“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
AF 787 en 777 stoelen zijn nagenoeg identiek. Enige verschil is dat de 787 een minder brede cabine heeft en de stoelen zijn daar op aangepast dus je hebt iets minder ruimte naast je.Xandrios schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Gezien dit dan wél een nachtvlucht is vind ik het wel belangrijk om een losse stoel te kunnen kiezen - maar volgensmij bied AF dat aan op zowel 777 en 787.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
KLM vliegt ook op JFK met een 787. Verschilt een beetje per dag. Die is 1-2-1. De 787 heeft een hogere cabineduik en luchtvochtigheid en is bovendien een heel stuk stiller. De 2-2-2 vermijd ik idd ook.Xandrios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:22:
Het lijkt er op dat ik binnenkort naar de US mag/moet en ben me een beetje aan het orienteren op vliegopties. Star (LH/UA) is de goedkoopste maar geeft weinig flexibiliteit (tenzij je daar flink voor betaald). Met AF/KL/DL kun je ook inflexibele fares nog gratis cancellen dus dat heeft de voorkeur.
Enkele opties die ik zie is met KLM naar JFK (B777), met Delta naar Detroid (A350) of met Delta naar JFK (A330). Mijn voorkeur gaat, denk ik, uit naar Delta op de A350 - hoewel dat niet de beste/snelste routing is. Heb zelf Delta one nog nooit gevlogen - hoe vergelijkt dat met de A330? (Beide 1-2-1 layout). De KLM vind ik minder comfortabel wegens 2-2-2 en zal het waarschijnlijk niet worden.
Mocht het toch Star worden dan is dat met de UA 787-10 (De nieuwe polaris) of 767. Mijn uitgangspunt is dat de 787 redelijk vergelijkbaar is met Delta One, maar de 767 een stuk minder zal zijn.
Delta One A330-neo vlieg ik ws binnenkort voor het eerst, ben benieuwd!
A350 viel me trouwens tegen vergeleken met 787. A330 vind ik dan wel weer fijner dan de 777 als ik moet kiezen, zeker stoelen in economy: 2-4-2 is fijner dan 3-3-3 met grote kans dat er niemand naast je zit in deze tijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-01-2022 12:09 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat is online op te zoeken adhv de vluchtnummers:Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:06:
KLM vliegt ook op JFK met een 787. Verschilt een beetje per dag.
https://info.flightmapper.net/flight/KLM_KL_641
https://info.flightmapper.net/flight/KLM_KL_643
Sometimes you need to plan for coincidence
Andersom gereisd in 2017 met United. International naar domestic. Hadden maar 40 minuten, maar werd goed geregeld. Moesten wel zelf de koffer van de band halen en vervolgens afdroppen bij mensen die erop stonden te wachten. Wel gek, maar zij handelden alles goed af kennelijk. Zaten in no time in het volgende vliegtuig.Daniel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:53:
Iemand ervaring met overstappen (van domestic naar internationaal) op Chicago O’Hare?
United heeft de vlucht van en naar Houston uit het schema gegooid en ik ben nu omgeboekt via Chicago. Nu is dat op de heenweg niet zo’n probleem (anders dan dat de aansluitende vlucht naar Austin bijna 3 uur in een Embrear 175 is) maar op de terugweg heb ik maar een uur overstaptijd. Is dat goed te doen op die luchthaven of wordt dat rennen?
Wel vervolgens 2 uur op de runway gestaan omdat er een beruchtte Chicago onweersbui kwam overdrijven
Dat heeft met X dagen zonder klachten te maken lijkt me. Sommige mensen testen snel negatief, maar ken ook mensen die nog weken positief blijven testen.DarkShadow schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:59:
Ik heb sinds eergisteren Corona, volgend weekend zou ik vliegen naar Rome. Gaat dat nog lukken? Hoe lang duurt het voordat je weer negatief test?
Delta One Suite op de A350 is best een leuk hard product, maar wel behoorlijk hoge dichtheid. Deurtje stelt ook niet enorm veel voor, het is allemaal vrij laag. Zeker met de deur dicht is 'knus' de beste omschrijving, vooral als je een stoel hebt waarbij je tegen de deur aan zit (de even rijen aan de raamkant + 1C/3C etc en 2B/4B etc in het midden). De window-seats op de oneven rijen voelen wat ruimer aan omdat daar het tafeltje tussen het gangpad en de stoel zit.Xandrios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:22:
Het lijkt er op dat ik binnenkort naar de US mag/moet en ben me een beetje aan het orienteren op vliegopties. Star (LH/UA) is de goedkoopste maar geeft weinig flexibiliteit (tenzij je daar flink voor betaald). Met AF/KL/DL kun je ook inflexibele fares nog gratis cancellen dus dat heeft de voorkeur.
Enkele opties die ik zie is met KLM naar JFK (B777), met Delta naar Detroid (A350) of met Delta naar JFK (A330). Mijn voorkeur gaat, denk ik, uit naar Delta op de A350 - hoewel dat niet de beste/snelste routing is. Heb zelf Delta one nog nooit gevlogen - hoe vergelijkt dat met de A330? (Beide 1-2-1 layout). De KLM vind ik minder comfortabel wegens 2-2-2 en zal het waarschijnlijk niet worden.
Mocht het toch Star worden dan is dat met de UA 787-10 (De nieuwe polaris) of 767. Mijn uitgangspunt is dat de 787 redelijk vergelijkbaar is met Delta One, maar de 767 een stuk minder zal zijn.
Qatar Q-suite is duidelijk ruimer bijvoorbeeld in mijn ervaring.
De reverse herringbone op de A330-300 is een nogal standaard product...als je de keuze hebt zou ik de Delta One Suites pakken.
Volgens mij zijn de (nieuwe) Polaris-stoelen hetzelfde op alle United toestellen, of je nu de 767, 777 of 787 hebt, alleen schijnen de stoelen op de 777 wat langer te zijn. De 767 heeft een veel smallere romp (4,72 meter) dan de 787 (5,49 meter) of 777 (5,87 meter) maar daarom ook een 1-1-1- layout. Het klimaat aan boord is wel duidelijk minder dan van de veel modernere 787.
Hier altijd voor een window-seat kiezen die niet naar het gangpad gedraaid staat (oneven rijen uit m’n hoofd) en goed checken of je niet ergens een misaligned window hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 29-01-2022 11:26 ]
Is Korean nog een optie? Dan heb je waarschijnlijk wel een overnight outbound uit AMS, maar overdag een overstap in Seoul. Of Turkish met een overstap aan de rand van de nacht in Istanbul?
Anders lijkt je idd al snel op BKK of SIN uit te komen, wellicht dat her en der toch 't luchtruim nog wat dicht zit.
Ik zie dat totaal niet gebeuren. KLM heeft er veel meer aan de beschikbare slots op Schiphol te maximeren dan met kleinere vliegtuigen te vliegen. Zeker naar New York krijg je de vliegtuigen wel vol, corona is echt een uitzonderlijke situatie die echt ruim binnen de levensduur van een vliegtuig gaat verdwijnen.Xandrios schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Ik ben benieuwd of KLM met de aankomende Airbus narrow-body aankoop ook de long-range varianten gaat inkopen. Dat zou het namelijk mogelijk maken om dit soort routes (AMS-NYC) met een veel kleiner vliegtuig uit te voeren indien er minder capaciteit nodig is. Het verbruik van een volle A321 is véél minder dan een (bijna lege) B777... dus dat zou wel ideaal zijn voor KLM qua flexibiliteit. Maaroed, das een ander onderwerp
Qua geluid is er echt niets mis met een 787.TommyGun schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:50:
Ik hoop komende zomer ook weer eens te vliegen (naar de USA), met de Boeing 787-9 (Delta, operated by KLM). Doorgaans ben ik niet kapot van Boeing (doe mij Airbus maar qua comfort en stilte), maar met deze heb ik nog niet eerder gevlogen. Ik ben benieuwd.
Welkom in de US of A. Overstappen van internationaal naar internationaal/nationaal moet je koffer opnieuw ingecheckt worden (wat in de praktijk niet meer is dan weer op de bagageband gooien. Geen waarom ze daar zo panisch overdoen.aapelite schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Moesten wel zelf de koffer van de band halen en vervolgens afdroppen bij mensen die erop stonden te wachten. Wel gek, maar zij handelden alles goed af kennelijk.
De Amerikaanse markt voor luchtvaart is voornamelijk gericht op binnenlandse vluchten. Ze hebben daar dus gewoon geen systemen zoals wij om internationale passagiers en bagage te scheiden van binnenlandse.PolarBear schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:45:
[...]
Welkom in de US of A. Overstappen van internationaal naar internationaal/nationaal moet je koffer opnieuw ingecheckt worden (wat in de praktijk niet meer is dan weer op de bagageband gooien. Geen waarom ze daar zo panisch overdoen.
Je moet op een binnenkomende internationale vlucht eerst met jezelf en je bagage langs CBP (immigratie + douane) voordat je op een binnenlandse vlucht door kunt gaan, en omdat ze geen goede scheiding hebben van intl vs domestic pax geldt dat ook voor doorgaande internationale transfers.
Een stop over moet je vergeten zolang Corona rond gaat. Thailand had quarantaine plicht, daarna voor gevaccineerde reizigers alleen een PCR plicht, toen kwam de nieuwe variant en was quarantaine plicht weer terug. Een grote jojo dus. Dat zie je bij alle landen hier in de regio.crypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
Een stop-over in Azie lijkt buiten Bangkok en Singapore gewoon geheel onmogelijk terwijl dit wel mijn voorkeur heeft. Zou dit nog lang zo blijven dat je niet via Oost-Azië kunt vliegen?
Dus een stop over kan je in het ongunstigste geval 1 a 2 weken kosten. En dan zit je nog met verschuiven van je vlucht naar de eindbestemming....
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Het goedkoopste wat ik kan vinden is een 567 euro met Saudia maar dat vergt een overnight layover van 6,5 uur in Jeddah (aankomen tegen elven en dan net na vijf uur in de ochtend weer vliegen). Da's precies kut genoeg om wel helemaal verrot te worden maar niet naar een hotel te kunnen. Het airport hotel schijnt daar echt dracononisch slecht te zijn, los van of 3-4 uurtjes slaap je nu echt veel gaat helpen.crypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
De coronacrisis loopt op zijn laatste benen of tenminste dat hopen we... In ieder geval ben ik voor juli op zoek naar tickets naar Manila, maar dat is zo makkelijk nog niet. De KLM is zo duur dat ik overweeg ze permanent op mijn zwarte lijst te zetten. Rond de 2500 euro zonder bagage in Economy! De betaalbare opties gaan alleen via het Midden Oosten (rond 750 euro inclusief bagage), maar overstappen midden in de nacht vind ik niet zo fijn. Een stop-over in Azie lijkt buiten Bangkok en Singapore gewoon geheel onmogelijk terwijl dit wel mijn voorkeur heeft. Zou dit nog lang zo blijven dat je niet via Oost-Azië kunt vliegen?
Andere opties met 1 stop beginnen rond de 1100 euro afhankelijk van vertrekdatum en reisduur.
Bij vertrek op 3 juli en terug op 17 juli kun je met Singapore Airlines met 1 stop voor 1127 euro (overstap van 3,5 uur dus da's doable). Later in de maand gaat diezelfde vlucht al richting 1500 euro.
Alles met de bekende Middle East carriers (Emirates, Qatar, Etihad) met 1 stop begint op 1800 euro.
Hierna zijn alle alternatieven die betaalbaar zijn met twee stops. Je kunt rond voor tussen de 750 en 1000 euro met Austrian via Wenen en Bangkok vliegen waarbij de reisduur nog wel enigszins schappelijk blijft (totaal 18-20 uur onderweg). Overstappen in Azië kan gewoon maar met alle covid-restricties zou ik niet rekenen op enige mogelijkheid om het vliegveld te verlaten voor een korte periode.
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 29-01-2022 11:27 ]
Zo worden onbeheerde koffers eruit gefilterd. Het idee daarachter is dat een terrorist zijn bomkoffer niet gaat ophalen...aapelite schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Andersom gereisd in 2017 met United. International naar domestic. Hadden maar 40 minuten, maar werd goed geregeld. Moesten wel zelf de koffer van de band halen en vervolgens afdroppen bij mensen die erop stonden te wachten.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Zulke zaken maken transit (niet door douane) danwel een stop over (door douane) uiterst complex omdat deze regels per land verschillen en aan verandering onderhevig zijn. Zoek dus alles goed uit voordat je boekt en let ook op de geldigheid van je PCR test. Als je een erg lange reis maakt moet je die onderweg misschien ook opnieuw laten uitvoeren.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Als je naar Azië wilt. Gewoon niet al een half jaar vantevoren voor kaartjes kijken.crypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
De coronacrisis loopt op zijn laatste benen of tenminste dat hopen we... In ieder geval ben ik voor juli op zoek naar tickets naar Manila, maar dat is zo makkelijk nog niet. De KLM is zo duur dat ik overweeg ze permanent op mijn zwarte lijst te zetten. Rond de 2500 euro zonder bagage in Economy! De betaalbare opties gaan alleen via het Midden Oosten (rond 750 euro inclusief bagage), maar overstappen midden in de nacht vind ik niet zo fijn. Een stop-over in Azie lijkt buiten Bangkok en Singapore gewoon geheel onmogelijk terwijl dit wel mijn voorkeur heeft. Zou dit nog lang zo blijven dat je niet via Oost-Azië kunt vliegen?
De geplande vluchten worden afgestemd op de vraag onder de huidige omstandigheden. En onder de huidige omstandigheden gaan er alleen mensen die "moeten" reizen.
Wacht tot mei ofzo. Als de restricties dan inderdaad soepeler zijn vliegen er weer veel meer vakantievluchten. En dan zijn de prijzen en opties waarschijnlijk een stuk ruimer.
Mochten er dan nog steeds geen goed opties zijn, dan heb je in ieder geval een redelijk idee van welke landen toegankelijk zijn voor een transfer of tussenstop.
Alvast bedankt.
https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finderLuuk2015 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:00:
Ik reis morgen vanuit Madrid met KLM in business class naar Amsterdam. Weet iemand waar ik kan vinden of er een lounge in Madrid is waar ik toegang tot heb met mn instapkaart?
Alvast bedankt.
Houdt ook even rekening met de nieuwe coronaregels in de Filipijnen, mensen vanuit NL en BE mogen het land niet in momenteel.crypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
De coronacrisis loopt op zijn laatste benen of tenminste dat hopen we... In ieder geval ben ik voor juli op zoek naar tickets naar Manila, maar dat is zo makkelijk nog niet.
Tja, daar heb je toch baggage scanners voor lijkt mij? Ik heb overigens twee keer gehad (naar Toronto en Londen vanuit de US) dat mijn baggage geopend was door de TSA. Wellicht omdat ik er een laptop/tablet in had zitten. Ze pakken het wel weer netjes in.Borromini schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Zo worden onbeheerde koffers eruit gefilterd. Het idee daarachter is dat een terrorist zijn bomkoffer niet gaat ophalen...
Ik zou Saudi pakken vanaf Athene voor €800 business class. Overstaptijden zijn wel netjes. Alleen dan eerst ff naar Athene....maarja je kunt niet alles hebben hecrypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
Hoe internationale passagiers in de VS worden ontvangen is gericht op overstappers naar binnenlandse vluchten.CyBeR schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 05:21:
[...]
De Amerikaanse markt voor luchtvaart is voornamelijk gericht op binnenlandse vluchten. Ze hebben daar dus gewoon geen systemen zoals wij om internationale passagiers en bagage te scheiden van binnenlandse.
Het scheiden van baggage gebeurt onvoldoende als je overstapt naar een vlucht binnen de EU. Als je vanuit Azië via Parijs naar Schiphol vliegt, komt je koffer op dezelfde band als die van passagiers die in Parijs zijn opgestapt. Hoe weet de douane op Schiphol dan dat jij wel moet worden gecontroleerd en EU-passagiers niet? Ze kunnen minder efficiënt mensen eruit pikken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Aan de kleur van het kofferlabel.fopjurist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:10:
[...]
Hoe weet de douane op Schiphol dan dat jij wel moet worden gecontroleerd en EU-passagiers niet?
Ben al op 3 plekken geweest met verplichte ziektekostenverzekering en is nog nergens gecheckt. PCR-test gaat vaak (maar niet altijd) om instaptijd eerste vlucht.sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
Ik zag net van een reiziger het volgende voorbij komen: transit in Bangkok heeft bewijs nodig van een ziektekosten verzekering met dekking voor Covid in Thailand. Een minimale dekking van $50.000
Zulke zaken maken transit (niet door douane) danwel een stop over (door douane) uiterst complex omdat deze regels per land verschillen en aan verandering onderhevig zijn. Zoek dus alles goed uit voordat je boekt en let ook op de geldigheid van je PCR test. Als je een erg lange reis maakt moet je die onderweg misschien ook opnieuw laten uitvoeren.
Hangt ook van het type koffer af. Sinds ik een nieuw meer traditioneel uitziend koffer heb, heb ik geen bagagebriefjes meer aangetroffen, daarvoor 100% van de kerenPolarBear schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Tja, daar heb je toch baggage scanners voor lijkt mij? Ik heb overigens twee keer gehad (naar Toronto en Londen vanuit de US) dat mijn baggage geopend was door de TSA. Wellicht omdat ik er een laptop/tablet in had zitten. Ze pakken het wel weer netjes in.

(blijft n=1 qua persoon maar toch)
Haal ik er altijd gelijk af
[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-01-2022 02:18 ]
In de praktijk, vanuit NL althans, kan dat alleen met een zakelijke reisverzekering.
Waar was dat dan? Heb het zelf nog niet gezien. Bij een paar verzekeringen wordt het expliciet wel getoond dus ik gok dat printscreentjes e.d. ook voldoende bewijs zouden zijn, of niet?Xandrios schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:04:
Ik heb in zuid Amerika vorig jaar een bewijs moeten tonen voor zorgverzekering welke specifiek covid icu kosten dekt. Voor de douane was er ook daadwerkelijk een check van de dekking/policy, je had in feite een brief nodig van de zorgverzekering die aangeeft dat je gedekt bent.
In de praktijk, vanuit NL althans, kan dat alleen met een zakelijke reisverzekering.
Ik heb het op de een of andere manier 10 jaar lang weten te vermijden, maar de verhalen van mijn collega's gaven me dan ook genoeg reden om het te vermijden. Saudia neem je voor je Hajj in Mecca, of omdat je werkgever je naar Saudi stuurt, maar echt nóóit om van A naar B te gaan via JeddahDaniel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:49:
Het goedkoopste wat ik kan vinden is een 567 euro met Saudia maar dat vergt een overnight layover van 6,5 uur in Jeddah (aankomen tegen elven en dan net na vijf uur in de ochtend weer vliegen). Da's precies kut genoeg om wel helemaal verrot te worden maar niet naar een hotel te kunnen. Het airport hotel schijnt daar echt dracononisch slecht te zijn, los van of 3-4 uurtjes slaap je nu echt veel gaat helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door ramrodwillem op 31-01-2022 07:56 ]
Nou ja, €500,- pp minder uitgeven, in ruil voor een uurtje of 6 ongemak. Klinkt als kerst bij mijn schoonfamilie, en daar krijg ik doorgaans niks voor...PowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:28:
[...]
Ik heb het op de een of andere manier 10 jaar lang weten te vermijden, maar de verhalen van mijn collega's gaven me dan ook genoeg reden om het te vermijden. Saudia neem je voor je Hajj in Mecca, of omdat je werkgever je naar Saudi stuurt, maar echt nóóit om van A naar B te gaan via JeddahIk kan echt pagina's volschrijven over de redenen waarom niet. Maar "het goedkoopste" vind ik dan wel weer een goede hollandse redenering
Het verschil is onder andere dat je schoonfamilie je niet een uur in de rij laat wachten omdat ze moeten gaan bidden. En dat ze je niet opsluiten omdat je een broodje met maanzaad bij je hebt. En dat je er een biertje bij kunt drinken. (Saudia is, bij mijn weten, de enige "dry airline" ter wereld.) EnzovoortsWild Chocolate schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:45:
Nou ja, €500,- pp minder uitgeven, in ruil voor een uurtje of 6 ongemak. Klinkt als kerst bij mijn schoonfamilie, en daar krijg ik doorgaans niks voor...

[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 31-01-2022 12:19 ]
Daarom doen we dit ook niet en wacht ik nog met boeken.PowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:28:
[...]
Ik heb het op de een of andere manier 10 jaar lang weten te vermijden, maar de verhalen van mijn collega's gaven me dan ook genoeg reden om het te vermijden. Saudia neem je voor je Hajj in Mecca, of omdat je werkgever je naar Saudi stuurt, maar echt nóóit om van A naar B te gaan via JeddahIk kan echt pagina's volschrijven over de redenen waarom niet. Maar "het goedkoopste" vind ik dan wel weer een goede hollandse redenering
Overnachten op een vliegveld in het Midden-Oosten doe ik simpelweg echt nooit meer. Toen ik vijftien jaar jonger was en de prijs belangrijker heb dat één keer gedaan in Dubai. Het gemiddelde toilet op een festival is schoner dan op het vliegveld van Dubai. Krijg er nog rillingen bij als ik er aan terug denk. Daarnaast vermoedt ik dat Jeddah nog erger is.
Er zijn er meer dry hoor. Zoals bijvoorbeeld Egypt Air, Kuwait Air, Iran air en nog een aantal in die regio.PowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Het verschil is onder andere dat je schoonfamilie je niet een uur in de rij laat wachten omdat ze moeten gaan bidden. En dat ze je niet opsluiten omdat je een broodje met maanzaad bij je hebt. En dat je er een biertje bij kunt drinken. (Saudia is, bij mijn weten, de enige "dry airline" ter wereld.) Enzovoorts
Oa. ASU heeft/had deze requirement. In dat soort gevallen zoeken ze specifiek naar een text die zegt dat Covid gedekt wordt (dus een policy die het niet uitsluit is niet voldoende). Ik gok dat als je screenshots hebt die bewijzen dat jij de policy gekocht hebt (Dus iets met je naam, datum en policy-product-naam) en een screenshot die aangeeft dat de policy covid dekt, je goed zou moeten zitten.Sorcerer8472 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:24:
[...]
Waar was dat dan? Heb het zelf nog niet gezien. Bij een paar verzekeringen wordt het expliciet wel getoond dus ik gok dat printscreentjes e.d. ook voldoende bewijs zouden zijn, of niet?
Klinkt mij ook een beetje zoals met Ukraine International long haul vliegen, of met Xiamen Airlines en dan verbaasd zijn dat je eindigt op een luchthaven zonder één bord in het Engels, waar je dan dient te transiterenPowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:28:
[...]

Het is frappant als je ziet wat mensen willen uitsparen, maar het zijn meestal geen echte koopjes als je weet wat er aan de hand is. Het blijft veel geld natuurlijk, maar dan nog kan je beter naar luchthavens kijken die zichzelf echt als transithub profileren (Singapore bv.). De golfstaten doen ook hun best, maar daar speelt ook een zekere hypocrisie (geen alcohol, geen dit, geen dat, tenzij ...) die verderop in Azië niet of nauwelijks speelt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik kan me dat van destijds niet zo goed herinneren, maar mijn ervaring is natuurlijk geheel de andere kant op gekleurd: Terminal 3 (de moderne Emirates terminal o.a. voor de A380) en dan rondhangen in de Business Class Lounge (wat ik iedereen die ik ken in Dubai doet -- omdat je met een beetje premium credit card meteen silver status hebt). Hapje eten, glaasje champagne. Die lounge beslaat bijna het hele oppervlak van de terminal.crypto-mdk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:18:
Overnachten op een vliegveld in het Midden-Oosten doe ik simpelweg echt nooit meer. Toen ik vijftien jaar jonger was en de prijs belangrijker heb dat één keer gedaan in Dubai. Het gemiddelde toilet op een festival is schoner dan op het vliegveld van Dubai. Krijg er nog rillingen bij als ik er aan terug denk. Daarnaast vermoedt ik dat Jeddah nog erger is.
Voor de "gewone" overstappers is het ook prima, overigens, alleen moet je dan in een bar of restaurant gaan zitten en betalen
De andere internationale airlines zitten natuurlijk op Terminal 1, en dat is allemaal wat ouder, maar nog steeds beter dan het gemiddelde vliegveld.
Dubai herken je al niet meer terug als je twee weken weg bent geweest, laat staan na vijftien jaar
Je kunt ze niet over één kam scheren. Kuweit en Saudi zijn echt Midden-Oosten zoals je je dat voorstelt. De vliegvelden van Oman, Bahrein, Abu Dhabi zijn voornamelijk klein, zeg zoiets als Barcelona of Wenen, maar hebben wel alles. Dubai Airport is echt een hele grote hub, waar je álles hebt. Qatar ken ik niet (dat was een paar jaar niet zo'n bereikbaar vliegveld vanuit de rest van de GolfBorromini schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:10:
De golfstaten doen ook hun best, maar daar speelt ook een zekere hypocrisie (geen alcohol, geen dit, geen dat, tenzij ...) die verderop in Azië niet of nauwelijks speelt.

Zelf weiger ik nog in de smalle economy-stoelen van KLM te gaan zitten, mijn schouders passen daar niet in en het is een 7 uur lang gevecht met je buren
[ Voor 26% gewijzigd door PowerFlower op 01-02-2022 02:05 ]
Nadeel van Dubai T1 is dat je pas de douane door mag 3 uur voor je vlucht. Dus ook geen lounge eerder dan dat. En die normale hal is erg karig. Ook met Marhaba service lukt het mij niet eerder te passeren.PowerFlower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:55:
[...]
Ik kan me dat van destijds niet zo goed herinneren, maar mijn ervaring is natuurlijk geheel de andere kant op gekleurd: Terminal 3 (de moderne Emirates terminal o.a. voor de A380) en dan rondhangen in de Business Class Lounge (wat ik iedereen die ik ken in Dubai doet -- omdat je met een beetje premium credit card meteen silver status hebt). Hapje eten, glaasje champagne. Die lounge beslaat bijna het hele oppervlak van de terminal.
Voor de "gewone" overstappers is het ook prima, overigens, alleen moet je dan in een bar of restaurant gaan zitten en betalen
De andere internationale airlines zitten natuurlijk op Terminal 1, en dat is allemaal wat ouder, maar nog steeds beter dan het gemiddelde vliegveld.
Dubai herken je al niet meer terug als je twee weken weg bent geweest, laat staan na vijftien jaar
[...]
Je kunt ze niet over één kam scheren. Kuweit en Saudi zijn echt Midden-Oosten zoals je je dat voorstelt. De vliegvelden van Oman, Bahrein, Abu Dhabi zijn voornamelijk klein, zeg zoiets als Barcelona of Wenen, maar hebben wel alles. Dubai Airport is echt een hele grote hub, waar je álles hebt. Qatar ken ik niet (dat was een paar jaar niet zo'n bereikbaar vliegveld vanuit de rest van de Golf) maar vrienden van me zijn grote fans van Qatar Airways.
Zelf weiger ik nog in de smalle economy-stoelen van KLM te gaan zitten, mijn schouders passen daar niet in en het is een 7 uur lang gevecht met je burenDan maar 200 bijbetalen voor Emirates.
The best is yet to come
Als Nederlander vraag je bij je eigen zorgverzekering een Engelstalige verklaring op waar duidelijk wordt dat covid gerelateerde zaken verzekerd zijn. Dat is voldoende.sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
Ik zag net van een reiziger het volgende voorbij komen: transit in Bangkok heeft bewijs nodig van een ziektekosten verzekering met dekking voor Covid in Thailand. Een minimale dekking van $50.000
Natuurlijk, maar dat moet je dan wel voor vertrek gedaan hebbenMessje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:18:
[...]
Als Nederlander vraag je bij je eigen zorgverzekering een Engelstalige verklaring op waar duidelijk wordt dat covid gerelateerde zaken verzekerd zijn. Dat is voldoende.
Laatste ambassade nieuws voor reizen naar Thailand:
Vanaf 1 februari 2022 moeten alle reizigers een Thailand Pass aanvragen voor toelating tot Thailand. Deze pas kan binnen 60 dagen voor de geplande reis naar Thailand aangevraagd worden.
Het land is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis alleen naar Thailand als dat noodzakelijk is. Een toeristische reis is geen noodzakelijke reis.
Beide luchtvaartmaatschappijen vond ik altijd vrij frustrerend in de vergelijkingssites. Ze zijn goedkoop, maar als je dan de vluchtduur ziet dan weet je al hoe laat het is. Richting Azië zet ik altijd de vluchttijden binnen de 24 uur, bij voorkeur zonder eerst de lagere prijzen te zien. Dan heb je vaak wel redelijke alternatieven en hoef je alleen maar op te letten bij het Midden-Oosten.Borromini schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:10:
[...]
Klinkt mij ook een beetje zoals met Ukraine International long haul vliegen, of met Xiamen Airlines en dan verbaasd zijn dat je eindigt op een luchthaven zonder één bord in het Engels, waar je dan dient te transiteren. Of mensen die zeggen 'ja ik heb een zaakje gedaan' en dan vol trots hun route laten zien met 1) een luchthavenwissel en 2) een overnachting
. Allemaal al gehoord.
Overigens gaat mijn vrouw gaat het liefste Business Class en rechtstreeks dus het is altijd zaak om met een reëel alternatief te komen
Hamad airport is dikke prima zolang je de business (of first...nog beter) lounge in kan.PowerFlower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:55:
Je kunt ze niet over één kam scheren. Kuweit en Saudi zijn echt Midden-Oosten zoals je je dat voorstelt. De vliegvelden van Oman, Bahrein, Abu Dhabi zijn voornamelijk klein, zeg zoiets als Barcelona of Wenen, maar hebben wel alles. Dubai Airport is echt een hele grote hub, waar je álles hebt. Qatar ken ik niet (dat was een paar jaar niet zo'n bereikbaar vliegveld vanuit de rest van de Golf) maar vrienden van me zijn grote fans van Qatar Airways.
Los daarvan is een overnight layover op élk vliegveld een vrij helse ervaring, tenzij je op de één of andere manier over een bed kan beschikken. De besparing moet wel echt mindboggling zijn wil ik daar bewust voor kiezen.
Ik zit nu zelf (weer) op Phuket. Zolang je een beetje uit de menigte blijft en binnen een mondkapje op doet gaat alles prima. Bangkok is niet leuk met dit weer, zowel buiten als binnen verplicht een mondkapje is het niet voor mij terwijl het dertig graden is.sh4d0wman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:42:
[...]
Natuurlijk, maar dat moet je dan wel voor vertrek gedaan hebbenVoor Cambodja overigens alles uitprinten in kleur, vaccinatie bewijs van stempel laten voorzien door GGD of er zelf 1 op zetten. Waarom men dat wil? Geen idee
![]()
Laatste ambassade nieuws voor reizen naar Thailand:
Vanaf 1 februari 2022 moeten alle reizigers een Thailand Pass aanvragen voor toelating tot Thailand. Deze pas kan binnen 60 dagen voor de geplande reis naar Thailand aangevraagd worden.
Het land is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis alleen naar Thailand als dat noodzakelijk is. Een toeristische reis is geen noodzakelijke reis.
De nieuwe test and go verschilt alleen maar van Sandbox doordat je niet een x aantal dagen vast zit aan een hotel.
Ik zit bij de buren en wij + kinderen lopen nu al 2 jaar met mondkapjes. Voor de kinderen (3 en 10) ook verplicht op school. Fijn is het niet maar loop je zonder dan volgt er een boete en de lokale bevolking kijkt wat minder vriendelijk hehe. De laatste tijd begint het een beetje te veranderen. Hopelijk snel er van af...Messje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Bangkok is niet leuk met dit weer, zowel buiten als binnen verplicht een mondkapje is het niet voor mij terwijl het dertig graden is.
Klopt maar de test and go was weer tijdelijk afgeschaft met de nieuwe variant. Aangezien dat inmiddels al door heel Thailand gegaan is heeft men test and go nu weer terug opgestart.
Veel plezier in Phuket. Daarna maar meer van Thailand gaan zien. Ik vind Phuket niks
En ik wil toch nog even een honorable mention doen voor Etihad. Dat vind ik echt een erg fijne airline. Wat ingetogener dan Emirates qua uitstraling maar nog steeds erg luxe. En de boardingmuziek
Dat is een gevolg, niet een oorzaak. De Amerikaanse markt is gericht op binnenlandse vluchten, maar men moet nou eenmaal ook internationale vluchten kunnen accepteren. Daar is dan enige mate van infrastructuur voor omdat dat nou eenmaal noodzakelijk is (dwz je komt aan op een plek waar je langs CBP gefunneld wordt en nergens anders heen kunt voordat die hun zegje over je gedaan hebben) maar je kunt ze er niet van beschuldigen dat dat prioriteit heeft, anders hadden ze hun proces wel beter ingericht.fopjurist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:10:
[...]
Hoe internationale passagiers in de VS worden ontvangen is gericht op overstappers naar binnenlandse vluchten.
Toegegeven voor intl-naar-intl overstappers hebben ze in de vs helemaal absoluut niks. Daar is op geen enkele manier rekening mee gehouden.
Omdat je in Azië geen bagagelabel met een groene strip aan de zijkant krijgt en in Parijs wel.Het scheiden van baggage gebeurt onvoldoende als je overstapt naar een vlucht binnen de EU. Als je vanuit Azië via Parijs naar Schiphol vliegt, komt je koffer op dezelfde band als die van passagiers die in Parijs zijn opgestapt. Hoe weet de douane op Schiphol dan dat jij wel moet worden gecontroleerd en EU-passagiers niet?
De enige reden dat ze dat niet kunnen, is omdat ze dat niet willen.Ze kunnen minder efficiënt mensen eruit pikken.
Super fijne airline en ook ten tijde van de pandemie een uitstekend business class productSorcerer8472 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
En ik wil toch nog even een honorable mention doen voor Etihad. Dat vind ik echt een erg fijne airline. Wat ingetogener dan Emirates qua uitstraling maar nog steeds erg luxe. En de boardingmuziek
[YouTube: Etihad Airways Boarding Music | 13min]
zaterdag vliegen naar Samui, tips welkomsh4d0wman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:51:
[...]
Ik zit bij de buren en wij + kinderen lopen nu al 2 jaar met mondkapjes. Voor de kinderen (3 en 10) ook verplicht op school. Fijn is het niet maar loop je zonder dan volgt er een boete en de lokale bevolking kijkt wat minder vriendelijk hehe. De laatste tijd begint het een beetje te veranderen. Hopelijk snel er van af...
Klopt maar de test and go was weer tijdelijk afgeschaft met de nieuwe variant. Aangezien dat inmiddels al door heel Thailand gegaan is heeft men test and go nu weer terug opgestart.
Veel plezier in Phuket. Daarna maar meer van Thailand gaan zien. Ik vind Phuket niks
Heel aangenaam inderdaad. Toen COVID-19 ontplofte heb ik nog last minute een vlucht met hen terug naar Europa geboekt (Lufthansa-groep had alles al geschrapt en dus ook m'n terugvlucht) en die muziek was heel aangenaam. Zelfs nog acheraf opgezochtSorcerer8472 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
Hard product is zeker in premium heerlijk. Hadden we Japan binnengemogen dan waren we in 2021 met Etihad naar daar gevlogen, jammer genoeg bleef alles potdicht voor gewone toeristen. En nu is er een kleine op komst, dus het gaat nog wel effe duren eer we long haul vliegen
Nope.Borromini schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:33:
Het staat ook niet gewoon onder 'Amsterdam'?
Wanneer ik kies voor een trip naar de VS met American Airlines, dan zie ik wel AMS - Amsterdam Airport Schiphol staan in het lijstje. Verifly kan het dus wel, maar blijkbaar niet voor een trip naar UK met BA.
Als je bereid bent om te postitoneren naar Athene, dan heeft Saudi een mooi Business Class tarief voor €855 retour. Eten schijnt zeer goed te zijn, maar het is wel een droge airlinecrypto-mdk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:
:fill(white):strip_exif()/f/image/65gBUMg3SNlP1NcP8Rxu0AoK.png?f=user_large)
American Express vraagbaak
Hierboven geposte video niet gekeken?
Ja die heb in gezien, mooi filmografisch verhaal, maar wel erg negatief gekleurd.
Hij vliegt terwijl het land in een diepe lockdown is, en er dus zware cost cutting door de airline is (kijk maar naar de flight load, enkele tientallen mensen in totaal op de vlucht)
Het vliegtuig is het werkpaard van de vloot (a330)
Hij vliegt een relatief korte route, vergelijkbaar met KLM in Bizz naar Madrid vliegen. Dan krijg je ook een snackbox.
Ik zou Suadia zeker in business wel aandurven op de 787/777 kisten; zijn ook andere verhalen te vinden online.
Ik ben een paar keer voor werk naar Saudi geweest.PowerFlower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:55:
[...]
Riyad international airport (Wikipedia: King Khalid International Airport) is een mooie airport maar best klein (denk LHR T5 of kleiner) en het is volgens de strenge moslim regels.. dus geen alcohol.. Wel erg lekkere dadels in de lounge
ik ben ook in Jeddah geweest (Wikipedia: King Abdulaziz International Airport) en de terminal voor flynas(ty) is echt om te huilen.. heel druk, amper tot geen shopping, 1 cafetje met amper zitplek.. weinig WCs.. tenzij je via de gebedsruimte gaat.. geen algemene lounges, alleen voor saudi air BC..
Die airport was echt voor goedkope vluchten voor pelgrims.. beetje vergelijkbaar met niederhein, maar dan ouder en meer vervallen..
Bahrein airpor (waar ik een stopover maakte) was heel anders.. super veel shopping, plenty lounges, alcohol word geschonken etc..
Het verschilt idd behoorlijk vliegveld tot vliegveld..
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 02-02-2022 17:18 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Moet je voor de grap eens flynas vliegen, dat is (geloof het of niet) nog erger!PowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:28:
[...]
Kost wel weinig.. dat wel..
Hard no on that one..Daniel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Het goedkoopste wat ik kan vinden is een 567 euro met Saudia maar dat vergt een overnight layover van 6,5 uur in Jeddah (aankomen tegen elven en dan net na vijf uur in de ochtend weer vliegen). Da's precies kut genoeg om wel helemaal verrot te worden maar niet naar een hotel te kunnen. Het airport hotel schijnt daar echt dracononisch slecht te zijn, los van of 3-4 uurtjes slaap je nu echt veel gaat helpen.
Geloof mij, Jeddah airport staat op mijn 'avoid if possible' lijst.. zeker met zo'n brakke layover..
Mijn vlucht in Jeddah was vertraagd.. en ik moest mijn vlucht naar london halen (in Riyad) maar echt 0,0 informatie bij de balie.. borden waren onduidelijk, iedereen liep als een kip zonder kop door mekaar.. De balie ging dicht toen mensen gingen vragen hoe het zat..PowerFlower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Het verschil is onder andere dat je schoonfamilie je niet een uur in de rij laat wachten omdat ze moeten gaan bidden. En dat ze je niet opsluiten omdat je een broodje met maanzaad bij je hebt. En dat je er een biertje bij kunt drinken. (Saudia is, bij mijn weten, de enige "dry airline" ter wereld.) Enzovoorts
Gelukkig kwam ik in gesprek met een vriendelijke Saudi dame (die met een brit getrouwd was) en die heeft me toen geholpen om informatie te krijgen van wat er nou precies aan de hand was.. maar aangezien zijn vrouw was werd ze door een aantal medewerkers als vuil behandeld (was ze behoorlijk pissig over, en terecht)..
Uiteindelijk heb ik mijn internationale vlucht echt met hakken over de sloot gehaald, maar dat was wel mijn meest stressvolle vliegervaring ooit..
Een dry airline. Zou er ook al een Vegan airline zijn?Stinger_Ventura schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:56:
Ik zou Suadia zeker in business wel aandurven op de 787/777 kisten; zijn ook andere verhalen te vinden online.
[Embed: 16 HOUR flight! Saudia Airlines Business Class Review]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
On a serious note? Denk dat zo iets nog best een toekomstig business model kan zijn! Groene brandstof, minder gewicht/slim-line stoelen tot de Max, CO2 gecompenseerd, duurzaam eten en drinken aan boord… ik zie iets voor me met groene logo’s a la TransAvia….gambieter schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:30:
[...]
Een dry airline. Zou er ook al een Vegan airline zijn?
Vloog laatst in Qatar Business en die hadden ook al een vegan optie op het menu staan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CyIrE6IGL43TBUVKuYr2yxuQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oUdirTkzab1nxSgfSmmec7Qa.jpg?f=user_large)
Bahrein is ook qua stad/land totaal anders dan SA. Er is een lange brug tussen de twee landen, met een hotel voor de Saoedi's die los gaan in Bahrein en hun roes willen uitslagen voordat ze weer de grens over gaan.ToolkiT schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:16:
[...]
Bahrein airpor (waar ik een stopover maakte) was heel anders.. super veel shopping, plenty lounges, alcohol word geschonken etc..
De nachtclubs zitten normaal gesproken ook vol met Saoedi's en die houden het niet bij een wortelsapje...
In dat soort landen is het altijd erg... amusant om met een vrouwelijke gezagvoerder te vliegen. Die hebben vrijwel niets te zeggen, de afhandeling kijkt altijd eerst naar mij, waarna ik met de gezagvoerder overleg om vervolgens haar beslissing door te geven.ToolkiT schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:28:
[...]
maar aangezien zijn vrouw was werd ze door een aantal medewerkers als vuil behandeld (was ze behoorlijk pissig over, en terecht)..
De meeste vrouwelijke collega's hebben zich erbij neergelegd, maar hoe irritant moet het zijn als ze je niet eens zien staan, laat staan naar je luisteren.
yup.. zij is Director at Ministry of Investment.. echt een pittige tante.. maar toch, sommige lui lopen nog wat achter..Fly-guy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:03:
[...]
In dat soort landen is het altijd erg... amusant om met een vrouwelijke gezagvoerder te vliegen. Die hebben vrijwel niets te zeggen, de afhandeling kijkt altijd eerst naar mij, waarna ik met de gezagvoerder overleg om vervolgens haar beslissing door te geven.
De meeste vrouwelijke collega's hebben zich erbij neergelegd, maar hoe irritant moet het zijn als ze je niet eens zien staan, laat staan naar je luisteren.

Oja en even een mailtje "joh je stoelen zijn anders" nope waarom zou je dat doen voor je klanten tenslotte mailen ze ook al niet als je vluchttijden veranderen. Nou echt nooit meer TAP hoor hier
[/rant]
Deze ruimte is te huur!
Neeee! Ik kom er net achter dat deze muziek inmiddels is vervangenSorcerer8472 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
Dit is de nieuwe:
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:29
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik heb exact hetzelfde met stoelselectie, maar dan zonder de change in equipment. Net meerdere keren verschillende stoelen geprobeerd. Opgeslagen en dan weer opnieuw openen en we zitten weer compleet verspreid over de cabine. Zal er eens een belletje aan wagen. Vandaag al gebeld voor vegan maaltijd. Antwoord: hebben we nietMattie112 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:29:
Zijn er nou meer mensen die issues hebben met TAP? Elke keer als er een change is in equipment (dit keer Embrear 190 -> A319 is het drama op de site. Stoelen zijn weer random (stel je voor dat je van 5A -> 5A gaat ookal is die gewoon vrij). En heel vaak heb je meerdere stoelenKan een paar dagen duren of een paar maanden echt super handig....
[Afbeelding]
Oja en even een mailtje "joh je stoelen zijn anders" nope waarom zou je dat doen voor je klanten tenslotte mailen ze ook al niet als je vluchttijden veranderen. Nou echt nooit meer TAP hoor hier![]()
[/rant]

Pfoe bellen, daar heb ik nog niet veel geluk mee gehad (> 45m in de wacht en dan een verbinding alsof je een slechte lijn hebt naar dhr Bell himself). Communicatie doe ik maar over twitter, duurt lang voor je antwoord hebt maar dan krijg je meestal wel iets semi-nuttigs.We Are Borg schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:33:
[...]
Ik heb exact hetzelfde met stoelselectie, maar dan zonder de change in equipment. Net meerdere keren verschillende stoelen geprobeerd. Opgeslagen en dan weer opnieuw openen en we zitten weer compleet verspreid over de cabine. Zal er eens een belletje aan wagen. Vandaag al gebeld voor vegan maaltijd. Antwoord: hebben we nietHet is 2022, zo gek ik die vraag toch niet. Internationale vlucht in business class.
Ook heel bijzonder van die maaltijd dan -_-. Wij vliegen in de EU toen we boekte enige tijd geleden weet ik eigenlijk voor 99% zeker dat er nog een maaltijd bij zat, is nu niks meer over te vinden.... Naja we gaan het beleven over een paar maanden maar hoop wel dat die stoelen even duidelijk kunnen zijn. Hebben allemaal losse boekingen (ivm vouchers je kon er maar 1 per boeking gebruiken ja top). Toch wel fijn om bij elkaar te zitten maar nu weet ik niet wat er klopt

Deze ruimte is te huur!
- We Are Borg
Ging prima. Max 10 minuten in de wacht en dame sprak prima Engels. Had hetzelfde probleem met stoel selectie. Na nog eens 10 min in de wacht heeft ze met een collega het probleem gevonden (combinatie van waar je mag zitten met kind op schoot en minderjarige naast volwassenen etc etc). En zo toch mij op de rij en stoelen gekregen die ik wilde hebben. Geen eten voor ons blijkbaar op een 10 uur vlucht maar stoel is opgelostMattie112 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:29:
[...]
Pfoe bellen, daar heb ik nog niet veel geluk mee gehad (> 45m in de wacht en dan een verbinding alsof je een slechte lijn hebt naar dhr Bell himself).
Nou dan heb je een betere ervaring dan ik de keren dat ik heb moeten bellenWe Are Borg schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:23:
[...]
Ging prima. Max 10 minuten in de wacht en dame sprak prima Engels. Had hetzelfde probleem met stoel selectie. Na nog eens 10 min in de wacht heeft ze met een collega het probleem gevonden (combinatie van waar je mag zitten met kind op schoot en minderjarige naast volwassenen etc etc). En zo toch mij op de rij en stoelen gekregen die ik wilde hebben. Geen eten voor ons blijkbaar op een 10 uur vlucht maar stoel is opgelost
Naja duurt nog een paar maanden dus we gaan zien hoe vaak het in de tussentijd weer gaat veranderen
Deze ruimte is te huur!
“Please note that if a foreign citizen travels across the territory of Russia to the countries of the Customs Union (Kazakhstan, Armenia, Kyrgyzstan) he is required to apply for a transit visa, unless he’s a citizen of countries eligible for visa-free travel to Russia in accordance with bilateral agreements.”
https://netherlands.mid.r...%20bilateral%20agreements.
Maar wtf, geld dat ook bij een overstap van 5 uur op Moskou dan?
Oh, dat hoor je ook niet vaak. Welke branche zit je?FreakNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:59:
ik moet naar Kazachstan voor het werk
Europeanen hebben die idd niet vaak nodig en in Rusland gewoonlijk ook niet maar in dit geval omdat je naar een land gaat waarmee zij in een soort unie zitten blijkbaar wel. Wellicht hebben ze (a la schengen) minder grenscontroles tussen die landen?FreakNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:37:
Ik had niet verwacht een visa nodig te hebben voor een overstap.. Maar het woord zegt het blijkbaar al.... Transit Visa.. Voor alles is een eerste keer dus...
Ik zal de volgende keer maar tijdig een visa regelen. Alhoewel er online verhalen te vinden zijn van mensen die niet gecontroleerd worden ga ik dat risico niet nemen.
https://www.tripadvisor.c...to_Kazakhstan-Russia.html
Dan maar een keer met Turkish… Ben er overigens vaker geweest en toen wel via de Moskou route… Blijkbaar zijn ze er nu scherper op, want die unie is er al langer.
Sector is olie/gas/maritiem idd
[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2022 19:39 ]
Ik vraag mij dan af hoe mensen weten dat er niet op gecontroleerd wordt? Op basis dat ze er niet om vragen (wat in principe niet nodig is om te controleren, de Russische autoriteiten weten wie er in het vliegtuig zitten en wie er een visum hebben aangevraagd) of op basis van niet aangevraagd en niet tegen gehouden?FreakNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:35:
Ja dat dus.
Ik zal de volgende keer maar tijdig een visa regelen. Alhoewel er online verhalen te vinden zijn van mensen die niet gecontroleerd worden ga ik dat risico niet nemen.
- We Are Borg
Ik heb een leuke berg avios. Als ik via BA een ticket bij elkaar klik, staat er een melding: "reduce your flight up to 1090 EUR". Prima, log ik in, kan ik vervolgens max 500 euro besparen met ongeveer de helft van mijn avios punten die ik in het totaal heb. Waarom heb ik geen mogelijkheid om nog meer avios in te wisselen om "up to 1090 EUR" te besparen? Ik heb nog meer dan genoeg punten maar er worden geen opties getoond.
In de zomer 13 bestemmingen vanaf Maastricht! (1 april tot en met 31 oktober)Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:20:
[...]
Dan tel ik Maastricht even niet mee, volgens mij vliegt daar nu niets meer qua personenvluchten.
Alicante, Antalya, Barcelona, Bari, Bodrum, Burgas, Heraklion, Kos, Londen, Mallorca, Rhodos, Zakynthos, Zadar
[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 16-02-2022 11:56 ]
Signatures zijn voor boomers.
7 euro betalen om een boom te planten
of
600 euro betalen zodat jouw deel aan kerosine groen is opgewekt
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 18-02-2022 00:35 ]
- We Are Borg
Goede tip. Ga ik uitzoekenXandrios schreef op zondag 13 februari 2022 @ 06:41:
Heb je wellicht voldoende punten om de vlucht als een award te boeken? Dat geeft meestal een hogere waarde per punt. Hoewel ik zelf geen ervaring heb met Avios specifiek.
@Borromini : klinkt logisch maar dan is de marketing tekst wel krom. Laat dan de Max besparing zien exclusief te taxes.
Ik ga er eens induiken
Ik vermoed dat het marketing praat is.. oftewel als je BC tickeet zou kopen van 30.000 zou je 1090 korting kunnen krijgen oid..We Are Borg schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:20:
Een vraagje voor iemand die meer weet hoe Avios werken.
Ik heb een leuke berg avios. Als ik via BA een ticket bij elkaar klik, staat er een melding: "reduce your flight up to 1090 EUR". Prima, log ik in, kan ik vervolgens max 500 euro besparen met ongeveer de helft van mijn avios punten die ik in het totaal heb. Waarom heb ik geen mogelijkheid om nog meer avios in te wisselen om "up to 1090 EUR" te besparen? Ik heb nog meer dan genoeg punten maar er worden geen opties getoond.
Ik krijg ook altijd maar een vrij klein deel dat ik met punten kan betalen..
Maar beste is even BA een email te sturen of op te bellen..
Nee belastingen moet je volgens mij bij betalen.Borromini schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:44:
Dekt Avios taksen of niet? Want vaak staat in de kleine lettertjes dat zo'n mijlenboeking alleen van toepassing is op het tarief en niet op alle taksen die erbij komen...
Ze hebben dat een tijdje geleden gemaild. Zowel AF als KL.Borromini schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:36:
@CyBeR Als in 'dat zit in de pijplijn' of 'dat zou ik willen'? Want dat zijn geen interne operationele kosten, dus de kans is klein dat je dat met mijlen gaat kunnen betalen lijkt me. Die compensatie loopt altijd via een externe partij vziw.
Heb de mobile typos maar even gefixt.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 18-02-2022 00:35 ]
Ik denk dat die 1090 een standaardbedrag is gebaseerd op de waarde van je totale Avios-saldo. Je kunt de belastingen en toeslagen niet met Avios betalen. Dus ik vermoed dat het fare-deel van de ticketprijs die 500 euro is (of daar in de buurt) en dat de rest belastingen zijn die je net zoals bij een normaal awardticket apart moet afrekenen.We Are Borg schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:20:
Een vraagje voor iemand die meer weet hoe Avios werken.

Nou, dacht ik, als je mij laat stranden in Amsterdam heb je je werk gedaan want daar woon ik
Eenmaal aangekomen:

Geen hond te bekennen natuurlijk om 22u 's avonds.
edit: al denk ik in dit geval dat ze gewoon zuinig zijn en geen hotels willen betalen. Wie niet vliegt, strandt immers niet (tenminste niet op SPL)
[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 22-02-2022 00:28 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mogelijk, hoewel de email wel verder ging:franssie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:22:
@CyBeR lol, doet me denken aan de handbagage waarschuwingen op bijna lege vluchten.
edit: al denk ik in dit geval dat ze gewoon zuinig zijn en geen hotels willen betalen. Wie niet vliegt, strandt immers niet (tenminste niet op SPL)
Ik weet natuurlijk niet hoe druk 't overdag was; ik zag in de schiphol app wel redelijk wat cancelled of delayed vluchten maar catastrofaal zou ik 't niet noemen aan de hand daarvan.Is your flight delayed overnight? Of course, we will gladly compensate the costs of the accommodation (+ € 120 per room, per night). Also transportation to and from the hotel, and a reasonable amount for meals and refreshments will be compensated. Make sure to keep all your receipts.
Dit heb ik helemaal gemist, gistermiddag geland en ja, het was niet heel druk maar is me eigenlijk ook niet opgevallen. (Maar bij arrivals kun je natuurlijk eigenlijk altijd doorlopen)CyBeR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:48:
Kreeg een mailtje van KLM gisteren:
Geen hond te bekennen natuurlijk om 22u 's avonds.
De landing was ook wat ruwtjes, maar niet bijzonder veel van gemerkt omdat m'n film nog niet afgelopen was (:
Ik heb ook problemen gehad met boeken via KLM en vliegen met Delta. Ik boek dus sindsdien Delta vluchten via Delta (en KLM vluchten via AF, de moedermaatschappij AF heeft de IT wat beter op orde dan KLM).Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met dat als je via KLM boekt je ineens bij Delta een Basic Economy ticket status hebt en dus bijv. geen stoel kunt kiezen? (en ze je ook echt achterin het vliegtuig neerzetten)
Het is bevestigd aan de telefoon. Boek je economy bij KLM dan krijg je afhankelijk van beschikbaarheid Basic Economy bij Delta.franssie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Ik heb ook problemen gehad met boeken via KLM en vliegen met Delta. Ik boek dus sindsdien Delta vluchten via Delta (en KLM vluchten via AF, de moedermaatschappij AF heeft de IT wat beter op orde dan KLM).
Een beetje roulette dus. Het ene Light ticket is wel Basic Economy, het andere niet. Je krijgt pas op de luchthaven te horen waar je moet zitten en vaak is dat helemaal achterin.
Vroeger kreeg je gewoon standaard Main Cabin. Nu niet meer dus, en verder is er ook geen indicatie van.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2