Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 133 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Iemand enig idee wat fast lane inhoud bij Tui als je deluxe vliegt?

Er staat Fast Lane
(handbagagecontrole Schiphol)

Kan je dan dus ook via de priority lane door de security check of sta ik dan ook gewoon uren in de rij net als andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-05 07:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dracula schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:44:
Iemand enig idee wat fast lane inhoud bij Tui als je deluxe vliegt?

Er staat Fast Lane
(handbagagecontrole Schiphol)

Kan je dan dus ook via de priority lane door de security check of sta ik dan ook gewoon uren in de rij net als andere mensen?
Da’s inderdaad de priority-lane. Hopelijk print TUI op je boarding pass dan ook de juiste code anders krijg je discussie met het personeel. Die kunnen alles wat de airlines verzinnen nooit bijhouden dus als er geen first, business of sky priority staat wordt het al snel ingewikkeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 23-05-2022 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05 14:28
Nou, zoals het er nu uitziet vliegen we dit jaar naar onze vakantiebestemming.

Voor mijn vrouw en ik is het inmiddels 12 jaar geleden dat we voor het laatst vlogen. Kinderen hebben nog nooit gevlogen.

We vliegen met Tui naar het Caribisch gebied, dus direct een lange zit.

We hebben nog even getwijfeld over comfort ipv economy, maar het scheelt best wel veel geld en de enige die er last van zou kunnen hebben, ben ik zelf. Vrouw is niet zo lang en kinderen ook niet.

Vraag: we vliegen met een Dreamliner van Tui, hoe verhouden deze economy stoelen zich tegenover de economy stoelen van “vroeger” in de 777’s van Tui?
Zal toch vergelijkbaar zijn, lijkt mij?

Zijn er nog zaken om rekening mee te houden?
Nog tips en tricks?

Wel even wennen, iedere koffer is al bijbetalen per gewicht. Dat was vroeger allemaal inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:25:
[...]

Da’s inderdaad de priority-lane. Hopelijk print TUI op je boarding pass dan ook de juiste code anders krijg je discussie met het personeel. Die kunnen alles wat de airlines verzinnen nooit bijhouden dus als er geen first, business of sky priority staat wordt het al snel ingewikkeld.
Owjee nou we gaan het mee maken. Ze bieden dit al sinds 2018 voor zover ik kan zien dus ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen (hoop ik).

Dan maar hopen dat de priority rij niet te lang is.

Ik zag ergens een overzicht per uur van de verwachte drukte maar die kan ik nergens meer vinden alleen maar per dag.

Dat overzicht zag er zo uit maar dan met staaf grafiek met per uur de verwachte drukte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8MbB8Jee5fPvRbDfWH31Ea6hYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pq7ab4mYWWeZKDBEgGZEL7Px.png?f=user_large

Iemand enig idee waar ik dit gevonden zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dracula schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:58:
[...]
Owjee nou we gaan het mee maken. Ze bieden dit al sinds 2018 voor zover ik kan zien dus ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen (hoop ik).
Mag aannemen dat het personeel wel weet waar TUI Deluxe voor staat inmiddels ja. Met SAS Plus (binnen Europa basicly een economy ticket maar dan wel met priority en loungetoegang) ben ik twee keer geweigerd bij priority omdat ze het niet (h)erkenden als een voorrangsticket.
Ik zag ergens een overzicht per uur van de verwachte drukte maar die kan ik nergens meer vinden alleen maar per dag.

Dat overzicht zag er zo uit maar dan met staaf grafiek met per uur de verwachte drukte.

[Afbeelding]

Was dat niet gewoon Google Maps?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHf35cgsGQSra267_24RVDl3fUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jgGImlnCqopMAW26iWC0uL6d.png?f=user_large

[ Voor 69% gewijzigd door Daniel op 23-05-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:40:
We hebben nog even getwijfeld over comfort ipv economy, maar het scheelt best wel veel geld en de enige die er last van zou kunnen hebben, ben ik zelf. Vrouw is niet zo lang en kinderen ook niet.
Ik weet niet wat het prijsverschil was, maar meer beenruimte is niet alleen voor lange mensen :) Ja, het helpt natuurlijk als je lang bent, maar die extra cm's geven ook kleinere mensen een veel comfortabelere zit. Het is meer bewegingsruimte en een algemeen gevoel van meer bewegingsvrijheid.

Kan me trouwens niet herinneren dat TUI een 777 vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Tweak_ers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:40:
Vraag: we vliegen met een Dreamliner van Tui, hoe verhouden deze economy stoelen zich tegenover de economy stoelen van “vroeger” in de 777’s van Tui?
Zal toch vergelijkbaar zijn, lijkt mij?
TUI Fly (voorheen Arke fly) heeft nooit met een 777 gevlogen of bedoel je de 767? Ik vind die stoelen allemaal wel vergelijkbaar of je nu in het ene of andere toestel economy zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TUI heeft idd geen 777s, 787 is waarschijnlijker.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet wat het prijsverschil was, maar meer beenruimte is niet alleen voor lange mensen :) Ja, het helpt natuurlijk als je lang bent, maar die extra cm's geven ook kleinere mensen een veel comfortabelere zit. Het is meer bewegingsruimte en een algemeen gevoel van meer bewegingsvrijheid.

Kan me trouwens niet herinneren dat TUI een 777 vloog.
jongetje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:52:
[...]

TUI Fly (voorheen Arke fly) heeft nooit met een 777 gevlogen of bedoel je de 767? Ik vind die stoelen allemaal wel vergelijkbaar of je nu in het ene of andere toestel economy zit.
CyBeR schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:55:
TUI heeft idd geen 777s, 787 is waarschijnlijker.
Hahaha, sorry, was idd nog in de tijd van ArkeFly.
Destijds volgens mij altijd economy gevlogen en voor mij was het ongemakkelijker dan voor mijn vrouw. Vliegtuig types dacht ik mij te herinneren, maar dat klopt dus niet. We hebben destijds vaak op Egypte gevlogen, maar ook op
Mexico en Dominicaanse. Volgens mij allemaal Economy.

Kinderen zijn 7 en 11 jaar, dus voor hen sowieso prima.

Ding is dat je dan direct 4 keer de kosten kwijt bent, omdat je met 4 personen vliegt en dan tikt het best wel aan. We willen toch naast elkaar zitten. Ik kan ook gewoon een stoel aan het gangpad reserveren, kan ik mijn benen die kant op strekken, wanneer nodig.

Résumé, beenruimte van vroeger economy zal dus in de Dreamliner niet opeens minder zijn dan toen.

Is er op Schiphol nog iets aan te raden, las wat over Privium? Of is dat met maximaal één keer per jaar vliegen niet de moeite. Geen idee wat daar de kosten van zijn met een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:50:
[...]

Mag aannemen dat het personeel wel weet waar TUI Deluxe voor staat inmiddels ja. Met SAS Plus (binnen Europa basicly een economy ticket maar dan wel met priority en loungetoegang) ben ik twee keer geweigerd bij priority omdat ze het niet (h)erkenden als een voorrangsticket.

[...]

Was dat niet gewoon Google Maps?

[Afbeelding]
Nee dat was het dus niet, je zag daar juist mooi de verwachte drukte per uur door schiphol zelf aangegeven maar kan het nergens meer vinden :|

Zo zag het er dus uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhfoaslOmYnhKHKAAiz54j3Gso0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/anAF7uKFzxHBUnci1FVkHW6f.png?f=user_large

*Update nvm dit was dus kennelijk speciaal voor de Mei vakantie..

https://schiphol.nl/en/page/crowd-levels-at-departures/

[ Voor 18% gewijzigd door Dracula op 23-05-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:32
Tweak_ers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:23:
Is er op Schiphol nog iets aan te raden, las wat over Privium? Of is dat met maximaal één keer per jaar vliegen niet de moeite. Geen idee wat daar de kosten van zijn met een gezin.
Voor 1 keer vliegen zou ik geen privium nemen, dan ga je gewoon op tijd en hang je rond/sta je in de rij zoals elke vakantiereiziger ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als je echt vroeg bent, kan je altijd besluiten even de Aspire Lounge in te duiken. Dat kost 25,- pp, dus 100,- met 4. Klinkt als veel, maar met eten en drinken inclusief is het al een stuk behapbaarder. En je kan lekker zitten en relaxen in plaats van tussen de meute staan.

Als wij reizen is het op Schiphol linea recta de lounge in. Als ik alleen ben, of met collega's Privium (beste lounge), KLM als ik met gezin vlieg of Aspire voor mochten we een keer geen KLM vliegen als gezin.

Voor mij wel "gratis". Privium op de zaak, KLM op basis van status en andere lounges op basis van Priority Pass die bij creditcard zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Dracula schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:58:
[...]

Dan maar hopen dat de priority rij niet te lang is.

[Afbeelding]

Ik denk dat ze het niet goed konden voorspellen. Ik kan me voorstellen dat ze een aanname maken op basis van bezetting bij de security en vertrekkende vluchten, maar als mensen dan die grafiek gebruiken en eerder naar de luchthaven komen klopt de schatting niet meer.
In de Schiphol-app kun je wel een vlucht toevoegen en dan zou je de security tijd moeten kunnen zien, alleen lijkt dat in elk geval vandaag niet te werken.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Menesis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat ze het niet goed konden voorspellen. Ik kan me voorstellen dat ze een aanname maken op basis van bezetting bij de security en vertrekkende vluchten, maar als mensen dan die grafiek gebruiken en eerder naar de luchthaven komen klopt de schatting niet meer.
In de Schiphol-app kun je wel een vlucht toevoegen en dan zou je de security tijd moeten kunnen zien, alleen lijkt dat in elk geval vandaag niet te werken.
Nee dat werkt al dagen niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dracula schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Nee dat werkt al dagen niet idd.
Oh lekker dan :/

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een andere optie is om op twitter naar #Schiphol te zoeken. Ik zie een tweet van een paar minuten geleden en het ziet er erg uit. Ik heb redelijk vaak gevlogen de afgelopen 10 jaar maar dat de rij voor hal1 tot buiten staat, met zelfs een tent heb ik nog nooit meegemaakt. Een rij binnen tot de voordeur duurt minstes 1 uur is mijn ervaring. Maar ga niet alleen daar op af.
Ik lees op Twitter 2 tot 3 uur lange rijen. Te zot voor woorden. Schiphol faalt totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 23-05-2022 11:43 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Menesis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:40:
Een andere optie is om op twitter naar #Schiphol te zoeken. Ik zie een tweet van een paar minuten geleden en het ziet er erg uit. Ik heb redelijk vaak gevlogen de afgelopen 10 jaar maar dat de rij voor hal1 tot buiten staat, met zelfs een tent heb ik nog nooit meegemaakt. Een rij binnen tot de voordeur duurt minstes 1 uur is mijn ervaring. Maar ga niet alleen daar op af.
Ik lees op Twitter 2 tot 3 uur lange rijen. Te zot voor woorden. Schiphol faalt totaal.
Ja het is dramatisch. Ik vlieg as woensdag morgen.

Hopen dat door de fastlane het iets soepeler zal gaan maar moet ook mijn bagage (ruim) kwijt.

Denk dat 3 uur van te voren het nog niet eens gaat redden als je dit zo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik wil deze zomer een weekendje naar Londen en overweeg zeer serieus om ondanks de hogere kosten met de trein heen te gaan en alleen terug te vliegen. En da's met Privium. Dit is geen doen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-05 15:03
Menesis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:40:
Dit is wel echt drama, zelfs als je dan priority hebt kom je hier niet doorheen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Weet even niet meer hoe het zit met de security check maar komt alles en iedereen uit alle vertrekhallen samen bij dezelfde security?

Vlieg meestal KLM maar nu dus niet en nu vertrek hal 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Dit is wel echt drama, zelfs als je dan priority hebt kom je hier niet doorheen lijkt me?
Dat is ook mijn grote vraag idd. Hoe kun je naar de Priority check-in or Security als er voor de deur al zo'n rij staat met mensen die overwegend naar de non-priority rij moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:02

Agent47

I always close my contracts.

Wij vliegen op een dinsdag om 06:45 ( over 3 weken).
Als ik dit met die rijen zo zie denk ik dat ik maar om 03:30 aanwezig ben op het vliegveld. Is dit redelijk op tijd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:23:

Résumé, beenruimte van vroeger economy zal dus in de Dreamliner niet opeens minder zijn dan toen.
Nou ik zou er van uit gaan dat het allemaal nét iets krapper is geworden. Dreamliner is wat dat betreft zeker in economy vooral een marketingnaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:49:
Ik wil deze zomer een weekendje naar Londen en overweeg zeer serieus om ondanks de hogere kosten met de trein heen te gaan en alleen terug te vliegen. En da's met Privium. Dit is geen doen toch.
Denk er ook eens over vanaf Rotterdam te vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Dat is ook mijn grote vraag idd. Hoe kun je naar de Priority check-in or Security als er voor de deur al zo'n rij staat met mensen die overwegend naar de non-priority rij moeten..
Erlangs lopen is de enige optie die je hebt. Ik weet niet hoe het nu is op Schiphol maar op koningsdag ben ik zelf maar langs de rij gelopen. Schiphol zelf regelde niets en anders had ik (bij wijze van spreken) nu nog in de rij gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:49:
Ik vind de heel tijden (even uitgaande van Eurostar direct) niet heel briljant (16:47 vertrek van Amsterdam 19:57 aankomst in Londen of 18:47 vertrek 21:57 aankomst). Wat mij betreft zou een vertrek van rond 09:00 en aankomst rond 13:00 in Londen wel een fijne optie zijn, niet bizar vroeg, redelijk op tijd in Londen (vaak wel mogelijk om al in te checken in een hotel) en je hebt nog een middag en avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Freee!! schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Denk er ook eens over vanaf Rotterdam te vliegen.
Heb ik wel gedaan, maar die verbinding is erg kwetsbaar omdat BA de enige maatschappij is die vluchten uitvoert tussen Rotterdam en Londen. Plus RTM is slecht bereikbaar met openbaar vervoer.
PolarBear schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Ik vind de heel tijden (even uitgaande van Eurostar direct) niet heel briljant (16:47 vertrek van Amsterdam 19:57 aankomst in Londen of 18:47 vertrek 21:57 aankomst). Wat mij betreft zou een vertrek van rond 09:00 en aankomst rond 13:00 in Londen wel een fijne optie zijn, niet bizar vroeg, redelijk op tijd in Londen (vaak wel mogelijk om al in te checken in een hotel) en je hebt nog een middag en avond.
Als je overstapt in Brussel heb je iets meer opties, maar inderdaad zijn de reistijden van de trein niet altijd briljant. Er is wel een optie met rond 10 uur vertrek uit Amsterdam waarbij je om 14:00 lokale tijd in Londen bent incl 45 minuten wachten in Brussel. Dat is niet bepaald snel, maar tegelijk....als je om 13:00 NL tijd wil vliegen moet je inmiddels toch ook zeker tussen 10 en half 11 op Schiphol zijn, en als alles goed gaat ben je ook rond 13:00 lokale tijd in Londen. En dan nog van het vliegveld naar je bestemming. Het scheelt door de chaos op Schiphol nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dracula schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:22:
Weet even niet meer hoe het zit met de security check maar komt alles en iedereen uit alle vertrekhallen samen bij dezelfde security?

Vlieg meestal KLM maar nu dus niet en nu vertrek hal 3
Terminal 3 heeft een andere security rij. Misschien Twitter aflopen om te zien hoe het er daar voor staat. Let op dat je soms inchecken hebt bij Terminal 3, maar dat je vlucht alsnog bij een gate vertrekt die onder terminal 1 valt. Dat was in het verleden vaak zo met Norwegian. Erg irritant.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:39:
[...]
Heb ik wel gedaan, maar die verbinding is erg kwetsbaar omdat BA de enige maatschappij is die vluchten uitvoert tussen Rotterdam en Londen.
O :? Ik geef toe, dat ik al een tijdje niet meer gekeken heb, maar er waren altijd verschillende.
Plus RTM is slecht bereikbaar met openbaar vervoer.
Met de metro naar Wilgenplas en dan een bus, die je binnen vijf minuten voor de deur afzet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Als je overstapt in Brussel heb je iets meer opties, maar inderdaad zijn de reistijden van de trein niet altijd briljant. Er is wel een optie met rond 10 uur vertrek uit Amsterdam waarbij je om 14:00 lokale tijd in Londen bent incl 45 minuten wachten in Brussel. Dat is niet bepaald snel, maar tegelijk....als je om 13:00 NL tijd wil vliegen moet je inmiddels toch ook zeker tussen 10 en half 11 op Schiphol zijn, en als alles goed gaat ben je ook rond 13:00 lokale tijd in Londen. En dan nog van het vliegveld naar je bestemming. Het scheelt door de chaos op Schiphol nauwelijks meer.
Ik weet dat er met overstappen meerder opties zijn maar qua reistijd is, voor mij, alleen een directe verbinding echt concurrerend. Voor mij is Schiphol vertrek max een half uur reizen (of dat nu met OV of auto is). Er is wel chaos op Schiphol maar met alleen handbagage en Privium durf ik alsnog max 90 min voor een vlucht naar Londen op Schiphol te zijn. En ik kan relaxed de lounge in tijdens het wachten. Dan uurtje vliegen naar Londen City (of Heathrow aangezien de Elizabeth Line nu operationeel is). Tja dan ben ik binnen 4 uur meestal wel van deur-tot-deur. En met de trein heb je toch ook voor- en natransport (als je niet rond St Pancras moet zijn). Met 45 min overstap en de prijs is het vliegtuig voor mij nog wel de prefered option naar Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Menesis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:46:
[...]
Terminal 3 heeft een andere security rij. Misschien Twitter aflopen om te zien hoe het er daar voor staat. Let op dat je soms inchecken hebt bij Terminal 3, maar dat je vlucht alsnog bij een gate vertrekt die onder terminal 1 valt. Dat was in het verleden vaak zo met Norwegian. Erg irritant.
Voor zover ik kan zien vertrekken de dagelijkse vluchten vanaf Gate G dus dat is volgens mij bij vertrek 3.

Nou ja maar 4 uur van te voren aanwezig zijn ipv drie en hopen dat priority lane open is. Dan maar uren wachten op vlucht van 10 uur….

[ Voor 12% gewijzigd door Dracula op 23-05-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:47:
[...]

O :? Ik geef toe, dat ik al een tijdje niet meer gekeken heb, maar er waren altijd verschillende.
Nu alleen BA. En naar Londen City. Dus als je in de buurt woon wel qua vliegveld in, vliegveld uit een extreem efficiënte manier om in Londen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:54:
[...]

Ik weet dat er met overstappen meerder opties zijn maar qua reistijd is, voor mij, alleen een directe verbinding echt concurrerend. Voor mij is Schiphol vertrek max een half uur reizen (of dat nu met OV of auto is). Er is wel chaos op Schiphol maar met alleen handbagage en Privium durf ik alsnog max 90 min voor een vlucht naar Londen op Schiphol te zijn. En ik kan relaxed de lounge in tijdens het wachten. Dan uurtje vliegen naar Londen City (of Heathrow aangezien de Elizabeth Line nu operationeel is). Tja dan ben ik binnen 4 uur meestal wel van deur-tot-deur. En met de trein heb je toch ook voor- en natransport (als je niet rond St Pancras moet zijn). Met 45 min overstap en de prijs is het vliegtuig voor mij nog wel de prefered option naar Londen.
Voor mij ook hoor. Zeker omdat er gewoon veel meer keuze is qua reistijden. In de huidige dienstregeling zijn maar drie rechtstreekse verbindingen naar Londen (13:47, 16:47 en 18:47) en dat is gewoon te weinig. Er zijn uberhaupt maar twee verbindingen in de ochtend (06:15 en 10:15) en die zijn beiden een half uur langer omdat je moet overstappen in Brussel.

Zowel voor zakelijk verkeer als voor een vakantie zijn de rechtstreekse opties nauwelijks interessant omdat je op de plek van bestemming geen dag meer overhoudt. Nog even los van de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:28

gws24

Thinking is hard!

Freee!! schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Met de metro naar Wilgenplas en dan een bus, die je binnen vijf minuten voor de deur afzet.
Aanvulling: metrostation heet sinds 2010 geen Wilgenplas meer maar Meijersplein.
Station Rotterdam Wilgenplas is een voormalig spoorwegstation aan de Hofpleinlijn en halte van RandstadRail/metrolijn E in de Rotterdamse wijk Schiebroek, en is in 2010 vervangen door metrostation Meijersplein.
bron: wikipedia

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Voor mij ook hoor. Zeker omdat er gewoon veel meer keuze is qua reistijden. In de huidige dienstregeling zijn maar drie rechtstreekse verbindingen naar Londen (13:47, 16:47 en 18:47) en dat is gewoon te weinig. Er zijn uberhaupt maar twee verbindingen in de ochtend (06:15 en 10:15) en die zijn beiden een half uur langer omdat je moet overstappen in Brussel.

Zowel voor zakelijk verkeer als voor een vakantie zijn de rechtstreekse opties nauwelijks interessant omdat je op de plek van bestemming geen dag meer overhoudt. Nog even los van de kosten.
Ah ik had het vertrek van 13:47 over het hoofd gezien, maar ik mis alsnog een ochtend vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Net half uurtje gedaan over alles, met sky priority. Behoorlijk druk in de KLM lounge.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dean Martin schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:08:
Net half uurtje gedaan over alles, met sky priority. Behoorlijk druk in de KLM lounge.
Das goed te doen dus.

Eerder gaan heeft trouwens weinig nu als de bagage drop off pas 3 uur voor vlucht open is bedenk ik mij net…. Ja om eerder in de rij te staan misschien ofzo. Alhoewel Tui een aparte desk zou moeten hebben voor deluxe klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nu op Schiphol. Hal 1 en 2 dicht, hal 3 is 2.30 wachten. Kan verkeren dus :p

Wellicht personeel wissel gehad.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 23-05-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:35:

2u30 wachten voor security? Of voor check-in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:38:
[...]

2u30 wachten voor security? Of voor check-in?
Security. Nu de andere hallen dicht zijn staat alles in 3. Ook Priority was erg druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Security. Nu de andere hallen dicht zijn staat alles in 3. Ook Priority was erg druk
Had je nog iets aan je Privium om er sneller doorheen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Had je nog iets aan je Privium om er sneller doorheen te komen?
Ja, half uur over gedaan. Maar je moet wel ballen hebben: Je moet jezelf naar voren wurmen, mensen moeten aan de kant voor je en niemand begeleid je. Mensen die al 2 uur in de rij staan, zijn daar niet zo van gediend.

Ik ben 1m96 en kom er wel doorheen. Maar kan me voorstellen dat mensen er meer moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Ja, half uur over gedaan. Maar je moet wel ballen hebben: Je moet jezelf naar voren wurmen, mensen moeten aan de kant voor je en niemand begeleid je. Mensen die al 2 uur in de rij staan, zijn daar niet zo van gediend.

Ik ben 1m96 en kom er wel doorheen. Maar kan me voorstellen dat mensen er meer moeite mee hebben.
Leuk, ik mag over een paar weken. Zin in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Klinkt inderdaad herkenbaar. Het is toch geen rocket science om een priority/privium rij vrij te houden? Dit duurt inmiddels alweer enkele weken. Het is echt faal op faal bij Schiphol.
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Leuk, ik mag over een paar weken. Zin in 8)7
Andere kant is dat ik ook genoeg mensen heb gehoord die binnen een half uur (zonder enige vorm van status/priority/privium) door de security zijn gegaan afgelopen weken. Naar Holland Casino gaan is minder spannend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Klinkt inderdaad herkenbaar. Het is toch geen rocket science om een priority/privium rij vrij te houden? Dit duurt inmiddels alweer enkele weken. Het is echt faal op faal bij Schiphol.
Het is deels personeelstekort maar grotendeels ook gewoon complete incompetentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
[...]

*Denkt terug aan de tijd dat je kon parkeren op P2, en vanuit de parkeergarage rechtstreeks pier B of C kon inlopen met privium.

Enkel Schengen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
[...]

Ow nice dus je moet je er maar door heen worstelen. Nou dat wordt nog een plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Met Priority is de wachttijd bij security een kwartiertje ongeveer. Wachttijd bij paspoortcontrole was laag bij het weekend, zo kort had ik het nog lang niet gezien. Non-Schengen. Geen idee hoe het bij Schengen is.

Wel dramatische dingen gezien van mensen die smeekten bij de security om sneller te mogen omdat ze hun vlucht zouden missen, maar uiteraard kon men daar niets aan doen.
Yankovic schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:27:
[...]

In New Orleans zijn ze er ook. Alles mocht in de tas blijven. Maar daar moest ik mijn schoenen nog wel uittrekken voor de scanner :-)
Vergeleken met de rest van de VS iig een van de prettigere ervaring daar gehad iig
Schoenen uittrekken lijkt tegenwoordig een verdienmodel te zijn om mensen aan TSA Pre te krijgen :+
New Orleans werd ook verbouwd trouwens toch? Geweldige stad in ieder geval!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Het is deels personeelstekort maar grotendeels ook gewoon complete incompetentie.
Tja dat personeelstekort. Je kan ook twee kantoormedewerkers van de afdeling marketing er neerzetten. Überhaupt kan je elke willekeurige uitzendkracht er neerzetten. Ik snap dat personeelstekort bij security en airside langer duurt om op te lossen (vanwege opleiding en backgroundchecks) maar als je echt wil kan je echt wel wat medewerkers in de vertrekhal regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Waar moet je je dan doorheen worstelen? Je kunt bij security toch vanaf de andere kant bij Privium komen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Waar moet je je dan doorheen worstelen? Je kunt bij security toch vanaf de andere kant bij Privium komen?
Dit was Hal 3 (1 en 2 dus gesloten wegens drukte).

Eerst moet je beneden bij het Privium poortje komen. Dit betekent zelf over of onder een lint doorgaan, gegarandeerd lachen natuurlijk met omstanders.

Vervolgens staat de rij over de hele breedte richting de trappen. Dat betekent dat je naar, op en na de trap, dus zelf maar moet uitzoeken hoe je er langs komt. En dan is soms aardig vragen en soms gewoon duwen.

In Hal 1/2 kan je inderdaad een detour nemen. Dan hoef je alleen Skyprio mensen weg te duwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

*mompelmompel* voorkruipert! *mompelmompel* :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Probleem met Schiphol is dat de scheiding van kaf en koren :P pas plaatsvindt vlak voor de securityfilters - SkyPriority nog wel wat eerder. Nu de rijen tot buiten staan werkt dat dus niet meer en moet je als passagier zelf maar zorgen dat je je naar voren vecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Dit was Hal 3 (1 en 2 dus gesloten wegens drukte).

Eerst moet je beneden bij het Privium poortje komen. Dit betekent zelf over of onder een lint doorgaan, gegarandeerd lachen natuurlijk met omstanders.

Vervolgens staat de rij over de hele breedte richting de trappen. Dat betekent dat je naar, op en na de trap, dus zelf maar moet uitzoeken hoe je er langs komt. En dan is soms aardig vragen en soms gewoon duwen.

In Hal 1/2 kan je inderdaad een detour nemen. Dan hoef je alleen Skyprio mensen weg te duwen :p
Maar als je privium hebt, kun je toch gewoon zeggen dat je naar de lounge wilt/moet?
Dan kan je gewoon via arrivals de roltrap nemen. (dubbele roltrap helemaal rechts bij arrivals)
Daar staat dan wel security/personeel maar die laten je gewoon door op vertoon van je privium pas.

Vervolgens sta je bij de lounge / poort privium achter skypriority check-in.

[ Voor 4% gewijzigd door iRobert op 23-05-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Vraag mij echt af wanneer de luchtvaartmaatschappijen Schiphol nou eens om de oren gaan slaan. Op piektijden zijn zelfs mensen die 3 uur van tevoren op de luchthaven zijn er niet zeker van hun vlucht te halen. Het vertragen van vluchten of zelfs het helemaal niet meenemen van passagiers kost uiteindelijk de luchtvaartmaatschappijen geld. Ik neem aan dat er toch wel druk op Schiphol wordt uitgeoefend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Maar als je privium hebt, kun je toch gewoon zeggen dat je naar de lounge wilt/moet? dan kan je gewoon via arrivals de roltrap nemen. (dubbele roltrap helemaal rechts bij arrivals)Daar staat dan wel security/personeel maar die laten je gewoon door op vertoon van je privium pas.
De rij begint bovenaan die roltrap ;) Vanaf dat punt, mag je echt zelf uitzoeken hoe je naar voren komt.

EDIT: Voor de goede orde: Ik kom er wel doorheen :p Maar mijn vrouw zou met Privium pasje in de hand, gewoon achteraan aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 23-05-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nou ik ga het wel meemaken woensdag morgen hoe erg ik mij door de rijen heen moet vechten om bij de fastlane te komen voor security.

Heb ik een keer de optie om er gebruik van te maken wordt het een soort Indiana Jones achtig avontuur in vertrekhal 3….

Helemaal feest omdat vrouwlief door een behandeling in ziekenhuis maar max 1,5 a 2 uur zonder wc kan. Kijk er nu al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:51:
[...]

De rij begint bovenaan die roltrap ;) Vanaf dat punt, mag je echt zelf uitzoeken hoe je naar voren komt.
Ik bedoelde eigenlijk dat je dan terminal 3 kan "omzeilen" en derhalve betere aansluiting hebt met privium. Want daar staan ze toch nu mensen met privium regelmatig door de drukte te loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik heb pas half juni afspraak bij Privium maar ga wel even langs om m'n irisscan te doen deze week. Vlieg volgende week en wil dan duidelijk m'n Privium hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Boinkie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:56:
Ik heb pas half juni afspraak bij Privium maar ga wel even langs om m'n irisscan te doen deze week. Vlieg volgende week en wil dan duidelijk m'n Privium hebben.
Mij is het gisteren gelukt om langs te lopen zonder afspraak. Via de website had ik wel een afspraak gemaakt maar die stond inderdaad ook eind juni. Ik had binnen 10min de pas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
iRobert schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat je dan terminal 3 kan "omzeilen" en derhalve betere aansluiting hebt met privium. Want daar staan ze toch nu mensen met privium regelmatig door de drukte te loodsen.
Ik ben nooit in de pre-security Privium lounge geweest, maar hoe bedoel je dit? Hoe kom je van die lounge sneller door de security van hal 3? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gws24 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Aanvulling: metrostation heet sinds 2010 geen Wilgenplas meer maar Meijersplein.

[...]
bron: wikipedia
OK, vergeten detail (zo vaak kom ik ook niet meer daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
FreezingPixels schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Mij is het gisteren gelukt om langs te lopen zonder afspraak. Via de website had ik wel een afspraak gemaakt maar die stond inderdaad ook eind juni. Ik had binnen 10min de pas. :D
Dat is wel interessant, want toen ik ze vorige week belde werd mij verteld dat dit in het verleden kon, maar tegenwoordig niet meer wordt toegestaan.
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Ik ben nooit in de pre-security Privium lounge geweest, maar hoe bedoel je dit? Hoe kom je van die lounge sneller door de security van hal 3? :?
De Privium lounge zit direct naast de Skypriority checkin (achter) ingang. deze heeft ook een privium scanner. Dus als je daar bent kun je direct doorlopen richting Priority/Privium security in Departures 2.

Wat zijn de ervaringen deze dagen in de vroege ochtend? Zie veel (vaak tegenstrijdige) ervaringen, maar het meest extreme lijkt in de middag te zijn. Iemand recentelijk ~7AM gevlogen?

Dit vind ik bijvoorbeeld wel een mooi voorbeeld van tegenstrijdige ervaringen (half uur verschil) :P
Dean Martin schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Xandrios schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Dat is wel interessant, want toen ik ze vorige week belde werd mij verteld dat dit in het verleden kon, maar tegenwoordig niet meer wordt toegestaan.

[...]

De Privium lounge zit direct naast de Skypriority checkin (achter) ingang. Dus als je daar bent kun je zo doorlopen richting Skypriority security in Departures 2.

Wat zijn de ervaringen deze dagen in de vroege ochtend? Zie veel (vaak tegenstrijdige) ervaringen, maar het meest extreme lijkt in de middag te zijn. Iemand recentelijk ~7AM gevlogen?

Dit vind ik bijvoorbeeld wel een mooi voorbeeld van tegenstrijdige ervaringen (half uur verschil) :P

[...]

[...]
Ze vertelde ook dat ik wel veel geluk had gehad want er was een afspraak tussenuit gevallen dus er was even tijd. Het is dus zeker geen gegarandeerd succes maar ik was toch op Schiphol dus ik was even langs gelopen. En ik had inderdaad ook vorige week gebeld en daar zeiden ze het zelfde; het is niet mogelijk om zo maar langs te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Dat was rond 12 ook. Maar met sky priority kon je eigenlijk zo door.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hoe deed je dat dan? Als je via Departure 3 binnen komt dan is daar normaal gesproken geen KLM/SkyPriority aanwezig, vziw zijn die alleen in Departures 1/2. Welk Skypriority checkpoint heb je kunnen gebruiken in jouw geval?

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 23-05-2022 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Als je ziet hoe langzaam security is, vraag ik me inderdaad af wat daar de drijver nog is.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:24:
Hoe deed je dat dan? Als je via Departure 3 binnen komt dan is daar normaal gesproken geen KLM/SkyPriority aanwezig, vziw zijn die alleen in Departures 1/2. Welk Skypriority checkpoint heb je kunnen gebruiken in jouw geval?
Die van 2 bij KLM door sky priority gelopen. Dan loop je rechtsom de trap omhoog waar je nog poortje Privium/sky priority hebt.

Nu overigens wel aan de grond voor 2 uur ivm onweer....

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 23-05-2022 15:32 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome

Dean Martin schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:31:

[...]
Die van 2 bij KLM door sky priority gelopen. Dan loop je rechtsom de trap omhoog waar je nog poortje Privium/sky priority hebt.

Nu overigens wel aan de grond voor 2 uur ivm onweer....
Ah, ik dacht toen PWM zei dat "hal 1 en 2" dicht waren dat hij bedoelde dat de hele security daar dicht was, dan heb je ook niet zoveel aan die shortcut.

Kun je dan in principe normaal gesproken ook elke vertrekhal pakken die je wil, ongeacht waar je incheckt of waar je gate is?

[ Voor 63% gewijzigd door JJerome op 23-05-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Ah, ik dacht toen PWM zei dat "hal 1 en 2" dicht waren dat hij bedoelde dat de hele security daar dicht was, dan heb je ook niet zoveel aan die shortcut.

Kun je dan in principe normaal gesproken ook elke vertrekhal pakken die je wil, ongeacht waar je incheckt of waar je gate is?
Zover ik weet wel. Alleen niet in de rij van interconti gaan staan ;)

De normale trappen van 1-2 waren inderdaad dicht. Je kon daar niet omhoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 23-05-2022 15:58 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Ah ja, ik las het inderdaad initieel ook op de manier dat Departure 1/2 helemaal afgesloten waren. Maar zo te horen is de rij voor toegang tot departures 1/2 dus via Departures 3 omgeleid, dus door de gang van D3 naar D2 (langs de valet parking, en KLM ticket office).

Ook wel logisch wellicht, want de security in departures 3 is enkel non-schengen vziw.

Het blijft wel een drama zeg. Ik meende dat Security 1A ook nog gesloten is momenteel, hetzelfde voor security 2 op het niveau van de check-in desks. Waardoor enkel security 2 (boven, op mezzanine level) en security 1 theoretisch open zouden moeten zijn voor Schengen.

Het is wel de vraag hoe je bij Security 1 kunt komen, want die is compleet aan de andere kant van Departures 3. En het is maar de vraag of die wel prio/privium bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 23-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik ben niet heel erg bekend op Schiphol maar vlieg vrijdagochtend (10.45) en kan ivm OV op zijn vroegst om 7.41 er zijn.
Maar ik vroeg me af, als je met de trein gaat kom je toch al binnen op de plaza? Dus dan zou je nooit buiten in de rij hoeven staan? Of hoe werkt dat dan? Vraag me nu af of het wellicht een groot voordeel is om dan met de trein te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YSRpl6b2qbgKe4KAwZ-MdvBsa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7P7srJjDrIvjCXwO6mKt6Qt.jpg?f=fotoalbum_large

Maar buiten mag je nu overigens ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Faeshaas schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:16:
Maar ik vroeg me af, als je met de trein gaat kom je toch al binnen op de plaza? Dus dan zou je nooit buiten in de rij hoeven staan?
Mocht er een rij staan (en dat lijkt per dag/tijdstip een gok) en mocht deze tot buiten de terminal door lopen dan denk ik dat je toch lekker vanaf het perron naar buiten kan lopen om achteraan aan te sluiten. Of je per trein/taxi/bus/auto komt lijkt mij niet zo heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:26:
[Afbeelding]

Maar buiten mag je nu overigens ook niet :p
Ah dat begint inmiddels ook een klassieker te worden op Schiphol, de afgesloten bagagehal. Maar eerlijk is eerlijk, dit was ook al voor corona zo af en toe het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Faeshaas schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:16:
Ik ben niet heel erg bekend op Schiphol maar vlieg vrijdagochtend (10.45) en kan ivm OV op zijn vroegst om 7.41 er zijn.
Maar ik vroeg me af, als je met de trein gaat kom je toch al binnen op de plaza? Dus dan zou je nooit buiten in de rij hoeven staan? Of hoe werkt dat dan? Vraag me nu af of het wellicht een groot voordeel is om dan met de trein te gaan :)
Nee. Dit gaat om de rij die boven bij de vertrekhal staat. Daar staan inmiddels tenten bij het gebied waar je met de auto mensen kunt afzetten.
Je moet ook als je met de trein komt nog van de Plaza naar Departures boven, en komt dan in dezelfde rij uit.

Het kutte van de situatie nu is dat er geen peil op te trekken is. Als je er drie uur van tevoren bent is er een kans dat je in een kwartier airside bent, maar ook dat je je vlucht mist omdat je nog in de rij staat.
Alleen met privium lijkt het er op dat je het altijd wel (ruim) binnen het uur redt, mits je zo assertief bent om langs de rijen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:29:
[...]
Alleen met privium lijkt het er op dat je het altijd wel (ruim) binnen het uur redt, mits je zo assertief bent om langs de rijen te lopen.
En het wachten is nu op iemand met Privium, die Schiphol aansprakelijk stelt voor het missen van de vlucht, omdat die persoon niet langs de rijen kon/durfde en Schiphol verzuimd heeft een doorgang vrij te maken voor Privium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
[...]

Nee. Dit gaat om de rij die boven bij de vertrekhal staat. Daar staan inmiddels tenten bij het gebied waar je met de auto mensen kunt afzetten.
Je moet ook als je met de trein komt nog van de Plaza naar Departures boven, en komt dan in dezelfde rij uit.

Het kutte van de situatie nu is dat er geen peil op te trekken is. Als je er drie uur van tevoren bent is er een kans dat je in een kwartier airside bent, maar ook dat je je vlucht mist omdat je nog in de rij staat.
Ah thanks! Ik zie het allemaal wel, ik kan er toch weinig aan doen behalve hopen op een meevaller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 01:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Maar als je vanuit Plaza/Arrivals naar Departures gaat kom je binnen in de vertrekhal uit, niet buiten waar de tenten staan. Of hebben ze die route afgesloten?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als er dan een rij staat tot buiten ga je dan ergens halverwege invoegen @Tourniquet, of snap ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 01:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

PolarBear schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:51:
Als er dan een rij staat tot buiten ga je dan ergens halverwege invoegen @Tourniquet, of snap ik je verkeerd?
Nouja, dat vraag ik me dus af hoe dat gaat bij iedereen die met OV aankomt. Worden die mensen dan vanuit de vertrekhal naar buiten geleid om daar achteraan de rij aan te sluiten? En is er nog een scheiding tussen passagiers die nog moeten inchecken bij een balie en die bijv. met handbagage rechtstreeks naar de Security kunnen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Biedt AF/KLM nog reizen via CDG aan in combinatie met de Thalys? Intercontinentaal voor mij een optie, maar voor anderen wellicht ook. De glans was al even van Schiphol af (voor corona) maar het lijkt nu te bezwijken onder roest? Edit: dan kan Schiphol zich lekker richten op de transit passagiers en alle Nederlanders via de regionale en omliggende vliegvelden :+

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 23-05-2022 17:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is meer mensen opgevallen vandaag :p

Opnieuw enorme drukte en lange wachttijden op Schiphol door personeelstekort https://www.nu.nl/economi...oor-personeelstekort.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gisteren (maar dat was met departures 1/2 wel gewoon open) kwam ik vanuit plaza via de 2 roltrappen naar boven, meteen linksaf richting privium lounge en dan aan de linkerkant via privium poortje roltrap op naar boven.
Boven privium kaart in toegangspoort, en dus vanaf daar meteen helemaal vooraan de immense rij wachtenden, was met 5-10 minuten erdoor terwijl de rij wachtenden een dikke anderhalf uur was toen.

Maar goed, dat werkt natuurlijk alleen als departures 1/2 wel gewoon open is. Ik weet ff niet hoe de situatie eruit ziet als je vanaf departures 3 zou moeten gaan met privium.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
kamstra schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:04:
Gisteren (maar dat was met departures 1/2 wel gewoon open) kwam ik vanuit plaza via de 2 roltrappen naar boven, meteen linksaf richting privium lounge en dan aan de linkerkant via privium poortje roltrap op naar boven.
Boven privium kaart in toegangspoort, en dus vanaf daar meteen helemaal vooraan de immense rij wachtenden, was met 5-10 minuten erdoor terwijl de rij wachtenden een dikke anderhalf uur was toen.

Maar goed, dat werkt natuurlijk alleen als departures 1/2 wel gewoon open is. Ik weet ff niet hoe de situatie eruit ziet als je vanaf departures 3 zou moeten gaan met privium.
Ik ga 't je over 2 weken vertellen, even er van uitgaand dat mijn vlucht vanaf 3 vertrekt.

Ik moet sowieso bagage inchecken (en niet weinig ook), dus daar zal de fun al beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JJerome schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Ik ga 't je over 2 weken vertellen, even er van uitgaand dat mijn vlucht vanaf 3 vertrekt.

Ik moet sowieso bagage inchecken (en niet weinig ook), dus daar zal de fun al beginnen.
Ik weet niet of je in de buurt woont, maar kan je dat niet al 30 uur van tevoren doen op een rustig moment?
Ik heb al heel lang niet meer gevlogen met ruim bagage maar dat meende ik mij te herinneren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vanochtend ook vanaf Schiphol gevlogen, om 5uur liepen we hal 1 binnen, om 6uur waren we door security heen. En in hal 1 was het beneden een bende, erg slecht georganiseerd qua rij. Tevens zag je dat 90% van de mensen door slechts 2 van de (8?) beveiligings poortjes gaat.

Het is dat er naar Stockholm geen alternatief mogelijk is maar op steeds meer trajecten is de trein (of zelfs auto) nu echt een veel fijnere manier van reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJerome
franssie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Ik weet niet of je in de buurt woont, maar kan je dat niet al 30 uur van tevoren doen op een rustig moment?
Ik heb al heel lang niet meer gevlogen met ruim bagage maar dat meende ik mij te herinneren.
Zover ik weet niet. Misschien dat KLM dat ooit aanbood, maar Singapore Airlines, waar ik moet zijn, in ieder geval niet. Dus gewoon maar op tijd gaan en dan zie ik wel hoe 't loopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet 30 uur vantevoren maar bij KLM (en bijgevolg AF en DL waarvoor KLM de incheck afhandelt) kun je inderdaad wel je bagage de hele dag dat je vlucht gaat droppen omdat zij gewoon de hele dag balies open hebben. SQ heeft echter 1 vlucht per dag dus die hebben pas een paar uur voor de vertrektijd van die vlucht check-in desks beschikbaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:43:
Niet 30 uur vantevoren maar bij KLM (en bijgevolg AF en DL waarvoor KLM de incheck afhandelt) kun je inderdaad wel je bagage de hele dag dat je vlucht gaat droppen omdat zij gewoon de hele dag balies open hebben. SQ heeft echter 1 vlucht per dag dus die hebben pas een paar uur voor de vertrektijd van die vlucht check-in desks beschikbaar.
Vraag mij dus wel af met de huidige situatie van de bagage afhandeling of je het ene risico (lange rijen) inruilt voor een risico dat je koffer op Schiphol achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Homeland schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:39:
Vanochtend ook vanaf Schiphol gevlogen, om 5uur liepen we hal 1 binnen, om 6uur waren we door security heen. En in hal 1 was het beneden een bende, erg slecht georganiseerd qua rij. Tevens zag je dat 90% van de mensen door slechts 2 van de (8?) beveiligings poortjes gaat.
Geen problemen (Wachttijd) om de terminal (Departures 1) binnen te komen? Of was de bende waar je aan refereert een rij om uberhaupt binnen te komen?

Het domme is inderdaad dat Schiphol de capaciteit wel heeft qua poortjes en apparatuur. maar een deel van de security stations zijn gewoon gesloten (wegens gebrek aan personeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 23:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Xandrios schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:11:

Het domme is inderdaad dat Schiphol de capaciteit wel heeft qua poortjes en apparatuur. maar een deel van de security stations zijn gewoon gesloten (wegens gebrek aan personeel).
Ik heb echt medelijden met jullie als passagiers! Ik wandel via Plaza en de trap op de "Staff Only" ingang binnen en sta een minuut later in lounge 2 O-)

Altijd genoeg personeel daar, die waarschijnlijk heel blij zijn als ze een dagje daar mogen staan zonder al die ongeduldige passagiers.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, volgende week donderdag vliegen we om 13:30 met KLM, ik had daar niet echt problemen verwacht maar nu toch maar een hotel geboekt. Ik kan vanaf huis niet echt eerder dan 10:00 aanwezig zijn, dat lijkt me rijkelijk te laat.

Ik richt me nu op 7:30 op Schiphol, of zou dat nog te risicovol zijn?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is 6 uur van te voren... het moet wel heel gek zijn als dat niet voldoende is. Lijkt me te vroeg.

Paar impressies via FT van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1653332810_cbc8409e_62b3_4999_963c_964c52ac5920_e3e1f62a49668571c020cc948ada3ddf49837608.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1653332840_d42913d6_7d50_40ea_a155_55548a51359e_53051cc8a63daa6cfd93cfe4356371c57b2eef44.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1653332873_24a5135e_0042_4af0_b22a_7148f8a67b5e_83e17ae9ca668a9f70b0b3fc457fc236390ed6dd.jpeg

Transfer:
Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1653332919_ba847830_1ce7_40b9_bbfe_dfcbb59a17d4_1d966ef624d20f7a137dfb19d65a815122e175b7.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Xandrios schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:09:
Dat is 6 uur van te voren... het moet wel heel gek zijn als dat niet voldoende is. Lijkt me te vroeg.

Paar impressies via FT van vandaag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Transfer:
[Afbeelding]
Ik lees vandaag online dat mensen 6,5 uur hebben gewacht.

Hoe kun je daar ooit op anticiperen?

Hoe zit dat eigenlijk precies?

Je kunt je koffers toch pas x tijd van tevoren inchecken? De balies van de vliegmaatschappijen gaan toch pas een bepaalde tijd open voor een bepaalde vlucht? Daarna ga je toch pas door security?

Het ziet er nu naar uit dat wij zondag 10 juli gaan vliegen om 12:10 😅
Dat is de tweede dag van de zomervakantie. Ben benieuwd…
Op zaterdag de koffers al inchecken? 🤣

[ Voor 10% gewijzigd door Tweak_ers op 23-05-2022 21:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tijd dat de heer Benschop een flinke schop onder z'n billen krijgt...

Ronduit beschamend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Tweak_ers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Ik lees vandaag online dat mensen 6,5 uur hebben gewacht.

Hoe kun je daar ooit op anticiperen?

Hoe zit dat eigenlijk precies?

Je kunt je koffers toch pas x tijd van tevoren inchecken? De balies van de vliegmaatschappijen gaan toch pas een bepaalde tijd open voor een bepaalde vlucht? Daarna ga je toch pas door security?

Het ziet er nu naar uit dat wij zondag 10 juli gaan vliegen om 12:10 😅
Dat is de tweede dag van de zomervakantie. Ben benieuwd…
Op zaterdag de koffers al inchecken? 🤣
Ja dat vraag ik mij dus ook al af. Je kan er heel vroeg zijn maar als je pas 3 uur van te voren je bagage af kan geven…

Daarnaast wat gebeurt er als je je vlucht mist van een charter (pakket vlucht van een tui of corendon)? Die vluchten zitten elke dag goed vol dus even omboeken gaat hem dan ook niet worden lijkt mij.

Krijg je dan je geld terug ofzo? Wel je vakantie compleet geruïneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe was vertrekhal 3? Vlieg er volgende week vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Dracula schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:26:
[...]

Ja dat vraag ik mij dus ook al af. Je kan er heel vroeg zijn maar als je pas 3 uur van te voren je bagage af kan geven…

Daarnaast wat gebeurt er als je je vlucht mist van een charter (pakket vlucht van een tui of corendon)? Die vluchten zitten elke dag goed vol dus even omboeken gaat hem dan ook niet worden lijkt mij.

Krijg je dan je geld terug ofzo? Wel je vakantie compleet geruïneerd.
Gaat bij ons om een Tui reis, waar -voor ons- een serieus bedrag mee gemoeid gaat, dus ik ben inderdaad wel heel benieuwd hiernaar.

Ik wil best 7 uur van te voren de bagage inchecken, maar vaak kán dat niet…
Of is dat tegenwoordig anders geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:02

Agent47

I always close my contracts.

Zijn deze wachtrijen ook ‘s nachts? Ik vlieg om 07:05, ben van plan om rond 3:30 aanwezig te zijn. Lijkt me toch wel op tijd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 133 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2