Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 116 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en het is nog steeds niet echt druk,dus gok niet dat je er veel mee opschiet.Ik zal het vrijdag wel weer merken,vorige vlucht was eind juni en toen was er nog geen lounge en 1 nog dicht,zover ik heb begrepen kan prio nu wel weer via 1.scheelt toch weer , en een half uur voor boarden aankomen op schiphol zal nu ook niet meer werken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Wij zitten nu al een tijdje vast in het buitenland, er zijn hier bijna geen vluchten naar Duitsland, waar ik heen moet. Alleen met low-cost maatschappijen als Ryanair en Wizzair ... Los van de kwaliteit van de service en medepassagiers, zitten deze vluchten stampvol. Dat kun je makkelijk zien bij de stoelkeuze tijdens de boeking. Een volle vlucht met de gebruikelijke clientèle van Ryanair en Wizzair tijdens Corona is voor ons echt een nachtmerrie. Als je nog geen Corona had, dan krijg je het dan wel...

Het lijkt er op dat de normale maatschappijen zoals Lufthansa bijna niet meer vliegen en Ryanair en Wizzair de markt hebben overgenomen. Ik vind dit een opmerkelijke ontwikkeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gold_dust schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:28:
[...]
Het lijkt er op dat de normale maatschappijen zoals Lufthansa bijna niet meer vliegen en Ryanair en Wizzair de markt hebben overgenomen. Ik vind dit een opmerkelijke ontwikkeling.
Ik ben niet echt verbaasd, Ryanair en Wizzair duiken in elk gat waar ze geld zien. En op de één of andere manier schat ik het publiek dat daar normaal gesproken al mee vliegt niet zo hoog in. Tel daar de mensen, die noodgedwongen (bij gebrek aan keus) mee moeten vliegen en zij zitten wel vol.

EDIT:
En na één ervaring (twee vluchten) met AirAsia weet ik ook wel, welke maatschappij ik voortaan vermijd tussen BKK en HAN.

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 28-08-2020 21:11 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
Wij zitten nu al een tijdje vast in het buitenland, er zijn hier bijna geen vluchten naar Duitsland, waar ik heen moet.
Als je per se Ryanair moet vliegen; zorg dat je een vlucht vind met betaalbare tickets. Je kunt extra stoelen bijboeken die dan leeg blijven. Kost wat extra, maar dan kun je in ieder geval zorgen dat de stoel naast je (en/of voor/achter je) leeg blijven.

En verder op het vliegveld...zorg voor een goed masker en wacht met boarden tot het laatste moment - zodat je niet middenin de groep komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Freee!! schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

Ik ben niet echt verbaasd, Ryanair en Wizzair duiken in elk gat waar ze geld zien. En op de één of andere manier schat ik het publiek dat daar normaal gesproken al mee vliegt niet zo hoog in. Tel daar de mensen, die noodgedwongen (bij gebrek aan keus) mee moeten vliegen en zij zitten wel vol.
Bijzondere opmerking met een vooroordeel van heb ik jou daar, terwijl dit maatschappijen zijn die vaak vliegen op vliegvelden waar Lufthansa/klm etc niet land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Freee!! schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

EDIT:
En na één ervaring (twee vluchten) met AirAsia weet ik ook wel, welke maatschappij ik voortaan vermijd tussen BKK en HAN.
Heb in het verleden vaker AirAsia gevlogen. Is een beetje vergelijkbaar met Transavia vond ik. Beter dan WizzAir en Ryanair.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Mapro schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:33:
Bijzondere opmerking met een vooroordeel van heb ik jou daar, terwijl dit maatschappijen zijn die vaak vliegen op vliegvelden waar Lufthansa/klm etc niet land.
Ik moet zeggen dat ik het er toch wel mee eens ben, dat was ook de strekking van mijn post eigenlijk, na een paar keer met Ryanair en één keer met Wizzair(dat in ieder geval nooit weer) te zijn gevlogen. Hun clientèle is niet het meest aangename om mee te reizen, helemaal in tijden van Corona. Beide maatschappijen boycotten wij inmiddels. Vliegen is inmiddels gedegradeerd naar bus reizen.

Ook de paar Lufthansa vluchten die ik heb gevonden zitten vrij vol en er kunnen op elk moment nog stoelen bijgeboekt worden. Onze mening is voorlopig toch maar niet te vliegen, zolang er geen afstand wordt gehouden tijdens het boarden en het vliegen.

@Xandrios Lege stoelen om je heen boeken tijdens een Ryanair vlucht heeft volgens mij weinig zin. Die worden gewoon ingenomen door medereizigers die ruimte zoeken. Ik weet niet of je wel eens met Ryanair bent gevlogen maar gezien hun clientèle lijkt me dan een verbale confrontatie of erger gegarandeerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
gold_dust schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:43:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het er toch wel mee eens ben, dat was ook de strekking van mijn post eigenlijk, na een paar keer met Ryanair en één keer met Wizzair(dat in ieder geval nooit weer) te zijn gevlogen. Hun clientèle is niet het meest aangename om mee te reizen, helemaal in tijden van Corona. Beide maatschappijen boycotten wij inmiddels. Vliegen is inmiddels gedegradeerd naar bus reizen.

Ook de paar Lufthansa vluchten die ik heb gevonden zitten vrij vol en er kunnen op elk moment nog stoelen bijgeboekt worden. Onze mening is voorlopig toch maar niet te vliegen, zolang er geen afstand wordt gehouden tijdens het boarden en het vliegen.

@Xandrios Lege stoelen om je heen boeken tijdens een Ryanair vlucht heeft volgens mij weinig zin. Die worden gewoon ingenomen door medereizigers die ruimte zoeken. Ik weet niet of je wel eens met Ryanair bent gevlogen maar gezien hun clientèle lijkt me dan een verbale confrontatie of erger gegarandeerd ...
Zijn dus vooroordelen gebaseerd op niets.
De keer dat ik problemen heb ondervonden met mede passagiers was met KLM. Kan de maatschappij helemaal niets aan doen. Denk eerder dat het aan de bestemming ligt dan aan organisatie.
Erg kortzichtig en overal kan een keer een rotte appel tussen zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb honderden keren met de 'gerenomeerde' maatschappijen gevlogen binnen Europa, en wellicht een keer of 15 met Ryanair en Wizz Air. En helaas moet ik het wel eens zijn met het feit dat deze low-cost maatschappijen een hoger percentage vliegers aantrekt met een bepaalde low-cost mindset. Dat geldt niet voor iedereen aan boord natuurlijk, maar het aantal keren dat je 'gekke dingen' ziet is naar mijn mening hoger bij deze maatschappijen dan bij de (over het algemeen duurdere) nationale maatschappijen. En dat is los van de bestemming, ik vlieg meestal op dezelfde route.

Transavia zit er een beetje tussenin. Daar zie je ook wel dingen foutgaan, maar dat is voornamelijk omdat er veel mensen aan boord zijn die simpelweg weinig ervaring hebben met vliegen. Als je wekelijks vliegt dan vallen dat soort dingetjes al snel op. En opzich ook wel verklaarbaar voor transavia...want zo 'low cost' zijn die niet. Vaak scheelt dat qua prijs bijna niets met zusje KLM (als ze beide dezelfde route vliegen althans).

Mbt social distancing, wellicht als je bij Ryanair meerdere stoelen gaat reserveren dat het idd lastig wordt om die vrij te houden. Als je voldoende hebt aan de middenstoel naast je vrij dan is dat een stuk makkelijker.

Zelf maak ik in deze periode gebruik van de business class aanbiedingen. Maatschappijen snappen best dat er nu een hoger percentage vliegers is dat graag wat extra afstand wil bewaren, en ze bedienen dat segment door business class op enkele vlakken te versoberen (e.g. minder catering) maar de prijzen ook te verlagen. Roundtrip binnen Europa is nu prima mogelijk - in business - voor 250 tot 350 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 30-08-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Gewoon bellen en hun op hun eigen problemen wijzen :?
Ik wil hier nog wel even op reageren omdat je smiley lijkt te betekenen dat ik iets belachelijks vraag..

Na 37 (!) keer bellen heb gisteren eindelijk iemand aan de lijn gehad en het soort van kunnen regelen. Omdat je normaal gesproken je vlucht moet wijzigen naar een datum binnen een jaar van boekingsdatum ipv vliegdatum kon ik het dus niet wijzigen.

De jongen aan de telefoon was hier al meerdere keren tegenaan gelopen omdat dat gewijzigd is, maar hij kon het dus ook niet wijzigen en moest hiervoor weer een verzoek indienen bij Ticketing. Nogal een shitshow daar dus.

Het is dus niet echt een kwestie van "gewoon bellen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flying Blue gaat leden compenseren voor XP's die "overblijven" aan het einde van de kwalificatieperiode:
https://pages.flyingblue-...urplus/nl.html/#surplusXP

Ze noemen het "we behouden uw resterende XP", maar ze zeggen dit op hun website:
Het behoud van resterende XP houdt in dat we de resterende XP aan het begin van uw vorige kwalificatieperiode vergelijken met het XP-saldo aan het begin van uw huidige kwalificatieperiode. Wanneer u nu minder XP heeft dan aan het begin van uw vorige kwalificatieperiode, schrijven we automatisch XP op uw teller bij om op hetzelfde saldo uit te komen. Zie de voorbeelden aan het einde van de veelgestelde vragen.
Aan de hand van de voorbeelden heb ik het vermoeden dat ze met "vorige" eigenlijk "huidige" bedoelen en met "huidige" dus "volgende", maar misschien ligt het aan mij dat ik het vrij onduidelijk geformuleerd vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja ze hebben dat geschreven vanuit het oogpunt van de volgende kwalificatieperiode.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:45:
Ja ze hebben dat geschreven vanuit het oogpunt van de volgende kwalificatieperiode.
Dat vermoedde ik al, maar bij hun veelgestelde vragen staat bijvoorbeeld "Hoe kan ik zien hoeveel resterende XP ik aan het begin van mijn vorige kwalificatieperiode had?", en da's dan weer verwarrend, want ik kan nu zien hoeveel XP ik aan het einde van mijn kwalificatieperiode nog overheb in de app. Bijna iedereen over wie de tekst op de website gaat kan het nog zien, behalve de mensen bij wie het vorige maand of eerder deze maand afliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik snap er ook niks van wat ze precies bedoelen.

Mijn XP's verlopen 30 sept en dan sta ik op 171, bijna goud dus. Zit nu te denken wat handig is om te doen. Want in principe wordt dit nu gereset naar 0 en status zilver volgend jaar, dat zou mooi balen zijn. Of anders toch nog een vlucht plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat ik eerst dacht was dat het gereset wordt naar het aantal XP dat ik overhad voordat de vorige keer mijn teller met -180 werd verminderd. Dat kan ik inderdaad niet nagaan in de app.

Lekker raar en onhandig dus. En het zou me niets verbazen als dat inderdaad toch ineens zo blijkt te zijn. Dus terug naar het niveau dat ik vorig jaar had. In mijn geval zou dat 2 hele XP zijn, ipv het niveau dat ik over een paar maanden heb wat dan gelijk zou blijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Echt achterlijk weer. Typisch KLM. Ik heb het vliegen weer flink opgepakt en heb 300XP gespaard sinds juli. Deze worden afgeschreven eind september voor een nieuw jaar Plat. Mijn broer en collega die niet meer hebben gevlogen krijgen "gratis" Plat dit jaar. Alle vluchten die ik heb gedaan zijn voor XP dus waardeloos/nutteloos geweest.

Snap sowieso niet dat ze het zich zo moeilijk maken: "iedereen behoud zijn status een jaar"

Maar nee, we maken het belachelijk ingewikkeld en zorgen voor veel uitzonderingen en loopholes.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 31-08-2020 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
BA heeft het wel netjes gedaan, was bijna Gold, maar ze hebben een zetje gegeven en ben nu tot midden volgend jaar Gold. Komt mooi uit, eind van September beginnen we weer met vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@PWM, ach, je bent hoe dan ook een stapje dichterbij Platinum for Life weer en hebt dubbele miles gekregen. Niet dat je daar per se veel aan hebt maar goed :+

En idd ze maken het echt moeilijk. Misschien omdat ze anders bang zijn dat het te makkelijk is om mensen van de afdeling te ontslaan, nu moet iedereen blijven zodat nog iemand snapt wat er allemaal gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik ga in de loop van oktober misschien vliegen naar een bestemming (welke precies maakt voor deze vraag niet uit lijkt me) waar KLM rechtstreeks op vliegt vanaf Schiphol. Verder wordt er vanuit Europa niet veel rechtstreeks op gevlogen. Het irritante is nu dat als ik een retour vanaf Schiphol boek bij KLM dit ticket ong 1000 euro kost, maar als ik bij KLM een retour boek vanaf Frankfurt met een overstap op Schiphol (dus op dezelfde retourvlucht uiteindelijk, cityhopper tussen FRA en AMS) dit slechts ong 600 euro kost.

Nu vrees ik dat ik het antwoord al wel kan raden, maar ik stel de vraag toch maar (ik weet ook niet precies hoe zo'n situatie heet, kan er niet goed op zoeken): is het enigszins mogelijk bij KLM dat stukje AMS-FRA te omzeilen, of op een andere manier op die veel lagere prijs uit te komen? (Alternatieve maatschappijen zijn op dit traject sowieso stuk duurder dus dat is niet echt een optie).

Heen en weer naar Frankfurt om vanaf daar te vliegen zou qua vertrek/aankomsttijd een heel stuk irritanter zijn, vooral de vertrektijd is dan onhandig vroeg in de ochtend, en daarnaast is de extra milieubelasting ook niet wenselijk natuurlijk.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
Algurgazan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:54:
Nu vrees ik dat ik het antwoord al wel kan raden, maar ik stel de vraag toch maar (ik weet ook niet precies hoe zo'n situatie heet, kan er niet goed op zoeken): is het enigszins mogelijk bij KLM dat stukje AMS-FRA te omzeilen, of op een andere manier op die veel lagere prijs uit te komen? (Alternatieve maatschappijen zijn op dit traject sowieso stuk duurder dus dat is niet echt een optie).
Volgens mij is dit niet eenvoudig mogelijk. Dit doen ze uiteraard om klanten uit de Duitse markt weg te trekken van de maatschappijen daar. In de regel moet je de tickets gebruiken in de volgorde zoals uitgegeven. Een segment overslaan (FRA-AMS) is niet zonder toeslag mogelijk. In mijn recent gekochte KLM ticket staat dat als de eerste segment niet wordt gebruikt/of andere volgorde er alleen kan worden ingecheckt voor de volgende vlucht tegen een toeslag van €150 binnen Europa (economy) / €500 intercontinentaal (economy) en €300/1500 voor business.

Eventueel zou je wel kunnen kijken wat de tarieven zijn vanaf Brussel-Zuid/Midi & Antwerpen Centraal. Selecteer dan een reis waarin je de reis naar Schiphol doet met Thalys. Die moet je ook afhalen bij het loket ter plekke (en laten stempelen in de Thalys!). Alsnog een stukje reizen, maar wel milieuvriendelijker. Op de terugweg kun je op Schiphol gewoon je bagage halen en bij de NS International balie je ticket ophalen en de Thalys pakken en in Rotterdam uitstappen (of ‘missen’).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Hmm.. Dat stukje met de trein vanuit Belgie is een goede tip! Hoewel qua tijd nog steeds ruk, wel nog goedkoper dan vanaf Frankfurt. En milieuvriendelijker. Vraag is wel hoe handig het coronatechnisch is tegen die tijd, maar dat geldt ook voor de reis in het algemeen. In ieder geval geeft het een extra optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Op zich met een verschil van €400 zou je die €150 verlies kunnen nemen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Algurgazan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:33:
Hmm.. Dat stukje met de trein vanuit Belgie is een goede tip! Hoewel qua tijd nog steeds ruk, wel nog goedkoper dan vanaf Frankfurt. En milieuvriendelijker. Vraag is wel hoe handig het coronatechnisch is tegen die tijd, maar dat geldt ook voor de reis in het algemeen. In ieder geval geeft het een extra optie.
Thalys is prima te doen, en je hoeft hem alleen op den heenweg te pakken.
Op de terugweg kom je aan op Schiphol, pak je je bagage, ga je naar het loket om je Thalys ticket naar Brussel/Antwerpen op te halen, en daarna meteen naar huis (ipv met dr Thalys alsof naar BRU/ZWE).

Als je toch via Frankfurt gaat, en je wil het laatste segment slippen. Reis dan met alleen handbagage en stap uit op Schiphol. Als je ruim bagage hebt, dan checken ze je bagage door naar je eindbestemming.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:25
Als we het dan toch over Ryanair hebben: ze hebben weer diepe aanbiedingen voor een paar Euro's per vlucht: https://www.fly4free.com/...ap-flights-across-europe/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Leuk gebaar van KLM, maar heel lekker zijn die chocolaatjes niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
Wij (3 adults 1 child tarief) gaan volgend jaar naar Florida (even er vanuit gaan dat alles weer ok is tegen die tijd), en kunnen nu onze tickets boeken. We hebben besloten om Business Class te vliegen. De keuze is eigenlijk tussen TAP en Lufthansa. Ons dilemma op dit moment:
  • TAP is heen en terug via MIA terwijl we in Orlando/MCO eindigen. LH kan wel via MCO terug
  • LH is 2000 euro meer (5300 TAP vs. 7200 LH)
  • LH moeten we een dag eerder terug anders wordt het prijsverschil 900 euro extra
  • LH is met 747-8i/747-400, TAP is met A330-neo
Nu weet ik dat TAP staat voor "Take Another Plane" en LH de service tijdens corona niet heeft aangepast, maar is het het echt waard om voor LH te gaan?
Ik heb met beide geen BC ervaring en hoor graag van jullie 😀 Thanks!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Wij zitten nu al een tijdje vast in het buitenland, er zijn hier bijna geen vluchten naar Duitsland, waar ik heen moet. Alleen met low-cost maatschappijen als Ryanair en Wizzair ... Los van de kwaliteit van de service en medepassagiers, zitten deze vluchten stampvol. Dat kun je makkelijk zien bij de stoelkeuze tijdens de boeking. Een volle vlucht met de gebruikelijke clientèle van Ryanair en Wizzair tijdens Corona is voor ons echt een nachtmerrie. Als je nog geen Corona had, dan krijg je het dan wel...

Ik denk dat ook deze maatschappijen wel de benodigde regels hanteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:36:
Als we het dan toch over Ryanair hebben: ze hebben weer diepe aanbiedingen voor een paar Euro's per vlucht: https://www.fly4free.com/...ap-flights-across-europe/
Haha leuk zo'n retourtje voor 10 euro Eindhoven - Palma (Mallorca). Zoek nog een goedkope overnachting en je bent met 2 personen voor minder dan 200 euro een week op vakantie.
Bij terugkomst mag (moet) je wel 10 dagen in quarantaine. Oh, en je reisverzekering is wellicht niet van toepassing.

4 van de 9 bestemmingen vanuit Eindhoven is naar Spanje.

Edit: nu ook artikel op nu.nl met dezelfde strekking:
https://www.nu.nl/economi...egen-dumpprijzen-aan.html

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 01-09-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

daxy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:34:
Wij (3 adults 1 child tarief) gaan volgend jaar naar Florida (even er vanuit gaan dat alles weer ok is tegen die tijd), en kunnen nu onze tickets boeken. We hebben besloten om Business Class te vliegen. De keuze is eigenlijk tussen TAP en Lufthansa. Ons dilemma op dit moment:
  • TAP is heen en terug via MIA terwijl we in Orlando/MCO eindigen. LH kan wel via MCO terug
  • LH is 2000 euro meer (5300 TAP vs. 7200 LH)
  • LH moeten we een dag eerder terug anders wordt het prijsverschil 900 euro extra
  • LH is met 747-8i/747-400, TAP is met A330-neo
Nu weet ik dat TAP staat voor "Take Another Plane" en LH de service tijdens corona niet heeft aangepast, maar is het het echt waard om voor LH te gaan?
Ik heb met beide geen BC ervaring en hoor graag van jullie 😀 Thanks!
Ik heb geen ervaring met de business bij TAP. Wel bij Lufthansa, en ik vond die belabberd. Ik betaal niet alleen voor business omdat ik meer ruimte voor mezelf wil, maar ook (als solo-reiziger) voor meer privacy. En dat heb je bij Lufthansa niét. Altijd 2-2-2, als je aan het raam zit moet je over je buurman tuimelen om bv. naar het toilet te kunnen. Dat vind ik niet meer van deze tijd voor een businesscabine. Als ik foto's van de cabine van zo'n TAP NEO bekijk dan is het 1-2-1, dus meer ruimte, en meer privacy.

Een NEO zal sowieso qua geluid comfortabeler zijn dan een 747. En de vertragingen waar TAP om berucht staat kan je opvangen door meer marge te nemen voor je overstap in Lissabon.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 01-09-2020 12:22 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je op Seatguru kijkt naar de A330neo van TAP is het commentaar dat de beenruimte ok is, maar het allemaal erg krap is in de breedte.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Borromini schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb geen ervaring met de business bij TAP. Wel bij Lufthansa, en ik vond die belabberd. Ik betaal niet alleen voor business omdat ik meer ruimte voor mezelf wil, maar ook (als solo-reiziger) voor meer privacy. En dat heb je bij Lufthansa niét. Altijd 2-2-2, als je aan het raam zit moet je over je buurman tuimelen om bv. naar het toilet te kunnen. Dat vind ik niet meer van deze tijd voor een businesscabine. Als ik foto's van de cabine van zo'n TAP NEO bekijk dan is het 1-2-1, dus meer ruimte, en meer privacy.

Een NEO zal sowieso qua geluid comfortabeler zijn dan een 747. En de vertragingen waar TAP om berucht staat kan je opvangen door meer marge te nemen voor je overstap in Lissabon.
Upperdeck in de 747 is 2-2 dus dat zou al schelen, zeker met z'n 4'en. Vertraging is ook een dingetje, overstap is 1h35m en kan niet langer zonder een overnachting te nemen (vertrek is 7AM uit AMS). Qua stoel/privacy zijn TAP en LH voor ons ok gelukkig. Ik ben erg benieuwd naar je soft-product ervaring (service) 😀
gambieter schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:25:
Als je op Seatguru kijkt naar de A330neo van TAP is het commentaar dat de beenruimte ok is, maar het allemaal erg krap is in de breedte.
Thnx, die had ik gezien inderdaad, net als de trip-reviews. Ik heb wel het idee dat LH meer beenruimte heeft of niet?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op de service was niks aan te merken. Duits degelijk :).

Ik heb in maart met EY in business gevlogen, dat was heerlijk. Maar die premium-producten staan sowieso op een ander niveau dan die van Europese carriers vaak (al heeft EK een business die evenmin privacy biedt... 2-3-2 laatste keer dat ik er doorliep op weg naar cattle class).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Borromini schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:06:
Op de service was niks aan te merken. Duits degelijk :).

Ik heb in maart met EY in business gevlogen, dat was heerlijk. Maar die premium-producten staan sowieso op een ander niveau dan die van Europese carriers vaak (al heeft EK een business die evenmin privacy biedt... 2-3-2 laatste keer dat ik er doorliep op weg naar cattle class).
Thanks!
QR is ook nog een optie, maar een klein beetje om. Wel de QSuite tussen Doha en Miami, en een redelijke prijs maar die extra vluchttijd krijg ik er thuis zeker niet door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Beetje veel om zou ik zeggen. Als je daar niet mee inzit is het inderdaad wel het overwegen waard, als de prijs vergelijkbaar is. Hard product van QR zou heel goed zijn. Zelf nog nooit mee gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
daxy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:33:
[...]
Thnx, die had ik gezien inderdaad, net als de trip-reviews. Ik heb wel het idee dat LH meer beenruimte heeft of niet?
Als je business vliegt zijn het toch van die flattbed stoelen. Als ik op die layout kijk zijn die gelijk aan die van bijv. KLM en Air Europa dus dikke prima. Misschien juist omdat je meer prive zit ongezellig met z'n 4-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:27:
[...]

Als je business vliegt zijn het toch van die flattbed stoelen.
Vaak maar niet altijd. Best nog wat maatschappijen die 'angle lie flat' hebben zoals dat dan eufemistisch heet (bv. 170° ipv de volle 180°).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:20:
[...]
Thalys is prima te doen, en je hoeft hem alleen op den heenweg te pakken.
Op de terugweg kom je aan op Schiphol, pak je je bagage, ga je naar het loket om je Thalys ticket naar Brussel/Antwerpen op te halen, en daarna meteen naar huis (ipv met dr Thalys alsof naar BRU/ZWE).

Als je toch via Frankfurt gaat, en je wil het laatste segment slippen. Reis dan met alleen handbagage en stap uit op Schiphol. Als je ruim bagage hebt, dan checken ze je bagage door naar je eindbestemming.
De heenweg is qua vertrektijd dan waarschijnlijk een uitdaging. Zal betekenen dat ik een nacht in Belgie moet slapen om de trein te halen. Frankfurt zal betekenen dat ik vanaf daar weer terug moet, zal ingecheckte bagage meenemen. En ook overnachten voor de heenreis waarschijnlijk.

Maar goed, vooral de Belgie opties zijn interessant, dus nogmaals dank voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37
Homeland schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:10:

Bij aankomst op de Azoren meteen een corona test moeten doen, nu binnen wachten op de uitslag die meestal binnen 24 komt waarna we naar buiten mogen en vervolgens op dag 6 nogmaals een test doen. Gelukkig is dat op een eilanden groep een stuk beter te controleren en daardoor het risico te beperken.

Overigens is TAP ondertussen een budgetmaatschappij geworden (zonder de echte budget prijzen), geen eten/drinken meer inbegrepen, op AMS-LIS kon je het wel kopen, van Lissabon naar de Azoren uberhaubt geen service, waar je voorheen dus ook op die kortere vlucht wat te eten en drinken kreeg.
Hoe is dat uiteindelijk afgelopen met die test? Keurig binnen 24uur binnen? Moest je er nog voor betalen? Wij zouden eigenlijk vorige week gaan maar hebben toch besloten om het uit te stellen weten alleen nog niet precies wanneer we nu gaan.... (Deels ivm corona, deels ivm slechte vluchttijden)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mattie112 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:05:
[...]

Hoe is dat uiteindelijk afgelopen met die test? Keurig binnen 24uur binnen? Moest je er nog voor betalen? Wij zouden eigenlijk vorige week gaan maar hebben toch besloten om het uit te stellen weten alleen nog niet precies wanneer we nu gaan.... (Deels ivm corona, deels ivm slechte vluchttijden)
Test werd net na middernacht van zondag op maandag gedaan, dinsdag de uitslag binnen (negatief en mochten vanaf dat moment naar buiten). Vervolgens op de zondag daarna een 2e test gedaan waarbij de uitslag 2 dagen later binnen was.

Tests waren allemaal gratis en zeer goed geregeld, 1e test dus direct op het vliegveld, baggage halen, testen en je stond buiten. 2e test was door een teststraat heen. Uitslag kreeg je per email en sms.

Komende zaterdag zouden we met een tussenstop in Lissabon in 1 dag naar Nederland vliegen, kregen we vorige week binnen 2 dagen bericht dat we waren omgeboekt naar zondag, naar maandag, naar dinsdag naar woensdag... TAP gebeld, blijkt het mogelijk te zijn om op zaterdag TER - LIS te vliegen en op zondag ochtend LIS - AMS. Overnachting betalen ze echter niet en later vliegen op zondag werken ze niet aan mee want dan is het officieel een stopover en daarvoor gelden andere tarieven... Heel fijne klantenservice dus.

Nu zelf maar een hotel geboekt en zodra we thuis zijn een claim indienen voor de vertraging en gemaakte onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37
Ja die klanten"service" bij tap is echt drama. Ook het hele voucher verhaal daar... per ticket 1 voucher (ook al was het 1 bestelling met meer tickets). Wil je een nieuwe boeking maken: oja max 1 ticket per boeking. Goed je kan wel bellen maar dan is het alsnog max 3 vouchers. Zucht...

Maar goed om te weten in elk geval dat dat met die tests wel goed is geregeld (en gratis). Neem aan dat je met die 2e test niet thuis hoefde te blijven?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Zucht, KLM is ook weer goed bezig. Boek net een vlucht met het eerste deel van de trip per trein vanuit Antwerpen Centraal. De boeking is voltooid, site stuurt mij naar "Mijn reis" en toont daar onmiddelijk dat die trein geannuleerd is (zucht, waarom bied je hem dan aan?). Enige alternatief dat ze nu kunnen bieden is een vlucht vanuit Brussel naar Amsterdam (leuk, 2u langer onderweg), had ik beter Air France heen kunnen nemen, kon ik per trein naar Parijs en een bagage drop in Brussel Zuid.

En door de annulatie is er iets misgegaan met het uitgeven van het ticket waardoor ze zelfs moeite hebben met het herboeken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn wel vaker problemen met de combinatie met de Thalys de laatste tijd. Jammer, want vind 't zelf een heel handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Blokker_1999 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:20:
Zucht, KLM is ook weer goed bezig. Boek net een vlucht met het eerste deel van de trip per trein vanuit Antwerpen Centraal. De boeking is voltooid, site stuurt mij naar "Mijn reis" en toont daar onmiddelijk dat die trein geannuleerd is (zucht, waarom bied je hem dan aan?). Enige alternatief dat ze nu kunnen bieden is een vlucht vanuit Brussel naar Amsterdam (leuk, 2u langer onderweg), had ik beter Air France heen kunnen nemen, kon ik per trein naar Parijs en een bagage drop in Brussel Zuid.

En door de annulatie is er iets misgegaan met het uitgeven van het ticket waardoor ze zelfs moeite hebben met het herboeken.
Je kunt toch ook gewoon omboeken tegen de value van je ticket, maw, via Parijs? In feite hetzelfde als het vragen om een refund en dan opnieuw boeken. Dat zouden ze aan de telefoon in één keer moeten kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De TGV (waar AF mee werkt) rijdt niet verder dan Brussel. Dus die stopt niet in Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Klopt, daarom dat ze die waarschijnlijk niet aangeboden hebben. Zou ook betekenen dat ze de intercontinentale vlucht ook zouden moeten herboeken en zou mijn totale reistijd ook niet echt korter maken, zou nog altijd 2u vroeger moeten vertrekken. Soit, heb zonet eindelijk mijn digitaal ticket ontvangen. Nu maar hopen dat ze geen andere aanpassingen doen. Op mijn vlucht naar Europa binnen enkele dagen hebben ze mij ook al op een trein later gezet. Gelukkig mag je met een airrail de vorige trein ook nemen en voor zover ik kan zien heeft Thalys die nog altijd in de planning staan.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Lap, en ze doen het verdorie weer. Heb een zetelreservatie bij KLM gemaakt. 30A, exit row. Zie in de app en op de site staan dat deze is aangepast naar 44A (standard economy). Als ik deze terug probeer te wijzigen naar de exit rij, dan krijg ik melding dat er een technische fout is opgetreden.

Ik neem dus de telefoon en bel. Aan de telefoon krijg ik te horen dat hij op zijn systeem nog altijd 30A ziet staan en dat in een ander systeem (dat door de luchthaven gebruikt zou worden) ook netjes 30A staat. Zal me benieuwen welke zit ik morgen krijg toegewezen.

KLM, the adventure never stops.

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Van KLM krijg ik regelmatig de (spam) mail voor het kopen van Miles.
Zo vandaag weer met de aanbieding voor 100% bonus.

Nu kan je miles uiteraard inzetten voor tickets, maar is dit aantrekkelijk of wat voor voordeel heeft KLM hierbij dat ze dit zo actief promoten? Of zitten ze zo slecht in de liquiditeit dat dit een soort van verkapte crowdfundings actie is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ÜberWicked schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:18:

Nu kan je miles uiteraard inzetten voor tickets, maar is dit aantrekkelijk of wat voor voordeel heeft KLM hierbij dat ze dit zo actief promoten? Of zitten ze zo slecht in de liquiditeit dat dit een soort van verkapte crowdfundings actie is?
Miles zijn met name aantrekkelijk voor verre bestemmingen in business class, omdat belastingen anders het grootste deel van de ticketprijs zijn en die betaal je altijd los. Volgens mij loont het nooit om miles te kopen, tenzij je al veel miles hebt maar net te kort komt om iets te boeken. Voorbeeldje: een retourtje Sao Paulo volgend jaar juli (10-17 juli) kost €2482, of 243.000 miles + €37,96, maar voor 243k miles betaal je met de huidige actieprijs €3341 dus dat loont niet. Er zijn soms acties waarbij je minder miles kwijt bent voor een vlucht, maar evengoed zijn er acties waarbij je goedkoper een business class ticket kunt kopen.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47

Volgens mij kan dat alleen uit als je net een paar miles te kort komt om iets te redeemen.

• Xandrios
Je kunt grote hoeveelheden bijkopen. Of dat slim is...meestal niet. Miles devalueren in waarde, en daarnaast is het maar de vraag of je met de huidige prijs per mile uiteindelijk een goedkoper ticket gaat krijgen.

Ik zou het inderdaad enkel gebruiken als je een paar miles tekort komt, en je zodoende met een paar euro je award toch kunt kopen/gebruiken. Let op dat als je status hebt bij FB dat je ook een lening/krediet kunt krijgen als je net niet voldoende miles hebt (automatisch via de website, tot 10% meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Die spam sturen ze mij niet (of ik heb ooit de unsubscribe aangeklikt). Enige waar ik men miles voor gebruik tegenwoordig is om aan boord van lange vluchten internet te hebben.

Net zelf van het vliegtuig, heb men zitje op de exit rij toch gekregen. Kom ik in Amsterdam aan om men air rail op te halen, krijgen ze bij NS dat ticket niet gevonden. Meer dan 1 uur lang van het kastje naar de muur gestuurd en spijtig genoeg staan kastje en muur niet dicht bij elkaar.

Mocht KLM niet zo goedkoop zijn op de route die ik regelmatig doe, ik zou toch stilaan een andere ovewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als je je trein hebt gemist daardoor heb je potentieel recht op compensatie (afhankelijk van de uiteindelijke vertraging). Althans, ik ga er even van uit dat die rail-segmenten van KLM onder EC 261/2004 vallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701

Het is klantenbinding en een verdienmodel. Miles 'maken' kost niks, en levert wel geld op. Als jij 200k miles op je account hebt staan blijf je wel bij KLM boeken. Award space leent zich uitstekend om lege of matig rendabele plekken op te vullen (hoewel dat nu natuurlijk wat minder relevant is)

Het is inderdaad vooral interessant om het milessaldo dat je al hebt aan te vullen zodat je de gewenste vlucht kunt boeken, of als je gebruik maakt van de promo rewards. Die zijn op dit moment alleen nogal beperkt, en de max korting is maar 25%.

Zomaar miles kopen om op voorraad te houden zou ik niet snel doen, de toekomstige waarde is erg moeilijk te voorspellen. Als je echter weer met 50% korting award tickets kan boeken én je hebt met 100% bonus miles gekocht kan dat nog best interessante deals opleveren. Vorig jaar boekte ik een retour business naar Dubai voor 82.500 miles + ongeveer 250 euro tax. Met de bonus kost dat aantal miles ongeveer 1150 euro dus je bent dan in totaal ±1400 kwijt terwijl een normaal ticket 1850-2200 euro kost. Maar da's dus met bijna maximaal voordeel.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 25-09-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Blokker_1999 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:30:
Die spam sturen ze mij niet (of ik heb ooit de unsubscribe aangeklikt). Enige waar ik men miles voor gebruik tegenwoordig is om aan boord van lange vluchten internet te hebben.
Als je je miles ook inzet voor andere zaken dan is het wel erg onvoordelig om hier miles voor te gebruiken, de waarde is dan minder dan een halve cent per mile geloof ik. Zoek je de goede reward flights dan kun je er tot 2 cent per mile uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:33:
[...]

Als je je miles ook inzet voor andere zaken dan is het wel erg onvoordelig om hier miles voor te gebruiken, de waarde is dan minder dan een halve cent per mile geloof ik. Zoek je de goede reward flights dan kun je er tot 2 cent per mile uit halen.
Inderdaad. Tenzij je maar weinig miles hebt waar je anders toch niks mee kan zou ik dat afraden, want je krijgt maar een hele lage waarde. Bijvoorbeeld een upgrade naar een Economy Comfort stoel kost meestal 12 euro, of 3600 miles. Dat komt neer op maar 0,33 cent per mile. De normale waarde is volgens https://onemileatatime.com/value-miles-points/ ongeveer 1,1 eurocent per mile, dus je krijgt daar dan maar een derde van. Als je gebruik maakt van promo rewards (zie mijn voorbeeld) kan de waarde oplopen tot boven de 2 cent per mile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vlieg donderdag via Heathrow naar Amsterdam; ik neem aan mondkapjes e.d. dragen? En kun je de terminal uit? Vliegmet BA (BC); wordt er tenminste een watertje geserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Daniel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:01:
[...]

Het is klantenbinding en een verdienmodel. Miles 'maken' kost niks, en levert wel geld op. Als jij 200k miles op je account hebt staan blijf je wel bij KLM boeken. Award space leent zich uitstekend om lege of matig rendabele plekken op te vullen (hoewel dat nu natuurlijk wat minder relevant is)

Het is inderdaad vooral interessant om het milessaldo dat je al hebt aan te vullen zodat je de gewenste vlucht kunt boeken, of als je gebruik maakt van de promo rewards. Die zijn op dit moment alleen nogal beperkt, en de max korting is maar 25%.

Zomaar miles kopen om op voorraad te houden zou ik niet snel doen, de toekomstige waarde is erg moeilijk te voorspellen. Als je echter weer met 50% korting award tickets kan boeken én je hebt met 100% bonus miles gekocht kan dat nog best interessante deals opleveren. Vorig jaar boekte ik een retour business naar Dubai voor 82.500 miles + ongeveer 250 euro tax. Met de bonus kost dat aantal miles ongeveer 1150 euro dus je bent dan in totaal ±1400 kwijt terwijl een normaal ticket 1850-2200 euro kost. Maar da's dus met bijna maximaal voordeel.
Het gaat zelfs verder: airmiles generen cash, airline companies verkopen miles aan financiele instellingen die ze dan aan de klanten geven voor het gebruiken van hun credit cards. Verschillende airline companies zijn aan het nadenken om hun hele airmiles programma apart te zetten en te verkopen om zo cash te genereren.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Tweede Kamer heeft een voorstel aangenomen van GroenLinks om te onderzoeken of er juridische stappen mogelijk zijn tegen vliegtuigmaatschappijen die voor een habbekrats tickets naar code oranje gebieden op de markt dumpen.

De partij wil graag dat onderzocht wordt of het dumpen van tickets en reclame maken voor reizen naar code oranje gebieden verboden kan worden en kreeg de meerderheid van de Tweede Kamer achter zich.

“Terwijl iedereen weer te maken krijgt met strenge maatregelen, kun je wel naar Mardrid vliegen voor 5 euro. Volstrekt verwerpelijk. We moeten snel kijken of we hier een eind aan kunnen maken”, aldus Kamerlid Suzanne Kröger.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) gaf in de Tweede Kamer aan dat vrijwillige instrumenten niet werken omdat Ryanair niet geneigd zou zijn te luisteren. GroenLinks wil daarom niet alleen in gesprek met de reisbranche maar ook kijken of de wet uitkomst kan bieden.

Buitenlandse Zaken adviseert om geen vakantiereizen te ondernemen naar code oranje gebieden. Toch worden er veel tickets en reizen aangeboden naar deze gebieden, vaak voor lage prijzen. Het RIVM noemde onder meer jongeren die naar Spanje en Frankrijk reizen als bron voor nieuwe coronagevallen. GroenLinks vindt dat bedrijven hun verantwoordelijkheid ontlopen en het beleid van het kabinet actief ondermijnen wanneer zij reizen naar code oranjegebieden blijven adverteren..

Omdat juridische middelen nog onderzocht worden, stelt GroenLinks voor dat de regering ondertussen in gesprek gaat met de vlieg- en reisbranche over het stoppen met promoten van reizen naar risicogebieden. Ook moet de reiziger beter worden voorgelicht door bijvoorbeeld pop-ups bij boekingssites.
Bron: Onderzoek naar verbod op tickets richting risicogebied

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

Ik begrijp de emotie maar er rijden ook gewoon nog treinen, flixbussen en je kan de auto nemen.
Het lijkt mij dan zinvoller om reizigers die vertrekken en terugkomen te screenen op de noodzaak van de reis (dus ook bij andere vervoersmiddelen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
franssie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:29:
Ik begrijp de emotie maar er rijden ook gewoon nog treinen, flixbussen en je kan de auto nemen.
Het lijkt mij dan zinvoller om reizigers die vertrekken en terugkomen te screenen op de noodzaak van de reis (dus ook bij andere vervoersmiddelen).
Ja precies, ik denk dat een weekendje met de trein naar Amsterdam net zo gevaarlijk is als het vliegtuig voor een weekendje naar Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Waar zijn die tickets van 5 euro dan? Ik kan ze niet vinden. Volgens mij is er met name een maatschappij die dit doet en dat is Ryanair. Ik heb van de zomer met KLM gevlogen (en +/- 4 weken van te voren geboekt), dat was niet voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:27:
[...]

Waar zijn die tickets van 5 euro dan? Ik kan ze niet vinden. Volgens mij is er met name een maatschappij die dit doet en dat is Ryanair. Ik heb van de zomer met KLM gevlogen (en +/- 4 weken van te voren geboekt), dat was niet voor een appel en een ei.
Voor 8 euro kun je naar Barcelona (en voor 47 euro weer naar huis). Naar Milaan vlieg je voor 16 euro retour. Ik wil best geloven dat er ook tickets van 5 euro zijn aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mooi gratis reclame voor die maatschappijen zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:35:
[...]

Voor 8 euro kun je naar Barcelona (en voor 47 euro weer naar huis). Naar Milaan vlieg je voor 16 euro retour. Ik wil best geloven dat er ook tickets van 5 euro zijn aangeboden.
Het is nog steeds geen 5 euro en het is alleen Ryanair, en Ryanair vliegt niet naar Madrid vanuit Nederland op dit moment. Ik snap dat Suzanne Kröger de luchtvaart wil uitbannen als het even kan maar je kan toch gewoon concrete verifieerbare voorbeelden geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48

Grouchy

meep meep

upclocker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:09:
[...]

Ja precies, ik denk dat een weekendje met de trein naar Amsterdam net zo gevaarlijk is als het vliegtuig voor een weekendje naar Barcelona.
Dit ja, de hoofdstad Amsterdam stond op nr. 6 in het RTLnieuws lijstje van een dag of twee geleden, Den Haag waar die Suzanne Kröger werkt: nr. 10

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PolarBear schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:08:
[...]

Het is nog steeds geen 5 euro en het is alleen Ryanair, en Ryanair vliegt niet naar Madrid vanuit Nederland op dit moment. Ik snap dat Suzanne Kröger de luchtvaart wil uitbannen als het even kan maar je kan toch gewoon concrete verifieerbare voorbeelden geven?
Maar dan vraag ik me ook af, wat wil je liever? Een half vol vliegtuig met mensen die 40 euro hebben betaald of een vol vliegtuig waarvan een paar mensen 5 euro hebben betaald? De uitstoot per pax is het laagste bij de laatste optie...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
upclocker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:31:
[...]

Maar dan vraag ik me ook af, wat wil je liever? Een half vol vliegtuig met mensen die 40 euro hebben betaald of een vol vliegtuig waarvan een paar mensen 5 euro hebben betaald? De uitstoot per pax is het laagste bij de laatste optie...
Een vol vliegtuig stoot meer uit dan een leeg vliegtuig. Dus voor het milieu kan je beter met een leeg vliegtuig vliegen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• upclocker
LordSinclair schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:00:
[...]

Een vol vliegtuig stoot meer uit dan een leeg vliegtuig. Dus voor het milieu kan je beter met een leeg vliegtuig vliegen.
Per pax zeg ik...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
Het is maar net hoe je het vergelijkt. Ik vergelijk het per vliegtuig/vliegbeweging.

Het zijn allemaal pax die niet gevlogen zouden hebben als het niet zo goedkoop was geweest. Dus een mooie om de milieubelasting "voordelig" te berekenen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Pak de popcorn en cola maar alvast, want dit verhaal gaat nog interessant worden.

De DGCA Directorate General of Civil Aviation in India, heeft het volgende getweet;
India formalised an air bubble with Germany in July 2020. An air bubble arrangement allows nationals of both countries to travel in either direction.
However, there are restrictions in place for Indian nationals desiring to travel to Germany which was putting Indian carriers at a significant disadvantage resulting in inequitable distribution of traffic in favour of Lufthansa.
As against Indian carriers operating 3-4 flights a week, Lufthansa operated 20 flights a week. In spite of this disparity we offered to clear 7 flights a week for Lufthansa which was not accepted by them. Negotiations continue.
Samengevat er was een "air-bubbel" tussen de EU en India, echter Lufthansa bracht ook Indiërs/OCI's vanuit de USA naar India en dat vond de Indiase overheid niet zo leuk, omdat Lufthansa meer tickets verkocht dan het eeuwig noodlijdende Air India, ondanks dat het niet "echt" in de voorwaarden stond.

Het gevolg was dat Lufthansa 20 vluchten deed en Air India ongeveer 6 vluchten per week. De DGCA heeft Lufthansa aangeboden dat ze nog maar 7 vluchten per week mochten doen. Lufthansa is hier niet mee akkoord gegaan en heeft gezegd, of 20 vluchten of niets. De DGCA heeft gezegd, okay dan niets.

Het grappige is dat op dit moment (praktisch) alleen Indiërs het land in mogen en nog geen buitenlanders. Dus bij deze actie zijn er veel landgenoten enorm in de stress geraakt en wordt er op Twitter uitgebreid gesmeekt om de vluchten weer open te gooien.

De volgende dag
Air India cancels Frankfurt flights after Germany withdraws approval
Duitsland heeft vervolgens de rechten van Air India ingetrokken om te mogen landen in India Duitsland. Het doel van de DGCA was waarschijnlijk dat meer mensen via Air India gingen boeken, zodat ze het financieel beter zouden doen. Duitsland zegt; dikke middelvinger, als Lufthansa niet naar India mag, dan Air India niet naar Duitsland.

Er is echter 1 winnaar. Dat is Air France/KLM. Vluchten vanuit zuid-India naar het enige EU land, worden uitgevoerd door Air France. Je kunt je voorstellen wat het met de ticketprijs gaat gebeuren als er zoveel stoelen van Zuid India naar de EU wegvallen.

Het vervelende is dat mijn vriendin nu naar 1,5 jaar weer is naar haar ouders is gegaan in deze situatie terecht is gekomen. Gelukkig hebben we al rekening gehouden met veel gekkigheid en dus een spaarpotje gemaakt om eventueel via CDG terug te vliegen, maar als we geen 550 euro enkele reis hoeven uit te geven, zou het mooi zijn.
En nee, ze wil geen 2 stop overs. 8) om 200 euro uit te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

DJustin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:57:
[...]
Duitsland heeft vervolgens de rechten van Air India ingetrokken om te mogen landen in India.
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, moet waarschijnlijk in Duitsland zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DJustin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:57:
Er is echter 1 winnaar. Dat is Air France/KLM. Vluchten vanuit zuid-India naar het enige EU land, worden uitgevoerd door Air France. Je kunt je voorstellen wat het met de ticketprijs gaat gebeuren als er zoveel stoelen van Zuid India naar de EU wegvallen.
Volgens mij vliegt British Airways ook nog naar India en dat is tot 1 januari nog EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

PolarBear schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:28:
[...]
Volgens mij vliegt British Airways ook nog naar India en dat is tot 1 januari nog EU.
Nee, Brexit is al geweest, we zitten nu in de overgangsperiode waarin de oude EU-verdragen nog even doorwerken om chaos te voorkomen terwijl de onderhandelingen gaande zijn (niet dat die onderhandelingen opschieten, maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Nee, Brexit is al geweest, we zitten nu in de overgangsperiode waarin de oude EU-verdragen nog even doorwerken om chaos te voorkomen terwijl de onderhandelingen gaande zijn (niet dat die onderhandelingen opschieten, maar dat is een ander verhaal).
Je hebt technisch gelijk maar praktisch gezien in deze casus maakt dat tot 1 januari dus niet uit. Zeker niet omdat Parijs ook code oranje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
PolarBear schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

BA vliegt alleen nog maar vanaf Mumbai of Delhi. Mijn vriendin als Indiase vliegt het liefst vanuit Zuid India rechtstreeks naar de EU. Dat doet op dit moment alleen Air France.

De onbetrouwbaarheid, de verschillende regels per staat, die weer verschillend worden geïnterpreteerd door de locale uitvoerder, geeft vaak heel veel gezeur, daarom geen overstap in India!
PolarBear schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Je hebt technisch gelijk maar praktisch gezien in deze casus maakt dat tot 1 januari dus niet uit. Zeker niet omdat Parijs ook code oranje heeft.
Code oranje of niet, ze gaat 10 dagen in thuis quarantaine als ze terug komt.

[ Voor 23% gewijzigd door DJustin op 02-10-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Freee!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Dan maakt dat nog niet uit. De UK is nooit onderdeel van shengen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vraagje mbt Flying Blue promo awards: ik wil graag AMS-RUN via Parijs. Ik krijg deze alleen niet goed geprijsd (het zou 67500 miles voor een return in BC moeten zijn). Direct ORY-RUN gaat wel goed. Gooit de airport change in Parijs roet in t eten? Dan zijn de algemene voorwaarden mbt promo awards (het zou incl feeder flights zijn) een beetje een wassen neus aangezien de meeste Europese vluchten op CDG vliegen. De dame aan de telefoon kon me ook niet helpen.. Enig idee of vanaf AMS vliegen toch mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Laatst online: 17:08

JRR

Er gaan toch ook gewoon vluchten vanaf CDG naar Reunion?
Zo te zien 2 per dag. De AF470 en AF934. Of moet je vanaf ORY vliegen om gebruik te maken van de promo awards?

Het tarief van 67500 miles zie ik trouwens nergens. Wel premium economy maar geen business class. Reunion staat ook nog mijn verlanglijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
JRR schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:38:
Er gaan toch ook gewoon vluchten vanaf CDG naar Reunion?
Zo te zien 2 per dag. De AF470 en AF934. Of moet je vanaf ORY vliegen om gebruik te maken van de promo awards?

Het tarief van 67500 miles zie ik trouwens nergens. Wel premium economy maar geen business class. Reunion staat ook nog mijn verlanglijstje!
Ik krijg CDG-RUN noch via matrix, noch via Google flights, noch via de air France website te zien. 😐
Gaat om de October promo awards.

Edit: voor PTP en FDF werkt routing vanaf AMS incl airport change wel goed (67500 ook). Voor CAY lukt t ook niet. 🤦‍♂️

[ Voor 10% gewijzigd door ErnstH op 02-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
Plenkske schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Heb je hiervoor nog iets speciaals moeten doen ?
Ik heb na de "cancellation confirmation" mail op 23 april niks meer gehoort.
Eind juli kreeg ik een bedrag op mijn rekening gestort van Lufthansa.
Het bleek echter exact de helft te zijn van het totaal. Ik dus weer bellen en ze boden excuses aan, want er was iets fout gegaan met verwerking waardoor één van beide tickets was gerefund. Ander ticket ging daarna meteen het refund proces in.

Andere helft van het bedrag vandaag ontvangen.

Al met al heeft het een tijdje geduurd maar we hebben het volledige bedrag teruggekregen van Lufthansa.
Qua mailverkeer alleen (beide keren) het "cancellation confirmation" mailtje gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
ValHallASW schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:30:
[...]

Nog niets ontvangen, en heb er eergisteren maar een achteraan gebeld omdat de miles (was een money + miles ticket) ook nog niet teruggeboekt waren. Het blijkt dat ze de miles als geld gaan uitbetalen, en dat inderdaad de uitbetaling nog even ging duren.
Drie maanden later is het geld eindelijk op mijn rekening verschenen. Ik had een maand geleden nog maar eens gebeld, waarbij het verhaal was dat om onduidelijke redenen de terugbetaling was blijven hangen, en dat het binnen 7 dagen toch écht op mijn rekening zou staan. Nouja, ik ben allang blij dat het terug is :P

Overigens heb ik qua mail ook alleen een cancellation confirmation ontvangen (' Unfortunately we had to cancel your booking on 15 April 2020. ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ErnstH schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Ik krijg CDG-RUN noch via matrix, noch via Google flights, noch via de air France website te zien. 😐
Gaat om de October promo awards.

Edit: voor PTP en FDF werkt routing vanaf AMS incl airport change wel goed (67500 ook). Voor CAY lukt t ook niet. 🤦‍♂️
Voor PPT werkt het wel! Voor zo'n 220k miles kun je retour met business naar PPT, normaal kost dat 600k! Nu via Vancouver, voorheen altijd via LAX (wat nu niet kan ivm covid). Da's bijna 48 uur vliegen voor 220k miles! (+ 500 euro :+)

Wil je betalen? Dan kost je dit 5500 euro ongeveer, krijg je wel zo'n 264 XP voor en nog eens 80k miles oid :+
Alle bedragen / hoeveelheden miles zijn voor retour.

Op RUN krijg ik belachelijke dingen zoals van AMS via DUS naar CDG naar RUN. Denk dat op deze routes de mooie prijzen al vergeven zijn ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-10-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Voor PPT werkt het wel! Voor zo'n 220k miles kun je retour met business naar PPT, normaal kost dat 600k! Nu via Vancouver, voorheen altijd via LAX (wat nu niet kan ivm covid). Da's bijna 48 uur vliegen voor 220k miles! (+ 500 euro :+)

Wil je betalen? Dan kost je dit 5500 euro ongeveer, krijg je wel zo'n 264 XP voor en nog eens 80k miles oid :+
Alle bedragen / hoeveelheden miles zijn voor retour.

Op RUN krijg ik belachelijke dingen zoals van AMS via DUS naar CDG naar RUN. Denk dat op deze routes de mooie prijzen al vergeven zijn ofzo?
Direct ORY-AMS is er nog genoeg beschikbaarheid, en AMS-CDG is ook t probleem niet. Ik denk dat die website gewoon ruk is. En de klantenservice is ook waardeloos. Jammer voor hun, dan vlieg ik wel met een andere maatschappij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ErnstH schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

Direct ORY-AMS is er nog genoeg beschikbaarheid, en AMS-CDG is ook t probleem niet. Ik denk dat die website gewoon ruk is. En de klantenservice is ook waardeloos. Jammer voor hun, dan vlieg ik wel met een andere maatschappij..
Naar RUN? Succes daarmee :+
Volgens mij is AF nog steeds beter dan Air Austral. En anders losse tickets kopen dan toch maar. Of TGV nemen en dan vliegen vanaf Parijs.

Weet iemand trouwens of je die KLM vouchers ook voor Transavia kunt gebruiken? Transavia staat er niet bij in hun mailtje iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heeft iemand misschien al iets van communicatie gezien over verlenging van FB miles?

Ik heb ~57k miles die eind dit jaar aflopen, zou leuk zijn om die verlengd te zien. Status boeit niet, die had ik bij Delta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorcerer8472 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:37:
Weet iemand trouwens of je die KLM vouchers ook voor Transavia kunt gebruiken? Transavia staat er niet bij in hun mailtje iig :+
Kan je hun vluchten niet alleen als codeshare (KLM marketed) boeken? Misschien is dat alleen icm Thalys uit Antwerpen/Brussel of andere overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Hmmbob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:43:
[...] Ik heb ~57k miles die eind dit jaar aflopen, zou leuk zijn om die verlengd te zien.
Misschien de FlyingBlue AMEX kaart? Krijg je nog een bak gratis miles en XP bij ook ;)
Bij élke uitgave met de kaart wordt de geldigheid van uw totale Miles-saldo namelijk met 2 jaar verlengd.

[ Voor 32% gewijzigd door Leetness op 16-10-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Leetness schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Misschien de FlyingBlue AMEX kaart? Krijg je nog een bak gratis miles en XP bij ook ;)

[...]
Ik wilde om een referral vragen, maar zag toen pas je sig :+

Hmmm, dat gaat hem misschien niet worden. Iemand enig idee hoe strict ze hierop checken? Ik had tot april een green card:
U bent de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder geweest bij American Express.

[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 16-10-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmmbob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Ik wilde om een referral vragen, maar zag toen pas je sig :+

Hmmm, dat gaat hem misschien niet worden. Iemand enig idee hoe strict ze hierop checken? Ik had tot april een green card:

[...]
Ik dacht (maar pin me er niet om vast) dat ze kijken naar of je een FB-kaart had, geen andere.

In het ergste geval behoud je wel je miles (na één aankoop) en krijg je geen bonus miles en XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heeft FB uberhaupt het verlopen van miles niet stopgezet? Het zou me verbazen als ze dat in deze periode laten gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Xandrios schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:07:
Heeft FB uberhaupt het verlopen van miles niet stopgezet? Het zou me verbazen als ze dat in deze periode laten gebeuren..
Dat was mijn initiele vraag, inderdaad. Nog geen antwoord op gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Hmmbob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

[...]
Als je al een FB kaart heb kan dat helaas niet. Je kan wel switchen tussen naar een normale AMEX kaart. Dan krijg je weer 1 jaar gratis en 20k punten cadeau. Deze kan je eventueel tegen 5:4 verhouding omzetten naar FB of andere airlines.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Morpheusk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Als je al een FB kaart heb kan dat helaas niet. Je kan wel switchen tussen naar een normale AMEX kaart. Dan krijg je weer 1 jaar gratis en 20k punten cadeau. Deze kan je eventueel tegen 5:4 verhouding omzetten naar FB of andere airlines.
Nee, FB card is langer geleden. Ik had tot april een gewone AMEX kaart, maar daar moest ik voor gaan betalen dus opgezegd.

Aanvraag FB Gold gedaan - ik zie wel of het erdoorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Morpheusk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:30:
[...]
Je kan wel switchen tussen naar een normale AMEX kaart.
Bedoel je hiermee dat je iedere 12 maanden kan switchen tussen de reguliere AMEX en de FB AMEX, en heen en weer dus de welkomstbonus kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Leetness schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Bedoel je hiermee dat je iedere 12 maanden kan switchen tussen de reguliere AMEX en de FB AMEX, en heen en weer dus de welkomstbonus kan krijgen?
Yes, die 2 kaarten zijn onafhankelijk van elkaar.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Vorige week woensdag/donderdag weer eens een nieuwe ervaring opgedaan in het leven tijdens een KLM vlucht AMS-SIN;
28 mensen in een 777, boarden ging opvallend soepel en snel :+

Ik was 1 van de 2 mensen in BC, er was zo te zien een volledige bemanning aan boord en ik was volgens mij ook nog de enige nederlandse passagier.

Nu lekker aan het genieten van de verplichte 2 weken in een hotelkamer zitten om te bewijzen dat ik geen vleermuizen SOA heb.......
En dan ook echt in de hotelkamer, je kunt gelukkig ook via deliveroo/grab eten enzo bestellen, maar dit is wel behoorlijk zwaar, ook al is het een nette kamer van een redelijk formaat met erg goede wifi.
Ervaring opgedaan, maar op deze manier doe ik het niet nog een keer.

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Maar, wat ga je doen dan dat die investering in tijd (2 weken volledige quarantaine) het waard is, if I may ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vlieg zaterdag naar Chili met een 787-9 van KLM. Ik ben heel benieuwd hoe vol het vliegtuig zit...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Onze vlucht naar Sydney (scheduled 25 july) werd 23 juni geannuleerd..
Na weken maanden wachten krijg ik eindelijk het antwoord waar ik op wacht:
"We have now processed your refund of xxxx.xx GBP.
The funds should reach your account within 3-5 business days. "

Nu nog de refund van leg van de terugweg van SYD naar SIN nog.. die was los geboekt..
bulk van de vluchten bij gotogate en die ander direct bij qantas..
Gotogate is goedkoop, maar service is minimaal..
6+ keer een email gehad van ze dat er geen update was en dat ze over 15 dagen wel weer contact opnemen..

Maar ben blij dat ze iig niet failliet zijn en ik het geld bij de creditcard moest claimen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Hmmbob schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:45:
Maar, wat ga je doen dan dat die investering in tijd (2 weken volledige quarantaine) het waard is, if I may ask?
offtopic:
Ik weet van iemand anders (via een ander forum), dat hij met vrouw (Thaise) en kind twee weken op een hotelkamer in Bangkok heeft gezeten, hij begint aan een nieuwe baan daar.

Pagina: 1 ... 116 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2