Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 152 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LankHoar schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:32:

Ik heb een 5,5u layover op New Delhi. Is dat voldoende om even iets in de stad te verkennen? Ik ben er nog nooit geweest, en zou graag eens Indiaas eten in India, want het is mijn favoriete keuken :+
Wat denk je zelf, als je door de immigratie moet om het land binnen te kunnen? En dan opnieuw door security om het uit te kunnen? Ongetwijfeld wel iets pseudo-authentieks in transit te vinden :+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:25

LankHoar

Langharig tuig

@harley oké dat klinkt positief! Zal voor de zekerheid 2 mondkapjes meenemen, maar hoop ze dan niet te hoeven gebruiken :)

@Borromini nou, ik heb geen idee hoelang zoiets normaliter duurt, want ik vlieg eigenlijk nooit zo ver weg :+ Mijn ervaring is 1x naar de VS en dat ging allemaal heel vlot toen, en 1x naar Turkije, en daar duurde het inderdaad wel wat langer, maar nog steeds stonden we binnen een uur buiten het vliegveld volgens mij. Verder enkel binnen Europa gevlogen, dus dat zal ongetwijfeld anders zijn. 5,5u klinkt wel lang, maar blijkbaar dus niet zo lang in India op het vliegveld :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 13:59
LankHoar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:51:
5,5u klinkt wel lang, maar blijkbaar dus niet zo lang in India op het vliegveld :+
Lekker op het vliegveld blijven, is veel te kort. Levert alleen maar onnodige stress op. En als je pech hebt, wordt je ook nog ziek van het eten 8) want ook in Delhi moet je goed oppassen waar je eet. Zeker als je niet veel reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

iRobert schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Lekker op het vliegveld blijven, is veel te kort. Levert alleen maar onnodige stress op. En als je pech hebt, wordt je ook nog ziek van het eten 8) want ook in Delhi moet je goed oppassen waar je eet. Zeker als je niet veel reist.
Oh dat is wel een goede trouwens. Kan ik zonder al teveel risico eten op het vliegveld daar? Geen behoefte om mijn vlucht naar Sydney te missen omdat ik het vliegtuig niet in mag/kan :P

Ik bedenk me nu dat ik van plan was om mijn thermofles mee te nemen, en tussendoor met de kraan in WC's te vullen. Maar dat lijkt me ook niet zo verstandig nu 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
LankHoar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Oh dat is wel een goede trouwens. Kan ik zonder al teveel risico eten op het vliegveld daar? Geen behoefte om mijn vlucht naar Sydney te missen omdat ik het vliegtuig niet in mag/kan :P

Ik bedenk me nu dat ik van plan was om mijn thermofles mee te nemen, en tussendoor met de kraan in WC's te vullen. Maar dat lijkt me ook niet zo verstandig nu 8)7
Ik moet eerlijk bekennen alleen in de lounges gegeten te hebben op Delhi, maar gezond verstand brengt je al een eind. Gefrituurd eten gaat meestal wel goed 8)

Kraanwater, zeker in Delhi zou ik ver bij weg blijven. Ook al staat het als drinkwater aangemerkt, gewoon flessen kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeker bij overstappen zou ik voorzichtig zijn. Diarree op een lange vlucht...

(Koop imodium)
Eeek. Dat is erg onverstandig. Niet voor niets wordt in bepaalde landen aangeraden Coca of Pepsi te drinken, die zorgen voor de kwaliteit van het gebruikte water :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Poeh, waar moet ik dat kunnen zien? Ik heb geboekt via Supersaver.nl en ik zie daar zo niet informatie hierover. Alle vluchten zijn op 1 ticket inderdaad. Ik heb zojuist online ingecheckt, en ik moest wel mijn geboortedatum enzo invullen, maar er werd me niets gevraagd over health etc. onder "required information".

Ik heb een 5,5u layover op New Delhi. Is dat voldoende om even iets in de stad te verkennen? Ik ben er nog nooit geweest, en zou graag eens Indiaas eten in India, want het is mijn favoriete keuken :+
5,5 uur layover is normaliter krap voor een stadsbezoek, ik zou er niet op rekenen dat je echt iets kan doen tenzij je lokaal goed bekend bent, het qua visa etc simpel is en je alternatieven hebt (je makkelijk kan omboeken naar een andere vlucht).

Waarom heb je geboekt via een ticketbureau? Ik ben echt benieuwd wat je daarvan als toegevoegde waarde ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 11:34
In India alleen flessenwater drinken en controleren dat de flesjes nog factory sealed zijn. Flessen water krijgt hier een speciale Ozon treatment om alles dood te maken :) Of Coca-Cola / Pepsi idd.
[...]

Poeh, waar moet ik dat kunnen zien? Ik heb geboekt via Supersaver.nl en ik zie daar zo niet informatie hierover. Alle vluchten zijn op 1 ticket inderdaad. Ik heb zojuist online ingecheckt, en ik moest wel mijn geboortedatum enzo invullen, maar er werd me niets gevraagd over health etc. onder "required information".

Ik heb even voor je gecheckt hier. Self-Declaration form is verplicht voor alle internationale passagiers. Als je transit <24 uur heb je geen transit visum nodig. Op het Self-Declaration form vul je dan gewoon het adres van het vliegveld in. Uploaden vaccinatie certificaat of recente PCR is wel verplicht.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:43
Algemeen vraagje:
Ik ga binnenkort voor werk naar Billund (DK). Op de betreffende dagen valt me op dat vliegen met KLM echt relatief duur is +/- 700 EUR voor een retour, t.o.v. meestal EUR +/- 350-400.

Als ik dan een andere luchthaven als vertrekpunt neem, die me uiteindelijk dezelfde route laat vliegen ben ik echter veel goedkoper uit. Stel ik wil van Stockholm (ARN) naar Billund, dan gaat de vlucht via Amsterdam, maar kan ik voor EUR 400 de hele trip maken.
Dit bracht me op het idee: kan je een dergelijke vlucht boeken waarbij je de eerste vlucht op het ticket cancelt voor vertrek en dan pas instappen op Amsterdam?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk je nou echt dat je de eerste bent die dat bedenkt, en dat ze daar bij de luchtvaartmaatschappijen niet óók al aan gedacht hebben?

Nee, dat kan niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RandomNick schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:29:
Algemeen vraagje:
Ik ga binnenkort voor werk naar Billund (DK). Op de betreffende dagen valt me op dat vliegen met KLM echt relatief duur is +/- 700 EUR voor een retour, t.o.v. meestal EUR +/- 350-400.

Als ik dan een andere luchthaven als vertrekpunt neem, die me uiteindelijk dezelfde route laat vliegen ben ik echter veel goedkoper uit. Stel ik wil van Stockholm (ARN) naar Billund, dan gaat de vlucht via Amsterdam, maar kan ik voor EUR 400 de hele trip maken.
Dit bracht me op het idee: kan je een dergelijke vlucht boeken waarbij je de eerste vlucht op het ticket cancelt voor vertrek en dan pas instappen op Amsterdam?
Als je de eerste leg niet vliegt dan wordt de rest automatisch gecancelled helaas

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 11:34
Algemeen vraagje:

Nee dat kan niet. Je kunt eventueel wel een goedkope vlucht AMS-ARN regelen, daar opstappen via AMS naar BLL en dan op de terugweg in AMS uitstappen, mits je enkel handbagage hebt. Je bent dan een no-show op de laatste leg en riskeert een blacklisting bij die airline maar het kan wel.

Ik zou eerder kijken om via een andere vliegveld te vliegen of een extra hotelovernachting in BLL te pakken dat kan al snel voordeliger zijn dan andere opties.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@iRobert @gambieter duidelijk, dus oppassen met eten en enkel flesjes cola/water drinken die nog factory sealed zijn.

@PolarBear Duidelijk, ik blijf op het airport! Wat betreft mijn boeking: ik ben een onervaren vlieger wat dit soort reizen betreft, en ik heb bij veel van zulke websites gezocht naar tickets (cheaptickets.com, supersaver etc.). Uiteindelijk gecheckt of het goedkoper was om rechtstreeks bij de carrier mijn ticket te kopen, maar de prijs was gelijk. Het leek me wel handig om alles in 1 locatie te hebben, ipv bij Air India en Vietnam Air. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dit verkeerd zou zijn? :?

@Davidshadow13 perfect, dank voor het nakijken! Dus gewoon dat formulier invullen dat je linkte? Ik probeer dat, maar snap echt niet wat ik moet invullen qua final destination address, territory en pin. Ik vlieg namelijk gewoon weer verder. Dummy data lijkt me niet handig, want deze melding staat er bij:
It is mandatory to provide the correct and a valid residence address in India. The passengers will be liable for punishable offence under the provisions of the Indian Penal Code and Disaster management Act, if this information is found to be incorrect.
Heb je een idee wat je moet invullen wanneer je verder vliegt, en niet langer dan 24h verblijft, zelfs niet het vliegveld af gaat? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
CyBeR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:32:
Denk je nou echt dat je de eerste bent die dat bedenkt, en dat ze daar bij de luchtvaartmaatschappijen niet óók al aan gedacht hebben?

Nee, dat kan niet.
@RandomNick Bij Ryanair kan dit wel. Maar bij de meeste maatschappijen niet.

Ik vind je reactie overigens zeer onvriendelijk @CyBeR .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PLAE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

@RandomNick Bij Ryanair kan dit wel. Maar bij de meeste maatschappijen niet.
Bij RyanAir komt die situatie niet voor omdat die alleen point-to-point tickets verkopen.
Ik vind je reactie overigens zeer onvriendelijk @CyBeR .
Tsja 't is niet alsof dit niet vaker gevraagd wordt. Minimale moeite doen mag wel verwacht worden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
CyBeR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Bij RyanAir komt die situatie niet voor omdat die alleen point-to-point tickets verkopen.

[...]
Wizzair een beter voorbeeld dan wellicht. Daar zie ik wel via via tickets voorbij komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRobert
LankHoar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:42:

Het leek me wel handig om alles in 1 locatie te hebben, ipv bij Air India en Vietnam Air. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dit verkeerd zou zijn? :?
Dat lijkt handig, maar als je problemen hebt op ieder moment van je reis ben je overgeleverd aan de "service" van het betreffende ticketoffice ipv de luchtvaartmaatschappij. Derhalve wordt hier vaak geadviseerd om rechtstreeks bij de maatschappij te boeken, zeker bij ingewikkelde ticketconstructies en/of verre reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:57
Nieuwe Privium member hier. Hoe zit dat in vertrekhal 3? Gewoon door de poortjes lopen en de fast pass route kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Boinkie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:08:
Nieuwe Privium member hier. Hoe zit dat in vertrekhal 3? Gewoon door de poortjes lopen en de fast pass route kiezen?
Bij de poortjes heb je al een privium poort, als het druk is staat door ook al iemand, die geef je dan aan dat je privium bent en wordt je voorgesorteerd bij de trap omhoog 8) bij de trap omhoog heb je weer een privium poortje aan de rechterzijde. Na security helemaal rechts aanhouden bij diplomaten / privium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

In mei duurde het al meer dan 2u voor mij om met overstappen door de immigratie te komen. Helaas is het allemaal enorm traag daar. Zo moet je als je overstapt van India naar EU je eerst in een rij staan om jouw boardingkaart te vervangen en mag je pas daarna in de rij voor immigratie. Je zou bijna denken dat Schiphol dat model heeft toegepast sinds deze zomer :+

[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 19-10-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

iRobert schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Dat lijkt handig, maar als je problemen hebt op ieder moment van je reis ben je overgeleverd aan de "service" van het betreffende ticketoffice ipv de luchtvaartmaatschappij. Derhalve wordt hier vaak geadviseerd om rechtstreeks bij de maatschappij te boeken, zeker bij ingewikkelde ticketconstructies en/of verre reizen.
Dat is dan mijn les voor de volgende keer :) Hoewel ik niet weet hoe vaak ik zo'n lange reis zal maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:28
Algemeen vraagje:
Billund is door de vele zakenreizigers vrij duur ja. Je kan, als je 2x op en neer moet, een cross ticket kopen.
Ticket 1 01-01 AMS-BIL, 03-02 BIL-AMS
Ticket 2 03-01 BIL-AMS, 01-02 AMS-BIL
Dat doet mijn vriendin vaak.

Sinds deze maand vliegt KLM op Aarhus, dat is een stuk goedkoper, misschien is dat een optie.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 18:53
PLAE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Wizzair een beter voorbeeld dan wellicht. Daar zie ik wel via via tickets voorbij komen.
WizzAir telt de prijzen van de verschillende segmenten toch gewoon bij elkaar op? EasyJet gooit er nog een toeslag bovenop, als een soort van verzekering voor evt gemiste overstap. Bij zulke maatschappijen zal een vlucht A - D - B nooit goedkoper zijn dan een vlucht A - B op dezelfde datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels op Bali aangekomen.
Singapore Airlines is zeer goed bevallen. Heerlijke stoelen in de a350, enorm breed dus je kan op allerlei manieren zitten. Het is meer een soort loungebank dan een stoel. Meer dan genoeg privacy. Consequentie van deze opzet is wel dat de voetenruimte erg klein is voor mijn maat 45. Vlotte wifi (gratis voor business en krisflyer-members, volgens de site gelimiteerd op 100MB data maar daar was niets van te merken) en prima eten.

Gekke dingetjes: het scherm is geen touchscreen ondanks dat het vlak voor je neus zit (onbegrijpelijke keuze) en de middenstoelen naast elkaar zitten eigenlijk niet echt naast elkaar. De middenafscheiding is zo hoog dat je degene naast je nauwelijks kunt zien. Als je alleen reist een pluspunt, als je samen reist (zeker met kleine kinderen) nogal onpraktisch.

Van Changi heb ik niet veel meer gezien dan het Aerotel en de nogal matige Silverkris-lounge in T2. Het feit dat je letterlijk het hele vliegveld rond moet incl twee keer Skytrain om van T1 naar T2 te komen is knap onhandig. Op de terugweg heeft mijn vrouw maar een uur overstap en als dat dan weer zo is wordt dat een flinke uitdaging in haar eentje met peuter.

Anyway, vervolgens nog een korte hop met een 787-10 met regional business class. Hier een wat traditionelere stoelindeling. Stuk krapper allemaal dan op de long haul vluchten maar voor die paar uur heb je niks te klagen.
Beetje jammer alleen dat ik precies de stoel had (rij 16) met een ontbrekend raam 8)7 volgende keer weer Seatguru raadplegen.
Mondkapjes formeel verplicht aan boord op dit stuk (werd ook aangekondigd) maar een flink deel van de passagiers negeerde dit en het personeel ondernam daar verder ook geen actie op.

Soepele aankomst in DPS, je moet wel langs vier loketten (vaccinatiecheck, immigratie, bagage en customs) maar er zijn overal priority lanes voor mensen die met kleine kinderen reizen, ouderen en mensen met een beperking.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 04:51:
Beetje jammer alleen dat ik precies de stoel had (rij 16) met een ontbrekend raam 8)7 volgende keer weer Seatguru raadplegen.
Seatguru is kut tegenwoordig; dat wordt al jaren niet meer onderhouden. Voor goeie info (zij het van een beperktere set airlines) kun je beter aerolopa.com raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:11
CyBeR schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 05:48:
[...]

Seatguru is kut tegenwoordig; dat wordt al jaren niet meer onderhouden. Voor goeie info (zij het van een beperktere set airlines) kun je beter aerolopa.com raadplegen.
Nice, dat is er wel eentje voor de TS.

cc @Nat-Water @MaartenKoller

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat betreft mijn boeking: ik ben een onervaren vlieger wat dit soort reizen betreft, en ik heb bij veel van zulke websites gezocht naar tickets (cheaptickets.com, supersaver etc.). Uiteindelijk gecheckt of het goedkoper was om rechtstreeks bij de carrier mijn ticket te kopen, maar de prijs was gelijk. Het leek me wel handig om alles in 1 locatie te hebben, ipv bij Air India en Vietnam Air. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dit verkeerd zou zijn? :?
Dat zijn de dozenschuivers van de sector. Je kan beter bij de airline rechtstreeks boeken, of een fysiek reisbureau binnenstappen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
Borromini schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Dat zijn de dozenschuivers van de sector. Je kan beter bij de airline rechtstreeks boeken, of een fysiek reisbureau binnenstappen.
Dat meen je toch niet? Een fysiek reisbureau? Er zijn voorbeelden zat die je vervolgens van het kastje naar de muur sturen als het fout gaat. Dat ik iemand in de ogen kan kijken geeft mij niet meteen meer vertrouwen.

Zelf onlangs een reis geboekt via Kilroy naar Sydney. Voor een mooie prijs via Zurich/Singapore heen en via Houston terug. Tuurlijk hoop ik dat alles goed gaat. Maar via één airline boeken, gingen we niet de wereld rond (een bucket-list dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb een vlucht (WBC met KLM) die wijzigbaar is. Online krijg ik de optie niet om te wijzigen (dagje eerder terug is niet beschikbaar als ik probeer te wijzigen) terwijl via klm.nl de optie wel beschikbaar is als je geheel nieuw ticket zou boeken.

Kortom, even bellen. "Wachttijd is langer dan 45 minuten, dus we hangen op". |:( Ik vind het prima om in de wacht te staan en uiteindelijk geholpen te worden.

Nu heb ik geen andere optie dan maar telkens proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 20-10-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
CyBeR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

[...]

Tsja 't is niet alsof dit niet vaker gevraagd wordt. Minimale moeite doen mag wel verwacht worden dacht ik.
Ook echt wel even gezocht en gescrold, maar nu niet iets wat je eenvoudig met zoektermen vindt. Evengoed bedankt voor het antwoord :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:17:
Ik heb een vlucht (WBC met KLM) die wijzigbaar is. Online krijg ik de optie niet om te wijzigen (dagje eerder terug is niet beschikbaar als ik probeer te wijzigen) terwijl via klm.nl de optie wel beschikbaar is als je geheel nieuw ticket zou boeken.

Kortom, even bellen. "Wachttijd is langer dan 45 minuten, dus we hangen op". |:( Ik vind het prima om in de wacht te staan en uiteindelijk geholpen te worden.

Nu heb ik geen andere optie dan maar telkens proberen?
Bel op een rustig moment, bijvoorbeeld laat 's nachts of 's ochtends heel vroeg juist afhankelijk van wanneer je wakker bent. KLM's support is 24/7 dus je kunt prima om 3u 's nachts bellen en gewoon geholpen worden.

En idd online boekingen wijzigen bij KLM is dramatisch

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Davidshadow13 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Nee dat kan niet. Je kunt eventueel wel een goedkope vlucht AMS-ARN regelen, daar opstappen via AMS naar BLL en dan op de terugweg in AMS uitstappen, mits je enkel handbagage hebt. Je bent dan een no-show op de laatste leg en riskeert een blacklisting bij die airline maar het kan wel.

Ik zou eerder kijken om via een andere vliegveld te vliegen of een extra hotelovernachting in BLL te pakken dat kan al snel voordeliger zijn dan andere opties.
Ik heb besloten te gaan rijden :-) Deur tot deur ongeveer even lang, en een stuk prettiger en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

CyBeR schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Bel op een rustig moment, bijvoorbeeld laat 's nachts of 's ochtends heel vroeg juist afhankelijk van wanneer je wakker bent. KLM's support is 24/7 dus je kunt prima om 3u 's nachts bellen en gewoon geholpen worden.

En idd online boekingen wijzigen bij KLM is dramatisch
Dank voor de tip: ik ben regelmatig om 05:00 op dus dan ga ik dan een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:25
kootje70 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Maar via één airline boeken, gingen we niet de wereld rond (een bucket-list dingetje).
Je kan ook zelf bij verschillende airlines boeken. Wel voldoende tijd tussen de verschillende vluchten inplannen. ;)

Zo heb ik jaren geleden voor mijn reis 3 tickets (enkele nachten Dubai, enkele nachten Kuala Lumpur, een weekje Bali en enkele dagen Istanbul) geboekt:
- Emirates: AMS-DXB, DXB-KUL en DPS-IST (via DXB)
- Malaysia Airlines: KUL-DPS
- Turkish Airlines: IST-AMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
Ook allianties bieden de mogelijkheid op een "around the globe ticket", zowel Oneworld alsmede Star Alliance adverteren hiermee op hun website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Mawlana schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Je kan ook zelf bij verschillende airlines boeken. Wel voldoende tijd tussen de verschillende vluchten inplannen. ;)

Zo heb ik jaren geleden voor mijn reis 3 tickets (enkele nachten Dubai, enkele nachten Kuala Lumpur, een weekje Bali en enkele dagen Istanbul) geboekt:
- Emirates: AMS-DXB, DXB-KUL en DPS-IST (via DXB)
- Malaysia Airlines: KUL-DPS
- Turkish Airlines: IST-AMS
Waarbij je flink de lul bent als er 1 wordt gecanceld of een land de grenzen dicht gooit. Zeker als het niet de eerste vlucht is, want dan zit je ineens vast in het buitenland.
Als alles op 1 boeking staat is het de verantwoordelijkheid van de airline of reisorganisatie dat je onderdak, eten en een nieuwe vlucht hebt. eventueel aanpassingen op je volgende vluchten. En je hebt recht op EU compensatie regelingen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
@PolarBear Duidelijk, ik blijf op het airport! Wat betreft mijn boeking: ik ben een onervaren vlieger wat dit soort reizen betreft, en ik heb bij veel van zulke websites gezocht naar tickets (cheaptickets.com, supersaver etc.). Uiteindelijk gecheckt of het goedkoper was om rechtstreeks bij de carrier mijn ticket te kopen, maar de prijs was gelijk. Het leek me wel handig om alles in 1 locatie te hebben, ipv bij Air India en Vietnam Air. Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dit verkeerd zou zijn? :?
Omdat de voordelen echt beperkt zijn, hoewel de klantenservice van luchtvaartmaatschappijen de laatste tijd vrij ruk is een tussenhandelaar niet tot nauwelijks toegevoegde waarde biedt. Uiteindelijk heb je nu je zaken niet op 1 maar op 3 locaties, je tickets bij Air India en Vietnam Air en de website waar je geboekt hebt. Als je tickets op je telefoon wil in de app, stoelen wil wijzigen, eetvoorkeuren doorgeven je komt uiteindelijk toch bij de luchtvaartmaatschappij uit.

Laat ik het zo zeggen tijdens de start van corona heb ik diverse tickets gehad direct bij luchtvaartmaatschappijen en dat direct terug gehad. En ik ken geen verhaal waar een ticketwebsite het verschil heeft gemaakt, maar dat is N=1.

En ik heb de indruk dat je als je direct boekt vaak net een stapje hoger staat bij IRROPS (Irregular Operations, of te wel vertragingen omboekingen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Waarbij je flink de lul bent als er 1 wordt gecanceld of een land de grenzen dicht gooit. Zeker als het niet de eerste vlucht is, want dan zit je ineens vast in het buitenland.
De kans dat een land hun grenzen dicht gooit is niet zo groot meer, dat stadium van coronagekte is iedereen overal wel redelijk voorbij (mits de grenzen inmiddels alweer geopend zijn, wat nog niet overal het geval is) maar inderdaad vluchten worden nog steeds links en rechts gecancelled en dan heb je een probleem als er niet een vervangende vlucht is binnen de tijd van je overstap.

Dat gezegd hebbende kan 't altijd natuurlijk; success met naar Oekraïne vliegen en dat heeft niks met corona te maken.
Als alles op 1 boeking staat is het de verantwoordelijkheid van de airline of reisorganisatie dat je onderdak, eten en een nieuwe vlucht hebt. eventueel aanpassingen op je volgende vluchten. En je hebt recht op EU compensatie regelingen.
Dat is als je losse tickets boekt ook zo, zei het in beperktere mate. Als je met losse tickets een verbinding mits: pech, nieuw ticket kopen. Maar als je een reis geboekt hebt waarbij je meerdere bestemmingen aandoet, en díe heb je los gekocht waarbij je ruim de tijd tussen vluchten hebt (bijvoorbeeld heen naar Korea met KL, dan een week later ga je naar Vietnam met AirSeoul en ja dat heet echt zo, en daarna nog een week later met Vietnam Air terug naar Nederland) dan kan dat prima en heb je ook gewoon recht op compensatie als er iets mis gaat met de EU-onderdelen van die reis. Dat stukje van Korea naar Vietnam niet idd maar dat was anders ook zo geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2022 18:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Zo, ik zit in het vliegtuig naar New Delhi nu. Ik weet niet meer wie het zei, maar dat van ductape op de stoelen van Air India is niet gelogen. Het zit op zowat elke stoel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvFjXM5E-PYvj9Zwciz0-fJMl5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jddj4k7ahP0BWTInesgUSmAn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnU9axhzwL4xtrfgamXobB-Ymyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAvmO5VtSSGttBzDhPE7lLSn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:40
LankHoar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:58:
Zo, ik zit in het vliegtuig naar New Delhi nu. Ik weet niet meer wie het zei, maar dat van ductape op de stoelen van Air India is niet gelogen. Het zit op zowat elke stoel :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was ik ja ;) Geniet van je vlucht. Hopelijk werkt je entertainment systeem. Daarnaast in India kan je alles wat gebakken/gefrituurd is goed eten maar blijf weg van alles wat ongebakken en niet verpakt is zoals salades. En kosten wat het kost geen ijs in je drankjes of drinken uit de kraan. Alle drankjes die in flesjes zitten met een gesealde dop zijn okee. Delhi Belly is echt geen pretje en zeker niet op een vlucht.

Om naar de stad te gaan heb je een e-visa nodig aangezien je door immigratie moet. Security daar kost meestal 1 uur naar buiten en 1 uur terug naar binnen. Vervolgens 1.5 uur voor je reis naar de stad en terug naar het vliegveld. All in all dus niet waar want je hebt maar een uurtje. Als je ergens betaalt check altijd je wisselgeld, zelfs op officiële plekken wordt er wel eens minder teruggegeven. Oh en betaal nooit meer dan de MRP (Mass retail price) die op het product staat (flessen drinken meestal op de hals). Men mag wettelijk niet meer vragen dan die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
LankHoar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou me dan toch afvragen welke delen van het vliegtuig die uit het zicht zitten, ook met ducktape aan elkaar hangen :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
Wild Chocolate schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Ik zou me dan toch afvragen welke delen van het vliegtuig die uit het zicht zitten, ook met ducktape aan elkaar hangen :X
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article5789471.ece/ALTERNATES/s615b/Photo-of-airport-worker-using-TAPE-on-engine-shell-of-easyJet-plane-moments-before-take-off.jpg
Er is gelukkig ook "ducttape" die hiervoor gemaakt is (speeddtape).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CPH was weer heerlijk. Mooi dat ik daar weer vaker heen kan voor mijn favoriete dietsnack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOMT7s7Bn-mRONhre8qGyUmPOuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfua2ke2khRcgT0aFERGAaJS.jpg?f=fotoalbum_large

Norwegian was weer genoeg op aan te merken. Maar, ze vliegen wel op tijd, dat is ook wat waard :)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 22-10-2022 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
je kan er ook aan een gezellig barretje van Mikkeller lekkere biertjes drinken!
20 taps :D
https://mikkeller.com/locations/mikkeller-copenhagen-airportAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5EVRU_D9ZhkBiGPlUkYCTHaCQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zslJrluCZoFSNSdhNJfYfSHp.jpg?f=fotoalbum_large

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
RocketKoen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Zoiets?
[Afbeelding]
Er is gelukkig ook "ducttape" die hiervoor gemaakt is (speeddtape).
Nee, dit zit in het zicht en is niet bedoeld om de boel bij elkaar te houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ron!n schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:01:
je kan er ook aan een gezellig barretje van Mikkeller lekkere biertjes drinken!
20 taps :D
https://mikkeller.com/locations/mikkeller-copenhagen-airport[Afbeelding]
Goeie, misschien eens kijken volgende week. Ik duik nu altijd de lounge in, die heeft maar 4 taps. Maar wel gratis :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:32
Ben afgelopen week naar NYC op&neer geweest in de nieuwe KLM Premium Comfort (Premium Economy). Stoelen zijn vergelijkbaar met short-haul First in de US. Nog wel wat kinderziektes (Traytable klapt niet goed uit bij de raamstoelen omdat hij tegen de cabine-muur aankomt). Persoonlijk vond ik de comfort van de stoelen iets tegenvallen voor de onderrug (Maar dat vind ik ook vaak als ik First vlieg in de US..).

Eten en drinken is wel méér premium vergeleken met eco. Keuze uit drie mains (twee warm, één koud), maar zorg wel dat je op de 1e of 2e rij zit - daarna is er vaak al geen keuze meer voor warm. Kwaliteit van het eten ligt ver boven Economy, maar is nog niet helemaal business niveau. Komt wel aardig in de buurt.

Grootste probleem op dit moment is dat enkel de 787-10's de PE-stoelen hebben. Echter, hoewel deze op KL641/KL642 ingepanned staat wordt deze ongeveer de helft van de tijd vervangen door iets anders (787-9 of 777) - en dan wordt je last minute gedowngraded naar economy.

Paar pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9V_szVY-2lCIFZEacdKz24ZAis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFsI2LiR2Y4R5ZmwjvxmtIx7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVLmZt1av0YHO1NAxtiOaakQMv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8UkbLbT1LjsZ22o5VdkNZkl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gmzj-wsC9gknhTtLx5yVRmoQxIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXZdrvk9DWPHwsfLxzd2JLlf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-lBpfp5rquMkOE4_a3jA9Dg_F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cn4aitBD7uM718OI8FSccC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IERWdj2CHVF_S-cndopT-0b7fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCBHSIIpUWZAmJOLqwlBMx4L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

Wat zijn de ervaringen op Schiphol momenteel ?
Vandaag en morgen waarschijnlijk nog druk ivm Herfst vakantie, maar hopelijk zaterdag - als we vroeg naar Kaapstad vliegen - beetje normaal.
Advies is nog steeds 4 uur van tevoren ? geen probleem, normaal houden we altijd 3 uur aan en die vliegen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Goner schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:38:
Wat zijn de ervaringen op Schiphol momenteel ?
Vandaag en morgen waarschijnlijk nog druk ivm Herfst vakantie, maar hopelijk zaterdag - als we vroeg naar Kaapstad vliegen - beetje normaal.
Advies is nog steeds 4 uur van tevoren ? geen probleem, normaal houden we altijd 3 uur aan en die vliegen om.
Schiphol voorspelt een rustige dag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:34
Vloog afgelopen woensdag naar India mumbai met klm vandaag Schiphol en was prima te doen qua drukte.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:29
3e annulering binnen op dezelfde vlucht 8)7 alsof ze niet willen dat we gaan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 15:05
Xandrios schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:38:
Ben afgelopen week naar NYC op&neer geweest in de nieuwe KLM Premium Comfort (Premium Economy)...
Dat ziet er goed uit zeg! Een stuk beter dan de maaltijden die ik recentelijk bij AF in Premium Comfort voorgeschoteld kreeg... Ik vond de stoelen bij AF in de A350 overigens wel zeer comfortabel. Ik krijg ook vaak last van mijn onderrug, maar had daar tijdens de 9 uur durende vlucht totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heb inderdaad ook goede dingen gehoord over Air France PE op de A350. Let wel op dat deze niet te vergelijken is met de oudere variant op de andere vliegtuigen - die is echt anders (Met de hard-shell stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 09:05
Voor het eerst met ANA's "The Room" mogen vliegen tussen NRTen LAX. Geen grap, een van de beste business class die je momenteel kan vinden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Heb weer mijn XP niet gekregen van mijn SAF+Reforestation.. Wel een beetje vervelend zo...

Zou toch automatisch moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 03:15:
Voor het eerst met ANA's "The Room" mogen vliegen tussen NRTen LAX. Geen grap, een van de beste business class die je momenteel kan vinden.
De YT-reviewers zijn daar ook laaiend enthousiast over. Het is wel een klus om die te vliegen als Europeaan helaas.

Bij mij stond de Qsuite tot nu toe bovenaan maar inmiddels zet ik Singapore Airlines hoger. Daarna Emirates maar alleen de A380 vanwege de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Daniel waarom je voorkeur voor Singapore airlines boven de qsuites? Ik heb beide nog niet in business gevlogen (volgend jaar wordt eerste keer met SQ in business), maar de qsuites leek mij de betere keuze. Voornamelijk niet gedaan vanwege de overstap midden in de nacht als je richting DPS wilt. Dan heeft Singapore airlines een fijnere verbinding :)

Over twee weken voor het eerst WBC met KLM (777-300): benieuwd hoe zo’n relatief oud product nog mee komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:52:
Over twee weken voor het eerst WBC met KLM (777-300): benieuwd hoe zo’n relatief oud product nog mee komt :)
Best goed hoor. De stoelen aan het raam hebben dan wel geen directe toegang tot het gangpad, maar ze zijn wel retecomfortabel. Ook een voordeel (imo): ze hebben niet zo'n idiote airbag-stoelriem.

enige is dat je nogal lenig moet zijn om bij de hoofdtelefoon/power ports te komen

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:47:
Heb inderdaad ook goede dingen gehoord over Air France PE op de A350. Let wel op dat deze niet te vergelijken is met de oudere variant op de andere vliegtuigen - die is echt anders (Met de hard-shell stoelen).
Zijn dat toevallig dezelfde stoelen die KLM in de 787-10 nu al als PE heeft?

Heb een heel goede deal met miles genomen om die te vliegen laatst, erg prettig. Niet overdreven luxueus maar je zit niet 10 uur lang opgepropt in je stoel. En je kunt goed werken op je laptop. In standaard economy is dat erg vervelend als de persoon voor je de stoel reclinet.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-10-2022 16:12 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:52:
@Daniel waarom je voorkeur voor Singapore airlines boven de qsuites? Ik heb beide nog niet in business gevlogen (volgend jaar wordt eerste keer met SQ in business), maar de qsuites leek mij de betere keuze. Voornamelijk niet gedaan vanwege de overstap midden in de nacht als je richting DPS wilt. Dan heeft Singapore airlines een fijnere verbinding :)
Voornamelijk vanwege de ruimte. Single seats in Qsuite zijn niet zo ruim, het is best wel een smalle stoel vanwege de grote console. Met de deur dicht is het aardig knus (dit is bij Delta One Suites ook zo). SQ stoelen zijn veel breder, je kunt daardoor op meerdere manieren zitten en dat vind ik prettig. Service, catering en IFE zijn goed vergelijkbaar.

Als je twee middle seats bij elkaar hebt wordt het wel een stuk fijner in Qsuite, dan is het minder claustrofobisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 09:05
Daniel schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

De YT-reviewers zijn daar ook laaiend enthousiast over. Het is wel een klus om die te vliegen als Europeaan helaas.

Bij mij stond de Qsuite tot nu toe bovenaan maar inmiddels zet ik Singapore Airlines hoger. Daarna Emirates maar alleen de A380 vanwege de bar.
Eerste wereld probleem: ik vind het persoonlijk vervelend dat je diagonaal ligt in de stoel en het scherm dan niet recht voor je hoofd is. Het is overigens een heel fijne stoel hoor en service is top bij SQ. Q-Suites zijn ook meer dan prima.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 03:29:
[...]

Eerste wereld probleem: ik vind het persoonlijk vervelend dat je diagonaal ligt in de stoel en het scherm dan niet recht voor je hoofd is. Het is overigens een heel fijne stoel hoor en service is top bij SQ. Q-Suites zijn ook meer dan prima.
Uiteraard zijn het nogal FWP’s :) er is hier ook niet echt een ideale oplossing voor. Om bij direct aisle access (dus 1-2-1) de gewenste dichtheid te halen moeten stoelen in de lengterichting behoorlijk dicht op elkaar staan. Dat zorgt ervoor dat de voetenruimte voor het flat bed naast de stoel ervoor terecht moet komen. Als je de stoel breed wil houden maak je die voetenruimte al snel te krap, en bij genoeg voetenruimte (zoals bij Emirates in de A380) hou je juist een relatief smalle stoel over.
Veel reverse herringbone opstellingen hebben hier ook last van omdat je de voeten in een wigvorm kwijt moet. Sommige airlines (Virgin Atlantic, Air New Zealand) lossen dit op door je doodleuk richting het gangpad te draaien maar da’s nog erger.

SQ’s oplossing geeft de voorkeur aan een brede stoel met een semi-schappelijke voetenruimte maar de consequentie is inderdaad dat je slaapt als in een reverse herringbone, terwijl alles in lengterichting is opgesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 26-10-2022 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 04:00:
[...]
Sommige airlines (Virgin Atlantic, Air New Zealand) lossen dit op door je doodleuk richting het gangpad te draaien maar da’s nog erger.
Waar ze overigens beide terug van aan het komen zijn want blijkt dat de klant dat helemaal niet fijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FreakNL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 03:52:
Heb weer mijn XP niet gekregen van mijn SAF+Reforestation.. Wel een beetje vervelend zo...

Zou toch automatisch moeten gaan.
Misschien heeft het niet hun hoogste prioriteit aangezien ze er toch mee ophouden:
Air France & KLM Suspend Greenwashing Initiatives
Air France and KLM have suspended these two programs that have allowed Flying Blue members to donate money to reforestation and purchase SAF.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 26-10-2022 08:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja jammer dat ze ermee stoppen.

Maar ik heb een donatie in het verleden gedaan, dat zou gewoon nog bijgeschreven moeten worden.

Ik ga ze maar weer appen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:28
De KLM premium comfort voor morgen maar eens proberen naar NY. Bij AF en Delta al prima ervaringen gehad, dus hopelijk is het wat.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:38:
Mja jammer dat ze ermee stoppen.

Maar ik heb een donatie in het verleden gedaan, dat zou gewoon nog bijgeschreven moeten worden.

Ik ga ze maar weer appen.
De chat op de Flying Blue site werkt uitstekend. Even contact pagina open en minuut wachten en de chat meld zich. Die regelen het binnen de minuut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:40:
De KLM premium comfort voor morgen maar eens proberen naar NY. Bij AF en Delta al prima ervaringen gehad, dus hopelijk is het wat.
Erg benieuwd. Nachtvlucht wil ik gewoon liggen en slapen. Maar op een overdag vlucht is de businessstoel gewoon overkill. Als ik heen gewoon lekker kan zitten, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Misschien heeft het niet hun hoogste prioriteit aangezien ze er toch mee ophouden:

[...]
Heb oprecht het idee dat de slechte IT de reden is. De KLM website en de achterliggende systemen behoren tot de slechtste ter wereld. Dan reken ik zeer dubieuze airlines mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het is gewoon slechte IT natuurlijk. Heeft niks met prioriteiten te maken…

Ik koop die SAF gewoon vanuit mijn boeking.

Jammer dat ze er weer mee stoppen zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

PWM schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:31:
[...]
Heb oprecht het idee dat de slechte IT de reden is. De KLM website en de achterliggende systemen behoren tot de slechtste ter wereld. Dan reken ik zeer dubieuze airlines mee.
Daar had ik recent ook nog ervaring mee ; had vlucht en alles geboekt en hoefde alleen nog te betalen. Maar helaas, de knop 'betalen' deed niets.
Boeking zat al in systeem, maar ook via andere browser, niet kunnen betalen. Uiteindelijk maar gebeld en kreeg toen een Ideal-link opgestuurd ... support dame zei dat het 'wel vaker' gebeurde.

Overigens is nu de melding 'normale drukte' op zaterdag verdwenen. Mmmm...

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 27-10-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:25:
[...]

De chat op de Flying Blue site werkt uitstekend. Even contact pagina open en minuut wachten en de chat meld zich. Die regelen het binnen de minuut.
Inderdaad, vrij rap gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsavzx0xYQZfXRoSQgagyW7sZHg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/27o9nESSCOdD91RmFnyaXA24.png?f=user_large

vond 't een beetje onzin om voor 2 XP en 38 miles te gaan zitten bellen maar die chat vond ik dan wel weer laagdrempelig genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 14:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga binnenkort een week naar Duitsland en heb nu tickets waarbij ik 1 uur overstaptijd heb vanaf treinstation Frankfurt om de vlucht te halen. Een trein eerder gaat niet (ICE vanaf Nurenberg).
Is dat te doen? Of kan ik flexibele tickets nemen zodat ik last minute nog kan omboeken eventueel? Alternatief is een vlucht vanaf Nurenberg maar dat is weer met overstap.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:11
Sport_Life schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:26:
Ik ga binnenkort een week naar Duitsland en heb nu tickets waarbij ik 1 uur overstaptijd heb vanaf treinstation Frankfurt om de vlucht te halen. Een trein eerder gaat niet (ICE vanaf Nurenberg).
Is dat te doen? Of kan ik flexibele tickets nemen zodat ik last minute nog kan omboeken eventueel? Alternatief is een vlucht vanaf Nurenberg maar dat is weer met overstap.
Dat lijkt me niet nee. Nog los van het feit dat ook ICEs vertraging kunnen hebben, en alle security checks in heel Europa druk zijn.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44
Sport_Life schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:26:
Waar naartoe moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfkne schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

Waar naartoe moet je dan?
Amsterdam.
Dat wordt dan een taxi vanaf Nurenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Sport_Life schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Amsterdam.
Dat wordt dan een taxi vanaf Nurenberg.
KLM heeft toch rechtstreekse vluchten op die route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfkne schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

KLM heeft toch rechtstreekse vluchten op die route?
ja, maar die zijn in de ochtend tot 12.15 en mijn congres duurt tot 15u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Oh ja, inderdaad is er erg in de dienstregeling gesneden sinds Corona, vroeger hadden ze drie vluchten per dag.

Je zou ook nog met de trein naar München kunnen gaan (maar het duurt best een eind om naar de luchthaven daar te komen), of inderdaad vliegen met overstap vanaf NUE. Welke route krijg je daar aangeboden met welke overstaptijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfkne schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:29:
Oh ja, inderdaad is er erg in de dienstregeling gesneden sinds Corona, vroeger hadden ze drie vluchten per dag.

Je zou ook nog met de trein naar München kunnen gaan (maar het duurt best een eind om naar de luchthaven daar te komen), of inderdaad vliegen met overstap vanaf NUE. Welke route krijg je daar aangeboden met welke overstaptijden?
Ik heb nu een ICE verbinding gevonden vanaf Amsterdam, die is niet boekbaar via NSinternationaal, maar wel via DB. Dat maar doen dan. Die is ook sneller dan vliegen met overstap via Parijs :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 28-10-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
Sport_Life schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Ik heb nu een ICE verbinding gevonden vanaf Amsterdam, die is niet boekbaar via NSinternationaal, maar wel via DB. Dat maar doen dan.
Mits je overal voldoende overstaptijden hebt is dat een prima alternatief - onder de 15 a 20 minuten zou ik het niet boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik heb gezocht in het topic, maar geen antwoord gevonden (of ik zocht niet goed).

Afgelopen woensdag is onze vlucht (ik en mijn twee zoontjes) van Trondheim naar Schiphol geannuleerd. We zaten al in het vliegtuig en vanwege een technisch mankement konden we niet vertrekken. De kinderen mochten wel in de cockpit kijken, elk nadeel heeft zn voordeel :P
Volgende ochtend heel vroeg, met overstap in Oslo, weer naar huis gevlogen. Allemaal netjes geregeld.

Maar volgens mij heb ik nu wel recht op een vergoeding. Nu kan ik dat direct via KLM aanvragen, maar is dat handig? Of is het beter om via zo'n claim bedrijf te doen?

Sowieso alle extra kosten ga ik wel direct bij KLM claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
In de 1e instantie zou ik dat gewoon direct regelen, als ze moeilijk doen kan 't altijd nog via zo'n claimbedrijf.

Als je 't direct regelt kun je nog kiezen voor een voucher ipv geld ook, dat doe ik altijd want dat is €50, €100 of €150 meer dan cash (afhankelijk van hoeveel de cash compensatie zou zijn.) En ik besteed per jaar echt wel genoeg aan KLM vluchten om die compensatie (incl extra) uit te geven. Maar of jij dat ook doet weet jij natuurlijk beter, zo niet moet je lekker de cash optie nemen.

[ Voor 63% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
CyBeR schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:54:
In de 1e instantie zou ik dat gewoon direct regelen, als ze moeilijk doen kan 't altijd nog via zo'n claimbedrijf.

Als je 't direct regelt kun je nog kiezen voor een voucher ipv geld ook, dat doe ik altijd want dat is €50, €100 of €150 meer dan cash (afhankelijk van hoeveel de cash compensatie zou zijn.) En ik besteed per jaar echt wel genoeg aan KLM vluchten om die compensatie (incl extra) uit te geven. Maar of jij dat ook doet weet jij natuurlijk beter, zo niet moet je lekker de cash optie nemen.
Duidelijk, dan probeer ik het eerst direct.

Ik ben idd van plan een voucher te nemen, ik vlieg regelmatig met klm. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Weet iemand toevallig of je een retour Flying Blue award kunt opbreken tot een enkele reis? Wat ik in feite wil is mijn terugvlucht cancelen. Of, als alternatief, alleen de terugvlucht wijzigen naar een andere datum (Ver in de toekomst).

Ik meende altijd dat Flying Blue alleen toestond om een gehele refund van het ticket aan te vragen, waarna je dan opnieuw boekt. De KLM website geeft echter aan dat wijzigingen mogelijk zijn (voor 50 euro) en dat doet vermoeden dat het, wellicht, mogelijk is om enkel de terugvlucht aan te passen.

Dit is belangrijk in mijn specifieke geval omdat, als de uitgaande heenvlucht ook opnieuw geboekt zou moeten worden, dat nu 3x méér miles kost dan waar ik voorheen mee geboekt heb. Deze vluchten vallen rond kerst/nieuwjaar dus de prijzen zijn 'up there' momenteel.

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 29-10-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

franssie

Save the albatross

@Xandrios geen idee, ik zou bellen. Optie 3 is wellicht wel heen vliegen maar de terugvlucht domweg niet inchecken of dan pas cancelen/proberen te wijzigen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:17:
Weet iemand toevallig of je een retour Flying Blue award kunt opbreken tot een enkele reis? Wat ik in feite wil is mijn terugvlucht cancelen. Of, als alternatief, alleen de terugvlucht wijzigen naar een andere datum (Ver in de toekomst).
Cancelen kan, wijzigen weet ik niet zeker. Heb dit zelf een paar dagen geleden gedaan met een FB-retourtje. Miles terug, geld terug is nog onderweg, 50 euro annuleringskosten zijn wel al afgeschreven.
Dit is belangrijk in mijn specifieke geval omdat, als de uitgaande heenvlucht ook opnieuw geboekt zou moeten worden, dat nu 3x méér miles kost dan waar ik voorheen mee geboekt heb. Deze vluchten vallen rond kerst/nieuwjaar dus de prijzen zijn 'up there' momenteel.
Heenvlucht kan blijven staan :)

NB: in mijn geval heb ik wel de terugvlucht gecancelled nadat ik de heenvlucht al genoten had. Was ook via de Plat-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Is er ergens te zien voor welke landingsbaan een vliegtuig gepland staat of is dat pas vlak van te voren bekend). Moet wat mensen ophalen vanaf Schiphol en 'normaal' zodra 't vliegtuig land (flightradar) kan ik gaan rijden. Dan staan meestal de mensen < 5min te wachten en kan ik ze ophalen bij vertrek hal (scheelt weer kosten, instappen en gaan). Echter nu is het laat in de avond en moet ik van verder komen dus stel dat het polderbaan is weet ik dat graag van te voren want dan kan ik een half uur later van huis (en hoef ik dus niet te parkeren).

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is inderdaad niet echt van tevoren bekend, maar 's avonds gebruiken ze over het algemeen maar een runway om te landen en dat is dan meestal de polderbaan. Je kunt hier zien welke start/landingsbanen er actief zijn en waarvoor: https://www.lvnl.nl/omgeving/baangebruik. Een en ander is afhankelijk van de weerstomstandigheden, met name wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:25
Mattie112 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:46:
Is er ergens te zien voor welke landingsbaan een vliegtuig gepland staat of is dat pas vlak van te voren bekend). Moet wat mensen ophalen vanaf Schiphol en 'normaal' zodra 't vliegtuig land (flightradar) kan ik gaan rijden. Dan staan meestal de mensen < 5min te wachten en kan ik ze ophalen bij vertrek hal (scheelt weer kosten, instappen en gaan). Echter nu is het laat in de avond en moet ik van verder komen dus stel dat het polderbaan is weet ik dat graag van te voren want dan kan ik een half uur later van huis (en hoef ik dus niet te parkeren).
Als het je gaat om de kosten: hier is vaak voldoende plek voor een pitstop. Vanaf hier is het nog tien minuutjes rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mfkne schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Mits je overal voldoende overstaptijden hebt is dat een prima alternatief - onder de 15 a 20 minuten zou ik het niet boeken.
tnx inmiddels geboekt met de trein :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

CyBeR schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:56:
Dat is inderdaad niet echt van tevoren bekend, maar 's avonds gebruiken ze over het algemeen maar een runway om te landen en dat is dan meestal de polderbaan. Je kunt hier zien welke start/landingsbanen er actief zijn en waarvoor: https://www.lvnl.nl/omgeving/baangebruik. Een en ander is afhankelijk van de weerstomstandigheden, met name wind.
thx dat geeft wel een beetje een indicatie nu, als ik nu kijk zie ik polderbaan voor landingen dus kan dat ff in de gaten houden.
Mawlana schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Als het je gaat om de kosten: hier is vaak voldoende plek voor een pitstop. Vanaf hier is het nog tien minuutjes rijden. :P
Ja vooral de kosten maar ook de extra tijd/moeite om te parkeren is juist zo makkelijk daar, instappen en weer door :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat XP en SAF verhaal lijkt deels wel en deels niet van de KLM website verdwenen te zijn - ik zie bij opties nog wel staan dat je er XP bij krijgt maar bij doorklikken in mijn reis niet meer.
Jammer maar dan niet.
Ben ook bang dat de A350 van ATL naar CHS ook niet zo luxe is als een intercontinentale A350 in business :+
Het kan allemaal erger ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zoals ik het begrijp kun je bij KLM nog steeds SAF kopen en er XP voor krijgen maar bij AF niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

het lijkt nu ook van de website af te zijn, ik krijg nu wel nieuwe XP (72 ipv 60 XP) te zien en zelfs UXP - verschillend voor mij en mijn zusje die beide dezelfde vlucht gaan maken.
Jammer van het niet kunnen bijkopen van XP (want volgens de site had ik er geen)

Ik zie het wel, ben niet met KLM getrouwd maar enige stabiliteit en betrouwbaarheid in hun freq fly programma is voor iedereen wel aardig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:13:
Zoals ik het begrijp kun je bij KLM nog steeds SAF kopen en er XP voor krijgen maar bij AF niet meer.
Via de KLM-website kun je ook voor lagere bedragen CO2-afkoop doen dan op de AF-website, zelfs voor exact dezelfde vlucht 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:55:
[...]

Via de KLM-website kun je ook voor lagere bedragen CO2-afkoop doen dan op de AF-website, zelfs voor exact dezelfde vlucht 🤷‍♂️
maar ook XP? CO2 afkopen bij vliegen is voor mij wat schijnheilig ... XP is wel geinig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:57:
[...]

maar ook XP? CO2 afkopen bij vliegen is voor mij wat schijnheilig ... XP is wel geinig
Nee, dit ging alleen over de CO2-aflaat. Ik weet niet of die bij AF en bij KLM naar verschillende doelen gaat, bij KLM iig Gold Standard reforestation-project in Panama.

XP is wel een goede manier om ervoor te zorgen dat mensen alsnog hun FB XP's kunnen halen zonder dat ze XP-runs hoeven te doen. Want da's toch wel één van de meest zinloze manieren om CO2 uit te stoten die ik kan verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Iemand ervaring hoe streng KLM is met handbagage in WBC? Ik neem twee stuks mee die qua afmeting voldoet, maar ga wel over de gecombineerde max 18 kilo :)

Edit: op basis van de ervaringen hier lees ik dat ik de crown lounge kan overslaan aangezien de privium airside lounge beter is :) ?

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2022 15:43 ]

Pagina: 1 ... 152 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2