Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dit is voor de luchtvaartmaatschappijen natuurlijk niet zo een issue. Er wordt met revenue/yield management gewerkt. Een aantal stoelen gaan de deur uit voor minder dan 40 euro, de rest voor meer. Ook bij Wizz, Ryanair etc.Leetness schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:43:
[...]
Redelijk wat, als ik zo even snel op Google Maps kijk.[Afbeelding]
[...]
Je moet wel onderscheid maken tussen de "ticketprijs" en de totaalprijs van een ticket. Een ticket van €1 kost met toeslagen al gauw €40-50 bijvoorbeeld. Ik vraag me ten zeerste af of dat nuanceverschil is meegenomen in het nieuwsbericht.
Dus nu worden de 10, 20 stoelen die voor minder dan 40 euro werden verkocht voor 41 euro verkocht. Denk niet dat de maatschappijen daar mee zitten. Ik geloof ook niet dat dit een grote invloed gaat hebben op het aantal reizigers.
Laat de politiek nou eens vol inzetten op alternatieven. Er kan nog zoveel beter op Europese trein gebied en het gaat zo langzaam.
Een groter probleem is dat ze altijd vertraging hebben.Erasmo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 02:30:
maar omdat ze op ieder station met anderhalve paardenkop stoppen ben je 6-8 uur onderweg.
Standaard als vrienden deze kant op komen dat ze een uur of twee uur later pas op komen dagen omdat ze een uur hebben stil gestaan in Duitsland.
Als het 4 uur van Amsterdam naar Berlijn zou zijn voor een normale prijs dan zou ik heel blij zijn.
Zelfde voor Londen; ga niet het dubbele betalen voor een treinreis tov een vlucht.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Of ze dat bos nooit gaan kappen .......Borromini schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:10:
Nee, maar die termijn van 20 jaar is wanneer je de beoogde CO²-compensatie bereikt: dus voor een volgroeide boom. Een boompje van twee jaar verzet op dat vlak nog niet veel.
Een volgroeid bos kan veel meer CO² verstouwen dan een kwekerij met allemaal jonge boompjes.
uiteindelijk komt die CO2 dan toch weer in de lucht terug
Kappen is nog niet zo'n probleem, zolang dat hout maar niet weer omgezet wordt in CO2 (door verbranding en/of verrotting), gebruik als meubelhout of draagbalken in een woning legt die CO2 echt wel goed vast.Bigfoot schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Of ze dat bos nooit gaan kappen .......
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nee, nog niks ontvangen. Zal inderdaad nog wel even duren.FabiandJ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:43:
[...]
[...]
Ik ben benieuwd hebben jullie de restitutie al ontvangen?
Mijn vlucht heb ik op 2 mei geannuleerd en gevraagd om restitutie, maar heb nog niks ontvangen, ik zou 29 mei en 6 juni vliegen.
Al ga ik er vanuit dat het pas Q3 wordt voor we het geld ontvangen, maar ben gewoon benieuwd
Zijn er regels dan zodat het hout de komende paar honderd jaar niet verbrand wordt?Freee!! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:05:
[...]
Kappen is nog niet zo'n probleem, zolang dat hout maar niet weer omgezet wordt in CO2 (door verbranding en/of verrotting), gebruik als meubelhout of draagbalken in een woning legt die CO2 echt wel goed vast.
Of gooien ze het als zogenaamd millieuvriendelijke biomassa in de energiecentrale ter verbranding.
Dat laatste is wel waar ik bang voor ben en waarom ik er problemen mee heb.Bigfoot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Zijn er regels dan zodat het hout de komende paar honderd jaar niet verbrand wordt?
Of gooien ze het als zogenaamd millieuvriendelijke biomassa in de energiecentrale ter verbranding.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Dat is altijd de vraag. Het zijn zo goed als allemaal herbossingsprojecten in Verweggistan, waar niemand er bezwaar tegen heeft omdat het niet in zijn achtertuin is dat er een boompje geplant wordt. Dus in hoeverre je daar controle en overzicht over hebt...Bigfoot schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Of ze dat bos nooit gaan kappen .......
Als dat bos niet gekapt wordt maar zijn natuurlijke cyclus mag doorlopen (en hopelijk is dat zo) dan wordt die boom na zijn dood gewoon door het ecosysteem erin/errond afgebroken en verteerd. Dan komt die CO² niet in de atmosfeer terecht zoals bij verbranding.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Zoveel zijn ze ook nog niet waard, er worden snel groeiende soorten voor gebruikt, dat hout is iets minder geschikt voor duurzame toepassingen.Bigfoot schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:50:
In Verweggistan zijn ze ook niet gek natuurlijk. Die bomen zijn gewoon geld waard, en op een gegeven moment worden die gewoon verkocht.
https://klmtakescare.com/en/content/be-a-hero-fly-co2zero
Het project waarin KLM investeert: https://www.co2ol.de/en/co2ol-tropical-mix/
Nog wat dingetjes die KLM verder doet: https://klmtakescare.com/...ing-our-carbon-footprint-
Vind zelf dat ze wel op de goede weg zijn. De politiek zou een push naar synthetische jet fuel verder kunnen pushen, dit kan bijvoorbeeld deels met overschotenergie uit windparken en zonnepanelen (nacht en midden op de dag). Dat is ook een reden waarom we keihard door moeten blijven gaan met zonne-energie. Dit soort initiatieven komt vanzelf wel tot leven, die overschotten op zeer zonnige dagen maken we wel op straks
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ja, wij houden de ABC-eilanden ook als optie voor het geval dat onze geplande reis niet doorgaat.Sorcerer8472 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:47:
Zat voor de gein even te kijken naar vluchten naar de ABC-eilanden, aangezien ik daar nog niet geweest ben en Rutte aangaf dat die landen ook weer "mogen" vanaf 15 juni, echter KLM vliegt pas vanaf 7 juli zo te zien, en voor de hele maand augustus staat de oorspronkelijke dienstregeling inclusief 747's er nog in. Klinkt handig?
Nog anderen die zitten te kijken naar een reisje die kant op?
Al medio september 2019 hadden we onze vakantie naar het Noord-Westen van de VS geboekt. Vertrek 21 juli... KLM heeft de boel nog niet geannuleerd. Mocht dat gebeuren, dan lijkt een reisje naar de andere gebieden in ons Koninkrijk ons ook wel aantrekkelijk.
Áls de travel ban wordt opgegeven en áls KLM vliegt en áls de situatie mbt corona niet verslechterd, dan durven we het risico wel aan om te gaan reizen volgens het oorspronkelijke plan...
FTFYBorromini schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:53:
Ik hoop het voor jullie, maar zoals de VS evolueert zie ik niet direct een positief reisadvies opduiken. Ik zou er persoonlijk ook niet vast willen zitten als puntje bij paaltje komt, met zo'n pandemie en de helft van de bevolking met een plaat voor hun kop. Het grootste derde enige vierdewereldland van het westen de wereld...
Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Het positieve hieraan is nu misschien wel dat er een enorm grote sociale beweging op gang is gekomen die niet zomaar te stoppen lijkt, en dat dit grote blijvende verandering zou kunnen veroorzaken
i.e. 450 punten nodig om je silver te verlengen, best prima, dat haal ik makkelijk als er weer normaal gevlogen wordt.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Nu Transavia nog; heb een aantal vouchers liggen die ik liever verzilver.Daniel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:38:
AF/KLM biedt nu alsnog geld terug aan klanten die eerder een voucher hebben ontvangen: https://nieuws.klm.com/up...beleid-air-france-en-klm/
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Waarschijnlijk omdat ze volgende week voor het hekje zouden moeten staan en weten dat ze dat nooit zullen winnen.Daniel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:38:
AF/KLM biedt nu alsnog geld terug aan klanten die eerder een voucher hebben ontvangen: https://nieuws.klm.com/up...beleid-air-france-en-klm/
KLM en Transavia volgende week voor de rechter om coronavoucher
Transavia zal dus snel volgen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En hier het addertje:Freee!! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:27:
Mocht er nog iemand van plan zijn naar Cambodja te gaan, neem even USD 3.000,- extra mee.
Leuk verdienmodel.It added that if any passenger tests positive for COVID-19, those on the same flight will be quarantined for 14 days and each will be required to pay $100 for one test and $84 dollars a day to pay for the stay in a hotel or quarantine facility, meals, laundry, sanitary services, doctors and security services.
edit: het land staat overigens op Oranje bij BuZa.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 11-06-2020 17:35 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Precies, want ik kan nu al garanderen, dat in ieder vliegtuig minimaal één persoon zit, waarbij de testuitslag positief is.franssie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:34:
[...]
En hier het addertje:
[...]
Leuk verdienmodel.
Dat is een ander punt, maar inderdaad ook niet onbelangrijk.edit: het land staat overigens op Oranje bij BuZa.
Mijn eerste reactie toen ik dit las was erom te lachen.Freee!! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:38:
[...]
Precies, want ik kan nu al garanderen, dat in ieder vliegtuig minimaal één persoon zit, waarbij de testuitslag positief is.
Maar toen ik erover na ging denken kreeg ik toch gevoel dat het niet helemaal onlogisch is.
Probleem is dat luchtverkeer totaal onmogelijk wordt als dit algemeen toegepast zou worden. Meen dat 2% van de geteste personen in Nederland positief is, dat zal wereldwijd zo ongeveer gelijk liggen.
Dat maakt het statistisch bijzonder onaantrekkelijk om met iets dat groter is dan een Cessna ergens naartoe te vliegen mocht dit gemeengoed worden

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Met een Gulfstream of een Learjet kom je toch een stukje verder en die zijn echt niet zoveel groter.alexbl69 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:32:
[...]
Mijn eerste reactie toen ik dit las was erom te lachen.
Maar toen ik erover na ging denken kreeg ik toch gevoel dat het niet helemaal onlogisch is.
Probleem is dat luchtverkeer totaal onmogelijk wordt als dit algemeen toegepast zou worden. Meen dat 2% van de geteste personen in Nederland positief is, dat zal wereldwijd zo ongeveer gelijk liggen.
Dat maakt het statistisch bijzonder onaantrekkelijk om met iets dat groter is dan een Cessna ergens naartoe te vliegen mocht dit gemeengoed worden.
Een Gulfstream 650 is toch bijna net zo groot als een 737-700Freee!! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:39:
[...]
Met een Gulfstream of een Learjet kom je toch een stukje verder en die zijn echt niet zoveel groter.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Die kende ik nog niet, ik refereerde aan de kleinere modellen.SnowDude schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:59:
[...]
Een Gulfstream 650 is toch bijna net zo groot als een 737-700
Misschien net zo lang, maar toch echt niet net zo groot. Of hoe krijg je 150 pax in een Gulfstream 650?SnowDude schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:59:
[...]
Een Gulfstream 650 is toch bijna net zo groot als een 737-700
MTOW van een Gulfstream is 47 ton, van een 737-700 is 70 ton.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 12-06-2020 08:02 ]
Signatures zijn voor boomers.
Volgen mij heeft een G650 max 18 passagiers officieelMaasluip schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Misschien net zo lang, maar toch echt niet net zo groot. Of hoe krijg je 150 pax in een Gulfstream 650?
MTOW van een Gulfstream is 47 ton, van een 737-700 is 70 ton.
[Afbeelding]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Je moet ook gewoon op Bangkok of Ho Chi Min stad vliegen. En dan met een heel klein vliegtuigje (of auto) het laatste stukje doen.Freee!! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:39:
[...]
Met een Gulfstream of een Learjet kom je toch een stukje verder en die zijn echt niet zoveel groter.
Ik zou dan vanaf U-Tapao vliegen (of vanaf Saigon met de auto naar Phnom Penh rijden).RocketKoen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:14:
[...]
Je moet ook gewoon op Bangkok of Ho Chi Min stad vliegen. En dan met een heel klein vliegtuigje (of auto) het laatste stukje doen.
Dat zou me verbazen. Het totale percentage dat COVID-19 heeft gehad is ergens tussen de 3,5 en 5% in Nederland. Hiervan is maar een klein deel op dit moment positief en potentieel aanstekelijk. Dat is namelijk alleen zo voor een korte periode (~2 weken).alexbl69 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:32:
Mensen die positief testen voor de antibodies (bloed) test zouden zonder problemen mogen reizen, die hebben het virus namelijk al gehad (en overwonnen). De kans dat die personen nogmaals ziek worden en aanstekelijk zijn is klein. Dit zal het merendeel zijn van die 5%.
De test waar het hier om gaat is de test of de pax op dit moment ziek is. Een redelijk deel van deze mensen heeft gewoon ziekteverschijnselen dus zou sowieso niet moeten reizen. Een kleiner deel zou theoretisch ziek kunnen zijn terwijl ze dat zelf (nog) niet weten en dat is waar deze test voor bedoeld is. Maar dat percentage zal vele malen minder moeten zijn dan 2% van de bevolking. In Nederland althans..
[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 13-06-2020 10:25 ]
Wat ze eigenlijk bedoelen:A 'Thank You' from easyJet
Hi GM,
We’re getting in touch regarding your upcoming trip. We really hope to be able to welcome you on board but recognise that government travel restrictions and safety guidelines continue to evolve. As a result, we haven't currently cancelled your flight, but we do understand you might be thinking about whether or not to travel.
Your booking falls within one of our peak periods, so as an offer to help you plan, you can now request a voucher for the full value of your flight and we’ll issue you with an additional £10 credit as a thank you which you can use towards another future booking. Both vouchers will be valid for 12 months giving you plenty of time to plan.
What happens next?
We’ve made it hassle free for you. To request a voucher for the full value of your booking and an automatic ‘Thank you’ credit please just email us on flightchange@easyjet.com with the following details below:
(..)
In order to process your request as quickly as possible it’s important you provide us with the correct information, so please do take your time checking your submission is completed correctly. This offer is open for you to reply until 29th June 2020. Please see full terms and conditions below*
We look forward to flying you again soon
A 'Fuck You' from EasyJet
Hi GM,
We’re getting in touch regarding your upcoming trip. We have preliminarily cancelled your flight and have closed it for new bookings since March. Although the official cancellation is merely a formality, we pretend the flight will operate as scheduled.
You can now request a voucher for the full value of your flight and we’ll issue you with a separate £10 voucher. Both vouchers will expire after one year. As a 'Fuck You' from EasyJet, please be reminded that we only take one voucher per booking, so the £10 voucher is likely to expire unused.
What happens next?
We’ve made it hassle free for you to request a voucher, but vouchers requested now will be issued around October, long after the summer. Moreover, the vouchers are incompatible with our online booking system, and as our call centre is overloaded, it is near impossible to redeem vouchers at this time.
This offer is open to you until 29th June 2020. We have carefully picked this date because by July 2nd we are required by law to let you know that your flight is cancelled and offer you a full refund.
We look forward to deceiving you again in the future.
Die 2% is wel van degenen met klachten die zich laten testen. Als je compleet willekeurige Nederlanders gaat testen zal dat percentage natuurlijk vele malen lager liggen.alexbl69 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:32:
[...]
Mijn eerste reactie toen ik dit las was erom te lachen.
Dat maakt het statistisch bijzonder onaantrekkelijk om met iets dat groter is dan een Cessna ergens naartoe te vliegen mocht dit gemeengoed worden.
Bovendien zou iemand met klachten niet in het vliegtuig moeten stappen. Ga je compleet willekeurige Nederlanders zonder klachten testen, zal bovengenoemde percentage nog eens veel lager zijn.
Klopt - maar ja "de reis is betaald en ik wil op vakantie of het is een belangrijke bespreking". Mensen gaan dus gewoon de gok nemen omdat het kan.Arrne schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:49:
[...]
<>
Bovendien zou iemand met klachten niet in het vliegtuig moeten stappen. <>
Ik vlieg nog even niet totdat duidelijk wordt dat het aantoonbaar een verwaarloosbaar risico heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 15-06-2020 19:12 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zie het nog niet bij mijn creditcard bij geschreven, maar zal denk ik snel gebeuren. Fijn dit heb ik van mijn beide vakanties die ik geboekt heb, al het geld terugOnline Anforderung
Ihr Erstattungsauftrag wurde bearbeitet. Hier haben Sie die Möglichkeit, den Erstattungsbeleg online anzufordern. Bitte klicken Sie dafür auf die oben stehende Dokumentennummer
De vertaling volgens Google:
Online aanvraag
Uw terugbetalingsopdracht is verwerkt. Hier heeft u de mogelijkheid om online een restitutiedocument aan te vragen. Klik op het documentnummer hierboven
Laten we dat wel hopen, 300 pax op 2% gaat denk ik snel uit de hand lopen (want dan heb je 6 haardjes aan boord).Arrne schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:39:
Oh, ongetwijfeld. Maar zelfs als de helft van de personen met klachten zo denkt, doet dat verder niets af van het punt dat ik wilde maken: het genoemde percentage ligt véél lager dan 2%.
Dus laat het 0,2% zijn aan boord. Ik wacht het af maar als je economy knie aan elleboog vliegt - ik geloof niet dat dat besmetting gaat voorkomen, hoe goed de luchtverversing ook is.
Statistisch denken ze dat er een paar duizend mensen nu nog besmet zijn in NL, op een bevolking van 17 mio.
Dat is procentueel niets.
Maar wat ik om mij heen hoor en zie zijn het juist wel de mensen die schijt hebben aan de 1,5 meter die weer willen vliegen en op het strand liggen, dat is geen doorsnede van de statistische groep van 17 miljoen. Dus laten zij maar de test doen, maar ik kies er bewust voor geen deel uit te maken van die testgroep. Genoeg vrijwillige proefdieren. Als Cabin Crew lijkt het me ook wel spannend, want dat is minder vrijwillig want je wil toch je baan behouden lijkt mij.
Hoe lang zit er tussen van canceling en deze mail??FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:46:
Kreeg net een mail van Lufthansa.
[...]
Ik zie het nog niet bij mijn creditcard bij geschreven, maar zal denk ik snel gebeuren. Fijn dit heb ik van mijn beide vakanties die ik geboekt heb, al het geld terug
Ik wacht ook nog steeds...
WizzAir was hier de snelste. 7 weken.ronnym schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:19:
Hoe lang zit er tussen van canceling en deze mail??
Air China duurde 13 weken.
Aeroflot en Emirates duurt beiden al 10 weken en ik heb nog nog niks.
Lekker!
Op 4 mei heb ik de booking geannuleerd, nadat ze zelf de vlucht gecancelled hadden.ronnym schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:19:
[...]
Waarschijnlijk zijn die passagiers alleen maar bijvangst bij de echte geldverdiener (luchtvracht).Daniel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:56:
Vanaf gisteren vliegt Emirates ook weer van en naar Amsterdam. Vooralsnog 3 vluchten per week met een 777, de a380 zullen we voorlopig nog wel niet zien. Waarom is de vraag, want je komt vooralsnog bijna geen land binnen tenzij je er woont of diplomaat bent.
Dat is "snel". Ik wacht al vanaf 26 april. Hopelijk krijg ik ook snel bericht.FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:44:
[...]
Op 4 mei heb ik de booking geannuleerd, nadat ze zelf de vlucht gecancelled hadden.
Bij mij bij BA (na telefonisch een refund request) 1 dag een dag of 15 (2 verschillende boekingen).ronnym schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:19:
[...]
Bij AA (online refund request) binnen 2 weken.
Inderdaad, maar dat is best nog een grote markt denk ik. Er zijn miljoenen mensen in Nederland met een tweede paspoort, verblijfsvergunning voor elders, 1e graads familie in buitenland, geëmigreerde Nederlanders die tijdelijk zijn teruggekomen etc. en die mogen er meestal wel in.Daniel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:56:
Vanaf gisteren vliegt Emirates ook weer van en naar Amsterdam. Vooralsnog 3 vluchten per week met een 777, de a380 zullen we voorlopig nog wel niet zien. Waarom is de vraag, want je komt vooralsnog bijna geen land binnen tenzij je er woont of diplomaat bent.
Hoor van behoorlijk wat collega's en bekenden dat ze deze of volgende maand weer naar familie vliegen, of terug naar huis in het buitenland gaan. Sommige landen wel in quarantaine, maar als je toch bij bekenden verblijft of je eigen woning hebt vaak niet zo'n probleem.
Richting Azië meestal met Qatar en nu ook weer Emirates. Dus die vluchten zouden best nog redelijk vol kunnen zitten.
[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 16-06-2020 09:48 ]
Ligt eraan hoe je ze opslaat. De airbussen van KLM kunnen, als het nodig is, binnen 24 uur weer vliegen.Borromini schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:48:
Toestellen uit opslag halen doe je ook niet één-twee-drie.
Maar dat vergt wel opslaan met zo nu en dan wat werk, opslaan en tijdje niet naar kijken kost meer tijd om op te starten.
0.2% is het ook niet lang niet, die som is niet heel moeilijk te maken.franssie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 01:01:
[...]
Laten we dat wel hopen, 300 pax op 2% gaat denk ik snel uit de hand lopen (want dan heb je 6 haardjes aan boord).
Dus laat het 0,2% zijn aan boord. Ik wacht het af maar als je economy knie aan elleboog vliegt - ik geloof niet dat dat besmetting gaat voorkomen, hoe goed de luchtverversing ook is.
Statistisch denken ze dat er een paar duizend mensen nu nog besmet zijn in NL, op een bevolking van 17 mio.
Dat is procentueel niets.
Maar wat ik om mij heen hoor en zie zijn het juist wel de mensen die schijt hebben aan de 1,5 meter die weer willen vliegen en op het strand liggen, dat is geen doorsnede van de statistische groep van 17 miljoen. Dus laten zij maar de test doen, maar ik kies er bewust voor geen deel uit te maken van die testgroep. Genoeg vrijwillige proefdieren. Als Cabin Crew lijkt het me ook wel spannend, want dat is minder vrijwillig want je wil toch je baan behouden lijkt mij.
Maar goed, ik krijg niet het idee dat je heel open staat voor rationele argumenten. Dan vlieg je toch gewoon niet, niemand die je dwingt.
Ik zie daarentegen juist weinig rationele argumenten?. Het blijft bijna een contactsport als je in economy vanaf het raam naar het toilet wil, met name het de-boarden zal een chaos blijven. Welke luchtfiltering en kapjes je ook gebruikt, het aanraken van contactoppervlaktes zal een uitdaging blijven, en daarmee ook een risico. Dat ik dat risico voor mijzelf te groot inschat en jij niet is elk onze persoonlijke inschatting bij gebrek aan feiten.Arrne schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:54:
[...]
0.2% is het ook niet lang niet, die som is niet heel moeilijk te maken.
Maar goed, ik krijg niet het idee dat je heel open staat voor rationele argumenten. Dan vlieg je toch gewoon niet, niemand die je dwingt.
Dus ik vlieg niet - jij wel - prima toch?
Over een maand of twee weten we waarschijnlijk meer over hoe veilig vliegen is in de huidige situatie, er is nu gewoon geen data dus is er alleen te werken op aannames, jij noemt dat rationeel en ik niet. Simpel. Agree to disagree?
[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 16-06-2020 21:20 . Reden: typos ]
Zweden kun je ook naar toe rijden, eventueel in combinatie met varen.Borromini schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:55:
Wij hebben onze vliegvakanties tot nader order ook geschrapt, en ik ken genoeg mensen die dat doen. Was heel graag naar Zweden (toegegeven, wat riskanter met hun beleid) en Italië geweest, maar zoals vrienden zeiden: je moet het ook niet opzoeken. Het vakantiegevoel zal ook ver te zoeken zijn met alle quarantainemaatregelen.
volgens mij ftfy aangezien je Denemarken niet in komt. Sowieso is Zweden natuurlijk nog code oranje, alleen noodzakelijke reizen, en daardoor misschien verzekeringstechnisch een probleem?Freee!! schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 00:56:
[...]
Zweden kun je ook naar toe rijden, eventueel in combinatie met varen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als je bereid bent een eindje om te rijden, kun je ook zonder boot of Denemarken naar Zweden rijden. Ik weet alleen niet zeker, of de grenzen tussen Estland en Rusland enerzijds en tussen Rusland en Finland anderzijds open zijn.gws24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:16:
[...]
volgens mij ftfy aangezien je Denemarken niet in komt. Sowieso is Zweden natuurlijk nog code oranje, alleen noodzakelijke reizen, en daardoor misschien verzekeringstechnisch een probleem?
En als alleen die laatste dicht is, rijd je nog een stukje extra en neem je de grens Rusland - Noorwegen
[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 17-06-2020 01:35 ]
Je kunt prima met de boot (Stenaline) vanuit Kiel naar Götenburg (overdag rijden naar Kiel, 's nachts slapen op de boot en dan kun je overdag verder rijden), heb ik vorig jaar ook gedaan.gws24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:16:
[...]
volgens mij ftfy aangezien je Denemarken niet in komt. Sowieso is Zweden natuurlijk nog code oranje, alleen noodzakelijke reizen, en daardoor misschien verzekeringstechnisch een probleem?
En wie er naar Noorwegen wilt kan met de colorline van Kiel naar Oslo. Dan heb je Denemarken niet nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 17-06-2020 07:42 ]
Ligt er helemaal aan waar je heengaat. Het grappige is dat Nederland toch echt een van de hardst geraakte landen is in Europa.. Dus opzoeken doe je het niet als je bijvoorbeeld naar Griekland op vakantie zou gaan.Borromini schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:55:
zoals vrienden zeiden: je moet het ook niet opzoeken.
De reis zelf is waarschijnlijk het gevaarlijkste. Persoonlijk ben ik van mening dat met een goed masker in het vliegtuig (NK95 bijv.) dit geen probleem hoeft te zijn. Maar kan me wel voorstellen dat dit mensen enigzins afschrikt.
En tja, of je wel van de vakantie kunt genieten hangt af van je eigen gevoel mbt veiligheid en waar je naar toe gaan. Zeker op de minder drukke bestemmingen zal in veel landen de pandemie niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Landen die vrijwel geen cases hebben gehad zijn voor een groot deel weer terug naar het normale leven ondertussen.
Mogelijk is de boot qua ventilatiesysteem een veel minder goed idee dan het vliegtuig. Zie ook de uitbraken op cruiseschepen.jongetje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:40:
[...]
Je kunt prima met de boot (Stenaline) vanuit Kiel naar Götenburg (overdag rijden naar Kiel, 's nachts slapen op de boot en dan kun je overdag verder rijden), heb ik vorig jaar ook gedaan.
En wie er naar Noorwegen wilt kan met de colorline van Kiel naar Oslo. Dan heb je Denemarken niet nodig.
KLM doet het niet veel beter. Daar kun je een voucher krijgen met 15% extra waardeGlowMouse schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:44:
kreeg net een e-mail van EasyJet. Door druk te zetten met termijnen, hopen ze mensen te bewegen om een voucher te accepteren. Hieronder de e-mail en mijn vertaling.
[...]
Wat ze eigenlijk bedoelen:
[...]

FTFYSorcerer8472 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:42:
[...]
Mogelijk Sowieso is de boot qua ventilatiesysteem een veel minder goed idee dan het vliegtuig. Zie ook de uitbraken op cruiseschepen.
Een cruiseschip is wel wat anders dan een ferry. Op een cruiseschip heb je buffet, balzaal en nog veel meer gezamelijke activiteiten. Als het een ferry is van een paar uur kun je zelfs op het buitendek blijven waarmee je dicht bij de 0 zit qua besmettingskansSorcerer8472 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:42:
[...]
Mogelijk is de boot qua ventilatiesysteem een veel minder goed idee dan het vliegtuig. Zie ook de uitbraken op cruiseschepen.
In navolging van Oostenrijk willen ze hier ook een minimumprijs voor een vliegticket invoeren. Weet iemand of dit een enkele reis is of retour?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat snap ik ook niet, want ten eerste zijn er altijd maar weinig tickets op een vlucht die tegen afbraakprijzen worden verkocht, en ten tweede zullen de overige tickets voor een vlucht bij een minimumtarief goedkoper kunnen worden. De goedkoopste tickets worden immers door de overige passagiers gesubsidieerd. Conclusie: vliegen wordt voor veel reizigers juist goedkoper bij een minimumtarief!Hmmbob schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:27:
Ik vraag me af welk probleem dit precies gaat oplossen?
Lol, word wel een aardige road trip op die manierFreee!! schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:31:
[...]
Als je bereid bent een eindje om te rijden, kun je ook zonder boot of Denemarken naar Zweden rijden. Ik weet alleen niet zeker, of de grenzen tussen Estland en Rusland enerzijds en tussen Rusland en Finland anderzijds open zijn.
En als alleen die laatste dicht is, rijd je nog een stukje extra en neem je de grens Rusland - Noorwegen
Dat is wat ik bedoeldejongetje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:40:
[...]
Je kunt prima met de boot (Stenaline) vanuit Kiel naar Götenburg (overdag rijden naar Kiel, 's nachts slapen op de boot en dan kun je overdag verder rijden), heb ik vorig jaar ook gedaan.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als het goedkoopste ticket 35 euro is, en de rest van het vliegtuig krijgt 2,50 korting op hun ticket...dan kun je daar niet mee stunten. En is er minder verleiding om naar de vlieg-opties te gaan kijken als er ook andere opties zijn (trein,auto).
Natuurlijk zal het per vlucht uiteindelijk netto niet uitmaken. Maar dat hoeft ook niet, het doel is niet zozeer om de airline extra geld te laten verdienen. Het doel is wellicht het tegenovergestelde - minder gestunt en dus minder dagjesmensen die ff op-en-neer gaan naar London voor twee tientjes.
I get that, maar wat is het probleem wat ze op willen lossen?Xandrios schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:45:
Maar die 20 tickets die voor 9,99 worden aangeboden trekken nu eenmaal extra passagiers, mensen die anders niet zouden vliegen. En wellicht nog belangrijker, het geeft de airline de kans om te adverteren met 'Vliegtickets vanaf 9,99 euro!!!1'. Dat zorgt ervoor dat meer mensen voor het vliegtuig kiezen dan bijv. auto of trein.
Als het goedkoopste ticket 35 euro is, en de rest van het vliegtuig krijgt 2,50 korting op hun ticket...dan kun je daar niet mee stunten. En is er minder verleiding om naar de vlieg-opties te gaan kijken als er ook andere opties zijn (trein,auto).
Natuurlijk zal het per vlucht uiteindelijk netto niet uitmaken. Maar dat hoeft ook niet, het doel is niet zozeer om de airline extra geld te laten verdienen. Het doel is wellicht het tegenovergestelde - minder gestunt en dus minder dagjesmensen die ff op-en-neer gaan naar London voor twee tientjes.
Er gaat geen vlucht minder vliegen, er gaat enkel (iets) meer betaald worden door een groepje passagiers.
Sometimes you need to plan for coincidence
FTFYHmmbob schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:53:
[...]
I get that, maar wat is het probleem wat ze op willen lossen?
Er gaat geen vlucht minder vliegen, er gaat enkel (iets) meer betaalt worden door een klein groepje passagiers.
Wanneer ik ook bel, elke keer weer hetzelfde liedje dat ik maar later terug moet bellen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
ik moet zo bellen om een ticket om te zetten maar ik bel met de platinum lijn,dus dat is vast niet eerlijkpsy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:00:
Zijn er ook mensen, die wél de KLM te pakken krijgen? Hoe dan?
Wanneer ik ook bel, elke keer weer hetzelfde liedje dat ik maar later terug moet bellen.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Uit armoe heb ik nu maar twee aparte boekingen gemaakt waardoor ik de vouchers heb kunnen inwisselen. Wel 2x boekingskosten nu maarja.
Helaas lukt nu het volgende ook al niet. Van de oude geannuleerde vlucht had ik ook EMD codes voor de bagage en de stoelen. Deze zou je weer opnieuw moeten kunnen gebruiken. Ze werken alleen niet.
Denemarken is idd dicht op Denen en hun niet deense familie na.. dat laatste is zelfs pas sinds kort..gws24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:16:
[...]
Mijn manager is Deens en zijn vrouw NL en die kon tot vorige week niet met zijn gezin naar Denemarken, nu kan hij dat wel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ook kreeg ik een email van Expedia:
"Compensation for your cancelled flight (Munich, itinerary #74xxx)
https://www.expedia.co.uk
We are sorry your flight to Munich was cancelled.
You may be eligible for up to €162.00 per person for the cancelation under EU passenger law.
Departure Mon 09 Sep"
Ik huh? ik had toch geen vlucht naar Munchen meer openstaan??
Dus ik kijk eens in mijn agenda.. nee daar staat niks op 9 Sep..
Dus ik zoek het boekings nummer op.. ah.. 9 Sept 2019 was die vlucht gecancelled.. DOH!
Noorwegen laat vooralsnog ook geen Nederlanders toe, in ieder geval tot 20 juli. Die reisbeperkingen werken twee kanten op. Nederland beschouwt landen als Noorwegen en Denemarken als voldoende veilig, maar die landen houden zelf de grenzen nog dicht. Zweden laat wel Nederlanders toe maar de Nederlandse overheid beschouwt het niet als voldoende veilig.jongetje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:40:
[...]
Denemarken laat inmiddels ook de meeste EU-burgers toe die op doorreis zijn (link). Het punt is alleen dat er niet veel is om heen te reizen - Noorwegen houdt op dit moment zijn grenzen nog dicht en Zweden wordt door de Nederlandse overheid niet veilig geacht.jongetje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:40:
[...]
Had er niks over gehoord in de media dus even jouw link bekeken en je mag alleen op doorreis als je een worthy purpose hebt:Arrne schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:08:
[...]
Denemarken laat inmiddels ook de meeste EU-burgers toe die op doorreis zijn (link).
[q]You can transit through Denmark if your journey has a worthy purpose such as a homebound journey, attendance at a funeral or treatment at a hospital.[/]Gewoon op vakantie gaan waar deze discussie mee begon lijkt mij daar niet onder vallen
EDIT: Verderop wordt een onderscheid gemaakt voor Schengen landen en voor mensen uit die landen (en een aantal anderen) mag het dus wel dus @Arrne heeft gelijk:
If you are a resident of an EU Member State, a Schengen country (Iceland, Liechtenstein, Norway or Switzerland) or the United Kingdom you are – in addition to the above - also allowed to travel to Denmark if you:
5. You are to transit through Denmark to go on holiday outside Denmark.
Relevant documents
Proof of your holiday stay in the country to which you are going, such as the booking confirmation for the summerhouse or hotel.
[ Voor 31% gewijzigd door gws24 op 18-06-2020 15:34 ]

9 juni op Twitter (DM) verzocht om toch echt geld over te maken ipv een voucher, wat al diverse malen eerder beloofd is. Wonderlijk genoeg werd ik vrijwel direct en snel geholpen. Wellicht een tip voor mensen in hetzelfde schuitje.
Toch kriebelt het wel om nog een goedkoop vliegreisje te scoren deze zomer, echt spotgoedkope prijzen (250 naar Mallorca met hele gezin). Maar we gaan al 2 weken kamperen en een weekje lekker thuis is ook niet verkeerd (3 weken vakantie)
Om even een idee te krijgen: wanneer heb jij je refund aangevraagd? Ik op 19 maart en het blijft stil...Cheesy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
Nou het (geld) is er bijna
In ieder geval heb ik op 1 juni een ontvangstbevestiging ontvangen.

Ik zou rond 30 maart vliegen en enkele dagen daarvoor gelijk refund aangevraagd toen bleek dat de vlucht geschrapt werd. Toen nog een aantal mailtjes gehad, later ook een voucher omdat het toch geen refund zou worden. Ook een aantal keer in dit topic gepost, ik heb namelijk ook nog een lijntje uitstaan bij de creditcard en die heb ik zover dat ze nu 30 dagen de tijd geven voor een terugboeking.don_jorg schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:45:
[...]
Om even een idee te krijgen: wanneer heb jij je refund aangevraagd? Ik op 19 maart en het blijft stil...
Mijn advies: probeer het ook even via een DM naar Ryanair op Twitter.
Ik heb nog niet eens een voucher. Ga zeker DM'en, dank je voor de tip!Cheesy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Mijn advies: probeer het ook even via een DM naar Ryanair op Twitter.
Ik kreeg alweer een email van expedia over die gecancelde vlucht.. dus ik dacht laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik doorklik op de compensation link:ToolkiT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:41:
Mijn Quantas vlucht voor Augustus is nu ook geannuleerd.. de andere legs waren al gecancelled, maar nu het laatste stukje ook.. dat is iig wat makkelijker met afhandeling dan als SYD-SNG nog wel ging maar de rest niet..
Ook kreeg ik een email van Expedia:
"Compensation for your cancelled flight (Munich, itinerary #74xxx)
https://www.expedia.co.uk
We are sorry your flight to Munich was cancelled.
You may be eligible for up to €162.00 per person for the cancelation under EU passenger law.
Departure Mon 09 Sep"
Ik huh? ik had toch geen vlucht naar Munchen meer openstaan??
Dus ik kijk eens in mijn agenda.. nee daar staat niks op 9 Sep..
Dus ik zoek het boekings nummer op.. ah.. 9 Sept 2019 was die vlucht gecancelled.. DOH!
:fill(white):strip_exif()/f/image/HiHB5hKKNXoNTdosnTbAVYxo.png?f=user_large)
great news indeed

Aankoopdatum ticket: 28 januari 2020
Vliegdata: 1 oktober 2020 - 14 oktober 2020
Vandaag heb ik email gehad dat mijn oorspronkelijke heenvlucht KL789 is geannuleerd. Niet veel later heb ik een nieuwe mail gekregen dat ik ben omgeboekt naar vlucht KL735.
Eigenlijk wil ik het liefst afzien van de gehele reis en graag mijn geld retour in de vorm van een voucher of restitutie.
Ik wordt echter niet wijs uit de KLM website. De huidige regels lijken te gelden tot 31 augustus en mijn vlucht is daarna. Is er misschien een Tweaker met een vergelijkbare situatie? Heeft het zin een restitutie aan te vragen? Ik heb KLM ook een Whatsapp gestuurd, maar het is (begrijpelijk) erg druk op het moment.
Ja, je hebt recht op (annulering en) terugbetaling van de gehele reis.Spixo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:22:
Ik heb een vraag omtrent een KLM vlucht. Gegevens:
Aankoopdatum ticket: 28 januari 2020
Vliegdata: 1 oktober 2020 - 14 oktober 2020
Vandaag heb ik email gehad dat mijn oorspronkelijke heenvlucht KL789 is geannuleerd. Niet veel later heb ik een nieuwe mail gekregen dat ik ben omgeboekt naar vlucht KL735.
Eigenlijk wil ik het liefst afzien van de gehele reis en graag mijn geld retour in de vorm van een voucher of restitutie.
Ik wordt echter niet wijs uit de KLM website. De huidige regels lijken te gelden tot 31 augustus en mijn vlucht is daarna. Is er misschien een Tweaker met een vergelijkbare situatie? Heeft het zin een restitutie aan te vragen? Ik heb KLM ook een Whatsapp gestuurd, maar het is (begrijpelijk) erg druk op het moment.
De complete regels in jouw geval:
https://europa.eu/youreur...mbursement-cancellation-1
De voucher is zojuist binnen gekomen per email.Zr40 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:03:
Ik wacht ook nog steeds op een refund van Air France sinds 13 maart.
In ieder geval heb ik op 1 juni een ontvangstbevestiging ontvangen.
lees ik net dat Transavia mijn vlucht op 26/8 heeft geannuleerd. Ze zouden daarvoor een waardebon geven, maar je raadt het al; geen waardebon ontvangen. Moet ik daar zelf achteraan gaan? Het bericht is van 16/6. In mijn boekingsoverzicht natuurlijk ook weer 0 mogelijkheid om iets over een voucher te vinden.
Stekeligheid is dat dit een omboeking betreft waar ik nb voor heb bijbetaald. Die wil ik dan wel absoluut verzilveren. iemand ook zoiets net meegemaakt met transavia?
heb nog even specifiek gezocht op transavia, de laatste vijf paginas ga ik nu snel even tot me toe nemen of er daar wat advies tussen staat.
[ Voor 14% gewijzigd door Jarwo op 29-06-2020 18:41 ]
Algeria, Australia, Canada, China, Georgia, Japan, Montenegro, Morocco, New Zealand, Rwanda, Serbia, South Korea, Thailand, Tunisia, Uruguay
https://edition.cnn.com/2...us-coronavirus/index.html
Mij is alleen niet duidelijk hoe het met wederkerigheid zit. Mogen EU-inwoners ook weer naar Canada vliegen straks bijvoorbeeld? En verschilt dat ook nog eens per land?
de mensen die hier mogen komen moeten toch ook weer terug? Het eerste vliegtuig zal idd erg leeg zijn wat terug gaat.Xandrios schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:10:
En in zulke gevallen zullen er ook geen vluchten komen verwacht ik? Eenrichtingsverkeer is niet echt sustainable..
Daar gaat geen enkele maatschappij zich aan wagen. Die schrappen die route gewoon voor een tijdje. Minder gedoe.Xandrios schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:10:
En in zulke gevallen zullen er ook geen vluchten komen verwacht ik? Eenrichtingsverkeer is niet echt sustainable..
Als Marokko geen vluchten uit NL toelaat, waarom (en hoe?) zouden ze dan Marokkaanse touristen die terug komen wél accepteren? Die hebben dan toch eenzelfde infectierisico als Nederlanders die op vakantie gaan in Marokko?jongetje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:13:
[...]
de mensen die hier mogen komen moeten toch ook weer terug? Het eerste vliegtuig zal idd erg leeg zijn wat terug gaat.
Ik ga ervan uit als een land mensen uit een bepaalde regio niet accepteert, dat dat dan voor iedereen in dat vliegtuig geld.. Niet enkel voor een subset gebaseerd op.. Ja, waarop. Country of residence? Passport? Genoeg mensen die permanent in NL wonen maar wél een Marokkaans passport hebben..
[ Voor 28% gewijzigd door Xandrios op 29-06-2020 23:58 ]
Ik zie nu dat ik het geld terug gekregen heb van LufthansaFabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:46:
Kreeg net een mail van Lufthansa.
[...]
Ik zie het nog niet bij mijn creditcard bij geschreven, maar zal denk ik snel gebeuren. Fijn dit heb ik van mijn beide vakanties die ik geboekt heb, al het geld terug
Fijn nu van al mijn geboekte vakanties al het geld terug.
KLM vliegt zonder passagiers naar Bangkok. Volgens mij doen ze dat al een tijdje. Bericht van 17 juni:Borromini schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:51:
[...]
Daar gaat geen enkele maatschappij zich aan wagen. Die schrappen die route gewoon voor een tijdje. Minder gedoe.
Op die route zal het misschien gunstig zijn omdat er toch genoeg vracht is en er wellicht genoeg Europeanen zijn uit Thailand en omringende landen zonder directe verbinding met Europa die terug willen. Als de meeste maatschappijen niet vliegen is er voor de paar maatschappijen die wel vliegen natuurlijk meer marktaandeel. Dat weegt dan misschien op tegen de afname in absolute getallen.Een overzicht van alle 39 verre bestemmingen waarop KLM nu vliegt:
[...]
Bangkok: 7x per week (heen alleen vracht, terug passagiers en vracht)
https://www.luchtvaartnie...roeit-tot-39-bestemmingen
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2