Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meestal checken ze dat niet zo hard maar mocht 't wel gebeuren en 't is meer dan 8kg dan vragen ze je 't in te checken (of shit er uit te knikkeren zodat 't onder de 8kg) is. Daar zal dan allicht een bag fee tegenover staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Servertje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:06:
Even een vraagje aan de reizigers met Lufthansa en Austrian Airlines. Hoe zit het met de carry-on bagage regels? Op de website staat dat je 8kg mee mag nemen. Nou reis ik normaliter met KLM/Air France en daar is het 12kg, maar ik ben hierop nog nooit gecheckt.
Hoe zit dit bij Lufthansa/Austrian? Misschien nog tips? Wat gebeurt er als je toch meer dan 8kg bij je hebt?

Echt bizar hoe een beter netwerk Lufthansa heeft in Oost- en Zuid-Europa en dan ook nog eens een stuk goedkoper dan met SkyTeam/codeshares van KLM/AF.
Op Wenen wordt weleens gewogen, maar dat is dan alleen je koffer. Dat wordt gecontroleerd vóór je door de security gaat, dus je wordt dan vriendelijk verzocht je koffer alsnog in te checken. Als je dan nog een laptoptas o.i.d. hebt wordt die niet gewogen. Komt echter vrijwel nooit voor. Gewoon niet meer dan 8kg in je koffertje en dan is het allemaal wel prima.
Heel strict zijn ze verder niet, integendeel, beide maatschappijen zijn meer dan prima om mee te vliegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 05-10-2017 12:34 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Arrne schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

1.95m hier. Vorig jaar met Emirates gevlogen, en ik vond de A380 goed te doen in economy. Meer beenruimte en bredere stoelen dan hun 777, waarin je aanzienlijk krapper zit als je wat groter bent.
Rebel-Rebel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Vraag of de nooduitgangstoelen beschikbaar zijn. Ik heb ik hier tot nu toe elke keer gebruik van gemaakt op een vlucht van Emirates met de A380. Overigens moet je het niet vervelend vinden als er af en toe mensen hun benen komen strekken, overigens weten ze snel genoeg dat die "ruimte" jouw ruimte is als jij daar lekker languit ligt >:)
Daniel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Ik ben 1.86, en zit op zich prima. Slapen is geen sprake van maar dat ligt aan mij (zelfs in full flat business slaap ik maar half) en daarom kiezen we bewust voor dagvluchten als de business class onbetaalbaar is zoals nu.
Het gebrek aan breedte en ruimte tijdens het eten vind ik nog het irritantst, maar voor de rest is er goed mee te leven.
Dit komt wel goed dus, thanks! :) Slapen doe ik sowieso nooit in een vliegtuig, dus dat is geen probleem. Nooduitgang plaatsen zijn altijd een optie natuurlijk, mits niet te duur. Ik zal eens gaan kijken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Op onze terugvlucht vanaf Denpasar (Bali) eindelijk mijn award miles die ik met zakenreizen heb gekregen eens nuttig kunnen inzetten: vlak na het opstijgen vroeg de purser of ik een upgrade naar business wilde. Na enige onderhandeling kregen we twee upgrades voor de prijs van één (want huwelijksreis (zei hij...)). Veel plezier van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of voor 232 euro naar Sao Paulo of Rio de Janeiro, vanuit diverse Europese steden: http://www.secretflying.c...es-brazil-e232-roundtrip/

Ook supercheap, normaal ga je die tickets niet vinden voor die prijzen ;)

Wordt een duur grapje voor Royal Air Maroc zo (beiden zijn van hun) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
En toen deed zijn gouden roltrap het niet meer:

[ Voor 35% gewijzigd door Napsju op 06-10-2017 12:51 ]

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net grondig ondervraagt. En als kado ook nog SSSS op mijn boardingpass voor in US straks.

Reden: enkeltje geboekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat werd je verteld of daar ga je van uit? Meestal delen ze dit soort informatie niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:13:
Dat werd je verteld of daar ga je van uit? Meestal delen ze dit soort informatie niet.
Het lijstje met SSSS passagiers lag gewoon voor haar neus :+ Het zijn er 11 incl ondergetekende :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

PWM schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:52:
Misschien is het iets wat vooral richting het Westen gebeurt :p

Blij dat ik gisteren naar Madrid ben vertrokken. Ziet er allemaal nog niet best uit op Schiphol
Ik vlieg voornamelijk op China en heb exact dezelfde ervaring op nooduitgang stoelen.
Tegenwoordig boek ik die ook niet meer (1.98 lang maar zit liever krapper dan daar).

Iemand een idee waarom ik stoelen niet meer met KLM app kan reserveren?
Dan kan voorheen nog altijd wel maar nu dus niet meer...
Krijg op alle 4 de vluchten melding dat het niet kan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

NickH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:00:
Op onze terugvlucht vanaf Denpasar (Bali) eindelijk mijn award miles die ik met zakenreizen heb gekregen eens nuttig kunnen inzetten: vlak na het opstijgen vroeg de purser of ik een upgrade naar business wilde. Na enige onderhandeling kregen we twee upgrades voor de prijs van één (want huwelijksreis (zei hij...)). Veel plezier van gehad!
Was dat met KLM?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ja klopt, was KLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Daniel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Ik ben 1.86, en zit op zich prima. Slapen is geen sprake van maar dat ligt aan mij (zelfs in full flat business slaap ik maar half) en daarom kiezen we bewust voor dagvluchten als de business class onbetaalbaar is zoals nu.
Het gebrek aan breedte en ruimte tijdens het eten vind ik nog het irritantst, maar voor de rest is er goed mee te leven.
Emirates economy in A380 was voor mij prima te doen. Ben wel fan van emergency exit stoelen. De 'uitrekkers' stoor ik me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Saffie_time schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:20:
[...]
Iemand een idee waarom ik stoelen niet meer met KLM app kan reserveren?
Dan kan voorheen nog altijd wel maar nu dus niet meer...
Krijg op alle 4 de vluchten melding dat het niet kan.
Vlucht is waarschijnlijk meer dan een bepaald percentage geboekt, dan zetten ze dat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Soms werkt het via de site dan nog wel (ook al meerdere malen gehad)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Interessant. De dame die mij ondervroeg liep hier in de lounge om iemand op te zoeken. Heb haar nog even aangesproken.

Zij vroeg aan mij bij het inchecken om een geprint ESTA verklaring (had ik natuurlijk niet) en mijn bewijs van een retourvlucht (vlieg met KLM vanaf JFK terug).

Zij gaf aan dat ze mij inderdaad niet laten boarden hier, als je geen retourvlucht hebt geboekt. Gewoon, niet. Dat is toch wel opvallend. Soms weet je gewoon niet precies hoe je reis loopt.

Blij dat ik al een ticket had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich. :+

Al eens eerder met AirAsia gehad. Jammer, maar ik ga er echt niet voor betalen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich. :+

Dat doet WizzAir sinds dit voorjaar inderdaad. Echt bijzonder schraal, m'n vriendin kreeg een van de eerste rij en ik de allerlaatste rij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:45:
Interessant. De dame die mij ondervroeg liep hier in de lounge om iemand op te zoeken. Heb haar nog even aangesproken.

Zij vroeg aan mij bij het inchecken om een geprint ESTA verklaring (had ik natuurlijk niet) en mijn bewijs van een retourvlucht (vlieg met KLM vanaf JFK terug).

Zij gaf aan dat ze mij inderdaad niet laten boarden hier, als je geen retourvlucht hebt geboekt. Gewoon, niet. Dat is toch wel opvallend. Soms weet je gewoon niet precies hoe je reis loopt.

Ik mocht Vietnam niet uit naar de Filipijnen omdat ik nog geen exit vlucht had in de Filipijnen, dus komt vaker voor, uiteindelijk snel op SGN een ticket geboekt van MNL naar SIN 4 weken later :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
In september werd ik en mijn reisgenoot nog gewoon langs elkaar geplaatst door Wizz (heen en terugreis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:45:

Gewoon op de dag van je vlucht een enkeltje met bijv United boeken, daar heb je een 24h grace period om te cancellen. Een award ticket kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat hebben AA en DL ook, maar je kunt ook gewoon een fully refundable ticket boeken; dan zit je er niet aan vast als je per ongeluk die 24h niet redt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is zelfs een dienst voor om een retourticket te huren: https://flyonward.com/en/

Onder ESTA is het vereist om een retourticket te hebben (bron, vierde bolletje: "Een retour- of doorreisticket heeft"). Zonder zo'n ticket kun je bij de grens worden geweigerd en krijgt de airline een boete (en de verplichting je direct weer mee terug te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Twee tickets op één boeking? Dat is wel extra schraal. Ik had het met Norwegian met twee verschillende boekingen, tegelijkertijd online ingecheckt maar no way dat je bij elkaar in de buurt zit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Freak187

geen

jelle. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Dat doet WizzAir sinds dit voorjaar inderdaad. Echt bijzonder schraal, m'n vriendin kreeg een van de eerste rij en ik de allerlaatste rij 8)7
Ancillaries rule....

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Maasluip schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:14:
[...]

Twee tickets op één boeking? Dat is wel extra schraal. Ik had het met Norwegian met twee verschillende boekingen, tegelijkertijd online ingecheckt maar no way dat je bij elkaar in de buurt zit.
Klopt. 1 boeking, 2 adt en 1 inf.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Als je mazzel hebt let de crew er een beetje op (naar de US mag het zelfs officieel niet), maar anders is het een komen en gaan van mensen. Die voor je neus gaan rekken en strekken in hun huispak :+
Dat is ook echt iets Nederlands, somehow moeten we als echte tokkies vliegen allemaal ongeacht klasse in de maatschappij. Laatst nog terug uit Qatar sta je bij de band staat zeker de helft er in een olifantenbroek of super strakke legging. Gek genoeg lopen de mannen er meestal wel redelijk bij. Vind het maar een rare ontwikkeling
GlowMouse schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:16:
Er is zelfs een dienst voor om een retourticket te huren: https://flyonward.com/en/

Onder ESTA is het vereist om een retourticket te hebben (bron, vierde bolletje: "Een retour- of doorreisticket heeft"). Zonder zo'n ticket kun je bij de grens worden geweigerd en krijgt de airline een boete (en de verplichting je direct weer mee terug te nemen).
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Iemand met recente ervaring met Cathay Pacific / Dragon? Nu al twee vluchten bij online checkin geen stoel kunnen selecteren. Alle seats "unavailable". Volgens ticketvoorwaarden zou het gewoon moeten kunnen en vorige maand was het geen probleem. Customer service geeft geen antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Dat is ook echt iets Nederlands,
Absoluut niet. Je ziet het in heel veel meer culturen, tenminste wel die ik aan boord zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes.
Dan nog is het handig om een ticket te hebben vanuit een buurland.
Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
In Peking kun je aan elk visum van alle buurlanden van China komen hoor. Verder kun je over land met een NL paspoort inderdaad HK, MO, KG en KZ zo in, zonder visum. De rest is on arrival of vooraf aan te vragen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
[...]

Dat is ook echt iets Nederlands, somehow moeten we als echte tokkies vliegen allemaal ongeacht klasse in de maatschappij. Laatst nog terug uit Qatar sta je bij de band staat zeker de helft er in een olifantenbroek of super strakke legging. Gek genoeg lopen de mannen er meestal wel redelijk bij. Vind het maar een rare ontwikkeling

[...]

Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
Ach, als ik 10 uur moet vliegen ga ik niet in een spijkerbroek zitten. Gewoon een fijne joggingbroek ongeacht of dat nou in business of economy is. En die strakke leggings bij vrouwen is ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

[...]

Haha, ik vlieg zelf ook altijd in een makkelijke hoodie + trainingsbroek. Comfort boven looks als ik vlieg hoor. Kan mij echt niet boeien wat andere mensen van mijn reisoutfit vinden.

Plus: ik vind het nou geen straf om naar knappe dames in strakke leggings te kijken hoor.. :+ :9

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 06-10-2017 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spijkerbroeken zijn nooit comfortabel. Ik snap niet eens hoe ze het van een pantalon hebben kunnen winnen qua comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

Grouchy

meep meep

[...]

[...]
Och, vliegreizen zijn tegenwoordig betaalbaar voor zowat iedereen, het publiek is in de loop van de jaren ook veranderd. Tegenwoordig kleden de meeste mensen zich voor comfort. Op zowat elke TATL, EU-Azie etc vlucht zie je het.
Net wat kortere vluchten @ MCO, CVG en RSW gedaan. Zelfde verhaal, genoeg pax met slippers/flipflops, korte broeken, hoodies, trainingsbroeken, hotpants, tops en leggings met tijgerprint.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:20:
Spijkerbroeken zijn nooit comfortabel. Ik snap niet eens hoe ze het van een pantalon hebben kunnen winnen qua comfort.
Stretch jeans doen het aardig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 06-10-2017 17:22 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Volgens mij willen ze gewoon dat je de middelen hebt om het land weer te verlaten. Of je nu een retourticket hebt, genoeg cash of een creditcard, ze willen gewoon zeker weten dat je terug kunt.
Wat echt de alarmbellen af laat gaan is iemand met een enkeltje, weinig geld, geen CC en ook geen retourticket. Dat soort mensen komt meestal om illegaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit in een dagvlucht naar Miami. Doen ze de lichten uit en dimmen ze alle ramen....

Het beste ingrediënt voor de ergste jetlags. Nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Dat zou inderdaad kunnen, maar de eis staat in de wet: "The alien is in possession of a round-trip transportation ticket". Dat is hier verder uitgewerkt voor als je met een vliegtuig aankomt:
[Applicants] at the time of arrival must have a round trip ticket that will transport the traveler out of the United States to any other foreign port or place as long as the trip does not terminate in contiguous territory or an adjacent island; except that the round trip ticket may transport the traveler to contiguous territory or an adjacent island, if the traveler is a resident of the country of destination.
Dus strikt genomen mag je niet naar de VS vliegen en vanaf Canada terugvliegen ("ticket that will transport the traveler out of the United States"). De CBP-medewerker bepaalt uiteindelijk of je wordt toegelaten.

In het contract tussen airlines en de VS belooft een airline niemand naar de VS te vervoeren zonder een "valid, roundtrip, nontransferable, nonrefundable ticket". Zoals gezegd levert overtreding een boete op voor de airline, dus die zal je ook niet graag meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wij rijden wel eens van Canada naar de US, vliegen dan naar Nederland, weer terug en rijden weer naar Canada. Inchecken kan nooit online via de terugreis en bij de balie is het ook altijd weer uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23

Laatst gehad bij rianair. Al verwacht je het daar ook wel....
Maar die hebben volgens mij het logaritme zo ingesteld dat je zo ver mogelijk bij elkaar weg zit. Direct ingecheckt toen het kon... En zaten 1 voorin, de ander achterin. (Dat zie je gelijk)
Terugweg zo laat mogelijk ingecheckt, en toen maar 4 rijen uit elkaar.

Uiteindelijk wel naast elkaar gezeten, maar ik vertik het om er voor te betalen als je dit dus gewoon opzettelijk doet om extra geld binnen te harken. En gelukkig dachten er veel zo over want na opstijgen was bijna iedereen verhuist.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 06-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik geef nog steeds de voorkeur aan het zitten zonder stoelnummers. Zoals het bij Wizz was dus. Ideaal. Geen gezeik.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op Miami is inmiddels de hele economy cabine naar huis. En business staat met crew te wachten op Priority koffers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Miami International Airport, was dat niet de 2e slechste luchthaven in de USA?
Volgens mij willen ze die positie ook dit jaar zeker behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 02:11 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mxvtk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:24
Deze week gevlogen met Golden Myanmar Airlines. Vlucht van 40 min waar we zelfs een ontbijtje kregen. De bagage werd uitgeladen op een kar die daarna door twee mannen getrokken werd naar de 'arrivals' (handgeschreven bordje) op Heho Airport. Nieuwe, maar mooie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Mxvtk Foto’s? Doet me denken aan deze ervaring: Napsju in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 02:10:
Miami International Airport, was dat niet de 2e slechste luchthaven in de USA?
Volgens mij willen ze die positie ook dit jaar zeker behouden.
Ik kwam aan in Arrivals D. Je weet niet wat je ziet. Oud, ouder , oudst. Ook de security is dramatisch opgezet. En buiten is het chaos :p

Ik vertrek zo met Delta. Terminal H. Kijken of dat beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vanavond weer met KLM naar Barcelona. Zal het een cakeje of een half boterhammetje met oude kaas worden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Staat hier gewoon een AF A320. Dat is een hele zit in zo'n toestel.

Edit

Aha. Ze hebben een aantal toestellen voor de Caraïben hier.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 07-10-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
PWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:21:
Staat hier gewoon een AF A320. Dat is een hele zit in zo'n toestel.

Edit

Aha. Ze hebben een aantal toestellen voor de Caraïben hier.
Als het goed is, is deze op de Franse eilanden in de Carribbean gestationeerd. Afstand valt wel mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Plus Frans Guiana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Ik kwam aan in Arrivals D. Je weet niet wat je ziet. Oud, ouder , oudst. Ook de security is dramatisch opgezet. En buiten is het chaos :p

Ik vertrek zo met Delta. Terminal H. Kijken of dat beter is.
Och met een hapje en drankje in de Delta Sky Club daarzo ontvlucht je het even.
één keer de fout gemaakt om daar jaren geleden zonder GE aan te komen, schreeuwende mensen, uren gewacht....

Zit iets ten noordwesten van je. Afgelopen maandag waren er iets van 15-17 kinderen die de muis hadden gezien die mochten pre-boarden vanaf MCO en dat in een MD-88. Tesamen met hun aanhang; mom, dad, grandma en oudere broer en zusters en je hebt 80+ mensen die pre-boarden 8)7
Ben benieuwd of we die hoeveelheid vandaag vanaf MCO weer zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik ben vanmorgen geland, terug vanaf MCO. Alles op tijd en de horde kinderen op de vlucht waren stil :)
1 middag naar een Disney park geweest. Wat een volk je daar tegen komt is ook bijzonder. Disney lijkt ook prima in staat om merchandise te verkopen, bijna iedereen in Disney tshirts en andere meuk.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Zit iets ten noordwesten van je. Afgelopen maandag waren er iets van
Ben als over je heen ;) Zit nu op ATL, lekker compact vliegveld :+ Even lunchen en dat vlucht naar BNA. Dan ben ik weer 5 dagen klaar met vliegen :)

En op de terugweg natuurlijk even het nieuwe KLM huisje scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-10-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Lunch bij PF Chang!

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 07-10-2017 18:40 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:08:
[...]

Ben als over je heen ;) Zit nu op ATL, lekker compact vliegveld :+ Even lunchen en dat vlucht naar BNA. Dan ben ik weer 5 dagen klaar met vliegen :)

En op de terugweg natuurlijk even het nieuwe KLM huisje scoren.
Ga ik je met een paar uur missen. Momenteel in de MCO SkyClub, voor de MCO-ATL leg natuurlijk nog steeds de fulltime Walt Disney films hierzo in de Skyclub :)

Huisje mogen ze houden op TATL routes, vlieg liever in Delta One :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tip: Als je T-Mobile hebt, dan krijg je een uur gratis WiFi op Gogo, maar na dat uur blijft Whatsapp en andere social media wel gewoon functioneren :)

Zal in Europa wel geblokkeerd zijn i.v.m. onze verkeerde netneutraliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand die hier meer weet of het echt zo is dat de KLM vorige week het benodigd aantal Miles internet upgraden van eco naar BC heeft verviervoudigd? 4 maanden terug kon her nog voor 25k soms, de grond stewardess vertelde dat het nu minimaal 100k is....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Trommelrem schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
Tip: Als je T-Mobile hebt, dan krijg je een uur gratis WiFi op Gogo, maar na dat uur blijft Whatsapp en andere social media wel gewoon functioneren :)

Zal in Europa wel geblokkeerd zijn i.v.m. onze verkeerde netneutraliteit.
Zonder T-mobile blijft Whatsapp en de andere sociale media sinds 1 October hierzo ook werken. :)
Atlas schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
Iemand die hier meer weet of het echt zo is dat de KLM vorige week het benodigd aantal Miles internet upgraden van eco naar BC heeft verviervoudigd? 4 maanden terug kon her nog voor 25k soms, de grond stewardess vertelde dat het nu minimaal 100k is....
Hier een link met een hoop data en discussie over de nieuwe AF/KLM policy:

https://www.flyertalk.com...es-af-kl-sept-2017-a.html

Denk niet dat veel mensen het nog gaan doen met die nieuwe (AF) prijzen. Als je flexibel bent book je onderhand een retour voor dat soort prijzen in miles/EUR. Wel leuk voor de kansen om voorin te komen voor de werknemers van AF.

[ Voor 47% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Huisje mogen ze houden op TATL routes, vlieg liever in Delta One :+
Meh, je hebt dan wel iemand naast je (meestal) maar KL's Diamond stoelen zitten imo lekkerder dan DL's Cirrus stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Meh, je hebt dan wel iemand naast je (meestal) maar KL's Diamond stoelen zitten imo lekkerder dan DL's Cirrus stoelen.
Ieder het zijne. Delta's Zodiac Cirrus stoelen in hun Airbus A330 and Boeing 747 zijn favoriet hierzo, plus hun beddengoed met de groetere kussens, zit/ligt/slaapt heerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat Westin Heavenly beddengoed is wel een stap boven wat KL biedt moet ik zeggen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54

Dat er voor *vrije* stoelkeuze moet worden betaald vind ik niet erg, maar dat ze in een half leeg vliegtuig gezamelijk geboekte tickets over het vliegtuig verspreiden is iets wat er bij mij niet in wil. En dat heb ik al meerdere malen ervaren bij budgetvluchten.
[...]

Dat is ook echt iets Nederlands,
Neuh... Amerikanen zijn mijns inziens nog erger.

--
Opmerkerlijk 2 weken terug. Bij het boarden van de bijzondere gevallen (ouders met noise-cancelling testers, ouderen, slecht ter been, enz) werd een oud vrouwtje naar binnen geholpen. Die bleek in het vliegtuig vervolgens een fors aantal rijen verder naar voren te zitten (en, wat toevallig, op Eco comfort) dan wat er op haar ticket stond. Of ze hebben niet opgelet, of ze was aanmerkelijk beter ter been dan ze deed voorkomen... ik vermoed het laatste, wat bij aankomst was ze zonder hulp zo weg.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Is het de moeite waard om up te graden van van een Standaard Economy stoel naar Economy Comfort bij delta (uitgevoerd door KLM). Ik heb nu een redelijke stoel gereserveerd (volgens seatguru) aan het raam. In de Economy Confort zijn alleen nog stoelen tussen twee mensen in vrij. Wat zouden jullie prefereren? Het betreft overigens een dagvlucht van Schiphol naar Washington. De kosten zijn voor de baas, daar wordt niet moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
raam of gangpad > middle, altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Dat dacht ik al, dan bespaar ik de baas het geld van een "Upgrade". De terugreis zal wel comfortabeler worden in business class. Bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het kan zijn dat een stelletje 2 stoelen heeft geboekt met de hoop dat niemand de middelste neemt, als jij dan aankomt willen ze best ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De 787 is eigenlijk niet geschikt voor 2-2-2 opstelling. Als je gaat liggen heb je in de breedste nauwelijks ruimte. Echt een kist voor 2-1-2. Of iets slimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

lithoijen schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:16:
Dat dacht ik al, dan bespaar ik de baas het geld van een "Upgrade". De terugreis zal wel comfortabeler worden in business class. Bedankt voor je input.
Nooduitgang zou ook een optie voor je kunnen zijn. Plus de stoelen in de gaten houden, misschien komt er één EC stoel vrij.
ijdod schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:03:
[...]
Opmerkerlijk 2 weken terug. Bij het boarden van de bijzondere gevallen (ouders met noise-cancelling testers, ouderen, slecht ter been, enz) werd een oud vrouwtje naar binnen geholpen. Die bleek in het vliegtuig vervolgens een fors aantal rijen verder naar voren te zitten (en, wat toevallig, op Eco comfort) dan wat er op haar ticket stond. Of ze hebben niet opgelet, of ze was aanmerkelijk beter ter been dan ze deed voorkomen... ik vermoed het laatste, wat bij aankomst was ze zonder hulp zo weg.
Ooh de 'miracle' express vluchten O-) . Pre-boarding en bij aankomst volgt de wonderbaarlijke genezing & lopen ze je omver bij het van boord gaan.

@ATL voor de overstap nu. Die salted caramel Brownie brittle snacks in de snackbox tjdens de vluchten van Delta zijn zo heerlijk verslavend :9

[ Voor 54% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Nooduitgang zou ook een optie voor je kunnen zijn. Plus de stoelen in de gaten houden, misschien komt er één EC stoel vrij.
Zeker ja. Had ik laatst; terug uit HEL alleen nog een EC midden vrij maar een paar dagen later ook opeens een stoel aan het gangpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:08:

[...]

Ooh de 'miracle' express vluchten O-) . Pre-boarding en bij aankomst volgt de wonderbaarlijke genezing & lopen ze je omver bij het van boord gaan.
Had er gisteren 1 andersom. Vrouw van rond de 45 die in de lounge naast mij zat. Was gewoon ter been, niets mee aan de hand.

In Miami (15 minuten lopen naar security), had ze opeens veel ondersteuning nodig en werd op een karretje geladen en langs iedereen gereden. Bij de bagage liep ze weer gewoon rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 21:08
Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:41:
Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:

Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)

Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)

Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)

Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91
Heeft het voor mij nut om dit te doen om de 15 vol te krijgen voor 31/12?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t27xQtM1tjTD71vcuj6SxP8q/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

zeef schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

[afbeelding]
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder al gepland hebt. Je zit er nu nog redelijk ver vanaf.

Ik zit er ook aan te denken. Ik zit nu op 22 vluchten en heb er nog 4 gepland staan. Misschien dat ik er nog 2 los kan krijgen van de baas maar dan moet er nog wat bij.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
rajackar schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder al gepland hebt. Je zit er nu nog redelijk ver vanaf.

Ik zit er ook aan te denken. Ik zit nu op 22 vluchten en heb er nog 4 gepland staan. Misschien dat ik er nog 2 los kan krijgen van de baas maar dan moet er nog wat bij.
Zoals ik al eerder meldde is 't tegenwoordig mogelijk om same-day returns te doen voor redelijke prijzen, dus doe een dagtripje met overstap in CDG en je bent er.

Zo even als eerste ingeving, AMS-CDG-LYS v.v op 09 december kost je €145.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:40
PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Had er gisteren 1 andersom. Vrouw van rond de 45 die in de lounge naast mij zat. Was gewoon ter been, niets mee aan de hand.

In Miami (15 minuten lopen naar security), had ze opeens veel ondersteuning nodig en werd op een karretje geladen en langs iedereen gereden. Bij de bagage liep ze weer gewoon rond.
Sommige mensen hebben ook dingen die je niet ziet. Ik heb thuis ook een rolstoel voor ondersteuning. Veel mensen denken, rolstoel dus je kan totaal niet lopen. In mijn geval : "ik loop wel even naar de security. Shit het is toch wel te ver lopen *op karretje springt* loopt verder."

Ik zeg niet dat mensen er niet van profiteren, en misschien wat het echt theater spel van haar, maar dat kan je jammergenoeg niet zien.

Maar ik ken de verontwaardigde blikken van mensen maar al te goed. Raak je gelukkig wel aan gewend.

Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 08-10-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.

Maar, wat je kan doen:

Amex Platinum nemen, krijg je 20.000 miles en 8 QF. Zodra die zijn bijgeschreven heb jij silver. Dan downgrade je de kaart weer naar het laagste niveau.

Dit trucje kost je grofweg 150,- (600,- per jaar voor 3/12de jaar), maar dan ben je in 1 klap klaar.
Dacuuu schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.
Hehe, zo vatte ik het ook niet op hoor ;) Ik geef iedereen altijd het voordeel van de twijfel, dus zal nooit van mijn leven een vervelende blik geven. Ik pen het hier neer, maar zal niemand in de weg zitten :)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 08-10-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

[afbeelding]
Silver/ST Elite geeft tegenwoordig nogal magere privileges. Zou er persoonlijk nooit tijd/geld insteken.
Gold/ST Elite+ daarentegen wel (Lounge toegang, SP) maar daar zit je wel erg ver vanaf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:33
Zo, op Schiphol voor m'n meest debiele run ooit, AMS - DOH - SGN - DOH - GRU - DOH - SGN - DOH - JFK - DOH - SGN - DOH - AMS in 2,5 week, 91.000km en een uurtje of 130. Hopelijk leef ik nog een beetje aan het einde.

Ben benieuwd of er nog vragen gesteld gaan worden bij de derde keer Vietnam immigration in 2 weken, of dat de Amerikanen nog moeilijk gaan doen na zo'n itinerary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:
Zo, op Schiphol voor m'n meest debiele run ooit, AMS - DOH - SGN - DOH - GRU - DOH - SGN - DOH - JFK - DOH - SGN - DOH - AMS in 2,5 week, 91.000km en een uurtje of 130. Hopelijk leef ik nog een beetje aan het einde.

Ben benieuwd of er nog vragen gesteld gaan worden bij de derde keer Vietnam immigration in 2 weken, of dat de Amerikanen nog moeilijk gaan doen na zo'n itinerary.
Why? miles run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:42:

Jemig! Dat is nog eens een rit. Kan je uberhaupt nog wel iets in de tussentijd of slaap je in je koffer op het vliegveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

8)7
Lijkt me niet dat je dat voor de lol doet :o
Of je moet Qatar echt een warm hart toedragen.

Edit: OK ik neem mijn woorden terug 8)7 :X

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 09-10-2017 16:05 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Yep, en kostte weinig met een Qatar error fare en heb ook nog nooit Qatar business gevlogen, waarvan veel toch zeggen dat het een van de beste is. En het echte leven nog een paar weken uitstellen na afstuderen :P. Nu kan ‘t nog.
Releases schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Jemig! Dat is nog eens een rit. Kan je uberhaupt nog wel iets in de tussentijd of slaap je in je koffer op het vliegveld?
Ja hoor, paar keer paar nachtjes in Vietnam en paar nachtjes Sao Paulo. New York maar eentje, daar ben ik al genoeg geweest maar was de enige plek waar de A350 heen vloog. Verder hoop ik dat Qatar business prima slaapt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

Yep, en kostte weinig met een Qatar error fare en heb ook nog nooit Qatar business gevlogen, waarvan veel toch zeggen dat het een van de beste is. En het echte leven nog een paar weken uitstellen na afstuderen :P. Nu kan ‘t nog.

[...]

Ja hoor, paar keer paar nachtjes in Vietnam en paar nachtjes Sao Paulo. New York maar eentje, daar ben ik al genoeg geweest maar was de enige plek waar de A350 heen vloog. Verder hoop ik dat Qatar business prima slaapt >:)
Mag ik vragen wat zo'n grapje kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

Hoeveel heb je dan betaald in totaal?
Voor Vietnam heb je dan wel helaas een duur visum nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Releases schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Mag ik vragen wat zo'n grapje kost?
€ 960 voor alle business class tickets, en dan miles + paar tientjes om in SGN te komen vanaf AMS.
Brilsmurfffje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:07:
Voor Vietnam heb je dan wel helaas een duur visum nodig.
Vietnam multiple entry visum was inderdaad nog € 75, prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

960 is best nice,daarvoor zou ik het ook doen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Goeie deal :P, niks mis mee. Lekker Business vliegen en tussendoor nog effe genieten in wat verre landen.
Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

€ 960 voor alle business class tickets, en dan miles + paar tientjes om in SGN te komen vanaf AMS.
Teach me master! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

[...]

Nice smoking deal! Verwacht dan wel een trip reportje met foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Om die alvast voor te zijn:

(50 minuten geleden geupload; zelf nog niet gekeken.)

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
CyBeR schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:53:
Om die alvast voor te zijn:

[video]

(50 minuten geleden geupload; zelf nog niet gekeken.)
Wou hem net zelf ook posten. Een van mijn favoriete youtubers, en zelf het voorrecht gehad om met Qatar in business te vliegen.

Valt me wel op dat de A350 van NYC naar DOH behoorlijk leeg is in business class!
Leuke en goed ge-editen video, al is het geen echte trip report.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:41:
Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:

Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)

Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)

Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)

Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91
Zie ik het nou goed en zijn het 6 vluchten op één dag?
Zit nu op 16 vluchten, zou 2x dit kunnen doen voor gold.

Maarja, vlieg meestal al BC tenzij ik echt een korte trip heb, bijv. onder 1 uur, dan is lounge access wel fijn t.o.v. bij de la place moeten hangen op Schiphol.

Net trouwens een round trip AMS - LHR - LAX - MIA - LHR - AMS met BA en AA gedaan, waarbij de AA business class 10x betere stoelen heeft ... (alleen de koptelefoons zijn altijd kapot :X en niet de vintage van de wijn vermelden of Prosecco als Champagne aanprijzen ;w 8)7 )

Daarmee meteen Oneworld Ruby geworden, nog 2 BC vluchten en ik ben Saphire, begreep dat dat de upgrade wel waard was? En je ook als je niet BA / Oneworld partners vliegt je op Schiphol op de vertrekdag de lounge in kan? (dan hoef ik dus niet mijn FB naar Gold te krijgen, BA lounge is opzich oke en veel rustiger dan de Crown lounges)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 09-10-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Roberto schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Is wat lastig opgeschreven maar 't betreft AMS-LYS-CDG-MRS-AMS. Vier vluchten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[...]

[...]

Wow! Netjes.

Ben zelf twee weken terug voor een lang weekend naar Ho Chi Minh geweest, leuke stad :-) visa was wel grappig, zo'n aanvraag gedaan via zo'n willekeurige website, krijg ik de goedkeuring met 20 andere namen + geboortedatums + paspoort nummer erop 8)7. Blijkt dat ze gewoon de aanvragen bij elkaar voegen en in 1x versturen.
Overigens moest ik nog eens US$25 betalen op het vliegveld zelf om het visa in mijn paspoort te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Martijn19 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 03:14:
[...]

Wow! Netjes.

Ben zelf twee weken terug voor een lang weekend naar Ho Chi Minh geweest, leuke stad :-) visa was wel grappig, zo'n aanvraag gedaan via zo'n willekeurige website, krijg ik de goedkeuring met 20 andere namen + geboortedatums + paspoort nummer erop 8)7. Blijkt dat ze gewoon de aanvragen bij elkaar voegen en in 1x versturen.
Overigens moest ik nog eens US$25 betalen op het vliegveld zelf om het visa in mijn paspoort te krijgen.
Ja die letter of recommendation voor Vietnam is echt pure geldklopperij, ik was uiteindelijk 3 dagen voordat die brief zei dat ik er was op de luchthaven maar dat was geen enkel probleem zolang ik maar die 25$ aftikte daar :+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Roberto schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Maarja, vlieg meestal al BC tenzij ik echt een korte trip heb, bijv. onder 1 uur, dan is lounge access wel fijn t.o.v. bij de la place moeten hangen op Schiphol.

Net trouwens een round trip AMS - LHR - LAX - MIA - LHR - AMS met BA en AA gedaan, waarbij de AA business class 10x betere stoelen heeft ... (alleen de koptelefoons zijn altijd kapot :X en niet de vintage van de wijn vermelden of Prosecco als Champagne aanprijzen ;w 8)7 )

Daarmee meteen Oneworld Ruby geworden, nog 2 BC vluchten en ik ben Saphire, begreep dat dat de upgrade wel waard was? En je ook als je niet BA / Oneworld partners vliegt je op Schiphol op de vertrekdag de lounge in kan? (dan hoef ik dus niet mijn FB naar Gold te krijgen, BA lounge is opzich oke en veel rustiger dan de Crown lounges)
Nee, met Sapphire heb je alleen lounge access als je met OneWorld vliegt.
Members of oneworld airline frequent flyer programmes with the equivalent of oneworld Emerald or Sapphire tier status can use lounges offered by oneworld airlines when departing on any flight marketed and operated by any oneworld member airline, regardless of cabin class being flown (exceptions are noted below).

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij is er geen een normaal te behalen status (meer) waarbij dat wel mag. De invite-only niveaus (FB C2000/Skipper bijvoorbeeld) mogen dat vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Delta Diamond Medallion is normaal te behalen en je krijgt er een Delta Sky Club® Individual Membership (2017 Medallion jaar) bij (in het 2018 Medallion jaar wordt het een choice benefit). Kom je ook de KL lounges mee binnen ongeacht welke airline je vliegt.

Anders een PP of misschien een Privium Plus membership...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:10:
Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.

Maar, wat je kan doen:

Amex Platinum nemen, krijg je 20.000 miles en 8 QF. Zodra die zijn bijgeschreven heb jij silver. Dan downgrade je de kaart weer naar het laagste niveau.

Dit trucje kost je grofweg 150,- (600,- per jaar voor 3/12de jaar), maar dan ben je in 1 klap klaar.
Let wel de 8QF krijg je enkel bij de FB Amex Platinum, niet de gewone. Als je in de afgelopen maanden geen Amex hebt gehad krijg je nog korting en kost het voor die drie maanden 114 euro. Wel moet je in die periode 500 euro uitgegeven hebben. Op Flyertalk stikt het van de mensen die steeds Amex trappetjes doen om die QF binnen te harken: https://insideflyer.nl/fo...erican-express.13/page-72

De enige wezenlijke voordelen van Silver zijn prio bag drop, security en boarding en gratis ruimbagage, naast gratis Delta Comfort+ als je met Delta naar de VS vliegt. Ik zou er alleen nooit 300 piek voor een dubbele mile run in investeren. Prio security heb je ook met Privium Basic (130 per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Prio security heb je officieel niet meer met zilver (hoewel non-schengen de skypriority bag drop direct aansluit op de prio security), maar wel gratis baggage, prio bag drop, prio boarding (officieel na skypriority voor economy, maar dat is nogal een grijs gebied qua controle), gratis stoelselectie, meer korting op EC/Extra beenruimte en natuurlijk een award miles bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:19:
Daar over gesproken, ik heb binnenkort 2:50 tussen Malindo op KLIA naar AirAsia op KLIA2. Zou te doen moeten zijn. Ze zijn er erg vlot met bagage, ben op beide terminals geweest, maar ben nooit tussen de twee geweest. Iemand ervaring?
wildhagen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
Er rijdt een treintje tussen KLIA en KLIA2: https://www.airasia.com/ask/template.do?id=498

Zelf ben ik wel regelmatig op KLIA geweest, maar nog nooit op KLIA2. KLIA is altijd uitstekend te doen, prima luchthaven. Je hebt wel soms flinke afstanden te lopen (het is behoorlijk huge daar), maar alles staat goed aangegeven.
Gelukt! SIN-KLIA1>KLIA2-KIX.

Bij de immigratie van KLIA1 stond een flinke rij, maar door onze gehaaste indruk mochten we gelijk door naar het loket voor Maleisiërs. Fijne 'uncle' daar. 2 minuten, done. In SIN het verhaal van de korte aansluiting al uitgelegd en verzocht de koffer als laatst op de band te leggen, zodat deze als een van de eersten geleverd zou worden. Ook dat is gelukt. Fijn vliegveld, SIN! De koffer was de 6e op de band in KLIA1. Daarna door naar het treintje, die slechts eens per 20 minuten gaat. Kaartje voor 2 MYR pp, baby gratis. 3 minuten later was het treintje er al. In totaal 40 minuten nodig gehad van het Malindo toestel (helaas niet de 737-8MAX :( ) in KLIA1 tot incheckbalie van AirAsia in KLIA2 :)

Lekker!

Pagina: 1 ... 15 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2