat er een Bombardier 900 als overstap in zit ipv A220.

• PizzaHut
Ik heb bij United Airlines gevraagd voor Special meals "Kosher" ik ben benieuwd en kijk er alvast naar uit. Ik heb gehoord dat je bij United Airlines ook keuze hebt uit verschillende 3-soorten eten o.a. vegetarisch. Bij Khosher krijg ik ook misschien vlees? Toch heb ik om Khosher gevraagd.

Heeft iemand ervaring met het eten aan boord bij United Airlines vluchten?

[Voor 17% gewijzigd door PizzaHut op 13-03-2023 20:19]

• PolarBear
  • Niet online
Ga morgen, dus kan het je dan laten weten.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Salv schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:18:
Nu moeten we natuurlijk het land in en daarna weer het land uit dus dat zal ook tijd kosten en zullen dus ook daarvoor tijd moeten reserveren. Zou het realistisch zijn om de volgende vlucht rond 12:20 / 12:50 te boeken of meer zekerheid inbouwen en toch kiezen voor 14:50 vlucht?
Waarom moet je het land in en uit? Je stapt toch meteen over op je vlucht naar KUL? Zeker vanaf dezelfde terminal zonder ruimbagage zal een uur meer dan genoeg zijn. Singapore in en uit is met een Nederlands paspoort een kwestie van minuten at most.

[Voor 14% gewijzigd door Daniel op 13-03-2023 20:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PizzaHut schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:55:
Ik heb bij United Airlines gevraagd voor Special meals "Kosher" ik ben benieuwd en kijk er alvast naar uit. Ik heb gehoord dat je bij United Airlines ook keuze hebt uit verschillende 3-soorten eten o.a. vegetarisch. Bij Khosher krijg ik ook misschien vlees? Toch heb ik om Khosher gevraagd.

M.u.v. eten in Business class (vaak) en First (meestal) is het eten in vliegtuigen op zijn best redelijk. Ik zou mij er niet op verheugen. Kosher is volgens de Joodse spijswetten en kan prima vlees bevatten.

Nu heb ik wat research gedaan en heeft deze vlucht de afgelopen maand amper tot geen vertraging gehad en meerdere keren wat eerder geland dan 09:00.
Resultaten uit het verleden...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Als je een speciale maaltijd kiest dan heb je aan boord niets meer om uit te kiezen. Rond etenstijd, meestal een uurtje na het opstijgen, brengen ze eerst de speciale bestellingen rond voordat ze met het karretje het gangpad doorrijden om alle andere passagiers een maaltijd naar keuze aan te bieden. Je krijgt dus op een gegeven moment een dienblad met een koosjere salade, een koosjere maaltijd, en een koosjer toetje (je 3-gangenmenu ;)) in je handen gedrukt en dat is het. Ik heb wel eens gehoord dat de koosjere maaltijden beter zijn dan de normale maaltijden omdat ze van een andere cateraar komen, dus ben benieuwd naar je ervaringen.

beschermheer van het consumentenrecht

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

De laatste keer dat in economy vloog met United mocht je nog roken aan boord en in de cockpit kijken :P dus aan mijn kennis heb je weinig.

Anyway, ik zou me er echt niet te veel van voorstellen. Je “driegangenmenu” is gewoon een salade, hoofdgerecht en een dessert (meestal iets taart of mousse-achtigs) op één tray. Special meals kun je goed treffen maar omdat je geen keuze hebt zou ik er niet voor kiezen als je er geen specifieke reden voor hebt. Het is letterlijk eten wat de pot schaft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:36

Dat zou geen probleem moeten zijn in Singapore, in max. 30 minuten kun je wel bij je volgende gate staan in dezelfde terminal. Als je alleen met handbagage reist hoef je het land niet in.

Ook naar een andere terminal is eenvoudig, 1, 2 en 3 zijn met elkaar verbonden, daar kun je snel met een treintje of zelfs lopend heen. Terminal 4 kost wat meer tijd.

Dus met 2-3 uur zou ik dat zeker wel aandurven. En als het toch mis gaat, kost een nieuw enkeltje naar KUL voor dezelfde dag ook geen vermogen.

• ShitHappens

Bij veel (maar niet alle) lange afstand vluchten heb je idd vaak keuze uit 2 of 3 gerechten (die dan meestal wel hetzelfde voorgerecht en toetje delen), waarvan eentje vegetarisch kan zijn. Dit wisselt enorm per airline en route.
Voor de mensen die echt een bepaald dieet (moeten) volgen, en dus wat meer zekerheid nodig hebben in wat ze voorgeschoteld krijgen, zijn de special meals het antwoord. Dan helaas geen keuze, maar wel de garantie dat je veganistisch/lactosevrij/halal/kosher krijgt.
Dus je hebt nu een verrassing menu besteld die in elk geval kosher gecertificeerd is en aan boord ook zo behandeld zal worden. Kijk dus niet vreemd op dat de flight attendant je de gesloten verzegelde doos komt tonen, en vragen of je het goed vindt dat zij deze voor je klaarmaken.

Als je liever geen vlees eet, dan zo het ook een optie kunnen zijn om vega(n) te bestellen - maar dan is die maaltijd weer niet gegarandeerd kosher.

Verder ben ik een quinoa-hatende alleseter - dus tot zover eigen ervaringen met maaltijden kiezen. Verder zijn er op YouTube enorm veel kanalen met flight reviews die de moeite waard kunnen zijn om te bekijken. Of AirplaneFoodSnaps op Instagram.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 08:46
ShitHappens schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee gehad (maar N = 1). Maar de volgende "betere" optie in mijn optiek (met AirEuropa over MAD naar TFN) was net te duur en Transavia/Easyjet/Vueling/TUI waren echt no-go... Ik kan mezelf in bijna elk koekblik gooien, maar moet met m'n partner iets meer rekening houden :p
Oprechte vraag, wat is het verschil qua comfort aan boord tussen een 737 van Transavia en van Air Europa? De oude stoelen van EasyJet vond ik persoonlijk altijd wel fijn zitten en als je meer beenruimte nodig hebt, dan kun je daar natuurlijk voor betalen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

gambieter schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 02:29:
Pff, ik ben bang dat een business class ticket naar Nieuw Zeeland eind juni tot half juli het niet gaat worden. In 2018 had ik nog zo'n ticket voor £2800, nu begint het bij ~£4000 met allerlei combi tickets, en £4500 voor een enkele maatschappij. Dat is me teveel, ik krijg £1500 betaald door mijn gastheren, maar om nu £3000 zelf toe te voegen vind ik wat veel.

Dan maar Premium Economy. Of Cathay Pacific, of China Airlines. Grmbl.
Keuzes keuzes. Ik heb nu een Korean Air BC vlucht gevonden voor £3600 (da's ~£800 meer dan PE), maar dat is vanaf Amsterdam ipv London. Dan moet er nog wel een aparte vlucht van Gatwick naar Schiphol bij met koffer (voegt £200 toe), maar dan kan ik de jetlag even uitslapen bij mijn moeder. Ik zit er toch sterk aan te denken om dat te doen, ook al is de 777-200 van Korean op ICN-AKL eentje met 2-3-2 in BC en stoelen die niet helemaal plat gaan, en er zit een overnachting op ICN bij, dwz hotelkosten. Nu slaap ik toch niet echt in vliegtuigen, dus heel erg zal dat niet zijn, maar ik weet ook dat het oude stoelen zijn. Maar het blijft toch een stuk comfortabeler reizen...

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• snaggyheadshot
snaggyheadshot schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Naja het meest vervelende is dat via enkele OTA's de tickets veel goedkoper zijn dan de basic tickets op de airline websites. Het verschil met classic economy tickets zijn daardoor al helemaal groot. Ik heb ook geen ruimbagage nodig dus dat maakt het nog zuurder ;w
Uiteindelijk via de Amerikaanse Expedia de tickets geboekt. Voor de prijs van Basic economy nu een standaard ticket incl. stoelreservering en ruimbagage kunnen boeken. Afrekenen ging in USD maar betaald met Revolut. Alsnog aan de hoge kant, maar al met al prima deal dus :)

• iRobert
exelletor schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:23:
[...]

Oprechte vraag, wat is het verschil qua comfort aan boord tussen een 737 van Transavia en van Air Europa? De oude stoelen van EasyJet vond ik persoonlijk altijd wel fijn zitten en als je meer beenruimte nodig hebt, dan kun je daar natuurlijk voor betalen.
Gaat niet veel verschil in zitten.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@PWM of anderen die Global Entry hebben:

Wat moet ik meenemen voor dat interview?
Heb interview bevestiging, huidige ESTA en een recente factuur van mobiele telefoon geprint.
Afgezien van dat en paspoort, anything else?

Niet heel duidelijk op website (of ik kijk verkeerd).... :)

Heb interview morgenmiddag @ Schiphol

[Voor 6% gewijzigd door kamstra op 14-03-2023 11:42]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iRobert
kamstra schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:42:

Heb interview bevestiging, huidige ESTA en een recente factuur van mobiele telefoon geprint.

Tweede vorm van legitimatie. Bijvoorbeeld rijbewijs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:29:
[...]

Ga morgen, dus kan het je dan laten weten.

Je gaat naar het Sheraton op Schiphol, als je binnen bent naar links. Werd opgevangen bij de bar door de dame die mij een voucher gaf voor gratis koffie (van de US-Dutch Chamber of Commerce). Was te vroeg maar kon meteen aanschuiven bij een vriendelijke dame van de CBP.

Heb alleen paspoort moeten geven en wat vragen beantwoorden (naam, mailadres, geboortedatum en plaats, beroep). Daarna een foto en vingerafdrukken afnemen (die ze beide volgens mij al hadden vanwege eerdere reizen naar de VS). Na 10 minuten (had de koffie nog niet op) stond ik buiten. Nu uurtje later de Globel Entry binnen. Heel soepel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zie je dan morgen ;) Ik heb afspraak om 13.00. Ik vlieg om 15.15, kwam mooi uit.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

haha top thx! :)

Ik ben om 13.30 aan de beurt :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

GE appointment van een jaar of 10 jaar geleden:

IDs/rijbewijs -> If a U.S. visa has been issued on a passport that has expired, you should carry both your new passport and the expired passport containing your valid visa. There is no need to re-apply for a new visa unless the visa term has itself expired.
A copy of your Conditional Approval Notification/Afspraak CBP
proof of address -> bijvoorbeeld brief van de belastingdienst/nutsbedrijf/huur/hypotheek

Zo te lezen vragen ze in 95% van de gevallen alleen naar de IDs.

[Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 14-03-2023 12:13]

• PolarBear
  • Niet online
Inmiddels ook mijn bestaande boekingen kunnen updaten met mijn Known Traveler ID.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:19

franssie

Save the albatross

Grouchy schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:09:
[...]

<>If a U.S. visa has been issued on a passport that has expired, you should carry both your new passport and the expired passport containing your valid visa. There is no need to re-apply for a new visa unless the visa term has itself expired.<>
Volgens mij heb ik ergens nog een oud paspoort met een unlimited visum. Heeft dat dan nog enige waarde?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 01:59:
[...]

Keuzes keuzes. Ik heb nu een Korean Air BC vlucht gevonden voor £3600 (da's ~£800 meer dan PE), maar dat is vanaf Amsterdam ipv London. Dan moet er nog wel een aparte vlucht van Gatwick naar Schiphol bij met koffer (voegt £200 toe), maar dan kan ik de jetlag even uitslapen bij mijn moeder. Ik zit er toch sterk aan te denken om dat te doen, ook al is de 777-200 van Korean op ICN-AKL eentje met 2-3-2 in BC en stoelen die niet helemaal plat gaan, en er zit een overnachting op ICN bij, dwz hotelkosten. Nu slaap ik toch niet echt in vliegtuigen, dus heel erg zal dat niet zijn, maar ik weet ook dat het oude stoelen zijn. Maar het blijft toch een stuk comfortabeler reizen...
Als yolo-routes op een optie zijn :P Ik weet niet precies je reisdata maar je kunt volgens Google Flights voor €3k met Austrian en Air New Zealand via Wenen en Tokyo als je vertrekt vanuit Luxemburg. Vanuit Amsterdam is ~300 meer. Reistijd niet naar vragen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

franssie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Volgens mij heb ik ergens nog een oud paspoort met een unlimited visum. Heeft dat dan nog enige waarde?
Als het visum nog niet verlopen is kun je het nog gebruiken & vroegen ze in het verleden om het mee te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 17:05
franssie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Ja een US visum is gewoon geldig mits de pagina zelf onbeschadigd is en uiteraard niet verlopen. Paspoort zelf mag wel verlopen zijn.

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:52
Nu China weer open gaat ben ik aan het kijken naar vliegtickets.
In het verleden altijd long haul gevlogen met KLM (Boeing 747, 777 of 787). Nu met de Russische sancties zijn de vliegtijden van KLM toegenomen, Chinese maatschappijen hebben hier geen last van.
China Southern vliegt met een Airbus A330 vanaf Schiphol en Hainan Airlines ook met een Airbus A330 vanaf Brussel.
Is de A330 qua comfort vergelijkbaar met een Boeing 777/787?
Voordeel is dat de A330 een 2-4-2 configuratie heeft in economy class, t.o.v een 3-4-3 in een Boeing.

30k Flying Blue miles bij Amex FB Gold

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat hangt meer af van de stoelen en indeling dan van het toestel. Een oude 777 kan een midlife upgrade gekregen hebben met bv. een nieuwe cabine. Qua geluidscomfort maakt zeker een 777 in verhouding meer herrie dan een 330. Een 787 is natuurlijk een stuk beter op dat vlak want een volledig nieuwe generatie. Ik denk dat een 787 geen 3-4-3 heeft trouwens, daarvoor is dat ding iets te smal vziw.

Kijk wel goed naar de voorwaarden van je tarieven, bij HU kost wijzigen/annuleren ook in business heel veel geld in verhouding. Dan kunnen KL en LH bv. interessanter zijn met flexibele tarieven.

[Voor 17% gewijzigd door Borromini op 14-03-2023 14:10]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:05:
Ik denk dat een 787 geen 3-4-3 heeft trouwens, daarvoor is dat ding iets te smal vziw.
787's zijn inderdaad altijd 3-3-3, meer past er niet in.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Daniel schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:47:
Als yolo-routes op een optie zijn :P Ik weet niet precies je reisdata maar je kunt volgens Google Flights voor €3k met Austrian en Air New Zealand via Wenen en Tokyo als je vertrekt vanuit Luxemburg. Vanuit Amsterdam is ~300 meer. Reistijd niet naar vragen ;)
Moet je eens doorklikken. Die Austrian-Air New Zealand worden opeens 2x zo duur als je doorklikt, of hebben geen terugvlucht etc. Die storen bij Google Flights behoorlijk :p

En ik wil niet via die vage sites boeken.

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:52
Borromini schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:05:
Dat hangt meer af van de stoelen en indeling dan van het toestel. Een oude 777 kan een midlife upgrade gekregen hebben met bv. een nieuwe cabine. Qua geluidscomfort maakt zeker een 777 in verhouding meer herrie dan een 330. Een 787 is natuurlijk een stuk beter op dat vlak want een volledig nieuwe generatie. Ik denk dat een 787 geen 3-4-3 heeft trouwens, daarvoor is dat ding iets te smal vziw.

Kijk wel goed naar de voorwaarden van je tarieven, bij HU kost wijzigen/annuleren ook in business heel veel geld in verhouding. Dan kunnen KL en LH bv. interessanter zijn met flexibele tarieven.
787 is inderdaad 3-3-3, KLM heeft momenteel helaas geen 787 ingepland om mijn route.
Flexibele tickets heb ik niet nodig.
Ruimbagage zit bij CZ en HU bij de prijs inbegrepen.

30k Flying Blue miles bij Amex FB Gold

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Moet je eens doorklikken. Die Austrian-Air New Zealand worden opeens 2x zo duur als je doorklikt, of hebben geen terugvlucht etc. Die storen bij Google Flights behoorlijk :p

En ik wil niet via die vage sites boeken.
Ja ik zag het later. Zag nog First voor 4k maar dat bleek enkele reis :D

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Daniel schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:54:
Ja ik zag het later. Zag nog First voor 4k maar dat bleek enkele reis :D
United vluchten zijn leuk, die worden van 3000 opeens 13000 en als je dan doorklikt bestaan ze niet bij de aanbieders. Op andere sites zag ik China Eastern, maar als je dan naar de China Eastern site gaat, is er geen enkele vlucht naar Auckland te boeken ;)

Een beetje a la die schimmige sites op de Pricewatch :p

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 14-03-2023 16:59]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:59:
[...]

United vluchten zijn leuk, die worden van 3000 opeens 13000 en als je dan doorklikt bestaan ze niet bij de aanbieders. Op andere sites zag ik China Eastern, maar als je dan naar de China Eastern site gaat, is er geen enkele vlucht naar Auckland te boeken ;)

Een beetje a la die schimmige sites op de Pricewatch :p
De ITA search kwam nog op de proppen met een Lufthansa-vlucht westwaarts vanaf Amsterdam (heen via SFO, terug via YVR en FRA) voor €3800 maar die kon ik ook niet boeken.

• ShitHappens
exelletor schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:23:
[...]

Ik heb zelf AirEuropa nog nooit gevlogen, maar het type stoel kan idd een wereld van verschil maken - zo zijn KLM's E190's er echt wel op vooruit gegaan met de Recaro stoelen erin.

Maar het grootste euvel voor ons is dat m'n partner fysiek niet in elke stoel kan plaatsnemen, en vaak geen gebruik kan/mag maken van eerste/nooduitgang rijen. Dus we zitten een beetje vast aan airlines die normale stoelen bieden met een ~80 cm pitch. Vandaar dus het vermijden van de LCC's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 21-03 17:04
Pitch is een heel vervelende, want dat hangt soms ook nog af van het specifieke toestel. En die veranderen nog wel eens. Enkele maatschappijen hebben bijvoorbeeld nog verschillende pitch op verschillende vliegtuigen van hetzelfde type, puur omdat het ene toestel gekocht is, de andere geleased, en weer een andere een overgekochte occasion van een andere maatschappij is. Het zou me niets verwonderen als dit ook voor AirEuropa geldt.

Ik zou aanraden om met een maatschappij te reizen waarvan je weet dat het werkt. Bijvoorbeeld KLM in de Economy Comfort sectie op de 737. Daar mag iedereen zitten en weet je zeker dat je die extra beenruimte er is.

Een andere optie is dat je bij KLM een extra stoel kunt bijkopen als POS. Dat moet via het callcenter en ik geloof dat je er dan ook minder voor betaald dan een normale stoel. En mocht dan blijken dat het toestel niet vol zat, krijg je dat geld voor de extra lege stoel nog terug ook.

[Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 14-03-2023 21:44]

• ShitHappens
Economy Comfort of vergelijkbare producten is idd wat we momenteel doen :) Iig in de Embraer vloot passen we dan prima naast elkaar. Een POS stoel gaat weer net te ver, iig op de short-haul vluchten tot dusver.
Maar nu je het zegt... Ik zie dat AirEuropa een ex-Ryanair 737 in de vloot heeft, daar had ik nog niet eens rekening mee gehouden :p

"Gelukkig" vlieg ik ook nog wel eens alleen, en gebruik dus veel eigen ervaring met het hard product bij het boeken van de vluchten. En mocht t dan nog tegenvallen... Tsja dan heb ik iig m'n best gedaan

• CyBeR
  • Niet online
KLM heeft een paar ex-Transavia 737's in hun vloot maar de enige manier dat je dat weet is dat de registratie niet klopt met hun systeem. Alle KLM Boeings beginnen met PH-B, de ex-Transavia's met PH-H. Maar dat zijn nu volledig KLM kisten, interieur is compleet vervangen.

[Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 14-03-2023 23:47]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Daniel schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:08:
De ITA search kwam nog op de proppen met een Lufthansa-vlucht westwaarts vanaf Amsterdam (heen via SFO, terug via YVR en FRA) voor €3800 maar die kon ik ook niet boeken.
Heb de Korean Air vluchten geboekt, voor die £700 meer BC is het waard. De 777-300ER op AMS<>ICN, met die mooie Prestige (BC) mini-suites die je altijd gangpad op kan zonder over iemand heen te moeten stappen, maar de ouwe 777-200 met 2-3-2 op de ICN<>AKL vluchten.

• CyBeR
  • Niet online
Die apex suites zijn heel prettig kan ik je vertellen.

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 00:58

Ben net geweest en had alleen paspoort nodig. De brief noemt ook nog iets met je adres, maar dat heb je al.
Was trouwens erg snel klaar. Had een afspraak om 1030, maar je bent aan de beurt zodra er een officer vrij is. En kreeg een kopje koffie van de Amerikaanse kamer van koophandel :)

These are my principles. If you don't like them I have others.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nou dat was reuzespannend allemaal. Was een uur te vroeg, liep zo naar binnen, 5 mins later buiten en approved :D

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

CyBeR schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 03:50:
Die apex suites zijn heel prettig kan ik je vertellen.
Ik heb ze in 2017 gebruikt (2x 747 bovendek en 777-300ER), en heel erg fijn. Zo kan ik aan de raamkant zitten zonder ingesloten te voelen! Vooral op de 747 bovendek was het fijn, door de kromming van de buitenkant had je ook nog een grote bagagebak naast je. Lawaaierig vliegtuig, maar lang leve de noise-cancelling headphones ;)

• PWM
  • Niet online
Nou gelukt hoor :) Zeer vriendelijke dame heeft mij geholpen. Wist niet dat TSA Pre Check er ook bij zat, top.

Wat jammer is, is dat ik dacht dat het niet gold voor kinderen, maar blijkbaar kan dat wel. Iemand hier onlangs nog aangevraagd en hoe lang duurde het voordat je Conditionally approved was? We vliegen over 5 weken, dat is wel krap voor hun aanvragen denk ik.

• iRobert
PWM schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:26:
Nou gelukt hoor :) Zeer vriendelijke dame heeft mij geholpen. Wist niet dat TSA Pre Check er ook bij zat, top.

Wat jammer is, is dat ik dacht dat het niet gold voor kinderen, maar blijkbaar kan dat wel. Iemand hier onlangs nog aangevraagd en hoe lang duurde het voordat je Conditionally approved was? We vliegen over 5 weken, dat is wel krap voor hun aanvragen denk ik.
5 weken moet je wel kunnen redden, zou je de aanvragen van de kinderen in de USA on arrival kunnen doen.

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:26:

Als alles lekker door loopt kan 't prima (en dan enrollment on arrival), maar als 't bij CBP blijft hangen kan 't ook zo maanden duren. Het deel hier in NL van de KMar gaat zover ik zie altijd wel vrij soepel.

En ja je kunt zelfs je baby GE geven, als je maar netjes je $100 betaalt. En nee als je baby geen GE heeft mag 'ie niet mee door de GE rij.

• snaggyheadshot
Doordat ik in het zuiden woon (en DUS, BRU en FRA voor mij interessanter zijn vaak dan AMS) vlieg ik meestal met Star Alliance maatschappijen. Van de week een vlucht met Delta geboekt vanaf BRU. Nu krijg ik van de klantenservice te horen dat mijn FlyingBlue nummer niet wordt geaccepteerd wordt omdat ik een Delta vlucht heb geboekt en geen codeshare via KLM 8)7 Vrij vervelend, want ik vlieg niet vaak met KLM en ik moet binnen enkele maanden een vlucht doen anders verlopen mijn huidige miles.

Is dit normaal voor SkyTeam? Bij SA kan ik vrijwel altijd gewoon mijn SA nummer toevoegen ongeacht welke maatschappij/programma. Lastig sparen bij SkyTeam op die manier :?

Dat wordt dan maar een handjevol Amex punten overboeken :P

• CyBeR
  • Niet online
Nee dat is gewoon onzin.

• mrsar
  • Laatst online: 15:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zou geen issue mogen zijn, probeer eens via de delta site/app dit toe te voegen en anders kan je dit gewoon in BRU laten doen aan een balie

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
snaggyheadshot schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:19:
Is dit normaal voor SkyTeam? Bij SA kan ik vrijwel altijd gewoon mijn SA nummer toevoegen ongeacht welke maatschappij/programma. Lastig sparen bij SkyTeam op die manier :?
Volgens mij zijn er geen boekingsklasses bij Delta waarbij je geen FB-miles kunt sparen. Zie https://www.flyingblue.nl...elta-air-lines?country=NL

• snaggyheadshot
mrsar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:54:
zou geen issue mogen zijn, probeer eens via de delta site/app dit toe te voegen en anders kan je dit gewoon in BRU laten doen aan een balie
Heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het lidmaatschapsnummer in het verkeerde formaat is. Vandaar dat ik contact had opgenomen met de klantenservice.

Dan maar aan de balie proberen idd.

• CyBeR
  • Niet online
Je moet wel aangeven dat 't een AF of KL nummer is he. Maar verder is 't gewoon een nummer dus veel "verkeerd formaat" kan er niet aan zijn eigenlijk.

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:53
Daniel schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:36:
[...]

Waarom moet je het land in en uit? Je stapt toch meteen over op je vlucht naar KUL? Zeker vanaf dezelfde terminal zonder ruimbagage zal een uur meer dan genoeg zijn. Singapore in en uit is met een Nederlands paspoort een kwestie van minuten at most.
Ik dacht dat je wel verplicht was om door de douane moest als SIN je eindbestemming is voor de vlucht die aankomt.

Gezien de meerdere reacties, dat 2-3 uur wel veilig zou zijn zal ik de connecting flight alvast boeken en mocht het toch mis gaan voor paar tientjes vlieg je later die dag nog door.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Grouchy

Grouchy

meep meep

snaggyheadshot schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:19:
Doordat ik in het zuiden woon (en DUS, BRU en FRA voor mij interessanter zijn vaak dan AMS) vlieg ik meestal met Star Alliance maatschappijen. Van de week een vlucht met Delta geboekt vanaf BRU. Nu krijg ik van de klantenservice te horen dat mijn FlyingBlue nummer niet wordt geaccepteerd wordt omdat ik een Delta vlucht heb geboekt en geen codeshare via KLM 8)7 Vrij vervelend, want ik vlieg niet vaak met KLM en ik moet binnen enkele maanden een vlucht doen anders verlopen mijn huidige miles.

Dat wordt dan maar een handjevol Amex punten overboeken :P
Had iets soortgelijks een paar weken geleden.
Er was een vlucht geboekt met KLM en heb met KLM gebeld om mijn Delta SkyMiles toe te voegen, kreeg te horen van KLM telefoon agent 1 dat het toevoegen van mijn Delta SkyMiles nummer niet lukte en niet mogelijk was. HUCA KLM agent 2 kwam met het verhaal dat FF mijlen verdienen op KLM vluchten alleen voor FB leden mogelijk was. Dat leden van andere Skyteam FF programma's op door KLM uitgevoerde vluchten ook mijlen kunnen verdienen ging er bij hem niet in. Aeromexico, China Eastern Airlines, Delta Air Lines & Korean Air FF, nee die konden geen mijlen verdienen op hun vluchten 8)7

Waarschijnlijk een nieuwe interface daarzo met 'enhanced' opties?

Anders in proberen in te loggen met je booking code en achternaam ( klmf.ly/1zyczoB )
en dan;
Passengers -> loyalty programmes en het FF programme & number daarzo toevoegen

[Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 16-03-2023 15:57]

• iRobert
Salv schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Ik dacht dat je wel verplicht was om door de douane moest als SIN je eindbestemming is voor de vlucht die aankomt.
Indien je alleen handbagage hebt kun je gewoon door naar transit security.

• snaggyheadshot
Grouchy schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Dat leden van andere Skyteam FF programma's op door KLM uitgevoerde vluchten ook mijlen kunnen verdienen ging er bij hem niet in. Aeromexico, China Eastern Airlines, Delta Air Lines & Korean Air FF, nee die konden geen mijlen verdienen op hun vluchten 8)7
8)7 Wat is dan het hele idee van zo'n spaarprogramma.
Grouchy schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:51:
[...]
Anders in proberen in te loggen met je booking code en achternaam ( klmf.ly/1zyczoB )
en dan;
Passengers -> loyalty programmes en het FF programme & number daarzo toevoegen
Bij mij is het andersom. Ik heb FlyingBlue en gebruik deze keer Delta. Hun systeem staat mijn nummer niet toe :/

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46

Sorcerer8472

Mens sana?

snaggyheadshot schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:30:
[...]

Bij mij is het andersom. Ik heb FlyingBlue en gebruik deze keer Delta. Hun systeem staat mijn nummer niet toe :/
Da's raar, heb nooit problemen hiermee gehad. Hij herkent het nummer en je krijgt meteen de benefits zoals niet betalen voor bagage. Heeft wellicht met spelling van je naam te maken oid?

Ging wel ooit een keer mis toen ik een Delta-ticket had die operated was door Westjet. Toen kreeg ik "uit coulance" de bagage-allowance. Overigens geen miles of XP terwijl het een Delta-ticket was, FB-helpdesk geloofde niet dat het ticket door Delta uitgegeven was 8)7

Verder nog nooit problemen gehad of er achteraan hoeven gaan :)

[Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-03-2023 09:22]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• mrsar

mrsar

standaard met vietnam airlines/ china airlines geloof ik, ondanks dat mijn FF erbij staat altijd de BP bewaren, dan via de site opsturen en alles komt er zoner problemen bij, maar dat het FF nummer niet gepakt wordt is ook nieuw voor mij, ook bij delta nooit issues mee gehad

• snaggyheadshot
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Da's raar, heb nooit problemen hiermee gehad. Hij herkent het nummer en je krijgt meteen de benefits zoals niet betalen voor bagage. Heeft wellicht met spelling van je naam te maken oid?
Helaas ;(

Bij FB heb ik geen status, ging mij er meer om dat ik toch weer iets van punten kreeg. Is toch wel handig voor iemand die infrequent met KLM vliegt, laatste vlucht met KLM is alweer 1 jaar geleden. Ik ga het gewoon proberen aan de balie.

[Voor 6% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-03-2023 09:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrsar

mrsar

snaggyheadshot schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:28:
[...]

Helaas ;(

[Afbeelding]

Bij FB heb ik geen status, ging mij er meer om dat ik toch weer iets van punten kreeg. Is toch wel handig voor iemand die infrequent met KLM vliegt, laatste vlucht met KLM is alweer 1 jaar geleden. Ik ga het gewoon proberen aan de balie.
in pulldown menu zet je ook echt klm/AF FF , heb je niet toevallig van een andere maatschappij het nummer dat je die maatschappij moet kiezen? want zou wel vreemd zijn inderdaad.

• snaggyheadshot
mrsar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:30:
[...]

in pulldown menu zet je ook echt klm/AF FF , heb je niet toevallig van een andere maatschappij het nummer dat je die maatschappij moet kiezen? want zou wel vreemd zijn inderdaad.
_/-\o_ Vraag mij niet waarom.. maar AirFrance FlyingBlue doet het wel. Bedankt!

Kan onderstaande opmerking van een Delta medewerker ook weer de prullenbak in.
Since your flight was marketed and operated by Delta, you are not able to add the Flying blue number. You can add your Flying blue number if your flight is Marketed or operated by Air France or KLM.

[Voor 28% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-03-2023 09:34]

• mrsar

mrsar

snaggyheadshot schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:33:
[...]

_/-\o_ Vraag mij niet waarom.. maar AirFrance FlyingBlue doet het wel. Bedankt!

Kan onderstaande opmerking van een Delta medewerker ook weer de prullenbak in.

[...]
omdat de nummers airline specifiek zijn en je FB nummer hoort echt bij de AF/KL ;) dus je moet echt aangeven waar het nummer bij hoort, zag de pulldown leeg in screenshot,vandaar dat ik het zei.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:24:
Je moet wel aangeven dat 't een AF of KL nummer is he. Maar verder is 't gewoon een nummer dus veel "verkeerd formaat" kan er niet aan zijn eigenlijk.
Ahem.

• snaggyheadshot
Excuus :P Was toch echt in de veronderstelling dat ik een KLM FB nummer zou hebben. Niet dus :+
mrsar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:36:
[...]

omdat de nummers airline specifiek zijn en je FB nummer hoort echt bij de AF/KL ;) dus je moet echt aangeven waar het nummer bij hoort, zag de pulldown leeg in screenshot,vandaar dat ik het zei.
De pulldown ging vanzelf leeg na het kiezen van KLM FB. Geen idee hoe dit nummer overigens een AF FB kan zijn. Nog nooit gevlogen met AF en zover ik weet heb ik mij daar ook nooit aangemeld, maar dat is natuurlijk al een hele poos geleden.

Overigens verklaart dit vermoedelijk wel het vervelende probleem dat ik nooit kan inloggen met mijn e-mail maar altijd met mijn FB-nummer moet inloggen omdat de website aangeeft dat ik twee accounts op hetzelfde e-mail adres heb.

[Voor 29% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-03-2023 09:53]

• CyBeR
  • Niet online
Flying Blue is van zowel Air France als KLM wat tegenwoordig (nouja, al een tijdje) één bedrijf is.

Er is dus geen verschil tussen AF of KL in deze, alleen blijkbaar bugt dat formulier.

En aangezien FB ook het loyaltyprogramma is van een paar andere airlines had je ook bijvoorbeeld Kenya Airways of Tarom kunnen kiezen.

[Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 17-03-2023 11:01]

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:56:
Flying Blue is van zowel Air France als KLM wat tegenwoordig (nouja, al een tijdje) één bedrijf is.
Sterker nog het is het loyaliteitsprogramma van een aantal airlines: Flying Blue is the loyalty programme of Air France, KLM, Transavia, Aircalin, Kenya Airways and TAROM.

Je ziet dit wel vaker een loyaliteitsprogramma wat gedeeld wordt tussen een aantal airlines, zoals Flying Blue, maar ook Avios (BA, Iberia oa) waarbij je wel per airline apart kan inschrijven (dus een apart AF FB account en een apart KLM FB account maar ook een BA Avios account en Iberia Avios account), waar je wel onderling punten kan verdienen. En je kan meestal ook binnen de alliantie (Oneworld, Skyteam etc) bij andere airlines ook punten verdienen.

Wat je vaak wel ziet is hoe verder je van je eigen programma bent (dus andere airline of een airline met een ander loyaliteitsprogramma binnen de alliantie) je minder punten krijgt, of geen bonuspunten of wel punten verdienen maar die niet kwalificeren voor een status upgrade. Het kan best ingewikkeld worden.
Pagina: 1 ... 161 162 163 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee