All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat eerste ws omdat m'n originele vlucht naar cdg er nog in staat met een transfer tijd van -16:55.
OK waarschijnlijk iets andere stoelen, maar niet zo'n groot verschil als met BC..PolarBear schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:13:
[...]
Denk dat je met de KLM in de war bent. BA Premium Economy zijn weldegelijk andere stoelen, andere catering én significant meer beenruimte.
Beenruimte is wel een groot verschil en om die reden is het wel interresant.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Premium Economy is geen Business Class maar het verschil in stoel is echt enorm:ToolkiT schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:03:
[...]
OK waarschijnlijk iets andere stoelen, maar niet zo'n groot verschil als met BC..
Beenruimte is wel een groot verschil en om die reden is het wel interresant.
/f/image/DGOXvt3aOwzvSwhA3xUV2Vtz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yONeki1y4MyB63VN3aboJgMG.png?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd wanneer KLM eindelijk eens echte premium economy gaat introduceren. Kan mij voorstellen dat de corona crisis deze plannen heeft vertraagd.
[ Voor 11% gewijzigd door PolarBear op 29-09-2021 15:20 ]
Als je dat verschil zet tegen verschil met plaatje hieronder vind ik het maar een marginaal verschil (relatief dan)PolarBear schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:19:
[...]
Premium Economy is geen Business Class maar het verschil in stoel is echt enorm:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd wanneer KLM eindelijk eens echte premium economy gaat introduceren. Kan mij voorstellen dat de corona crisis deze plannen heeft vertraagd.

Ik heb veel met BA gevlogen (dit weekend nog) in zowel EC, PE als BC en PE viel me een beetje tegen eerlijk gezegt als je naar de extra kosten kijkt.. Bij een deal upgraden is het het vaak wel waard..
Maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring.
Hoe dan ook blijf ik BA een prettiger firma finden dan KLM..
EC short haul krijg je nog een fatsoenlijke snack (niet uber luxe, maar een zakje chips en flesje water beide van een premium merk), bij KLM krijg je volgens mijn tegenwoordig niks meer..
EC stoelen zijn op zich ook prima.. en omdat ik silver status heb kan ik gratis de emergency exit stoelen boeken dus qua beenruimte ook wel prima..
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:44
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 29-09-2021 15:55 ]
Hoe gaat het met online inchecken als je je ticket niet bij de maatschappij zelf koopt, kan je online incheken van te voren of alleen op het vliegveld zelf?
Ik heb Kilroy proberen te bellen en gemaild maar geen reactie .
Als ze al niet te bereiken zijn als je een ticket wilt kopen. Hoe denk je dan dat dat gaat als je ze echt nodig hebt?ramrodwillem schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:45:
Normaal koop ik mijn vliegtickets altijd bij de luchtvaartmaatschappij zelf, nu hebben een aantal ticket aanbieders goede aanbiedingen, ik wil naar Nepal , aanbod is klein maar via Dubai met KLM en FlyDubai dus redelijk goede aanbieding oa bij Kilroy travel.
Hoe gaat het met online inchecken als je je ticket niet bij de maatschappij zelf koopt, kan je online incheken van te voren of alleen op het vliegveld zelf?
NOOIT 👏 BOEKEN 👏 BIJ 👏 DERDE 👏 PARTIJEN 👏ramrodwillem schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:45:
Normaal koop ik mijn vliegtickets altijd bij de luchtvaartmaatschappij zelf, nu hebben een aantal ticket aanbieders goede aanbiedingen, ik wil naar Nepal , aanbod is klein maar via Dubai met KLM en FlyDubai dus redelijk goede aanbieding oa bij Kilroy travel.
echt die paar euro verschil is 't gewoon niet waard, zeker niet in covid tijden.
Werkt gewoon het zelfde, maar zoals hierboven: hoe bereikbaar denk je dat ze zijn als er iets aan de hand is (vlucht gecanceld of gewijzigd, en dat gebeurt aan de lopende band op dit moment) als je ze al niet eens kunt bereiken voor een extreem simpele vraag?Hoe gaat het met online inchecken als je je ticket niet bij de maatschappij zelf koopt, kan je online incheken van te voren of alleen op het vliegveld zelf?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Delta wel eens proberen te bereiken?Mattie112 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:47:
O en boek ook nooit bij TAP die gasten kan je ook niet bereiken. Uur in de wacht aan de tel -> verbinding verbroken, via twitter krijg ik meestal wel antwoord na 3 reminders en 3 weken wachten.... pfffft. Als ik ooit weer met TAP moet boek ik wel via 3rd party kan niet slechter zijn!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
+1 in 2019 vluchten naar Sydney geboekt, deels direct bij Quantas, deels via een derde partij (de combinatie van vluchten was niet te boeken direct, iig niet voor een vergelijkbaar bedrag, want allerlei firma's..CyBeR schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:02:
[...]
NOOIT 👏 BOEKEN 👏 BIJ 👏 DERDE 👏 PARTIJEN 👏
echt die paar euro verschil is 't gewoon niet waard, zeker niet in covid tijden.
[...]
Werkt gewoon het zelfde, maar zoals hierboven: hoe bereikbaar denk je dat ze zijn als er iets aan de hand is (vlucht gecanceld of gewijzigd, en dat gebeurt aan de lopende band op dit moment) als je ze al niet eens kunt bereiken voor een extreem simpele vraag?
Toen kwam de pandemic en moest alles geannuleerd worden.. quantas betaalde heel snel terug, maar die 3e partij (wat het meeste geld was ook) duurde maaaanden.. met elke keer weer een kutsmoesje waarom het zo lang duurde..
Qua inchecken is het trouwens hetzelfde.. je krijgt een boeking nummer voor de maatschappij en daarmee kan je online inchecken.. wel moet je opletten want vaak heb je een boeking nummer van de 3e partij en een van de vliegmaatschappij, en je moet natuurlijk de juiste code op juiste plek gebruiken.. sommige systemen hebben ook een soort single signon waar je kan doorklikken..
Maar als je het kan voorkomen boek dan niet bij derden.. vaak scheelt het qua kosten ook niet zo veel..
Nou, mijn ervaringen waren anders. Wachttijden van 4+ uur. Misschien is het inmiddels beter...oohh schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Werkt prima hoor. Zowel telefonisch als via iMessage geen probleem.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
In normale omstandigheden is er niks mis met bij een echt reisbureau (dus met een fysieke aanwezigheid). Als je ticket van een deftige maatschappij is, die duidelijk communiceert over wat er kan - zoals bv. de Lufthansa-groep en AFKL oa - dan kan die reisagent exact hetzelfde doen als de airline zelf.CyBeR schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:02:
[...]
NOOIT 👏 BOEKEN 👏 BIJ 👏 DERDE 👏 PARTIJEN 👏
Van oa. TP, PS (wie verzint het om daar überhaupt mee te boeken als je niet in Oekraïne moet zijn
Prijsstunters online boeken voor een paar euro verschil, daar geldt altijd: goedkoop is duurkoop. Service is nooit deel van zo'n verdienmodel, maar zolang er geen pandemie of vulkaan uitbarst staan mensen daar niet bij stil.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb de afgelopen paar maanden vier trips geboekt (13 vluchten totaal) en daarvan zijn er exact nul zonder enige vorm van wijziging. Een is zelfs al twee keer gewijzigd (met bovenstaande screenshot tot gevolg.) Voor mij geen probleem want ik heb steeds met AF of KL zelf geboekt en als er dan een wijziging is die niet uit komt of waarvoor je een tijdmachine nodig hebt dan bel je ze en fixen ze 't. Met een reisbureau kan dat niet en moet je 't met dat reisbureau regelen en daar blijkt uit de ervaringen van anderen dat dat op z'n minst stroef gaat en dat ze je vaak laten betalen voor het wijzigen van je itinerary zelfs als die door de airline overhoop gegooid is.
In normale tijden zijn die wijzigingen niet zo frequent dus loop je minder tegen dat soort problemen aan.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 05-10-2021 20:21 ]
Dan heb je nog het voordeel dat die normaal Engels spreken. Bij TAP spreek je iemand die half Engels kan en een telefoon heeft uit het jaar kruik waardoor het gesprek (als je al iemand krijgt....) ook nog eens 3x zo lang duurt haha
'Singapore reservations' is natuurlijk ook niet bekend bij 99% van die mensen.
Hier in Nederland verbreekt de KLM gewoon de verbinding voor niet FB/statusloze bellers na het keuzemenu wegens extra drukte.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Nou, dat dit kan gebeuren snapte ik in het begin van de crisis nog wel, maar er is ondertussen toch meer dan genoeg tijd geweest om op te schalen? Ik snap echt niet hoe KLM dit nog steeds niet op orde heeft, getuige de klachten hier en elders online.Grouchy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:14:
Hier in Nederland verbreekt de KLM gewoon de verbinding .... wegens extra drukte.
Sometimes you need to plan for coincidence
Als 't zo simpel was zou je het probleem vermoedelijk niet bij letterlijk elke airline (waaronder de grootsten) terug zien komen lijkt me.Hmmbob schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:20:
[...]
Nou, dat dit kan gebeuren snapte ik in het begin van de crisis nog wel, maar er is ondertussen toch meer dan genoeg tijd geweest om op te schalen? Ik snap echt niet hoe KLM dit nog steeds niet op orde heeft, getuige de klachten hier en elders online.
KLM geeft aan dat een van mijn vluchten in December gecanceld is, maar je kunt die nog gewoon boeken
Edit: non-stop van gemaakt, wel even nabellen voor de FB XP want die wil ik volgens de ams-cdg-bcn berekening hebben natuurlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 06-10-2021 14:57 ]
Yep: https://www.klm.nl/flight...11227&flightNumber=KL1223Xandrios schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:50:
Is dat de 6:50 vlucht naar CDG? Die heb ik ook nog enkele keren geboekt staan dit jaar. So far geen updates over cancellations.
Cancelled vanaf 27 dec tot en met 2 januari zo te zien.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 06-10-2021 17:07 ]
Ik denk dat het wel zo simpel is. Ze hebben het personeel dat verstand heeft ontslagen en krijgen die niet meer terug.CyBeR schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:26:
[...]
Als 't zo simpel was zou je het probleem vermoedelijk niet bij letterlijk elke airline (waaronder de grootsten) terug zien komen lijkt me.
<>
KLM heb ik moeten sommeren (!) om mijn geld terug te krijgen. Juist de groteren lijken echt kreupel uit de crisis gekomen te zijn en zie ik nog wel omvallen. De gunfactor is wel weg zeg maar.
Dat LVNL en SPL niet meewerken zal zeker niet helpen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ah, thanks. Ik vlieg al wat eerder (Okt & Nov). Wilde wel zekerheid hebben met die 30XP per vluchtCyBeR schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:05:
[...]
Yep: https://www.klm.nl/flight...11227&flightNumber=KL1223
Cancelled vanaf 27 dec tot en met 2 januari zo te zien.
AirFrance ook trouwens, afgelopen vrijdag nog meegemaakt. Herbeld maar Frans gekozen ipv Nederlands en het was plots geen probleem trouwensGrouchy schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:14:
Hier in Nederland verbreekt de KLM gewoon de verbinding voor niet FB/statusloze bellers na het keuzemenu wegens extra drukte.
Je kunt ook voor Engels kiezen, dan krijg je iemand aan de lijn uit India(??) die niet geweldig Engels spreekt en voor alles even de backoffice moet bellen. Meerdere keren gedaan en kwam uiteindelijk wel goedHmmbob schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:20:
[...]
Nou, dat dit kan gebeuren snapte ik in het begin van de crisis nog wel, maar er is ondertussen toch meer dan genoeg tijd geweest om op te schalen? Ik snap echt niet hoe KLM dit nog steeds niet op orde heeft, getuige de klachten hier en elders online.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik kan helemaal niet kiezen als ik mobiel bel, hij gaat er gewoon van uit dat ik een indier wil (is idd elke keer zo) en ik weet niet hoe ik dat moet aanpassenSorcerer8472 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:34:
[...]
Je kunt ook voor Engels kiezen, dan krijg je iemand aan de lijn uit India(??) die niet geweldig Engels spreekt en voor alles even de backoffice moet bellen. Meerdere keren gedaan en kwam uiteindelijk wel goed

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2021 06:35 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 07-10-2021 08:48 ]
In BE is het NL/FR (hoe verassendXandrios schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:48:
Als ik het Nederlandse AF nummer bel krijg ik gewoon de keuze NL/EN? Wel onder werktijd (9-5).
Ja als ik vanaf een andere telefoon bel ook maar als ik m'n eigen mobiel gebruik dan herkent 'ie m'n nummer (vraagt ook niet naar m'n FB nummer) en komt alles in het engels tevoorschijn, inclusief indiaas call center. (De medewerkers van de Nederlandse call centra spreken blijkbaar geen Engels.)Xandrios schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:48:
Als ik het Nederlandse AF nummer bel krijg ik gewoon de keuze NL/EN? Wel onder werktijd (9-5).
Edit: FB gebeld (met ander nummer) en blijkbaar stond ergens een instelling daarvoor die ik zelf niet kon vinden. Ze heeft 't aangepast en nu krijg ik idd netjes het nederlandse menu.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2021 11:58 ]
Versta ik volledig, mogen ze zo meer mails van versturenquote: Miles&More email如果能轻松为您的里程账户累积里程,是不是很不错? 有了My Challenge,现在可以办到了。My Challenge不断为您提供针对您的个人需要而量身定制的新目标,这样您就可以轻松获取额外奖励里程或将其用于公益事业。
下载Miles & More飞常里程汇应用程序,并从您的第一个My Challenge开始。
我们希望您愉快地在Miles & More飞常里程汇应用程序中体验My Challenge。
此致,
您的Miles & More飞常里程汇团队
Google translate werkt anders best aardig ;-)azerty schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Versta ik volledig, mogen ze zo meer mails van versturen
Maar handig is het nietZou het niet geweldig zijn als u gemakkelijk mijlen zou kunnen verzamelen voor uw mijlenrekening? Met Mijn Uitdaging kan het nu. My Challenge blijft u nieuwe doelen bieden die zijn afgestemd op uw persoonlijke behoeften, zodat u gemakkelijk extra award Miles kunt verdienen of deze voor een goed doel kunt gebruiken.
Download de Miles & More-app en start met uw eerste My Challenge.
We hopen dat u zult genieten van My Challenge in de Miles & More-app.
Eerlijk,
Uw Miles & More-team
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ah dat deed (doet?) IHG ook. Zo van als je bij 3 verschillende hotel ketens overnacht extra punten, zoveel overnachtingen in een kwartaal extra punten etc.CyBeR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:34:
Dus als ik 't goed begrijp is Miles & More een soort gepersonaliseerd achievements systeem aan 't introduceren?
franssie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:56:
[...]
Google translate werkt anders best aardig ;-)
En nu in het Engels, met dit bovenaan
We are sorry that you received this email in Chinese. That was maybe too much of a challenge. We apologize for the inconvenience.
Als ik die mail zo bekijk, ja. Niet van plan die app te installeren, ik vlieg toch bijna niet meer...CyBeR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:34:
Dus als ik 't goed begrijp is Miles & More een soort gepersonaliseerd achievements systeem aan 't introduceren?
De goede oude tijd met Accelerate! Dat was lekker verdienen. Niet met ze boeken tot de volgende Accelerate uitkwam, een handvol nachten met IHG doen en 30K punten erbij.PolarBear schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:45:
[...]
Ah dat deed (doet?) IHG ook. Zo van als je bij 3 verschillende hotel ketens overnacht extra punten, zoveel overnachtingen in een kwartaal extra punten etc.
Aanstaande zaterdag vlieg ik vanaf Düsseldorf airport
- zijn er nog bijzonderheden qua coronamaatregelen waar we rekening mee moeten houden
- wij vliegen met Corendon, nu hebben wij via Corendon bagage bij geboekt, netjes betaald en ook bevestiging van ontvangen. Maar ik zie dit nergens terug op de tickets of boardingpasses. Gaat dit wel goed?
Wat betreft je eerst punt: https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland
En voor het 2e, wat geeft Corendon aan?
Nou hun online omgeving is super onduidelijk. Ik heb eigenlijk een extra boekingsnummer ontvangen voor de koffers. Hier kan ik ook inloggen, maar verder is deze reservering leeg.
Het normale boekingsnummer geeft opties voor stoel reservering en inchecken etc. Maar die kan ik de geboekte koffers niet terug vinden.
Dit zou natuurlijk normaal kunnen zijn, maar het voelt een beetje onlogisch, want hoe zou dit moeten werken op het vliegveld.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
ik heb eerder opgevangen dat KLM Health Services betrouwbaar is maar heb geen eigen ervaringGoner schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:41:
Er zijn hier nogal wat frequente vliegers ; we moeten ons eind deze maand laten testen voor vliegreis naar Zuid-Afrika en vragen ons af waar je het best een PCR test kan laten doen ... of maakt het niks uit qua prijs en kwaliteit ??
https://klmhealthservices.com/reisvoorbereiding/coronatest/
Misschien helpt deze bump om het onder de aandacht te brengen bij iemand die wel recente ervaring heeft met reizen en testen buiten de EU.
bereid je ook goed voor op de terugreis en bijbehorende testen, op zich is deze info wel duidelijk:
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus
What's in the case?
Voor terugreis heb ik vooralsnog alleen de QR code nodig.
Ook quarantaine is niet meer nodig sinds kort.
Ik ben in juli naar Venezuela gereisd. Aangezien ik ANWB-lid ben, kreeg ik korting bij Coronalab.eu. Deze heb ik gebruikt en werd ook geaccepteerd door Venezuela. Volgens de ANWB-site waren het internationaal geaccepteerde testuitslagen en daar ben ik dan maar vanuit gegaan. Mocht je lid zijn: https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/coronatestGoner schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:41:
Er zijn hier nogal wat frequente vliegers ; we moeten ons eind deze maand laten testen voor vliegreis naar Zuid-Afrika en vragen ons af waar je het best een PCR test kan laten doen ... of maakt het niks uit qua prijs en kwaliteit ??
Als ik nu een stoel zou reserveren kost me dat minimaal €25 voor het stuk naar Dubai. Iemand enig idee of je zodra inchecken online is geopend je een stoel krijgt aan gewezen of kan je uit de vrije stoelen zelf kiezen, neem aan dat het dan geen extra € kost?
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2021 22:28 ]
Als jij zelf al geen stoel hebt gekozen omdat je die €25 niet wilt betalen, hoe denk je dan dat je de mate van bezetting van dat vliegtuig aan de hand van gekozen stoelen kunt bepalen?ramrodwillem schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 06:30:
Thx , als ik het nu zie , vliegtuig zit voor iets meer dan een kwart vol, denk ik dat het wel mee zal vallen, ik hou het in de gaten.
Zelf doe ik dat ook (indien geen stoel er bij) zelfs als het 03:00 is oid even de wekker zetten, snel de boel fixen en mn bed weer in
[ Voor 15% gewijzigd door Sunri5e op 15-10-2021 11:31 ]
Nogmaals: je kunt dat niet zien aan de seatmap. Sinds dat je extra moet betalen voor een stoelreservering (ongeacht of dat een betere stoel is of niet) kiezen de meeste mensen geen stoel vantevoren. Die kist kan 100% uitverkocht zijn maar als maar 10% daarvan een stoel gereserveerd heeft, weet je dat pas bij de check-in.Mattie112 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:12:
Je kan af en toe even een stoel 'reserveren' om te kijken hoe vol het vliegtuig zit. Zie je dat het steeds voller en voller wordt (en dus minder kans op de stoelen die je wil) kan je altijd nog betalen.
Je bent ex-ams nooit de eerste die incheckt. (En ja, ik probeer 't elke keer, en nee, 't is nog nooit gelukt. Naar Amsterdam toe wel.) KLM vervoert grote hoeveelheden transferpax en die checken *uren* voor de check-in van jouw vlucht al in voor hún eerste vlucht (naar Amsterdam), inclusief stoelkeuze. Die beste (gratis) stoelen zijn dan dus al pleite voordat jij in kunt checken.Is er nog genoeg dan zou ik je wekker zetten op exact de tijd dat je in kan checken grote kans dat je nog een stoel hebt
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2021 12:00 ]
Als je de SkyPriority check-in gebruikt kun je 'm niet missen; gewoon meteen daar de trap op.Sunri5e schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:25:
Ik vlieg aankomende week naar Curacao en voor het eerst met Business Class. Nu zag ik dat ik gebruik kan maken van de Fast Lane handbagage. Nu kom ik redelijk veel op Schiphol. Echter is mij die Fast Lane nooit opgevallen. Weet iemand waar ik dan moet wezen? Dit lijkt mij namelijk wel handig aangezien het herfstvakantie is en het wellicht wat drukker is.
Tip kan nog wel zijn om via de Air France site in te checken, waar je bij KLM 24u van te voren kan inchecken, kan dat via AF vanaf 30u van te voren. Tenminste, toen ik vaak op en neer vloog tussen de VS en NL werkte dat perfect.CyBeR schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:59:
Je bent ex-ams nooit de eerste die incheckt. (En ja, ik probeer 't elke keer, en nee, 't is nog nooit gelukt. Naar Amsterdam toe wel.) KLM vervoert grote hoeveelheden transferpax en die checken *uren* voor de check-in van jouw vlucht al in voor hún eerste vlucht (naar Amsterdam), inclusief stoelkeuze. Die beste (gratis) stoelen zijn dan dus al pleite voordat jij in kunt checken.
Werkt ook gewoon voor KL vluchten, is allemaal precies hetzelfde
Sometimes you need to plan for coincidence
Vreemd, is bij KLM namelijk ook 30u behalve voor vluchten naar de VS waar 't 24 is (volgens mij omdat de yanks dat willen).Hmmbob schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:52:
[...]
Tip kan nog wel zijn om via de Air France site in te checken, waar je bij KLM 24u van te voren kan inchecken, kan dat via AF vanaf 30u van te voren. Tenminste, toen ik vaak op en neer vloog tussen de VS en NL werkte dat perfect.
Werkt ook gewoon voor KL vluchten, is allemaal precies hetzelfde
Burp
Als je je ouders gaat ophalen zou ik daar 20-30 minuten na landing zijn. Tel daar 10-15 minuten bij op als ze ruimbagage hebben.
ThxLeetness schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:32:
Zonder ruimbagage en paspoortcontrole ligt het voor 80% aan de baan waarop geland wordt. Met landen op de kaagbaan sta je binnen 5 minuten in de terminal, terwijl landen op de polderbaan je makkelijk 20 minuten extra kost.
Als je je ouders gaat ophalen zou ik daar 20-30 minuten na landing zijn. Tel daar 10-15 minuten bij op als ze ruimbagage hebben.
Maar het duurt vanwege corona nu niet een stuk langer vanwege een extra controle /maatregelen?
Burp
Komen ze uit Schengen aan? Dan namelijk sowieso niet aangezien dat op Schiphol niet gecontroleerd wordt (dat doet de airline voor vertrek.)Wii4all schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Thx
Maar het duurt vanwege corona nu niet een stuk langer vanwege een extra controle /maatregelen?
het is een vlucht vanuit panama naar parijs en dan door naar amsCyBeR schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Komen ze uit Schengen aan? Dan namelijk sowieso niet aangezien dat op Schiphol niet gecontroleerd wordt (dat doet de airline voor vertrek.)
Burp
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jH5C2lFDudaaCxnDmhxRYANz.webp?f=user_large)
Ook niet Schengen word je niet gecontroleerd is mijn ervaring.. (UK in mijn geval)CyBeR schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Komen ze uit Schengen aan? Dan namelijk sowieso niet aangezien dat op Schiphol niet gecontroleerd wordt (dat doet de airline voor vertrek.)
Ja ik geloof dat Schiphol(/Nederland) dat voornamelijk uitbesteedt aan de airlines bij het inchecken, maar ik alleen persoonlijke ervaring met aankomst vanuit Schengen.ToolkiT schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
Ook niet Schengen word je niet gecontroleerd is mijn ervaring.. (UK in mijn geval)
Klopt BA checkt het wel.. sterker nog moest in vliegtuig zelf nog een extra papieren formulier invullen..CyBeR schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Ja ik geloof dat Schiphol(/Nederland) dat voornamelijk uitbesteedt aan de airlines bij het inchecken, maar ik alleen persoonlijke ervaring met aankomst vanuit Schengen.
Bij inchecken of boarden checken ze de covid tests etc.
Sommige lui hadden online ingecheckt en daar moesten de covid papieren bij de gate nog gechecked worden..
Had netjes mijn test in mijn passport maar dit papiertje kreeg ik direct terug van de Marechaussee zonder dat hij er ook maar naar keek.
Naar de VS werd wel naar mijn zelf uitgeprinte papiertje gekeken op Schiphol en bij aankomst, maar geen verificatie.
Morgen vanuit de VS via Amsterdam weer terug naar Uganda, ben benieuwd. Dit test resultaat is weer gewoon wat tekst, zonder verificatie kost dat vijf minuten om zelf in elkaar te draaien.
Ik zit de komende maanden regelmatig in Dubai. Nu is videobellen daar verboden (via Facetime/Whatsapp bijvoorbeeld). Het gebruik van een VPN is ook verboden.
Iemand daar al eens mee te maken gehad?
Ik kom regelmatig in China waar iets soort gelijks aan de hand is, maar daar is het gebruik van een VPN nooit een probleem geweest.
The best is yet to come
@PowerFlower heeft misschien wel tips..Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Niet direct een vlucht gerelateerde vraag, maar ik vind geen ander topic waar het in past.
Ik zit de komende maanden regelmatig in Dubai. Nu is videobellen daar verboden (via Facetime/Whatsapp bijvoorbeeld). Het gebruik van een VPN is ook verboden.
Ik kom regelmatig in China waar iets soort gelijks aan de hand is, maar daar is het gebruik van een VPN nooit een probleem geweest.
Op de site van TAP bijvoorbeeld staat:
All passengers traveling to Continental Portugal, either as a final destination, in transit or transfer, must complete this online form after checking-in for the flight.
The proof of the filled out form will need to be presented at control points.
(https://portugalcleanandsafe.pt/en/passenger-locator-card)
Maarja je moet daar verplicht een adres invullen in Portugal maar in mijn geval is het puur een tussenstop. Beetje gek zo dat form dat daar geen optie voor is? Maar wat vul je daar nou in?
Bensimpel
Positieve meneer
Dan zet je daar toch gewoon transfer in? (En als ze echt een adres willen, je thuisadres? )Mattie112 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:27:
Iemand onlangs nog een overstap gemaakt in Portugal?
Op de site van TAP bijvoorbeeld staat:
All passengers traveling to Continental Portugal, either as a final destination, in transit or transfer, must complete this online form after checking-in for the flight.
The proof of the filled out form will need to be presented at control points.
(https://portugalcleanandsafe.pt/en/passenger-locator-card)
Maarja je moet daar verplicht een adres invullen in Portugal maar in mijn geval is het puur een tussenstop. Beetje gek zo dat form dat daar geen optie voor is? Maar wat vul je daar nou in?
Onderaan kun je een vinkje aanzetten voor: Permanent address is the same as above, en dan gewoon je thuis adres invullen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bensimpel op 19-10-2021 11:30 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
Teams en zoom werken wel op dit moment volgens mij. In een hotel met open wifi zou ik het nog wel aan durven een vpn te gebruiken. Met eigen inlog-creditials zou ik het er al niet op gokken.Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Niet direct een vlucht gerelateerde vraag, maar ik vind geen ander topic waar het in past.
Ik heb er gewerkt en VPN op bedrijfslaptop was bij mij geen enkel probleem.Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Privé VPN werkt over het algemeen ook wel goed (heb ik gebruikt om voetbal te kunnen kijken). Maar kun je het beste wel van tevoren installeren. Ter plekke proberen ze het wel flink tegen te werken.
Zoals al gezegd, werkt een VPN prima.Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Het is overigens niet zo dat een VPN op zich verboden is, maar dat het gebruik van zo'n dienst voor criminele activiteiten verboden is.
Probleem in dat soort landen is dat dingen die voor ons gewoon zijn, al snel crimineel kunnen zijn (verkracht worden bv.).Any person that circumvents the protocol address of the internet by using a delusive address or an address belonging to others or by any other means for the purpose of committing a crime or preventing its discovery shall be punished by imprisonment and a fine not less than (AED 150.000) and not exceeding (AED 500.000) or by any of these punishments.
Ja, en videobellen is dus verboden zover ik begrijp. Ga het er maar niet op gokken, zeker niet omdat ik nog regelmatig terug moet, en ik GM word van onze branche daar (op papier)Fly-guy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Zoals al gezegd, werkt een VPN prima.
Het is overigens niet zo dat een VPN op zich verboden is, maar dat het gebruik van zo'n dienst voor criminele activiteiten verboden is.
[...]
Probleem in dat soort landen is dat dingen die voor ons gewoon zijn, al snel crimineel kunnen zijn (verkracht worden bv.).
The best is yet to come
Heenreis was prima, van te voren alle documenten geupload bij KLM. Kreeg zoals verwacht geen boardingpass en moest verplicht via de check in balie. Daar werd niets meer gecontroleerd omdat er 'readytofly' op de pass stond. We moesten vervolgens wel naar D8 voor de 'extra gezondheidscheck', maar konden gebruik maken van de 'readytofly' line. Waar er vervolgens nog een stempel op onze 'readytofly' logo geplakt werd.
Het was mij eigenlijk niet duidelijk waarom dat nog nodig was.
Heel mooi om te zien dat er in de terminal goed afstand gehouden wordt, tot je op het vliegtuig zelf zit 😂
---
Weg terug ging prima, weer de ready2fly proberen te doen, maar omdat onze antigeen test maximaal 24 uur van te voren moest zijn was het te laat denk ik (16 uur van te voren geupload), nooit meer wat van gehoord en werd er bij de incheck gevraagd of we een negatieve test hadden + quarantine verklaring. Allemaal niet heel erg spannend, hoogstens vervelend dat we daar nog altijd onze elektronica uit de tas moeten halen.
Bij het boarden werd alsnog ongeveer de helft de wachtrij uitgegooid omdat ze geen digitale verklaring hadden of papieren verklaring hadden ingevuld. Aankomst op Schiphol was snel voor Schiphol begrippen, maar wel merkbaar dat we terugkwamen tijdens de herfstvakantie.
Over het algemeen overal een stuk rustiger, maar omdat er minder eetgelegenheden open zijn, minder security scans e.d. dat je alsnog vrij drukke clusters krijgt.
Na 10 jaar in Dubai heb ik daar wel antwoorden opDean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Ten eerste: videobellen is niet zo zeer verboden, maar de meeste bedrijven betalen niet voor de telco licentie die er voor nodig is -- en dus worden ze geblokkeerd. (Ongeveer een kwart van het federale budget komt van de telco's; aangezien er geen inkomstenbelasting is, moet het geld érgens vandaan komen...) Teams en Zoom werken prima, bijvoorbeeld. Dat is langzaamaan aan het verbeteren; Facetime werd bijvoorbeeld tot iOS 13 door Apple op de iPhones zélf geblokkeerd (was niet eens beschikbaar als app), maar nu niet meer (als je niet de UAE als regio ingesteld hebt). Tijdens de Expo lijken nu ook Facetime en WhatsApp eindelijk gewoon op de netwerken te werken (hoewel volgens sommigen alleen op het Expo terrein).
Ten tweede, VPNs zijn verboden om te gebruiken voor dingen die illegaal zijn. Dat kun je heel ruim nemen (...zoals het gebruik van VOIP) maar waar ze zich eigenlijk het meeste zorgen overmaken is terrorisme etc. -- niet zo zeer VOIP. En de VAE is dan ook een van de landen met het hoogste gebruik van VPNs
Tot slot, er zijn 2 grote telco's in de VAE -- DU en Etisalat. Etisalat is véél actiever in het blokkeren van diensten dan DU. Op een mobiele verbinding van Etisalat krijg je zelfs ExpressVPN bijna niet aan de praat. Daarentegen hebben veel grote bedrijven voor hun verbindingen bedongen dat DU/Etisalat veel (of de meeste) blokkeringen opheffen, dus probeer altijd even de kantoor wifi
[ Voor 7% gewijzigd door PowerFlower op 19-10-2021 15:02 ]
Ja, maar het stond ook vrij duidelijk in beeld bij mij. Kunnen geen mails sturen.Homeland schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:43:
Iemand ook problemen met KLM vandaag? Ticket geboekt, geen email ontvangen, is ook niet terug te vinden in mijn account en de klantenservice lijkt een dag vrij te hebben, daar hoor je niets van...
The best is yet to come
Thanks! Weet voldoende!PowerFlower schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:58:
[...]
Na 10 jaar in Dubai heb ik daar wel antwoorden op
Ten eerste: videobellen is niet zo zeer verboden, maar de meeste bedrijven betalen niet voor de telco licentie die er voor nodig is -- en dus worden ze geblokkeerd. (Ongeveer een kwart van het federale budget komt van de telco's; aangezien er geen inkomstenbelasting is, moet het geld érgens vandaan komen...) Teams en Zoom werken prima, bijvoorbeeld. Dat is langzaamaan aan het verbeteren; Facetime werd bijvoorbeeld tot iOS 13 door Apple op de iPhones zélf geblokkeerd (was niet eens beschikbaar als app), maar nu niet meer (als je niet de UAE als regio ingesteld hebt). Tijdens de Expo lijken nu ook Facetime en WhatsApp eindelijk gewoon op de netwerken te werken (hoewel volgens sommigen alleen op het Expo terrein).
Ten tweede, VPNs zijn verboden om te gebruiken voor dingen die illegaal zijn. Dat kun je heel ruim nemen (...zoals het gebruik van VOIP) maar waar ze zich eigenlijk het meeste zorgen overmaken is terrorisme etc. -- niet zo zeer VOIP. En de VAE is dan ook een van de landen met het hoogste gebruik van VPNsZorg wel dat je een goede VPN hebt (ExpressVPN heeft het voor mij het beste gedaan de afgelopen paar jaar). Zoals alles, je kunt extreme pech hebben en er een enorme boete voor krijgen, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord die dat gebeurd is -- en vrijwel iedereen die ik ken gebruikt een VPN
Tot slot, er zijn 2 grote telco's in de VAE -- DU en Etisalat. Etisalat is véél actiever in het blokkeren van diensten dan DU. Op een mobiele verbinding van Etisalat krijg je zelfs ExpressVPN bijna niet aan de praat. Daarentegen hebben veel grote bedrijven voor hun verbindingen bedongen dat DU/Etisalat veel (of de meeste) blokkeringen opheffen, dus probeer altijd even de kantoor wifi
Van expo terrein had ik inderdaad ook vernomen ja. China had dat ook altijd rond de F1 of andere grote internationale evenementen. Opeens werkte alles
The best is yet to come
Toevallig keek ik net op de KLM site aan daar stond een melding dat ze problemen met de email hebben..Homeland schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:43:
Iemand ook problemen met KLM vandaag? Ticket geboekt, geen email ontvangen, is ook niet terug te vinden in mijn account en de klantenservice lijkt een dag vrij te hebben, daar hoor je niets van...
Mijn ouders gaan in December naar Noorwegen om bucket list item van mijn moeder te vervullen (kanker
Maar aangezien mijn moeder niet een geweldige vlieger is (haar zus en zwager verloren in tenerife rampvlucht), en dit waarschijnlijk haar laatste langere vlucht word, leek het me leuk om haar te verassen met een VIP pakket om het iets comfortabeler voor hun te maken (beide 70+ )
Maar ik zie alleen jaar abbo's..
Qua lounges betreft, aspire lounge is een optie, maar laatste keer dat ik daar was viel die me nogal tegen..
En KLM non-schengen is nogal aan de prijs en dan heb je niet de fast track bij security.. https://www.amsterdamtips.com/schiphol-airport-lounges
Ik heb zelf zitten kijken wat het kost om hun vlucht te upgraden naar BC, maar dat is iets van €400 pp dus iets te veel van het goede..
Klopt van die emails, al blijft dat toch amateuristisch. En vooral de vlucht niet kunnen zien op de website geeft weinig vertrouwen.Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:05:
[...]
Ja, maar het stond ook vrij duidelijk in beeld bij mij. Kunnen geen mails sturen.
Nee, maar wel per vlucht door het Flex tarief te kiezen als je KLM vliegt. Dat komt met SkyPriority.ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:25:
Vraagje, kan je op schiphol fast track privium ook voor een dag/week/maank kopen?
[...]
Ik heb zelf zitten kijken wat het kost om hun vlucht te upgraden naar BC, maar dat is iets van €400 pp dus iets te veel van het goede..
Je kunt waarschijnlijk ook bij Check-in voor een lager tarief upgraden trouwens.
Mijn ouders hebben hun reis al geboekt..CyBeR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:47:
[...]
Nee, maar wel per vlucht door het Flex tarief te kiezen als je KLM vliegt. Dat komt met SkyPriority.
Je kunt waarschijnlijk ook bij Check-in voor een lager tarief upgraden trouwens.
Mijn idee was als losse add-on bedoeld..
Misschien kan ik KLM bellen, maar moet dan wel hun boekingscode hebben vermoed ik..
Is dat alleen voor UK of voor alle uitgaande vluchten (buiten Schengen) ??Tales schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:54:
Heenreis was prima, van te voren alle documenten geupload bij KLM. Kreeg zoals verwacht geen boardingpass
We vliegen eind deze maand naar Zuid Afrika en ik dacht dat ik er met een PCR test en de QR code wel was ... maar ?? Wat moet je uploaden aan documenten ??
misschien de vip service iets?ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Mijn ouders hebben hun reis al geboekt..
Mijn idee was als losse add-on bedoeld..
Misschien kan ik KLM bellen, maar moet dan wel hun boekingscode hebben vermoed ik..
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/
en bij checkin upgrade doen indien plek,zal tussen 99-200 euro kosten
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 19-10-2021 21:15 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Kan momenteel niet eens inloggen met Flying Blue ...ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:16:
[...]
Toevallig keek ik net op de KLM site aan daar stond een melding dat ze problemen met de email hebben..
Sorry, er is een onverwacht technisch probleem. Probeer het alstublieft later opnieuw of neem contact op met het KLM Contactcentrum.
Voor de UK was het een locator form van de overheid. Vaccinatie bewijs. Factuur voor de PCR test in de UK, en nog iets anders wat me volledig ontgaan is.Goner schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:55:
[...]
Is dat alleen voor UK of voor alle uitgaande vluchten (buiten Schengen) ??
We vliegen eind deze maand naar Zuid Afrika en ik dacht dat ik er met een PCR test en de QR code wel was ... maar ?? Wat moet je uploaden aan documenten ??
Ik kreeg een paar dagen van te voren een e-mail van KLM onder het mom van “Upload@home”.
Ik heb geen idee hoelang de handmatige controle duurt op Schiphol. De rij was lang en die can ons niet, maar het kan zijn dat iedereen er in 10 minuten doorheen is.
https://www.klm.nl/inform...d-19-document-check-forms
Leuke servicemrsar schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:11:
[...]
misschien de vip service iets?
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/
en bij checkin upgrade doen indien plek,zal tussen 99-200 euro kosten
Maar de prijzen
Afgelopen maandag was het 55 minuten en dat was alleen met/het Sky Priority gedeelte. Toen ik er een half uur ofzo instond was de rij eens zo lang dus het kan bij KLM goed 1h30 minuten duren.Tales schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Ik heb geen idee hoelang de handmatige controle duurt op Schiphol. De rij was lang en die can ons niet, maar het kan zijn dat iedereen er in 10 minuten doorheen is.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Wat @PowerFlower zegt.Dean Martin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:13:
Ik kom regelmatig in de Emiraten (Dubai is geen land) en Facetime werkt soms (afhankelijk van het hotel) zelfs zonder VPN.
Voor de rest werkt:
9 vd 10 keren: PIA met eigen client (dit gebruik ik om te FaceTimen en mijn eigen Plex server, mits nodig)
Altijd: OpenVPN client naar mijn eigen server thuis (OpenVPN Server op Ubuntu) (dit gebruik ik voor Amazon Prime en Ziggo, omdat deze actief VPNs blocken. En ik gebruik het ook voor Facetime en Plex als PIA geblokkeerd is).
Snelheid via PIA is beter, omdat de snelheid naar met VPN naar mijn eigen router natuurlijk afhankelijk is van mijn upload thuis. Tevens kan je bij PIA een server "in de buurt" kiezen....
Sowieso is een eigen VPN server thuis op TCP poort 443 een aanrader als je vaak in het buitenland verblijft. TCP poort 443 is eigenlijk nooit geblokkeerd. Ik ben op plekken geweest waar echt alles-en-je-moeder geblokkeerd werd, maar TCP 443 naar huis werkte altijd! Heel snel is dat niet (ook afhankelijk van je upload thuis en "power" van je server (of router, als je daar de VPN server op draait) thuis, maar zolang je ongeveer 10mbit down en 2/3 mbit up eruit weet te persen (dat test je dus met een speedtest op je device in het buitenland) werkt eigenlijk alles wel, inclusief beeldbellen en streamen.
Tevens worden er in het buitenland random sites geblokkeerd, daar heb je dan ook meteen geen last meer van.. (niet alleen Porno, ook voor ons legit dingen zijn soms geblokkeerd).
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 20-10-2021 05:11 ]
Ik gebruik (mobiel) altijd Proton naar volle tevredenheid. Ervaring mee in UAE?FreakNL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 05:04:
[...]
Wat @PowerFlower zegt.
Ik kom regelmatig in de Emiraten (Dubai is geen land) en Facetime werkt soms (afhankelijk van het hotel) zelfs zonder VPN.
Voor de rest werkt:
9 vd 10 keren: PIA met eigen client (dit gebruik ik om te FaceTimen en mijn eigen Plex server, mits nodig)
Altijd: OpenVPN client naar mijn eigen server thuis (OpenVPN Server op Ubuntu) (dit gebruik ik voor Amazon Prime en Ziggo, omdat deze actief VPNs blocken. En ik gebruik het ook voor Facetime en Plex als PIA geblokkeerd is).
Snelheid via PIA is beter, omdat de snelheid naar met VPN naar mijn eigen router natuurlijk afhankelijk is van mijn upload thuis. Tevens kan je bij PIA een server "in de buurt" kiezen....
Sowieso is een eigen VPN server thuis op TCP poort 443 een aanrader als je vaak in het buitenland verblijft. TCP poort 443 is eigenlijk nooit geblokkeerd. Ik ben op plekken geweest waar echt alles-en-je-moeder geblokkeerd werd, maar TCP 443 naar huis werkte altijd! Heel snel is dat niet (ook afhankelijk van je upload thuis en "power" van je server (of router, als je daar de VPN server op draait) thuis, maar zolang je ongeveer 10mbit down en 2/3 mbit up eruit weet te persen (dat test je dus met een speedtest op je device in het buitenland) werkt eigenlijk alles wel, inclusief beeldbellen en streamen.
Tevens worden er in het buitenland random sites geblokkeerd, daar heb je dan ook meteen geen last meer van.. (niet alleen Porno, ook voor ons legit dingen zijn soms geblokkeerd).
Ben overigens ook even in Saudi, maar goed.
Op de laptop zit een VPN van het werk.
Videobellen gaat me vooral om m'n kindje even te kunnen zien
The best is yet to come
Poeh !! Hopelijk was dat vanwege de herfstvakantie en is het straks weer 'normaal'.Grouchy schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 04:54:
[...]
Afgelopen maandag was het 55 minuten en dat was alleen met/het Sky Priority gedeelte. Toen ik er een half uur ofzo instond was de rij eens zo lang dus het kan bij KLM goed 1h30 minuten duren.
Mja zoiets zou wel kunnen maar vind het een beetje vreemd verhaal zo. Je zegt dat iedereen (ook transit) dat form moet in vullen maar dan bied je daar niet eens een optie voor. Ah well ga wel even kijken wat het form sliktBensimpel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:29:
[...]
Dan zet je daar toch gewoon transfer in? (En als ze echt een adres willen, je thuisadres? )
Onderaan kun je een vinkje aanzetten voor: Permanent address is the same as above, en dan gewoon je thuis adres invullen.
[ Voor 48% gewijzigd door Mattie112 op 20-10-2021 13:00 ]
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2