Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 16 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Delta heeft het upgrade/change process wel echt goed voor elkaar.

Ik zit nu op BNA te wachten op een vlucht naar LGA. Ik heb een vlucht om 6.30 maar wil graag de 4.00 vlucht hebben. Via de app heb ik die aangevraagd. Ik zie nu op de monitor bij de gate de status van alle aanvragen en je ziet wanneer het je beurt is. Ik ben nummer 1 voor een change met Z met 2 vrije plekken. Alleen als die plekken verkocht worden gaat het dus niet door.

Mijn koffer stoppen ze dan sowieso in de 4.00 vlucht. Als ik die krijg, is de koffer mee. Krijg ik hem niet, staat de koffer in ieder geval te wachten op LGA.

Dat is toch wat anders dan die ellende bij KLM waar je moet bellen of hopen op een werkende site. Daarbij vraagt Delta voor een change fixed $75,-, terwijl bij KLM met een non-flex ticket honderden betaalt moet worden voor een vluchtje van LHR. En de standby list van KLM is ook een papiertje bij de gate ipv iets wat je kan raadplegen.

En dan zie ik in de app ook nog gewoon waar mijn koffer realtime is. Ik mag het allemaal wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 13-10-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45

Grouchy

meep meep

Het kan nog goedkoper. Voor de Delta Gold, Platinum of Diamond Medallion's: $75,- fee waived.
Op je Fly Delta app zie je ook min of meer realtime wanneer je 'gecleared' wordt, -ie een nieuwe boardingpass.

Sterkte trouwens op LGA ;)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:57:
Het kan nog goedkoper. Voor de Delta Gold, Platinum of Diamond Medallion's: $75,- fee waived.
Op je Fly Delta app zie je ook min of meer realtime wanneer je 'gecleared' wordt, -ie een nieuwe boardingpass.

Sterkte trouwens op LGA ;)
Mmm. Ik ben Gold Medallion maar moest die 75 wel dokken.

LGA was prima. Erg snel en koffer was er in no time.

De taxi naar manhatten.... man man wat een verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 03:12:
[...]

Afaik ben jij FB gold, niet DL gold?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:32:
Yo peeps, ff vraag.

Ben alvast ff aan het orienteren/kijken voor mijn volgende vakantie, waarschijnlijk wordt het een vliuchtje met CX van AMS naar DPS, via HKG.
Helaas is dit om diverse praktische en financiele redenen niet doorgegaan voor dit moment, dus ik heb een alternatief gezocht.

Het is een vakantie naar Gambia geworden. Ik vlieg op 31 januari 2018 van AMS naar BJL, met een tussenstop in DKR (OR457). Op 12 februari weer terug van BJL naar AMS, dit keer non-stop (OR460).

Tijden zijn helaas wel vrij klote (vertrek uit AMS is wel netjes om 15:35, maar aankomst om 23:15, en het vertrek uit BJL is dan weer om 23:55, met om 07:40 aankomst op AMS).

Maarja, helaas zijn er weinig praktische reismogelijkheden naar BJL. Met SN vanuit BRU kan, maar was aanzienlijk duurder. Met Corendon had ik ook kunnen gaan (vliegen non-stop op BJL), maar ik heb met hen dermate mindere ervaringen dat ik dat liever niet doe. En dan heb je het wel gehad qua maatschappijen die op BJL vliegen vanuit AMS/BRU, iig zonder 25 overstappen te moeten maken. BJL is nou niet echt een hotspot voor internationale vluchten :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 03:12:
[...]

LGA was prima. Erg snel en koffer was er in no time.

De taxi naar manhatten.... man man wat een verkeer.
Heb nog nooit hoeven te betalen, toch even hun website nog gecontroleerd of er iets veranderd was. Alles ziet er nog hetzelfde uit. Van hun website:

Same-Day Confirmed
Diamond, Platinum and Gold Medallion members:
  • $75 USD Same-Day Confirmed Fee Waived* - If the requested flight is same-day confirmed eligible the fee will be waived.
Same-Day Standby
Diamond, Platinum and Gold Medallion members:
  • $75 USD Standby Fee Waived*

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
I'm not sure why all of this happened, and I want to convey my sincere apology for all of this. We have refunded your $75 fee to the original form of payment, please allow 7-10 days for processing. We also generated a $200 travel voucher that we attached to your Delta SkyMiles account. This is good for 1 year from today and may be applied on any Delta and Codeshare flight. The voucher number is xxx. Please reach out to us if you have any further questions or concerns. Thank you!
Ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09
Ik vlieg volgende maand voor het eerst met Tarom. Weet iemand hoe strikt zij zijn met de afmetingen van handbagage? Mijn koffer is net iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:51
Halldor schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:24:
Ik vlieg volgende maand voor het eerst met Tarom. Weet iemand hoe strikt zij zijn met de afmetingen van handbagage? Mijn koffer is net iets te groot.
Toen ik Bucharest - Chisinau vloog hebben ze niets gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.
Eens hoor, maar gisteren wel voor het eerst in mijn reisleven een een upgrade naar business gehad (van Addis via Djibouti naar Nairobi). 's ochtends nog met een collega over gehad dat iedereen altijd upgrades krijgt behalve ik :-).

Verwacht dat dit toch omdat ik nu wel een status heb. Toch een voordeeltje van silver (plus eerder kunnen boarden is ook prettig)

(reisde samen met paar collega's, baas zat achterin, ik voor in :-) )
Grouchy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:56:
[...]

STE+ (Skyteam Elite plus) is het zeker waard. Voor 30 vluchten/40K miles is het een steal.
Modifier bij het sparen bij van miles. Voorkeursstoelen zonder bijbetaling, aparte rijen bij het inchecken/baggageafgifte etcetera. Zeker tijdens piekperiodes zou je behoorlijk wat tijd met SkyPriority besparen.
Lounge toegang & hapje en drankje (inclusief één gast) is wel zo relaxt niet alleen bij het overstappen maar ook voor de 1e vlucht en al helemaal tijdens IROPS.
Besloten dat ik inderdaad de 3 vluchten nog ga doen. Ik geloof ook dat het het waard is en ik verwacht niet nog eens zo dicht bij een goud status te komen. Dank voor de tips voor rondje Frankrijk. Mijn vader heeft nog nooit gevlogen en dit wel op zijn lijstje staan, zal hem meenemen. Gelijk een goed excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Eens hoor, maar gisteren wel voor het eerst in mijn reisleven een een upgrade naar business gehad (van Addis via Djibouti naar Nairobi). 's ochtends nog met een collega over gehad dat iedereen altijd upgrades krijgt behalve ik :-).
Van harte gegund, maar dan heb je wel echt mazzel :) Ik heb collega's die > 5 Jaar Platinum zijn en nog nooit een upgrade hebben gekregen. Bij KLM is het echt heeeel zeldzaam.

Ik heb hem ook wel eens gehad naar Londen en Birmingham maar long-haul nog nooit.

Alleen bij een hele domme overboekte vlucht, kan je mazzel hebben bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Letterlijk voor het eerst van mijn leven dat ik dacht: "Landen we nu al"

Zodra we opstegen van JFK legde ik stoel 1A plat en ergens boven Engeland werd ik wakker gemaakt voor het ontbijt.

In ieder geval zo fit als een hoentje de hele dag, dat wil wel eens anders zijn vanuit de US.

En KLM huisje 98 gescoord ;)

EDIT:

Ik moet naar Toronto. Met IcelandAir is dat 280,- retour (1 uur overstap) 8)7 Ja, benen in de nek, maar 280,- 8)7 KLM vraagt 440,-. Ook helemaal niks voor zo'n afstand. En dan zit WOW er nog tussen met 300,-.

Wat een belachelijke bedragen.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 15-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
PWM schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:32:

Zodra we opstegen van JFK legde ik stoel 1A plat en ergens boven Engeland werd ik wakker gemaakt voor het ontbijt.

In ieder geval zo fit als een hoentje de hele dag, dat wil wel eens anders zijn vanuit de US.

EDIT:

Ik moet naar Toronto. Met IcelandAir is dat 280,- retour (1 uur overstap) 8)7 Ja, benen in de nek, maar 280,- 8)7 KLM vraagt 440,-. Ook helemaal niks voor zo'n afstand. En dan zit WOW er nog tussen met 300,-.

Wat ga je doen?
Persoonlijk zou ik voor de 240€ meer KLM nemen voor de directe vlucht, het eten en drinken dat in het tarief zit, de betere stoelen/wide-bodie, en de FF punten. Weer niet of je nog met bagage vliegt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Vind het sowieso prima acceptabele prijzen voor Toronto. Maar misschien zie ik 't verkeerd ofzo ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed, het is dus zover... M'n Ryanair-vlucht had vandaag vertraging en ik ben dus aan het grasduinen door de website van de Ieren om compensatie aan te vragen (vlucht was voorzien om 09:55 en we zijn pas vijf uur later vertrokken, met een ander toestel).

Ryanair doet er natuurlijk alles aan om zijn reizigers op het verkeerde been te zetten. Vanaf 3u heb je recht op die compensatie - maar hun website formuleert het als volgt:
Restituties

Als u restitutie wilt aanvragen als gevolg van de annulering van uw vluchten of als uw vlucht meer dan 3 uur vertraagd is en u wenst niet te vliegen.
Nu leest dat als 1) als de vlucht geannuleerd werd of 2) als hij meer dan 3u vertraging heeft en we 'm niet nemen.

Onze vlucht is 5u vertraagd geweest maar wel nog doorgegaan; conform de EU-richtlijn hebben we dan recht op schadevergoeding. Alleen staat dat er niet tussen?

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/5foiukagnf/Website_Ryanair.png

Iemand die ervaring heeft met zo'n claim indienen bij Ryanair?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat zij met restitutie het terugvragen van de ticketprijs bedoelen en niet de schadevergoeding bij vertraging.. Waar je dan je schadevergoeding kunt halen weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:
Goed, het is dus zover... M'n Ryanair-vlucht had vandaag vertraging en ik ben dus aan het grasduinen door de website van de Ieren om compensatie aan te vragen (vlucht was voorzien om 09:55 en we zijn pas vijf uur later vertrokken, met een ander toestel).

Ryanair doet er natuurlijk alles aan om zijn reizigers op het verkeerde been te zetten. Vanaf 3u heb je recht op die compensatie - maar hun website formuleert het als volgt:

[...]

Nu leest dat als 1) als de vlucht geannuleerd werd of 2) als hij meer dan 3u vertraging heeft en we 'm niet nemen.

Onze vlucht is 5u vertraagd geweest maar wel nog doorgegaan; conform de EU-richtlijn hebben we dan recht op schadevergoeding. Alleen staat dat er niet tussen?

[afbeelding]

Iemand die ervaring heeft met zo'n claim indienen bij Ryanair?
Hier is het EU261 formulier te vinden: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het maakt trouwens niets uit hoeveel je vertrek vertraagd is, het gaat om hoeveel later de aankomst is.
(alhoewel een reroute je sowieso 50% EU261 oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:32:

EDIT:

Toronto is sowieso vaak heel competitief geprijsd, zeker buiten de zomermaanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:

[...]

In dit geval is Ryanair heel eerlijk.

Restitutie is namelijk iets anders dan de compensatie onder eu261/2004

Restitutie is simpelweg je ticketprijs terug als je, door bovenstaande redenen, niet wilt of kunt vliegen. Daarboven kan, afhankelijk van de reden, de compensatie komen.

Twee afzonderlijke zaken.

Onder het kopje eu261 zijn ze echter niet helemaal duidelijk over welke rechten je hebt, voor zover ik kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 16-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Napsju schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:06:
Zo. Da's weer een fijn 'foutje' van Finnair.

Amsterdam > Singapore
Okinawa > Amsterdam

€179 per persoon. En ik spaar weer een aantal puntjes bij OneWorld.

:9~
Zo, was dat even fijn!

AMS-HEL-SIN Finnair A321 en A350
SIN-KUL Malindo 737-800
KUL-KIX AirAsia A330-300
UKB-OKA Skymark 737-800
OKA-KIX-HEL-AMS Japan Transocean Air 737-400, Finnair A350 en A321.

Totaal € 313 per persoon. Waanzinnige reis!

Toch eens even vragen. Zijn er eigenlijk regels mbt het uitdelen van een riem en lifevest voor de kleinsten?
Afbeeldingslocatie: https://static1.1.sqspcdn.com/static/f/624631/12702357/1308059361673/Inf+seat+belt.jpg?token=fbKkqMkCBtXLgGYVF6m%2FGPp3YOE%3D
Bij zowel Skymark als Japan Transocean Air kregen we deze riem en lifevest niet voor onze baby. Bij Malindo en AirAsia kregen we dan weer wel een riem, maar weer geen lifevest. Bij Finnair en onlangs Xiamen en Aer Lingus kregen we beiden. Ik vind het maar vreemd.

[ Voor 33% gewijzigd door Napsju op 17-10-2017 22:19 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Live vest nooit gekregen voor mijn kinderen, riem wel altijd. Alleen ervaring met vluchten binnen Europa... KLM, Transavia, Air Berlin , Brussels Airlines, , Lufthansa, Austrian, Ryanair, altijd een riem.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM verkoopt nu bundels: https://klmflightbundle.klm.com/

Ik betaal nu gemiddeld 200,- per vlucht retour naar de UK. Neem ik een bundel, betaald ik vooraf 3400,- en mag ik 10x.

Eens even Excel erbij pakken en kijken of het handig is :+

EDIT:

Het is zelfs 10 enkeltjes 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 18-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:28:
KLM verkoopt nu bundels: https://klmflightbundle.klm.com/

Ik betaal nu gemiddeld 200,- per vlucht retour naar de UK. Neem ik een bundel, betaald ik vooraf 3400,- en mag ik 10x.

Eens even Excel erbij pakken en kijken of het handig is :+

EDIT:

Het is zelfs 10 enkeltjes 8)7
Ik heb via http://britishairways.optiontown.com een deal tussen LCY en AMS.

1034 pond voor 18 enkeltjes, da's t betere werk. Die KLM prutsers hebben er duidelijk niks van begrepen :)

edit: ah, die KLM deals zijn ook via optiontown zie ik....bizar dan, die prijzen :X

[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 18-10-2017 13:45 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het idee is prima, hangt ook van je flexibiliteit af. Als je gemiddeld pas heel laat weet dat je moet vliegen, maar je wel weet dat je de komende tijd minstens X keer gaat, dan ben je met zo'n bundle beter af. Zeker als je veel medewerkers hebt die vaak vliegen.

Als je je reizen een beetje van tevoren kan plannen heb je er waarschijnlijk helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als ik 60 vluchten koop naar de UK, welke 3 dagen van te voren zijn af te roepen door 4 mensen, betaal ik 300 per enkeltje, of wel 600,- retour. In economy met light.

Dat is echt nooit een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:07:
Als ik 60 vluchten koop naar de UK, welke 3 dagen van te voren zijn af te roepen door 4 mensen, betaal ik 300 per enkeltje, of wel 600,- retour. In economy met light.

Dat is echt nooit een goede deal.
Kan wel, maar niet snel idd. Als je vaak pas drie dagen van tevoren weet dat je op dezelfde dag op en neer moet dan kan 't voordeliger zijn. Als ik nu even prijs AMS-LCY deze zaterdag same-day is 't net geen 1000 euro voor de retour. Dan is 600 dus al bijna 400 winst.

En als ik 't goed begrijp garanderen die bundels een stoel trouwens, wat ook wat waard kan zijn op drukke routes.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Nu heb ik niet per se vlieg angst maar wel claustrofobie. Zo erg dat ik het af en toe al niet uithou in metro's. Ik heb nog nooit gevlogen maar zou toch graag wat meer van de wereld willen zien. Iemand hier enige ervaring in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:36:
Nu heb ik niet per se vlieg angst maar wel claustrofobie. Zo erg dat ik het af en toe al niet uithou in metro's. Ik heb nog nooit gevlogen maar zou toch graag wat meer van de wereld willen zien. Iemand hier enige ervaring in?
Ik denk dat je hier meer antwoorden kan krijgen:
https://valk.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:36:
Nu heb ik niet per se vlieg angst maar wel claustrofobie.
Hoe weet je zeker dat je geen vliegangst hebt? Heb je wel eens in een vliegtuig gezeten?

Ik ken 3 mensen met vliegangst en bij alle 3 begon dat hetzij na het boeken en dichter bij de vlucht, hetzij bij het opstijgen voor het eerst ;)

Niet dat ik je vliegangst wil aanpraten, maar ik kan mij voorstellen dat ernstige claustrofobie en vliegen niet een allerbeste combi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Hoe weet je zeker dat je geen vliegangst hebt? Heb je wel eens in een vliegtuig gezeten?

Ik ken 3 mensen met vliegangst en bij alle 3 begon dat hetzij na het boeken en dichter bij de vlucht, hetzij bij het opstijgen voor het eerst ;)

Niet dat ik je vliegangst wil aanpraten, maar ik kan mij voorstellen dat ernstige claustrofobie en vliegen niet een allerbeste combi is.
Dat weet ik dus niet. Ik heb nog nooit gevlogen. Maar als ik het al amper kan uithouden in een metro, waar je relatief snel uitkan als je wilt, hoe hou ik het dan vol in een vliegtuig waar je niet zomaar even een luchtje kan scheppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat je hier meer antwoorden kan krijgen:
https://valk.org/
Interessant. Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Dat weet ik dus niet. Ik heb nog nooit gevlogen. Maar als ik het al amper kan uithouden in een metro, waar je relatief snel uitkan als je wilt, hoe hou ik het dan vol in een vliegtuig waar je niet zomaar even een luchtje kan scheppen :P
Alleen in widebodies vliegen zodat 't niet zo klein lijkt?

Nadeel: die worden alleen op lange routes ingezet dus dan zit je er ook meteen minimaal zes uur in.

Misschien helpt 't om eens bij 't aviodrome te gaan kijken, daar kun je een 747 en een Fokker 100 (e.a.) zo in wandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
CyBeR schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:45:
[...]

Alleen in widebodies vliegen zodat 't niet zo klein lijkt?

Nadeel: die worden alleen op lange routes ingezet dus dan zit je er ook meteen minimaal zes uur in.
Deze tip heb ik inderdaad wel is gekregen. Maar het maakt niet zozeer uit hoe groot het toestel is. Het blijft puur een gedachtegang dat je er niet uitkan als je eenmaal in de lucht zit. Ook als is het vliegtuig 50 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Hoe gaat dat dan met de trein en de auto? Je kan ervoor zorgen dat je een dagvlucht hebt zodat je naar buiten kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Deze tip heb ik inderdaad wel is gekregen. Maar het maakt niet zozeer uit hoe groot het toestel is. Het blijft puur een gedachtegang dat je er niet uitkan als je eenmaal in de lucht zit. Ook als is het vliegtuig 50 meter breed.
Dat dacht ik al ja. Maar bedenk je dan dat "er uit" een stuk erger is dan "binnen moeten blijven", gezien de omgeving op 10km hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
CyBeR schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Dat dacht ik al ja. Maar bedenk je dan dat "er uit" een stuk erger is dan "binnen moeten blijven", gezien de omgeving op 10km hoogte.
Dat is eigenlijk wel een creatieve oplossing :9
Ik wou echter dat het zo werkte. Ik bedacht mezelf altijd als een soort bagage mee te gaan. Slaapmiddelen tot de max en me laten inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat gaat nog wel komen, maar dan voor reizen naar Mars e.d.

Ik denk dat 't echte antwoord toch is dat je een specialist moet gaan vinden die je kan helpen om over die fobie heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
Je zou die tip om bij het Aviodrome in vliegtuigen te gaan zitten ook kunnen combineren met een rondvlucht daarvandaan. Je zit dan in een klein vliegtuigje en hebt de mogelijkheid om op een rustige manier kennis te maken met het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die had ik gezien. Ben benieuwd of het verhaal klopt. Indien ja, is het wel echt een enorme mafklapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt in ieder geval geen standaard Go-Arround. Een beetje TopGun style, als het nou een leeg vliegtuig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:28:
Die had ik gezien. Ben benieuwd of het verhaal klopt. Indien ja, is het wel echt een enorme mafklapper.
Die dacht, ik ben nu toch werkloos. Nu zeker in ieder geval :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

Je kunt ook Onbezorgdvliegen.nl proberen, concurrent van Stichting Valk.

Ik kan deze cursus van harte aanbevelen. Je hebt de keuze tussen 1 daagse of 2 daagse cursus. Mijn vriendin heeft onlangs de 2-daagse cursus gevolgd en het is echt perfect georganiseerd. Mijn vriendin had nog nooit gevlogen en had ook last van claustrofobie etc. Maar dat is nu opgelost. Aan het einde gingen ze mee met een normale lijnvlucht en op de terugweg was ze volledig over haar angst heen.

Valk is zeker een goede optie, maar onbezorgdvliegen is naar mijn idee iets directer en gefocust op resultaten.
Bij Valk wordt na een aantal psychologische sessies bepaald wanneer je gaat vliegen. Bij Onbezorgdvliegen wordt er één dag aan de theorie besteedt en op dag 2 ga je vliegen. Maar er wordt heel veel persoonlijke aandacht geschonken aan iedere cursist en het is echt tot in de puntjes verzorgd. En een stuk goedkoper dan Valk. Kan het aanraden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Dat is eigenlijk wel een creatieve oplossing :9
Ik wou echter dat het zo werkte. Ik bedacht mezelf altijd als een soort bagage mee te gaan. Slaapmiddelen tot de max en me laten inladen.
Dat is dé manier om achter te blijven.

En het is misschien een beetje een niet populaire opvatting, maar wat dacht je ervan om gewoon niet te gaan vliegen? Wil je jezelf en anderen dit aandoen puur om "wat van de wereld te zien"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Fly-guy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

En het is misschien een beetje een niet populaire opvatting, maar wat dacht je ervan om gewoon niet te gaan vliegen? Wil je jezelf en anderen dit aandoen puur om "wat van de wereld te zien"?
Dit is dus eigenlijk mijn gedachte ook. Toch vind ik het ergens raar dat anno 2017 ik niet zou kunnen vliegen vanwege iets wat ik alleen maar echt maak in mijn gedachte. Scheve verhouding maar er zijn genoeg manieren om te reizen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Septimamus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Dit is dus eigenlijk mijn gedachte ook. Toch vind ik het ergens raar dat anno 2017 ik niet zou kunnen vliegen vanwege iets wat ik alleen maar echt maak in mijn gedachte. Scheve verhouding maar er zijn genoeg manieren om te reizen natuurlijk.
Ik zeg niet dat je niet moet proberen er iets aan te doen, maar ik zie net iets te vaak mensen aan boord die er simpelweg niet aan toe zijn om te vliegen en dan vraag ik me altijd af wat, doe je jezelf aan? Dagen stress, angst en lichamelijke klachten om een paar dagen op een willekeurig strand te liggen...

Natuurlijk, heb je het geld (ervoor over), probeer een cursus bij stichting valk o.i.d., maar accepteer als het niet gaat, er zijn ook zat mensen die de euromast niet op kunnen of niet in het slangenverblijf bij Artis kunnen werken, ongeacht het jaartal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:43
Fly-guy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Vergeet niet dat de vraagsteller 24 jaar is, hij heeft nog een heel leven voor zich. Als vraagsteller nu 70 jaar was geweest zou ik denken; begin er niet aan.

Maar gezien zijn leeftijd zou ik juist aanraden om wél over zijn vliegangst heen te komen, met een beetje geluk is hij er na 1 of 2 dagen overheen (desnoods met een curus) en dan durft hij hopelijk de rest van zijn leven gewoon te vliegen.
Je beperkt naar mijn mening jezelf best wel als je niet durft te vliegen en je bent nog jong, je kunt niet zomaar met je vrienden een weekendje naar Barcelona o.i.d..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Wellicht wel leuk voor degenen die er in geïnteresseerd zijn; een kijkje (360°) in de keuken van Eurocontrol Maastricht.

https://roundme.com/tour/187933/view/493304/

Gaaf om eens te kunnen zien, ik had zelf niet verwacht dat 't er zo groot zou zijn. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 12:33
Amsterdam naar Bangkok in business class voor € 1440 het hele komende jaar, inclusief vakantieperiodes: Google flights.

Misschien interessant voor sommigen hier die vaker die kant op gaan. Finnair is ~€200 meer, dat is het wellicht wel waard, aangezien het een stuk beter is dan de business van BA.

Credits to flyertalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM is ook 200 meer, dan hoef je niet via Helsinki.

Edit: nvm dat is via CDG met AF op 't lange stuk, dus alsnog met een verbinding.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 19-10-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de liefhebber

YouTube: How Fast Can You Circumnavigate the World on Commercial Flights?

Ik kwam niet onder de 51 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een vraag:
We kennen allemaal wellicht nog wel het faillissement van Pan Am. Het faillissement staat er vooral om bekend dat de concurrenten toen alles op alles hebben gezet om het Pan Am personeel thuis te krijgen.

Hoe is dat tegenwoordig geregeld? Bij een faillissement komt er een curator. Heeft die net als een werkgever een zorgplicht over het personeel? M.a.w. moet de curator ervoor zorgen dat het personeel thuis komt? Je zal maar net op weg zijn naar het Midden-Oosten als de telex binnenkomt dat je werkgever failliet is, precies in een week dat er superveel forenzen of wellicht zelfs vakantiegangers vliegen, waardoor alle vluchten vol zitten. Of je zal net in de reclassering zitten en een baan hebben gekregen in het buitenland bij de ticketbalie van de failliete maatschappij en derhalve geen geld hebben voor een ticket naar huis. Of moet het personeel zelf maar zien thuis te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Als je kijkt naar AirBerlin stond Duitsland zelf nog een tijd garant voor een X aantal vluchten, dit zorgt er dan ook gelijk voor dat iedereen thuis is (gok ik)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gezien een B-52 in 1957 het non-stop in 45 uur deed, is dat helemaal geen slechte tijd.

De Concorde ( O+ ) heeft het trouwens ooit in 32 uur gedaan (met tussenstops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kruissnelheid van de meeste passenger jets ligt zo rond de 900 km/h, dus behalve als je rond de pool gaat vliegen is 44 uur ook wel zo'n beetje het minimum. En er vliegt geen passagiersvlucht "rond de pool".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ga je dan over de evenaar?

Je kan namelijk nog vluchten uitzoeken die over de jetstream gaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.srh.noaa.gov/jetstream/global/images/jetstream2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ronde de aarde telt normaal alleen als je minstens 1x de evenaar over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Fokkers faillissement in Andere tijden(2017)

21 oktober 2017, 21:20 - 22:00 uur NPO 2

Fokker ging 21 jaar geleden failliet. De ondergang van de luchtvaartmaatschappij was destijds voor velen een schok en veel betrokkenen hebben er een wrang gevoel aan overgehouden. Een terugblik op die periode.

Op 28 oktober gaat de laatste Fokker 70 bij de KLM met pensioen. Daarmee komt definitief een einde aan de samenwerking tussen de nationale luchtvaartmaatschappij en de Nederlandse vliegtuigpionier. Fokker was ooit een bloeiende vliegtuigbouwer, maar ging 21 jaar geleden failliet. Andere tijden blikt terug op de tijd dat er nog niets aan de hand was voor Fokker.

Fokker
In de jaren 70 kwam er nieuw elan door het aantreden van topman Frans Swarttouw, afkomstig uit het Rotterdamse havenwezen. Het leek allemaal niet op te kunnen, maar de overheid moest vaak bijspringen. Daar kwam een einde aan in de jaren 90 en mede daardoor werd het faillissement uitgesproken. Oud-werknemers van de luchtvaartmaatschappij denken echter nog steeds dat het bankroet afwendbaar was.
https://www.anderetijden....g/722/Fokker-aan-de-grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week eindelijk weer eens op reis. Om precies naar Bangkok om vervolgens 1,5 week door het noorden van Thailand rond te trekken *O* Eerste keer met Qatar Airways dus ben benieuwd. Alhoewel, het is Economy dus de verschillen zin sowieso miniem.

Volgende trip naar Manila rond Kerst moet nog gepland worden, maar als ik de ticketprijzen zie dan springen de tranen in mijn ogen.

Overigens baal ik ervan dat de laatste jaren de KLM zo duur is. Zou graag het comfort van een directe vlucht hebben, maar het scheelt echt honderden euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

mocht je qua dagen niet heel specifiek zijn (1 a 2 dagen eromheen) en je het niet erg vinden eerst naar WAW te moeten dan kan je kijken naar WAW-XMN in business en dan door naar MNL, ik doe zoiets eind december voor 1100 euro (+ vlucht naar WAW en de vlucht XMN-SGN-XMN moet er dan nog bij) gratis 72 uurs visum voor china op die manier ook mogelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:01:
Volgende week eindelijk weer eens op reis. Om precies naar Bangkok om vervolgens 1,5 week door het noorden van Thailand rond te trekken *O* Eerste keer met Qatar Airways dus ben benieuwd. Alhoewel, het is Economy dus de verschillen zin sowieso miniem.

Volgende trip naar Manila rond Kerst moet nog gepland worden, maar als ik de ticketprijzen zie dan springen de tranen in mijn ogen.

Overigens baal ik ervan dat de laatste jaren de KLM zo duur is. Zou graag het comfort van een directe vlucht hebben, maar het scheelt echt honderden euro's.
Als je alleen bent probeer stoel 12D op de T7, er is namelijk geen stoel voor je ook iets verder naar achter is er ook een rij met 3 stoelen in het midden. Niet kijken bij seatguru die laat de stoel als G zien maar ze zijn echt D ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RKvBylsgY2Du8k95jK3zeg3S/medium.jpg

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:32
Badtothebone schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Als je alleen bent probeer stoel 12D op de T7, er is namelijk geen stoel voor je ook iets verder naar achter is er ook een rij met 3 stoelen in het midden. Niet kijken bij seatguru die laat de stoel als G zien maar ze zijn echt D ;-)

[afbeelding]
Let wel even op: ze vliegen met 3 verschillende configuraties. Zo ben ik ook de fout ingegaan; de 773 had meer C dan op de eerste leg en dus was Y een stuk kleiner en hadden ook andere rij-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

[afbeelding]
Bedankt voor de tip maar tijdens het boeken was deze al helaas bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:55:
mocht je qua dagen niet heel specifiek zijn (1 a 2 dagen eromheen) en je het niet erg vinden eerst naar WAW te moeten dan kan je kijken naar WAW-XMN in business en dan door naar MNL, ik doe zoiets eind december voor 1100 euro (+ vlucht naar WAW en de vlucht XMN-SGN-XMN moet er dan nog bij) gratis 72 uurs visum voor china op die manier ook mogelijk :)
Ik wilde direct na Kerst vertrekken en bij voorkeur de 8ste weer in Nederland zijn, maar het is onverwacht toch nog gelukt. Ticketprijzen zaten voor de meeste dagen rond de 1500,-, maar het is toch gelukt een 'directe' vlucht met de KLM te krijgen voor onder de 1100,- wel Economy uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Ik vlieg in februari van Frankfurt naar Singapore met Lufthansa op de A380 in econ. Nu wil ik graag upper deck economy selecteren maar zijn deze zitplaatsen nog grijs (niet selecteerbaar). Weet iemand wanneer deze stoelen beschikbaar worden gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Wellicht wat vergezocht om de volgende vraag hier te stellen, maar toch;

Ik ben op dit moment een reis naar NYC aan het plannen via TUI, als ik de reis wil boeken geeft de TUI website aan dat de vlucht van AMS naar EWR middels United Airlines wordt uitgevoerd in Economy (K). Nu heb ik op internet gelezen dat UAL verschillende Economy classes aanbied waaronder Basic Economy (geen mogelijkheid tot stoelreservering, geen handbagage mee in het vliegtuig), iets wat we absoluut niet willen gezien vliegangst van mijn reispartner en dus samen willen zitten.

Zowel Google, de klantenservice van TUI als de website van UAL kon mijn vraag niet beantwoorden. Hier iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
United biedt basic economy niet aan op de route AMS-EWR. United is zelfs een van de weinige carriers waar je met je smartphone bij de gate tot soms wel een half uur voor vertrek je stoel nog kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Leetness schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:48:
Ik vlieg in februari van Frankfurt naar Singapore met Lufthansa op de A380 in econ. Nu wil ik graag upper deck economy selecteren maar zijn deze zitplaatsen nog grijs (niet selecteerbaar). Weet iemand wanneer deze stoelen beschikbaar worden gesteld?
Ik zit naar hetzelfde te kijken (andere route, maar ook LH A380) en met wat gerommel met ExpertFlyer ben ik erachter gekomen dat de upper deck econ stoelen 3 dagen voor de vlucht vrij gegeven worden. Mijn vlucht is op woensdag en de afgelopen 2 weken kwamen op zondag de stoelen voor de woensdag-vlucht vrij. Merk op dat de upper deck stoelen wel allemaal premium / extra legroom stoelen zijn en dus extra kosten om te reserveren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Rannasha schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Ik zit naar hetzelfde te kijken (andere route, maar ook LH A380) en met wat gerommel met ExpertFlyer ben ik erachter gekomen dat de upper deck econ stoelen 3 dagen voor de vlucht vrij gegeven worden. Mijn vlucht is op woensdag en de afgelopen 2 weken kwamen op zondag de stoelen voor de woensdag-vlucht vrij. Merk op dat de upper deck stoelen wel allemaal premium / extra legroom stoelen zijn en dus extra kosten om te reserveren.
Als ik het juist goed begrepen heb zijn het normale economy stoelen (dus niet premium) en was mijn plan ze misschien gewoon te boeken bij het inchecken zonder extra kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:15:
Wellicht wat vergezocht om de volgende vraag hier te stellen, maar toch;

Ik ben op dit moment een reis naar NYC aan het plannen via TUI, als ik de reis wil boeken geeft de TUI website aan dat de vlucht van AMS naar EWR middels United Airlines wordt uitgevoerd in Economy (K). Nu heb ik op internet gelezen dat UAL verschillende Economy classes aanbied waaronder Basic Economy (geen mogelijkheid tot stoelreservering, geen handbagage mee in het vliegtuig), iets wat we absoluut niet willen gezien vliegangst van mijn reispartner en dus samen willen zitten.

Zowel Google, de klantenservice van TUI als de website van UAL kon mijn vraag niet beantwoorden. Hier iemand een idee?
Als je op de website van TUI kijkt dan zie je toch gewoon Economy staan en geen Basic Economy.

Maar goed ik zou ook niet afhankelijk willen zijn van het reisbureau dus ik zou sowieso los boeken. Dan kun je echt zelf je tickets kiezen en is de totaalprijs ook een stukje lager. Bovendien is de keuze van accommodatie ook nog eens veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zoals gezegd Basic Economy heb je niet mee te maken bij AMS-EWR, dat is een binnenlands product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Leetness schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Als ik het juist goed begrepen heb zijn het normale economy stoelen (dus niet premium) en was mijn plan ze misschien gewoon te boeken bij het inchecken zonder extra kosten..
De klasse is gewoon economy (geen economy comfort), maar je betaalt wel extra om deze stoelen te kiezen. Het upper deck zijn "preferred seats" en de voorste rij zijn "extra legroom" plaatsen. Ik heb even naar mijn vlucht gekeken en zowel de Lufthansa website als ExpertFlyer markeren deze plaatsen (de plekken die al vrijgegeven zijn tenminste) als plaatsen waarvoor bijbetaald moet worden (wat in mijn geval geen punt is, gezien ik al extra legroom plekken heb, maar ik heb liever de eerste rij op het upper deck).

Wellicht dat tijdens de online checkin er meer zonder bijbetaling is te kiezen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
25% korting op UAI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Toch eens even vragen. Zijn er eigenlijk regels mbt het uitdelen van een riem en lifevest voor de kleinsten?
[afbeelding]
Bij zowel Skymark als Japan Transocean Air kregen we deze riem en lifevest niet voor onze baby. Bij Malindo en AirAsia kregen we dan weer wel een riem, maar weer geen lifevest. Bij Finnair en onlangs Xiamen en Aer Lingus kregen we beiden. Ik vind het maar vreemd.
In Europa moet je voor een baby onder de 2 jaar zo'n riem krijgen om de baby aan jou vast te maken, tenzij je een extra stoel gekocht hebt. Zo niet, moet de baby op schoot. Heb je meer dan 1 baby (<2 jaar) per ouder, dan moet deze, met zo'n riem, op een aparte stoel. Is het kind boven de 2 jaar, dan sowieso op een aparte stoel en is de riem niet per se nodig.

Gaat de vlucht over water en zal deze meer dan 50 mijl/90km van de kust zijn, dan moet er een life vest gegeven worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Sinds gisteren weer een ervaring rijker. Vanwege de serieuze medische problemen van een passagier, precies tussen Europa en de VS week het vliegtuig uit naar sint John in Canada (Ipv Washington). Gelukkig was er een heel scala artsen aan boord die medische ondersteuning konden verlenen. Geen cardioloog, maar ondanks dat is de patiënt uiteindelijk stabiel in het ziekenhuis beland.

Moet zeggen dat alles erg rustig en professioneel werd afgehandeld. Zowel de crew van KLM als de artsen bleven ondanks de ernstige situatie erg rustig, wat er voor zorgden dat de passagiers ook kalm bleven. Ook een nette communicatie over het voorval. Natuurlijk wel wat vertraging opgelopen, maar dat is natuurlijk prima in dergelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Fly-guy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

In Europa moet je voor een baby onder de 2 jaar zo'n riem krijgen om de baby aan jou vast te maken, tenzij je een extra stoel gekocht hebt. Zo niet, moet de baby op schoot. Heb je meer dan 1 baby (<2 jaar) per ouder, dan moet deze, met zo'n riem, op een aparte stoel. Is het kind boven de 2 jaar, dan sowieso op een aparte stoel en is de riem niet per se nodig.

Gaat de vlucht over water en zal deze meer dan 50 mijl/90km van de kust zijn, dan moet er een life vest gegeven worden.
Als toevoeging, hier zit een verschil tussen Europese (EASA) en Amerikaanse (FAA) regelgeving.

EASA vereist inderdaad een baby belt, met het idee dat als er iets gebeurt dat de baby niet de hele cabine doorschiet. FAA daarentegen verbied baby belts, want als er wat gebeurt en je klapt als ouder dubbel om je riem heen plet je de baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dus in Amerika krijgen we ook weer geen riem voor hem? We gaan 't binnenkort mee maken dan. Jaja, hij komt net als zijn ouders overal... O+

Lekker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
https://www.bndestem.nl/r...g-voor-zichzelf~ac5c4051/

Ook apart, zit je in je ééntje in een toestel van 189 stoelen :P :P

Zal wel lekker verliesgevend zijn voor Jet2 gok ik zo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
wildhagen schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:55:
https://www.bndestem.nl/r...g-voor-zichzelf~ac5c4051/

Ook apart, zit je in je ééntje in een toestel van 189 stoelen :P :P

Zal wel lekker verliesgevend zijn voor Jet2 gok ik zo ;)
Laatste vlucht van het jaar op een vakantie bestemming. Dan gaan er alleen mensen terug, en dus een paar die een enkeltje kopen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
GlowMouse schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:26:
United biedt basic economy niet aan op de route AMS-EWR. United is zelfs een van de weinige carriers waar je met je smartphone bij de gate tot soms wel een half uur voor vertrek je stoel nog kunt aanpassen.
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:16:
[...]

Als je op de website van TUI kijkt dan zie je toch gewoon Economy staan en geen Basic Economy.

Maar goed ik zou ook niet afhankelijk willen zijn van het reisbureau dus ik zou sowieso los boeken. Dan kun je echt zelf je tickets kiezen en is de totaalprijs ook een stukje lager. Bovendien is de keuze van accommodatie ook nog eens veel groter.
CyBeR schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:23:
Zoals gezegd Basic Economy heb je niet mee te maken bij AMS-EWR, dat is een binnenlands product.
Dank u allen voor de reactie's, hebben inmiddels de reis geboekt en konden inderdaad direct onze stoelen zonder meerprijs uitkiezen.

Over het los boeken van de reis, hier heb ik naar gekeken maar heb het niet goedkoper kunnen vinden dan de 650 euro pp die ik nu betaal voor vlucht + accommodatie (6 dagen/4 nachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik heb een ticket naar DUS met een lay over van ong 3 uur op AMS vanuit BKK, maar door omstandigheden heb ik geen lift meer vanuit DUS en aankomen rond 23.00 beperkt de mogelijkheden. Nu stap ik dus het liefst uit in AMS en doe ik het laatste stuk liever met OV, maar ik heb ingecheckte bagage en als ik KLM lief vraag of ze de laatste leg willen annuleren ben ik bang dat ik de 150 change fee en nog een hoop kosten over me heen krijg. Heeft iemand hier ervaring mee of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Durazno schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:11:
Ik heb een ticket naar DUS met een lay over van ong 3 uur op AMS vanuit BKK, maar door omstandigheden heb ik geen lift meer vanuit DUS en aankomen rond 23.00 beperkt de mogelijkheden. Nu stap ik dus het liefst uit in AMS en doe ik het laatste stuk liever met OV, maar ik heb ingecheckte bagage en als ik KLM lief vraag of ze de laatste leg willen annuleren ben ik bang dat ik de 150 change fee en nog een hoop kosten over me heen krijg. Heeft iemand hier ervaring mee of een andere oplossing?
Waarschijnlijk heb je geboekt vanuit DUS als Nederlander omdat dat goedkoper was dan vanuit AMS, dan zal je nu op de blaren moeten zitten. AFAIK moet je niet alleen de change fee betalen maar ook de prijs van het verschil tussen AMS-BKK en AMS-BKK-DUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

helaas, dit kan je inderdaad zomaar veel geld kosten,beter om door te vliegen en een hotel te pakken tot de volgende dag (of wachten tot de eerste trein richting NL om 5:30(naar Amsterdam)) daar je geen no-show kan doen door je ruimbagage

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 26-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KLM gaat zelfs niet toestaan dat je rerouteert op AMS denk ik. Vertrek/aankomst in een verschillend land bij een retourticket staan ze namelijk niet toe vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb je al contact op genomen met KLM? Collega van me heeft laatst de trein vanuit Antwerpen laten vervallen en is op eigen gelegenheid naar Schiphol gegaan. Was geen probleem.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

lithoijen schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 03:34:
Sinds gisteren weer een ervaring rijker. Vanwege de serieuze medische problemen van een passagier, precies tussen Europa en de VS week het vliegtuig uit naar sint John in Canada (Ipv Washington). Gelukkig was er een heel scala artsen aan boord die medische ondersteuning konden verlenen. Geen cardioloog, maar ondanks dat is de patiënt uiteindelijk stabiel in het ziekenhuis beland.

Moet zeggen dat alles erg rustig en professioneel werd afgehandeld. Zowel de crew van KLM als de artsen bleven ondanks de ernstige situatie erg rustig, wat er voor zorgden dat de passagiers ook kalm bleven. Ook een nette communicatie over het voorval. Natuurlijk wel wat vertraging opgelopen, maar dat is natuurlijk prima in dergelijke situatie.
Heb het zelf nog nooit meegemaakt in een vliegtuig met mijn vriendin die ook arts is. Wel laatst op het vliegveld van Düsseldorf. We stonden te wachten voor de securitycheck, valt er iemand voorbij de securitycheck om. Er werd meteen gevraagd of er een arts in de buurt was, dus mijn vriendin beantwoordt meteen, zij met voorrang door de securitycheck en assistentie verlenen totdat de EHBO-ers er waren. Er was gewoon iemand flauwgevallen vanwege de stress van het vliegen, maar diegene had haar hoofd gestoten en daardoor leek het erger dan het was. Was een apart begin van onze vakantie :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Borromini schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:32:
KLM gaat zelfs niet toestaan dat je rerouteert op AMS denk ik. Vertrek/aankomst in een verschillend land bij een retourticket staan ze namelijk niet toe vziw.
Da's normaal geen probleem voor andere luchtvaartmaatschappijen, doe het af en toe en denk niet dat ik de enigste hierin ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo kan je 't ticketje in ieder geval niet boeken bij KLM (bv. ANR - CPT - AMS). Hopelijk zijn ze bij wijziging wel soepeler... Maar zij zijn natuurlijk ook centen misgelopen doordat hij vanuit DUS boekte.

Edit: OK... Op CPT gaat het bv. wel, overlaatst deed KLM dan weer moeilijk op NBO :? Ze hebben 't blijkbaar toch aangepast. GDS werkt wel, website niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 26-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En als hij zijn bagage op BKK nu laat labelen tot en met AMS? Dan kan hij toch ongestraft de bagage van de band plukken en naar buiten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:11:
En als hij zijn bagage op BKK nu laat labelen tot en met AMS? Dan kan hij toch ongestraft de bagage van de band plukken en naar buiten lopen?
Als ie het aardig vraagt misschien wel. Anders daarzo de "betalen met de 'without receipt'" optie proberen ;). Werkt af en toe ook voor andere opties daarzo bij KLM in Azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:11:
Als 'ie dat voor elkaar krijgt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat geld in je paspoort O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Durazno schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:11:
Koffers opsturen vanuit Thailand naar Nederland per schip :) Heb ik ook een keer gedaan, veel ingekocht en 50 kilo aan bagage. Heb iets van 40 euro betaald toen en 3 weken later werd het afgeleverd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Is de BC capaciteit in een 737-800 op een Europese vlucht (ARN) variabel? Het viel me vorige week op dat ik pas een EC stoel kon selecteren bij het inchecken en bij het boarden werd het afscheidingsscherm nog naar rij 6 verplaatst. Op de terugweg zat het afscheidingsscherm weer op rij 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Thijs8472 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:48:
Is de BC capaciteit in een 737-800 op een Europese vlucht (ARN) variabel? Het viel me vorige week op dat ik pas een EC stoel kon selecteren bij het inchecken en bij het boarden werd het afscheidingsscherm nog naar rij 6 verplaatst. Op de terugweg zat het afscheidingsscherm weer op rij 2.
Volgens mij beantwoord jij je eigen vraag? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Ik zocht bevestiging eigenlijk, beetje suf omdat de kans op een EC stoel daarmee vrij klein is.
Pagina: 1 ... 16 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2