Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 161 162 163 Laatste
Acties:

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had in een 787-9 een stoel met plek voor reiswieg bij mijn reservering. Er zijn twee stoelen met plek voor een reiswieg. Ik heb mijn reservering aangepast omdat ik _vermoed_ dat ik van deze plek gebumped wordt als er iemand bij inchecken om vraagt - en dat ik dan bij de gate van stoel moet wisselen.

(a) Klopt deze aanname?
(b) Waarom zou je deze stoelen nog kiezen voor een lange vlucht? Upside is een beetje beenruimte, downside risk is "de laatste beschikbare stoel"

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

franssie

Save the albatross

ANdrode schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:24:
Ik had in een 787-9 een stoel met plek voor reiswieg bij mijn reservering. Er zijn twee stoelen met plek voor een reiswieg. Ik heb mijn reservering aangepast omdat ik _vermoed_ dat ik van deze plek gebumped wordt als er iemand bij inchecken om vraagt - en dat ik dan bij de gate van stoel moet wisselen.

(a) Klopt deze aanname?
(b) Waarom zou je deze stoelen nog kiezen voor een lange vlucht? Upside is een beetje beenruimte, downside risk is "de laatste beschikbare stoel"
Voor de duidelijkheid, je reist zonder reiswieg? Dan lijkt me dat er inderdaad een kans bestaat dat je wordt geofferd voor iemand met.
Ik heb die optie bij het zoeken van een stoel nog nooit gezien overigens, welke mij vlieg je?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 21:35
ANdrode schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:24:

(a) Klopt deze aanname?
Het viel mij de laatste paar keer bij KLM op dat ze deze stoelen (en de rij er achter) hebben geblokkeerd bij de keuze van stoelen.

Je kan natuurlijk ook op een positieve manier gebumped worden. dmv een upgrade. Het personeel heeft ook niet graag dat ze iemand naar ergens in het midden op de achterste rij voor de WC moeten verplaatsen.

Maar het zijn sowieso geen fijne plekken om te zitten.
- Je stoel is smaller omdat je TV scherm en tafel in de leuning zitten.
- Mensen staan de hele vlucht naast je te wachten op naar de wc te gaan. En je zit waarschijnlijk naast een WC of de kombuis.
- De overhead bin is vaak bezet met gear voor de FA. En je kan niks op de grond hebben liggen tijdens opstijgen en landen.

TheS4ndm4n#1919

• ANdrode
  • Niet online
franssie schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Voor de duidelijkheid, je reist zonder reiswieg? Dan lijkt me dat er inderdaad een kans bestaat dat je wordt geofferd voor iemand met.
Ik heb die optie bij het zoeken van een stoel nog nooit gezien overigens, welke mij vlieg je?
Ik vlieg zonder wieg. Het gaat om United (stoel 1A/L)
RocketKoen schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Het viel mij de laatste paar keer bij KLM op dat ze deze stoelen (en de rij er achter) hebben geblokkeerd bij de keuze van stoelen.
Slimme keuze - want in mijn ogen is er een grote, en terechte reden om iemand te verplaatsen als de plek nodig is.

Gebruikt KLM in zo'n geval de economy plus/comfort/business stoelen voor passagiers met economy ticket en baby? In het toestel waar ik naar de kaart keek (A330-300 @ aerolopa.com) zit 2/10e van de bassinet stoelen in economy).
Maar het zijn sowieso geen fijne plekken om te zitten.
- Je stoel is smaller omdat je TV scherm en tafel in de leuning zitten.
- Mensen staan de hele vlucht naast je te wachten op naar de wc te gaan. En je zit waarschijnlijk naast een WC of de kombuis.
- De overhead bin is vaak bezet met gear voor de FA. En je kan niks op de grond hebben liggen tijdens opstijgen en landen.
Ik denk dat je gelijk hebt dat er goede kans is op een upgrade wanneer je vanuit de stoel verplaatst wordt en aangeeft dat dit je tegenvalt (beenruimte, geen recline van iemand voor je). In dit geval is er wat meer ruimte voor voeten en redelijke kans op geluid van personeel in de kombuis, waardoor deze stoel sowieso een twijfelgeval is. Maar door de kans op bumpen. wordt het een "liever niet".

Je hebt waarschijnlijk ook gelijk over de ruimte in sommige overhead bins bij die stoelen. Dat wordt vast ook wel weer opgelost, maar bagage die bij de deur het ruim in gaat, of zoeken naar je tas is niet ideaal.

Het voelt als een trade-off waar je een klein voordeel ruilt voor een redelijke kans op een nadeel.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 21:35
ANdrode schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:32:
[...]

[...]

Slimme keuze - want in mijn ogen is er een grote, en terechte reden om iemand te verplaatsen als de plek nodig is.

Gebruikt KLM in zo'n geval de economy plus/comfort/business stoelen voor passagiers met economy ticket en baby? In het toestel waar ik naar de kaart keek (A330-300 @ aerolopa.com) zit 2/10e van de bassinet stoelen in economy).

[...]

Ik denk dat je gelijk hebt dat er goede kans is op een upgrade wanneer je vanuit de stoel verplaatst wordt en aangeeft dat dit je tegenvalt (beenruimte, geen recline van iemand voor je). In dit geval is er wat meer ruimte voor voeten en redelijke kans op geluid van personeel in de kombuis, waardoor deze stoel sowieso een twijfelgeval is. Maar door de kans op bumpen. wordt het een "liever niet".

Je hebt waarschijnlijk ook gelijk over de ruimte in sommige overhead bins bij die stoelen. Dat wordt vast ook wel weer opgelost, maar bagage die bij de deur het ruim in gaat, of zoeken naar je tas is niet ideaal.

Het voelt als een trade-off waar je een klein voordeel ruilt voor een redelijke kans op een nadeel.
Volgens mij zitten ze bij KLM op rij 30 DEG en 2DG. Misschien ook 10 DEG, maar die blokkeren ze niet (want die kosten extra geld).
https://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_787-900.php

TheS4ndm4n#1919

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:19
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt dat er goede kans is op een upgrade wanneer je vanuit de stoel verplaatst wordt en aangeeft dat dit je tegenvalt (beenruimte, geen recline van iemand voor je).
Ik betwijfel het en heb er ook nog nooit van gehoord / over gelezen. Zolang er plek is in eco heb je geen “recht” van klagen: je krijgt een plek in eco wat je geboekt hebt. Alleen de stoel is anders. Dat je hierdoor minder ruimte / recline / overlast hebt lijkt mij geen motivatie voor de crew om je naar business te upgraden. Dat zijn flinke upgrades vanuit eco puur omdat je niet je eco stoel hebt gekregen die je had geselecteerd? In de voorwaarden zal zeker staan dat ze je altijd een andere stoel mogen toewijzen. Zeker bij United kan je een upgrade vergeten omdat ze loyal members op een upgrade lijst zetten en zo elke vlucht de business class volduwen om loyaliteit te creëren bij hun frequent flyers

• ANdrode
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Ik betwijfel het en heb er ook nog nooit van gehoord / over gelezen. Zolang er plek is in eco heb je geen “recht” van klagen: je krijgt een plek in eco wat je geboekt hebt. Alleen de stoel is anders. Dat je hierdoor minder ruimte / recline / overlast hebt lijkt mij geen motivatie voor de crew om je naar business te upgraden. Dat zijn flinke upgrades vanuit eco puur omdat je niet je eco stoel hebt gekregen die je had geselecteerd?
Het is een forse upgrade maar wel het verschil tussen wel of niet kunnen werken tijdens een vlucht. Een bulkhead stoel is een extra dienst waar je met geld of status voor betaald.

Redelijke kans dat ze een goed alternatief voor je zoeken. Een echte upgrade is misschien wat veel. Ligt misschien ook aan status: toekomstige klantwaarde van een loyale klant is hoog.

Toekomstige klantwaarde na een negatieve ervaring is een stuk lager.
[...]
Zeker bij United kan je een upgrade vergeten omdat ze loyal members op een upgrade lijst zetten en zo elke vlucht de business class volduwen om loyaliteit te creëren bij hun frequent flyers
Gevolg in dit geval zou zijn dat ik van 1A naar een willekeurige stoel toe ga in de cabine. Waarschijnlijk een mindere keuze dan nu beschikbaar is. Daarom kies ik nu direct voor een alternatief.

• rolex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:07
Heeft iemand enig idee hoelang de staking op Dusseldorf Airport gaat duren? Ik ga daar vanaf vliegen maar kan niet vinden hoelang het gaat duren.

Heel veel nieuwsberichten maar totaal 0.0 info over hoelang.

[Voor 18% gewijzigd door rolex op 27-02-2023 08:41]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24
rolex schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:06:
Heeft iemand enig idee hoelang de staking op Dusseldorf Airport gaat duren? Ik ga daar vanaf vliegen maar kan niet vinden hoelang het gaat duren.

Heel veel nieuwsberichten maar totaal 0.0 info over hoelang.
als je op de juiste plaats kijkt heb je gewoon goede info:

[Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 27-02-2023 09:22]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:53
Dean Martin schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Smaken verschillen. Parkeren is qua locatie prima. Maar oud en heel krap. Mijn (forse) auto krijg ik bijv niet aan beide kanten open. Maar soit.

Vorige zomer was DUS zonder prio een chaos qua drukte. Bijna vergelijkbaar met Schiphol. Lounges zijn mijns inziens al 10 jaar verouderd. Nee ik skip het als het even kan (helaas deze zomer weer een keertje noodzakelijk vanaf daar).
Het zal inderdaad smaken verschillen of eisen / standaarden wat je aan een vliegveld geeft hoe de ervaring ook is. Sommige delen zullen misschien oude meuk zijn maar als je daar bv geen waarde aan hecht is dat natuurlijk een andere ervaring.

Wij zullen met turkish airlines vanaf DUS naar SIN in economy vliegen, zullen er op tijd zijn voor security en met carry on geen incheck nodig als je online al wat doet. Daarna is het gewoon op een bankje of stoeltje wachten tot je aan de beurt bent om het vliegtuig in te gaan. Dan is een retour a €620 voor ons wel dikke prima ipv AMS met prijs rond de €850 retour. Tenzij je met Saudia Airlines wilt vliegen en een 11uur nachtelijke overstap op Jedda wilt.

Dus wij zijn content, in oktober kiezen we voor AMS naar DPS en dan kunnen we gewoon met de trein heen en weer van huis naar vliegveld :) Lees net alleen de staking op DUS ga nu wel duimen dat het in mei dan weer in orde is haha.

[Voor 3% gewijzigd door Salv op 27-02-2023 09:58]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]
Ik zou op een United 789 in Polaris elke andere oneven window seat prefereren boven 1A/L (behalve dan rij 5 vanwege ontbrekend raam). Als je perse bulkhead wil zitten is rij 9 een betere keuze.

Class upgrades aan boord omdat je de aangeboden alternatieve stoel in de geboekte klasse niet naar je wens is zijn uiterst zeldzaam. Als je betaalde extra's niet beschikbaar zijn krijg je een refund en soms voor de moeite nog wat miles erbij. Veiligheidsredenen zoals een defect aan de stoel kan nog een reden zijn om je naar een hogere klasse te verplaatsen als er echt niets anders beschikbaar is.

Bij veel airlines kunnen rijen met bassinet niet gekozen worden bij boeking als er geen baby in de boeking zit, juist om te voorkomen dat er later nog geschoven moet worden.

[Voor 16% gewijzigd door Daniel op 27-02-2023 11:45]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 17:04
[...]

Ik betwijfel het en heb er ook nog nooit van gehoord / over gelezen. Zolang er plek is in eco heb je geen “recht” van klagen: je krijgt een plek in eco wat je geboekt hebt. Alleen de stoel is anders. Dat je hierdoor minder ruimte / recline / overlast hebt lijkt mij geen motivatie voor de crew om je naar business te upgraden. Dat zijn flinke upgrades vanuit eco puur omdat je niet je eco stoel hebt gekregen die je had geselecteerd? In de voorwaarden zal zeker staan dat ze je altijd een andere stoel mogen toewijzen. Zeker bij United kan je een upgrade vergeten omdat ze loyal members op een upgrade lijst zetten en zo elke vlucht de business class volduwen om loyaliteit te creëren bij hun frequent flyers
Ik deel deze mening. Natuurlijk zijn er, op details, verschillen tussen stoelen in dezelfde cabine. Maar zolang de airline die verschillen niet aangeeft als betaalde optie, heb je nul rechten als je wordt verplaatst.

Upgrades aan boord zijn zeer zeldzaam (voor normale pax althans, nonrev is een ander verhaal). Mijn persoonlijke verwachting is dat je als Nederlander, bij een Amerikaanse maatschappij, dit niet voor elkaar gaat krijgen ook al was er wél ruimte in een hogere classe. Wat er over het algemeen niet is inderdaad wegens de vele complimentary upgrades vóór boarding.

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Ik deel deze mening. Natuurlijk zijn er, op details, verschillen tussen stoelen in dezelfde cabine. Maar zolang de airline die verschillen niet aangeeft als betaalde optie, heb je nul rechten als je wordt verplaatst.
En als dat wel zo is is je enige recht een refund van wat je betaald hebt voor die optie.
Upgrades aan boord zijn zeer zeldzaam (voor normale pax althans, nonrev is een ander verhaal). Mijn persoonlijke verwachting is dat je als Nederlander, bij een Amerikaanse maatschappij, dit niet voor elkaar gaat krijgen ook al was er wél ruimte in een hogere classe. Wat er over het algemeen niet is inderdaad wegens de vele complimentary upgrades vóór boarding.
Dan moet je ook nog op een binnenlandse vlucht zitten want complimentary upgrades zijn er alleen naar domestic first class.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

• ANdrode
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:42:
[...]
Exit of bulkhead is tegenwoordig vaak een betaalde optie. Geld terug vind ik een slechte ruil, een echte upgrade weer wat fors. Als ze een premium economy variant hebben is dat wel terecht - eigenlijk wat betreft hard product vaak equivalent en eigenlijk niet zoveel extra.
Ik geef zoiets bij een amerikaanse maatschappij een grotere kans dan bij een europese. De trade-off is "dit zijn de regels" ten opzichte van "dit is een negatieve ervaring". Amerikaanse bedrijven maken het _makkelijker_ (niet: triviaal) om in zo'n moment een goede oplossing te hebben.

Ik zie mensen wel vaak geïrriteerd reageren in zo'n situatie. Dan krijg je nul.
Daniel schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Ik zou op een United 789 in Polaris elke andere oneven window seat prefereren boven 1A/L (behalve dan rij 5 vanwege ontbrekend raam). Als je perse bulkhead wil zitten is rij 9 een betere keuze.
Ik vind persoonlijk de tweede cabine niet fijn. Door een schedule change was 1A/L een keer vrij maar het is de nadelen niet waard. "wat meer ruimte voor voeten": fijn. Maar de ruil voor meer geluid als je wilt slapen? Not worth it.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:12
ANdrode schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:35:
Ik vind persoonlijk de tweede cabine niet fijn. Door een schedule change was 1A/L een keer vrij maar het is de nadelen niet waard. "wat meer ruimte voor voeten": fijn. Maar de ruil voor meer geluid als je wilt slapen? Not worth it.
Op de 777 is 1A altijd geblokeerd voor de piloot bij UA. Ik zou dat eigenlijk ook bij de 787 verwachten, tenzij het een korter(e) route betreft. Crew rest area bij de 787 zit boven BC dus er is dan geen stoel nodig.

[Voor 7% gewijzigd door iRobert op 28-02-2023 08:36]

• ANdrode
  • Niet online
iRobert schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:19:
[...]

Op de 777 is 1A altijd geblokeerd voor de piloot bij UA. Ik zou dat eigenlijk ook bij de 787 verwachten, tenzij het een korter(e) route betreft. Crew rest area bij de 787 zit boven BC dus er is dan geen stoel nodig.
Volgens mij was deze schedule change de reden dat 1A opeens vrij was. Meestal zijn 1A/L al bezet wanneer ik een ticket boek.

Conclusie is in ieder geval dat het geen echt betere stoel is dan de window seats. De drie ramen zijn mooi én ze slapen ook prima :).

• swtimmer
  • Laatst online: 08-03 22:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik zit te kijken hoe EC 261/2004 werkt als je overstapt van de VS op een interne EU vlucht. Ik vloog met een US carrier terug (Delta), dus het deel VS -> EU valt niet onder deze wet. Nu is het zo dat doordat die vlucht te laat was ik omgeboekt werd om een veel latere EU -> EU vlucht (KLM) omdat ik mijn connectie gemist had. Alles was geboekt onder dezelfde KLM boeking.

Aangezien ik 6u later uiteindelijk op mijn bestemming ben gekomen, valt dit nu wel of niet onder de EU wetgeving? Heeft het zin voor mij om hier moeite in te steken?

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:12

hellknight

Medieval Nerd

Heeft iemand een idee hoe de situatie op Schiphol momenteel is qua wachttijden, etc?
Ik heb volgende week Vrijdag rond 07:00 een TAP vlucht naar Lissabon, en het zou handig zijn te weten waar ik rekening mee moet houden - is een kleine 2 uur voor vertrek aanwezig genoeg (ik heb ruimbagage) of is dat momenteel krap?

Your lack of planning is not my emergency

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

swtimmer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:54:
Ik zit te kijken hoe EC 261/2004 werkt als je overstapt van de VS op een interne EU vlucht. Ik vloog met een US carrier terug (Delta), dus het deel VS -> EU valt niet onder deze wet. Nu is het zo dat doordat die vlucht te laat was ik omgeboekt werd om een veel latere EU -> EU vlucht (KLM) omdat ik mijn connectie gemist hebt. Alles was geboekt onder dezelfde KLM boeking.

Aangezien ik 6u later uiteindelijk op mijn bestemming ben gekomen, valt dit nu wel of niet onder de EU wetgeving? Heeft het zin voor mij om hier moeite in te steken?
Toevallig heeft de hoogste Europese rechter een uitspraak gedaan over een vergelijkbare zaak (HvJ EU 12 november 2020, C-367/20, ECLI:EU:C:2020:909):
New York - Amsterdam, uitgevoerd door Delta
Amsterdam - Hamburg, uitgevoerd door KLM
Door een aankomstvertraging werd de overstap gemist.

Het hof heeft geoordeeld dat je dit moet zien als één vlucht van New York naar Hamburg die gedeeltelijk door KLM is uitgevoerd. Omdat KLM een EU-carrier is had de passagier recht op compensatie:
Bijgevolg moeten rechtstreeks aansluitende vluchten waarvan er een vlucht wordt uitgevoerd door een luchtvaartmaatschappij als KLM – waarvoor vaststaat dat zij in het bezit is van een geldige, door een lidstaat afgegeven exploitatievergunning – worden beschouwd als een vlucht die wordt uitgevoerd door een uitvoerende communautaire luchtvaartmaatschappij als bedoeld in artikel 3, lid 1, onder b), van verordening nr. 261/2004, ook al werden deze rechtstreeks aansluitende vluchten tevens gedeeltelijk uitgevoerd door een niet-communautaire luchtvaartmaatschappij.
Bijgevolg vallen rechtstreeks aansluitende vluchten die vertrekken van een op het grondgebied van een derde land gelegen luchthaven naar een op het grondgebied van een lidstaat gelegen luchthaven, en die gedeeltelijk worden uitgevoerd door een communautaire uitvoerende luchtvaartmaatschappij als bedoeld in artikel 3, lid 1, onder b), van verordening nr. 261/2004 – in casu KLM – binnen de werkingssfeer van deze verordening, tenzij de betrokken passagier in de Verenigde Staten voordelen of compensatie heeft ontvangen en bijstand heeft gekregen, hetgeen aan de verwijzende rechter staat om na te gaan.
Die laatste zin is wel belangrijk: je kunt geen twee keer compensatie krijgen. Dat staat zo in de verordening: "tenzij zij bepaalde voordelen of compensatie hebben ontvangen en bijstand hebben gekregen in dat derde land". Als Delta je bijvoorbeeld al miles ter compensatie heeft gegeven ben je klaar. Als je recht hebt op compensatie kun je kiezen of je die bij Delta of bij KLM aanvraagt:
Wat de vraag betreft wie aansprakelijk is voor de betaling van de compensatie die verschuldigd is in geval van langdurige vertraging bij aankomst van rechtstreeks aansluitende vluchten, zoals die in het hoofdgeding, heeft het Hof verduidelijkt dat elke luchtvaartmaatschappij die ten minste één van deze rechtstreeks aansluitende vluchten heeft uitgevoerd deze compensatie verschuldigd is, ongeacht of de door haar uitgevoerde vlucht al dan niet aan de basis lag van de langdurige vertraging waarmee de passagier op zijn eindbestemming is aangekomen (zie in die zin arrest van 11 juli 2019, České aerolinie, C‑502/18, EU:C:2019:604, punten 20‑26).

beschermheer van het consumentenrecht

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

fopjurist schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:57:
[...]

Toevallig heeft de hoogste Europese rechter een uitspraak gedaan over een vergelijkbare zaak (HvJ EU 12 november 2020, C-367/20, ECLI:EU:C:2020:909):
New York - Amsterdam, uitgevoerd door Delta
Amsterdam - Hamburg, uitgevoerd door KLM
Door een aankomstvertraging werd de overstap gemist.

Het hof heeft geoordeeld dat je dit moet zien als één vlucht van New York naar Hamburg die gedeeltelijk door KLM is uitgevoerd. Omdat KLM een EU-carrier is had de passagier recht op compensatie:

[...]

[...]

Die laatste zin is wel belangrijk: je kunt geen twee keer compensatie krijgen. Dat staat zo in de verordening: "tenzij zij bepaalde voordelen of compensatie hebben ontvangen en bijstand hebben gekregen in dat derde land". Als Delta je bijvoorbeeld al miles ter compensatie heeft gegeven ben je klaar. Als je recht hebt op compensatie kun je kiezen of je die bij Delta of bij KLM aanvraagt:

[...]
Top. Dit is exact mijn situatie. Op de platinumlijn doen ze net of het een delta probleem is. Ik vond dat sowieso vreemd aangezien de overstap echt in de eu was. Ook had klm mij op een thalys kunnen zetten zodat ik wel redelijk op tijd thuis zou zijn gekomen.

• PizzaHut
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-03 15:01
Ik vlieg op donderdag 20 april 2023 vanaf New York La Guardia met American Airlines type Airbus A320 om 08:00 vertrek naar Washington DC Ronald Reagan Airport aankomst 09:19, vluchtduur 1 uur en 19 minuten.

Terugvlucht is op donderdag 20 april 2023 vanaf Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 vertrek met American Airlines type Airbus A320 naar New York La Guardia aankomst 19:13. Vluchtduur 1 uur en 13 minuten. Ik vlieg Economy.

Dit was de goedkoopste manier via Newark of JFK bijna het dubbele kwijt tussen €350 en de 400. Ik heb voor de bovenstaande €238,- betaald voor een retourtje.

Ik ben benieuwd. Ik had het beter moeten inplannen en ook misschien met een overnachting daar. Volgens mijn neef uit New Yersey is 1 dagje te doen. Ik ga het mee maken.

[Voor 7% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 02:24]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Pff, ik ben bang dat een business class ticket naar Nieuw Zeeland eind juni tot half juli het niet gaat worden. In 2018 had ik nog zo'n ticket voor £2800, nu begint het bij ~£4000 met allerlei combi tickets, en £4500 voor een enkele maatschappij. Dat is me teveel, ik krijg £1500 betaald door mijn gastheren, maar om nu £3000 zelf toe te voegen vind ik wat veel.

Dan maar Premium Economy. Of Cathay Pacific, of China Airlines. Grmbl.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• We Are Borg
gambieter schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 02:29:
Pff, ik ben bang dat een business class ticket naar Nieuw Zeeland eind juni tot half juli het niet gaat worden. In 2018 had ik nog zo'n ticket voor £2800, nu begint het bij ~£4000 met allerlei combi tickets, en £4500 voor een enkele maatschappij. Dat is me teveel, ik krijg £1500 betaald door mijn gastheren, maar om nu £3000 zelf toe te voegen vind ik wat veel.

Je kunt altijd nog bij inchecken kijken wat een upgrade kost :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Naar NZ heb ik uberhaupt zelden onder de 3500 gezien in business, was altijd al een dure bestemming. 4k+ anno 2023 vind ik niet zo gek. Ook hier heeft de inflatie over de hele linie toegeslagen, long haul business onder de 2k is een zeldzaamheid geworden en eigenlijk alleen nog te vinden als je 6+ maanden van tevoren boekt.

Betwijfel of die tijden ooit terug gaan komen, de introductie van PE bij steeds meer airlines drijft de prijzen van business ook nog eens op.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PizzaHut schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 01:49:
Ik vlieg op donderdag 20 april 2023 vanaf New York La Guardia met American Airlines type Airbus A320 om 08:00 vertrek naar Washington DC Ronald Reagan Airport aankomst 09:19, vluchtduur 1 uur en 19 minuten.

Terugvlucht is op donderdag 20 april 2023 vanaf Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 vertrek met American Airlines type Airbus A320 naar New York La Guardia aankomst 19:13. Vluchtduur 1 uur en 13 minuten. Ik vlieg Economy.

Dit was de goedkoopste manier via Newark of JFK bijna het dubbele kwijt tussen €350 en de 400. Ik heb voor de bovenstaande €238,- betaald voor een retourtje.

Ik ben benieuwd. Ik had het beter moeten inplannen en ook misschien met een overnachting daar. Volgens mijn neef uit New Yersey is 1 dagje te doen. Ik ga het mee maken.
Nu is t vloeken in de kerk (topic ;)?) maar dat is een mooi stukje om te doen met de trein. T is iets langer van deur tot deur maar ik vond t aanrader. In 1 dag natuurlijk weer niet aan te raden, maar t was een bijzonder ontspannen reizen (en t was dirt cheap voor business class achtige stoelen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xandrios
PizzaHut schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 01:49:

Let ook op dat de reis van Jersey naar LaGuardia tijd én geld kost. Als iemand je kan wegbrengen dan valt dat wellicht mee, maar per OV kost dat redelijk wat tijd - en met een Uber oid ben je snel $ 50 kwijt (enkele reis) als je door de stad moet.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is er mis met CX? Teveel uit de richting? Als airline staan die toch goed aangeschreven?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CX is een uitstekende airline idd, zou er geen enkele moeite mee hebben om daarmee te vliegen (anders dan dat ik er geen FB punten voor krijg.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Borromini schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:02:
Wat is er mis met CX? Teveel uit de richting? Als airline staan die toch goed aangeschreven?
CX is goed, daar ben ik in 2015 mee naar NZ gevlogen (PE). China Airlines ook goed, die heb ik in 2018 gebruikt (BC), die maken een stopover in Brisbane, maar dat vind ik niet zo erg, kan je de benen even strekken.

De Grmbl is vanwege de PE ipv BC ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• PizzaHut
Heeft iemand het zelfde ervaring als ik? Ik heb mijn e-ticket van American Airlines. Ik probeer mijn stoelen te reserveren €10 per stoel. Als ik mijn ANWB VISA GO CARD gebruik iedere keer mislukt de betaling. Ik heb al wel een aantal keren geprobeerd. Ik ga op stoel 20A en 20F zitten in een Airbus A320.

Op de site van American Airlines zegt hij telkens dat er iets fout is en er geen betaling af is van mijn kaart. ANWB ICS gebeld en alles moet kloppen de kaart is ook geactiveerd

[Voor 22% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 14:46]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:14
Ik mag over 2 weken voor het eerst in lange tijd weer eens naar Schiphol voor een vlucht naar Ierland. Moet ik nog rekening houden met achterlijke rijen, of is een uur of 2 vantevoren aanwezig inmiddels alweer voldoende om comfortabel m'n vlucht te halen?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@PizzaHut Staat je CC wel open voor gebruik buiten de EU?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PizzaHut
Borromini schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:14:
@PizzaHut Staat je CC wel open voor gebruik buiten de EU?
Heeft een creditcard dit ook? Hoe kan ik dit terugzien of dit aanstaat? Het is een nieuwe kaart. Kan ik dit wijzigen

[Voor 12% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 15:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:24
PizzaHut schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:44:
Heeft iemand het zelfde ervaring als ik? Ik heb mijn e-ticket van American Airlines. Ik probeer mijn stoelen te reserveren €10 per stoel. Als ik mijn ANWB VISA GO CARD gebruik iedere keer mislukt de betaling. Ik heb al wel een aantal keren geprobeerd. Ik ga op stoel 20A en 20F zitten in een Airbus A320.

Op de site van American Airlines zegt hij telkens dat er iets fout is en er geen betaling af is van mijn kaart. ANWB ICS gebeld en alles moet kloppen de kaart is ook geactiveerd
De GO card is een zogenaamde prepaid creditcard, waarop jij eerst geld moet storten. Heb je dat gedaan?

Daarnaast: soms worden pre-paid creditcards geweigerd door vendors, maar dat vermeldt American niet op hun website.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• PizzaHut
Hmmbob schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:42:
[...]

De GO card is een zogenaamde prepaid creditcard, waarop jij eerst geld moet storten. Heb je dat gedaan?

Daarnaast: soms worden pre-paid creditcards geweigerd door vendors, maar dat vermeldt American niet op hun website.
Ja op de kaart zit genoeg saldo in de plus. Ik ben benieuwd want mijn hotel borg $300 moet ik ook via deze kaart betalen.

Op American Airlines staat wel de logo van VISA en 2 stoelen kosten €21

Ik had sinds 2013 een Credit Card Mastercard bij ICS via ABN AMRO met daarop een krediet tot €2.500,- maar ik wilde geen krediet en vond dat de kaart niet bij mij paste. Ik wilde geen krediet hebben. Deze Mastercard heb ik opgezegd en ben nu over op ANWB VISA GO CARD.

Hopelijk kan ik er in Amerika straks mee betalen, ik heb ook mijn pincode al ingesteld op VISA GO CARD

[Voor 4% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 17:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Xandrios schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:18:
[...]

Let ook op dat de reis van Jersey naar LaGuardia tijd én geld kost. Als iemand je kan wegbrengen dan valt dat wellicht mee, maar per OV kost dat redelijk wat tijd - en met een Uber oid ben je snel $ 50 kwijt (enkele reis) als je door de stad moet.
Vanaf New Jersey betaal je ook nog best wat aan tol. Ik heb het even opgezocht vanaf zijn hotel, een uber is $83 als je die zo vroeg in de ochtend al kunt krijgen, een taxi inclusief fooi kost ook zoiets. Met het OV is hij twee uur onderweg dus dat is geen optie als hij nog een beetje fit wil aankomen in DC. Ik snap dit gewoon echt niet. Een paar weken geleden vroeg hij wat het beste was en bijna iedereen raadde hem de trein aan. Hij kan van zijn hotel in 20 minuten naar Newark Penn Station lopen. De trein is goedkoper dan de uber van/naar het vliegveld, een stuk relaxter, en de deur-tot-deur-tijden zijn vergelijkbaar of zelfs iets beter (heen 06:19-09:29 voor $62, terug 17:05-20:10 voor $62).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PizzaHut
Het is mij gelukt en ik heb de stoelen gereserveerd met ANWB GO CARD

[Voor 26% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 21:08]

• CyBeR
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Vanaf New Jersey betaal je ook nog best wat aan tol. Ik heb het even opgezocht vanaf zijn hotel, een uber is $83 als je die zo vroeg in de ochtend al kunt krijgen, een taxi inclusief fooi kost ook zoiets.
Als je uber überhaupt wil. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er heel veel zijn die in NJ rijden, die je weigeren als blijkt dat je naar NYC wilt.

Maar NJ heeft een best redelijk (naar Amerikaanse maatstaven) busnetwerk van en naar de Port Authority Bus Terminal in op 42nd st in NYC die op de metro is aangesloten.

[Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 03-03-2023 18:08]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
fopjurist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Vanaf New Jersey betaal je ook nog best wat aan tol. Ik heb het even opgezocht vanaf zijn hotel, een uber is $83 als je die zo vroeg in de ochtend al kunt krijgen, een taxi inclusief fooi kost ook zoiets. Met het OV is hij twee uur onderweg dus dat is geen optie als hij nog een beetje fit wil aankomen in DC. Ik snap dit gewoon echt niet. Een paar weken geleden vroeg hij wat het beste was en bijna iedereen raadde hem de trein aan. Hij kan van zijn hotel in 20 minuten naar Newark Penn Station lopen. De trein is goedkoper dan de uber van/naar het vliegveld, een stuk relaxter, en de deur-tot-deur-tijden zijn vergelijkbaar of zelfs iets beter (heen 06:19-09:29 voor $62, terug 17:05-20:10 voor $62).
Precies wat ik dacht. Als ie nou van Newark zou vertrekken…ok, maar op dit goddeloze uur van New Jersey naar LaGuardia komen kost je met de taxi een vermogen waardoor je waarschijnlijk duurder uit bent dan vanaf Newark. Met bus en metro doe je er 2 uur over, plus de uiterst fijne experience van om half 4 moeten opstaan. Lekker in het holst van de nacht op een bushalte 8)7

Ik snap er helemaal niks van. Ga je op één van de weinige plekken in de US zitten waar de trein een valide service heeft, kies je voor een totaal onpraktische en duurdere omweg met het vliegtuig.

• PizzaHut
Ik ga niet met de uber of taxi. Ik ga waarschijnlijk met het openbaar vervoer vanuit Newark Liberty International Airport. Misschien komt mijn neef mij opwachten uit New Yersey. Vanaf het vliegveld tot mijn hotel is 7.4 kilometer. Ik neem pas de volgende dag een Metro Card Unlimited voor 7 dagen (1 week) voor €30 dollar

[Voor 4% gewijzigd door PizzaHut op 03-03-2023 18:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PizzaHut schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:23:
Ik ga niet met de uber of taxi. Ik ga waarschijnlijk met het openbaar vervoer vanuit Newark Liberty International Airport. Misschien komt mijn neef mij opwachten uit New Yersey. Vanaf het vliegveld tot mijn hotel is 7.4 kilometer. Ik neem pas de volgende dag een Metro Card Unlimited voor 7 dagen (1 week) voor €30 dollar
Dit gaat om je tripje naar Washington. Je zegt om 08:00 te vliegen van LaGuardia. Dat is in Queens aka de andere kant van de stad. Als je daar om 06:30 wil zijn met het OV moet je voor 05:00 uit je hotel vertrekken, of $50-80 stukslaan op een taxi.
Dit terwijl je ook op een steenworp afstand van je hotel een rechtstreekse trein naar DC kan pakken die minder kost, wat letterlijk iedereen je ook adviseerde.

Je moet het zelf weten, maar voor mij is de logica ver te zoeken.

• PizzaHut
Daniel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:32:
[...]

Dit gaat om je tripje naar Washington. Je zegt om 08:00 te vliegen van LaGuardia. Dat is in Queens aka de andere kant van de stad. Als je daar om 06:30 wil zijn met het OV moet je voor 05:00 uit je hotel vertrekken, of $50-80 stukslaan op een taxi.
Dit terwijl je ook op een steenworp afstand van je hotel een rechtstreekse trein naar DC kan pakken die minder kost, wat letterlijk iedereen je ook adviseerde.

Je moet het zelf weten, maar voor mij is de logica ver te zoeken.
Ik zag dat het op zelfde neerkomt zowel trein als met het vliegtuig. Ik heb al uitgezocht hoe ik en hoe laat ik moet vertrekken met het openbaar vervoer. Ik kan gebruik maken van mijn metro card.

Voordeel met de trein ik zie de landschap. Maar ik vind vliegen leuker. En vanuit Washington Ronald Reagan Airport met de Metro rechtstreeks tot de White House 25 minuten elke 6 minuten.

• We Are Borg

Die bestemming staat ook nog op mijn wensenlijstje. Dat is zoals @Daniel al aangaf een kostbare bestemming in business: die dikke 4K pp klopt wel aardig. Nu is het ook een flinke afstand.

Zag zojuist Mexico voorbij komen vanuit Amsterdam voor 1400 pp: maar ja met TAP dus dan maar niet :X

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:46
Heeft iemand toevallig recent Amex Platinum for 2 aangevraagd? Hoe lang duurt dit proces ongeveer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:32
Gisteravond op de terugvlucht van Londen zaten twee kinderen in de exit row. Ik schat één rond een jaar of vijf, het andere rond een jaar of twaalf).

Ik had geen zin in gedoe aan boord, dus niks van gezegd. Vond het wel opmerkelijk, ik was altijd in de veronderstelling dat je minstens een jaar of vijftien moet zijn én fysiek in staat om te assisteren indien nodig.

Betrof een vlucht van BA.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Mawlana schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:23:
Gisteravond op de terugvlucht van Londen zaten twee kinderen in de exit row. Ik schat één rond een jaar of vijf, het andere rond een jaar of twaalf).

Ik had geen zin in gedoe aan boord, dus niks van gezegd. Vond het wel opmerkelijk, ik was altijd in de veronderstelling dat je minstens een jaar of vijftien moet zijn én fysiek in staat om te assisteren indien nodig.

Die vijfjarige mocht daar niet zitten.
https://runwaygirlnetwork...-raises-safety-questions/
British Airways states that, according to UK Civil Aviation Authority (CAA) regulations, an exit row occupant must be an adult. In the specific terms and conditions, the airline states the age as 12 years or older. This is consistent with the European Aviation Safety Agency’s (EASA) definition of an adult at 12 years, which the UK CAA references in its own regulations.
https://www.caa.co.uk/Pas...line-seating-allocations/
The following passengers are among those who should not be allocated, or directed to, seats by emergency exits:
- Children (whether accompanied or not) and infants.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Mawlana schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:23:

Ik had daar bij het uitstappen wel iets van gezegd. Gaat ook om jouw veiligheid.

[Voor 0% gewijzigd door wibblemoo op 05-03-2023 20:06. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Leetness schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:29:
Heeft iemand toevallig recent Amex Platinum for 2 aangevraagd? Hoe lang duurt dit proces ongeveer?
Half jaar geleden duurde dat minder dan een maand als ik me goed herinner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:37
Weet iemand hoe vaak/wanneer KLC wisselt tussen de business class maaltijden?

Ik had net deze op de KL1943 naar ZAG:

Gaat me dan met name om de KL1944 van zaterdag die ik terug pak... Kon vandaag voor €49 de heenweg upgraden wat quasi-ok was. Maar als ze zaterdag weer dezelfde maaltijd serveren laat ik m schieten :p

• franssie

franssie

Save the albatross

ShitHappens schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:44:

[Afbeelding]
Gaat me dan met name om de KL1944 van zaterdag die ik terug pak... Kon vandaag voor €49 de heenweg upgraden wat quasi-ok was. Maar als ze zaterdag weer dezelfde maaltijd serveren laat ik m schieten :p
Heen en terug heb je dacht ik altijd andere maaltijden, want andere cateraars.
Dat gezegd hebbende, toen ik terugvloog van ATL in BC afgelopen november kreeg ik iets wat ik niet onthouden heb, maar smaak zat er in elk geval niet aan, zelfs nog even overwogen om te vragen of er nog iets beschikbaar was uit economy.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
FB miles besteden is ook niet echt grappig meer he. Wil over anderhalve week ff naar Londen met m’n vrouw. KLM: minimaal 50k miles pp als je tenminste op normale tijden wil vliegen (en niet om like 07:05 heen en terug of via CDG moeten) en 100+ euro cash bijleggen. BA: 30k Avios - in business ook nog eens - en een euro 8)7 ongeacht welke vlucht je neemt.

En als je vooral short haul vliegt krijg je bij KLM een paar honderd miles per segment. Duurt aardig lang om dan een awardticket bij elkaar te sparen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
@Daniel Die programma's zijn voor mensen die veel business voor hun werk vliegen. Dan gaat het erg hard. Als je 2 keer per jaar een weekendje samen weggaat dan heeft het weinig toegevoegde waarde.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jongetje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:55:
@Daniel Die programma's zijn voor mensen die veel business voor hun werk vliegen. Dan gaat het erg hard. Als je 2 keer per jaar een weekendje samen weggaat dan heeft het weinig toegevoegde waarde.
Zo adverteren ze het niet ;) maar in de praktijk is het wel zo ja, zeker nu KL/AF tickets revenue based miles geven. Koop een business ticket van 4k als Platinum klant en je krijgt alsnog 32k miles, dat tikt nog wel aan. Het issue is meer dat de redemption-tarieven in veel gevallen vrij astronomisch zijn.

• franssie

franssie

Save the albatross

Klopt.
Als medium vlieger (wat weekeindjes weg en eens per jaar een langere reis in BC) is het voor mij niet meer interessant om voor Flyingblue te kiezen. Ik ga dus ook gewoon voor de goedkoopste optie met een bepaald service niveau.
De miles zijn bij FB geen drol meer waard, met mijn vluchten wordt ik steeds net aan silver, of niet. Dan is KLM gewoon te duur in vergelijking met andere maatschappijen.
Ik denk dat FF programma's inderdaad vooral voor de echte wekelijkse FFlyers nog interessant zijn. Moet eens opzoeken wat de verhoudingen zijn want ergens vermoed ik dat dat bedrijfseconomisch wel uitkan totdat inkoop zich ermee gaat bemoeien.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
franssie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Klopt.
Als medium vlieger (wat weekeindjes weg en eens per jaar een langere reis in BC) is het voor mij niet meer interessant om voor Flyingblue te kiezen. Ik ga dus ook gewoon voor de goedkoopste optie met een bepaald service niveau.
De miles zijn bij FB geen drol meer waard, met mijn vluchten wordt ik steeds net aan silver, of niet. Dan is KLM gewoon te duur in vergelijking met andere maatschappijen.
Ik denk dat FF programma's inderdaad vooral voor de echte wekelijkse FFlyers nog interessant zijn. Moet eens opzoeken wat de verhoudingen zijn want ergens vermoed ik dat dat bedrijfseconomisch wel uitkan totdat inkoop zich ermee gaat bemoeien.
Als je vaker langere afstanden vliegt tikken die miles nog wel voldoende aan. Paar keer naar de VS/Canada geweest in economy en kan nu wel een paar leuke promo rewards kiezen. Dat is dan ook wel over een paar jaar heen opbouwen maar ik zou ook niet verwachten dat ik na twee keer vliegen al een 'gratis' vlucht cadeau zou krijgen.

Vind het serviceniveau van KLM op langere afstanden overigens nog altijd wel fijn terwijl ze lang niet altijd zo duur zijn. Tenzij het prijsverschil significant is hebben ze nog altijd wel de voorkeur op langere afstanden

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21
Enige "voordeel" van de pandemie is dat wij als een gek miles hebben "gespaard" met de creditcard uitgaven. Gespaard tussen aanhalingstekens want je betaalt er zelf voor, je kan nl ook kiezen voor cashback programma's. Anyway, we hebben nu meer dan 1.5 miljoen miles bij Citi en die verlopen nooit. Dan hebben we nog >100k bij Asiamiles en >150k bij Krisflyer. Die Krisflyer is echt van laatste 18 maanden met revenge travel van ons >:)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Creditcards zijn inderdaad de way to go, waarbij het als je in de VS woont nog een stuk harder gaan dan hier in NL. Maar alsnog kun je zeker als je mensen met regelmaat aanmeldt voor het Amex-piramidespel vrij vlot een flinke berg punten opsparen. Airlines met fixed award charts bieden dan best wat value for money.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:05
Daniel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:44:
Creditcards zijn inderdaad de way to go, waarbij het als je in de VS woont nog een stuk harder gaan dan hier in NL. Maar alsnog kun je zeker als je mensen met regelmaat aanmeldt voor het Amex-piramidespel vrij vlot een flinke berg punten opsparen. Airlines met fixed award charts bieden dan best wat value for money.
En als je amex FB hebt is dit ook wel slim: https://earnonline.flyingblue.com/en/
Krijg je net wat extra miles.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21
Verlopen die miles na een bepaalde periode? Dat vond ik altijd grootste nadeel.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[Afbeelding]
Ugh. Wat doen ze als je niet van garnalen houdt? Of Quinoa?
Is dit echt gewoon "je eet wat de pot schaft" of hebben ze een keuze?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:37
Leek er inderdaad op dat dit het gewoon was, of ander maar vragen naar wat economy kreeg. Maar om voor die 6 business pax op een vlucht van 2 uur meerdere maaltijden in te laden, is misschien ook niet te doen.

(en inderdaad, houd niet van garnalen en krijg quinoa heel slecht weg. En dat 't koud is maakt het er ook niet beter op natuurlijk :p Chocolademousse was wel goeie, gelukkig)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Haha, die had ik gisteren ook. Die business in de Embraers is echt niets waard. Had ik nog iemand naast me ook. Zit je daar met je armen bij elkaar een salade te eten die 5cm voor je staat omdat het blad niet verder schuift :+

KLM had mij gratis geupgrade dus ik klaag er niet over. Maar als ik er voor zou betalen zou ik wel chagarijnig zijn.

• wibblemoo
EU business neem je mijns inziens ook alleen maar voor de plek voorin/baggage en prio instappen/inchecken. Eten is handig als je net rond etenstijd vliegt maar ze mogen het van mij weglaten.Iberia heeft meestal wel aardige maaltijden, maar daar is de laatste tijd ook niets meer te kiezen.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:58:
Verlopen die miles na een bepaalde periode? Dat vond ik altijd grootste nadeel.
FB Miles zijn 2 jaar geldig gerekend vanaf de laatste qualifying activity: dat is een vlucht waarbij je level miles spaart (KLM, AF, meeste Skyteam partners). Vluchten waarbij je alleen award miles spaart (zoals bijv. met Etihad) tellen niet.

Als je een FB Amex kaart hebt telt elke betaling met de kaart ook als een qualifying activity omdat je dat ook level miles oplevert. Er zijn nog wel andere trucs mogelijk, bijvoorbeeld door miles binnen een family account van het ene naar het andere account over te zetten.
wibblemoo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:51:
EU business neem je mijns inziens ook alleen maar voor de plek voorin/baggage en prio instappen/inchecken. Eten is handig als je net rond etenstijd vliegt maar ze mogen het van mij weglaten.Iberia heeft meestal wel aardige maaltijden, maar daar is de laatste tijd ook niets meer te kiezen.
In een 3-3 layout is de lege middenstoel nog wel van (geringe) meerwaarde - en als je rij 1 kunt kiezen heb je vaak ook nog wel significant meer beenruimte. In de Embraers met 2-2 zouden eigenlijk de aisle seats leeg moeten blijven maar dat kost blijkbaar teveel capaciteit.
EU biz is al sinds jaar en dag bij alle airlines een inferieur product maar niemand lijkt interesse te hebben om er iets aan te doen. Ik snap niet waarom een product als domestic first in de US (brede stoelen in 2-2 layout met iets meer beenruimte) in Europa zo moeilijk is.

[Voor 40% gewijzigd door Daniel op 07-03-2023 09:56]

• wibblemoo
Daniel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:51:
[...]

In een 3-3 layout is de lege middenstoel nog wel van (geringe) meerwaarde - en als je rij 1 kunt kiezen heb je vaak ook nog wel significant meer beenruimte. In de Embraers met 2-2 zouden eigenlijk de aisle seats leeg moeten blijven maar dat kost blijkbaar teveel capaciteit.
EU biz is al sinds jaar en dag bij alle airlines een inferieur product maar niemand lijkt interesse te hebben om er iets aan te doen. Ik snap niet waarom een product als domestic first in de US (brede stoelen in 2-2 layout met iets meer beenruimte) in Europa zo moeilijk is.
Ja dat bedoel ik met 'plek voorin' i.e. iets meer ruimte in een 737/A320, Embrears sla ik over ;-). Gezien de last-minute upgrades die worden aangeboden, zal er wel weinig vraag naar zijn.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 08:46
Daniel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:51:
[...]

In landen zoals VS en Rusland worden de 737s en 320s al snel op langere vluchten ingezet waarbij een vluchtduur van 6 uur geen uitzondering is. In Europa is het vanaf de meeste hubs zo'n 4 uur naar verre bestemmingen als Canarische eilanden (leisure bestemming, dus valt eigenlijk af), Istanbul en Tel Aviv. Ik kan in ieder geval geen KLM vlucht van 6u in een 737 bedenken. TAP heeft wel leuke stoelen in de LR-Airbussen, maar ze zijn met een ander doel aangeschaft.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nou ik vlieg veel BC, maar het valt echt tegen hoor. Als jij niet in het regen seizoen ergens wil komen en niet gek wil overstappen zijn reward tickets tegenwoordig enorm duur ivt hoeveel miles je krijgt. Zelfs als ik mega dure last minute tickets heb vind ik dat ik vrij weinig miles daarvoor krijg tegenwoordig.

5 jaar geleden kon je echt voor weinig miles best leuke vluchten boeken richting een Rio of Sint Maarten, dat zie ik tegenwoordig echt veel minder. Komt ook doordat meestal nu promo rewards maar 25% is en veel specifiekere vluchten.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
exelletor schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:23:
[...]

In landen zoals VS en Rusland worden de 737s en 320s al snel op langere vluchten ingezet waarbij een vluchtduur van 6 uur geen uitzondering is. In Europa is het vanaf de meeste hubs zo'n 4 uur naar verre bestemmingen als Canarische eilanden (leisure bestemming, dus valt eigenlijk af), Istanbul en Tel Aviv. Ik kan in ieder geval geen KLM vlucht van 6u in een 737 bedenken. TAP heeft wel leuke stoelen in de LR-Airbussen, maar ze zijn met een ander doel aangeschaft.
US airlines bieden op sommige coast to coast routes of naar Hawaii bijv dan weer een aangepast product boven domestic first, zoals Jetblue Mint of Delta One.
De langste narrowbody KLM-vlucht op dit moment is inderrdaad naar Tel Aviv, dat duurt ~4,5 uur. Daarna Istanbul, Athene en Lissabon (allemaal net boven de 3 uur)

Anderen maken het wel bonter, bijvoorbeeld Air Baltic vliegt Riga-Dubai (6,5 uur) met een A220-300.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40

FreakNL

Well do ya punk?

Wat wijzigingen in FB..

Silver mag nu 24 uur vantevoren alle stoelen (ex BC, maar dus inc premium comfort en emergency) pakken zonder kosten, Gold 72 uur vantevoren.

https://www.flyingblue.com/nl/news/new-benefit-models

[Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 07-03-2023 12:53]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
Business Class en Premium Comfort mag toch al bij het boeken een stoel kiezen ongeacht de status?
Ik heb iemand laatst geholpen met boeken zonder een FB account en die mocht direct de stoel kiezen in Premium Comfort.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 07-03-2023 13:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
FreakNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:47:
Wat wijzigingen in FB..

Silver mag nu 24 uur vantevoren alle stoelen (ex BC, maar dus inc premium comfort en emergency) pakken zonder kosten, Gold 72 uur vantevoren.

Ik denk niet dat Silver zonder betaling Economy Comfort of Premium Economy mag kiezen. Bij Gold staat expliciet dat je gratis mag upgraden naar Economy Comfort (dus niet Premium Economy) wat bij Silver weer niet wordt vermeld. De 'preferred seats' en 'exit row' zullen wel binnen 24/72 uur gratis zijn gok ik.

Wel jammer dat de korting op stoelkeuze voorafgaand aan deze termijn hiermee vervalt.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

FreakNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:47:
Wat wijzigingen in FB..

Betekent dit dat Gold niet meer de gebruikelijke preferred seats (dus achter economy comfort) kan selecteren direct na het boeken?!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:06
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Betekent dit dat Gold niet meer de gebruikelijke preferred seats (dus achter economy comfort) kan selecteren direct na het boeken?!
Vermoedelijk wel, maar dan tegen de volle prijs (ipv 50% korting nu)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40

FreakNL

Well do ya punk?

Het is op meerdere manieren uitlegbaar zo. We gaan het zien.

• franssie

franssie

Save the albatross

Yankovic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Ik denk niet dat Silver zonder betaling Economy Comfort of Premium Economy mag kiezen. Bij Gold staat expliciet dat je gratis mag upgraden naar Economy Comfort (dus niet Premium Economy) wat bij Silver weer niet wordt vermeld. De 'preferred seats' en 'exit row' zullen wel binnen 24/72 uur gratis zijn gok ik.
Zo lees ik het ook. En het zal dus meestal een virtuele sigaar uit een lege doos worden. Je kan tot 24 uur van te voren de stoel kopen, of gokken/hopen dat ie beschikbaar is.
Wel jammer dat de korting op stoelkeuze voorafgaand aan deze termijn hiermee vervalt.
yup, en dus ook weer minder waarde voor je status. Wie er echt waarde aan hecht zal het voortaan aanschaffen tegen de volle prijs.

EDIT: maar wat @FreakNL terecht schrijft, we zullen het zien.

[Voor 3% gewijzigd door franssie op 07-03-2023 16:57]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:34
Kan je als je vliegt naar een schengen land ook met je privium door de paspoort controle naar de non schengen lounge of is dat niet toegestaan volgens de voorwaarden? Was me niet helemaal duidelijk

• Xandrios
We wachten nog op de verbeteringen voor Plat..

Overigens is de nieuwe aanpassing voor Plat netto gewoon een achteruitgang. Als T-24 de Comfort stoelen voor veel mensen gratis gaan zijn wordt EC dus volgepakt. Weg is de lege middenstoel..

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

mfkne schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Vermoedelijk wel, maar dan tegen de volle prijs (ipv 50% korting nu)
Bij gold zijn deze seats gratis (de paarse stoelen op de KLM-seatmap), net zoals bij platinum economy comfort (oranje stoelen) nu gratis zijn. Dus da's wel een schril contrast.

En idd het zal ertoe leiden dat mensen juist meer de economy comfort-stoelen gaan boeken als het toch dezelfde prijs is. Paars is vaak nu al leger dan oranje omdat mensen graag betalen voor meer beenruimte maar minder graag voor alleen vooraan zitten.

Als T-24 idd ook oranje vrijkomt zal dit alleen maar erger worden dus ik vraag me af of dit gaat veranderen.

[Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-03-2023 13:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48

Grouchy

meep meep

Dracula schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:18:
Kan je als je vliegt naar een schengen land ook met je privium door de paspoort controle naar de non schengen lounge of is dat niet toegestaan volgens de voorwaarden? Was me niet helemaal duidelijk
Heb dit jaren geleden ooit gevraagd en toen was het toegestaan (meeting in de Privium ClubLounge West, de ene vliegt die dag naar een Schengen bestemming, de andere naar een non-Schengen) .
Ook het afgelopen jaar het diverse malen gedaan, vroeger ging je dan de Privium ClubLounge Departures in en kort voor vertrek ging je dan binnen 5-10 minuten door security .
I.v.m. het gebrek van een fasttrack/de lange rijen afgelopen jaar werkte dat niet meer.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit kan gewoon, de marechaussee kijkt wel even raar als je zegt dat je alleen naar de lounge gaat als ze vragen waar de reis naartoe gaat :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Doe het elke week. Althans, de weken dat ik Schengen vlieg.

Had gisteren onze stagiaire mee (ja, die mogen ook mee op reis bij ons :p ) en die heeft natuurlijk geen Privium. Dus ben met hem naar de Schengen Crown Lounge geweest. Wat een armoe (terugkerende rant :p ). Nergens plek, alle stoelen hebben scheuren en het eten wat in de bakken ligt is al voorgekauwd zo smerig. Wat aan aanfluiting. Blij met de Privium pas.

• PizzaHut
Ik vlieg op 17 april met United Airlines UA 947 Amsterdam Schiphol naar Washington Dulles International mijn tussenstop om naar NewYork door te vliegen. Vertrek is om 12:00. Weet iemand misschien welke vertrekhal United Airlines gebruikt? Is dat vertrekhal 3?

Ik moet minimaal 3 uur van te voren aanwezig zijn? Mijn stoel heb ik al gereserveerd en alleen mijn koffer afgeven. Ik wordt tussen half 8 en 8 uur afgezet op Schiphol door mijn ouders.

Is het momenteel en voor April 2023 weer lange rijen op Schiphol?

Ik heb bewijzen van mijn 4 vacinatie uitgeprint via CoronaCheck en heb ook mijn gele boekje bij mij. Vragen ze hier om op Schiphol bij het inchecken?

[Voor 34% gewijzigd door PizzaHut op 08-03-2023 17:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:15
PizzaHut schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:31:
Ik vlieg op 17 april met United Airlines UA 947 Amsterdam Schiphol naar Washington Dulles International mijn tussenstop om naar NewYork door te vliegen. Vertrek is om 12:00. Weet iemand misschien welke vertrekhal United Airlines gebruikt? Is dat vertrekhal 3?

Ik moet minimaal 3 uur van te voren aanwezig zijn? Mijn stoel heb ik al geserveerd en alleen mijn koffer afgeven. Ik wordt tussen half 8 en 8 uur afgezet op Schiphol door mijn ouders.

Is het momenteel en voor April 2023 weer lange rijen op Schiphol?

Ik heb bewijzen van mijn 4 vacinatie uitgeprint via CoronaCheck en heb ook mijn gele boekje bij mij. Vragen ze hier om op Schiphol bij het inchecken?
Ik was afgelopen zondag binnen 10 minuten ingecheckt en door de security heen. Zo lang je niet in een schoolvakantie vliegt is 4,5 uur van tevoren (07.30 uur terwijl je om 12.00 vertrekt) nogal overdreven.

• franssie

franssie

Save the albatross

@PizzaHut Bagage geef je normaliter af waar ook de incheck is https://www.schiphol.nl/en/page/check-in/
Departure 1: Aegean, Austrian, Finnair, IcelandAir, KLM, LOT, Lufthansa, SAS, Swiss, TAP & Transavia
Departure 2: KLM
Departure 3: Aero Mexico, American Airlines, Cathay Pacific, Corendon, Norwegian & TUI
3 dus. Op tijd zijn is prima, je weet 't nooit op Schiphol helaas, maar 8 uur half negen of zelfs negen uur zou ik ook wel aandurven, het is geen vakantietijd. Wel kan het nog wel eens een eindje lopen zijn afhankelijk welke security etc je moet hebben.

[Voor 26% gewijzigd door franssie op 08-03-2023 18:10]

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48

Grouchy

meep meep

United gebruikt inderdaad vertrekhal 3.

Momenteel is het goed te doen met de rijen op Schiphol maar dat was vorig jaar deze tijd ook nog het geval. De 'Meivakantie' dit jaar zal wel de eerste test zijn voor Schiphol.
Als je vroeg komt zit je sowieso te kloten met pax/rijen voor de incheckbalies van eerdere United vluchten die naar Newark, Chicago en Houston gaan.

Bij United kon je in ieder geval in het verleden online bij het travel-ready center je vaccinatie gegevens uploaden. Persoonlijk overhandigen tijdens het inchecken op Schiphol mag natuurlijk ook.

[Voor 34% gewijzigd door Grouchy op 08-03-2023 18:12]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

[Afbeelding]
Net terug uit Aalborg en weer geupgrade. Voor het eerst 2x in een week :p

Keuze uit 2 andere maaltijden. Deze keer niemand naast me, dus zat wel lekker. En, als (bijna) altijd: super KLM crew.

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:40:
[...]

US airlines bieden op sommige coast to coast routes of naar Hawaii bijv dan weer een aangepast product boven domestic first, zoals Jetblue Mint of Delta One.
Met nadruk op sommige, denk dat er meer routes zijn zonder aangepast product dan met. En nog geen loungetoegang ;)

Ga in april van JFK naar DCA in domestic first in een Embrear toch lekker ruim zitten voor een uurtje :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
According to regulation (EC) No 261/2004 we will transfer 350 EUR as compensation and kindly ask for your IBAN/BIC in order to arrange a payment.

We will refund you the claimed costs of 418.94 EUR for accommodation.
Eurowings kan weer van mijn zwarte lijst af :+

• iRobert
Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Dit kan gewoon, de marechaussee kijkt wel even raar als je zegt dat je alleen naar de lounge gaat als ze vragen waar de reis naartoe gaat :+
Met privium kom je inprincipe helemaal niet in aanraking met marachaussee. Ook niet bij wisselen tussen shengen / non shengen.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
iRobert schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Met privium kom je inprincipe helemaal niet in aanraking met marachaussee. Ook niet bij wisselen tussen shengen / non shengen.
Kun je bij een transfer van Schengen naar niet-Schengen ook van Privium gebruik maken? Waar zitten de poortjes precies?

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

iRobert schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Oh ik had "met je privium" niet gelezen, sorry.

Lijkt me dat dit hetzelfde is als bij een gewone transfer iig :)

• iRobert
oohh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Kun je bij een transfer van Schengen naar niet-Schengen ook van Privium gebruik maken? Waar zitten de poortjes precies?
Ik citeer: " Mocht u overstappen op Schiphol dan zijn er Privium poorten bij de transferfilters tussen Schengen en niet-Schengen. "

https://www.schiphol.nl/nl/privium/zo-werkt-de-irisscan/

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De al tergend armoedige loungefaciliteiten op Schiphol krijgen (tijdelijk) nog een downgrade:
Due to refurbishment, the Aspire Lounge at Schiphol Airport is closed from 13 March to 30 June. You’re invited to relax and enjoy complimentary refreshments in Cafe Floor, located at D-pier near gate D7.
Krijg deze mail van BA en dan is een locatie op de D-pier op zich niet zo gek, ben benieuwd wat andere airlines doen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33

ToolkiT

brit-tweaker

Daniel schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:54:
De al tergend armoedige loungefaciliteiten op Schiphol krijgen (tijdelijk) nog een downgrade:

[...]

Krijg deze mail van BA en dan is een locatie op de D-pier op zich niet zo gek, ben benieuwd wat andere airlines doen.
En de BA lounge die naast de Aspire zit is ook al tijden dicht...
Dus van een BA lounge naar een drukke Aspire lounge naar een waardebon in een openbaar cafe.. -O-

Maar aan de andere kant is dat cafe wel minder druk dan die lounge ;) elke keer als ik daar ben is er een rij en sturen ze mensen weg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ToolkiT schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:02:
[...]

En de BA lounge die naast de Aspire zit is ook al tijden dicht...
Dus van een BA lounge naar een drukke Aspire lounge naar een waardebon in een openbaar cafe.. -O-

Maar aan de andere kant is dat cafe wel minder druk dan die lounge ;) elke keer als ik daar ben is er een rij en sturen ze mensen weg..
Ja die BA lounge is al sinds voor corona gesloten volgens mij. Weird. Aspire 41 was al enige tijd gesloten/zeer beperkt beschikbaar voor priority pass e.d, nu gaan ze blijkbaar helemaal dicht voor verbouwing. Die hard nodig is ook, alles wat niet Skyteam is moet daar gebruik van maken en het is vrijwel altijd veel te druk (en te warm). Het aanbod qua eten is armoedig, het enige wat goed is is het uitzicht.

Misschien gaan ze dat Oneworld-stuk dat al jaren gesloten is er nu bij trekken.

[Voor 13% gewijzigd door Daniel op 10-03-2023 07:08]

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:36
Sinds een tijdje kun je bij Flying Blue / KLM inloggen met alleen een 5 cijferige code die per mail of SMS wordt gestuurd. Je wachtwoord is helemaal niet meer nodig, zelfs op onbekende computers / browsers.

Weet iemand of je dit ergens kunt uitschakelen? Want daar ben ik niet comfortabel mee voor een account waar mijn persoonlijke info, paspoortgegevens en boekingen in staan.

2FA wordt ook niet ondersteund volgens mij? (Dit zou de 2FA moeten zijn, maar de eerste factor is nu gewoon weggehaald :?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:51

Jebus4life

BE User

Jebus4life schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:37:
Grootste probleem, hou ouder ik ben, hoe meer ik tegen dat vliegen opkijk, ik zal niet zeggen dat het echte vliegangst aan het worden is, maar het eerste kwartier van mijn vlucht voel ik me toch absoluut niet comfortabel, vanaf het moment dat het fasten seatbelt lampje uitgaat voel ik me gelukkig een stuk relaxter... Vroeger vloog ik graag en "lachte" ik om mensen met vliegangst, het lachen is me vergaan 8)7
Ale, ik zit er klaar voor, anderhalf uur en dan 13 uur, absoluut geen zin in |:( O-)

Ik update jullie als ik het overleef :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Evianon schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:07:
Sinds een tijdje kun je bij Flying Blue / KLM inloggen met alleen een 5 cijferige code die per mail of SMS wordt gestuurd. Je wachtwoord is helemaal niet meer nodig, zelfs op onbekende computers / browsers.

Weet iemand of je dit ergens kunt uitschakelen? Want daar ben ik niet comfortabel mee voor een account waar mijn persoonlijke info, paspoortgegevens en boekingen in staan.

2FA wordt ook niet ondersteund volgens mij? (Dit zou de 2FA moeten zijn, maar de eerste factor is nu gewoon weggehaald :?)
Onderaan de pagina staat wel een link om in te loggen met je wachtwoord:

Ik weet alleen niet of je dit ook weer default kan maken.

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:06
Daniel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:12:
[...]

Onderaan de pagina staat wel een link om in te loggen met je wachtwoord:

[Afbeelding]

Ik weet alleen niet of je dit ook weer default kan maken.
Volgens mij was de vraag of je login met code via e-mail kan uitzetten.
Pagina: 1 ... 161 162 163 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee