Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 120 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aannemelijkerwijs kunnen we binnenkort die CoronaCheck app gebruiken die ook vaccinatiestatus meeneemt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
PWM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:
KLM inchecken

[Afbeelding]

Heerlijk ouderwets O+ Probleem is dat je tegenwoordig naar NL geen boardingpass meer kan halen bij een apparaat of in de app. Je moet fysiek je test tonen.

Skypriority betaalt zich weer uit :p
Welke airport is dit, ziet er uit als een die ik herken maar al zo lang niet gevlogen dat ik het niet weet :P

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Welke airport is dit, ziet er uit als een die ik herken maar al zo lang niet gevlogen dat ik het niet weet :P
Kopenhagen. Bomvolle vlucht met extreme prijzen (800 economy). De demand is er al, vluchten nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
CyBeR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:18:
Aannemelijkerwijs kunnen we binnenkort die CoronaCheck app gebruiken die ook vaccinatiestatus meeneemt.
De CoronaCheck app is, voor zover ik het heb begrepen, voornamelijk voor gebruik binnen NL. Het Europese Green Passport dat moet helpen met reizen wordt in de landen die het al aanbieden (bijv. Griekenland) als een printbaar certificaat geïmplementeerd. Betekend niet dat NL het niet in de CoronaCheck app zou kunnen verwerken, maar dat is volgens mij nog niet bevestigd.

Ben overigens wel benieuwd welke landen straks reizen met enkel een vaccinatie gaan toestaan. Nederland doet dat nu nog niet bijvoorbeeld, je moet nog steeds een pcr test doen als je naar NL wilt reizen. En of die vaccinatie/test controle dan idd wellicht al in het (online) check in process verwerkt gaat worden zodat je niet meer in de rij hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:57:
[...]

De CoronaCheck app is, voor zover ik het heb begrepen, voornamelijk voor gebruik binnen NL.
Nu nog wel.
Het Europese Green Passport dat moet helpen met reizen wordt in de landen die het al aanbieden (bijv. Griekenland) als een printbaar certificaat geïmplementeerd. Betekend niet dat NL het niet in de CoronaCheck app zou kunnen verwerken, maar dat is volgens mij nog niet bevestigd.
Komt idd zover nu bekend in de CoronaCheck app, maar pas vanaf volgende maand.
Ben overigens wel benieuwd welke landen straks reizen met enkel een vaccinatie gaan toestaan. Nederland doet dat nu nog niet bijvoorbeeld, je moet nog steeds een pcr test doen als je naar NL wilt reizen. En of die vaccinatie/test controle dan idd wellicht al in het (online) check in process verwerkt gaat worden zodat je niet meer in de rij hoeft te staan.
Mja we kunnen niet tot in de eeuwigheid tests er tegenaan blijven gooien. Het idee van all die vaccinaties is nou juist dat we met al die shit op kunnen houden en weer gewoon normaal kunnen doen. Dus dat moet er aan zitten te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 05-06-2021 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Lekker handig ook om lekker de ouderwetse slinger methode te gebruiken voor de rij wachtende mensen. Afstand voor en achter je maar dan nog steeds schouder aan schouder te staan met de mensen naast je 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
CyBeR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:07:
Mja we kunnen niet tot in de eeuwigheid tests er tegenaan blijven gooien. Het idee van all die vaccinaties is nou juist dat we met al die shit op kunnen houden en weer gewoon normaal kunnen doen. Dus dat moet er aan zitten te komen.
Helemaal mee eens, maar de overheid heeft op dat vlak al meer gekke dingen uitgehaald. Denk aan die pcr én antigen test die tot voor kort nodig was. Die regel gold eigenlijk alleen voor NL.

Sinds 1 Juni zijn die regels overigens significant aangepast, waarbij er geen test meer nodig is voor transit en énkel een 72h pcr test als je naar NL afreist. Zo lang je niet van de 'extreem hoog risico' gebieden komt althans.

Kwam dit artikel nog tegen. Lijkt aan te geven dat individuele EU staten nog steeds de mogelijkheid hebben om uitzonderingen te maken, maar niet willekeurig en zo te zien niet op korte termijn.

https://news.gtp.gr/2021/...igital-covid-certificate/

Zal eens kijken of ik zo'n Green Certificate ding kan downloaden en hoe dat er uit ziet - waar ik nu ben zijn ze al beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 05-06-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sick Nick schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:25:
Lekker handig ook om lekker de ouderwetse slinger methode te gebruiken voor de rij wachtende mensen. Afstand voor en achter je maar dan nog steeds schouder aan schouder te staan met de mensen naast je 8)7
offtopic:
Die kwam ik laatst tegen bij de vaccinatie tegen Covid-19.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
PWM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:
KLM inchecken

[Afbeelding]

Heerlijk ouderwets O+ Probleem is dat je tegenwoordig naar NL geen boardingpass meer kan halen bij een apparaat of in de app. Je moet fysiek je test tonen.

Skypriority betaalt zich weer uit :p
Met die rij voor de gewone incheck balie ga ik mijn petroleum pasje wel missen...
Hopelijk kun je met de QR code straks wel weer digitaal inchecken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

franssie

Save the albatross

https://www.nu.nl/economi...e-passen-van-rechter.html

Weet iemand wat er nu is aangepast in het no show beleid? Alle sites kijken exact hetzelfde bericht te kopiëren zonder dat iemand der moeite nam om die wijzigingen te duiden, los van het onder de aandacht brengen van die clausule bij het boeken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:
https://www.nu.nl/economi...e-passen-van-rechter.html

Weet iemand wat er nu is aangepast in het no show beleid? Alle sites kijken exact hetzelfde bericht te kopiëren zonder dat iemand der moeite nam om die wijzigingen te duiden, los van het onder de aandacht brengen van die clausule bij het boeken?
Je mag nu in geval van overmacht je bagage tussentijds ophalen in AMS of CDG zonder een toeslag te betalen, je hoeft geen toeslag te betalen als je je een vlucht mist vanwege overmacht en, wellicht het belangrijkste: als je een vlucht mist en je koopt binnen 24u een nieuw ticket om de gemiste vlucht te vervangen mag je de rest van je originele ticket blijven gebruiken. Of zoals dat in de voorwaarden staat:
3.4 Volgorde van gebruik Vluchtcoupon
(b) Behalve in geval van Overmacht, zal ieder gebruik van het Ticket door de Passagier dat niet in overeenstemming is met het bepaalde in artikel 3.4 a (bijvoorbeeld als de Passagier de eerste Coupon niet gebruikt of als de Coupons niet worden gebruikt in de volgorde waarin zij zijn uitgegeven) resulteren in de betaling van een extra vast tarief op het moment van inchecken voor de volgende
Coupon (vanaf 30 uur voor vertrek) in het callcenter, bij een City Ticket Office of op de luchthaven ten bedrage van: € 125 voor vluchten in Economy Class binnen Europa en tussen Europa en Israël, € 300 voor vluchten in Business Class binnen Europa en tussen Europa en Israël, € 500 voor
intercontinentale vluchten in Economy Class en € 1.500 voor intercontinentale vluchten in Business Class (of het equivalent in de lokale valuta).
(c) Het extra tarief is niet van toepassing als de Passagier na het missen van zijn/haar vlucht, kan aantonen dat hij/zij een nieuw ticket op dezelfde route heeft gebruikt en dit nieuwe ticket binnen 24 uur nadat de vlucht van de ongebruikte Coupon is vertrokken is uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanaf juli tot december weer dubbel XP als ik het zo lees op FT

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dus als we zodirect in de zomer weer kunnen reizen is dat hét moment om voor die status upgrade te gaan.Paar vluchten in business en je hebt Plat status op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Xandrios schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:06:
Dus als we zodirect in de zomer weer kunnen reizen is dat hét moment om voor die status upgrade te gaan.Paar vluchten in business en je hebt Plat status op zak.
yup, wat ik zo lees alleen xp trouwens, miles worden niet genoemd, deze zaten er vorig jaar wel bij.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik ben (voor 't eerst in meer dan een jaar) weer eens op klm.com en ik zie dat ze hun boeking engine compleet omgegooid hebben tov de laatste keer dat ik er was en dat je nu super makkelijk heen en terug verschillend economy/business kunt kiezen waar dat eerst nog een hele rompslomp was en niet kon met Light tarieven.

Misschien bij jullie al lang bekend maar nieuw voor mij. Goede uitbreiding.

Enige wat ze nu nog even moeten doen is AMS bovenaan de dropdown voor vertrek en aankomst zetten

Edit: althans binnen de EU lukt me dat heel makkelijk maar naar de VS lijkt 't moeilijker te zijn. Jammer weer, blij met een dooie mus.

Edit 2: ik kan wel heen (dag) business en terug (nacht) economy 8)7

Edit 3: omdat 'ie dan de reden toont: je moet economy flex boeken, dan kan 't wel. Binnen de EU (iig naar HEL) kon ik wel Light gebruiken. En lol:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXYZHtM.png

"Ervaar Economy Class"

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

USA update: https://www.natlawreview....erest-exceptions-to-covid

Er is per 1 juni een regel ingevoerd die top executives weer toegang geeft. Het lijkt er daardoor op dat de rest nog wel een tijdje moet wachten totdat je weer de VS in kan zonder een tussenstop te maken op Aruba of Mexico oid :+

@CyBeR : booking engine is best goed maar tegelijkertijd ook heel kut. Als je één keer een datum zonder vluchten tegenkomt word je bijvoorbeeld naar het hoofdmenu teruggeleid. Vooral als je award trips wil plannen is dit echt een hel. De hele tijd terug naar het menu en de hele tijd je datum iets aanpassen en dan weer wachten tot het systeem uitgerateld is. Ik heb ook al meerdere bugs gehad waardoor ik cookies moest weggooien. Multi-city / open jaw trips plannen is al helemaal kut, je kunt niet zomaar heen en weer qua datum. Vroeger was dat makkelijker.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dubbele XP nu ook in de mail: https://www.flyingblue.nl/en/news/doublexp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:00:
USA update: https://www.natlawreview....erest-exceptions-to-covid

Er is per 1 juni een regel ingevoerd die top executives weer toegang geeft. Het lijkt er daardoor op dat de rest nog wel een tijdje moet wachten totdat je weer de VS in kan zonder een tussenstop te maken op Aruba of Mexico oid :+
Ik neem aan dat het ergens 1 september/ 1 oktober wordt voordat ze versoepelen. Althans ze lijken geen tempo te maken. Tegen die tijd is het overgrote merendeel van de EU dubbel gevaccineerd, dan lijkt mij dat er toch wel versoepelingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nice, m'n ouders hebben net business geboekt met KLM van Amsterdam naar Calgary, dat zal wel aardig wat puntjes opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:47:
Ik ben (voor 't eerst in meer dan een jaar) weer eens op klm.com en ik zie dat ze hun boeking engine compleet omgegooid hebben tov de laatste keer dat ik er was en dat je nu super makkelijk heen en terug verschillend economy/business kunt kiezen waar dat eerst nog een hele rompslomp was en niet kon met Light tarieven.

Misschien bij jullie al lang bekend maar nieuw voor mij. Goede uitbreiding.

(...)
ik denk dat de eindelijk de betere AF site blauw hebben gespoten. Daar was al jaren al veel meer mogelijk dan bij het KLM ding. Ik boekte vaak via Delta omdat hun site ook uit deze eeuw kwam als ik richting USA moest, en die optie dus ook al lang had.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:31:
[...]

ik denk dat de eindelijk de betere AF site blauw hebben gespoten. Daar was al jaren al veel meer mogelijk dan bij het KLM ding. Ik boekte vaak via Delta omdat hun site ook uit deze eeuw kwam als ik richting USA moest, en die optie dus ook al lang had.
Delta heeft soms ook goedkopere opties dan KLM+AF. (let op: nu minder flexibel met refunds!)
En soms kun je via Google Flights lagere prijzen vinden voor dezelfde vlucht dan via de KLM/AF tool. Sowieso is het veel makkelijker en sneller om goede fares te vinden.

Heb de mail over de dubbele XP nu ook binnen. Platinum komt dan toch binnen handbereik :D
Idd geen dubbele miles deze keer. Je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

We hebben het er al een keer eerder over gehad (CyBeR in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1") maar ik snap er nog steeds weinig van.

Ik heb nu 169XP (dus nog 11 nodig voor Gold). Volgens de FB site (en de KLM app) moet ik dat halen voor 31 september...

Mijn volgende trips (als ik ze uberhaupt nog maak) zullen waarschijnlijk na 31 september zijn.. Met de dubbele XP tikt dat dan wel aan trouwens..

Maar wat gebeurt er nou bij mij op 31 september? Wordt ik dan op 100XP gezet? Ik snap het verhaal (ook van @CyBeR ) niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 18:10
De communicatie vanuit KLM/Flyingblue vind ik ook echt een drama de afgelopen anderhalf jaar. Vage constructies die onduidelijk worden uitgelegd.

Ik ga er even van uit dat je op dit moment silver bent. In jouw geval zullen er op 31 september 100 XP worden afgeschreven voor het behouden van silver, en zal je het nieuwe jaar met de resterende 69 XP starten.

Zie ook hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmehgyiPj2wMhrpWs3SSBmht7es=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3IlKuUUwhzgoOTR92YHNzMdi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ah, dus zo werkt het. Ja, ik ben inderdaad silver..

Met nog 11xp te gaan erg zuur. Zou bijna een run gaan doen...

Maargoed... Misschien komt er toch nog een reisje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja ze zijn daar niet heel duidelijk over maar 't komt er dus op neer dat je gewoon je huidige niveau én extra XP gewoon nog een jaar houdt als je níet opnieuw kwalificeerde, en dat alles gewoon zoals normaal werkt als je dat wél doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Praktisch vraagje. Ik heb een voucher van Air France voor het annuleren van een vlucht net middenin maart 2020. De voucher verloopt deze maand. Ik weet alleen nog niet wanneer ik weer zal vliegen. Hoe streng zijn ze met deze geldigheidsduur? Zou ik de voucher later in het jaar nog kunnen gebruiken, of moet ik echt nu iets boeken om de waarde niet te verliezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan 'm ook gewoon laten terugbetalen. Ik vermoed als je belt dat ze 'm wel willen verlengen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:34:
Praktisch vraagje. Ik heb een voucher van Air France voor het annuleren van een vlucht net middenin maart 2020. De voucher verloopt deze maand. Ik weet alleen nog niet wanneer ik weer zal vliegen. Hoe streng zijn ze met deze geldigheidsduur? Zou ik de voucher later in het jaar nog kunnen gebruiken, of moet ik echt nu iets boeken om de waarde niet te verliezen?
Ik heb daar een keer over gebeld met exact dezelfde vraag en toen zeiden ze dat alle vouchers automatisch verlengd werden, ik meen met een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:55:
[...]

Ik heb daar een keer over gebeld met exact dezelfde vraag en toen zeiden ze dat alle vouchers automatisch verlengd werden, ik meen met een jaar.
Maar cash is king. En je weet ook niet wat je ervoor terug gaat krijgen, zie ook
https://www.telegraaf.nl/...echter-op-korte-afstanden

titel zegt genoeg maar toch om geen linkdump te doen:
Volgens Smith is een full-service-maatschappij als Air France en KLM op korte afstanden ’niet meer onderscheidend’ van concurrenten als easyJet en Ryanair. „We zullen op korte afstanden steeds meer het bedrijfsmodel van een prijsvechter hanteren”, zo meldde Smith.
Ik zie wat stakingen aankomen want dan wil hij neem ik aan ook gaan concurreren op arbeidsvoorwaarden uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op die short haul maakt een traditionele carrier toch sowieso een (beperkt?) verlies? Ik vind de Aer Lingus-weg opgaan nu ook niet een bepaald idee, maar goed. Als de aandeelhouders tevreden zijn...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FreakNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:17:
Ah, dus zo werkt het. Ja, ik ben inderdaad silver..

Met nog 11xp te gaan erg zuur. Zou bijna een run gaan doen...

Maargoed... Misschien komt er toch nog een reisje...
Dan zou ik wel een "run" doen als ik jou was. Gewoon binnen Europa een retourtje is al genoeg aangezien je dubbele XP krijgt (vluchten vanaf 1 juli!)

Heen en weer naar Frankfurt is al genoeg. Volgend jaar kun je kijken of je wil gaan proberen om platinum te worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zr40 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:34:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhzL9koMBBTMoh6e_JH2TNlbOUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S8kdKUDulTmkR1gKzdXWzSkz.jpg?f=user_large

Toevallig heb ik exact dezelfde vraag gesteld :) Ik mag in Oktober weer (Prive) even een lang weekendje weg, voor werkt zit er in ieder geval tot September nog niet in. (Jammer genoeg)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:19:
Op die short haul maakt een traditionele carrier toch sowieso een (beperkt?) verlies? Ik vind de Aer Lingus-weg opgaan nu ook niet een bepaald idee, maar goed. Als de aandeelhouders tevreden zijn...
Naar eigen zeggen maakte KLM in 2018/19 op de Europa vluchten (eindelijk) winst.
Nu weet ik niet hoe ze dat berekenen in het geval van overstappers op een ICA vlucht, maar na jaren niet echt druk maken over winst specifiek voor Europa, hebben ze rond het aantreden van Pieter Elbers zich er wel hard voor gemaakt en was het blijkbaar in 2019 toch gelukt.

Dat gold niet voor AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:28
Ik kan het volgende nergens vinden op de website bij Flyingblue:
- Reward ticket geboekt voor mijn vrouw en mij, met de gespaarde miles van mijn vrouw.
- Ik ben gold en zij is silver
- ik wilde zojuist economy comfort stoelen boeken en zie dat ik vermeld sta als silver bij deze specifieke boeking (moet dus bijbetalen)

"volg" je de status van de reward boeker in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 18:10
Je volgt inderdaad de status van de boeker. Ik kan me wel voorstellen dat je met een belletje naar KLM alsnog de stoelen gereserveerd kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik hoop zelf weer vanaf September naar Oslo (zakelijk) te kunnen vliegen, nu we allemaal gevaccineerd worden :)
Van mijn klanten in Oslo begrijp ik dat er daar ook een redelijk tempo in zit met vaccinaties. Het zou meer neer komen op wat bedrijven zelf weer toe gaan staan, onder de aanname dat mijn landgenoten geen rare dingen meenemen als ze staan te swingen hutje/mutje in Benidorm of Gran Canaria... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:28
Leetness schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:59:
Je volgt inderdaad de status van de boeker. Ik kan me wel voorstellen dat je met een belletje naar KLM alsnog de stoelen gereserveerd kan krijgen :)
Dank! Gaan we even bellen en het vriendelijk vragen.

Moet overigens zeggen dat door corona ik nog nooit zo vaak heb doorgeschoven/geannuleerd, toch weer geboekt, toch weer moeten annuleren etc etc., maar aan de telefoon blijven ze altijd buitengewoon behulpzaam. (Ik zou allang tegen mijzelf gezegd hebben: "kunt u niet gewoon last-minute op het vliegveld boeken? Dan weet u het zeker dat u gaat!") ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Naar eigen zeggen maakte KLM in 2018/19 op de Europa vluchten (eindelijk) winst.
Nu weet ik niet hoe ze dat berekenen in het geval van overstappers op een ICA vlucht, maar na jaren niet echt druk maken over winst specifiek voor Europa, hebben ze rond het aantreden van Pieter Elbers zich er wel hard voor gemaakt en was het blijkbaar in 2019 toch gelukt.

Dat gold niet voor AF.
De wetten van de markt gelden niet voor AF, dat weet iedereen 🤓.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:49:
Ja ze zijn daar niet heel duidelijk over maar 't komt er dus op neer dat je gewoon je huidige niveau én extra XP gewoon nog een jaar houdt als je níet opnieuw kwalificeerde, en dat alles gewoon zoals normaal werkt als je dat wél doet.
Het maakt het straks dan wel zo dat ik trips van december mogenlijk naar january gooi. Ik sta op 180XP met Platinum. En heb sowieso dus dit jaar Platinum maar heb pas voordeel van meenemen XP boven de 300XP. We gaan het zien, op dit moment is de policy op werk nog steeds rood.

Zag overigens wel dat congressen waar ik mag spreken in oktober in de US ervanuitgaan dat het gewoon allemaal onsite zal zijn ipv digitaal of mix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik merk net dat ze het gebruik van vouchers (inderdaad nog steeds gewoon geldig) echt veel makkelijker hebben gemaakt. Bij het betalen staat er nu 'hey je hebt nog een voucher van X euro, wil je die gebruiken?' ipv dat je a) je moet herinneren dat je een voucher had (is me wel 's niet gelukt om eerlijk te zijn) en b) daarvan een nummer moet opzoeken en overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
https://www.government.nl...om-abroad/checklist-entry

Vanaf 1 Jul kun je vanuit de EU zonder test of quarantine naar Nederland terugreizen als je volledig gevaccineerd bent. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:38:
https://www.government.nl...om-abroad/checklist-entry

Vanaf 1 Jul kun je vanuit de EU zonder test of quarantine naar Nederland terugreizen als je volledig gevaccineerd bent. Eindelijk!
Maar helaas kan ik nog steeds niet uit de UK naar NL zonder quarantaine.. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
#brexit

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zelfs zonder brexit is 't de vraag of het VK niet als hoog risico gezien zou worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Maar helaas kan ik nog steeds niet uit de UK naar NL zonder quarantaine.. -O-
Aantal besmettingen zijn in een maand tijd ook verviervoudigd dus wel met een goede reden.
Ik had gehoopt deze zomer weer eens naar Londen te kunnen om mijn collega's te zien maar daar zie ik nog maar even vanaf.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Uberprutser schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Aantal besmettingen zijn in een maand tijd ook verviervoudigd dus wel met een goede reden.
Ik had gehoopt deze zomer weer eens naar Londen te kunnen om mijn collega's te zien maar daar zie ik nog maar even vanaf.
Klopt, maar met name bij de jongere generatie die not niet gevaccineerd is..
Als je gevaccineerd bent en een negatieve test hebt lijkt me de kans minimaal dat je het dan overdraagt..
Maar ja ze spelen het op save en ik heb het politieke klimaat ook niet echt mee.. zonder brexit was het nu heel anders geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Nou ja, ik wilde niet per se lollig doen met de hashtag #brexit, er zit een kern van waarheid in: omdat het VK geen onderdeel meer is van de EU, kan je nu niet "meeliften" op afspraken in Europees verband. Waar andere grenzen / beperkingen in de EU verdwijnen, wordt het VK nog steeds geïsoleerd.

Overigens voor mijn gezin ook de reden geweest om de vakantie naar Zwitserland af te zeggen: ook zij trekken meer een eigen (en dus onvoorspelbaarder) plan, los van de EU.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:29:
Als je gevaccineerd bent en een negatieve test hebt lijkt me de kans minimaal dat je het dan overdraagt..
Het probleem zit hem in de periode tussen het afnemen van je test (72h voor aankomst) en daadwerkelijke aankomst. Als je dan besmet raakt wordt dat pas dagen later meetbaar, en als je gevaccineert bent is de kans dat je er zelf veel van merkt vrij klein.

Dat is het idee mbt het risico althans. Maar ben het absoluut met je eens dat die kans klein is, en dat we ondertussen met de steeds hogere vaccinatiegraad de grenzen weer moeten gaan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Het probleem zit hem in de periode tussen het afnemen van je test (72h voor aankomst) en daadwerkelijke aankomst. Als je dan besmet raakt wordt dat pas dagen later meetbaar, en als je gevaccineert bent is de kans dat je er zelf veel van merkt vrij klein.

Dat is het idee mbt het risico althans. Maar ben het absoluut met je eens dat die kans klein is, en dat we ondertussen met de steeds hogere vaccinatiegraad de grenzen weer moeten gaan openen.
Ik snap ook niet waarom ze geen sneltest op het vliegveld doen.. die geven eerder een valse positive dan negative.. dus aan de veilige kant.. snel en goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Ik snap ook niet waarom ze geen sneltest op het vliegveld doen.. die geven eerder een valse positive dan negative.. dus aan de veilige kant.. snel en goedkoop..
Met wel kans op strandende reizigers die dan retour moeten op de kerende vlucht lijkt mij. Nu zal dat met de huidige bezetting niet snel een probleem opleveren vwb capaciteit, maar het is geen goede reclame voor het vakantie vlieg product waar er bij één positief (vals of niet) een heel reisgezelschap terug kan.
Zakelijk zou het kunnen werken, of beide als men de keus krijgt en de kansen snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
ToolkiT schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:14:
[...]
die geven eerder een valse positive dan negative.. dus aan de veilige kant.
Is dat veilig dat er eerder mensen met dan zonder corona in een vliegtuig stappen? :?

(of eigenlijk überhaupt, dan heb je dus mensen die rondlopen en denken dat ze geen corona hebben maar het wel hebben en hun sneller omgeving dus besmetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jongetje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:58:
[...]

Is dat veilig dat er eerder mensen met dan zonder corona in een vliegtuig stappen? :?

(of eigenlijk überhaupt, dan heb je dus mensen die rondlopen en denken dat ze geen corona hebben maar het wel hebben en hun sneller omgeving dus besmetten)
Nee, je draait het precies om.. de tests geven vaak een false positive.. oftewel zeggen dat je het hebt terwijl je het niet hebt..
Dus dat is aan de veilige kant, maar wel met risico dat mensen onterecht niet kunnen vliegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:18:
[...]

Met wel kans op strandende reizigers die dan retour moeten op de kerende vlucht lijkt mij. Nu zal dat met de huidige bezetting niet snel een probleem opleveren vwb capaciteit, maar het is geen goede reclame voor het vakantie vlieg product waar er bij één positief (vals of niet) een heel reisgezelschap terug kan.
Zakelijk zou het kunnen werken, of beide als men de keus krijgt en de kansen snapt.
Ik zat meer te denken om die test op vertrekkende vliegveld te doen.. Bij de security check in doe je een swap, dan weet je binnen 15-30 minuten de uitslag.. dus voor je het vliegtuig instapt..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 30-06-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ToolkiT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Ik zat meer te denken om die test op vertrekkende vliegveld te doen.. Bij de security check in doe je een swap, dan weet je binnen 15-30 minuten de uitslag.. dus voor je het vliegtuig instapt..
Afgelopen najaar deden ze dat in Italië. In een tent op de parkeerplaats voor de vertrekhal, moest je eerst testen voordat je het vliegveld in mocht. Maar in het hoogseizoen lijkt mij dat een logistieke nachtmerrie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RocketKoen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Afgelopen najaar deden ze dat in Italië. In een tent op de parkeerplaats voor de vertrekhal, moest je eerst testen voordat je het vliegveld in mocht. Maar in het hoogseizoen lijkt mij dat een logistieke nachtmerrie.
Mee eens dat het een logistieke uitdaging is.. maar als je daar door wel kan vliegen is het het wel waard lijkt me..
Een vriend van me vliegt voor EasyJet en die staan echt te popelen om weer internationaal te kunnen vliegen.. nu vliegt hij alleen af en toe een rondje binnen de UK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zitvast
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
ToolkiT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Nee, je draait het precies om.. de tests geven vaak een false positive.. oftewel zeggen dat je het hebt terwijl je het niet hebt..
Dus dat is aan de veilige kant, maar wel met risico dat mensen onterecht niet kunnen vliegen..
Het ging over sneltesten voor covid, en daarvan is toch wel bekend dat die vaak een false negative geven, maar nauwelijks een false positive. Deze pagina bespreekt onderzoeksresultaten: asymptomatische besmetting wordt maar in 58% van de gevallen gedetecteerd, wat leidt tot een onterecht gevoel van veiligheid. De pagina meldt ook "rapid tests rarely give a false positive result". Het probleem is dat de percentages weinig betekenen zonder ook naar de populatiegrootte en het aantal besmettingen te kijken. In het onderzoek zelf wordt het volgende voorbeeld gegeven:
Using summary results for SD Biosensor STANDARD Q in a bigger population of 10,000 people with no symptoms, where 50 (0.5%) of them really had COVID‐19:
‐ 125 people would test positive for COVID‐19. Of these, 90 people (72%) would not have COVID‐19 (false positive result).
‐ 9,875 people would test negative for COVID‐19. Of these, 15 people (0.2%) would actually have COVID‐19 (false negative result).
In dit voorbeeld wordt 70% van de besmettingen gedetecteerd (35 van de 50), dus de SD Biosensor STANDARD Q test is iets gevoeliger dan gemiddeld (58%), maar desondanks wordt 30% van de besmettingen gemist. De false positive rate is <1% (90 op 9950) maar omdat er zoveel mensen worden getest, gaat het toch om een grote groep die ten onrechte als besmet wordt aangemerkt. Dat zal de reden zijn dat er op het vliegveld geen sneltest wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ToolkiT schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Mee eens dat het een logistieke uitdaging is.. maar als je daar door wel kan vliegen is het het wel waard lijkt me..
Een vriend van me vliegt voor EasyJet en die staan echt te popelen om weer internationaal te kunnen vliegen.. nu vliegt hij alleen af en toe een rondje binnen de UK..
Dat zou een jaar geleden leuk zijn geweest. Nu is een groot deel van de reizigers gevaccineerd voordat zo'n systeem klaar zou zijn.
Morgen gaat het Europees certificaat live om een hoop internationale vluchten weer mogelijk te maken. Het VK mag daar ook aan mee doen als ze willen. Andere niet-EU landen doen dat namelijk ook (Zwitserland, Lux, Noorwegen en IJsland). Zou het een stuk makkelijker maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RocketKoen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Dat zou een jaar geleden leuk zijn geweest. Nu is een groot deel van de reizigers gevaccineerd voordat zo'n systeem klaar zou zijn.
Morgen gaat het Europees certificaat live om een hoop internationale vluchten weer mogelijk te maken. Het VK mag daar ook aan mee doen als ze willen. Andere niet-EU landen doen dat namelijk ook (Zwitserland, Lux, Noorwegen en IJsland). Zou het een stuk makkelijker maken.
Voor zover ik kan zien staat de UK nog steeds op de rode lijst en maakt het dus niet uit of je gevaccineerd bent, je moet toch in quarantine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zitvast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Het ging over sneltesten voor covid, en daarvan is toch wel bekend dat die vaak een false negative geven, maar nauwelijks een false positive. Deze pagina bespreekt onderzoeksresultaten: asymptomatische besmetting wordt maar in 58% van de gevallen gedetecteerd, wat leidt tot een onterecht gevoel van veiligheid. De pagina meldt ook "rapid tests rarely give a false positive result". Het probleem is dat de percentages weinig betekenen zonder ook naar de populatiegrootte en het aantal besmettingen te kijken. In het onderzoek zelf wordt het volgende voorbeeld gegeven:

[...]

In dit voorbeeld wordt 70% van de besmettingen gedetecteerd (35 van de 50), dus de SD Biosensor STANDARD Q test is iets gevoeliger dan gemiddeld (58%), maar desondanks wordt 30% van de besmettingen gemist. De false positive rate is <1% (90 op 9950) maar omdat er zoveel mensen worden getest, gaat het toch om een grote groep die ten onrechte als besmet wordt aangemerkt. Dat zal de reden zijn dat er op het vliegveld geen sneltest wordt gedaan.
Het percentage false positive gaat ook omhoog als het percentage besmettingen laag is.. Dat zie ik op de school van mijn dochters.. continue false positives en maar een handvol echte besmettingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RocketKoen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Andere niet-EU landen doen dat namelijk ook (Zwitserland, Lux, Noorwegen en IJsland). Zou het een stuk makkelijker maken.
Sinds wanneer zit Luxemburg niet meer in de EU :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Freee!! schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Sinds wanneer zit Luxemburg niet meer in de EU :?
My bad. Ik bedoelde Liechtenstein.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Niet dat Liechtenstein een vliegveld heeft…

120 XP voor een retourtje barcelona. Moeten ze vaker doen, dat dubbel XP :P

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2021 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

?? 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Beide richtingen op via CDG en in J. 30 XP per vlucht, (normaal 15), voor een totaal van 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je hebt de KRK truuc gezien neem ik aan? Die kan via én CDG én AMS. Dus YYY-CDG-AMS-KRK en terug. Das 180XP per retour :P Als je O-class kunt vinden ergens rond de 500 euro (< 3 euro per XP).

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 06-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:25:
Je hebt de KRK truuc gezien neem ik aan? Die kan via én CDG én AMS. Dus YYY-CDG-AMS-KRK en terug. Das 180XP per retour :P Als je O-class kunt vinden ergens rond de 500 euro (< 3 euro per XP).
Yep, maar BCN wil ik ook daadwerkelijk heen :P Ik heb ook 216XP naar japan klaar staan maar dat is afhankelijk van of ze tegen december weer toeristen toelaten. Zo niet gaan we zo'n KRK move maar doen ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Iemand hier dit ook meegemaakt?
Vrouw en ik hebben via Etihad vlucht geboekt voor volgend jaar ams naar tokio via abu dhabi. Alles netjes betaald. Paar dagen later krijgen we opeens een refund op de creditcard maar dan precies de helft van het bedrag. Exact zelfde refferentiecode als de boeking.

Etihad zegt zelf dat er niks aan de hand is maar weet ook niet waarom we de helft terug gekregen hebben. Erg vaag. We hebben nu bewijs van de mail dat Etihad hier vanaf weet mochten ze alsnog het geld willen. Voor de zekerheid raken we het geld ook niet aan. De vluchten zijn nu gewoon ook bevestigd enzo.

Hebben we een of andere actie gemist ofzo? Toch wel vreemd dat je opeens na een boeking een paar dagen later de helft terugkrijgt? Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Bensimpel op 25-07-2021 12:56 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Heb nu ook weer een grappige, ga met collega heen en weer naar Bremen over 2 weken. Ik krijg 25xp en hij 20xp… (dat kan je vantevoren zien in de app of op de site)… Kan iemand dat verklaren?

Wordt overigens (weer) Gold met deze trip, ongeacht of ik er nou 20 of 25 krijg. Net op tijd, moest voor eind september die 180 halen.

/edit
Ik weet het al, heb deze programs gelinked:
https://www.flyingblue.nl...accor-hotels/presentation

En verblijf begin augustus in zo’n hotel :)

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2021 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Weet eigenlijk iemand wat er dit jaar met die Surplus support van KLM gaat gebeuren? Ik zie op mijn werk eigenlijk nog niet snel verandering komen in het internationale reizen behalve misschien november of december. Ik heb de vorige keer 190XP mee gekregen via dat Surplus programma, gaan ze dit nu nog een keer doen voor volgend jaar? Of start ik nu in jan 2022 met 0XP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bensimpel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:55:
Hebben we een of andere actie gemist ofzo? Toch wel vreemd dat je opeens na een boeking een paar dagen later de helft terugkrijgt? Iemand hier ervaring mee?
KLM heeft bij mij ooit de helft van een vlucht afgeschreven. Helaas heb ik die moeten annuleren voor een voucher, waar ik wel het volledige bedrag als voucher kreeg. De rest van het bedrag is nooit van de cc afgeschreven terwijl de vlucht al een aantal maanden geleden was :? :X

Dat je te weinig boekingskosten terugkrijgt als je meerdere vouchers tegelijkertijd gebruikt zal ik dan ook maar voor lief nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

swtimmer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:58:
Weet eigenlijk iemand wat er dit jaar met die Surplus support van KLM gaat gebeuren? Ik zie op mijn werk eigenlijk nog niet snel verandering komen in het internationale reizen behalve misschien november of december. Ik heb de vorige keer 190XP mee gekregen via dat Surplus programma, gaan ze dit nu nog een keer doen voor volgend jaar? Of start ik nu in jan 2022 met 0XP?
5 seconden Googlen en volgens mij ook al eerder langsgekomen hier: https://www.flyingblue.co...yalty-measures?country=NL

Zelf ben ik ook aan het kijken waar ik nog even naartoe kan om net een niveautje hoger uit te komen met FB. Dit jaar wordt het wel makkelijk gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:16:
[...]

5 seconden Googlen en volgens mij ook al eerder langsgekomen hier: https://www.flyingblue.co...yalty-measures?country=NL

Zelf ben ik ook aan het kijken waar ik nog even naartoe kan om net een niveautje hoger uit te komen met FB. Dit jaar wordt het wel makkelijk gemaakt :9
Klinkt eigenlijk te goed om waar te zijn :-) Dan rolt mijn platinum nog een jaar door zonder te vliegen en begin ik dus nog een jaar met al 190XP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

swtimmer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Klinkt eigenlijk te goed om waar te zijn :-) Dan rolt mijn platinum nog een jaar door zonder te vliegen en begin ik dus nog een jaar met al 190XP.
Telt ook mee voor Platinum for Life zelfs :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de mensen die wel hebben gereisd, zoals ik, is het wel een beetje vreemd.

Ik heb in dit rare jaar toch nog 280XP verdiend. Deze ben ik kwijt als de kwalificatie periode voorbij is, waarna ik weer Platinum blijf. Iemand die 0XP heeft verdiend, levert niks in, en blijft ook Plat. Niet echt een mooi incentive voor de mensen die wel geld hebben gegeven aan KLM.

Lig er niet wakker van hoor en heb genoeg XP over. Maar snap niet dat ze het op deze manier hebben gedaan.

Wel goed nieuws: Mijn vlucht met KLM 787 is omgezet naar Delta A350. Eindelijke de suite eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 30-07-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:16:
[...]
Met de dubbele XP actie zijn AF vluchten met enkele (of dubbele) overstap érg voordelig. 120-180XP met één roundtrip ticket. Met wat geluk combineerbaar met een vakantie of andere trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:23:
Voor de mensen die wel hebben gereisd, zoals ik, is het wel een beetje vreemd.

Ik heb in dit rare jaar toch nog 280XP verdiend. Deze ben ik kwijt als de kwalificatie periode voorbij is, waarna ik weer Platinum blijf. Iemand die 0XP heeft verdiend, levert niks in, en blijft ook Plat. Niet echt een mooi incentive voor de mensen die wel geld hebben gegeven aan KLM.

Lig er niet wakker van hoor en heb genoeg XP over. Maar snap niet dat ze het op deze manier hebben gedaan.

Wel goed nieuws: Mijn vlucht met KLM 787 is omgezet naar Delta A350. Eindelijke de suite eens proberen.
Dit jaar heb ik dan ook lekker gebruik gemaakt van m'n miles. Zeker als je last-minute wat boekt dan is dat ontzettend veel goedkoper. XP heb je dan toch niets aan. Desondanks zou het best kunnen dat ik toch van gold naar platinum ga dit jaar, moet ik wellicht wel één extra reisje nog voor boeken.

Heb zelf ook een A350-reisje gepland, maar dan in een A350-1000 van Virgin Atlantic, de versie waar de stoelen niet allemaal het gangpad om gericht staan. Ben ik heel erg benieuwd naar! Over Delta heb ik wat minder geweldige geluiden gehoord, enorm veel bezuinigingen op alles en veel slechtere service sinds covid is begonnen. Hopelijk verbetert dat snel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Krijg net een mailtje van AF met een nieuw ticket. Ziet iemand hier een probleem mee?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/832034663291420672/872144371263348826/unknown.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
CyBeR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:26:
Krijg net een mailtje van AF met een nieuw ticket. Ziet iemand hier een probleem mee?

[Afbeelding]
Ja, dat je een Flux capacitor nodig hebt om dat schema te halen :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah shit die zijn niet op voorraad.

Ik heb er maar een stopover in Tokyo van laten maken met terugvlucht naar CDG op de 23e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ergens wel vreemd dat AF dit ticket uberhaupt kon uitgeven. Kan me voorstellen dat ze die vluchten in een boeking kunnen toevoegen, maar daadwerkelijk het ticket uitgeven? Je zou toch wel verwachten dat de MCT wordt meegenomen bij het uitgeven van tickets..

Wel lekker XP's verdienen op deze manier overigens!

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 04-08-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:37:
Ergens wel vreemd dat AF dit ticket uberhaupt kon uitgeven. Kan me voorstellen dat ze die vluchten in een boeking kunnen toevoegen, maar daadwerkelijk het ticket uitgeven? Je zou toch wel verwachten dat de MCT wordt meegenomen bij het uitgeven van tickets.
Ja de connection time HND-CDG is meer dan 24u dus dat lukt, alleen CTS-HND werd een beetje tricky :P Lijkt te komen omdat de dag erna er ook geen vlucht was dus heeft het systeem bedacht maar een dag eerder te gaan? Maar dat komt niet goed uit voor mij dus dan maar 2 extra dagen in Tokyo. Ze konden aan de telefoon ook geen andere opties vinden voor vertrek op de 21e.
Wel lekker XP's verdienen op deze manier overigens!
216 :P Als ik niet moet cancellen omdat japan nog dicht is tenminste. Laat ze vooral opschieten met prikken daar.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 04-08-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heeft iemand al bewijs van vaccinatie moeten laten zien bij de Nederlandse grens, als buitenlander?

De website (https://www.government.nl...-for-proof-of-vaccination) geeft aan dat documenten ondertekend moeten worden, maarja, das niet zo makkelijk in elk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Megamind schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 00:23:
Heeft iemand al bewijs van vaccinatie moeten laten zien bij de Nederlandse grens, als buitenlander?

De website (https://www.government.nl...-for-proof-of-vaccination) geeft aan dat documenten ondertekend moeten worden, maarja, das niet zo makkelijk in elk land.
die website is vaag, zeker als je niet weet om welk land het gaat is er geen pijl op te trekken. Vast ontworpen door medewerkers van de belastingdienst :+

Dat gezegd hebbende - die site staat vol met links naar .pdf bestanden, welke van de 30 vraagt om een handtekening? Vaak is namelijk je eigen handtekening voldoende. (met het risico dat als je die plaats en gelogen hebt over je antwoorden je de gevolgen zou kunnen dragen omdat je aansprakelijk bent voor wat je zelf verklaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Het gaat om Canada, en dan specifiek Alberta aangezien elke provincie het weer anders doet.

Voorlopig heb ik alleen een pdfje van mijn vaccinatieverklaring, de inentingsbrief en een stikker van de apotheek voor de 2e prik. We zullen het wel zien want meer kan ik er ook niet van maken.

Daarnaast, als straks hordes mensen met gele boekjes aankomen, die zou je zelf ook prima kunnen invullen en "ondertekenen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:28
Heeft iemand ervaring met vluchten wijzigen als je gebruik maakt van tussen partij waarbij je boekt?

-Willen vliegen met icelandair.
-Prijzen via vage tussen partijen als gate1 liggen stuk lager.
-Er is een reële kans dat we last minute het ticket willen wijzigen.

Liefste zou ik een tussenpartij waar ik verder weinig mee te maken heb. Dus puur boeken en daarna alle wijzigingen rechtstreeks via icelandair doorvoeren.
Maar is mij niet duidelijk of en waar dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nergens. En daarom moet je altijd direct bij de airline boeken, zeker als je al weet dat je wellicht wilt wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Gisteren met KLM gevlogen, wat een treurige ervaring zeg. Oneetbare salade en broodje kaas in business op een 3,5hr vlucht. En een constante stroom van economy passagiers die de lavatory in business class gebruikten - de crew staat erbij en kijkt ernaar. Geloof niet dat ze snappen dat veel mensen juist nu business boeken om contacten te verminderen.

Oh en de stroom werkte niet op mijn rij met stoelen. De crew kwam daar achter toen ze met een telefoon (privé?) kwamen aanzetten om op te laden. Ipv het probleem op te lossen zodat ook ik weer stroom had...besloten ze het toestel maar ergens anders op te laden. Fantastisch..

Volgende week een vergelijkbaar lange vlucht maar dan met KLC. Daar wordt de middelste stoel niet eens vrijgehouden. Ben bang dat dat nóg een stapje extremer gaat zijn :(

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 10-08-2021 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLC heeft op zich geen middelste stoelen dus of die dan vrij zijn of niet is een beetje een filosofisch verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10

Grouchy

meep meep

Je hebt geluk, eerder dit jaar en afgelopen jaar was het toilet intra-europa soms alleen voor de KLM/KLC bemanning ondanks dat je voor het gordijntje zat.
KLM en een hybride-LCC als airBaltic zet er van die plastic tafels op de middelste/andere stoel, en ook bij airBaltic schuiven ze met 'gordijntje'. Het kan dus wel met rijen van twee.
Niet dat het eten daar haute cuisine is maar ondertussen is het wel beter en ze serveren er ook Champagne & Woodford Reserve.
Dat moment dat je beseft dat een hybride LCC inflight een 'fullservice' carrier heeft ingehaald...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Frankvbr schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:43:
Liefste zou ik een tussenpartij waar ik verder weinig mee te maken heb. Dus puur boeken en daarna alle wijzigingen rechtstreeks via icelandair doorvoeren.
Maar is mij niet duidelijk of en waar dat mogelijk is.
Waarom wil je dat überhaupt? Je wil niet via Icelandair boeken (wat ook gewoon best online kan), maar bij één of andere toko die je daarna niet meer wil benaderen voor je eventuele wijziging? :?

Je haalt jezelf een hoop ellende op de hals in zo'n scenario. 99% van de tijd gaat Icelandair je namelijk gewoon vertellen dat jij bij toko X geboekt hebt en dat zij die wijziging voor jou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:28
Borromini schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Waarom wil je dat überhaupt? Je wil niet via Icelandair boeken (wat ook gewoon best online kan), maar bij één of andere toko die je daarna niet meer wil benaderen voor je eventuele wijziging? :?

Je haalt jezelf een hoop ellende op de hals in zo'n scenario. 99% van de tijd gaat Icelandair je namelijk gewoon vertellen dat jij bij toko X geboekt hebt en dat zij die wijziging voor jou moeten doen...
De waarom lijkt me duidelijk. Goedkoper.
Ik weet niet wat het verdienmodel is van die tussenpartijen.

Of het voor namelijk gaat om een referralbonus i.c.m. geld verdienen met extratjes (verzekeringen, parkeren, etc.)

Of dat ze naast bovenstaande ook een vergoeding krijgen vanuit de vliegtuigmaatschappij om de klantenservice zoveel mogelijk uit handen te nemen.

Bij dat eerste is de tussenpartij ook niet gebaat om handelingen als omboeken te doen. Bij dat tweede moeten ze wel.

Hoe dan ook ik heb al geboekt, maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Houd ons vooral op de hoogte. Ik ben benieuwd.

Vliegtuigtickets zijn een product waar 0% marge op is tegenwoordig. Icelandair heeft er helemaal geen belang bij om dingen 'uit handen te geven'. Wat de sector net agressief pusht de laatste jaren is dat reizigers rechtstreeks bij hen boeken, zonder tussenpersonen. Veel maatschappijen zien tussenpersonen net als een noodzakelijk kwaad, waar ze in tijden van online boeken liever vanaf willen, en proberen die agressief buitenspel te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Frankvbr schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

De waarom lijkt me duidelijk. Goedkoper.
Ik weet niet wat het verdienmodel is van die tussenpartijen.
Zoals ik 't begrijp krijgen ze een soort wholesale korting op de vluchten die ze verkopen (en meestal betaal je ook boekingskosten). En voor die korting moeten ze o.a. de klantenservice op zich nemen.

Je zult dus nooit een partij vinden die je een vlucht met korting laat boeken en dat je dan verder alleen met de airline te maken hebt. Of die paar tientjes korting je dat waard is, moet je zelf weten. Ik weet 't wel iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En waar het ticket nog eens makkelijker te wijzigen is dan bij de airline zelf. Waarschijnlijk is die zelfs helemaal niet te wijzigen en zit je bij een partij waar zelfs een spelfout in je naam corrigeren geld kost.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarom zijn KLM-tickets vanaf 2022 trouwens niet meer te annuleren en wijzigen? Als dat wel kon zou ik nu al een bepaalde reis boeken en betalen, maar dat laat ik nu dus maar zitten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:30
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:14:
Waarom zijn KLM-tickets vanaf 2022 trouwens niet meer te annuleren en wijzigen? Als dat wel kon zou ik nu al een bepaalde reis boeken en betalen, maar dat laat ik nu dus maar zitten :+
Omdat ze hopen dat er dan geen beperkingen meer zijn en ze dan weer de normale voorwaarden kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht hier mensen met een tip..?

Wij vliegen over een kleine maand van LHR naar BUD met een dan 11-12 weken oude baby en 3 weken later weer retour.

Vliegen BA dus ik ga uit van een A320 of similar. Heb 3 business class (club europe) stoelen geboekt, want voor 150pond + inlevering van een 2for1 voucher via Amex leek me dat een prima deal :+

Anyway, point is: hoe neem ik baby mee….ik ben bekend met het feit dat je haar, mits eigen stoel geboekt (check), gewoon in haar autostoeltje kan zetten..nou wil ik dat best doen maar de base van die car seat is gewoon de kinderwagen en die zal toch echt ingecheckt mee moeten want die past niet in de overhead.

Voor zover ik t begrijp kan je prima met die base tot aan de gate komen en dan wordt ie in hold geplaatst, maar ben daar niet per se heel happig op gezien kans op beschadigen enzo (en een tas waar die basis in past heb ik dan weer niet)….

Nou viel mijn oog op de Doona
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1267/0473/products/doona-infant-car-seat-flame-red-2_2000x.jpg?v=1605807905

Die lijkt me ideaal. Car seat en buggy ineen. Geen gezeik met in de hold als t goed is, iedereen blij….

Iemand met kinderen en ervaring met zoiets?

Other tips welcome! :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
kamstra schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:54:
Wellicht hier mensen met een tip..?

Wij vliegen over een kleine maand van LHR naar BUD met een dan 11-12 weken oude baby en 3 weken later weer retour.

Vliegen BA dus ik ga uit van een A320 of similar. Heb 3 business class (club europe) stoelen geboekt, want voor 150pond + inlevering van een 2for1 voucher via Amex leek me dat een prima deal :+

Anyway, point is: hoe neem ik baby mee….ik ben bekend met het feit dat je haar, mits eigen stoel geboekt (check), gewoon in haar autostoeltje kan zetten..nou wil ik dat best doen maar de base van die car seat is gewoon de kinderwagen en die zal toch echt ingecheckt mee moeten want die past niet in de overhead.

Voor zover ik t begrijp kan je prima met die base tot aan de gate komen en dan wordt ie in hold geplaatst, maar ben daar niet per se heel happig op gezien kans op beschadigen enzo (en een tas waar die basis in past heb ik dan weer niet)….

Nou viel mijn oog op de Doona
[Afbeelding]

Die lijkt me ideaal. Car seat en buggy ineen. Geen gezeik met in de hold als t goed is, iedereen blij….

Iemand met kinderen en ervaring met zoiets?

Other tips welcome! :)
Die is in ieder geval niet toegestaan bij BA. Je kind moet naar voren kijken.
https://www.britishairway...ng#childseatsandcarrycots
Een beetje naar beneden scrollen voor de voorwaarden voor zelf meegenomen zitjes.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 120 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2