Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 137 ... 246 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PWM schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:58:
[...]

EDIT:

En het allerergste misschien: Degene die wel bleven vliegen en dus wel de vereiste haalden, moesten wel hun XP elk jaar inleveren :F
Ja exact. Ik ben nu 2x op een haar na dus geen platinum, maar ik moest wel de 180xp voor gold inleveren helaas. Had wel een keer platinum willen zijn, om ook de gratis eco comfort stoel te krijgen op prive vluchten.

Voor werk geen probleem, daar gaat het me alleen om lounge toegang, maar het voelt wel een beetje dubbel. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-07 11:33
Grouchy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:44:
Later in de middag is er dan weer meestal weinig te doen bij SP. Vandaag rond 15h00 bij de SP check-in van KLM zitten er zo'n 10 agenten waarvan er 3 bezig met een pax. Roltrap naar boven en ook daar is het heel erg rustig, ook bij de normale lijnen.
Airside is het wel druk bij de transferdesks & de Privium clublounge west is wel weer dicht wegens personeels tekort.
Bizar dit! Wel goed om te weten. Dat wordt van tevoren maar even in de ExpressLounge vragen of ze open zijn. Ga echt niet in die overvolle CrownLounge of Aspire lounge zitten.
Anders maar tot het allerlaatste moment in de ExpressLounge blijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 05:47
vlieg in juli met QR, dus hal 3. QR check in gaat 3 uur voor de vlucht open, dus heeft weinig zin om veel eerder dan dat op AMS te zijn. Hoeveel zorgen moet ik me maken dat ik de vlucht mis door de drukte? Vlieg op een zaterdag, in business, misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 16:57
We weten hier heel veel in dit topic, maar niet genoeg om te zeggen hoe druk het over 2 maanden gaat zijn op jouw dag en tijdstip. Als de QR check-in 3 uur van tevoren opent is dat gewoon wanneer je er moet (en kunt) zijn. Je nu al zorgen maken over het missen van je vlucht lijkt me niet nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weer 2 uur vertraagd, "door noodweer in Amsterdam". Ga maar eens andere hobby zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik moest United even helpen herinneren dat door het inzetten van een ander toestel ik een credit zou krijgen voor economy premium plus. Na reactie op mijn verzoek binnen 7 dagen het volledige bedrag teruggestort op CC. 236 EUR pp terwijl ik wel met de toestelwissel op een economy plus stoel terecht kwam zonder bijbetalen. Meer dan prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de Privium Lounge hoef je het ook niet meer te doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/820Mf0cZsM9FN7rEzSUxKwpbNjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lINDeSAycWe9Yhv66Sx8lnft.jpg?f=fotoalbum_large

Ah, hierboven gemeld :p

Poortjes breken ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuIJVNJizxcfWi1b0Fl-ZFn2bHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYD7P5yFygda0TjK91cACtvn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 31-05-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

En ik hoor net dat ze het zo druk hebben dat de eerste optie voor afspraak in augustus is 8)7 ….. serieus :X

Ik zal eens binnenlopen en hopen dat ze toch even tussendoor tijd willen maken

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 31-05-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

franssie

Save the albatross

We Are Borg schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:53:
En ik hoor net dat ze het zo druk hebben dat de eerste optie voor afspraak in augustus is 8)7 ….. serieus :X

Ik zal eens binnenlopen en hopen dat ze toch even tussendoor tijd willen maken
Ik wilde 4 jaar gelezen Privium en ook toen kon het alleen op onmogelijke tijden en dagen, na drie weken. Nooit de indruk gehad dat ze een klantvriendelijk product op de markt wilden zetten.
Die procedure toen maar stop gezet. Het zal best werken als je het hebt ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43

FreakNL

Well do ya punk?

Ik reis morgen met dochter en vriendin terug uit Curaçao (KLM).. Vanochtend gekeken maar Economy comfort was 300 euro voor het gehele gezelschap.. Dat vonden we wat gortig maar voor 50 euro hadden we een seat net na comfort. Voor mij gratis en dochter ook (ik ben Gold) en dan voor vriendin 50 euro. Uiteraard geen grotere plekken maar een beetje voorin (rij 17) geeft nog wel wat voordeel.

17a geselecteerd en toen liep de KLM app vast. Opnieuw opgestart en 17a was bezet (waarschijnlijk door mijn selectie?).

Okay, dan pakken we 17H, I en J. Gedaan en naar betalen. Storing, kunnen niet betalen… Mmm okay, dan probeer ik het bij het inchecken nog een keer…

Nu check ik in via de app en zitten we ineens op 17A, B en C.. Niks betaald verder. Heel vreemd, maar ik klaag niet :) Op de site zitten we ook en in de AirFrance APP ook… Dus het is geen caching fout ook…

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:00

Grouchy

meep meep

stijnec1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:31:
vlieg in juli met QR, dus hal 3. QR check in gaat 3 uur voor de vlucht open, dus heeft weinig zin om veel eerder dan dat op AMS te zijn. Hoeveel zorgen moet ik me maken dat ik de vlucht mis door de drukte? Vlieg op een zaterdag, in business, misschien dat dat helpt?
Ga er maar vanuit dat het druk is. In Juli is het echt hoogseizoen.

De tijd van de OPUPS voor de frequent flyers omdat main cabin overboekt is met vakantiegangers.
Vaak al 1+ uur wachten voor het inchecken gevolgd door meer rijen bij security (en eventueel paspoortcontrole).
Heb zelf een TATL trip die Zaterdag 9 Juli vertrekt en zag toevallig dat voor Regio midden de zomervakantie op dezelfde dag begint, weekje later gaat Noord en daarna Zuid.

Gelukkig heb je normaal gesproken een aparte check-in desk en fasttrack dus zal me niet al teveel zorgen maken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Ik wilde 4 jaar gelezen Privium en ook toen kon het alleen op onmogelijke tijden en dagen, na drie weken. Nooit de indruk gehad dat ze een klantvriendelijk product op de markt wilden zetten.
Die procedure toen maar stop gezet. Het zal best werken als je het hebt ...
Als positieve noot: De Privium Lounge West is de beste lounge op Schiphol. Eten en drinken zijn goed, je kan er prima werken en het personeel is echt uitstekend.

Echt een koopje, als je het hebt :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 13:51
PWM schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Als positieve noot: De Privium Lounge West is de beste lounge op Schiphol. Eten en drinken zijn goed, je kan er prima werken en het personeel is echt uitstekend.

Echt een koopje, als je het hebt :p
Ik zat er in December in m'n eentje, was toch best een rare ervaring. Het biertje en eten smaakte er echter niet minder om.

Het is alleen wel extra zuur dat juist wanneer je Privium echt wat waard is, dat het aan alle kanten hapert. De rest van het jaar had ik het qua tijdsbesparing niet nodig, en de andere lounges zaten nou ook niet bepaald vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-07 14:58
Grouchy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Ga er maar vanuit dat het druk is. In Juli is het echt hoogseizoen.

De tijd van de OPUPS voor de frequent flyers omdat main cabin overboekt is met vakantiegangers.
Vaak al 1+ uur wachten voor het inchecken gevolgd door meer rijen bij security (en eventueel paspoortcontrole).
Heb zelf een TATL trip die Zaterdag 9 Juli vertrekt en zag toevallig dat voor Regio midden de zomervakantie op dezelfde dag begint, weekje later gaat Noord en daarna Zuid.

Gelukkig heb je normaal gesproken een aparte check-in desk en fasttrack dus zal me niet al teveel zorgen maken.
En toch is het nu vóór de vakantie ook al heel druk, nu gaat iedereen zonder kinderen en met kinderen die ouder zijn.
Ergens heb ik nog de hoop dat zondag 10 juli meevalt, omdat iedereen die niet in het hoogseizoen moet, al geweest is. En alleen midden nog maar vakantie heeft.

We gaan het wel meemaken. Dan ook maar hopen dat een zondag een rustigere dag is, maar ik denk dat ik dat wel kan vergeten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het wordt komend weekeinde weer drukker op Schiphol dan de beveiliging aankan.
Dat meldt RTL Nieuws.
De nieuwszender heeft een update in handen gekregen van het Airport Operation Centre (APOC) van Schiphol, dat de logistieke processen op het vliegveld in de gaten houdt.
Zowel komende vrijdag, zaterdag als zondag zal er sprake zijn van een kritieke situatie bij de veiligheidscontrole.
Met name op vrijdagochtend zijn er te veel reizigers.

Ik zit redelijk dicht op de kennis van de te verwachte pax stromingen op SPL, dit weekend noemen ze het blijkbaar ''een kritieke situatie'', ik kan je op een briefje geven dat met name de weekenden komende zomer nog een stapje verdergaan dan ''een kritieke situatie''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 04:59:
Het wordt komend weekeinde weer drukker op Schiphol dan de beveiliging aankan.
Dat meldt RTL Nieuws.
De nieuwszender heeft een update in handen gekregen van het Airport Operation Centre (APOC) van Schiphol, dat de logistieke processen op het vliegveld in de gaten houdt.
Zowel komende vrijdag, zaterdag als zondag zal er sprake zijn van een kritieke situatie bij de veiligheidscontrole.
Met name op vrijdagochtend zijn er te veel reizigers.

Ik zit redelijk dicht op de kennis van de te verwachte pax stromingen op SPL, dit weekend noemen ze het blijkbaar ''een kritieke situatie'', ik kan je op een briefje geven dat met name de weekenden komende zomer nog een stapje verdergaan dan ''een kritieke situatie''.
En dat houdt in? Langer dan 6 uur van tevoren aanwezig zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
06.00 uit de taxi gestapt, 6.45 overal doorheen. Non-schengen hal 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is dan ook een hele reguliere doordeweekse woensdag. Dat zou zelfs nu geen grote vertragingen moeten geven, dit is nog binnnen de capaciteit af te handelen.

Het issue is dat Schiphol normaal gesproken op de piekdagen 110% van de capaciteit nodig heeft, en op rustige dagen 50%. Alleen op de allerdrukste dagen piept en kraakt het.

Nu zorgt het passagiersvolume van de rustiger dagen echter al voor 80% capaciteitsgebruik. Als passagier merk je dat verschil niet, het is immers binnen de capaciteit dus er zijn geen (grote) vertragingen en het is ook niet wezenlijk drukker op de luchthaven. Maar op gemiddeld drukke dagen kom je nu ook al boven de 100% uit en op de piekdagen ver daarboven. Dan wordt het chaos. Maar het sluit niet uit dat er ook nog genoeg dagen en momenten zijn waarop je prima kunt reizen.

(Percentages zijn uit de lucht gegrepen uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 01-06-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tweak_ers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 05:57:
[...]

En dat houdt in? Langer dan 6 uur van tevoren aanwezig zijn?
ligt aan de airline waar je mee vliegt, hoe laat gaat de check in open. Genoeg (kleinere) airlines op SPL waar je pas 3 uur voor vertrek terecht kan.
Sommige zelfs pas 2,5 uur voor vertrek.

Ik weet dat er genoeg vluchten te laat weggaan om toch zoveel mogelijk op pax te wachten, maar genoeg vluchten die toch soms tientallen noshows hebben; mensen die simpelweg vast staan bij de security filters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
_Bailey_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:03:
[...]

ligt aan de airline waar je mee vliegt, hoe laat gaat de check in open. Genoeg (kleinere) airlines op SPL waar je pas 3 uur voor vertrek terecht kan.
Sommige zelfs pas 2,5 uur voor vertrek.

Ik weet dat er genoeg vluchten te laat weggaan om toch zoveel mogelijk op pax te wachten, maar genoeg vluchten die toch soms tientallen noshows hebben; mensen die simpelweg vast staan bij de security filters.
Hoe zit het met de regel dat koffers van no-shows uit het toestel moeten worden gehaald? Dit is toch compleet onwerkbaar?

En ook het 'nu ff' toestaan dat die koffers dan maar wel meegaan is geen optie. Ten eerste is dat voor een passagier die niet op de plaats van bestemming aankomt niet bepaald handig, ten tweede is het een veiligheidsrisico.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10
Dan nog een tweede vraag/overdenking...

Vraag me al vanaf het moment dat die controles zo rigoureus werden (zeg na 11 september) al af wat het nut van deze hele exercitie eigenlijk is. Werkelijk elke reiziger wordt binnenstebuiten gekeerd, maar hoeveel wordt er nu daadwerkelijk gevonden/verijdeld door dit hele gedoe?

En dan heb ik het niet over een batterij die net te groot is of iemand die per ongeluk een flesje water van 250ml in z'n bagage heeft, maar 'echt' wat?

Paar maand geleden nog 15 minuten bezig geweest in Düsseldorf waar m'n handbagage eruit was gepikt omdat er een (volgens hun illegale) powerbank in verwerkt zit. Na veel gezeur en gezoek bleek alles (net als de tientallen keren ervoor) prima in orde, maar dacht toen wel 'dat personeel moet er toch ook horendol van worden?'.

Zo'n 15 jaar geleden toen ik met m'n gezin (vrouw en 2 dochters van toen 2 en 3) om 4u 's-ochtends bij de controle eruit gepikt, waarna m'n koffer 20 minuten lang met röntgen en visueel geïnspecteerd werd. Bij navraag bleek dat men een vermoeden had van explosieven. Tja, een jong gezin dat in de meivakantie 's-ochtends om 5u naar Mallorca vliegt heeft blijkbaar een hoog risicoprofiel 8)7.

Bottom line: kan dit allemaal niet wat efficiënter? Met meer technologie of met iets meer selectie middels de mensenkennis van het personeel in plaats van iedereen een volledige check te laten ondergaan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:02:
Dan nog een tweede vraag/overdenking...

Vraag me al vanaf het moment dat die controles zo rigoureus werden (zeg na 11 september) al af wat het nut van deze hele exercitie eigenlijk is. Werkelijk elke reiziger wordt binnenstebuiten gekeerd, maar hoeveel wordt er nu daadwerkelijk gevonden/verijdeld door dit hele gedoe?
Quasi niks inderdaad maar 't is ook niet alsof elke derde reiziger een bom bij zich heeft natuurlijk; het gaat er juist om een kans die al heel klein is, nul te maken. Dat lukt nooit natuurlijk maar men probeert.
En dan heb ik het niet over een batterij die net te groot is of iemand die per ongeluk een flesje water van 250ml in z'n bagage heeft, maar 'echt' wat?
Dergelijke flesjes mogen op Schiphol tegenwoordig weer mee.
Bottom line: kan dit allemaal niet wat efficiënter? Met meer technologie of met iets meer selectie middels de mensenkennis van het personeel in plaats van iedereen een volledige check te laten ondergaan?
Ja van mij mag 't ook allemaal wel wat slimmer en minder overdreven maar men is bang voor a) het risico dat een tewwowist zich dan vermomt als familie met drie kinderen, en b) voor gezeik over etnisch profileren wat daar gegarandeerd bij komt kijken, al dan niet onbewust.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:02:
Tja, een jong gezin dat in de meivakantie 's-ochtends om 5u naar Mallorca vliegt heeft blijkbaar een hoog risicoprofiel 8)7.
Het werken met risicoprofielen werkt uitstekend. Maar is toch een redelijk glijdende schaal gebleken de afgelopen jaren. Politie, overheid (belasting) en douane werkt met risicoprofielen, maar dat werd ze niet zo in dank afgenomen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:53:
[...]
En ook het 'nu ff' toestaan dat die koffers dan maar wel meegaan is geen optie. Ten eerste is dat voor een passagier die niet op de plaats van bestemming aankomt niet bepaald handig, ten tweede is het een veiligheidsrisico.
Dat zou je denken inderdaad....

Maar onder voorwaarden is het wel toegestaan. Met andere woorden, er is een kans dat er koffers in het ruim liggen waarvan de passagier de vlucht niet gehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 00:00
Hoe zijn de ervaringen op dit moment met de Aspire lounges?

Vraag het even omdat ik met de Priority Pass die ik via Amex (Gold) heb, toegang kan krijgen tot de Aspire lounges. Ik zie trouwens ook dat de Britisch Airways Lounge op AMS is aangesloten bij Priority Pass. Yay or nay ten opzichte van de Aspire lounge? (ik snap dat de BA lounge non-Schengen is :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 18:18
Hompu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:36:

Vraag het even omdat ik met de Priority Pass die ik via Amex (Gold) heb, toegang kan krijgen tot de Aspire lounges. Ik zie trouwens ook dat de Britisch Airways Lounge op AMS is aangesloten bij Priority Pass. Yay or nay ten opzichte van de Aspire lounge? (ik snap dat de BA lounge non-Schengen is :+ )
De BA lounge is dicht voor verbouwing, de beide Aspire lounges zijn de enige optie nu voor PP.

Ik vlieg morgen naar het VK en heb ook een PP, dus zal het laten weten hoe druk het was in de non-schengen lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 14:05
Jackson6 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:50:
06.00 uit de taxi gestapt, 6.45 overal doorheen. Non-schengen hal 2.
Dat zijn betere berichten, en dus niet door een tent hoeven lopen?
En de reguliere procedures, dus als 'pleb' (geen sky prio, privium, etc)?
Probeer een beetje in te schatten hoe het er voor mij volgende week donderdag uitziet, vlucht naar SLC 10.15u vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Lounge 41 is één van de gaardere lounge experiences die ik ken. Probleem is dat het op dit moment de enige beschikbare non-Schengen lounge is op Schiphol anders dan de KLM Crown Lounge en de Privium Lounge. De BA-lounge en de Star Alliance Lounge zijn al zo ongeveer sinds mensenheugenis dicht. Dat zorgt voor enorm veel druk op de Aspire-lounges met name in de middag als er meerdere non-Skyteam widebodies vertrekken (Emirates, Qatar, United, Turkish Airlines etc)

Selectie qua eten is erg matig, weinig sanitaire voorzieningen en het is er vaak druk waardoor PP-gasten geweigerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zie ook steeds meer lounges afgesloten worden voor PP. Gisteren op Glasgow moest zelfde de politie er aan te pas komen om boze PP reizigers naar buiten te sturen.

Helaas zijn er maar weinig luchthavens met eigen AF/KLM Lounges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb aankomende vrijdagochtend om 07:00 een vlucht naar Servië, met een overstap van 30 minuten in Wenen. Het vliegveld van Wenen zegt dat een minimum van 25 minuten benodigd is, dus met de opgegeven tijden zou dit moeten lukken. Nu valt het mij op dat deze vlucht naar Wenen de afgelopen dagen vaak te laat komt, waardoor ik nog maar 10 minuten de tijd heb voor deze overstap.

Zojuist heb ik nog even met de airline aan de lijn gehangen, omboeken naar een andere vlucht (Via CH met langere overstaptijd) kon alleen tegen een forse meerprijs. Stel ik mis vrijdag mijn overstap, hangen hier dan veel kosten aan om dit over te boeken? Later die dag vliegt er namelijk ook een vlucht naar Servië.
Het zou natuurlijk gewoon allemaal goed aan kunnen sluiten, maar ik zit er toch alvast aan te denken.
Hopelijk hebben jullie een idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je op 1 ticket vliegt is dat niet jouw probleem maar dat van je airline.

Als je aan het self-connecten bent dan ben je inderdaad zelf verantwoordelijk om te herboeken en daar kunnen inderdaad aardige kosten aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

CyBeR schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:06:
Als je op 1 ticket vliegt is dat niet jouw probleem maar dat van je airline.

Als je aan het self-connecten bent dan ben je inderdaad zelf verantwoordelijk om te herboeken en daar kunnen inderdaad aardige kosten aan vast zitten.
Het gaat inderdaad om 1 ticket (AMS -> VIE -> BEG).
Ik zag vanochtend dat er later op de dag nog een vlucht naar Servië gaat (van dezelfde airline), daarom had ik zojuist de airline aan de lijn, om te vragen of er de mogelijkheid is om hier naar over te boeken, echter ging dit niet, omdat het volgens haar om 1 ticket ging, dan zou de hele vlucht naar Servië aangepast moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 01-06-2022 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Alles is mogelijk maar op het moment dat jij zelf wilt dat iets gewijzigd wordt zitten daar kosten aan. Als dat moet omdat de airline iets gefuckt heeft dan is dat gratis. Dus als jij te laat aankomt in VIE omdat je vlucht uit AMS vertraagd is dan word je (als 't goed is) automatisch op die volgende vlucht gezet en betaal je daar niks voor.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-06-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

CyBeR schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:16:
Alles is mogelijk maar op het moment dat jij zelf wilt dat iets gewijzigd wordt zitten daar kosten aan. Als dat moet omdat de airline iets gefuckt heeft dan is dat gratis. Dus als jij te laat aankomt in VIE omdat je vlucht uit AMS vertraagd is dan word je (als 't goed is) automatisch op die volgende vlucht gezet en betaal je daar niks voor.
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, een overstap later op de dag zou in het ergste geval niet heel erg zijn.
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:19

Garyu

WW

Luuk2015 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, een overstap later op de dag zou in het ergste geval niet heel erg zijn.
En boven op wat hierboven gezegd wordt -> op het moment dat jij je aansluiting mist en daardoor met meer dan drie uur vertraging aankomt op je plek van bestemming, kan je daarvoor compensatie claimen.

Nu is Wenen niet heel groot (integendeel), maar je zult van Schengen naar non-Schengen moeten en dus in ieder geval langs de paspoortcontrole douane. Dat is meestal op Wenen een kwestie van vijf minuten plus een stukje omlopen. Kom je aan op F, dan zul je waarschijnlijk verder gaan op G (een verdieping hoger), dus de afstanden zijn te overzien.

Misschien wachten ze ook even op je, want voor hun is het alternatief (omboeken + 250€ compensatie) waarschijnlijk ook niet heel attractief.

In any case, als je niet per se haast hebt: gewoon geen zorgen maken, alles komt goed!

[ Voor 1% gewijzigd door Garyu op 01-06-2022 14:08 . Reden: douane -> paspoort controle, Thanks @Cyber ;). ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Luuk2015 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:01:
Ik heb aankomende vrijdagochtend om 07:00 een vlucht naar Servië, met een overstap van 30 minuten in Wenen. Het vliegveld van Wenen zegt dat een minimum van 25 minuten benodigd is, dus met de opgegeven tijden zou dit moeten lukken. Nu valt het mij op dat deze vlucht naar Wenen de afgelopen dagen vaak te laat komt, waardoor ik nog maar 10 minuten de tijd heb voor deze overstap.

Zojuist heb ik nog even met de airline aan de lijn gehangen, omboeken naar een andere vlucht (Via CH met langere overstaptijd) kon alleen tegen een forse meerprijs. Stel ik mis vrijdag mijn overstap, hangen hier dan veel kosten aan om dit over te boeken? Later die dag vliegt er namelijk ook een vlucht naar Servië.
Het zou natuurlijk gewoon allemaal goed aan kunnen sluiten, maar ik zit er toch alvast aan te denken.
Hopelijk hebben jullie een idee.
Als ik zo kijk is de kans dat je dat haalt klein. Gemiddelde vertraging van deze vlucht is 10-20 minuten. Van de laatste 12 dagen was deze vlucht 3 keer op tijd, 3 keer een paar minuten te laat en 6 keer meer dan 10 minuten te laat.

https://uk.flightaware.com/live/flight/AUA378

Maar het is niet jouw probleem, als je je aansluting mist moet Austrian maar zorgen dat je wordt omgeboekt.

Dat kan ook een andere airline zijn. Zo te zien gaat er om 9:45 een Air Serbia vlucht en dat is ook Star Alliance. Beter dan tot in de middag wachten op de volgende Austrian-vlucht.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 01-06-2022 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:51:
[...]
Nu is Wenen niet heel groot (integendeel), maar je zult van Schengen naar non-Schengen moeten en dus in ieder geval langs de douane.
paspoortcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:19

Garyu

WW

Daniel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Als ik zo kijk is de kans dat je dat haalt klein. Gemiddelde vertraging van deze vlucht is 10-20 minuten. Van de laatste 12 dagen was deze vlucht 3 keer op tijd, 3 keer een paar minuten te laat en 6 keer meer dan 10 minuten te laat.

https://uk.flightaware.com/live/flight/AUA378

Maar het is niet jouw probleem, als je je aansluting mist moet Austrian maar zorgen dat je wordt omgeboekt.

Dat kan ook een andere airline zijn. Zo te zien gaat er om 9:45 een Air Serbia vlucht en dat is ook Star Alliance. Beter dan tot in de middag wachten op de volgende Austrian-vlucht.
Als ze hem niet van tevoren omboeken op die Air Serbia vlucht dan geef ik hem weinig kans dat hij die wél gaat halen, als het nog ad hoc omgeboekt gaat moeten worden. Tegen de tijd dat dat geregeld is is die machine ook al de lucht in.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik las net dat er op RTM nu ook een lounge is. Het werd, met de drukte op Schiphol, al aantrekkelijker om vanaf RTM te vliegen, maar zo is het toch weer een stukje prettiger. Je kunt er met Priority Pass "gratis" naar binnen. Het ziet er op foto's wat kaal uit en kan geen reviews vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 21:29

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Luuk2015 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:43:
[...]

En houd er rekening mee dat jij hard kan rennen maar je bagage niet :) Dus neem wat mee in je handbagage voor de zekerheid.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 05:47

de BA lounge is vooralsnog gesloten, BA passagiers maken gebruik van de Aspire lounge die ernaast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Mattie112 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:12:
[...]

En houd er rekening mee dat jij hard kan rennen maar je bagage niet :) Dus neem wat mee in je handbagage voor de zekerheid.
Ik reis gelukkig alleen met handbagage, dus dat is geen probleem :)
Hopelijk bespaart dat vrijdagochtend ook wat tijd op Schiphol, ook bij de incheckbalies is het toch druk?
Inchecken kan namelijk ook online voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:43
In het paasweekeinde trof ik een aardig volle non-Schengen Asprie lounge, en die van BA was toen compleet dicht (lijkt trouwens nog steeds zo, volgens de PP app). Met de huidige drukte kan ik me dan best voorstellen dat ze at-capacity zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Daniel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:54:
[...]
Voor zover ik weet is Air Serbia is niet onderdeel van Star Alliance. Ze zijn partners van Etihad maar daar houd het helaas verder op voor zover ik weet.

Doet overigens niet af aan het feit dat Austrian prima kan omboeken naar Air Serbia. Zal ze iets meer kosten, maar wellicht nemen ze dat voor lief als dat betekend dat de vertraging < 3 uur is en er dus geen compensatie betaald hoeft te worden.

Qua vertrektijd lijkt er overigens niet veel verschil te zitten tussen de OS en JU vlucht, dus als de eerste OS vlucht wordt gemist is de kans ook redelijk aanwezig dat de JU vlucht niet gaat lukken. Rekening houdend met het feit dat de omboekprocedure ook al snel 20+ minuten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben weer aan het kijken naar vluchten met TAP voor Oktober. Aangezien het weer ter plekke een hit or miss kan zijn, wil ik eigenlijk flexibel boeken. Kan ik bij rukweer alsnog wat anders gaan doen. Staat er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l3XkxmYmC0kLSiGmiykmgJk1QQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BF16Jy0sV8xgk0U4uoxFYv3d.png?f=user_large

Only taxes can be refunded :? Is dat een vertaalfout, of hij TAP echt gekke refund regels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
PWM schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:45:
Ben weer aan het kijken naar vluchten met TAP voor Oktober. Aangezien het weer ter plekke een hot of miss kan zijn, wil ik eigenlijk flexibel boeken. Kan ik bij rukweer alsnog wat anders gaan doen. Staat er:

[Afbeelding]

Only taxes can be refunded :? Is dat een vertaalfout, of hij TAP echt gekke refund regels :p
Nee. Dat is een wet.
Een deel van je ticketprijs bestaat uit belastingen die pas afgedragen worden op het moment dat je vertrekt (luchthavenbelasting bijvoorbeeld). Als jij niet aan boord zit, betaalt de airline die belasting ook niet. En die kun je dan ook altijd weer terug eisen. Ook op non-refundable tickets.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Maar zoals het er nu staat, krijg ik als ik refundable boek, ook alleen mijn taxes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Klinkt inderdaad als een slechte vertaling. Ik zou bijna de site in het Portugees bekijken en door Google Translate jassen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:56:
Klinkt inderdaad als een slechte vertaling. Ik zou bijna de site in het Portugees bekijken en door Google Translate jassen.
Not much help :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kei6WpGiesXmePunLFXlz7M0K44=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8a3LRwPndsvNrv2OBvwHtJRz.png?f=fotoalbum_large

Bij andere maatschappijen had ik het wel geloofd, maar TAP... :p

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 01-06-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-07 00:45

Pieroman

/me

Onlangs een AMEX Platinum afgesloten met de gedachte dat ik hier dan ook Privium bij krijg.
Via Twitter contact gezocht omdat ik nog geen mail had gekregen na mijn Privium aanvraag. Ze hadden nog precies een slot op de dag van mijn vertrek (12 augustus) dus gereageerd dat ik die graag wil hebben.
Anderhalf uur later krijg ik weer reactie dat het slot inmiddels vergeven is en ik op zijn vroegst nu 13 augustus(!) terecht kan.

Gezien ik 12 augustus vlieg heb ik hier niks aan en kan ik Privium dus niet activeren.
Hoe groot is de kans dat ik die dag alsnog op de bonnefooi succes heb? Of als ik op een andere dag een keer langs ga? Woon in Eindhoven dus wil niet voor niks die kant op rijden.

Al met al een zeer ongelukkige ervaring met een dergelijke premium service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Pieroman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:51:
Onlangs een AMEX Platinum afgesloten met de gedachte dat ik hier dan ook Privium bij krijg.
Via Twitter contact gezocht omdat ik nog geen mail had gekregen na mijn Privium aanvraag. Ze hadden nog precies een slot op de dag van mijn vertrek (12 augustus) dus gereageerd dat ik die graag wil hebben.
Anderhalf uur later krijg ik weer reactie dat het slot inmiddels vergeven is en ik op zijn vroegst nu 13 augustus(!) terecht kan.

Gezien ik 12 augustus vlieg heb ik hier niks aan en kan ik Privium dus niet activeren.
Hoe groot is de kans dat ik die dag alsnog op de bonnefooi succes heb? Of als ik op een andere dag een keer langs ga? Woon in Eindhoven dus wil niet voor niks die kant op rijden.

Ik ga het over twee weken proberen en zal het je laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
PWM schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Het werken met risicoprofielen werkt uitstekend. Maar is toch een redelijk glijdende schaal gebleken de afgelopen jaren. Politie, overheid (belasting) en douane werkt met risicoprofielen, maar dat werd ze niet zo in dank afgenomen :p
Dat is dan maar even jammer voor iedereen die daar een probleem mee heeft. In de basis is het een perfect middel.

Neem de groep Turken en Marokkanen die naar Nederland zijn gekomen. Er zijn er heel veel met tweede huizen in land van herkomst. De kans dat ik een tweede huis in Marokko heb is nihil. Dus perfect dat je op basis van bepaalde criteria extra onderzoek doet of men misschien een tweede huis heeft.

Let wel, dat is iets anders dan op voorhand een “red flag” uitdelen.

Hetzelfde als jonge gasten met dure auto’s profileren in de binnensteden. Of iedereen die langere tijd in huurauto’s rondrijdt, omdat veel drugsdealers dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik kreeg van sommige mensen te horen dat de rij voor de security bij de schengen zone het meest lang is, i.v.m. de hoeveelheid vluchten. Is het niet mogelijk om bij de security in de rij te gaan staan bij de non-schengen zone? Wellicht bespaart dat wat tijd.
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Luuk2015 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:11:
Is het niet mogelijk om bij de security in de rij te gaan staan bij de non-schengen zone? Wellicht bespaart dat wat tijd.
Heeft iemand een idee?
Lijkt mij erg onhandig om in de non-schengen terminal uit te komen als je schengen vliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om half acht was ik op Schiphol, om negen uur door de security (non Schengen). Nauwelijks een rij gezien.

Nu wel heel vroeg voor mijn vlucht van 1325...

Blijft bijzonder overigens hoe mensen zich voorbereiden. Bij de bagage drop off stond een man voor ons die niet wist dat de US nog een negatieve test eist.

[ Voor 34% gewijzigd door P_de_B op 02-06-2022 09:26 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Luuk2015 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:11:
Ik kreeg van sommige mensen te horen dat de rij voor de security bij de schengen zone het meest lang is, i.v.m. de hoeveelheid vluchten. Is het niet mogelijk om bij de security in de rij te gaan staan bij de non-schengen zone? Wellicht bespaart dat wat tijd.
Heeft iemand een idee?
Ik weet niet meer precies hoe het zat maar volgens mij kom je met een Schengen boardingcard niet door de poortjes voor T3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
P_de_B schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:25:
Blijft bijzonder overigens hoe mensen zich voorbereiden. Bij de bagage drop off stond een man voor ons die niet wist dat de US nog een negatieve test eist.
Ik heb redelijk doorgevlogen tijdens Corona en de anekdotes die ik daar aan heb overgehouden zijn niet op de vingers van 10 handen te tellen :p

Passenger Locator Forms waren bij veel mensen onbekend, wat altijd heerlijk taferelen opleverde. Voor vluchten naar de UK kregen mensen rolberoertes toen ze hoorden van quarantaine bij aankomst. Of naar Portugal waar een groep dames voor mij zat met wilde plannen, terwijl er op dat moment een strenge lockdown gold en alles dicht was.

Heb wel genoten, bijna elke vlucht was het wel raak.

Het gekste ooit was overigens iemand die zijn 35cm bushknive in de handbagage had voor zijn reis naar Azië en maar niet wilde begrijpen dat security die in beslag nam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

jongetje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Lijkt mij erg onhandig om in de non-schengen terminal uit te komen als je schengen vliegt...
Ah ik dacht dat het mogelijk was om vanuit de security door te lopen naar de schengen zone.
Dan gaat het helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-07 12:24
Luuk2015 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:49:
[...]
Ah ik dacht dat het mogelijk was om vanuit de security door te lopen naar de schengen zone.
Dan gaat het helaas niet op.
Dat kán wel, maar alleen bij departures 1 of 2, dus bij deze twee maakt het niet uit waar je door de security gaat. Alleen departures 3 is alleen voor non-Schengen vluchten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
Ik ga zo snaar Schiphol, departures 3, volgens de Schiphol app is het een piekdag. Ik zal straks een sitrep posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:43
P_de_B schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:25:
Ik vloog maandag vanaf DUS, in de terminal nergens mondkapjes etc vereist en eerlijk gezegd had ik er verder ook geen rekening meer mee gehouden, maar Eurowings vereist die nog steeds aan boord. Was wel even schrikken toen ik bij de (bus)gate zat en omgeroepen werd "Passengers without a mask will not be allowed to board". Gelukkig stop ik nog wel eens wat dingetjes (o.a. een masker) voor de zekerheid in mijn tas, maar de communicatie hierover kon beter (en vooral: eerder).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 07:50
Zo'n iemand zou ook ik geweest kunnen zijn. Die regels waren dan vaak erg onduidelijk en verschillend. Dit jaar vaak naar Italië gevlogen en Transavia vond het allemaal wel best, maar easyJet handhaafde de FFP2-mondkapjes verplichting ook bij vertrek uit Nederland. In 2021 1x met luchthavenpersoneel ook een discussie gehad over het wel of niet kunnen boarden zonder een testbewijs. Gelukkig heb je met smartphones tegenwoordig bijna overal toegang tot informatie om zo je gelijk te krijgen. In 2020 werd nauwelijks naar de Nederlandse gezondheidsverklaring gevraagd (nog voor de tijd dat die onderdeel werd van het incheckproces) en vulde ik die meestal ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Ik kwam in augustus vorig jaar terug uit Venezuela. Op dat moment betekende het dat ik 5 dagen in quarantaine moest en bij aankomst een formulier moest inleveren.

Ik heb het 5 mensen gevraagd, maar niemand wist wie/waar die formulieren ingenomen werden. Ben dus maar uit mezelf in quarantaine gegaan en aan het eind de PCR-test gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Zit nu airside vanaf v3

Aankomst Schiphol 11:10
Reis naar Thailand met Qatar maar had al ingecheckt en alleen handbagage en Privium, al 7 jaar.

Kon gewoon naar voren lopen bij de security en grenscontrole was zo gepiept.

Van trein naar airside +/- 15 minuten.
De rijen waren lang maar het liep goed door dacht ik.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Ik vloog maandag vanaf DUS, in de terminal nergens mondkapjes etc vereist en eerlijk gezegd had ik er verder ook geen rekening meer mee gehouden
Klm heeft wel heel goed gecommuniceerd dat een test nog nodig is voor de VS, en anders kun je dat zelf heel goed vinden. Je moet er volgens mij moeite voor doen om dat te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-07 13:10
Pieroman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:51:

Ikzelf ben vorige week woensdag op de bonnefooi naar Schiphol gekomen en moest 10 minuutjes wachten voordat ik geholpen werd omdat mensen met een afspraak voor mochten (wat logisch is), situatie veranderd van dag tot dag tho, bij mij was het erg rustig dus YMMV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-07 00:45

Pieroman

/me

hollandje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Ikzelf ben vorige week woensdag op de bonnefooi naar Schiphol gekomen en moest 10 minuutjes wachten voordat ik geholpen werd omdat mensen met een afspraak voor mochten (wat logisch is), situatie veranderd van dag tot dag tho, bij mij was het erg rustig dus YMMV :)
Dat zijn toch de betere berichten en hier ook een beetje op gehoopt. Wellicht toch maar een dagje Amsterdam plannen en het erop wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Net thuis uit Curaçao (KLM). Geen oog dicht gedaan. Dochter van 4 heeft wel 4 uur geslapen (wat respectabel is op een vlucht van 9.5 uur) maar werd wel twee keer wakker en begon in haar slaap te huilen (ze weet er nu niks meer van)… Waarschijnlijk gewoon niet lekker liggen en te moe zijn.. Eerste keer duurde 10 minuten, tweede keer 5 (tweede keer wisten we de “oplossing”). Blijft een uitdaging, met kinderen vliegen. En uiteraard vervelend voor medepassagiers… Overigens hoorde ik verderop ook 2 baby’s onafhankelijk van elkaar de hele nacht tekeer gaan…

Prio/Zones werd dit keer goed nageleefd zowel op Schiphol als op Hato.

Landing was ruim op tijd maar nog wel 3 kwartier stilgestaan omdat de gate bezet was.. Dat zal ook wel met tekorten te maken hebben, dat had ik nog niet heel vaak meegemaakt op Schiphol…

Toen we aan de slurf hingen werd er weer netjes omgeroepen dat het uitstappen rij voor rij moet gebeuren. Inmiddels weet ik dat bijna niemand zich daaraan houdt dus ik stap meestal het gangpad in maar blijf dan bij mijn eigen rij wachten tot de rijen voor me leeg zijn. Vaak ook tot ergernis van de mensen achter me…

We zaten nu rij 17. Er zat een stel in de middenrij (wij zaten bij het raam) en terwijl ik het gangpad aan het blokkeren was vond die meid het een goed idee om voor mij langs te kruisen en een rij verder in het gangpad te gaan staan en daardoor de mensen van die rij (16) te verhinderen op te kunnen staan. Waaronder een zwangere vrouw.

Freaknl: We gaan er rij voor rij uit hè, werd net omgeroepen, zij mogen eerst. (Wijzend op rijen voor ons).
Meid: Jij staat toch ook in het gangpad!
Freaknl: Ja maar ik sta bij mij eigen rij, jullie mogen wmb wel voor ons maar hou het gangpad even vrij voor de mensen voor onze rij.

Die meid kruipt terug naar de plek en mompelt nog iets over onze dochter die het hele vliegtuig blijkbaar wakker gehouden heeft…

Als rij 1 tm 16 klaar is laat ik hun alsnog voor maar er kan geen bedankje meer af uiteraard…

Serieus, wat bezielt mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zag op het AllesAmerika forum dat https://www.schiphol.nl/n...l/diensten/meet-en-assist interessant is (kan zijn) om de drukte te omzeilen, iemand ervaring mee?

En klopt het dat je bij KLM/AF/Delta bagage al 24u van tevoren kan droppen? Wij verblijven de nacht voor de vlucht op Schiphol (Hilton) dus dat scheelt dan ook weer.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:17:
En klopt het dat je bij KLM/AF/Delta bagage al 24u van tevoren kan droppen? Wij verblijven de nacht voor de vlucht op Schiphol (Hilton) dus dat scheelt dan ook weer.
24 uur weet ik niet, maar ik heb om 7.45 mijn bagage voor een vlucht van 13.35 kunnen afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 17:23
Ik ga over 3 weken ook eindelijk weer eens vliegen naar DE. Is de rij voor de security voor priority ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:22:
Nouja, Skipper/Club2000 is in principe invitation only. Geen idee eigenlijk of ze die nog doen.

In principe zijn het
  • Silver
  • Gold
  • Platinum
  • Platinum PA (800UXP in 2 jaar)
  • Ultimate (1800UXP in 2 jaar)
Die Ultimate haal ik nooit. Vooral ook omdat mijn Business vluchten voornamelijk US zijn en Delta vluchten wel XP geven maar geen UXP. Moet ook zeggen dat ik verder niet bijzonder veel behoefte heb aan die status als ik zo lees wat het daadwerkelijk oplevert.
Wat is Platinum PA? Ben wel bekend met Ultimate maar Platinum PA heb ik denk ik nog niet eerder van gehoord. De 800UXP ga ik wellicht nog wel halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
TommyGun schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:17:
Ik zag op het AllesAmerika forum dat https://www.schiphol.nl/n...l/diensten/meet-en-assist interessant is (kan zijn) om de drukte te omzeilen, iemand ervaring mee?
Zo te zien maak je dan gebruik van de "Fast Track Lane", dus het zal niet zo heel veel voordeel opleveren als je sowieso al toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

TommyGun

Stik er maar in!

mfkne schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Zo te zien maak je dan gebruik van de "Fast Track Lane", dus het zal niet zo heel veel voordeel opleveren als je sowieso al toegang hebt.
Toegang in de vorm van Privium? Dat heb ik namelijk aangevraagd, iets anders heb ik niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Wat is Platinum PA? Ben wel bekend met Ultimate maar Platinum PA heb ik denk ik nog niet eerder van gehoord. De 800UXP ga ik wellicht nog wel halen..
Het is een soort tussenstatus om het gat tussen Platinum en Ultimate wat te dichten.

Je blijft gewoon Platinum, maar in plaats van de Platinum servicelijn, krijg hierbij toegang tot de KLM Personal Assistance, wat eigenlijk de Ultimate lijn is.

Klinkt als iets kleins, is het niet :p Ze nemen in 1x op, ook als het druk is. Je kan ze ook gewoon per mail bereiken. Ze hebben meer mogelijkheden tot aanpassingen en hebben een profiel van jou (die je zelf samenstelt bij aanmelding), zodat ze precies weten wat je wilt. Ook houden ze bijvoorbeeld je CC gegevens zelf bij, zodat aan de telefoon alles supersnel gaat. Echt een wereld van verschil.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJBnNjlBGGSALZnEpbLF7Gt15rE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uM98d9mojGbC8OElPiGIGBwY.png?f=fotoalbum_large

Voor het boeken gebruik ik ze niet. Maar voor aanpassingen wel en als ik bijvoorbeeld iets annuleer heb ik dezelfde dag mijn geld terug.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 02-06-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is inderdaad wel erg luxe! Bedankt voor de details. Ben eerder dit jaar naar Platinum geupgrade en ben al erg blij met de PSL. De Ultimate PA heb ik inderdaad ook goede dingen over gehoord. Dit is wel een erg fijne uitbreiding van de Platinum benefits dan, inderdaad. Niet erg tastbaar - maar goede service (en bereikbaarheid) is zeker waardevol.

De UXP's zijn een 'rolling' getal meende ik, dus niet gekoppeld aan je (re)qualificatiedatum. Wordt even uitzoeken wanneer ik de eerste UXPs heb behaald voor mijn Plat qualificatie want dat is in feite het moment dat de 2-jaar teller dan begon te lopen. Ben nu 3-kwart jaar Platinum en heb ~500UXPs staan, met nog ~180UXP geboekt deze zomer. Dus op zich moet het kunnen als ik AFKL blijf vliegen komend jaar... maar zal even moeten rekenen wanneer de eerste UXPs van vorig jaar gaan vervallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 02-06-2022 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
Net 2 uur gedaan van bus tot gate. Bagdrop een uur bij BA omdat mensen 45min nodig hadden om in te checken ofzo. Daarna een uur voor security bij dep 3 zonder prio.

[ Voor 3% gewijzigd door menzo op 02-06-2022 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Vandaag was het dan schijnbaar een normale dag. Op RTL nieuws staat momenteel een overzicht van drukke dagen op Schiphol, vooral in Juli is het elke dag alle hens aan dek:

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2022/06/01/Schiphol%20Kalender%20Juni.jpg?itok=-nIXfFAh&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2022/06/01/Schiphol%20Kalender%20Juli.jpg?itok=8Ub3riOG&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2022/06/01/Schiphol%20Kalender%20Augustus.jpg?itok=SWv339jw&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 02-06-2022 16:24 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Waarom is het juist dit weekend kritiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 14:44
mfkne schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:45:
Waarom is het juist dit weekend kritiek?
Waarschijnlijk vanwege pinksteren en het feit dat ze qua capaciteit nog niet hebben kunnen opschalen en verwachten dit voor eind juni / juli wel te kunnen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Capaciteit onvoldoende schat ik zo in. Zelfs voor dit aantal vertrekkende pax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nou, we zullen het zien, zondagochtend ben ik aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chachapoyas
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 12:10
Dat zit er niet zo goed uit voor de weekenden in juli.. Een paar van mijn vrienden vliegen op een vrijdag voor mijn bruiloft naar een niet-Schengen land. Hopelijk halen ze dat :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Chachapoyas op 02-06-2022 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vanaf vrijdag start op Schiphol een pilot waarbij alleen reizigers die binnen 4 uur vliegen de vertrekhal in kunnen. Ook vraagt de luchthaven passagiers om licht bepakt op reis te gaan. Schiphol voert deze maatregelen in om rijen bij de incheckbalies en veiligheidscontroles beter te spreiden en sneller te laten verlopen.

Door reizigers 4 uur voor vertrek de vertrekhal in te laten, wil de luchthaven voorkomen dat passagiers te vroeg in de rij gaan staan voor de incheckbalies en veiligheidscontrole. ‘De ervaring van de afgelopen weken leert dat een deel van de reizigers nog veel eerder dan vier uur van tevoren komen. Daardoor worden de rijen nog langer, terwijl hun incheckbalie nog niet open is', luidt het in een persbericht.

In overleg met luchtvaartmaatschappijen vraagt Schiphol passagiers licht bepakt te reizen. Dit doen zij door hun handbagage in de ruimbagage te doen of door met maximaal 1 stuk handbagage te reizen. Reizigers die alleen met handbagage reizen en online ingecheckt zijn, kunnen direct naar security.

De afgelopen tijd moesten passagiers op Schiphol vaak urenlang in de rij staan vanwege personeelstekorten bij de beveiliging en de afhandeling van bagage. Daardoor werden soms vluchten gemist en waren er zelfs opstootjes tussen gefrustreerde reizigers en de beveiliging. De marechaussee moest toen ingrijpen.

Schiphol presenteerde woensdag samen met de vakbonden een pakket maatregelen om de tekorten aan personeel tegen te gaan. Er komt onder meer een speciale toeslag voor bijvoorbeeld beveiligers, schoonmakers, medewerkers bij de check-in en afhandelaars van bagage om zo het werk aantrekkelijker te maken. Ook zijn er campagnes om meer mensen te werven.
Bron: Drukte op Schiphol: alleen reizigers die binnen 4 uur vliegen mogen in terminal

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Klinkt leuk. Maar de controle van de boardingspass, gebeurt pas bij de poortjes en dan hebben mensen al een uurtje in de rij gestaan, binnen en buiten. Word lachen als mensen na die rij, bij de poortjes geweigerd gaan worden. Die gaan niet weg, die groep word groter en groter: chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Not much help :p

[Afbeelding]

Bij andere maatschappijen had ik het wel geloofd, maar TAP... :p
Ik heb het zelf ook nog effe nagekeken en die Plus-tarieven zouden gewoon terugbetaalbaar moeten zijn... Classic en lager zijn dat niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

In navolging op:

FreakNL in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Mijn eerste 2 koffers kwamen al vrij snel op de band maar mijn Peli1535 Air liet op zich wachten. Die kwam 10 minuten later en was open gemaakt (zat een mooie sticker op)… Bij thuiskomst bleek alles opnieuw geordend. Blijkbaar hadden ze gereedschap of iets dergelijks verwacht (zit er normaal ook in), dus ze zullen wel verbaast geweest zijn dat er snorkelmateriaal en handdoeken in zaten. Daar hebben ze dan blijkbaar wel tijd voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

gws24

Thinking is hard!

FreakNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:30:

Daar hebben ze dan blijkbaar wel tijd voor :)
Douane is wat anders dan beveiliging waar de problemen vooral zijn ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk :)

Niet zo scherp meer vandaag :)

Er zat trouwens een flacon/fles autoshampoo in, daar zullen ze wel door getriggerd zijn. Die zat ook met ductape dicht nu, terwijl ik er zelf een Ikea sealzakje icm tywrap omheen gedaan had..

[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 02-06-2022 18:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Klinkt leuk. Maar de controle van de boardingspass, gebeurt pas bij de poortjes en dan hebben mensen al een uurtje in de rij gestaan, binnen en buiten. Word lachen als mensen na die rij, bij de poortjes geweigerd gaan worden. Die gaan niet weg, die groep word groter en groter: chaos.
Volgens het artikel bij de NOS is de controle al bij de liften, trappen en roltrappen van Plaza naar de vertrekhal, en bij de Kiss&Ride. Alleen mensen die een vlucht hebben binnen 4 uur worden toegelaten in de vertrekhal.

Wat niet wegneemt dat er nu dus 5 rijen zijn als je met bagage non-Schengen vliegt: voor de ingang, voor de checkin/bagdrop, voor de poortjes naar de security, voor de security en voor de paspoortcontrole 8)7
Leuk zeg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:30:
Mijn eerste 2 koffers kwamen al vrij snel op de band maar mijn Peli1535 Air liet op zich wachten. Die kwam 10 minuten later en was open gemaakt (zat een mooie sticker op)… Bij thuiskomst bleek alles opnieuw geordend. Blijkbaar hadden ze gereedschap of iets dergelijks verwacht (zit er normaal ook in), dus ze zullen wel verbaast geweest zijn dat er snorkelmateriaal en handdoeken in zaten. Daar hebben ze dan blijkbaar wel tijd voor :)
Die cases worden veel gebruikt voor vuurwapens, gereedschap, foto- en DJ materiaal?
Waarschijnlijk zag de inhoud er op de scan zo uit dat ze het wilden inspecteren. Je weet wel dat het geen wapen is, maar ook niet wat het wel is?

Zo heb ik geleerd dat de inhoud van mijn xiaomi wiha schroevendraaier op een 3d scanner sterk lijkt op gekke munitie :+.
offtopic:
Leuke demo van het scanapparaat gehad toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Volgens het artikel bij de NOS is de controle al bij de liften, trappen en roltrappen van Plaza naar de vertrekhal, en bij de Kiss&Ride. Alleen mensen die een vlucht hebben binnen 4 uur worden toegelaten in de vertrekhal.

Wat niet wegneemt dat er nu dus 5 rijen zijn als je met bagage non-Schengen vliegt: voor de ingang, voor de checkin/bagdrop, voor de poortjes naar de security, voor de security en voor de paspoortcontrole 8)7
Dat ja, de volgende stap is natuurlijk dat ze daar al gaan doseren of dat je de vertrekhal niet meer binnenkomt omdat het te druk bij xx is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
PWM schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Ik val dan vooral over dit zinnetje: “Voor de controles zijn volgens de luchthaven tientallen extra mensen ingehuurd.”

Huur dan echts beveiliging in!

Echt als ik pas 4 uur van tevoren naar binnen mag en dan mijn vlucht dreig te missen, heb je misschien wel extra beveiliging bij de rijen nodig, want daar kan ik nou pokke-agressief van worden. Ik betaal echt gruwelijk veel geld voor een verre pakketreis en iemand gaat betalen als ik die vlucht mis.

Ik zou hier niet rustig om kunnen blijven.

Eerst veroorzaakt Schiphol een probleem, passagiers proberen dat op te lossen. Tui gooit de bagage balies al om 4:00 uur open, dus die trekken hun handen er ook vanaf en Schiphol kan het geen zier schelen als jij je vlucht mist.

Lekkere zooi is het daar zeg. En wat als je nog niet ingecheckt bent, dan heb je nog geen instapkaart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Daniel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Ik heb er nu al zin in…
Waarom gingen we ook al weer op verre vliegvakantie?! Pffff

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xandrios
En mensen die van ver moeten komen met OV kunnen nu niet meer airside gaan bij aankomst om 1AM. Die zullen buiten (Want plaza gaat ook dicht!) moeten wachten tot 3AM om te mogen inchecken voor hun vlucht om 7AM.
Grouchy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:23:
Vandaag was het dan schijnbaar een normale dag. Op RTL nieuws staat momenteel een overzicht van drukke dagen op Schiphol, vooral in Juli is het elke dag alle hens aan dek:
Grappig. Als weekendprojectje heb ik een tooltje gemaakt dat de Schiphol capaciteit in grafieken neerzet, gebaseerd op de geplande vluchten (En type kist om de passagiersaantallen te beredeneren). Bij 100% bezetting kom ik op ongeveer 100K departures per dag aan (vlieg) capaciteit. Met bovenstaande van RTL doet dat vermoeden dat momenteel op rustige dagen de geboekte stoelen nog een héél stuk lager ligt dan beschikbaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B17TO06B5JWSUuJ4gsoPcIwQNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sDD9oiZH8XDQWA3xaKVLhDG1.png?f=user_large

Voor een specifiek security checkpoint (voorbeeld is Departures #1 voor as vrijdag) zijn de pieken goed zichtbaar om 5AM en 10AM. Uiteraard zijn dit puur de (maximale) passagiersgetallen, omdat ik niet weet hoeveel % van de stoelen geboekt is en hoeveel security mensen Schiphol gaat inzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgWIRxrVQw2UEtTP9K4adxDI380=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJHbOZxK6iMPphicm95iXRfU.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Ik val dan vooral over dit zinnetje: “Voor de controles zijn volgens de luchthaven tientallen extra mensen ingehuurd.”

Huur dan echts beveiliging in!
Dit zijn gewoon uitzendkrachten, voor de beveilging heb je mensen die opgeleid zijn nodig en dat duurt gewoon even.
Echt als ik pas 4 uur van tevoren naar binnen mag en dan mijn vlucht dreig te missen, heb je misschien wel extra beveiliging bij de rijen nodig, want daar kan ik nou pokke-agressief van worden. Ik betaal echt gruwelijk veel geld voor een verre pakketreis en iemand gaat betalen als ik die vlucht mis.

Ik zou hier niet rustig om kunnen blijven.

Eerst veroorzaakt Schiphol een probleem, passagiers proberen dat op te lossen. Tui gooit de bagage balies al om 4:00 uur open, dus die trekken hun handen er ook vanaf en Schiphol kan het geen zier schelen als jij je vlucht mist.

Lekkere zooi is het daar zeg. En wat als je nog niet ingecheckt bent, dan heb je nog geen instapkaart…
Het niet toelaten van mensen met een vlucht meer dan vier uur later is juist bedoeld om dat probleem (wat nu juist wel door reizigers veroorzaakt wordt) op te lossen. Er staan nu 's ochtends om 8u al mensen de rijen te verstoppen die pas ver in de middag vliegen, waardoor de rij alleen maar langer wordt voor mensen die wél voor 12u hun vlucht hebben, en waardoor 't airside ook alleen maar te druk wordt. Haal díe mensen weg en je hebt een groot deel van je probleem opgelost.

Ik snap wel dat mensen graag vroeg komen om problemen te vermijden, maar begrijp dat als iedereen dat doet, je daarmee juist meer problemen maakt.

Zolang Schiphol enigszins kan garanderen dat je, als je er 4u van tevoren bent, je vlucht haalt, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
CyBeR schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Dit zijn gewoon uitzendkrachten, voor de beveilging heb je mensen die opgeleid zijn nodig en dat duurt gewoon even.

[...]

Het niet toelaten van mensen met een vlucht meer dan vier uur later is juist bedoeld om dat probleem (wat nu juist wel door reizigers veroorzaakt wordt) op te lossen. Er staan nu 's ochtends om 8u al mensen de rijen te verstoppen die pas ver in de middag vliegen, waardoor de rij alleen maar langer wordt voor mensen die wél voor 12u hun vlucht hebben, en waardoor 't airside ook alleen maar te druk wordt. Haal díe mensen weg en je hebt een groot deel van je probleem opgelost.

Ik snap wel dat mensen graag vroeg komen om problemen te vermijden, maar begrijp dat als iedereen dat doet, je daarmee juist meer problemen maakt.

Zolang Schiphol enigszins kan garanderen dat je, als je er 4u van tevoren bent, je vlucht haalt, is er niks aan de hand.
Er daar zit het probleem, niemand garandeert iets. Iedereen zegt “het is je eigen verantwoording om je vlucht te halen”.

We hebben eenmalig een verre vakantie met het gezin geboekt. Voor is is meer dan €10k voor een vakantie heel veel geld. Dit was een “nu of nooit” gevalletje.

Misschien maak ik mij vooraf te druk. Maar mocht het misgaan, gaat iemand mij compenseren.

Ik kan mij hier zo boos om maken, Schiphol heeft zelf zijn shit niet op orde.

Toen mensen vorige week 6,5 uur in de rij stonden, waren ze echt nog niet vroeger dan 4 uur van te voren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak_ers op 02-06-2022 21:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:04:

Voor een specifiek security checkpoint (voorbeeld is Departures #1 voor as vrijdag) zijn de pieken goed zichtbaar om 5AM en 10AM. Uiteraard zijn dit puur de (maximale) passagiersgetallen, omdat ik niet weet hoeveel % van de stoelen geboekt is en hoeveel security mensen Schiphol gaat inzetten.

[Afbeelding]
En je weet niet welk deel transitpassagiers zijn maar dat zal fors zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op de gok langs privium voor pasje regelen: no go want te druk. Volgende week bij volgende vlucht nog eens proberen maar er schijnt om 05:30 al soms een rij te staan

Als ik de drukte vandaag zie snap ik waarom dat pasje nu een hoop waard kan zijn

[ Voor 64% gewijzigd door We Are Borg op 03-06-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
En op die manier heeft Schiphol nog prachtig profijt van het eigen falen.
Pagina: 1 ... 137 ... 246 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2