Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 11 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik denk dat er vrij veel vakantiegangers zijn die 2k willen neertellen maar niet 4k. Kijk, voor die zakenlui waar de zaak betaalt zal het allemaal worst wezen maar ga je richting de 2k dan boor je een heel ander segment aan lijkt mij. Met deze strategie zal een stukje kannibalisme optreden maar wellicht blijft er onder aan de streep meer over. Ik juich het in ieder geval van harte toe ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

Chief schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:56:
KLM gooit wel WBC in de aanbieding zeg. Veel bestemmingen voor relatief lage prijzen in hun WBC. Las Vegas bv voor minder dan €1500. Woon ik eens niet in NL..... Retour Singapore - Las Vegas kost mij het dubbele in business.....
Het is niet echt KLM die het eea in de aanbieding gooit (KLM vliegt niet op LAS). Het zijn zo te zien weer alle allianties (OW/*A/ST). MCO, BOS etcetera zelfde verhaal. Altijd leuk :) .

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Bij Ryanair is het deze dagen een lekkere puinzooi... tientallen vluchten vallen uit omdat het personeel voor het eind van het jaar achterstallige vakantiedagen op moet maken.

Geannuleerde vluchten maandag 18 september
Geannuleerde vluchten dinsdag 19 september
Geannuleerde vluchten woensdag 20 september

Dit gaat in totaal 6 weken zo door, waarbij een paar dagen van tevoren bekend wordt gemaakt welke vluchten zullen gaan vervallen 8)7 .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In januari 2018 weer massaal boeken bij Ryanair. Terwijl er nu zo'n 380.000 passagiers gedupeerd worden vast zonder enige vorm van schadevergoeding. Het zal je vakantie zijn die je al geboekt hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:46:
In januari 2018 weer massaal boeken bij Ryanair. Terwijl er nu zo'n 380.000 passagiers gedupeerd worden vast zonder enige vorm van schadevergoeding. Het zal je vakantie zijn die je al geboekt hebt....
sterker nog, een kennis heeft gister 7,5 uur in de rij gestaan om een nieuw ticket te krijgen om van Porto naar Eindhoven naar huis te vliegen. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:35:
Bij Ryanair is het deze dagen een lekkere puinzooi... tientallen vluchten vallen uit omdat het personeel voor het eind van het jaar achterstallige vakantiedagen op moet maken.

Dit gaat in totaal 6 weken zo door, waarbij een paar dagen van tevoren bekend wordt gemaakt welke vluchten zullen gaan vervallen 8)7 .
Het gaat niet om vakantiedagen. Het gaat om drie dingen.
Ten eerste is er sinds vorig jaar een regel ingegaan waardoor maatschappijen niet meer creatief om kunnen gaan met de maximale uren die een pilot mag vliegen. met deze truc was het administratief mogelijk om het aantal gevlogen uren per termijn (fiscaal jaar) weer op nul te zetten om zo weer volop te kunnen werken. Dat moest ergens goed gemaakt worden zodat over een periode van 365 dagen het aantal niet boven de max uit kwam. Maar dat kon prima in de winter, als er toch minder vluchten waren. Dat gaf echter ene te hoge belasting in de zomer, wat nu dus ook niet meer mag.
Ten tweede heeft ryanair gewoon te weinig piloten om de piek in de zomer op te vangen. En dat komt door reden drie, namelijk dat er een vrij hoge uitstroom aan (ervaren) vliegers is binnen het bedrijf. Een uitstroom die ze niet snel genoeg (kunnen) opvangen met nieuwe werknemers.

Het vakantiedagen noemen klinkt leuk, maar het gaat gewoon om werknemers die van de wet niet meer mogen vliegen omdat ze al op hun max aantal werkuren zitten.

In de winter zal het probleem er niet meer zijn, tenzij er nu nog meer vliegers wegrennen. Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:35:

Niet zo slim van ze om nu nog tickets te verkopen voor vluchten die niet doorgaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Fly-guy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:56:
[...]

Het vakantiedagen noemen klinkt leuk, maar het gaat gewoon om werknemers die van de wet niet meer mogen vliegen omdat ze al op hun max aantal werkuren zitten.

In de winter zal het probleem er niet meer zijn, tenzij er nu nog meer vliegers wegrennen. Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.
Bedankt voor je uitleg. Had dat van die vakantiedagen uit het gelinkte artikel gehaald, maar dat was blijkbaar iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Had dat van die vakantiedagen uit het gelinkte artikel gehaald, maar dat was blijkbaar iets te kort door de bocht.
Ook mijn uitleg is nog te kort door de bocht, er speelt nog van alles.
Op pprune kun je wat meer info vinden, als je door de drek en onzin heen kunt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.
Ik ben niet van plan ooit met Ryanair te vliegen, maar dat was al zo dus da's op zich niet veranderd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou je nu een ticket kunnen kopen voor een vlucht die geannuleerd gaat worden om vervolgens compensatie te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:38
Dat wordt lastig, aangezien je niet vooraf weet welke vluchten gecanceld gaan worden. Zodra dat bekend is zullen ze natuurlijk geen tickets meer verkopen voor de betreffende vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Wat is er waar van het verhaal dat wanneer je naar vliegtickets zoekt, elke keer dat je zoekt de prijs omhoog gaat?

En als dit waar is, hoe kun je dit voorkomen (denk aan incognito mode)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
B00st3r schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
Wat is er waar van het verhaal dat wanneer je naar vliegtickets zoekt, elke keer dat je zoekt de prijs omhoog gaat?
Niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Chief schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:56:
KLM gooit wel WBC in de aanbieding zeg. Veel bestemmingen voor relatief lage prijzen in hun WBC. Las Vegas bv voor minder dan €1500. Woon ik eens niet in NL..... Retour Singapore - Las Vegas kost mij het dubbele in business.....
Ook gezien. En geboekt!
Ik wil nog wel weten hoeveel ruimte je nou hebt bij het slapen, maar dat valt hoop ik nog wel op te zoeken.
Heen KLM (787-9) en Delta (md90).
Terug 2x Delta (737-800 en 767-300).

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dwaas schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:14:
[...]

Ook gezien. En geboekt!
Ik wil nog wel weten hoeveel ruimte je nou hebt bij het slapen, maar dat valt hoop ik nog wel op te zoeken.
Die Delta narrow-body's zijn prima. Hun business (first noemen ze het) hebben daadwerkelijk (veel) betere stoelen, in tegenstelling tot Europese kisten. Zo zat ik van de week in first met 2-1, waar economy 3-2 was, dat scheelt wel echt heel veel. EDIT: 737 heeft 2-2 tegenover 3-3 in economy.

De 787 is sowieso goed. De 767-300 hangt er vanaf welke je hebt. Er zijn een aantal verschillende versies. Als je de laatste versie van de 767-300ER hebt, dan zit je echt heel erg lekker. Nog veel lekkerder dan de nieuwe KLM WBC.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 18-09-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.
Zoals iemand op een andere bekend Nederland forum al zei; gooi er een paar honderdduizend €9,99 tickets in de verkoop en iedereen is het alweer vergeten/vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Grouchy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:28:
[...]

Het is niet echt KLM die het eea in de aanbieding gooit (KLM vliegt niet op LAS). Het zijn zo te zien weer alle allianties (OW/*A/ST). MCO, BOS etcetera zelfde verhaal. Altijd leuk :) .
Vanuit Europa kan je alleen vanuit Gatwick met Virgin naar LV als ik mij niet vergis.
Ik ga niet de azijnpisser uithangen. Op die route biedt KLM voldoende vluchten aan met Delta verbinding naar LV. Daarnaast zijn er veel directe vluchten met KLM WBC naar bv HK dus prima van KLM.
Ik heb heeeel lang afgegeven op de BC van KLM aangezien het verrekte lang heeft geduurd voordat ze bv full flat hebben geïntroduceerd maar sindsdien vind ik het geen straf in de WBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:44:
[...]

Zoals iemand op een andere bekend Nederland forum al zei; gooi er een paar honderdduizend €9,99 tickets in de verkoop en iedereen is het alweer vergeten/vergeven.
En toch zullen zat mensen dit onthouden. Ik betaal in de toekomst liever een 10tje meer om met bijv. Easyjet te vliegen (sowieso stond Ryanair al vrij laag qua voorkeur bij mij).

Overigens is het ook de kosten die ze nu hebben, het moet voor het bedrijf echt wel een enorme klap zijn, ik las dat alleen in claims het al kon oplopen tot 100miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Precies 0,0.

Dat is een Broodje Aap-mythe die maar rond blijft zingen. Dikke flauwekulitis dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Chief schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:51:
[...]

Vanuit Europa kan je alleen vanuit Gatwick met Virgin naar LV als ik mij niet vergis.
Ik ga niet de azijnpisser uithangen. Op die route biedt KLM voldoende vluchten aan met Delta verbinding naar LV. Daarnaast zijn er veel directe vluchten met KLM WBC naar bv HK dus prima van KLM.
Ik heb heeeel lang afgegeven op de BC van KLM aangezien het verrekte lang heeft geduurd voordat ze bv full flat hebben geïntroduceerd maar sindsdien vind ik het geen straf in de WBC.
BA vliegt ook rechtstreeks vanaf LHR naar LAS :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:21:
Ze zijn er blijkbaar eindelijk achter hoe ze die stoelen moeten verkopen aan toeristen. Die gaan geen €4k+ neertellen maar zo'n 1500 a 1800 is iets waar sommige mensen nog over na kunnen denken.
Ja ik ben er zo eentje :) Ik moet de business tickets zelf betalen en als je met iemand anders reist tikt het nogal aan. 1500 tot 2000 euro vind ik niet zo'n probleem en zeker met overnight long haul de meerprijs absoluut wel waard. Daarboven wordt het aanzienlijk minder grappig, dan gaat de helft van het vakantiebudget naar de vlucht.

Helaas is het echte stunten van Qatar, Emirates etc. nu wel een beetje achter de rug. Twee jaar geleden vloog ik nog voor 1570 euro met Qatar retour naar Bali en met die 1=2 aanbiedingen van ze is het in 2016 nog wel lager geweest (Bangkok voor 1160, Kaapstad voor 1385 en Kuala Lumpur voor 1495).

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 18-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:41:
[...]

Helaas is het echte stunten van Qatar, Emirates etc. nu wel een beetje achter de rug. Twee jaar geleden vloog ik nog voor 1570 euro met Qatar retour naar Bali en met die 1=2 aanbiedingen van ze is het nog wel lager geweest.
AMS-DPS (Via SIN) vraagt KLM standaard zo'n 1900 voor als je een beetje van tevoren boekt, da's ook nog wel te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 18-09-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:19:
[...]

En toch zullen zat mensen dit onthouden. Ik betaal in de toekomst liever een 10tje meer om met bijv. Easyjet te vliegen (sowieso stond Ryanair al vrij laag qua voorkeur bij mij).
Dan ben je denk ik een uitzondering, want 99,9999 procent van de mensen is dit volgende week al lang en breed weer vergeten. Als het niet nog eerder is.

Veel mensen hebben een aandachtsspanne van maximaal een paar dagen. daarna is men het vergeten :)
Overigens is het ook de kosten die ze nu hebben, het moet voor het bedrijf echt wel een enorme klap zijn, ik las dat alleen in claims het al kon oplopen tot 100miljoen.
100 miljoen lijkt me nogal overdreven. Volgens Ryanair kan het tot 20 miljoen oplopen: https://www.nu.nl/geldzak...s-annuleren-vluchten.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:43:
[...]

AMS-DPS (Via SIN) vraagt KLM standaard zo'n 1900 voor als je een beetje van tevoren boekt, da's ook nog wel te doen.
Ja, tot 3 maanden van tevoren zijn de BC-prijzen van KLM best schappelijk. Noord Amerika en Verre Oosten lukt je over het algemeen makkelijk onder de 2k. Alleen even oppassen dat ze je dan niet in een nog niet verbouwde A332/A333 stoppen, of dwingen via CDG te reizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33
wildhagen schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:57:
[...]

Dan ben je denk ik een uitzondering, want 99,9999 procent van de mensen is dit volgende week al lang en breed weer vergeten. Als het niet nog eerder is.

Veel mensen hebben een aandachtsspanne van maximaal een paar dagen. daarna is men het vergeten :)
Ik denk niet dat veel mensen het vergeten, maar dat er soms weinig alternatieven zijn. Als ik vanaf Eindhoven wil vliegen (15 minuten met de stadsbus ipv 1:15 met de trein en eerder aanwezig zijn op Schiphol) dan heb ik vaak niet veel keus. Als Transavia ook naar de bestemming vliegt zal ik die nemen, maar dat is lang niet altijd. En zo heb ik al meerdere malen in een Ryanair vliegtuig gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

Mijn ervaring is dat prijzen flink kunnen fluctueren, ongeacht wie die vlucht bekijkt, met welke browser en welk IP dan ook; in alle gevallen zagen we dezelfde prijzen.

Wel kan een ticket op maandag 1000, op dinsdag 1400, woensdag 1800 en dan op donderdag 950 euro zijn. Je moet vooral flexibel zijn is mijn ervaring.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of Qatar Airways nog steeds moet omvliegen? Kan een goede deal krijgen, maar als ik dan uren langer in het vliegtuig zit dan wordt ik daar niet zo gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:55:
Iemand die weet of Qatar Airways nog steeds moet omvliegen? Kan een goede deal krijgen, maar als ik dan uren langer in het vliegtuig zit dan wordt ik daar niet zo gelukkig van.
Volgens mij nog steeds, wel beetje afhankelijk van de route natuurlijk (van en naar Europa maakt weinig uit, Afrika weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ze kunnen omhoog gaan op de website als je een paar dummy bookings doet. Hebt dat een paar keer gehad. Als ze je dan belt dan is de agent meestal in staat om de tickets voor de oorspronkelijke prijs uit te geven.
dwaas schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:14:
[...]
Ook gezien. En geboekt!
PWM schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:18:
[...]

Die Delta narrow-body's zijn prima. Hun business (first noemen ze het) hebben daadwerkelijk (veel) betere stoelen, in tegenstelling tot Europese kisten. Zo zat ik van de week in first met 2-1, waar economy 3-2 was, dat scheelt wel echt heel veel. EDIT: 737 heeft 2-2 tegenover 3-3 in economy.

De 787 is sowieso goed. De 767-300 hangt er vanaf welke je hebt. Er zijn een aantal verschillende versies. Als je de laatste versie van de 767-300ER hebt, dan zit je echt heel erg lekker. Nog veel lekkerder dan de nieuwe KLM WBC.
KLM 787-9 is klein in WBC als je wilt zitten (werken) maar zodra je half gaat liggen of lay-flat gaat is ie gewoon top.

Delta's 767-300's zijn 'ouwe meuk' er is int'l geen 'nieuwe' versie, dat zie je vooral terug in oude en klein schermen in Delta One (de schermen in bijvoorbeeld hun domestic nieuwe 737-800 en A321 zijn veel beter). In rij 1 zijn de footwells wat groter in de andere rijden zijn ze aardig krap. Ze blazen misschien KLM's A330 oude WBC weg maar als je met z'n tweeen reist dan is KLM's WBC in hun 777's en 789's of Delta's One in hun 330's of 747 een betere keus.
Niettemin slapen is niet echt een probleem voor me; lay-flat en doedeledoekie.
Probeer ze wel altijd te vermijden....Delta One in een van hun A330's (of hun 747's) is veel beter & mijn favoriet.

De domestic 737-800's van ze hebben wi-fi, (usb) power, 21" screen met films,muziek etc en satelliet TV (ook in economy!). Plus natuurlijk fatsoenlijke stoelen in first. Kunnen ze hier in europa nog wat van leren.
De MD-90's zijn iets ouder hebben alleen wifi en power. Maar niettemin nog steeds beter wat er in Europa rond vliegt.

Heb AMS-LAS eerder ook geboekt. Heb zeker naar de vliegtuigtypen gekeken en toch maar gekozen voor Delta One in hun A330's en first in hun nieuwe 737's.
Trip departs in 217 dagen en Delta kennende gaan ze nog wat wijzigingen in hun vluchtschema doorvoeren. Kan die vlucht dus nog altijd gratis wijzigen in wat dan ook.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:55:
Paar dingen:
- als je niet zegt welke route is het wat lastig om dit te beantwoorden.
- je mag er vanuitgaan dat de vliegtijd die bij de boeking wordt aangegeven rekening houdt met de route die ze volgen
- je kunt op sites als https://www.flightradar24.com simpel de route van jouw vlucht opzoeken en kijken wat de werkelijke vluchtduur is vergeleken met je andere opties.

Maar in het algemeen: de belangrijkste beperking is dat ze niet over Saudi-Arabië kunnen vliegen. Voor vluchten richting Europa maakt dat niet uit omdat die toch al in noordwestelijke richting over Iran gaan. Het maakt wel uit voor vluchten naar vanuit Doha naar noordelijk en midden-Afrika, die moeten nu eerst een bocht maken om het schiereiland heen ipv direct over te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
PWM schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:
[...]

Eindhoven, Rotterdam en Lelystad hebben 1 probleem. Geen treinverbinding.
RTM zijn daar twee oplossingen voor:

1) de Randstadrail gaat er pal langs over een voormalige spoorlijn. Is het niet mogelijk om er (weer) een trein over te laten rijden, 1x per uur [Amsterdam CS - Schiphol - Den Haag - RTM - Rotterdam CS] oid?
2) De HSL scheert ook aan RTM, en natuurlijk ook aan Schiphol. Je zou er een snelmetro naast kunnen leggen, om zo evt zelfs overstappen mogelijk te maken. De HSL volgt bijna een rechte lijn, en het is geen grote afstand. OK, het is wel een lange termijn oplossing ;)

Sowieso snap ik dat hele Lelystad niet zo. Op RTM/EIN is toch nog gewoon ruimte?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:05:
[...]

1) de Randstadrail gaat er pal langs over een voormalige spoorlijn. Is het niet mogelijk om er (weer) een trein over te laten rijden, 1x per uur [Amsterdam CS - Schiphol - Den Haag - RTM - Rotterdam CS] oid?
Je bedoelt de voormalig Hofpleinlijn? Nee, dat kan niet. Ten eerste gebruikt die lijn nu een ander beveiligingssysteem dan het spoorwegnet, en bovendien is de stroomvoorziening anders (gedeeltelijk bovenleiding, gedeeltelijk derde rail en volgens mij 750V ipv 1500V). En vervolgens is die lijn ook niet meer aangesloten op het hoofdrailnet dus verder dan waar de RandstadRail lijn E je brengt kom je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Sowieso snap ik dat hele Lelystad niet zo. Op RTM/EIN is toch nog gewoon ruimte?
Als de luchtvaart zo blijft groeien als hij nu doet zul je op RTM waarschijnlijk ook vrij snel tegen bepaalde grenzen oplopen. Eindhoven zit ook redelijk ingeklemd, en heeft daarnaast als nadeel dat het vanuit de Randstad en noord-Nederland qua afstand en verkeersdrukte niet zo lekker bereikbaar is.

Lelystad heeft voldoende mogelijkheden om uit te breiden, en als het compleet de spuigaten uitloopt is het mogelijk om op termijn een hoogwaardige vervoersoplossing tussen Schiphol en Lelystad aan te leggen (een magneettrein die 500km/u haalt?). Hierdoor zou het zelfs mogelijk worden om Lelystad airport als een soort Terminal 5 van Schiphol te zien. Met Eindhoven en Rotterdam is dat toch wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

2) De HSL scheert ook aan RTM, en natuurlijk ook aan Schiphol. Je zou er een snelmetro naast kunnen leggen, om zo evt zelfs overstappen mogelijk te maken. De HSL volgt bijna een rechte lijn, en het is geen grote afstand. OK, het is wel een lange termijn oplossing ;)
Van Randstadrail/Meijersplein naar de vertrekhal is nog altijd 2,5 km. Dat doet ook niemand te voet dus dan moet je alsnog de bus nemen. De makkelijke optie voor RTM is de vertrekhal naar de andere kant verplaatsen. Dan lig je bovenop de HSL en naast Meijersplein.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:33:
Ik haat tickets boeken. Vorige week een mooie gezien voor 600 euro naar Bangkok, maar mijn reisgenoot kreeg zijn vrije dagen niet bevestigd.... nu 750 euro voor dezelfde vlucht
Als tussenstop niet erg is; met China Southern kun je voor €391 retour tussen januari en maart 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 02:55:
[...]

Ze kunnen omhoog gaan op de website als je een paar dummy bookings doet. Hebt dat een paar keer gehad. Als ze je dan belt dan is de agent meestal in staat om de tickets voor de oorspronkelijke prijs uit te geven.
[...]
Dit kan ook komen omdat je dummy bookings voor een korte tijd die tickets blokkeren. Als daardoor de eerstvolgende beschikbare tickets in een hogere fare bucket vallen, dan kan het inderdaad duurder zijn. Via deze truuk kun je overigens ook forceren om een bepaalde boekingsklasse te selecteren, als de website die mogelijkheid niet zelf biedt (united.com is een van de weinige websites die ik ken die die mogelijkheid wel geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

RTM weet ik niet, maar EIN zit volgens mij ook niet zo gek ver meer van de door hun afgesproken maximum aantal vliegbewegingen?

Sowieso wordt daar in de omgeving nu al behoorlijk geklaagd over overlast van de vliegtuigen.

En vergeet ook niet dat het ook een militaire luchthaven is, dus Defensie moet ook de nodige ruimte hebben daar om te kunnen vliegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Maasluip schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:43:
[...]

Van Randstadrail/Meijersplein naar de vertrekhal is nog altijd 2,5 km. Dat doet ook niemand te voet dus dan moet je alsnog de bus nemen. De makkelijke optie voor RTM is de vertrekhal naar de andere kant verplaatsen. Dan lig je bovenop de HSL en naast Meijersplein.
Er zijn wel plannen om de tramverbinding vanaf Rotterdam Centraal door te trekken naar Rotterdam Aiport. Dat, en de pendelbus vanaf Meijersplein gaat met de nieuwe dienstregeling best vaak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Is EYW nou wel of niet open? De site zegt van niet. De luchtvaartmaatschappij, Silver Airways, geeft aan dat mijn vlucht morgen gewoon gaat :? Wilde omboeken, maar zij zeggen 100% zeker te weten dat we gaan.

Vliegveld website zegt:
Due to Hurricane Irma all Airline operations are suspended until further notice. Contact your Airline provider regarding your flight status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me verouderde informatie op die site, want Irma is al sinds de 15e niet meer actief en inmiddels afgezwakt tot een doodnormale depressie.

Als ze zelf aangeven dat ze vliegen zal dat wel kloppen lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag geeft weinig hoop ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FJWECKR6dfDSgzFcz4xhoa2k/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:47:
Lijkt me verouderde informatie op die site, want Irma is al sinds de 15e niet meer actief en inmiddels afgezwakt tot een doodnormale depressie.

Als ze zelf aangeven dat ze vliegen zal dat wel kloppen lijkt me.
Dat de orkaan weg is, wil niet zeggen dat het vliegveld weer open kan. Ligt maar helemaal aan de schade.

Vijf dagen geleden was Key West nog een "disaster area", geen stroom en water op plekken, geen mobiel bereik en er werd gedacht aan alsnog evacueren.
https://www.cnbc.com/2017...s-bowed-but-unbroken.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Da's een grapjasserijcode trouwens. EYW -> Key West is een beetje raar, maar als je bedenkt dat de ICAO voor Amerikaanse velden de IATA-code is + een K ervoor -> KEYW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:45:
[...]

Als tussenstop niet erg is; met China Southern kun je voor €391 retour tussen januari en maart 2018.
Ik mag ietjes sneller ;)

Maar het is gelukt, nette vlucht gevonden voor 580 met QR met relatief korte overstaptijden en gunstige vertrek en aankomsttijden zodat de vakantie gemaximaliseerd wordt. Was niet de goedkoopste mogelijk, maar deze voldeed aan de aanvullende eisen. De rest voldeed niet aan mijn lijstje van een week geleden ;)

Nu op zoek naar een vlucht naar MNL rond de Kerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, belletje gekregen van Silver Airways. De tickets zijn gecancelled.

En toen ik vroeg naar de refund: "the closing of the airport is not our problem"

Dat word mij dus even verdiepen in US consumentenrecht :+ Heb 4 tickets, dus uiteindelijk best wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:42:
Is EYW nou wel of niet open? De site zegt van niet. De luchtvaartmaatschappij, Silver Airways, geeft aan dat mijn vlucht morgen gewoon gaat :? Wilde omboeken, maar zij zeggen 100% zeker te weten dat we gaan.

Vliegveld website zegt:

[...]
Infrastructuur is daar naar zijn mallemootje. Water wordt geadviseerd om te koken & electriciteit = vette pech. Tot die tijd zijn er geen commerciele vluchten ondanks dat er EYW open is (alleen relief vluchten etc)
We wilde ook effe op en neer hoppen van/naar EYW. Heb van Delta al bericht gehad dat het niet doorging en heb dat gedeelte kosteloos kunnen cancelen. zonder water/power etc heb ie er momenteel ook weinig te zoeken als tourist.
We hebben besloten om er maar voornamelijk een strandvakantie van te maken zonder de keys.

Affected Cities (To / From / Through)
Impacted Travel Date(s)
Ticket must be Reissued On or Before
Rebooked Travel must begin no later than

Key West, FL (EYW)
September 21, 2017 – October 12, 2017
October 15, 2017
October 15, 2017

Ook over de weg is het onmogelijk om daar momenteel te komen. US route 1 mag dan weer heropend zijn maar dat is alleen voor bewoners en bussinessowners, er zijn controles op US route 1 en moet je bewijs hebben dat je er woont anders kom je niet verder.

[edit] ninja'ed door PWM

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 19-09-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Grouchy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:38:
[...]
Ook over de weg is het onmogelijk om daar momenteel te komen.
Dan ga je toch met de boot :X O-)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Freee!! schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:51:
[...]

Dan ga je toch met de boot :X O-)
Been there done that :)
Momenteel is de 'Conch connectie' vanaf Fort Myers beach ook een no-go. Al ging ie, wil echt geen ramptourist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Iemand ervaring met vliegveld Dortmund (DTM)? Loopt daar de douane en veiligheidscheck een beetje soepel, of moet ik veel tijd inplannen? De reis gaat overigens richting Kiev (IEV), mocht dat nog uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
PWM schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:34:

En toen ik vroeg naar de refund: "the closing of the airport is not our problem"

Dat word mij dus even verdiepen in US consumentenrecht :+ Heb 4 tickets, dus uiteindelijk best wat geld.
Met creditcard betaald? Anders de maatschappij inlichten en proberen via die weg het bedrag te "voiden".

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lekker hé, zo van die no-name maatschappijtjes :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Ben geen advocaat, maar ik vermoed dat het hier een act of god betreft:
Act of God
At common law, an overwhelming event caused exclusively by natural forces whose effects could not possibly be prevented (e.g., flood, earthquake, tornado). In modern jurisdictions, "act of God" is often broadened by statute to include all natural phenomena whose effects could not be prevented by the exercise of reasonable care and foresight.
https://www.law.cornell.edu/wex/act_of_god

Ook hier (EU) denk ik dat je pech kan hebben en je geld kwijt bent (uit Regulation (EC) No 261/2004 – Article 5 – Compensation and assistance to passengers in the event of cancellation of flights – Exemption from the obligation to pay compensation – Cancellation due to extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken):
Although the Community legislature included in the indicative list set out in recital 14 in the preamble to that regulation ‘unexpected flight safety shortcomings’ and although a technical problem in an aircraft may be amongst such shortcomings, the fact remains that the circumstances surrounding such an event can be characterised as ‘extraordinary’ within the meaning of Article 5(3) of Regulation No 261/2004 only if they relate to an event which, like those listed in that recital, is not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and is beyond the actual control of that carrier on account of its nature or origin. Air carriers are confronted as a matter of course in the exercise of their activity with various technical problems to which the operation of those aircraft inevitably gives rise. The resolution of a technical problem caused by failure to maintain an aircraft must therefore be regarded as inherent in the normal exercise of an air carrier’s activity.
http://curia.europa.eu/ju...&occ=first&dir=&cid=72456

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die EU wet betreft echter wel compensation -- oftewel die extra 600 euro die je krijgt als je vertraagd wordt en 't is niet een act of god. Je ticketprijs terugkrijgen omdat de dienst niet geleverd is, is geen compensatie zozeer.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:38:
Die EU wet betreft echter wel compensation -- oftewel die extra 600 euro die je krijgt als je vertraagd wordt en 't is niet een act of god. Je ticketprijs terugkrijgen omdat de dienst niet geleverd is, is geen compensatie zozeer.
Dus als ik het goed begrijp, als je vlucht niet doorgaat heb je wel recht op een refund, maar in het geval van een natuurramp niet op compensatie? Ik wist niet dat die dingen nog los van elkaar bestonden.

Is er binnen de EU dan ook een wet die iets zegt over refunds? Op al die compensatie websites gaat het over de 261/2004 verordening, maar er wordt nergens gesproken over recht op refunds bij een 'act of god' situatie.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
Hanteert KLM de maximale maten van handbagage streng? Ik dacht hier ergens in een oud topic gelezen te hebben van niet. Maar weet iemand hoe het er momenteel voor staat? Ik vlieg binnenkort naar Praag met KLM en ben op zoek naar een nieuwe handbagage koffer. KLM hanteert volgens de website max. 55 x 35 x 25 cm. Nu heb ik een aantal koffers op het oog, maar die zijn bijvoorbeeld 55 x 40 x 20 of 53 x 39 x 20. Zou ik met een van deze maten dan problemen krijgen? Het gekke is, bij bijvoorbeeld Transavia en Easyjet zouden deze maten weer geen probleem zijn, want zij hanteren ruimere maten...

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Geloof dat een hurricane eronder valt;

The right to compensation is subject to an ’extraordinary circumstances‘ defence, so that the carriers are not obliged to pay compensation if they can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. The Guidelines throw further light on the interpretation of ‘extraordinary circumstances‘ and should be read by all airlines operating from EU airports.
Other examples of ‘extraordinary circumstances’ may include sabotage/terrorism, strikes, air traffic control problems and freak weather conditions such as the 2010 Icelandic ash cloud. However, even a technical problem that occurs unexpectedly and that is not attributable to poor maintenance and that was also not detected during routine maintenance checks, does not fall within the definition of ‘extraordinary circumstances’ (Case C-257/14 Van der Lans v KLM [2015] ECR).

Recht of geen recht. Bij de grote jongens krijg je over het algemeen geld terug of je mag je vlucht kosteloos wijzigingen. Bij de 'maybe' en lowcost airlines is het vaak een kwestie van alleen wijzigen .

Daarom betalen met creditcard en reis/annulerings verzekering.

[ Voor 26% gewijzigd door Grouchy op 20-09-2017 03:14 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
cordonbleu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 02:44:
Hanteert KLM de maximale maten van handbagage streng? Ik dacht hier ergens in een oud topic gelezen te hebben van niet. Maar weet iemand hoe het er momenteel voor staat? Ik vlieg binnenkort naar Praag met KLM en ben op zoek naar een nieuwe handbagage koffer. KLM hanteert volgens de website max. 55 x 35 x 25 cm. Nu heb ik een aantal koffers op het oog, maar die zijn bijvoorbeeld 55 x 40 x 20 of 53 x 39 x 20. Zou ik met een van deze maten dan problemen krijgen? Het gekke is, bij bijvoorbeeld Transavia en Easyjet zouden deze maten weer geen probleem zijn, want zij hanteren ruimere maten...
Die discussie is recent gevoerd: ASW1 in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

TL;DR; dit verschilt per vliegveld. Het kan zijn dat men op Schiphol niet zo moeilijk doet, maar op de terugweg in Praag wel. Beste advies is om je gewoon aan de maten houden.

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Als je het KLM zelf vraagt gaan ze zelfs uit van de som van b+h+d <= 115 cm voor handbaggage. Zolang het daar binnen valt zou het geen probleem moeten zijn.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Freak187

geen

Godver.... na lange tijd heeft mijn vriendin besloten om een vliegangstcursus te doen. Heeft ze gekozen voor Corendon (Onbezorgd Vliegen). Staat er met koeieletters op hun website dat ze hun eigen B737 inzetten en dat je eerst rustig in en om het vliegtuig mag rondlopen en daarna een rondvlucht boven Nederland... Eenmaal aangemeld op de cursus... krijgt ze gisteren een email dat de cursisten een vlucht met Easyjet naar Manchester gaan maken..... tjezus.... niks te nadele van Easyjet, maar dat is natuurlijk niet 'rustig' boarden..... dit riekt naar misleiding :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Freak187 op 20-09-2017 08:31 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd1 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 02:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, als je vlucht niet doorgaat heb je wel recht op een refund, maar in het geval van een natuurramp niet op compensatie? Ik wist niet dat die dingen nog los van elkaar bestonden.

Is er binnen de EU dan ook een wet die iets zegt over refunds? Op al die compensatie websites gaat het over de 261/2004 verordening, maar er wordt nergens gesproken over recht op refunds bij een 'act of god' situatie.
Bij annulering of vertraging van de vlucht door overmacht (natuurrampen, stakingen van anderen en basicly al het andere waar de airline zelf niets aan kan doen) gelden de reisvoorwaarden van de airline.
Meestal geeft de airline je de keuze tussen omgeboekt worden naar een andere vlucht, of ontbinding van de reisovereenkomst en je geld terug. Bij lange vertragingen heb je in beperkte mate recht op verzorging. Het is echter in sterke mate de airline die bepaalt wat het beleid is.

Als de annulering of vertraging wél komt door de airline zelf (toestel defect, planningsfout, overboeking etc) krijg je onder 261/2004 als consument ineens een stuk meer rechten: je mag zelf kiezen of je je geld terug wil of omgeboekt wil worden, en daar bovenop heb je recht op een schadevergoeding van maximaal 600 euro per persoon afhankelijk van de kenmerken van de reis en vertraging.

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Houd het wel in de gaten, hangt af van het vliegveld. Op Schiphol zijn ze niet zo moeilijk kan ik je uit ervaring vertellen. Praag ben ik nog nooit geweest, dus kan ik je niet mee helpen. Bedenk ook dat je bij KLM een rugzak naast je handbagage mee mag nemen (die moet onder je stoel passen) dus daar kun je eventueel je koffer-maat op aanpassen. :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Freak187 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:31:
Godver.... na lange tijd heeft mijn vriendin besloten om een vliegangstcursus te doen. Heeft ze gekozen voor Corendon (Onbezorgd Vliegen). Staat er met koeieletters op hun website dat ze hun eigen B737 inzetten en dat je eerst rustig in en om het vliegtuig mag rondlopen en daarna een rondvlucht boven Nederland... Eenmaal aangemeld op de cursus... krijgt ze gisteren een email dat de cursisten een vlucht met Easyjet naar Manchester gaan maken..... tjezus.... niks te nadele van Easyjet, maar dat is natuurlijk niet 'rustig' boarden..... dit riekt naar misleiding :-(
Heeft ze Corendon al gevraagd hoe-en-wat? Op zich is Easyjet namelijk echt wel OK de keren dat ik met hun gevlogen heb, en niet wezenlijk anders dan KLM / Transavia / whoever op een Europese vlucht. Misschien biedt ook Easyjet zo'n soort pre-boarding aan?

Ik vind het wel heel slecht dat ze het zo organiseren - juist mensen met een bepaalde angststoornis zou je goed moeten voorbereiden en niet voor onverwachte feiten moeten plaatsen - maar ik hoop dat ze daar zelf ook over nadenken bij Corendon?

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 20-09-2017 09:17 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:31:
Maak je niet al te druk voor je vriendin, daar heeft ze niets aan. Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook. Ze zullen vast afspraken met EasyJet hebben om eerder te kunnen boarden onder begeleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:29:
[...]

Maak je niet al te druk voor je vriendin, daar heeft ze niets aan. Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook. Ze zullen vast afspraken met EasyJet hebben om eerder te kunnen boarden onder begeleiding.
EasyJet lijkt me nu niet de beste maatschappij om rustig kennis te maken met vliegen. De turnaround van EasyJet is behoorlijk kort, dus er is eigenlijk geen tijd voor het rustig in en om het vliegtuig lopen zoals beschreven wordt. Daarnaast sta je lekker opgepropt te wachten bij de gate. Zelfs al is er wat extra aandacht / begeleiding, EasyJet zal zich nog steeds aan hun planning willen houden.

Ik heb even de website van het programma opgezocht (onbezorgdvliegen.nl) en daar staat letterlijk:
Nadat u stap één en twee succesvol doorlopen heeft, stapt u goed voorbereid– en met herwonnen zelfvertrouwen – het vliegtuig in. In de derde en laatste module ‘Therapeutische Vlucht’ sluit u de cursusdag af met een vlucht in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines, exclusief afgehuurd voor deze training.
Andere cursussen maken gebruik van lijndiensten waarbij u dus met “reguliere” passagiers mee vliegt naar een bestemming en ook weer terug moet vliegen met een lijndienst toestel.
Er is nogal een verschil tussen een vlucht die speciaal voor de vliegangsttraining is afgehuurd en er maar even bij gepropt worden bij een reguliere lijnvlucht. Corendon gebruikt de eigen 737 zelfs als unique selling point van hun cursus.

Het lijkt mij dat er voldoende reden is om verhaal te halen bij Corendon.

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 20-09-2017 10:31 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Freak187

Freak187

geen

Rannasha schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:28:
[...]

EasyJet lijkt me nu niet de beste maatschappij om rustig kennis te maken met vliegen. De turnaround van EasyJet is behoorlijk kort, dus er is eigenlijk geen tijd voor het rustig in en om het vliegtuig lopen zoals beschreven wordt. Daarnaast sta je lekker opgepropt te wachten bij de gate. Zelfs al is er wat extra aandacht / begeleiding, EasyJet zal zich nog steeds aan hun planning willen houden.

Ik heb even de website van het programma opgezocht (onbezorgdvliegen.nl) en daar staat letterlijk:

[...]

[...]

Er is nogal een verschil tussen een vlucht die speciaal voor de vliegangsttraining is afgehuurd en er maar even bij gepropt worden bij een reguliere lijnvlucht. Corendon gebruikt de eigen 737 zelfs als unique selling point van hun cursus.

Het lijkt mij dat er voldoende reden is om verhaal te halen bij Corendon.
Juist. Dat was de reden om deze cursus te doen ipv Stichting Valk. Vind het echt een kwalijke zaak. Ik houd jullie op de hoogte.

Kia Niro-EV 2024

• CyBeR
  • Niet online
Afaik heeft St. Valk een dealtje met KLM om soortgelijke dingen te doen als wat Corendon omschrijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:29:
[...]
Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook.
Wat is dat nu weer voor een opmerking? De een is bang voor een spin, de ander heeft vliegangst, daar is niks irriationeels aan. Dat is gewoon menselijk. Daarbij, was jij niet bang voor Aziatische vliegmaatschappijen?

Nieuwe 'veiligheids'features in China :X Kan nu Wechat Pay of mijn Chinese bankrekening niet meer gebruiken om tickets te kopen omdat ze sinds kort vragen om Chinese ID.
Kan je wel weer op de Engelstalige site bestellen maar dan betaal je vaak meer dan als je de Chinese site gebruikt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:27:
[...]

Wat is dat nu weer voor een opmerking? De een is bang voor een spin, de ander heeft vliegangst, daar is niks irriationeels aan.
Jawel. Angst voor dingen die niet gevaarlijk zijn is irrationeel.

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Wat niet wegneemt dat het een werkelijke angst is. En inderdaad, EasyJet een prettige, rustige omgeving noemen (zeker op een vlucht tussen UK en Amsterdam, ik kan de Britten al ruiken), gaat wat ver ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 20:49
CyBeR schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:32:
Jawel. Angst voor dingen die niet gevaarlijk zijn is irrationeel.
Behoorlijk zinloze discussie.
Freak187 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:00:
Juist. Dat was de reden om deze cursus te doen ipv Stichting Valk. Vind het echt een kwalijke zaak. Ik houd jullie op de hoogte.
Tsja wat doe je eraan. Geld terug, that's it.

• alexbl69
Vliegangst is irrationeel, daar zijn zelfs mensen met vliegangst het mee eens. Maar die wetenschap is geen medicijn, zo blijkt.

Dat onbezorgdvliegen.nl adverteert met een afgehuurde vlucht als afsluiter, terwijl je in werkelijk met een reguliere Easyjet vlucht meegaat grenst m.i. aan oplichting.

Anders nieuws; Ryanair begint hem een beetje te knijpen met al die uitgevallen vluchten, maar hun oplossing is weer een beetje... 'des Ryanairs'.

Ryanair paait piloten met bonussen

Piloten kunnen een eenmalige bonus tot €12.000 krijgen als ze afzien van vakantie.

Aparte voorwaarde is dan wel weer dat de bonus pas volgend jaar november wordt uitbetaald, en alleen als de piloot tegen die tijd nog steeds voor Ryanair werkt.

• Homeland
  • Niet online
Dat heeft dus vrij weinig te maken met de huidige vakanties en vooral met de grote hoeveelheid vertrekkende piloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ben weer eens aan het proberen om een lekkere tier point vakantie in elkaar te klussen voor volgend jaar...

Heb tot nu toe dit (ik vlieg uitsluitend Oneworld ;) ):

https://www.google.co.uk/...AMS0BA432;sc=b;a=ONEWORLD

Heb ik alleen nog een los enkeltje nodig van wherever ik ben in de states naar Seattle om mijn vlucht terug naar Europa te nemen :)

Mijn plan is om in Mei 2018 de rocky mountains te verkennen via Seattle, auto huren en dan ws via Vancouver en Calgary naar het zuiden afzakken tot Salt Lake City of Denver oid en vanaf daar vlucht naar Seattle :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Oehhh, binnenkort (naja, over 4 weken ofzo) als het goed is met China airlines terug van TPE naar AMS.
Eens kijken hoe dat bevalt, gewoon in economy, is een A350 als het goed is.
Heenvlucht is wel met KLM, geen zin om 's middags te vertrekken, waarom kan het niet andersom zijn.....
Zoals AMS-ICN, waar KE en KLM binnen een paar minuten van elkaar vertrekken, de terugvlucht vind ik het juist prima om 's middags te vertrekken.

We zullen zien, eerst maar hopen dat ze een hotel weten te fixen in Taichung, als dr iets is wat ik dit jaar geleerd heb is dat het enorm onhandig is om in Taiwan iets te zoeken als er wat feestdagen dicht bij elkaar liggen :+

leeg

• Freee!!

Freee!!

4x2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:40:
[...]
We zullen zien, eerst maar hopen dat ze een hotel weten te fixen in Taichung,
Succes, volgens mij hebben ze daar net weer een aardbeving gehad (zoiets opgevangen van mijn schoonzus die daar in de buurt woont).

• Fly-guy
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:23:
Dat heeft dus vrij weinig te maken met de huidige vakanties en vooral met de grote hoeveelheid vertrekkende piloten.
Heeft het ook niet, maar het wendt de aandacht zo mooi af van je eigenlijke probleem.

¨de piloten laten hun vakantie voor gaan, zodat de jouwe niet doorgaat", klinkt beter dan "we behandelen onze werknemers zo slecht dat ze harder de deur uit rennen dan dat we nieuwe aan kunnen nemen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:16
Skyaero schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:09:
[...]

Die discussie is recent gevoerd: ASW1 in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

TL;DR; dit verschilt per vliegveld. Het kan zijn dat men op Schiphol niet zo moeilijk doet, maar op de terugweg in Praag wel. Beste advies is om je gewoon aan de maten houden.
In Praag krijg je vrijwel standaard te horen "iet ies small airplane, you checkin lukkets here at keet".
Als je dat dan niet wil moet je zorgen dat je als laatste in de rij gaat staan; dan worden ze boos omdat ze te weinig tijd meer hebben en mag je het meenemen. d:)b

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• zeef
  • Laatst online: 22:07
Donderdag tussen 09 en 10 binnen 30 minuten koffers ingecheckt en door security. Als economy pax. Helaas geen upgrade kunnen ritselen.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

zeef schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:35:
Donderdag tussen 09 en 10 binnen 30 minuten koffers ingecheckt en door security. Als economy pax. Helaas geen upgrade kunnen ritselen.
Hoe ga jij zoal te werk wanneer je een upgrade probeert te ''ritselen''?
Simpelweg om in te beelden hoe andere dit wellicht doen.
Oehhh, binnenkort (naja, over 4 weken ofzo) als het goed is met China airlines terug van TPE naar AMS.
Heenvlucht is wel met KLM, geen zin om 's middags te vertrekken, waarom kan het niet andersom zijn.....
Zoals AMS-ICN, waar KE en KLM binnen een paar minuten van elkaar vertrekken, de terugvlucht vind ik het juist prima om 's middags te vertrekken.

We zullen zien, eerst maar hopen dat ze een hotel weten te fixen in Taichung, als dr iets is wat ik dit jaar geleerd heb is dat het enorm onhandig is om in Taiwan iets te zoeken als er wat feestdagen dicht bij elkaar liggen :+
Rust is aardig weder gekeerd in TPE. Spreek dagelijks collega's die daar zitten.
Ik zou zelf opperen om te gaan voor iets meer beenruimte als dat lukt. Mijn voorkeur is vanaf heden dat als ik die kant op ga het niet meer met KLM hoeft van mij. Ben zelf niet zo'n slaper in vliegtuigen en dan is het wel lekker als je een beetje fatsoenlijk zit om je films te kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Releases op 21-09-2017 10:57 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

langs de balie van de maatschappij waar je mee vliegt, of bij checkin een leuke upgrade deal krijgen en soms heb je geluk bij boarden dat bij het scannen van je ticket er een groot rood kruis verschijnt, men wat brabbelt in het hongaars bv en je daarna business zit :+

en ik kies juist wel klm omdat ik geen slaper ben,als ik eco zit dan kan ik tenminste achterin geinen met de dames en heren nadat ze hun taken voor de " nacht" hebben gedaan,bij delta gaat dit vaak ook vrij makkelijk, andere willen er nog wel eens niet aan mee werken om mij te entertainen :P

[ Voor 35% gewijzigd door mrsar op 21-09-2017 11:04 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Dat van die upgrades snap ik echt niet. In de laatste 10 jaar ben ik nog nooit geüpgraded. Niet in het vliegtuig, niet in een hotel en ook niet bij een huurauto. Gewoon nog nooit.

• Chief
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:04:
Dat van die upgrades snap ik echt niet. In de laatste 10 jaar ben ik nog nooit geüpgraded. Niet in het vliegtuig, niet in een hotel en ook niet bij een huurauto. Gewoon nog nooit.
Ben je een member bij die hotels/vliegtuigmaatschappijen/verhuurbedrijven? Dat is een eerste stap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
kamstra schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:32:
Ben weer eens aan het proberen om een lekkere tier point vakantie in elkaar te klussen voor volgend jaar...

Heb tot nu toe dit (ik vlieg uitsluitend Oneworld ;) ):

https://www.google.co.uk/...AMS0BA432;sc=b;a=ONEWORLD

Heb ik alleen nog een los enkeltje nodig van wherever ik ben in de states naar Seattle om mijn vlucht terug naar Europa te nemen :)

Mijn plan is om in Mei 2018 de rocky mountains te verkennen via Seattle, auto huren en dan ws via Vancouver en Calgary naar het zuiden afzakken tot Salt Lake City of Denver oid en vanaf daar vlucht naar Seattle :)
Zelf zou ik trouwens wel BA1 nemen (heb je begin dit jaar ook genomen, toch?), in plaats van de 777. Vind BA widebody business maar ruk. Ga dan ook liever met AA TATL, zoals je op de terugweg hebt :)

Jammer dat je telkens geen (gratis) stopovers kunt nemen. Dan had ik deze deal zo geboekt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@oohh @kamstra Zoiets:
https://www.google.co.uk/...A432;sc=b;a=ONEWORLD;eo=e
Kost maar een paar centen extra, ik zou het doen.

Wat betreft BA business, ik had YYZ-LHR met een splinternieuwe 787 en ik vond het ook niks. Nachtvlucht, stoel (bed) aan het gangpad. Het leek wel alsof ik in een Russisch ligrijtuig lag. Misschien is het beter als je aan het raam of in het midden ligt (787 heeft 2-3-2 opstelling, 777 2-4-2).

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 21-09-2017 12:29 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:04:
Twee keer aan de incheckbalie, één keer moest ik er zelfs zelf achterkomen doordat ik nog een keer goed op mijn boarding card keek (UPG-C), beide keren van economy naar business class met Philipine Airlines.

• zeef
  • Laatst online: 22:07
Releases schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:48:
[...]

Hoe ga jij zoal te werk wanneer je een upgrade probeert te ''ritselen''?
Simpelweg om in te beelden hoe andere dit wellicht doen.
naar servicedesk en gewoon vragen. We voldoende miles op je account hebben. 😉

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

zeef schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:26:
[...]
naar servicedesk en gewoon vragen. We voldoende miles op je account hebben. 😉
Is het zo dat bij de service balie vaak de upgrades goedkoper zijn als wat je reeds kan zien in de KLM app bijvoorbeeld voor een upgrade met punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@oohh en @Maasluip thx :)

Heb die BA1 idd in April dit jaar al gedaan, been there done that ;)

Was op zich ook leuk geweest, maar heb uiteindelijk plannen iets aangepast en dit geboekt:

https://www.google.co.uk/...HR0BA48,LHRAMS0BA432;sc=b

Heb nog getwijfeld om BA2 terug te nemen maar die vond ik qua vluchttijden die ik dan vanuit SEA moet nemen naar JFK niet echt ideaal.

Next time ;)

Overigens had ik in Mei YUL - LHR met een dreamliner. Ik vond het an sich prima, afgezien van het feit dat die vlucht gewoon te kort is om fatsoenlijk te tukken.. :P

Heb nu wel voor eerste keer een 747 waarbij ik mijn upperdeck stoel al vastgelegd heb, die had ik nog niet eerder gehad :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het valt me altijd op met wat kleinere vliegtuigen met 1 ingang/uitgang er altijd opstoppingen ontstaan doordat mensen soms wel minuten het gangpad blokkeren om de handbagage in de bagageruimte te krijgen. Lijkt me toch handiger als de achterste rijen eerst boarden zodat er geen blokkades ontstaan, maar goed, dat kan uiteindelijk ook niet uit met een klein vliegtuig.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
defiant schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:45:
Het valt me altijd op met wat kleinere vliegtuigen met 1 ingang/uitgang er altijd opstoppingen ontstaan doordat mensen soms wel minuten het gangpad blokkeren om de handbagage in de bagageruimte te krijgen. Lijkt me toch handiger als de achterste rijen eerst boarden zodat er geen blokkades ontstaan, maar goed, dat kan uiteindelijk ook niet uit met een klein vliegtuig.
Dat gebeurde in het verleden wel. "rijen 18 t/m 30 mogen nu naar voren komen voor het boorden. Wij vragen rijen 1 t/m 17 nog even te blijven wachten". Vervolgens bestormde alsnog iedereen de gate. Mensen (en zeker vliegtuigpassagiers) zijn kuddedieren met gehoorproblemen.

Ik zit altijd met verbazing te kijken hoe mensen zitten te kutten met hun handbaggage en jas. Gewoon neerplempen en zitten.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:34
Om nog even hier op terug te komen. KLM zegt via de Facebook chat dat de koffer van 53 x 39 x 20 wel wordt toegestaan. Vraag me af hoe betrouwbaar dit nu is en het biedt vast geen garanties. Kan ook betekenen dat het grondpersoneel op Schiphol er dan misschien niet moeilijk over doet, maar in Praag is het dan maar de vraag...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
defiant schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:45:
Het voelt vertragend aan maar in de praktijk valt dat mee. Zoals ik in een eerdere post beschreef is er een aflevering van de Mythbusters waar ze allerlei verschillende board mogelijkheden testen.

Als je eerste het achterste deel laat boarden staat juist daar iedereen elkaar in de weg. Vervolgens staat iedereen in het midden elkaar in de weg en daarna aan de voorkant.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 21-09-2017 13:11 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ik denk ook dat als je zelf regelmatig reist je daar makkelijk in bent (wellicht denkt) dan iemand die bijna nooit reist, wellicht wel voor het eerst alleen reist etc etc.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:30

oh leuk! ik ga over 2 weken ook die kant op met china airlines dus ik ben benieuwd.
AMS --> TPE 6 okt
TPE --> DPS 10 okt
DPS --> JOG 20 okt
JOG --> DPS 24 okt
DPS --> TPE --> AMS 27/28 okt.

Ook afgelopen week een paar koptelefoons (pricewatch: Sony MDR-ZX110NA (Zwart) gekocht met Noise Cancelling er in. Hopelijk iets comfortabeler dan de corendon vlucht naar Egypte van afgelopen Juni. :D

don't mind me

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Releases schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:48:
Rust is aardig weder gekeerd in TPE. Spreek dagelijks collega's die daar zitten.
Ik zou zelf opperen om te gaan voor iets meer beenruimte als dat lukt. Mijn voorkeur is vanaf heden dat als ik die kant op ga het niet meer met KLM hoeft van mij. Ben zelf niet zo'n slaper in vliegtuigen en dan is het wel lekker als je een beetje fatsoenlijk zit om je films te kijken.
Ik was 2 weken terug nog in Taipei, maar moet nu dus naar Taichung (wat ik een veel fijnere stad vind)
Heb overigens weinig keus qua stoel, economy comfort mag gewoon op intercontinentale vluchten, maar is lang niet altijd beschikbaar (op mn heenvlucht overigens wel, voor wat het waard is in die 777...)
BC mag alleen bij ARGFGHHHHH#$@#$ escalaties, daaroml krijg je in econ/econ+ gewoon een rustdag, ook best (en ik slaap bij 80-90% vd avond/nachtvluchten vrij behoorlijk)

Vlucht heb ik over het algemeen gewoon geen zin in (als in: saai), hotel vind ik het veel belangrijker om iets fatsoenlijks te krijgen (lukt 99% vd gevallen overigens gewoon, interne reisbureau is ERG goed), daar zit ik veel langer in :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:57:
[...]

Om nog even hier op terug te komen. KLM zegt via de Facebook chat dat de koffer van 53 x 39 x 20 wel wordt toegestaan. Vraag me af hoe betrouwbaar dit nu is en het biedt vast geen garanties. Kan ook betekenen dat het grondpersoneel op Schiphol er dan misschien niet moeilijk over doet, maar in Praag is het dan maar de vraag...
Ik heb nog nooit iemand bij een KLM gate naar het formaat koffer zien kijken eerlijk gezegd.. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je met een Cityhopper vliegt kunnen ze weleens vragen of ie mee mag in de bagageruimte, maar dat gebeurd bij iedereen zonder status, en is kosteloos.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 11:49
Same here, vlieg zeer veel binnen Europa met KLM, maar koffer grootte is nog nooit gecontroleerd.
Worst case moet je hem kostenloos in het ruim mee laten gaan

• Freak187

Freak187

geen

Skyaero schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:54:
[...]

Dat gebeurde in het verleden wel. "rijen 18 t/m 30 mogen nu naar voren komen voor het boorden. Wij vragen rijen 1 t/m 17 nog even te blijven wachten". Vervolgens bestormde alsnog iedereen de gate. Mensen (en zeker vliegtuigpassagiers) zijn kuddedieren met gehoorproblemen.

Ik zit altijd met verbazing te kijken hoe mensen zitten te kutten met hun handbaggage en jas. Gewoon neerplempen en zitten.
"Wij vragen als eerste naar voren te komen: gezinnen met kleine kinderen of mensen in een rolstoel."

WOESHHHHH

Iedereen staat voor dat incheckapparaat... 8)7 8)7 :F :F

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1 ... 11 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2