Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:35

4x2

lộn xộn quá

Hmmbob schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:45:
Maar, wat ga je doen dan dat die investering in tijd (2 weken volledige quarantaine) het waard is, if I may ask?
Werkgever says yes (voor 2,5 week werk..) en mensen die bereid zijn én de skillset hebben zijn dun gezaaid. Maar ik ben hier niet alleen.

Ow, en de marge op het product is voldoende dat die 2wk opsluiting geen significante invloed heeft :p

Leeg

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10
Ik zou willen zeggen "enjoy", maar twee weken gevangenisstraf in je hotelkamer lijkt me niet echt in dat straatje te passen :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hmmbob schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:34:
Ik zou willen zeggen "enjoy", maar twee weken solitaire gevangenisstraf in je hotelkamer lijkt me niet echt in dat straatje te passen :+
Kleine aanvulling.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:00

Grouchy

meep meep

Sterkte, heb eerder deze maand zo'n anderhalve dag in een hotel gezeten in afwachting van de uitslag van m'n PCR test. Mocht gelukkig wel alle faciliteiten; restaurant, fitness, spa, lounge enzovoort gebruiken.
Niks mis met het hotel maar had het toch eigenlijk wel gehad. 5 minuten nadat 'your test result is negative. Stay Healty!' binnen was stond ik toch echt buiten.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-06 22:59

Sorcerer8472

Mens sana?

Grouchy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:06:
Sterkte, heb eerder deze maand zo'n anderhalve dag in een hotel gezeten in afwachting van de uitslag van m'n PCR test. Mocht gelukkig wel alle faciliteiten; restaurant, fitness, spa, lounge enzovoort gebruiken.
Niks mis met het hotel maar had het toch eigenlijk wel gehad. 5 minuten nadat 'your test result is negative. Stay Healty!' binnen was stond ik toch echt buiten.
In welk land was dat dan?

En @Atlas , wat ga jij doen in Chili?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Estland: Bij aankomst op TLL verwijzingsbrief van een arts (ter plekke op de luchthaven afgegeven) en daarna 4 meter verder meteen de test. Daarna ga je in volledige zelfisolatie.
Het duurt 1 a 2 dagen voordat je de uitslag hebt, als die negatief is moet je de eerste zeven dagen na aankomst in Estland in beperkte zelfisolatie blijven, d.w.z. je kan gaan werken, eten en naar een winkel gaan, maar onnodige contacten moeten worden vermeden.
Dan (als je er nog bent) na 7 dagen eventueel nog een test om alle restricities te beindigen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-06 07:09
4x2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:26:
Vorige week woensdag/donderdag weer eens een nieuwe ervaring opgedaan in het leven tijdens een KLM vlucht AMS-SIN;
28 mensen in een 777, boarden ging opvallend soepel en snel :+

Ik was 1 van de 2 mensen in BC, er was zo te zien een volledige bemanning aan boord en ik was volgens mij ook nog de enige nederlandse passagier.

Nu lekker aan het genieten van de verplichte 2 weken in een hotelkamer zitten om te bewijzen dat ik geen vleermuizen SOA heb.......
En dan ook echt in de hotelkamer, je kunt gelukkig ook via deliveroo/grab eten enzo bestellen, maar dit is wel behoorlijk zwaar, ook al is het een nette kamer van een redelijk formaat met erg goede wifi.
Ervaring opgedaan, maar op deze manier doe ik het niet nog een keer.
Ik hoop niet dat je uitzicht op het zwembad hebt waar je de mensen ziet zwemmen (nu overigens een lekker tropisch buitje) :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik kijk uit op een mooie betonnen jungle (foto is van een paar dagen geleden, nu regent het geregeld)
Het is nog pijnlijker aangezien ik hemelsbreed 200m van Clarke Quay zit (hoewel, met de alcoholprijzen hier :X)

Het went overigens wel, de eerste 3-4 dagen waren veruit het ergste, onmogelijk om van de jetlag af te komen (want weekend, dus niks te doen, dus je komt niet in een ritme), wennen aan het feit dat je geen mensen ziet.
Nu valt het wel mee, maar ik kan nog steeds heel veel dingen verzinnen die ik liever doe ;)

Leeg

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Werken :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:22

FreakNL

Well do ya punk?

Iemand ervaring met het niet kunnen wijzigen van je seat na check-in bij KLM?

Ik vlieg van DBX naar AMS vannacht en wilde upgraden naar Comfort.. Ik kan wel de seatmap inzien, stoel selecteren, daarna foutmelding.. Zowel in de KLM als AF app.. En online krijg ik de melding dat de stoel net geboekt is door iemand anders (wat onzin is, hij zegt het bij elke stoel)..

Heb dit nog nooit eerder gehad.. En ook wel ruk, ik heb nu niet zo'n beste plek.. Zou het kunnen dat hij in de loop van de middag weer beschikbaar wordt?

• Hmmbob
Vlieg je wel op een KL-marketed ticket, of van een partner?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Via opnieuw inchecken al geprobeerd?
Anders telefonisch of via social media met AF/KLM of vanavond op DXB zelf.

[Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 22-10-2020 10:57]

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:08:

Ik vlieg van DBX naar AMS vannacht en wilde upgraden naar Comfort.. Ik kan wel de seatmap inzien, stoel selecteren, daarna foutmelding.. Zowel in de KLM als AF app.. En online krijg ik de melding dat de stoel net geboekt is door iemand anders (wat onzin is, hij zegt het bij elke stoel)..

Heb dit nog nooit eerder gehad.. En ook wel ruk, ik heb nu niet zo'n beste plek.. Zou het kunnen dat hij in de loop van de middag weer beschikbaar wordt?
Is het niet zo dat je nu, tijdens de coronaperiode, niet zo makkelijk van plek kan wisselen om zoveel mogelijk afstand van elkaar te kunnen houden?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Waarschijnlijk niet (ik kon eergisteren ook zonder problemen mn stoel wijzigen voor de terugvlucht)

Beste optie lijkt me bellen, ik heb dit soort onzin wel vaker gehad (eerste actie was proberen om het via de website voor elkaar te krijgen, als dat niet werkt kun je altijd nog bellen)
Of anders heel bijtijds inchecken op het vliegveld en het dan regelen.

Leeg

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Niet bij KLM/KLC; net zoals pre-COVID willekeurige/vrije stoelkeuze en vooral intra-EU uiteindelijk soms gewoon proppen omdat er zo'n klein mogelijke vliegtuigen worden ingezet.

Bij AirBaltic, Alaska en Delta ben ik het wel tegengekomen.
AirBaltic houd bijvoorbeeld wel de stoel naast je vrij zolang er plaats is. Alaska, Delta blokkeren de middelste stoelen of één stoel in een rij van twee.

[Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 22-10-2020 11:20]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Grouchy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:56:
Via opnieuw inchecken al geprobeerd?
Anders telefonisch of via social media met AF/KLM of vanavond op DXB zelf.
Ja via de Whatsapp geprobeerd:
The seat map is currently not available for me. There could be multiple reasons for this, for example, the flight is operated by another airline or to ensure that enough seats are still available during the online check-in. I advise you ato select your seat(s) at the airport.
Opnieuw inchecken is me niet helemaal duidelijk hoe ik dat zou moeten doen...

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:40

ToolkiT

brit-tweaker

FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:08:

Ik zou vroeg naar het vliegveld gaan en inchecken bij de balie en vragen of ze een upgrade deal hebben..
Bij BA heb ik daar vaak goede resultaten mee gehad, hopelijk werkt dat bij KLM/AF ook zo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wordt opgehaald in een batch dus ik heb geen mogelijkheid om eerder naar het vliegveld te gaan.. Ik verwacht er rond 21:30 te zijn, ik vlieg 0.55.. Dus dat is alsnog ruim.

Ik kan overigens mijn check-in wel annuleren:
Your check-in cancellation
Please check if everything is correct before you cancel your check-in.

Flight

DubaiAmsterdam

Friday, October 23, 2020, 12:50 AM - 5:55 AM

Passenger
Pietje Puk..

Ik weet alleen niet of dat verstandig is? Cancel ik dan mijn hele vlucht?

Wellicht dat ik bij opnieuw inchecken wel kan kiezen....

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Upgrade: DXB/AUH enzovoort. Een business upgrade in die zone naar AMS was in het verleden 30K.

edit: plaats genoeg
J9 C9 D9 I9 Z9 O9 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N9 R9 V9 X9 G9

Check-in cancellation: Regelmatig gedaan wanneer ik een flexibel ticket had en een andere vlucht op het oog had.
Agenten (per telefoon) hebben het ook ook regelmatig voor me gedaan omdat ze anders niks kunnen veranderen.

[Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 22-10-2020 11:32]

• ToolkiT
  • Laatst online: 09:40

ToolkiT

brit-tweaker

FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:21:
Ik wordt opgehaald in een batch dus ik heb geen mogelijkheid om eerder naar het vliegveld te gaan.. Ik verwacht er rond 21:30 te zijn, ik vlieg 0.55.. Dus dat is alsnog ruim.

Ik kan overigens mijn check-in wel annuleren:
Your check-in cancellation
Please check if everything is correct before you cancel your check-in.

Flight

DubaiAmsterdam

Friday, October 23, 2020, 12:50 AM - 5:55 AM

Passenger
Pietje Puk..

Ik weet alleen niet of dat verstandig is? Cancel ik dan mijn hele vlucht?

Wellicht dat ik bij opnieuw inchecken wel kan kiezen....
inchecken staat los van je reservering..
Wat misschien een issue is als je voor extra's betaald hebt.. maar anders zou het in principe niet je vlucht annuleren.. maar check the fine print to be sure..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb al geannuleerd en opnieuw ingecheckt maar no dice :)

Ga het wel op het vliegveld regelen.. Ik zie wel de seats veranderen btw (seats die verder bezet raken) dus anderen kunnen het blijkbaar wel :(

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KLM stuurt intussen reclamemails met "boek nu nog snel voor extra voucherwaarde, boek nu alvast uw vakantie van 2021" :+

Vraag me af hoeveel mensen nu al vakantieplannen voor volgend jaar aan het maken zijn. Zijn er hier mensen die dat doen?

• Hmmbob
FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:32:
Ik heb al geannuleerd en opnieuw ingecheckt maar no dice :)

Ga het wel op het vliegveld regelen.. Ik zie wel de seats veranderen btw (seats die verder bezet raken) dus anderen kunnen het blijkbaar wel :(
Bellen, of Whatsapp?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Allebei ook gedaan.. Ze kunnen niks voor me betekenen.. Volgens de dame aan de telefoon zit de vlucht vol.. Maar dat waag ik te betwijfelen, normaal zie je dat in de app.. Ik zie ook gewoon bezette en vrije plekken. En als ik een vrije plek kies krijg ik dus een "error" (dat de plek zojuist geboekt is door iemand anders)..

Ik heb al tig vluchten gemaakt met KLM de afgelopen 5 jaar (denk >30) en dit heb ik nog nooit meegemaakt.. Wel dat de vlucht vol zat (uiteraard) maar nooit dat je vrije plekken in de app alsnog niet kon selecteren.. Er zijn ook plekken die niet afgekruisd zijn maar alsnog niet beschikbaar zijn (uitgegrijsd) maar dat zijn de COVID plekken.. Ik pak gewoon een vrije seat en krijg zelfs de prijs te zien.. Daarna kan ik echter niet door..

/edit
Flying Blue chat geeft aan dat het met "passenger distancing" te maken heeft.. Als ze iedereen de vrije hand geven gaan ze blijkbaar op een kluitje zitten.. Kan wat inzitten.. Want ik kan wel naar businessclass via de app, maar dat is me te gortig..

Ik probeer het bij luggage drop wel :)

[Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 22-10-2020 13:10]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:18:
Vraag me af hoeveel mensen nu al vakantieplannen voor volgend jaar aan het maken zijn. Zijn er hier mensen die dat doen?
We hebben al het e.e.a. geboekt. Prijzen waren behoorlijk laag, zowat overal beschikbaarheid & de veranderingen/annulerings voorwaarden zijn ok.
Andere opties om flexibel te zijn is met bijvoorbeeld punten/mijlen te boeken (veelal te annuleren tot 72 uur/1dag voor vertrek, veel beschikbaarheid & aardige redemption rates) of voor zoiets als een fully refundable, een 'flexible rate, Change or cancel up to 1 day before arrival' te gaan .

Sneltesten voor een paar EUR/USD zie ik wel gemeengoed worden in 2021, vaccin's komen er ook aan.

• Bockelaar
  • Laatst online: 08:52
vaccin's komen er ook aan.
dat zeiden ze in de jaren 80 ook over een aids vaccin ... ik zou mijn adem er niet voor inhouden.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bockelaar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:37:
[...]
dat zeiden ze in de jaren 80 ook over een aids vaccin ...
Klein verschil is dat HIV het immuunsysteem zelf aanvalt.
ik zou mijn adem er niet voor inhouden.
Zou ik ook niet doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Wij hebben alle projecten in Zuid Amerika oftewel stopgezet, oftewel op een laag pitje op afstand uitgevoerd.

Voornamelijk de landen waar overheden hun ambassadepersoneel hebben teruggeroepen mogen we niet naar toe, ook omdat dat vaak samenhangt met de beschikbare medische zorg etc.

Maar moet zeggen dat ik het reizen wel mis, zeker naar die kant van de wereld. Stiekem wel een beetje jaloers. Aan de andere kant.. Zo te zien gaat het nog niet al te best in Chile mbt besmettingen, dus het zal wel een uitdagende trip gaan zijn verwacht ik :)

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Xandrios schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:22:
[...]

Wij hebben alle projecten in Zuid Amerika oftewel stopgezet, oftewel op een laag pitje op afstand uitgevoerd.

Voornamelijk de landen waar overheden hun ambassadepersoneel hebben teruggeroepen mogen we niet naar toe, ook omdat dat vaak samenhangt met de beschikbare medische zorg etc.

Maar moet zeggen dat ik het reizen wel mis, zeker naar die kant van de wereld. Stiekem wel een beetje jaloers. Aan de andere kant.. Zo te zien gaat het nog niet al te best in Chile mbt besmettingen, dus het zal wel een uitdagende trip gaan zijn verwacht ik :)
Het lijkt iig beter te gaan dan hier in Nederland :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11-06 21:44
Atlas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:14:
[...]

Het lijkt iig beter te gaan dan hier in Nederland :X
Los daarvan is natuurlijk de vraag of je daar op dit moment in het ziekenhuis wilt liggen als er iets gebeurd (en wie dat dan betaald).

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bockelaar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

dat zeiden ze in de jaren 80 ook over een aids vaccin ... ik zou mijn adem er niet voor inhouden.
Sneltesten komen wel denk ik, vaccins zou nog wel een tijdje kunnen duren. Maar als ze er komen is er kans dat het net als andere vaccinaties verplicht kan worden als je sommige landen binnen wil.

Zit er zelf aan te denken een antistoffentest te nemen. Als ik het al gehad heb is de kans dat ik het nog eens krijg kleiner (ik weet het, niet nul), en dan zou ik ook sneller naar een land met slechtere gezondheidszorg gaan. Iemand hier ervaring met antistoffentesten?

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:05
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Sneltesten komen wel denk ik, vaccins zou nog wel een tijdje kunnen duren. Maar als ze er komen is er kans dat het net als andere vaccinaties verplicht kan worden als je sommige landen binnen wil.

Zit er zelf aan te denken een antistoffentest te nemen. Als ik het al gehad heb is de kans dat ik het nog eens krijg kleiner (ik weet het, niet nul), en dan zou ik ook sneller naar een land met slechtere gezondheidszorg gaan. Iemand hier ervaring met antistoffentesten?
Bij mijn werkgever kunnen we kostenloos een antistoffentest doen. Een collega van mij heeft er een gedaan en had inderdaad deze antistoffen in zijn bloed. Uiteraard kreeg hij een heel verhaal over dat dit natuurlijk niet betekend dat hij nu imuun is.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Het is even bloed prikken en klaar. 1-2 dagen later heb je het resultaat:

IgA en IgG onder de 0,8
Er zijn geen antilichamen of een zeer beperkte hoeveelheid antilichamen aanwezig op het moment van testen. Dit betekent dat u op het moment van testen hoogst waarschijnlijk geen coronavirus infectie hebt gehad.

IgA onder de 0,8 en IgG boven de 1,1
Wanneer de gemeten waarde IgA onder de 0,8 ligt, maar de IgG waarde boven de 1,1 geeft dit een mogelijke voorbije infectie met corona aan (doorgemaakte infectie). Omdat de IgA waarde onder de 0,8 ligt is er geen besmettingsgevaar en is de infectie ruimschoots voorbij.

IgA en IgG boven de 1,1
Wanneer de gemeten waarde IgA en de gemeten waarde IgG boven de 1,1 ligt geeft dit aan dat u een coronavirus infectie hebt of gehad hebt. Het kan zijn dat de infectie op zijn retour is, maar het kan ook betekenen dat deze nog aanwezig is. De infectie is enige tijd geleden gestart wat te zien is aan het feit dat de IgG waarde boven de 1,1 ligt. Om uitsluitsel te geven of de infectie dusdanig op zijn retour is dat u anderen niet meer kunt infecteren, is een tweede test nodig. In deze tweede test zou de IgA waarde lager moeten zijn.

• Hmmbob
Hmmbob schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Nee, FB card is langer geleden. Ik had tot april een gewone AMEX kaart, maar daar moest ik voor gaan betalen dus opgezegd.

Aanvraag FB Gold gedaan - ik zie wel of het erdoorheen komt.
Succes, Gold Card ligt net in de bus.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmmbob schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Succes, Gold Card ligt net in de bus.
Mooi dat het nog gelukt is! Nu nog even snel iets kopen ermee dan, sowieso ook voor de 20.000 welkomstmiles ;)

Heb zelf inmiddels de 30 XP weer binnen die dit jaar helemaal nutteloos zijn :'(

@Grouchy en @R.van.M , waar hebben jullie de test laten doen?

[Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-10-2020 11:48]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

@Sorcerer8472 In Nederland was dat bij:

https://www.vaccinatiesopreis.nl/coronavirus/

[Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 23-10-2020 15:58]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:53:
..
Ik probeer het bij luggage drop wel :)
Uiteindelijk voor niets een upgrade naar 10H gekregen bij de bagagedrop..

Alleen jammer van de idioten aan boord. Twee weken in een prima werk-bubble gezeten (ik sliep ook onsite) inclusief periodieke PCR testing.. Maar na deze vlucht alsnog maar 10 dagen in quarantaine... Verschillende mensen zonder masker, inclusief mijn buurman (totdat ik vroeg of de regels niet voor hem golden) en een ouder Arabisch echtpaar wat geen Engels sprak, geen maskers droeg en waarbij die vent ook nog ziek was, inclusief hoesten...

Personeel zag het met lede ogen aan. Ik weet ook niet wat ze er verder aan kunnen doen.

Op Schiphol was ik mijn masker helemaal zat en bij de bagageband loop ik naar een stil plekje en doe ik hem af (er was nog geen kip, 6:15)... En dan komt er wel zo’n dude van de douane me vermanen.. Kunnen ze beter aan boord doen...

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11-06 21:51
Xandrios schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:22:
[...]

Maar moet zeggen dat ik het reizen wel mis,
Zelfde hier, van gemiddeld 6 vluchten per maand naar 3 in totaal het afgelopen half jaar.

• Xandrios
Inderdaad. Ik van bijna wekelijks naar vrijwel niets. Begin van het jaar nog een keer naar Zuid Amerika kunnen reizen, een keer naar Noord Amerika en ~4 trips binnen Europa. Sindsdien het afgelopen half jaar inderdaad een handvol vluchten binnen Europa, maar daar houdt het ook wel mee op.

Wat ik me afvroeg is hoe andere met verzekeringen omgaan. En dan doel ik niet per se op een verzekering die een Corona infectie zou dekken in het buitenland (want dat doen ze allemaal niet volgens mij), maar ik dacht meer aan het failliet gaan van airlines, enzovoorts.

Ik heb ondertussen een hele bak aan vouchers en verzette vluchten gespaard. Sommige vluchten waren al in November geboekt voor vliegen deze lente, welke nu naar begin volgend jaar zijn verplaatst. De kans dat een van de vliegmaatschappijen omvalt is niet onrealistisch, waarmee zowel geboekte reizen als vouchers waardeloos worden.

Zelf boek ik vrijwel alles dmv mijn Amex kaart...maar... die geeft ~6 maanden bescherming bij aankopen. Voor de meeste verzette of cancelde vluchten zijn die 6 maanden al voorbij. Dus mocht een maatschappij omvallen en de vouchers daarmee hun waarde verliezen dan is dat verloren geld.

Hoe gaan jullie daar mee om? Is er uberhaupt iets te doen tegen dat risico?

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-06 08:24
Xandrios schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:22:

Hoe gaan jullie daar mee om? Is er uberhaupt iets te doen tegen dat risico?
Laat ik voorop stellen dat ik lang niet zoveel vlieg als sommige Tweakers hier, gemiddeld minder dan een keer per jaar. Begin september hadden we naar München gegaan, trein heen en paar dagen later terug met het vliegtuig, dat was ook om te zien hoe ons kindje met reizen om zou gaan en waar we bij een toekomstig langere reis rekening zouden moeten houden. Uiteindelijk werd de vlucht van Lufthansa geannuleerd, een vlucht die ik meer dan een half jaar daarvoor had geboekt en daardoor buiten de verzekering van de creditcard viel. En dan was het maar afwachten of het geld terug zou komen (wat gelukkig wel is gebeurd).

Daarom ga ik nu extra goed opletten dat een toekomstige reis met het vliegtuig pas geboekt word wanneer de hele vlucht, dus heen én terug, binnen de 180 dagen verzekering van Mastercard valt. Voor die vlucht van München naar huis hield ik er al rekening mee dat het geld weg was en was op zich nog wel te overzien, maar dat zal niet zo zijn over een jaar of 2 wanneer er een reis naar Indonesië op de planning staat. Als de vliegmaatschappij zou omvallen, dan wil ik toch de financiën hebben om ergens anders te kunnen boeken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf boek ik vrijwel alles dmv mijn Amex kaart...maar... die geeft ~6 maanden bescherming bij aankopen. Voor de meeste verzette of cancelde vluchten zijn die 6 maanden al voorbij. Dus mocht een maatschappij omvallen en de vouchers daarmee hun waarde verliezen dan is dat verloren geld.
Daar moet ik dan zelf ook es naar kijken... Wanneer gaat die zes maanden in?

Ik heb 'n Miles & More AMEX en daar nooit op gelet. Mijn ticket naar India bv. was in 2019 in juli met AMEX geboekt, voor vertrek februari 2020. Daar zat dus meer dan een half jaar tussen. Terugvlucht van 20 maart werd door LH geannuleerd (en toen zat ik al in India). Verzekering via AMEX heeft m'n nieuwe terugvlucht (verschil met wat LH terugbetaalde van originele ticket) vergoed. Bij claim zijn geen termijnen ter sprake gekomen.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Xandrios
Normaal gaat die 6 maanden in op moment van de betaling.

Maar in jouw voorbeeld heb je gebruik gemaakt van de reisverzekering, en niet de aankoopverzekering. Dat zijn wel verschillende dingen. Die reisverzekering heeft meestal als enige requirement dat de reis is betaald met de kaart, terwijl de aankoopverzekering ook een tijdslimiet heeft (vaak 6 maand).

Vervelende is dat als je gedoe krijgt met coupons of een airline die belly-up gaat, dan is dat strict genomen niet iets voor de reisverzekering - je bent immers de reis niet begonnen. Dan is het de aankoopverzekering en dan zou, theoretisch, die 6 maanden gelden..
yodeluxe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:21:
Daarom ga ik nu extra goed opletten dat een toekomstige reis met het vliegtuig pas geboekt word wanneer de hele vlucht, dus heen én terug, binnen de 180 dagen verzekering van Mastercard valt. Voor die vlucht van München naar huis hield ik er al rekening mee dat het geld weg was en was op zich nog wel te overzien, maar dat zal niet zo zijn over een jaar of 2 wanneer er een reis naar Indonesië op de planning staat. Als de vliegmaatschappij zou omvallen, dan wil ik toch de financiën hebben om ergens anders te kunnen boeken.
Het probleem is dat dat niet altijd kan, of dat het overmacht is. Begin dit jaar zijn het gros van mijn vluchten uitgesteld of als voucher terugekomen. Hoewel de originele vlucht wellicht wel binnen 6 maanden na boeken was, is de nieuwe vlucht dat dus niet.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

yodeluxe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Daarom ga ik nu extra goed opletten dat een toekomstige reis met het vliegtuig pas geboekt word wanneer de hele vlucht, dus heen én terug, binnen de 180 dagen verzekering van Mastercard valt.
Sowieso is een half jaar van tevoren boeken vaak niet het meest voordelig. Prijzen zijn korter van tevoren lager. Wat de sweet spot is om te boeken weet ik niet precies, maar dat hangt af van de bestemming. Vaak is het iets van 3 maanden van tevoren geloof ik.

• PolarBear
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Sowieso is een half jaar van tevoren boeken vaak niet het meest voordelig. Prijzen zijn korter van tevoren lager. Wat de sweet spot is om te boeken weet ik niet precies, maar dat hangt af van de bestemming. Vaak is het iets van 3 maanden van tevoren geloof ik.
Mijn ervaring is dat een dag eerder of later reizen vaak veel meer invloed heeft dan een week eerder of later boeken. Of laat ik het zo stellen, als je qua aantal x overstappen, maatschappij(en) en tijden super flexibel bent dan heb je meer prijsvoordeel dan een bepaalde tijd van te voren boeken. Uiteindelijk heb ik voormijzelf altijd wel een 'goede' deal, maar dat is meestal niet het goedkoopste. Tijden, maatschappij en luchthaven zijn voor mij vaak wel 100 of 200 euro extra waard

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PolarBear schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Mijn ervaring is dat een dag eerder of later reizen vaak veel meer invloed heeft dan een week eerder of later boeken. Of laat ik het zo stellen, als je qua aantal x overstappen, maatschappij(en) en tijden super flexibel bent dan heb je meer prijsvoordeel dan een bepaalde tijd van te voren boeken. Uiteindelijk heb ik voormijzelf altijd wel een 'goede' deal, maar dat is meestal niet het goedkoopste. Tijden, maatschappij en luchthaven zijn voor mij vaak wel 100 of 200 euro extra waard
Verschilt enorm afhankelijk van je bestemming. Sommige bestemmingen bij KLM zijn een jaar van tevoren standaard vrij duur voor iedere datum en worden pas later meer variabel. Op dat moment gaat een dag eerder/later langzaam weer meer uitmaken. Soms zijn ook van tevoren al bepaalde dagen telkens duurder, bijv. vr t/m zo.

• Pakhtun
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:05
Gaat er iemand binnenkort vliegen van LHR naar AMS of andersom?

Boris Johnson gaat waarschijnlijk maandag aankondigen dat er vanaf woensdag een nationale lockdown in werking wordt gesteld.

Ik vroeg mij af hoe het dan zit met vliegen naar NL en dan weer terug naar de UK. Voor zover ik weet moet dit geen probleem zijn.

wat quarantaine betreft; naar NL gaan is dus 10 dagen niet verplicht quarantaine. Terug naar UK is 14 dagen verplicht quarantaine maar ik heb eerder ondervonden dat ze het niet daadwerkelijk controleren.

[Voor 26% gewijzigd door Pakhtun op 31-10-2020 16:20]

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-04 15:10
Inderdaad. Ik van bijna wekelijks naar vrijwel niets. Begin van het jaar nog een keer naar Zuid Amerika kunnen reizen, een keer naar Noord Amerika en ~4 trips binnen Europa. Sindsdien het afgelopen half jaar inderdaad een handvol vluchten binnen Europa, maar daar houdt het ook wel mee op.
Deze hobby van jou is natuurlijk 1 van de belangrijkste redenen dat een virus zich zo snel wereldwijd kan verplaatsen. M.i. speelt men wat dat betreft de vermoorde onschuld maar je bent in principe 1 van de grote schuldigen in deze.

Je zou zeggen als iedereen zijn verantwoordelijkheid beseft het nooit zo'n pandemie kan worden dan als het nu is. Het komt door verplaatsingen. Die zou je vrijwillig zoveel mogelijk moeten beperken.

[Voor 13% gewijzigd door Bart2005 op 31-10-2020 16:21]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bart2005 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Deze hobby van jou is natuurlijk 1 van de belangrijkste redenen dat een virus zich zo snel wereldwijd kan verplaatsen. M.i. speelt men wat dat betreft de vermoorde onschuld maar je bent in principe 1 van de grote schuldigen in deze.

Je zou zeggen als iedereen zijn verantwoordelijkheid beseft het nooit zo'n pandemie kan worden dan als het nu is. Het komt door verplaatsingen. Die zou je vrijwillig zoveel mogelijk moeten beperken.
Het probleem is contact met andere mensen. Wat betreft verplaatsingen is met de auto ergens naartoe gaan als het goed is minder erg dan met het vliegtuig.

Natuurlijk is het wel zo dat zonder vliegen het virus zich in het begin zeker niet zo snel had verspreid wereldwijd. Maar da's verleden tijd en daar doe je niks meer aan. In de toekomst kun je het ook niet voorkomen, er kan altijd een nieuwe ziekte met lange incubatietijd komen...

Nog even over verplaatsingen: het verhaal hier over een snotterende man in het vliegtuig al niet helemaal gerust stelt. Dat zou nooit mogen gebeuren natuurlijk. Als ik dat zou zien dan zou ik gelijk een FA opzoeken en subtiel aangeven wat er aan de hand is. En hopen dat deze persoon eruit wordt gezet en niet ik :+

[Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-10-2020 16:34]

• Bart2005
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:32:
Maar da's verleden tijd en daar doe je niks meer aan.
Lekker makkelijk om het gedrag zo te bagatelliseren. Water door de zee. Niks aan de hand. Is nou eenmaal zo. Is niets aan te doen :)

[Voor 3% gewijzigd door Bart2005 op 31-10-2020 17:27]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bart2005 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Lekker makkelijk om het gedrag zo te bagatelliseren. Water door de zee. Niks aan de hand. Is nou eenmaal zo. Is niets aan te doen :)
In het begin toen nog niemand wist dat het virus zo erg was, zo besmettelijk was, er zo'n lange incubatietijd was is het toch niet raar dat men rondvloog? En ook niet raar om te zeggen dat daar niets meer aan te doen is?

Of moeten we alle grenzen dichtgooien of altijd met masker en afstand blijven vliegen omdat er misschien nog een volgende pandemie aankomt?

Het kan ook zijn dat verder alle nuance in mijn post aan je voorbij gaat, dan houdt het sowieso snel op :+

• Bart2005
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

In het begin toen nog niemand wist dat het virus zo erg was, zo besmettelijk was, er zo'n lange incubatietijd was is het toch niet raar dat men rondvloog? En ook niet raar om te zeggen dat daar niets meer aan te doen is?

Of moeten we alle grenzen dichtgooien of altijd met masker en afstand blijven vliegen omdat er misschien nog een volgende pandemie aankomt?

Het kan ook zijn dat verder alle nuance in mijn post aan je voorbij gaat, dan houdt het sowieso snel op :+
Ik lees er inderdaad geen nuance in. Jouw zin waar ik op reageerde wil aangeven dat het allemaal wel meevalt. Mijn "nuance" is dat al de zeer frequente luchtreizigers hier zonder urgente redenen de hand weleens in eigen boezem zouden mogen steken omdat zij (mede) de oorzaak zijn van de wereldwijde pandemie. Als men gewoon thuis zou blijven dan was het gewoon in China gebleven.

Ik reageerde op iemand die "tripjes" deed vele malen per jaar. Volgens mij zonder dringende reden maar gewoon voor "fun". Dan ben je met zijn allen schuldig aan die snelle verspreiding. Dat zou men toch moeten beseffen. Het is een wat ongemakkelijke waarheid, dat begrijp ik.

Dit was waar ik op reageerde:
M.i. zeer kwalijk gedrag cq hobby.

[Voor 13% gewijzigd door Bart2005 op 31-10-2020 17:44]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bart2005 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Ik lees er inderdaad geen nuance in. Jouw zin waar ik op reageerde wil aangeven dat het allemaal wel meevalt. Mijn "nuance" is dat al de zeer frequente luchtreizigers hier zonder urgente redenen de hand weleens in eigen boezem zouden mogen steken omdat zij (mede) de oorzaak zijn van de wereldwijde pandemie. Als men gewoon thuis zou blijven dan was het gewoon in China gebleven.

Ik reageerde op iemand die "tripjes" deed vele malen per jaar. Volgens mij zonder dringende reden maar gewoon voor "fun". Dan ben je met zijn allen schuldig aan die snelle verspreiding. Dat zou men toch moeten beseffen. Het is een wat ongemakkelijke waarheid, dat begrijp ik.
Degene over wie je het hebt reist volgens mij voor werk.

Maar jij zit dus inderdaad mensen te blamen die onwetend en onbedoeld het virus over de wereld verspreid hebben begrijp ik?

• Bart2005
Zij lijken dat niet te beseffen inderdaad. En ze kunnen niet wachten om die frequente (vaak nutteloze) verplaatsingen weer in de praktijk te brengen. Terwijl het zeer duidelijk de oorzaak is van het probleem.

Ik heb de de hoop dat men dit ook zo ziet en derhalve het gedrag aanpast.

[Voor 22% gewijzigd door Bart2005 op 31-10-2020 17:48]

• Xandrios
Success met die hoop. Verwacht dat het daarbij zal gaan blijven.

Terugkijkend zou je kunnen zeggen dat reizen de spreiding heeft versnelt. Natuurlijk is dat zo. Maar dat maakt reizen niet slecht. Carnaval heeft ook voor grote spreiding gezorgd. Moeten we carnaval nu ook maar afschaffen dan? Zodat bij een volgende pandemie in de toekomst niet hetzelfde gaat gebeuren?

En wat dacht je van alle mensen die, in plaats van thuis te blijven, deze zomer toch weer naar kantoor zijn gegaan? Het gebruik van snelwegen en OV was weer op 80% van het normale niveau aangekomen in Augustus. Zijn al die mensen fout geweest?

Wellicht. Maar achteraf is alles lekker makkelijk. Ik neem aan dat, met dit soort opmerkingen, dat jij sinds Maart niet meer buiten de deur bent geweest. Anders heb jij toch echt ook bijgedragen en ben je deel van het probleem geweest.

Anyway, zoals hierboven al is aangegeven - mensen die vaak reizen doen dat voornamelijk voor werk. En niemand die op dit moment moet reizen voor werk zit daar op te wachten. En iedereen die toch dat vliegtuig instapt zorgt er donders goed voor dat er geen verdere verspreiding plaatsvind - door het gebruik van tests, beschermingsmateriaal en simpelweg bewustzijn van de situatie.

[Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 31-10-2020 20:39]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben inderdaad ook naar de VAE geweest vorige maand. Inclusief quarantaine, meerdere tests en bubble ter plaatse. Heb ik daarmee een risico gelopen voor mezelf en de samenleving? Jazeker. Had ik thuis kunnen blijven? Jazeker. Maar dan moet je ook niet zeuren als je uiteindelijk je auto niet meer kan voltanken of dat brood niet meer bij de bakker kunt kopen.

De wereldeconomie draait gewoon door en dat is noodzakelijk. Het is compleet onrealistisch om alles dicht te gooien en de deuren dicht te lassen. Dan komt echt alles tot een complete stop. Sommige tweakers lijken dat graag te willen maar het kan gewoon niet.

• D-e-n
  • Laatst online: 12:27
Xandrios schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:38:

Maar achteraf is alles lekker makkelijk.
Zat mensen die deze zomer al bedenkingen hadden bij het zo snel schrappen van de meeste maatregelen en het opschorten van de persconferenties. Met name dat laatste heeft echt een verkeerd beeld in de hoofden van de Nederlanders geprent.

Ik zeg vooraf: ik zie ze dezelfde fout al weer maken met de kerst.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-06 21:19
Bart2005 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:
Zij lijken dat niet te beseffen inderdaad. En ze kunnen niet wachten om die frequente (vaak nutteloze) verplaatsingen weer in de praktijk te brengen. Terwijl het zeer duidelijk de oorzaak is van het probleem.

'Sorry' Bart, maar voor mij zal dat voorlopig geen reden worden. Tot op zekere hoogte draag ik graag bij aan het verkleinen van het risico. Maar uiteindelijk hoop ik weer lekker veel te kunnen reizen.
D-e-n schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:09:
[...]
Ik zeg vooraf: ik zie ze dezelfde fout al weer maken met de kerst.
Die kans lijkt mij heel klein. Ik denk dat men daar juist wel van heeft geleerd.

[Voor 18% gewijzigd door PLAE op 02-11-2020 14:41]

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:27
Bart2005 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:

Wellicht dat ik het even niet snap maar wie ben jij om voor andere te bepalen wat nuttige of nutteloze reizen zijn. Behoorlijk hautaine reactie mijn inziens.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb gezocht op voucher in dit toic maar ik zie geen berichten van personen die al een uitbetaling hebben ontvangen in de afgelopen 4 maand. Dat zou inmiddels toch wel moeten hebben plaatsgevonden her en der?

Aangezien het geen vliegen wordt voor 31DEC2020 voor mij nu ook maar een teruggave gevraagd. Dat ging wel een stuk makkelijker dan het het verkrijgen van de vouchers in de eerste plaats in mei (het blijft een brakke site van KLM of de partner maar nu reageert ie tenminste in 30 seconden).

En na nu bijna een jaar begin ik mijn famillie die her en der woont toch wel te missen. Paella of crabcakes zien er leuk uit op een foto/video maar het smaakt naar niets :+

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Xandrios
Voor welke airline? Ik heb mijn LH refunds wel ontvangen. Voor KLM wacht ik nog tot eind Nov om mijn (gecancelde) vluchten te laten uitbetalen, omdat ik daarmee nog (zonder tariefverschil) last minute zou kunnen vliegen indien nodig.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

@franssie Als het KLM is: Heb e.e.a. gehoord van wat mensen die eerder voor een voucher waren gegaan en later besloten om toch voor restistutie te gaan (bellen met KLM): binnen 7 dagen omgezet naar cash.

[Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 02-11-2020 19:14]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Grouchy schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:11:
@franssie Als het KLM is: Heb e.e.a. gehoord van wat mensen die eerder voor een voucher waren gegaan en later besloten om toch voor restistutie te gaan (bellen met KLM): binnen 7 dagen omgezet naar cash.
Het gaat in mijn geval persoonlijk om KLM maar in het algemeen was heb ik wel interesse in andere maatschappijen ook. Toch goed om te weten hoe die er mee omgaan - al was het maar bij toekomstige boekingen bij een bedrijf dat je als boeker weet hoe ze daar mee omgingen (en ik weet, resultaten uit het verleden en zo).

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Heb zelf wat datapunten bij Delta Air Lines;
De laatste 3 maanden heb ik het geld terug binnen 2 creditcard cycles. Vaak de volgende dag, soms 2 dagen (denk dat ze zelf 7 dagen aangeven).

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:45:
Ik heb gezocht op voucher in dit toic maar ik zie geen berichten van personen die al een uitbetaling hebben ontvangen in de afgelopen 4 maand. Dat zou inmiddels toch wel moeten hebben plaatsgevonden her en der?

Aangezien het geen vliegen wordt voor 31DEC2020 voor mij nu ook maar een teruggave gevraagd. Dat ging wel een stuk makkelijker dan het het verkrijgen van de vouchers in de eerste plaats in mei (het blijft een brakke site van KLM of de partner maar nu reageert ie tenminste in 30 seconden).

En na nu bijna een jaar begin ik mijn famillie die her en der woont toch wel te missen. Paella of crabcakes zien er leuk uit op een foto/video maar het smaakt naar niets :+
Ik mag zeggen dat ik net zag dat 4 van de 6 tickets/EMD claims zijn bijgesschreven op mijn creditcard. Dat ging dus best snel. Dus een plusje voor KLM hier (want ik ben een KLM zeikert)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AF/KL doen het inderdaad netjes. En ik heb van LH, SN, LX, OS al meerdere terugbetalingen zien passeren ook.

Maatschappijen zoals TK zijn dan weer bedroevend qua service (of terugbetaling). ET houdt/hield er ook bedenkelijke praktijken op na (geld incasseren voor vluchten die zo goed als zeker geannuleerd zouden worden, en daarna niet willen terugbetalen).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Patox
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:23
Hier een slechte ervaring met refund van KLM. Vluchten in mei betaald met Paypal, via KLM website. 2 juli voucher omgezet in restitutie aanvraag. We zijn nu meer dan 90 dagen verder en nog geen refund gekregen. Was tot nu toe wel redelijk geduldig en alleen via social media wat geinformeerd over de status.

KLM bleef aangeven dat de refund al goedgekeurd was etc alleen er kwam maar geen bevestiging binnen. Nu zeggen ze het volgende:

As your payment method was through your Paypal account, I kindly advise you to coordinate with them for further assistance. Our system is waiting for your funding source to confirm that they will receive the funds. Thank you for understanding.

Via Paypal nu een claim geopend, maar dat bericht ging direct weer naar KLM dus ik weet niet waar het nu blifjt hangen. Iemand een idee? Ik ga toch maar eens bellen.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-06 12:40
Ik maak net wel het laagste van het laagste mee met KLM:
Ik boek een vlucht en op de confirmation page weten ze opeens wél te melden dat de betreffende vlucht gecancelled is. NA het betalen. Hoe slecht is dat?

specs & stuff: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3, HoloLens2, Azure Kinect, Quest 2, Magic Leap

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:41
Menesis schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:47:
Ik maak net wel het laagste van het laagste mee met KLM:
Ik boek een vlucht en op de confirmation page weten ze opeens wél te melden dat de betreffende vlucht gecancelled is. NA het betalen. Hoe slecht is dat?
Ik hoop dat je met CC hebt betaald :)

• Menesis
We Are Borg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:17:
[...]

Ik hoop dat je met CC hebt betaald :)
Yes, dat heb ik. KLM probeert wel te helpen maar ik voel me belazerd. Net of je in een webshop iets koopt en pas na betaling hoor je dat het niet meer bestaat.

specs & stuff: 128GB - 2 x Quadro P6000 - 2 x Xeon 2670 v3, HoloLens2, Azure Kinect, Quest 2, Magic Leap

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:41
Ik snap je gevoel heel goed :). Credit card geeft je gelukkig zekerheid maar hoop dat KLM het gewoon netjes met je afhandelt @Menesis

• Bockelaar
dat is inderdaad wel kansloos zeg: een product verkopen en afrekenen wat niet (meer) bestaat ...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
@Menesis Heb je geboekt via de klm website of via een andere website?

• Menesis
BB-One schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:27:
@Menesis Heb je geboekt via de klm website of via een andere website?
via KLM zelf. Later stond die vlucht zelfs nog te koop.
KLM helpt wel natuurlijk en heeft een alternatief op dezelfde dag.

Het klinkt alsof ze twee verschillende systemen hebben die niet helemaal in sync zijn...
Maar ik vraag me vooral af hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Hoe kun je nu ooit zien of een vlucht gecanceld is als ze die gewoon aanbieden?

[Voor 15% gewijzigd door Menesis op 10-11-2020 11:35]

• r00tie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:45
Menesis schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:34:
[...]

via KLM zelf. Later stond die vlucht zelfs nog te koop.
KLM helpt wel natuurlijk en heeft een alternatief op dezelfde dag.

Het klinkt alsof ze twee verschillende systemen hebben die niet helemaal in sync zijn...
Maar ik vraag me vooral af hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Hoe kun je nu ooit zien of een vlucht gecanceld is als ze die gewoon aanbieden?
Dit is een bekend probleem, zodra KLM weer snijdt in het hele vluchtschema (wat nu tijdens corona veel vaker gebeurd dan normaal) dan heb ik het mailtje binnen van een geannuleerde vlucht maar wordt hij op de site vervolgens nog verkocht, en de platinum lijn kan de betreffende geannuleerde vlucht dan ook nog gewoon inboeken... Het is dus geen bewuste actie van KLM maar irritant is het wel. Overigens heb je bij KLM altijd 24u bedenktijd binnen welke je kosteloos kunt annuleren.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Krijg net een email dat mijn status en XP nog eens 12 maanden worden doorgerold. Voor mij wordt dat dan 01FEB2022.

• jongetje
franssie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:43:
Krijg net een email dat mijn status en XP nog eens 12 maanden worden doorgerold. Voor mij wordt dat dan 01FEB2022.
Mijn 90XP (ben dus net nog explorer) zijn vorige week gewoon verlopen. Bijzonder dat mensen met een hogere status ze dan wel behouden.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jongetje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:57:
[...]

Mijn 90XP (ben dus net nog explorer) zijn vorige week gewoon verlopen. Bijzonder dat mensen met een hogere status ze dan wel behouden.
Dat is dan erg zuur en iewat willekeurig. Ik heb er nog 25 (XP) dus minder belangrijk.
Misschien even webcare vragen waarom ze jou niet de mogelijkheid geven om Silver te worden? Niet dat je er superveel aan hebt maar mijn vriendin kickt wel op semi-priority boarding wat met name bij AF en Delta ook echt wordt gedaan.

Ik wacht op de uitbetaling van nog twee vouchers - waar de eerdere 4 best heel erg vlot gingen blijven deze hangen (was ook een herboeking van een vlucht vanwege Corona die alsnog geannuleerd werd).

• jongetje
Ik was vorig jaar ook 1 dag te laat gevlogen om van explorer naar silver te gaan en daar was ook niets mogelijk. Geen zin om daar nu moeite in te steken. Als ik geen business vlieg stap ik liever als laatste in.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

In het algemeen, men moet ergens een grens trekken (en die staat hard coded in de vage computersystemen) maar als ik klanten zou willen behouden zou ik zeggen, prima, trekken de kwalificatie datum van de volgende periode een dag naar voren en dan is iedereen tevreden. Maar bij grote bedrijven en steeds goedkoper callcenter personeel is het inderdaad wel een trend dat meedenken (ook in eigen voordeel) een uitzondering wordt.
offtopic:
Daarom laat ik onderhoud enzovoorts nu ook door lokale ondernemers doen ipv de grotere ketens/bedrijven, geen zin om met een call centre te moeten bellen bij een vraag, laat staan bij een klacht. Bij o.a. Luchtvaart blijft dan alleen de prijs nog over als onderscheidend aspect - en dat wilde men toch niet? Moeten ze ook meedenken en service bieden of men verword tot een soort commodity, zoals post, vrachtvervoer, internet of drinkwater. Sommigen zouden dat het volwassen van de markt noemen maar daar is het andere topic voor

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wel bijzonder dat er in deze tijd punten/mijlen verlopen.

Hertz, Hilton, Marriott, Hyatt, Delta Air Lines, American Airlines noem ze maar op.
De boodschap van ze is veelal hetzelfde; je (qualificatie) punten/mijlen/nachten verlopen niet en/of rollovers & verlenging van eventuele status.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat betreft die kwalificatieperiode: weet iemand hoe het zit met de XP van Amex? Die van mij voor dit jaar zijn al bijgeschreven, maar tenzij ik mijn XP gewoon helemaal kan meenemen vervallen ze binnenkort ook weer.

Zijn er mensen die de XP af hebben laten schrijven en in de nieuwe periode weer bij hebben laten schrijven oid?

FB Miles verlopen volgens mij trouwens niet deze periode toch?

[Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-11-2020 21:20]

• MJ-Princeps
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-06 16:54
Is er iemand recent nog naar Moskou (SVO) gevlogen? Ik vlieg zondag naar daar en vroeg mij af of er speciale zaken zijn om rekening mee te houden.

Update: Probleemloze vlucht, extreem rustig op SVO, verder weinig speciaals ;)

[Voor 21% gewijzigd door MJ-Princeps op 23-11-2020 19:11]

• Xandrios
franssie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:43:
Dat is een toevoeging op de al bestaande regel die het eerste jaar ervoor zorgt dat je de status behoudt én hetzelfde aantal meegenomen XPs van dit jaar wordt gegeven als startgetal?

Is er ook een link voor deze promotie?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:42:
[...]

Dat is een toevoeging op de al bestaande regel die het eerste jaar ervoor zorgt dat je de status behoudt én hetzelfde aantal meegenomen XPs van dit jaar wordt gegeven als startgetal?

Is er ook een link voor deze promotie?
Zo lees ik het wel, want 2022

Maar KLM en communicatie (de C van ICT) heeft nooit echt goed gewerkt dus wie weet wat waar is mag het zeggen.
Ook depost van een paar dagen geleden dat iemand zonder status 90XP kwijtraakt is wel stof tot nakdenken wat dat programma nog waard is (in mijn beleving weinig tot niets)

link uit mijn email is deze
https://pages.flyingblue-...urplus/nl.html/#surplusXP

het woord surplus lijkt te duiden dat alleen statushouders (wat een leuk woord in deze context) hun XP behouden wat ik een grove fout vind ...

[Voor 16% gewijzigd door franssie op 20-11-2020 22:50]

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:43
Het is mij ook niet helemaal duidelijk maar lijkt erop dat je je status een jaar extra behoud en het surplus aan XP wat je had blijf je behouden.

>> Signature?

• Xandrios
Ah ok, dit is inderdaad de bestaande regel voor mensen die her-kwalificeren tussen maart 2020 en februari 2021. Of eigenlijk, een combinatie van regels:

Als je al status hebt, dan worden je eventueel missende XP's om die status te behouden automatisch bijgeschreven. Daarnaast, als je bij je vorige her-kwalificatie extra XP's meenam (omdat je er in 2019 teveel had), dan krijg je die ook nogmaals bijgeschreven als startbedrag bij de her-kwalificatie tussen maart 2020 en februari 2021.

De meeste mensen zullen op de eerste dag van het kalenderjaar her-kwalificeren. In mijn geval had ik op 31 Dec 2019 283XP's, en dus na aftrek van de 180 om Gold te behouden, begon ik 2020 met 103 XP's. Dit jaar maar een paar keer gevlogen met KLM, dus heb er nu 177XPs op de teller.

Met de bovenstaande twee regels betekend dit dat ik op 31 Dec 2020 automatisch 3 XP's 'cadeau' krijg om de 180 te bereiken voor het behouden van de status, en een dag later, krijg ik dezelfde 103 'surplus' bijgeschreven als ik ook een jaar eerder kreeg. Althans, zo lees ik de regels.

Voor mij zal dat betekenen dat ik in 2021 wel wat meer moet gaan vliegen; want ik verwacht dat bij de her-kwalificatie tussen 2021-2022 er niet nogmaals zo'n actie zal zijn.

Wat ik wel verwacht is dat ze komend jaar mogelijk het aantal XP's dat nodig is om statuslevels te halen of behouden zullen verlagen. Of, als alternatief, een percentage aan extra XP's toekennen per vlucht - vergelijkbaar met de 'dubbele XP' promo die nu geldt voor alle vluchten (tot eind van het jaar).

• Xandrios
Grouchy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:12:
Wel bijzonder dat er in deze tijd punten/mijlen verlopen.
Het lijkt er nu op dat punten (dus niet XP's) met nog een jaar verlengd zijn - tot eind 2021 zelfs als je niet gevlogen hebt dit/vorig jaar.

• jongetje
Xandrios schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:00:
[...]

Het lijkt er nu op dat punten (dus niet XP's) met nog een jaar verlengd zijn - tot eind 2021 zelfs als je niet gevlogen hebt dit/vorig jaar.
Zoals ik al melde is dit blijkbaar alleen voor mensen met een status (dus geen explorer zoals ik). Ik ben ze vorige maand alle 90 gewoon kwijt geraakt.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Miles worden volgens mij altijd met een jaar verlengd nu. XP's alleen voor elite-leden, maar dan met de regeling dat je toch weer vanaf de stand van vorig jaar mag beginnen.

Maar ja, ik zou niet weten waar ik de komende tijd naartoe kan vliegen, gezien zowat de hele wereld in lockdown is, en covid vaak niet onder verzekeringen valt :+

• Xandrios
jongetje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:48:
[...]

Zoals ik al melde is dit blijkbaar alleen voor mensen met een status (dus geen explorer zoals ik). Ik ben ze vorige maand alle 90 gewoon kwijt geraakt.
Je haalt punten en XP's door elkaar. De XP's verlopen aan het einde van je jaar - de punten blijven nu een jaar langer geldig dan voorheen. Dit is een nieuwe wijziging in het programma.

Met 90 XP's had je je wellicht even moeten aanmelden voor een (gratis) jaar FB Amex - dan krijg je 30 XP's cadeau en had je in ieder geval nog zilver status behaald.

[Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2020 10:12]

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mijn miles zouden verlopen op 31-12 dit jaar, dus was al aan het kijken om dan maar weer een jaartje FB Amex te nemen (ik wacht eigenlijk nog op een goede deal met 20.000 miles bij Gold zoals 3 jaar geleden deal loopt nu ook weer zie ik :+ ).

Maar kreeg vanmiddag mail van Flying Blue dat de vervaldatum een jaar opschuift naar 31-12-2021. d:)b

[Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 24-11-2020 18:07]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:06
Als je goed kijkt zijn er spammerdespam

[Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 24-11-2020 20:42]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Leuk artikeltje op de CNN-website over reizen als tourist naar de Malediven, met Qatar Airways wat tegenwoordig met zowel mondkapje als face shield is blijkbaar:
https://edition.cnn.com/t...maldives-covid/index.html
Tourniquet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:57:
Mijn miles zouden verlopen op 31-12 dit jaar, dus was al aan het kijken om dan maar weer een jaartje FB Amex te nemen (ik wacht eigenlijk nog op een goede deal met 20.000 miles bij Gold zoals 3 jaar geleden deal loopt nu ook weer zie ik :+ ).

Maar kreeg vanmiddag mail van Flying Blue dat de vervaldatum een jaar opschuift naar 31-12-2021. d:)b
Dan sowieso even wachten tot begin volgend jaar met een eventuele Amex! :)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://www.nu.nl/economi...rolkoffers-aan-boord.html
Passagiers van easyJet mogen vanaf februari geen gratis rolkoffer meer meenemen aan boord, meldt de luchtvaartmaatschappij dinsdag. Nu mogen alle passagiers nog kosteloos naast hun handtas een groter stuk handbagage, zoals een rolkoffer, meenemen naar hun zitplaats. Straks is dit alleen nog toegestaan als klanten stoelen met extra beenruimte of een zitplaats vooraan hebben geboekt.
Als ze (niet allen Easyjet) dan ook de ruimbagage weer gratis maken zodat je de keus krijgt of je met een kleinere trolley wilt vliegen - prima dat het betaald wordt. Overhead luggage ruimte is schaarser dan ruimbagage dus laat daar de markt haar werk doen lijkt me.

terwijl ik dit type bedenk ik me dat ik afgelopen weekeinde officieel al een jaar niet meer gevlogen heb. Alle andere vluchten zijn geëindigd in de voucher. Maar wel vandaag mijn nieuwe FB kaart per post ontvangen ...

[Voor 12% gewijzigd door franssie op 02-12-2020 00:58]

• Hmmbob
Ook voor Explorer ( :w ) blijven de miles (niet de XP) geldig tot 31-12-2021. Had ik die hele excercitie met de AmEx niet hoeven doen, maar goed :+

https://insideflyer.nl/fl...heid-miles-tot-eind-2021/

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:57
Hmmbob schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:21:
Ook voor Explorer ( :w ) blijven de miles (niet de XP) geldig tot 31-12-2021. Had ik die hele excercitie met de AmEx niet hoeven doen, maar goed :+

https://insideflyer.nl/fl...heid-miles-tot-eind-2021/
oh.... ik heb dat hele riedeltje ook afgelopen maand gedaan om de miles niet te laten verlopen.
gelukkig kreeg ik wel weer een partij miles cadeau maar toch

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:06
Easyjet past per februari 2021 het handbagagebeleid aan; standaard mag men nog maar één klein stuk bagage mee de cabine in nemen. Wat mij betreft wordt dit t.z.t. bij alle maatschappijen de standaard; dat scheelt hopelijk een hoop tijd, frustratie en ellebogenwerk bij het boarden.

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Ik schrok net wel eventjes. Een mail van de KLM dat onze reis naar Bonaire was gewijzigd naar een andere datum. En deze reis was al een jaar uitgesteld dus dan zou ik hem weer opnieuw moeten gaan uitstellen vanwege de meivakantie.

Maar bij nader inzien is er iets anders aan de hand. Want de datums zijn gelukkig niet gewijzigd.
De vluchttijd op de heenreis is alleen twee uur minder geworden, wat betekent dat de tussenstop op Aruba verdwenen is. En op de terugreis is deze erbij gekomen. Iemand enig idee waar dit opeens vandaan komt?

• Bockelaar
js. ze vliegen 'andersom'. Op de terugweg pakken ze dan Aruba mee ipv op de heenreis.

• Xandrios
Heeft iemand ervaring met de mogelijkheid om een overstap te doen in de US; Waarbij de binnenkomende vlucht vanuit AMS is, en de uitgaande vlucht naar een ander land (niet binnen de US)?

ESTA is er al; maar, de regels geven aan dat je enkel mag overstappen als je niet uit Europa komt. Tenzij je zakelijk vliegt (dat is het geval). Iemand hier ervaring mee, hoe werkt dat - en hoe bewijs je dat je zakelijk vliegt en niet voor vakantie?

[Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 09-12-2020 22:14]

Pagina: 1 ... 117 ... 120 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True