Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 132 ... 245 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben er als Schiphol medewerker in ieder geval heel blij mee!

Het is sowieso al vreemd, je hoort om de haverklap de omroep dat een mondkapje verplicht is maar van de handhavers er op (de Kmar) loopt ondertussen ook de helft al zonder mondkapje rond....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mfkne schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:11:
Er bestond nooit een mask mandate in de EU. Het gaat slechts om een aanbeveling van het ECDC, wat de lidstaten ermee doen is aan de lidstaten zelf.
Maar dit bericht gaat denk ik wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:46
Dat zeker. Minister Kuipers heeft de Kamer geïnformeerd dat het RIVM geen noodzaak meer ziet in een plicht voor het dragen van een mondkapje aan boord en op luchthavens. Morgen gaat het kabinet in beraad, naar verwachting za de plicht vanaf maandag komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
50XP bij een Gold Kaart van AMEX nu (en 90XP bij Plat).

Dat zijn wel erg goedkope XP's voor mensen die net tekort komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Freee!! schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Ik zou eerder een cursus/therapie tegen vliegangst doen. En propanol is één van de giftiger alcoholsoorten, net als methanol, dus ik denk, dat je een ander middel bedoelt.
+1
Mijn moeder had vroeger vliegangst (terecht, we zijn mijn oom en tante (haar zus) verloren in de Tenerife vliegramp), en zij heeft hypnotherapie gedaan, omdat ze ons in wel wou bezoeken toen we in Sydney woonden, en dat werkte goed.
Ze is nog steeds geen vliegfan, maar heeft wel meerdere keren succesvol gevlogen zonder angst.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 21:24
PWM schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:17:
50XP bij een Gold Kaart van AMEX nu (en 90XP bij Plat).

Dat zijn wel erg goedkope XP's voor mensen die net tekort komen.
Waar staat dat, heb je een linkje ?
Of bedoel je alleen voor nieuwe aanvragen ?
dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het staat er beetje onduidelijk:

https://www.americanexpre...arn-FlyingBlueGoldCard-fc

Je krijgt 20XP cadeau, bovenop de standaard 30XP, bij nieuwe aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:57
Agent47 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:59:
Hebben mensen ervaring met reizen met Propanol? Ik heb vliegangst en heb nu denk ik een keer of 6 gevlogen. Vorige keer niet zo'n leuke ervaring gehad. Ik heb 5 europese vluchten gehad en 1 naar Egypte.

Ik doe het dus wel, maar met frisse tegenzin. Ik vlieg over 30 dagen alweer.
ik neem altijd een oxazepam hiervoor gewoon de dokter gebeld uitgelegd dat ik vliegangst heb en zonder problemen een pakje gekregen., verder heb ik altijd mijn NC headset op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
RenaldoN schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:50:
[...]

ik neem altijd een oxazepam hiervoor gewoon de dokter gebeld uitgelegd dat ik vliegangst heb en zonder problemen een pakje gekregen., verder heb ik altijd mijn NC headset op :)
Maar intra-europe is dat toch niet handig? Nachtvlucht snap ik wel. Sowieso mag je officieel geen autorijden als je aankomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:57
PWM schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Maar intra-europe is dat toch niet handig? Nachtvlucht snap ik wel. Sowieso mag je officieel geen autorijden als je aankomt ;)
ja zelfs als ik een vlucht heb van 1 uur neem ik er 1tje in. autorijden hoef ik gelukkig nooit te doen want voor het werk is het gewoon de stad in en taxi pakken :) maar ik heb 1x een zenuwinzinking gehad voordat we vertrokken en sindsdien neem ik gewoon geen risico meer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 20:40

Agent47

I always close my contracts.

Saus schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Jaren geleden een (toenmalige) vriendin gehad waarvan haar werkgever graag wilde dat ze naar Chicago ging. Wij vlogen nauwelijks voor vakanties vanwege haar angst. Haar werkgever wilde wel een cursus bij Stichting Valk voor haar betalen, maar de wachtlijst is daar zo lang dat dat niet werkte. Stichting Valk raadde toen een boek aan. Dat heeft ze gekocht, gelezen, en vervolgens zat ze een stuk ontspannener in het vliegtuig (het zou nooit haar hobby worden, maar het was allemaal prima te doen). Misschien is dat een tip?

Ik durf niet met 100% zekerheid het te zeggen, maar ik denk dat het een oude versie van deze was:
https://www.bol.com/nl/nl...ejHviu25LiXAaAibMEALw_wcB

Amicaal geschreven, ook een stukje wat je kan laten lezen aan meevliegers. Vooral het stuk over turbulentie hielp haar enorm.

Succes!
Heb dit E-book zojuist gekocht en ik ga hem vandaag en morgen lezen ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Volgende week vrijdag vlieg ik om 14h vanaf Eindhoven, is de verwachting dat ik ook dat rekening moet houden met extreme drukte of valt het dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Iemand die recent is Saudi Arabië is geweest? Ik maak er binnenkort een tussenlanding, het is me erg onduidelijk of het nou nodig is om volledig gevaccineerd te zijn, of dat je ook een booster nodig hebt.
Op de website van Saudia (waarmee we vliegen) staat dit:
Non Saudi Citizens/ Non Residents:
- An individual who exceeds the age of (12) years and has been fully vaccinated by one of the vaccines approved in the Kingdom. Or;
- An individual who is immune by being fully vaccinated by one of the vaccines approved by WHO but not approved in the Kingdom AND received a booster dose from one of the vaccines approved in the Kingdom.
- All vaccinated Guests have to submit proof of their vaccination in accordance with MOH requirements via (Quddum) platform.
Ik weet nu niet of ze met fully vaccinated ook een booster bedoelen, of dat dit er niet onder valt. Als ik het goed begrijp betekend volledig gevaccineerd niet dat je ook een booster nodig hebt.
Verder vind ik dit wel vaag: "MOH requirements via (Quddum) platform.". Er staat ook nergens verder uitgelegd wat dit inhoud. Ik neem toch aan de de CoronaCheck app (en eventueel een geprint bewijs) voldoende is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:13
miicker schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:30:
Iemand die recent is Saudi Arabië is geweest? Ik maak er binnenkort een tussenlanding, het is me erg onduidelijk of het nou nodig is om volledig gevaccineerd te zijn, of dat je ook een booster nodig hebt.
Op de website van Saudia (waarmee we vliegen) staat dit:

[...]

Ik weet nu niet of ze met fully vaccinated ook een booster bedoelen, of dat dit er niet onder valt. Als ik het goed begrijp betekend volledig gevaccineerd niet dat je ook een booster nodig hebt.
Verder vind ik dit wel vaag: "MOH requirements via (Quddum) platform.". Er staat ook nergens verder uitgelegd wat dit inhoud. Ik neem toch aan de de CoronaCheck app (en eventueel een geprint bewijs) voldoende is.
Er staat in je tekst letterlijk “AND received a booster dose”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 22:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tweak_ers schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:01:
[...]

Er staat in je tekst letterlijk “AND received a booster dose”
Nee dat staat er niet. Sommige vaccins zijn niet goedgekeurd in Saudi Arabië. Als je zo’n vaccin hebt gehad maar wel een booster met een goedgekeurd vaccin, is dat ook prima. Voor een goedgekeurd vaccin (waarschijnlijk Pfizer, Moderna, Astra-Zeneca etc) is de normale vaccinatie zonder booster voldoende.

Het is verder vrij gebruikelijk dat landen verplichten een lokale app te gebruiken. Soms kan dat niet omdat je bijvoorbeeld een lokaal bsn-equivalent moet hebben en dan kom je mogelijk weg met een alternatief bewijs, maar ik zou daar niet zomaar van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:13
Daniel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Nee dat staat er niet. Sommige vaccins zijn niet goedgekeurd in Saudi Arabië. Als je zo’n vaccin hebt gehad maar wel een booster met een goedgekeurd vaccin, is dat ook prima. Voor een goedgekeurd vaccin (waarschijnlijk Pfizer, Moderna, Astra-Zeneca etc) is de normale vaccinatie zonder booster voldoende.

Het is verder vrij gebruikelijk dat landen verplichten een lokale app te gebruiken. Soms kan dat niet omdat je bijvoorbeeld een lokaal bsn-equivalent moet hebben en dan kom je mogelijk weg met een alternatief bewijs, maar ik zou daar niet zomaar van uit gaan.
Oh ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

"Fully vaccinated" lijkt mij 1e en 2e prik van Pfizer bijvoorbeeld.
Omdat de booster apart wordt genoemd lijkt me dat geen onderdeel van fully vaccinated.

Quddum platform is niet onze coronacheck app.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:01
Leuk he, goedkope vliegtickets >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga nu vliegen. Security was 90 minuten. Wat een armoe toch.

Kon er met Privium langs. Dat begint goud waard te worden. Lekker mode van Schiphol. Chaos creëren en voor 150,- een oplossing bieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PWM schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:03:
Lekker mode van Schiphjol. Chaos creëren en voor 150,- een oplossing bieden.
Dit dus... en als Privium vervolgens vol begint te lopen komen ze met Privium Executive, voor €500.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
iRobert schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:57:
Leuk he, goedkope vliegtickets >:)
Tja, als je alles van te voren weet :P
En zo goedkoop waren ze niet eens, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Kon er met Privium langs. Dat begaint goud waard te worden. Lekker mode van Schiphjol. Chaos creëren en voor 150,- een oplossing bieden.
Grappig het verschil, zaterdag vloog ik rond 2200, en was in 10 minuten van buiten naar shengen lounge

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16

Grouchy

meep meep

Ben benieuwd deze zomervakantie, het kraakt en piept nu al aan alle kanten. Samenvatting van de afgelopen week;
Maandagmiddag flinke rijen op AMS & vlucht vertraagd.
Woensdagmiddag was er dan weer niks te doen vanaf AMS, de vlucht was wel vertraagd.

BHX was afgelopen week ook een drama, daar begon het echter al bij de check-in van sommige airlines, daarna erg lange rijen bij security & de vlucht was vertraagd.
MUC was dan weer ok, geen lange rijen. Ook hier was de vlucht vertraagd en een downgrade gekregen.

Deze woensdag vanaf AMS met Delta weer naar de USA, we zullen het wel zien.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

mrsar schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Grappig het verschil, zaterdag vloog ik rond 2200, en was in 10 minuten van buiten naar shengen lounge
In de avond is het ook een stuk rustiger qua vluchten dan in de ochtend. Al heb ik wel de indruk dat er meer spreiding is gedurende de dag, dus minder piekmomenten?

Ook een grappig verschil: woensdag had nog vrijwel iedereen een mondkapje op, vrijdag bijna niemand meer :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:54
bvk schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:45:
Ook een grappig verschil: woensdag had nog vrijwel iedereen een mondkapje op, vrijdag bijna niemand meer :)
En afgelopen maandag letterlijk niemand meer. Niet achter de beveiliging en niet in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Pffffff TAP. Weer een toestelswap, dus stoel indeling weg. Gebeld, want ik kan via de sites wel stoelen selecteren maar niks opslaan. TAP bevestigde dit de vorige keer al dus weer bellen

Online staan er zat stoelen vrij. Dus ik zeg: doe die rij maar en dan zitten we naast elkaar. Niet dus, ook telefonisch kunnen de stoelen die online zichtbaar “vrij” zijn niet geselecteerd worden. Bijzonder dat op de heenreis het systeem ons op 5 stoelen heeft geplaatst: we reizen met 3.

Ik ga maar eens mailen of ze het kunnen uitzoeken want nu zit ik 1 rij ervoor terwijl er volgens mij (en het online overzicht) zat opties zijn om ons samen te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 21:41

Kon er met Privium langs. Dat begint goud waard te worden. Lekker mode van Schiphol. Chaos creëren en voor 150,- een oplossing bieden.
Tjonge, wat een absurditeit. Zeker omdat Privium dus inderdaad 100% eigendom van Schiphol zelf is.

Aan de ene kant doen dit soort ervaringen me ook neigen naar het aanschaffen van privium (via Amex wellicht), daarmee maak ik het voor mezelf waarschijnlijk een stuk gemakkelijker... maar aan de andere kant heb ik ook wel een beetje het idee dat we keihard gepakt worden door Schiphol en wil daar zodoende eigenlijk geen cent aan sponsoren.

Want ja, de arbeidsmarkt is wellicht krap. Zeker voor dit soort werk dat, kan ik me voorstellen, niet het meest uitdagende is. Maar tegelijkertijd heeft Schiphol dit jaar de kosten (per ticket) 9% omhoog gegooid, wat de komende 2 jaar naar 37% gaat groeien. Das een gigantisch bedrag wat ze daarmee binnenhalen. Mij maak je niet wijs dat het onmogelijk is om meer mensen binnen te halen als er ze een (klein) deel van dat bedrag gebruiken om betere voorwaardes en/of lonen te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 22:47

Tys

We Are Borg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:46:
Pffffff TAP. Weer een toestelswap, dus stoel indeling weg. Gebeld, want ik kan via de sites wel stoelen selecteren maar niks opslaan. TAP bevestigde dit de vorige keer al dus weer bellen

Online staan er zat stoelen vrij. Dus ik zeg: doe die rij maar en dan zitten we naast elkaar. Niet dus, ook telefonisch kunnen de stoelen die online zichtbaar “vrij” zijn niet geselecteerd worden. Bijzonder dat op de heenreis het systeem ons op 5 stoelen heeft geplaatst: we reizen met 3.

Ik ga maar eens mailen of ze het kunnen uitzoeken want nu zit ik 1 rij ervoor terwijl er volgens mij (en het online overzicht) zat opties zijn om ons samen te zetten.
TAP werkt op zich prima, maar als het mis gaat is het echt een drama om te herstellen, met name stoelkeuzes waarbij minderjarige kinderen betrokken zijn kan ik je vertellen. Wachttijden aan de telefoon zijn vaak minimaal 45 minuten, maar eerlijk is eerlijk, dan wordt het ook opgelost. Dat werkt vaak beter dan mailen.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Tys schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:33:
[...]

TAP werkt op zich prima, maar als het mis gaat is het echt een drama om te herstellen, met name stoelkeuzes waarbij minderjarige kinderen betrokken zijn kan ik je vertellen. Wachttijden aan de telefoon zijn vaak minimaal 45 minuten, maar eerlijk is eerlijk, dan wordt het ook opgelost. Dat werkt vaak beter dan mailen.
Dat is dus ook het probleem: kind op schoot en telefonisch gaven ze aan dat daarom het systeem over de nek gaat online. Heb dus tot nu toe steeds gebeld. Kan morgen nog een poging wagen telefonisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 16:39
Ik ga over 4 weken vliegen met KLM van AMS-LIS met 2 volwassenen en 2 kinderen van 1&3. We hebben nog geen stoelen gereserveerd. Is dit een must om naast elkaar te zitten? We hebben 3 stoelen geboekt, en de kleinste moet al op schoot.

Met andere woorden, nog tips?😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Paradox volgens mij is de regel dat 1 kind altijd gekoppeld wordt (zit naast) een volwassenen. In theorie kunnen jullie dan per 2 enorm uit elkaar zitten. Ik regel altijd een stoel (in dit geval bij TAP gratis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Xandrios schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:26:
Das een gigantisch bedrag wat ze daarmee binnenhalen. Mij maak je niet wijs dat het onmogelijk is om meer mensen binnen te halen als er ze een (klein) deel van dat bedrag gebruiken om betere voorwaardes en/of lonen te realiseren.
Heb nog even verder gekeken. Standaard economy ticket dat van Schiphol vertrekt zitten de volgende 'taxes' op:

Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1652720329_Screenshot%202022-05-16%20at%2019.49.06.png

Waarvan de RN en CJ bij Schiphol terrecht lijken te komen. Met een 37% verhoging is dat een verhoging van bijna 12 euro per ticket, waarvan 5 euro voor het security deel. Ik snap dat dat niet volledig aan lonen besteed kan worden maar allemachtig... 10 cent per ticket zou voldoende zijn om de lonen van het security personeel op een niveau te brengen dat ze wél mensen kunnen vinden*.

* Uitgaande van 5 personeel per security checkpoint, 120 pax per uur, en een 2,50 euro verhoging per uur. Zéér grove schatting maar om een idee te krijgen van de orde van grootte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik word toch gek van Saudi Arabië en hun klote app (Tawakkalna). Je moet daar verplicht registreren in een app 8 uur voor aankomst. Met geen mogelijkheid krijg ik dat voor elkaar. In de reviews lees ik ook allemaal hetzelfde verhaal. Nergens staat of dit een probleem is als je er eenmaal aan komt.

Ben nu er sterk over aan het denken om de hele vlucht om te boeken naar Etihad (via Abu Dhabi) in plaats van Saudia (Via Jeddah). De website van Etihad is 1000x overzichtelijker: je vult een begin en eind bestemming in en er staat waar je rekening mee moet houden. Volgens mij is Etihad ook wel een betere luchvaartmaatschappij.

Ik vind het wel belachelijk veel geld, zeker als je de initiele kosten mee in overweging neemt:
€631,- oorspronkelijke prijs retour ticket (AMS > MLE)
€55,- kosten per persoon voor wijzigingen of annulering vliegwinkel.nl
€60,- per ticket (dus €120 p.p. totaal) kosten voor annulering bij Saudia
€17,96 fee service provider (niet per persoon denk ik)
€7,65 airline fee (niet per persoon denk ik)

Onderaan de streep kost wijzigen/annuleren dus €187,80 per persoon.
Via Etihad zou een retourticket €885,- per persoon kosten (dus €254 per persoon meer). De vraag is even of een totale meerprijs van €441,80 (wat dus +-70% is van de oorspronkelijke prijs) het waard is.

Ik snap dat jullie niet in onze portemonnee kunnen kijken, maar zouden jullie het percentueel gezien het een 70% meerprijs waard vinden om met Etihad te vliegen in plaats van Saudia?

En daarop voortbordurend, dit vinden we eigenlijk echt teveel geld, maar Emirates (via Dubai) zou €1056 per persoon kosten, dus €612,80 (€425 + de kosten van €187,80) meer dan Saudia (en dus €171 per persoon meer in vergelijking met Etihad).

Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
** Onnodig **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 17-05-2022 17:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
** Knip **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 17-05-2022 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
miicker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:16:
Ik snap dat jullie niet in onze portemonnee kunnen kijken, maar zouden jullie het procentueel gezien het een 70% meerprijs waard vinden om met Etihad te vliegen in plaats van Saudia?
Tsja wat je als eerste zegt is het belangrijkste hier: wij kunnen niet in jullie portemonnaie kijken. Is het heel veel geld voor jullie, jaren sparen, dan moet je 't niet doen denk ik. Is 't een schijntje dan zeker wel.

De waarheid zal wel in het midden liggen, en om eerlijk te zijn zou ik 't dan waarschijnlijk wel doen om gewoon geen gezeik te hebben; ik vind dat meestal belangrijker dan een paar euro's.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik word toch gek van Saudi Arabië en hun klote app (Tawakkalna). Je moet daar verplicht registreren in een app 8 uur voor aankomst. Met geen mogelijkheid krijg ik dat voor elkaar. In de reviews lees ik ook allemaal hetzelfde verhaal. Nergens staat of dit een probleem is als je er eenmaal aan komt.

Ben nu er sterk over aan het denken om de hele vlucht om te boeken naar Etihad (via Abu Dhabi) in plaats van Saudia (Via Jeddah). De website van Etihad is 1000x overzichtelijker: je vult een begin en eind bestemming in en er staat waar je rekening mee moet houden. Volgens mij is Etihad ook wel een betere luchvaartmaatschappij.

Ik vind het wel belachelijk veel geld, zeker als je de initiele kosten mee in overweging neemt:
€631,- oorspronkelijke prijs retour ticket (AMS > MLE)
€55,- kosten per persoon voor wijzigingen of annulering vliegwinkel.nl
€60,- per ticket (dus €120 p.p. totaal) kosten voor annulering bij Saudia
€17,96 fee service provider (niet per persoon denk ik)
€7,65 airline fee (niet per persoon denk ik)

Onderaan de streep kost wijzigen/annuleren dus €187,80 per persoon.
Via Etihad zou een retourticket €885,- per persoon kosten (dus €254 per persoon meer). De vraag is even of een totale meerprijs van €441,80 (wat dus +-70% is van de oorspronkelijke prijs) het waard is.

Ik snap dat jullie niet in onze portemonnee kunnen kijken, maar zouden jullie het percentueel gezien het een 70% meerprijs waard vinden om met Etihad te vliegen in plaats van Saudia?

En daarop voortbordurend, dit vinden we eigenlijk echt teveel geld, maar Emirates (via Dubai) zou €1056 per persoon kosten, dus €612,80 (€425 + de kosten van €187,80) meer dan Saudia (en dus €171 per persoon meer in vergelijking met Etihad).

Saudia annuleren en tickets bij Etihad boeken. Ja, het is veel geld, maar ik vermoed dat je ook niet elk jaar naar de Seychellen op reis gaat. En bij een privéreis hoort ontspanning, geen stress.

Tenzij je echt je weg weet qua luchtvaartmaatschappijen kan je beter bij een fysiek reisbureau binnenstappen en online toko's links laten liggen. Ook daar geldt: low cost, low service. Bij een fysiek reisbureau had je nu kunnen binnenstappen en vragen 'Kunnen jullie effe helpen met die app van de Saudi's want ik word er knettergek van?'.

Saudia is echt geen maatschappij die op transferpassagiers inzet. Als je richting de Seychellen gaat kan je beter naar de airlines kijken die al jaren de markt tussen Europa en Azië proberen te domineren - EK, EY, QR. Die hebben hun hele proces ingericht op dat soort passagiers.

Nofi :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:00

Nitai

Live the life you love.

Volgens FB heb je het niet nodig bij aankomst op het vliegveld.
‘no, only visa n barcode arrival muqeem. Tawakalna after hours later and use saudi number’
Weet niet of dit ergens op slaat?

Zelf zou ik ook voor Etihad kiezen (zelf gaan we met Emirates dit jaar naar Thailand ook een top maatschappij).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Borromini bijna goed gegokt :P We gaan naar de Malediven.
Ik heb ook nog een forum gevonden op tripadvisor, daarbij geven verschillende mensen aan dat als je op doorreis bent dat je geen app o.i.d. nodig hebt.

@Nitai dat van Muqeem heb ik ook gelezen, maar daar wordt je gevraagd om een Visa nummer (verplicht veld) en een Visa heb je niet nodig als je minder dan 12 uur op het vliegveld bent.

Waar ik eerst toch geneigd was om voor Etihad te kiezen neig ik met deze info die ik heb gekregen toch weer meer naar Saudia.
Is er nog een (groot) verschil tussen het vliedveld in Jeddah en het vliegveld in Abu Dhabi? We hebben er toch gemiddeld per vlucht 5 uur te overbruggen namelijk. Ik las dat de wc's in Jeddah heel vies zijn. Zijn dat soort dingen in Abu Dhabi beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Saudi staat bekend om de slechte service en lage prijzen. Regelmatig hebben ze aanbiedingen vanuit oost europa (Athene) naar Azie voor ~800 euro in business class bijvoorbeeld. Vandaag zag ik er een langskomen met Saudia van Amsterdam naar Dubai voor 410 euro in business.

Onlangs zag ik - bij toeval - deze review van iemand die uit Saudi Arabia komt. In het bijzonder het laatste stuk van de video mbt de service is erg slecht. Komt er op neer dat als je service nodig hebt buiten de normale verzoeken...je SOL bent: YouTube: Saudia Airlines isn't great.

Dat gezegd hebbende.. waar je naar op zoek bent is niets speciaals. Dus zolang er niets bijzonders gebeurd of fout gaat... zou het geen probleem moeten zijn. Dus het hangt voornamelijk af van je eigen stressbestendigheid en financiele situatie om te wijzigen. Denk dat ik persoonlijk met Saudia zou vliegen in die situatie - mits ik zeker weet dat mijn papieren in orde zijn.

Zou overigens wel aanraden om niet meer met OTA's te boeken: Onnodige kosten bij wijzigingen, en naar mijn gevoel staan de helft van die bedrijfjes op financieel omvallen na Covid.

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 16-05-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Xandrios thanks voor de info. Waar zou je dan wel mee boeken? Want via de site van Saudia zelf was het een stuk duurder.

Nog een algemeen vraagje, wat raden jullie eerder aan: Qatar Airways of Etihad Airways? Qua prijs maakt het niet veel uit namelijk.
Edit: nvm, even niet gezien dat ik bij Qatar 14 uur op de terugweg op het vliegveld moet wachten, geen optie dus :P

[ Voor 18% gewijzigd door miicker op 16-05-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:00

Nitai

Live the life you love.

miicker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:19:

Waar ik eerst toch geneigd was om voor Etihad te kiezen neig ik met deze info die ik heb gekregen toch weer meer naar Saudia.
Is er nog een (groot) verschil tussen het vliedveld in Jeddah en het vliegveld in Abu Dhabi? We hebben er toch gemiddeld per vlucht 5 uur te overbruggen namelijk. Ik las dat de wc's in Jeddah heel vies zijn. Zijn dat soort dingen in Abu Dhabi beter?
Abu Dhabi is een grote luxe airport. Met kids was dit echt goed te doen, gratis kinderwagens te leen, rijdende karretjes als je slecht ter been bent, veel te zien, (op de foto met een Lamborghini :+), veel eettentjes, en ligstoelen waar je kan slapen. Wc’s zijn vergelijkbaar met Schiphol, redelijk netjes, wordt vaak schoongemaakt.

Kan niet wachten tot de zomervakantie :9

Qatar en Etihad zijn vergelijkbaar, Qatar is iets beter. Via Google heb je surveys en vergelijkingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 16-05-2022 23:42 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ik heb ook nog een forum gevonden op tripadvisor, daarbij geven verschillende mensen aan dat als je op doorreis bent dat je geen app o.i.d. nodig hebt.

@Nitai dat van Muqeem heb ik ook gelezen, maar daar wordt je gevraagd om een Visa nummer (verplicht veld) en een Visa heb je niet nodig als je minder dan 12 uur op het vliegveld bent.

Zoek is dingen uit voordat je iets boekt! Wil je zo min mogelijk gezeik boek dan niet via een broker, maar direct bij de Airlines, ook wanneer dat duurder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:01
miicker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:37:
@Xandrios thanks voor de info. Waar zou je dan wel mee boeken? Want via de site van Saudia zelf was het een stuk duurder.

Nog een algemeen vraagje, wat raden jullie eerder aan: Qatar Airways of Etihad Airways? Qua prijs maakt het niet veel uit namelijk.
Edit: nvm, even niet gezien dat ik bij Qatar 14 uur op de terugweg op het vliegveld moet wachten, geen optie dus :P
Saudia is wellicht “goedkoop” maar dat heeft ook z’n redenen dan blijkbaar.
Persoonlijk zou ik nooit met hun vliegen, KSA is nou niet een land waar ik voor de lol een stopover zou doen. Voorzieningen zijn gewoon matig, zeker als je geen lounge toegang hebt.

Ter aanvulling;

Het is moeilijk op waarde in te schatten maar ik zou zeker omboeken naar Etihad, Emirates of Qatar. Al is het maar om het overstappen, dat is gewoon een stuk relaxter. Al is Dubai in het hoogseizoen ook geen pretje om eerlijk te zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door iRobert op 17-05-2022 08:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Abu Dhabi is een uitstekend vliegveld. Ik weet niet wat je op de Malediven gaat doen maar een budgetbestemming is dat niet bepaald. Een paar honderd euro uitgeven om de stressfactor te verminderen en te vliegen met een maatschappij die volgens alle objectieve maatstaven beter is zou ik niet zo raar vinden.

Emirates biedt weinig meerwaarde tov Etihad op deze route. De heenweg is wat sneller maar op de terugweg is je aansluiting minder goed. Hetzelfde geldt voor Qatar. Sowieso zijn de aansluitingen op de terugweg erg matig, altijd minimaal 4-5 uur wachten midden in de nacht.

Die Talwanakka-app is een gedrocht, ik krijg hem ook niet aan de gang (doodleuk de melding dat de ingevoerde informatie fout is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Abu Dhabi is een uitstekend vliegveld. Ik weet niet wat je op de Malediven gaat doen maar een budgetbestemming is dat niet bepaald. Een paar honderd euro uitgeven om de stressfactor te verminderen en te vliegen met een maatschappij die volgens alle objectieve maatstaven beter is zou ik niet zo raar vinden.

Emirates biedt weinig meerwaarde tov Etihad op deze route. De heenweg is wat sneller maar op de terugweg is je aansluiting minder goed. Hetzelfde geldt voor Qatar. Sowieso zijn de aansluitingen op de terugweg erg matig, altijd minimaal 4-5 uur wachten midden in de nacht.

Die Talwanakka-app is een gedrocht, ik krijg hem ook niet aan de gang (doodleuk de melding dat de ingevoerde informatie fout is)
Thanks voor de info :)
Heb inderdaad hetzelfde probleem met die app. Nu veel zoeken ben ik erachter dat de app alleen werkt met een simkaart van SA... Snap werkelijk niet dat ze dan wel de optie geven om een Nederlands telefoonnummer in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
miicker schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:37:

Voor dit soort reizen boek ik inderdaad graag via de maatschappij zelf. Voor simpele reisjes binnen Europa, zeker als dat vrij last-minute is durf ik het wellicht nog wel aan om een TA te gebruiken... maar voor dit soort lange afstand vluchten doe ik dat liever niet. En moet zeggen dat na Covid het percentage vluchten dat ik ná boeken heb moeten aanpassen flink hoger is geworden. Ik gok ongeveer de helft van m'n vluchten moet ik nu verzetten ná boeken. Het feit dat de meeste maatschappijen dat gratis toestaan momenteel help daar uiteraard wel bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Voor dit soort reizen boek ik inderdaad graag via de maatschappij zelf. Voor simpele reisjes binnen Europa, zeker als dat vrij last-minute is durf ik het wellicht nog wel aan om een TA te gebruiken...
Maar waarom zou je een TA gebruiken? Ze bieden toch nooit extra waarde voor tickets? In het zeldzame geval dat een ticket er wel goedkoper is, heb je waarschijnlijk de dump boekingsklasse te pakken en verlies je alle flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Misschien dat iemand dit ook heeft ervaren:

Een aantal maanden geleden een vlucht geboekt bij KLM naar de USA.
Meteen stoelen gekozen (heb immers flex tickets).

Gisteren nog even een controle in KLM "Mijn Reis" gedaan, zie ik ineens dat de gereserveerde stoelen voor de terugreis verdwenen zijn. Ik dacht whatever dan kies ik gewoon opnieuw stoelen, kost dat ineens 25 euro per stoel (gaat om Economy stoelen).

Hoe kan dit? Ik heb KLM al gecontacteerd, maar dat duurt momenteel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cheezborger schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Je hebt er zelfs meerdere werken. KLM (eigen floot + Transavia dacht ik), Menzies, Swissport en Emirates-dochter dnata is ook actief op Schiphol. Misschien vergeet ik nog wel een andere bagageafhandelaar. Race to the bottom.
Aviapartners (die na een krappe week eindelijk mijn koffer thuis hebben bezorgd, ook daar was het een rotzooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jackson6 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:29:
Hoe kan dit? Ik heb KLM al gecontacteerd, maar dat duurt momenteel erg lang.
Ach, zelfs betalende stoelen worden soms herboekt. Een stoel is jammer genoeg nooit gegarandeerd (zelfs niet als je ervoor betaalt denk ik...).

Dus achter hun veren zitten om verhaal te halen.
PWM schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Maar waarom zou je een TA gebruiken? Ze bieden toch nooit extra waarde voor tickets? In het zeldzame geval dat een ticket er wel goedkoper is, heb je waarschijnlijk de dump boekingsklasse te pakken en verlies je alle flexibiliteit.
Wat perspectief lijkt me wel op z'n plaats... Als jij tig keer per jaar naar dezelfde bestemming vliegt met een paar maatschappijen ken je natuurlijk wel de ins and outs. Als je naar overal vliegt en niet frequent genoeg, dan is een professional (en dan heb ik het niet over een website waar je alles bij elkaar klikt) een meerwaarde.

Ik zie nog genoeg mensen passeren die vinden dat ze 't zelf beter doen voor die paar euro's die ze uitsparen, achteraf wel komen klagen dat ze een lowcost met slechte reputatie geboekt hebben, geen koffer op ticket, onderweg toch overnachting of wisselen van luchthaven... Maar ja, die paar euro's nee?

Ironisch toch dat sommige dingen gratis zouden moeten zijn als je naar de vox populi luistert en bepaalde sectoren wegkomen met vette marges ;).

[ Voor 60% gewijzigd door Borromini op 18-05-2022 15:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:57:
[...]
Ik zie nog genoeg mensen passeren die vinden dat ze 't zelf beter doen voor die paar euro's die ze uitsparen, achteraf wel komen klagen dat ze een lowcost met slechte reputatie geboekt hebben, geen koffer op ticket, onderweg toch overnachting of wisselen van luchthaven... Maar ja, die paar euro's nee?
Dat mensen de meest debiele routes nemen op stoel 66F om 25,- te besparen is inderdaad ook raar :p

Beetje gezond verstand doet wonderen, maar ok, voor sommige komt het misschien wel van pas hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Pre-covid deed ik dat regelmatig, en voornamelijk voor het prijsverschil dat op intra-EU vluchten nog best substantieel kan zijn. Maar wel met een paar uitgangspunten:

* Wetende dat ik dmv status bij de airline dingen als stoelreservering alsnog kan uitvoeren
* Wetende dat er geen vlucht aanpassingen nodig zijn. Mocht ik dan toch onverwachts niet kunnen vliegen, prima, dan is het uitgangspunt direct vanaf het begin dat het ticket dan in z'n geheel verloren is.

In de praktijk vloog ik veel met Aegean en KLM op die manier, en dit soort tickets waren voornamelijk last minute (weinig kans op veranderingen). Heb status bij beide. Upgrades naar Business kunnen alsnog worden gedaan bij Aegean op dit soort tickets. Boekingsklasse is vaak van te voren te controleren.

Een stuk ervaring is echter wel nodig. Zou het ook niet aanraden aan de gemiddelde vakantieganger. Maar als je weet wat van belang is, waar je op moet letten, en wat de consequenties zijn dan kan het op zich prima. Maar met 60+ vluchten per jaar heb je die ervaring op een gegeven moment wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Ik zie nou niet direct de meerwaarde bij OTA's hiervoor. Als je niet oplet kom je in precies dezelfde situatie terecht. En misschien nog wel makkelijker omdat voorwaarde niet altijd goed terug te vinden zijn. En als je dan wat wil wijzigen loop je vaak tegen (forse) kosten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:09

franssie

Save the albatross

[...]

Ach, zelfs betalende stoelen worden soms herboekt. Een stoel is jammer genoeg nooit gegarandeerd (zelfs niet als je ervoor betaalt denk ik...).

Dus achter hun veren zitten om verhaal te halen.

[...]
.

Ironisch toch dat sommige dingen gratis zouden moeten zijn als je naar de vox populi luistert en bepaalde sectoren wegkomen met vette marges ;).
Net een mail van AF, dat de vlucht van CDG naar MIA is vervallen, wel een eerdere vlucht van AMS CDG staat er nog waardoor ik -3 uur heb ook over te stappen.
Boeken via KLM levert ook niet altijd het gewenste resultaat op :+ en KLM bood die vlucht zelf niet aan dus tsja ... Zijn er nog wel goede premium aanbieders denk ik dan oprecht.

Edit: die vlucht is pas over drie maanden maar de communicatie is nu al van niveau ANWB, afwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 18-05-2022 18:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het personeelstekort bij hun ondersteunende diensten is structureel heb ik begrepen (zoals op wel meer plekken in de reissector...). En bij de customer facing kant is het verloop en tekort waarschijnlijk het grootst.

Ik praat het niet goed hé. Het valt gewoon nog altijd op. Er zijn nog altijd dagen dat je er niet door komt. Bij de Lufthansa-groep lijkt dat beter, maar die naaien reisprofessionals dan weer op andere manieren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:32
(jarig!)
franssie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:13:
[...]

Net een mail van AF, dat de vlucht van CDG naar MIA is vervallen, wel een eerdere vlucht van AMS CDG staat er nog waardoor ik -3 uur heb ook over te stappen.
Boeken via KLM levert ook niet altijd het gewenste resultaat op :+ en KLM bood die vlucht zelf niet aan dus tsja ... Zijn er nog wel goede premium aanbieders denk ik dan oprecht.

Edit: die vlucht is pas over drie maanden maar de communicatie is nu al van niveau ANWB, afwezig.
Idem hier, business naar Las Vegas in November (!). Krijg net een mail dat de terugvlucht is vervallen en dat ik ben omgeboekt naar een dag eerder. Omboeken is even 500 euro duurder 8)7 .

Enige optie die ik nu zie is via YEG en dan met KLM terug in de A330-200. Iemand ooit op YEG geweest? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Van mijn vluchten de komende maanden zijn er twee érg vroeg in de ochtend, waarbij ik (met OV) pas 80 minuten voor departure op Schiphol kan zijn. Eén van deze vluchten is daarnaast in de eerste week van de zomervakantie. Ik verwacht dus chaos op Schiphol. Naar mijn gevoel vertrekken er veel Transavia achtige vluchten rond dezelfde tijd (06:30-07:00).

Hoewel ik business class vlieg (KL en LX) is priority bij security de laatste tijd niet meer gegarandeerd. Toch maar gezwikt voor Privium. Wat blijkt, meer dan een maand wachttijd voor sign-up. Dat schiet dus ook niet op want de eerste (van deze twee probleemvluchten) is al binnen een maand.

Denk dat ik voor deze twee vluchten zodoende maar een taxi ga boeken richting Schiphol, om meer tijd te hebben bij security (Vanuit West/Nieuw-West). Reguliere taxi is absurd met 50 euro voor de 12 minuten rit naar Schiphol. Kwam 'Staxi' tegen die het voor ongeveer de helft doet als je van te voren boekt. Iemand ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 19-05-2022 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Geen ervaring met Staxi, maar een hoge op Schiphol voor de nacht ervoor is geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Xandrios schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:29:
Van mijn vluchten de komende maanden zijn er twee érg vroeg in de ochtend, waarbij ik (met OV) pas 80 minuten voor departure op Schiphol kan zijn. Eén van deze vluchten is daarnaast in de eerste week van de zomervakantie. Ik verwacht dus chaos op Schiphol. Naar mijn gevoel vertrekken er veel Transavia achtige vluchten rond dezelfde tijd (06:30-07:00).

Hoewel ik business class vlieg (KL en LX) is priority bij security de laatste tijd niet meer gegarandeerd. Toch maar gezwikt voor Privium. Wat blijkt, meer dan een maand wachttijd voor sign-up. Dat schiet dus ook niet op want de eerste (van deze twee probleemvluchten) is al binnen een maand.

Denk dat ik voor deze twee vluchten zodoende maar een taxi ga boeken richting Schiphol, om meer tijd te hebben bij security (Vanuit West/Nieuw-West). Reguliere taxi is absurd met 50 euro voor de 12 minuten rit naar Schiphol. Kwam 'Staxi' tegen die het voor ongeveer de helft doet als je van te voren boekt. Iemand ervaring mee?
Staxi is een TTO in Amsterdam en toegelaten op Schiphol, dus zal de zelfde kwaliteit zijn als andere gewone taxis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 20:20
In dit soort gevallen pak ik zelf altijd een hotel in de buurt van Schiphol, bijv Ibis (Budget) Badhoevedorp, citizenm Schiphol of EasyHotel Hoofddorp (al lijkt deze weg te zijn tegenwoordig?). Kun je lopend of met een (nacht)bus naar de terminal. Zoiets een optie?

Of misschien kijken of je een taxi tot Amsterdam centrum kunt pakken, en vanaf daar met een bus verder? Zou ook nog goedkoper kunnen zijn.

En ja, in die vroege ochtenduren zit een gigantische vertrekpiek van Transavia en de vakantiemaatschappijen met bijbehorende reizigers

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 20-05-2022 00:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:59:
[...]
Omboeken is even 500 euro duurder 8)7 .
:? HUACA, omboeken na een cancellation is gratis. Ik heb me in dat soort gevallen om laten boeken naar vluchten die letterlijk duizenden euro's duurder waren zonder een euro bij te lappen. Wel aangeven dat je belt omwille van die gecancelde vlucht, niet dat je de impressie geeft dat je zelf wilt omboeken.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Thanks. Normaal zou ik gewoon de bus pakken, dan ben ik om 05:20 op Schiphol. Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd voor de 06:40 vlucht naar CDG… maar ja, schiphol is ook nog nooit zo’n bende geweest als nu.

Een hotel bij de terminal is de makkelijkste optie, maar zijn die dagen duurder dan het C class ticket zelf. Op zich is nieuw-west dicht bij schiphol (vergelijkbaar met Hoofddorp bijvoorbeeld), maar het is alleen zo damn vroeg dat er geen OV rijd :+

Bedankt voor de tips iig. Zal zoeken of ik een hotel kan vinden dat een transfer bus heeft rond die tijd (4AM). Maar ik gok dat een taxi toch wel het voordeligste gaat zijn als daarmee de kosten <50 zijn per rit. Ook al is dat een ripoff :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:42
Xandrios schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:11:
Thanks. Normaal zou ik gewoon de bus pakken, dan ben ik om 05:20 op Schiphol. Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd voor de 06:40 vlucht naar CDG… maar ja, schiphol is ook nog nooit zo’n bende geweest als nu.

Een hotel bij de terminal is de makkelijkste optie, maar zijn die dagen duurder dan het C class ticket zelf. Op zich is nieuw-west dicht bij schiphol (vergelijkbaar met Hoofddorp bijvoorbeeld), maar het is alleen zo damn vroeg dat er geen OV rijd :+

Bedankt voor de tips iig. Zal zoeken of ik een hotel kan vinden dat een transfer bus heeft rond die tijd (4AM). Maar ik gok dat een taxi toch wel het voordeligste gaat zijn als daarmee de kosten <50 zijn per rit. Ook al is dat een ripoff :p
Voor die afstand is mijn ervaring je dat Uber je 17,50-22,50 rekent van of naar Schiphol.

En ergens las ik ook dat je gewoon bij Previum kunt binnen stappen en je aanmelden… dus mocht je in de buurt zijn, gewoon proberen

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:54

Ik gebruik vaak Sixt car share (of Share Now). Kun je gewoon een auto bij je in de buurt pakken en bij Schiphol in de WTC parkeergarage neerzetten. Kost mij meestal 10-15 euro. Via een referral krijg je ook nog een gratis rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:32
(jarig!)
CyBeR schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:06:
[...]

:? HUACA, omboeken na een cancellation is gratis. Ik heb me in dat soort gevallen om laten boeken naar vluchten die letterlijk duizenden euro's duurder waren zonder een euro bij te lappen. Wel aangeven dat je belt omwille van die gecancelde vlucht, niet dat je de impressie geeft dat je zelf wilt omboeken.
Dit is wel interessant, dat wist ik niet. Dan is de optie met delta via SLC veel fijner.

Thanks!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:37
Moet je ook langs de paspoortcontrole? Ik dacht dat Privium gewoon dezelfde ingang en rij had als priority bij security maar dat er geen priority rij bij de paspoortcontrole bestaat waar je dan wel met Privium langs kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Yankovic schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Moet je ook langs de paspoortcontrole? Ik dacht dat Privium gewoon dezelfde ingang en rij had als priority bij security maar dat er geen priority rij bij de paspoortcontrole bestaat waar je dan wel met Privium langs kan.
He? Privium is:
  • Priority security
  • Aparte rij bij de grensbewaking, met irisscan (en mocht die op wat voor manier mislukken dan sta je vooraan bij de marechaussee. Zowel land uit als in.
  • Toegang tot Privium Lounges
  • Toegang tot Privium parkeerplekken P1***/P3/Excellence
Bij de grensbewaking heb ik nog nooit in de rij gestaan*, security is gedeeld met priority passagiers (business class). Meestal schiet dat goed op**, ook omdat er veelal ervaren reizigers in de rij staan.

* behalve dat bij departures de rij voor Privium gedeeld wordt met rolstoelen en die soms de doorgang blokkeren. Maar voor de irisscan zelf nog nooit meer dan 1 iemand voor mij gezien.
** de laatste keer dat ik er stond ging dus alle baggage naar de secundaire controle. Maar ik hoop dat dat niet standaard wordt.
*** Privium P1 kan verrassend betaalbaar zijn, in november 14 dagen voor 147 euro en in april 8 dagen voor 149 euro. Er lijkt een dynamisch element in te zitten qua pricing maar met koffers groter dan hand baggage en met zijn tweeen vind ik het de prijs meer dan waard/betaalbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 20-05-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Toch maar gezwikt voor Privium. Wat blijkt, meer dan een maand wachttijd voor sign-up.
Weet iemand of dit wachttijd er altijd al was? Of gebeurt hier waar we het vorige week al over hadden: dat hele drommen nu Privium nemen waardoor de problemen alleen maar verplaatst worden? Maar nu met het voorrecht om ervoor te mogen betalen :) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn vrouw en een collega hebben het gewoon bij binnenlopen gedaan. Wel aangemeld via website, maar dan op bonnefooi naar binnen voor de scan. Was echt geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Weet iemand of dit wachttijd er altijd al was? Of gebeurt hier waar we het vorige week al over hadden: dat hele drommen nu Privium nemen waardoor de problemen alleen maar verplaatst worden? Maar nu met het voorrecht om ervoor te mogen betalen :) ?
Deze wachttijd is wel nieuw. Maar snelle problemen verwacht ik toch niet. Met Privium sta ik echt nooit in de rij, hooguit 1 iemand voor me. Daar is genoeg capaciteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:11:
[...]
** de laatste keer dat ik er stond ging dus alle baggage naar de secundaire controle. Maar ik hoop dat dat niet standaard wordt.
Er gaat zoveel naar secundair, dat ik mij aanvraag of de nieuwe scanners wel sneller zijn.

Mijn kofferje gaat steevast naar secundair. Niet heel veel geks: Laptop, iPad, koptelefoon, wat opladers en dan toilettas. Iets triggert die scanner(bediende).

Toen alles nog los moest, was het verspreiden over 2-3 bakken wel irritant. Maar ze gingen 100% van de tijd in 1x door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Er gaat zoveel naar secundair, dat ik mij aanvraag of de nieuwe scanners wel sneller zijn.

Mijn kofferje gaat steevast naar secundair. Niet heel veel geks: Laptop, iPad, koptelefoon, wat opladers en dan toilettas. Iets triggert die scanner(bediende).

Toen alles nog los moest, was het verspreiden over 2-3 bakken wel irritant. Maar ze gingen 100% van de tijd in 1x door.
Ik heb dat nog nooit gehad (ook met die zut er in). En al helemaal niet dat letterlijk alles naar secundair ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Deze wachttijd is wel nieuw. Maar snelle problemen verwacht ik toch niet. Met Privium sta ik echt nooit in de rij, hooguit 1 iemand voor me. Daar is genoeg capaciteit.
Ik kan mij wel herinneren dat er een wachttijd was bij de KMar voor de irisscan, als in het was niet direct de volgende dag. Maar ik kan mij voorstellen dat de KMar ook een achtergrondcheck doet. Hoewel ik nog maar 3 jaar Privium heb kan ik het mij niet helemaal meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Ik heb dat nog nooit gehad (ook met die zut er in). En al helemaal niet dat letterlijk alles naar secundair ging.
Allemaal is natuurlijk overdreven. Maar 1 op de 4 gaat ongeveer naar secondary volgens de security man met wie ik gisteren weer eens een randomcheck deed. Dat is toch een flink aantal koffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 06:25:
[...]

Voor die afstand is mijn ervaring je dat Uber je 17,50-22,50 rekent van of naar Schiphol.

En ergens las ik ook dat je gewoon bij Previum kunt binnen stappen en je aanmelden… dus mocht je in de buurt zijn, gewoon proberen
Uber zou een optie kunnen zijn idd, alleen vraag ik me af of er wel auto's beschikbaar zijn om 4AM. Dit is namelijk niet het centrum van de stad dus kan me voorstellen dat het wat lastiger kan zijn om een ride te vinden. Maar dat is iets wat ik kan checken van te voren op een andere dag, bedankt.

Ik heb Privium gebeld enkele dagen geleden, en die gaven zelf aan dat in het verleden je idd gewoon naar binnen kunt lopen - maar dat dat tegenwoordig niet meer kan/mag wegens de drukte.
Yankovic schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Nee, enkel binnen Schengen. Maar bij geval van drukte geeft Schiphol wél priority aan Privium klanten en niet (of minder) aan business class klanten. Wat ik begreep gaat Privium voor álles.
alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Dit was in het verleden niet zo, en is helaas iets recents door de drukte op schiphol. Blijkbaar heeft het grote publiek besloten dat Privium het nu wél waard is met de drukte op schiphol. En wellicht moet ik mezelf daar ook onder scharen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vroeger.

zeg even in het begin van de filter, besloot de operator of iets afgestort werd naar de uitpakband.
Daarnaast besloot de machine zelf radom bv 1op12 naar de uitpakband te sturen.
Niet omdat de machine iets zag, maar puur op de getallen 1op15 1op10 dat laat ik in het midden.

nu met de nieuwe machines,
maakt de operator een beslissing om een tas af te storten.
los daarvan maakt de machine een beslissing op basis van zijn herkenning van items om een tas af te storten. dus een tas door de operator goed gekeurd, kan door de machine weer afgekeurd worden ( anders om natuurlijk niet, een tas afgekeurd kan niet door de machine goedgekeurd worden)

of de 1op10 1op15 random er nog in zit is mij niet bekent.
weet alleen dat de machine mijn sushi de afgelopen keer als reden had om de operator te overrullen en de tas in de afkeur te gooien...

dus ja, meer bagage op de uitpak band. ondanks dat ik koppig laptop uit de tas blijf halen..
nouja, het moet er bij horen, dus minimale irritatie voor mij

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 20-05-2022 11:31 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Vroeger was de security check gewoon aan de gate. Snap wel dat ze daarvan afgestapt zijn maar werkte wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Vandaag vlieg ik met THY naar IST. THY heeft geen baggage drop-off/mobiele boarding pass op Schiphol, dus ik mag vrolijk in de rij gaan staan. :')

Om het nog erger te maken, m'n schoonmoeder die met ons meereist heeft geen paspoort. Dus we kunnen hierdoor ook geen gebruik maken van de eGates. }:|

Volgens schiphol.nl is het vandaag een piekdag. Gaat leuk worden. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:25:
Vroeger was de security check gewoon aan de gate. Snap wel dat ze daarvan afgestapt zijn maar werkte wel prima.
Weet niet meer de exacte reden, maar Schiphol had daarin niet al te veel zeggenschap.
Centrale security is, volgens mij, een "moetje", of het nu wel of niet goedkoper werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De veiligheids check aan de gate was een moetje omdat Schiphol aankomende en vertrekkende passagiers mixte

Je kon bv uit terrorismeland komen en landen op f4 uitstappen en daar contact maken met een passagier die via f8 een vlucht naar doelwitland nam.

Dat kon niet zonder controles,. Eerst werden die vluchten bij aankomst voorzien van een veiligheids controle, later is de delta pier als pilot met gate security gaan werken. Daarna is dat uitgerold over de efg pieren en de filters gingen weg.

Jaren later terug naar de filters, nadat er overal een extra etage op gebouwd is om aankomst te kunnen scheiden van vertrek

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:31:
[...]

Weet niet meer de exacte reden, maar Schiphol had daarin niet al te veel zeggenschap.
Centrale security is, volgens mij, een "moetje", of het nu wel of niet goedkoper werd.
Zoiets herinner ik mij ook, en secundair dat upgraden/onderhoud van alle apparatuur aan de gate ook duur werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:06

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Waarschijnlijk iets in je toilettas. Ik heb het nu bijna nooit meer met die 3D-scanners. Als ik het wel heb dan zit er toch nog een flesje ergens verstopt onderin m'n tas :X

Ik ken nog steeds geen andere luchthavens met 3D-scanners, heeft iemand hier dat elders wel eens gezien?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zo ging dat trouwens toen, ook al week 7 jaar geleden, toen ze overstapten naar centrale security:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:55:
[...]
Ik ken nog steeds geen andere luchthavens met 3D-scanners, heeft iemand hier dat elders wel eens gezien?
Heathrow is daar nu ook mee aan het testen (in ieder geval in T5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als ik het wel heb dan zit er toch nog een flesje ergens verstopt onderin m'n tas :X
Het schijnt dat je nu 0,5L flesjes met water mag meenemen door de security. Theoretisch gezien zouden die ook in de tas mogen blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Het schijnt dat je nu 0,5L flesjes met water mag meenemen door de security. Theoretisch gezien zouden die ook in de tas mogen blijven zitten.
Kan daar nergens iets over vinden: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-mag-in-handbagage/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
https://www.schiphol.nl/n...oorbereid-de-wachtrij-in/
Omdat wachten niet te voorkomen is in deze drukke tijden, raden we je aan lekker zittende kleding en makkelijke schoenen aan te trekken. Wanneer je buiten in de rij komt te staan, is het fijn als je een jas aan hebt. Zodra je naar binnen opschuift in de rij, raden we je trouwens aan om je jas alvast uit te trekken. Dit scheelt weer bij de securitycontrole. En neem gerust een flesje water mee. Je drinken hoef je niet weg te gooien voor securitycontrole, dus je kan je flesje (max. 500ml) gewoon bij je houden.
Zoals alles bij Schiphol, lijkt dat delen van de website/informatie niet geupdated is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Van inchecken tot aan gate heeft ruim twee uur geduurd. Paspoortcontrole was het punt waar we het minst moesten wachten. Betreft een vlucht naar IST met Turkish Airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:37
[...]

Waarschijnlijk iets in je toilettas. Ik heb het nu bijna nooit meer met die 3D-scanners. Als ik het wel heb dan zit er toch nog een flesje ergens verstopt onderin m'n tas :X

In New Orleans zijn ze er ook. Alles mocht in de tas blijven. Maar daar moest ik mijn schoenen nog wel uittrekken voor de scanner :-)
Vergeleken met de rest van de VS iig een van de prettigere ervaring daar gehad iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:37

Als ik vroeg op Schiphol wil zijn vanuit Amsterdam, pak ik een Sixt of een Share Now. Je moet dan zelf rijden, maar vaak genoeg zijn er kortingsacties waardoor ik onder €10 blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

TAP 8)7

Gechecked online hoe de stoelselectie nu is. Telefonisch gaf hij dat het een paar uurtjes kon duren voor ik het online kon zien. Heb weekje gewacht om te checken

Op de heenreis heb ik nu überhaupt geen stoel meer 8)7

Het is 2022: hoe moeilijk kan dit zijn? Bij TAP blijkbaar erg ingewikkeld |:( Online gaat niet en telefonisch met grote moeite, maar blijkbaar toch weer niet goed

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 22-05-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik lees wat tegenstrijdige verhalen, maar kan ik met sky-priority nu wel of niet gebruik maken van prio security MOMENTEEL op Schiphol?

Heb het gewoon op m'n ticket staan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Dean Martin schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:26:
Ik lees wat tegenstrijdige verhalen, maar kan ik met sky-priority nu wel of niet gebruik maken van prio security MOMENTEEL op Schiphol?

Heb het gewoon op m'n ticket staan.
Ja je kunt er gebruik van maken, echter geeft Schiphol niet bijster veel "priority" aan statushouders/business passagiers ten opzichte van Privium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
r00tie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Ja je kunt er gebruik van maken, echter geeft Schiphol niet bijster veel "priority" aan statushouders/business passagiers ten opzichte van Privium.
Ok, maar in het vrij recente verleden heb ik nooit lang hoeven wachten met sky-priority vwb security.

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
KillaZ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:59:
[...]

Dit is wel interessant, dat wist ik niet. Dan is de optie met delta via SLC veel fijner.

Thanks!
Altijd bellen. Als je een beetje aandringt kan zelfs een omboeking naar een geheel andere alliance een mogelijkheid zijn, als dat dichter in de buurt komt van je oorspronkelijke route. Je hoeft echt niet zomaar het alternatief dat ze je aanbieden te accepteren en zéker niet te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Allejezus die rijen voor security op Schiphol, echt niet normaal joh.

Godzijdank had ik mijn privium weer geactiveerd dus was met 12 minuten door security en douane en met m’n reet op een lounge stoel maar je zal een “normaal” of zelfs business class ticket hebben zeg :X

Kreeg nog mot samen met een andere privium klant met “belangrijke” meneer in de business class queue die ons betichtte van rij skippen :’) . Nee dus, ander poortje, prutser.

We lieten m met een glimlach voor gaan door security, om heerlijk te zien hoe zijn handbagage doorging naar de additional check na de scanner dus was ie alsnog zuur want ook daar stond een rij van 10 man en een handler zonder haast :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
r00tie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Oh jawel, die rij is beduidend korter dan de niet-prio rij. He kunt er alleen als 't heel druk is niet van uitgaan zoals normaal dat je gewoon meteen door kunt lopen, want een rij is er wel degelijk. Wel is 't zo (en dat is altijd al) dat de prio en privium rij alleen de rij naar de security betreft; daarna word je naar een security lane gestuurd die ook door non-prio pax gebruikt wordt. (Helaas want daar heb je dan die mensen die eeuwen doen om al hun shit uit te pakken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:42:
Toch is Privium wel lekker nu weer. De rij naast ons

[Afbeelding]

Onze rij met de kinderen

[Afbeelding]

We zijn KLM Plat, dus normaal in Schengen niet nodig. Deze keer vlucht met TAP, dus wel weer uitkomst.
Ik zie op de foto zelfs een kinderwagen (voor jouw kinderen): kan je kids ongeacht leeftijd meenemen in deze rij? Heb net privium aangevraagd, zal voor partner daarna kunnen doen, maar als ik reis met familie is de jongste nog lang geen 1.55M wat logisch de vereiste is voor de scan. Maar voorrang met security is al handig als je kids mee mogen :). Mijn jongste moet nog twee worden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Ik zie op de foto zelfs een kinderwagen (voor jouw kinderen): kan je kids ongeacht leeftijd meenemen in deze rij? Heb net privium aangevraagd, zal voor partner daarna kunnen doen, maar als ik reis met familie is de jongste nog lang geen 1.55M wat logisch de vereiste is voor de scan. Maar voorrang met security is al handig als je kids mee mogen :). Mijn jongste moet nog twee worden namelijk.
Officieel: Nee
Officieus: Ja

Bij aanmelden Privium zeggen ze het ook gewoon. Nog nooit geweigerd met de kinderen en dat zijn heel heel veel keren :p
Pagina: 1 ... 132 ... 245 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2