Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:16:
[...]

Het werkt ook nog enigzins ouderwets. Je TGV ticket moet je op het station ophalen voordat je in de trein stapt en ik neem aan dat ze dat op LYS nog niet georganiseerd hebben.
Right, zelfde verhaal als de Thalys-op-KL-nummers vanaf Antwerpen/Brussel-Centraal. Werkt op zich wel, maar gewoon een mobiele ticket is toch fijner. Maar eer ze dat doen moeten ze denk ik eerst 't idee los laten dat je per se de trein moet nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2017 10:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn werkgever heeft een reis voor mij geregeld van A naar B en weer terug. De heenreis is een enkele reis met maatschappij 1. De terugreis is een retour met maatschappij 2. Ik vlieg van B naar A en heb dan een "fictieve" terugvlucht van A naar B ergens volgend jaar. Dit was goedkoper dan een enkele reis.

Iemand enig idee wat er met zulke vluchten gebeuren? Is dat gewoon een no-show of worden die hergebruikt? Volgens mijn ticket zijn ze non-refundable.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Gewoon een no-show. Gebeurt regelmatig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
No-show idd, of als je toevallig terug moet om die tijd dan kun je er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:35:
Dat mag wel eens. Ik vlieg vandaag AMS-LGW met Easyjet heen en weer voor 110,-. KLM vroeg 710,-.
Vliegt KLM direct naar Gatwick??
Doe mij maar de douane :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@CyBeR @Garyu Is dat voor een vliegtuigmaatschappij dan echt aantrekkelijker dan een betere prijs voor enkele vluchten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Skyaero schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:49:
[...]

Vliegt KLM direct naar Gatwick??
Nee, maar wel naar LHR en LCY.
Doe mij maar de douane :P
Uitgaand? Lijkt me heel kut.

roflcopter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fIfjl5e.png

Ik snap nog steeds niet waarom KL zelf hun eigen vluchten onder AF code verkoopt; dat is in werkelijkheid gewoon KL1234.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:54:
@CyBeR @Garyu Is dat voor een vliegtuigmaatschappij dan echt aantrekkelijker dan een betere prijs voor enkele vluchten?
kunnen ze een stoel 2x verkopen ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
I know, maar je had het over AMS-LGW ;)
Uitgaand? Lijkt me heel kut.
Ik doelde op de foto's in het artikel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Skyaero schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:06:
[...]

I know, maar je had het over AMS-LGW ;)
Ik niet, PWM. Maar PWM wilde naar Londen; of dat via LCY, LGW, LHR of zelfs STN gebeurt maakt op zich betrekkelijk weinig uit (afgezien van dat LCY de voorkeur geniet vanwege de ligging.) Voor de meeste mensen is de luchthaven zelf niet de bestemming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:33:
[...]

Ik niet, PWM. Maar PWM wilde naar Londen; of dat via LCY, LGW, LHR of zelfs STN gebeurt maakt op zich betrekkelijk weinig uit (afgezien van dat LCY de voorkeur geniet vanwege de ligging.) Voor de meeste mensen is de luchthaven zelf niet de bestemming :P
Ik moest naar Victoria. Vanaf LHR is dat 45 minuten, vanaf LGW is het 30.

En inderdaad, als je in het centrum moet zijn, maakt LCY, LGW of LHR niet zoveel uit. Het zal wellicht een kwartier schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:59:
[...]

kunnen ze een stoel 2x verkopen ;)
Dat klinkt leuk, maar als de prijs van een enkele reis wordt verlaagd tot die van een retourtje heeft de maatschappij evenveel omzet bij het "1x verkopen" als bij het "2x verkopen" van de (retour)stoel. In praktijk is een enkeltje duurder dan een retour (zolang de retourdatum zorgvuldig is gekozen), en daar is geen enkele logische reden voor. Sterker nog, voor de airline is het nadelig om onnodig retourtjes te verkopen omdat het lastiger wordt om te voorspellen hoeveel pax er komen opdagen: je kunt beter 160 passagiers hebben die elk (onafhankelijk van elkaar) met een kans van 93.75% komen opdagen dan 170 pax die elk met een kans van 88.23% komen opdagen.
PWM schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:48:
[...]

Ik moest naar Victoria. Vanaf LHR is dat 45 minuten, vanaf LGW is het 30.

En inderdaad, als je in het centrum moet zijn, maakt LCY, LGW of LHR niet zoveel uit. Het zal wellicht een kwartier schelen.
Iedereen kijkt naar reistijd, maar de tijd voor security is ook een factor. Bij Southend duurt dat schijnbaar nooit langer dan 6 minuten: http://www.independent.co...nes-stobart-a7962041.html

[ Voor 27% gewijzigd door GlowMouse op 26-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:19:
[...]

Right, zelfde verhaal als de Thalys-op-KL-nummers vanaf Antwerpen/Brussel-Centraal. Werkt op zich wel, maar gewoon een mobiele ticket is toch fijner. Maar eer ze dat doen moeten ze denk ik eerst 't idee los laten dat je per se de trein moet nemen.
En eer ze dat doen moet eerst de luchthavenbelasting voor een vertrekkende en overstappende passagier gelijk getrokken worden. ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:13:
[...]

En eer ze dat doen moet eerst de luchthavenbelasting voor een vertrekkende en overstappende passagier gelijk getrokken worden. ;)
Dat hoeft niet per se; een thalys-overstapper is voor de luchthaven hetzelfde als een origin/destination passagier. Dus die kun je qua belasting gewoon zo behandelen ipv als transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:35:
Donderdag tussen 09 en 10 binnen 30 minuten koffers ingecheckt en door security. Als economy pax. Helaas geen upgrade kunnen ritselen.
Dat was zondag 17 september wel anders, het inchecken ging wel snel (maar ja OneWorld status, business class check in/baggage drop gaat altijd wel snel), maar security duurde geen 10 minuten zoals op de borden stond. Na ruim 30 minuten nog niet aan de beurt. En ik was wel wat aan de late kant maar geef dan gewoon aan dat security lang duurt en niet van gemiddeld 10 minuten. Paspoort controle ging dan wel weer snel.
CyBeR schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:
Meeste airlines: "we moeten naar 1-2-1 in Business anders gaan al onze klanten ergens anders heen!"
BA: "Hold my beer".

De volgende stap in BA business is BoB voedsel, wedden.
BoB?

BA was in 1999 de eerste maatschappij die full lie flat business class introduceerde. Daarmee waren ze koploper op dat gebied en ik vermoed dat ze een beetje de wet van de remmende voorsprong hebben gehanteerd. Overigens gaat BA de business class (Club World) de komende 2 jaar updaten en ook het eten verbeteren. Ik ben benieuwd hoe ze de differentiatie met First Class gaan doen.
Het valt mij overigens op dat de business class bij BA alsnog altijd vol zit, afgelopen zondag met BA van YYZ naar LHR gevlogen, 1 onbezette plek in business en 2 in prem economy het lukt ze dus kennelijk prima om het vliegtuig vol te krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door PolarBear op 26-09-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

Zeeuw

5.6

[...]

In Nederland kan je zo bijvoorbeeld met KLM met de bus naar Eindhoven of zo. Wat natuurlijk weer onzin is, dan kan je net zo goed gewoon de trein nemen.
Ik ga het over 2 weken meemaken. Van Eindhoven met de bus naar Schiphol.
Lijkt me geen onzin overigens, de treinen rijden op zondag niet zo vroeg of ik moet diep in de nacht vertrekken en via Rotterdam. Gaat er iets fout en mis ik mijn vlucht dan ben ik de sigaar.
Als er tussen Eindhoven en Schiphol iets mis gaat met de bus dan kan KLM het mooi oplossen. Bovendien is Eindhoven voor mij maar 10 minuten rijden en is de bus gratis.

Op de terugweg pak ik denk ik wel de trein, om 8u lang op Schiphol te staan wachten voor een bus gaat me ook te ver.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Gizz schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:38:
Ik vlieg vooral naar NRT/HND. Met KLM is het ongeveer 12 uur heen en terug. Net gecheckt hoelang ik onderweg zou zijn met Emirates op de dagen van mijn volgende reis naar Japan: heen 18:50u, terug 22:40u.

Komt nog bij dat ik in dit geval met de werelddealweken bij KLM voor €1800 klaar ben en bij Emirates voor €3330. Reguliere tarieven heb ik niet vergeleken.
Directe vluchten hebben zeker meerwaarde! Nu vlieg ik regelmatig naar DXB dus heb ik met overstappen niet zoveel van doen. Naar KUL of BKK moet je soms overstappen naar een 777 en daar heeft Emirates vaak nog een 2-3-2 config, vergelijkbaar met de oude bclass van KLM. Daar is niks "premium" aan behalve iets bredere stoelen en een angled seat waar je ook rustig 2k voor neertelt.

Het niet hoeven overstappen met KLM is wel een groot pluspunt, eens. Je kunt een nachtvlucht dan ook gemakkelijk doen met een fijne nachtrust.

Wat ik wel jammer aan KLM vind is dat zij (tegenwoordig) voor economy comfort op een 12u vlucht rustig nog € 120 enkele reis bovenop een economy ticket rekenen. Afhankelijk van je bestemming ben je dan soms al € 1.400 kwijt voor een retour cattleclass. Dan wordt bclass ineens wel een stuk aantrekkelijker gezien het enorme verschil in reiscomfort.

Een ding ben ik wel achter gekomen; als je economy gewend bent moet je echt niet "een keertje business" willen vliegen. Zolang je niet beter weet is het prima, maar zodra je er ervaring mee hebt wil je niet meer anders ;)

Kan je trouwens überhaupt met KLM nog flexibele tickets kopen? Tot voor een jaar terug ofzo kon je nog kiezen uit ticketvoorwaarden, maar dat kan ik nergens meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

eMiz0r schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:52:
[...]

Kan je trouwens überhaupt met KLM nog flexibele tickets kopen? Tot voor een jaar terug ofzo kon je nog kiezen uit ticketvoorwaarden, maar dat kan ik nergens meer terugvinden.
Ja is nog mogelijk. Via klm.com dacht ik niet meer of het moet ergens verborgen zijn achter hun vreselijke UI/webdesign. Maar via andere airlines.com websites zeker wel, denk ook dat het nog steeds mogelijk is als je ze belt, maar ja daar willen ze dan wel weer geld voor zien.

[ Voor 35% gewijzigd door Grouchy op 26-09-2017 17:07 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:06:
[...]
denk ook dat het nog steeds mogelijk is als je ze belt, maar ja daar willen ze dan wel weer geld voor zien.
Typisch gezien schelden ze je de 25 euro die dat kost kwijt als je iets wilt doen dat je niet op de website kunt doen, zoals een ticket kopen in een bepaalde boekingsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:11:
[...]

Typisch gezien schelden ze je de 25 euro die dat kost kwijt als je iets wilt doen dat je niet op de website kunt doen, zoals een ticket kopen in een bepaalde boekingsklasse.
In het verleden was dat idd ook het geval. Sinds de website facelift van vorige jaar (?) helaas niet meer. Laatste twee keer was het helaas pindakaas, betalen. Heb eerder dit jaar ook nog een keer 'Delta in NL' gebeld (dan krijg je 'KLM') om uit te proberen of ze de Delta regels of de KLM regels toepassen.
De agent stond er op dat er extra betaald moest worden ondanks dat het gratis is. Gevalletje HUACA, dit maal gewoon weer met de USA.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Bij mij hebben ze de 150 euro wijzigingskosten ook kwijt gescholden, omdat het simpelweg niet meer mogelijkk is om full flex te boeken op de website. Is sinds eind vorig jaar. Volgens mij is het bij AF nog wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Een boekingsklasse waar ze nb ook nog meer aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zuinig op z'n Nederlands :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja dat vind ik ook altijd van die 10 euro boekingskosten die ze ook gewoon rekenen als je voor €2k+ een business class ticket staat af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik wil eind april een aantal dagen naar New York en Washington dc. Nu ben ik net te laat voor de KLM wereld deal weken. Maar ik las net dat de wereld deal weken waarschijnlijk in januari weer starten. Is het handig om te wachten tot dan of zijn de tickets dan alsnog duurder doordat er minder tijd tussen het boeken en de reisdatum in zit? Of kan ik beter komende weken mijn ticket boeken?
Ik heb geen ervaring met tickets naar verre bestemmingen boeken, en ik wil per se met KLM vliegen omdat ik nog met de 747 wil :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Om in April een goeie prijs te hebben hoef je nog lang niet te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:05
Piet91 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:44:
[...]

Zoals iemand op een andere bekend Nederland forum al zei; gooi er een paar honderdduizend €9,99 tickets in de verkoop en iedereen is het alweer vergeten/vergeven.
Precies dus wat ze doen.
https://www.ad.nl/economi...-2-000-vluchten~a02124d3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grouchy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:06:
[...]

Ja is nog mogelijk. Via klm.com dacht ik niet meer of het moet ergens verborgen zijn achter hun vreselijke UI/webdesign. Maar via andere airlines.com websites zeker wel, denk ook dat het nog steeds mogelijk is als je ze belt, maar ja daar willen ze dan wel weer geld voor zien.
Weet je wat het bizarre is; in de KLM-app kan het wel! Maar om nu op zo'n priegelscherm vliegtickets te boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:54:
[...]

Weet je wat het bizarre is; in de KLM-app kan het wel! Maar om nu op zo'n priegelscherm vliegtickets te boeken...
Ach waarom niet? Vliegtickets, huurauto's, inrichting van je huis.. Kan prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:57:
[...]

Ach waarom niet? Vliegtickets, huurauto's, inrichting van je huis.. Kan prima hoor :)
Die knopen je niet op bij een spelfout in je naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Vanochtend nog gedaan…
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:07:
[...]

Die knopen je niet op bij een spelfout in je naam.
Mijn KLM app weet precies wie ik ben en hoe ik betaal. Het enige wat ik in moet vullen is m'n CVV code en om de een of andere reden m'n voornaam zoals op m'n credit card (want dat onthoudt 'ie om de een of andere reden niet. Zelfde verhaal voor de website trouwens.) Veel makkelijker kan't eigenlijk niet (nouja, m'n CC voornaam onthouden dus.)

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2017 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:25
Ik wilde dit graag met jullie delen, omdat het eigenlijk zulke waarheid is. Mensen die maar snel gaan boarden.

https://speld.nl/2017/09/...-zodat-ze-eerder-aankomt/

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Effe snel geprobeerd met een TATL dummy boeking. Krijg geen scherm/keuze menu ofzo waar je M, B of Y of Z, I, D enz kan kiezen (alleen dezelfde opties als de website). Mis ik wat?

• CyBeR
  • Niet online
In de app kun je full flex kiezen ja; niet een specifieke fare bucket alleen. Daarvoor moet je echt bellen of een reisbureau gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EZUCnWT.jpg

• Garyu

Garyu

WW

DJustin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:52:
Ik wilde dit graag met jullie delen, omdat het eigenlijk zulke waarheid is. Mensen die maar snel gaan boarden.

https://speld.nl/2017/09/...-zodat-ze-eerder-aankomt/
_/-\o_
Misschien zijn zulke passagiers bang voor dit: https://www.waarmaarraar...._deel_passagiers_via.html ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Krijg 40,- terug van TUI.
Mijn collega's van de afdeling Klantenservice zoeken dit dan graag voor u uit. Houdt u er rekening mee dat de afhandeltijd van de Klantenservice op dit moment 10 weken bedraagt.
Zou ik al rente mogen rekenen?

EDIT:

Nieuwe mail:
Wanneer kunt u een reactie verwachten?
Op dit moment verwachten wij u binnen 12 weken een antwoord te kunnen geven

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 27-09-2017 10:11 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Geloof ik niks van, passagiers worden aan boord altijd nog een keer geteld. Een telfout van één passagier kan ik geloven, 29 echt niet meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Garyu

Garyu

WW

Freee!! schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:06:
[...]

Geloof ik niks van, passagiers worden aan boord altijd nog een keer geteld. Een telfout van één passagier kan ik geloven, 29 echt niet meer.
In dit geval is het echt gebeurd. Is nog niet zo lang geleden gebeurd (2013), waren ook interviews met betroffen passagiers etc.

Zie ook een serieuzere bron:
https://www.theguardian.c...ers-behind-malaga-bristol

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
[...]

In dit geval is het echt gebeurd. Is nog niet zo lang geleden gebeurd (2013), waren ook interviews met betroffen passagiers etc.

Zie ook een serieuzere bron:
https://www.theguardian.c...ers-behind-malaga-bristol
Het gebeurt wel vaker dat piloten passagiers vergeten. Vorig jaar werden in India nog 40 passagiers "vergeten": http://www.dailymail.co.u...Y-passengers-missing.html

Virussen? Scan ze hier!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lol, ik zit inderdaad nog te twijfelen over een MD-11 en 787 schaalmodel, maar een van 2.5 meter en 30 kilo is ook ietwat overdreven. :P

Zal denk ik ook nog wel wat opbrengen.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Ze waren wel vooruitstrevend voor hun tijd. Douglas had koud de DC-10 gepresenteerd of Madurodam had de MD-11 zelf al ontworpen:

"Het KLM-vliegtuig van messing, 2,5 meter lang en een bijna even lange vleugelspanwijdte, sierde sinds de jaren ‘70 de luchthaven in Madurodam en weegt ruim 30 kilogram. Toentertijd kostte het maar liefst 120 manuren om de MD-11 met de hand na te maken volgens de officiële bouwtekening."

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
@BounceCloud Hahah, inderdaad, MD11 first flight: 10 januari 1990 :D

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:23
eMiz0r schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:52:
[...]

Directe vluchten hebben zeker meerwaarde! Nu vlieg ik regelmatig naar DXB dus heb ik met overstappen niet zoveel van doen. Naar KUL of BKK moet je soms overstappen naar een 777 en daar heeft Emirates vaak nog een 2-3-2 config, vergelijkbaar met de oude bclass van KLM. Daar is niks "premium" aan behalve iets bredere stoelen en een angled seat waar je ook rustig 2k voor neertelt.
Ik had echt een voorkeur voor Emirates mede om het feit dat ik in het verleden het wel fijn vond om een tussenstop te hebben op lange vluchten, inmiddels weet ik wel beter.

Naar Azië en dichterbij is het vaak inefficient om via Dubai te vliegen wanneer de mogelijkheid er is om rechtstreeks met KLM te vliegen of een korte overstap lokaal.

Hetgeen ik mij het meest aan irriteer is de korte reis van Amsterdam naar Dubai, helemaal omdat ze ruim een uur van de voren tijdens de nachtvlucht de lampen aanzetten en met die irritante promo's beginnen op standje 110% door de speakers en koptelefoons. Waardoor je na het serveren van het avond eten dus effectief 3 uur kan slapen.

De lounge is natuurlijk prima maar als je daar 4-6 keer in de maand komt heb je het ook wel weer gezien. 8)
De a380 is lekker vliegen (Business en economy) maar uiteindelijk wil ik gewoon weer zo snel mogelijk thuis zijn en dat is met Emirates vaak niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aldus twitter gaat Delta vanaf 1 oktober iedereen gratis toestaan om te texten vanuit de lucht: https://twitter.com/i/moments/913117060665872384

iMessage, WhatsApp en Facebook Messenger worden ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 27-09-2017 22:29 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sowieso is het hele trein-ticket-als-vluchtnummer gebeuren relatief nieuw, volgens mij staat dat sind dit jaar in de reserveringssystemen en wordt er ook (nog) niet veel gebruik van gemaakt. In het geval van TGV is het echter wel een redelijk goede optie.
KLM doet het al minimaal vijf jaar :) Air France zal niet veel achterlopen. Hun feeders vanuit Brussel hebben ze bv. al geruime tijd afgeschaft ten voordele van de TGV. In Brussel-Zuid heeft Air France zelfs een aparte 'incheckbalie'.
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:19:
[...]

Dat is niet anders dan dat je vlucht 1 moet nemen voor je vlucht 2 kan nemen, vlucht 2 voor vlucht 3, etc.

Moet je die dingen ook niet samen boeken en gewoon ex AMS of CDG boeken en niet flauw doen over de meerkost voor een rechtstreekse vlucht. Die feeders per HST zijn aantrekkelijk geprijsd om klanten af te snoepen van concurrenten, dat doen ze allemaal zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 27-09-2017 22:34 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:32:
[...]
Moet je die dingen ook niet samen boeken en gewoon ex AMS of CDG boeken en niet flauw doen over de meerkost voor een rechtstreekse vlucht. Die feeders per HST zijn aantrekkelijk geprijsd om klanten af te snoepen van concurrenten, dat doen ze allemaal zo.
Mja daar ben ik 't op zich niet mee oneens, maar de enige keer dat ik dat deed scheelde 't me letterlijk meer dan 2000 euro vergeleken met vliegen vanaf AMS.

Dát vond ik 't dan net wel weer waard om even op en neer te gaan.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
CyBeR schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:27:
Aldus twitter gaat Delta vanaf 1 oktober iedereen gratis toestaan om te texten vanuit de lucht: https://twitter.com/i/moments/913117060665872384

iMessage, WhatsApp en Facebook Messenger worden ondersteund.
Er zijn toch al genoeg maatschappijen met gratis wifi? Dan is dit toch niet heel erg bijzonder?

• CyBeR
  • Niet online
FoxLenny schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:51:
[...]

Er zijn toch al genoeg maatschappijen met gratis wifi? Dan is dit toch niet heel erg bijzonder?
Die zijn er ja (hoewel ik me alleen Norwegian en JetBlue kan bedenken), maar Delta is er niet een van. Behalve dus vanaf oktober voor de bovenstaande drie diensten.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 27-09-2017 22:53 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:27:
Lol, ik zit inderdaad nog te twijfelen over een MD-11 en 787 schaalmodel, maar een van 2.5 meter en 30 kilo is ook ietwat overdreven. :P

Zal denk ik ook nog wel wat opbrengen.
https://www.troostwijkauc...rodam/03-25302-0-4571099/

Startbod is €5000. Mij iets te gortig. :P

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:07:
Om in April een goeie prijs te hebben hoef je nog lang niet te boeken.
Oke dankje! Dus in december/januari is ook nog goed voor een normale prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
bull93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

Dat is ongeveer wanneer je serieus moet gaan nadenken over boeken, ja.

Overigens als je eerder een prijs ziet waar je 't mee eens bent kun je dat ook gewoon doen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bull93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

gewoon de komende 2 maanden de prijzen in de gaten houden zodat je weet wat laag en hoog is, en daarna gewoon op laag (of zo laag mogelijk) gaan boeken in december/januari.

Laagste prijzen voor klm eco die mij bijstaan is 480-600 euro, gemiddeld 600-650 en alles daarboven duur :P bij dezen alvast.

[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 28-09-2017 10:56 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 22:30
Wij hebben de volgende vluchten gepland staan:

6 okt AMS - TPE (China airlines)
10 okt TPE - DPS (China airlines)
20 okt DPS - JOG (Lion Air)
24 okt JOG - DPS (Air Asia)
27 okt DPS - TPE - AMS (China airlines)

Nu is de laatste tijd de vulkaan op bali veel in het nieuws, die staat op barsten. Waarschijnlijk zal het vliegverkeer op bali dan ook stil komen te liggen. Is het nog verstandig om aan deze trip te beginnen?
Eenmaal daar gaat het nog wel heb ik begrepen, als je maar ver genoeg weg blijft van de vulkaan gaat het goed volgens mij. Maar te laat thuiskomen is helaas geen optie i.v.m. deadlines op werk.

Als we besluiten om de trip te annuleren, kan dat zomaar bij de vliegtuigmaatschappij i.v.m. een "natuurramp"? Daarnaast ehbben we ook gewoon een reisverzekering met annuleringsverzekering. Volgens buitenlandse zaken is er nog geen negatief reisadvies..

[ Voor 12% gewijzigd door Pindakaas op 28-09-2017 11:40 ]

don't mind me

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:00
En er IS ook nog geen natuurramp. Ik denk dat je zelf voor annuleringskosten gaat opdraaien.

Sometimes you need to plan for coincidence

• CyBeR
  • Niet online
Bovendien is 't niet zeker of een eventuele uitbarsting een probleem oplevert voor DPS en JOG.

Ik merk op dat tijdens de uitbarsting van die vulkaan op IJsland een paar jaar terug, KEF gewoon zonder problemen open was.

• wildhagen
  • Niet online
Er is totaal geen sprake van een natuurramp vooralsnog, daar kun je je dus alvast niet op beroepen bij annuleren.

Vooralsnog is DPS gewoon open en wordt er volop op gevlogen.

Wel kan een maatschappij op eigen initiatief een omboek-regeling instellen, maar daar zijn ze niet toe verplicht. Maar je kan uiteraard informeren bij ze.

En al zou die vulkaan uitbarsten (wat nog bij lange na niet zeker is, laten we eerst eens de ontwikkelingen afwachten), dan hoeft dat, zoals hierboven al gezegd, niet eens gevolgen voor het vliegverkeer te hebben (behalve wellicht aanpassing van de aanvliegroutes).

En die vulkaan ligt 50+ km van alle toeristische voorzieningen, dus ook op dat vlak zul je er niet echt veel van merken bij een uitbarsting.

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

als je nu annuleerd mag ben je al je geld kwijt,pas als de maatschappijen gaan cancellen krijg je geld terug.ook nog de vraag of alles op 1 ticket is/1 boeking anders heb je nog een andere uitdaging,kan je waarschijnlijk die vluchten naar een andere plek overboeken die nog wel gaat.

ik zou het zelf gewoon afwachten en indien nodig een andere plek uitzoeken dan Bali indien nodig tegen die tijd

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Pindakaas schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:39:
Wij hebben de volgende vluchten gepland staan:

6 okt AMS - TPE (China airlines)
10 okt TPE - DPS (China airlines)
20 okt DPS - JOG (Lion Air)
24 okt JOG - DPS (Air Asia)
27 okt DPS - TPE - AMS (China airlines)

Nu is de laatste tijd de vulkaan op bali veel in het nieuws, die staat op barsten. Waarschijnlijk zal het vliegverkeer op bali dan ook stil komen te liggen. Is het nog verstandig om aan deze trip te beginnen?
Eenmaal daar gaat het nog wel heb ik begrepen, als je maar ver genoeg weg blijft van de vulkaan gaat het goed volgens mij. Maar te laat thuiskomen is helaas geen optie i.v.m. deadlines op werk.

Als we besluiten om de trip te annuleren, kan dat zomaar bij de vliegtuigmaatschappij i.v.m. een "natuurramp"? Daarnaast ehbben we ook gewoon een reisverzekering met annuleringsverzekering. Volgens buitenlandse zaken is er nog geen negatief reisadvies..
Als je het zelf niet vertrouwd dan moet je niet gaan, verder als je je er nu al druk om maakt. Ga je dan wel kunnen genieten van je vakantie? ik zou het gewoon loslaten er komt mocht hij uitbarsten vast wel een oplossing.

• Pindakaas
Wow, dat zijn best veel reacties.

Er is inderdaad nu nog geen natuurramp, dus annuleren wordt op dit moment nog lastig denk ik. Het liefst annuleren we de boel ook eigenlijk niet want we kijken allebei al erg lang uit naar deze (droom)reis van ons.
Het dichtbijzijnste plekje waar wij overnachten is Ubud, dat ligt op 30-40km afstand. Qua overnachtingen moet het dus wel goed komen.

De vluchten vinden we inderdaad wat spannend maar moeten we misschien inderdaad maar loslaten. Volgens mij zijn we prima verzekerd dus financieel zullen we geen schade hebben. Daarnaast zullen de lokale autoriteiten zich hopelijk wel druk maken over hoe al die toeristen van het eiland af komen. :X

Bedankt voor de adviezen iig!

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Pindakaas schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:30:
De vluchten vinden we inderdaad wat spannend maar moeten we misschien inderdaad maar loslaten. Volgens mij zijn we prima verzekerd dus financieel zullen we geen schade hebben. Daarnaast zullen de lokale autoriteiten zich hopelijk wel druk maken over hoe al die toeristen van het eiland af komen. :X
In geval van risicogebied/mogelijk dreigend onheil: Meld bij de Nederlandse ambassade dat je er bent, waar je verblijft en hoe ze je kunnen bereiken in geval van nood. Als er dan Nederlanders/EU-burgers geevacueerd moeten worden, regelen zij het voor je...

Edit: En 3 minuten later, zie ik dat dat ook al als officieel advies door de NL ambassade gegeven wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekiejoekie op 28-09-2017 13:38 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• wildhagen
  • Niet online
Pindakaas schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:30:
Wow, dat zijn best veel reacties.

Er is inderdaad nu nog geen natuurramp, dus annuleren wordt op dit moment nog lastig denk ik. Het liefst annuleren we de boel ook eigenlijk niet want we kijken allebei al erg lang uit naar deze (droom)reis van ons.
Het dichtbijzijnste plekje waar wij overnachten is Ubud, dat ligt op 30-40km afstand. Qua overnachtingen moet het dus wel goed komen.
Ubud ligt 50 km van Mount Agung af. Dat is normaliter méér dan voldoende afstand, mocht er wat gebeuren.

Alle overige toeristische bestemmingen (Kuta, Seminyak, Sanur etc) liggen nog verder verwijderd van de vulkaan, net als de luchthaven.

De evacuaties die nu gaande zijn, betreffen enkel de mensen die op of in de zeer nabije omgeving van de vulkaan wonen. Niet het hele eiland ofzo.

Bedankt voor de adviezen iig!
Als de luchtvaartmaatschappij de boel cancelled krijg je uiteraard je geld terug (of je kunt omboeken), daar verlies je echt geen geld mee. Idem voor hotelreserveringen, want het uitbarsten van een vulkaan is ongeveer een schoolvoorbeeld van overmacht.

En ja, natuurlijk letten de lokale authoriteiten er op. Het eiland leeft van het toerisme, die laten heus geen toeristen frituren in de vulkaan. Bad for business enzo ;)

Gewoon niet druk om maken. Zo te zien ga je pas over 2 weken, best kans dat dan de hele toestand alweer voorbij is zonder dat er ook maar iets is gebeurd.

Virussen? Scan ze hier!

• Pindakaas
Oekiejoekie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:36:
[...]

In geval van risicogebied/mogelijk dreigend onheil: Meld bij de Nederlandse ambassade dat je er bent, waar je verblijft en hoe ze je kunnen bereiken in geval van nood. Als er dan Nederlanders/EU-burgers geevacueerd moeten worden, regelen zij het voor je...

Edit: En 3 minuten later, zie ik dat dat ook al als officieel advies door de NL ambassade gegeven wordt.
Dat had ik ook al meegekregen inderdaad. Dat gaan we ook zeker doen!
wildhagen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:24:

En ja, natuurlijk letten de lokale authoriteiten er op. Het eiland leeft van het toerisme, die laten heus geen toeristen frituren in de vulkaan. Bad for business enzo ;)

Gewoon niet druk om maken. Zo te zien ga je pas over 2 weken, best kans dat dan de hele toestand alweer voorbij is zonder dat er ook maar iets is gebeurd.
We gaan het meemaken inderdaad. Voor nu nog even afwachten, maar hopelijk wordt de vakantie er niet minder leuk om. :*)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 18:20
Ik heb het topic even vluchtig (no pun intented) doorgelezen, maar ik zit met de volgende vraag. Ik ben van plan om volgende zomer een week of 4 naar Maleisie heen te gaan. Nu heb ik de gelinkte websites al gezien om te kijken waar de goedkoopste tickets te vinden zijn. De matrix airfare search helpt daarbij heel erg omdat ik niet kieskeurig ben over waar ik wil vertrekken en/of landen.

Nu heb ik op interwebs rondgekeken wat de beste periode is om te boeken, maar veel sites betekend veel informatie. Ik lees van 8 weken van te voren tot 30 weken van te voren. Momenteel geeft de skyscanner aan dat ik voor 600p.p. van AMS - SIN en weer terug kan. (ook singapore staat nog open om te bezoeken).

Iemand wat concretere tips? Elk vliegveld in een straal van 200km van enschede is voor mij een prima startplek, maar ik vermoed dat ik al snel bij AMS terecht kom. Qua bestemming hou ik nog even KUL en SIN open op te landen en te vertrekken.

Ik heb weinig ervaring met intercontinentaal vliegen, dus tips over prijzen, maatschappijen en andere randzaken zijn welkom

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Moeten het directe vluchten zijn? Zo niet, kan je kijken naar een vlucht met een overstap. Vaak scheelt dat heel erg in prijs, kan je zomaar 100 euro of soms nog meer opleveren.

Wanneer je moet boeken is een lastige, omdat je altijd met aanbiedingen etc zit. Die 30 weken is onnodig ver van te voren (hoewel je als je een goede prijs kunt krijgen het prima kunt doen natuurlijk), maar 8 weken van tevoren vind ik ook wel weer erg kort, zeker als je zoals jij in het hoogseizoen wil gaan. Als je in juli wil gaan zou ik eind februari of rond die koers boeken.

En met 200 km in een straal rond Enschede beperk je jezelf volgens mij tot enkel AMS en DUS, want de overige vliegvelden met intercontinentale bestemmingen liggen allemaal (veel) verder weg (BRU is 300 km, FRA 360 km etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
wildhagen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:42:
Moeten het directe vluchten zijn? Zo niet, kan je kijken naar een vlucht met een overstap. Vaak scheelt dat heel erg in prijs, kan je zomaar 100 euro of soms nog meer opleveren.

Wanneer je moet boeken is een lastige, omdat je altijd met aanbiedingen etc zit. Die 30 weken is onnodig ver van te voren (hoewel je als je een goede prijs kunt krijgen het prima kunt doen natuurlijk), maar 8 weken van tevoren vind ik ook wel weer erg kort, zeker als je zoals jij in het hoogseizoen wil gaan. Als je in juli wil gaan zou ik eind februari of rond die koers boeken.

En met 200 km in een straal rond Enschede beperk je jezelf volgens mij tot enkel AMS en DUS, want de overige vliegvelden met intercontinentale bestemmingen liggen allemaal (veel) verder weg (BRU is 300 km, FRA 360 km etc).
Ik had Brussel ook al geselecteerd, maar Frankfurt wordt al wat ver. Een vlucht zonder stop was ik al niet vanuit gegaan haha. zoals
Ik al had gezegd zie ik nu al aanbiedingen van 600 euro maar geen idee hoeveel goedkoper het nog gaat worden.

Die 600 euro is trouwens via turkish airlines... Geen idee of dat was is

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Turkish Airlines is prima. Geen SQ-kwaliteit ofzo, maar gewoon prima. Dan maak je waarschijnlijk een tussenstop in IST, wat ook gewoon een prima luchthaven is.

Heb nu geen tijd om heel erg uitgebreid te zoeken, maar als ik ff Skyscanner aanslinger met een vertrek van 1 juli en een retour van 1 augustus vind ik als goedkoopste een vlucht van 574 euro: met BA/MH van AMS naar KUL (via LHR en SIN). Directe vlucht is 620 euro (met SQ van AMS naar SIN) het goedkoopste wat ik vind.

Of 611 euro met SQ naar KUL (via SIN, en retour via SIN en LHR, dus met 2 stops)

Maar je zit nu dus nog wel 10 maanden van tevoren, ik zou dan nog even wachten met boeken, volgens mij moet dit nog wel iets lager kunnen (met normale maatschappijen, dus even los van longhaul LCC's met een seat pitch van 25 inch ofzo, waar je jezelf dus 5x in moet dubbelvouwen om te passen).

Edit: als je een dag eerder vertrek (30/6 en 30/7 terug) kan je voor 597 euro met China Airlines van AMS naar KUL, met één tussenstop in TPE. Of voor 591 euro met Finnair van AMS naar SIN, via HEL en BKK (heenweg) en HEL (terugweg).

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2017 18:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
wildhagen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:31:
Turkish Airlines is prima. Geen SQ-kwaliteit ofzo, maar gewoon prima. Dan maak je waarschijnlijk een tussenstop in IST, wat ook gewoon een prima luchthaven is.

Heb nu geen tijd om heel erg uitgebreid te zoeken, maar als ik ff Skyscanner aanslinger met een vertrek van 1 juli en een retour van 1 augustus vind ik als goedkoopste een vlucht van 574 euro: met BA/MH van AMS naar KUL (via LHR en SIN). Directe vlucht is 620 euro (met SQ van AMS naar SIN) het goedkoopste wat ik vind.

Of 611 euro met SQ naar KUL (via SIN, en retour via SIN en LHR, dus met 2 stops)

Maar je zit nu dus nog wel 10 maanden van tevoren, ik zou dan nog even wachten met boeken, volgens mij moet dit nog wel iets lager kunnen (met normale maatschappijen, dus even los van longhaul LCC's met een seat pitch van 25 inch ofzo, waar je jezelf dus 5x in moet dubbelvouwen om te passen).

Edit: als je een dag eerder vertrek (30/6 en 30/7 terug) kan je voor 597 euro met China Airlines van AMS naar KUL, met één tussenstop in TPE. Of voor 591 euro met Finnair van AMS naar SIN, via HEL en BKK (heenweg) en HEL (terugweg).
Nogmaals bedankt voor de informatie. Ik was alleen van plan in augustus te gaan en niet juli. Het advies wordt er niet minder natuurlijk. Ik zal het de komende maanden af en toe eens in de gaten te houden.

Ik ben zeker niet kieskeurig qua maatschappijen maar een beetje beenruimte is wel prettig :p

Daarnaast heb ik geen flauw idee wat realistische prijzen zijn, dus het is moeilijk in te schatten wanneer het goedkoop is.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
mensen hier ervaring met een overstap op Wenen van maar 35Min ?
ik ben aan het kijken voor een vlucht naar Moskou die met overstap in Wenen het goedkoopst is maar persoonlijk zou ik zeggen dat 35min nogal kort is. op de heenweg heb ik 50min de tijd op Zurich om over te stappen.

[ Voor 13% gewijzigd door RenaldoN op 29-09-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is het één ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De MCT op VIE is blijkbaar 25 min, dus moet lukken. Maar zelfs dan is 35 wel erg krap moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:01
RenaldoN schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:38:
ik ben aan het kijken voor een vlucht naar Moskou die met overstap in Wenen het goedkoopst is maar persoonlijk zou ik zeggen dat 35min nogal kort is. op de heenweg heb ik een 50min de tijd op Zurich om over te stappen.
Zou in elk geval geen bagage inchecken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
ja het is 1 ticket dus mocht het fout gaan ben ik niet de klos maar het zou wel zonde zijn van mijn tijd die ik in moskou ga verliezen.
CyBeR schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:13:
De MCT op VIE is blijkbaar 25 min, dus moet lukken. Maar zelfs dan is 35 wel erg krap moet ik zeggen.
helemaal mee eens maar maar een maatschappij zou het toch ook niet aanbieden als ze zelf verwachten het niet te kunnen redden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
RenaldoN schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:23:
[...]

ja het is 1 ticket dus mocht het fout gaan ben ik niet de klos maar het zou wel zonde zijn van mijn tijd die ik in moskou ga verliezen.

[...]

helemaal mee eens maar maar een maatschappij zou het toch ook niet aanbieden als ze zelf verwachten het niet te kunnen redden ?
Zoals ik al zei, 't is meer dan de minimum connection time die op VIE geldt, dus moet lukken. Maar, er hoeft op AMS maar íets mis te gaan en je bent meer dan een half uur te laat. Dus 't blijft krap. Maar mocht dat gebeuren op 1 ticket dan word je omgeboekt, dus afhankelijk van waar je heen gaat (veel of weinig vluchten) is dat meer of minder problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
RenaldoN schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:38:
ik ben aan het kijken voor een vlucht naar Moskou die met overstap in Wenen het goedkoopst is maar persoonlijk zou ik zeggen dat 35min nogal kort is. op de heenweg heb ik 50min de tijd op Zurich om over te stappen.
De laatste keer dat mijn schoonouders dat deden (AMS-VIE-IKA) lukte het met 30 minuten in ieder geval niet. Dat werd dus een overnachting in het centrum van Wenen. Volgens mij hadden ze ook vertraging op AMS-VIE, dat wel. Je kunt wel kijken of er die dag meerdere vluchten naar AMS gaan, zodat je eventueel een latere kunt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik moet binnenkort naar Tbilisi, de terugvlucht heb ik al, dat is Qatar maar voor de heenvlucht bieden zij geen vluchten nu kan ik kiezen tussen Atlas Global of Pegasus beide met een overstap op Istanbul, wat zouden jullie aanraden? Atlas Global heeft pas zijn naam veranderd dus dat kan een negatief teken zijn. Heb zelf verder nooit low cost gevlogen in Europa los van 1 uur durende Transavia vluchten.
Welke van de twee raden jullie aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 29-09-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zijn allebei Turkse maatschappijen, geen van beide met een echt profiel. Misschien dat Atlas Global zijn naam veranderd heeft omdat het een internationalere koers wil varen. Ik heb over geen van beide slechte dingen gehoord, van de twee zou ik eerder Pegasus kiezen, maar mocht ik een andere maatschappij kunnen nemen, dan zou ik dat wel doen :).
s0ulmaster schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:22:

Die 600 euro is trouwens via turkish airlines... Geen idee of dat was is
Grote Midden-Oostenmaatschappijen zijn heel scherp qua prijs/kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 29-09-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:35:
[...]

Zoals ik al zei, 't is meer dan de minimum connection time die op VIE geldt, dus moet lukken. Maar, er hoeft op AMS maar íets mis te gaan en je bent meer dan een half uur te laat. Dus 't blijft krap. Maar mocht dat gebeuren op 1 ticket dan word je omgeboekt, dus afhankelijk van waar je heen gaat (veel of weinig vluchten) is dat meer of minder problematisch.
Als er op AMS iets misgaat dan heb je recht op 400 euro compensatie als je daardoor meer dan drie uur vertraagd in Moskou aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:17:
[...]

Als er op AMS iets misgaat dan heb je recht op 400 euro compensatie als je daardoor meer dan drie uur vertraagd in Moskou aankomt.
Is dat een doel op zich dat je dat opmerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Één keer met Pegasus gevlogen (Corendon had ons opeens overgeboekt naar Pegasus voor de terugvlucht), geen klachten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:34:
[...]

Is dat een doel op zich dat je dat opmerkt?
Ik zet het naast het genoemde nadeel van eventueel verloren tijd in Moskou.

• Garyu

Garyu

WW

In Wenen moet je van terminal C naar terminal D is a je vanuit Amsterdam komt. Dat duurt inclusief paspoortcontrole vermoedelijk tien minuten. In terminal D heb je nog security controle direct aan de gate dus daar heb je ook geen rijen.

Het enige dat er kan gebeuren is een buitenpositie / bus waardoor je wat tijd kwijt bent bij het uitstappen. Zolang je geen vertraging hebt is het in principe wel te doen, maar het laat niet over..

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GlowMouse schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:01:
[...]

Ik zet het naast het genoemde nadeel van eventueel verloren tijd in Moskou.
Klinkt nog altijd alsof je dat als een voordeel beschouwt...

• Garyu

Garyu

WW

Borromini schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:11:
[...]

Klinkt nog altijd alsof je dat als een voordeel beschouwt...
Het is een reden om minder zwaar te tillen aan een krappe overstap als je weet dat je er in ieder geval financieel niet een enorme kostenpost aan gaat hebben mocht je je vlucht missen.

Bensimpel

Positieve meneer

Goede service van Air france, vriendin had een koffer te veel en ook nog 24 kg (23 kilo max), was al online ingechecked dus kon geen bagage meer bij kopen.

dame aan de incheck balie, vroeg eerst 100 euro voor de extra koffer, maar ze fixte het zo dat het 0 euro extra koste. Vriendin natuurlijk super blij.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Borromini schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:54:
Het zijn allebei Turkse maatschappijen, geen van beide met een echt profiel. Misschien dat Atlas Global zijn naam veranderd heeft omdat het een internationalere koers wil varen. Ik heb over geen van beide slechte dingen gehoord, van de twee zou ik eerder Pegasus kiezen, maar mocht ik een andere maatschappij kunnen nemen, dan zou ik dat wel doen :).

[...]

Grote Midden-Oostenmaatschappijen zijn heel scherp qua prijs/kwaliteit.
Freee!! schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:39:
Één keer met Pegasus gevlogen (Corendon had ons opeens overgeboekt naar Pegasus voor de terugvlucht), geen klachten.
Bedankt voor de reacties
Heb toch geboekt met atlas, die vliegen op IST en niet op de lowcost terminal verder bieden ze ook nog een hapje aan boord en hoop ik op schiphol een nooduitgangstoel te krijgen
AMS-IST-TBS
TBS-GYD-DOH-AMS

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Garyu schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:13:
[...]

Het is een reden om minder zwaar te tillen aan een krappe overstap als je weet dat je er in ieder geval financieel niet een enorme kostenpost aan gaat hebben mocht je je vlucht missen.
Die is toch sowieso beperkt, aangezien Austrian voor jou nieuwe vlucht + eventueel overnachting dient te regelen.

Met 'ja dan vang je een paar honderd euro' in het achterhoofd een vlucht boeken klinkt mij toch echt als 'we gaan het systeem even melken' zoals mensen met verzekeringen graag ook doen - 'want ik betaal er toch voor'.

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:15:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties
Heb toch geboekt met atlas, die vliegen op IST en niet op de lowcost terminal verder bieden ze ook nog een hapje aan boord en hoop ik op schiphol een nooduitgangstoel te krijgen
AMS-IST-TBS
TBS-GYD-DOH-AMS
Rechtstreeks kost zo'n 230,- dus ik vraag me echt af waarom je met zo'n reis om de wereld begint.

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:27
Garyu schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:09:
In Wenen moet je van terminal C naar terminal D is a je vanuit Amsterdam komt. Dat duurt inclusief paspoortcontrole vermoedelijk tien minuten. In terminal D heb je nog security controle direct aan de gate dus daar heb je ook geen rijen.
Als de vlucht met Austrian is niet, dan kom je bij de F gates aan, en ga je bij G weg. Is dezelfde terminal, maar een verdieping hoger (Schengen en non-Schengen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies eigenlijk altijd voor een langere overstap, maar dat is simpelweg omdat ik altijd op tijd moet/wil zijn op plaats van bestemming. Ik heb of een afspraak staan of een korte vakantie waar ik geen dag wil verliezen op en rond een vliegveld.

Als ik alle tijd van de wereld zou hebben dan zou ik voor de korste gaan. Zolang de maatschappij het zelf maar ziet zitten.

• RenaldoN
ik heb het nog even nagekeken maar de 35min overstap is op de terugreis. mocht ik deze missen is dat persoonlijk niet zo'n probleem.

Heen 50min overstap op zurich AMS-ZRH ZRH-LED LX737 - LX1310
terug 35min overstap op Wenen DME-VIE VIE-AMS OS602 - OS375

ik denk dat ik het maar gewoon ga boeken. mocht ik toch de terugvlucht missen is dit een minder groot proleem dan de heenreis

• wildhagen
  • Niet online
Door de sluiting van parkeergarage P2 op Schiphol Centrum moeten bezoekers die met de auto naar de luchthaven komen vanaf zondag rekening houden met flinke veranderingen en extra kosten.

Garage P2 maakt plaats voor een nieuw te bouwen pier en terminal.

Mensen die voorheen gebruik maakten van P2, moeten nu naar P1 voor kort parkeren en naar P3 of de nieuwe garage P6 voor wie langer dan 48 uur de auto wil stallen. Mensen die reizigers halen en brengen moeten voortaan in P1 de auto neerzetten in plaats van door te rijden naar de aankomst- of vertrekhal.

Het gratis kwartiertje parkeren in de garages verdwijnt ook. Parkeren in P1 kost omgerekend 5,50 euro per uur of 1 euro per 11 minuten. Die prijs is hetzelfde als voorheen.

De routes en de bewegwijzering veranderen ook. Op een speciale internetpagina kunnen mensen alle wijzigingen zien. In de beginperiode zijn er op Schiphol extra verkeersbegeleiders en parkeerassistenten aanwezig. Wie verkeerd rijdt, komt via tijdelijke bewegwijzering alsnog op de juiste parkeerplek terecht, verzekert de luchthaven.
Bron: https://www.nu.nl/lifesty...hol-niet-meer-gratis.html

Moet ik uit het vetgedrukte opmaken dat ook de drop-off/kiss&ride zone gesloten is? Of blijft die wel gewoon bestaan? Dus die plek waar je direct passagiers kunt laten uitstappen en meteen weer wegrijden?

Virussen? Scan ze hier!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:51:
[...]

Bron: https://www.nu.nl/lifesty...hol-niet-meer-gratis.html

Moet ik uit het vetgedrukte opmaken dat ook de drop-off/kiss&ride zone gesloten is? Of blijft die wel gewoon bestaan? Dus die plek waar je direct passagiers kunt laten uitstappen en meteen weer wegrijden?
Die blijft bestaan: https://nos.nl/artikel/21...l-vanaf-morgen-dicht.html

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:51:
Ik was er gisteren nog. Alleen de aanrijroute is wel voorzien van wat gele wegbelijning. Verder niks veranderd daar. De zelfde chaos als altijd.

Lekker!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Napsju schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:04:
[...]

Ik was er gisteren nog. Alleen de aanrijroute is wel voorzien van wat gele wegbelijning. Verder niks veranderd daar. De zelfde chaos als altijd.
Hadden ze niet beter wat expertise uit Eindhoven kunnen halen ? Daar hebben ze ervaring met snel neerhalen van parkeergarages })

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Bensimpel

Positieve meneer

Vraagje, kan het niet zo snel vinden.

Heb een vlucht geboekt met Air France vanaf CDG naar Mex, in de bovenverdieping hebben ze Duo seats, je hebt dus 1 buurman/buurvrouw naast je. Betekend dit dat in dit geval er niemand naast me zit?

Ik wil zo comfortabel mogelijk reizen naar Mexico, tips?

Zie screenshot van mijn stoelkeuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nWdYoR6yIOcx6JKLBx8W1tEO/full.png
89A dus, is dit een goede stoel?
Vliegtuig is een A380 van Air France.

😆 - Denk ook eens om ;)

• CyBeR
  • Niet online
Als niemand 89B kiest zit er niemand naast je, nee.

Overigens zit daar een nooduitgang achter dus die stoel kan waarschijnlijk minder ver naar achter leunen.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 30-09-2017 17:56 ]

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Bensimpel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:31:
Vraagje, kan het niet zo snel vinden.

Heb een vlucht geboekt met Air France vanaf CDG naar Mex, in de bovenverdieping hebben ze Duo seats, je hebt dus 1 buurman/buurvrouw naast je. Betekend dit dat in dit geval er niemand naast me zit?

Ik wil zo comfortabel mogelijk reizen naar Mexico, tips?

Zie screenshot van mijn stoelkeuze.

[afbeelding]
89A dus, is dit een goede stoel?
Vliegtuig is een A380 van Air France.
https://www.seatguru.com/...V2.php?flightno=178&date=

Voila :P

R.D50

Bensimpel

Positieve meneer

Daar ben ik al naar aan het kijken, maar nergens zo ver kunnen vinden of die stoel dan gewoon leeg is naast me :P

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2