Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 12 ... 251 Laatste
Acties:

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Snap dat nooit zo, ik blijf altijd lekker nog even bij de gate rondhangen en lopen totdat de rij helemaal verdwenen is en stap dan als een van de laatsten in. Je zit daarna nog lang genoeg op elkaar gepropt in het vliegtuig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Er1k989 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:25:
Je zit daarna nog lang genoeg op elkaar gepropt in het vliegtuig..
Zeker omdat je dan je tas bij je benen mag wegstoppen omdat alle bagagerekken vol zitten ;)
Daarom stap ik graag op tijd in, dat mijn cabinebagage dan gewoon in de bagagerekken past.

[ Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 21-09-2017 16:37 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

LordSinclair schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:37:
[...]

Zeker omdat je dan je tas bij je benen mag wegstoppen omdat alle bagagerekken vol zitten ;)
Daarom stap ik graag op tijd in, dat mijn cabinebagage dan gewoon in de bagagerekken past.
Precies dat!
Hoewel het mij gisteren opviel toen ik terug vloog van BER - AMS dat de helft van de mensen die in de rij stonden Priority Pass hadden, als de helft van het vliegtuig dat dus heeft dan is de nut er ook wel een beetje af.

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik had dus leuk een AMEX flying blue gold creditcard aangevraagd en me verheugd op loungetoegang. Blijkt dat ik door een stommiteit verkeerd had gekeken en lounge toegang alleen bij de standaard AMEX gold kaart is inbegrepen....

Heeft iemand nog een tip hoe je een lounge binnen kunt komen op Schiphol? Met een lay over van 2u50 lijkt me dat wel prettig.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Durazno schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:36:
Ik had dus leuk een AMEX flying blue gold creditcard aangevraagd en me verheugd op loungetoegang. Blijkt dat ik door een stommiteit verkeerd had gekeken en lounge toegang alleen bij de standaard AMEX gold kaart is inbegrepen....

Heeft iemand nog een tip hoe je een lounge binnen kunt komen op Schiphol? Met een lay over van 2u50 lijkt me dat wel prettig.
Je kan altijd proberen iemand te tackelen die bijna de lounge in loopt en lief vragen of je als zijn ''vriend'' mee mag naar binnen.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
endless schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:04:
[...]

Ik heb nog nooit iemand bij een KLM gate naar het formaat koffer zien kijken eerlijk gezegd.. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je met een Cityhopper vliegt kunnen ze weleens vragen of ie mee mag in de bagageruimte, maar dat gebeurd bij iedereen zonder status, en is kosteloos.
Cityhopper zijn natuurlijk kleine toestellen, dus dan is het zeker begrijpelijk. Ik vlieg echter heen en terug met een 737-7, daar past een koffer van dit formaat makkelijk in weet ik uit ervaring bij Transavia. Maar zij hanteren dan ook grotere maten dan KLM. Blijft apart, gezien het hetzelfde bedrijf is...
Ik twijfel tussen een Travelite Capri 2 Wiel Trolley S EXP en een Samsonite Uplite Upright 55 x 35. De Samsonite is echter €30 euro duurder (met ING rentepunten) en heeft geen handvat aan de zijkant, wat de Travelite wel heeft.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
Durazno schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:36:

En dit is de betaalvariant voor incidenteel toegang: https://www.loungepass.co...on=findyourlounge.lounges :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
Heb inmiddels een paar lounges gezien, maar zou er toch niet snel voor willen betalen.
Aspire lounge op Schiphol heeft een mooi uitzicht, en fijn dat je een biertje of mixje kan pakken met wat te knabbelen. Als je met zijn tweeen bent betaal je 50€. Daar kan je ook een hoop eten en drank voor kopen op de luchthaven!
Internet hebben ze op elke luchthaven, vaak ook lekkere stoelen met uitzicht en toiletten. De toegevoegde waarde van een lounge is vooral status.
Douche kan een plus zijn als je lange vlucht hebt.

American Express vraagbaak

• Trenchdog
  • Laatst online: 13:51
Absoluut waar, zeker op Schiphol kan je bijvoorbeeld aan het einde van de gates vaak goede, rustige zitplekken vinden. De desbetreffende Aspire lounges, waar je ook komt met je Priority Pass bijvoorbeeld, zijn wel lekker rustige plekken in mijn ogen, maar voor het eten, drinken en internet hoef je het niet te doen inderdaad.

Overigens krijg je met de lounge pass bij de AMEX Gold Card slechts 1x gratis toegang tot zo een lounge. De Priority Pass by de Platinum geeft je onbeperkt toegang.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
MasterCard heeft bij goedkopere credit cards ook toegang, ik mag 6x per jaar een lounge in, mijn vrouw ook met haar kaart. Had pas nog een 13 uur layover in FRA, dan is het opzich wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:19:
Internet hebben ze op elke luchthaven, vaak ook lekkere stoelen met uitzicht en toiletten. De toegevoegde waarde van een lounge is vooral status faciliteiten binnen handbereik en een rustige omgeving.
Fixed that for you ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Stinger_Ventura schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:19:
[...]

Heb inmiddels een paar lounges gezien, maar zou er toch niet snel voor willen betalen.
Aspire lounge op Schiphol heeft een mooi uitzicht, en fijn dat je een biertje of mixje kan pakken met wat te knabbelen. Als je met zijn tweeen bent betaal je 50€. Daar kan je ook een hoop eten en drank voor kopen op de luchthaven!
Internet hebben ze op elke luchthaven, vaak ook lekkere stoelen met uitzicht en toiletten. De toegevoegde waarde van een lounge is vooral status.
Drie Whiskey-cola en een portie bitterballen kost circa 47 euro op Schiphol. Dus dan is de Aspire lounge voor 23 euro zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:26:
Wat betreft BA business, ik had YYZ-LHR met een splinternieuwe 787 en ik vond het ook niks. Nachtvlucht, stoel (bed) aan het gangpad. Het leek wel alsof ik in een Russisch ligrijtuig lag. Misschien is het beter als je aan het raam of in het midden ligt (787 heeft 2-3-2 opstelling, 777 2-4-2).
BA business is waardeloos. Het zijn smalle stoelen met nauwelijks privacy, zeker niet als je aan het gangpad zit. 8 across in business class is gekkenwerk. Op het upperdeck van de 747 is het iets beter, maar nog altijd substandard.

YouTube: British Airways 747 Business Class. Who designed this seat?? vat het goed samen.
Trenchdog schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:22:
Absoluut waar, zeker op Schiphol kan je bijvoorbeeld aan het einde van de gates vaak goede, rustige zitplekken vinden. De desbetreffende Aspire lounges, waar je ook komt met je Priority Pass bijvoorbeeld, zijn wel lekker rustige plekken in mijn ogen, maar voor het eten, drinken en internet hoef je het niet te doen inderdaad.

Overigens krijg je met de lounge pass bij de AMEX Gold Card slechts 1x gratis toegang tot zo een lounge. De Priority Pass by de Platinum geeft je onbeperkt toegang.
Bij Amex Gold krijg je 4 lounge credits per jaar. De non-Schengen Aspire is nog wel ok, hoewel er qua eten niet veel te vinden is. De Schengen Aspire is erg armoedig. Op drukke tijden is er overigens kans dat je met je Priority pass geweigerd wordt of moet wachten: business class passagiers van de airlines die dit soort algemene lounges gebruiken krijgen voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meeste airlines: "we moeten naar 1-2-1 in Business anders gaan al onze klanten ergens anders heen!"
BA: "Hold my beer".

De volgende stap in BA business is BoB voedsel, wedden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

* Garyu gisteren enigzins verbaasd. Vliegtuig waarbij de seat numbering verkeerd om loopt. Rij 1 is achterin, rij 20 voorin (en twee stoelen achterstevoren, beetje zoals in de trein _/-\o_), in een ATR-72.

Ziet er dan zo uit ongeveer:
Afbeeldingslocatie: https://worldairlinenews.files.wordpress.com/2015/08/amx-amakusa-atr-42-600-ja01am-15cabinamxlr.jpg

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:
Meeste airlines: "we moeten naar 1-2-1 in Business anders gaan al onze klanten ergens anders heen!"
BA: "Hold my beer".

De volgende stap in BA business is BoB voedsel, wedden.
Álex Cruz heeft aangegeven dat hij van BA economy inderdaad een budget-airline wil maken maar van First/Business juist high-end wil houden om te concurreren met zowel budget als bijvoorbeeld de ME3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:42:
[...]

Álex Cruz heeft aangegeven dat hij van BA economy inderdaad een budget-airline wil maken maar van First/Business juist high-end wil houden om te concurreren met zowel budget als bijvoorbeeld de ME3.
Dan slaan ze de plank wel mis; hun First Class wordt over het algemeen omschreven als "the best business class in the sky", en hun Business is ook meer een soort "what if an LCC had business class".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:51

Grouchy

meep meep

Piet91 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:42:
[...]

Daarom introduceer je in je premium cabines; minder beenruimte, betaalde stoel keuze (altijd fijn om opgesplits te worden on TATL flights als je met je partner reist), dump je de bistro menu opties, de amuse etc.
Dankzij BOB (buy on Board) mogen de premium FA's soms ook hun collega's in Y assisteren en zijn ze niet meer beschikbaar voor hun premium pax.
Het was low-end en het gaat gaat naar LCC low-end.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:27
Releases schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:50:
[...]

Je kan altijd proberen iemand te tackelen die bijna de lounge in loopt en lief vragen of je als zijn ''vriend'' mee mag naar binnen.
Dit werkt trouwens alleen als je op dezelfde vlucht zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
tomdabom schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:22:
[...]

Dit werkt trouwens alleen als je op dezelfde vlucht zit ;)
Niet bij SkyTeam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LordSinclair schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:37:
[...]

Ik reis meestal zo licht mogelijk, betekend 1 checkin bag voor kleding etc en 1 laptoptas welke ik tussen mijn benen en de stoel plaats.

Anders moet je uit je stoel komen om je laptop / tablet te pakken etc

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat mij betreft mag IAG zo richting de uitgang. Sneu voor de werknemers, maar daar soort Ryanair-gedrag wil je toch niet op een deftige maatschappij :(

Welke idioot ooit beslist heeft om die paljas die Vueling leidde maar ineens aan het roer te zetten bij de hele groep... Ik weet het niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:49:
Wat mij betreft mag IAG zo richting de uitgang. Sneu voor de werknemers, maar daar soort Ryanair-gedrag wil je toch niet op een deftige maatschappij :(

Welke idioot ooit beslist heeft om die paljas die Vueling leidde maar ineens aan het roer te zetten bij de hele groep... Ik weet het niet.
Elk jaar meer passagiers, meer omzet en meer winst. Lijkt dat ie prima zijn werk doet voor de aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En elk jaar minder service d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Nu heb ik eigenlijk nooit medelijden met piloten, maar in het geval van RyanAir maak ik graag een uitzondering: https://www.trouw.nl/home...en-zijn-piloten~afd6e0b6/

Man man man, wat een mannetje. Zou er ook maar 1 RyanAir werknemer zijn die er met plezier zit?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 10:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Brent schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:37:
[...]
Zou er ook maar 1 RyanAir werknemer zijn die er met plezier zit?
Ja, O'Leary ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op Schiphol gelandt met de 787 van TUI. Parkeren we op een remote stand en moeten met bussen.

Dat is voor het eerst dat ik dat meemaak met een wide body.

• Freee!!
  • Laatst online: 10:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor het eerst op Schiphol of wereldwijd :? Ik ben wel eens met een B747 ergens geland waarbij er daarna bussen werden ingezet (planningsfoutje, geen gate vrij).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PWM
  • Niet online
Voor het eerst op Schiphol :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
PWM schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:47:
Op Schiphol gelandt met de 787 van TUI. Parkeren we op een remote stand en moeten met bussen.

Dat is voor het eerst dat ik dat meemaak met een wide body.
Bananenrepubliek Nederlando

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ik heb het met KLM een keer gehad naar Abu Dhabi, vertrokken we ook vanaf een remote stand.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Hmm, nog nooit gehad eigenlijk op Schiphol, met zowel KLM als Vueling.
Volgende week eens vliegen vanaf Eindhoven, kijken hoe dat er aan toe gaat :Y Nog nooit geweest dus ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Frankfurt kan er ook wat van :|

• CyBeR
  • Niet online
AUH had tot voor kort nauwelijks jetways dus laten we blij zijn dat wij ze tenminste al een paar decennia hebben :P

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2017 13:51 ]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Widebody & bussen..Komt wel vaker voor, denk vooral wanneer een luchthaven snel groeit en de infrastuctuur wat achterblijft....heb ze oa meegemaakt in AUH, PVG, PEK, DOH, BOM

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daniel schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:40:
[...]

BA business is waardeloos. Het zijn smalle stoelen met nauwelijks privacy, zeker niet als je aan het gangpad zit. 8 across in business class is gekkenwerk. Op het upperdeck van de 747 is het iets beter, maar nog altijd substandard.

YouTube: British Airways 747 Business Class. Who designed this seat?? vat het goed samen.
Hier ook nog een goeie review:
.
Vooral dat van de storage space. Als je een red-eye hebt dan kun je echt niks van wat je snel nodig hebt (bril, ipod, slaapmasker) ergens neerleggen, behalve onder je op de stoel of bovenop je. Die lade is totaal onbereikbaar als de stoel plat ligt. Wat hij "claustrofobic" voor de middelste- en raamrijen noemt zou ik eerder privacy noemen, maar erg ruim is het niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dennis Bunnik is sowieso een fijne om naar te kijken. Heerlijk rustige reviews en lekker down to earth.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maasluip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:12:
[...]

Vooral dat van de storage space. Als je een red-eye hebt dan kun je echt niks van wat je snel nodig hebt (bril, ipod, slaapmasker) ergens neerleggen, behalve onder je op de stoel of bovenop je. Die lade is totaal onbereikbaar als de stoel plat ligt. Wat hij "claustrofobic" voor de middelste- en raamrijen noemt zou ik eerder privacy noemen, maar erg ruim is het niet.
Niet echt privacy als je in het gezichtsveld van twee andere reizigers zit de hele tijd (en vice versa)...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt het scherm omhoog doen. Dat deed degene die bij mij in het midden zat dus ook direkt. Alleen gaat het scherm automatisch naar beneden als de safetytalk komt, en die werd bij ons 3 keer aangezet omdat twee keer het systeem crashte (de laatste keer bestond de restart zelfs uit alle cabineverlichting uit).
Maar de gangstoelen hebben dus echt 0 privacy. Ik had dus echt dit gevoel
Afbeeldingslocatie: http://waytorussia.net/sites/default/files/russian-train-platzcart-3rd-class.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 23-09-2017 20:30 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Laatst online: 10-06 14:08
[...]

Dan heb je véél te weinig tijd er tussen gelaten. Je moet dan namelijk eerst door de paspoortcontrole (in Indonesië vaak een vrij trage aangelegenheid; hierop alleen al heb ik meermaals 2 uur gewacht), vervolgens je bagage ophalen, daarna langs de douane (waarschijnlijk het snelste onderdeel van dit verhaal) en je bagage weer inchecken, rekening houdende met een deadline daarvoor van waarschijnlijk rond de drie kwartier voor je vlucht, en dan door de security heen en boarden. Misschien als alles goed gaat, dat je dat in twee uur redt, maar waarschijnlijker is dat je die vlucht mist. En als er ook maar iets mis gaat met je vlucht naar CGK dan kun je 't al helemaal schudden. En omdat 't losse tickets betreft gaat de luchtvaartmaatschappij je niet helpen.
Even een update;

Van BRU via DOH naar CGK gevlogen.
Daar aangekomen door douane, baggage opgehaald en 1 verdieping hoger baggage ingecheckt. Dit heeft al met al nog geen 3 kwartier geduurd.
Wellicht wel geholpen doordat we vrij vooraan in het vliegtuig zaten (1e bij paspoortcontrole) én we vroeg arriveerden 7:20 AM lokaal.
Dus voor toekomstige reizigers mocht je via CGK reizen en ong bovenstaande tijden hebben dan is een transfer tijd van 2 uur ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

th4k1ck3r schreef op zondag 24 september 2017 @ 06:28:
[...]

Even een update;

Van BRU via DOH naar CGK gevlogen.
Daar aangekomen door douane, baggage opgehaald en 1 verdieping hoger baggage ingecheckt. Dit heeft al met al nog geen 3 kwartier geduurd.
Wellicht wel geholpen doordat we vrij vooraan in het vliegtuig zaten (1e bij paspoortcontrole) én we vroeg arriveerden 7:20 AM lokaal.
Dus voor toekomstige reizigers mocht je via CGK reizen en ong bovenstaande tijden hebben dan is een transfer tijd van 2 uur ruim voldoende.
Nu nog terug >:)

Dat is waar ik persoonlijk het meeste problemen mee zou hebben. Als je op de heenweg de aansluitende vlucht mist dan regel je voor niet al teveel een andere oplossing. Op de terugweg mis je echter je intercontinentale vlucht en enkeltjes zijn net zo duur als een retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Meer marge nemen als je op veilig wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of zoveel mogelijk alles op één ticket boeken ipv losse tickets. Dan leg je het risico van een gemiste aansluiting bij de vervoerder ipv bij jezelf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed stukje reclame voor de KLM. Soms zou je willen dat het hele toestel wit is :X

https://twitter.com/harro/status/911853848154820609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:00
Hmm, zou het afwezig zijn van zo'n paneel niet ook heel veel extra drag creeren?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Garyu schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:09:
* Garyu gisteren enigzins verbaasd. Vliegtuig waarbij de seat numbering verkeerd om loopt. Rij 1 is achterin, rij 20 voorin (en twee stoelen achterstevoren, beetje zoals in de trein _/-\o_), in een ATR-72.

[afbeelding]
Volgens mij zijn dat crew seats?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik wil rond kerst richting Munchen, nu worden er goedkope vluchten aangeboden door Eurowings (uitgevoerd oor Air Berlin). Nu er rond Air Berlin nogal wat te doen is mbt faillissement of overnames, hoe groot is de kans dat deze vlucht doorgaat? Ik neem aan dat je niets terug krijgt als deze vlucht gecancelled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Koerski schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:32:
Ik wil rond kerst richting Munchen, nu worden er goedkope vluchten aangeboden door Eurowings (uitgevoerd oor Air Berlin). Nu er rond Air Berlin nogal wat te doen is mbt faillissement of overnames, hoe groot is de kans dat deze vlucht doorgaat? Ik neem aan dat je niets terug krijgt als deze vlucht gecancelled wordt.
Als je zekerheid wil hebben, zou ik gewoon niet via Eurowings boeken. De kans is groot dat AB binnenkort echt aan de grond komt te staan, en de inboedel verkocht wordt. Maar toch denk ik dat Lufthansa wel zal ingrijpen wanneer dat echt gebeurt. Over je geld zou ik mij geen zorgen maken als je gewoon via Eurowings hebt geboekt, al is met creditcard boeken sowieso wel altijd handig.

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel goed komt, maar het is altijd een beetje koffiedik kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Eurowings is van Lufthansa, dus als je bij Eurowings boekt en Airberlin bestaat tegen die tijd niet meer, dan zullen ze wel een oplossing bedenken. Of je geld terug, of met een andere maatschappij naar München. Je hebt in principe met Airberlin niets te maken. Je zou kunnen kijken om met Transavia vanuit Eindhoven (of Rotterdam?) naar München te vliegen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is jullie ervaring met stoel 1K in een 772, KLM?

Volgens seatguru is het een matige stoel, omdat je dicht bij het toilet zit. Maar volgens mij valt het wel mee qua drukte, zeker tijdens een nachtvlucht (heb ik op de heenweg). Zolang je het flushen van de wc niet dwars door het muurtje hoort vind ik het prima. Paar weken terug heerlijk in 3K geslapen zonder iets te horen, maar dat zit natuurlijk wel een paar meter verder van het toilet.

Lig zelf het liefst bij het raam, dan heb je maar aan één kant mensen en gedoe. Er zijn nog wel andere windows seats beschikbaar, maar dat is rij 6..

Voor de terugweg heb ik al stoel 1A bemachtigd :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Koerski Jij betaalt Eurowings en als het zover komt wordt die vlucht desnoods door nog iemand anders uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Maasluip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:12:
[...]

Hier ook nog een goeie review:
[video].
Ik zie het verschil met de 777 niet. Ik heb op m'n vlucht naar Nigeria hier gebruik van mogen maken en moet zeggen het middenstuk is ideaal. Vooral als er niet iemand naast je zit. Dan heb je net een soort klein kamertje :9

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Garyu schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:09:

[afbeelding]
Badtothebone schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens mij zijn dat crew seats?
Nee dat zijn gewone stoelen. Dit dat verwacht je niet als je boekt, maar ik kon lekker de hele reis met de benen tegen de benen van mijn voorbuurman zitten, en lekker elkaar aankijken de hele weg :/

Ik zat gelukkig vooruit, maar je zal maar onverwachts achteruit moeten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:53:
[...]

Ik zie niet hoe dat anders is dan achteruit in de trein of bus zitten, of lichtelijk zijwaards in een reverse herringbone-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
[...]

[...]

Ik kan je zeggen dat ik het achteruit vliegen juist veel ontspannender vond. Bij de landing juist in je stoel gedrukt worden ipv naar voren is veel fijner. Geeft bij mij ook een veiliger gevoel.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Gizz schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:09:

Volgens seatguru is het een matige stoel, omdat je dicht bij het toilet zit. Maar volgens mij valt het wel mee qua drukte, zeker tijdens een nachtvlucht (heb ik op de heenweg). Zolang je het flushen van de wc niet dwars door het muurtje hoort vind ik het prima. Paar weken terug heerlijk in 3K geslapen zonder iets te horen, maar dat zit natuurlijk wel een paar meter verder van het toilet.

Lig zelf het liefst bij het raam, dan heb je maar aan één kant mensen en gedoe. Er zijn nog wel andere windows seats beschikbaar, maar dat is rij 6..

Voor de terugweg heb ik al stoel 1A bemachtigd :)
KLM heeft gekozen voor een 2-2-2 config dus het blijft behelpen (geen direct aisle acces/minder privacy) Rij 1 heeft dacht ik wel een grotere footwell dan rij 2-3 etc en je kunt op het plateau voor je nog wat kwijt.
De rij die de meeste mensen willen vermijden als ze willen slapen bij KLM is rij 6 in de mini cabine: dicht bij galley, toilet (C-D) & economy, en de FA's komen er ook constant doorheen met hun trolley's etc om EC en Y te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Bij AF waren ze erg attent bij het zien van mijn collega zijn verjaardag; ipv economy volgevreten in la première.

Ook maar eens proberen. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Grouchy schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:01:
[...]

KLM heeft gekozen voor een 2-2-2 config dus het blijft behelpen (geen direct aisle acces/minder privacy) Rij 1 heeft dacht ik wel een grotere footwell dan rij 2-3 etc en je kunt op het plateau voor je nog wat kwijt.
De rij die de meeste mensen willen vermijden als ze willen slapen bij KLM is rij 6 in de mini cabine: dicht bij galley, toilet (C-D) & economy, en de FA's komen er ook constant doorheen met hun trolley's etc om EC en Y te bedienen.
Rij 6 vind ik juist heel fijn bij de KLM, voelt een beetje als een privé jet en tijdens de vlucht zijn de gordijntjes toch gesloten naar eco. Verder loopt er geen enkele passagier langs je want de BC toiletten zijn naar voren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ballebek schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:31:
Bij AF waren ze erg attent bij het zien van mijn collega zijn verjaardag; ipv economy volgevreten in la première.

Ook maar eens proberen. :)
Hoe weten ze eigenlijk dat je collega jarig is?
Via zijn FF-status?

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 24-09-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xepos schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:09:
[...]

Via zijn FF-status?
De geboortedatum die je verplicht in moet vullen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Wat betreft met een widebody aankomen en dan vervolgens met de bus vervoerd worden: dit gebeurde mij dus recent na aankomst in Bangkok dus ook. Vlucht vanaf brussel (A350) kwam aan bij een ate, maar vervolgens moest iedereen de bus in om aan de andere kant van het vliegveld afgezet te worden. Ik heb later eens zitten neuzen en heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de vervolgvlucht van het toestel; volgens flightradar heeft deze de rest van de dag gependelt tussen BKK en Phuket, waardoor we bij aankomst waarschijnlijk meteen een gate bij het domestic gedeelte van de terminal toegewezen gekregen hebben. Al met al wel een aparte gewaarwording. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 11:26
mambo No5 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:42:
Wat betreft met een widebody aankomen en dan vervolgens met de bus vervoerd worden: dit gebeurde mij dus recent na aankomst in Bangkok dus ook. Vlucht vanaf brussel (A350) kwam aan bij een ate, maar vervolgens moest iedereen de bus in om aan de andere kant van het vliegveld afgezet te worden. Ik heb later eens zitten neuzen en heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de vervolgvlucht van het toestel; volgens flightradar heeft deze de rest van de dag gependelt tussen BKK en Phuket, waardoor we bij aankomst waarschijnlijk meteen een gate bij het domestic gedeelte van de terminal toegewezen gekregen hebben. Al met al wel een aparte gewaarwording. :)
Wij ook bij aankomst in LAX (KL603). Uitstappen, wel via een slurf. maar die kwam uit bij twee bussen waar iedereen in gepropt werd. Wij zaten eerste rij economy, dus in een bus vol met kreunende WBC-ers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Via zijn FF-status?
Beetje airline geeft zowat alles door via een guest service tool/smartphone/tablet die de ground & flight crew hebben.
Van geboortedatum, FF programma/ST E(+) status, (paid) upgrade, speciale maaltijd, problemen in het verleden (vertragingen, niet werkende IFE etc), voorgaande/aansluitende vluchten & gate info en een hoop meer als de pax ook nog lid is van het FF programma van de operating carrier (FF tier, miles, Million Miller status, milestones behaald en wanneer, klant sinds...., opmerkingen.. etc.)

Als het wat rustiger is of als de inflight leader langs komt voor een praatje kan je het ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Volgens seatguru is het een matige stoel, omdat je dicht bij het toilet zit.
Is me ook wel 's opgevallen ... Seatguru vindt de achterste rij stoelen (44) in een 777-200 zelfs 'bad seats', maar wij hebben daar meerdere keren gezeten en is niks mis mee. Er zit niemand achter je in je rug te trappen (ja, je stoel kan iets minder ver naar achteren) en van die toiletten heb ik nog nooit iets gehoord of geroken.
[...]
Nee dat zijn gewone stoelen. Dit dat verwacht je niet als je boekt, maar ik kon lekker de hele reis met de benen tegen de benen van mijn voorbuurman zitten,
Wat is het voordeel van die plaatsing ? Kan me niet voorstellen dat het ruimte spaart ... en de 'brace position' gaat ook niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 25-09-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens seatguru is het een matige stoel, omdat je dicht bij het toilet zit.
Dat zegt seatguru standaard over alle stoelen bij toiletten in de buurt, ongeacht of je daar nou werkelijk last van zou hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toilet achter je is nog wel te doen, maar in het midden heb je soms het toilet naast je zit en ik kan je uit ervaring vertellen dat dit een ramp is. Herrie, licht, lucht en mensen die naast je gaan staan... overigens was dit een gevolg van Seatguru die niet meer up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Goner schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:22:
Wat is het voordeel van die plaatsing ? Kan me niet voorstellen dat het ruimte spaart ... en de 'brace position' gaat ook niet werken.
Het bespaard juist beenruimte. Want beenruimte die je eerst alleen had mag/moet je nu met de overbuurman/vrouw delen. Dus het kost alleen een beetje extra ruimte door de schuine rugleuning van de stoel tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Grouchy schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:01:
[...]
Vliegen hier wel eens mensen met Emirates bclass? En zo niet, waarom verkies je bijvoorbeeld KLM boven Emirates? Ik prefereer altijd Emirates (A380) gezien de prijs vaak gelijk is (of goedkoper) maar de seats echt zóveel beter. Het eten vind ik bij KLM dan weer beter en het personeel ook, maar dat weegt voor mij niet op tegen de rest. De 1-2-1 config van Emirates in een A380 is wat mij betreft echt unbeatable, maar ik hoor graag andere meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM voor de directe vluchten. Dat weegt ruim op tegen het minieme voordeel in service.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nonstop vluchten vanaf AMS, Nederlandse crew, loyaltypunten. M'n bluebiz account gaat harder dan ik verwachtte doen ik dat aan maakte; tot dusverre al 2 gratis vluchten mee geboekt en ik zou er zo nog een kunnen doen. Jammer dat je er geen gratis bagage meer bij krijgt alleen.

Also KLM heeft een ontwerper ingeschakeld om hun WBC cabine te designen; bij Emirates hebben ze ontworpen volgens het devies "MEER NEPHOUT, MEER GAUDY SHIT".

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 25-09-2017 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

inderdaad de hoeveelheid non-stop vluchten,punten,NL crew en NL verse melk aan boord :Y)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:39
N00b vraagje: Ik reis voor het werk een aantal keer per jaar (max 6x) naar het buitenland en prive 1 a 2 keer.
Hoe werkt dit mbt FFM? Ik zie dat alle maatschappijen een ander programma hebben. Het loont dus om 'altijd' dezelfde maatschappij te kiezen voor een vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dat is de bedoeling van loyalty punten ;) maar pas echt als je flink wat vluchten (segmenten of groot aantal miles) maakt , bv gold bij klm is 30 segmenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:39
mrsar schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:56:
Dat is de bedoeling van loyalty punten ;) maar pas echt als je flink wat vluchten (segmenten of groot aantal miles) maakt , bv gold bij klm is 30 segmenten
Daar was ik al bang voor :+
Maw, 2x British Airways, 1x KLM, 2x Vueling en sparen heeft geen zin meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Frontysco schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:54:
N00b vraagje: Ik reis voor het werk een aantal keer per jaar (max 6x) naar het buitenland en prive 1 a 2 keer.
Hoe werkt dit mbt FFM? Ik zie dat alle maatschappijen een ander programma hebben. Het loont dus om 'altijd' dezelfde maatschappij te kiezen voor een vlucht?
Zolang je binnen een alliantie blijft (Star Alliance, OneWorld, of SkyTeam) kun je je punten bij een van de aangesloten FFP stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Frontysco schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:59:
[...]

Die combinatie is net nutteloos inderdaad; KLM en BA zijn geen speciale vriendjes en Vueling is een LCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

sorry was inderdaad alliance vergeten :P waar vlieg je meestal heen? skyteam heeft bv klm/air france/ delta waardoor je hubs heb in NL,FR en USA bijvoorbeeld, duitsland is dan weer Lufthansa hub(star alliance) en de UK vooral BA (oneworld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

eMiz0r schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:41:
[...]

Vliegen hier wel eens mensen met Emirates bclass? En zo niet, waarom verkies je bijvoorbeeld KLM boven Emirates? Ik prefereer altijd Emirates (A380) gezien de prijs vaak gelijk is (of goedkoper) maar de seats echt zóveel beter. Het eten vind ik bij KLM dan weer beter en het personeel ook, maar dat weegt voor mij niet op tegen de rest. De 1-2-1 config van Emirates in een A380 is wat mij betreft echt unbeatable, maar ik hoor graag andere meningen!
Eenmaal in de lucht is Emirates BC gewoon goed: 1-2-1 config., goed hard & soft product, maar ja je mag wel overstappen als je bv naar China, India, Japan ofzo vliegt. En als het fout gaat heb ik viel liever te maken met bijvoorbeeld KLM, veel efficienter. Naar de USA is zoiezo niet echt een optie.

Ben ooit begonnen met Flying Blue AF/KLM, toen NW. Momenteel is Delta mijn preferred carrier: ST lid en genoeg andere partners. USA crew, hard & soft product, T &C, customer service & FF programma allemaal beter dan Flying Blue/AF/KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CyBeR schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:25:
[...]

Dat zegt seatguru standaard over alle stoelen bij toiletten in de buurt, ongeacht of je daar nou werkelijk last van zou hebben of niet.
Dat weet ik, daarom vraag ik hier naar praktijkervaringen. Ben (nog) niet heel veel wijzer trouwens :P
[...]
Vliegen hier wel eens mensen met Emirates bclass? En zo niet, waarom verkies je bijvoorbeeld KLM boven Emirates?
Ik vlieg vooral naar NRT/HND. Met KLM is het ongeveer 12 uur heen en terug. Net gecheckt hoelang ik onderweg zou zijn met Emirates op de dagen van mijn volgende reis naar Japan: heen 18:50u, terug 22:40u.

Komt nog bij dat ik in dit geval met de werelddealweken bij KLM voor €1800 klaar ben en bij Emirates voor €3330. Reguliere tarieven heb ik niet vergeleken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:38:
[...]
Komt nog bij dat ik in dit geval met de werelddealweken bij KLM voor €1800 klaar ben en bij Emirates voor €3330. Reguliere tarieven heb ik niet vergeleken.
De reguliere tarieven van KLM voor die route weet ik toevallig: €1800 :P Wel minimaal 3 mnd van tevoren.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 25-09-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Niks mis mee qua geluid in mijn ervaring. Het gerommel in de galley hoor je in de hele cabine. Grootste nadeel vond ik dat de usb/headphone aansluiting best ver rechtsachter je zit, en het tv scherm staat niet recht tegenover je maar juist een beetje naar links.
Het hangt vooral van de prijs af. Als die bij elkaar in de buurt liggen geef ik Emirates wel de voorkeur zolang het op een A380 is: veel privacy, de bar is leuk en een tussenstop vind ik altijd wel fijn. De 2-3-2 opstelling van de Emirates 777’s is raar - wie wil er nu in die middle seat terechtkomen? - en alleen op de zeer recent geleverde toestellen zijn het lie flat seats. Dan sla ik de KLM WBC - waar ook nog wel wat op aan te merken is - hoger aan. Bovendien heeft KLM tegenwoordig als je vroeg boekt ook interessantere tarieven, veel verre bestemmingen kun je voor 1700-2000 euro heen, Emirates biedt dat soort prijzen enkel nog naar Dubai, Bangkok en een handjevol andere plekken.

[ Voor 59% gewijzigd door Daniel op 25-09-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
edit: dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Daniel op 25-09-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:18:
[...]

Niks mis mee qua geluid in mijn ervaring. Het gerommel in de galley hoor je in de hele cabine. Grootste nadeel vond ik dat de usb/headphone aansluiting best ver rechtsachter je zit, en het tv scherm staat niet recht tegenover je maar juist een beetje naar links.

[...]
Anders willen de oordoppen uit een amenity kit ook wel helpen. Of een Bose NC in-ear/koptelefoon kopen, hoor je ook weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Ik heb in het vliegtuig altijd mijn muziek oordoppen in, van die fijne op maat gemaakte. Het dempt flink wat herrie/omgevingsgeluid, maar alsnog kan je prima communiceren. Ik zag ook laatst dat een stewardess zulke oordoppen in had tijdens de gehele vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het viel me net pas op dat de stoelen in de dreamliner in 3-3-3 configuratie maar 17" breed zijn. Dat maakt het wel een vliegtuig om te vermijden. Bij een a340 of zelfs bij easyJet is dat een inch meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Frontysco schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:59:
[...]

Plus als je tickets in de aanbieding boekt dan krijg je ook veel minder miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik een groot nadeel van Emirates, Qatar en Ethiad dat de tussenstop richting Azië en terug op zo'n vervelend moment is. Je komt daar namelijk altijd midden in de nacht aan en daarmee heb je dus altijd een gebroken nacht. Als je met een Europese maatschappij vliegt dan zit de stop aan het begin of aan het einde en dan heb je wel een echte nacht gehad in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Weet iemand of je bij KLM de flex-optie a) überhaubt nog kunt krijgen (of moet je tegenwoordig een flex ticket boeken?) en b) die achteraf kunt kopen? Ik bedenk me dat 't misschien handig is voor een vlucht die ik al 's eerder op 't nippertje gehaald heb dankzij een vertraagde TGV. Volgens schema heb ik nu 10 minuten meer want die vlucht is 10 minuten later tegenwoordig, maar dat houdt natuurlijk ook niet echt over.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2017 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 01:30:
Weet iemand of je bij KLM de flex-optie a) überhaubt nog kunt krijgen (of moet je tegenwoordig een flex ticket boeken?) en b) die achteraf kunt kopen? Ik bedenk me dat 't misschien handig is voor een vlucht die ik al 's eerder op 't nippertje gehaald heb dankzij een vertraagde TGV. Volgens schema heb ik nu 10 minuten meer want die vlucht is 10 minuten later tegenwoordig, maar dat houdt natuurlijk ook niet echt over.
Denk het wel. Onder bepaalde omstandigheden;

https://www.klm.com/trave...onditions_flexibility.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
alleen tijdens het online boeken via KLM.com.
Dus niet achteraf, maar 't schiet sowieso niet op voor wat ik in gedachten had:
Na aankoop van Flexibiliteit worden de kosten voor het wijzigen van het oorspronkelijke ticket kwijtgescholden, mits het ticket ten minste 48 uur voor vertrek van de betreffende vlucht is gewijzigd.
Da's dus niet bruikbaar als hedge tegen het missen van de vlucht. Het verschil light/flex is me groot genoeg dat ik wel gewoon gok dat ik 't red :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Laatst online: 10-06 14:08
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:59:
[...]

Nu nog terug >:)

Dat is waar ik persoonlijk het meeste problemen mee zou hebben. Als je op de heenweg de aansluitende vlucht mist dan regel je voor niet al teveel een andere oplossing. Op de terugweg mis je echter je intercontinentale vlucht en enkeltjes zijn net zo duur als een retour.
Daar heb ik 4 uur speling, ik maak me eerder zorgen of het vliegtuig wel vertrekt vanuit DPS ivm de eventueel uitbarstende vulkaan Agung. Kan nog een leuke worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Trap ik er weer in :( Omdat ik zaterdag uit Amerika kwam, leek het mij wel aardig eens de dinsdagochtend vlucht te pakken ipv de maandagavond vlucht.

2:30 vertraagd wegens mist |:(

Neem.... geen.... ochtendvlucht...

EDIT:

Positief: Ik woon in Blaricum. Ik trok om: 07:10 de deur dicht en stond op 7:45 achter de douane. Dat is wel heel lekker.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 26-09-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
[...]

Via zijn FF-status?
Ze weten nog net niet hoe vaak je naar de plee gaat tijdens een vlucht...

Zo werd ik op m'n vorige vlucht eraan herinnert dat ik een discussie met de piloot heb gehad een paar maanden daarvoor omdat we ruim een uur stil stonden met de deur dicht aan de gate en we te horen kregen dat het nog wel eens enkele uren kon gaan duren (dus op je stoel met riem vast blijven zitten). Was ik het niet mee eens en hij gaf mij gelijk en liet de deur weer openen zodat iedereen (ruim 6 uur) in de gate kon verblijven.

Tldr: of alles deze keer wel naar wens was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toen we parkeerden van de week op de busplaats met TUI, melde een vrouw aan de purser dat ze het wel erg irritant vond:
Het spijt ons mevrouw, dit is hoogst uitzonderlijk.

- Wij vliegen elke maand naar Florida, dit is de 4de keer op rij
Lachen natuurlijk. En nu stap ik in mijn kist, en wie zie ik weer op de busplek parkeren, mijn TUI 787 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
https://news.schiphol.com/im-going-through-customs/

Even een same-day return geboekt AMS-CDG vv als segment run; dat brengt me naar silver op 30 Dec, en dat verdien ik (waarschijnlijk ruim) terug door de bagagevrijstelling die ik dan volgend jaar krijg, dus die 110 euro is 't me waard.

Also: TIL dat same-day returns bij KLM tegenwoordig kunnen zonder klauwen met geld te kosten. Gek genoeg zeggen de voorwaarden:
Het minimumverblijf is 2 dag(en), of uw verblijf dient een zondag te bevatten.
maar 't is op een zaterdag (en zondag was juist wel duurder.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:29:
Also: TIL dat same-day returns bij KLM tegenwoordig kunnen zonder klauwen met geld te kosten. Gek genoeg zeggen de voorwaarden:
Dat mag wel eens. Ik vlieg vandaag AMS-LGW met Easyjet heen en weer voor 110,-. KLM vroeg 710,-.

Dat zijn de puntjes niet waard ;)

Heb weer een bug bij KLM gevonden. Als je gebruik maakt van de FLEX optie en deze gebruikt om niet alleen je vlucht maar ook je bestemming te te wijzigen, krijg je maximum miles, ook al vlieg je op een goedkoop ticket.

Krijg nu 2100 punten voor een retour van 170,- naar LHR. Vorige keer ook al, dus reproduceerdbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Als je TGV + vlucht samen op een ticket boekt wordt je ook omgeboekt mocht je je vlucht missen. Prijzen zijn vaak nog beter ook. Misschien voor een volgende keer?

Zie: www.airfrance.us/US/en/co...rain_tgvair_airfrance.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 26-09-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet iemand of je bij KLM de flex-optie a) überhaubt nog kunt krijgen (of moet je tegenwoordig een flex ticket boeken?) en b) die achteraf kunt kopen?
De flexibiliteit optie bij het boeken van een ticket kost 14,- (voor EU in ieder geval) en is gewoon te boeken. Hiermee mag je 3 keer wijzigen tot 3 dagen voor vertrek. Ik heb hem wel eens achteraf laten bijboeken, maar dat was echt net na het plaatsen van de betaling. Daarna kan niet meer.

Het FLEX ticket is veel duurder, maar dan kan je vlak voor vertrek nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:39:
[...]

Als je TGV + vlucht samen op een ticket boekt wordt je ook omgeboekt mocht je je vlucht missen. Prijzen zijn vaak nog beter ook. Misschien voor een volgende keer?

Zie: www.airfrance.us/US/en/co...rain_tgvair_airfrance.htm
Mmm dat schiet net niet echt op, aangezien de lijst bestemmingen zo te zien beperkt is en alles vanaf CDG is. Ik vlieg naar LYS en neem vanaf daar de TGV naar St Jean de Maurienne, en dan een stoptrein verder naar St Michel-Valloire (en v.v.)

Als ze nou ook TGV's aanboden vanaf LYS dan zou dat zeker een goed idee zijn; dat laatste stukje stoptrein is evt nog wel met de auto te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:03:
[...]

Mmm dat schiet net niet echt op, aangezien de lijst bestemmingen zo te zien beperkt is en alles vanaf CDG is. Ik vlieg naar LYS en neem vanaf daar de TGV naar St Jean de Maurienne, en dan een stoptrein verder naar St Michel-Valloire (en v.v.)

Als ze nou ook TGV's aanboden vanaf LYS dan zou dat zeker een goed idee zijn; dat laatste stukje stoptrein is evt nog wel met de auto te doen.
Het werkt ook nog enigzins ouderwets. Je TGV ticket moet je op het station ophalen voordat je in de trein stapt en ik neem aan dat ze dat op LYS nog niet georganiseerd hebben.

Sowieso is het hele trein-ticket-als-vluchtnummer gebeuren relatief nieuw, volgens mij staat dat sind dit jaar in de reserveringssystemen en wordt er ook (nog) niet veel gebruik van gemaakt. In het geval van TGV is het echter wel een redelijk goede optie. In Nederland kan je zo bijvoorbeeld met KLM met de bus naar Eindhoven of zo. Wat natuurlijk weer onzin is, dan kan je net zo goed gewoon de trein nemen.

Pagina: 1 ... 12 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2