Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 141 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:36
Tweak_ers schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Maar ik zie in de schipholapp al staan dat het een Dreamliner betreft, die zijn van Tui zelf toch?
Klopt, dan is het wel vreemd. Of ze verwachten zelf misschien nog last minute wijzigingen. Dat heb ik in maart zelf ook gehad. Kreeg de dag van de vlucht ‘s ochtends een bericht dat we met Neos vlogen. Volgens mij is dat een soort van Italiaanse Tui.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Van der Berg schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:32:
Prachtig en leuk, dit is mijn eerste keer met een A350-900. Er is ook een A350-1000? Ik vlieg al mijn hele leven, maar in A350 nog nooit eerder gezeten. Zit er aan boord van het vliegtuig mogelijkheden tot Internet en telefoneren? In de Airbus A330-300 van ETIHAD waar ik in 2015 mee gevlogen had, had je internet tot bellen, wel moest je daarvoor apart ervoor betalen. Er zat toen ook LIVE TV bij met paar zenders LIVE en gratis en veel camera's en films en documentaires tot muziek. Is anno 2022 nu wel alles gratis te doen?
Je hebt een wat aparte schrijfstijl, het lijkt wel een Booking.com-advertentie :) Wekt ook niet echt de indruk dat je je hele leven al vliegt als je kijkt naar de dingen die je vraagt. Maar anyway.

“Snelle” wifi is altijd betaald. Soms is er een beperkte gratis optie die bijvoorbeeld alleen messaging toestaat, of krijg je een bepaalde hoeveelheid tijd of MB’s gratis als je lid bent van het loyalty-programma. In flight entertainment - als het er is - is altijd gratis behalve bij sommige lowcost vakantievliegers.
Moet ik mijn credit card mee nemen of kan ik met PayPal betalen?
Creditcard. Paypal als betaaloptie heb ik nog nooit gezien in een vliegtuig.
Ik mag morgen inchecken en ga kiezen voor stoel aan de raamzijde mogelijk 30A en 30B. Zijn dit de beste views vanuit een Airbus A350-900? Iemand ervaring ermee. Ik zelf hou vooral te zitten achter de vleugels. De stoelen bij ETIHAD A330-300 hadden allemaal voorzien met een USB-stekker en ik had toen geen powerbank nodig tijdens de vlucht met ETIHAD (Ik neem mijn nieuwe Xtorm Rugged Powerbank 20.000 mAh mee)
USB en power is standaard in elk modern vliegtuig. Rij 30 is vlak achter de vleugel in een Turkish A350, dus maximaal motorherrie. Ik zou als het kan 29A nemen daar staat volgens seatguru geen stoel voor dus extra beenruimte. Als je verder toch achterin economy gaat zitten zou ik maar meteen zo ver mogelijk naar achter gaan (behalve rij 43 vanwege limited recline). Achterin is het meestal rustiger dus grotere kans dat je een rij voor jezelf hebt. Voor extra lol kan je nog stoel A en C nemen in een rij van 3, en B leeg laten. Meeste mensen die alleen reizen willen geen middle seat dus dat vergroot de kans dat die leeg blijft. En als er toch iemand komt te zitten ruil je gewoon want niemand die in een middle seat is terecht gekomen slaat het aanbod om te verhuizen naar de aisle seat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:33
Capacitor schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Waarschijnlijk weet Tui nog niet met welk vliegtuig/maatschappij ze vliegen. Ze gebruiken enorm veel inhuur waaronder Wamos Air richting de Cariben en het kan goed dat ze nu gewoon nog niet weten wie die vlucht gaat uitvoeren met welk vliegtuig.
Ik lees net terug dat er een aantal Dreamliners in onderhoud zitten ofzo, wat al maanden duurt.

Zijn dat vaste vluchtnummers? Of wisselt dat iedere keer?

Zou graag willen weten of wel met een Dreamliner vliegen of niet. Maar dat zal wel pas op het laatste moment bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Ik ben bang dat als frequent LHR bezoeker met KLM, ik er toch ook wel last van ga krijgen. Maar, als ik zo lees hoe BA is omgegaan met die medewerkers, snap ik het wel.
Ach momenteel is het in de UK toch een jaren '70/'80 sfeer met stakingen overal en cost of living ide de pan uit reist ;)
Maar de staff heeft idd wel gelijk dat ze gaan staken.. vervelend voor reizigers (ik vermijd vliegen deze zomer als het kan) maar wel terecht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Daniel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:12:
[...]
. Voor extra lol kan je nog stoel A en C nemen in een rij van 3, en B leeg laten. Meeste mensen die alleen reizen willen geen middle seat dus dat vergroot de kans dat die leeg blijft. En als er toch iemand komt te zitten ruil je gewoon want niemand die in een middle seat is terecht gekomen slaat het aanbod om te verhuizen naar de aisle seat af.
Bij KLM kan dit niet meer

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:10
Wij zijn zojuist ingecheckt voor morgen met een Airbus A350-900 van Turkish Airlines TK1952. Wij zitten naast het raam, samen met mijn vrouw. De stoelen waren gratis gekozen €0,00,-. Als wij de stoelkeuze wilde veranderen, moesten wij per persoon €14,- betalen en mijn vrouw zei laat het zo, maar we zitten goed met veel beenruimte voor ons en wij zitten achterin.

Enige probleem dat wij hebben is dat de Boarding pass pas op de luchthaven kan worden afgedrukt en niet online.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 24-06-2022 16:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:10
Voor onze vlucht PEGASUS AIRLINES van aanstaande dinsdag 28 juni 2022 van Istanboel naar Ankara vertrek om 07:15 aankomst 08:20 en terug op dinsdagavond Ankara - Istanboel 21:55 vertrek en aankomst 23:00 ook al ingecheckt en hebben de Boarding pass al kunnen uit printen.

Ik ben erg benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 24-06-2022 17:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Xandrios schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Afgelopen zaterdag waren de rijen vanaf ~4AM gestaag aan het groeien. Ik weet niet hoeveel tijd je nodig hebt om naar Schiphol te rijden, maar ook met de ~30 min transfer van P3... kan dat krap zijn. Tenzij je priority hebt natuurlijk (Hoewel non-skypriority priority ook niet hard gegarandeerd is momenteel). Volgens de check-in dames van KLM is het piekmoment zo rond een uur of 7-8 sochtends.
Ben mezelf een beetje aan het inlezen over wat een goed tijdstip is om op Schiphol aan te komen voor mijn vlucht van 12:25 op 3 juli.

De persoon wiens vraag hierboven beantwoord wordt, geeft aan dat hij rond 6u op Schiphol is voor zijn vlucht van 11:30u. Klopt het wat @Xandrios zegt, dat 5,5u vantevoren ‘krap kan zijn’?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
Vandaag vlieg ik om 16.30 uur vanaf vertrekhal 2.
Was om 13.00 uur op Schiphol en om 13.20 overal doorheen (ruimbagage ingecheckt, paspoortcontrole en handbagage scan). Weinig te merken van enige drukte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k1EAmIwgCXFiKVTZpv08vAQLsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mk6EHYNFdnXeO4gLFF9YMNUG.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: 3 uur gezeten bij de gate en dan beloond worden met 30 minuten vertraging 😀

[ Voor 56% gewijzigd door Spixo op 25-06-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Haha oké. Ligt dat dan aan het tijdstip of is alle heisa overdreven? Vanochtend stonden de rijen in ieder geval nog buiten volgens de NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ligt heel sterk aan het tijdstip.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Spixo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:17:
Vandaag vlieg ik om 16.30 uur vanaf vertrekhal 2.
Was om 13.00 uur op Schiphol en om 13.20 overal doorheen (ruimbagage ingecheckt, paspoortcontrole en handbagage scan). Weinig te merken van enige drukte.

[Afbeelding]

Edit: 3 uur gezeten bij de gate en dan beloond worden met 30 minuten vertraging 😀
De hele meute is verplaatst naar Eindhoven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:55
Afgelopen maandagochtend 07:00 was het al gekkenhuis in ieder geval. Twee uur gewacht voor douane.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nero22 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:23:
Afgelopen maandagochtend 07:00 was het al gekkenhuis in ieder geval. Twee uur gewacht voor douane.
Kwam je aan dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nero22 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:23:
Goede vlucht gehad?
Is idd erg vervelend als je na een lange vlucht nog 2 uur bij de Nederlandse douane moet wachten voordat je naar huis kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 25-06-2022 19:00 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Van der Berg schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:25:
Enige probleem dat wij hebben is dat de Boarding pass pas op de luchthaven kan worden afgedrukt en niet online.
Waarom is dat een probleem?

Sowieso zijn er bij Turkish nog wel regelmatig wazige dingen aan de hand. Zij hebben nog een boekingssysteem van het jaar kruik waar de meeste andere maatschappijen ondertussen toch al naar modernere systemen (Amadeus, Galileo, ...) zijn gemigreerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:55
Ja ja, foutje. Ik bedoelde natuurlijk de security. }:O

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:57
Borromini schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Sowieso zijn er bij Turkish nog wel regelmatig wazige dingen aan de hand. Zij hebben nog een boekingssysteem van het jaar kruik waar de meeste andere maatschappijen ondertussen toch al naar modernere systemen (Amadeus, Galileo, ...) zijn gemigreerd.
Wanneer je geen bagage hoeft in te checken is het best sneu als je alsnog in die lange rij moet staan. Afgezien daarvan maakt het niets uit.

Turkish Airlines heeft op veel luchthavens wel mobiele boarding passes, maar om een nog voor mij onbekende reden niet op Schiphol.

Niet dat het veel uitmaakt hoor... Op Istanbul Airport kregen we tijdens het inchecken van de koffers ook boarding passes (op veel te dun papier :r), ondanks dat we deze al op onze telefoons hadden. 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Mawlana schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Wanneer je geen bagage hoeft in te checken is het best sneu als je alsnog in die lange rij moet staan. Afgezien daarvan maakt het niets uit.

Turkish Airlines heeft op veel luchthavens wel mobiele boarding passes, maar om een nog voor mij onbekende reden niet op Schiphol.

Niet dat het veel uitmaakt hoor... Op Istanbul Airport kregen we tijdens het inchecken van de koffers ook boarding passes (op veel te dun papier :r), ondanks dat we deze al op onze telefoons hadden. 🤷‍♂️
Er zijn verschillende redenen dat je online geen boarding pass krijgt. Dat heeft niet zoveel te maken met of de techniek dat aan kan of niet.
- Visum of Coronabewijs controle
- Random aangewezen voor een extra check
- Rode vlag getriggerd
- Je reist met Ryanair op een Zuid-Afrikaans paspoort.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
bende op Schiphol met bagage. Duurde 1:30 na landen voor de eerste koffers van de band rollen, overal staan koffers van dagen tot een week geleden van mensen waarvoor het wellicht te lang duurde Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr4DAQY4eZLjJPO26DeNJYbdiIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ENtnZQPkpuvoyOTmyKmpGMF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS-GJTruM8y46F8UKQ051LbEsww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wD361fy5nuTqTGy8uOSJjBFN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
burnedhardware schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:34:
bende op Schiphol met bagage. Duurde 1:30 na landen voor de eerste koffers van de band rollen, overal staan koffers van dagen tot een week geleden van mensen waarvoor het wellicht te lang duurde [Afbeelding]
[Afbeelding]
zelfde verhaal toen ik vorige zondag aankwam. Niet alleen vol met koffers maar ook een enorme hoeveelheid passagiers. Ik was blij dat ik alleen met handbagage op stap was gegaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:57
RocketKoen schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:24:
[...]

Er zijn verschillende redenen dat je online geen boarding pass krijgt. Dat heeft niet zoveel te maken met of de techniek dat aan kan of niet.
- Rode vlag getriggerd
https://www.turkishairlin...airport-check-in-options/

Turkish Airlines biedt simpelweg geen online/mobile boarding pass aan op Schiphol volgens dit overzicht. Genoeg luchthavens in de buurlanden waar dit wel wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
RocketKoen schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:24:
[...]

- Rode vlag getriggerd
En Tui heeft problemen met vluchten op het Caribisch gebied. Daar staat het hele reserveringssysteem uit.

Als ik inlog in de omgeving staat er ook dat online inchecken niet mogelijk is. Maar misschien verandert dat nog 72 uur voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

backupdevice

No Risk , Full Push

PWM schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:38:
Voor degene die net een XP tekort komen: Je krijgt nu XP voor je CO2 compensatie op het ticket. 1XP per 10,- naar boven afgerond, 31,- is dus 4 XP.

Handig als je er net een paar tekort hebt.
Ik kom teveel te kort. Mag pas sinds kort weer internationaal reizen na Corona en ga mijn platinum grens niet halen. Of KLM moet nog 1x extenden maar dat zie ik niet gebeuren

Zit weer genoeg travel in de pipeline maar November komt te snel

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 26-06-2022 08:07 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Had niet eens door dat die extention stopt op 30 juni. Lijkt mij voor KLM niet het moment om die maatregel te verlengen nee :p

Je zakt terug naar Gold. Moet je dan 180XP+300XP halen of enkel die 300XP voor Plat?

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 26-06-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

PWM schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:00:
Had niet eens door dat die extention stopt op 30 juni. Lijkt mij voor KLM niet het moment om die maatregel te verlengen nee :p

Je zakt terug naar Gold. Moet je dan 180XP+300XP halen of enkel die 300XP voor Plat?
Eerlijk gezegd lijkt het mij niet het moment om wel te stoppen met al dat gehannes op Schiphol.

Betreffende hoeveel je moet halen om van Gold weer naar platinum te komen… geen idee . Als dat 180 + 300 is dan is dat een onmogelijke taak

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 26-06-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt het mij niet het moment om wel te stoppen met al dat gehannes op Schiphol.
Er zijn door de maatregelen teveel Skyprio's. Niet alleen op Schiphol zijn de rijen lang en lopen de Business Check-inns en Security vol.

De lounges zijn ook allemaal volgelopen en weigeren passagiers nu met regelmaat. Dit is niet alleen KLM, maar alle airlines wel. Doordat het zo makkelijk werd gemaakt, is elk natuurlijk verloop er uit gehaald en is het nu gewoon te vol.

Volgens mij al wel eens gepost hier: Mijn vrouw was 1 jaar Platinum in 2019 en heeft daarna maar een paar keer per jaar gevlogen. Toch heeft ze nu Platinum tot 2023. Het was echt te makkelijk :p

Overigens pak ik in 2023 wel weer een FB Amex Plat kaart, zodat ik haar weer kan matchen, dan gaan we rustig richting Platinum for Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

PWM schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Er zijn door de maatregelen teveel Skyprio's. Niet alleen op Schiphol zijn de rijen lang en lopen de Business Check-inns en Security vol.

De lounges zijn ook allemaal volgelopen en weigeren passagiers nu met regelmaat. Dit is niet alleen KLM, maar alle airlines wel. Doordat het zo makkelijk werd gemaakt, is elk natuurlijk verloop er uit gehaald en is het nu gewoon te vol.

Volgens mij al wel eens gepost hier: Mijn vrouw was 1 jaar Platinum in 2019 en heeft daarna maar een paar keer per jaar gevlogen. Toch heeft ze nu Platinum tot 2023. Het was echt te makkelijk :p

Overigens pak ik in 2023 wel weer een FB Amex Plat kaart, zodat ik haar weer kan matchen, dan gaan we rustig richting Platinum for Life.
Ja klopt . Ben netto 4 jaar Platinum en 6 inclusief de Corona extenties . Helaas ga ik het nu niet halen maar weet wel zeker dat ik volgend jaar november weer 300XP ga halen . Zoals ik lees is dat genoeg om weer platinum te worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Betreffende hoeveel je moet halen om van Gold weer naar platinum te komen… geen idee . Als dat 180 + 300 is dan is dat een onmogelijke taak
Als je 180xp haalt, dan word je gold en gaan je nieuwe 12 maanden in om te rekwalificeren of om 300xp te halen en zo platinum te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

exelletor schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Als je 180xp haalt, dan word je gold en gaan je nieuwe 12 maanden in om te rekwalificeren of om 300xp te halen en zo platinum te worden.
Ik zal terug naar Gold. Heb dan 300 punten nodig om weer Platinum te worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Ja klopt . Ben netto 4 jaar Platinum en 6 inclusief de Corona extenties . Helaas ga ik het nu niet halen maar weet wel zeker dat ik volgend jaar november weer 300XP ga halen . Zoals ik lees is dat genoeg om weer platinum te worden .
Dan is het wellicht wel de moeite waard om een XP run te doen. Zeker als je daarna richting Plat for Life kan gaan. Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je te kort komt.

Of je zoekt iemand die Plat is en vraagt hem om met AMEX de status te delen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
300 XP is genoeg idd.
PWM schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Dan is het wellicht wel de moeite waard om een XP run te doen. Zeker als je daarna richting Plat for Life kan gaan. Hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je te kort komt.

Of je zoekt iemand die Plat is en vraagt hem om met AMEX de status te delen een jaar.
De vraag is of dat telt voor PFL. Ik gok van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:51:

De vraag is of dat telt voor PFL. Ik gok van niet.
Zeker, dit is mijn vrouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpWmStNPGIaPqCInS2j0cWWGTGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4TvvUtNP8bwZAHSNpEzbuT9L.png?f=fotoalbum_large

Die heeft van mijn Amex Plat gekregen in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Zeker, dit is mijn vrouw:

[Afbeelding]

Die heeft van mijn Amex Plat gekregen in 2019.
Oh nice, vroeger was dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Motorbike33 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:06:
[...]
Klopt het wat @Xandrios zegt, dat 5,5u vantevoren ‘krap kan zijn’?
Wacht even, die 5,5 uur was inclusief een reis van onbekende lengte naar schiphol + parkeren op P3 + bus naar de terminal. Ik zou niet voorstellen om 5,5u van te voren al aanwezig te zijn op Plaza.
Borromini schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:06:
[...]
Een probleem kan zijn dat de tijd die je hebt om in de rijs te staan voor security van 4 uur teruggaat naar <2 uur. Gezien de check-in balies pas veel later open gaan. En daarmee vergroot je de kans dat je niet op tijd door de security komt... afhankelijk van de drukte, of je priority hebt, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:32
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:06:
[...]

Ik kom teveel te kort. Mag pas sinds kort weer internationaal reizen na Corona en ga mijn platinum grens niet halen. Of KLM moet nog 1x extenden maar dat zie ik niet gebeuren

Zit weer genoeg travel in de pipeline maar November komt te snel
Ik kom net dit tegen: https://www.flyingblue.nl/nl/mileshub/donate/charities
Per donatie van 2000 miles krijg je 1 XP.
Ik had nog 2 XP nodig om mijn silver te verlengen, erg makkelijke optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Kom kleine 180xp te kort dus gaat hem niet worden. Het is niet anders .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
In het kader van durf te vragen, terwijl ik op een vertraagde vlucht wacht - op de website van Schiphol lees ik dat het vliegveld zo'n 32.000 nachtvluchten mag afhandelen. Wat ik mij afvraag, vallen vertraagde vluchten hier ook onder of tellen ze niet mee? Met de huidige chaos op Europese luchthavens lijkt het wel alsof veel meer vluchten dan normaal later landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Afaik vallen vertraagde vluchten daar wel onder maar noodgevallen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:12:
Dat zijn drie intercontinentale business class vluchten, voor eind november? In vijf maanden is dat niet compleet onhaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 14:34
backupdevice schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:12:
KLM vragen om een beetje coulance als trouwe klant? Ik ga dit jaar Gold niet eens meer halen omdat mijn werkgever me via DUS laat vliegen met LH ivm de ellende op Schiphol, maar ga KLM eind dit jaar wel benaderen of ze me Gold 'gunnen' voor 2023. Verwacht volgend jaar weer met KLM via Schiphol te vliegen namelijk.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Xandrios schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Wacht even, die 5,5 uur was inclusief een reis van onbekende lengte naar schiphol + parkeren op P3 + bus naar de terminal. Ik zou niet voorstellen om 5,5u van te voren al aanwezig te zijn op Plaza.

[...]

Een probleem kan zijn dat de tijd die je hebt om in de rijs te staan voor security van 4 uur teruggaat naar <2 uur. Gezien de check-in balies pas veel later open gaan. En daarmee vergroot je de kans dat je niet op tijd door de security komt... afhankelijk van de drukte, of je priority hebt, etc.
Je zou theoretisch iemand anders kunnen vragen je koffer voor je in te checken in jouw naam, terwijl jij al uren in de rij voor de security staat?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Garyu schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Je zou theoretisch iemand anders kunnen vragen je koffer voor je in te checken in jouw naam, terwijl jij al uren in de rij voor de security staat?
Bij het inchecken wordt je paspoort of ID gescand. Het is echt ten strengste verboden om bagage in te checken voor een ander.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:28:
[...]

Bij het inchecken wordt je paspoort of ID gescand. Het is echt ten strengste verboden om bagage in te checken voor een ander.
Naast dat het extreem dom is (wie weet wat er in de koffer van die vreemde zit), wordt er ook expliciet gevraagd (vroeger daadwerkelijk, nu volgens mij met een plakkaat/sticker) of je zelf je bagage ingepakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fly-guy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Naast dat het extreem dom is (wie weet wat er in de koffer van die vreemde zit), wordt er ook expliciet gevraagd (vroeger daadwerkelijk, nu volgens mij met een plakkaat/sticker) of je zelf je bagage ingepakt hebt.
En als het antwoord op die vraag "nee" is mag je gegarandeerd mee naar een privé kamertje voor een gesprek over de inhoud van je koffer en dikke darm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20

Pieroman

/me

Gisteravond (rond 19.30) aanwezig geweest op Schiphol om het Privium lidmaatschap te activeren. Arrivals leek druk maar departures was zeer rustig.

Ook de Privium lounge was erg rustig, vind het vreemd dat er niet meer afspraken kunnen worden gemaakt want volgens mij was de capaciteit er gewoon.
Hoewel er bij ingang een bord staat dat nieuwe lidmaatschappen alleen op afspraak mogelijk zijn heb ik het idee dat als je in de avond langsgaat wel zal worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fly-guy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Ik had het natuurlijk ook niet over een random persoon op het vliegveld natuurlijk, maar mijn vrouw zou best mijn koffer voor mij in mogen checken.

Ik kan me niet herinneren dat mijn ID gechecked werd bij het (automatisch) inchecken, alleen mijn boarding kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
Deze ochtend was het uiteraard weer super druk, maar met SkyPriority was ik met 30 minuten door het afdroppen van bagage + door security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stroopwafels schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:04:
Deze ochtend was het uiteraard weer super druk, maar met SkyPriority was ik met 30 minuten door het afdroppen van bagage + door security.
De 4 uur van te voren word niet echt giga gechecked meer. Je loopt met Privium nu een stukje langs de "normale" rij. Stond ik naast mensen die om 18.20 gingen vliegen. Het was 08.15.

Terwijl rond het middaguur, er eigenlijk geen rijen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Ik had het natuurlijk ook niet over een random persoon op het vliegveld natuurlijk, maar mijn vrouw zou best mijn koffer voor mij in mogen checken.

Ik kan me niet herinneren dat mijn ID gechecked werd bij het (automatisch) inchecken, alleen mijn boarding kaart.
Dus, voor alle zekerheid, jij vliegt alleen, geeft de koffer aan je vrouw, gaat alvast in de security rij staan en je vrouw checkt je koffer in en gaat dan naar huis?

Misschien binnen Europa wel, maar ik weet niet of het personeel het accepteert dat een vrouw incheckt met een mannennaam (voor zover applicable). Bij dezelfde sekse zou het best eens niet op kunnen vallen, maar als het wel opvalt, dan kan het lastig worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij KLM moet je sowieso je paspoort laten zien bij het inchecken. Ik kan bijvoorbeeld ook geen koffers inchecken voor mijn vrouw en kinderen als die niet bij mij staan. Ze willen degene van die de koffer is daadwerkelijk zien. "Is naar de WC" geldt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:22:
[...]

D'r staat iemand aan een balietje voor de automatische bagage-apparaten die paspoorten checkt. De automaat zelf waar je je koffer in stopt wil inderdaad alleen een boarding pass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik logde vandaag even in op mijn KLM account en zag ineens de optie 'Flying Blue Family'. Blijkbaar een nieuwe optie om je gezins leden waarbij je de miles kan uitwisselen met elkaar.
Ik dacht eerst dat je familie dezelfde status zou krijgen als jij maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik heb nu mijn vrouw uitgenodigd om te kijken wat je precies er mee kan.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
PWM schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:30:
[...]

De 4 uur van te voren word niet echt giga gechecked meer. Je loopt met Privium nu een stukje langs de "normale" rij. Stond ik naast mensen die om 18.20 gingen vliegen. Het was 08.15.

Terwijl rond het middaguur, er eigenlijk geen rijen zijn.
Bij de roltrap naar boven (vanuit P6) werd mij gevraagd hoe laat mijn vlucht is maar er werd niks op je boarding pass gecontroleerd. Kan gewoon iets willekeurigs zeggen wat binnen 4 uur valt en je bent alsnog daar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ChiLLeR schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:05:
Ik logde vandaag even in op mijn KLM account en zag ineens de optie 'Flying Blue Family'. Blijkbaar een nieuwe optie om je gezins leden waarbij je de miles kan uitwisselen met elkaar.
Ik dacht eerst dat je familie dezelfde status zou krijgen als jij maar dat lijkt niet zo te zien. Ik heb nu mijn vrouw uitgenodigd om te kijken wat je precies er mee kan.
Het doel daarvan is inderdaad het consolideren van miles, zodat jij als ouder de miles van je kinderen in kunt zetten om o.a. award tickets te kopen. Dat is vrij lastig als de kids maar een paar duizend miles hebben, net te weinig voor een ticket. Met dat systeem kun je die miles overzetten naar je eigen account en dan dus combineren met die van jezelf (en je partner geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
CyBeR schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Het doel daarvan is inderdaad het consolideren van miles, zodat jij als ouder de miles van je kinderen in kunt zetten om o.a. award tickets te kopen. Dat is vrij lastig als de kids maar een paar duizend miles hebben, net te weinig voor een ticket. Met dat systeem kun je die miles overzetten naar je eigen account en dan dus combineren met die van jezelf (en je partner geloof ik).
Ja precies, dat is idd mooi. Nu zou ik namelijk mijn kids geen flyingblue account laten aanmaken maar hiermee spaar je dus wat extra miles als je met de kids vliegt. Mijn vrouw heeft ook net nooit genoeg miles om er iets mee te doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Stroopwafels schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Bij de roltrap naar boven (vanuit P6) werd mij gevraagd hoe laat mijn vlucht is maar er werd niks op je boarding pass gecontroleerd. Kan gewoon iets willekeurigs zeggen wat binnen 4 uur valt en je bent alsnog daar binnen.
Bij mij in T3 stonden er 3 mannetjes onder aan de roltrap en we liepen er gewoon langs zonder dat ze iets vroegen. Sommige mensen vroegen ze idd wel naar een tijd, maar geen boardingpass check of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41
was het in T3 en de security daar net zo druk als in T2/T1?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Toen ik vloog (maandag de 13e rond 11:00) was het wel druk, maar niet zo druk dat je buiten het gebouw in de rij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:46:
[...]

D'r staat iemand aan een balietje voor de automatische bagage-apparaten die paspoorten checkt. De automaat zelf waar je je koffer in stopt wil inderdaad alleen een boarding pass.
Op Eindhoven heb je zo'n balie niet. Maar goed, het is duidelijk nogal een hypothetische discussie dus :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Garyu schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Op Eindhoven heb je zo'n balie niet. Maar goed, het is duidelijk nogal een hypothetische discussie dus :).
Iemand die een koffer incheckt maar vervolgens niet meevliegt is extreem verdacht. Op deze manier werden vroeger bommen aan boord gesmokkeld.

Als je hiermee gepakt wordt zijn de sancties niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Tom Paris schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:22:
[...]

KLM vragen om een beetje coulance als trouwe klant? Ik ga dit jaar Gold niet eens meer halen omdat mijn werkgever me via DUS laat vliegen met LH ivm de ellende op Schiphol, maar ga KLM eind dit jaar wel benaderen of ze me Gold 'gunnen' voor 2023. Verwacht volgend jaar weer met KLM via Schiphol te vliegen namelijk.
Zeer kleine kans. De Skypriority faciliteiten en lounges zijn overvol. FB zal waarschijnlijk proberen zoveel mogelijk mensen elite-af te krijgen als deze niet voldoende vliegen momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
onigiri schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:45:
[...]

zijn ze gestopt met betalen? :)
Ik wilde 't er niet bij zeggen maar…

Aldus 't artikel is die 5e ster uitgereikt aan de hand van een businessclassproduct wat 5 jaar later nog steeds niet vliegt…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geinig, ik kende dat hele skytrax niet.

Wat een .... Delta, AF en Corendon zitten op drie sterren en KLM op 4.

Delta en Corendon hebben de operatie op orde, Het product van CorEnDon is wat lichter dus ik snap niet waatom die maatschappijen gelijkwaardig worden beoordeeld en KLM zelf beter dan Delta en AF.
Zal inderdaad wel iets met rating kopen te maken hebben (al kan ik me niet voorstellen dat Corendon daar aan meedoe twant welke vakantie all-inn resort vliegen kijkt hier naar?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voorop gesteld dat ik de ratings ook niet helemaal snap en enige corruptie vermoed: De reden dat een Delta bijvoorbeeld 3 is, is dat ze de hele vloot meetellen. Over het algemeen heeft Delta het goed op orde. Echter valt Delta Connection ook onder Delta op Skytrax. En dan zit je opeens in CRJ jets waar je echt een ondergrens met betrekking tot alles gaat. Die trekken alles naar beneden.

Bij KLM is tegenwoordig het minimale product een redelijk goede Embrear 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ze zouden idd een splitsing moeten maken tussen het mainline en regional product wat veel carriers hebben; die laatste is eigenlijk altijd minder. Ook bij KLM Cityhopper, die hebben een sterk gelimiteerde catering bijvoorbeeld, gebruiken bus gates, etc.

Op zich niet gek, gezien dat we 't daar vaak over vluchten van nog geen uur hebben, maar 't is gewoon andere koek dan de 10+ uur vluchten naar de andere kant van de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:12:
Ze zouden idd een splitsing moeten maken tussen het mainline en regional product wat veel carriers hebben; die laatste is eigenlijk altijd minder. Ook bij KLM Cityhopper, die hebben een sterk gelimiteerde catering bijvoorbeeld, gebruiken bus gates, etc.
Maar de KLM E195-E2 heeft de beste economy comfort stoelen van alle maatschappijen :p Had hem gisteren weer. Wat een genot, met mijn 1m96 heb ik ruimte te over. Uitstekende zit, USB en stopcontact, houder voor iPad, heerlijk.

Maar die domme bus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die 195-e2 is inderdaad een fantastisch toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Als Belg die binnenkort voor de eerste keer via Schiphol reist (geboekt voor van de huidge chaos sprake was...), een paar vragen:
  • Wat heeft de voorkeur (vlotste) in de huidige situatie: Thuis inchecken en bagage via de selfservice droppen of bagage via de balie laten inchecken? We vliegen met Icelandair, self service is daarmee mogelijk dacht ik.
  • Heeft de selfservice bagage drop-off een aparte wachtrij (die rijen die tot buiten heen en weer slingeren) of maakt dat allemaal niet uit?
  • Moeten we (lange) wachtrijen verwachten voor de bussen vanaf P3 naar de terminal of zijn deze ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vverbeke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:50:
Als Belg die binnenkort voor de eerste keer via Schiphol reist (geboekt voor van de huidge chaos sprake was...), een paar vragen:
  • Wat heeft de voorkeur (vlotste) in de huidige situatie: Thuis inchecken en bagage via de selfservice droppen of bagage via de balie laten inchecken? We vliegen met Icelandair, self service is daarmee mogelijk dacht ik.
  • Heeft de selfservice bagage drop-off een aparte wachtrij (die rijen die tot buiten heen en weer slingeren) of maakt dat allemaal niet uit?
  • Moeten we (lange) wachtrijen verwachten voor de bussen vanaf P3 naar de terminal of zijn deze ok?
De bussen vanaf P3 rijden elke 10 minuten en eerder als ze vol zitten, dat is geen probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Maar de KLM E195-E2 heeft de beste economy comfort stoelen van alle maatschappijen :p Had hem gisteren weer. Wat een genot, met mijn 1m96 heb ik ruimte te over. Uitstekende zit, USB en stopcontact, houder voor iPad, heerlijk.
Die zitten ook in een paar (de nieuwste) 737's. Best ok idd.
juh ik vind dat ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb het idee dat de (KLM) bagage drop al tijden niet meer werkt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd via SP incheck, maar ik heb het idee daar nooit mensen te zien.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Dat doet *A wel beter (althans op Frankfurt) waar een apart priority bus rijdt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Dat doet *A wel beter (althans op Frankfurt) waar een apart priority bus rijdt.
Ja, dat is helemaal lachen met zone boarding. Ben je zone 1, mag je als eerst in de bus zodat je daar 10 minuten extra in kan staan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Ja, dat is helemaal lachen met zone boarding. Ben je zone 1, mag je als eerst in de bus zodat je daar 10 minuten extra in kan staan _O-
Precies. En als eerste de bus in, als laatste eruit.....Ik kan die logica niet begrijpen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:14:
[...]

Precies. En als eerste de bus in, als laatste eruit.....Ik kan die logica niet begrijpen.
Kwestie van bij de deur gaan staan. Maar idd bus gates en zone boarding gaan echt heel slecht samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Kwestie van bij de deur gaan staan. Maar idd bus gates en zone boarding gaan echt heel slecht samen.
Snap ik, maar zoals *A het doet is het prima. Zone 1 (en soms 2) in een aparte bus.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Die stoelen had ik laasts ook in een 739 van KLM, waren inderdaad heerlijke stoelen, zat op eco comfort met mijn 203 echt goed.

De terugvlucht vanaf CPH hadden ze zone boarding, maar nog niet eerder gezien dat je dan ook niet kan instappen als je niet in de juiste zone zit. Kostelijk vermaakt met alle haantjes de voorste die in zone 4 of 5 bleken te zitten en dus een rood kruis kregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Die stoelen had ik laasts ook in een 739 van KLM, waren inderdaad heerlijke stoelen, zat op eco comfort met mijn 203 echt goed.

De terugvlucht vanaf CPT hadden ze zone boarding, maar nog niet eerder gezien dat je dan ook niet kan instappen als je niet in de juiste zone zit. Kostelijk vermaakt met alle haantjes de voorste die in zone 4 of 5 bleken te zitten en dus een rood kruis kregen :D
Och dat wordt nog steeds zo slecht afgedwongen. Ik heb ook het idee dat de meeste grond stewards/essen geen zinnen om het in de gaten te houden. Met poortjes scan is het al een stuk beter, maar als het handmatig gechecked wordt dan geloven ze het meestal wel. Ik moet zeggen dat ik daar vaak ook misbruik van maak als ik ergens mee vlieg zonder status. Als je alleen bent werkt het vrijwel altijd om gewoon mee in te stappen met de business.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nog 2 dagen dubbele XP, dan is dan feestje over. Ging ook weel heel makkelijk nu :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSaMYWM-aAmB2mYoCdK7g7DnJT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgGbvMh1Lldi7dvXiBLqmn9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:23:
Nog 2 dagen dubbele XP, dan is dan feestje over. Ging ook weel heel makkelijk nu :p
[Afbeelding]
Anderhalve XP he. Was 't maar zo'n feest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
online inchecken en de bagage drop-off gebruiken gaat een stuk sneller, als dat beschikbaar is. Is een aparte rij. Maar ook als je bij de balie moet zijn is het handig als je al bent ingecheckt.
Maar bagage was vooral een probleem als je met KLM vliegt. Alle andere toko's hadden hun personeel een flinke bonus beloofd, behalve KLM. Dat helpt niet met werving en leverde een staking op.

De grootste vertraging zit meestal bij de security. Dat ligt er heel erg aan hoeveel mensen daar tegelijk doorheen proberen te komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Alle andere toko's hadden hun personeel een flinke bonus beloofd, behalve KLM. Dat helpt niet met werving en leverde een staking op.
Het zijn nochtans de koffers van al die andere afhandelaars die zich nu op stapelen op Schiphol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
PWM schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:23:
[Afbeelding]
Hebben jullie geen Teams op werk? 😬🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tweak_ers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Hebben jullie geen Teams op werk? 😬🤪
Teams wel maar zo te zien niet geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:24
Vraagje:

Ik vlieg maandag met KLM op en neer naar LCY.

Ik moet een demokoffer met apparatuur meenemen. Laatste keer dat ik met de koffer vloog heb ik hem ingecheckt maar nu met alle drukte wil ik hem als handbagage meenemen zodat ik direct met mijn SP richting security kan.

Kan ik een koffer met aangesloten apparatuur erin (kaartlezers, raspberry pies, voedingen en wat bekabeling) zonder problemen als handbagage meenemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Voor wie regelmatig naar de VS vliegt, het is sinds gisteren weer mogelijk voor Nederlanders om Global Entry aan te vragen. Informatie van CBP:
How to Apply for Global Entry

Dutch nationals can apply for Global Entry through CBP's Trusted Traveler Programs (TTP) website. Dutch nationals wishing to apply for Global Entry membership must hold a Dutch passport. Please enter information exactly as it is stated on your passport and review your application thoroughly before you submit it. Spelling mistakes or incorrectly entered information will result in your application being cancelled without a refund.

Application Process:

1. Make sure you:
- have activated your ‘Berichtenbox’ your digital mailbox on MijnOverheid;
- have authorized Koninklijke Marechaussee (KMAR) to send messages to your account.
2. Apply online: you will complete a TTP online application and pay the $100 non-refundable application processing fee.
3. Check your ‘Berichtenbox’ regularly after finalizing your Global Entry application.
You will receive a message from the Koninklijke Marechaussee (KMAR), the Dutch border police, asking you to confirm your Global Entry application and approve the background check.
4. KMAR will then perform the background check. CBP will include the result of the Dutch background check in their evaluation of the application. You will receive a message from CBP with the result of your application.

Maintaining Membership

Once you have been approved for the program, the background check by the Dutch authorities will be repeated annually. You will be asked to authorize the background check each time. Your membership in the Global Entry program lasts for five years. After the initial five years, you will have to submit a renewal application through the TTP website if you want to continue your membership, following the same application process as described above.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Blommie01

zonder dat ik een afbeelding van de koffer zijn inhoud heb gezien, ik verwacht geen problemen.

Mits, de koffer door de xray mag, en daarna geïnspecteerd kan worden ( geen af dek platen die niet los kunnen enzo)
Verwacht wel dat je koffer afgekeurd zal worden, en dus door een beveiliger nagekeken zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
jack zomer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:43:
@Blommie01

zonder dat ik een afbeelding van de koffer zijn inhoud heb gezien, ik verwacht geen problemen.

Mits, de koffer door de xray mag, en daarna geïnspecteerd kan worden ( geen af dek platen die niet los kunnen enzo)
Verwacht wel dat je koffer afgekeurd zal worden, en dus door een beveiliger nagekeken zal worden
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is hem.. de platen zitten met schroeven vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Blommie01 op 28-06-2022 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Alle andere toko's hadden hun personeel een flinke bonus beloofd, behalve KLM. Dat helpt niet met werving en leverde een staking op.
Dat mag niet van de overheid, voldoet niet aan de eisen van het steunpakket.

De inmiddels aangekondigde 2x2,5% inflatie correctie gaf ook al gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Blommie01 oke,,, vermoedelijk toch een probleem ( als in het kost meer tijd dan nodig is)opleveren.

ik zou de schroeven van de 2 platen los halen en los in de koffer doen.
De platen zet je even met een tape(je) vast.
Wanneer de koffer open moet, kan je gemakkelijk laten zien dat er niks achter en onder zit.

Wanneer je op bestemming bent aangekomen doe je de schroeven er weer in voor de presentatie.

En wanneer je weer naar ams vliegt schroeven en uit en tape mee.

Ga ermaar niet van uit dat er een schroevendraaier op de veiligheids controle aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
jack zomer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:01:
@Blommie01 oke,,, vermoedelijk toch een probleem ( als in het kost meer tijd dan nodig is)opleveren.

Wanneer de koffer open moet, kan je gemakkelijk laten zien dat er niks achter en onder zit.

Wanneer je op bestemming bent aangekomen doe je de schroeven er weer in voor de presentatie.

Ga ermaar niet van uit dat er een schroevendraaier op de veiligheids controle aanwezig is.
Dan doe ik dat uit voorzorg...

Ik heb de spullen ooit los in mijn trolley meegenomen (om de koffer ergens te laten maken) en op wat rare gezichten na kwam ik redelijk snel door de security heen....

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:16
Hou ook rekening met maatschappij specifieke regels omtrend li-ion accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Niet online
jack zomer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:01:

en de schroevendraaier inchecken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
onigiri schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:55:
[...]

en de schroevendraaier inchecken!
Niet meenemen. Daarom schroeven er al uit voor dat de reis start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ejet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:47:
Hou ook rekening met maatschappij specifieke regels omtrend li-ion accu’s.
Als carry-on normaliter geen probleem.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06
Dean Martin schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:25:
[...]

Als carry-on normaliter geen probleem.
@ejet denk aan maximum Wh. Bij KLM tot 100 Wh geen probleem, tot 160Wh is toestemming nodig, daarboven sowieso niet toegestaan. Dit is per toestel/batterij, er zijn maximum aantallen.
Accu's verwijderen en contactpunten afplakken en apart opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:52:
[...]

@ejet denk aan maximum Wh. Bij KLM tot 100 Wh geen probleem, tot 160Wh is toestemming nodig, daarboven sowieso niet toegestaan. Dit is per toestel/batterij, er zijn maximum aantallen.
Accu's verwijderen en contactpunten afplakken en apart opbergen.
Fair enough, maar checken ze dat? Mijn powerbank(s) is/zijn nog nooit gecontroleerd. Wel een keer per ongeluk ingecheckt en toen was 'ie weg. Kon ik hem ergens in Lapland gaan ophalen, want versturen via het vliegtuig kon niet >:)

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 141 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2