Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 151 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

RocketKoen schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:26:
[...]
Of dat ook nog fatsoenlijk werkt in een vliegtuig met 300 andere mensen? geen idee.
Tsja, dat lijkt me een probleem.
Ben ook aan het zoeken naar noise-cancelling oordopjes (voor in het vliegtuig) maar krijg de indruk dat die er alleen draadloos en voor blue-tooth zijn.
Dacht dat de oplossing zo'n transmitter/receiver zou zijn, maar hoe pair je die in het vliegtuig aan je doppen zonder display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik denk dat ik het punt bereikt heb dat ik helemaal niet meer vanaf Schiphol wil vertrekken, denk dat ik ga proberen vanaf Rotterdam of Eindhoven te vertrekken. Zijn die 2 vliegvelden beter gemanaged dan Schiphol, qua drukte?

Schiphol is game over voor mij, die drukte (elke week 3 uur nu...) is het voor mij niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op basis van slechts een paar keer reizen met de KLM dit jaar, krijg ik voor al mijn vluchten bij het inchecken online de optie voor een upgrade naar business. Dit waren allemaal vluchten binnen Europa. Ik neem aan dat, als er plek is in business, KLM dit automatisch aanbiedt aan alle eco pax.

Maar doen ze dat ook automatisch aanbieden voor internationale vluchten? Ik weet dat je altijd bij het inchecken op het vliegveld zelf ook kunt checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:23:
Maar doen ze dat ook automatisch aanbieden voor internationale vluchten? Ik weet dat je altijd bij het inchecken op het vliegveld zelf ook kunt checken
Al KLM's vluchten zijn internationaal.

Maar ja, dat doen ze ook voor WBC alleen beduidend minder vaak want die zit over het algemeen vrij vol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Goner schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Tsja, dat lijkt me een probleem.
Ben ook aan het zoeken naar noise-cancelling oordopjes (voor in het vliegtuig) maar krijg de indruk dat die er alleen draadloos en voor blue-tooth zijn.
Dacht dat de oplossing zo'n transmitter/receiver zou zijn, maar hoe pair je die in het vliegtuig aan je doppen zonder display.
Bedoel je een bluetoothzender met een 3,5mm stekker en een accu zoals deze? Het is daarmee helemaal niet mogelijk om een display te raadplegen voor het pairen dus dat gaat thuis niet makkelijker dan in het vliegtuig, en het pairen kun je thuis al doen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

CyBeR schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:25:
[...]

Al KLM's vluchten zijn internationaal.

Maar ja, dat doen ze ook voor WBC alleen beduidend minder vaak want die zit over het algemeen vrij vol.
Scherp: bedoelde inderdaad WBC.

Ik ga volgende week wel even bellen. Terugvlucht wordt WBC niet aangeboden terwijl er wel plek is. Ik vermoed dat de eerste binnenlandse hop (niet KLM) roet in het eten gooit op de terugvlucht en er daarom geen WBC wordt aangeboden. Maar dat zullen ze telefonisch wellicht kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

fopjurist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Bedoel je een bluetoothzender met een 3,5mm stekker en een accu zoals deze?
Yep.
Maar hoe werkt pairen dan ? Normaal zie je op een display (telefoon, pc ..) welke devices beschikbaar zijn.
Gaat het automagisch met zo'n adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Goner schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Yep.
Maar hoe werkt pairen dan ? Normaal zie je op een display (telefoon, pc ..) welke devices beschikbaar zijn.
Gaat het automagisch met zo'n adapter ?
Zo'n adapter probeert inderdaad automatisch te pairen met elk apparaat dat beschikbaar is zodra je de pairmodus activeert. In dit filmpje zie je een voorbeeld: YouTube: How To Pair Bluetooth Headphones For Metal Detecting With Transmitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Snel vraagje voor hen die Global Entry hebben geregeld hier: ik dacht dat je daar vroeger Privium voor moest hebben in NL, klopt het dat dat nu niet meer zo is? Dus gewoon aanvragen in de VS, de $100 betalen, KMAR toestemming geven voor achtergrondonderzoek, en dan interview on arrival?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Sorcerer8472 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:38:
Snel vraagje voor hen die Global Entry hebben geregeld hier: ik dacht dat je daar vroeger Privium voor moest hebben in NL, klopt het dat dat nu niet meer zo is? Dus gewoon aanvragen in de VS, de $100 betalen, KMAR toestemming geven voor achtergrondonderzoek, en dan interview on arrival?
Klopt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:38
Vlieg woensdag vanaf AMS naar India, via CDG met KLM/AF in business. Is de eerste keer KLM voor mij dit jaar. Is de "SkyPriority" rij voor security nog steeds bij vertrekhal 1 naar binnen langs de KLM bagage-drop off en dan achterin rechts de trap op naar boven? Of wordt die rij inmiddels ook via buiten/tenten e.d. geleid?

Verder is het op CDG ook zo'n troep qua security of valt dat mee? Heb een lay-over van 11 uur :( Dus moet opnieuw de terminal in donderdagochtend.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:30:
Vlieg woensdag vanaf AMS naar India, via CDG met KLM/AF in business. Is de eerste keer KLM voor mij dit jaar. Is de "SkyPriority" rij voor security nog steeds bij vertrekhal 1 naar binnen langs de KLM bagage-drop off en dan achterin rechts de trap op naar boven? Of wordt die rij inmiddels ook via buiten/tenten e.d. geleid?

Verder is het op CDG ook zo'n troep qua security of valt dat mee? Heb een lay-over van 11 uur :( Dus moet opnieuw de terminal in donderdagochtend.
Zo is het nog ja vwb SP.
En CDG is altijd troep geweest. Met alles.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dean Martin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
En CDG is altijd troep geweest. Met alles.
Ik betaal graag extra om CDG te vermijden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 15:05

Vandaag vanuit Mumbai via CDG naar Schiphol gevlogen. CDG was vanmorgen rond 8:00u gezellige Franse chaos met chaotische rijen bij de security van international naar domnestic. Priority lanes zijn zo onduidelijk aangegeven dat de helft van de mensen met priority alsnog in de gewone rij terecht komen 8)7

Maar als je 1,5 uur overstaptijd hebt gaat het prima. Vanmorgen hielp het ook niet mee dat 2 vluchten tegelijk uit de US aankwamen, waarvan de Boston vlucht 2 uur vertraagd was. Daardoor veel gestresste Amerikanen die vanmorgen geleerd hebben dat ze met hun paspoort niet door ‘onze’ poortjes heen mogen >:)

3 weken terug AMS-CDG-DEL gedaan op vrijdagochtend en dat ging allemaal prima. Non priority security op Schiphol was om 5:30 uur iets van een uur ofzo en prio een minuutje of 10. Op CDG konden we overal zo doorlopen, maar de hele wandeling is dan alsnog wel een minuutje of 20…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Mr. Eddo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Vandaag vanuit Mumbai via CDG naar Schiphol gevlogen. CDG was vanmorgen rond 8:00u gezellige Franse chaos met chaotische rijen bij de security van international naar domnestic. Priority lanes zijn zo onduidelijk aangegeven dat de helft van de mensen met priority alsnog in de gewone rij terecht komen 8)7

Maar als je 1,5 uur overstaptijd hebt gaat het prima. Vanmorgen hielp het ook niet mee dat 2 vluchten tegelijk uit de US aankwamen, waarvan de Boston vlucht 2 uur vertraagd was. Daardoor veel gestresste Amerikanen die vanmorgen geleerd hebben dat ze met hun paspoort niet door ‘onze’ poortjes heen mogen >:)

3 weken terug AMS-CDG-DEL gedaan op vrijdagochtend en dat ging allemaal prima. Non priority security op Schiphol was om 5:30 uur iets van een uur ofzo en prio een minuutje of 10. Op CDG konden we overal zo doorlopen, maar de hele wandeling is dan alsnog wel een minuutje of 20…
Check naja dan maar gewoon om 6 uur vanuit het hotel richting de terminal lopen (vlucht is 10:10) en dan kijken hoe lang het duurt. Des noods moet ik wat langer in de AF Lounge zitten, dat is ook geen straf als ik de beelden zo zie :)
Freee!! schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Tsja het was of via CDG met AF of Air India met een overstap in New Dehli tsja dan kies ik toch liever voor de eerste optie. Helaas geen directe vluchten naar MAA vanuit AMS.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Davidshadow13 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:42:
[...]
Tsja het was of via CDG met AF of Air India met een overstap in New Dehli tsja dan kies ik toch liever voor de eerste optie. Helaas geen directe vluchten naar MAA vanuit AMS.
Gegeven mijn ervaringen met AF en CDG zou de keuze voor mij heel gemakkelijk zijn geweest (en dus niet voor voornoemde).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:52

Jebus4life

BE User

Homeland schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:30:
Iemand hier recente ervaringen met vliegen vanaf Zaventem? Is het daar net zo erg qua wachten als op Schiphol?
Ik, als Belg, hoor in de Vlaamse media veel meer over Schiphol dan over Zaventem (Brussels airport), dus lijkt me goed te zitten in Zaventem.

*Misschien is het puur chauvinisme of het feit dat het simpelweg net wat dichter bij huis is, maar ik heb altijd liever via Brussel gevlogen, veel relaxtere sfeer tout court (misschien omdat het een "kleinere" luchthaven is?

Ik deel de haat niet die de meesten hebben voor CDG (maar ik kom eigenlijk enkel op CDG als ik "Rail
& Fly" vlieg, wat ik als een erg aangename manier van reizen ervaar, en bovendien nog nooit problemen gehad ermee).

Mijn trip naar Japan passeer ik via Frankfurt, daar kom ik persoonlijk veel minder graag dan CDG
*Maar ik ben vlot tweetalig (ben Belg), dus er speelt ook wel geen taalbarriere in Frankrijk, misschien speelt dat ook nog mee in het sentiment?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Ik, als Belg, hoor in de Vlaamse media veel meer over Schiphol dan over Zaventem (Brussels airport), dus lijkt me goed te zitten in Zaventem.

*Misschien is het puur chauvinisme of het feit dat het simpelweg net wat dichter bij huis is, maar ik heb altijd liever via Brussel gevlogen, veel relaxtere sfeer tout court (misschien omdat het een "kleinere" luchthaven is?
Afgelopen vrijdag via Zaventem gevlogen, erg fijn vliegveld. Perfect om vanaf de trein naar de security te gaan en de A terminal is erg fijn!

En slechts een minuut of 10 om door security heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
Mijn trip naar Japan passeer ik via Frankfurt, daar kom ik persoonlijk veel minder graag dan CDG
FRA staat bovenaan mijn lijst van kutste vliegvelden. CDG komt niet eens in de top 10. Sterker nog ik heb eigenlijk nooit problemen met CDG afgezien van dat de spoorwegen daar constant staken maar daar kan ADP niets aan doen. En 't is een pokke-eind lopen als je van 2F naar 2E-K/L/M moet.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 13:59
Van de zomer vanaf FRA gevlogen, maar dat was een stuk relaxter dan die wanpraktijken hier op Schiphol. Was wel al in augustus, toen hadden ze daar het meeste weer onder controle.
Vanaf check-in tot lounge duurde 10minuten en dat met twee kleine kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 19:22
As donderdag vanaf AMS naar DEL met KLM. (Kl871)
Vertrektijd is 14:25. Advies is om 10:25 aanwezig te zijn maar inchecken kan pas vanaf 11:25.
Ik heb niet eens ruimbagage. 1 cabinzero rugzak en mijn helm als persoonlijk item.
Zou het echt nog noodzakelijk zijn zo vroeg al aanwezig te zijn om me daar 4 uur stierlijk te vervelen ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:32:
[...]

FRA staat bovenaan mijn lijst van kutste vliegvelden. CDG komt niet eens in de top 10. Sterker nog ik heb eigenlijk nooit problemen met CDG afgezien van dat de spoorwegen daar constant staken maar daar kan ADP niets aan doen. En 't is een pokke-eind lopen als je van 2F naar 2E-K/L/M moet.
Ik zou FRA juist in de top 3 van fijnste vliegvelden zetten :D

Ik vind daar de Lufthansa Senator lounge ook perfect! Vrijwel altijd rustig, groot, prima eten, fijne stoelen, douche gelegenheid...daar kan de KLM lounge op Schiphol nooit tegenop bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Dean Martin op 11-10-2022 07:01 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit op India gevlogen dat je liever in DEL zou overstappen dan in CDG :+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:10

Sorry? Waarom pak je niet gewoon 7 uur later de trein of een latere vlucht naar CDG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 15:36
Kun je KLM miles die dit jaar verlopen gebruiken om een reward ticket voor 2023 te boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Thijs8472 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:46:
Kun je KLM miles die dit jaar verlopen gebruiken om een reward ticket voor 2023 te boeken?
Yep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 13:59
Privium is op dit moment echt z’n geld waard, werd overal langs begeleid was er met 15min door bij terminal 3. Je moet het wel ff duidelijk maken dat je privium bent en ze zijn je alle behulpzaam. Handbagage moest door extra controle, dat duurde het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hoe overtuig je een echtgenote die al helemaal in de stress zit vanwege de drukte op Schiphol dat je níét 4 uur van tevoren op Schiphol hoeft te zijn als je business vliegt en allebei Privium hebt? 8)7
Mijn dochter van 3,5 gaat ook mee en die kan uiteraard niet door de irisscan, maar dan nog neem ik aan dat we overal langs kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 11-10-2022 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Laat haar 4u van tevoren gaan en dan ga jij met dochter gewoon op een redelijke tijd erheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:59:
[...]
Jij hebt duidelijk nog nooit op India gevlogen dat je liever in DEL zou overstappen dan in CDG :+.
Klopt, maar mijn ervaringen met CDG zijn dusdanig, dat ik het in ieder geval een keer wil proberen. Als het echt te erg is, zijn er vast nog wel andere routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daniel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:04:
Hoe overtuig je een echtgenote die al helemaal in de stress zit vanwege de drukte op Schiphol dat je níét 4 uur van tevoren op Schiphol hoeft te zijn als je business vliegt en allebei Privium hebt? 8)7
Mijn dochter van 3,5 gaat ook mee en die kan uiteraard niet door de irisscan, maar dan nog neem ik aan dat we overal langs kunnen.
Heel herkenbaar :D. Het lukte mij om te onderhandelen naar drie uur: laten we zeggen dat we goed gebruik hebben gemaakt van de lounge daarna :)

Privium heb je inderdaad niks extra aan bij security: met business kom je in dezelfde rij terecht. Is dat altijd zo geweest trouwens?

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 11-10-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Heel herkenbaar :D. Het lukte mij om te onderhandelen naar drie uur: laten we zeggen dat we goed gebruik hebben gemaakt van de lounge daarna :)
4 uur van tevoren is sowieso kwart over 7 in de ochtend 7(8)7 dus half 6 opstaan. Dank je feestelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Daniel : vlucht naar SIN met SQ?

Je kunt altijd nog citizenm boeken: vond mijn dochter geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
We Are Borg schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:57:
[...]
Privium heb je inderdaad niks extra aan bij security: met business kom je in dezelfde rij terecht. Is dat altijd zo geweest trouwens?
Ik durf het met alleen een boarding pass niet aan. Maar met Privium kan je sowieso ook door de poortjes bij Departures 1 of 3 als je ziet dat de priority rij bij Departures 2 erg lang is (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Wie heeft er ervaring met Lufthansa "automated check-in" (https://www.lufthansa.com/cn/en/automated-check-in)?

Ik vind het onzin om te betalen voor stoelreservering (vlieg in mn eentje) maar zit wel graag aan het raam. Normaal zet ik de wekker 24u van te voren zodra je in mag checken zodat er een grote kans is dat er nog wel een window seat vrij is. Blijft een gok maar gaat eigenlijk altijd goed.

Echter nou lees ik dat Lufthansa mensen binnen de EU automatisch inchecked. Eh tja dat is een beetje jammer? Je kan wel opt-out doen maar als vervolgens iedereen automatisch inchecked dan is de kans op een window seat toch wel een heel stuk lager. Of kan je dat ding in laten checken en dan alsnog kijken of er een stoel is om mee te wisselen? Iemand ervaring?

Er staat wel:
"All self services continue to be available: seat change, home-printed bag tag, eJournals and check-in cancellation."
Maar het is me niet duidelijk of dit dan betaalde seat-changes zijn.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34
Mattie112 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:39:
Wie heeft er ervaring met Lufthansa "automated check-in" (https://www.lufthansa.com/cn/en/automated-check-in)?

Ik vind het onzin om te betalen voor stoelreservering (vlieg in mn eentje) maar zit wel graag aan het raam. Normaal zet ik de wekker 24u van te voren zodra je in mag checken zodat er een grote kans is dat er nog wel een window seat vrij is. Blijft een gok maar gaat eigenlijk altijd goed.

Echter nou lees ik dat Lufthansa mensen binnen de EU automatisch inchecked. Eh tja dat is een beetje jammer? Je kan wel opt-out doen maar als vervolgens iedereen automatisch inchecked dan is de kans op een window seat toch wel een heel stuk lager. Of kan je dat ding in laten checken en dan alsnog kijken of er een stoel is om mee te wisselen? Iemand ervaring?

Er staat wel:
"All self services continue to be available: seat change, home-printed bag tag, eJournals and check-in cancellation."
Maar het is me niet duidelijk of dit dan betaalde seat-changes zijn.
Niet specifiek LH, maar mijn ervaring sinds ca. 2 jaar is dat een seat-change altijd betaald is. Was vroegah idd niet zo. Bel ze anders ff om te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
Heeft iemand ervaring met het meenemen van status-loze gasten (ik dus) door de snellere security tegenwoordig? Ik vlieg binnenkort naar de VS en helaas heb ik geen flying blue status (bijna silver!), en ook geen Delta Comfort+ kunnen krijgen (vol geboekt); daarmee heb ik dus geen Sky Priority en mag ik in de lange rij aansluiten. Er gaan echter meerdere mensen mee met FB gold of hoger. Vroeger mocht ik altijd als gast met zo iemand mee door de Sky Priority check-in en ook door de priority security rij.

De laatste keer dat we dit probeerden (~augustus) ging dat echter mis en mochten er geen gasten mee, die hebben toen allemaal hun vlucht gemist. We hadden nog gevraagd aan de check-in of we mee mochten, en het antwoord was ja. Blijkbaar werd daar alleen de check-in mee bedoeld en niet de security rij. Hun ticket had geen Sky Priority tag en daarmee mochten ze niet de snelle security rij in. (Ik had die keer toevallig wel een Comfort+ stoel en dus wel SP).

De keer daarvoor mocht ik wel als gast mee. Er was echter 1 verschil dat me nog hoop geeft: ik kon (door covid documenten) niet online inchecken, en heb dus bij de Sky Priority check-in balie ingecheckt. Toen kreeg mijn ticket ook een Sky Priority stempel, en daarmee mocht ik door de snelle security..

Dus: is het nog waard om als gast mee te gaan naar de Sky priority check-in, om daar vervolgens opnieuw in te checken (dus niet online) om een boarding pas met Sky Priority te krijgen? Of wordt het toch gewoon achteraan aansluiten?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 18:24
Volgens mij gaat het poortje naar security boven de Skyprio check-in gewoon open wanneer je een boarding pass scant zonder Skyprio (hier gaat Privium tenslotte ook doorheen). Je hebt dus geen fysieke barrière.

Ik laat geregeld gasten met mij meelopen en heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Het wordt in mijn ervaring weinig gecontroleerd de laatste tijd, en wanneer dat wel gebeurt is het met beleefd vragen en een glimlach nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44
Op Flyertalk zijn de laatste tijd juist veel berichten dat statusloze begeleiders (zelfs op de zelfde boeking) geweigerd zijn bij de priority security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Leetness schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:03:
Volgens mij gaat het poortje naar security boven de Skyprio check-in gewoon open wanneer je een boarding pass scant zonder Skyprio (hier gaat Privium tenslotte ook doorheen). Je hebt dus geen fysieke barrière.
Nooit geprobeerd maar lijkt mij totaal niet logisch? Ik ga er vanuit dat die scan checkt of je skyprio of business vliegt en anders poortje dicht blijft? Privium gaat inderdaad ook hier doorheen maar wel na scannen van pasje.

Als je met elke geldige boarding pass (incl eco) er doorheen komt, zou het systeem niet werken want kan iedereen dus naar de priority security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
De vorige keer stond er een medewerker bij de ingang van de priority rij je boarding pass te checken. En nee, met vriendelijk vragen mochten we alsnog niet mee... Er worden constant mensen uit de rij gehaald.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat mag inderdaad niet meer, alleen kinderen mogen nog mee.

Overigens, bij de SkyPriority balie inchecken betekent niet dat je ook een SP label op je boarding pass krijgt, dat bepaalt het systeem. Maar de incheckmedewerker kan dat aanpassen mocht die persoon dat nuttig achten. Maar dat doen ze niet zomaar.

TL;DR: geen priority is geen priority en dus aansluiten in de rij.

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was net echt helemaal niemand in de rij, dus zelfs zonder Prio, kreeg je Prio behandeling. Zit nu wel voor ritje naar CPH, aangezien de ochtend vlucht geannuleerd werd. Dank Schiphol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 18:24
We Are Borg schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Nooit geprobeerd maar lijkt mij totaal niet logisch? Ik ga er vanuit dat die scan checkt of je skyprio of business vliegt en anders poortje dicht blijft? Privium gaat inderdaad ook hier doorheen maar wel na scannen van pasje.

Als je met elke geldige boarding pass (incl eco) er doorheen komt, zou het systeem niet werken want kan iedereen dus naar de priority security
Probeer het de volgende keer uit zou ik zeggen, ik kan je garanderen dat er geen check op het poortje zit voor Skyprio. Het poortje checkt enkel of je een geldige boarding pass hebt voor een vlucht vanuit die terminal.

Als de controle op het poortje zou zitten, waarom zouden er dan nog medewerkers staan om passagiers handmatig te controleren ;) Bij Privium zit de controle bijvoorbeeld wel op het poortje, en hoeft er dus ook niet gecontroleerd te worden of je wel/niet Privium hebt.
NickThissen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:15:
De vorige keer stond er een medewerker bij de ingang van de priority rij je boarding pass te checken. En nee, met vriendelijk vragen mochten we alsnog niet mee... Er worden constant mensen uit de rij gehaald.

[ Voor 28% gewijzigd door Leetness op 12-10-2022 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Leetness schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Probeer het de volgende keer uit zou ik zeggen, ik kan je garanderen dat er geen check op het poortje zit voor Skyprio. Het poortje checkt enkel of je een geldige boarding pass hebt voor een vlucht vanuit die terminal.

Als de controle op het poortje zou zitten, waarom zouden er dan nog medewerkers staan om passagiers handmatig te controleren ;) Bij Privium zit de controle bijvoorbeeld wel op het poortje, en hoeft er dus ook niet gecontroleerd te worden of je wel/niet Privium hebt.

[...]
Die check wordt inderdaad niet door het poortje gedaan maar door een mens die je tegenhoudt om überhaupt bij dat poortje te komen. En bij de trap omhoog staat tegenwoordig meestal zo iemand, waar dat vroeger niet het geval was.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Die check wordt inderdaad niet door het poortje gedaan maar door een mens die je tegenhoudt om überhaupt bij dat poortje te komen. En bij de trap omhoog staat tegenwoordig meestal zo iemand, waar dat vroeger niet het geval was.
Maar vroeger stonden ze onder de SP luchtborden. Toen kwam je er ook niet zonder SP als je niet prio kon inchecken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, maar daar zit 'm ook het grote verschil: als je bij SP kon inchecken dan kon je die boardingpass-check omzeilen door gewoon de trap op te lopen. En de SP check-in is expliciet ook beschikbaar voor FB Silver/ST Elite en companions van elite/business passagiers. Maar die krijgen geen prio security.

Daarom is er tijdens de meltdown opeens iemand bij de trap gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11

Grouchy

meep meep

Dat verschilt dan weer per FF programma. Companions op dezelfde PNR geboekt krijgen toch echt een SP extensie dankzij m'n SM medallion dingie, maak niet uit of ze wel/niet STE+ zijn.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:46:
Ja, maar daar zit 'm ook het grote verschil: als je bij SP kon inchecken dan kon je die boardingpass-check omzeilen door gewoon de trap op te lopen. En de SP check-in is expliciet ook beschikbaar voor FB Silver/ST Elite en companions van elite/business passagiers. Maar die krijgen geen prio security.

Klopt. Mijn fout. Dacht dat silver ook SP was ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:04:
Dat verschilt dan weer per FF programma. Companions op dezelfde PNR geboekt krijgen toch echt een SP extensie dankzij m'n SM medallion dingie, maak niet uit of ze wel/niet STE+ zijn.
Volgens mij doet alleen Delta dat maar op zich heb je gelijk daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
JohanB schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Sorry? Waarom pak je niet gewoon 7 uur later de trein of een latere vlucht naar CDG?
Ik had een latere vlucht, donderdag ochtend maar die is door KLM geschrapt en dit was de laatste vlucht op woensdagavond waar ze mij naar hebben omgeboekt😅 vond het zelf ook niet ideaal.

CDG valt mij overigens zeer mee. Van hotel naar de lounge in terminal 2E in precies een uur😁 AF lounge hier is ook prima. Had het veel erger verwacht. Sky Priority rijen zijn idd een beetje verstopt maar personeel attendeert je er keurig op.

Overigens het enige waar ik echt verwend door ben geraakt zijn die nieuwe scanners op Schiphol. Hier nog alles uit je tassen en in aparte bakken. Ik had dus vijf bakken voor 2 stuks handbagage en een fransoos die mij maar loopt op te jutten dat ik op moet schieten😅😂 dat kan echt beter.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik had nog 2500,- tegoed van KLM. Een boeking naar de US werd dubbelafgeschreven. Dat is 2 maanden geleden, gewoon privegeld.

Krijg ik nu, na wat belletjes en mailtjes een bericht waarin ik gefeliciteerd word, het is goedgekeurd, ik krijg het binnen 14 dagen terug.

"Gefeliciteerd" 8)7 U krijgt uw eigen geld terug na 2 maanden en 2 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Kijk dat is nog eens een financiële meevaller :+

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
PWM schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:13:
Ik had nog 2500,- tegoed van KLM. Een boeking naar de US werd dubbelafgeschreven. Dat is 2 maanden geleden, gewoon privegeld.

Krijg ik nu, na wat belletjes en mailtjes een bericht waarin ik gefeliciteerd word, het is goedgekeurd, ik krijg het binnen 14 dagen terug.

Impliceert dat je ook pech had kunnen hebben en het dan niet terug had gekregen...

Vreemde manier van communiceren inderdaad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mag ik jou namens alle frequent en niet frequent flyers in dit topic ook feliciteren :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:55
CyBeR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:46:

Laatste weken diverse keren gevlogen, altijd iemand bij de trap inderdaad. Even wapperen met SP en je kan zo door, maar anders ga je er uit. Poortjes scannen alleen een geldige boardingpass, niet de status van de passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik had al na een maand een chargebackprocedure gestart via mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

olafmol schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Niet specifiek LH, maar mijn ervaring sinds ca. 2 jaar is dat een seat-change altijd betaald is. Was vroegah idd niet zo. Bel ze anders ff om te vragen.
Stoel kiezen is gratis bij inchecken dus dan ga ik de auto-incheck maar uit zetten :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

mfkne schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:48:
[...]

Ik had al na een maand een chargebackprocedure gestart via mijn creditcard.
Ik denk niet dat je dan vrienden maakt bij KLM en ik gok dat PWM graag met ze blijft vliegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
We Are Borg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:55:
Ik denk niet dat je dan vrienden maakt bij KLM en ik gok dat PWM graag met ze blijft vliegen :)
Waarom niet? Ze hebben ten onrechte twee keer afgerekend, toch? Ik heb in tijdens Corona ook gebruik moeten maken van chargeback omdat KLM allen vouchers wilde uitgeven voor een geannuleerde vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Op zich is dubbele afschrijving ook geen manier om vrienden te maken. Ik mag hopen dat KLM er nét iets zakelijker in zit, 2 maanden en 2 weken doen over het terugbetalen van een dubbelafschrijving is natuurlijk bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

mfkne schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Waarom niet? Ze hebben ten onrechte twee keer afgerekend, toch? Ik heb in tijdens Corona ook gebruik moeten maken van chargeback omdat KLM allen vouchers wilde uitgeven voor een geannuleerde vlucht.
Ik zeg niet dat KLM vergelijkbaar is met Ryanair, maar ik heb gelezen dat je daar na een chargeback geweigerd werd op nieuwe vluchten (want je had chargeback uitgevoerd). Ik heb het zelf bij Ryanair ook gedaan dus wellicht staat er ook een kruisje bij mijn naam nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

En dat is na emails en belletjes van een FB plat.
Als het een kleiner bedrag betreft moet je eens een keer helemaal niks doen, dan duurt het tegenwoordig toch echt een maand of 7-8 bij KLM als niet FB FF.

Kan me zo voorstellen dat er toch behoorlijk wat mensen met een CC na een aantal weken een chargeback aanvragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Grouchy op 13-10-2022 16:00 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02
We Are Borg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Ik zeg niet dat KLM vergelijkbaar is met Ryanair, maar ik heb gelezen dat je daar na een chargeback geweigerd werd op nieuwe vluchten (want je had chargeback uitgevoerd). Ik heb het zelf bij Ryanair ook gedaan dus wellicht staat er ook een kruisje bij mijn naam nu :)
Ik heb ook chargebacks gedaan met Ryanair. Geen probleem gehad met nieuwe tickets op dezelfde naam en creditcard. Misschien is het hit and miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Mattie112 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Stoel kiezen is gratis bij inchecken dus dan ga ik de auto-incheck maar uit zetten :)
Helaas het is niet uit te zetten 8)

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/64681-screenshot_2022-10-13_210910.jpg

Naja dan zien we het morgen wel :/

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sderooij schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:10:
Ik denk dat ik het punt bereikt heb dat ik helemaal niet meer vanaf Schiphol wil vertrekken, denk dat ik ga proberen vanaf Rotterdam of Eindhoven te vertrekken. Zijn die 2 vliegvelden beter gemanaged dan Schiphol, qua drukte?

Schiphol is game over voor mij, die drukte (elke week 3 uur nu...) is het voor mij niet meer waard.
Op Eindhoven staat er inmiddels een tent buiten voor wachtenden, maar toen ik er was op 6 oktober werd die niet gebruikt. Wel was de rij binnen langer dan ik ooit gezien heb, maar dit was in de praktijk geen probleem want het liep wel goed door (denk dat ik binnen 30-40 min door de security was). Ook krijgen mensen die hun vlucht dreigen te missen voorrang op Eindhoven.

(*Note: Ik vloog alleen met handbaggage dus weet niet hoe de baggageafhandeling geregeld is nu. Toen ik van de zomer wel een koffer bij me had vond ik het niet top. De automatische machines om je koffer af te geven haperden vrij vaak, dat was wel een beetje jammer. Op een gegeven moment moest het hele systeem gereset worden ofzo en stond geloof ik iedereen te wachten).

Hoe het nou komt dat er zo'n rij staat is me niet helemaal duidelijk. Het is volgens mij niet (alleen) personeelstekort. 2 van de 8 (of 10, weet niet precies) security gates waren gesloten, maar dat heb ik vaker gezien en dat leidde niet tot zulke rijen. Ik denk dat ook gewoon meer mensen vliegen dan voorheen. Ik zie meer verschillende maatschappijen (nu bijvoorbeeld ook Pegasus) en de gemiddelde toestelgrootte gaat ook licht omhoog lijkt het (mijn Wizzair vlucht werd bijvoorbeeld uitgevoerd door een A321 ipv de standaard A320).

Het grootste nadeel van Eindhoven vind ik de busverbinding naar het station van Eindhoven. Die bussen zitten vaak vol, de rit duurt vrij lang, en soms vallen er ook ritten uit. Verder vind ik Eindhoven prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heerlijk op CPH. Gewoon laptop en toilettas uit de koffers. Even in bakken, door de scan en terwijl ik door de scan loop, schieten de bakken al voorbij.

20 seconden later staan mijn 4 bakken al op mij te wachten. Da's tot andere koek dan Schiphol waar iemand zijn memoires kan schrijven voordat de koffers er doorheen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:44:
Heerlijk op CPH. Gewoon laptop en toilettas uit de koffers. Even in bakken, door de scan en terwijl ik door de scan loop, schieten de bakken al voorbij.

20 seconden later staan mijn 4 bakken al op mij te wachten. Da's tot andere koek dan Schiphol waar iemand zijn memoires kan schrijven voordat de koffers er doorheen zijn.
Herkenbaar. Ik haal mijn laptop en eventuele vloeistoffen nog steeds uit mijn tas op Schiphol.
Vinden de ex collega's niet leuk, maar ik heb dat liever dan 20 minuten wachten omdat de machine of de xray-kijker het afkeurt voor geen enkele nuttige rede.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wizai schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:45:
Ik bezoek volgend jaar februari een vriend in de Filipijnen, ivm zijn bruiloft.
Nu zie ik dat er voor februari al tickets beschikbaar komen, is het verstandig om dit zelf te boeken of kan ik dit beter laten doen door een reisbureau?

Ik heb geen ervaring met tickets boeken, 2x georganiseerd gevlogen (naar USA en Montenegro).
Na 2 jaar gaat het alsnog gebeuren :+
Planning is nu om eerst 1,5 - 2 weken naar Nieuw Zeeland een vriend te bezoeken, daarna naar de Filipijnen.
Daar is nu de mogelijkheid voor (hopelijk).

Zijn er tips / tricks hoe dit het best te boeken is?
Gewoon losse tickets halen, of een vlucht (laten) samenstellen voor alle vluchten?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 15:17
wizai schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Planning is nu om eerst 1,5 - 2 weken naar Nieuw Zeeland een vriend te bezoeken, daarna naar de Filipijnen.

Gewoon losse tickets halen, of een vlucht (laten) samenstellen voor alle vluchten?
Op de wereldkaart lijkt manila dichtbij Nieuw Zeeland te liggen, maar je realiseert je dat het ongeveer 10+ uur vliegen is tussen deze twee landen? (is dus ongeveer hetzelfde als van Nederland naar de west kust USA)

Je zou ook eens kunnen kijken naar een rond de wereld ticket en dan nog een stop in de USA ofzo maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
BB-One schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Op de wereldkaart lijkt manila dichtbij Nieuw Zeeland te liggen, maar je realiseert je dat het ongeveer 10+ uur vliegen is tussen deze twee landen? (is dus ongeveer hetzelfde als van Nederland naar de west kust USA)

Je zou ook eens kunnen kijken naar een rond de wereld ticket en dan nog een stop in de USA ofzo maken.
Ik weet dat het 10+ uur vliegen is, het is dan onderdeel van de terugweg: NZ - Filipijnen - NL :+

Een Rond de wereld ticket ga ik bekijken!

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23
PWM schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:44:

Was idd gister weer top op CPH. Naast dat door de scanner super snel gaat was de 4 hele minuten wachttijd ook een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
[...]

Ik zou beginnen met een avondje zelf te besteden vwbt opties en kosten
1) Begin eens met Google flight en de multi city optie voor een totaalbedrag
2) dan google flight met retour NZ. Spelen met het datumraster vwbt prijzen. Spelen met vertrek locaties (ams, bru, dus, fra(?), cdg(?))
3) Kijk off er maatschappijen zijn die een stopover bieden in het verre oosten
4) vanuit deze stopover locatie kun je nagaan wat een los retourtje kost nnaar Manilla
Dat geeft je in ieder geval een beeld met de opties en kosten

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM zat vol dus nu met Norwegian. Ja, KLM doet van alles fout met als hoogtepunt die ranzige boterham kaas elke vlucht.

Maar toch kies ik ze any day boven dit ongeorganiseerde zooitje. Helaas, volgende week toch nog 1 staan met hen, maar dat is meteen de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
PWM schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:22:
KLM zat vol dus nu met Norwegian. Ja, KLM doet van alles fout met als hoogtepunt die ranzige boterham kaas elke vlucht.

Maar toch kies ik ze any day boven dit ongeorganiseerde zooitje. Helaas, volgende week toch nog 1 staan met hen, maar dat is meteen de laatste.
Norwegian was niet voor niets bijna failliet...
Je kan in die regionen veel beter met SAS vliegen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:26
Op bepaalde vluchten vraagt het personeel van Schiphol bij de gate een mondkapje op te doen, nog voordat je het vliegtuig instapt. Op zich is dat prima, maar is het niet zo dat het personeel dan ook een mondkapje zou moeten dragen? Ik vind het zo een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja dat is allemaal een beetje onzin maar sommige landen lopen nog achter. Moest laatst op een vlucht van de VS naar Canada ook halverwege opeens een mondkapje op, zo ongeveer dat we hun luchtruim binnenvlogen. Ging helemaal nergens over. (Inmiddels is dat daar geloof ik ook afgeschaft maar ik was daar een paar dagen te vroeg voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Nou vanochtend 0800 @ security hal1/2 welgeteld 5min staan wachten. En vervolgens nog 5min voordat mn tas een keer door de scanner was |:(

Naja nu nog even 3 uur wachten en gaan (y)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
exelletor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:33:
Op bepaalde vluchten vraagt het personeel van Schiphol bij de gate een mondkapje op te doen, nog voordat je het vliegtuig instapt. Op zich is dat prima, maar is het niet zo dat het personeel dan ook een mondkapje zou moeten dragen? Ik vind het zo een beetje raar.
De meeste airlines hanteren als regel dat als een land het verplicht een mondkapje te dragen in het vliegtuig, dat gedragen moet worden op alle vluchten die van of naar dat land gaan, ongeacht of er andere regels zijn in het land van vertrek of bestemming. Als je vanuit Frankfurt naar Singapore vliegt is er een mondkapjesplicht aan boord, vlieg je vanuit Amsterdam naar Singapore dan is dat niet zo. Het is in dit geval Duitsland dat vereist dat aan boord een mondkapje gedragen wordt,

De logica ervan is soms ver te zoeken. Ik vlieg dinsdag via Singapore naar Denpasar en hoef nergens een mondkapje te dragen, behalve op het stuk tussen Singapore en Denpasar 8)7
[...]

Je hebt basicly vier ticketvarianten die je kunt kiezen, wat het meest gunstig is hangt vervolgens van enorm veel variabelen af. Het is een kwestie van als je de reisdata hebt veel zoeken via google flights of skyscanner. Als je een beetje flexibel kunt zijn in reisdata kan dat veel schelen maar bereid je maar voor op veel uitzoekwerk :
- Drie enkele reizen: AMS-AKL, AKL-MNL, MNL-AMS
- Twee enkele reizen: AMS-AKL, AKL-AMS via MNL
- Een retour AMS-AKL met op de terugweg een stopover in MNL
- Een retour AMS-MNL + een retour MNL-AKL (je vliegt dan dus op de heenweg ook via de Filipijnen)

Round the world (via de US naar Nieuw Zeeland en dan via de Filipijnen terug) kun je ook proberen maar het zou me verbazen als dit qua prijs gunstig is omdat het geen logische route is. AMS-AKL is het kortst door naar het oosten te vliegen dus er is niemand die die route aanbiedt via het westen. Dat zouden dus losse tickets worden. Wel een beetje een bucketlist-ding natuurlijk :)

Losse tickets zijn op zich geen probleem, zolang je zorgt dat je geen vluchten met een korte aansluiting op aparte tickets hebt. Dit vanwege het risico bij vertraging: op losse tickets is een aansluiting missen volledig op eigen risico, op één ticket is dat het probleem van de airline. Als je voldoende ruimte tussen tickets hebt zitten is dat risico heel klein.

Even met willekeurige data in maart 2023 gezocht lijkt een combinatie van Emirates en Qantas het meest gunstig als je op 1 ticket wil vliegen: je kunt met Emirates met 1 stop in Dubai naar Auckland vliegen, met Qantas via Sydney naar Manila en van Manila weer met Emirates via Dubai naar Amsterdam. Dit kan allemaal op één ticket omdat dit codeshare airlines zijn, Je zit dan rond de 2400 euro pp in economy,

Twee losse retourtjes (AMS-MNL en MNL-AKL) met min of meer dezelfde vluchten komt op ±1800 euro dus is flink goedkoper. Wel een extra stop op de heenweg omdat er geen rechtstreekse vluchten van AMS naar MNL zijn. Een enkeltje AMS-AKL en een enkeltje AKL-AMS via MNL zit ook ongeveer rond die prijs. Het voordeel van het zo doen is dat je voor elk segment de meest gunstige optie kunt boeken, ook qua reistijd. Zo kun je met Air Asia voor ±350 euro van AKL naar MNL vliegen, en met Saudia voor ±550 van MNL naar AMS. Het stuk AMS-AKL is het duurst, daar moet je eigenlijk altijd wel met 1100-1200 euro pp rekenen.

Je kan ook nog een variant hierop bedenken waarbij je route uit drie retourtjes bestaat, met bijvoorbeeld Kuala Lumpur, Singapore of Bangkok als tussenstation: zoals AMS-KUL, KUL-AKL, KUL-MNL. Op deze manier kun je gebruik maken van low cost carriers en kost bijvoorbeeld KUL-MNL tussen de 150 en 200 euro retour.

En dan is er nog de extra complexiteit van andere vertrek/aankomststeden. Als je toch losse tickets gaat boeken kan gunstig uitkomen om bijvoorbeeld via bijv. Brussel, Stockholm of Helsinki te vliegen. Finnair heeft regelmatig gunstige tarieven naar Azië en Oceanië.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 15-10-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Mondkapje sinds 1 okt ook niet meer verplicht in Duitsland :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Privium heeft nog steeds een ledenstop voor nieuwe klanten. Wachttijd via Amex Platinum of het aanmelden van een partner bij een bestaand lidmaatschap heeft een wachttijd van 6 maanden 8)7 :
De doorlooptijd voor het activeren van het Privium lidmaatschap is opgelopen tot ongeveer 6 maanden. Het Privium team op Schiphol doet er alles aan om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
Daniel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:43:
Privium heeft nog steeds een ledenstop voor nieuwe klanten. Wachttijd via Amex Platinum of het aanmelden van een partner bij een bestaand lidmaatschap heeft een wachttijd van 6 maanden 8)7 :

[...]
De link in de mail die ik afgelopen zomer heb ontvangen lijkt nog te werken. 🤭 Als je een afspraak kan maken, al is het ver in de toekomst, dan kan je wellicht een keer op een rustig moment alsnog langsgaan. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myiqRzhT2O7VHrQQGXpBPATp3Qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43tkTenvgAIrJQSgcEltShCz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pECNreX2rTj5nAU2G_KC0RlUGig=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ddq2uNwbTHfwfmPA0jLko8QQ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Maandag op- en neer naar Berlijn met EasyJet.
8:30 heenvlucht vanaf Amsterdam en 19:00 vlucht terug vanaf Berlijn Brandenburg.

Ben benieuwd hoe vlot het gaat op Schiphol.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

[...]
Voor een partner adviseren ze nu gewoon binnen te lopen voordat je gaat vliegen, meestal hebben ze dan plek. Die melding zie je als je inlogged op je Schiphol account.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 16-10-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Binnenkort weer naar de VS en dacht altijd dat KLM zich beperkte tot het annuleren van Europese vluchten ivm de chaos op Schiphol maar zo te zien zijn ze nu ook begonnen met het schrappen van de verre vluchten buiten Europa, heb in ieder geval nu ook annuleringen voor een TATL trip.

Afijn, online een alternatief aangeboden maar zag wat leuke opties en nu via de Delta website o.a. een A321neo vlucht kunnen uitkiezen.
Niettemin elke keer dat je denkt dat er bij KLM/schiphol nu wel een dieptepunt is bereikt word je toch weer verrast ->
Je hebt toch je vaste lasten en als je dan minder en minder moet gaan vliegen...... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vlieg vandaag naar Oslo en had naar 2 vluchten gekeken.. een BA vlucht en een SAS vlucht.
Uiteindelijk voor de SAS..

Krijg ik gisteravond ineens
"A message from British Airways about your flight to Oslo"

Ik had echt een WTF.. ik zou toch niet per ongelijk die ook geboekt hebben??
In mijn email geen boeking bevestiging, in mijn credit card statement ook niks
Ik bellen naar hun hotline dus.. blijkt er een reservering te staan (zonder betaalmiddelen)..
In ons concur systeem had ik naar die vluchten gekeken en het reisburo erachter had blijkbaar een reservering gedaan..
Mega verwarrend dus..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:25

LankHoar

Langharig tuig

Daniel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

De meeste airlines hanteren als regel dat als een land het verplicht een mondkapje te dragen in het vliegtuig, dat gedragen moet worden op alle vluchten die van of naar dat land gaan, ongeacht of er andere regels zijn in het land van vertrek of bestemming. Als je vanuit Frankfurt naar Singapore vliegt is er een mondkapjesplicht aan boord, vlieg je vanuit Amsterdam naar Singapore dan is dat niet zo. Het is in dit geval Duitsland dat vereist dat aan boord een mondkapje gedragen wordt,

De logica ervan is soms ver te zoeken. Ik vlieg dinsdag via Singapore naar Denpasar en hoef nergens een mondkapje te dragen, behalve op het stuk tussen Singapore en Denpasar 8)7
Even hier op inhaken, gezien ik donderdag naar Australië vlieg vanaf Frankfurt, via India. Het is me even niet duidelijk:
- Vluchten naar Australië hebben geen mondkapjesplicht als ik de website van AU government mag geloven - https://www.homeaffairs.g...ing-and-leaving-australia
- In India moet je een negatieve covid test of vaccin bewijs laten zien, en kan je temperatuur random gecheckt worden, maar er word nergens gesproken over mondkapjes - https://www.newdelhiairport.in/covid19
- Op Frankfurt airport hoef ik geen mondkap te dragen lijkt het volgens hun FAQ - https://www.frankfurt-air...faqs/faq-coronavirus.html
- Op de terugweg vlieg ik via Vietnam naar Frankfurt. Daar lijk ik ook geen mondkapje op te hoeven, of test/vaccin te hebben - https://www.vietnamairlin...en-bay/hanh-trinh-quoc-te

Maar jij zegt dus dat je door de DE regels wél een mondkap op moet wanneer je van Frankfurt vliegt? En hoe zit dat dan met de terugweg? :?

Overigens, ik ben niet zo'n ervaren vlieger (2e intercontinentale vlucht, verder wel regelmatig binnen Europa gevlogen tot 3 jaar geleden). Ik heb een koffer die het ruim in moet. Moet ik dan wel of niet online inchecken? Sowieso ben ik voornemens om ongeveer 4u voor de vlucht aanwezig te zijn op het vliegveld, dan heb ik alle tijd :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Duitsland heeft de mondkapjesplicht in vliegtuigen heel recent afgeschaft. Op vliegvelden was dat al langer zo wat 't nog meer onzin maakte.

En ja gewoon online inchecken.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2022 03:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Redelijk rustig op Schiphol. Security-rij ongeveer 10 minuten. Paspoortcontrole duurde nog het langst, na 20 minuten van rij geswitched en toen waren we er in 5 minuten doorheen. Aspire lounge afgeladen en belachelijk warm, zeker 25 graden binnen. Gelukkig heeft SQ een eigen sectie maar mijn hemel, wat blijft Schiphol een armoe als je niet bij KLM naar binnen kan.

Blijf het gek vinden dat je Privium-voordelen in 1 klap waardeloos zijn als je met kinderen reist. Geen toegang tot de lounge (op zich kan ik dat vanwege de rust nog wel begrijpen) en achteraan aansluiten in de paspoortrij.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 18-10-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
@LankHoar afgelopen donderdag naar India gevlogen (MAA). Mondkapjes zijn verplicht op alle inbound vluchten naar India. Afhankelijk van de carrier hoe moeilijk daar over gedaan wordt. Bij AF was het op behalve tijdens de maaltijd services.

Officieel zijn COVID papieren verplicht maar die zijn op mijn vlucht bij niemand gecheckt. Zowel bij boarden niet als bij aankomst niet. Verder zou 2% van de vlucht een PCR krijgen maar bij ons is er ook niemand uitgehaald om dat te doen (blijft India hé). Om te boarden zou een Self-Declaration form invullen (https://www.newdelhiairport.in/airsuvidha/apho-registration), hier upload je je vaccinatiebewijs voldoende moeten zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Daniel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:32:
Blijf het gek vinden dat je Privium-voordelen in 1 klap waardeloos zijn als je met kinderen reist. Geen toegang tot de lounge (op zich kan ik dat vanwege de rust nog wel begrijpen) en achteraan aansluiten in de paspoortrij.
Je geeft volgens mij zelf al aan, als je 2 businessclass tickets koopt en 2 economy voor je kinderen mogen die ook niet in de lounge. Verder, hoe zouden je kinderen dan door Privium moeten als ze niet geregistreerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:35

[...]
Ik ben een paar weken terug nog 's ochtends 06:00 langs geweest terwijl m'n afspraak eigenlijk pas afgelopen zaterdag was. Bij mij deden ze niet moeilijk om me even snel te registreren. Ook al een paar keer 's middags geweest, maar toen kon het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mooi om te horen dat ik geen mondkap op hoef in Frankfurt/Duitsland!
Davidshadow13 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:39:
@LankHoar afgelopen donderdag naar India gevlogen (MAA). Mondkapjes zijn verplicht op alle inbound vluchten naar India. Afhankelijk van de carrier hoe moeilijk daar over gedaan wordt. Bij AF was het op behalve tijdens de maaltijd services.

Officieel zijn COVID papieren verplicht maar die zijn op mijn vlucht bij niemand gecheckt. Zowel bij boarden niet als bij aankomst niet. Verder zou 2% van de vlucht een PCR krijgen maar bij ons is er ook niemand uitgehaald om dat te doen (blijft India hé). Om te boarden zou een Self-Declaration form invullen (https://www.newdelhiairport.in/airsuvidha/apho-registration), hier upload je je vaccinatiebewijs voldoende moeten zijn.
Ik vlieg met India Air, dus wellicht zijn ze wat soepeler. Hoop het wel, want zie er niet naar uit om 10u lang met een mondkap op te zitten. @harley hoe was jouw ervaring een paar dagen terug, mondkap op, of niet nodig? En met wie vloog je?

Voor de zekerheid heb ik sowieso een PCR test geboekt morgenochtend, dan heb ik daar donderdag uiterlijk de uitslag van, en is die ook nog geldig wanneer ik in Australië aankom.

Moet ik dat formulier ook invullen voor transit? Het heeft namelijk allerlei mandatory fields die ik niet kan invullen, omdat ik niet in India blijf (adres, pincode etc.).

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 18-10-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Gisteren met EasyJet van Amsterdam naar Berlijn gevlogen. Vlucht van 8:30 heen en om 19:30 terug van Berlijn naar Amsterdam.

Security was extreem rustig om 6:30. Ging er moeiteloos doorheen. In Berlijn hadden we de Fast Track voor Security dus daar ging het ook moeiteloos.

Mondkapje was verder ook niet nodig in Duitsland.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43
Wij vliegen 3 november naar NY vanuit Noorwegen.

Normaal gesproken altijd met de KLM, maar door de hele situatie op Schiphol deze keer voor Iceland Air gekozen.. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Het zou toch bijzonder vervelend zijn als ze de vlucht annuleren en mijn vrouw 4 maanden voor niks aan marathon training heeft gedaan ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Je geeft volgens mij zelf al aan, als je 2 businessclass tickets koopt en 2 economy voor je kinderen mogen die ook niet in de lounge. Verder, hoe zouden je kinderen dan door Privium moeten als ze niet geregistreerd staan.
Het gaat niet om de irisscan an sich, want er is gewoon een zij-uitgang waarmee je meteen vooraan bij de kmar staat. Het gaat er om dat er geen voorrangsservice bestaat voor Privium-klanten als die toevallig met kinderen reizen. Ook niet in de vorm van een extra abonnementsvorm zoals die voor partners wel bestaat (wat imho ook al een jaren-50 concept is, dat je alleen de lounge in mag als de partner erbij is maar goed). Zo gek is die use-case immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
LankHoar schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:
Moet ik dat formulier ook invullen voor transit? Het heeft namelijk allerlei mandatory fields die ik niet kan invullen, omdat ik niet in India blijf (adres, pincode etc.).
Goede vraag, geen idee eigenlijk. Heeft Air India zelf geen travelcenter/docs waarin staat welke papieren je moet hebben? Bij AF werden de papieren uit de preclearance gecheckt bij het boarden. M.i. als ze je laten boarden zonder geldige papieren moet de airline zelf het ticket terug naar de vertrek luchthaven betalen.

Ik weet niet of je boeking op één ticket is en of je op DEL langs immigration moet voor je naar transit kan. Want op MAA werd daar iig wel dat self declaration form gecheckt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is toch niet geheel rozengeur en manenschijn op Eindhoven Airport. Mijn indruk over de haperende systemen was iig juist:

Vijf uur in de wachtrij en nog niet naar Faro kunnen vliegen

En dat is nog niet alles:
Vliegverkeer Eindhoven Airport weer op gang, mist trekt weg

Eindhoven Airport heeft vaker dan andere vliegvelden last van mist

(Volkskrant) Verouderde systemen en geschrapte vluchten: wat is er toch aan de hand op Eindhoven Airport?

[ Voor 51% gewijzigd door smvs op 18-10-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Davidshadow13 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Goede vraag, geen idee eigenlijk. Heeft Air India zelf geen travelcenter/docs waarin staat welke papieren je moet hebben? Bij AF werden de papieren uit de preclearance gecheckt bij het boarden. M.i. als ze je laten boarden zonder geldige papieren moet de airline zelf het ticket terug naar de vertrek luchthaven betalen.

Ik weet niet of je boeking op één ticket is en of je op DEL langs immigration moet voor je naar transit kan. Want op MAA werd daar iig wel dat self declaration form gecheckt.
Poeh, waar moet ik dat kunnen zien? Ik heb geboekt via Supersaver.nl en ik zie daar zo niet informatie hierover. Alle vluchten zijn op 1 ticket inderdaad. Ik heb zojuist online ingecheckt, en ik moest wel mijn geboortedatum enzo invullen, maar er werd me niets gevraagd over health etc. onder "required information".

Ik heb een 5,5u layover op New Delhi. Is dat voldoende om even iets in de stad te verkennen? Ik ben er nog nooit geweest, en zou graag eens Indiaas eten in India, want het is mijn favoriete keuken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 19:22
LankHoar schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:
Mooi om te horen dat ik geen mondkap op hoef in Frankfurt/Duitsland!

[...]

Ik vlieg met India Air, dus wellicht zijn ze wat soepeler. Hoop het wel, want zie er niet naar uit om 10u lang met een mondkap op te zitten. @harley hoe was jouw ervaring een paar dagen terug, mondkap op, of niet nodig? En met wie vloog je?

Voor de zekerheid heb ik sowieso een PCR test geboekt morgenochtend, dan heb ik daar donderdag uiterlijk de uitslag van, en is die ook nog geldig wanneer ik in Australië aankom.

Mij is het hele gebeuren allemaal goed meegevallen. We waren echt 4 uur vooraf op Schiphol om daarna na serieus 5 minuten door de hele security santekraam te zijn. Daarna dus nog 4 uur gewacht ivm vertraging van het vliegtuig (KLM) we hebben geen mondkapjes hoeven dragen voor of op de vlucht. Op Delhi was het ook volgens mij verplicht kwamen we later achter maar ook hier droeg minstens de helft van de mensen niks. De visum controle was wel en dik uur wachten ondanks dat we rond 3 snachts lande.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1 ... 151 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2