Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 248 Laatste
Acties:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat weet je pas als je in de lucht bent of er niemand naast je zit :P als je het zeker wil weten koop je die 2e stoel ook ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Bensimpel

Positieve meneer

mrsar schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:10:
Dat weet je pas als je in de lucht bent of er niemand naast je zit :P als je het zeker wil weten koop je die 2e stoel ook ;)
DUO Seat
Reserve a seat in a row of two. You are guaranteed to travel with just one neighbor. Standard recline and comfort.

mischien ff webcare van airfrance pingen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ze noemen het een 'duo seat' omdat je bij rij 11 t/m 51 met een 3-4-3 setup zit. Dat is minder tof als je als stelletje op reis bent. Dus presenteren ze twee stoelen naast elkaar als iets speciaals, waar je waarschijnlijk weer extra voor betaalt. Het heeft niks te maken met of de stoel naast je wel of niet wordt verkocht.
Bensimpel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:31:
Ik wil zo comfortabel mogelijk reizen naar Mexico, tips?
La premiere en als daar geen stoel meer beschikbaar is rij 60 t/m 73 in business ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 30-09-2017 18:14 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Bensimpel

Positieve meneer

Gizz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:14:
Ze noemen het een 'duo seat' omdat je bij rij 11 t/m 51 met een 3-4-3 setup zit. Dat is minder tof als je als stelletje op reis bent. Dus presenteren ze twee stoelen naast elkaar als iets speciaals (waar je waarschijnlijk weer extra voor betaalt).

[...]

La premiere en als daar geen stoel meer beschikbaar is rij 60 t/m 73 in business ;)
ah thanks voor de goede antwoord, nu snap ik het. Imho de 40 euro niet waard,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha, jij dacht twee stoelen voor de prijs van één te krijgen. Dacht 't ook niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Bensimpel

Positieve meneer

CyBeR schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:24:
Haha, jij dacht twee stoelen voor de prijs van één te krijgen. Dacht 't ook niet.
Haha, dat zou wel mooi zijn :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bensimpel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:12:
[...]

DUO Seat
Reserve a seat in a row of two. You are guaranteed to travel with just one neighbor. Standard recline and comfort.

mischien ff webcare van airfrance pingen :+
Twee stoelen kopen gaat stuk beter werken ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06

Grouchy

meep meep

Gizz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:14:
Dit.
Zijn AF premium economy dus je zit in een shell waarbij de stoel beweegt.
Genoeg breedte en voetruimte maar heel uncomfortabel als je probeert te slapen ofzo; de stoelen gaan niet naar achteren, maar 'slide down'
Had altijd rugklachten na afloop :(
Zou zeker vragen wat een upgrade kost in CDG :)

[edit]
En misschien krijg je wel een plane swap:
https://twitter.com/airlivenet/status/914167754734866432

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 30-09-2017 19:24 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Borromini schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:50:
[...]

Twee stoelen kopen gaat stuk beter werken ;)
Is dat wel zo? Als je twee stoelen koopt, maar er checkt maar één reiziger in, dan kan die tweede stoel toch gewoon aan iemand anders toegewezen worden?

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:18:
[...]

Is dat wel zo? Als je twee stoelen koopt, maar er checkt maar één reiziger in, dan kan die tweede stoel toch gewoon aan iemand anders toegewezen worden?
Daar zijn manieren voor. Een 2e stoel kopen is bijvoorbeeld de manier om heel dikke passagiers mee te krijgen. Also, je kunt gewoon 2x inchecken natuurlijk.

• Saus
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:24:
Maar als hij die €40 betaald voor die stoel en de B stoel laat hij leeg, moet diegene die de B stoel wil hebben ook die 4 tientjes betalen?

Want wie zou dat doen (om dan nog naast een vreemde te zitten). Dus misschien dat je het zo alsnog kan proberen af te dwingen :+ ;)

• CyBeR
  • Niet online
Saus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:24:
[...]

Maar als hij die €40 betaald voor die stoel en de B stoel laat hij leeg, moet diegene die de B stoel wil hebben ook die 4 tientjes betalen?
Ja? Het gaat er om dat je in een rij van 2 zit.
Want wie zou dat doen (om dan nog naast een vreemde te zitten).
Iedereen die alleen reist?

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06

Grouchy

meep meep

Saus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:24:
[...]

Want wie zou dat doen (om dan nog naast een vreemde te zitten). Dus misschien dat je het zo alsnog kan proberen af te dwingen :+ ;)
Er kunnen OPUPS plaatsvinden & FF met status kunnen die stoelen meestal voor niks selecteren.
Meestal kun je met de app tot 45 minuten van te voren wijzigen. Dat kan ook een idee zijn als de vlucht aardig leeg is.

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 30-09-2017 19:27 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48

dbzfan

Nee.

Collega zou 26/9 met AirBerlin van LAX naar DUS reizen, echter werd die vlucht een dag van te voren gecanceld ivm het faillissement van AB. Ze heeft vervolgens op eigen kosten een vlucht met WOW air moeten boeken. Ik vroeg me af, valt dit nog ergens op te verhalen?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 18:23
Per creditcard betaald? Dan kun je het aankoopbedrag van AB verhalen op de CC maatschappij. Is mij ook gelukt toen SkyEurope uit Slowakije en Skywise uit Zuid Afrika failliet gingen en ik niet kon vliegen.

Ging het trouwens om de terugreis van een retour? In dat geval weet ik niet hoe ze daar mee om gaan. In mijn geval ging het beide keren om een enkele reis.

[ Voor 27% gewijzigd door Napsju op 30-09-2017 21:58 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:47

Garyu

WW

RenaldoN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:10:
ik heb het nog even nagekeken maar de 35min overstap is op de terugreis. mocht ik deze missen is dat persoonlijk niet zo'n probleem.

Heen 50min overstap op zurich AMS-ZRH ZRH-LED LX737 - LX1310
terug 35min overstap op Wenen DME-VIE VIE-AMS OS602 - OS375

ik denk dat ik het maar gewoon ga boeken. mocht ik toch de terugvlucht missen is dit een minder groot proleem dan de heenreis
Ah met Austrian inderdaad in dit geval G->F, daar staan vrijwel nooit rijen van meer dan vijf minuten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

dbzfan schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:13:
Collega zou 26/9 met AirBerlin van LAX naar DUS reizen, echter werd die vlucht een dag van te voren gecanceld ivm het faillissement van AB. Ze heeft vervolgens op eigen kosten een vlucht met WOW air moeten boeken. Ik vroeg me af, valt dit nog ergens op te verhalen?
Het gecancelde ticket, daarvoor krijgt ze het geld terug. Het WOW ticket (of het prijsverschil) in principe niet. Theoretisch recht op geld welteverstaan, want aangezien AB failliet is kan ze in de rij gaan staan bij de schuldeisers. Als ze met creditcard heeft betaald dan kan ze daar het geld terugvragen, aangezien ze iets heeft betaald maar het product nooit heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hij is weggegaan voor €5400, als de website is bijgewerkt op basis van de offline-veiling. Dat lijkt een beetje tegen te vallen:
De verwachtingen voor dit kavel tijdens de veiling zijn hooggespannen. Zowel KLM als Madurodam hopen dat het vliegtuig voor een zo hoog mogelijke prijs afgehamerd wordt. In verband met het unieke object en de te verwachten internationale aandacht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Garyu schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:32:
[...]

Het gecancelde ticket, daarvoor krijgt ze het geld terug.
Weet je dat zeker? Hier zeggen ze dat je het waarschijnlijk kwijt bent:
Door het faillissement van Air Berlin zijn ongeveer 100.000 klanten hoogstwaarschijnlijk hun geld kwijt. Volgens een woordvoerder van het bedrijf gaat het met name om mensen die voor 15 augustus - de dag van de faillissementsaanvraag - een ticket hadden gekocht voor een verre bestemming van de Duitse luchtvaartmaatschappij.
https://nos.nl/artikel/21...-zijn-hun-geld-kwijt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-08 20:03
Net bij KLM een upgrade kunnen doen van Y naar Y+ voor jawel, €0,40. Betreft een korte Europese vlucht, maar vraag me toch af hoe ze bij die 40 cent komen. Je zou denken, doe het dan gratis of juist voor meer toch?

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 01-10-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cordonbleu schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:42:
Net bij KLM een upgrade kunnen doen van Y naar Y+ voor jawel, €0,40. Betreft een korte Europese vlucht, maar vraag me toch af hoe ze bij die 40 cent komen. Je zou denken, doe het dan gratis of juist voor meer toch?
Is afrondingsprobleem wat KLM heeft. Heb ook vaak enkele centen betaald.

Ze kunnen inderdaad beter zeggen dat alles < 1,00 niet betaalt hoeft te worden, maar de KLM systemen komen nou eenmaal uit het jaar kruik. De AF site heeft deze problemen niet

Al meerdere keren gezegd: Gebruik niet die KLM meuk, maar log in op de veel betere Air France site. Meer opties, overzichtelijk, sneller en vaak nog goedkoper ook.
GlowMouse schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Hij is weggegaan voor €5400, als de website is bijgewerkt op basis van de offline-veiling. Dat lijkt een beetje tegen te vallen:

[...]
Gewoon superslecht georganiseerde veiling, met veel te weinig aandacht.

Deze is afgehamerd op 540,-

https://www.troostwijkauc...r-bbq/03-25302-0-4571094/

Die dingen kosten 2500,- 8)7

Met de juiste exposure had die MD-11 zeker meer opgebracht.

EDIT:

Hehe, voor 2 personen een reis, hotel, eten in sterrentent + een IWC horloge voor 5000,-

https://www.troostwijkauc...t-iwc/03-25302-0-4571097/

Denk dat er iemand bij Troostwijk veilingen flink op zijn flikker heeft gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 01-10-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PWM schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:54:
[...]

Hehe, voor 2 personen een reis, hotel, eten in sterrentent + een IWC horloge voor 5000,-

https://www.troostwijkauc...t-iwc/03-25302-0-4571097/

Denk dat er iemand bij Troostwijk veilingen flink op zijn flikker heeft gekregen.
Wel een mooi stukje:
We are sure you will forget the time during this trip.
Dit had denk ik iets in de trant van onvergetelijk moeten zijn, maar nu staat er dat ze zeker zijn dat je de herinneringen zult vergeten. :'(
His Royal Highness King Willem Alexander
Nog een klein foutje qua titulatuur, het zou natuurlijk moeten zijn 'His Majesty the King'.

Om het toch ontopic (en binnen budget) te houden wordt er gelukkig wel gevlogen met lowcostmaatschappij Transavia :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

Dit had denk ik iets in de trant van onvergetelijk moeten zijn, maar nu staat er dat ze zeker zijn dat je de herinneringen zult vergeten. :'(
Ze bedoelen dat je de tijd uit het oog gaat verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand wel eens op Miami airport geslapen? Er zit maar 1 hotel op het vliegveld en deze krijgt nou niet bepaald lekkere reviews. Is het het waard om 20 minuten verder te kijken?
CyBeR schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Ze bedoelen dat je de tijd uit het oog gaat verliezen.
Bij een trip waar je een IWC krijgt :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 01-10-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:22:

Ja dat stukkie is geschreven door een of ander marketingwonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:57
GlowMouse schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:44:
Hij is weggegaan voor €5400, als de website is bijgewerkt op basis van de offline-veiling.
Nee, voor 16.000: http://telegraaf.nl/t/29427692

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
PWM schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:22:
Iemand wel eens op Miami airport geslapen? Er zit maar 1 hotel op het vliegveld en deze krijgt nou niet bepaald lekkere reviews. Is het het waard om 20 minuten verder te kijken?

[...]

Er zitten genoeg hotels daar in de directe omgeving met (gratis) hotel shuttle toch? Dat kreeg ik tenminste te zien toen ik half jaartje geleden daar naar hotels keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:51:
[...]

Bron: https://www.nu.nl/lifesty...hol-niet-meer-gratis.html

Moet ik uit het vetgedrukte opmaken dat ook de drop-off/kiss&ride zone gesloten is? Of blijft die wel gewoon bestaan? Dus die plek waar je direct passagiers kunt laten uitstappen en meteen weer wegrijden?
en als je iemand wilt ophalen, dan moet je de auto parkeren in de garage? Is het nog mogelijk mensen op te pikken zonder te parkeren in de garage?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:57
oohh schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Er zitten genoeg hotels daar in de directe omgeving met (gratis) hotel shuttle toch? Dat kreeg ik tenminste te zien toen ik half jaartje geleden daar naar hotels keek.
Ja, al die grote Amerikaanse luchthavens zijn omgeven door hotels met shuttle. Ik zou wel even goed op Google maps kijken of je niet toevallig exact aan het einde van de runway ligt. En mocht je heel veel moeite willen doen: de nieuwste hotels zijn vaak het beste geïsoleerd qua geluid.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:54
jeanj schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:00:
[...]
en als je iemand wilt ophalen, dan moet je de auto parkeren in de garage? Is het nog mogelijk mensen op te pikken zonder te parkeren in de garage?
Jazeker, met de trein! :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd1 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:10:
[...]

Weet je dat zeker? Hier zeggen ze dat je het waarschijnlijk kwijt bent:

[...]

https://nos.nl/artikel/21...-zijn-hun-geld-kwijt.html
Zoals gezegd, theoretisch recht op geld terug. Bij faillissement zul je echter niet alleen je gelijk moeten halen, je zult ook achteraan in de rij mogen gaan staan bij alle andere schuldeisers. M.a.w. praktische kans op geld terug loopt tegen 0. De enige praktische mogelijkheid is om het via de creditcardmaatschappij te spelen. Dat was destijds bij SkyEurope tenminste mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 02-10-2017 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb altijd problemen met het beveiligingspersoneel op Schiphol. Vorig jaar vlogen we naar Noorwegen, we stonden toen in de rij bij de scanner en toen stond er opeens een grappenmaker van de beveiliging in mijn broekzak te grabbelen omdat ik daar nog een paspoort in had zitten ...

Altijd als ik daar aankom is het raak. Ik ben slechtziend en loop daarom met een rood-wit gestreepte stok. De stok mag niet mee door de scanner, die moet met de handbagage mee. Maar die lui bij de scanner snappen er geen zak van. Ook na herhaaldelijk zeggen dat ik niets zie blijven ze maar wijzen en zeggen dat ik mijn voeten op de gele vlakken moet plaatsen. Dit is heel frustrerend en elke keer als ik daar kom is het hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aangaande dat eerste: altijd je zakken controleren voor je een scanner in loopt. Dat heeft niks met slecht zicht te maken; ik kan ook niet zien of er nog wat in zit, dat moet je voelen.

Voor dat tweede: reis je alleen of heb je iemand bij je die je daarbij kan helpen? Verder denk ik dat zo lang mogelijk je stok bij je houden totdat de medewerker die de scanner bemant dat ziet kan helpen. Dát is waaraan ziende mensen slechtzienden herkennen namelijk; zonder zoiets ben je voor die persoon gewoon een idioot die niet doet wat 'm gezegd wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:59:
Aangaande dat eerste: altijd je zakken controleren voor je een scanner in loopt. Dat heeft niks met slecht zicht te maken; ik kan ook niet zien of er nog wat in zit, dat moet je voelen.
Dat is precies de reden dat ik mijn slechte zicht pas in de tweede alinea noem. En het is inderdaad geheel mijn fout dat ik mijn paspoort in mijn zak laat zitten, maar dat is geen reden om zonder waarschuwing in de broekzakken van passagiers te gaan graaien.
Voor dat tweede: reis je alleen of heb je iemand bij je die je daarbij kan helpen? Verder denk ik dat zo lang mogelijk je stok bij je houden totdat de medewerker die de scanner bemant dat ziet kan helpen. Dát is waaraan ziende mensen slechtzienden herkennen namelijk; zonder zoiets ben je voor die persoon gewoon een idioot die niet doet wat 'm gezegd wordt.
Ik reis altijd samen, aangezien ik het vliegveld niet alleen kan navigeren. Als ik met mijn stok naar de scanner toe loop worden ze ook boos, dus dat werkt niet echt. Daarnaast blijf ik terwijl ik de scanner in loop en in de scanner sta continue benadrukken dat ik blind ben.

Het probleem is denk ik dat het een stressvolle situatie is en dat de medewerkers op de autopiloot draaien. Als je van het patroon afwijkt kunnen ze daar niet zoveel mee. Met andere woorden, de betreffende medewerkers zouden beter opgeleid moeten worden, zodat dit één van de bekende situaties wordt waar een goede oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

Spotter

Lichtnicht

RenaldoN schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:38:
mensen hier ervaring met een overstap op Wenen van maar 35Min ?
ik ben aan het kijken voor een vlucht naar Moskou die met overstap in Wenen het goedkoopst is maar persoonlijk zou ik zeggen dat 35min nogal kort is. op de heenweg heb ik 50min de tijd op Zurich om over te stappen.
Yup, 3x gedaan, ook steeds rond de 35min. Eerste keer was ik flink zenuwachtig, maar iedere keer zonder haasten gehaald. Gewoon doorlopen en je kan zo de volgende kist in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Blubber schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Dat is precies de reden dat ik mijn slechte zicht pas in de tweede alinea noem. En het is inderdaad geheel mijn fout dat ik mijn paspoort in mijn zak laat zitten, maar dat is geen reden om zonder waarschuwing in de broekzakken van passagiers te gaan graaien.
Eens, maar ik vraag me af of je niet een waarschuwing gemist hebt. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar doen. Zo wel is dat écht heel slecht namelijk. (En ik ben ook al niet zo tevreden over de security op Schiphol; die krijgen van mij een dikke onvoldoende.)
Ik reis altijd samen, aangezien ik het vliegveld niet alleen kan navigeren. Als ik met mijn stok naar de scanner toe loop worden ze ook boos, dus dat werkt niet echt. Daarnaast blijf ik terwijl ik de scanner in loop en in de scanner sta continue benadrukken dat ik blind ben.
Ok. En heb je aan de verschillende medewerkers die je tegen komt (die je naar een rij dirigeren, die achter de bakken staan) gevraagd om je te begeleiden?
Het probleem is denk ik dat het een stressvolle situatie is en dat de medewerkers op de autopiloot draaien. Als je van het patroon afwijkt kunnen ze daar niet zoveel mee. Met andere woorden, de betreffende medewerkers zouden beter opgeleid moeten worden, zodat dit één van de bekende situaties wordt waar een goede oplossing voor is.
Die medewerkers moeten zéker beter opgeleid worden. Niet alleen voor dit soort situaties maar ook gewoon om efficienter te zijn en beter te herkennen wat wél en géén probleem is om mee te nemen in een tas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Eens, maar ik vraag me af of je niet een waarschuwing gemist hebt. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar doen. Zo wel is dat écht heel slecht namelijk. (En ik ben ook al niet zo tevreden over de security op Schiphol; die krijgen van mij een dikke onvoldoende.)
In dit geval kwam de medewerker van achter terwijl ik mijn meuk in een bak stond te laden. Het kan inderdaad zijn dat ik iets gemist heb, maar aangezien het achter me stond weet ik het niet zeker.
Ok. En heb je aan de verschillende medewerkers die je tegen komt (die je naar een rij dirigeren, die achter de bakken staan) gevraagd om je te begeleiden?
Specifiek omdat de beveiliging altijd een probleem is vraag ik altijd assistentie van Schiphol aan, ook als ik samen met iemand op reis ben. Deze persoon loopt dan mee van de incheck balie tot de gate en verteld ook de beveiligingsmedewerker bij de scanner wat de situatie is. Die boodschap komt simpelweg niet goed over. Het probleem is volgens mij dat ze het wel horen maar gewoon niet weten wat ze ermee moeten, gebrekkige training dus.
Die medewerkers moeten zéker beter opgeleid worden. Niet alleen voor dit soort situaties maar ook gewoon om efficienter te zijn en beter te herkennen wat wél en géén probleem is om mee te nemen in een tas.
Eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Blubber schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

In dit geval kwam de medewerker van achter terwijl ik mijn meuk in een bak stond te laden. Het kan inderdaad zijn dat ik iets gemist heb, maar aangezien het achter me stond weet ik het niet zeker.
Dat lijkt me sowieso te vroeg voor een dergelijke interactie. Wellicht iemand die probeerde behulpzaam te zijn maar dat niet echt op de goede manier deed. (Of gewoon iemand die probeerde je portemonnaie te jatten natuurlijk.)
Specifiek omdat de beveiliging altijd een probleem is vraag ik altijd assistentie van Schiphol aan, ook als ik samen met iemand op reis ben. Deze persoon loopt dan mee van de incheck balie tot de gate en verteld ook de beveiligingsmedewerker bij de scanner wat de situatie is. Die boodschap komt simpelweg niet goed over. Het probleem is volgens mij dat ze het wel horen maar gewoon niet weten wat ze ermee moeten, gebrekkige training dus.
Ja, als je al die moeite al neemt dan heb ik ook geen ideeën meer. Volgens mij doe je dan al alles wat er te doen is.

Misschien volgende keer in een rolstoel aan komen? Daar nemen ze altijd extra tijd voor.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:02:
Misschien volgende keer in een rolstoel aan komen? Daar nemen ze altijd extra tijd voor.
Ja, het ironische is dat ze mij bij de assistentiebalie altijd in een rolstoel willen duwen, maar ik sla die uitnodiging altijd af. Maar misschien is er een reden dat ze het zo proberen te doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Blubber schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Ja, het ironische is dat ze mij bij de assistentiebalie altijd in een rolstoel willen duwen, maar ik sla die uitnodiging altijd af. Maar misschien is er een reden dat ze het zo proberen te doen ...
Volgende keer misschien proberen… Beetje stom dat 't moet maar als 't helpt, helpt 't.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2017 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:) Retourtje AMS-TXL via FRA geboekt op 16 november. 2x 747 vliegen voor € 375.
Het was ook nog een optie geweest om een retourtje op verschillende dagen te doen en voor de retourvlucht/reis dezelfde dag iets anders te regelen, maar toch hiervoor besloten.
Een keer upper deck, een keer rij 1.

Woei! Ik "moest" nog een keer 747 vliegen en dit was een mooie kans *O*

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Vraagje voor de pros. Ik heb een non-refund ticket van KLM voor Mexico volgende week. Door de aardbeving is mijn meeting geannuleerd en ga ik geen gebruik maken van de ticket. Nu kan ik deze via Amex laten annuleren maar krijg daarvoor geen refund of wat dan ook. Is er een manier/truc om nog iets uit dit retourtje te halen zonder te vliegen? Al is het maar wat miles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vraag bij KLM een refund van de belastingen aan. Verder kom je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:22:
Vraag bij KLM een refund van de belastingen aan. Verder kom je niet.
Top - daar had ik niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dus nog voordat je de scanner in ging werd je al betast? Dat is wel heel vreemd, want de procedure is volgens mij dat je door de scanner gaat en dat je daarna eventueel (nou ja, meestal) nog wordt beklopt en betast, maar ze vragen dan altijd min of meer expliciet om toestemming (je zou kunnen weigeren maar dan kom je niet verder natuurlijk). Dat je wordt "geholpen" met je spullen in de bak leggen, had misschien toch met jouw specifieke situatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 17:13

mrsar

waar een sar is,is een wodka

het is inderdaad door de scanner, en dan mag je of doorlopen of je wordt gevraagd een stap opzij te nemen naar de daarvoor bedoelde plek en dan doen ze een draagbaar detector scannetje,eventueel fouilleren en tegenwoordig een hand swapje voor bepaalde stoffen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Blubber Als je nou assistentie aanvraagt voor slechtzienden (want dat biedt een maatschappij/luchthaven) dan heb je die problemen niet. Maak gebruik van de faciliteiten die er zijn; wees er niet te trots voor.

Je moest es weten hoeveel mensen er kerngezond zijn maar toch jammeren om een 'rolstoel' omdat ze dan met zo'n golfkarretje tot aan de gate gereden worden en eigenlijk gewoon te lui zijn!
downtime schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:18:
[...]

Hangt ervan af hoe je 't doet. Veel maatschappijen laten een extra stoel (bv. voor een muziekinstrument of voor comfort) toe. Als je 'm zo ook inboekt (meestal moet je er wel voor bellen) krijg je er gewoon twee.

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 02-10-2017 19:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 18:23
Twee stoelen? Doet me toch weer hier aan denken:
Jammer van de slechte kwaliteit. Heerlijke serie!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:06:
@Blubber Als je nou assistentie aanvraagt voor slechtzienden (want dat biedt een maatschappij/luchthaven) dan heb je die problemen niet. Maak gebruik van de faciliteiten die er zijn; wees er niet te trots voor.
Als je mijn posts goed doorleest voordat je een conclusie trekt kom je deze tegen:
Specifiek omdat de beveiliging altijd een probleem is vraag ik altijd assistentie van Schiphol aan, ook als ik samen met iemand op reis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik mag werkgerelateerd weer naar de VS. Zoals gewoonlijk is die beslissing weer erg laat genomen zodat de ticketprijzen alweer behoorlijk zijn. Iemand nog een tip voor de volgende trip:

Maandag eind van de ochtend/ begin middag van Schiphol naar Washington Dulles
Donderdag eind van de dag weer terug.

Extra "eisen" Heenreis moet helaas economy, terugreis mag wel business class. Welke airline is aan te raden? Kan e.e.a. goedkoper door van of naar een alternatief vliegveld te vliegen? Nog andere zaken om rekening mee te houden? Ik heb nog een geldige ESTA van vorig jaar oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ik had mijn klacht over de beveiliging ook gemaild naar Defensie, wat volgens Schiphol het juiste adres is. Net gebeld, en blijkt dat de marechaussee enkel over de regel- en wetgeving gaat maar ze gaan de klacht doorzetten naar de bedrijven die de beveiliging uitvoeren. Wel lekker snel opgepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lithoijen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:54:
Ik mag werkgerelateerd weer naar de VS. Zoals gewoonlijk is die beslissing weer erg laat genomen zodat de ticketprijzen alweer behoorlijk zijn. Iemand nog een tip voor de volgende trip:

Maandag eind van de ochtend/ begin middag van Schiphol naar Washington Dulles
Donderdag eind van de dag weer terug.

Extra "eisen" Heenreis moet helaas economy, terugreis mag wel business class. Welke airline is aan te raden? Kan e.e.a. goedkoper door van of naar een alternatief vliegveld te vliegen? Nog andere zaken om rekening mee te houden? Ik heb nog een geldige ESTA van vorig jaar oktober.
Er zijn weinig direkte vluchten. United vliegt met een 767 in 2-3-2 opstelling, KLM met een 777 in 3-4-3 opstelling. Zonder ervaring met UA of KLM zou ik voor de eerste gaan omdat je meer kans hebt op minder mensen naast je en de business class lijkt wat ruimer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Er zijn weinig direkte vluchten. United vliegt met een 767 in 2-3-2 opstelling, KLM met een 777 in 3-4-3 opstelling. Zonder ervaring met UA of KLM zou ik voor de eerste gaan omdat je meer kans hebt op minder mensen naast je en de business class lijkt wat ruimer.
Je zou nog met Brussels Airlines (A330, in 2-4-2), 10:15AM of United (777 volgens mij in 3-4-3?), 12:00PM vanaf Brussel kunnen kijken. Verder in de buurt vziw geen non-stop vluchten?

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 03-10-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
Maasluip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Coach in de UA 767 is wel echt driewerf ruk hoor. Stoelen van 20 jaar oud, met dito IFE. Ik zou zelf voor KL kiezen. Ik heb deze twee jaar geleden nog op AMS-ORD-AMS gehad :'(

Wordt zelfs de "Ghetto Bird" genoemd. Ik hoop niet dat ze nog met deze eco stoelen vliegen:

Ik ben trouwens wel benieuwd, want hoe boek je een retour met twee verschillende classes? Als je twee enkeltjes boekt, ben je sowieso veel duurder uit. Volgens mij is het gemakkelijkste een mogelijk ook het goedkoopste om gewoon een retour in business te boeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

oohh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:31:
[...]

Coach in de UA 767 is wel echt driewerf ruk hoor. Stoelen van 20 jaar oud, met dito IFE. Ik zou zelf voor KL kiezen. Ik heb deze twee jaar geleden nog op AMS-ORD-AMS gehad :'(

Wordt zelfs de "Ghetto Bird" genoemd. Ik hoop niet dat ze nog met deze eco stoelen vliegen:
[video]

Ik ben trouwens wel benieuwd, want hoe boek je een retour met twee verschillende classes? Als je twee enkeltjes boekt, ben je sowieso veel duurder uit. Volgens mij is het gemakkelijkste een mogelijk ook het goedkoopste om gewoon een retour in business te boeken. :)
Gewoon retour in economy boeken en dan een upgrade op de tweede vlucht nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14
Geen idee hoe dat precies gaat een retour met twee verschillende klasses, dat regelt het reisbureau voor ons (amex). Maar ik kan wel voorkeuren doorgeven, vandaar mijn vraag. In iedergeval bedankt voor jullie inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op dr Air France site kan je ook gewoon retouren boeken in verschillende klasses. Ook op KLM vluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22

Freak187

geen

oohh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:31:
[...]

[video]

United is echt verschrikkelijk. Die 757 van ze waarmee ze op AMS vliegen heeft weliswaar IFE, maar met LCD schermpjes uit de jaren 80 en op de kanalen (stuk of acht) worden constant de films en muziek 'gelooped'.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

United is echt verschrikkelijk. Die 757 van ze waarmee ze op AMS vliegen heeft weliswaar IFE, maar met LCD schermpjes uit de jaren 80 en op de kanalen (stuk of acht) worden constant de films en muziek 'gelooped'.
Met de 767 van United is anders weinig mis. Moderne IFE, en 2-3-2 configuratie met 18.5" breedte. Ik weet alleen niet waar ze nog vliegen UA70 AMS-EWR is nu ook een 757.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

AMS is sowieso een beetje het verdomhoekje van Amerikaanse Legacy carriers heb ik het idee. De AA 767 naar Philadelphia is ook niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

AMS is sowieso een beetje het verdomhoekje van Amerikaanse Legacy carriers heb ik het idee.
Delta vergeten we even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Das waar, ze verslaan zelfs hun partner KLM als ik frequent flyer vrienden mag geloven. Neemt niet weg dat het opmerkelijk is dat United en AA toch redelijk oude meuk naar Schiphol sturen. Ik snap wel dat KLM en Delta een groot deel van de markt hebben, maar als je verder wil in de VS ontkom je soms niet aan AA/United vanwege de hub structuur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:41

4x2

lộn xộn quá

De beveiliging is makkelijker aan het worden op Schiphol, of ik zie dr gewoon te schattig uit :+

AMS-TPE, de 4e keer alweer dit jaar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:54:
[...]

Das waar, ze verslaan zelfs hun partner KLM als ik frequent flyer vrienden mag geloven.
Niet in termen van vluchten vanaf AMS natuurlijk, maar AMS is voor Delta geen verdomhoekje; sterker nog het is een hub voor ze.
Neemt niet weg dat het opmerkelijk is dat United en AA toch redelijk oude meuk naar Schiphol sturen. Ik snap wel dat KLM en Delta een groot deel van de markt hebben, maar als je verder wil in de VS ontkom je soms niet aan AA/United vanwege de hub structuur daar.
Zou ik ook niet stellen, en zeker vanaf AMS niet, juist vanwege Delta. AA/UA en DL hebben in de VS quasi hetzelfde netwerk. De details zijn anders (voor wat betreft wie waar hubs heeft) maar het idee is identiek en de schaalgrootte ook ongeveer. En dan heb je vanaf AMS dus meer aan DL want die vliegen naar meer plaatsen in de VS. En als DL er niet op vliegt, dan wel KL, waardoor je meer verbindingsmogelijkheden hebt. En dan is er ook nog AF die bepaalde steden aanvliegt vanaf dichtbij-gelegen CDG.

Natuurlijk kan 't zo zijn dat een specifieke bestemming niet aangedaan wordt door Delta of een partner, maar dat geldt andersom voor UA/AA ook natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 03-10-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voordeel van Delta in de US, vind ik dan, is de goedkope business class (zij noemen het 1st) als je top tijd boekt (!). Je kan voor grofweg $200,- a $250,- in hun business class plaats nemen op vluchten van 2-3 uur.

Dan heb je dus flinke stoelen en zeeën van ruimte, geen Europese business class. Ik vlieg volgende week 3* met Delta (MIA-ATL, ATL-BNA en BNA-LGA) elk voor ~ $200,- in hun 1st. Zit dan voor de non-FF meteen je bagage bij. Paar weken geleden geboekt.

Dat is wel even wat anders dan KLM Economy Comfort.

EDIT:

Dat is dus in plaats van deze 3-3 opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://renespoints.boardingarea.com/wp-content/uploads/2013/11/Delta-Air-Lines-737-900ER-photos-delta-points-travel-blog-14-500x375.jpg

Deze 2-2:

Afbeeldingslocatie: http://renespoints.boardingarea.com/wp-content/uploads/2013/11/Delta-Air-Lines-737-900ER-photos-delta-points-travel-blog-2-500x375.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 03-10-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:04:
[...]

Niet in termen van vluchten vanaf AMS natuurlijk, maar AMS is voor Delta geen verdomhoekje; sterker nog het is een hub voor ze.
Meer in termen van service.,
Zou ik ook niet stellen, en zeker vanaf AMS niet, juist vanwege Delta. AA/UA en DL hebben in de VS quasi hetzelfde netwerk. De details zijn anders (voor wat betreft wie waar hubs heeft) maar het idee is identiek en de schaalgrootte ook ongeveer.
Mja, het is niet meer zo erg als 20-30 jaar geleden maar je merkt qua verbindingsmogelijkheden op de verschillende hubs echt nog wel of je in Delta, United of AA land bent. Zeker als je naar de kleinere steden wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:53:
[...]
Mja, het is niet meer zo erg als 20-30 jaar geleden maar je merkt qua verbindingsmogelijkheden op de verschillende hubs echt nog wel of je in Delta, United of AA land bent. Zeker als je naar de kleinere steden wil.
Met Delta vlieg ik behalve naar een aantal grote steden (Boston, LA, Seattle, Cincinnati) ook naar de hubs: New York, Atlanta, Detroit, Salt Lake en Minneapolis. Volgens mij ben je dan ook voorzien naar 99% van de andere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Zeker. En AMS zou ik dus onder Delta-land scharen. (Voor wat betreft de yanks -- in werkelijkheid is 't natuurlijk KLM-land.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 03-10-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Blubber schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:56:
Ik heb altijd problemen met het beveiligingspersoneel op Schiphol. Vorig jaar vlogen we naar Noorwegen, we stonden toen in de rij bij de scanner en toen stond er opeens een grappenmaker van de beveiliging in mijn broekzak te grabbelen omdat ik daar nog een paspoort in had zitten ...

Altijd als ik daar aankom is het raak. Ik ben slechtziend en loop daarom met een rood-wit gestreepte stok. De stok mag niet mee door de scanner, die moet met de handbagage mee. Maar die lui bij de scanner snappen er geen zak van. Ook na herhaaldelijk zeggen dat ik niets zie blijven ze maar wijzen en zeggen dat ik mijn voeten op de gele vlakken moet plaatsen. Dit is heel frustrerend en elke keer als ik daar kom is het hetzelfde verhaal.
Mijn vriendin is volledig blind en we reizen 3 keer per jaar via Schiphol, maar ons hoor je niet over de security klagen. Desondanks ik haar begeleid, krijgt ze altijd begeleiding van het security-personeel. Altijd vriendelijk en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 08:12
PWM schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:57:
[...]

Met Delta vlieg ik behalve naar een aantal grote steden (Boston, LA, Seattle, Cincinnati) ook naar de hubs: New York, Atlanta, Detroit, Salt Lake en Minneapolis. Volgens mij ben je dan ook voorzien naar 99% van de andere steden.
Als ik naar deze kaart kijk, dan zie ik inderdaad niet welke steden zouden ontbreken. Overigens zijn alle plaatsen die je noemt hubs van Delta ;)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Thom2289 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:23:
[...]
Mijn vriendin is volledig blind en we reizen 3 keer per jaar via Schiphol, maar ons hoor je niet over de security klagen. Desondanks ik haar begeleid, krijgt ze altijd begeleiding van het security-personeel. Altijd vriendelijk en behulpzaam.
Interessant, blijkbaar kom ik er allen op slechte dagen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bericht van KLM dat mijn vlucht van morgen door de wind waarschijnlijk problemen gaat ondervinden. Dat is de 5de keer dit jaar. Heb ik nu pech, of gebeurt het tegenwoordig vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
PWM schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:32:
Bericht van KLM dat mijn vlucht van morgen door de wind waarschijnlijk problemen gaat ondervinden. Dat is de 5de keer dit jaar. Heb ik nu pech, of gebeurt het tegenwoordig vaker?
Het weer veranderd, het wordt extremer, dus het zal inderdaad vaker voor gaan komen. Wij hebben nu de staartjes van de orkanen die nu hier langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Het weer veranderd, het wordt extremer, dus het zal inderdaad vaker voor gaan komen. Wij hebben nu de staartjes van de orkanen die nu hier langs komen.
Daarnaast wordt er meer gevlogen, dus eventuele problemen kunnen minder soepel opgevangen worden en zorgen dus voor ergere gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Geachte Heer PWM,

Wij moeten u helaas mededelen dat uw vlucht KL1703 Do 05 Oktober 17 AMS-MAD is vertraagd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Wij hebben u omgeboekt naar de volgende vlucht(en):
Nouja, dat is in ieder geval snel opgelost. Omgeboekt naar vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Wat voor korting krijg je tegenwoordig bij div. maatschappijen voor kinderen van 2 tm 11 jaar ?
Kan me herinneren dat we voor onze kids bij BA en KLM zo'n 70% betaalden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
Verwachting morgen is een wind uit het Noord-Westen (310°) met uitschieters tot 80km/u. Vrij lastige hoek met het banenstelsel van Schiphol, omdat je overal flinke crosswind krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ja dat krijg je als de helft van je banen noord/zuid liggen. Dan ben je weinig flexibel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Schiphol heeft in vergelijking met de meeste andere vliegvelden een heel uitgebreid banenstelsel. Maar 100% dekkend is 't nooit tenzij je zo'n cirkelbaan aanlegt waar iemand laatst mee kwam.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:14:
Schiphol heeft in vergelijking met de meeste andere vliegvelden een heel uitgebreid banenstelsel. Maar 100% dekkend is 't nooit tenzij je zo'n cirkelbaan aanlegt waar iemand laatst mee kwam.
Het ontbreekt elke logica. De twee meestvoorkomende windrichtingen in Nederland zijn zuid-west en west. Dat betekent dus dat de bestaande banen (Buitenveldert, Kaag en Aalsmeer) de belangrijkste rol spelen.

Op dit moment wordt de Kaag en Aalsmeer gebruikt voor starten (lekker vandaag laag over de Bijlmer vliegen |:( ) Buitenveldert en Polder worden voor landen gebruikt. En dat bij WZW.

De polderbaan had ook gewoon zuid-west of west moeten liggen.

Overigens gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:30:
[...]
(lekker vandaag laag over de Bijlmer vliegen |:( )
"Vandaag" is niet zo'n punt, tijdens de herdenking later vanavond wordt om dat gebied heen gevlogen.
Overigens gefeliciteerd *O*
Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Nouja, dat is in ieder geval snel opgelost. Omgeboekt naar vanavond.
Mooi, volgens mij kun je meteen 50% EU261 cashen.
(of is dit echt weer-gerelateerd -> force majeure?)

[ Voor 9% gewijzigd door ErnstH op 04-10-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-08 09:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tripje naar Dubai geboekt voor over twee weken, met Emirates. Economy dit keer, meerprijs van Business (vijfvoudige prijs) vond ik wat té en voor die 6,5 uur valt het in zo'n A380 nog best wel te overleven, zeker omdat we overdag vliegen. Voor het verschil kan ik de rest van de vakantie bekostigen 8)7 Helaas moet je tegenwoordig ook bij Emirates al bijbetalen als je voor het inchecken een stoel wil selecteren (tenzij je een flexticket boekt)
Is het nog de moeite waard om voor 85 euro een voorkeursstoel (voorste rij) te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je een bulkheadrij wilt zou ik dat doen ja, want die gaan bijna gegarandeerd pleite zijn tegen de tijd dat je incheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 20:20
Ik weet niet of je het per se wil of wat je lengte is, maar de economy stoelen in de A380 van Emirates hebben, naar mijn mening, genoeg beenruimte voor die vlucht.

Of je moet de nachtvlucht hebben (EK150), dan is het wellicht het overwegen waard.
Ik moet leren lezen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Hompu op 04-10-2017 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vanavond op RTLZ:

Backstage Bij De Langste Vlucht Ter Wereld • 20:30 - 22:00 •

Documentaire waarin we achter de schermen meekijken tijdens een van de langste passagiersvluchten ter wereld, die van Londen naar Sydney. Het cabinepersoneel wordt gevolgd tijdens hun werkzaamheden in de Airbus A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Daniel Goede timing. :P Ik vlieg over een paar weken richting Dubai, ook met Emirates maar dan de nachtvlucht.

@TheBleeder Goed om te weten! Ik ben redelijk groot dus dat zou wel fijn zijn. Begin dit jaar nog met Transavia gevlogen en daar heb ik blauwe knieën aan overgehouden. Zo klote heb ik nog nooit gezeten. Als dat ook zo zou zijn richting Dubai dan kan ik wel janken. :p

Klopt het nou dat je bij Emirates geen aparte ruimbagage hoeft bij te kopen? Heb het geboekt via Tui dus ik moet nog wel kijken of het Special, Saver of Flex (Plus) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:58:
Klopt het nou dat je bij Emirates geen aparte ruimbagage hoeft bij te kopen? Heb het geboekt via Tui dus ik moet nog wel kijken of het Special, Saver of Flex (Plus) is.
Waarom zou je via TUI boeken? Of is het een pakket?

Mijn moeder had laatst een Transavia ticket gekocht via Cheaptickets. Geen idee waarom. Net zo duur en vervolgens ben je werkelijk waar alle flexibiliteit kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:09:
[...]

Mijn moeder had laatst een Transavia ticket gekocht via Cheaptickets. Geen idee waarom. Net zo duur en vervolgens ben je werkelijk waar alle flexibiliteit kwijt.
En gelijk is er nog een partij die de beschikking krijgt over je persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:58:
Goed om te weten! Ik ben redelijk groot dus dat zou wel fijn zijn. Begin dit jaar nog met Transavia gevlogen en daar heb ik blauwe knieën aan overgehouden. Zo klote heb ik nog nooit gezeten. Als dat ook zo zou zijn richting Dubai dan kan ik wel janken. :p
Beenruimte op korte vluchtjes binnen Europa is aanzienlijk minder dan die op ICA-vluchten. Als je niet veel langer bent dan 1.80, zul je van te weinig beenruimte echt geen last hebben bij Emirates. Hoogstens van een te smalle stoel als je naast een zeer corpulent persoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Pakket idd. Was bizar veel goedkoper dan hotel en vlucht apart boeken.
prijk schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:24:
[...]
Beenruimte op korte vluchtjes binnen Europa is aanzienlijk minder dan die op ICA-vluchten. Als je niet veel langer bent dan 1.80, zul je van te weinig beenruimte echt geen last hebben bij Emirates. Hoogstens van een te smalle stoel als je naast een zeer corpulent persoon zit.
Mooi, thanks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:29

Chrisjuh_15

Facta non verba

Daniel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:39:
Tripje naar Dubai geboekt voor over twee weken, met Emirates. Economy dit keer, meerprijs van Business (vijfvoudige prijs) vond ik wat té en voor die 6,5 uur valt het in zo'n A380 nog best wel te overleven, zeker omdat we overdag vliegen.
Laat me weten hoe het was, ik vlieg half november met dezelfde vlucht en ben benieuwd hoe de A380 van Emirates is voor iemand van 1,94m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 03:57
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Laat me weten hoe het was, ik vlieg half november met dezelfde vlucht en ben benieuwd hoe de A380 van Emirates is voor iemand van 1,94m :P
1.95m hier. Vorig jaar met Emirates gevlogen, en ik vond de A380 goed te doen in economy. Meer beenruimte en bredere stoelen dan hun 777, waarin je aanzienlijk krapper zit als je wat groter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

Ik heb laatst een vlucht geboekt via een site van derde bij de KLM omdat ik bij de KLM geen bagage kon bijboeken (want het was een code sharing uitgevoerd door Air Malta). Bij Air Malta was de vlucht ruim 140 euro duurder op dat moment. Op KLM site stond vrolijk dat ik mijn bagage maar moest regelen op de luchthaven. Uiteindelijk dus via een site van derde mijn KLM ticket kunnen kopen met bagage voor een schappelijke prijs voor de bagage. Die site was de vlucht wel €10 duurder maar ik hoefde geen €10 te betalen om te mogen betalen (bij de KLM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 18:13
[...]

Vraag of de nooduitgangstoelen beschikbaar zijn. Ik heb ik hier tot nu toe elke keer gebruik van gemaakt op een vlucht van Emirates met de A380. Overigens moet je het niet vervelend vinden als er af en toe mensen hun benen komen strekken, overigens weten ze snel genoeg dat die "ruimte" jouw ruimte is als jij daar lekker languit ligt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Rebel-Rebel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:14:
Overigens moet je het niet vervelend vinden als er af en toe mensen hun benen komen strekken
AF EN TOE? Man, ik ben gestopt op nooduitgang plekken op long-haul precies om die reden. Het lijkt soms wel een Amsterdamse kroeg op vrijdagavond.

Als je mazzel hebt let de crew er een beetje op (naar de US mag het zelfs officieel niet), maar anders is het een komen en gaan van mensen. Die voor je neus gaan rekken en strekken in hun huispak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 18:13
PWM schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

AF EN TOE? Man, ik ben gestopt op nooduitgang plekken op long-haul precies om die reden. Het lijkt soms wel een Amsterdamse kroeg op vrijdagavond.

Als je mazzel hebt let de crew er een beetje op (naar de US mag het zelfs officieel niet), maar anders is het een komen en gaan van mensen. Die voor je neus gaan rekken en strekken in hun huispak :+
:X :X ik heb enkel meerdere malen dezelfde longhaul richting Azië gevlogen en er 'nooit echt' last van gehad. Herinner me nog wel een vent die bij de nooduitgang vanalles zat te doen, denk aan voet er op en strekken, met je handen op de rode hendel, op die uitsparing willen zitten...toen heb ik hem vriendelijk verzocht te vertrekken..de pursers waren me hier dankbaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Misschien is het iets wat vooral richting het Westen gebeurt :p

Blij dat ik gisteren naar Madrid ben vertrokken. Ziet er allemaal nog niet best uit op Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-08 09:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Ik ben 1.86, en zit op zich prima. Slapen is geen sprake van maar dat ligt aan mij (zelfs in full flat business slaap ik maar half) en daarom kiezen we bewust voor dagvluchten als de business class onbetaalbaar is zoals nu.
Het gebrek aan breedte en ruimte tijdens het eten vind ik nog het irritantst, maar voor de rest is er goed mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Even een vraagje aan de reizigers met Lufthansa en Austrian Airlines. Hoe zit het met de carry-on bagage regels? Op de website staat dat je 8kg mee mag nemen. Nou reis ik normaliter met KLM/Air France en daar is het 12kg, maar ik ben hierop nog nooit gecheckt.
Hoe zit dit bij Lufthansa/Austrian? Misschien nog tips? Wat gebeurt er als je toch meer dan 8kg bij je hebt?

Echt bizar hoe een beter netwerk Lufthansa heeft in Oost- en Zuid-Europa en dan ook nog eens een stuk goedkoper dan met SkyTeam/codeshares van KLM/AF.
Pagina: 1 ... 14 ... 248 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2