Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 129 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KLM is wel echt kut bezig met hun miles. Ze zijn de afgelopen 2 jaar aan het strooien geweest, ook icm met AMEX en nu hebben ze de waarde enorm gedevalueerd.

Business Retour Intercontinentaal waren voor ~150k nog wel te fixen met slim boeken, maar inmiddels is dat bijna overal het dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:49:
[...]

KLM is wel echt kut bezig met hun miles. Ze zijn de afgelopen 2 jaar aan het strooien geweest, ook icm met AMEX en nu hebben ze de waarde enorm gedevalueerd.

Business Retour Intercontinentaal waren voor ~150k nog wel te fixen met slim boeken, maar inmiddels is dat bijna overal het dubbele.
Ja. Zeker met die promo rewards…boekte 3 jaar geleden business retour naar Dubai voor 82.500 miles en ~300 euro.

Nu is alles 300-400k.

Singapore is nog wel redelijk schappelijk. Cathay Pacific was nog beter (120k miles + 300 euro voor een companion business ticket) maar die vliegen nu niet tussen Hong Kong en Bali. De voorgestelde route is via Perth 😂

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 29-03-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:04:
Waar komen toch die absurde verschillen in toeslagen bij award-vluchten vandaan? Ik ben nu aan het kijken naar een tripje naar Bali waarbij ik (deels) tickets met miles ga boeken.

De verschillen in miles kan ik nog wel snappen, da's net de award chart die de airline hanteert. Maar wat er verder bij komt zou toch ruwweg in dezelfde range moeten zitten?
AMS-DPS in business in oktober '22:

Singapore Airlines: 184.000 miles + 67 euro
Emirates: 195.000 miles + 1131 (!) euro
British Airways (operated by Qatar): 206.000 Avios + 375 euro
Qatar Airways: 160.000 Avios + 375 euro
KLM: 337.500 miles + 418 euro
Die toeslag van KLM heb je mede te danken aan de gunfactor van de gemiddelde KLM-er, of beter gezegd het gebrek eraan.
Ooit kon je hier op alleen miles ergens heen vliegen zonder de 'carrier imposed' fees. Daar werd het KLM personeel niet echt blij van. Zie moesten tenslotte ook een toeslag betalen als IPBer. Dat pax al betaalde met miles maakte verder niet uit voor ze. Met behulp van de vakbond hebben ze dat ooit aangekaart bij KLM . KLM zelf dacht natuurlijk: extra inkomsten en zo geschiedde het...

De zogenaamde carrier-imposed fees/Carrier Imposed International Surcharges gaan direct in de koffers van de airlines en zijn gewoon een indirecte prijsstijging bovenop de toeslagen die naar de staat gaan zoals bijvoorbeeld:

United States Passenger Civil Aviation Security Service Fee$11.20
Netherlands Passenger Service Charge$20.10
United States APHIS Passenger Fee Passengers$3.96
Netherlands Dutch State Tax$8.70
United States Customs User Fee$6.11
United States Immigration User Fee$7.00
Netherlands Security Service Charge$14.50

Als je ook nog eens business/first vliegt krijg je vaak ook nog eens een hogere toeslag & sommige landen zoals de UK hebben ook nog eens 'luxury tax'.

[ Voor 23% gewijzigd door Grouchy op 29-03-2022 18:11 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Ik weet dat het niet uitmaakt vanaf welke computer of IP adres je een ticket boekt bij KLM, maar toch...
We zaten te denken om weer eens op bezoek te gaan bij de familie in de US, vriendin kijkt naar tickets op KLM.nl en vindt ze retour voor 500 euro. Ik voor 1300 retour 8)7 Beide AF operated via CDG.
Dus maar via haar telefoon geboekt, en via mijn account betaald. Nu snap ik er weer helemaal niets van.
En ik heb op windows FF/Chrome/Edge en op mijn mobiel FF gebruikt en daar laadde de pagina voor de retourvlucht met het hoge tarief ook niet.

Er is weer eens iets stuk bij KLM denk ik. In een privacy window werkt het wel met ook de discount prijzen, zonder krijg ik nu een webserver melding

You don't have permission to access "http://www.klm.nl/" on this server.

Reference #xx.xxxxx.xxxx.xxx (ref even niet vemeld)

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 29-03-2022 21:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is een probleem met je cookies.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:07:

Die toeslag van KLM heb je mede te danken aan de gunfactor van de gemiddelde KLM-er, of beter gezegd het gebrek eraan.
Ooit kon je hier op alleen miles ergens heen vliegen zonder de 'carrier imposed' fees. Daar werd het KLM personeel niet echt blij van. Zie moesten tenslotte ook een toeslag betalen als IPBer. Dat pax al betaalde met miles maakte verder niet uit voor ze. Met behulp van de vakbond hebben ze dat ooit aangekaart bij KLM . KLM zelf dacht natuurlijk: extra inkomsten en zo geschiedde het...

De zogenaamde carrier-imposed fees/Carrier Imposed International Surcharges gaan direct in de koffers van de airlines en zijn gewoon een indirecte prijsstijging bovenop de toeslagen die naar de staat gaan zoals bijvoorbeeld:

United States Passenger Civil Aviation Security Service Fee$11.20
Netherlands Passenger Service Charge$20.10
United States APHIS Passenger Fee Passengers$3.96
Netherlands Dutch State Tax$8.70
United States Customs User Fee$6.11
United States Immigration User Fee$7.00
Netherlands Security Service Charge$14.50

Als je ook nog eens business/first vliegt krijg je vaak ook nog eens een hogere toeslag & sommige landen zoals de UK hebben ook nog eens 'luxury tax'.
Ja…hoewel ik KLM nog wel mee vind vallen. 150-200 euro one-way voor een business redemption is vrij gebruikelijk tegenwoordig. Met name de toeslag van Emirates is absurd. Bijna 200k miles inwisselen (wat al bijna onmogelijk bij elkaar te krijgen is tenzij je vaak Emirates vliegt omdat je van een NL amex niet kunt overboeken naar Skywards - ja via Bonvoy maar dan krijg je een 3:1 conversie) en dan nog eens de prijs van een normaal economy ticket op deze route aan toeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga nu naar JFK, volle kist, 400 man.

Bij inchecken zegt KLM duidelijk twee keer dat je Attestion formulier moet invullen, printen en overleggen om de kist in te mogen.

Ik denk dat ik de enige ben en 399 mensen staan dom te kijken. De lemmingen zijn ook weer terug nu alle vluchten weer gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan ben je straks de enige passagier, en 399 mensen haten je en zeggen "uitslover" :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
Vorige week met United naar de US en heeft niemand om dat form gevraagd. Niet bij check-in in AMS, boarding en niet bij aankomst.

Hoefde bij united alleen het vaccinatie cert en de testresultaten te uploaden. Geen verdere controle van documenten nodig. Dus de grootte van het probleem lijkt erg aan de specifieke airline te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Iemand enig idee of je iets van een soort visum/transfervisum hebt als je een tussenlanding hebt in Saudi Arabië? Voor zover ik kan vinden (op niet officiële websites) is dat niet nodig als er minder dan 12 uur tussen de verbindende vluchten zit, weet iemand of dat klopt?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
miicker schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:54:
Iemand enig idee of je iets van een soort visum/transfervisum hebt als je een tussenlanding hebt in Saudi Arabië? Voor zover ik kan vinden (op niet officiële websites) is dat niet nodig als er minder dan 12 uur tussen de verbindende vluchten zit, weet iemand of dat klopt?
Nee. Ik denk dat je de info verkeerd leest. Je komt als Nederlander SA niet in zonder visum. Dat kan een normaal toeristenvisum zijn (voor Nederlanders on arrival te krijgen) of een transit visum (max 96 uur geldig). Zoals ik het lees ben je verplicht een transitvisum aan te vragen als er meer dan 12 uur tussen je aansluitende vluchten zit, ook al verlaat je de luchthaven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
EDIT: verkeerd gelezen ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Valorian op 03-04-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:28:
[...]

Nee. Ik denk dat je de info verkeerd leest. Je komt als Nederlander SA niet in zonder visum. Dat kan een normaal toeristenvisum zijn (voor Nederlanders on arrival te krijgen) of een transit visum (max 96 uur geldig). Zoals ik het lees ben je verplicht een transitvisum aan te vragen als er meer dan 12 uur tussen je aansluitende vluchten, ook al verlaat je de luchthaven niet.
Maar dan klopt het toch dat je geen transfervisum nodig hebt op het moment dat je moet overstappen op een andere vlucht en er minder dan 12 uur tussen zit?

Voorbeeld:
Heenvlucht van Schiphol naar Saudi-Arabië, 4 uur later van Saudi-Arabië naar de Malediven. Dan hebben we toch geen transfervisum nodig, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
PWM schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Toevallig November 2021 nog voor 48.000 miles in business naar CDMX, en voor 45.000 terug vanaf CUN, uitzonderlijk, maar het kan wel nog.

Zijn er overigens nog meer FB Amex gebruikers hier die in maart hun miles niet bijgeschreven hebben gekregen? Als in, van AMEX -> Flying Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heb 7 maart mijn punten gewoon gekregen. Let op dat als je ergens een refund van ontvangt dit wordt verwerkt in de volgende punten-overschrijving(en). Bij een grote refund kan het zomaar zijn dat je enkele maanden geen punten ontvangt (tot dat je weer een positief puntensaldo hebt bij amex).

Details van de puntenoverschrijving zit in je maandelijkse PDF overzicht (Download via website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Ah, ik zie inderdaad op het overzicht dat de punten niet zijn overgeboekt naar FB. Zal pas volgende afrekening zijn. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
miicker schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:09:
[...]

Maar dan klopt het toch dat je geen transfervisum nodig hebt op het moment dat je moet overstappen op een andere vlucht en er minder dan 12 uur tussen zit?

Voorbeeld:
Heenvlucht van Schiphol naar Saudi-Arabië, 4 uur later van Saudi-Arabië naar de Malediven. Dan hebben we toch geen transfervisum nodig, of wel?
Nee, die overstap kan zonder transitvisum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

KLM boekt intussen nog steeds Delta E-klasse als je gewoon economy (light) boekt.

Op de website staat ook "Stoelselectie na betaling" en in de app staat "Main Cabin". Kijk je na betalen op je ticket dan staat er E-klasse.

Blijkbaar weet men ook van het probleem intern, maar is het niet geëscaleerd, duurt het lang om te fixen of boeit het ze niet echt.

Heb even gekeken naar dezelfde reis met miles betalen maar dat kost 100 euro minder + 45.000 miles. Gaat lekker met dat Flying Blue-programma :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
"First" class reizen met Delta is leuk, tot er een kink in de kabel komt, dan raken die Amerikanen helemaal in paniek.

Tien uur vast gezeten op het vliegveld, waarna ik eindelijk kon vertrekken. Bijna 45 minuten rondgereden op het vliegveld, omdat ground control ons 3x naar een verkeerde baan stuurde.

Aan boord, geen service, was niet geleverd. Kom ik aan om 21.00 in Atlanta, waar we 30 minuten moesten wachten op een gate, is dit het eten in de lounge:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgtZx9OT-7Y_2pAnSaKC0oNFJMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b4cNlwT1ol9CkwDCxXR8UNg8.png?f=user_large

Ik zeg niet dat KLM altijd vlekkeloos is, maar die lijken het toch wel een stukje beter voor elkaar te hebben.

Hoewel, Delta weer veel goed maakt met hun mooie app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PWM De lounges van Delta (iig op ATL) zijn vrij waardeloos in vergelijking met bijna alles en iedereen. En de lounge van KLM op SPL is wel een van de betere op die routes (al ken ik ze neit allemaal, zo vaak vlieg ik ook weer niet). Maar ook de Aspire op SPL vindt ik beter dan die van Delta. En toch vlieg ik liever Delta.
Het logistiek probleem oplossend vermogen van Nederlanders is (ondanks of juist ons constant gezeur) wereldwijd ongekend hoog. Dat konden we in de vroege zeevaart en nu nog steeds erg goed, en dan valt het in het buitenland al snel tegen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ben net terug van een kleine drie weken zuid en noord Amerika met United in Polaris. De lounge op AMS was verreweg de slechtste (Aspire non-schengen) van alle lounges die ik mocht bezoeken. Extreem druk om 11AM, tot het punt dat er geen zitplaatsen meer te vinden waren. Ook geen fatsoenlijke opties voor ontbijt of snacks.

Na de laatste week in DC gisteravond vertrokken vanaf IAD. De Polaris lounge aldaar is echt stukken beter dan enige lounge in AMS. Wellicht iets traditioneler qua design maar service en maaltijdopties zijn ze veel beter,

Wat me wel opviel is dat ik de 'traditionele' First met United niet fijn vind. In een B737 is dat een 2-2 opstelling (dus extra brede stoelen) maar ik vond het vrij oncomfortabel, en dan in het bijzonder in de rug en headrest.

Ik vond dat het Polaris product voor long-haul wel beter is dan wat KLM aanbied. De KLM stoelen zijn iets groter wellicht, maar de United stoelen geven veel meer privacy. Zeker vergeleken met de 2-2-2 opstelling op de KLM B777, maar ook vergeleken met de B787. En voor mij (1.82 m) was de Polaris stoel nog groot genoeg om volledig plat te kunnen, ook als zij-slaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:44:
Wat me wel opviel is dat ik de 'traditionele' First met United niet fijn vind. In een B737 is dat een 2-2 opstelling
Die First stoelen van United zijn inderdaad erg vreemd. Waar Delta heerlijke stoelen heeft waar het een paar uur heerlijk vertoeven is, heeft United gekozen voor zeer oncomfortabele stoelen. Ik weet niet of ze uitgezocht zijn op de 1m70 corpulente Amerikaan, maar lekker zitten is het niet.

Toch mis ik die optie wel in Europa. Naar Spanje, Italië of Portugal lijkt het me heerlijk om die lekkere Delta zetels te kunnen kiezen

Afbeeldingslocatie: https://www.pointhacks.co.nz/wp-content/uploads/2018/01/deltafirstclass11.jpg

Hun nieuwe A321 First stoelen zien er optisch veel mooier uit, maar vraag me af of die lekkerder gaan zitten

Afbeeldingslocatie: https://thepointsguy.global.ssl.fastly.net/us/originals/2022/03/Delta-Airbus-A321neo-New-First-Class-Seat-28.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Nieuwe Polaris lounges zijn wel fijn met eten - United Club nog steeds matig.

Ik kon nog steeds voor iets van 64k miles KLM business boeken enkeltje SFO AMS maar dan betaal je nog steeds 300 dollar bij.

Voor 65k miles in United met 5 dollar bijbetalen doe ik nu. Daaaag KLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Christoph schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:33:
Ik kon nog steeds voor iets van 64k miles KLM business boeken enkeltje SFO AMS maar dan betaal je nog steeds 300 dollar bij.

Ik wilde met het gezin naar NY (2 volwassenen + 2 kinderen). De prijzen varieren van een over het algemeen schofterige 900.000-1.200.000 miles, tot een op zich redelijk 320.000. Moet je €2300,- bijbetalen 8)7 Dat is net zoveel als 4 retours in Economy Comfort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ja het is echt schandalig tegenwoordig - heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Christoph schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:33:
Nieuwe Polaris lounges zijn wel fijn met eten - United Club nog steeds matig.

Is de United-vlucht nonstop of met overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Scott schreef op maandag 11 april 2022 @ 06:30:
[...]

Is de United-vlucht nonstop of met overstap?
Pre pandemic non-stop, vanaf volgende week ook weer non-stop, maar laatste 18 maanden met overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Christoph schreef op maandag 11 april 2022 @ 06:45:
[...]

Pre pandemic non-stop, vanaf volgende week ook weer non-stop, maar laatste 18 maanden met overstap
Ja ik wist dat ze de non-stop weer gingen starten, maar ik heb die vlucht nog nooit—ook pre-pandemic—voor 65k miles (business) voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Scott schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:17:
[...]

Ja ik wist dat ze de non-stop weer gingen starten, maar ik heb die vlucht nog nooit—ook pre-pandemic—voor 65k miles (business) voorbij zien komen.
Heb je de United creditcard? Extra business saver award space komt dan vrij (+ ik hou het wel goed in de gaten)

Even afwachten of het trouwens weer lukt, aangezien ze wel wat aanpassingen hebben gedaan.

Of mocht Apple nog steeds United contract hebben heb je wellicht GS access en dan heb je historisch ook wel prima award space

[ Voor 12% gewijzigd door Christoph op 11-04-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:29:
Die First stoelen van United zijn inderdaad erg vreemd. Waar Delta heerlijke stoelen heeft waar het een paar uur heerlijk vertoeven is, heeft United gekozen voor zeer oncomfortabele stoelen. Ik weet niet of ze uitgezocht zijn op de 1m70 corpulente Amerikaan, maar lekker zitten is het niet.

Toch mis ik die optie wel in Europa. Naar Spanje, Italië of Portugal lijkt het me heerlijk om die lekkere Delta zetels te kunnen kiezen

Hun nieuwe A321 First stoelen zien er optisch veel mooier uit, maar vraag me af of die lekkerder gaan zitten

[Afbeelding]
Ik heb het gevoel dat de UA vloot, muv Polaris, ook gewoon sterk verouderd is. Stoelen zien er niet bepaald modern uit - mogelijk zelfs oud/versleten.

Die Delta foto is wel grappig overigens. Zelfs op die promo foto is goed zichtbaar hoe waardeloos die split-tafeltjes zijn. Een strakke laptop laat direct zien dat ze niet plat (en waarschijnlijk niet stabiel) zijn :o Helaas hebben veel airlines (en types stoelen) hier last van.
Christoph schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:34:
Heb je de United creditcard? Extra business saver award space komt dan vrij (+ ik hou het wel goed in de gaten)
Of via een partner. Bij Aegean zijn de taxes iéts meer, maar wel minder punten. In Polaris naar SFO voor 55K miles (of 35K in Economy)...

Afbeeldingslocatie: https://upload.xandrios.net/1649694966_Screenshot%202022-04-11%20at%2019.35.36.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:15
Xandrios schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:30:
[...]

Ik heb het gevoel met UA dat hun vloot, muv Polaris, ook gewoon sterk verouderd is. Stoelen zien er niet bepaald modern uit - mogelijk zelfs oud/versleten.

Die Delta foto is wel grappig overigens. Zelfs op die promo foto is goed zichtbaar hoe waardeloos die split-tafeltjes zijn. Een strakke laptop laat direct zien dat ze niet plat (en waarschijnlijk niet stabiel) zijn :o Helaas hebben veel airlines (en types stoelen) hier last van.

[...]

Of via een partner. Bij Aegean zijn de taxes iéts meer, maar wel minder punten. In Polaris naar SFO voor 55K miles (of 35K in Economy)...

[Afbeelding]
Zijn dit flying blue miles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nee, United is deel van Star Alliance en kan alleen op punten worden geboekt door andere *A programme's. In bovenstaande voorbeeld is dat Aegean.

Als je Flying Blue punten wilt gebruiken dan is de enige Noord Amerikaanse partner Delta (of Westjet wellicht..). Helaas worden dan de brandstof toeslagen wel in rekening gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:26
Deze week (eindelijk) weer op reis naar de US. Zijn er toevallig mensen die met alleen een herstelbewijs op reis zijn gegaan?
You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.
https://www.cdc.gov/coron...tizens-US-air-travel.html
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Misschien het slimste om gewoon de antigen test te doen, gezien weinig partijen in Nederland begrijpen waar het 'recovery certificate' en de 'healthcare verklaring' aan moet voldoen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zou inderdaad gewoon zo'n rapid test laten doen en het idee herstelbewijs + doktersverklaring als backup aanhouden mocht die toch positief tonen. Maar naar hoe ik 't begrijp is die kans bij een rapid test heel klein en zijn 't meer PCR tests waar je je zorgen om moet maken.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 11-04-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
iMick schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:10:

Misschien het slimste om gewoon de antigen test te doen, gezien weinig partijen in Nederland begrijpen waar het 'recovery certificate' en de 'healthcare verklaring' aan moet voldoen...
Inderdaad het slimste. Mijn huisarts gaf een standaard briefje mee van de vereniging van huisartsen dat ze geen verklaringen geven over de gezondheid ivm privacy, ook als de 'patient' daar zelf expliciet om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Christoph schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:34:
[...]

Even afwachten of het trouwens weer lukt, aangezien ze wel wat aanpassingen hebben gedaan.

Of mocht Apple nog steeds United contract hebben heb je wellicht GS access en dan heb je historisch ook wel prima award space
Ja ik heb de United creditcard, maar heb die saver space nog nooit gezien. Wel iets dat in de buurt komt (77k) maar dan met twee overstaps en 24 uur reistijd of zo. Zit momenteel te kijken voor vluchten rond de feestdagen dus zal het wat nauwlettender in de gaten houden.

Zit overigens niet bij Apple dus denk niet dat ik daar een voordeel uit ga halen helaas.
Xandrios schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:30:
[…]

[Afbeelding]
Partners heb ik ook naar gekeken (vooral Aeroplan en Lufthansa), maar daar ook geen success. Had nog niet van Aegean gehoord, dat is wel een goeie tip :)

[ Voor 24% gewijzigd door Scott op 11-04-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Scott schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:15:
[...]

Ja ik heb de United creditcard, maar heb die saver space nog nooit gezien. Wel iets dat in de buurt komt (77k) maar dan met twee overstaps en 24 uur reistijd of zo. Zit momenteel te kijken voor vluchten rond de feestdagen dus zal het wat nauwlettender in de gaten houden.

Zit overigens niet bij Apple dus denk niet dat ik daar een voordeel uit ga halen helaas.
[...]
My bad :) feestdagen kan je vergeten - saver tickets zie je weinig dan. Ik gebruikte altijd expert-flyer om award space te monitoren trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vlieg zelf niet zo veel. Heb met flyingblue nu 27.700 miles. Geen idee of dat een beetje een aantal is waar je iets mee kan. Wat kan ik er mee? Want volgens mij verlopen die dingen ook vrij snel, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
27k is niet zo veel maar je komt er misschien mee naar duitsland of frankrijk met wat geluk. Ze verlopen als je twee jaar lang geen activiteit vertoont (dwz niet vliegt met SkyTeam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nouja, een retourtje Zuid-Europa voor 25.000 punten lukt ook nog wel eens. Ook met bijkomende kosten kom je dan nog wel gunstig uit.

Edit

Amsterdam-Nice doet nu 10.000, retour :)

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 11-04-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Christoph schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:22:
[...]

My bad :) feestdagen kan je vergeten - saver tickets zie je weinig dan. Ik gebruikte altijd expert-flyer om award space te monitoren trouwens
Ja ik moet er denk ik gewoon vaker naar kijken, nu is het als ik een vlucht nodig heb en als er niks goedkoops is boek ik dan maar duurder of economy. Met feestdagen bedoel ik meer eind november tot 1e of 2e week januari, heb redelijk wat flexibiliteit. Hoef niet per se de week voor kerst te vliegen en 2 januari terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

KLM: AMS-LHR: 9000 miles en 83 euro, en da's het promo reward-tarief :o

De bijkomende kosten lijken wel steeds hoger te worden? Economy naar de VS betaal je soms ook al 350 euro bij. Dan komt het uiteindelijk gewoon neer op dat je wat korting krijgt omdat je Skyteam vliegt. Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 61% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-04-2022 19:24 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De brandstofkosten zullen met de oorlog in Oekraïne ook wel de pan uitrijzen. En die vallen vaak onder 'taksen' :). Ik neem aan dat je niet duidelijk te zien krijgt waar die 350 € uit bestaat?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Heb toevallig wat prijzen bij de hand, AMS > LCY en vanaf LHR weer terug.

Ticketprijs EUR 76.00
Bijdrage voor duurzame vliegtuigbrandstof EUR 1.00
Veiligheidstoeslag EUR 13.23
Luchthaven Passagiersservicetoeslag EUR 18.31
Geluidstoeslag EUR 7.95
UK passagierstoeslag EUR 15.63
UK Passenger servicetoeslag voor internationale/nationale luchthavens EUR 26.53
Boekingskosten EUR 10.00
image
Totaalprijs van het ticket: EUR 168.65

Ervan uitgaande dat je met miles alleen de "ticketprijs" dekt, klinkt €83 bijbetalen tamelijk realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 17:47
Begin 2020 vloog ik nog voor 62 € enkele reis met KLM AMS - LHR of voor 67 € retour met KLM naar Madrid, zonder miles bij te moeten lappen. Deze tarieven lijken verleden tijd te zijn, al kun je naar Madrid weleens goedkoop met Air Europa en Iberia vliegen. Voor het milieu is het vast een goede ontwikkeling, masr ik hou mijn hart al vast voor de hogere vliegbelasting volgend jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door exelletor op 15-04-2022 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Voor de Fuel surcharges gebruiken de luchtvaartmaatschappijen YQ/YR of soms Q.
De fare en de rest van de taxes, fees end charges staan er meestal ook op:

Air Transportation Charges
Base Fare: €2,306.00 EUR
Carrier-imposed International Surcharge (YR): €429.00 EUR

Taxes, Fees and Charges

Per passenger summary of air travel taxes, fees, and related charges. Per passenger total travel charges provided at end of table
description amount currency
United States - September 11th Security Fee(Passenger Civil Aviation Security Service Fee) (AY) €10.14 EUR
Netherlands - Security Service Charge (CJ) €13.23 EUR
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) €18.31 EUR
United States - Transportation Tax (US) €35.62 EUR
Netherlands - Noise Isolation Charge (VV) €7.95 EUR
United States - Animal and Plant Health Inspection Service Fee (APHIS User Fee - Passengers (XA) €3.58 EUR
United States - Passenger Facility Charge (XF) €4.07 EUR
United States - Immigration and Naturalization Fee(Immigration User Fee) (XY) €6.33 EUR
United States - Custom User Fee (YC) €5.53 EUR

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
exelletor schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:17:
Begin 2020 vloog ik nog voor 62 € enkele reis met KLM AMS - LHR of voor 67 € retour met KLM naar Madrid, zonder miles bij te moeten lappen. Deze tarieven lijken verleden tijd te zijn, al kun je naar Madrid weleens goedkoop met Air Europa en Iberia vliegen. Voor het milieu is het vast een goede ontwikkeling, masr ik hou mijn hart al vast voor de hogere vliegbelasting volgend jaar.
Ja, het zou toch wat zijn als er eindelijk normale belasting op vliegen/kerosine wordt gerekend. Even denken waar ik m’n hart voor vast hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:44:
Ik ben net terug van een kleine drie weken zuid en noord Amerika met United in Polaris. De lounge op AMS was verreweg de slechtste (Aspire non-schengen) van alle lounges die ik mocht bezoeken. Extreem druk om 11AM, tot het punt dat er geen zitplaatsen meer te vinden waren. Ook geen fatsoenlijke opties voor ontbijt of snacks.
Aspire is altijd al zeer matig geweest en nu is het helemaal drama omdat de enige andere twee lounges die bestaan op Schiphol naast de KLM Crown Lounge (British Airways en Star Alliance) gesloten zijn. Effect is dat álle business class passagiers en statushouders die niet op een Skyteam-vlucht reizen de Aspire-lounge als enige keuze hebben. Voeg daar alle Priority Pass-houders aan toe en het wordt extreem druk. Eten stelde altijd al weinig voor.

Ik skip het ding tegenwoordig als het even kan voor de Privium-lounge die uitstekend is en doorgaans ook vrij rustig.
miicker schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:04:
Ik vlieg zelf niet zo veel. Heb met flyingblue nu 27.700 miles. Geen idee of dat een beetje een aantal is waar je iets mee kan. Wat kan ik er mee? Want volgens mij verlopen die dingen ook vrij snel, of valt dat wel mee?
Daar kun je op zich wel wat mee door https://www.flyingblue.nl...end/flights/promo-rewards in de gaten te houden. Retour binnen Europa gaat vanaf 9.000 miles, een enkeltje naar de US vanaf rond de 20k miles maar het kan nog goedkoper (Boston nu vanaf 16k).

Hou er wel rekening mee - zoals hierboven al vaker opgemerkt - dat bij korte vluchten het verschil in prijs tussen de belastingen die je betaald op een awardvlucht en de normale totaalprijs soms zo klein is dat de waarde van je miles erg laag wordt. Naar Londen is het laagst mogelijke normale retourtarief van KLM ongeveer 105 euro all-in. Als je dan 9.000 miles inwisselt en alsnog 83 euro moet bijbetalen kun je je afvragen waarom je nog de moeite neemt. Maar het kan ook goed zijn dat er op vluchten die in euro's duurder zijn nog wel award space is en de besparing dus een stuk groter wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Daniel op 16-04-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Mijn vlucht met Delta is via ons bedrijf geboekt. Als ik nu inlog op de Delta site zie ik mijn vlucht niet maar moet ik hem opzoeken. Na uitloggen moet ik dit herhalen, ik zie niet hoe ik de vlucht in mijn profiel kan laten staan. Met de app werkt het wel, eenmaal de vlucht opgezocht en staat nu gewoon onder My Trips. Iemand een idee of dit ook met de site kan?

Eerste keer vliegen sinds bijna drie jaar. Maandag met United in een A330-900neo op weg naar Fargo via Minneapolis. Delta One Suites, nog nooit meegemaakt. Ben benieuwd.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FFP nummer toevoegen zou gewoonlijk genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Jazzy schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:34:

Eerste keer vliegen sinds bijna drie jaar. Maandag met United in een A330-900neo op weg naar Fargo via Minneapolis. Delta One Suites, nog nooit meegemaakt. Ben benieuwd.
Da's toevallig eerder deze week teruggevlogen vanuit Fargo via MSP & maandag ook weer terug met Delta One Suites naar de USA.

@AMS de CDC papieren niet vergeten, andere luchtvaartmaatschappijen hoeven die dingen niet meer te zien maar KLM nam ze eerder deze maand nog in bij het boarden.

15+" IFE is goed te doen tijdens de vlucht in de A330neo & voor de antimaskers bieden de suites volop mogelijkheden met het deurtje dicht en je stoel in rust/flat mode.
Service is bij Delta voor 90% terug. Wel wat verschillen als je het vergelijkt met pre-COVID. Volledig menu is via een QR code & momenteel nog maar keuze uit 2 desserts in plaats van drie (geen kaas). Port en wat andere soorten drank hebben ze ook nog niet aan boord maar ook dat komt volgens de FA eerder deze week ook weer terug.

Als het goed is heb je een pre-select meal options email ontvangen, anders kan je via de app nog een keuze maken tot 24 uur voor vertrek. De laatste twee, kan je alleen via pre-select kiezen. Dit is menu voor maandag;

BRAISED BEEF SHORT RIB
boulangere potatoes, green vegetable medley, and brandy green peppercorn sauce

CORN FED CHICKEN BREAST WITH FOREST MUSHROOMS
spring onion mashed potato, rustic yellow and orange carrots, and chicken jus

BURRATA, WILD CHICORY AND LEMON STUFFED RAVIOLONE
roasted tomato sauce, and vegetable tartar

LIMITED SELECTION
Exclusive entrée options curated for this market and only available when ordered prior to departure

ROASTED PORK LOIN
fried potatoes, curried cabbage, roasted carrot and demi-glace with raisins

PAN FRIED HALIBUT
with tomato risotto, braised salsify and basil emulsion

Pre-Arrival meal staaat er niet bij maar is momenteel;
Stel uw eigen signatuur-hamburger samen
of
Warm gerookte IJslandse zalm met zeewiersalade en soja chili dressing

Tijdens de MSP-FAR leg krijg je een snack basket en drinken. Gelukkig hadden ze deze maand op 2 van de drie binnelandse vluchten de Michel et Augustin cookies :9

Delta F/G & de C12 SkyClubs zijn weer net zo druk als vanouds, eten en drinken was aardig voor een lounge. Charcutterie materiaal, BBQ ribs, rauwkost en dips, Mac and Cheese, fruit, chips en een hoop cookies en cakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Kijk, dat is nog eens relevante informatie. Heb voor de heilbot gekozen, wordt toch weer 10 dagen buiten de deur eten dus wilde maar even rustig beginnen. :) De papierwinkel kijk ik nog even goed naar, ik heb al stress genoeg dus heb dat soort dingen het liefst gewoon helemaal op orde.

Wat toevallig dat je ook net in Fargo geweest bent, het is niet echt een wereldstad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ooh, kom er elk jaar een aantal maal. Zelfde hier, ook voor de heilbot gegaan :)

Gelukkig zijn er aardig wat restaurants voor zo'n stad. Heb ooit lang geleden ergens gelezen dat Fargo de meeste restaurants per inwoner had in de USA.
Mango's is wel een fatsoenlijke mexicaan zo hoog noordelijk, de rest van de mexicanen vind ik wat minder.
Spitfire bar & grill (West Fargo) BBQ is ook wel ok.
Sandy's als doughnuts je ding is.
Rhombus Guys voor pizza.
Op dag 8 ofzo ben je wel zo ver om om de Bavarian pretzel met marshmallow stuff & een elk with jalapeno & cheese worst van je bucket lijst af te halen (Würst bier hall).
Er zijn daar vanwege de Somaliers aldaar ook wat Somalische restaurants. Die inrichting stelt op zich niet zoveel voor maar ik vind bijvoorbeeld Kay Kay daarzo altijd wel lekker & het is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Laatst werd TAP hier al genoemd, dus mensen moeten ervaring hebben.

Ik vlieg naar Madeira met het gezin. Overstap van 50 minuten in Lissabon. Zuid-Europa kennende is de kans dat met zo'n overstap een koffer meekomt niet heel groot. Ik wil proberen alleen handbagage te doen.

Nu hebben ze echt zo'n debiele afmeting waarbij vooral de diepte van de koffer, 20cm, bijna onhaalbaar is. Evenals 8 kilo maximum (500,- tickets mind you).

Zijn ze streng bij TAP, of is het net als bij veel andere airlines een richtlijn die men niet handhaaft.

EDIT:

Na 500 vluchten als Platinum en/of Business, is dit weer een vlucht dat ik gewoon 0 airline status heb en achteraan mag sluiten :p

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 18-04-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
PWM schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:00:

Ik vlieg naar Madeira met het gezin. Overstap van 50 minuten in Lissabon. Zuid-Europa kennende is de kans dat met zo'n overstap een koffer meekomt niet heel groot. Ik wil proberen alleen handbagage te doen.

Nu hebben ze echt zo'n debiele afmeting waarbij vooral de diepte van de koffer, 20cm, bijna onhaalbaar is. Evenals 8 kilo maximum (500,- tickets mind you).

Zijn ze streng bij TAP, of is het net als bij veel andere airlines een richtlijn die men niet handhaaft.

EDIT:

Na 500 vluchten als Platinum en/of Business, is dit weer een vlucht dat ik gewoon 0 airline status heb en achteraan mag sluiten :p
Ik ben in het najaar met TAP naar Lissabon gevlogen, en ze hebben niet naar mijn handbagage gekeken. Ook niet naar het gewicht, wat ook nogal krap bemeten is bij ze...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Grouchy schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:59:
Ooh, kom er elk jaar een aantal maal. Zelfde hier, ook voor de heilbot gegaan :)
Nou, dat was niet echt een succes. :) De vis was droog en het schaaltje ingezakte salade met een droog stukje geitenkaas was echt niet lekker. Bij aankomst ook de salade gekozen ipv. cheese burger, mar was ook niet echt een succes. Ben ik bij KLM nu gewoon verwend geraakt en is het bij Delta een stuk minder of zou het gewoon een uitzondering zijn?

Ervaring was verder prima. De zitting van de nieuwe One Suites is een stuk harder dan je in business class zou verwachten, maar zit niet oncomfortabel. Wel zijn de gangpaden echt heel smal geworden, de FA moest echt een beetje manoeuvreren het de trollies en een wat dikkere dame in een rolstoel moest echt met geweld door het pad geduwd worden omdat ze aan beide kanten klem zat. Als je loopt dan kun je nog een beetje zijdelings bewegen maar dit was echt genant. Anyway, tot zover mijn review. Nu in MSP aan het wachten op de vlucht naar FAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Gelukkig geen last van gehad van overcooked tomaten risotto of droge vis & geitenkaas tijdens de TATL leg vandaag. Pre-arrival zalm was ook goed. Dat fruit en die snee brood erbij is dan weer een rare combinatie.
Het schaaltje salade tijdens de binnenlandse leg had dan weer wel een hoog toedeledoekie gehalte.

We zijn nu niet echt verwend de laaste jaren bij KLM wat betreft eten en drinken, budget daar is nog wat lager. Merk je vooral bij de wijnen. Wat betreft salades:

YouTube: My Disappointing KLM Business Class Experience (Bad Luck?!)
en dan naar 17:56 salade; blaadjes sla en tomaten & stukje mango. Salade 2;blaadjes sla en wortels ?

AF is dan weer beter dan die twee.

Nieuwe Delta kits is denk ook weer een besparing tov de oude -> In die nieuwe kits zitten namelijk geen sokken meer in, en Delta levert officeel standaard geen slippers op TATL legs. (De laatste twee keer lagen er wel slippers klaar maar vandaag niet.)
Gelukkig heeft de Nederlandse sprekende FA vervolgens KLM gebeld en 15 minuten waren er Delta slippers aan boord :)

Hoogtepunt van de binnelandse vlucht was de aankondiging van de Delta Captain ergens boven Santa Fe dat vanaf dat moment 'masks optional'voor Delta pax en crew waren. Hoop gejuich en geklap als gevolg.
Leuk voor de aankomende Delta vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

EDIT:

Vrij veel met TAP gevlogen, vrijwel altijd met alleen een rugzak als bagage en nog nooit in hoeven checken al voldoet hij niet aan de afmetingen, daar is nog nooit op gecontroleerd, net als gewicht.

Soms nemen ze wat trolleys in als het erg druk is maar als je dan aangeeft een korte overstap te hebben dan kan hij wel mee.

Bereid je voor op rennen als je vlucht in Lissabon iets te laat is/je nog een stukje met de bus moet, erg langgerekte terminal dus als dat tegen zit dan moet je je haasten.

Vrijwel zeker dat met zo'n overstap je koffer het niet gaat halen, dan zijn ze wel vrij goed in het vergoeden van onkosten, ging allemaal probleemloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 05:48:
Hoogtepunt van de binnelandse vlucht was de aankondiging van de Delta Captain ergens boven Santa Fe dat vanaf dat moment 'masks optional'voor Delta pax en crew waren. Hoop gejuich en geklap als gevolg.
Leuk voor de aankomende Delta vluchten.
Haha, Amerikanen ook altijd. Je bent de tweede die me vertelt dat dat gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk die Delta aankondiging tijdens de vlucht. Stelletje egoistische imbecielen; mensen in risico-categorien kunnen hun plannen niet tijdens een vlucht aanpassen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41

EDIT:

In okt met TAP gevlogen, keken nergens naar. Nou had ik ook een normaal formaat rugzak dus ik weet niet wat ze verder doen als je met iets 'groots' aankomt.

(oh en maak me niet zenuwachtig! Vlieg over 3wk met TAP, overstap van 1:10 in LIS)
(overstap TAP -> TAP in dezelfde terminal, niet naar Madeira maar naar de Azoren)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:29:
[...]

Ik skip het ding tegenwoordig als het even kan voor de Privium-lounge die uitstekend is en doorgaans ook vrij rustig.
Privium-lounge (non-schengen) is extreem relaxed. De toevoeging van de Express lounge aan het begin van de D pier is ook een goede toevoeging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:04:
Leuk die Delta aankondiging tijdens de vlucht. Stelletje egoistische imbecielen; mensen in risico-categorien kunnen hun plannen niet tijdens een vlucht aanpassen.
Als je in een risico-categorie valt zal je toch echt jezelf moeten beschermen met een goedzittend FFP-2 masker. In een vliegtuig mag je sowieso eten en drinken (dus masker af) en met een beetje geluk gebruiken je mede-passagiers een redelijk chirurgisch masker. Maar als ik in een risico groep zou vallen zou ik dat als verwaarloosbare bescherming zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PolarBear schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:38:
Als je in een risico-categorie valt zal je toch echt jezelf moeten beschermen met een goedzittend FFP-2 masker. In een vliegtuig mag je sowieso eten en drinken (dus masker af) en met een beetje geluk gebruiken je mede-passagiers een redelijk chirurgisch masker. Maar als ik in een risico groep zou vallen zou ik dat als verwaarloosbare bescherming zien.
Die mensen maken een risico-afweging gebaseerd op de geldende regels. Die ku je niet gedurende een vlucht wijzigen, want er is geen mogelijkheid meer om je plannen aan te passen als je al in de lucht bent. Het is echt te stompzinnig voor woorden.

Een maatschappij met een ruggegraat en met hersenen had een aankondiging gedaan dat de verplichting over een paar dagen zou worden opgeheven, en dat mensen hun geld kunnen terugkrijgen of gratis omboeken. Maar nooit tijdens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mattie112 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:20:
[...]
In okt met TAP gevlogen, keken nergens naar. Nou had ik ook een normaal formaat rugzak dus ik weet niet wat ze verder doen als je met iets 'groots' aankomt.
Dat is mooi. Ik haat wachten op ruimbagage dus gooi altijd alles in carry-on. Met KLM, Eva en China Airlines nooit een probleem gehad. Dan zit je als wel snel aan 15kg ofzo. Die blik van de stewardess is wel grappig als ze er op staan om de koffer zelf in het rek te plaatsen :+

Nadeel is wel dat je soms verder moet vliegen met een prijsvechter en dan heb je een uitdaging. Elke gram en cm afwijking mag je bijbetalen :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:43:
[...]

Die mensen maken een risico-afweging gebaseerd op de geldende regels. Die ku je niet gedurende een vlucht wijzigen, want er is geen mogelijkheid meer om je plannen aan te passen als je al in de lucht bent.
Denk je echt dat die zelf gemaakte mondkapjes helpen die mensen al 30 keer eerder gebruikt hebben? Als je een tijd naast elkaar zit komt er genoeg langs en een zo'n laagje stof filtert zo goed als niets. Een virus komt dan als iemand hoest hoogstens minder ver.
Dan moet je zou al gezegd zelf een ffp2 kapje op die jezelf beschermt ipv afhankelijk te zijn wat iemand opzet. Nog los van de eet en drink momenten dat niemand iets op heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jongetje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:32:
Denk je echt dat die zelf gemaakte mondkapjes helpen die mensen al 30 keer eerder gebruikt hebben? Als je een tijd naast elkaar zit komt er genoeg langs en een zo'n laagje stof filtert zo goed als niets. Een virus komt dan als iemand hoest hoogstens minder ver.
Dan moet je zou al gezegd zelf een ffp2 kapje op die jezelf beschermt ipv afhankelijk te zijn wat iemand opzet. Nog los van de eet en drink momenten dat niemand iets op heeft.
Kunnen de drogredenen, leugens en antimask propaganda svp achterwege blijven? Je zou denken dat mensen iets geleerd hebben de laatste twee jaar, al wordt het tegendeel telkens weer bewezen. Er is al genoeg dom over geluld door mensen met nul verstand van zaken.

Concentreer je nu even op het veranderen van de regels mid-vlucht, waar mensen die bescherming nodig hebben geen kans meer hebben hun plannen aan te passen. Daar gaat hem om, dat er zat egoistische idioten in het vliegtuig zullen zitten is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
@gambieter Mondkapjes zullen vast helpen, maar dan moeten mensen hem wel goed gebruiken. Dus over hun mond EN neus doen, niet 30 keer hergebruiken, kapjes met een goed filter gebruiken, kapjes die goed aansluiten gebruiken etc. Aangezien het al enorm fout gaat op die punten en je in een vliegtuig ook nog eens lang dicht naast dezelfde persoon zit denk ik dat om deze redenen het minimaal helpt.

Maar dat de regels veranderen middenin een vlucht is wel bijzonder idd. Maar ben nog steeds van menig dat als je dat een punt vind je überhaupt al goede zelf bescherming had moeten hebben. Dus een goed, gecertificeerd kapje die je regelmatig vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Die mensen maken een risico-afweging gebaseerd op de geldende regels. Die ku je niet gedurende een vlucht wijzigen, want er is geen mogelijkheid meer om je plannen aan te passen als je al in de lucht bent. Het is echt te stompzinnig voor woorden.

Een maatschappij met een ruggegraat en met hersenen had een aankondiging gedaan dat de verplichting over een paar dagen zou worden opgeheven, en dat mensen hun geld kunnen terugkrijgen of gratis omboeken. Maar nooit tijdens de vlucht.
Ik ben wel met je een hoor dat het raar is de spelregels letterlijk tijdens het spel te veranderen.

Maar nogmaals als ik in een risicogroep zou vallen dan zou ik veel meer uitgaan van mijn eigen beschermingsmogelijkheden (en die zijn er) dan afhankelijk zijn van andere (en dan niet alleen van de goede wil, maar ook het juiste gebruik van mondkapjes, niet toch gaan vliegen als je ziek bent zoals volgens mij zelf eerder in dit topic ooit genoemd is etc). En ik zou er weinig moeite mee hebben omdat ik het amper als bescherming voor mijzelf zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Mattie112 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:20:
[...]

(oh en maak me niet zenuwachtig! Vlieg over 3wk met TAP, overstap van 1:10 in LIS)
(overstap TAP -> TAP in dezelfde terminal, niet naar Madeira maar naar de Azoren)
Ik heb die vlucht op 6 mei. Ik zal het wel laten weten ;) Of zie ik je aan boord? (TP673 naar TP1863).
Ik prop in ieder geval zoveel mogelijk kleding in mn handbagage.

Let iig op dat de gate in LIS 30 min voor vertrek dicht gaat. En die vlucht van AMS-LIS heeft gemiddeld 40 min vertaging :X

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 19-04-2022 16:44 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:42:
Ik heb die vlucht op 6 mei. Ik zal het wel laten weten ;) Of zie ik je aan boord? (TP673 naar TP1863).
Check of je van terminal moet veranderen, zo ja, dan wordt het rennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:44:
[...]

Beide T1. En beide met een slurf (want TAP).
LIS heeft maar 2 terminals. En van T1 naar T2 kun je niet rennen. Dat is een busrit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 10:50
Eind maart / begin april weekje naar LIS gevlogen met TAP. Op de heenweg zijn de incheckte koffers niet meegekomen vanuit AMS (van hele vlucht niet) - deze werden een dag later bij hotel afgegeven -, en de vlucht was ruim een uur vertraagd. Bij de retourvlucht kwamen we er op het vliegveld achter dat deze geannuleerd was, en dat we omgeboekt waren naar de avondvlucht 3.5 uur later. Je moest wel zelf achter deze info aan: bij de TAP customer service stond een enorme rij, en de balie was niet bemand... Ik heb maar een medewerker bij de check-in aangeklampt die mij van informatie kon voorzien!

Er wordt niet op handbagage gecontroleerd - wij hadden een reisbuggy en een rugzak die mee aan boord ging die zeker dikker waren dan 20cm, maar dit was geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:45:
Beide T1. En beide met een slurf (want TAP).
LIS heeft maar 2 terminals. En van T1 naar T2 kun je niet rennen. Dat is een busrit.
Ik heb twee jaar terug met bus naar een geparkeerd vliegtuig gemoeten bij mijn transfer? Ik kwam vanuit Gambia via Lissabon. Aangezien het een nachtvlucht was met 7u overstap kan ik me niet veel meer van de details herinneren, maar dat wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]
Delta en ook andere US airlines staan hier al een tijdje heel anders in. Hebben ze ook geen geheim van gemaakt.

Een paar dagen, En dan?? Terugkomen op je standpunten en veel succes en vooral veel sterkte toewensen aan je personeel dat dan die paar dagen een ongrondwettelijke regel mag handhaven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ongrondwettelijk? Gebaseerd op de mening van een Trump-aangestelde incompetente rechter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQsWlcWVUAA-Goe.jpg
Het geeft gewoon aan dat het Delta en co het niet erg vinden als klinisch kwetsbare mensen dood gaan. Ik wens die mensen dingen toe die hier niet toegestaan zijn om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb twee jaar terug met bus naar een geparkeerd vliegtuig gemoeten bij mijn transfer? Ik kwam vanuit Gambia via Lissabon. Aangezien het een nachtvlucht was met 7u overstap kan ik me niet veel meer van de details herinneren, maar dat wel...
Beide met TAP? Meestal heeft de lokale maatschappij namelijk de beste gates. Met Veuling moest ik in LIS ook met de bus. En als je Ryanair vliegt moet je zelfs naar T2

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Grouchy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:07:
[...]

Delta en ook andere US airlines staan hier al een tijdje heel anders in. Hebben ze ook geen geheim van gemaakt.

Een paar dagen, En dan?? Terugkomen op je standpunten en veel succes en vooral veel sterkte toewensen aan je personeel dat dan die paar dagen een ongrondwettelijke regel mag handhaven???
Niet alleen US airlines:
https://www.rtlnieuws.nl/...ia-corendon-corona-regels

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:30:
Beide met TAP? Meestal heeft de lokale maatschappij namelijk de beste gates. Met Veuling moest ik in LIS ook met de bus. En als je Ryanair vliegt moet je zelfs naar T2
Ja, en de BJL-LIS trip was niet groots, de stoelen waren gewoon te krap in die A321-neo. Voor mij een reden om TAP te vermijden ;) . Heenreis had ik Vueling, dat was prettiger, zeker daar niemand voor de nooduitgangstoelen wilde betalen, alle ruimte; alleen was op de terugweg de overstap 9 uur met een 3am aankomst in Barcelona.
Dat is heel anders; een week van te voren aangekondigd. Van Easyjet kreeg ik ook netjes aangegeven dat voor mijn AMS trip ze wel verplicht waren, en voor mijn Belfast trip niet. Dan weet je het van te voren en kun je een risico inschatting maken.

Voor hen die het nog steeds niet snappen: probeer nu eens een beetje inlevingsvermogen met mensen voor wie Covid wel een probleem is.

En dan nog ook eens in een vliegtuig zitten met imbecielen die gaan juichen omdat ze geen gezichtsmasker meer hoeven te dragen.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 19-04-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:34:
[...]

Ja, en de BJL-LIS trip was niet groots, de stoelen waren gewoon te krap in die A321-neo. Voor mij een reden om TAP te vermijden ;) . Heenreis had ik Vueling, dat was prettiger, zeker daar niemand voor de nooduitgangstoelen wilde betalen, alle ruimte; alleen was op de terugweg de overstap 9 uur met een 3am aankomst in Barcelona.

[...]

Dat is heel anders; een week van te voren aangekondigd. Van Easyjet kreeg ik ook netjes aangegeven dat voor mijn AMS trip ze wel verplicht waren, en voor mijn Belfast trip niet. Dan weet je het van te voren en kun je een risico inschatting maken.

Voor hen die het nog steeds niet snappen: probeer nu eens een beetje inlevingsvermogen met mensen voor wie Covid wel een probleem is.
[Twitter]
En dan nog ook eens in een vliegtuig zitten met imbecielen die gaan juichen omdat ze geen gezichtsmasker meer hoeven te dragen.
Je weet hoe het er bij een deel van de Amerikaanse bevolking aan toe gaat.
Als een rechter, hoe incompetent die ook is, bepaalt dat het mandaat tegen de grondwet is. En je hebt gemiddeld 200 passagiers. Dan zitten er gegarandeerd 10 tussen die je in handboeien het vliegtuig af zou moeten slepen als je ze verplicht een mondkapje te dragen. Om nog maar te zwijgen over de veiligheid van je personeel.

Daarnaast is het natuurlijk marginaal. Iemand zonder imuumsysteem die nu vliegt met mondkapje is alsof je in een tank met 2 hongerige haaien springt, terwijl je niet kan zwemmen. En dan komt er nu een 3e haai bij waar je vantevoren niets van wist.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 19-04-2022 17:47 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
[Twitter]
Wat het de meesten hier om gaat is dat de mevrouw in kwestie niet in een onveilige situatie kwam nadat de passagiers hun kapje afdeden.

Haar gevoel van veiligheid was oftewel een illusie of overdreven negatief aangetast na de bekendmaking.
Zolang er genoeg mensen hun kapje toch al niet op hebben en er gewoon gegeten mag worden (dus heel lang geen kapje op) voegt het permanent verwijderen weinig toe aan de kans om besmet te worden.

Mondkapjes voegen weinig tot niets toe als er toch al niet goed mee omgegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

[...]
Vueling en beenruimte? :X Ik heb één keer met ze voor Corona op Malaga gevlogen, maar dat was eens maar nooit weer... Als ik nu de keuze heb, ga ik voor Transavia. Iets duurder, maar je mag in vrijwel alle gevallen een normale handbagage trolley én losse tas (laptop, foto, dagrugtas) meenemen en vliegtijden zijn meestal ook gunstiger.

Prijsvechters als Vueling zitten vaak in de goedkoopste sloten, dus of extreem vroeg of extreem laat op de dag.

TAP heb ik zelf nooit mee gevlogen, maar ik kan me niet voorstellen dat die nog krapper is dan bijv. Vueling. Want dan zou ik er serieus niet meer tussenpassen (nu zitten m'n knieën standaard al compleet klem).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:42:
[...]

Let iig op dat de gate in LIS 30 min voor vertrek dicht gaat. En die vlucht van AMS-LIS heeft gemiddeld 40 min vertaging :X
Ik vlieg een week later XD Wel dezelfde vlucht (en ook meteen de enige met een normale tijd). Maar ik hoor het graag ja :) Zal stoelen zo ver mogelijk voorin vastleggen.

1e vlucht een Embraer 190, 2e een A320 NEO
gambieter schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:44:
[...]

Hier ook T1 -> T1 (volgens de site)
john5951 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:00:
Eind maart / begin april weekje naar LIS gevlogen met TAP. Op de heenweg zijn de incheckte koffers niet meegekomen vanuit AMS (van hele vlucht niet) - deze werden een dag later bij hotel afgegeven -, en de vlucht was ruim een uur vertraagd. Bij de retourvlucht kwamen we er op het vliegveld achter dat deze geannuleerd was, en dat we omgeboekt waren naar de avondvlucht 3.5 uur later. Je moest wel zelf achter deze info aan: bij de TAP customer service stond een enorme rij, en de balie was niet bemand... Ik heb maar een medewerker bij de check-in aangeklampt die mij van informatie kon voorzien!

Er wordt niet op handbagage gecontroleerd - wij hadden een reisbuggy en een rugzak die mee aan boord ging die zeker dikker waren dan 20cm, maar dit was geen issue.
O dat is helemaal gek dan als het nou bij een overstap is maar juist met vertraging zou je zeggen dat ze toch genoeg tijd hebben O-)

En ja TAP en communicatie wat een drama. Boeking hier 'loopt' al 2 jaar (ivm covid) nooit een mail gehad over wijziging / annulering. Opeens paar dagen terug EEN EMAIL VAN TAP! Jah er is een wijziging. Nou ik kijken hm er valt me niks op. Oude printscreen er bij bezocht, ah het 2e deel van de retourvlucht 'vertrekt' nu 10 minuten eerder (aankomst tijd hetzelfde).

Nou TAP ik ben blij dat jullie eindelijk mails sturen laten we het daar maar op houden }:O

edit:
misschien toch nog even wat van die 'tracking' tags regelen voor de vakantie just in case :D (en een extra onderbroek in de handbagage!)

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 20-04-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nooduitgang ;)
TAP heb ik zelf nooit mee gevlogen, maar ik kan me niet voorstellen dat die nog krapper is dan bijv. Vueling. Want dan zou ik er serieus niet meer tussenpassen (nu zitten m'n knieën standaard al compleet klem).
Ook daar zat ik nooduitgang, ik betaal daar extra voor. Altijd! Maar het ging bij TAP om kontruimte en schouderruimte, veel te smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
deepbass909 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:55:
[...]

Vueling en beenruimte? :X Ik heb één keer met ze voor Corona op Malaga gevlogen, maar dat was eens maar nooit weer... Als ik nu de keuze heb, ga ik voor Transavia. Iets duurder, maar je mag in vrijwel alle gevallen een normale handbagage trolley én losse tas (laptop, foto, dagrugtas) meenemen en vliegtijden zijn meestal ook gunstiger.

Prijsvechters als Vueling zitten vaak in de goedkoopste sloten, dus of extreem vroeg of extreem laat op de dag.

Als bijv de A320 pakt bij TAP zit je op 71cm standaard, 83cm 'extra'
(https://www.flytap.com/en...ourite-seat?accordionid=4)

Valt me nog op dat in veel gevallen de nooduitgang amper extra ruimte bied....
(in elk geval bij de wat kleinere vliegtuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 10:50
Mattie112 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:47:
[...]

Als bijv de A320 pakt bij TAP zit je op 71cm standaard, 83cm 'extra'
(https://www.flytap.com/en...ourite-seat?accordionid=4)

Valt me nog op dat in veel gevallen de nooduitgang amper extra ruimte bied....
(in elk geval bij de wat kleinere vliegtuigen)
EconomyXtra (dacht dat het zo heet) in de A320 waar we in zaten was prima qua beenruimte - standaard economy lijkt mij erg krap inderdaad als ik naar de passagiers in die stoelen keek... Het houdt niet over qua breedte van de stoel - als alle 3 stoelen bezet zijn is het schouder aan schouder, maar dit is in elke narrow body met 6 stoelen in de breedte zo...

Ik vond de tablet houder in de stoel voor je wel handig - niet eerder gezien (maar dit was dan ook weer mijn eerste vlucht sinds corona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
john5951 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:05:
[...]

EconomyXtra (dacht dat het zo heet) in de A320 waar we in zaten was prima qua beenruimte - standaard economy lijkt mij erg krap inderdaad als ik naar de passagiers in die stoelen keek... Het houdt niet over qua breedte van de stoel - als alle 3 stoelen bezet zijn is het schouder aan schouder, maar dit is in elke narrow body met 6 stoelen in de breedte zo...

Ik vond de tablet houder in de stoel voor je wel handig - niet eerder gezien (maar dit was dan ook weer mijn eerste vlucht sinds corona)
Ja ik zag er een foto van ziet er wel practisch uit. Wij vliegen sowieso eXtra :) Begin van corona kreeg je vouchers (verplicht) maar wel met 20% extra 'euros'. Mooi in kunnen zetten voor een upgrade haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

gambieter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:47:
[...]

Nooduitgang ;)

[...]

Ook daar zat ik nooduitgang, ik betaal daar extra voor. Altijd! Maar het ging bij TAP om kontruimte en schouderruimte, veel te smal.
Schouderruimte heb ik opgegeven als ik economy vlieg... Geen vliegtuigstoel is breed genoeg voor mij en m'n vriendin om comfortabel naast elkaar te zitten. Idem voor metro's, trams en bussen.

Beenruimte, het scheelt dat we beiden groot zijn (ik 1m87 lang, zij 1m78 en beiden breed), dus we worden vrij snel eruit gepikt met vraag of we bij de nooduitgang willen zitten :Y

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteren weer gevlogen met de 195E2 van KLM. Pff, wat een ongelooflijk goed toestekl is dat in EC. Beenruimte te over, oplader, houder voor ipad, brede stoelen. Van alle economy stoelen op narrowbody denk ik de beste die je kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PWM dat is inderdaad een goed product van KLM . Had je ook een broodje kaas :+

https://www.klm.nl/inform...raft-types/embraer-195-e2

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 21-04-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ervaring met United in economy plus van AMS naar IAH met een 767-300 was erg positief. Beenruimte was echt prima. Service ligt natuurlijk aan de personen zelf en er was een wat oudere dame die zelfs uit business nog wat kommetjes haalde omdat ze dat in eco niet hadden. Goed meegedacht. Als het goed is is de upgrade naar plus zelfs gratis. Had eerst economy comfort plus geboekt (tegen betaling geupgrade direct na boeken) maar door type wisseling kwam economy comfort plus te vervallen. En toen zag ik dat ik al in economy plus rij zat. Wisselen naar andere economy plus stoel zou 250 USD kosten. Dus uiteraard niks gedaan. Refund van economy comfort kon wel twee maanden duren aldus communicatie dus gaan het meemaken :)

Upgrade naar business niet gedaan en geen spijt van. Business zat wel compleet vol, maar als ik het zo inschat biedt united upgrades aan op basis van opgebouwde status? Ik kon online zien dat er 10+ mensen in aanmerking kwamen voor upgrade (voorletter en eerste drie letters van achternaam volgens mij in lijstje) en op het moment van inchecken waren er nog maar drie stoelen vrij. Kortom, alles vol.

Had ook nog premier acces gekocht voor 19 dollar pp. Ook meer dan waard: rij voor eco was gigantisch en nu kon ik in AMS gelijk inchecken bij de speciale balie. Niet met kinderen in die mega rij staan was goed begin.

Daarna business domestic en dat was prima. Stoel was breed en beenruimte was erg welkom. Twee twee opstelling vind ik fijner dan drie drie en dan middenstoel geblokkeerd zoals bijv bij TAP binnenkort. Voor de united domestic business heb ik 70 dollar pp betaald. Vond ik het zeker waard

Terug is type veranderd: nu een 787-8. Ik schrok want op seatguru zag ik de meest commen configuratie en dat was erg oud business product. Maar gelukkig is het de andere layout met het nieuwe product.

[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 21-04-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
PWM schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:40:
Gisteren weer gevlogen met de 195E2 van KLM. Pff, wat een ongelooflijk goed toestekl is dat in EC. Beenruimte te over, oplader, houder voor ipad, brede stoelen. Van alle economy stoelen op narrowbody denk ik de beste die je kan hebben.
Bij delta was ik ook altijd gecharmeerd van de embrear toestellen. Prima vliegtuigen!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Iemand recentelijk nog met Singapore airline vanaf Amsterdam gevlogen? Hoe is het beleid tav het dragen van mondkapjes in het vliegtuig in de praktijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07

marapuru

db.

Eind juni vlieg ik met KLM naar Jakarta. KL0837. Tijdens het boeken werd ons al gevraagd of wij een maaltijd wouden bijboeken. Maar dat zit toch standaard bij dit soort vluchten in? Het stond er erg onduidelijk tijdens het boekingsproces in elk geval. Voelde een beetje als Ryanair achtige praktijken.

Hoop niet dat we het straks met een broodje kaas moeten doen. Want dan neem ik zelf wel een pakket met eten mee :+

En wat zijn jullie ervaringen met stoelkeuzes in de 777-300? We reizen met een peuter van net 2 jaar oud. Een stoelkeuze is niet inbegrepen bij de prijs (die al flink was gestegen de afgelopen tijd) en ik vraag me af of je met een kind niet altijd al op een goede plek wordt geplaatst...

[ Voor 25% gewijzigd door marapuru op 22-04-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Een maaltijd is inderdaad inbegrepen maar je krijgt de keuze om een luxere maaltijd bij te boeken.

En in de 77W heb ik alleen ooit op rij 1 gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Ook dieetmaaltijden dienen vantevoren geboekt te worden, die zitten onder diezelfde optie. Standaard staat hier "Klassieke maaltijd" geselecteerd.
Maar met zo'n vluchtduur zou ik toch een kleine snack na vertrek, ontbijt en lunch verwachten.
franssie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:51:
@PWM dat is inderdaad een goed product van KLM . Had je ook een broodje kaas :+

https://www.klm.nl/inform...raft-types/embraer-195-e2
Recent een hopje London gedaan, voor de verandering zakje chips ipv broodje kaas :+

Op de heenweg overigens een E190 - maar deze zijn ze ook aan 't voorzien van dezelfde Recaro stoelen als men in de E195E2 heeft staan :) (Die overigens in Eco Comfort weer verdacht veel leken op TAP's eXtra - volgens mij zijn 't zelfs dezelfde maar in een andere kleur)

[ Voor 18% gewijzigd door ShitHappens op 22-04-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wat het is het met KLM de laatste tijd? Ik heb echt zoveel slechte ervaringen met ze.
1. Ze geven een voucher van 30 EUR voor m'n verjaardag. Probeer je wat te boeken werkt het niet, want er zit een enorme waslijst aan voorwaarden aan verbonden. Zoiets doe je alleen je schoonmoeder cadeau.
2. Tot recent (misschien nog steeds) kon je makkelijk vluchten annuleren. Duurde minstens een maand tot geld terug was, en ondanks meerdere verzoeken tot een cash uitbetaling (wat ze zelf als optie aangeven), is het enige een voucher.
3. Vlucht omboeken. Kom je in een web-portaal wat 10% van de tijd werkt.
4. Nu net: vlucht zomaar 2 uur voor vertrek geannuleerd (OSL-AMS). bij omboeken allemaal technische errors op hun site. Wat een zooitje.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 22-04-2022 17:04 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Menesis schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:34:
2. Tot recent (misschien nog steeds) kon je makkelijk vluchten annuleren. Duurde minstens een maand tot geld terug was, en ondanks meerdere verzoeken tot een cash uitbetaling (wat ze zelf als optie aangeven), is het enige een voucher.
Ik heb ook een vlucht moeten annuleren en dat kostte me 5 minuten aan de telefoon en toen stond 't geld een week of wat later weer op m'n rekening. Niks voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:40:
[...]

Ik heb ook een vlucht moeten annuleren en dat kostte me 5 minuten aan de telefoon en toen stond 't geld een week of wat later weer op m'n rekening. Niks voucher.
Maar jij hebt toch toegang tot interne communicatie? Als normaliter klant van KLM is het vaak afwachten tot je eindelijk iemand krijgt die het probleem weet op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:55:
[...]

Maar jij hebt toch toegang tot interne communicatie?
Intern? Nee. Ik heb toegang tot wat KLM de premium service lijn noemt maar de agents daar kunnen en mogen net zo veel als die op de niet-premium lijn, ze zijn alleen apart gezet voor klanten met elite status waardoor de wachttijd korter is.

Pagina: 1 ... 129 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2