All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Op Wenen wordt weleens gewogen, maar dat is dan alleen je koffer. Dat wordt gecontroleerd vóór je door de security gaat, dus je wordt dan vriendelijk verzocht je koffer alsnog in te checken. Als je dan nog een laptoptas o.i.d. hebt wordt die niet gewogen. Komt echter vrijwel nooit voor. Gewoon niet meer dan 8kg in je koffertje en dan is het allemaal wel prima.Servertje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:06:
Even een vraagje aan de reizigers met Lufthansa en Austrian Airlines. Hoe zit het met de carry-on bagage regels? Op de website staat dat je 8kg mee mag nemen. Nou reis ik normaliter met KLM/Air France en daar is het 12kg, maar ik ben hierop nog nooit gecheckt.
Hoe zit dit bij Lufthansa/Austrian? Misschien nog tips? Wat gebeurt er als je toch meer dan 8kg bij je hebt?
Echt bizar hoe een beter netwerk Lufthansa heeft in Oost- en Zuid-Europa en dan ook nog eens een stuk goedkoper dan met SkyTeam/codeshares van KLM/AF.
Heel strict zijn ze verder niet, integendeel, beide maatschappijen zijn meer dan prima om mee te vliegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 05-10-2017 12:34 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Arrne schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:42:
[...]
1.95m hier. Vorig jaar met Emirates gevlogen, en ik vond de A380 goed te doen in economy. Meer beenruimte en bredere stoelen dan hun 777, waarin je aanzienlijk krapper zit als je wat groter bent.
Rebel-Rebel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Vraag of de nooduitgangstoelen beschikbaar zijn. Ik heb ik hier tot nu toe elke keer gebruik van gemaakt op een vlucht van Emirates met de A380. Overigens moet je het niet vervelend vinden als er af en toe mensen hun benen komen strekken, overigens weten ze snel genoeg dat die "ruimte" jouw ruimte is als jij daar lekker languit ligt
Dit komt wel goed dus, thanks!Daniel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
Ik ben 1.86, en zit op zich prima. Slapen is geen sprake van maar dat ligt aan mij (zelfs in full flat business slaap ik maar half) en daarom kiezen we bewust voor dagvluchten als de business class onbetaalbaar is zoals nu.
Het gebrek aan breedte en ruimte tijdens het eten vind ik nog het irritantst, maar voor de rest is er goed mee te leven.
ERROR FARE: Many European cities to New York, USA from only €103 roundtrip
Of voor 232 euro naar Sao Paulo of Rio de Janeiro, vanuit diverse Europese steden: http://www.secretflying.c...es-brazil-e232-roundtrip/Piet91 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:45:
Als men nog über goedkoop naar New York wil:
ERROR FARE: Many European cities to New York, USA from only €103 roundtrip
Ook supercheap, normaal ga je die tickets niet vinden voor die prijzen
Wordt een duur grapje voor Royal Air Maroc zo (beiden zijn van hun)
Virussen? Scan ze hier!
Reden: enkeltje geboekt
Het lijstje met SSSS passagiers lag gewoon voor haar neusNapsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:13:
Dat werd je verteld of daar ga je van uit? Meestal delen ze dit soort informatie niet.
Ik vlieg voornamelijk op China en heb exact dezelfde ervaring op nooduitgang stoelen.PWM schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:52:
Misschien is het iets wat vooral richting het Westen gebeurt
Blij dat ik gisteren naar Madrid ben vertrokken. Ziet er allemaal nog niet best uit op Schiphol
Tegenwoordig boek ik die ook niet meer (1.98 lang maar zit liever krapper dan daar).
Iemand een idee waarom ik stoelen niet meer met KLM app kan reserveren?
Dan kan voorheen nog altijd wel maar nu dus niet meer...
Krijg op alle 4 de vluchten melding dat het niet kan.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Was dat met KLM?NickH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:00:
Op onze terugvlucht vanaf Denpasar (Bali) eindelijk mijn award miles die ik met zakenreizen heb gekregen eens nuttig kunnen inzetten: vlak na het opstijgen vroeg de purser of ik een upgrade naar business wilde. Na enige onderhandeling kregen we twee upgrades voor de prijs van één (want huwelijksreis (zei hij...)). Veel plezier van gehad!
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Emirates economy in A380 was voor mij prima te doen. Ben wel fan van emergency exit stoelen. De 'uitrekkers' stoor ik me niet zo aan.Daniel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
Ik ben 1.86, en zit op zich prima. Slapen is geen sprake van maar dat ligt aan mij (zelfs in full flat business slaap ik maar half) en daarom kiezen we bewust voor dagvluchten als de business class onbetaalbaar is zoals nu.
Het gebrek aan breedte en ruimte tijdens het eten vind ik nog het irritantst, maar voor de rest is er goed mee te leven.
Vlucht is waarschijnlijk meer dan een bepaald percentage geboekt, dan zetten ze dat dicht.Saffie_time schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:20:
[...]
Iemand een idee waarom ik stoelen niet meer met KLM app kan reserveren?
Dan kan voorheen nog altijd wel maar nu dus niet meer...
Krijg op alle 4 de vluchten melding dat het niet kan.
leeg
Zij vroeg aan mij bij het inchecken om een geprint ESTA verklaring (had ik natuurlijk niet) en mijn bewijs van een retourvlucht (vlieg met KLM vanaf JFK terug).
Zij gaf aan dat ze mij inderdaad niet laten boarden hier, als je geen retourvlucht hebt geboekt. Gewoon, niet. Dat is toch wel opvallend. Soms weet je gewoon niet precies hoe je reis loopt.
Blij dat ik al een ticket had...
Al eens eerder met AirAsia gehad. Jammer, maar ik ga er echt niet voor betalen.
Lekker!
Dat doet WizzAir sinds dit voorjaar inderdaad. Echt bijzonder schraal, m'n vriendin kreeg een van de eerste rij en ik de allerlaatste rijNapsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich.![]()

Ik mocht Vietnam niet uit naar de Filipijnen omdat ik nog geen exit vlucht had in de Filipijnen, dus komt vaker voor, uiteindelijk snel op SGN een ticket geboekt van MNL naar SIN 4 weken laterPWM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:45:
Interessant. De dame die mij ondervroeg liep hier in de lounge om iemand op te zoeken. Heb haar nog even aangesproken.
Zij vroeg aan mij bij het inchecken om een geprint ESTA verklaring (had ik natuurlijk niet) en mijn bewijs van een retourvlucht (vlieg met KLM vanaf JFK terug).
Zij gaf aan dat ze mij inderdaad niet laten boarden hier, als je geen retourvlucht hebt geboekt. Gewoon, niet. Dat is toch wel opvallend. Soms weet je gewoon niet precies hoe je reis loopt.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Gewoon op de dag van je vlucht een enkeltje met bijv United boeken, daar heb je een 24h grace period om te cancellen. Een award ticket kan natuurlijk ook.PWM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:45:
Interessant. De dame die mij ondervroeg liep hier in de lounge om iemand op te zoeken. Heb haar nog even aangesproken.
Onder ESTA is het vereist om een retourticket te hebben (bron, vierde bolletje: "Een retour- of doorreisticket heeft"). Zonder zo'n ticket kun je bij de grens worden geweigerd en krijgt de airline een boete (en de verplichting je direct weer mee terug te nemen).
Twee tickets op één boeking? Dat is wel extra schraal. Ik had het met Norwegian met twee verschillende boekingen, tegelijkertijd online ingecheckt maar no way dat je bij elkaar in de buurt zit.Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich.
Signatures zijn voor boomers.
Ancillaries rule....jelle. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:51:
[...]
Dat doet WizzAir sinds dit voorjaar inderdaad. Echt bijzonder schraal, m'n vriendin kreeg een van de eerste rij en ik de allerlaatste rij
Kia Niro-EV 2024
Klopt. 1 boeking, 2 adt en 1 inf.Maasluip schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:14:
[...]
Twee tickets op één boeking? Dat is wel extra schraal. Ik had het met Norwegian met twee verschillende boekingen, tegelijkertijd online ingecheckt maar no way dat je bij elkaar in de buurt zit.
Lekker!
Dat is ook echt iets Nederlands, somehow moeten we als echte tokkies vliegen allemaal ongeacht klasse in de maatschappij. Laatst nog terug uit Qatar sta je bij de band staat zeker de helft er in een olifantenbroek of super strakke legging. Gek genoeg lopen de mannen er meestal wel redelijk bij. Vind het maar een rare ontwikkelingPWM schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:25:
[...]
Als je mazzel hebt let de crew er een beetje op (naar de US mag het zelfs officieel niet), maar anders is het een komen en gaan van mensen. Die voor je neus gaan rekken en strekken in hun huispak
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.GlowMouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:16:
Er is zelfs een dienst voor om een retourticket te huren: https://flyonward.com/en/
Onder ESTA is het vereist om een retourticket te hebben (bron, vierde bolletje: "Een retour- of doorreisticket heeft"). Zonder zo'n ticket kun je bij de grens worden geweigerd en krijgt de airline een boete (en de verplichting je direct weer mee terug te nemen).
Absoluut niet. Je ziet het in heel veel meer culturen, tenminste wel die ik aan boord zie.
Dan nog is het handig om een ticket te hebben vanuit een buurland.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes.
In Peking kun je aan elk visum van alle buurlanden van China komen hoor. Verder kun je over land met een NL paspoort inderdaad HK, MO, KG en KZ zo in, zonder visum. De rest is on arrival of vooraf aan te vragen.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
Lekker!
Ach, als ik 10 uur moet vliegen ga ik niet in een spijkerbroek zitten. Gewoon een fijne joggingbroek ongeacht of dat nou in business of economy is. En die strakke leggings bij vrouwen is ook geen probleemBrilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Dat is ook echt iets Nederlands, somehow moeten we als echte tokkies vliegen allemaal ongeacht klasse in de maatschappij. Laatst nog terug uit Qatar sta je bij de band staat zeker de helft er in een olifantenbroek of super strakke legging. Gek genoeg lopen de mannen er meestal wel redelijk bij. Vind het maar een rare ontwikkeling
[...]
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
Haha, ik vlieg zelf ook altijd in een makkelijke hoodie + trainingsbroek. Comfort boven looks als ik vlieg hoor. Kan mij echt niet boeien wat andere mensen van mijn reisoutfit vinden.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Dat is ook echt iets Nederlands, somehow moeten we als echte tokkies vliegen allemaal ongeacht klasse in de maatschappij. Laatst nog terug uit Qatar sta je bij de band staat zeker de helft er in een olifantenbroek of super strakke legging. Gek genoeg lopen de mannen er meestal wel redelijk bij. Vind het maar een rare ontwikkeling
Plus: ik vind het nou geen straf om naar knappe dames in strakke leggings te kijken hoor..
[ Voor 7% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 06-10-2017 17:17 ]
Verwijderd
Och, vliegreizen zijn tegenwoordig betaalbaar voor zowat iedereen, het publiek is in de loop van de jaren ook veranderd. Tegenwoordig kleden de meeste mensen zich voor comfort. Op zowat elke TATL, EU-Azie etc vlucht zie je het.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
[...]
Net wat kortere vluchten @ MCO, CVG en RSW gedaan. Zelfde verhaal, genoeg pax met slippers/flipflops, korte broeken, hoodies, trainingsbroeken, hotpants, tops en leggings met tijgerprint.
Stretch jeans doen het aardigVerwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:20:
Spijkerbroeken zijn nooit comfortabel. Ik snap niet eens hoe ze het van een pantalon hebben kunnen winnen qua comfort.
[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 06-10-2017 17:22 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Volgens mij willen ze gewoon dat je de middelen hebt om het land weer te verlaten. Of je nu een retourticket hebt, genoeg cash of een creditcard, ze willen gewoon zeker weten dat je terug kunt.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
Wat echt de alarmbellen af laat gaan is iemand met een enkeltje, weinig geld, geen CC en ook geen retourticket. Dat soort mensen komt meestal om illegaal te werken.
Het beste ingrediënt voor de ergste jetlags. Nog nooit meegemaakt.
Dat zou inderdaad kunnen, maar de eis staat in de wet: "The alien is in possession of a round-trip transportation ticket". Dat is hier verder uitgewerkt voor als je met een vliegtuig aankomt:Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Dus strikt genomen mag je niet naar de VS vliegen en vanaf Canada terugvliegen ("ticket that will transport the traveler out of the United States"). De CBP-medewerker bepaalt uiteindelijk of je wordt toegelaten.[Applicants] at the time of arrival must have a round trip ticket that will transport the traveler out of the United States to any other foreign port or place as long as the trip does not terminate in contiguous territory or an adjacent island; except that the round trip ticket may transport the traveler to contiguous territory or an adjacent island, if the traveler is a resident of the country of destination.
In het contract tussen airlines en de VS belooft een airline niemand naar de VS te vervoeren zonder een "valid, roundtrip, nontransferable, nonrefundable ticket". Zoals gezegd levert overtreding een boete op voor de airline, dus die zal je ook niet graag meenemen.
Laatst gehad bij rianair. Al verwacht je het daar ook wel....Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich.![]()
Maar die hebben volgens mij het logaritme zo ingesteld dat je zo ver mogelijk bij elkaar weg zit. Direct ingecheckt toen het kon... En zaten 1 voorin, de ander achterin. (Dat zie je gelijk)
Terugweg zo laat mogelijk ingecheckt, en toen maar 4 rijen uit elkaar.
Uiteindelijk wel naast elkaar gezeten, maar ik vertik het om er voor te betalen als je dit dus gewoon opzettelijk doet om extra geld binnen te harken. En gelukkig dachten er veel zo over want na opstijgen was bijna iedereen verhuist.
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 06-10-2017 20:35 ]
Lekker!
Volgens mij willen ze die positie ook dit jaar zeker behouden.
[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 02:11 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Lekker!
Ik kwam aan in Arrivals D. Je weet niet wat je ziet. Oud, ouder , oudst. Ook de security is dramatisch opgezet. En buiten is het chaosGrouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 02:10:
Miami International Airport, was dat niet de 2e slechste luchthaven in de USA?
Volgens mij willen ze die positie ook dit jaar zeker behouden.
Ik vertrek zo met Delta. Terminal H. Kijken of dat beter is.
Edit
Aha. Ze hebben een aantal toestellen voor de Caraïben hier.
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 07-10-2017 14:27 ]
Als het goed is, is deze op de Franse eilanden in de Carribbean gestationeerd. Afstand valt wel mee dusPWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:21:
Staat hier gewoon een AF A320. Dat is een hele zit in zo'n toestel.
Edit
Aha. Ze hebben een aantal toestellen voor de Caraïben hier.
Och met een hapje en drankje in de Delta Sky Club daarzo ontvlucht je het even.PWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:13:
[...]
Ik kwam aan in Arrivals D. Je weet niet wat je ziet. Oud, ouder , oudst. Ook de security is dramatisch opgezet. En buiten is het chaos
Ik vertrek zo met Delta. Terminal H. Kijken of dat beter is.
één keer de fout gemaakt om daar jaren geleden zonder GE aan te komen, schreeuwende mensen, uren gewacht....
Zit iets ten noordwesten van je. Afgelopen maandag waren er iets van 15-17 kinderen die de muis hadden gezien die mochten pre-boarden vanaf MCO en dat in een MD-88. Tesamen met hun aanhang; mom, dad, grandma en oudere broer en zusters en je hebt 80+ mensen die pre-boarden

Ben benieuwd of we die hoeveelheid vandaag vanaf MCO weer zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 16:09 ]
1 middag naar een Disney park geweest. Wat een volk je daar tegen komt is ook bijzonder. Disney lijkt ook prima in staat om merchandise te verkopen, bijna iedereen in Disney tshirts en andere meuk.
no animals were harmed during the production of this message
Ben als over je heenGrouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Zit iets ten noordwesten van je. Afgelopen maandag waren er iets van
En op de terugweg natuurlijk even het nieuwe KLM huisje scoren.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-10-2017 18:12 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 07-10-2017 18:40 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ga ik je met een paar uur missen. Momenteel in de MCO SkyClub, voor de MCO-ATL leg natuurlijk nog steeds de fulltime Walt Disney films hierzo in de SkyclubPWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:08:
[...]
Ben als over je heenZit nu op ATL, lekker compact vliegveld
Even lunchen en dat vlucht naar BNA. Dan ben ik weer 5 dagen klaar met vliegen
En op de terugweg natuurlijk even het nieuwe KLM huisje scoren.
Huisje mogen ze houden op TATL routes, vlieg liever in Delta One
Zal in Europa wel geblokkeerd zijn i.v.m. onze verkeerde netneutraliteit.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zonder T-mobile blijft Whatsapp en de andere sociale media sinds 1 October hierzo ook werken.Trommelrem schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
Tip: Als je T-Mobile hebt, dan krijg je een uur gratis WiFi op Gogo, maar na dat uur blijft Whatsapp en andere social media wel gewoon functioneren
Zal in Europa wel geblokkeerd zijn i.v.m. onze verkeerde netneutraliteit.
Hier een link met een hoop data en discussie over de nieuwe AF/KLM policy:Atlas schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
Iemand die hier meer weet of het echt zo is dat de KLM vorige week het benodigd aantal Miles internet upgraden van eco naar BC heeft verviervoudigd? 4 maanden terug kon her nog voor 25k soms, de grond stewardess vertelde dat het nu minimaal 100k is....
https://www.flyertalk.com...es-af-kl-sept-2017-a.html
Denk niet dat veel mensen het nog gaan doen met die nieuwe (AF) prijzen. Als je flexibel bent book je onderhand een retour voor dat soort prijzen in miles/EUR. Wel leuk voor de kansen om voorin te komen voor de werknemers van AF.
[ Voor 47% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 19:23 ]
Meh, je hebt dan wel iemand naast je (meestal) maar KL's Diamond stoelen zitten imo lekkerder dan DL's Cirrus stoelen.Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
[...]
Huisje mogen ze houden op TATL routes, vlieg liever in Delta One
Ieder het zijne. Delta's Zodiac Cirrus stoelen in hun Airbus A330 and Boeing 747 zijn favoriet hierzo, plus hun beddengoed met de groetere kussens, zit/ligt/slaapt heerlijkCyBeR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:24:
[...]
Meh, je hebt dan wel iemand naast je (meestal) maar KL's Diamond stoelen zitten imo lekkerder dan DL's Cirrus stoelen.
Dat er voor *vrije* stoelkeuze moet worden betaald vind ik niet erg, maar dat ze in een half leeg vliegtuig gezamelijk geboekte tickets over het vliegtuig verspreiden is iets wat er bij mij niet in wil. En dat heb ik al meerdere malen ervaren bij budgetvluchten.Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Neuh... Amerikanen zijn mijns inziens nog erger.
--
Opmerkerlijk 2 weken terug. Bij het boarden van de bijzondere gevallen (ouders met noise-cancelling testers, ouderen, slecht ter been, enz) werd een oud vrouwtje naar binnen geholpen. Die bleek in het vliegtuig vervolgens een fors aantal rijen verder naar voren te zitten (en, wat toevallig, op Eco comfort) dan wat er op haar ticket stond. Of ze hebben niet opgelet, of ze was aanmerkelijk beter ter been dan ze deed voorkomen... ik vermoed het laatste, wat bij aankomst was ze zonder hulp zo weg.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nooduitgang zou ook een optie voor je kunnen zijn. Plus de stoelen in de gaten houden, misschien komt er één EC stoel vrij.lithoijen schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:16:
Dat dacht ik al, dan bespaar ik de baas het geld van een "Upgrade". De terugreis zal wel comfortabeler worden in business class. Bedankt voor je input.
Ooh de 'miracle' express vluchtenijdod schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:03:
[...]
Opmerkerlijk 2 weken terug. Bij het boarden van de bijzondere gevallen (ouders met noise-cancelling testers, ouderen, slecht ter been, enz) werd een oud vrouwtje naar binnen geholpen. Die bleek in het vliegtuig vervolgens een fors aantal rijen verder naar voren te zitten (en, wat toevallig, op Eco comfort) dan wat er op haar ticket stond. Of ze hebben niet opgelet, of ze was aanmerkelijk beter ter been dan ze deed voorkomen... ik vermoed het laatste, wat bij aankomst was ze zonder hulp zo weg.

@ATL voor de overstap nu. Die salted caramel Brownie brittle snacks in de snackbox tjdens de vluchten van Delta zijn zo heerlijk verslavend
[ Voor 54% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 22:17 ]
Zeker ja. Had ik laatst; terug uit HEL alleen nog een EC midden vrij maar een paar dagen later ook opeens een stoel aan het gangpad.Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:08:
[...]
Nooduitgang zou ook een optie voor je kunnen zijn. Plus de stoelen in de gaten houden, misschien komt er één EC stoel vrij.
Had er gisteren 1 andersom. Vrouw van rond de 45 die in de lounge naast mij zat. Was gewoon ter been, niets mee aan de hand.Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:08:
[...]
Ooh de 'miracle' express vluchten. Pre-boarding en bij aankomst volgt de wonderbaarlijke genezing & lopen ze je omver bij het van boord gaan.
In Miami (15 minuten lopen naar security), had ze opeens veel ondersteuning nodig en werd op een karretje geladen en langs iedereen gereden. Bij de bagage liep ze weer gewoon rond.
Heeft het voor mij nut om dit te doen om de 15 vol te krijgen voor 31/12?Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:41:
Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:
Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)
Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)
Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)
Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder al gepland hebt. Je zit er nu nog redelijk ver vanaf.zeef schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Heeft het voor mij nut om dit te doen om de 15 vol te krijgen voor 31/12?
[afbeelding]
Ik zit er ook aan te denken. Ik zit nu op 22 vluchten en heb er nog 4 gepland staan. Misschien dat ik er nog 2 los kan krijgen van de baas maar dan moet er nog wat bij.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zoals ik al eerder meldde is 't tegenwoordig mogelijk om same-day returns te doen voor redelijke prijzen, dus doe een dagtripje met overstap in CDG en je bent er.rajackar schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:47:
[...]
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder al gepland hebt. Je zit er nu nog redelijk ver vanaf.
Ik zit er ook aan te denken. Ik zit nu op 22 vluchten en heb er nog 4 gepland staan. Misschien dat ik er nog 2 los kan krijgen van de baas maar dan moet er nog wat bij.
Zo even als eerste ingeving, AMS-CDG-LYS v.v op 09 december kost je €145.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-10-2017 15:05 ]
Sommige mensen hebben ook dingen die je niet ziet. Ik heb thuis ook een rolstoel voor ondersteuning. Veel mensen denken, rolstoel dus je kan totaal niet lopen. In mijn geval : "ik loop wel even naar de security. Shit het is toch wel te ver lopen *op karretje springt* loopt verder."PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:03:
[...]
Had er gisteren 1 andersom. Vrouw van rond de 45 die in de lounge naast mij zat. Was gewoon ter been, niets mee aan de hand.
In Miami (15 minuten lopen naar security), had ze opeens veel ondersteuning nodig en werd op een karretje geladen en langs iedereen gereden. Bij de bagage liep ze weer gewoon rond.
Ik zeg niet dat mensen er niet van profiteren, en misschien wat het echt theater spel van haar, maar dat kan je jammergenoeg niet zien.
Maar ik ken de verontwaardigde blikken van mensen maar al te goed. Raak je gelukkig wel aan gewend.
Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 08-10-2017 16:13 ]
Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.zeef schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
[afbeelding]
Maar, wat je kan doen:
Amex Platinum nemen, krijg je 20.000 miles en 8 QF. Zodra die zijn bijgeschreven heb jij silver. Dan downgrade je de kaart weer naar het laagste niveau.
Dit trucje kost je grofweg 150,- (600,- per jaar voor 3/12de jaar), maar dan ben je in 1 klap klaar.
Hehe, zo vatte ik het ook niet op hoorDacuuu schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 08-10-2017 16:20 ]
Silver/ST Elite geeft tegenwoordig nogal magere privileges. Zou er persoonlijk nooit tijd/geld insteken.zeef schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
[afbeelding]
Gold/ST Elite+ daarentegen wel (Lounge toegang, SP) maar daar zit je wel erg ver vanaf.
Ben benieuwd of er nog vragen gesteld gaan worden bij de derde keer Vietnam immigration in 2 weken, of dat de Amerikanen nog moeilijk gaan doen na zo'n itinerary.
Why? miles run?Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:
Zo, op Schiphol voor m'n meest debiele run ooit, AMS - DOH - SGN - DOH - GRU - DOH - SGN - DOH - JFK - DOH - SGN - DOH - AMS in 2,5 week, 91.000km en een uurtje of 130. Hopelijk leef ik nog een beetje aan het einde.
Ben benieuwd of er nog vragen gesteld gaan worden bij de derde keer Vietnam immigration in 2 weken, of dat de Amerikanen nog moeilijk gaan doen na zo'n itinerary.
Jemig! Dat is nog eens een rit. Kan je uberhaupt nog wel iets in de tussentijd of slaap je in je koffer op het vliegveld?Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:
Zo, op Schiphol voor m'n meest debiele run ooit, AMS - DOH - SGN - DOH - GRU - DOH - SGN - DOH - JFK - DOH - SGN - DOH - AMS in 2,5 week, 91.000km en een uurtje of 130. Hopelijk leef ik nog een beetje aan het einde.

Lijkt me niet dat je dat voor de lol doet
Of je moet Qatar echt een warm hart toedragen.
Edit: OK ik neem mijn woorden terug

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 09-10-2017 16:05 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Yep, en kostte weinig met een Qatar error fare en heb ook nog nooit Qatar business gevlogen, waarvan veel toch zeggen dat het een van de beste is. En het echte leven nog een paar weken uitstellen na afstuderen
Ja hoor, paar keer paar nachtjes in Vietnam en paar nachtjes Sao Paulo. New York maar eentje, daar ben ik al genoeg geweest maar was de enige plek waar de A350 heen vloog. Verder hoop ik dat Qatar business prima slaaptReleases schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:01:
[...]
Jemig! Dat is nog eens een rit. Kan je uberhaupt nog wel iets in de tussentijd of slaap je in je koffer op het vliegveld?
Mag ik vragen wat zo'n grapje kost?Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:06:
[...]
Yep, en kostte weinig met een Qatar error fare en heb ook nog nooit Qatar business gevlogen, waarvan veel toch zeggen dat het een van de beste is. En het echte leven nog een paar weken uitstellen na afstuderen. Nu kan ‘t nog.
[...]
Ja hoor, paar keer paar nachtjes in Vietnam en paar nachtjes Sao Paulo. New York maar eentje, daar ben ik al genoeg geweest maar was de enige plek waar de A350 heen vloog. Verder hoop ik dat Qatar business prima slaapt
Hoeveel heb je dan betaald in totaal?Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:06:
[...]
Yep, en kostte weinig met een Qatar error fare en heb ook nog nooit Qatar business gevlogen, waarvan veel toch zeggen dat het een van de beste is. En het echte leven nog een paar weken uitstellen na afstuderen. Nu kan ‘t nog.
Voor Vietnam heb je dan wel helaas een duur visum nodig.Ja hoor, paar keer paar nachtjes in Vietnam en paar nachtjes Sao Paulo. New York maar eentje, daar ben ik al genoeg geweest maar was de enige plek waar de A350 heen vloog. Verder hoop ik dat Qatar business prima slaapt
€ 960 voor alle business class tickets, en dan miles + paar tientjes om in SGN te komen vanaf AMS.
Vietnam multiple entry visum was inderdaad nog € 75, prijzig.Brilsmurfffje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:07:
Voor Vietnam heb je dan wel helaas een duur visum nodig.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Geniet er van!
Teach me master!Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]
€ 960 voor alle business class tickets, en dan miles + paar tientjes om in SGN te komen vanaf AMS.

Nice smoking deal! Verwacht dan wel een trip reportje met foto's!Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]
[...]
Vietnam multiple entry visum was inderdaad nog € 75, prijzig.
(50 minuten geleden geupload; zelf nog niet gekeken.)
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2017 17:53 ]
Wou hem net zelf ook posten. Een van mijn favoriete youtubers, en zelf het voorrecht gehad om met Qatar in business te vliegen.CyBeR schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:53:
Om die alvast voor te zijn:
[video]
(50 minuten geleden geupload; zelf nog niet gekeken.)
Valt me wel op dat de A350 van NYC naar DOH behoorlijk leeg is in business class!
Leuke en goed ge-editen video, al is het geen echte trip report.
American Express vraagbaak
Zie ik het nou goed en zijn het 6 vluchten op één dag?Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:41:
Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:
Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)
Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)
Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)
Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91
Zit nu op 16 vluchten, zou 2x dit kunnen doen voor gold.
Maarja, vlieg meestal al BC tenzij ik echt een korte trip heb, bijv. onder 1 uur, dan is lounge access wel fijn t.o.v. bij de la place moeten hangen op Schiphol.
Net trouwens een round trip AMS - LHR - LAX - MIA - LHR - AMS met BA en AA gedaan, waarbij de AA business class 10x betere stoelen heeft ... (alleen de koptelefoons zijn altijd kapot

Daarmee meteen Oneworld Ruby geworden, nog 2 BC vluchten en ik ben Saphire, begreep dat dat de upgrade wel waard was? En je ook als je niet BA / Oneworld partners vliegt je op Schiphol op de vertrekdag de lounge in kan? (dan hoef ik dus niet mijn FB naar Gold te krijgen, BA lounge is opzich oke en veel rustiger dan de Crown lounges)
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 09-10-2017 21:44 ]
Is wat lastig opgeschreven maar 't betreft AMS-LYS-CDG-MRS-AMS. Vier vluchten dus.Roberto schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:42:
[...]
Zie ik het nou goed en zijn het 6 vluchten op één dag?
Wow! Netjes.Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]
[...]
Vietnam multiple entry visum was inderdaad nog € 75, prijzig.
Ben zelf twee weken terug voor een lang weekend naar Ho Chi Minh geweest, leuke stad :-) visa was wel grappig, zo'n aanvraag gedaan via zo'n willekeurige website, krijg ik de goedkeuring met 20 andere namen + geboortedatums + paspoort nummer erop

Overigens moest ik nog eens US$25 betalen op het vliegveld zelf om het visa in mijn paspoort te krijgen.
Ja die letter of recommendation voor Vietnam is echt pure geldklopperij, ik was uiteindelijk 3 dagen voordat die brief zei dat ik er was op de luchthaven maar dat was geen enkel probleem zolang ik maar die 25$ aftikte daarMartijn19 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 03:14:
[...]
Wow! Netjes.
Ben zelf twee weken terug voor een lang weekend naar Ho Chi Minh geweest, leuke stad :-) visa was wel grappig, zo'n aanvraag gedaan via zo'n willekeurige website, krijg ik de goedkeuring met 20 andere namen + geboortedatums + paspoort nummer erop. Blijkt dat ze gewoon de aanvragen bij elkaar voegen en in 1x versturen.
Overigens moest ik nog eens US$25 betalen op het vliegveld zelf om het visa in mijn paspoort te krijgen.
Nee, met Sapphire heb je alleen lounge access als je met OneWorld vliegt.Roberto schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:42:
[...]
Zie ik het nou goed en zijn het 6 vluchten op één dag?
Maarja, vlieg meestal al BC tenzij ik echt een korte trip heb, bijv. onder 1 uur, dan is lounge access wel fijn t.o.v. bij de la place moeten hangen op Schiphol.
Net trouwens een round trip AMS - LHR - LAX - MIA - LHR - AMS met BA en AA gedaan, waarbij de AA business class 10x betere stoelen heeft ... (alleen de koptelefoons zijn altijd kapoten niet de vintage van de wijn vermelden of Prosecco als Champagne aanprijzen
![]()
)
Daarmee meteen Oneworld Ruby geworden, nog 2 BC vluchten en ik ben Saphire, begreep dat dat de upgrade wel waard was? En je ook als je niet BA / Oneworld partners vliegt je op Schiphol op de vertrekdag de lounge in kan? (dan hoef ik dus niet mijn FB naar Gold te krijgen, BA lounge is opzich oke en veel rustiger dan de Crown lounges)
Members of oneworld airline frequent flyer programmes with the equivalent of oneworld Emerald or Sapphire tier status can use lounges offered by oneworld airlines when departing on any flight marketed and operated by any oneworld member airline, regardless of cabin class being flown (exceptions are noted below).
no animals were harmed during the production of this message
Anders een PP of misschien een Privium Plus membership...
Let wel de 8QF krijg je enkel bij de FB Amex Platinum, niet de gewone. Als je in de afgelopen maanden geen Amex hebt gehad krijg je nog korting en kost het voor die drie maanden 114 euro. Wel moet je in die periode 500 euro uitgegeven hebben. Op Flyertalk stikt het van de mensen die steeds Amex trappetjes doen om die QF binnen te harken: https://insideflyer.nl/fo...erican-express.13/page-72PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:10:
Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.
Maar, wat je kan doen:
Amex Platinum nemen, krijg je 20.000 miles en 8 QF. Zodra die zijn bijgeschreven heb jij silver. Dan downgrade je de kaart weer naar het laagste niveau.
Dit trucje kost je grofweg 150,- (600,- per jaar voor 3/12de jaar), maar dan ben je in 1 klap klaar.
De enige wezenlijke voordelen van Silver zijn prio bag drop, security en boarding en gratis ruimbagage, naast gratis Delta Comfort+ als je met Delta naar de VS vliegt. Ik zou er alleen nooit 300 piek voor een dubbele mile run in investeren. Prio security heb je ook met Privium Basic (130 per jaar).
Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:19:
Daar over gesproken, ik heb binnenkort 2:50 tussen Malindo op KLIA naar AirAsia op KLIA2. Zou te doen moeten zijn. Ze zijn er erg vlot met bagage, ben op beide terminals geweest, maar ben nooit tussen de twee geweest. Iemand ervaring?
Gelukt! SIN-KLIA1>KLIA2-KIX.wildhagen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
Er rijdt een treintje tussen KLIA en KLIA2: https://www.airasia.com/ask/template.do?id=498
Zelf ben ik wel regelmatig op KLIA geweest, maar nog nooit op KLIA2. KLIA is altijd uitstekend te doen, prima luchthaven. Je hebt wel soms flinke afstanden te lopen (het is behoorlijk huge daar), maar alles staat goed aangegeven.
Bij de immigratie van KLIA1 stond een flinke rij, maar door onze gehaaste indruk mochten we gelijk door naar het loket voor Maleisiërs. Fijne 'uncle' daar. 2 minuten, done. In SIN het verhaal van de korte aansluiting al uitgelegd en verzocht de koffer als laatst op de band te leggen, zodat deze als een van de eersten geleverd zou worden. Ook dat is gelukt. Fijn vliegveld, SIN! De koffer was de 6e op de band in KLIA1. Daarna door naar het treintje, die slechts eens per 20 minuten gaat. Kaartje voor 2 MYR pp, baby gratis. 3 minuten later was het treintje er al. In totaal 40 minuten nodig gehad van het Malindo toestel (helaas niet de 737-8MAX
Lekker!
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2