Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:07
Zojuist logde ik in bij Ryanair om te kijken of er al iets was gewijzigd aan mijn vlucht over een paar weken naar Spanje, tot mijn verbazing zag ik dat dat ik gratis een stoel kon reserveren naar keuze.

Daarna heb ik geprobeerd of ik mijn vlucht kon wijzigen en het bleek mogelijk om gratis te wijzigen naar elke Ryanair-vlucht in het hoogseizoen, ongeacht vertrek-/bestemmingsluchthaven en ongeacht hoeveel je betaald hebt. Nu voor hetzelfde geld een vlucht naar Griekenland in augustus, heel misschien kan het dan weer.

Ik kan er niks over vinden op internet of bij Ryanair zelf, misschien een fout, misschien bedacht om zoveel mogelijk reizigers te trekken in de zomermaanden en niet teveel gezeur te hebben met vouchers en omboekingen?

[Voor 54% gewijzigd door Facepalm op 15-05-2020 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmbob schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Maar overstap != entry, toch?
Het wisselt per land wat daar de policy is. Sommige landen staan wel transfers toe (je mag alleen het vliegveld niet af) maar andere verbieden simpelweg elke reis als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet (bijv Singapore)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb trouwens gisteren met mijn verzekering gebeld, die melden dat mijn reisverzekering momenteel nergens geldig is omdat ieder land ter wereld minimaal een oranje negatief reisadvies heeft. Dus waar je ook naartoe gaat, je bent niet gedekt.

Los daarvan is dit trouwens ook wel een handige link mbt reisbeperkingen:
https://www.iatatravelcen...ument-news/1580226297.htm

[Voor 25% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-05-2020 13:22]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:21:
Heb trouwens gisteren met mijn verzekering gebeld, die melden dat mijn reisverzekering momenteel nergens geldig is omdat ieder land ter wereld minimaal een oranje negatief reisadvies heeft. Dus waar je ook naartoe gaat, je bent niet gedekt.

Los daarvan is dit trouwens ook wel een handige link mbt reisbeperkingen:
https://www.iatatravelcen...ument-news/1580226297.htm
Dat is dan een hele listige en lastige. Binnen de EU heb je dan nog wel basis medische hulp vergoed op basis van de NL tarieven maar daar buiten ben je helemaal vogelvrij. Dat je bagage niet gedekt is, is één ding maar als jezelf niet gedekt bent kan dat fors oplopen.

[Voor 6% gewijzigd door franssie op 17-05-2020 13:51]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Dat is dan een hele listige en lastige. Binnen de EU heb je dan nog wel basis medische hulp vergoed op basis van de NL tarieven maar daar buiten ben je helemaal vogelvrij. Dat je bagage niet gedekt is, is één ding maar als jezelf niet gedekt bent kan dat fors oplopen.
Buiten de EU vergoeden veel zorgverzekeraars het ook tegen NL tarief trouwens, alles daarboven mag je zelf dokken.

Zelfs als je schade (wat het dan ook is) niets met coronavirus te maken heeft trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Ik dacht dat bij de meeste reisverzekeringen 'oranje gebieden' ook gewoon gedekt waren, en alleen de 'rode gebieden' niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Arrne schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:12:
Ik dacht dat bij de meeste reisverzekeringen 'oranje gebieden' ook gewoon gedekt waren, en alleen de 'rode gebieden' niet?
Bij FBTO en Europeesche geldt dat bij een oranje reisadvies (alleen noodzakelijke reizen) er geen dekking is op de reisverzekering. Ik neem aan dat dat bij andere maatschappijen niet anders zal zijn, want vakantie is geen noodzakelijke reis. Wel ben je sowieso wereldwijd voor onvoorziene medische kosten gedekt op basis van je ziektekostenverzekering, maar voor hoogstens het Nederlandse behandeltarief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

prijk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Bij FBTO en Europeesche geldt dat bij een oranje reisadvies (alleen noodzakelijke reizen) er geen dekking is op de reisverzekering. Ik neem aan dat dat bij andere maatschappijen niet anders zal zijn, want vakantie is geen noodzakelijke reis. Wel ben je sowieso wereldwijd voor onvoorziene medische kosten gedekt op basis van je ziektekostenverzekering, maar voor hoogstens het Nederlandse behandeltarief.
Centraal Beheer / Achmea idem. En waarschijnlijk elke reisverzekering die je kunt krijgen voor normale particuliere doeleinden.

Maar goed, als je in de VS in het ziekenhuis komt en de behandeling kost 10x zo veel als in NL dan krijg je dus idd maar 10% vergoed en ben je voor de rest de sjaak. Terwijl een reisverzekering normaalgesproken de rest zou vergoeden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
Ik kan het nergens terugvinden in de voorwaarden van mijn verzekering (ZLM) hoor. Het zou best zo kunnen zijn, maar dan staat het in ieder geval niet duidelijk in de voorwaarden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arrne schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:13:
Ik kan het nergens terugvinden in de voorwaarden van mijn verzekering (ZLM) hoor. Het zou best zo kunnen zijn, maar dan staat het in ieder geval niet duidelijk in de voorwaarden.
Bij Centraal Beheer is het iig artikel 22 hier:
https://www.centraalbehee...pende-reisverzekering.pdf

Staat ook op de samenvatting (link via website Centraal Beheer):
https://verzekeringskaart...pende-Reisverzekering-skp

Mensen die ervoor hebben gekozen om na het ingaan van het reisadvies nog even te blijven (en niet direct terug te keren) zijn overigens ook niet verzekerd.

In je eigen polisbladen kun je zoeken naar de woorden: overheid, kleurcode, advies, mogelijk vind je het dan wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:47:
Quote uit ander topic, maar hier is hij niet off :p

[...]

Ik boek in principe alleen KLM. Ben er zo bedreven in (en ken de vluchttijden naar de meeste steden uit mijn hoofd) dat ik sneller zelf boek bij KLM, dan dat ik een mail moet dichten, waarop degene vaak nog met een vraag terugkomt.
Dit! Ik heb ook een admin die voor mij kan boeken maar dan ben ik langer bezig met uitleggen welke trein/vlucht/hotel ik wil dan dat ik het zelf doe via Concur. Helemaal qua hotel moet je vaak toch weten waar klant/site/dinner/anderen zitten om goed te kunnen boeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
Sorcerer8472 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Bij Centraal Beheer is het iig artikel 22 hier:
https://www.centraalbehee...pende-reisverzekering.pdf

Staat ook op de samenvatting (link via website Centraal Beheer):
https://verzekeringskaart...pende-Reisverzekering-skp

Mensen die ervoor hebben gekozen om na het ingaan van het reisadvies nog even te blijven (en niet direct terug te keren) zijn overigens ook niet verzekerd.

In je eigen polisbladen kun je zoeken naar de woorden: overheid, kleurcode, advies, mogelijk vind je het dan wel.
Heb ik naar gezocht, maar het staat echt niet in de voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arrne schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Heb ik naar gezocht, maar het staat echt niet in de voorwaarden.
Ik zie het daar idd ook niet. Maar bijvoorbeeld ook geen dekking voor überhaupt een situatie als het coronavirus trouwens. Bij CB is dat gedekt doordat het reisadvies ineens verandert. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Ik zie het daar idd ook niet. Maar bijvoorbeeld ook geen dekking voor überhaupt een situatie als het coronavirus trouwens. Bij CB is dat gedekt doordat het reisadvies ineens verandert. Of mis ik iets?
Wat voor specifieke dekking verwacht je dan voor zo'n situatie aan te treffen in de voorwaarden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arrne schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Wat voor specifieke dekking verwacht je dan voor zo'n situatie aan te treffen in de voorwaarden?
Bij CB is bij het verschijnen van een negatief reisadvies direct alles verzekerd qua hotelannulering, terugreis enzovoorts. Ook al zou je eigenlijk nog langer kunnen blijven omdat er op jouw bestemming (nog) niet veel aan de hand is. Bij jouw verzekering lijkt dat niet zo te zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Bij CB is bij het verschijnen van een negatief reisadvies direct alles verzekerd qua hotelannulering, terugreis enzovoorts. Ook al zou je eigenlijk nog langer kunnen blijven omdat er op jouw bestemming (nog) niet veel aan de hand is. Bij jouw verzekering lijkt dat niet zo te zijn?
Nee, dat lijkt er inderdaad niet expliciet te staan maar wel een clausule bij de annuleringsverzekering over volledige annulering van de reis als een deel daarvan (vlucht, hotel, ...) onvoorzien uitvalt. Daardoor was deze situatie dan waarschijnlijk ook wel gedekt geweest.

Maar goed, dit begint allemaal aardig off-topic te raken hier. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:29
Bij Lufthansa (group) kan je sindskort je vlucht gratis wijzigen t/m 31 december 2021 :)
Dit geldt voor vluchten uitgevoerd door Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels, en Air Dolomiti. Voorwaarde is wel dat je maar één keer de datum mag wijzigen.

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Leetness schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:37:
Bij Lufthansa (group) kan je sindskort je vlucht gratis wijzigen t/m 31 december 2021 :)
Dit geldt voor vluchten uitgevoerd door Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels, en Air Dolomiti. Voorwaarde is wel dat je maar één keer de datum mag wijzigen.
Ik kan tot uiterlijk 20 mei 2021 verplaatsen. Die datum zal wel elke dag met een dag opgerekt worden. ;)

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 00:27
PWM schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Nope. Sterker nog, nergens meer op het hele terrein van Schiphol, dus bijvoorbeeld ook niet op het parkeerdek. Alleen voor Plaza komt een rookplek.
Waar kan je nu nog roken, alleen nog voor de ingang van het station?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
handoff schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:33:
[...]
Waar kan je nu nog roken, alleen nog voor de ingang van het station?
Sinds 1 April 2020 nergens meer op Schiphol, enkel nog op het Jan Dellaertplein (buiten), maar ook deze rookplek zal "binnenkort" verder weg van de in- en uitgang verplaatst worden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 00:27
Leetness schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:23:
[...]

Sinds 1 April 2020 nergens meer op Schiphol, enkel nog op het Jan Dellaertplein (buiten), maar ook deze rookplek zal "binnenkort" verder weg van de in- en uitgang verplaatst worden.
Dat is veel beter, nu (nou nu niet) heb je allemaal toeristen die hun laatste joint nog roken voordat ze weer terugvliegen voor de ingang. Zeker als je dat dagelijks als ingang gebruikt, is het niet fijn om door de rook heen te lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:05
g0tanks schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:20:
KLM gaat nu een premie van 15% geven op vouchers:

[...]

Bron: https://fd.nl/ondernemen/...premie-van-15-op-vouchers

Klinkt als een slimme zet.
Ben benieuwd wanneer de 15% extra tegoed toegekend word, ik sta inmiddels al te trappelen om m'n volgende trip te boeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:27
sylvesterrr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:40:
[...]

Waarschijnlijk waren ze iets te optimistisch. Ik lees hier en daar op Facebook dat ze pas twee maanden na het opheffen van de maatregelen willen terugbetalen. Volgens mij bieden ze nu ook geen refunds meer aan, maar vouchers & miles.
Ik heb enige tijd geleden de betaling aan Turkish Airlines betwist bij American Express. Amex heeft me inmiddels laten weten dat het een permanente creditering is geworden, hoera. :) Mijn case was best makkelijk omdat ik van Turkish Airlines een creditfactuur heb ontvangen, maar ze vertikten het om te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 10:32
Half juli heb ik een retour voor EasyJet van Amsterdam naar Napels.

Nu zie ik dit nieuws: Easyjet vliegt vanaf 1 juli weer vanaf Schiphol

Als ik bij EasyJet een ticket wil boeken zie ik dat alle vluchten van en naar Napels tot 24 juli op uitverkocht staan. Krijg binnenkort vast een mail, maar kan ik er nu helemaal vanuit gaan dat mijn vluchten niet door gaan en beter iets in Nederland kan gaan zoeken?

[Voor 6% gewijzigd door sander1989 op 02-06-2020 11:24]

............................

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

sander1989 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:23:
Half juli heb ik een retour voor EasyJet van Amsterdam naar Napels.

Nu zie ik dit nieuws: Easyjet vliegt vanaf 1 juli weer vanaf Schiphol

Als ik bij EasyJet een ticket wil boeken zie ik dat alle vluchten van en naar Napels tot 24 juli op uitverkocht staan. Krijg binnenkort vast een mail, maar kan ik er nu helemaal vanuit gaan dat mijn vluchten niet door gaan en beter iets in Nederland kan gaan zoeken?
Je hebt toch al een ticket? Ik snap het niet helemaal misschien :+
Als je het zeker wil weten dan zou ik ze bellen voor bevestiging of je ticket nog geldig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:34
sylvesterrr schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb enige tijd geleden de betaling aan Turkish Airlines betwist bij American Express. Amex heeft me inmiddels laten weten dat het een permanente creditering is geworden, hoera. :) Mijn case was best makkelijk omdat ik van Turkish Airlines een creditfactuur heb ontvangen, maar ze vertikten het om te betalen.
Bij ING zijn ze helaas niet zo snel. 1,5 maand terug verzoek ingediend. Vandaag geïnformeerd en vrij snel reactie ontvangen:

Helaas leidt de Corona crisis bij ING tot een verhoogd aanbod van verzoeken tot GeldTerugService. Oorzaak hiervan is het vele aantal annuleringen, zoals reizen en dergelijke, die betaald waren met de creditcard. Om deze reden duurt de beoordeling en beantwoording van uw verzoek op dit moment helaas langer dan dat u van ons gewend bent.

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

sander1989 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:23:
Formeel is je vlucht nog niet geannuleerd. Als er veel boekingen binnenkomen voor de periode rond 24 juli, is er een grote kans dat jouw vlucht weer opengesteld wordt. Mocht hij definitief worden geannuleerd, hoor je dat waarschijnlijk pas twee weken vantevoren.

jij ook?

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:09

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Toevallig iemand die al wat geboekt heeft bij TAP met een voucher? 1 reservering met 5 pax gaf ons 5 vouchers maar het lijkt er op dat er maar 1 bij een nieuwe reservering gebruikt kan worden. Nou kan ik natuurlijk 5 losse reserveringen doen maar dat komt niet 100% uit natuurlijk.... Niks te vinden op de site, telefonisch niet doorheen te komen en social media is het ook wachten wachten....

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er was onlangs iemand hier met hetzelfde probleem. Doorzoek het topic even zou ik zeggen.

Het kwam erop neer dat je de tickets apart moest boeken en dan moest bellen om ze laten koppelen.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:09

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ah bedankt, ik had al gezocht op "TAP" maar blijkbaar was dat bij Iberia (ben even terug gaan scrollen)
G33st in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Daar is het zoals ik het lees uiteindelijk niet gelukt om het te combineren. Tja vraag me af wat handig is 5 losse boekingen is an sich prima maar als er wat geschoven gaat worden om wat voor reden loop je wel extra risico om opgesplitst te worden.

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Iemand al op pad geweest naar DK? Ik ga maandag voor het eerst weer. Het land heeft een strenge toelating. Ik heb een ondertekende brief mee dat mijn aanwezigheid nodig is.

Ik was benieuwd of KLM daar ook om vraagt. Die moeten mij immers weer terugnemen als ik geweigerd zou worden. Ik had de Plat lijn gebeld, maar die hadden geen idee.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:33
PWM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:26:
Iemand al op pad geweest naar DK? Ik ga maandag voor het eerst weer. Het land heeft een strenge toelating. Ik heb een ondertekende brief mee dat mijn aanwezigheid nodig is.

Ik was benieuwd of KLM daar ook om vraagt. Die moeten mij immers weer terugnemen als ik geweigerd zou worden. Ik had de Plat lijn gebeld, maar die hadden geen idee.
Hoezo "moet" de KLM je weer mee terugnemen? Als al hun vluchten volgeboekt zitten dan lijkt mij toch dat jij gewoon op de Deense luchthaven mag wachten?

En tja het lijkt mij voor KLM irrelevant dat jouw aanwezigheid in Denemarken nodig is, als zij je van DK naar NL moeten vervoeren...

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Hoezo "moet" de KLM je weer mee terugnemen? Als al hun vluchten volgeboekt zitten dan lijkt mij toch dat jij gewoon op de Deense luchthaven mag wachten?
Het vliegveld van Billund sluit om 18.00 :p Daar kan je niet op een bankje gaan liggen.

Als KLM iemand zonder ESTA naar de US meeneemt, moeten ze dat ook oplossen. Kan me niet voorstellen dat hier niet over nagedacht is.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

PWM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:00:

Als KLM iemand zonder ESTA naar de US meeneemt, moeten ze dat ook oplossen. Kan me niet voorstellen dat hier niet over nagedacht is.
Maar hoe is dat in het algemeen geregeld? In KLM's voorwaarden lijken de kosten voor rekening van de passagier te zijn, maar ik weet niet of dat leidend is.
18.3 Refusal of Entry
If a Passenger is refused entry into a territory, they must pay all the charges or fines imposed on the Carrier by the local authorities, as well as the Fare Including Tax for carriage if the Carrier, due to a government order, is required to return the Passenger to his/her departure location or elsewhere. The price of the Ticket purchased for carriage to the destination for which entry to the territory was refused shall not be refunded by the Carrier. For reasons of safety and good order the captain and/or the escorting police may hold the relevant travel documents of the Passenger under its custody during the flight to his place of departure or elsewhere.
https://www.klm.com/trave...itions_carriage/index.htm

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jb! schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Maar hoe is dat in het algemeen geregeld? In KLM's voorwaarden lijken de kosten voor rekening van de passagier te zijn, maar ik weet niet of dat leidend is.

[...]
Kun je de terugreis dan niet direct boeken met de no-change-fees retour ticket die je hebt? :p

Nog meer mensen hier die toch even stiekem zitten te kijken voor een vlucht na 15 juni trouwens? :+

[Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-06-2020 14:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:33
PWM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Het vliegveld van Billund sluit om 18.00 :p Daar kan je niet op een bankje gaan liggen.

Tja, lullig gezegd dan zal je in de cel gezet worden oid.

Het is op zichzelf geen nieuwe of uitzonderlijke situatie. Altijd kan er iemand bij de douane bij binnenkomst van een land geweigerd worden (wat hier praktisch gebeurt).
En als jij dan net in het KLM vliegtuig zit wat om 17:55 land dan hebbie gewoon pech en is er die dag geen terugvlucht meer. Dus zal er iets geregeld zijn dat je ergens in detentie beland oid.

Kijk uiteindelijk zal KLM je wel ergens met een volgende vlucht mee moeten nemen waarbij de kosten voor jou zijn (maar je had toch nog wat vouchers over meende ik :) ). Maar het lijkt me dat ze je niet direct op de 1e vlucht retour hoeven te nemen als die simpelweg vol zit, het lijkt me dat ze je wel even 2 of 3 drie vluchten kunnen laten wachten totdat er ruimte is.

En in de tussentijd kan je uiteraard ook zelf een vlucht met een andere maatschappij boeken als die eerder gaat, moet je alleen even uitleggen dat je niet langs de check-in balie kan gaan maar enkel direct het vliegtuig in kan gaan :)

Maar dat is voornamelijk theoretisch (en de ervaring komt van een kennis en klein afrikaans land waar de maatschappij die hem bracht maar 1x per week landde en waar ze spontaan besloten geen tijdelijk geen niet-inwoners meer toe te laten, stond hij dan als enige blanke op dat vliegveld)

Zeker in de huidige corona tijd is er waarschijnlijk op de directe retour vlucht gewoon ruimte voor jou om mee te gaan.

• Kees_B
Pff, ING werkt niet zo makkelijk mee in vergelijking met andere ervaringen in dit topic met creditcards.

"Wilt u nog de volgende aanvullende informatie opsturen:
- Bewijs waaruit blijkt dat u schriftelijk contact heeft opgenomen met Ryanair om tot een oplossing te komen en wat daarvan het eventuele resultaat is (gebruikt u een webformulier, maakt u dan een printscreen)."

Zie maar eens in contact te komen met Ryan...

PV Output

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Documenteer je pogingen, en stuur dat naar ING. Of denk ik nu te makkelijk? :?

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• Kees_B
Zr40 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:22:
Documenteer je pogingen, en stuur dat naar ING. Of denk ik nu te makkelijk? :?
Ja ;), want alle corespondentie had ik reeds opgestuurd. Amex is daarin veel makkelijker, zie We Are Borg in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1" en karimmm in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Kees_B gezien ING meldt "gebruikt u een webformulier, maakt u dan een printscreen" zou ik zeggen dat:
- je andere elctronische communicatie van waarde gelijkwaardig is
- het niet mogelijk is gebeleken na meerdere pogingen contact te krijgen

en dat jij om juist de garanties die een creditcard zou moeten bieden, je reizen met hun credit card geboekt hebt.
Zij adverteren met veilig betalen, ik zou ze vriendelijk sommeren om dat dan maar waar te maken. (en als dit is opgelost de kaart opzeggen en een AmEx nemen, dat is een echte creditcardmaatschappij met service, ICS etc uiteindelijk niet zo nu weer blijkt).

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Leetness
Ben ik nou gek aan het worden, of is er in de KLM (Android) app geen mogelijkheid meer om een andere reisklasse te selecteren? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden en heb uiteindelijk maar gewoon de website gebruikt. ;(
P.B. schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:54:
[...]
Wat krijg je als je op "1 adult" klikt?
Tweede plaatje toegevoegd :)

[Voor 56% gewijzigd door Leetness op 04-06-2020 16:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Leetness schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:51:
Ben ik nou gek aan het worden, of is er in de KLM (Android) app geen mogelijkheid meer om een andere reisklasse te selecteren? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden en heb uiteindelijk maar gewoon de website gebruikt. ;(
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat krijg je als je op "1 adult" klikt?
Ik zie dat je je post hebt gewijzigd. Ik denk dat er niks anders op zit en dat je een echte telefoon (iPhone) moet kopen :+

[Voor 6% gewijzigd door P.B. op 04-06-2020 16:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij het boeken kan ik wel de klasse selecteren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Leetness schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:51:
[Afbeelding][Afbeelding]
Die app op Android is sowieso al ondermaats maar dit slaat idd alles. Je kunt het nog wel hoor, maar dan moet je eerst alles selecteren en op search drukken. Daarna pas kun je business in een dropdown bovenaan selecteren, echter je blijft per datum de laagste economy-prijs zien ipv dat je business-prijzen kunt zien.

Dus dan maar Google Flights gebruiken en KLM lekker commissie laten afstaan aan Google. Echt onbegrijpelijk wie de Q&A op die app doet. Een beetje snel/fatsoenlijk reward trips zoeken is ook echt onmogelijk, je moet de hele tijd de hele zoekopdracht opnieuw doen.

Blijkbaar is er geen fatsoenlijk UX-design team bij KLM en is er ook geen QA team aanwezig. Anders is het toch echt onbegrijpelijk.

Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True