Thanks. Inderdaad. Ja, ik moet inderdaad KLM vliegen - de reis is namelijk al geboekt als directe vlucht. Het viel me echter op dat er maar een handvol stoelen bezet zijn in het vliegtuig (737) en dat KLM regelmatig vluchten canceled op deze route. Dus het is niet ondenkbaar dat dat dit weekend ook het geval zal zijn. Mijn alternatief, mocht dat gebeuren, is om dan via CDG te vliegen.
En inderdaad, KLM verkoopt gewoon vluchten met een ~60 min overstap op CDG. Dus dat is inderdaad niet haalbaar om dan in CDG een test te doen. En de overheid lijkt te impliceren dat je dat het voor de eerste vlucht mag/moet doen...maar duidelijk is het niet:
En inderdaad, KLM verkoopt gewoon vluchten met een ~60 min overstap op CDG. Dus dat is inderdaad niet haalbaar om dan in CDG een test te doen. En de overheid lijkt te impliceren dat je dat het voor de eerste vlucht mag/moet doen...maar duidelijk is het niet:
Maar het zou wel een rare situatie zijn. Iedereen die in Parijs opstapt heeft dan netjes een <4 uur oude test op zak, en dan kom ik als overstapper met een ~6 uur oude test aanzetten..Sample must have been collected no more than 4 hours prior to boardingThe time between samples being collected from your nose and/or throat, and your boarding the aircraft or ferry must be no more than 4 hours. The test result must be known before you board.
If your flight is delayed and you have already checked in, the negative rapid test result will remain valid even if the 4-hour time limit is exceeded, provided you don’t leave the airport. If you are delayed during a transfer, the test result also remains valid.
If you depart from a high-risk region where you cannot get a rapid test, and are going to change planes at an airport where rapid tests are available, you can board the plane in the country of departure without a rapid test result. You should get tested when you change planes and present the result before you board the flight to the Netherlands. Make sure you have enough time for the rapid test.
[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 12-02-2021 18:25 ]