Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 251 Laatste
Acties:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Je zou eens kunnen kijken naar de Malediven, Sri Lanka, of Goa (India), of zelfs Musandam of Salalah (beide in Oman)?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

RiCk schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:03:
Heb jullie advies nodig!
Ik zoek nog een leuke, en enigszins betaalbare, zonbestemming voor 22/23/24-12 t/m begin januari met overstap in DXB voor een aantal dagen (familie). Tickets naar Bali, Phuket, Krabi allemaal rond 2700-3000 euro. Eigenlijk niet waard tov hotelprijs.
Zo kort voor de Kerst zijn de ticketprijzen gewoon waanzinnig. Is 26-12 of 27-12 vliegen een optie :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10
Freee!! schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:33:
[...]

Zo kort voor de Kerst zijn de ticketprijzen gewoon waanzinnig. Is 26-12 of 27-12 vliegen een optie :?
Sure. Alles voor een lagere prijs haha

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kerstvakantie en goedkoop naar een verre zonbestemming zijn twee dingen die niet echt samengaan :)

Meeste hotels hanteren ook een verplicht diner tijdens de kerstdagen en oudjaarsdag.

[ Voor 30% gewijzigd door Daniel op 14-09-2017 10:11 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit nu voor het eerst in de nieuwe Airside Privium lounge. Heel fijn. Zeker fijner dan de Crown Lounge nu. Een aanrader.

Verwijderd

Heb jullie advies nodig!
Ik zoek nog een leuke, en enigszins betaalbare, zonbestemming voor 22/23/24-12 t/m begin januari met overstap in DXB voor een aantal dagen (familie). Tickets naar Bali, Phuket, Krabi allemaal rond 2700-3000 euro. Eigenlijk niet waard tov hotelprijs.
Met die overstap leg je de maatschappij toch gewoon vast. Er is simpelweg niets te kiezen meer dus je kan enkel nog wat data kiezen.

• RiCk
Waarvan akte allemaal, ik trok al dezelfde conclusie overigens hoor.
Via DXB -> EK, weinig keus. En ja, de kosten zijn inderdaad voor die periode aanzienlijk(er)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:04
Je kan prima met een andere maatschappij naar DXB of DWC en vervolgens zelf een paar dagen later door met weer een andere maatschappij.

Lekker!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
RiCk schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:25:
Waarvan akte allemaal, ik trok al dezelfde conclusie overigens hoor.
Via DXB -> EK, weinig keus. En ja, de kosten zijn inderdaad voor die periode aanzienlijk(er)
Mauritius?

• PWM
  • Niet online
Een weer een lekkere upgrade op longhaul voor een normaal aantal punten. Nooit geweten dat die service afdeling op Schiphol dat allemaal kan. Ik ging altijd naar de incheckbalie, maar die kunnen eigenlijk net niets. Op deze manier heeft punten sparen wel echt zin.

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 11:59
Heb jullie advies nodig!
Als je op 21-12 van DUS -> DXB vliegt en dan op 26-12 naar CGK, daar een losse vlucht boeken naar Bali of whatever en je vliegt op 4-01-18 weer terug naar CGK -> DUS kost je dat 1215eu met Emirates.

• RiCk
Vliegen via DUS is zeker een optie! Alleen al omdat de overstaptijd van DXB naar DPS 1:10 was en dit nu 2:40 is. Ook is de prijs 100 euro goedkoper (totaal). Scheelt toch weer ;)

• Garyu

Garyu

WW

Ik zou inderdaad twee aparte vluchten boeken, 1x op en neer naar Dubai, en dan nog 1x op en neer naar je vakantiebestemming. Of kijk naar open jaw vluchten die soms goedkoper zijn.

Er vliegt echt wel meer dan Emirates van/naar Dubai, dus keuze genoeg. Pas alleen op met je aansluiting op de terugvlucht als je niet alle vluchten op één ticket hebt en zorg dat je genoeg overstaptijd hebt (eventueel een extra nachtje bij de familie in Dubai?)

Met Ukrainian via Kiev zijn er vaak goedkope vluchten naar DXB mogelijk trouwens, je zit dan wel met nog een tussenstop natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 14-09-2017 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik begrijp beide kanten. Ik ken ook niet alle IATA codes uit mijn hoofd. Aan de andere kant zijn afkortingen als LHR, AMS CDG, CPH, LGW en BHX voor mij gesneden koek.

Toch, in een topic met veelal reizigers, lijken mij afkortingen wel op hun plek. Ik zal deze even in de topic waarschuwing zetten, mocht je er 1 niet kennen, heb je hem zo gevonden:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gisteren op Muscat airport, in de lounge:

Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/Oman/FB_IMG_1505326063125_zpsfnuqrrb0.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op de "Cityhopper bussen" bij Schiphol komt al een jaar lang op de schermen een waarschuwing dat men de gratis software niet commercieel mag gebruiken. Ik vind dat echt ongelooflijk.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Dit heb ik op een ander vliegveld in Azië, weet alleen niet meer welk, ook wel eens gezien :D

En ik heb ook maar die Chrome extensie geïnstalleerd, dan snap ik het tenminste... :P
Daniel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:09:
Kerstvakantie en goedkoop naar een verre zonbestemming zijn twee dingen die niet echt samengaan :)

Meeste hotels hanteren ook een verplicht diner tijdens de kerstdagen en oudjaarsdag.
Niets van gemerkt destijds in Zuid-Afrika. Lekker staan barbecueën met kerstmis :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Metalfreak op 14-09-2017 11:15 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:36:
Een weer een lekkere upgrade op longhaul voor een normaal aantal punten. Nooit geweten dat die service afdeling op Schiphol dat allemaal kan. Ik ging altijd naar de incheckbalie, maar die kunnen eigenlijk net niets. Op deze manier heeft punten sparen wel echt zin.
Schiphol service afdeling?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• PWM
  • Niet online
KLM Service Afdeling.

In vertrekhal 1 helemaal links. Die hebben de tooltjes om de upgrades te vergeven (nooit :p ), verkopen voor goed bedrag of miles (altijd) of combinatie punten/miles (meestal).

Ik zit nu voor 25.000 punten business. Dat vind ik zeker te overzien.

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:22:
[...]

KLM Service Afdeling.

In vertrekhal 1 helemaal links. Die hebben de tooltjes om de upgrades te vergeven (nooit :p ), verkopen voor goed bedrag of miles (altijd) of combinatie punten/miles (meestal).

aaaah ok :) thnx die balie inderdaad, ook maar eens langs lopen bij mijn volgende long haul, voorlopig alleen intra europa

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:22:
[...]

KLM Service Afdeling.

Is dit 't soort upgrade waarbij je ook miles krijgt voor een business ticket?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:51:
[...]

Is dit 't soort upgrade waarbij je ook miles krijgt voor een business ticket?
Nope. Je krijgt de orginele miles van je economy ticket. Maar ze kijken er niet naar de Economy klasse die je hebt geboekt.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

PWM schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:53:
[...]

Nope. Je krijgt de orginele miles van je economy ticket. Maar ze kijken er niet naar de Economy klasse die je hebt geboekt.
Is de beschikbaarheid en kosten (in miles) van dit soort upgrades ook afhankelijk van de FB-status die je hebt? Ik ben bijv. "slechts" FB Ivory.

Ik was trouwens prettig verrast toen ik net zag dat ik voor 50.000 miles en €188 belastingen een award ticket AMS-JFK vv zou kunnen kopen. Ik heb dit 10 jaar geleden ook eens gedaan (toen met €180 belastingen) en had verwacht dat het nu veel duurder zou zijn qua miles en belastingen.

Maar als zo'n Business upgrade retour voor 50.000 miles zou kunnen is het misschien beter een normaal ticket te kopen wanneer de prijzen laag zijn en te upgraden met miles.

[ Voor 37% gewijzigd door Tourniquet op 14-09-2017 12:05 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mauritius begin januari kan, maar is wel een risico. Het is daar volop zomer dan, en de hitte is nogal intens, en de luchtvochtigheid moordend hoog. Januari (tot en met maart, begin april) zijn niet de beste tijden voor Mauritius. Zeker omdat je dan ook nog eens kans heb op cyclonen in dat jaargetijden. Tweede helft april en later is daar beter geschikt voor.

Ander alternatief zou de Seychellen kunnen zijn, maar ook daar zit je in december/januari wel in het regenseizoen. Hoewel dat daar nogal mee schijnt te vallen, begrijp ik.

@RiCk: andere alternatieven welicht Kenya (Mombasa (MBA) heeft diverse stand-resorts) of Tanzania (Zanzibar ZNZ)? Hoewel die laatste niet zo heel goedkoop is. Vanaf DXB kan je met RwandAir naar MBA, en met FlyDubai naar ZNZ.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 14-09-2017 12:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de grap eens even de historie van mijn JFK vlucht bekeken. Ik kan slechts 180x terug met mijn FR24 account, maar van die 180 keer is hij 0 keer op tijd vertrokken.
Tourniquet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:00:
[...]

Is de beschikbaarheid en kosten (in miles) van dit soort upgrades ook afhankelijk van de FB-status die je hebt? Ik ben bijv. "slechts" FB Ivory.
Nee, maakt niets uit. Ik heb het toevallig nog gevraagd of status uitmaakt, omdat ik tegen Plat aanhik. Maar er is geen verschil.

Wat wel bevestigd werd, is dat bij inchecken upgrades voor mij duurder zijn door mijn vrouw. Reden: Als je een keer een full-flex Business ticket gekocht hebt, val je in een andere categorie.

Zoals hij glimlachend aangaf: "Bedoelt om ook anderen kans te geven"

Eigenlijk: Die lul die een keer Full-Flex kocht, betaalt toch wel.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-09-2017 12:17 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Schiphol in 2011 :P :

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5332/9591085957_f797815a08_b.jpgIMAG0108 by Iemand91, on Flickr

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:56
Ik ben aan het zoeken voor een ticket tussen 15/10 en 15/11 van MNL naar AMS. Wat mij opvalt is dat de prijzen nauwelijks verschillen met een retour AMS - MNL.

Hoe kan het dat het vertrek van MNL naar AMS zoveel duurder is dan AMS naar MNL. Zelfs zo veel dat retour AMS - MNL bijna dezelfde prijzen heeft als het enkeltje.

Iemand tips?

Het leven is te kort om te testen

• Garyu

Garyu

WW

Beneveerg schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:46:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket tussen 15/10 en 15/11 van MNL naar AMS. Wat mij opvalt is dat de prijzen nauwelijks verschillen met een retour AMS - MNL.

Hoe kan het dat het vertrek van MNL naar AMS zoveel duurder is dan AMS naar MNL. Zelfs zo veel dat retour AMS - MNL bijna dezelfde prijzen heeft als het enkeltje.

Iemand tips?
Omdat de mensen die het nodig hebben het toch wel betalen. Prijslogica van airliners: het gaat niet om de kosten, het gaat om "wat de gek ervoor geeft".

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Tourniquet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:00:
Maar als zo'n Business upgrade retour voor 50.000 miles zou kunnen is het misschien beter een normaal ticket te kopen wanneer de prijzen laag zijn en te upgraden met miles.
Dit werkt waarschijnlijk niet, wanneer de prijzen laag zijn heb je vaak lagere boekingsklassen waardoor upgraden met punten in theorie weer duurder (lees: kost meer punten) zou moeten zijn.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

bacardicoconut schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:18:
[...]

Dit werkt waarschijnlijk niet, wanneer de prijzen laag zijn heb je vaak lagere boekingsklassen waardoor upgraden met punten in theorie weer duurder (lees: kost meer punten) zou moeten zijn.
Maar @PWM schrijft hier: "Maar ze kijken er niet naar de Economy klasse die je hebt geboekt."

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• iRobert
Tourniquet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:23:
[...]

Maar @PWM schrijft hier: "Maar ze kijken er niet naar de Economy klasse die je hebt geboekt."
Excuus, overheen gelezen. :O

• PWM
  • Niet online
Bij upgrades aan boord pakken ze dat lijstje er grappig genoeg wel weer bij.

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 16:36

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

PWM schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:13:
Op de "Cityhopper bussen" bij Schiphol komt al een jaar lang op de schermen een waarschuwing dat men de gratis software niet commercieel mag gebruiken. Ik vind dat echt ongelooflijk.
En dan de uitgeschakelde WIFI aan boord van "onze" bussen. Zit nota bene de nieuwste moovbox in.

• PWM
  • Niet online
Op JFK als eerste de kist uit. In de rij van Returning Esta, binnen 3 minuten er doorheen. Koffers na nog eens 5 minuten. En binnen 10 minuten na open deuren, was ik buiten. Dat kan daar anders :p

• CyBeR
  • Niet online
Dat kan zeker anders want als eveneens returning esta ook business (maar 1A met deur 2L open dus wel snel maar niet als eerste er uit) heb ik toch wel 's anderhalf uur staan wachten daar.

Koffers waren er tegen die tijd tenminste wel al :P

KL641?

[ Voor 0% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2017 01:29 . Reden: mobiele typo's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is hier 20.32. Ik zit aan de bar met de Alitalia crew van de 16.35 naar Rome.

Vol gas aan de drank. Ik ken de regels niet, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling? En dan zitten ze ook nog allemaal in uniform.
CyBeR schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:46:

Koffers waren er tegen die tijd tenminste wel al :P

KL641?
Yes. Stoel 6D, dus in het aparte business gedeelte in de 777. Wel wat druk, maar lekker veel ruimte voor de voeten ivm de cabine ervoor. De linker stoelen in die cabine gaan wel, de recht rijen hebben weinig ruimte.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 15-09-2017 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Krijg net een mailtje van KLM. Award miles kopen met 100% bonus. Tot 150.000 miles voor €2062,50. Zijn zulke promoties het waard of alleen interessant wanneer je net wat miles te kort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 01:11:
Het is hier 20.32. Ik zit aan de bar met de Alitalia crew van de 16.35 naar Rome.

Vol gas aan de drank. Ik ken de regels niet, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling? En dan zitten ze ook nog allemaal in uniform.
Typo? Dat is over 20 uur. Dan kun je heel wat promilles afbouwen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:00
Ik geloof dat de regel is 12u voor vertrek geen alcohol.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Ik weet niet of het in de regels ook zo staat hoor, maar er is natuurlijk ook een verschil tussen piloten en cabin crew. In het laatste geval zie ik het probleem niet zo eigenlijk, ze hebben nog heel wat tijd tot hun vlucht.

Al kan ik me voorstellen dat een luchtvaartmaatschappij er niet blij van wordt als hun crew in uniform aan de bar hangt.

[ Voor 23% gewijzigd door Arrne op 15-09-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Volgens mij ging het toch niet zo goed met Alitalia, dus of je je baan zo verliest of door faillisement :+

Ik weet dat het onverantwoordelijk is als ze drinken en daarna 200+ passagiers moeten vervoeren

[ Voor 11% gewijzigd door H92! op 15-09-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:50

[...]

Yes. Stoel 6D, dus in het aparte business gedeelte in de 777. Wel wat druk, maar lekker veel ruimte voor de voeten ivm de cabine ervoor. De linker stoelen in die cabine gaan wel, de recht rijen hebben weinig ruimte.
Een paar jaar geleden was er een heel incident bij de KLM over een bemanning die in Zuid-Afrika wijn had gedronken bij de lunch terwijl ze in de avond moesten vliegen. Weet niet hoe Alitalia dit aanpakt, maar bij de KLM zijn ze in elk geval enorm streng aangaande hoeveel uur voor calling (!niet vertrektijd, niet geheel onbelangrijk) je absoluut geen alcohol meer mag nuttigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:33:
Ik geloof dat de regel is 12u voor vertrek geen alcohol.
Voor zover ik weet zijn de Europese regels 8 uur (kan inmiddels hoger zijn), de Nederlandse 10 uur voor de vlucht geen alcohol. Daarboven heb je nog regels van de luchtvaartmaatschappij.
Uiteraard geldt alsnog de 0,2 promille limiet tijdens het werk.

Drinken in uniform is natuurlijk niet wettelijk verboden, maar vast tegen de regels van de werkgever.

En uiteraard geldt het voor zowel cockpit als cabine bemanning.
GielFox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:05:
[...]

Een paar jaar geleden was er een heel incident bij de KLM over een bemanning die in Zuid-Afrika wijn had gedronken bij de lunch terwijl ze in de avond moesten vliegen. Weet niet hoe Alitalia dit aanpakt, maar bij de KLM zijn ze in elk geval enorm streng aangaande hoeveel uur voor calling (!niet vertrektijd, niet geheel onbelangrijk) je absoluut geen alcohol meer mag nuttigen.
Niet calling, maar reporting tijd is de regel. Dat is de tijd dat je je aanmeldt op het vliegveld, dus wel degelijk werktijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Fly-guy op 15-09-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Soort real life GTA 8)7

Joyrider omzeilt beveiliging en rijdt vrolijk rond op Schiphol
Dat de beveiliging van Schiphol niet waterdicht is, bleek onlangs maar weer eens toen een joyrider een busje van de luchthaven 'leende' en tussen de vliegtuigen rondreed.

De man ging op avontuur in de vroege ochtend van zondag 30 juli. Hij weet het terrein van Schiphol op te komen, omdat er bij de omheining een ladder rondslingert. Die ligt daar dan al een paar weken nadat die gebruikt was bij werkzaamheden. De beveiliging van de luchthaven is daarvan op de hoogte, maar blijkbaar heeft niemand de ladder opgeruimd.

De dader maakt er dankbaar gebruik van. Hij klimt met een tas om zijn nek over het hek en vindt op het terrein van Schiphol een busje van de luchthaven. Daar zit de sleutel nog in. Hij stapt in en rijdt zorgeloos rond over het terrein van Schiphol. Hij kan onder andere dichtbij vliegtuigen komen.

Pasje
Pas als hij naar een ander deel van de luchthaven wil, loopt hij tegen de lamp. Een beveiliger vraagt hem naar zijn pasje. Die heeft hij natuurlijk niet. Hij maakt een smoesje over dat hij de pas vergeten is en keert om. Bewakingsbeelden laten zien dat de joyrider even later met het busje door een gesloten hek knalt en via de A4 verdwijnt. Even verderop laat hij het busje achter.
Een paar dagen later wordt een verdachte aangehouden, ene J. R. van begin veertig. Hij wordt gepakt bij de omheining van Schiphol en justitie vermoedt dat deze man de joyrider van een paar dag eerder is en zijn kunstje opnieuw wilde uithalen.

Deze week moest de verdachte voorkomen tijdens een tussentijdse zitting. Hij zat sinds zijn aanhouding vast en wat het Openbaar Ministerie betreft blijft hij dat ook tot de inhoudelijke behandeling van de zaak. Maar daar ging de rechter niet in mee.

Geschrokken
'Mijn cliënt zegt in ieder geval dat hij het niet geweest is', vertelt zijn advocaat Cem Polat aan AT5. En als de rechter zou vinden dat er toch bewijs is om hem langer vast te houden, dan zou hij nog steeds niet in de gevangenis hoeven te zitten, vindt Polat. 'Ik snap dat de luchthaven geschrokken is, maar waarom zou het erger zijn dan een andere autodiefstal of vernieling? Daar staan taakstraffen op. De dader heeft niet gepoogd iets ergs te doen. Wat maakt deze zaak erger dan andere?'
Lees ook: 135 extra marechaussees gaan helpen bij beveiliging Schiphol
De rechter lijkt vooralsnog mee te gaan met de verdediging en liet de verdachte voorlopig vrij. De inhoudelijk behandeling dient later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
Om de Automated Passport Control automaten in de VS te gebruiken met je ESTA moest je eerst een keer na 2008 in de VS zijn geweest. De eis dat je eerder een keer in de VS moet zijn geweest is verdwenen van de CBP website.

Dit is schijnbaar een maand of 2 geleden gebeurd en op internet staan alleen oude discussies van meer dan een jaar oud. Dus mag je met een ESTA nu altijd de APC machine mag gebruiken ook al ben je nog nooit in de VS geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
menzo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:55:
Om de Automated Passport Control automaten in de VS te gebruiken met je ESTA moest je eerst een keer na 2008 in de VS zijn geweest. De eis dat je eerder een keer in de VS moet zijn geweest is verdwenen van de CBP website.

Dit is schijnbaar een maand of 2 geleden gebeurd en op internet staan alleen oude discussies van meer dan een jaar oud. Dus mag je met een ESTA nu altijd de APC machine mag gebruiken ook al ben je nog nooit in de VS geweest?
Op de website van het CBP/Department of Homeland Security staat nu inderdaad dit:
Who is eligible to use APC?
APC kiosks can be utilized by U.S. citizens, U.S. legal permanent residents, Canadian citizens, travelers utilizing ESTA (Visa Waiver Program), and travelers entering with a B1/B2 or D visa.
De pagina is eind maart voor het laatst aangepast, dus zal wel sindsdien gelden:
Last published: Tuesday, March 28, 2017 - 13:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Apart, op vliegvelden zijn nog steeds aparte rijen voor first time ESTA visitors, en Form 6059B wordt door airlines nog steeds kwistig uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:49:
Apart, op vliegvelden zijn nog steeds aparte rijen voor first time ESTA visitors, en Form 6059B wordt door airlines nog steeds kwistig uitgedeeld.
Dat laatste is ook vaak een kwestie van trage interne processen. Zo kunnen ze best nog ergens in een hoekje aan boord liggen, de purser is gewend ze uit te delen, dus doen ze dat nu ook maar.
Zeker in de VS met hun regeltjes is het motto "voor de zekerheid" nooit echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
GlowMouse schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:49:
Ik heb ook gelezen dat de keuze ook aan het vliegveld is om te kiezen voor wie ze de APC openstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met de nu geboekte vluchten kom ik eind oktober uit op 27 vluchten met skyteam dit jaar. 3 vluchten verwijderd van mijn goud status. Voor de rest van het jaar geen vluchten meer geboekt en via week verwacht ik ook niet meer. Het lijkt me heerlijk om volgend jaar goud status te hebben en rijen te kunnen overslaan en gebruik te kunnen maken van de lounge bij overstappen.

Zit ik alleen te twijfelen of ik zelf nog 3 vluchten ga organiseren dit jaar (stedentrip en dan plan ik wil een overstap in) of volgend jaar met voorsprong begin. Klopt toch dat ik volgend jaar de vluchten tussen silver en goud mee mag nemen en dan dus maar 18 vluchten nodig heb om goud status te bereiken?

Vraag is dus eigenlijk. Is goud status het waard om zelf de ontbrekende vluchten te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
[Roland] schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:23:
Zit ik alleen te twijfelen of ik zelf nog 3 vluchten ga organiseren dit jaar (stedentrip en dan plan ik wil een overstap in) of volgend jaar met voorsprong begin. Klopt toch dat ik volgend jaar de vluchten tussen silver en goud mee mag nemen en dan dus maar 18 vluchten nodig heb om goud status te bereiken?
Nee, dit geldt alleen voor miles niet voor kwalificerende vluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Afgelopen dinsdag had ik met Transavia een vlucht geboekt, van Toulon (TLN), Frankrijk naar Rotterdam (RTM), Nederland. Op de dag zelf kregen we te horen dat de vlucht was geannuleerd. De oorzaak zou "stakingen" zijn. Het is me nooit echt duidelijk geworden wat dit precies inhield.

Op het vliegveld was er geen Transavia-personeel aanwezig. Via de informatiebalie van het vliegveld een printje gehad met onze rechten met het logo van Transavia. Volgens het vliegveldpersoneel was het de keuze van Transavia om de vlucht te annuleren, en was het niet onmogelijk te vliegen. Op het vliegveld vertrok op dat moment een vlucht van een andere maatschappij naar Parijs.

Telefonisch is het uiteindelijk gelukt om een eerst volgende vlucht te boeken met Transavia; twee dagen later. De medewerkers bleven echter steeds proberen om de boeking te annuleren (geld terug), ik vermoedt omdat men geen trek heeft in het vergoeden van verblijfskosten tijdens het wachten.

Op het papiertje van Transavia met de rechten van passagiers staat een zinnetje dat stakingen onder uitzonderlijke omstandigheden vallen, waardoor compensatie niet van toepassing is. Ik vermoedt dat dit een interpretatie van Transavia zelf is, in de EU verordering (Artikel 5 - Buitengewone omstandigheden) komt het woord staking namelijk niet voor.

Samenvatting: Vlucht is geannuleerd en ik heb extra kosten gemaakt. Het is niet precies duidelijk wat precies de oorzaak van de annulering was. Ik ga nu een overzicht maken van mijn extra kosten. Wat kan ik doen om zoveel mogelijk kosten gecompenseerd te krijgen? Wat is de beste manier om dit "aan te vliegen"?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Johnny schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:42:
Afgelopen dinsdag had ik met Transavia een vlucht geboekt, van Toulon (TLN), Frankrijk naar Rotterdam (RTM), Nederland. Op de dag zelf kregen we te horen dat de vlucht was geannuleerd. De oorzaak zou "stakingen" zijn. Het is me nooit echt duidelijk geworden wat dit precies inhield.

Op het vliegveld was er geen Transavia-personeel aanwezig. Via de informatiebalie van het vliegveld een printje gehad met onze rechten met het logo van Transavia. Volgens het vliegveldpersoneel was het de keuze van Transavia om de vlucht te annuleren, en was het niet onmogelijk te vliegen. Op het vliegveld vertrok op dat moment een vlucht van een andere maatschappij naar Parijs.

Telefonisch is het uiteindelijk gelukt om een eerst volgende vlucht te boeken met Transavia; twee dagen later. De medewerkers bleven echter steeds proberen om de boeking te annuleren (geld terug), ik vermoedt omdat men geen trek heeft in het vergoeden van verblijfskosten tijdens het wachten.

Op het papiertje van Transavia met de rechten van passagiers staat een zinnetje dat stakingen onder uitzonderlijke omstandigheden vallen, waardoor compensatie niet van toepassing is. Ik vermoedt dat dit een interpretatie van Transavia zelf is, in de EU verordering (Artikel 5 - Buitengewone omstandigheden) komt het woord staking namelijk niet voor.

Samenvatting: Vlucht is geannuleerd en ik heb extra kosten gemaakt. Het is niet precies duidelijk wat precies de oorzaak van de annulering was. Ik ga nu een overzicht maken van mijn extra kosten. Wat kan ik doen om zoveel mogelijk kosten gecompenseerd te krijgen? Wat is de beste manier om dit "aan te vliegen"?
Het gelinkte document bevat enkel de "richtsnoeren" (guidelines :?), niet de letterlijke tekst van de wet. Dus het zal niet volledig dekkend zijn.

De kernvraag lijkt mij: Wie staakte er?

Als dit Transavia-personeel was, dan is er geen sprake van buitengewone omstandigheden, lijkt mij. Relaties met het personeel heeft het bedrijf immers zelf in de hand.

Maar als er een staking is van, bijvoorbeeld, ATCOs of grondpersoneel op de bestemming, dan is er niets wat de luchtvaartmaatschappij kan doen en is er geen recht op vergoeding.

edit: Heb even een blik in het logboek geworpen en er was een staking van Franse luchtverkeersleiders van maandagavond tot woensdagochtend. Ik weet alleen niet in welk controlecentrum (Frankrijk heeft er meerdere en ze staken niet altijd tegelijk) en of het gaat om een volledige staking (= deel van het luchtruim volledig gesloten) of slechts gedeeltelijk (= lagere capaciteit, dus vertraging).

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 15-09-2017 12:53 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Johnny schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:42:
https://www.euclaim.nl/waar-heb-ik-recht-op-bij-een-staking
https://inspanje.nl/algem...nden-reizigers-in-spanje/
Dus je had recht op verzorging, maar geen recht op €250 compensatie. Daadwerkelijk gemaakte kosten moet je dus terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09

Grouchy

meep meep

[Roland] schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:23:
Met de nu geboekte vluchten kom ik eind oktober uit op 27 vluchten met skyteam dit jaar. 3 vluchten verwijderd van mijn goud status. Voor de rest van het jaar geen vluchten meer geboekt en via week verwacht ik ook niet meer. Het lijkt me heerlijk om volgend jaar goud status te hebben en rijen te kunnen overslaan en gebruik te kunnen maken van de lounge bij overstappen.
STE+ (Skyteam Elite plus) is het zeker waard. Voor 30 vluchten/40K miles is het een steal.
Modifier bij het sparen bij van miles. Voorkeursstoelen zonder bijbetaling, aparte rijen bij het inchecken/baggageafgifte etcetera. Zeker tijdens piekperiodes zou je behoorlijk wat tijd met SkyPriority besparen.
Lounge toegang & hapje en drankje (inclusief één gast) is wel zo relaxt niet alleen bij het overstappen maar ook voor de 1e vlucht en al helemaal tijdens IROPS.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

zou inderdaad die 3 vluchten doen, rondje frankrijk op een zaterdag voor 130-250 euro ben je klaar

bv ams - cdg - mrs - ams voor 229 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:

Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)

Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)

Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)

Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:41:
Deze is ook populair voor segmenten onde de FB leden:

Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X)
OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)

Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)

Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)

Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91
die mag ik niet boeken vanwege te weing tijd op LYS volgens de airfrance site :( snap niet zo goed waarom de ene het wel mag en het mij niet lukt met precies dezelfde data/tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als ik bij Delta inlog voor mijn vlucht zo, is dit het overzicht wat je meteen krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q12abU1tIKSeuElBy4hAslcA/thumb.png

Alle info die je nodig hebt in 1 oogopslag, inclusief hyperlinks naar alles wat je nodig mocht hebben. Ik snap niet dat KLM deze info over 3 verschillende pagina's verdeeld.
bacardicoconut schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:38:
[...]

Nee, dit geldt alleen voor miles niet voor kwalificerende vluchten.
En het geldt alleen voor de miles die je boven het minimum van je status overhoud. Je moet dus minimaal Silver halen op miles, wil je je overgebleven mee nemen.

Voor Silver zijn het er 25.000. Haal je 24.500 miles, mag je er 0 meenemen.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 15-09-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

55 min is toch meer dan genoeg op Lyon zou je denken, zo groot is die luchthaven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik kan hem via Google wel gewoon boeken.

Klm komt in oktober met een strippenkaart. Ik ben benieuwd hoe hoog de korting is; je bindt jezelf daarmee wel erg aan één airline. Helaas ook alleen binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Minimum Connect Times (Voor LYS)

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .35 .45 .45 .45
OFFLINE .35 .45 .45 .45
** OR * ARE ALL
**-AF II .45 TRM 1 - 2

Da's raar. Ondertussen op AF.com en op Delta.com & via google en geen probleem om die segmentrun te boeken.
Agent bellen misschien een optie als het echt niet lukt?

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 15-09-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hier doet hij het ook niet op de Air-France site. Ook niet als je de latere vlucht LYS-CDG aanklikt, dan blijft ie nog steeds mopperen over een te korte overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
PWM schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:

En het geldt alleen voor de miles die je boven het minimum van je status overhoud. Je moet dus minimaal Silver halen op miles, wil je je overgebleven mee nemen.

Klopt helemaal, dus als je "maar" 24.500 miles hebt maar wel de 15 vluchten voor zilver neem je inderdaad niks mee.

Mijn antwoord was maar half realiseer ik mij nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Garyu schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:09:
Hier doet hij het ook niet op de Air-France site. Ook niet als je de latere vlucht LYS-CDG aanklikt, dan blijft ie nog steeds mopperen over een te korte overstap.
Dat dus, ook al zet je overal anderhalf uur of meer tussen wil het niet, beetje vreemd.

en google flights laat het wel als goed zien,maar doorklikken en invullen wil niet

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 15-09-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haat tickets boeken. Vorige week een mooie gezien voor 600 euro naar Bangkok, maar mijn reisgenoot kreeg zijn vrije dagen niet bevestigd.... nu 750 euro voor dezelfde vlucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

mrsar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
[...]

Dat dus, ook al zet je overal anderhalf uur of meer tussen wil het niet, beetje vreemd.

en google flights laat het wel als goed zien,maar doorklikken en invullen wil niet
Aangezien je maar drie vluchten nodig hebt kan je natuurlijk de stop-over in MRS weglaten en gewoon van CDG naar AMS vliegen? Dan doet ie het wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
[...]

Bij welke stap gaat het mis? Ik kan doorklikken tot het betaalscherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

stel ik gooi het in google flights,dat gaat, druk op knopje om boeken bij airfrance, je gaat naar de airfrance.NL website,hier moet ik alles zelf invullen,zoeken=> aangeven van de tijden-=> error,te weinig overstap tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:39:
stel ik gooi het in google flights,dat gaat, druk op knopje om boeken bij airfrance, je gaat naar de airfrance.NL website,hier moet ik alles zelf invullen,zoeken=> aangeven van de tijden-=> error,te weinig overstap tijd
Op CDG is alles onder de 12 uur te weinig... vooral voor je bagage. Als ze dit dan zelf al aangeven zou ik mij achter mijn oren krabben of je het moet willen. Hoelang is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als ik bij Google Flights op €133 klik, staat alles al ingevuld en kan ik zo boeken. Misschien als je in een private browsing window of in een andere browser zoekt?

[ Voor 34% gewijzigd door GlowMouse op 15-09-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hmm dan zal het er wel mee te maken hebben dat ik op mijn werk zit :+ (ah adblockers/proxys kunnen het blijkbaar nog wel eens veroorzaken)
gaat dus om lys, niet om cdg, lys heeft 55min overstap wat net genoeg zou moeten zijn.

oh als ik op jou linkje klik dan gaat ie wel alles invullen.... wtf

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 15-09-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:45:
[...]
Op CDG is alles onder de 12 uur te weinig...
Op CdG is alles boven de 0 teveel, gewoon tegen elke prijs vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Freee!! schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:51:
[...]

Op CdG is alles boven de 0 teveel, gewoon tegen elke prijs vermijden.
Dat is waar :P

hmm zie net dat klm/delta weer terug is met 1500 euro naar de VS/canada voor business

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 15-09-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
HEL doet de Britten na: de uitgang van security is de ingang van de duty-free winkel.

Overigens zoals inmiddels gebruikelijk: geen enkel probleem met dezelfde rugzak die op AMS extra aandacht nodig had. Echt |:(

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:33:
Ik haat tickets boeken. Vorige week een mooie gezien voor 600 euro naar Bangkok, maar mijn reisgenoot kreeg zijn vrije dagen niet bevestigd.... nu 750 euro voor dezelfde vlucht
Paar dagen wachten. Prijzen naar Bangkok gaan alle kanten op en vaak genoeg naar beneden.

Eva Air bijvoorbeeld is de ene dag 560€ en de volgende werk 690. En dat wisselt om de zoveel tijd.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Idd, zie ik in BRU ook regelmatig. Met Thai Airways reis je bijvoorbeeld de ene dag van BRU naar BKK voor 495 euro (laagste wat ik tot nu toe gezien heb), terwijl het een dag later 700 euro kan zijn, en weer een dag later is het 600 euro.

Prijsschommelingen van tickets zijn soms echt enorm heftig en volgen elkaar snel op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
wildhagen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:36:
Idd, zie ik in BRU ook regelmatig. Met Thai Airways reis je bijvoorbeeld de ene dag van BRU naar BKK voor 495 euro (laagste wat ik tot nu toe gezien heb), terwijl het een dag later 700 euro kan zijn, en weer een dag later is het 600 euro.

Prijsschommelingen van tickets zijn soms echt enorm heftig en volgen elkaar snel op.
Het heeft ons 4 weken bodemvissen geduurd voordat we wat boekte. Paar keer spijt gehad omdat we dachten de beste deal gemist te hebben, maar uiteindelijk toch weer gekregen.

KLM hetzelfde 6 weken geleden redelijke prijs, ging gestaag omhoog. Vorige week kwamen de Wereld Deal weken, en ze gingen iets omlaag. Maar nog steeds niet zo laag als 6 weken terug :?
Afgelopen week opeens weer een heel laag tarief voor KLM op maar 1 specifieke dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Reisbureaus kunnen stoelen tijdelijk blokkeren. Dat speelt ongetwijfeld ook.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Heb ik ook gehad men een vlucht naar de VS. Heel lang 420 euro, opeens 900 en een paar dagen later weer 420.

Toen maar snel geboekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bij KLM zie ik voor mijn vlucht YYC - AMS altijd 1x per jaar een soort "stille aanbieding", waar je een paar weken veel goedkoper kan boeken.

Laatste keer had ik tickets voor 75 Euro 8)

Na belastingen zit je dan toch nog wel op 450 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
menzo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:36:
Heb ik ook gehad men een vlucht naar de VS. Heel lang 420 euro, opeens 900 en een paar dagen later weer 420.

Toen maar snel geboekt
Dit is dus ook een reden dat ze dat doen. Mensen zien een bepaalde lage prijs, maar denken er soms nog even over na e.d. waarna de prijs weer stijgt. Als een dag of paar dagen daarna de prijs weer op het originele niveau is, boeken ze maar gelijk vanwege de schrik dat de prijs weer zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
cordonbleu schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:59:
[...]

Dit is dus ook een reden dat ze dat doen. Mensen zien een bepaalde lage prijs, maar denken er soms nog even over na e.d. waarna de prijs weer stijgt. Als een dag of paar dagen daarna de prijs weer op het originele niveau is, boeken ze maar gelijk vanwege de schrik dat de prijs weer zal stijgen.
Eens, als je goedkoop wil vliegen, hou dan de prijzen een langere tijd in de gaten. Of zet een Google alert in. Op een gegeven moment weet je wel wat een goede aanbieding is.
En wat ik zie is dat het een mythe is om voor de beste prijs heel vroeg te boeken. Dat is voor zekerheidszoekers, en die betalen uiteraard meer. Last minute is ook duur. Beste dealtijd is 3 maanden tot 6 weken van te voren. Uitgezonderd de screaming deals (flash sales of error fares)

Mijn strategie is om een paar bestemmingen in de gaten te houden en als de juiste prijs (flash sale) voorbij komt, dan boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zes weken van te voren is al gepasseerd en flexibel ben ik ook al niet.

Wat ik trouwens echt mis in de zoekprogramma's is per tijdsframe ipv datum. Voor intercontinetale vluchten maakt het niet uit of je 22.00 vertrekt of 00.05 maar het verschilt wel een dag en maakt het zoeken lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:57:
[...]

Paar dagen wachten. Prijzen naar Bangkok gaan alle kanten op en vaak genoeg naar beneden.

Eva Air bijvoorbeeld is de ene dag 560€ en de volgende werk 690. En dat wisselt om de zoveel tijd.
Bangkok zou ik altijd met Ukraine doen. Voor €300-350 retour bij een leuke aanbieding.

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:42:
[...]

Bangkok zou ik altijd met Ukraine doen. Voor €300-350 retour bij een leuke aanbieding.
Ik heb nogal wat gevlogen en ik heb wel degelijk wat specifieke eisen.

Absoluut niet:
- via SVO, IST
- met Oostblokmaatschappijen
- met Indiase maatschappijen
- met sommige Aziatische maatschappijen (enkel na check veiligheid)
- met Afrikaanse maatschappijen
- met budgetairliners intercontinentaal

Bij voorkeur niet
- Via CDG
- met Chinese maatschappijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:56:
[...]

STE+ (Skyteam Elite plus) is het zeker waard. Voor 30 vluchten/40K miles is het een steal.
Modifier bij het sparen bij van miles. Voorkeursstoelen zonder bijbetaling, aparte rijen bij het inchecken/baggageafgifte etcetera. Zeker tijdens piekperiodes zou je behoorlijk wat tijd met SkyPriority besparen.
Lounge toegang & hapje en drankje (inclusief één gast) is wel zo relaxt niet alleen bij het overstappen maar ook voor de 1e vlucht en al helemaal tijdens IROPS.
duidelijk, dan zelf maar wat investeren. dank :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De truuk voor goedkoop vliegen echter is niet zes weken van tevoren op een dinsdagmiddag bij volle maan, maar flexibel zijn in je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:

[...]

Miles heb ik amper, vlieg veel longhaul maar erg goedkoop (i.v.m werkveld krijgen we veel korting, krijg meestal maar en kwart van de miles). Straks genoeg vluchten voor goud maar nog niet genoeg miles voor silver. Als het teveel aan vluchten boven niet blijft staan dan maar goud halen dit jaar :-)

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 15-09-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

GlowMouse schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:53:
[...]

https://www.euclaim.nl/waar-heb-ik-recht-op-bij-een-staking
https://inspanje.nl/algem...nden-reizigers-in-spanje/
Dus je had recht op verzorging, maar geen recht op €250 compensatie. Daadwerkelijk gemaakte kosten moet je dus terugkrijgen.
Rannasha schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:50:
[...]
Het gelinkte document bevat enkel de "richtsnoeren" (guidelines :?), niet de letterlijke tekst van de wet. Dus het zal niet volledig dekkend zijn.

De kernvraag lijkt mij: Wie staakte er?

Als dit Transavia-personeel was, dan is er geen sprake van buitengewone omstandigheden, lijkt mij. Relaties met het personeel heeft het bedrijf immers zelf in de hand.

Maar als er een staking is van, bijvoorbeeld, ATCOs of grondpersoneel op de bestemming, dan is er niets wat de luchtvaartmaatschappij kan doen en is er geen recht op vergoeding.

edit: Heb even een blik in het logboek geworpen en er was een staking van Franse luchtverkeersleiders van maandagavond tot woensdagochtend. Ik weet alleen niet in welk controlecentrum (Frankrijk heeft er meerdere en ze staken niet altijd tegelijk) en of het gaat om een volledige staking (= deel van het luchtruim volledig gesloten) of slechts gedeeltelijk (= lagere capaciteit, dus vertraging).
bedankt voor de beide antwoorden!

Inmiddels mijn claim voor compensatie en assistentie ingediend bij Transavia. Beide zijn afgewezen. Ben het nog niet bereid om het hiermee akkoord te gaan. Ik was in een gezelschap van vier personen, dus het is een substantieel bedrag. Voor zover ik het begrepen heb is de assistentie toch wel van toepassing.

De vraag is nu, wat is de volgende stap? De klantenservice is duidelijk niet van plan me het makkelijk te maken. Een claimbedrijf inschakelen, of kan ik dit zelf makkelijk?

Antwoord van Transavia:
Bedankt voor uw e-mail. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het vervelend is dat wij uw vlucht niet volgens schema hebben uit konden voeren. Zeker omdat u met uw reisgezelschap meer dan twee dagen moest wachten, eer u naar Nederland kon vliegen.

Omdat de vertraging is ontstaan door een buitengewone omstandigheid (overmacht), kan ik geen compensatie aanbieden. De vlucht van 12 september Tourlon - Rotterdam was geannuleerd Vanwege een staking van de luchtverkeersleiding in Frankrijk.

De onvoorziene kosten voor maaltijden en overnachting kan ik helaas niet vergoeden. Deze kosten worden beschouwd als gevolgschade van de staking, waarvoor Transavia niet aansprakelijk is.

Heeft u nog vragen, dan hoor ik het graag.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:33:
Geen idee wanneer je wil vertrekken

Maar 2 x 1 ticket boeken kan al schelen

Of een andere vertrekdag.

Ik vloog in maart 2016 voor 412 retour naar bkk met Aeroflot.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Johnny schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:05:
[...]

De vraag is nu, wat is de volgende stap? De klantenservice is duidelijk niet van plan me het makkelijk te maken. Een claimbedrijf inschakelen, of kan ik dit zelf makkelijk?
Schakel je rechtsbijstandsverzekeraar in, schakel een claimbureau in, zoek zelf uit hoe het juridisch zit, of laat het erbij zitten. Die keuze moet je zelf maken. Als je het zelf wilt doen heb je het snelst je geld en hoef je niets af te staan, maar moet je toch wel rekenen op een paar dagen werk (inlezen over EU 2004/261 en verzuim, dagvaarding opstellen). Daarna is het de vraag hoe Transavia reageert. Het kan zijn dat ze de zaak niet afwachten maar direct betalen, maar ze kunnen ook een advocaat erop zetten, en dan komt het erop aan hoe sterk je in je schoenen staat en of je de juiste argumenten op duidelijke wijze over kunt brengen ik heb meerdere voorbeelden van een bepaalde advocaat die een rechter herhaaldelijk om de tuin heeft weten te leiden waar het aankomt op compensatieverplichtingen; waarbij passagiers -ondanks een rechtszaak aangespannen door hun rechtsbijstandsverzekeraar- niet de compensatie kregen waar ze recht op hadden. Wat bij jouw situatie in je voordeel pleit, is dat het gaat om een enkele vlucht, geheel binnen het grondgebied van de EU, uitgevoerd door een Europese carrier. Dat maakt de situatie stukken eenvoudiger.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 15-09-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hadden we het hier pas over SSSS op je boarding pass?

What It Means When You Get 'SSSS' on Your Boarding Pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb het eens in LHR gehad op weg naar MIA. Vriendelijk personeel, zo klaar. Niks aan de hand!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Ik vlieg over 2 weken ergens heen, en heb recent gehoord wat er aan handbagage meemag. Blijkt om 2 stuks te gaan: de eerste is mooi de maat van m'n trolley, maar de 2e is 34x18x18cm. Volgens mij heb ik ondertussen al m'n rugtassen, schoudertasen ed gecheckt maar echt niets zit binnen die maat.
Zie ik een handige travelgadget over 't hoofd ofzo?
Ja 't klopt dat er geen enkele airline is die precies die maat hanteert, om welke airline 't gaat is momenteel even geen discussiepunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat is normaal wat bijvoorbeeld KLM 'een accessoire' noemt en een laptoptas valt daar ook onder, ondanks dat deze niet aan de maten voldoet. Het is ooit begonnen met de handtas van de dames (hence de maten), en later uitgebreid naar meer soorten accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Dingen zoals de tassen van camera's, laptops etc vallen daaronder.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 18-09-2017 07:26 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
KLM gooit wel WBC in de aanbieding zeg. Veel bestemmingen voor relatief lage prijzen in hun WBC. Las Vegas bv voor minder dan €1500. Woon ik eens niet in NL..... Retour Singapore - Las Vegas kost mij het dubbele in business.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chief schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:56:
KLM gooit wel WBC in de aanbieding zeg. Veel bestemmingen voor relatief lage prijzen in hun WBC. Las Vegas bv voor minder dan €1500. Woon ik eens niet in NL..... Retour Singapore - Las Vegas kost mij het dubbele in business.....
Ze zijn er blijkbaar eindelijk achter hoe ze die stoelen moeten verkopen aan toeristen. Die gaan geen €4k+ neertellen maar zo'n 1500 a 1800 is iets waar sommige mensen nog over na kunnen denken.

Pagina: 1 ... 10 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2