Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 111 ... 238 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Jebus4life Twee dagen?! Ik wacht inmiddels al zes weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:02

Jebus4life

BE User

Zr40 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:26:
@Jebus4life Twee dagen?! Ik wacht inmiddels al zes weken...
Wow, bizar! Misschien opnieuw aanvragen (ik weet dat ze schrijven dat dat niet nodig is, maar toch...)?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:26
Een vriendin vliegt nu terug naar AMS vanaf LHR. Maar het vreemde is dat BA de passagiers niet eens de gezondheidsverklaring heeft gegeven voor vertrek. Ze had hem gelukkig zelf geprint. Maar dat lijkt me een grote blunder van BA, want je mag niet eens het vliegtuig in als je een van de vragen positief beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:20:
Vluchten zijn echt spotgoedkoop.
Jebus4life schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:30:
Volgende punt zal zijn die voucher te kunnen gebruiken... Het zou me echt niets verbazen mochten alle vluchten vanaf na corona minimaal 50% duurder worden...
Lol ;)

Ik zit ook weer te zoeken voor het najaar ofzo, vluchten zijn inderdaad goedkoop. Behalve bij Ryanair waar ik dus een voucher van heb liggen. Helaas nog niets gehoord van de bank/Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:33:
[...]

Wow, bizar! Misschien opnieuw aanvragen (ik weet dat ze schrijven dat dat niet nodig is, maar toch...)?
Voor Platinum leden hanteren ze een doorlooptijd van 8-12 weken. Ga maar rustig uit van wat meer als je geen status hebt.

Dat laat onverlet dat het in sommige gevallen opeens snel kan gaan, maar meestal is het een lange zit.
menzo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:38:
Een vriendin vliegt nu terug naar AMS vanaf LHR. Maar het vreemde is dat BA de passagiers niet eens de gezondheidsverklaring heeft gegeven voor vertrek. Ze had hem gelukkig zelf geprint. Maar dat lijkt me een grote blunder van BA, want je mag niet eens het vliegtuig in als je een van de vragen positief beantwoord.
Wij hadden wat mensen die ook van LHR naar AMS gingen op verschillende vluchten. Niemand had een gezondheidsverklaring, laat staan dat de crew er van afwist.

Was wel weer leuk, 2x zo'n telefoontje gehad van iemand in paniek: "Ben op LHR, maar heb niks van een document. WAT NU". En dan 20 minuten later: "Ik zit in het vliegtuig" :+

[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 29-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 19:48

Tux

We Are Borg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:25:
[...]

Je zal niet de eerste (en laatste) zijn die via de creditcard het geld terug haalt. Transavia krijgt via de CC maatschappij ook deze informatie. Internationale bron maar neem aan dat dit wereldwijd ongeveer zo werkt: https://chargebacks911.com/chargebacks/ Aangezien het Transavia dus nog meer geld kost dat alleen de refund (aldus bron wordt er ook een fee in rekening gebracht), zullen ze zeker je voucher intrekken. Maar dat lijkt mij ook meer dan logisch :)
In het geval dat een airline al een refund gedaan heeft, en alsnog een chargeback krijgt, kan de airline deze chargeback verdedigen (transactie opnieuw uitvoeren) met als reden "al een refund gedaan", en daarbij een referentie naar de refund zodat jouw bank de refund op kan zoeken.

Aangezien jouw bank jou een voorlopige refund moet geven voordat ze de chargeback daadwerkelijk uitvoeren (zodat jij niet op je geld hoeft te wachten), komt het er dus op neer dat je tijdelijk een dubbele refund hebt, en dat je bank de tweede refund weer terug zal halen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:02

Jebus4life

BE User

Cheesy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:58:
[...]

[...]

Lol ;)

Ik zit ook weer te zoeken voor het najaar ofzo, vluchten zijn inderdaad goedkoop. Behalve bij Ryanair waar ik dus een voucher van heb liggen. Helaas nog niets gehoord van de bank/Mastercard.
Mmm, komt waarschijnlijk omdat niemand durft te boeken voor het najaar?
Bij mij zou het over intercontinentaal gaan, dus zelf ben ik ook nogal sceptisch om iets vast te leggen voor pakweg november ofzo...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 17:26
PWM schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:02:
[...]
[...]

Wij hadden wat mensen die ook van LHR naar AMS gingen op verschillende vluchten. Niemand had een gezondheidsverklaring, laat staan dat de crew er van afwist.

Was wel weer leuk, 2x zo'n telefoontje gehad van iemand in paniek: "Ben op LHR, maar heb niks van een document. WAT NU". En dan 20 minuten later: "Ik zit in het vliegtuig" :+
Ze vertelde dat bij het uitstappen iedereen wel gevraagd werd om het formulier te laten zien, maar dat er niet echt iets gebeurde als je het niet had.

Voor het boarden werd wel omgeroepen dat iedereen geacht wordt om 14dagen in quarantaine te gaan en dat er toen massale verontwaardiging ontstond dat er zelfs mensen niet meer mee wilden. Op de website van de rijksoverheid staat toch vet duidelijk dat ze dat verwachten vanaf een hoog risico gebied met een lijst waar bij staat dat LHR dat is.

[ Voor 5% gewijzigd door menzo op 29-04-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:25:
[...]

Ze vertelde dat bij het uitstappen iedereen wel gevraagd werd om het formulier te laten zien, maar dat er niet echt iets gebeurde als je het niet had.
Heel eerlijk is een formuliertje waarop je zelf wat moet invullen ook niet echt een heel betrouwbare methode. Als je echt mensen met het SARS-CoV-2 virus er uit wil pikken zal je mensen in quarantaine moeten zetten voor 2 weken als ze op Schiphol binnenkomen.

Mijn laatste geplande boeking (AMS - LHR - LCY - AMS met BA) is inmiddels ook gecancelled. Geen geplande vluchten meer, allemaal lege airline apps. Dat is voor mij al een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is wel weer een gedoe zeg om een refund opnieuw aan te vragen bij RyanAir. Uiteraard willen ze dat iedereen die voucher neemt, maar ik heb liever het geld. Hoewel dat nog maanden zal gaan duren...

Op hun site staat er alleen dat je een verzoek kunt indienen (opnieuw).
Gebruik je de link uit de eerste mail toen ze het zelf voorstelden krijg je een foutmelding na invullen.
Doe je het via https://refundclaims.ryanair.com/ krijg je weer dat het verzoek al reeds is ingediend.

Ik neem aan dat je niet eerst op Claim voucher moet klikken voordat je daarmee weer afziet van een refund?
WIj hebben middels iDeal geboekt, dus daar speelt een weg via de Creditcard maatschappij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:51:
[...]
AMS-MUC-SIN-ZRH-AMS voor €290 pp met LH/LX. Ik heb 'm geboekt voor feb 2021.
Nice ja, nog steeds goed beschikbaar - zelfs rond kerst e.d.

Februari 2021 is wel wat zekerder dan dit jaar, maar zijn er hier mensen die recentelijk al iets geboekt hebben voor dit jaar, en dan met name voor vakantie(reizen)?

Er zijn redelijk wat goede deals te vinden, zowel richting het Oosten als ook naar de VS en Midden-Amerika. Ik durf zelf de boekingsbutton nog niet in te drukken, ook omdat ik niet wil achterblijven met vouchers van allerhande maatschappijen waar ik niet regelmatig mee vlieg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:12

Grouchy

meep meep

El Jefe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:34:
[...]

Februari 2021 is wel wat zekerder dan dit jaar, maar zijn er hier mensen die recentelijk al iets geboekt hebben voor dit jaar, en dan met name voor vakantie(reizen)?

Er zijn redelijk wat goede deals te vinden, zowel richting het Oosten als ook naar de VS en Midden-Amerika. Ik durf zelf de boekingsbutton nog niet in te drukken, ook omdat ik niet wil achterblijven met vouchers van allerhande maatschappijen waar ik niet regelmatig mee vlieg.
Twee vakantietrips zijn hierzo al geannuleerd vanwege COVID-19, we hebben zelf ondertussen drie nieuwe vakantiereizen geboekt. Refunds van de twee vakantietrips zijn ondertussen al binnen.

Om de risico's wat af te dekken kan je een creditcard gebruiken, punten/miles gebruiken, flexible/refundable fares boeken en/of niet boeken bij de Lufthansas, AF-KLMs of één van de andere airlines die voor de vouchers gaan (veel airlines hebben bovendien codeshares).

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 30-04-2020 16:01 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Email van Ryanair gekregen of ik op de onderstaande link wil klikken om de voucher te accepteren. Zou dat zijn omdat ik mijn geld via CC terug heb of proberen ze toch actief akkoord binnen te hengelen voor alle vouchers :) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Ik heb voor na september gewoon 2 vakanties geboekt. 1 stedentrip en 1 longhaul. De prijzen zijn nu relatief laag, ik betaal met CC en een eventueel faillissement is gedekt en mocht het niet doorgaan (of we willen niet), dan zijn de tickets Flexibel.

Ik zie geen reden om niet te boeken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:46:
Email van Ryanair gekregen of ik op de onderstaande link wil klikken om de voucher te accepteren. Zou dat zijn omdat ik mijn geld via CC terug heb of proberen ze toch actief akkoord binnen te hengelen voor alle vouchers :) ?
Hmm, deze heb ik niet gehad. Maar het lijkt een algemeen mailtje en niet specifiek voor jou(w situatie)

Deze vond ik op Twitter, blijkbaar krijg je alsnog je geld terug als je de voucher niet gebruikt. Nu is het natuurlijk de vraag of je ook je geld terug krijg als je dit aanbod niet accepteert ;) Wel een heule lange zin met fouten :/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EW3NtOkWoAE6nI5?format=jpg&name=large

Edit: hier nog een, het linkje is niet goed zwart gemaakt :X >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 01-05-2020 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Ik heb voor na september gewoon 2 vakanties geboekt. 1 stedentrip en 1 longhaul. De prijzen zijn nu relatief laag, ik betaal met CC en een eventueel faillissement is gedekt en mocht het niet doorgaan (of we willen niet), dan zijn de tickets Flexibel.

Ik zie geen reden om niet te boeken eigenlijk.
Ik maak mij ook niet veel zorgen om het vliegen maar wel over het er ter plekke te doen is/open is. Met vrienden in september een huis huren in Frankrijk in de middle of fuck waar je sowieso alleen naar de supermarkt gaat en voor de rest chillend op het eigen terrein is wel anders dan een weekendje naar zeg Rome boeken en er achter komen dat alles dicht is/anderhalve meter hanteert. Dat is toch minder relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Ik heb nog 8 hotelnachten tegoed op Bali (vanwege gedwongen vervroegd vertrek) en daar wil ik in het najaar nog wel gebruik van maken, maar ik vind het nog wel iets te vroeg om te gaan boeken. Qatar biedt ook alleen maar flexibiliteit voor boekingen tot 30 september, dus als je voor oktober/november iets wil boeken zit je er vooralsnog gewoon aan vast. Dat is mij iets te yolo ;) Binnen Europa heb je wat meer flexibiliteit wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ondertussen zou de CEO van Lufthansa het al over Q3 hebben voor een heropstart, en dat de vloot van de hele groep ook tijdens de zomer aan de grond zou blijven. Benieuwd of dat als drukmiddel naar de betrokken overheden toe of ernstig bedoeld is...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Borromini schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:11:
Ondertussen zou de CEO van Lufthansa het al over Q3 hebben voor een heropstart, en dat de vloot van de hele groep ook tijdens de zomer aan de grond zou blijven. Benieuwd of dat als drukmiddel naar de betrokken overheden toe of ernstig bedoeld is...
Q2 is al begonnen en zo moeilijk is het niet om de huidige trends drie maanden door te trekken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

Garyu

WW

Austrian Airlines heeft inmiddels aangekondigd dat ze zonder deal met de Oostenrijkse regering (767M€) ze op 18 mei insolvent gaan zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
Garyu schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 01:35:
Austrian Airlines heeft inmiddels aangekondigd dat ze zonder deal met de Oostenrijkse regering (767M€) ze op 18 mei insolvent gaan zijn.
Dat hebben ze ook tijdig aangekondigd zeg :+

Nu ja, met Brussels Airlines zal het niet veel anders zijn, en idem met Lufthansa, KLM, AF, BA, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 08:36
Ik wacht nog op twee refunds. Van Norwegian Airlines en van Singapore Airlines. Beide nu 1.5 maand geleden aangevraagd, beide keren de vlucht door de airline geannuleerd. Bij Singapore Airlines kreeg ik ze pas aan de telefoon nadat de eerste leg al gevlogen zou moeten zijn (die vlucht was geannuleerd door Singapore Airlines zelf). Aan de telefoon zeiden ze dat ik wel een refund nog kan krijgen maar dat het 4 maanden gaat duren. Ik verwacht uiteindelijk mijn airmiles en $'s wel terug te krijgen van hun.

Met Norwegian zie ik het wat somberder in.

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn19 op 02-05-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

azerty schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 02:28:
[...]

Dat hebben ze ook tijdig aangekondigd zeg :+

Nu ja, met Brussels Airlines zal het niet veel anders zijn, en idem met Lufthansa, KLM, AF, BA, ...
Nouja ze zijn al een tijdje aan het onderhandelen natuurlijk en het bedrag was al bekend, de datum is neem ik aan ook pressiemiddel richting ministerie om snel beslissingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:44:
[...]

Q2 is al begonnen en zo moeilijk is het niet om de huidige trends drie maanden door te trekken.
De huidige trend in Europa is dat lockdowns gradueel verlicht worden, dus een heropstart in de zomer is niet onmogelijk. Het blijft wel koffiedik kijken. Nu al zeggen als CEO dat je de tent in de zomer ook wel gewoon sluit klinkt mij momenteel eerder als stemmingmakerij, bedoeld om de beleidsmakers wat te porren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Borromini schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:49:
[...]
De huidige trend in Europa is dat lockdowns gradueel verlicht worden, dus een heropstart in de zomer is niet onmogelijk. Het blijft wel koffiedik kijken. Nu al zeggen als CEO dat je de tent in de zomer ook wel gewoon sluit klinkt mij momenteel eerder als stemmingmakerij, bedoeld om de beleidsmakers wat te porren.
Is vooral om de planning gemakkelijker te maken. Er wordt simpelweg niet gevlogen, dus er hoeven geen roosters gemaakt te worden, dus de roostermaker kan gewoon op verlof worden gestuurd etc.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
Als ze de zomer ook moeten missen gaan er echt wel een behoorlijk aantal omvallen denk ik ..

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doordat enkele hier aangaven goedkope tickets te spotten, ben ik zelf ook eens gaan kijken. Nu heb ik 2 tickets gezien naar NYC voor begin 2021 met KLM.

Ik heb geen moeite om nu te boeken & te betalen (met de Amex, dat wel), alleen wil ik ze wel kunnen annuleren (ik denk dat er een punt komt waarop maatschappijen e.d. vinden dat het weer verantwoord is om te gaan vliegen, waar ik dat waarschijnlijk op een later punt weer wil).

Maar om onduidelijke redenen kan ik dat via onze zakelijke tool wel geregeld krijgen. Maar op de site van KLM lukt het me zelf niet (is een business ticket, hij is wel verplaatsbaar, maar niet annuleerbaar). Een hele tijd geleden kon je nog zelf basis/standaard/flex klikken (bij economy), maar dat zie ik niet (al weet ik ook niet of je dat had bij business, dat boek ik privé eigenlijk nooit).

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
@Saus volgens mij zijn corporate tickets andere fare buckets dus het zou kunnen dat je daar wel beschikbaarheid ziet en voor de particuliere markt niet.

Het onderscheid light/standaard/flex bestaat niet voor business class. Er zijn wel verschillende boekingsklasses met bijbehorende voorwaarden, maar het boekingsproces laat je daar niet tussen kiezen. Je krijgt alleen de goedkoopste optie voor die vlucht te zien. Als je een specifiek tarief wil boeken moet je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

franssie

Save the albatross

Ik zou in maart naar CPH vliegen, verzet, ook deze vlucht gaat niet (8 mei is de verzette datum) maar KLM zwijgt (vlucht is gewoon uit mijn overzicht weg, geen melding niets - laat staan een voucher).
Waarom zijn ze nog steeds niet in staat om hun klanten op de hoogte te houden? #hetblijfteenkutzooimetdatKLM

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 04-05-2020 01:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wat je misschien op weg helpt is hun flight status overzicht hierzo:

https://www.klm.nl/en/fli...nAirportCode=AMS&filter=C

https://www.klm.nl/en/fli...nAirportCode=AMS&filter=C

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:19
En daar staat in ieder geval één vlucht die gewoon door lijkt te gaan (afgelopen dagen ook al):
https://www.klm.nl/en/fli...00508&flightNumber=KL1127

[ Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 04-05-2020 11:08 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55

Sorcerer8472

Mens sana?

@Saus, het kan lonen om even te kijken of je dezelfde vlucht ook via Delta kunt boeken, zowel ivm verschillende tickets (Delta biedt vaak 2 business tarieven aan), als eventueel betere wijzigingsvoorwaarden (zou je even moeten checken, wellicht zijn ze flexibeler dan KLM nu).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36
Inmiddels is het omboekingsbeleid van de KLM uitgebreid tot en met vertrek op 31 augustus en dat betekent dat de vluchten voor ons weekje NYC er ook binnen vallen.

We hebben er al een tijdje niet veel vertrouwen in dat we half augustus een geweldig weekje NY kunnen gaan beleven. Een tour, Ellis island of leuke restaurantjes bezoeken: ik zie het gebeuren.

Wat is nu wijsheid? Een voucher aanvragen met het risico dat je bij een nieuwe boeking een fikse prijsverhoging voor de kiezen krijgt? Of omboeken naar bijvoorbeeld oktober/november of april/mei met het risico dat het ook dan nog problemen geeft?

Edit: of nog even afwachten natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 04-05-2020 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, wij zijn er klaar voor

PWM in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124"

Zal nog wel even blijven en ik wil echt in Juni weer op pad :p

Linken naar een besloten forum-deel is niet handig. Zet er dan iig bij waar het over gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 07-05-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
PWM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:08:

je bent er op tijd bij :)
Bizarre is dat ze zelfs een sjaal die je zelf gehaakt hebt accepteren. Wetenschappelijk gezien helpt dat niet en is er zelfs sprake van dat het bijdraagt aan verspreiding en besmetting. Best apart :+

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 15:02

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb ook al kn95 maskers voor mezelf besteld voor de vluchten :P ben er ook klaar voor haha.
@Bockelaar ze doen het ook niet omdat het helpt maar het publiek het graag wil en die erin geloven ofzo,vandaar dat men het steeds heeft over die schijnveiligheid,dat is dit dus :+

[ Voor 65% gewijzigd door mrsar op 05-05-2020 00:16 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik dacht dat KLM deze dingen zelf verstrekte bij het boarden, maar dat is dus niet zo? Dan moet ik ook een plekje vinden om wat te bestellen zonder opgelicht te worden vrees ik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Be-la-che-lijk. Er zijn nog niet voldoende voor de zorg en ondertussen gaan commerciële bedrijven ze hamsteren en worden ze voor eerste levensbehoeftes als vliegen ingezet. Al helemaal KN95 die je in de zorg alleen mag gebruiken als je aerosole handelingen uitvoert.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
PWM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:08:

Dit soort dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:27:
Ik dacht dat KLM deze dingen zelf verstrekte bij het boarden, maar dat is dus niet zo? Dan moet ik ook een plekje vinden om wat te bestellen zonder opgelicht te worden vrees ik!
Zolang de voorraad strekt. Dat is niet echt een risico wat ik wil nemen voor een vlucht.

Ik heb ze nu gekocht voor een euro per stuk. En ja, dat zijn dezelfde als degene die 4 cent per stuk waren voor Corona. Het doet ook pijn om te bestellen eerlijk gezegd. Niet perse het geld, zakelijk verwaarloosbaar, maar wel de gedachte dat we iets in stand houden.

Maar goed, 2 euro per retourtje erbij dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Niet perse het geld, zakelijk verwaarloosbaar
Maar er wel aan bijdragen dat het voor bedrijven waar het niet verwaarloosbaar is in stand gehouden wordt én er mee showen op een forum |:(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
P_de_B schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:31:
Be-la-che-lijk. Er zijn nog niet voldoende voor de zorg en ondertussen gaan commerciële bedrijven ze hamsteren en worden ze voor eerste levensbehoeftes als vliegen ingezet.
Principes brengen je maar zover. Er zijn 75 man die elke maand salaris willen hebben en daarbij afhankelijk zijn van de prestaties en reizen van paar personen in het bedrijf. Dus ja, ik kan het wel heel stom vinden maar dat brengt ons nergens.

Verder is het wel degelijk relevant voor het topic om te benomen aangezien ze nou eenmaal verplicht worden in het vliegtuig.

Maar voor verdere morele discussies zijn er volgens mij wel andere topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Bockelaar schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:49:
[...]

je bent er op tijd bij :)
Bizarre is dat ze zelfs een sjaal die je zelf gehaakt hebt accepteren. Wetenschappelijk gezien helpt dat niet en is er zelfs sprake van dat het bijdraagt aan verspreiding en besmetting. Best apart :+
Wetenschappelijk bewijs is niet bepaald eenduidig. Bijdragen aan verspreiding is mij nieuw, waar heb je dat vandaan?

Maar goed, als je regelmatig in Azie op pad bent geweest zou het toch geen nieuws moeten zijn dat mondkapjes gewoon sociaal geaccepteerd zijn, en daar met reden gedragen worden. Ook in de rest van de wereld zal het empirische bewijs nog wel gevonden worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik heb met een aantal vrienden zojuist de gok gewaagd. We hebben een vlucht geboekt half oktober naar Panama. In eerste instantie zouden we afgelopen Mei vakantie naar Guatemala zijn gevlogen. De vlucht naar Guatemala is door Iberia gecanceld en omgezet naar vouchers.

Het was nog wel even lastig met boeken, dit omdat we 5 vouchers ontvingen in plaats van 1 grote. Bij het boeken van een nieuwe vlucht kan er helaas slechts 1 voucher gebruikt worden. Voor de vlucht naar Panama in Oktober moesten we dus 5 losse boekingen plaatsen. Voelt altijd heel tricky om te doen, geen fan van.

Een ander punt dat tricky voelt is een vlucht boeken naar Panama. Ben heel benieuwd of dat weer mag over circa 5 maanden. Mogelijk hebben we 380 euro p.p. in de put gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

G33st schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:32:
Ik heb met een aantal vrienden zojuist de gok gewaagd. We hebben een vlucht geboekt half oktober naar Panama. In eerste instantie zouden we afgelopen Mei vakantie naar Guatemala zijn gevlogen. De vlucht naar Guatemala is door Iberia gecanceld en omgezet naar vouchers.

Het was nog wel even lastig met boeken, dit omdat we 5 vouchers ontvingen in plaats van 1 grote. Bij het boeken van een nieuwe vlucht kan er helaas slechts 1 voucher gebruikt worden. Voor de vlucht naar Panama in Oktober moesten we dus 5 losse boekingen plaatsen. Voelt altijd heel tricky om te doen, geen fan van.

Een ander punt dat tricky voelt is een vlucht boeken naar Panama. Ben heel benieuwd of dat weer mag over circa 5 maanden. Mogelijk hebben we 380 euro p.p. in de put gegooid.
Ik zou wel even bellen zodat ze er een groepsboeking van maken. Zit je vaker samen (mocht je geen stoelkeuze hebben gedaan) en mocht er onverwacht wat gebeuren qua omboeken dan houden ze jullie zoveel mogelijk samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
Garyu schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Wetenschappelijk bewijs is niet bepaald eenduidig. Bijdragen aan verspreiding is mij nieuw, waar heb je dat vandaan?

Maar goed, als je regelmatig in Azie op pad bent geweest zou het toch geen nieuws moeten zijn dat mondkapjes gewoon sociaal geaccepteerd zijn, en daar met reden gedragen worden. Ook in de rest van de wereld zal het empirische bewijs nog wel gevonden worden..
Volledig offtopic natuurlijk :)
niet eenduidig? Tja er is altijd wel een forum of artikel te vinden wat het allemaal wel mee vindt vallen.
Zie onder meer: https://www.dvhn.nl/groni...nveiligheid-25290711.html mbt bijdrage. Het is windowdressing. Dat een deel van Azie daaraan mee doet moeten ze zelf weten. Ik mag hopen dat wij toch iets verstandiger zijn.

maar goed: nogmaals - offtopic -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18
swtimmer schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Ik zou wel even bellen zodat ze er een groepsboeking van maken. Zit je vaker samen (mocht je geen stoelkeuze hebben gedaan) en mocht er onverwacht wat gebeuren qua omboeken dan houden ze jullie zoveel mogelijk samen.
Ik vond het een uitstekende suggestie, maar kon niet geregeld worden bij de helpdesk van Iberia. Ze zagen er zelf ook geen voordelen in.

De helpdesk is overigens zeer goed bereikbaar, het is mij alleen niet gelukt om iets met iemand te regelen daar, haha. Ik heb het volgende geprobeerd vandaag (1) helpdesk medewerker laten boeken met mijn vouchers, niet mogelijk vouchers alleen online; (2) vouchers samenvoegen naar 1 grote voucher, zodat we in 1 keer konden boeken, niet mogelijk (3) vouchers om laten zetten naar geld, zoals verwacht niet mogelijk; (4) Samenvoegen 5 losse boekingen naar 1 boeking. Zijn dus niet heel flexibel, wel behulpzaam.

Wat mij wel is gelukt, is om te kijken of er voldoende ruimte was op de door mij gewenste vluchten. Vond het wel fijne info voorafgaand aan het boeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 27-04 22:20
PWM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:32:
Ik heb ze nu gekocht voor een euro per stuk. En ja, dat zijn dezelfde als degene die 4 cent per stuk waren voor Corona. Het doet ook pijn om te bestellen eerlijk gezegd. Niet perse het geld, zakelijk verwaarloosbaar, maar wel de gedachte dat we iets in stand houden.

Maar goed, 2 euro per retourtje erbij dus.
Voorheen waren ze wel iets duurder hoor ;) Althans, hier waren die sugical masks vroeger zo'n 40 cent, nu een euro. N(K)95 kost ~5 euro bij de apotheek, niet heel anders dan wat ze op de verschillende Chinese import websites kostten (3-4 euro). Vraag me wel heel sterk af hoe goed die Chinese NK95 masks nu echt zijn. Verwacht dat het kwalitatief te vergelijken is met andere zut die we op Aliexpress bestellen.

Maar ik ben er zelf sterk van overtuigd dat zelfs die surgical masks helpen. Als iedereen zo'n ding draagt dan schuift het gevaar grotendeels van deeltjes in de lucht, naar deeltjes op je mask/handen. En dat is een risico waar ik geen enkel probleem mee heb. Dom gezegd - dan is het aan eenieder zelf om voorzichtig te zijn.

Ben je dan niet voorzichtig dan doe je het jezelf aan. Dat is een veel acceptabeler risico dan dat je iets oploopt omdat je buurman in het vliegtuig niet voorzichtig is en/of het 'm niet boeit. Ik heb graag zelf die controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb vanochtend een mondkapje opgedaan. Ik wil hem 3 uur ophouden. Dit simuleert een beetje de aankomst op Schiphol tot en met landing op Europese bestemming (zou eigenlijk 4 uur moeten nemen voor Zuid-Europa).

Nou, ben het na 45 minuten al goed zat. Warm en vochtig en dat ik een normale goed geventileerde ruimte. Dit is wel lekker oncomfortabel vliegen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:40:
Ik heb vanochtend een mondkapje opgedaan. Ik wil hem 3 uur ophouden. Dit simuleert een beetje de aankomst op Schiphol tot en met landing op Europese bestemming (zou eigenlijk 4 uur moeten nemen voor Zuid-Europa).

Nou, ben het na 45 minuten al goed zat. Warm en vochtig en dat ik een normale goed geventileerde ruimte. Dit is wel lekker oncomfortabel vliegen straks.
Yup. Hier al wekenlang boodschappen doen e.d. met een mondkapje op. Het hangt wel een beetje van het type af, sommige ademen net iets makkelijker dan anderen (verschil in dikte van stof / filter, neem ik aan). Maar na een twintig minuten in de supermarkt heb je het wel een beetje gehad hoor. Mijn respect aan de medewerkers daar die de godganse dag zo'n ding op hebben.

Bij het vliegen hoef je gelukkig niet veel te doen en kan je gewoon stilzitten gelukkig ;). En een kwestie van wennen. Aan een stropdas kan je ook wennen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vriendin is er zelf aan het maken van katoen. Ben benieuwd. Tot nog toe geen mondmaskers gedragen vanwege corona (wel netjes de isolatiemaatregelen gevolgd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Het lijkt me een buitengewoon smerige bedoening: een vliegtuig vol met mensen met van die zelfgemaakte dingen op. En dan tussendoor eten waardoor het nut uiteindelijk nul is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:39:
Het lijkt me een buitengewoon smerige bedoening: een vliegtuig vol met mensen met van die zelfgemaakte dingen op. En dan tussendoor eten waardoor het nut uiteindelijk nul is.
Je maaltijd ligt nu al klaar op je stoel als je het vliegtuig instapt, dus niet iedereen eet op hetzelfde moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
GlowMouse schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Je maaltijd ligt nu al klaar op je stoel als je het vliegtuig instapt, dus niet iedereen eet op hetzelfde moment.
Door de maaltijd doe je het kapje af. Dat was mijn punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Vier weken geleden vraag gesteld aan KLM of er het mogelijk een bassinet te krijgen op een 777-300ER in business. Foutje van mij, ik had twee vragen gesteld en kreeg dus alleen antwoord op de eerste vraag 8)7.

Seatmap van KLM op seatguru geeft sowieso geen bassinet, ook niet bij economy. Iemand idee :) ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:43:
Vier weken geleden vraag gesteld aan KLM of er het mogelijk een bassinet te krijgen op een 777-300ER in business. Foutje van mij, ik had twee vragen gesteld en kreeg dus alleen antwoord op de eerste vraag 8)7.

Seatmap van KLM op seatguru geeft sowieso geen bassinet, ook niet bij economy. Iemand idee :) ?
Lijkt mij best lastig, aangezien je in Business Class geen vrije muur hebt voor je. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.

EDIT:

Heb even de Platinum lijn gebeld. Er zijn 2 plekken in Business voor de Bassinet. Echter, zijn er totaal 4 te vergeven (inclusief economy) ook al zijn er meer plekken (door regelgeving). Dus wel op tijd zijn.

Ze kon niet zien waar de plekken zaten in Business, maar waarschijnlijk rij 1 en 6.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 07-05-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Lijkt mij best lastig, aangezien je in Business Class geen vrije muur hebt voor je. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.

EDIT:

Heb even de Platinum lijn gebeld. Er zijn 2 plekken in Business voor de Bassinet. Echter, zijn er totaal 4 te vergeven (inclusief economy) ook al zijn er meer plekken (door regelgeving). Dus wel op tijd zijn.

Ze kon niet zien waar de plekken zaten in Business, maar waarschijnlijk rij 1 en 6.
Held _/-\o_ dank dat je hebt gebeld. Had al vermoeden dat rij 6 het zou zijn als ze het aanbieden. Blijkbaar wel dus. Mooi want rij 6 is ook los gedeelte dus voor mijn gevoel beter met baby :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Svp on topic blijven. Een uitgebreide discussie over mondkapjes en moraliteit is dat niet.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
We Are Borg schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:43:

Ik vermoed op 1D en 6D. Het lijkt er op deze foto op dat de bevestigingspunten op het bulkhead boven het scherm zitten.

Afbeeldingslocatie: https://onemileatatime.com/wp-content/uploads/2017/02/KLM-777-Business-Class-3.jpg

Dit zou dan in de mini-cabine er achter op dezelfde manier het geval moeten zijn (onderstaande foto is van een 777-200 maar die indeling is volgens mij gelijk)

Afbeeldingslocatie: https://monkeymiles.boardingarea.com/wp-content/uploads/2017/06/KLM-business-class-777-200-Bali-to-Singapore-3-of-8.jpg

Hier zie je ook net rechts nog een bevestiging voor de bassinet zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 08-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Daniel : aha, inderdaad zitten daar de punten. Dus alleen op de middelste rij: niet ideaal in mijn geval want reis met 3 + baby. Had gehoopt aan de raamkant :)

Edit: op de eerste foto zie ik wel dat de bevestiging puur aan de linkerstoel zit vanuit het midden. Dus daarmee zou de bassinet dus niet over gehele middenrij vallen wat positief zou zijn voor de medepassagier ;)

Edit2: precies wat jij zegt, stoelnummer specifiek zelfs :)

[ Voor 47% gewijzigd door We Are Borg op 08-05-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nu we langzaam weer een beetje gaan kijken naar het weer oppakken van reizen komen steeds meer landen met hun 'entry rules'. Er wordt gewerkt (op Europees niveau) om een algemeen pakket aan regels te definieren die alle landen zullen gaan gebruiken, echter, de kans dat dat niet op korte termijn lukt is aanwezig. Dus steeds meer landen publiceren hun eigen regels.

Oostenrijk, in VIE, vereist nu dat elke pax die aankomt een test ondergaat. Dat kan op het vliegveld...en kost 190 euro pp. Duurt 3+ uur en is verplicht.

Griekenland heeft net hun eerste voorstel gepubliceerd. Het is onduidelijk wat 'health certificate' betekend in deze context, maar dit geeft wel een idee van wat ons te wachten staat.
– For passengers to board a flight from abroad to Greece, they must have a valid health certificate that has been issued within the last 72 hours, stating that they are not carriers of the Covid-19 virus. Passengers without a health certificate, will not be allowed to board flights.

– There will be no empty seats on flights to, from and within Greece. The passenger capacity of all airplanes will be full in order to support airline companies.

– Only packaged snacks will be served to passengers on flights with a duration of up to four hours.

– Upon their departure from Greece, tourists will not be tested in order for them to avoid being quarantined in Greece.
Het hele 'middenstoel leeg' idee is gedoemd om te falen; dat kost teveel voor airlines om te handhaven. Ik kan me wel voorstellen dat sommige airlines het als een betaalde optie gaan aanbieden tijdens check-in..zeker als vluchten nog niet vol zijn. Verder geen maaltijd (wel jammer als je net business hebt geboekt zodat je de middenstoel leeg hebt..) en natuurlijk het lastigste...een bewijs dat je niet ziek bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 10-05-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06
Xandrios schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:13:
Nu we langzaam weer een beetje gaan kijken naar het weer oppakken van reizen komen steeds meer landen met hun 'entry rules'. Er wordt gewerkt (op Europees niveau) om een algemeen pakket aan regels te definieren die alle landen zullen gaan gebruiken, echter, de kans dat dat niet op korte termijn lukt is aanwezig. Dus steeds meer landen publiceren hun eigen regels.
Je kunt nu al voorspellen dat van die hele Europese aanpak niks van de grond komt. Het virus is zo willekeurig verspreid dat er zelfs binnen landen verschillende regels zijn gaan gelden voor bepaalde gebieden. Een Europese aanpak betekent een one-size-fits-none beleid.
Oostenrijk, in VIE, vereist nu dat elke pax die aankomt een test ondergaat. Dat kan op het vliegveld...en kost 190 euro pp. Duurt 3+ uur en is verplicht.

Griekenland heeft net hun eerste voorstel gepubliceerd. Het is onduidelijk wat 'health certificate' betekend in deze context, maar dit geeft wel een idee van wat ons te wachten staat.

Het hele 'middenstoel leeg' idee is gedoemd om te falen; dat kost teveel voor airlines om te handhaven. Ik kan me wel voorstellen dat sommige airlines het als een betaalde optie gaan aanbieden tijdens check-in..zeker als vluchten nog niet vol zijn. Verder geen maaltijd (wel jammer als je net business hebt geboekt zodat je de middenstoel leeg hebt..) en natuurlijk het lastigste...een bewijs dat je niet ziek bent.
De bulk van het vliegverkeer en dus ook het (massa-) toerisme zal pas weer van de grond komen als er hetzij een vaccin is, hetzij het virus 'vanzelf' verdwijnt.

Op misschien een enkeling na gaat toch geen zinnig mens het risico nemen om nu naar bijvoorbeeld Griekenland te vliegen? Stel dat je daar ziek wordt en Corona blijkt te hebben. Mag je daar in quarantaine. Vermoed dat verzekeraars in zo'n geval ook wel eens moeilijk kunnen gaan doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:09:
[...]
Je kunt nu al voorspellen dat van die hele Europese aanpak niks van de grond komt. Het virus is zo willekeurig verspreid dat er zelfs binnen landen verschillende regels zijn gaan gelden voor bepaalde gebieden. Een Europese aanpak betekent een one-size-fits-none beleid.
Een europees beleid kan best differentiëren aan de hand van risico's. Het risico is niet constant (en afhankelijk van zowel lokatie als tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Is niet verplicht:
In accordance with valid government regulations, persons travelling to Austria at the present time must either present a medical certificate which confirms negative COVID-19 test results (PCR test not older than four days), or else they are required to begin a 14-day quarantine.

Arriving passengers without a valid medical certificate can get tested at the airport. If the test findings are negative, the passenger does not have to stay in self-quarantine for 14 days after arriving in Austria. In this way, quarantine periods which have already been commenced can also be prematurely terminated.

Passengers departing from Vienna Airport can use the medical certificate from the COVID-19 test to prove that they are not infected with the coronavirus.
Je hebt dus een paar opties:
- Je bezit reeds een recent (max 4 dagen oud) attest dat je geen Covid hebt
- Je laat een test afnemen ter plaatse en als het resultaat negatief is moet je niet in quarantaine
- Je gaat 14 dagen in quarantaine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Op misschien een enkeling na gaat toch geen zinnig mens het risico nemen om nu naar bijvoorbeeld Griekenland te vliegen? Stel dat je daar ziek wordt en Corona blijkt te hebben. Mag je daar in quarantaine. Vermoed dat verzekeraars in zo'n geval ook wel eens moeilijk kunnen gaan doen.
Griekenland was hierin maar een voorbeeld omdat het een van de eerste is die een policy ter review aan de EU heeft aangeboden. Maar om daar toch even op in te gaan; Griekenland specifiek heeft zeer weinig Corona gevallen, en is zodoende wellicht een van de veiligste landen in Europa om op dit moment te zijn. Het is geen geheim dat ze dat feit zeker gaan gebruiken om touristen die toch weg willen dit jaar proberen over te halen.

En hoeveel mensen er dit jaar op vakantie zullen gaan... wellicht niet veel. Maar het seizoen zal waarschijnlijk schuiven naar het einde van de zomer/herfst, en als ik de reacties op een site als nu.nl moet geloven dan zijn er toch nog heel wat mensen die een vakantie toch echt wel in de plannign hebben staan. Plus iedereen die al geboekt had en niet gratis kan annuleren natuurlijk..
azerty schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:15:
Je hebt dus een paar opties:
- Je bezit reeds een recent (max 4 dagen oud) attest dat je geen Covid hebt
- Je laat een test afnemen ter plaatse en als het resultaat negatief is moet je niet in quarantaine
- Je gaat 14 dagen in quarantaine
Duidelijk, thanks. Maar tenzij je tijd je niet veel waard is zul je dus effectief alsnog een test moeten doen,net voor de trip of bij aankomst.

Zijn er in Nederland ook mogelijkheden om (tegen betaling) de volledige test te doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 10-05-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:19:
[...]
Zijn er in Nederland ook mogelijkheden om (tegen betaling) de volledige test te doen?
Licht offtopic maar nee, dat is (nog) niet het geval. Een huis- of bedrijfsarts moet je doorverwijzen. Op dit moment kun je alleen getest worden als je ziekteverschijnselen hebt én tot een risicogroep behoort of in de zorg, onderwijs of contactberoepen (fysio, kapper etc) werkt. Sommige bedrijven bieden via hun arbodienst ook tests aan maar ook die zijn voorbehouden aan mensen die ziek zijn, of zijn geweest.
Als je geen symptomen hebt is de facto onmogelijk om getest te worden.
Het hele 'middenstoel leeg' idee is gedoemd om te falen; dat kost teveel voor airlines om te handhaven. Ik kan me wel voorstellen dat sommige airlines het als een betaalde optie gaan aanbieden tijdens check-in..zeker als vluchten nog niet vol zijn.
Frontier Airlines deed dat maar werd dusdanig neergesabeld dat ze daar weer mee gestopt zijn: https://www.nbcnews.com/b...fee-drew-attacks-n1201791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Daniel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Licht offtopic maar nee, dat is (nog) niet het geval. Een huis- of bedrijfsarts moet je doorverwijzen. Op dit moment kun je alleen getest worden als je ziekteverschijnselen hebt én tot een risicogroep behoort of in de zorg, onderwijs of contactberoepen (fysio, kapper etc) werkt. Sommige bedrijven bieden via hun arbodienst ook tests aan maar ook die zijn voorbehouden aan mensen die ziek zijn, of zijn geweest.
Als je geen symptomen hebt is de facto onmogelijk om getest te worden.
Er stond gister wel een artikel bij de NOS over iemand die zelf een test ergens liet doen om Oostenrijk in te mogen.
Het lijkt dan de toch mogelijk?

/edit https://nos.nl/l/2333391 al zijn het wel journalisten.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2020 08:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
YakuzA schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:38:
[...]

Er stond gister wel een artikel bij de NOS over iemand die zelf een test ergens liet doen om Oostenrijk in te mogen.
Het lijkt dan de toch mogelijk?

/edit https://nos.nl/l/2333391 al zijn het wel journalisten.
Dat was een journalist van Nieuwsuur (https://nos.nl/nieuwsuur/...en-dat-ik-gezond-ben.html)
Voor dergelijke specifieke gevallen valt een doorverwijzing van de huisarts wel te regelen. Maar je kunt op dit moment niet zomaar je zelf melden bij een lab om preventief getest te worden.

Om het weer een beetje ontopic te brengen, ben benieuwd of we dit meer gaan zien: https://nos.nl/artikel/23...-resort-met-corendon.html
Wellicht dat luchtvaartmaatschappijen zit zelf gaan faciliteren? Of koppelen aan een visum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

ralpje

Deugpopje

[...]
(Het toestel naar) Griekenland mag je alleen in als je negatief bent getest op Corona.
Dat gaat waarschijnlijk voor het toestel terug naar huis ook gelden (want andere landen gaan zo'n zelfde regel hanteren), maar als toerist kun je je in Griekenland niet laten testen, omdat ze willen voorkomen dat toeristen positief testen en vervolgens in Griekenland in quarantaine moeten.

Mooie Catch-22, zo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

[...]

Ja geweldig, in Nederland wordt je niet getest, tenzij je meerdere klachten hebt en een vitaal beroep hebt.
Dus vakantie griekenland kun je op deze manier op je buik schrijven.

Ik snap de stelling van Griekenland ook niet helemaal.

Vliegtuigen moeten vol, omde maatschappijen te ondersteunen.

Verdeel die extra kosten gewoon over de overige passagiers die wel gaan.
Als je met alle heisa nu, per se je vakantie door wil laten gaan, mag het ook best wat kosten.

Het nieuwe normaal zou ook minder vliegverkeer moeten inhouden. Mooi moment voor een accijns op kerosine?
De bulk van het vliegverkeer en dus ook het (massa-) toerisme zal pas weer van de grond komen als er hetzij een vaccin is, hetzij het virus 'vanzelf' verdwijnt.

Daar zijn we echt te veel aan gehecht aan onze vakanties ver weg!

Ik ken persoonlijk al zo veel mensen die per se willen vliegen en deze zomer nog!

Zelfs mijn zusje en ouders hebben voor november alweer geboekt. Dat ik echt denk, doe normaal joh, wacht gewoon even af.

Nee we zijn heel dit jaar nog niet geweest, dus we zijn er wel aan toe. 8)7
Xandrios schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:19:
Griekenland was hierin maar een voorbeeld omdat het een van de eerste is die een policy ter review aan de EU heeft aangeboden. Maar om daar toch even op in te gaan; Griekenland specifiek heeft zeer weinig Corona gevallen, en is zodoende wellicht een van de veiligste landen in Europa om op dit moment te zijn. Het is geen geheim dat ze dat feit zeker gaan gebruiken om touristen die toch weg willen dit jaar proberen over te halen.

En hoeveel mensen er dit jaar op vakantie zullen gaan... wellicht niet veel. Maar het seizoen zal waarschijnlijk schuiven naar het einde van de zomer/herfst, en als ik de reacties op een site als nu.nl moet geloven dan zijn er toch nog heel wat mensen die een vakantie toch echt wel in de plannign hebben staan. Plus iedereen die al geboekt had en niet gratis kan annuleren natuurlijk..
Ik vertrouw de zuidelijke landen niet zo met getallen. Ze zijn zo afhankelijk van het toerisme dat het aanlokkelijk is het positiever voor te doen dan het is. (zie Oostenrijk)

Daarnaast is het idee juist verspeiding te voorkomen, als je als land weinig gevallen hebt, moet je juist terughoudend zijn.
Ik ken de DBC's inhoudelijk niet, maar kan mij voorstellen dat de terughoudendheis van testen op dit moment te maken heeft met de kosten en verdeling in DBC's.

Een Test is onderdeel van een behandelplan tegen Covid 19. De totale kosten van een behandeling wordt dan gemiddeld van al die behandelingen.

Dat betekend grof weg dat mensne met alleen een test meebetalen aan de behandling van anderen die veel uitgebreider geholpen worden.

Ik kan mij anders geen reden voorstellen waarom (ook in de zorg) pas getest wordt bij meerdere symptomen. Mijn zusje met enkel verkoudheid en geen koorts, wordt niet getest (werkzaam in de zorg).

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

190 euro voor een test in Oostenrijk. Zo wordt reizen weer iets voor de elite :+

Veel landen kun je nu nog steeds niet in omdat de grenzen dicht zijn. Gezinnen en families die gescheiden zijn, zelfs in landen waar nauwelijks uitbraken zijn geweest. Voor een groot deel vanwege gebrek van een centrale aanpak. En omdat die open grenzen blijkbaar toch een stuk minder belangrijk zijn.

In Tsjechië had men het zelfs over een jaar lang de grenzen dichthouden voor buitenlanders. Maar wel de Tsjechen op vakantie laten gaan in buurlanden al vanaf juni. Gaat lekker.

Een beetje somber zie ik het wel in voor de toekomst dus. Vooral omdat het allemaal heel erg lang lijkt te gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Sorcerer8472 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:40:
190 euro voor een test in Oostenrijk. Zo wordt reizen weer iets voor de elite :+
Nouja, je mag ook zonder test in Oostenrijk.

(moet je wel even 14 dagen in quarantaine gaan :+ )
Veel landen kun je nu nog steeds niet in omdat de grenzen dicht zijn. Gezinnen en families die gescheiden zijn, zelfs in landen waar nauwelijks uitbraken zijn geweest. Voor een groot deel vanwege gebrek van een centrale aanpak. En omdat die open grenzen blijkbaar toch een stuk minder belangrijk zijn.

In Tsjechië had men het zelfs over een jaar lang de grenzen dichthouden voor buitenlanders. Maar wel de Tsjechen op vakantie laten gaan in buurlanden al vanaf juni. Gaat lekker.

Een beetje somber zie ik het wel in voor de toekomst dus. Vooral omdat het allemaal heel erg lang lijkt te gaan duren.
Deze zomervakantie valt gewoon uit. Volgend jaar weer.

* Garyu gaat wel in Oostenrijk op vakantie deze zomer, dan maar zonder vliegtuig 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 22:56

fun

Psychokiller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:32:
Het is wel weer een gedoe zeg om een refund opnieuw aan te vragen bij RyanAir. Uiteraard willen ze dat iedereen die voucher neemt, maar ik heb liever het geld. Hoewel dat nog maanden zal gaan duren...

Op hun site staat er alleen dat je een verzoek kunt indienen (opnieuw).
Gebruik je de link uit de eerste mail toen ze het zelf voorstelden krijg je een foutmelding na invullen.
Doe je het via https://refundclaims.ryanair.com/ krijg je weer dat het verzoek al reeds is ingediend.

Ik neem aan dat je niet eerst op Claim voucher moet klikken voordat je daarmee weer afziet van een refund?
WIj hebben middels iDeal geboekt, dus daar speelt een weg via de Creditcard maatschappij helaas niet.
Lange mail van Ryanair ontvangen vandaag, "please excuse us for refund delays". Die kan ik nog wel begrijpen maar de volgende is weer typisch Ryanair: If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us.. Behalve nog een verhaal over maanden wachten op een refund nergens iets van een button of wat dan ook om contact op te nemen...

Ik heb een week of 2 geleden al om een refund gevraagd op hun website maar daar heb ik geen bevestiging van gekregen (wel een foto genomen gelukkig).

Toch maar eens met de cc company bellen denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Garyu schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:48:
[...]

Deze zomervakantie valt gewoon uit. Volgend jaar weer.

* Garyu gaat wel in Oostenrijk op vakantie deze zomer, dan maar zonder vliegtuig 8) 8)
Het gaat mij niet eens om vakantie maar gewoon om bepaalde vrienden en familie te kunnen zien. Geen vakantie overleef ik wel...

En het is een probleem dat mensen telkens het idee hebben dat er alleen zakenreizen en vakanties zijn. Er zijn ook andere redenen om je over de grens te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
sylvesterrr schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Sinds gisteren kan je de refund ook online regelen. Het ging best makkelijk. Nu maar eens wachten op het geld (er stond dat het tot 45 dagen kan duren vanwege de drukte).
Waarschijnlijk waren ze iets te optimistisch. Ik lees hier en daar op Facebook dat ze pas twee maanden na het opheffen van de maatregelen willen terugbetalen. Volgens mij bieden ze nu ook geen refunds meer aan, maar vouchers & miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Sorcerer8472 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Het gaat mij niet eens om vakantie maar gewoon om bepaalde vrienden en familie te kunnen zien. Geen vakantie overleef ik wel...

En het is een probleem dat mensen telkens het idee hebben dat er alleen zakenreizen en vakanties zijn. Er zijn ook andere redenen om je over de grens te verplaatsen.
Die andere redenen schaar ik maar eventjes onder het kopje "vrije tijd", daar moet ik immers ook vrij voor regelen en geldt iig op mijn werk of voor mijn kinderen op school als "vakantie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Sorcerer8472 klopt - ik heb familie in de VS die ik bijna jaarlijks wil zien (worden ook ouder en de gezondheid gaat minder en minder). Zakelijk kan ik het meeste wel rijden (DE en CZ) zodat weer mag, maar de VS zal toch per vliegtuig moeten (zodra dat weer mag).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:50:
@Sorcerer8472 klopt - ik heb familie in de VS die ik bijna jaarlijks wil zien (worden ook ouder en de gezondheid gaat minder en minder). Zakelijk kan ik het meeste wel rijden (DE en CZ) zodat weer mag, maar de VS zal toch per vliegtuig moeten (zodra dat weer mag).
CZ kom je ook met de auto niet in nu tenzij je grenswerker bent of een Tsjechisch paspoort hebt :{

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:31:
[...]

CZ kom je ook met de auto niet in nu tenzij je grenswerker bent of een Tsjechisch paspoort hebt :{
Weet ik - ik heb daar een fabriek staan maar kan er dus niet naartoe (nu is dat ook niet noodzakelijk nog want er zit een goed team). Tsjechen zijn best wel xenofoob geworden de afgelopen decennia dus vinden het allemaal wel prima nu.

We gaan het zien hoe lang ze het volhouden met de restricties, als het nodig is regel ik een vrachtwagen met lading en dan mag ik wel de grens over :+

edit: // https://www.telegraaf.nl/...-in-een-vliegtuig-stappen
Wel vliegt KLM binnen en buiten Europa zeer beperkt voor zakenmensen, zorgpersoneel, internationale arbeiders, zeelieden en bijvoorbeeld familiebezoek.
Moet wel een aparte ervaring zijn om zo op een leeg Schiphol rond te lopen airside.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 11-05-2020 20:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 08:36
Ik ben zelf 3 weken geleden nog vanuit Singapore terug naar Amsterdam gevlogen. Zeer aparte ervaring.

Slechts 3 vluchten vanaf Changi Terminal 1 de hele avond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1ssmyOHiFM4_4dkDkARY8KHS5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hhH2KntDPBrYgCg7EuUsBQAV.png?f=fotoalbum_large

Het voelde wel als thuiskomen dat KLM met een prachtig oranje/blauw gekleurd vliegtuig hier stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxQhGbcDltk9t47KYWj4-CdzG8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSptisH3WMxsJ4D2oV4ktmSa.jpg?f=fotoalbum_large

Het eten nam ik maar voor lief :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCArZMYI7HDjEw7kMycBfK19nn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETaKLZgZZmfjWQc5pUpM8RcU.jpg?f=fotoalbum_large

Iedereen had mondkapjes op, vanuit Singapore was dit al verplicht en mensen hielden ze gewoon op. Ik had die van mij wel afgedaan tijdens het slapen. Dit was een herbruikbaar mondkapje dat ik van de Singaporese overheid had gekregen.

Schiphol was helemaal verlaten, daar had ik geen foto's van gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn19 op 03-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb vluchten naar Lissabon, Valencia en Barcelona na de zomer. KLM heeft die allemaal omgeboekt naar vluchten met overstap Parijs. Andersom had ik iemand die naar Scandinavia moest vanuit Parijs en nu een overstap AMS erbij heeft gekregen.

Het lijkt erop dat AF/KLM vluchten aan het bundelen is. Klein ongemak natuurlijk, maar ik snap het wel. Beter een goed gevulde kist dan 2 die voor een kwart gevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 15:02

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Denk ook dat we dit op lange afstandvluchten gaan zien in het begin indien de vliegtuigen nog half leeg zijn.Dat bv klm de vluchten naar een BKK pakt en een AF de vluchten naar SIN (als voorbeeld)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Dat overstappen kan nog leuk worden als ze in bijvoorbeeld in Franrijk/U.K. de boel op slot gooien of andere/aanvullende eisen gaan stellen zoals een test, corona paspoort, quarantaine.
Afijn de EU zou op 13 mei de vereisten vaststellen waaraan voldaan moet worden om de luchtvaart weer te activeren. Woensdag praten de desbetreffende ministers uit Europa hierover.

Als er weer gevlogen mag worden dan ben ik van mening dat ze teveel gesneden hebben in hun schema's.
In de USA zie je dat het weer aantrekt, maandag mogen bellen met Delta, domestic vlucht vanuit ATL voor begin Juni is nu al oversold met 64. Andere alternatieven vluchten zijn ook uitverkocht en van een Delta personeelslid heb ik vernomen dat ze hetzelfde probleem had toen ze wilden vliegen vanuit ATL naar een andere hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:19
Grouchy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:29:
Dat overstappen kan nog leuk worden als ze in bijvoorbeeld in Franrijk/U.K. de boel op slot gooien of andere/aanvullende eisen gaan stellen zoals een test, corona paspoort, quarantaine.
Maar overstap != entry, toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Maar overstap != entry, toch?
Wacht zelf nog even af hoe ze dat precies zien gedurende de COVID-19 pandemie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Het Europese framework mbt het opstarten van mass-transport is beschikbaar:

https://ec.europa.eu/info...vices-and-connectivity_en

Even snel doorheen gekeken so far, zie niet direct schokkende dingen. Interessant detail is dat het woord 'test' niet voorkomt in de context van passagiersvervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:42:
Interessant detail is dat het woord 'test' niet voorkomt in de context van passagiersvervoer.
Wat er niet (voldoende) is, kun je ook niet grootschalig inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
In deze tijd van niet-reizen, kun je wellicht wel een t-shirt over reizen hebben.

Crankyflier heeft een aantal t-shirts gemaakt over vliegvelden: https://crankyconcierge.com/collections/airports/

Het is de layout van (tot nu toe) 25 vliegvelden. Als je Cranky een beetje kent, zul je begrijpen dat op de t-shirts van de vliegvelden in Tokyo Godzilla een bijrol heeft. Het blijft een Amerikaanse site, dus 6XL (!) is beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

T-shirt is helaas niet te krijgen zonder die achterkant!

Ook bijzonder: UK en FR krijgen afspraken dat je heen en weer mag reizen zonder quarantaine, maar vanuit NL (minder cases) naar de UK betekent wel 14 dagen in quarantaine?

[ Voor 69% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-05-2020 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Quote uit ander topic, maar hier is hij niet off :p
Waah schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Offtopic, maar wat ik van je lees kan ik me niet voorstellen dat je zelf je tickets boekt :+ laat je dat niet doen?
Ik boek in principe alleen KLM. Ben er zo bedreven in (en ken de vluchttijden naar de meeste steden uit mijn hoofd) dat ik sneller zelf boek bij KLM, dan dat ik een mail moet dichten, waarop degene vaak nog met een vraag terugkomt.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:
Ook bijzonder: UK en FR krijgen afspraken dat je heen en weer mag reizen zonder quarantaine, maar vanuit NL (minder cases) naar de UK betekent wel 14 dagen in quarantaine?
Dan komt de vraag in mij op wat er gebeurt als ik een overstap doe op CDG richting de UK.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 14-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:47:

[...]

Dan komt de vraag in mij op wat er gebeurt als ik een overstap doe op CDG richting de UK.
Ik meen dat je dan wél door mag vliegen. Maar goed, even afwachten in hoeverre dit allemaal klopt en zo blijft.

Ben trouwens ook benieuwd hoe het zit met vliegen naar de VS. Ik zou in juli er weer eens naartoe moeten (Bay Area), maar ja... zie het niet gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:38
AMS > ATL was alles bij elkaar genomen een prettige ervaring, maar ook wel bijzonder om die 2 vliegvelden zo leeg te zien.

ATL > JAX was minder succesvol. Overstaptijd van anderhalf uur vond ik al krap maar nadat eerst een CDC crew nog even door het vliegtuig moest om bij iedereen de temperatuur op te nemen en health declarations op te halen, duurde het immigratieproces ook nog eens vele malen langer dan verwacht.

Dus maar een nachtje Atlanta op kosten van Delta, proberen we het morgen nog een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zit nu wel al een beetje voorzichtig te kijken om voor het najaar met Qatar te boeken. Ze bieden enorm veel flexibiliteit dus het risico lijkt me minimaal: Ticket 2 jaar geldig, onbeperkt wijzigen van datum en bestemming zolang binnen 5000 mijl van de oorspronkelijke bestemming, inwisselen voor miles, of een travel voucher met 10% bonus (2 jaar geldig) of je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mag je nu nergens meer roken op Schiphol? Zelfs niet in de Ierse pub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:42:
Mag je nu nergens meer roken op Schiphol? Zelfs niet in de Ierse pub?
Nope. Sterker nog, nergens meer op het hele terrein van Schiphol, dus bijvoorbeeld ook niet op het parkeerdek. Alleen voor Plaza komt een rookplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Daniel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:
Zit nu wel al een beetje voorzichtig te kijken om voor het najaar met Qatar te boeken. Ze bieden enorm veel flexibiliteit dus het risico lijkt me minimaal: Ticket 2 jaar geldig, onbeperkt wijzigen van datum en bestemming zolang binnen 5000 mijl van de oorspronkelijke bestemming, inwisselen voor miles, of een travel voucher met 10% bonus (2 jaar geldig) of je geld terug.
Moesten nu alle maatschappijen het zo aanpakken zou er waarschijnlijk een stuk meer bereidheid zijn om tickets te boeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:12

g0tanks

Moderator CSA
KLM gaat nu een premie van 15% geven op vouchers:
KLM wil een run op de kas voorkomen en heeft het consumentenbeleid ten aanzien van geannuleerde vluchten aangepast. De luchtvaartmaatschappij biedt reizigers waarvan de vlucht wordt geannuleerd een tegoedbon aan die 15% meer waard is dan een terugbetaling in cash.

KLM heeft de nieuwe regeling vrijdag bekendgemaakt. Passagiers waarvan de vlucht vanaf 14 mei wordt geannuleerd, hebben sinds kort recht op een directe uitbetaling in cash. Om niet te veel kasmiddelen te verliezen, wil KLM dat reizigers niet hun geld opeisen maar een voucher accepteren waarmee ze later alsnog een vlucht kunnen boeken bij de luchtvaartmaatschappij.
Bron: https://fd.nl/ondernemen/...premie-van-15-op-vouchers

Klinkt als een slimme zet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Edit: ik lees nu ook dat tegoeden op al uitgegeven vouchers ook met 15% worden verhoogd, volgens nu.nl. Da's wel fijn dan! Maar tegelijkertijd ook een beetje een voorbode van inflatie van vluchtprijzen.

Ik wacht nog steeds op 1 van m'n vouchers trouwens. Anderen die ook nog steeds wachten? Dat ticket was deels met BlueBiz credits betaald, zou het daarmee te maken hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 17-04 08:48
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:27:
Edit: ik lees nu ook dat tegoeden op al uitgegeven vouchers ook met 15% worden verhoogd, volgens nu.nl. Da's wel fijn dan! Maar tegelijkertijd ook een beetje een voorbode van inflatie van vluchtprijzen.

Ik wacht nog steeds op 1 van m'n vouchers trouwens. Anderen die ook nog steeds wachten? Dat ticket was deels met BlueBiz credits betaald, zou het daarmee te maken hebben?
Dat vouchers een hogere waarde hebben dan een contante waarde is bij KLM volgens mij al lang het geval, in ieder geval voor de vergoeding die je krijgt bij vlucht vertraging / annulering. Of het een voorbode is voor hogere ticketprijzen kun je daar dus niet per se aan afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het is vooral om nu niet grote bedragen uit te hoeven kreen, TAP doet bijvoorbeeld hetzelfde.
Pagina: 1 ... 111 ... 238 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2