• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:53

Sorcerer8472

Mens sana?

daveytje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Omdat ze hopen dat er dan geen beperkingen meer zijn en ze dan weer de normale voorwaarden kunnen gebruiken.
Dan is het toch juist handig om de boekingsdatum als leidraad te nemen ipv de datum van de vlucht? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

RocketKoen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Die is in ieder geval niet toegestaan bij BA. Je kind moet naar voren kijken.
https://www.britishairway...ng#childseatsandcarrycots
Een beetje naar beneden scrollen voor de voorwaarden voor zelf meegenomen zitjes.
Zou je zeggen, maar die Doona+ is FAA approved.

Zeg niet dat t niet klopt, maar geheel duidelijk is t me niet.

Heb sowieso de vraag ook bij BA uitstaan :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:09
kamstra schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:54:
Voor zover ik t begrijp kan je prima met die base tot aan de gate komen en dan wordt ie in hold geplaatst, maar ben daar niet per se heel happig op gezien kans op beschadigen enzo (en een tas waar die basis in past heb ik dan weer niet)โ€ฆ.
Voor wat t waard is: wij hebben genoeg buggy's etc ingecheckt gehad, er is er niet een beschadigd geraakt. Volgens mij gaan die gate-check dingen ergens bovenop of in een aparte hold ofzo. Wij hebben wel een grote zak gekocht op het vliegveld voor de echte autostoeltjes, maar dat was meer zodat we ze beiden tegelijk konden inchecken als odd-size.

(context: verhuizen naar de VS met een 5 en 2.5 jarige)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Hmmbob
kamstra schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:51:
Zou je zeggen, maar die Doona+ is FAA approved.
FAA approved or not: de BA voorwaarden zullen toch echt degene zijn aan welke ze je gaan houden :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:33
Gezocht in dit topic maar geen ervaring gevonden.

Ik heb bij de KLM een paar non refundable vouchers. Als ik een ticket boek die annuleren met refund toe staat, hoe werkt dat dan in de praktijk als ik mijn vouchers gebruik bij de betaling? Stel ik annuleer, krijg ik dan een nieuwe voucher met dezelfde einddatum als de voucher die gebruikt is bij de boeking :) ?

[Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 15-08-2021 20:29]

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:13
Flinke chaos met de bagage bij aankomst op Schiphol vandaag. Pas 2 uur na landing verschenen er koffers, en dat ook voor veel andere vluchten. Extreem druk en meerdere banden met 3 of 4 vluchten tegelijk, met wat widebodies erbij dus letterlijk 1000 man per band van over de hele wereld die met 10 rijen dik op elkaar staan te hijgen. Als je daar geen COVID oploopt zit het denk ik wel goed met je immuniteit :P

De lesjes niet in vakantietijd vliegen en geen koffer inchecken naar Schiphol zijn wel weer aangekomen.

Ook bijzonder dat al vrij dicht bij de gate iedereen werd tegengehouden en alleen Europeanen van 16+ door mochten. Blijkbaar omdat de rij voor de handmatige paspoort / docs check te groot was en je dus alleen verder mocht als je gebruik kon maken van de zelfscan machines. Maar dat werd niet uitgelegd, waardoor er een behoorlijk opgefokte situatie ontstond met mensen die begonnen over discriminatie en wat geduw en getrek.

• Tom Paris
  • Laatst online: 15:16
Ten aanzien van de 'double XP' actie van KLM... Ik begrijp goed dat XP die je in 2021 verdient, niet worden meegenomen naar 2022? Ik ben Gold, wat verlengd wordt naar 2022, dus de double XP helpen me niet om in 2022 opnieuw te kwalificeren voor Gold?

Veuillez agrรฉer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distinguรฉs.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

Dat ligt er aan wat je kwalificatieperiode is. Als die eindigt op 31 dec dan heb je alleen wat aan de dubbele XP als je meer verdient dan je nodig zou hebben om je huidige niveau te behouden of om naar een hoger niveau te gaan.

Mijn kwalificatieperiode echter eindigt op 31 oktober dus voor mij is nov/dec dus 2 maanden dubbele xp voor volgend jaar.

[Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 23-08-2021 16:04]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tom Paris
  • Laatst online: 15:16
Ah mijn kwalificatieperiode eindigt inderdaad op 31 december...

Veuillez agrรฉer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distinguรฉs.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:03
RocketKoen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Die is in ieder geval niet toegestaan bij BA. Je kind moet naar voren kijken.
https://www.britishairway...ng#childseatsandcarrycots
Een beetje naar beneden scrollen voor de voorwaarden voor zelf meegenomen zitjes.
je mag ze wel gebruiken denk ik hoor, alleen komen ze langs als het safety belt lampje aan gaat en moet je de baby dan op schoot nemen:
Non-approved car seats may only be used during the cruise when the seatbelt sign is off. At other times, these car seats must be stowed in an overhead locker.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:16
We vliegen maandag met Eurowings van Dรผsseldorf naar Korfoe, nu kan ik alvast stoelen reserveren, maar de kosten hiervoor zijn bijna 100 euro voor de heen en terugweg.

Kun je tijdens het online inchecken kosteloos stoelen reserveren? :?

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:12
Danielson schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:44:
We vliegen maandag met Eurowings van Dรผsseldorf naar Korfoe, nu kan ik alvast stoelen reserveren, maar de kosten hiervoor zijn bijna 100 euro voor de heen en terugweg.

Kun je tijdens het online inchecken kosteloos stoelen reserveren? :?
https://www.eurowings.com...ing-you-need-to-know.html
Checking in online, if you are only travelling with hand baggage or simply want to save time at the airport. You can use this free service as early as 72 hours before departure and reserve your desired seat directly!

TheS4ndm4n#1919

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:51

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Evianon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:07:
Flinke chaos met de bagage bij aankomst op Schiphol vandaag. Pas 2 uur na landing verschenen er koffers, en dat ook voor veel andere vluchten. Extreem druk en meerdere banden met 3 of 4 vluchten tegelijk, met wat widebodies erbij dus letterlijk 1000 man per band van over de hele wereld die met 10 rijen dik op elkaar staan te hijgen. Als je daar geen COVID oploopt zit het denk ik wel goed met je immuniteit :P

De lesjes niet in vakantietijd vliegen en geen koffer inchecken naar Schiphol zijn wel weer aangekomen.

Ook bijzonder dat al vrij dicht bij de gate iedereen werd tegengehouden en alleen Europeanen van 16+ door mochten. Blijkbaar omdat de rij voor de handmatige paspoort / docs check te groot was en je dus alleen verder mocht als je gebruik kon maken van de zelfscan machines. Maar dat werd niet uitgelegd, waardoor er een behoorlijk opgefokte situatie ontstond met mensen die begonnen over discriminatie en wat geduw en getrek.
Je zou toch zeggen dat het nu juist rustiger is op de vliegvelden dan pre-corona en dat ze dus genoeg capaciteit hebben om dit soort dingen op te vangen.

Begin nu al spijt te krijgen dat we niet gewoon in Europa zijn gebleven voor de vakantie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is er net niet. Alles wordt teruggeschaald qua mankracht, want er is nauwelijks marge in die sectoren, dus in personeel wordt agressief gesneden. Het helpt gewoon ook niet dat heel veel landen hun grenzen dicht houden of gooien en de lokale overheden hier ook een heel grillig beleid voeren.

Zeker op de luchthavens - dat zijn geen riant betalende jobs - kan ik me perfect voorstellen dat er heel wat mensen bij onderaannemers (bagage, check-in) eieren voor hun geld gekozen hebben en elders een job hebben gezocht tijdens de pandemie.

[Voor 29% gewijzigd door Borromini op 25-08-2021 18:51]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
Evianon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:07:

Hier in Wenen was het vorige week by Ryanair ook flink raak. >2 uur in de rij staan bij het inchecken van je baggage. En dan je vliegtuig missen omdat je je koffer nog niet af hebt kunnen geven. Alleen maar 1 loket open voor een stuk of 10 vakantievluchten die allemaal tegelijk gingen vertrekken. Dat kan haast niet goed gaan natuurlijk, maar Ryanair zegt gewoon "had je er maar 3 uur van te voren moeten zijn" ;w

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:57
Ben nu met Westjet voor 2$ tickets van Calgary naar AMS gevlogen. Vliegtuig (Dreamliner) was ongeveer halfvol, we hadden dus een rij voor onszelf.

Mondkapjes werd goed gehandhaaft in Calgary en in het vliegtuig bij passagiers en crew, Schiphol was wel overduidelijk minder geinteresseerd.

Ik had al mijn vaccinatiebewijzen en testen meegenomen, maar er is nergens om gevraagd, niet bij inchecken, niet bij aankomst :')

• RocketKoen
Borromini schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:51:
Dat is er net niet. Alles wordt teruggeschaald qua mankracht, want er is nauwelijks marge in die sectoren, dus in personeel wordt agressief gesneden. Het helpt gewoon ook niet dat heel veel landen hun grenzen dicht houden of gooien en de lokale overheden hier ook een heel grillig beleid voeren.

Zeker op de luchthavens - dat zijn geen riant betalende jobs - kan ik me perfect voorstellen dat er heel wat mensen bij onderaannemers (bagage, check-in) eieren voor hun geld gekozen hebben en elders een job hebben gezocht tijdens de pandemie.
Plus dat de ervaren krachten die er uit zijn gevlogen nu worden vervangen door haastig opgeroepen uitzendkrachten en studenten met zomerbaantjes. En in het geval van Transavia zelfs een compleet nieuw bedrijf.

Dat ging de laatste paar zomers voor corona ook al mis, toen met name bij de security enorme personeelstekorten moesten worden opgevangen met onervaren tijdelijk personeel.

TheS4ndm4n#1919

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

:?

Equipment change blijkbaar van een toestel wat wel stoel 1A had naar een waar die rij niet bestaat dus nu heb ik administratief twee stoelen?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:55

franssie

Save the albatross

En als je op de site van AF kijkt? Of werkt dat niet (dacht dat dat ook kon, als ik Delta vloog op een KLM ticket waren die ook actueler).

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

Dat is hetzelfde systeem; boekingen bij AF of KL zijn altijd bij de ander te zien. En inderdaad daar staat hetzelfde.

Misschien om me 1A weer terug te geven als er weer een equipment change is en die rij weer gaat bestaan?

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00
Jeroenneman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

Je zou toch zeggen dat het nu juist rustiger is op de vliegvelden dan pre-corona en dat ze dus genoeg capaciteit hebben om dit soort dingen op te vangen.

Begin nu al spijt te krijgen dat we niet gewoon in Europa zijn gebleven voor de vakantie.
Ben de enkele dagen geleden naar ATH gevlogen vanuit zuid Amerika, via MAD en CDG. Enige plek waar het rustig was.. Was in zuid Amerika. MAD, CDG en ATH waren allemaal absolute chaos qua drukte. Valt nu natuurlijk extra op omdat je probeert de menigte te vermijden, maar, ik durf te stellen dat het deze week op het niveau van pre-covid was qua passagiersaantallen.

Was overigens eerste keer dat ik Air Europa long haul business kon proberen. Service en maaltijden waren verbazingwekkend goed. Hard product op de dreamliner was meh.. Wel lie flat, maar 2-2-2.

Binnen Europa het standaard verhaal. Klm heeft goede service maar absoluut onacceptabel aanbod qua maaltijd (een koude salade op een 3,5hr vlucht in business!), AF heeft een veel beter aanbod qua maaltijd binnen Europa maar beduidend slechtere service als je geen Frans spreekt.

Nieuwe lounge op CDG 2F viel me overigens tegen. Mooi design en uitzicht, maar aanbod qua eten is hetzelfde als voorheen (vrij gelimiteerd) en ik vond de zitopties vrij oncomfortabel.

[Voor 30% gewijzigd door Xandrios op 29-08-2021 13:01]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan iemand mij een plezier doen en de vluchtstatus van de TK 538 op 28/8 uitvlooien? OUA IST. Flightstats gaat max. 3 dagen terug dus ik kan die niet meer zien...

Ik dacht dat er hier op het forum een paar mensen waren met betalende toegang tot zo'n sites?

Bedankt!

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Borromini schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:22:
Kan iemand mij een plezier doen en de vluchtstatus van de TK 538 op 28/8 uitvlooien? OUA IST. Flightstats gaat max. 3 dagen terug dus ik kan die niet meer zien...

Ik dacht dat er hier op het forum een paar mensen waren met betalende toegang tot zo'n sites?

Bedankt!
Volgens Flightradar24 cancelled.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt @gambieter!

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:20

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb volgend jaar een 4h30m overstap op LIS. Zijn er mensen die ervaring hebben om in die tijd iets te doen? Zou best wel LIS even willen zien. Miss is er iets van een tour vanaf t vliegveld? Of kom je gemakkelijk de stad in. Yes tis niet heel veel tijd maarja op t vliegveld wachten is ook niet het meest leuke :)

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

4h30m is niet veel, zeker niet omdat je ook weer door security/passport control etc moet. Mijn ervaring met wachten op LIS is niet best, maar ik moest dan ook 7u wachten na een nachtvlucht. No fun.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mattie112 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:
Ik heb volgend jaar een 4h30m overstap op LIS. Zijn er mensen die ervaring hebben om in die tijd iets te doen? Zou best wel LIS even willen zien. Miss is er iets van een tour vanaf t vliegveld? Of kom je gemakkelijk de stad in. Yes tis niet heel veel tijd maarja op t vliegveld wachten is ook niet het meest leuke :)
Wellicht eens kijken hoe de lounges zijn daar nu met Covid. Net te kort om de stad in te gaan maar precies lang genoeg om een paar biertjes te klappen in de lounge.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Mattie112

Mattie112

gambieter schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:11:
4h30m is niet veel, zeker niet omdat je ook weer door security/passport control etc moet. Mijn ervaring met wachten op LIS is niet best, maar ik moest dan ook 7u wachten na een nachtvlucht. No fun.
Als het goed is bij aankomst niet (want schengen) maar natuurlijk wel als je weer de airport in komt ja. Vandaar dat ik ook dacht van naja als er iets van een tour van een uur/anderhalf is zou dat prima te doen moeten zijn.
Erasmo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:26:
[...]

Wellicht eens kijken hoe de lounges zijn daar nu met Covid. Net te kort om de stad in te gaan maar precies lang genoeg om een paar biertjes te klappen in de lounge.
Ja dat is ook best een aardig idee, even kijken wat de opties zijn ja.

• Xandrios
Ik had onlangs een vergelijkbare overstap op MAD, met iets meer dan 4hr tussen de vluchten. Denk eraan dat als je van buiten Schengen komt dat je door passpoort controle heen moet. In mijn geval moest ik ook een tas ophalen en opnieuw inchecken (losse tickets) wat ruim een uur duurde. Die 4,5hr wordt al snel <4hr in het geval dat je de Schengen grens over moet.

Het maakt ook een groot verschil of je wel of niet Priority hebt met je ticket of status. Met priority kun je wellicht 90 min voor vertrek terugkomen op de luchthaven. Zonder priority, zeker nu in de tijd van Covid, zou ik persoonlijk toch zeker 2 uur aanhouden.

Mijn advies zou ook zijn om lekker een paar uur in de lounge te verblijven. Geen stress, hapje eten, goede koffie (en/of biertje). Zou mijn persoonlijke voorkeur hebben.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:53

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Binnen Europa het standaard verhaal. Klm heeft goede service maar absoluut onacceptabel aanbod qua maaltijd (een koude salade op een 3,5hr vlucht in business!), AF heeft een veel beter aanbod qua maaltijd binnen Europa maar beduidend slechtere service als je geen Frans spreekt.

Nieuwe lounge op CDG 2F viel me overigens tegen. Mooi design en uitzicht, maar aanbod qua eten is hetzelfde als voorheen (vrij gelimiteerd) en ik vond de zitopties vrij oncomfortabel.
Salade? Ik dacht dat het altijd een vegetarische sandwich was? Da's wat ik elke keer heb gekregen. Ik heb het idee dat de service weer ongeveer was wat ze altijd was in Europa (economy).

Buiten Europa in WBC vergelijkbaar maar men komt minder snel uit zichzelf langs.

Schiphol Schengen-zone is inderdaad erg druk. Ik vermoed dat non-Schengen een stuk rustiger is ivm de wirwar aan reisverboden? Misschien is dat ook wel een reden voor de drukte in Schengen: veel mensen die binnen Europa gaan ipv erbuiten waardoor de drukte meer geconcentreerd is ipv uitgesmeerd over Schengen en non-Schengen.

[Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-09-2021 12:22]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Xandrios
Binnen Europa heeft KLM in EBC de laatste tijd (jaar?) salades geserveerd. Voor lange tijd was het een Ceasar, nu is het een Waldorf (To AMS) of Mexican (From AMS). Op de lange vluchten (>2.5hr) komt daar een warm broodje bij.

Waldorf:
http://upload.xandrios.ne...c9c9dcc739aed992a86a6.jpg

Mexican:
http://upload.xandrios.ne...fd03115be67bdecf9bb97.jpg

WBC is idd weer redelijk op het oude niveau (Gelukkig maar).

[Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 05-09-2021 13:15]

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Hier gaan we weer, Was aan het kijken om binnenkort even naar Dubai te gaan, wereldexpo bezoeken. Zie ik in het overzicht van de heenvluchten een vlucht geadverteerd staan voor 245 euro. Dat vind ik een interessante prijs. Ik bekijk de details van die vlucht en deze zou een tussenlanding maken in Bahrein waarna deze een uur later doorvliegt naar Dubai. Good enough for me. Ik wil de vlucht reserveren en er komt zomaar 100 euro bij de prijs bij.

Om zeker te zijn dat het geen fout op de website is, probeer ik het in de app. Niet alleen zie ik daar hetzelfde gebeuren, maar ik zie dat de tussenstop in Bahrein anders is. Waar ik op de KLM site met KLM zou doorvliegen en een stop van 1u heb, geeft de app aan dat het vanaf Bahrein verder vliegen is Gulf Air en een stop van 3u... .

Waarom kan KLM het me nooit eens eenvoudig maken?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

KLM vliegt ook gewoon nonstop naar DXB dus volgens mij maak je 't jezelf moeilijk.

• Xandrios
Blokker_1999 schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:28:
in het overzicht van de heenvluchten een vlucht geadverteerd staan voor 245 euro. Dat vind ik een interessante prijs.
Maar dat is toch ook wel logisch? Je kiest eerst de heenvlucht, maar de terugvlucht kan eventueel duurder zijn afhankelijk van welke datum of route je kiest in de daaropvolgende stap.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

CyBeR schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:00:
KLM vliegt ook gewoon nonstop naar DXB dus volgens mij maak je 't jezelf moeilijk.
Not when attempting to fly on a budget ;) . Maar weet goed genoeg dat ze rechtstreeks vliegen, heb vorig jaar een keer of 7 naar Dubai gevlogen met hen. Maar die rechtstreekse vluchten zijn dan weer duurder dan het koopje dat ik dacht te doen.
Xandrios schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:43:
[...]

Maar dat is toch ook wel logisch? Je kiest eerst de heenvlucht, maar de terugvlucht kan eventueel duurder zijn afhankelijk van welke datum of route je kiest in de daaropvolgende stap.
Niet hoe boekingen op de KLM website werken. Je krijgt daar de prijs voor heen en terug vluchten apart te zien.

Dit zou dus de prijs moeten zijn voor de heenvlucht, maar van zodra ik deze aanklik staat deze er niet meer tussen voor die prijs. Al is de prijs ondertussen weer anders dan deze ochtend. Maar in de app zie ik nog altijd het volgende wat ik op de site niet te zien krijg:

Let op het veranderde aankomstuur in DXB ten opzichte van de website:

• Hmmbob
Nogal wiedes, het is een andere vlucht :?

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:13
De combinatie van KL0431 en GF0500 is op zich wel boekbaar via KLM, maar misschien laat de site deze zelf niet meer zien omdat de prijs echt significant hoger licht dan rechtstreeks of via CDG. Via Google Flights is 'ie vindbaar voor โ‚ฌ617 en vervolgens te boeken via KLM.

Als je trouwens รฉcht op een budget aan 't vliegen bent in Y, waarom dan niet de HV6901, of desnoods Pegasus, Qatar of Air Baltic? :p

• Xandrios
Brrr...AMS-DXB komt aardig in de buurt van AMS-NYC qua afstand. Met transavia in een 737 opgevouwen voor zo'n lange vlucht ... dat zal een ervaring zijn :X

Neemt niet weg dat je punt valide is natuurlijk. Er zijn veel alternatieve opties die kant op :)

[Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 13-09-2021 14:52]

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004

ToolkiT

brit-tweaker

Blokker_1999 schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:28:
Hier gaan we weer, Was aan het kijken om binnenkort even naar Dubai te gaan, wereldexpo bezoeken. Zie ik in het overzicht van de heenvluchten een vlucht geadverteerd staan voor 245 euro. Dat vind ik een interessante prijs. Ik bekijk de details van die vlucht en deze zou een tussenlanding maken in Bahrein waarna deze een uur later doorvliegt naar Dubai. Good enough for me. Ik wil de vlucht reserveren en er komt zomaar 100 euro bij de prijs bij.

Om zeker te zijn dat het geen fout op de website is, probeer ik het in de app. Niet alleen zie ik daar hetzelfde gebeuren, maar ik zie dat de tussenstop in Bahrein anders is. Waar ik op de KLM site met KLM zou doorvliegen en een stop van 1u heb, geeft de app aan dat het vanaf Bahrein verder vliegen is Gulf Air en een stop van 3u... .

Waarom kan KLM het me nooit eens eenvoudig maken?
Zoals gezegd, je krijgt 2 opties te zien met 2 andere vluchten dus ook andere overstap tijden..

Maar ik denk dat je eerst even je verwachtingspatroon aan moet passen.. als in een ad staat vanaf 245euro is dat meestal nooit op de momenten dat jij wil vliegen! Die deals zijn meestal alleen op de niet populaire tijden..

345 naar DBX vind ik niet eens gek trouwens..
In vergelijking Ik betaal ยฃ147 om van LHR naar AMS te vliegen.. en dat is amper cruisetijd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DXB is idd bijna 7u vliegen, daar is 350 โ‚ฌ echt geen geld voor.
ShitHappens schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:07:
De combinatie van KL0431 en GF0500 is op zich wel boekbaar via KLM, maar misschien laat de site deze zelf niet meer zien omdat de prijs echt significant hoger licht dan rechtstreeks of via CDG. Via Google Flights is 'ie vindbaar voor โ‚ฌ617 en vervolgens te boeken via KLM.

Als je trouwens รฉcht op een budget aan 't vliegen bent in Y, waarom dan niet de HV6901, of desnoods Pegasus, Qatar of Air Baltic? :p
Je vergeet Ukraine International :+

[Voor 81% gewijzigd door Borromini op 13-09-2021 15:33]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

ToolkiT schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:28:
[...]

Zoals gezegd, je krijgt 2 opties te zien met 2 andere vluchten dus ook andere overstap tijden..

Maar ik denk dat je eerst even je verwachtingspatroon aan moet passen.. als in een ad staat vanaf 245euro is dat meestal nooit op de momenten dat jij wil vliegen! Die deals zijn meestal alleen op de niet populaire tijden..

345 naar DBX vind ik niet eens gek trouwens..
In vergelijking Ik betaal ยฃ147 om van LHR naar AMS te vliegen.. en dat is amper cruisetijd..
Nee, dat is niet correct en niet hoe de sites van KLM en Air France werken.

Je kiest een datum waarop je wenst te vliegen. Bovenaan de pagina krijg je de vorige en volgende dagen te zien met daarop steeds het goedkoopste ticket van die dag geadverteerd. Klik je daarop, dan krijg je alle opties te zien met vertrek- en aankomsttijd, reistijd, aantal overstappen maar ook het goedkoopste ticket voor die specifieke route. Klik je daar op, dan heb je nog de keuze uit het type van ticket gaande van het goedkoopste economy ticket met enkel handbagage tot aan business.

En voor alle tickets klopt dat ook, behalve voor het ticket dat ik probeerde te boeken.

Bijkomd maak je dus je keuze bij het selecteren van je ticket met daarin alle delen van je reis. Welke vluchten je neemt dus. Toch zie je in de app, maar niet op de site, dat je aankomsttijd ineens anders is.

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-09 22:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Je kunt ook voor iets meer dan โ‚ฌ300 retour via Doha met Qatar:
https://www.google.com/travel/flights/s/5tTq

Al weet ik je retourdatum niet, dus dat kan nog uitmaken in de prijs.
Of wil je persรฉ met KLM vliegen?

[Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 13-09-2021 15:41]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:37:
[...]

Nee, dat is niet correct en niet hoe de sites van KLM en Air France werken.

Je kiest een datum waarop je wenst te vliegen. Bovenaan de pagina krijg je de vorige en volgende dagen te zien met daarop steeds het goedkoopste ticket van die dag geadverteerd. Klik je daarop, dan krijg je alle opties te zien met vertrek- en aankomsttijd, reistijd, aantal overstappen maar ook het goedkoopste ticket voor die specifieke route. Klik je daar op, dan heb je nog de keuze uit het type van ticket gaande van het goedkoopste economy ticket met enkel handbagage tot aan business.

En voor alle tickets klopt dat ook, behalve voor het ticket dat ik probeerde te boeken.

Bijkomd maak je dus je keuze bij het selecteren van je ticket met daarin alle delen van je reis. Welke vluchten je neemt dus. Toch zie je in de app, maar niet op de site, dat je aankomsttijd ineens anders is.
De website en de app hebben gewoon een ander algoritme, waardoor je net iets andere resultaten krijgt.. verbaasd me helemaal niks eigenlijk..

tip: gebruik kayak.co.uk en vergelijk je opties :)

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Iemand misschien een antwoord op het volgende momenteel kan je als NL toerist niet naar Amerika. Je kan wel een vlucht boeken / doen waarbij je via Amerika {VS} naar een ander land gaat {in transit} of is dat ook niet mogelijk

[Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 13-09-2021 18:36]

Burp

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

Nope, allemaal niet mogelijk tenzij je je eerst 14 dagen bevindt in een land wat niet op de zwarte lijst staat. Heel Schengen en het VK staan daar op. Transit in de VS bestaat รผberhaupt niet, je moet altijd het land in.

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Heeft iemand nog een goed advies voor een handbagage koffer?

Zie door de bomen het bos niet meer.

[Voor 25% gewijzigd door Dracula op 13-09-2021 19:49]

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 19:11
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:41:
Heeft iemand nog een goed advies voor een handbagage koffer?

Zie door de bomen het bos niet meer.
Budget?
Gebruik?
Inhoud?
Verwachte levens duur?
2 wielen of 4 wielen?
Smartkoffer(batterij pack en rijd zelf achter je aan)

• Dracula
Budget? 150 max
Gebruik? Zakenreis (steeds dag of 3 a 4 max)
Inhoud? Zo groot als mogelijk toegestaan binnen bagage afmetingen in cabine (vooral KLM)
Verwachte levens duur? Geen idee wat je van een koffer mag verwachten
2 wielen of 4 wielen? Heb beide gehad en weet eigenlijk niet wat handiger was
Smartkoffer(batterij pack en rijd zelf achter je aan) Nee geen smartkoffer

[Voor 14% gewijzigd door Dracula op 13-09-2021 20:48]

• RocketKoen
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:41:
Budget? 150 max
Gebruik? Zakenreis (steeds dag of 3 a 4 max)
Inhoud? Zo groot als mogelijk toegestaan binnen bagage afmetingen in cabine (vooral KLM)
Verwachte levens duur? Geen idee wat je van een koffer mag verwachten
2 wielen of 4 wielen? Heb beide gehad en weet eigenlijk niet wat handiger was
Samsonite
Ik heb 2 van de grotere maten voor ruimbagage. Stevig spul. Ook als je je koffer moet checken zitten je spullen daar relatief veilig in.

Ik let iig altijd op dat ik een hardshell heb. Met klem sluiting ipv een rits. En dan op kwaliteit en goede reviews.

TheS4ndm4n#1919

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:41:
Die dingen worden 90% van de tijd ook geweigerd als check-inbagage, trouwens, want: batterijen. Daar zijn airlines niet zo happig op in hun laadruim :p.

Zelf ook tevreden over m'n (gewone) Samsonites.

• Dracula
RocketKoen schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]

Samsonite
Ik heb 2 van de grotere maten voor ruimbagage. Stevig spul. Ook als je je koffer moet checken zitten je spullen daar relatief veilig in.

Ik let iig altijd op dat ik een hardshell heb. Met klem sluiting ipv een rits. En dan op kwaliteit en goede reviews.
Vanwaar de voorkeur voor hardshell en klemsluiting?

Klem neem ik aan omdat rits makkelijk stuk gaat?

• RocketKoen
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:28:
[...]

Vanwaar de voorkeur voor hardshell en klemsluiting?

Klem neem ik aan omdat rits makkelijk stuk gaat?
Een rits gaat inderdaad veel makkelijker stuk. Door slijtage, of door zakken(koffer)rollers. En ik vind een klem veel makkelijker werken als je op de terugweg moeite hebt om alles weer in je koffer te krijgen.

TheS4ndm4n#1919

• Dracula
Vraag me wel af waarom veel koffers, zoals de gelinkte samsonite, groter zijn dan de meeste airlines toe staan.

KLM zegt 55x35x20 en de meeste koffers die ik zie zijn 55x40x20

• deepbass909
  • Laatst online: 18:33

deepbass909

Moderator General Chat

[โ˜ผโ˜ผ] [:::][:::] [โ˜ผโ˜ผ]

Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:54:
Vraag me wel af waarom veel koffers, zoals de gelinkte samsonite, groter zijn dan de meeste airlines toe staan.

KLM zegt 55x35x20 en de meeste koffers die ik zie zijn 55x40x20
Mijn ervaring is dat alleen de echte budget maatschappijen (Vueling, Wizzair, Easyjet, etc) heel streng zijn op de koffermaten. Afgelopen maanden heb ik meerdere keren met Transavia gevlogen (net iets minder budget) en zolang het maar duidelijk een cabine-koffer is, werd er niet naar de maten gekeken.
Die 5 cm verschil is, zeker bij een softshell koffer, doorgaans ook geen probleem. Voor handbagage zou ik persoonlijk liever een softshell dan hardshell willen.

Wat betreft je budget, ik zou voor Samsonite gaan. Wij hebben koffers van verschillende merken en de Samsonite is toch wel de betere tot nu toe, gevolgd door American Tourister.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Dracula
deepbass909 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:16:
[...]

Mijn ervaring is dat alleen de echte budget maatschappijen (Vueling, Wizzair, Easyjet, etc) heel streng zijn op de koffermaten. Afgelopen maanden heb ik meerdere keren met Transavia gevlogen (net iets minder budget) en zolang het maar duidelijk een cabine-koffer is, werd er niet naar de maten gekeken.
Die 5 cm verschil is, zeker bij een softshell koffer, doorgaans ook geen probleem. Voor handbagage zou ik persoonlijk liever een softshell dan hardshell willen.

Wat betreft je budget, ik zou voor Samsonite gaan. Wij hebben koffers van verschillende merken en de Samsonite is toch wel de betere tot nu toe, gevolgd door American Tourister.
Goed om te weten txs.

Ik zat inderdaad naar American Tourist te kijken, meeste zijn met rits en de opmerking hierboven over klemsluiting versus rits is toch ook wel zinnig. Nou ja snel keuze maken want heb hem as zondag nodig.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

deepbass909 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:16:
[...]
Uitstekende garantie-afhandeling ook. Stuur ze een mailtje en het onderdeel wat je nodig hebt komt gratis naar je toe.

• Dracula
Zie wel dat ik mijn budget iets moet bijstellen met samsonite :-)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
Ik heb een handbagage koffer van Samsonite die middels ritsen ook nog groter/kleiner te maken is. In de diepte maat dus.

Ideaal voor maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de maatvoering. Ik kan een (werk)week leven uit zo'n koffer waar ook ter wereld. Wel even de overhemden laten persen bij het hotel.

• Dracula
iRobert schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:04:
Ik heb een handbagage koffer van Samsonite die middels ritsen ook nog groter/kleiner te maken is. In de diepte maat dus.

Ideaal voor maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de maatvoering. Ik kan een (werk)week leven uit zo'n koffer waar ook ter wereld. Wel even de overhemden laten persen bij het hotel.
En mag ik vragen welke koffer dat is?

• deepbass909
  • Laatst online: 18:33

deepbass909

Moderator General Chat

[โ˜ผโ˜ผ] [:::][:::] [โ˜ผโ˜ผ]

Dracula schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:57:
[...]

Wij hebben ook een expandable (UPLITE Spinner). Met een beetje zoeken kan je dergelijke koffers wel binnen je budget vinden. Wij hadden dit model voor โ‚ฌ140 (uitlopende collectie).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• We Are Borg
Ik krijg net een e-mailtje binnen van KLM dat ze mijn heenvlucht hebben geannuleerd en dus omgeboekt naar een dag later. Volgens de email kan ik een refund aanvragen, maar ik ben benieuwd of dat dat alleen dan is voor de heenreis (die geannuleerd is) of dan ook voor de terugreis. Ga morgen wel bellen met KLM maar vandaag meerdere keren dik 45 minuten in de wacht gestaan en kwam er niet doorheen :z

• Dracula
deepbass909 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
[...]

Wij hebben ook een expandable (UPLITE Spinner). Met een beetje zoeken kan je dergelijke koffers wel binnen je budget vinden. Wij hadden dit model voor โ‚ฌ140 (uitlopende collectie).
Ziet er goed uit, alleen de 55x35 is wat lastig te vinden (ja voor 199).

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:34

Grouchy

meep meep

We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:35:
Ik krijg net een e-mailtje binnen van KLM dat ze mijn heenvlucht hebben geannuleerd en dus omgeboekt naar een dag later. Volgens de email kan ik een refund aanvragen, maar ik ben benieuwd of dat dat alleen dan is voor de heenreis (die geannuleerd is) of dan ook voor de terugreis. Ga morgen wel bellen met KLM maar vandaag meerdere keren dik 45 minuten in de wacht gestaan en kwam er niet doorheen :z
Da's makkelijk, hier is Regulation (EC) No 261/2004 van toepassing. Als je heenvlucht geannuleerd is, dan heb je recht op terugbetaling van je volledige ticket (of alternatieve vluchten)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• We Are Borg
Grouchy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:42:
[...]

Da's makkelijk, hier is Regulation (EC) No 261/2004 van toepassing. Als je heenvlucht geannuleerd is, dan heb je recht op terugbetaling van je volledige ticket (of alternatieve vluchten)
Dank! Dan ga ik morgen een refund aanvragen want de omvorming die klm heeft gedaan naar een andere dag wil ik niet. Geboekt met voucher dus benieuwd of ik weer voucher krijg of dat ze het geld terug storten :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:10:
[...]

Dank! Dan ga ik morgen een refund aanvragen want de omvorming die klm heeft gedaan naar een andere dag wil ik niet. Geboekt met voucher dus benieuwd of ik weer voucher krijg of dat ze het geld terug storten :)
Je kunt ze ook bellen en vragen om andere opties voor een vlucht, inclusief vluchten die eigenlijk veel duurder waren. Bijvoorbeeld als je een overstap had, dat je de non-stop neemt als die er is. Bij door hen gecancelde vluchten zijn ze best flexibel in wat er kan met omboeken.

En voor wat betreft je vraag: je krijgt een voucher terug die je als je wilt kunt laten terugstorten.

• We Are Borg
CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:27:
[...]

Je kunt ze ook bellen en vragen om andere opties voor een vlucht, inclusief vluchten die eigenlijk veel duurder waren. Bijvoorbeeld als je een overstap had, dat je de non-stop neemt als die er is. Bij door hen gecancelde vluchten zijn ze best flexibel in wat er kan met omboeken.
Ik ga zeker bellen voor opties maar volgens mij hebben ze ook last van personeelsgebrek. Erg lang gewacht aan de telefoon
En voor wat betreft je vraag: je krijgt een voucher terug die je als je wilt kunt laten terugstorten.
Wat google werk vertelt mij dat ze een refund moeten aanbieden (geld terug) aangezien KLM degene is die annuleert. Maar goed eens kijken wat KLM gaat doen

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

Blijkt toch dat status hebben nuttig is want ik heb nog nooit langer dan anderhalve minuut hoeven wachten :P

Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat (of juist heel vroeg) wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.

[Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2021 22:49]

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:55

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:47:
Blijkt toch dat status hebben nuttig is want ik heb nog nooit langer dan anderhalve minuut hoeven wachten :P

Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.
goed voor jou :+

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• fopjurist
  • Registratie: mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:29:
[...]

Wat google werk vertelt mij dat ze een refund moeten aanbieden (geld terug) aangezien KLM degene is die annuleert. Maar goed eens kijken wat KLM gaat doen
Verordening 261/2004 spreekt van "volledige terugbetaling (...) tegen de prijs waarvoor het gekocht was". Ik zou rekenen op een voucher.
Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat (of juist heel vroeg) wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.
Afhankelijk van welke talen je spreekt kun je het ook bij een SkyTeam-partner proberen. Als je morgenochtend naar Delta belt, slapen de meeste Amerikanen nog. Er zijn apps om goedkoper naar het buitenland te bellen.

successen: 1

• We Are Borg
fopjurist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:15:
[...]

Verordening 261/2004 spreekt van "volledige terugbetaling (...) tegen de prijs waarvoor het gekocht was". Ik zou rekenen op een voucher.
refund zojuist ingediend dus zal updaten wat het is geworden zodra ik antwoord heb. Aangezien ze het druk hebben zal de standaard 7 dagen wellicht niet gehaald worden maar heb geen haast :)
Afhankelijk van welke talen je spreekt kun je het ook bij een SkyTeam-partner proberen. Als je morgenochtend naar Delta belt, slapen de meeste Amerikanen nog. Er zijn apps om goedkoper naar het buitenland te bellen.
Dat wist ik niet. Dank voor de tip :). Engels is geen probleem maar de optie Engels bij KLM was niet sneller. Maar je kunt dus ook gewoon delta bellen

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Via Whatsapp kun je ook nog wel redelijk snel wat dingen regelen. Inmiddels kost je dat een dag over en weer. Maar je hoeft er niet voor in de wacht te staan. Toevallig gisteren nog wat geregeld over een vlucht die geannuleerd werd, maar waar ze bepaalde opties niet in de voucher waarde hadden gezet.

• GG85
  • Laatst online: 17:02

GG85

.......

RocketKoen schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]

Samsonite

Ja dat, 80% van de koffers 2 delen zijn met een rits er tussen heb ik nooit begrepen. Wordt daar al zenuwachtig van al k t zie.
Altijd hardshell met klem

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
Dracula schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb de Samsonite Duosphere Spinner 55, maar deze lijkt niet meer verkrijgbaar.

https://www.samsonite.nl/...m--zwart/133622-1041.html

Dit type lijkt er wel wat op.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

GG85 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:40:
[...]

Ja dat, 80% van de koffers 2 delen zijn met een rits er tussen heb ik nooit begrepen. Wordt daar al zenuwachtig van al k t zie.
Altijd hardshell met klem
Dat is omdat die gemaakt zijn van polycarbonaat wat lichter en minder rigide is dan het ABS waar die klassieke hardshells van gemaakt zijn. Klemmen werken daar niet goed op omdat de shell makkelijk kan vervormen. Het is een afweging tussen gewicht en rigiditeit.

Ter vergelijking ik had vroeger een hardshell koffer die leeg al 13 kilo woog. Mijn huidige samsonite curv (gewoven polycarbonaat) koffer krijg ik meestal met inhoud niet eens aan de 13 kilo.

Nou was die andere allicht niet alleen van ABS gemaakt (ik gok lood want ik zie niet in hoe dat ding anders zรณ zwaar kon zijn) maar nog steeds.

[Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2021 10:34]

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:36

Vaal

๐–๐–†๐–“ ๐•ญ๐–Ž๐–“๐–˜๐–‡๐–Š๐–—๐–Œ๐–Š๐–“, ๐–‘๐–š๐–‘!

Platinum lifetime, vorige week 2x 25min moeten wachten aan de telefoon. :p

ik niet, m'n baas :p

[Voor 4% gewijzigd door Vaal op 16-09-2021 11:04]

๐•พ๐–๐–”๐–“๐–“๐–Ž๐–Š, ๐–Ÿ๐–Š ๐–‘๐–Š๐–Œ ๐–”๐–• ๐–๐–Š ๐–œ๐–†๐–Œ๐–Š๐–“!

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Iemand nog een tip voor goede prijzen op BC tickets voor Amsterdam-Dubai?

Mijn werkgever betaalt in principe wel voor BC, alleen vind ik het verschil momenteel wel erg hoog. Eco comfort zit op โ‚ฌ886,- en BC op โ‚ฌ2.400. Vind ik niet helemaal fair om te doen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

iRobert schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb de Samsonite Duosphere Spinner 55, maar deze lijkt niet meer verkrijgbaar.

https://www.samsonite.nl/...m--zwart/133622-1041.html

Dit type lijkt er wel wat op.
ik heb dit model: https://www.samsonite.nl/...gid=luggage_cabin-luggage
Erg blij mee :)

• GG85
  • Laatst online: 17:02

GG85

.......

CyBeR schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:30:
[...]

Dat is omdat die gemaakt zijn van polycarbonaat wat lichter en minder rigide is dan het ABS waar die klassieke hardshells van gemaakt zijn. Klemmen werken daar niet goed op omdat de shell makkelijk kan vervormen. Het is een afweging tussen gewicht en rigiditeit.

Ter vergelijking ik had vroeger een hardshell koffer die leeg al 13 kilo woog. Mijn huidige samsonite curv (gewoven polycarbonaat) koffer krijg ik meestal met inhoud niet eens aan de 13 kilo.

Nou was die andere allicht niet alleen van ABS gemaakt (ik gok lood want ik zie niet in hoe dat ding anders zรณ zwaar kon zijn) maar nog steeds.
Thanks voor de info. Had zelf niet bedacht dat het overduidelijke nadeel van een hardshell natuurlijk het gewicht is.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:27
Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:25:

Mijn werkgever betaalt in principe wel voor BC, alleen vind ik het verschil momenteel wel erg hoog. Eco comfort zit op โ‚ฌ886,- en BC op โ‚ฌ2.400. Vind ik niet helemaal fair om te doen.
Data? Avondvlucht via LHR met BA kan voor +/- โ‚ฌ1.500.

Vanmorgen voor het eerst met TAP gevlogen vanaf Lissabon naar Amsterdam. Prima ervaring qua stoelen/beenruimte moet ik zeggen met A320 NEO in economy in voorste deel van het toestel.

• Dean Martin
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:08:
[...]

Vanmorgen voor het eerst met TAP gevlogen vanaf Lissabon naar Amsterdam. Prima ervaring qua stoelen/beenruimte moet ik zeggen met A320 NEO in economy in voorste deel van het toestel.
24-29 oktober. 29-10 'moet' de 0:55 vlucht zijn, moet vrijdag namelijk in Nederland zijn, maar heb de donderdag wel in Dubai nodig.

Heb 'Flightking' al ingeschakeld, maar die hebben ook niets interessants.

[Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 16-09-2021 15:22]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

GG85 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:05:
[...]

Thanks voor de info. Had zelf niet bedacht dat het overduidelijke nadeel van een hardshell natuurlijk het gewicht is.
Die ik hierboven poste weegt minder dan mijn oude stoffen koffertje :)
En is in 2 diktes te gebruiken, standaard en extended.. handig als je iets te veel souvenirs/tax free gekocht hebt ;)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:20:
[...]

24-29 oktober. 29-10 'moet' de 0:55 vlucht zijn, moet vrijdag namelijk in Nederland zijn, maar heb de donderdag wel in Dubai nodig.

Heb 'Flightking' al ingeschakeld, maar die hebben ook niets interessants.
kayak.co.uk al geprobeerd?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:25:

Het hangt er vanaf, maar bij BA maakt Premium Economy en Business Class echt heel veel verschil!
Bij BC krijg je een echt bed en bij PE eigenlijk zelfde stoel als Economy maar met iet meer been ruimte..

verschil SE en PE is niet super, maar naar BC maakt een flinke sprong.. zelfs zover dat ik geruchten hoorde dat BA First class will gaan schrappen omdat BC naar FC ook relatief klein verschil is..

• Dean Martin
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:30:
[...]

Het hangt er vanaf, maar bij BA maakt Premium Economy en Business Class echt heel veel verschil!
Bij BC krijg je een echt bed en bij PE eigenlijk zelfde stoel als Economy maar met iet meer been ruimte..

verschil SE en PE is niet super, maar naar BC maakt een flinke sprong.. zelfs zover dat ik geruchten hoorde dat BA First class will gaan schrappen omdat BC naar FC ook relatief klein verschil is..
Ik weet het, ik vlieg de route Shanghai vaak in BC, maar daar is het verschil in prijs stukje minder. Vind dit erg veel verschil.

• Dean Martin
  • Niet online
Yep.

• We Are Borg
We Are Borg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:21:
[...]
refund zojuist ingediend dus zal updaten wat het is geworden zodra ik antwoord heb. Aangezien ze het druk hebben zal de standaard 7 dagen wellicht niet gehaald worden maar heb geen haast :)
Nu al antwoord: complete bedrag wordt overgemaakt (CC). Heel netjes :)

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Zijn er op Schiphol bagagewagentjes beschikbaar tussen de douane en het vliegtuig?

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 19:11
groggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:31:
Zijn er op Schiphol bagagewagentjes beschikbaar tussen de douane en het vliegtuig?
Nee.

Maar gelukkig wel tussen de koninklijke marechaussee en de gate waar het vliegtuig staat

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:08:
[...]

TAP is erg hit and miss... Afgelopen zomer Lissabon Amsterdam in een erg oud en krap vliegtuig wat ze normaal vooral voor de route Porto - Lissabon gebruiken. Stoelen zonder enig comfort, viel echt flink tegen.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:13
Zal mij ook benieuwen... Vlieg in november LIS > AMS met TAP (voor 't eerst) met een vlucht die de A321neo zou moeten krijgen. Zag gisteren dat dat een A319 is geworden. Wel in economy Xtra dus hopelijk redt dat de dag :p

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

๐Ÿ’ฉ

jack zomer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:34:
[...]

Nee.

Maar gelukkig wel tussen de koninklijke marechaussee en de gate waar het vliegtuig staat
Tussen de douane en check-in op zich ook, maar je moet ze bij security wel weer afgeven ja.

• Xandrios
Let op met TAP dat ze truucs uithalen met de FFP punten. Als je bij een andere FFP je punten laat bijschrijven (bijv LH of A3) dan krijg je vaak een andere boekingsklasse bijgeschreven dan je geboekt hebt.

Dus als je klasse A boekt (50% punten) kan die zomaar worden bijgeschreven als klasse T (geen punten). Lijkt afhankelijk te zijn van het type ticket (Discount/Basic/Classic etc) maar een echt duidelijke regel is mij niet bekend.

• Mattie112

Mattie112

Och TAP vreselijk, hoe vaak die een vlucht kunnen veranderen niet te doen.... (AMS-PDL) naja ik snap dat er een change is (of iets vervalt) maar een mail sturen ho maar! Kijk nu gewoon elke week even op de boekingspagina (die er nu uit ligt) hoe of wat.

Moet nou ook weer contact op gaan nemen, overstap van 3 -> 9 uur terwijl er gewoon een latere vlucht is die op de zelfde tijd aan komt.... zucht.....

En contact? Bellen heeft echt geen zin, als je al iemand aan de tel krijgt dan gaat het denk ik over een stukje koper uit het jaar 1800 dus maar via twitter duurt alleen 7~ 14dagen voor ze er naar kijken want "het is druk" ja duh al 2 jaar is het corona he tap :)

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee