Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zou je zeggen, maar die Doona+ is FAA approved.RocketKoen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:06:
[...]
Die is in ieder geval niet toegestaan bij BA. Je kind moet naar voren kijken.
https://www.britishairway...ng#childseatsandcarrycots
Een beetje naar beneden scrollen voor de voorwaarden voor zelf meegenomen zitjes.
Zeg niet dat t niet klopt, maar geheel duidelijk is t me niet.
Heb sowieso de vraag ook bij BA uitstaan
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Voor wat t waard is: wij hebben genoeg buggy's etc ingecheckt gehad, er is er niet een beschadigd geraakt. Volgens mij gaan die gate-check dingen ergens bovenop of in een aparte hold ofzo. Wij hebben wel een grote zak gekocht op het vliegveld voor de echte autostoeltjes, maar dat was meer zodat we ze beiden tegelijk konden inchecken als odd-size.kamstra schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:54:
Voor zover ik t begrijp kan je prima met die base tot aan de gate komen en dan wordt ie in hold geplaatst, maar ben daar niet per se heel happig op gezien kans op beschadigen enzo (en een tas waar die basis in past heb ik dan weer niet)….
(context: verhuizen naar de VS met een 5 en 2.5 jarige)
Sometimes you need to plan for coincidence
FAA approved or not: de BA voorwaarden zullen toch echt degene zijn aan welke ze je gaan houdenkamstra schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:51:
Zou je zeggen, maar die Doona+ is FAA approved.
Ik heb bij de KLM een paar non refundable vouchers. Als ik een ticket boek die annuleren met refund toe staat, hoe werkt dat dan in de praktijk als ik mijn vouchers gebruik bij de betaling? Stel ik annuleer, krijg ik dan een nieuwe voucher met dezelfde einddatum als de voucher die gebruikt is bij de boeking
[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 15-08-2021 20:29 ]
De lesjes niet in vakantietijd vliegen en geen koffer inchecken naar Schiphol zijn wel weer aangekomen.
Ook bijzonder dat al vrij dicht bij de gate iedereen werd tegengehouden en alleen Europeanen van 16+ door mochten. Blijkbaar omdat de rij voor de handmatige paspoort / docs check te groot was en je dus alleen verder mocht als je gebruik kon maken van de zelfscan machines. Maar dat werd niet uitgelegd, waardoor er een behoorlijk opgefokte situatie ontstond met mensen die begonnen over discriminatie en wat geduw en getrek.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Mijn kwalificatieperiode echter eindigt op 31 oktober dus voor mij is nov/dec dus 2 maanden dubbele xp voor volgend jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 23-08-2021 16:04 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
je mag ze wel gebruiken denk ik hoor, alleen komen ze langs als het safety belt lampje aan gaat en moet je de baby dan op schoot nemen:RocketKoen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:06:
[...]
Die is in ieder geval niet toegestaan bij BA. Je kind moet naar voren kijken.
https://www.britishairway...ng#childseatsandcarrycots
Een beetje naar beneden scrollen voor de voorwaarden voor zelf meegenomen zitjes.
Non-approved car seats may only be used during the cruise when the seatbelt sign is off. At other times, these car seats must be stowed in an overhead locker.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Kun je tijdens het online inchecken kosteloos stoelen reserveren?
https://www.eurowings.com...ing-you-need-to-know.htmlDanielson schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:44:
We vliegen maandag met Eurowings van Düsseldorf naar Korfoe, nu kan ik alvast stoelen reserveren, maar de kosten hiervoor zijn bijna 100 euro voor de heen en terugweg.
Kun je tijdens het online inchecken kosteloos stoelen reserveren?
Checking in online, if you are only travelling with hand baggage or simply want to save time at the airport. You can use this free service as early as 72 hours before departure and reserve your desired seat directly!
Je zou toch zeggen dat het nu juist rustiger is op de vliegvelden dan pre-corona en dat ze dus genoeg capaciteit hebben om dit soort dingen op te vangen.Evianon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:07:
Flinke chaos met de bagage bij aankomst op Schiphol vandaag. Pas 2 uur na landing verschenen er koffers, en dat ook voor veel andere vluchten. Extreem druk en meerdere banden met 3 of 4 vluchten tegelijk, met wat widebodies erbij dus letterlijk 1000 man per band van over de hele wereld die met 10 rijen dik op elkaar staan te hijgen. Als je daar geen COVID oploopt zit het denk ik wel goed met je immuniteit![]()
De lesjes niet in vakantietijd vliegen en geen koffer inchecken naar Schiphol zijn wel weer aangekomen.
Ook bijzonder dat al vrij dicht bij de gate iedereen werd tegengehouden en alleen Europeanen van 16+ door mochten. Blijkbaar omdat de rij voor de handmatige paspoort / docs check te groot was en je dus alleen verder mocht als je gebruik kon maken van de zelfscan machines. Maar dat werd niet uitgelegd, waardoor er een behoorlijk opgefokte situatie ontstond met mensen die begonnen over discriminatie en wat geduw en getrek.
Begin nu al spijt te krijgen dat we niet gewoon in Europa zijn gebleven voor de vakantie.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zeker op de luchthavens - dat zijn geen riant betalende jobs - kan ik me perfect voorstellen dat er heel wat mensen bij onderaannemers (bagage, check-in) eieren voor hun geld gekozen hebben en elders een job hebben gezocht tijdens de pandemie.
[ Voor 29% gewijzigd door Borromini op 25-08-2021 18:51 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Hier in Wenen was het vorige week by Ryanair ook flink raak. >2 uur in de rij staan bij het inchecken van je baggage. En dan je vliegtuig missen omdat je je koffer nog niet af hebt kunnen geven. Alleen maar 1 loket open voor een stuk of 10 vakantievluchten die allemaal tegelijk gingen vertrekken. Dat kan haast niet goed gaan natuurlijk, maar Ryanair zegt gewoon "had je er maar 3 uur van te voren moeten zijn"Evianon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:07:
Flinke chaos met de bagage bij aankomst op Schiphol vandaag. Pas 2 uur na landing verschenen er koffers, en dat ook voor veel andere vluchten. Extreem druk en meerdere banden met 3 of 4 vluchten tegelijk, met wat widebodies erbij dus letterlijk 1000 man per band van over de hele wereld die met 10 rijen dik op elkaar staan te hijgen. Als je daar geen COVID oploopt zit het denk ik wel goed met je immuniteit![]()

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Mondkapjes werd goed gehandhaaft in Calgary en in het vliegtuig bij passagiers en crew, Schiphol was wel overduidelijk minder geinteresseerd.
Ik had al mijn vaccinatiebewijzen en testen meegenomen, maar er is nergens om gevraagd, niet bij inchecken, niet bij aankomst
Plus dat de ervaren krachten die er uit zijn gevlogen nu worden vervangen door haastig opgeroepen uitzendkrachten en studenten met zomerbaantjes. En in het geval van Transavia zelfs een compleet nieuw bedrijf.Borromini schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:51:
Dat is er net niet. Alles wordt teruggeschaald qua mankracht, want er is nauwelijks marge in die sectoren, dus in personeel wordt agressief gesneden. Het helpt gewoon ook niet dat heel veel landen hun grenzen dicht houden of gooien en de lokale overheden hier ook een heel grillig beleid voeren.
Zeker op de luchthavens - dat zijn geen riant betalende jobs - kan ik me perfect voorstellen dat er heel wat mensen bij onderaannemers (bagage, check-in) eieren voor hun geld gekozen hebben en elders een job hebben gezocht tijdens de pandemie.
Dat ging de laatste paar zomers voor corona ook al mis, toen met name bij de security enorme personeelstekorten moesten worden opgevangen met onervaren tijdelijk personeel.

Equipment change blijkbaar van een toestel wat wel stoel 1A had naar een waar die rij niet bestaat dus nu heb ik administratief twee stoelen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misschien om me 1A weer terug te geven als er weer een equipment change is en die rij weer gaat bestaan?
Ben de enkele dagen geleden naar ATH gevlogen vanuit zuid Amerika, via MAD en CDG. Enige plek waar het rustig was.. Was in zuid Amerika. MAD, CDG en ATH waren allemaal absolute chaos qua drukte. Valt nu natuurlijk extra op omdat je probeert de menigte te vermijden, maar, ik durf te stellen dat het deze week op het niveau van pre-covid was qua passagiersaantallen.Jeroenneman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:46:
[...]
Je zou toch zeggen dat het nu juist rustiger is op de vliegvelden dan pre-corona en dat ze dus genoeg capaciteit hebben om dit soort dingen op te vangen.
Begin nu al spijt te krijgen dat we niet gewoon in Europa zijn gebleven voor de vakantie.
Was overigens eerste keer dat ik Air Europa long haul business kon proberen. Service en maaltijden waren verbazingwekkend goed. Hard product op de dreamliner was meh.. Wel lie flat, maar 2-2-2.
Binnen Europa het standaard verhaal. Klm heeft goede service maar absoluut onacceptabel aanbod qua maaltijd (een koude salade op een 3,5hr vlucht in business!), AF heeft een veel beter aanbod qua maaltijd binnen Europa maar beduidend slechtere service als je geen Frans spreekt.
Nieuwe lounge op CDG 2F viel me overigens tegen. Mooi design en uitzicht, maar aanbod qua eten is hetzelfde als voorheen (vrij gelimiteerd) en ik vond de zitopties vrij oncomfortabel.
[ Voor 30% gewijzigd door Xandrios op 29-08-2021 13:01 ]
Ik dacht dat er hier op het forum een paar mensen waren met betalende toegang tot zo'n sites?
Bedankt!
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Volgens Flightradar24 cancelled.Borromini schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:22:
Kan iemand mij een plezier doen en de vluchtstatus van de TK 538 op 28/8 uitvlooien? OUA IST. Flightstats gaat max. 3 dagen terug dus ik kan die niet meer zien...
Ik dacht dat er hier op het forum een paar mensen waren met betalende toegang tot zo'n sites?
Bedankt!
:fill(white):strip_exif()/f/image/poej8FOYR2jOt73ZveK1jj7U.png?f=user_large)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wellicht eens kijken hoe de lounges zijn daar nu met Covid. Net te kort om de stad in te gaan maar precies lang genoeg om een paar biertjes te klappen in de lounge.Mattie112 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:
Ik heb volgend jaar een 4h30m overstap op LIS. Zijn er mensen die ervaring hebben om in die tijd iets te doen? Zou best wel LIS even willen zien. Miss is er iets van een tour vanaf t vliegveld? Of kom je gemakkelijk de stad in. Yes tis niet heel veel tijd maarja op t vliegveld wachten is ook niet het meest leuke
Als het goed is bij aankomst niet (want schengen) maar natuurlijk wel als je weer de airport in komt ja. Vandaar dat ik ook dacht van naja als er iets van een tour van een uur/anderhalf is zou dat prima te doen moeten zijn.gambieter schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:11:
4h30m is niet veel, zeker niet omdat je ook weer door security/passport control etc moet. Mijn ervaring met wachten op LIS is niet best, maar ik moest dan ook 7u wachten na een nachtvlucht. No fun.
Ja dat is ook best een aardig idee, even kijken wat de opties zijn ja.Erasmo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:26:
[...]
Wellicht eens kijken hoe de lounges zijn daar nu met Covid. Net te kort om de stad in te gaan maar precies lang genoeg om een paar biertjes te klappen in de lounge.
Het maakt ook een groot verschil of je wel of niet Priority hebt met je ticket of status. Met priority kun je wellicht 90 min voor vertrek terugkomen op de luchthaven. Zonder priority, zeker nu in de tijd van Covid, zou ik persoonlijk toch zeker 2 uur aanhouden.
Mijn advies zou ook zijn om lekker een paar uur in de lounge te verblijven. Geen stress, hapje eten, goede koffie (en/of biertje). Zou mijn persoonlijke voorkeur hebben.
Salade? Ik dacht dat het altijd een vegetarische sandwich was? Da's wat ik elke keer heb gekregen. Ik heb het idee dat de service weer ongeveer was wat ze altijd was in Europa (economy).Xandrios schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:55:
[...]
Binnen Europa het standaard verhaal. Klm heeft goede service maar absoluut onacceptabel aanbod qua maaltijd (een koude salade op een 3,5hr vlucht in business!), AF heeft een veel beter aanbod qua maaltijd binnen Europa maar beduidend slechtere service als je geen Frans spreekt.
Nieuwe lounge op CDG 2F viel me overigens tegen. Mooi design en uitzicht, maar aanbod qua eten is hetzelfde als voorheen (vrij gelimiteerd) en ik vond de zitopties vrij oncomfortabel.
Buiten Europa in WBC vergelijkbaar maar men komt minder snel uit zichzelf langs.
Schiphol Schengen-zone is inderdaad erg druk. Ik vermoed dat non-Schengen een stuk rustiger is ivm de wirwar aan reisverboden? Misschien is dat ook wel een reden voor de drukte in Schengen: veel mensen die binnen Europa gaan ipv erbuiten waardoor de drukte meer geconcentreerd is ipv uitgesmeerd over Schengen en non-Schengen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-09-2021 12:22 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Waldorf:
http://upload.xandrios.ne...c9c9dcc739aed992a86a6.jpg
Mexican:
http://upload.xandrios.ne...fd03115be67bdecf9bb97.jpg
WBC is idd weer redelijk op het oude niveau (Gelukkig maar).
[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 05-09-2021 13:15 ]
Om zeker te zijn dat het geen fout op de website is, probeer ik het in de app. Niet alleen zie ik daar hetzelfde gebeuren, maar ik zie dat de tussenstop in Bahrein anders is. Waar ik op de KLM site met KLM zou doorvliegen en een stop van 1u heb, geeft de app aan dat het vanaf Bahrein verder vliegen is Gulf Air en een stop van 3u... .
Waarom kan KLM het me nooit eens eenvoudig maken?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar dat is toch ook wel logisch? Je kiest eerst de heenvlucht, maar de terugvlucht kan eventueel duurder zijn afhankelijk van welke datum of route je kiest in de daaropvolgende stap.Blokker_1999 schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:28:
in het overzicht van de heenvluchten een vlucht geadverteerd staan voor 245 euro. Dat vind ik een interessante prijs.
Not when attempting to fly on a budgetCyBeR schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:00:
KLM vliegt ook gewoon nonstop naar DXB dus volgens mij maak je 't jezelf moeilijk.
Niet hoe boekingen op de KLM website werken. Je krijgt daar de prijs voor heen en terug vluchten apart te zien.Xandrios schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:43:
[...]
Maar dat is toch ook wel logisch? Je kiest eerst de heenvlucht, maar de terugvlucht kan eventueel duurder zijn afhankelijk van welke datum of route je kiest in de daaropvolgende stap.
/f/image/JGZTeBMpQ3c0vx0ktI2Ezf8B.png?f=fotoalbum_large)
Dit zou dus de prijs moeten zijn voor de heenvlucht, maar van zodra ik deze aanklik staat deze er niet meer tussen voor die prijs. Al is de prijs ondertussen weer anders dan deze ochtend. Maar in de app zie ik nog altijd het volgende wat ik op de site niet te zien krijg:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EnI2cRksCSyaq96QNGoUwKr5.png?f=user_large)
Let op het veranderde aankomstuur in DXB ten opzichte van de website:
/f/image/GDL03TLIy3j5mwFbgbM68Tq1.png?f=fotoalbum_large)
Als je trouwens écht op een budget aan 't vliegen bent in Y, waarom dan niet de HV6901, of desnoods Pegasus, Qatar of Air Baltic?
Brrr...AMS-DXB komt aardig in de buurt van AMS-NYC qua afstand. Met transavia in een 737 opgevouwen voor zo'n lange vlucht ... dat zal een ervaring zijnShitHappens schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:07:
waarom dan niet de HV6901

Neemt niet weg dat je punt valide is natuurlijk. Er zijn veel alternatieve opties die kant op
[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 13-09-2021 14:52 ]
Zoals gezegd, je krijgt 2 opties te zien met 2 andere vluchten dus ook andere overstap tijden..Blokker_1999 schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:28:
Hier gaan we weer, Was aan het kijken om binnenkort even naar Dubai te gaan, wereldexpo bezoeken. Zie ik in het overzicht van de heenvluchten een vlucht geadverteerd staan voor 245 euro. Dat vind ik een interessante prijs. Ik bekijk de details van die vlucht en deze zou een tussenlanding maken in Bahrein waarna deze een uur later doorvliegt naar Dubai. Good enough for me. Ik wil de vlucht reserveren en er komt zomaar 100 euro bij de prijs bij.
Om zeker te zijn dat het geen fout op de website is, probeer ik het in de app. Niet alleen zie ik daar hetzelfde gebeuren, maar ik zie dat de tussenstop in Bahrein anders is. Waar ik op de KLM site met KLM zou doorvliegen en een stop van 1u heb, geeft de app aan dat het vanaf Bahrein verder vliegen is Gulf Air en een stop van 3u... .
Waarom kan KLM het me nooit eens eenvoudig maken?
Maar ik denk dat je eerst even je verwachtingspatroon aan moet passen.. als in een ad staat vanaf 245euro is dat meestal nooit op de momenten dat jij wil vliegen! Die deals zijn meestal alleen op de niet populaire tijden..
345 naar DBX vind ik niet eens gek trouwens..
In vergelijking Ik betaal £147 om van LHR naar AMS te vliegen.. en dat is amper cruisetijd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Je vergeet Ukraine InternationalShitHappens schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:07:
De combinatie van KL0431 en GF0500 is op zich wel boekbaar via KLM, maar misschien laat de site deze zelf niet meer zien omdat de prijs echt significant hoger licht dan rechtstreeks of via CDG. Via Google Flights is 'ie vindbaar voor €617 en vervolgens te boeken via KLM.
Als je trouwens écht op een budget aan 't vliegen bent in Y, waarom dan niet de HV6901, of desnoods Pegasus, Qatar of Air Baltic?
[ Voor 81% gewijzigd door Borromini op 13-09-2021 15:33 ]
Nee, dat is niet correct en niet hoe de sites van KLM en Air France werken.ToolkiT schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:28:
[...]
Zoals gezegd, je krijgt 2 opties te zien met 2 andere vluchten dus ook andere overstap tijden..
Maar ik denk dat je eerst even je verwachtingspatroon aan moet passen.. als in een ad staat vanaf 245euro is dat meestal nooit op de momenten dat jij wil vliegen! Die deals zijn meestal alleen op de niet populaire tijden..
345 naar DBX vind ik niet eens gek trouwens..
In vergelijking Ik betaal £147 om van LHR naar AMS te vliegen.. en dat is amper cruisetijd..
Je kiest een datum waarop je wenst te vliegen. Bovenaan de pagina krijg je de vorige en volgende dagen te zien met daarop steeds het goedkoopste ticket van die dag geadverteerd. Klik je daarop, dan krijg je alle opties te zien met vertrek- en aankomsttijd, reistijd, aantal overstappen maar ook het goedkoopste ticket voor die specifieke route. Klik je daar op, dan heb je nog de keuze uit het type van ticket gaande van het goedkoopste economy ticket met enkel handbagage tot aan business.
En voor alle tickets klopt dat ook, behalve voor het ticket dat ik probeerde te boeken.
Bijkomd maak je dus je keuze bij het selecteren van je ticket met daarin alle delen van je reis. Welke vluchten je neemt dus. Toch zie je in de app, maar niet op de site, dat je aankomsttijd ineens anders is.
https://www.google.com/travel/flights/s/5tTq
Al weet ik je retourdatum niet, dus dat kan nog uitmaken in de prijs.
Of wil je persé met KLM vliegen?
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 13-09-2021 15:41 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
De website en de app hebben gewoon een ander algoritme, waardoor je net iets andere resultaten krijgt.. verbaasd me helemaal niks eigenlijk..Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:37:
[...]
Nee, dat is niet correct en niet hoe de sites van KLM en Air France werken.
Je kiest een datum waarop je wenst te vliegen. Bovenaan de pagina krijg je de vorige en volgende dagen te zien met daarop steeds het goedkoopste ticket van die dag geadverteerd. Klik je daarop, dan krijg je alle opties te zien met vertrek- en aankomsttijd, reistijd, aantal overstappen maar ook het goedkoopste ticket voor die specifieke route. Klik je daar op, dan heb je nog de keuze uit het type van ticket gaande van het goedkoopste economy ticket met enkel handbagage tot aan business.
En voor alle tickets klopt dat ook, behalve voor het ticket dat ik probeerde te boeken.
Bijkomd maak je dus je keuze bij het selecteren van je ticket met daarin alle delen van je reis. Welke vluchten je neemt dus. Toch zie je in de app, maar niet op de site, dat je aankomsttijd ineens anders is.
tip: gebruik kayak.co.uk en vergelijk je opties
[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 13-09-2021 18:36 ]
Burp
Zie door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 25% gewijzigd door Dracula op 13-09-2021 19:49 ]
Budget?Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:41:
Heeft iemand nog een goed advies voor een handbagage koffer?
Zie door de bomen het bos niet meer.
Gebruik?
Inhoud?
Verwachte levens duur?
2 wielen of 4 wielen?
Smartkoffer(batterij pack en rijd zelf achter je aan)
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Gebruik? Zakenreis (steeds dag of 3 a 4 max)
Inhoud? Zo groot als mogelijk toegestaan binnen bagage afmetingen in cabine (vooral KLM)
Verwachte levens duur? Geen idee wat je van een koffer mag verwachten
2 wielen of 4 wielen? Heb beide gehad en weet eigenlijk niet wat handiger was
Smartkoffer(batterij pack en rijd zelf achter je aan) Nee geen smartkoffer
[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 13-09-2021 20:48 ]
SamsoniteDracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:41:
Budget? 150 max
Gebruik? Zakenreis (steeds dag of 3 a 4 max)
Inhoud? Zo groot als mogelijk toegestaan binnen bagage afmetingen in cabine (vooral KLM)
Verwachte levens duur? Geen idee wat je van een koffer mag verwachten
2 wielen of 4 wielen? Heb beide gehad en weet eigenlijk niet wat handiger was
Ik heb 2 van de grotere maten voor ruimbagage. Stevig spul. Ook als je je koffer moet checken zitten je spullen daar relatief veilig in.
Ik let iig altijd op dat ik een hardshell heb. Met klem sluiting ipv een rits. En dan op kwaliteit en goede reviews.
Die dingen worden 90% van de tijd ook geweigerd als check-inbagage, trouwens, want: batterijen. Daar zijn airlines niet zo happig op in hun laadruimDracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:41:
Zelf ook tevreden over m'n (gewone) Samsonites.
Vanwaar de voorkeur voor hardshell en klemsluiting?RocketKoen schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]
Samsonite
Ik heb 2 van de grotere maten voor ruimbagage. Stevig spul. Ook als je je koffer moet checken zitten je spullen daar relatief veilig in.
Ik let iig altijd op dat ik een hardshell heb. Met klem sluiting ipv een rits. En dan op kwaliteit en goede reviews.
Klem neem ik aan omdat rits makkelijk stuk gaat?
Een rits gaat inderdaad veel makkelijker stuk. Door slijtage, of door zakken(koffer)rollers. En ik vind een klem veel makkelijker werken als je op de terugweg moeite hebt om alles weer in je koffer te krijgen.Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:28:
[...]
Vanwaar de voorkeur voor hardshell en klemsluiting?
Klem neem ik aan omdat rits makkelijk stuk gaat?
KLM zegt 55x35x20 en de meeste koffers die ik zie zijn 55x40x20
Mijn ervaring is dat alleen de echte budget maatschappijen (Vueling, Wizzair, Easyjet, etc) heel streng zijn op de koffermaten. Afgelopen maanden heb ik meerdere keren met Transavia gevlogen (net iets minder budget) en zolang het maar duidelijk een cabine-koffer is, werd er niet naar de maten gekeken.Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:54:
Vraag me wel af waarom veel koffers, zoals de gelinkte samsonite, groter zijn dan de meeste airlines toe staan.
KLM zegt 55x35x20 en de meeste koffers die ik zie zijn 55x40x20
Die 5 cm verschil is, zeker bij een softshell koffer, doorgaans ook geen probleem. Voor handbagage zou ik persoonlijk liever een softshell dan hardshell willen.
Wat betreft je budget, ik zou voor Samsonite gaan. Wij hebben koffers van verschillende merken en de Samsonite is toch wel de betere tot nu toe, gevolgd door American Tourister.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Goed om te weten txs.deepbass909 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:16:
[...]
Mijn ervaring is dat alleen de echte budget maatschappijen (Vueling, Wizzair, Easyjet, etc) heel streng zijn op de koffermaten. Afgelopen maanden heb ik meerdere keren met Transavia gevlogen (net iets minder budget) en zolang het maar duidelijk een cabine-koffer is, werd er niet naar de maten gekeken.
Die 5 cm verschil is, zeker bij een softshell koffer, doorgaans ook geen probleem. Voor handbagage zou ik persoonlijk liever een softshell dan hardshell willen.
Wat betreft je budget, ik zou voor Samsonite gaan. Wij hebben koffers van verschillende merken en de Samsonite is toch wel de betere tot nu toe, gevolgd door American Tourister.
Ik zat inderdaad naar American Tourist te kijken, meeste zijn met rits en de opmerking hierboven over klemsluiting versus rits is toch ook wel zinnig. Nou ja snel keuze maken want heb hem as zondag nodig.
Uitstekende garantie-afhandeling ook. Stuur ze een mailtje en het onderdeel wat je nodig hebt komt gratis naar je toe.deepbass909 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:16:
[...]
Ideaal voor maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de maatvoering. Ik kan een (werk)week leven uit zo'n koffer waar ook ter wereld. Wel even de overhemden laten persen bij het hotel.
En mag ik vragen welke koffer dat is?iRobert schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:04:
Ik heb een handbagage koffer van Samsonite die middels ritsen ook nog groter/kleiner te maken is. In de diepte maat dus.
Ideaal voor maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de maatvoering. Ik kan een (werk)week leven uit zo'n koffer waar ook ter wereld. Wel even de overhemden laten persen bij het hotel.
Wij hebben ook een expandable (UPLITE Spinner). Met een beetje zoeken kan je dergelijke koffers wel binnen je budget vinden. Wij hadden dit model voor €140 (uitlopende collectie).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Ziet er goed uit, alleen de 55x35 is wat lastig te vinden (ja voor 199).deepbass909 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
[...]
Wij hebben ook een expandable (UPLITE Spinner). Met een beetje zoeken kan je dergelijke koffers wel binnen je budget vinden. Wij hadden dit model voor €140 (uitlopende collectie).
Da's makkelijk, hier is Regulation (EC) No 261/2004 van toepassing. Als je heenvlucht geannuleerd is, dan heb je recht op terugbetaling van je volledige ticket (of alternatieve vluchten)We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:35:
Ik krijg net een e-mailtje binnen van KLM dat ze mijn heenvlucht hebben geannuleerd en dus omgeboekt naar een dag later. Volgens de email kan ik een refund aanvragen, maar ik ben benieuwd of dat dat alleen dan is voor de heenreis (die geannuleerd is) of dan ook voor de terugreis. Ga morgen wel bellen met KLM maar vandaag meerdere keren dik 45 minuten in de wacht gestaan en kwam er niet doorheen
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dank! Dan ga ik morgen een refund aanvragen want de omvorming die klm heeft gedaan naar een andere dag wil ik niet. Geboekt met voucher dus benieuwd of ik weer voucher krijg of dat ze het geld terug stortenGrouchy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:42:
[...]
Da's makkelijk, hier is Regulation (EC) No 261/2004 van toepassing. Als je heenvlucht geannuleerd is, dan heb je recht op terugbetaling van je volledige ticket (of alternatieve vluchten)
Je kunt ze ook bellen en vragen om andere opties voor een vlucht, inclusief vluchten die eigenlijk veel duurder waren. Bijvoorbeeld als je een overstap had, dat je de non-stop neemt als die er is. Bij door hen gecancelde vluchten zijn ze best flexibel in wat er kan met omboeken.We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:10:
[...]
Dank! Dan ga ik morgen een refund aanvragen want de omvorming die klm heeft gedaan naar een andere dag wil ik niet. Geboekt met voucher dus benieuwd of ik weer voucher krijg of dat ze het geld terug storten
En voor wat betreft je vraag: je krijgt een voucher terug die je als je wilt kunt laten terugstorten.
Ik ga zeker bellen voor opties maar volgens mij hebben ze ook last van personeelsgebrek. Erg lang gewacht aan de telefoonCyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:27:
[...]
Je kunt ze ook bellen en vragen om andere opties voor een vlucht, inclusief vluchten die eigenlijk veel duurder waren. Bijvoorbeeld als je een overstap had, dat je de non-stop neemt als die er is. Bij door hen gecancelde vluchten zijn ze best flexibel in wat er kan met omboeken.
Wat google werk vertelt mij dat ze een refund moeten aanbieden (geld terug) aangezien KLM degene is die annuleert. Maar goed eens kijken wat KLM gaat doenEn voor wat betreft je vraag: je krijgt een voucher terug die je als je wilt kunt laten terugstorten.
Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat (of juist heel vroeg) wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.
[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2021 22:49 ]
goed voor jouCyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:47:
Blijkt toch dat status hebben nuttig is want ik heb nog nooit langer dan anderhalve minuut hoeven wachten
Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verordening 261/2004 spreekt van "volledige terugbetaling (...) tegen de prijs waarvoor het gekocht was". Ik zou rekenen op een voucher.We Are Borg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:29:
[...]
Wat google werk vertelt mij dat ze een refund moeten aanbieden (geld terug) aangezien KLM degene is die annuleert. Maar goed eens kijken wat KLM gaat doen
Afhankelijk van welke talen je spreekt kun je het ook bij een SkyTeam-partner proberen. Als je morgenochtend naar Delta belt, slapen de meeste Amerikanen nog. Er zijn apps om goedkoper naar het buitenland te bellen.CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:47:
Ze zijn ook 24/7 open trouwens dus als je zelf laat (of juist heel vroeg) wakker bent kun je ook een keer midden in de nacht bellen, is 't ws rustiger.
refund zojuist ingediend dus zal updaten wat het is geworden zodra ik antwoord heb. Aangezien ze het druk hebben zal de standaard 7 dagen wellicht niet gehaald worden maar heb geen haastfopjurist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:15:
[...]
Verordening 261/2004 spreekt van "volledige terugbetaling (...) tegen de prijs waarvoor het gekocht was". Ik zou rekenen op een voucher.
Dat wist ik niet. Dank voor de tipAfhankelijk van welke talen je spreekt kun je het ook bij een SkyTeam-partner proberen. Als je morgenochtend naar Delta belt, slapen de meeste Amerikanen nog. Er zijn apps om goedkoper naar het buitenland te bellen.
Ja dat, 80% van de koffers 2 delen zijn met een rits er tussen heb ik nooit begrepen. Wordt daar al zenuwachtig van al k t zie.RocketKoen schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]
Samsonite
Altijd hardshell met klem
Ik heb de Samsonite Duosphere Spinner 55, maar deze lijkt niet meer verkrijgbaar.
https://www.samsonite.nl/...m--zwart/133622-1041.html
Dit type lijkt er wel wat op.
Dat is omdat die gemaakt zijn van polycarbonaat wat lichter en minder rigide is dan het ABS waar die klassieke hardshells van gemaakt zijn. Klemmen werken daar niet goed op omdat de shell makkelijk kan vervormen. Het is een afweging tussen gewicht en rigiditeit.GG85 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:40:
[...]
Ja dat, 80% van de koffers 2 delen zijn met een rits er tussen heb ik nooit begrepen. Wordt daar al zenuwachtig van al k t zie.
Altijd hardshell met klem
Ter vergelijking ik had vroeger een hardshell koffer die leeg al 13 kilo woog. Mijn huidige samsonite curv (gewoven polycarbonaat) koffer krijg ik meestal met inhoud niet eens aan de 13 kilo.
Nou was die andere allicht niet alleen van ABS gemaakt (ik gok lood want ik zie niet in hoe dat ding anders zó zwaar kon zijn) maar nog steeds.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2021 10:34 ]
Platinum lifetime, vorige week 2x 25min moeten wachten aan de telefoon.CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:47:
Blijkt toch dat status hebben nuttig is want ik heb nog nooit langer dan anderhalve minuut hoeven wachten
ik niet, m'n baas
[ Voor 4% gewijzigd door Bob Popcorn op 16-09-2021 11:04 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Mijn werkgever betaalt in principe wel voor BC, alleen vind ik het verschil momenteel wel erg hoog. Eco comfort zit op €886,- en BC op €2.400. Vind ik niet helemaal fair om te doen.
The best is yet to come
ik heb dit model: https://www.samsonite.nl/...gid=luggage_cabin-luggageiRobert schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:58:
[...]
Ik heb de Samsonite Duosphere Spinner 55, maar deze lijkt niet meer verkrijgbaar.
https://www.samsonite.nl/...m--zwart/133622-1041.html
Dit type lijkt er wel wat op.
Erg blij mee
Thanks voor de info. Had zelf niet bedacht dat het overduidelijke nadeel van een hardshell natuurlijk het gewicht is.CyBeR schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:30:
[...]
Dat is omdat die gemaakt zijn van polycarbonaat wat lichter en minder rigide is dan het ABS waar die klassieke hardshells van gemaakt zijn. Klemmen werken daar niet goed op omdat de shell makkelijk kan vervormen. Het is een afweging tussen gewicht en rigiditeit.
Ter vergelijking ik had vroeger een hardshell koffer die leeg al 13 kilo woog. Mijn huidige samsonite curv (gewoven polycarbonaat) koffer krijg ik meestal met inhoud niet eens aan de 13 kilo.
Nou was die andere allicht niet alleen van ABS gemaakt (ik gok lood want ik zie niet in hoe dat ding anders zó zwaar kon zijn) maar nog steeds.
Data? Avondvlucht via LHR met BA kan voor +/- €1.500.Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:25:
Iemand nog een tip voor goede prijzen op BC tickets voor Amsterdam-Dubai?
Mijn werkgever betaalt in principe wel voor BC, alleen vind ik het verschil momenteel wel erg hoog. Eco comfort zit op €886,- en BC op €2.400. Vind ik niet helemaal fair om te doen.
Vanmorgen voor het eerst met TAP gevlogen vanaf Lissabon naar Amsterdam. Prima ervaring qua stoelen/beenruimte moet ik zeggen met A320 NEO in economy in voorste deel van het toestel.
24-29 oktober. 29-10 'moet' de 0:55 vlucht zijn, moet vrijdag namelijk in Nederland zijn, maar heb de donderdag wel in Dubai nodig.PLAE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:08:
[...]
Data? Avondvlucht via LHR met BA kan voor +/- €1.500.
Vanmorgen voor het eerst met TAP gevlogen vanaf Lissabon naar Amsterdam. Prima ervaring qua stoelen/beenruimte moet ik zeggen met A320 NEO in economy in voorste deel van het toestel.
Heb 'Flightking' al ingeschakeld, maar die hebben ook niets interessants.
[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 16-09-2021 15:22 ]
The best is yet to come
Die ik hierboven poste weegt minder dan mijn oude stoffen koffertjeGG85 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:05:
[...]
Thanks voor de info. Had zelf niet bedacht dat het overduidelijke nadeel van een hardshell natuurlijk het gewicht is.
En is in 2 diktes te gebruiken, standaard en extended.. handig als je iets te veel souvenirs/tax free gekocht hebt
kayak.co.uk al geprobeerd?Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:20:
[...]
24-29 oktober. 29-10 'moet' de 0:55 vlucht zijn, moet vrijdag namelijk in Nederland zijn, maar heb de donderdag wel in Dubai nodig.
Heb 'Flightking' al ingeschakeld, maar die hebben ook niets interessants.
Het hangt er vanaf, maar bij BA maakt Premium Economy en Business Class echt heel veel verschil!Dean Martin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:25:
Iemand nog een tip voor goede prijzen op BC tickets voor Amsterdam-Dubai?
Bij BC krijg je een echt bed en bij PE eigenlijk zelfde stoel als Economy maar met iet meer been ruimte..
verschil SE en PE is niet super, maar naar BC maakt een flinke sprong.. zelfs zover dat ik geruchten hoorde dat BA First class will gaan schrappen omdat BC naar FC ook relatief klein verschil is..
Ik weet het, ik vlieg de route Shanghai vaak in BC, maar daar is het verschil in prijs stukje minder. Vind dit erg veel verschil.ToolkiT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:30:
[...]
Het hangt er vanaf, maar bij BA maakt Premium Economy en Business Class echt heel veel verschil!
Bij BC krijg je een echt bed en bij PE eigenlijk zelfde stoel als Economy maar met iet meer been ruimte..
verschil SE en PE is niet super, maar naar BC maakt een flinke sprong.. zelfs zover dat ik geruchten hoorde dat BA First class will gaan schrappen omdat BC naar FC ook relatief klein verschil is..
The best is yet to come
Nu al antwoord: complete bedrag wordt overgemaakt (CC). Heel netjesWe Are Borg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:21:
[...]
refund zojuist ingediend dus zal updaten wat het is geworden zodra ik antwoord heb. Aangezien ze het druk hebben zal de standaard 7 dagen wellicht niet gehaald worden maar heb geen haast
Nee.groggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:31:
Zijn er op Schiphol bagagewagentjes beschikbaar tussen de douane en het vliegtuig?
Maar gelukkig wel tussen de koninklijke marechaussee en de gate waar het vliegtuig staat
The problem with communication is the illusion it has taken place.
TAP is erg hit and miss... Afgelopen zomer Lissabon Amsterdam in een erg oud en krap vliegtuig wat ze normaal vooral voor de route Porto - Lissabon gebruiken. Stoelen zonder enig comfort, viel echt flink tegen.PLAE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:08:
[...]
Data? Avondvlucht via LHR met BA kan voor +/- €1.500.
Tussen de douane en check-in op zich ook, maar je moet ze bij security wel weer afgeven ja.jack zomer schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:34:
[...]
Nee.
Maar gelukkig wel tussen de koninklijke marechaussee en de gate waar het vliegtuig staat
Dus als je klasse A boekt (50% punten) kan die zomaar worden bijgeschreven als klasse T (geen punten). Lijkt afhankelijk te zijn van het type ticket (Discount/Basic/Classic etc) maar een echt duidelijke regel is mij niet bekend.
Moet nou ook weer contact op gaan nemen, overstap van 3 -> 9 uur terwijl er gewoon een latere vlucht is die op de zelfde tijd aan komt.... zucht.....
En contact? Bellen heeft echt geen zin, als je al iemand aan de tel krijgt dan gaat het denk ik over een stukje koper uit het jaar 1800 dus maar via twitter duurt alleen 7~ 14dagen voor ze er naar kijken want "het is druk" ja duh al 2 jaar is het corona he tap
Er was niemand van Alitalia die even kon vertellen wat er aan de hand was, alle informatie en geruchten kwamen van passagiers die gingen luisteren bij anderen die al geholpen werden. Uiteindelijk waren we aan de beurt om onze claim in te dienen en toen we daarmee klaar waren werd er naar dat kantoortje gebeld dat de koffers uit Amsterdam toch nog binnen 10 minuten op de band zouden verschijnen. Dus wij toch weer terug en na een half uur kregen we ze alsnog. Om 18:30..
Erg blij, want we zijn hier voor een bruiloft dus allemaal nieuwe kleren kopen was een dure grap geworden. Maar wat het meeste irriteert aan dit verhaal is het volkomen gebrek aan communicatie vanuit Alitalia. Zo slecht. Ik dacht eens maar nooit weer, maar ze schijnen per 15 oktober definitief failliet te zijn, dus dat komt vanzelf in orde.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Als je dat gelooft, heb ik nog wel een leuke brug voor je.Malfunctions schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:52:
[...]
maar ze schijnen per 15 oktober definitief failliet te zijn, dus dat komt vanzelf in orde.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Alitalia houdt inderdaad op te bestaan per 15 oktober. Wordt op die datum vervangen door ITA.Freee!! schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:07:
[...]
Als je dat gelooft, heb ik nog wel een leuke brug voor je.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Denk dat je met de KLM in de war bent. BA Premium Economy zijn weldegelijk andere stoelen, andere catering én significant meer beenruimte.ToolkiT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:30:
[...]
Het hangt er vanaf, maar bij BA maakt Premium Economy en Business Class echt heel veel verschil!
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2