Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 114 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goeie vraag. Heel wat maatschappijen zijn inderdaad beginnen inzetten op cargo ipv passagiers toen alles op slot ging, maar voor een land als Marokko lijkt me daar weinig vraag naar. Toen India zijn luchtruim sloot heeft de Lufthansa-groep ook zonder pardon al zijn vluchten geschrapt, terwijl er ook nog genoeg volk naar huis moest (waaronder ik :+ ).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 07:35
Heeft iemand al ervaring met de uitgegeven corona-vouchers van onze blauwe vrienden?
Ik heb er een aantal liggen, maar ben benieuwd of deze op naam staan of vrij te besteden zijn. Ik kan het in de mails en op internet niet zo gauw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
ja, heb er 2 ingewisseld voor vluchten, en 4 voor de betaalde stoelkeuze, mja allen op naam en gebruikt door dezelfde namen

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leetness schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:37:
Heeft iemand al ervaring met de uitgegeven corona-vouchers van onze blauwe vrienden?
Ik heb er een aantal liggen, maar ben benieuwd of deze op naam staan of vrij te besteden zijn. Ik kan het in de mails en op internet niet zo gauw vinden.
Als je professioneel vloog en je bedrijf een BlueBiz-registratie heeft en die ook bij boeking opgaf, dan zijn ze overdraagbaar binnen het bedrijf.

Particulier is het gewoon op naam.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Ai jammer. Thanks voor jullie reactie. Mijn vriendin wilt weer van UK naar NL gaan vliegen en ik had hier graag die vouchers voor gebruikt. Als ze echt op naam staan wordt het maar contant aftikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Leetness op 30-06-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Over intl vluchten opnieuw opstarten: heb ook ergens gelezen dat Jacinda Ardern heeft aangegeven dat als mensen het nodig vinden om intl te reizen ze dan ook als ze terugkomen maar 14 dagen in quarantaine moeten. Dus helaas...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet onterecht. De cijfers dalen in veel landen wel maar 'business as usual' is het ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leetness schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:02:
Ai jammer. Thanks voor jullie reactie. Mijn vriendin wilt weer van UK naar NL gaan vliegen en ik had hier graag die vouchers voor gebruikt. Als ze echt op naam staan wordt het maar contant aftikken.
Een Bluebiz nummer is voldoende:

https://insideflyer.nl/zo...-iemand-anders-gebruiken/

Zwerven wel rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor zover ik weet moet het BlueBiz-nummer net ook gebruikt geweest zijn bij de originele boeking, om dat voor iemand anders te kunnen gebruiken.

@Leetness Wie niet waagt niet wint, houd ons odh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
FabiandJ schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Ik zie nu dat ik het geld terug gekregen heb van Lufthansa :)
Fijn nu van al mijn geboekte vakanties al het geld terug.
Heb je hiervoor nog iets speciaals moeten doen ?
Ik heb na de "cancellation confirmation" mail op 23 april niks meer gehoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Heb je hiervoor nog iets speciaals moeten doen ?
Ik heb na de "cancellation confirmation" mail op 23 april niks meer gehoort.
Nee, niks voor hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:10
Heeft iemand al iets gehoord over het terugbrengen van het normale meal menu bij KLM? Air france schijnt volgende week weer terug te gaan, maar KLM heb ik nog niets over gevonden.

Wat er nu wordt aangeboden door KLM, in het bijzonder in business, is gewoon te idioot voor woorden. Voorverpakt broodje kaas op een 8h durende vlucht in business class bijvoorbeeld. Ehhh...nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:58:
De EU gaat haar grenzen weer openen naar een aantal selecte landen:

Algeria, Australia, Canada, China, Georgia, Japan, Montenegro, Morocco, New Zealand, Rwanda, Serbia, South Korea, Thailand, Tunisia, Uruguay

https://edition.cnn.com/2...us-coronavirus/index.html

Mij is alleen niet duidelijk hoe het met wederkerigheid zit. Mogen EU-inwoners ook weer naar Canada vliegen straks bijvoorbeeld? En verschilt dat ook nog eens per land?
Het is nogal complex. Het is aan individuele landen om te besluiten in hoeverre de grenzen worden geopend. Het is op zich nooit verboden geweest om vanuit Nederland naar Canada te reizen, alleen lieten wij geen Canadezen toe en Canada geen Nederlanders. Verder geldt voor alle reizen buiten een select groepje landen nog steeds code oranje, oftewel alleen reizen indien strikt noodzakelijk en je reist volledig op eigen risico (meeste reisverzekeringen bieden geen dekking)

Het is in dit geval aan de Canadese overheid om te besluiten of er inderdaad wederkerigheid is. Het is aannemelijk dat dat wel zo is maar de timing kan verschillen. Ook kan het zo zijn dat het ene EU land anders wordt behandeld dan het andere. Duitsers komen veel makkelijker een ander land binnen dan Zweden. Nederland zit doorgaans in de middenmoot. Verder moet Nederland nog het reisadvies aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Xandrios schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:44:
Heeft iemand al iets gehoord over het terugbrengen van het normale meal menu bij KLM? Air france schijnt volgende week weer terug te gaan, maar KLM heb ik nog niets over gevonden.

Wat er nu wordt aangeboden door KLM, in het bijzonder in business, is gewoon te idioot voor woorden. Voorverpakt broodje kaas op een 8h durende vlucht in business class bijvoorbeeld. Ehhh...nee, bedankt.
Van wat ik lees voor long haul:vanaf 4 juli food tray + food/snack bag en water/koffie/frisdrank service. Geen alcohol aan boord,volgende stap waarschijnlijk in augustus ergens,maar zit geen timetable aanvast om extra toe te voegen. En op pvg,india en dxb geloof ik blijft het een zak met broodje en snack

(Eco trouwens op Long haul 1 hot meal tray)

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 02-07-2020 12:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Xandrios schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:44:

In april vloog ik met KLM in business class van Singapore naar Amsterdam en kreeg ik inderdaad een voorverpakt broodje samen met wat water, cola, appel en koekjes die al op mijn stoel lag. 's morgen kreeg ik na het gebruiken van de toilet een economy class bakje voedsel in mijn handen gedrukt en die mocht ik zelf meenemen naar mijn stoel.

Nam het KLM overigens niet echt kwalijk, was allang blij dat ik naar Nederland kon komen, maar toch wel een aparte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvolkering
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:38
Heeft iemand ervaring met geld terug van corona geannuleerde vluchten met Vueling?

Ik kom niet in contact met hun (telefonisch) en de website heeft ook z'n beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Fors aantal klachten van reizigers over vliegreizen

Gaat lekker met het opstarten van het vliegverkeer.

Net geboekte vluchten worden soms per omgaande geannuleerd, waarna de klant een standaardbericht krijgt dat hij of zij een voucher zal ontvangen. Deze voucher komt echter niet direct waardoor voor het boeken van een nieuwe vlucht wederom betaald zal moeten worden, waarna het risico bestaat dat hetzelfde riedeltje zich weer herhaalt.

Via websites kom je niks verder en telefonisch is niemand bereikbaar.

Helpt het als je enkel nog tickets met een creditcard boekt? Kun je bij annulering door de airline de betaling via de cc-maatschappij direct ongedaan laten maken?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
alexbl69 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:53:

Helpt het als je enkel nog tickets met een creditcard boekt? Kun je bij annulering door de airline de betaling via de cc-maatschappij direct ongedaan laten maken?
Je moet doorgaans nog wel aantonen dat je contact hebt gehad (of een poging daartoe). Afhankelijk van je cc-maatschappij heb je je geld binnen enkele dagen tot weken terug.

In deze tijden nog met iDeal of bankoverschrijving betalen voor een ticket is in ieder geval gekkenwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 03-07-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mrsar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Van wat ik lees voor long haul:vanaf 4 juli food tray + food/snack bag en water/koffie/frisdrank service. Geen alcohol aan boord,volgende stap waarschijnlijk in augustus ergens,maar zit geen timetable aanvast om extra toe te voegen. En op pvg,india en dxb geloof ik blijft het een zak met broodje en snack

Dus toch weer warm eten dan?
Maar geen alcohol? Niet eens bier of wijn wat ook per unit verpakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:43:
Ik ben benieuwd hebben jullie de restitutie al ontvangen?
Mijn vlucht heb ik op 2 mei geannuleerd en gevraagd om restitutie, maar heb nog niks ontvangen, ik zou 29 mei en 6 juni vliegen.

Al ga ik er vanuit dat het pas Q3 wordt voor we het geld ontvangen, maar ben gewoon benieuwd :)
Nog niets ontvangen, en heb er eergisteren maar een achteraan gebeld omdat de miles (was een money + miles ticket) ook nog niet teruggeboekt waren. Het blijkt dat ze de miles als geld gaan uitbetalen, en dat inderdaad de uitbetaling nog even ging duren.

Gisteren wel een mail ontvangen, waarin eerst geprobeerd wordt ons alsnog vouchers aan te smeren:
In light of the current situation, Lufthansa is offering flexible rebooking options for all fares or a voucher option.

You may rebook your ticket until January 31, 2021 to a new departure date which commences no later than December 31, 2021

[....]

You can convert your ticket into a voucher and redeem this at any time. Furthermore, we`ll provide you with an additional €50 discount voucher for further travel if you make your new booking before August 31, 2020 for a departure date in 2020. (*)
(ik ben nog steeds niet onder de indruk van de voucher-optie. Een voucher met mogelijkheid tot latere terugbetaling wanneer deze niet gebruikt was plus een relevantere discount had ik nog overwogen...)

Maar ze vermelden ook:
If a refund remains your preferred option, you don’t have to take any action and you can disregard this email.

Open refund requests will be processed in the next 6-8 weeks. Due to high volumes, we would like to thank you for your patience and understanding for the processing delay.
We zullen zien.

Edit: Zie nu pas dat je het geld al terug hebt. Mooi! Dat geeft in ieder geval goede hoop op redelijk vlotte terugbetaling.

[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 03-07-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Dus toch weer warm eten dan?
Maar geen alcohol? Niet eens bier of wijn wat ook per unit verpakt is?
Dat is wat ik eruit begrijp,en dat er bv volgende week eventueel wel weer alcohol geschonken kan worden als dat zo uit komt :p

Ugh het zou fijn zijn als alle Europese landen in ieder geval dezelfde regels aan zouden houden,vlieg morgen terug en kreeg bericht van klm dat je toch echt maar 1 stuk handbagage mag meenemen in duitsland van de wetgever. Nu heb ik dat ook alleen maar,maar dat zal wel weer vertragingen opleveren bij security.

[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 03-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
mrsar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Bedankt. Heb op FT nog wat additionele details gevonden:
on all Longhaul flights ; effective saturday july 4th
WBC on all flights 1 C class tray and additionally the food bag
Drinks still limited, no alcohol A 2nd WBC tray is expected by august . no exact date mentioned.
In Economy ; 1 try service with hotmeal , sealed drinks eg bottles water and cans of softdrinks/juices
Additional food bag and on longer flights sandwich.

Snacks and hotdrinks ( coffee etc) will be available in the galleys.
ON European flights ; effective saturday july 4th

Service will be as on KLC flights offering in EBC;
a bag with coffee and tea and water in the morning and drinkservice and softdrinks gets of the day.
On longer flights a KLC box will be offered.
Its a so called one shot service still limiting the amount of contact as advised by IATA
In economy a sandwich box is offered or on some flights a cake box along with coffee/tea water juices softdrinks all canned.
Alcohol zou weer beschikbaar moeten zijn na 18 Jul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Even een vraag, ik hang ook al 25 minuten aan de lijn met KLM klantenservice maar dat gaat even duren

Ik krijg op 3 juni bericht dat mij heen vlucht naar Finland is geannuleerd op 12 juli, ik kan terugbetaling/voucher aanvragen.
Ik krijg op 4 juni bericht dat mij terug vlucht naar Finland is geannuleerd op 25 juli ik kan terugbetaling/voucher aanvragen.
Op 5 juni doe ik een verzoek tot terug betaling, ik heb een email bevestiging gekregen.
Op 15 juni krijg ik een mail van "Travel Document" <itinerary@amadeus.com> met aangepaste vlucht en tijden
( ik zie die pas vandaag, ik verwacht geen mails van KLM meer, behalve dat er geld is terug gestort)

Als ik met mijn boeking code inlog bij KLM zie ik dat er nog steeds een vlucht op mijn naam ingepland staat zoals in de mail van 15 juni met de aangepaste tijden.

Is mijn vlucht nu wel of niet geannuleerd en krijg ik mijn geld terug? Moet ik actie ondernemen?

Ik heb inmiddels al de iets anders geboekt en mijn vakantie periode aangepast, dus naar Finland ga ik ik sowieso niet.

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 03-07-2020 16:27 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
jeanj schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:19:
Is mijn vlucht nu wel of niet geannuleerd en krijg ik mijn geld terug? Moet ik actie ondernemen?
Dit lijkt me een prima vraag voor KLM zelf. We kunnen er hier over gaan speculeren maar dat zal je geen eenduidig antwoord gaan geven. Beste om inderdaad gewoon even te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Dat ben ik met je eens, maar misschien heeft iemand er ervaring mee omdat ie hetzelfde heeft gehad

Na 40 minuten zowaar iemand aan de lijn.

Inderdaad is de geld teruggave nog niet verwerkt en daarom waren we naar een andere vlucht over gezet.
Het was volgens de persoon die ik gesproken had wel goed gekomen

Ik snap de handels wijze van KLM in deze even niet, door deze slechte communicatie, zorgt men alleen maar voor extra werk en onduidelijkheid. Tussen 5 juni en 15 juni had men toch wel door kunnen hebben dat wij niet meer mee gingen omdat we een terugbetaling verzoek hadden gedaan

Ik betwijfel dat ze binnen de komende 10 dagen er achter waren gekomen dat ik niet mee zou gaan, en dan heb je toch echt lege plekken....

[ Voor 132% gewijzigd door jeanj op 03-07-2020 16:51 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leetness
Klopt helemaal, KLM verzorgt zichzelf alleen maar meer werk en onduidelijkheden.

Zo ook met annuleringen van normale tickets. Ik doe het vaak online, maar eer de annulering is verwerkt is de vlucht met mijn lege stoel al lang vertrokken. Snap niet dat daar geen geautomatiseerd systeem achter lijkt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou goed, het VK heeft Nederland dus op de toegestane lijst gezet, dwz reizigers vanuit Nederland hoeven niet meer 14 dagen in quarantaine. Maar dat is een unilaterale lijst: er zijn geen afspraken voor wederkerigheid. Op de website van de Nederlandse overheid staat bij VK nog steeds het "sterke advies" of zo om 14 dagen in quarantaine te gaan.

Maar is dat nou verplicht of niet? Kunnen ze me na twee dagen weigeren op Schiphol? Lekker onduidelijk weer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

gambieter schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:36:
Nou goed, het VK heeft Nederland dus op de toegestane lijst gezet, dwz reizigers vanuit Nederland hoeven niet meer 14 dagen in quarantaine. Maar dat is een unilaterale lijst: er zijn geen afspraken voor wederkerigheid. Op de website van de Nederlandse overheid staat bij VK nog steeds het "sterke advies" of zo om 14 dagen in quarantaine te gaan.

Maar is dat nou verplicht of niet? Kunnen ze me na twee dagen weigeren op Schiphol? Lekker onduidelijk weer.
Sterke advies is geen verplichting volgens mij. Daarom ben ik geen voorstander van dit soort termen zeker met een ondewrwerp als dit. Je mag iets wel of je mag iets niet of je moet iets doen of je hoeft iets niet te doen, lekker duidelijk. Zodra je met termen smijten als 'liever niet' en 'ik zou dat zelf niet doen' is het open tot interpretatie en bij iedereen is dat interpreteren iets anders :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Deze stond al in het andere vliegtopic op GoT:
https://www.luchtvaartnie...s-om-spatscherm-te-dragen

Spatscherm bij Qatar Airways dus! Weet even niet wat erger is, zo'n benauwd mondkapje voor een long haul vlucht, of een spatscherm :D

En KLM beperkt maaltijdservice, maar je mag wel rondhangen in de galley? Daar waar niet de top-to-bottom ventilatie plaatsvindt, iig niet zo intensief als in de stoelen? Weet niet hoe logisch ik het allemaal vind. Intussen worden de middenstoelen wel gewoon verkocht geloof ik (anders dan bij Delta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
[...]
Ook ik heb vanwege dat nieuws weer een eerste vlucht gepland staan voor de 10e. Heen naar LHR en maandagochtend met de eerste vlucht vanaf LCY terug. Bij het telefonisch boeken toevallig nog even gevraagd wat de regels precies zijn; quarantine wordt aangeraden maar is niet verplicht. Ook bij terugkomst in NL niet.

Die maandag is toevallig ook de eerste dag dat LCY weer open is, dus zo'n soort "inaugural flight" kan ik dan ook weer van m'n lijstje afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Iemand een idee waarom een united vliegtuig op nue staat? Vind het wat vreemd :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhuUkJGeLigr17ddbuwXrEzwKck=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85l7VGaNHARSSYPmFbD9OYRD.jpg?f=fotoalbum_small

Corona parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrsar schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:35:
Iemand een idee waarom een united vliegtuig op nue staat? Vind het wat vreemd :p

[Afbeelding]

Corona parkeren?
Een Amerikaanse kist op Neurenberg. Dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het een militaire charter is.
Overigens staan er momenteel 2 United 777's op Nurenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mrsar schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:35:

[Afbeelding]

Corona parkeren?
Omdat United cargo vliegt van SFO naar NUE en van HOP naar NUE. Allebei met een B777.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Piet91 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Een Amerikaanse kist op Neurenberg. Dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het een militaire charter is.
Overigens staan er momenteel 2 United 777's op Nurenberg.
Haha ja zag de andere later aan de compleet andere kant staan :p

En cargo dus,ok had ze nooit eerder gezien daar. Militairen zag ik vaak gewoon via ams op kl vliegen en de basissen die ze daar hebben zijn zo goed als weg ondertussen zover ik hoorde.

En in tegenstelling tot vorig weekend was de service weer normaal met trolley en koffie/thee

[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 04-07-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:04
Afgelopen week sinds de uitbraak weer voor het eerst in een vliegtuig gezeten. Retourtje RTM>FAO. Ging vrij relaxed aangezien het kleine vliegvelden zijn, waarop amper andere vluchten binnenkwamen/ vertrokken op onze tijdstippen. Ruimte zat dus.

Op de terugvlucht wel overduidelijk in een niet schoongemaakt vliegtuig gezet. De halve koeken en La Vache Qui Rit bakjes vlogen je om de oren. Wel opvallend omdat je door Transavia meerdere malen een flyer in je handen krijgt geduwd dat ze de toestellen goed schoonmaken. Helemaal in het licht van de huidige situatie ronduit asociaal. Totaal nergens een normaal klachtenformulier te vinden, maar dat zal ook wel onder het what you pay is what you get principe vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

doomtech schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:29:
Afgelopen week sinds de uitbraak weer voor het eerst in een vliegtuig gezeten. Retourtje RTM>FAO. Ging vrij relaxed aangezien het kleine vliegvelden zijn, waarop amper andere vluchten binnenkwamen/ vertrokken op onze tijdstippen. Ruimte zat dus.

Op de terugvlucht wel overduidelijk in een niet schoongemaakt vliegtuig gezet. De halve koeken en La Vache Qui Rit bakjes vlogen je om de oren. Wel opvallend omdat je door Transavia meerdere malen een flyer in je handen krijgt geduwd dat ze de toestellen goed schoonmaken. Helemaal in het licht van de huidige situatie ronduit asociaal. Totaal nergens een normaal klachtenformulier te vinden, maar dat zal ook wel onder het what you pay is what you get principe vallen. :+
Ik wou dat je op sommige routes KLM kon kiezen ipv Transavia, maar helaas geen keuze vaak. Of KLM heeft ineens bizarre tijden vergeleken met Transavia (Tel Aviv bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Transavia en KLM gebruiken dezelfde ground handlers voor zover ik weet, althans op de vliegvelden waar ze beiden op vliegen. Dus ook al zou KLM deze route vliegen, dan zal het toestel nogsteeds op dezelfde crews op dezelfde manier worden schoongemaakt verwacht ik. Helaas ..

Voor het vliegen heb ik een sprayflesje met 80% alcohol - gebruikte ik in Maart en ben van plan om dat bij de komende vluchten ook weer te doen. Werkt erg makkelijk om je stoel en tafeltje beestjes-vrij te krijgen. Men kijkt wellicht wat raar..maar ja. Moeten ze maar aan wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Qua met KLM vliegen gaat het ook om iets meer beenruimte, service aan boord, gewoon XP/miles krijgen.

AF heeft Joon! ook ingelijfd, mag wmb met Transavia ook gebeuren (sorry voor hen voor wie dit vloeken is) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:39:
Transavia en KLM gebruiken dezelfde ground handlers voor zover ik weet, althans op de vliegvelden waar ze beiden op vliegen. Dus ook al zou KLM deze route vliegen, dan zal het toestel nogsteeds op dezelfde crews op dezelfde manier worden schoongemaakt verwacht ik. Helaas ..
Ook al gebruiken ze dezelfde bedrijven, contracten, en daarmee de eisen kunnen wel degelijk verschillen. Ook de tijd dat het vliegtuig op de grond staat kan verschillen waardoor de tijd voor schoonmaken ook kan verschillen.
Voor het vliegen heb ik een sprayflesje met 80% alcohol - gebruikte ik in Maart en ben van plan om dat bij de komende vluchten ook weer te doen. Werkt erg makkelijk om je stoel en tafeltje beestjes-vrij te krijgen. Men kijkt wellicht wat raar..maar ja. Moeten ze maar aan wennen ;)
In maart kon er vreemd opgekeken worden. In een tijd waar men hun eigen winkelwagentje schoonmaakt, zal een doekje over de stoel niet echt opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:00:
AF heeft Joon! ook ingelijfd, mag wmb met Transavia ook gebeuren (sorry voor hen voor wie dit vloeken is) ;)
Klopt, maar dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking. AF heeft Transavia France ook nog gewoon als losse organisatie voor vakantievluchten :)
Fly-guy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Ook al gebruiken ze dezelfde bedrijven, contracten, en daarmee de eisen kunnen wel degelijk verschillen. Ook de tijd dat het vliegtuig op de grond staat kan verschillen waardoor de tijd voor schoonmaken ook kan verschillen.
Dat is waar - ik weet te weinig over hoe gedetailleerd dit soort overeenkomsten worden opgezet om te kunnen zeggen of er inderdaad een verschil mogelijk is. Maar het zou inderdaad kunnen.

Aan de andere kant, dat vereist dat een handler (bijv. swissport) meerdere 'levels' moet aanbieden aan de airline qua schoonmaakstandaarden. Kan wel, maar dat geeft wel een vreemd idee...namelijk dat in niet alle gevallen netjes wordt schoongemaakt. We weten natuurlijk allemaal dat dat zo is.. maar om dat in een overeenkomst vast te leggen...het kan, maar is wel een flinke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Mattie112 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:56:
Ah bedankt, ik had al gezocht op "TAP" maar blijkbaar was dat bij Iberia (ben even terug gaan scrollen)
G33st in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Daar is het zoals ik het lees uiteindelijk niet gelukt om het te combineren. Tja vraag me af wat handig is 5 losse boekingen is an sich prima maar als er wat geschoven gaat worden om wat voor reden loop je wel extra risico om opgesplitst te worden.
Ondertussen nog een stukje minder praktisch geworden.

Vanwege een geannuleerde vlucht in mei, gingen we van 1 boeking met 5 personen naar 5 vouchers (die niet gecombineerd konden worden (5 x 550 euro).

Uiteindelijk besloten een nieuwe vlucht te boeken in oktober. Dit werden dus 5 separate boekingen (5x 320). Ook deze vlucht is geannuleerd. Daarnaast was ook nog eens niet de volledige voucher benodigd.

Eindresultaat: 10 separate vouchers, die niet gecombineerd kunnen worden (5 x 130 en 5x 320).
Zojuist nogmaals een poging gedaan om vouchers te combineren bij Iberia. Blijkt helaas nog steeds niet mogelijk.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met vouchers omzetten naar geld? Eventueel met behulp van een rechtsbijstandsverzekering?

offtopic:
Eigenlijk mag ik ook niet heel hard klagen, toen we in mei het ticket voor oktober boekten, bestond er uiteraard ook de kans dat de vlucht geannuleerd zou worden zonder voucher
Borromini schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 06:25:
Er was onlangs iemand hier met hetzelfde probleem. Doorzoek het topic even zou ik zeggen.

Het kwam erop neer dat je de tickets apart moest boeken en dan moest bellen om ze laten koppelen.
Dat telefonisch koppelen was overigens niet mogelijk bij Iberia. Wel mijn best voor gedaan, niet gelukt.

[ Voor 21% gewijzigd door G33st op 08-07-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Intussen kan ik KLM maar niet bereiken voor mijn ontbrekende voucher. Tenminste, misschien als ik ze ga proberen te bellen wel. Op Messenger heb ik al 3x achter elkaar dit ontvangen nu, ook na telkens aan te hebben gegeven dat ik wel nog hulp nodig heb:

Het is drukker dan gebruikelijk, onze excuses hiervoor. Mocht je onze hulp nog nodig hebben, dan horen we het graag. (Tip: stuur gelijk je boekingscode mee, mocht je dit nog niet hebben gedaan. Zo kunnen we je sneller assisteren!)

Vraag me af of er ooit nog een mens naar gaat kijken en wat je daarvoor moet doen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-07-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nee is niet verplicht.. een aantal mensen op de 'dutch in de UK' FB group hebben email contact gehad met ambassade en die zijn er erg blase over eigenlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:04
Fly-guy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Vooral dat laatste. Heb het niet precies gechecked, maar op onze vlucht (en je ziet het vaker) staat het toestel feitelijk maar een uur aan de grond. Dat kom je in een situatie terecht waar ik thuis ook wel van beticht ben, in tien minuten ergens een doekje overheen doen en claimen dat je goed hebt schoongemaakt >:)

Gisteren overigens bericht gehad dat onze vlucht naar Indonesië in augustus is verplaatst naar een ander tijdstip (als in; op de middagvlucht gezet i.p.v. de geboekte avondvlucht). Kijken of dit reden kan zijn om de hele boel te annuleren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:26:
Intussen kan ik KLM maar niet bereiken voor mijn ontbrekende voucher. Tenminste, misschien als ik ze ga proberen te bellen wel. Op Messenger heb ik al 3x achter elkaar dit ontvangen nu, ook na telkens aan te hebben gegeven dat ik wel nog hulp nodig heb:

Het is drukker dan gebruikelijk, onze excuses hiervoor. Mocht je onze hulp nog nodig hebben, dan horen we het graag. (Tip: stuur gelijk je boekingscode mee, mocht je dit nog niet hebben gedaan. Zo kunnen we je sneller assisteren!)

Vraag me af of er ooit nog een mens naar gaat kijken en wat je daarvoor moet doen 8)7
Ik heb ook veel problemen gehad met het bereiken van de KLM. Via de telefoon was het domweg onmogelijk (je krijgt alleen de melding dat het te druk is en de verbinding wordt verbroken), via WhatsApp is een deel wel gelukt. En een ander deel is via Facebook Messenger gelukt, uiteindelijk ben ik er wel weken mee bezig geweest.

Als je de mazzel hebt een hogere status te hebben, schijnt het een veel minder groot probleem te zijn als ik sommigen hier mag geloven :X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37
G33st schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Ondertussen nog een stukje minder praktisch geworden.

Vanwege een geannuleerde vlucht in mei, gingen we van 1 boeking met 5 personen naar 5 vouchers (die niet gecombineerd konden worden (5 x 550 euro).

Uiteindelijk besloten een nieuwe vlucht te boeken in oktober. Dit werden dus 5 separate boekingen (5x 320). Ook deze vlucht is geannuleerd. Daarnaast was ook nog eens niet de volledige voucher benodigd.

Eindresultaat: 10 separate vouchers, die niet gecombineerd kunnen worden (5 x 130 en 5x 320).
Zojuist nogmaals een poging gedaan om vouchers te combineren bij Iberia. Blijkt helaas nog steeds niet mogelijk.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met vouchers omzetten naar geld? Eventueel met behulp van een rechtsbijstandsverzekering?

offtopic:
Eigenlijk mag ik ook niet heel hard klagen, toen we in mei het ticket voor oktober boekten, bestond er uiteraard ook de kans dat de vlucht geannuleerd zou worden zonder voucher

[...]

Dat telefonisch koppelen was overigens niet mogelijk bij Iberia. Wel mijn best voor gedaan, niet gelukt.
Lekker handig, ik heb toen uiteindelijk wel contact gehad. Via Twitter melde ze dat ze telefonisch 3 vouchers konden doen. Via de telefoon zeiden ze dat maar 2 kon. Naja inmiddels had ik al geboekt.... Alleen idd nog 5 vouchers nu met nog een restbedrag. Tja... wie weet kunnen we ooit eentje gebruiken, aan de andere kant we hebben €x betaald voor een vlucht dusja dat ze nu wat goedkoper zijn is jammer maar helaas, geld was anders ook weg. Wacht wel even tot de chaos een beetje klaar is voor ik daar eens over ga informeren.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

G33st schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:12:
[...]

offtopic:

[...]

Da's jammer - het klinkt eerder als onwil. Iemand anders had het wel voor elkaar gekregen (en technisch is het een eitje). Na boeking is dat vaak niet meer dan wat berichtjes in de boeking zetten voor de check-in enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:30:
Nee is niet verplicht.. een aantal mensen op de 'dutch in de UK' FB group hebben email contact gehad met ambassade en die zijn er erg blase over eigenlijk..
Dank :)

Nog een paar weken en maar zien of de vlucht uberhaupt doorgaat...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik snap er werkelijk waar niets meer van nu.

Hoe dubbel kan je voorwaarden ( in het Engels ook nog ) wegzetten op je website KLM ?

Wij hebben begin Feb. een vlucht naar JFK geboekt ( 2x heen 21-10 en 2x retour 26-10 )
Nu krijgen we de mail - vlucht geannuleerd, maar is opnieuw ingedeeld in een andere ( voordeligere ) vlucht met niet eens 2 aaneengesloten zitplaatsen :| ( ééntje ertussen )

Maar ook op diezelfde overzichtspagina -
Vlucht geannuleeerd, vraag uw geld terug, of een voucher.
We hebben non-refundables, omdat we er stiekem niet vanuit gingen DAT het zover zou komen ( nogmaals, begin februari )

Kan ik nu ondanks het non-refundable mijn geld terugkrijgen, of alleen een voucher ( en pas over een jaar geld retour ) ?
Je wordt verwezen naar een pagina ( Engels ) met 3 opties, waarvan de booked before april de juiste is.
Maar daarin wordt ook weer verwezen naar de ticketvoorwaarden ( non-refundable ? )
Nergens 'hard' weggezet dat je een voucher krijgt, of zelfs maar een bevestiging als je op 'ik wil mijn centen terug' <- ja, je krijgt terug of Nee, niets terug - ga nu door

Ik heb in deze situatie geen zin om in NY te zitten ( in oktober zal het niet veel beter zijn geworden )
Met alles wat daar gesloten is, kan je nog beter in een hutje op Scheveningen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreshMaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:39:
Ik snap er werkelijk waar niets meer van nu.

Hoe dubbel kan je voorwaarden ( in het Engels ook nog ) wegzetten op je website KLM ?

Wij hebben begin Feb. een vlucht naar JFK geboekt ( 2x heen 21-10 en 2x retour 26-10 )
Nu krijgen we de mail - vlucht geannuleerd, maar is opnieuw ingedeeld in een andere ( voordeligere ) vlucht met niet eens 2 aaneengesloten zitplaatsen :| ( ééntje ertussen )

Maar ook op diezelfde overzichtspagina -
Vlucht geannuleeerd, vraag uw geld terug, of een voucher.
We hebben non-refundables, omdat we er stiekem niet vanuit gingen DAT het zover zou komen ( nogmaals, begin februari )

Kan ik nu ondanks het non-refundable mijn geld terugkrijgen, of alleen een voucher ( en pas over een jaar geld retour ) ?
Je wordt verwezen naar een pagina ( Engels ) met 3 opties, waarvan de booked before april de juiste is.
Maar daarin wordt ook weer verwezen naar de ticketvoorwaarden ( non-refundable ? )
Nergens 'hard' weggezet dat je een voucher krijgt, of zelfs maar een bevestiging als je op 'ik wil mijn centen terug' <- ja, je krijgt terug of Nee, niets terug - ga nu door

Ik heb in deze situatie geen zin om in NY te zitten ( in oktober zal het niet veel beter zijn geworden )
Met alles wat daar gesloten is, kan je nog beter in een hutje op Scheveningen zitten ;)
Dat non-refundable slaat op als jij het annuleert.. nu zij het annuleren is het een ander verhaal lijkt me.. ik zou gewoon proberen geld terug te krijgen bij KLM danwel je reisverzekering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Dat non-refundable slaat op als jij het annuleert.. nu zij het annuleren is het een ander verhaal lijkt me.. ik zou gewoon proberen geld terug te krijgen bij KLM danwel je reisverzekering..
Daar ligt voor mij nu de crux, de oorspronkelijke vlucht is geannuleerd, maar we zijn omgeboekt naar een andere vlucht, Zelfde dag, uur eerder.

Of zou dat niet uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreshMaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Daar ligt voor mij nu de crux, de oorspronkelijke vlucht is geannuleerd, maar we zijn omgeboekt naar een andere vlucht, Zelfde dag, uur eerder.

Of zou dat niet uitmaken ?
Ja dat is een lastige, dan heb je waarschijnlijk minder kans op geld terug aangezien ze alsnog de dienst leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Via hun messenger al een bericht ingeschoten, met vluchtnr en naam, maar na 24 u krijg je een automatische mededeling dat het druk is, en je beter een bericht met naam en vluchtnummer kan achterlaten :|

Grr... schiet echt niet op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

Grouchy

meep meep

Niks lastig aan. EU 261 is hier nog steeds van toepassing:

Terugbetaling, alternatieve vlucht of nieuwe boeking bij annulering
De luchtvaartmaatschappij moet u de keuze bieden tussen:
  • terugbetaling van uw ticket en, als u een aansluitende vlucht heeft, een terugvlucht naar de luchthaven van vertrek bij de eerste gelegenheid
  • een alternatieve vlucht naar uw eindbestemming bij de eerste gelegenheid,
  • een alternatieve vlucht op een door u te kiezen latere datum onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, mits er plaats is op die vlucht
(Dat geld terug zal wel maanden duren..)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:10:
Niks lastig aan. EU 261 is hier nog steeds van toepassing:
Zou je denken ?

Want er is dus nu een alternatieve vlucht aangeboden tegen, in mijn ogen, mindere voorwaarden ( gescheiden zitplaatsen )
Maar in het geschreven gedeelte is er een alternatieve vlucht gekomen.

Dat het geld terug langer duurt, prima ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWPg6ceD2LYg2uRj5pq5oomHxXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xXlO9y8ZLw1OBi9HLH1odxwa.png?f=user_large

https://www.klm.nl/trip/refund

Hier staat 'afhankelijk wie de vlucht annuleerd'
En zoals ik al aangaf, de vlucht is geannuleerd, maar opnieuw ingepland ...

Geldt dan die annulering, of annuleer ik ( de nieuwe vlucht )
Hier was geen keuze in, deze kreeg ik direct bij de mail

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 10-07-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FreshMaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Zou je denken ?

Want er is dus nu een alternatieve vlucht aangeboden tegen, in mijn ogen, mindere voorwaarden ( gescheiden zitplaatsen )
Maar in het geschreven gedeelte is er een alternatieve vlucht gekomen.

Dat het geld terug langer duurt, prima ...
Ja, als de luchtvaartmaatschappij annuleert moeten ze u de keuze bieden.
Heb in het verleden en zeker de laatste maanden er verschillende malen ermee te maken gehad, vooral niks zelf gaan annuleren maar contact opnemen met de airline en een refund aanvragen.

Als je voor een van de eerder genoemde opties kiest dan heb je natuurlijk niet langer recht op de andere twee.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 10-07-2020 20:52 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:22:
[...]
Als je voor een van de eerder genoemde opties kiest dan heb je natuurlijk niet langer recht op de andere twee.
Nee, dat is duidelijk, het is er één van de drie ...

Mijn issue is meer da onduidelijkheid over de pagina.
Even mijn twitteraccount onder het stof vandaan getrokken, en public shaming aangezet
( valt ook wel weer mee, netjes de vraag gesteld natuurlijk ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTm04905aEFRhezCzHfJQaERUXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5yy6LCj63oQeKmugR4wHPN6j.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FreshMaker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Nee, dat is duidelijk, het is er één van de drie ...

Mijn issue is meer da onduidelijkheid over de pagina.
Even mijn twitteraccount onder het stof vandaan getrokken, en public shaming aangezet
( valt ook wel weer mee, netjes de vraag gesteld natuurlijk ;) )
[Afbeelding]
KLM is een EU carrier & jullie vlucht vertrekt vanuit EU: EU 261 van toepassing

Copy paste uit de EU261

Artikel 5

Annulering

1. In geval van annulering van een vlucht:

a) wordt de betrokken passagiers door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijstand geboden als bedoeld in artikel 8;

->>

Artikel 8

Recht op terugbetaling of een alternatief reisplan

1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers de keuze tussen:
a)

volledige terugbetaling van het ticket binnen zeven dagen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, lid 3, tegen de prijs waarvoor het gekocht was, voor het gedeelte of de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt en voor het gedeelte en de gedeelten die reeds zijn gemaakt indien verder reizen in het licht van het oorspronkelijke reisplan van de passagier geen zin meer heeft, alsmede in voorkomend geval,

— een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt bij de eerste gelegenheid;

b) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming bij de eerste gelegenheid; of

c) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming, op een latere datum naar keuze van de passagier, indien er plaats beschikbaar is.

2. Lid 1, onder a), is ook van toepassing op passagiers wier vlucht onderdeel is van een pakket, behalve wat het recht op terugbetaling betreft indien dit recht bestaat krachtens Richtlijn 90/314/EEG.

3. Wanneer, in het geval waarin een stad of regio wordt bediend door meerdere luchthavens, de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert een passagier een vlucht aanbiedt naar een andere luchthaven dan die waarvoor was geboekt, draagt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de kosten van de reis van die andere luchthaven naar de luchthaven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
uiteindelijk ( bijna 2 dagen later ) hebben ze op de FB van mijn wederhelft een reactie gegeven..
Vooralsnog voor een voucher gekozen, om even af te wachten of we nog iets kunnen doen in het voorjaar/zomer 2021 daarmee.
En zo niet, refund aanvragen.

Nu het hotel nog, die zijn weer afhankelijk van de inreis mogelijkheden, die vanaf september gelden.
De ter plaatse al geboekte extra's moet ik even bekijken, maar is misschien al verloren 'inzet' ( 500€ aan NY- tourist card )

* FreshMaker boekt nooit meer zolang van te voren, met betaling :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:20
ToolkiT schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Daar is een reisverzekering niet voor. Ook een annuleringsverzekering dekt het niet. Als KLM annuleert dan moet die het terugbetalen en als dat lastig is de enige andere manier de creditcard maatschappij, als je tenminste met je creditcard hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De Star-Alliance lounge op AMS lijkt nog dicht te zijn. Aspire ernaast is blijkbaar wel open. Heeft iemand ervaring met het toegang krijgen tot Aspire mbv een Star (Gold) of business ticket op LH of A3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Ik heb m'n tickets bij KLM via m'n creditcard betaald.. KLM weigerde de wet te volgen (geld terugboeken) dus heb m'n creditcardmaatschappij het geld terug laten storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 06:15
Nopheros schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 02:04:
Ik heb m'n tickets bij KLM via m'n creditcard betaald.. KLM weigerde de wet te volgen (geld terugboeken) dus heb m'n creditcardmaatschappij het geld terug laten storten.
Echt good for you, zo zie je maar weer hoe handig een creditcard is. Ik boekte eind december 2019 ‘s avonds laat en was te lui om mijn creditcard te pakken. Via iDeal vliegtickets gekocht en het eindstand is dat ik sinds maart op m’n geld aan het wachten ben.
Dear Mr ,

Thank you for your email and our apologies for the late reply.

I am pleased to inform you that we have received your refund request in good order on 14 May 2020.
Our department will handle your request with the utmost care.
Please note that due to the outbreak of COVID-19, our handling times are significantly longer. We
will handle your request as soon as possible.
Once your request is approved, you will receive a confirmation by mail.

We thank you for your patience.

Yours sincerely,

Cheng
KLM Refund Team
Zodra er een vaccin komt en de wereld langzaam zoals het oude wordt, weet ik één ding zeker: nooit meer KLM voor mij. De gebrekkige communicatie, de slechte bereikbaarheid, de smoesjes etc. Terwijl het een bedrijf is die de meeste steun heeft gekregen middels de NOW-regeling.

https://nos.nl/artikel/23...angers-now-loonsteun.html

[ Voor 17% gewijzigd door baba420 op 11-07-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan is Booking toch wel een tikkeltje erger hoor. Gigantische winsten de afgelopen jaren, maar allemaal weggesluisd, en nu staat hen het water aan de lippen. Dat is wat anders dan airlines die vaak met dunne marges werken.

Ik snap je frustratie, maar hier was geen draaiboek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarom kun je KLM-vouchers eigenlijk niet gebruiken voor Transavia-vluchten? Vind het maar raar :+

NON REFUNDABLE NON TRANSFERABLE VALID FOR 1 YEAR ON AF KL DL VS KQ ONLY staat erop.

Eindelijk mijn laatste voucher gekregen trouwens, die was blijven hangen in de mailserver volgens KLM. Was in mei al geissued.

Boekingskosten zijn 2x niet terugbetaald, maar ik begreep dat als je een nieuwe vlucht met een COVID-voucher boekt, deze niet worden gerekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog meer nieuws: zit even op de KLM-site vluchten te zoeken, en het is nu mogelijk om een mixed fare flight te boeken! Vlak vóór COVID-19 kon dat volgens mij nog niet!

Dus je kunt heen in business en terug in economy bijvoorbeeld. Kan fijn zijn als je bijv. alleen WBC neemt om te kunnen slapen tijdens een nachtvlucht. Dagvlucht kan dan in economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Transavia is de lowcost-dochter natuurlijk hé. Al zijn er legio verbindingen die KLM aanbiedt als codeshare (Transavia operated). Misschien moet je zoiets boeken? Eventueel met een Thalys aansluitend op je terugreis (met overstap in AMS dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:49:
Nog meer nieuws: zit even op de KLM-site vluchten te zoeken, en het is nu mogelijk om een mixed fare flight te boeken! Vlak vóór COVID-19 kon dat volgens mij nog niet!

Dus je kunt heen in business en terug in economy bijvoorbeeld. Kan fijn zijn als je bijv. alleen WBC neemt om te kunnen slapen tijdens een nachtvlucht. Dagvlucht kan dan in economy.
Dat is al een tijdje, sinds de nieuwe booking site.

Mag niet in combinatie met economy light.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 12-07-2020 18:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Klm geeft dubbele xp's voor alle afkl vluchten tot het einde van het jaar.

Retourtje in business class kan op deze manier vrij hard gaan qua XPs! Binnen Europa, met overstap, heb je al snel 120xp te pakken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W-ares
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-01 14:23
Heeft iemand onlangs gevlogen van AMS naar LHR?

KLM vraagt €71 en BA €40. Vanwaar zulke grote verschillen?

Ik vlieg liever met KLM maar zomaar €31 goedkoper is toch te aantrekkelijk om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

W-ares schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:52:

Ik vlieg liever met KLM maar zomaar €31 goedkoper is toch te aantrekkelijk om te laten liggen.
Jij bent een Nederlander en dan mag je bij KLM meer betalen. Grote kans dat een Brit die met KLM van LHR naar AMS moet minder betaalt. Maar die betaalt dan weer meer bij BA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
W-ares schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:52:

Voor zo'n korte vlucht maakt het toch niet uit. Of je moet niet van de klassieke muziek bij het boarden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W-ares
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-01 14:23
Even voor de zekerheid, reizigers vanuit Amsterdam richting Londen hoeven dus in Engeland niet in quarantaine en dus ook geen formulier voor verblijfsgegevens in te vullen?

Edit: Nederland staat op de lijst van vrijstelling van quarantaine en hoef je dus niet een formulier in te vullen voor je verblijfsgegevens.

https://www.gov.uk/guidan...covid-19-travel-corridors

[ Voor 52% gewijzigd door W-ares op 14-07-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

W-ares schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:49:
Even voor de zekerheid, reizigers vanuit NL hoeven dus niet in quarantaine en dus ook geen formulier voor verblijfsgegevens in te vullen?
https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Las gisteren dit bericht: UNITED AIRLINES HERVAT ROUTE MÜNCHEN-WASHINGTON

De VS zijn toch gesloten voor EU burgers en andersom tot eind dit jaar? Hoe is het dan mogelijk dat er toch nog zoveel passagiersvluchten tussen de EU en de VS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:11:

De VS zijn toch gesloten voor EU burgers en andersom tot eind dit jaar? Hoe is het dan mogelijk dat er toch nog zoveel passagiersvluchten tussen de EU en de VS zijn?
Repatriëringsvluchten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:24:
Klm geeft dubbele xp's voor alle afkl vluchten tot het einde van het jaar.

Retourtje in business class kan op deze manier vrij hard gaan qua XPs! Binnen Europa, met overstap, heb je al snel 120xp te pakken op deze manier.
De hoeveelheid XP die ik vóór december moet halen om platinum te worden (nog 280 ofzo) is desalniettemin zo hoog dat XP's geen reden meer zijn om KLM te vliegen tot na de kwalificatieperiode aangezien de teller dan toch naar 0 gaat.

Een reis naar Australië stond nog op de planning en in BC tikt dat natuurlijk wel lekker aan, maar helaas, dat zal voor Europeanen wel ontoegankelijk blijven tot 2021 ofzo. En 20+ uur een mondkapje op is ook best wel een hele tijd. Dus gaat hem niet worden.

Zit nu een reis te plannen naar Wenen (lang weekend), en EasyJet is zo'n 90 euro goedkoper retour, met prima vluchttijden. De enige reden om met KLM te boeken is dat ik dan mijn verzameling vouchers kan inzetten, en omgerekend een tientje ofzo aan miles krijg. Iemand nog andere redenen? :+

(even los van onze nationale maatschappij steunen enzo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Je zou toch denken dat na 4 maand iedereen nu wel weer op zijn eigen continent zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Je zou toch denken dat na 4 maand iedereen nu wel weer op zijn eigen continent zou zijn :)
Ik denk dat we met z'n allen onderschatten hoeveel expats er zijn wereldwijd, die toch terug willen. Daarnaast heb je natuurlijk mensen die semi-permanent in een ander land wonen/werken, die toch graag willen reizen om familie te zien ed. En dat kan/mag zo lang er geen resitricties zijn op entree.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:32:
[...]

De hoeveelheid XP die ik vóór december moet halen om platinum te worden (nog 280 ofzo) is desalniettemin zo hoog dat XP's geen reden meer zijn om KLM te vliegen tot na de kwalificatieperiode aangezien de teller dan toch naar 0 gaat.
Ben je nu Gold of Plat?

Als je al Plat bent is het inderdaad niet direct nuttig om nu meer te gaan vliegen, tenzij je verwacht meer dan die 280XP's te gaan halen...omdat alle missende XP's toch al worden aangevuld door Flying Blue (eenmalig).

Aan de andere kant, als je wel die 280 voorbij kunt gaan, of momenteel Gold bent en de 180 voorbij kunt gaan, dan heeft dat wel voordelen: Alle extra XP's neem je mee naar volgend jaar.

Ikzelf ben Gold en had genoeg XP's 'over' van vorig jaar zodat ik in Maart al genoeg XP's had om te her-kwalificeren (180 dus). Strikt genomen hoef ik dit jaar dus niets meer te doen.

Maar voor volgend jaar wil ik wel graag met een positief XP saldo starten. Maakt het makkelijker om, indien het aantal vluchten volgend jaar wat minder is, om toch minimaal op Gold te blijven. Dus ik denk er wel degelijk aan om mischien een van mijn Europese retourtjes in AF business class te doen. Deze tijd vlieg ik toch liever in business (voelt toch wat veiliger, hoewel het technisch waarschijnlijk geen zak uitmaakt). Een zo'n retourtje is direct 120 XP's met deze promotie. Scheelt weer flink bij het opstarten volgend jaar.

Bedenk me net...dat met 120XP extra dat ik waarschijnlijk direct naar Plat zou gaan in dat geval. Hmz..dat heb ik getracht af te houden...liever op Gold en dan flink wat XP's meenemen naar volgend jaar. Maar Plat heeft natuurlijk ook voordelen, niet op z'n minst dat als ik volgend jaar 0x zou vliegen dat ik dan maximaal een enkel niveau kan terugvallen (Gold dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:11:

Zakelijk reizen is nog wel mogelijk (met wat ondersteunende documenten over de noodzaak), zelfde met migratie, is ook gewoon nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Ben je nu Gold of Plat?
[...]

Bedenk me net...dat met 120XP extra dat ik waarschijnlijk direct naar Plat zou gaan in dat geval. Hmz..dat heb ik getracht af te houden...liever op Gold en dan flink wat XP's meenemen naar volgend jaar. Maar Plat heeft natuurlijk ook voordelen, niet op z'n minst dat als ik volgend jaar 0x zou vliegen dat ik dan maximaal een enkel niveau kan terugvallen (Gold dus).
Ben nu gold, nog een kleine 280 XP nodig om op plat uit te komen. Doe ik nu niks, dan blijf ik gewoon gold ivm de regeling. Vlieg ik een beetje dan worden die XP toch naar 0 gereset eind dit jaar als de periode afloopt. Die reset maakt het gewoon niet zo interessant allemaal.

Maar met dubbele XP is een retourtje Australië dan wel weer leuk, wanneer je het ook doet. Of twee retourtjes naar bijvoorbeeld BKK of equivalent. Alleen zie ik dat niet per se gebeuren voordat mijn kwalificatieperiode eindigt dus. En dan kun je net zo goed 100% op prijs shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Als je nu nog maar op 20XP zit is het wellicht idd de moeite om lekker het eind van het jaar af te wachten. Die missende 160XP komt toch wel.

Voor diegenen die wel al (bijna) aan hun quota zitten is het wellicht wel interessant om wat extra XP's op te halen in deze periode - dat kan meegenomen worden en geeft voordelen in de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

orf

Mijn vlucht voor 25-28 september naar Wenen (vanaf Rotterdam) is afgelopen vrijdag geannuleerd dood Transavia. Ik vind het nogal gek dat ze nu al annuleren terwijl de vlucht pas over ruim 2 maanden is. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kans is reëel dat zij vluchten schrappen omdat de bezetting te laag is en ze dus hun frequentie verlagen. Maar alleen zij gaan jou dat kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18-09 12:25
Ok, omdat er hier veel kennis zit deze case maar eens voorleggen.

Ik heb een collega uit India die hier als ExPat bij hetzelfde bedrijf als waar ik nu zit werkt. Haar gezin is nog in India, en als COVID niet had toegeslagen was dat gezin dit jaar hier al een keer geweest en zij in India. Maar nu alle reizen wat moeizaam zijn, is dat er niet van gekomen. Ze heeft overigens alle papieren om India in te komen, en ook weer terug hier naar toe (incl 14d zelfquarantine).

Mama wil graag haar kindjes weer zien, dus op zoek naar een vlucht. Volgens de ambassade mogen alleen Air India en KLM rechtstreeks vliegen tussen AMS en BOM. KLM lijkt dat inderdaad ook te doen, gelet op de vluchtgeschiedenis van KL877: https://uk.flightaware.com/live/flight/KLM877

Deze flight history lijkt prima in lijn te zijn met het vluchtschema wat KLM zelf publiceert:
FLIGHT SCHEDULE
DIRECT FLIGHTS:
Tue 12:15 Amsterdam (AMS) 00:30 Mumbai (BOM) 2
KL 877 Non-stop Airbus A330-200 (332) 8:45 Effective 2020-08-04 through 2020-09-22
The flight arrives 1 day after departure.
Wed,Fri,Sun 12:15 Amsterdam (AMS) 00:30 Mumbai (BOM) 2
KL 877 Non-stop Airbus A330-300 (333) 8:45 Effective 2020-08-05 through 2020-09-27

Tue,Wed,Fri,Sun 12:15 Amsterdam (AMS) 00:30 Mumbai (BOM) 2
KL 877 Non-stop Airbus A330-300 (333) 8:45 Effective 2020-09-29 through 2020-10-23
Thu,Sat 16:40 Amsterdam (AMS) 04:40 Mumbai (BOM) 2
KL 877 Non-stop Boeing 777-200 (772) 8:30 Effective 2020-07-02 through 2020-08-01
Tue,Sun 16:40 Amsterdam (AMS) 04:40 Mumbai (BOM) 2
KL 877 Non-stop Boeing 777-200 (772) 8:30 Effective 2020-07-05 through 2020-08-02
Maar denk je nou dat er tickets te krijgen zijn voor deze of volgende maand?!? Helpdesk zegt "kijk maar effe online wat er beschikbaar is", online systeem zegt "nope, geen beschikbaarheid tenzij met etihad via Abu Dhabi".

Lang verhaal kort: KLM zegt dat ze vliegen, KLM vliegt ook, maar KLM verkoopt geen tickets? Snappen jullie hier iets van en/of hebben jullie de gouden tip?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
@Hmmbob Zonet even een kijkje genomen op Google Flights. Voor komende maand inderdaad geen directe vluchten beschikbaar. Kan het zijn dat de vluchten volgeboekt zijn?

Vanaf 1 september zijn die vluchten wel beschikbaar (ook op de website van KLM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Gezien de dubbele XP zit ik te kijken naar toch nog een snelle Flying Blue XP-run eind deze maand. Ik heb een leuke route met Air Europa gevonden, maar vraag me af of ik hiervoor XP ontvang. Ze zijn aangesloten bij Skyteam, en de FB website zegt dat het mogelijk is maar dat opbrengt verschilt per boekingsklasse. Twee vraagjes:
- Waar kan ik de boekingsklasse zien voordat ik boek?
- En indien een boekingsklasse 50% oplevert, geldt dit dan ook voor de XP of enkel de miles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Leetness schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:16:
Gezien de dubbele XP zit ik te kijken naar toch nog een snelle Flying Blue XP-run eind deze maand. Ik heb een leuke route met Air Europa gevonden, maar vraag me af of ik hiervoor XP ontvang. Ze zijn aangesloten bij Skyteam, en de FB website zegt dat het mogelijk is maar dat opbrengt verschilt per boekingsklasse. Twee vraagjes:
- Waar kan ik de boekingsklasse zien voordat ik boek?
- En indien een boekingsklasse 50% oplevert, geldt dit dan ook voor de XP of enkel de miles?
Boekingsklasse is economy, premium economy (hebben ze niet dacht ik), business, first (hebben ze niet). Dat bepaalt XP. Dit kun je terugvinden op de FB website. Het gaat om de cabin dus, niet om de subklasse waarin je boekt die je niet altijd kunt zien (vaak op het einde van het boekingsproces bij details, maar niet relevant dus).

50% geldt alleen voor de miles. Dat kun je terugvinden in de boekingsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

en let op dat business O je helemaal niets geeft bij Air Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mrsar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:45:
en let op dat business O je helemaal niets geeft bij Air Europe
Oh shit, dat wist ik niet eens. Niet eens XP?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Oh shit, dat wist ik niet eens. Niet eens XP?
nada helemaal niets, zoek maar terug in het topic, meerdere mensen hebben er helaas niet goed opgelet.

En meestal kan je niets anders online boeken dan O dus dan moet je bellen voor de boeking in een andere boekingsklasse.

als je kl/af vluchtnummer heb , maar er wordt gevlogen door air europe dan zou je wel gewoon alles moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Ik realiseer me ook dat dubbele FB XP/Miles enkel geldt op KL/AF tickets, en dus niet op tickets geboekt bij UX. Toch nog maar even terug naar de tekentafel in dat geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Leetness op 17-07-2020 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:10:

Lang verhaal kort: KLM zegt dat ze vliegen, KLM vliegt ook, maar KLM verkoopt geen tickets? Snappen jullie hier iets van en/of hebben jullie de gouden tip?
Bij de meeste vluchten nemen ze dacht ik alleen vracht mee, relief vluchten uitgezonderd;
Bombay: 4x per week (alleen vracht)
Delhi: 4x per week (alleen vracht)

"Vanaf 22 maart (05:30 Indiase tijd) is het luchtvaartmaatschappijen verboden om passagiers in India te laten landen. Hierdoor vallen de reguliere vliegmogelijkheden van India naar andere landen ook uit."

[edit] Even een linkje opzoeken:

https://insideflyer.nl/klm-bestemmingen-juni-2020/

en hier is een schema van relief vluchten:

https://www.nederlandwere...twoorden/reisadvies-india

[ Voor 28% gewijzigd door Grouchy op 17-07-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Leetness schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:50:
Ik realiseer me ook dat dubbele FB XP/Miles enkel geldt op KL/AF tickets, en dus niet op tickets geboekt bij UX. Toch nog maar even terug naar de tekentafel in dat geval.
eigenlijk 1 van de weinige opties die er zijn momenteel is een route via cdg vanaf ams. bv een ams-cdg-bud, ik weet niet of bv een dus-cdg-ams-bll momenteel mag/kan / betaalbaar is,je moet namelijk echt opzoek naar betaalbare gele landen :P

als ik nu naar MEX zou mogen vliegen had ik dat gedaan voor 1k euro,via cdg voor xp optimalisatie haha,maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Overigens vind ik het wel raar dat NL de grens opengooit voor toeristen uit allerlei landen die NL zelf op oranje houdt. Beetje rare boodschap geeft dat af, een beetje als ouders die super beschermend zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmbob schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:10:
KLM doet op dit moment alleen vrachtvluchten naar Mumbai. Alle normale directe vluchten in de dienstregeling zijn gecanceled. Air India doet héél incidenteel nog wat directe repatriëringsvluchten (o.a. eentje op 28 juli) maar voor de rest zit je vast aan een overstap.
Lufthansa via Frankfurt is je beste optie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:45:
Overigens vind ik het wel raar dat NL de grens opengooit voor toeristen uit allerlei landen die NL zelf op oranje houdt. Beetje rare boodschap geeft dat af, een beetje als ouders die super beschermend zijn.
Het kan ook zijn dat een land oranje is omdat dat land ons niet laat inreizen. Denk dan bijv. aan nieuw Zeeland of Denemarken in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18-09 12:25
Daniel schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:51:
[...]

KLM doet op dit moment alleen vrachtvluchten naar Mumbai. Alle normale directe vluchten in de dienstregeling zijn gecanceled. Air India doet héél incidenteel nog wat directe repatriëringsvluchten (o.a. eentje op 28 juli) maar voor de rest zit je vast aan een overstap.
Lufthansa via Frankfurt is je beste optie op dit moment.
Haar beste optie, maar thanks. Toevalligerwijs net ook samen gevonden. Blijkbaar heeft India vandaag (as we speak) maatregelen versoepeld, dus ze wacht even af of KLM misschien snel beschikbaarheid krijgt. T gaat om halverwege volgende maand, dus er is nog tijd.

Thanks all (speciaal ook @Grouchy) voor meedenken. Zo zie je maar - veel kennis in de groep :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Gisteren voor het eerst weer gevlogen in een lange tijd - terug naar NL. Business class met Aegean. De service is nog steeds ver below par (prepackaged foodstuff), maar het feit dat je wat meer ruimte hebt aan boord is wel erg fijn. In dit specifieke geval had ik de volledige 3 rijen van een A320 voor mezelf terwijl economy vrij vol zat - dat is wel fijn tijdens deze tijden. Was in ieder geval goed gevoel om weer te kunnen vliegen.

Wat me wel opviel bij aankomst op Schiphol..is hoe vreselijk laks iedereen is met de mondmaskers. Dat is echt opvallend hoe groot het percentage mensen zonder masker is op Schiphol vergeleken met, bijv, Athene waar ik vandaan kwam.

Niet iedereen mag het eens zijn met de redenen om die dingen te dragen - maar het is wel de regel. Zelfs sommige schiphol medewerkers lopen rond met het masker in de hand. Gaat een beetje offtopic hier verder, mar was wel iets dat me erg opviel in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 20-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
johnvolkering schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:18:
Heeft iemand ervaring met geld terug van corona geannuleerde vluchten met Vueling?

Ik kom niet in contact met hun (telefonisch) en de website heeft ook z'n beperkingen.
Heb jij inmiddels al geluk gehad? Ik heb in de periode April tot en met nu meerdere keren gebeld.
De boodschap was simpel: Als je een refund wil, moet je bellen. Vervolgens bel je:

In de maanden April en Mei werd gezegd dat ze nog bezig waren met de vluchten tot en met 16 April en dat je later moest bellen. Vanaf Juni werd gezegd dat je je refund via de site kon regelen (kon niet) en nu kom ik niet eens meer bij mijn boeking. Dan staat er dat je moet bellen, waar je vervolgens naar de site wordt gestuurd.

Ik ga dit maar bij ICS neerleggen denk ik, voordat het te laat is.

Edit: En gelukt, met de 2e keer bellen vandaag kreeg ik iemand aan de lijn 8)7 Voor de duidelijkheid, niet op het NL nummer maar op dit nummer: +34931222065

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 20-07-2020 14:41 ]

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 114 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2